Why not echt?quote:Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet een fietser op een kruising inhalen. Er zijn er zoveel die geen hand uitsteken.
Dit ook.. Dan heb je een heel overzichtelijke kruising moet je stil gaan staan, zie je geen hond dan mag je fijn doorrijden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:34 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mwoa.... ik ken wel een paar doorgestrokken strepen die aardig overbodig zijn imho....
Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.quote:
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.quote:Op maandag 9 december 2013 15:41 schreef xzaz het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook veel ruimte laat tussen mijn voorganger en mij. Helaas zijn het juist de mensen die er zich altijd tussen willen proppen waardoor ik 1) op de rem moet of 2) me gas moet loslaten. Ik heb daar nog niet zoveel last van maar de gene achter mij wel.
Dat je altijd 'opeens' kan doorrijden is dus de schuld van een automobilist die zich er tussen wilt proppen bij iemand die juist bezig is met doorrijden en zo het harmonica effect van een file kan oplossen.
In dit deel van het land toch minder last van denk ik..quote:Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:
dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?quote:Op zondag 15 december 2013 14:30 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik doe dat niet nee, precies om dat soort bijna-aanrijdingen te voorkomen.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie opquote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Ach, meestal zijn kruisingen verhoogt, staan er stoplichten...quote:Op zondag 15 december 2013 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een fietser kan toch bijna op elke plek (in de stad) links afslaan, dus op al die plekken hou jij in? Levert dat geen gevaarlijke situaties op?
Drie criteria?quote:Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sindsdien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.quote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Invoegen op het eind, pas snelheid aan en voeg om en om in.quote:
Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.quote:Op zondag 15 december 2013 14:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is juist de bedoeling dat je helemaal tot het einde van de rijstrook rijdt en daar pas gaat invoegen. Jaren geleden warden daar zelfs tv-spotjes van en sinds dien staan er langs de weg ook borden wanneer je kunt 'risten'.
Of bedoel je dat niet.
Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.quote:Op zondag 15 december 2013 14:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Drie criteria?
Ik denk dat de gemiddelde automobilist heel goed weet wat de meest sociale manier is van invoegen.
Als je al bijna aan het einde bent van de ritstrook en je haalt de voorganger nog in die naar de andere baan gaat ben je een asociale flikker, onder jouw criteria ''tot het einde doorrijden'' doet hij niks verkeerd, maar ik verzeker je dat geen hond het met je eens is dat hij geen asociale hufter is.
Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.quote:Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als jij bij het einde van de rijstrook bent heb je al meer dan 100 meter van te voren voorrang ''gevraagd'' aan de automobilisten naast je zodat die plek voor je maken zodat het soepel gaat inderdaad.
Helemaal op het einde dat het gefriemel wordt is niet de bedoeling, dat je niet van te voren anticipeert op het ritsen is niet de bedoeling.
Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling.quote:Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah vind ik dat geen asociale hufter. Interessant.
En wat is mijn standpunt mbt het slaan van vrouwen, verwaarlozen van dieren en atoomwapens? Dank alvast
Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofdquote:Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je er niet over wilt discussieren dan hoef je niet te reageren hoor, dat gemierenneuk over spelling.![]()
Nee dat bedoelde ik niet, ik schetste een hypothetische werkelijkheid waar jij in leek te passen zonder te pretenderen dat dat echt zo is.
Nu weer goed?
Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp opquote:Op zondag 15 december 2013 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Spelling? Zit je aan de crack? Waar heb je het over, welke spelling van wat? * opgebaarde tikt tegen het voorhoofd
Ik heb het over de beste strategie in het geval te veel auto's naar mindere rijstroken moet. Jij pakt er emotie bij en maakt er een ad hominem van, lekker simpel :huillachemoticon:
Ik zie meestal gewoon mensen correct ritsen eigenlijk (1 om 1), niet helemaal op het einde maar nog wel met een gaatje van 50 meter tot de verdrijvingsvakken, het lijkt mij eerlijk gezegd ook prettiger om nog enige speling te behouden voor als er iets gebeurt.quote:Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het probleem is dat nu veel mensen op verschillende plekken gaan invoegen, waardoor er juist ontstopping ontstaat en dus ook irritatie. Het beste is gewoon dat iedereen die rijdt op de strook die weg gaat op de zelfde plek gaat ritsten. En dat doe je aan het einde van de strook, want op die manier benut de strook het beste.
Jupquote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je doet alsof ik jouw mening invul, dat deed ik niet (en ja dat stond er wel, zo bedoelde ik het niet)), jij reageert daar scherp opWijs maar weer naar mij met je vinger
Je kon ook gewoon er normaal op reageren weetje?
In vloeibare vorm?quote:Op zondag 15 december 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uiteraard plus wat zuurstof voor mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
Dat kan, maar dan gaat het alsnog veel efficiencter wanneer iedereen het op de juiste manier zou doen en dat zou wel degelijk een snellere doorstroming betekenen.quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.
"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch? En als het niet super super druk is dan is er vaak genoeg ruimte over om gewoon in te voegen zonder iemand te ''hinderen''quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef daNpy het volgende:
Het probleem van ritsen is dat het gewoon een verkeerde opvatting is om te denken dat dit zonder enige vorm van vertraging gaat. Je gaat van 2 naar 1 rijbaan (of 3 naar 2 etc) wat inhoudt dat je meer verkeer op minder vierkante meters krijgt.
"Ruimte maken" houd in: vertragen. Iedereen op baan 1 moet vertragen om plek te maken voor een auto op baan 2. Dit wil zeggen dat de eerste auto moet vertragen voor 1 auto. Maar de 2e auto moet vertragen voor 3 auto's. De derde auto moet vertragen voor 6 auto's. Ergo; na 10 auto's staat de boel zo goed als stil. Ritsen is een illusie.
Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.quote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja mooi, zo werkt het wel gewoon, echt, de Nederlandse automobilist is zo asociaal als de tifus als er een rijstrook weggaat, altijd maar tot het uiterste doorrijden en als er ergens een gat is om in te voegen die dan niet benutten maar nog verder doorrijden.
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 16 december 2013 08:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je bent nog nooit in het buitenland geweest? In Nederland zijn we zo sociaal als wat op de weg.
Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.quote:Op zondag 15 december 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als zoiets vloeiend gebeurt dan hoeft er minder geremd te worden toch?
Moet je Italianen eens zien.. Met z'n 5'en naast elkaar op een 3 baans weg is niet heel ongewoon daar..quote:Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Ik hou er rekening mee en laat er dan eentje netjes tussen, volgens mij is dat ook de bedoeling. Dat vervolgens drie anderen denken 'o dat gebakje laat mensen ervoor want die rijdt toch niet door' zodat ik vol in de ankers moet, kan ik ook niet helpenquote:Op zondag 15 december 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iedereen tot het einde doorrijdt en de andere rijstrook rekening houdt met het invoegende verkeer, is er zo min mogelijk vertraging. Helaas wordt geen één van de drie criteria uitgevoerd, wel levert het enorm (te) veel irritatie op
Fransen rijden gewoon prima hoor, zolang je maar je knipperlicht gebruikt als inhaalsignaal rijden ze vrijwel hetzelfde als Nederlanders (doorrijden waar het kan), en zeker in de kleine dorpjes zijn ze supervriendelijk (ga maar voor, nee ga jij maar voor). Frankrijk =/ Parijs. Als Fransen een nummerplaat zien met het departementnummer van Parijs, dan laten ze hem er 9 van de 10 keer ook niet tussen.quote:Op maandag 16 december 2013 09:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Naarmate je naar het zuiden gaat wordt het steeds bedroevender. Dat merk je al in België en om vervolgens over de Fransen maar te zwijgen. Als je via Duitsland echter naar t noorden reist, dan wordt t echter steeds beter. Ik vind Duitsers, Denen, Noren en Zweden echt veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander.
Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.quote:Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voordat het vloeiend kan gebeuren moet er meer ruimte zijn. En dat is er niet als het druk is.
Dus moet er ruimte gemaakt worden door te remmen.
Je moet gewoon voorlangskruisen johquote:Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
nt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangswe
Jij kwam van rechts, dus had voorrang.quote:Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor
Irritant gedoe.
Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.quote:Op maandag 16 december 2013 10:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je moet gewoon voorlangskruisen joh
En dan kan het niet?quote:Op maandag 16 december 2013 11:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die ander kwam van links, niet van de tegenovergestelde rijrichting.
Vaak staat er een bord naast dat de ene kant voorrang heeft op de andere kant.quote:Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling.
Meestal staat er een bord bij.quote:Op maandag 16 december 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij een wegversmalling? Ik reed laatst ergens waar vroeger een bussluis was geweest, met zo'n zandloper waar het even versmalt en dan weer in de gewone breedte verder gaat.
Meestal is het zo van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" maar zijn daar nou echt regels voor?
Ik schat meestal in wie er het dichtst bij is, ik of degene die van de tegengestelde richting komt, en als die ander er eerder is laat ik die voorgaan.
Maar laatst was er dus een mevrouw die nog lang niet bij die versmalling was, maar er tóch eerder door wilde dan ik. Dus die geeft ineens een dot gas terwijl ik er al in reed. Staan we bijna frontaal tegen elkaar in die versmalling.
Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?quote:Op maandag 16 december 2013 12:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, maar daar niet. Misschien de gemeente waar die weg ligt eens een mailtje sturen.
Als ik linksaf sla en de auto die voor mij van links komt, slaat ook linksaf, wordt het een interessante kruising.quote:Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En dan kan het niet?
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.quote:Op maandag 16 december 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ben jij van mening dat een bepaalde kant dan meer recht heeft op voorrang op betreffend punt?
Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.quote:Op maandag 16 december 2013 12:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En dan kan het niet?
Ligt aan de verkeerssituatie verder maar dat sluit niet uit dat je voorlangs kan kruisen.
quote:Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Eeuh nee, omdat je beide over hetzelfde wegdeel gaat.
Hier heb ik ook precies zo een zelfde situatie dus..quote:Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
Kan jequote:
Voor de eerste auto ja.quote:Op maandag 16 december 2013 10:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gas een halve tel los lijkt mij afdoende.
Jij rijdt alleen in de spits of wat?quote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is
Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend?quote:Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file
Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.quote:Op maandag 16 december 2013 13:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er lang genoeg over gedaan wordt om te ritsen dan kan het toch overal vloeiend?
Misschien moeten ze gewoon overal spitsstroken maken die alleen open gaan vanaf een punt waar het verkeer langzamer gaat rijden...quote:Op maandag 16 december 2013 13:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, en dan rijdt iedereen dus 2kmh. Vloeiend hoor.
Waarom loopt het dan na zo een file wel door? Omdat het tekort aan ruimte dus allemaal is opgehoopt in de file?quote:Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.quote:Op maandag 16 december 2013 10:16 schreef CherryLips het volgende:
Hier in het dorp knallen ze 's avonds en op zondag bijna alle stoplichten eruit. Ik rij gisteravond naar huis en woon vlak bij een vrij druk kruispunt (behalve op zondagavond dan). Ik moet links afslaan, rij op de voorrangsweg. Sjappie komt van links, moet linksaf, en terwijl ik de bocht maak, rijdt hij door en rijdt mij zowat in het portier.
Whut.
En dus heb ik me gisteravond de hele tijd zitten afvragen wie er nou fout zat, hij of ik, maar volgens mij zat hij fout hoor
Irritant gedoe.
Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppenquote:Op maandag 16 december 2013 13:25 schreef Light het volgende:
[..]
Jij rijdt op een voorrangsweg, dus hij moet jou voor laten gaan. En als hij een bord gemist heeft en een gelijkwaardige kruising verwacht, kom je nog altijd van rechts voor hem en moet hij jou nog steeds voor laten gaan.
Ik ben zo een botte hond die houdt zijn hand al op de toeter als die een een persoon iets harder ziet doorrijden dan ''normaal''quote:Op maandag 16 december 2013 13:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja zo was mijn redenering ook, dus ik reed ook gewoon door want hij kon me goed zien, maar blijkbaar had hij of de regels niet door of hij dacht dat dit gebakje wel zou stoppenMaar als er dan zoiets gebeurt, denk ik eerst dat de fout bij mij ligt. Ik rij normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend en nu reed ik gewoon door, dacht meteen dat ik de schuldige was
quote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor de eerste auto ja.
Maar zoals ik al zei; voor de tiende auto is het een opsomming van de 19 auto's voor hem.
Dus moet het gas al 10 seconden los, en in de praktijk moet de 2e auto al gaan remmen omdat er te weinig ruimte is
quote:Op maandag 16 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:
Nee ik rijd niet alleen in de spits, mijn woon-werk is maar 15km en ik sta eigenlijk ook nooit in de file
Het hele concept van ritsen bevat gewoon fouten, zoals ik op de vorige pagina heb aangeduid.
Natuurlijk gaat het na het ritsen weer doorstromen. Dan hoeft er niemand meer te remmen of ruimte te maken.
Bij elke versmalling gaat het zo.
Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.quote:Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef daNpy het volgende:
Verplaatsing van het probleem.
Je wil rijstroken minderen; dit wil zeggen dat er minder ruimte komt voor dezelfde hoeveelheid verkeer, om dit te bewerkstelligen zal er ruimte gemaakt moeten worden...
Goed plan dan.quote:Op maandag 16 december 2013 17:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]
[..]
[..]
Over het algemeen is het zo dat de rijstrook vermindering daar is waar ook daadwerkelijk minder verkeer is dan op het vlak er voor.
Nu gaat dat niet altijd op, aangezien ze op sommige plekken al ruim 30jr geen aanpassingen hebben gedaan.
Toch was het zo dat toen jaren geleden die campagne voor ritsen op TV en radio was, de files binnen enkele dagen aanzienlijk korter geworden waren. Zo'n campagne zouden ze eigenlijk elke 2 jaar moeten herhalen.
Net als die voor rechts rijden.
Graag ja, had laatst het toppunt: vrouw zette de auto gewoon midden op de weg zodat ik er zowel links als rechts niet meer voorbij kon en ging rustig eerst even pinnen.quote:Op maandag 16 december 2013 17:30 schreef Descendent het volgende:
Mensen die hun auto langs de kant van de weg bij de parkeerplaats zetten omdat ze anders toch zeker 10m verder moeten lopen om bijv. te pinnen als ze m in een vak zetten.
Die mogen ze ook wel eens harder aanpakken imho.
Hele verkeer loopt vast door zulke sjappies.
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikersquote:Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef Iwanius het volgende:
Als ik de laatste reactie zo lees lijkt de weg steeds meer een hindernis parcours te worden voor de gewone (brave) autorijder.
Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers
Dat is zeker waar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers
1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gek dat je om zware machines te bedienen continu aan allerlei eisen moet voldoen, terwijl iedereen die ooit in een grijs verleden een rijbewijs heeft bemachtigd dagelijks zonder enige vorm van herwaardering in een zware machine van zo'n 1000 kilo of meer mag rondkachelen, in het openbaar nog wel.
Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
1000kg is niet zo heel erg zwaar, voor een tractor hoef je veel minder te kunnen en daar mag je vanaf je 16e in rijden en kan ook rustig 20ton of meer halen.
Voor een gepantserde auto moet je wel weer een apart rijbewijs hebben (soms).
Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in een fabriekshal of zo, daar moet je echt gekwalificeerd voor zijn om zo'n apparaat te mogen bedienen, en telkens opnieuw je papiertje verversen. Met een auto mag iedereen gewoon rijden na éénmalig je rijbewijs behaald te hebben. Nooit meer controle later, pas op je 75e kijken ze wer eens of je het nog steeds beheerst. Puntenrijbewijs voor iedereen vind ik echt niet zo'n gek idee.
Nee, klopt, als je het zo stelt is om de zoveel jaar controleren eerlijker dan puntenrijbewijs.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Klopt, dat is best vreemd ja. Eigenlijk zou je gewoon elke 10jr opnieuw moeten afrijden, zou ook goed zijn voor de rijscholen.
Een puntenrijbewijs vind ik nooit eerlijk, want ik rij bijvoorbeeld 25-30k per jaar en heb veel meer kans om een punt kwijt te raken, daar heb ik ook veel meer last van. Dan bijvoorbeeld mijn schoonzusje, zij rijdt zelden of nooit. Toch stap ik niet graag bij haar in de auto.
Ik betwijfel ook of ik het zou halen hoorquote:
QFT.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:27 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het is gewoon te druk op de weg met onbekwame medeweggebruikers
Als je je als een asociaal gedraagt op de weg, ben je wat mij betreft ook onbekwaam. Want ook dan hou je je niet aan de regels.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:28 schreef Descendent het volgende:
[..]
QFT.
Hoewel het niet enkel onbekwaamheid is, maar ook gewoon asocialiteit -bestaat dat woord?- bij een aantal.
Ik denk overigens dat weinig van ons het rijbewijs nu nog zullen halen als we zonder oefening weer ervoor op zouden moeten. Niet omdat 'we' niet kunnen rijden;maar puur omdat je het echte rijden pas leert als je dat papiertje eenmaal hebt.
Het is niet mijn filmpje.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je komt zelf wel erg vlot aanrijden...
Je had die andere stilstaande vrachtwagen gemist?
Vroeger toen ik wel eens bij mijn grootouders in de auto zat, zaten zij vaak te klagen over wegversmallingen en voorrang. Volgens hen was het de (ongeschreven?) regel dat auto's die het dorp (quote:Op maandag 16 december 2013 12:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, want de ene kant komt vanuit een woonwijk, en de andere kant komt van een doorgaande weg. Als het aan die kant opstroopt, staat alles op die doorgaande weg ook stil.
In je spiegels kijken en zo.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Je leert je eigen gewoontes en misschien sla je sommige dingen over, of die ben je vergeten, je wordt laks, zulke dingen
Deden ze dat maar een stuk vaker en dan vooral gericht op mensen die hun auto niet in orde hebben. Als in, niet sneeuwvrij, verlichting niet goed, iets anders niet goed.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:04 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg controle op de weg. Toch vervelend dat men dit heeft op de vroege ochtend
Van alles stond er. Douane,Belastingdienst...
Welk overdreven kijk gedrag bedoel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zou zonder oefening inderdaad ook niet slagen en wel omdat ik het overdreven kijkgedrag dat je aanleert meteen overboord heb gegooid
Daarnaast hanteer ik ook niet het nieuwe rijden en op de snelweg ga ik nog wel eens te hard.
Maar ik rij (denk ik) wel altijd veilig, want op mijn snelheid na hou ik me eigenlijk prima aan de regels. Altijd richting, nooit kleven, altijd op de spitsstrook als die open is...
Ben zelfs ooit door iemand beticht van onnodig rechts rijden
Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 viewsquote:Op dinsdag 17 december 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het is niet mijn filmpje.
Hoe dan ook, verkeerstechnisch is de andere verkeerd. Inhalen = speciale handeling: doorgaand/normaal verkeer altijd voorrang. En de vrachtwagen staat ook niet stil. Maar die stopt omdat die weet dat ie wordt ingehaald en dat het krapjes wordt.
Iemand retweette het op Twitter.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe had jij dat filmpje zo snel gevonden, had pas 11 views
Twee hele domme fouten van twee hele domme bestuurders.quote:
Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert.
Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.quote:Op donderdag 19 december 2013 09:00 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk...dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt alhoewel het bedrag als het aan mij lag naar 550 euro had mogen worden opgetrokken. Aso's schrikken alleen maar als ze echt flink geraakt worden.
Daarom ben ik ook voor een boetesysteem die gerelateerd is aan diens inkomen.
Netto inkomen wel te verstaan.
Hoe krijg je het geregeld? Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Omentuva het volgende:
Gerechtigheid hier: boete van 90 euro voor een auto die een ingang van een appartementencomplex bijna compleet blokkeert.
Geen idee. Ik was om 7:30 de deur uit en kwam zo'n 11u later weer terug, en in de tussentijd was die auto er. Hoorde van benedenbuur dat ie er al een paar uur stond (sinds 14:00 iig). Ik gok dat er gebeld is naar 0900 8844 - dit is geen wijk waar de politie veel langskomt. Dat is aan de andere kant van de grote weg hiero.quote:
Au. Je mag het niet zeggen, maar je zou wensen dat er een vrachtwagen nét even iets te ruim door die keerlus gaat.quote:Ik heb er bij mij thuis ook last van namelijk... Aso-vriend van aso-buurvrouw twee deuren verder parkeert altijd in de keerlus terwijl er plaats zat is op de parkeerplaats, maar daarvoor moet hij misschien wel 50 meter lopen. Maar goed, ze begrijpen sowieso niet wat sociaal wenselijk gedrag is, aangezien ze ook algemene ruimtes als opslagruimte gebruiken en twee maanden hebben ze een zak in hun voordeur gehad in plaats van een voorruit omdat die (waarschijnlijk bij een echtelijke ruzie) gesneuveld was.
Beetje remmen/sproeiers voluit knallen.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:10 schreef Ordos20 het volgende:
Geachte mevrouw in uw volkswagen Passat achter mijn Renault RX4. Ik waardeer het zeer dat u zich zo wil inzetten voor het bevorderen van de doorstroming van het verkeer. Dat u daarbij kiest om mij te informeren dat u 70 kilometer per uur op een 80 kilometer middels uw lichten (Ik kan melden dat zowel u reguliere als uw groot licht het goed doen), en middels het oprijden naar mijn bumper als ware u een hitsige hond, was wellicht iets minder aardig.
Helaas dien ik u te melden dat mijn auto niet uitgerust is met de veel gevraagde en populaire optie "door de voor u rijdende vrachtauto heen rijden".
Met vriendelijke groet,
De alsnog op tijd aangekomen Renault rijder.
Het lullige is dat jij dan volgens de verzekering fout zit 'omdat je niet genoeg afstand hebt gehouden'. Lekker is dat.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
anders had ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorbumper zijn achterbumper laten kussen. Nu heb ik hem alleen even op een concert getrakteerd.
Ter illustratie: tussen de 2 sets met drempels zit hooguit 200 meter.
Dit is inderdaad zeer herkenbaar en die bestuurders zijn zich meestal van geen kwaad bewust dat ze van achteren niet zichtbaar zijn. Gelukkig nog geeneen geraaktquote:Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Uberhaupt snap ik dagrijverlichting totaal niet, wat is er mis met je normale verlichting aan zetten?quote:Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond weer meerdere mensen met dagrijverlichting zien rijden zonder normale verlichting (en dus geen licht achter). Wat is dat toch met die fabrikanten, hoe moeilijk is het om dagrijverlichting naar dimlicht te laten schakelen onder een bepaalde hoeveelheid daglicht?
Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting.quote:Op maandag 23 december 2013 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat staat natuurlijk niet stoer.
Automatische verlichting is ook een partij irritant. Rijd je onder een brug door springt gelijk die kerstboom aan aan de achterzijde. Moet ik weer kijken of die niet toevallig remt ipv automatische verlichting heeft.quote:Op maandag 23 december 2013 10:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat zou al flink schelen inderdaad. Maar wat mij betreft gaat bij alle auto's gewoon met het starten van de motor automatisch dimlicht aan, permanent. Ik rij altijd automatisch met volledige verlichting op maximale gevoeligheid, dus dimlicht springt al aan wanneer de zon achter de wolken gaat.
Veel mensen kennelijk niet, dus...quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Nee, maar nu vertrouwen ze wel op hun systemen, misschien nog wel gevaarlijker...quote:Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Veel mensen kennelijk niet, dus...
Was jij dat?quote:Op donderdag 19 december 2013 07:44 schreef eP2e het volgende:
Fuck-up van mezelf vandaag, per ongeluk m'n groot licht aangezet (in de stad), vond het al wat vreemd dat er tegenliggers zo vriendelijk naar me zaten te zwaaien, totdat er een met zijn groot licht knipperde, oeps, sorry![]()
Kun je nagaan hoe mensen hun rijgedrag verandert in de loop der jaren.quote:Op maandag 23 december 2013 10:02 schreef BigSmurf het volgende:
Vroeger was je stoer als je permanent met je mistlampen aan reed, tegenwoordig is dat de dagrijverlichting.
Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Alsof je zelf dat hendeltje niet even kunt bedienen.
Dus als je je verlichting en ruitenwissers automatisch laat gaan en de telefoon met rust laat, dan zou het toch moeten lukken om zo nu en dan richting aan te gevenquote:Op maandag 23 december 2013 23:05 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Geldt ook voor richting aangeven. Zijn genoeg mensen die dat hendeltje ook niet weten te gebruiken. Zeer irritant.
Dat dus.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:
"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:37 schreef Daeron het volgende:
[..]
Het is al meerdere malen in afzonderlijke onderzoeken aangetoond dat het verhogen van de strafmaat niet werkt. Het verhogen van de pakkans of het belonen van goed gedrag werkt vaak stukken beter.
Of ik nu een boete van 100 of 1000 euro voor door rood licht lopen krijg, mensen doen het toch als ze er zin in hebben. Het enige wat er vaak mee bereikt wordt is dat met de boete van 1000 euro mensen harder klagen op de agent in kwestie van met de boete van 100 euro.
De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
De PAKKANS moet omhoog, niet de boete, dat helpt geen reet als de kans gewoon klein blijft dat je tegen de lamp loopt. Je kunt wel de doodstraf op door rood rijden zetten; als er nooit iemand gepakt en geëxecuteerd wordt, loopt over 12.000 jaar nog steeds iedereen door rood.
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De pakkans krijg je bijna niet hoger zonder de privacy aan te tasten.
Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).quote:
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon een agent bij een stoplicht zetten en mensen direct laten aftikken?
Ik heb het nog niet eens over auto's, ik heb het over die groep malloten die denken vogelvrij te zijn ten koste van automobilisten, en dat is niet eens vissen, dat is schepnetten vol takelen.. lees mijn post hierbovenquote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).
Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Dit soort populistische plannetjes zijn nergens voor nodig want nu wordt er ook al naar het verleden gekeken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Tja..en dan kom je volgens mij toch weer uit op datgene wat ik eerder zei:
"Maak de autoboetes inkomensafhankelijk.."
Jij wilt ineens duizenden agenten per regio erbij hebben?quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).
Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..
En ik snap bij god niet wat dat met privacy te maken heeft Peu.
Pak een maand willekeurig kruisingen aan met een grote groep mensen, herkenbaar en onherkenbaar, en het is daarna wel aardig afgelopen. En fietsers/voetgangers van hun status zwakke verkeersdeelnemer ontdoen, zeker als ze zelf fout zitten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is er mis met in de stad een copper naast het verkeerslicht te zetten en voetgangers en fietsers te pakken nemen die door rood hobbelen en kachelen? Voor auto's hebben we palen, maar voetgangers en fietsers hebben, zeker in grote steden, overal dikke vette schijt aan. Ik weet zeker dat je op één kruising met 4 agenten, het gewoon niet aangepend krijgt. En dan liggen er nóg 20 kruisingen in de omgeving, en daar gebeurt exact hetzelfde..
Wat denk je van gewoon eens mensen zelf laten nadenken? Op wegen waar je harder kan rijden, ook gewoon doen. Je gaat niet dood als je 100 rijdt. Echter, hierdoor zullen de punten waar het ertoe doet, wel beter nageleefd worden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:17 schreef PeuRac het volgende:
Ik had het voornamelijk over auto overtredingen, wanneer je het land vol wilt hangen met camera's heb je een groot probleem met de privacy. En volzetten met agenten is geen optie, leuk idee, maar er is niet eens voldoende geld voor het huidige corps. Laat staan voor nog meer agenten.
Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Gebrek aan personeel/geld, overigens zag ik laatst in Doetinchem een bord met "vorige week reden hier 35 mensen door rood" stond naast de (duidelijk aanwezige) flitspaal voor roodlicht/snelheid.
Dat geloof ik wel, tijdje terug was ik vergeten dat ze er stonden, had ik haast en wilde oranje halen, dus ging er met 100 doorheen, werd ook nog eens rood. Dus zou 2x bingo zijn geweest, heb nu 2mdn later nog steeds niks gezien.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, die staan er al langer. Krap jaartje nou.
Ik heb me wel eens door een local laten vertellen dat die krengen alleen voor de afschrikfunctie waren en eigendom zijn van de gemeente, en ze daarom geen boetes 'opleveren'. Ik heb het maar niet getest
Nogal jaquote:Op woensdag 25 december 2013 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest.
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijdenquote:Op woensdag 25 december 2013 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom ben ik zo blij met zelf kijkenToen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *quote:
If you can't pay the fine, don't do the crime.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *
* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Naar die uitspraak was ik net op zoek, kon er niet opkomen.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
If you can't pay the fine, don't do the crime.
ik heb voor iemand gechauffeurd wie op die manier extra privileges "kocht" hij betaalde graag de boetes van oa te hard rijden, vluchtstrook in de file of spitsstrook buiten de spits. En dan uiteraard met te hard rijden.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:
[..]
Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *
* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |