abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134674786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou wel prettig zijn, anders is het een dure actie geweest :').
Nogal ja :D

Gelukkig staan ze nu ook in Flitsmeister :X
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134674825
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Schip ahoy!
pi_134682505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom ben ik zo blij met zelf kijken :P Toen ik daar nog regelmatig kwam viel het me op dat veel bekenden geen flauw idee hadden dat die dingen er stonden, terwijl ze toen al twee maanden geplaatst waren ofzo. Dat verklaarde wel meteen waarom zij zo regelmatig bonnen rijden, en ik niet.
Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden :@

Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 25 december 2013 @ 13:26:27 #148
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134683216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:56 schreef Daeron het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  woensdag 25 december 2013 @ 13:51:30 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134684160
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
If you can't pay the fine, don't do the crime.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 december 2013 @ 13:52:23 #150
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134684193
quote:
3s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

If you can't pay the fine, don't do the crime.
Naar die uitspraak was ik net op zoek, kon er niet opkomen. _O-
pi_134686960
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
ik heb voor iemand gechauffeurd wie op die manier extra privileges "kocht" hij betaalde graag de boetes van oa te hard rijden, vluchtstrook in de file of spitsstrook buiten de spits. En dan uiteraard met te hard rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_134701714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:06 schreef Palomar het volgende:
Heb zo'n hekel aan die fietsers die even snel afstappen en dan het zebrapad op stormen 'omdat ze dan voorrang hebben' :( Net ook weer. Twee fietsers op het fietspad parallel naast me. Ik ben 5 meter van het zebrapad en opeens slaan ze af het zebrapad op. Of ik maar even keihard in de ankers wil gaan.
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Rustig aan.
pi_134702649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij ;)
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
pi_134702852
Week geleden reed ik naar huis, kom ik door een woonwijk. Het was donker en er staan allemaal auto's geparkeerd aan de kant van de weg, opeens komt er tussen de geparkeerde auto's een fietser zonder der lichten aan zo de weg op voor mijn auto. Het is dat ik het net zag want dat meisje op de fiets keek er niet naar om. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2013 00:55:01 ]
pi_134702940
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:45 schreef Palomar het volgende:

[..]

probleem is alleen als ik niet rem ik over ze heen rij ;)
Zijn ook vaak van die vrij opgevoede kids die op een of andere manier denken dat ze overal voorrang hebben.
Oh..
Heb juist het gevoel dat die babyboomers allemaal juist het tuig zijn van de maatschappij.
Rustig aan.
pi_134704231
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen ;(
Tap tap tap
  donderdag 26 december 2013 @ 01:35:12 #157
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134704293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:33 schreef CherryLips het volgende:
Mensen op de snelweg met groot licht. Ik weet dat de verlichting uit was, maar die lampen in je binnenspiegel doen best pijn aan je ogen ;(
Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
pi_134704338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
Veel binnenspiegels ja, niet alle :P
Tap tap tap
  donderdag 26 december 2013 @ 01:37:57 #159
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134704380
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Veel binnenspiegels ja, niet alle :P
Ah lastig, dan maar pijn lijden ;(
pi_134706674
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:26 schreef Descendent het volgende:

[..]

Gaat me niet om de pakkans, maar meer om de 'eerlijkheid'. Eén vadsige manager die 1 miljoen per jaar verdient zal die 240- euro niet zoveel kunnen schelen, maar voor Jan Modaal is t een flinke hap geld. (dus in feite wordt de één zwaarder gestraft dan de ander voor t zelfde vergrijp). *

* Ja sorry, klinkt misschien wat socialistisch, maar zo denk ik er wel over.
Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
pi_134706970
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Is dat niet zo in Finland, waar de boetes inkomensafhankelijk zijn?
Zweden, Finland, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Griekenland, Oostenrijk en Hongarije hanteren dit.
sig verwijderd door FA
pi_134714047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef ze alleen voorrang als ze aan komen lopen eigenlijk...
Dus van de fiets afstappen precies voor het zebrapad dan zie ik het gewoon als fietsers... Weet niet hoe dit wettelijk zit.
Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
pi_134719153
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:05 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik was moe, regen en het was laat, wist wel dat ze er stonden. Alleen had jaren lang elke dag met hoge snelheid daarlangs gereden, dan is het wennen om ineens rustig te rijden :@

Zal blij zijn als die rondweg klaar is, dan hoef ik de stad niet meer door, vooral daar bij het station.
Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Schip ahoy!
pi_134719594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:11 schreef JF_ het volgende:

[..]

Wettelijk ben je sowieso de sjaak als je een voetganger of fietser platrijdt, dus zoveel maakt t niet uit...
Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.

Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.

''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Rustig aan.
pi_134738903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, je kunt voorrang verlenen al hoeft dat niet perse.

Geef je een voetganger geen boete bij een zebrapad krijg je een boete van 300 euro. Geef je een fieter geen voorrang kost dat niks.

''Maakt niet zoveel uit'' geef mij dan die 300 euro maar.
Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134743468
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als je die fietser aanrijdt en hij verdwijnt het ziekenhuis in kan je betalen hoor ;)
Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verkeerde prioriteiten dus. Want gevaar, ook op de snelweg, wordt niet veroorzaakt door die "wegmisbruiker" die 125 rijdt waar je 120 mag, echter ligt op die groep wel de focus. Het gevaar wordt veroorzaakt door mensen die niet spiegelen, onnodig links rijden, schoolmeesteren (braketesters bijvoorbeeld), alcohol en mensen die afgeleid zijn (telefoon).
Hoe vaak lees je niet dat iemand bezopen achter het stuur zat en opviel doordat hij te hard reed? Alcohol is dus de bijvangst, focus op snelheid. Ik vind dat verkeerd. Zeker gezien het feit dat snelheidscontroles nou nooit eens bij scholen en in woonwijken gehouden worden.

Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
Verder zou het de mensen, maar niet de staatskas, helpen als er logische limieten worden gehanteerd. Als verkeerslichten geen treiterlichten zouden worden. Dus niet 30 omdat je daarvoor subsidie krijgt als gemeente zijnde, maar 30 omdat het een gevaarlijk punt is. En niet een VRI zo afstellen dat als 1 groen krijgt, de mensen 2, die 100 meter verderop staat, op oranje en rood zien springen.
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarnaast moet het duidelijker. Gewoon overal 130 op de autosnelweg, tenzij gevaarpunt (groot knooppunt bijvoorbeeld). Dan kan men de focus weer op de weg leggen, in plaats van op de bebording. Weg met de limieten waarbij je moet nadenken: 120 bij gesloten spitsstrook tussen 7:00 en 20:00 => Hoe laat is het, oh, het is 22:00 dus 130. Maar de spitsstrook is open, dus maar 100 (overigens ook een kriem, dat ding kansloos open gooien).

Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maargoed, het is allang duidelijk dat de beleidsmakers niet in de realiteit staan en alleen maar aan de staatskas denken. Veiligheid, doodgereden kinderen, is net zo'n dooddoener als alle schending van de privacy online onder de noemer terrorismebestrijding en kinderporno bestrijding schuiven. Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe een weg met apart fietspad en 80 km/h veiliger wordt als je het fietspad op de rijbaan legt en de snelheid omlaag gooit naar 60.
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 13:51:26 ]
pi_134745749
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nou, de verzekering wel te verstaan (tenzij je alcohol ophebt o.i.d.).

Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134745921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat gaat je wel jaren kosten. Hoef je nog niet direct te merken in je bonus, maar mocht er nog een voorval zijn wel.
Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
pi_134746522
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het claimen van schade heeft altijd gevolg, maar t is nog altijd veel minder dan wanneer je het zelf moet betalen.
Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134747948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling, maar je moet nog steeds betalen. Terwijl je ook even had kunnen wachten.
True, maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het wel of geen voorrang verlenen stond hier even los van. Mij ging het erom dat de verzekering in eerste instantie betaald.
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 15:52:19 #171
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134748464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:35 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Je weet de functie van het hendeltje dat aan veel binnenspiegels zit?
Welk hendeltje
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_134748585
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Welk hendeltje
:|W

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 15:57:56 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 27 december 2013 @ 16:32:13 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134750223
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat de focus van de politie alleen ligt bij overschrijding van de maximum snelheid? En alleen op de snelweg? Verkeerstoezicht vindt plaats zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast is het voor de politie onmogelijk op altijd overal te controleren. Het is ook aan de burger om aan te geven waar er veel verkeersoverlast plaatsvindt. De burger dient ook de oren en ogen te zijn van de politie. Zonder info van de burger kan de politie niet heel erg veel doen aan overlast omdat zij er geen weet van heeft.
Tuurlijk :') Ergens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.

quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Het zo efficient mogelijk afstellen van verkeerslichten is een vak apart en wordt al zo veel mogelijk gedaan. Het is echter wel zo dat het verkeersaanbod kan muteren en dat daardoor de afstelling achterloopt op deze mutatie. Hierdoor moet het verkeerslicht opnieuw afgesteld worden, maar dat gaat niet zomaar. Eerst moet er onderzoek gedaan worden naar het verkeersaanbod en op basis daarvan kan er een afstelling gedaan worden om de verkeerslichten goed af te stellen. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel verkeerslichten dat dit werk is wat nooit af komt. De situatie die jij beschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bij een verkeerslicht wordt altijd rekening gehouden met een ontruimingstijd (dus de tijd die nodig is om het kruispunt leeg te krijgen).
Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.

quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:

Hier ben ik het deels mee eens, maar ook hier ligt het ingewikkelder dan je waarschijnlijk vermoedt. Het verhogen van de maximum snelheid kan namelijk alleen als het niet te druk is op een snelweg. Daarbij zit je ook nog met de lokale politiek: niet alle gemeentes willen een 130 km/u snelweg naast hun stadje. Een sprekend voorbeeld hierbij was het verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid op de A2 vanuit verschillende gemeentes. Daarbij vind ik wel dat van een bestuurder verwacht mag worden dat hij/zij om kan gaan met een variabele maximum snelheid. Als je het concept niet snapt vraag ik me ernstig af of je dan wel intelligent genoeg bent om een voertuig te besturen...
De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.

Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef DW457 het volgende:
Hieruit blijkt wel dat juist jij niet zo dicht bij de realiteit staat en niet inziet wat er allemaal bij komt kijken en je duidelijk laat leiden door populistische uitspraken zonder echte onderbouwing.
Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten :') ).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 16:42:23 #174
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134750667
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:

[..]

:|W

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:48:32 #175
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134750934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nu weet ik nog steeds niet welk hendeltje
Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.

  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 16:51:33 #176
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134751087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:48 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Op/onder de spiegel. Dat lipje wat je ziet.

[ afbeelding ]
Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt :D
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:52:09 #177
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_134751110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Oh dat lipje. Maar dan zie je niet meer wie er achter je rijdt :D
Doet doe je toch al niet als het donker is.
pi_134751161
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:54 schreef DW457 het volgende:
:|W

Je doet me denken aan die vrouw uit Wegmisbruikers van afgelopen zondag. "Ja, mijn ruitenwissers doen het ook al niet goed, ze geven strepen en ik zie er niets door." *Agent loopt naar voorkant van de auto, kijkt naar de ruitenwissers, tilt hem op en haalt zo het rubber er vanaf.* "Misschien toch maar eens vervangen, mevrouw..."

Dat soort mensen mogen wat mij betreft nooit, ik herhaal, nooit meer achter het stuur van een voertuig kruipen.
Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
pi_134751503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tuurlijk :') Ergens op een kaarsrechte weg vindt een eenzijdig ongeval plaats waarbij duidelijk is dat de bestuurder bezopen was. Dus wat gebeurt er? Er wordt een aantal weken op snelheid gecontroleerd. Een ongeval met een voorrangsfout. Reactie: Snelheidscontroles. Nog geen agent zien staan die controleert of mensen die de voorrangsweg op draaien, ook daadwerkelijk voorrang verlenen aan het verkeer dat daar al zit. Als ik daar een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand hem ervoor flikkert waardoor ik flink op de rem kan gaan staan, dan pakte ik iedere maand toch wel een leuk bedrag.
De politie wordt meer en meer een verlengstuk van de belastingdienst. De automobilist is en blijft dé melkkoe bij uitstek voor de overheid.
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jij moet voor de gein eens de A9 af gaan bij de kruising met de N8 en dan richting Zaanstad rijden. Eerste verkeerslicht binnen de bebouwde kom van Krommenie, vlak bij het nieuwe station, is zo'n typisch treiterlicht. Komend vanaf de A9 sta je daar rustig een ronde stil, terwijl het tegemoetkomende verkeer wel door mag rijden. En de enige weg waarmee gekruist wordt, komt van links, dus verkeer dat jouw rijstrook op komt, is er niet. En dat is zo ingesteld vlak nadat het verkeerslicht geplaatst is, het is een blauwe maandag niet geweest.
Amsterdam inkomend heb je dat ook. A9 afrit 5 en dan de Keizer Karelweg op, A10 pakken en dan de S108 op.

Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

De gemeentes langs de A2 vertonen typisch nimby gedrag. En het mooie aan het verkeer is, als het te druk is, gaat het vanzelf langzamer rijden. En overigens mag drukte niet de reden zijn om geen 130 in te stellen. Als het te druk is, ligt er simpelweg te weinig asfalt. Verder zie ik niet waarom bestuurder op een autosnelweg die er al decennia ligt, de dupe moeten zijn van een nieuwbouwwijk. Als je langs een snelweg gaat wonen, weet je dat er auto's rijden. Zelfde geldt voor die kneuzen aan de HSL (Was dat niet o.a. Lansingerland?). Je koopt, als eerste bewoner, een huis dat nog moet worden gebouwd langs een spoorlijn in aanbouw en je kan niet verwachten dat je de trein hoort? Ga een ander vervelen.
Hier ben ik het deels mee eens. Je moet inderdaad niet klagen over een situatie die er al is voordat je er woonde. Het wordt echter een ander verhaal als die situatie dusdanig veranderd dat de overlast (fors) toeneemt. Dus ergens hebben die gemeentes ook wel weer een punt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder gaat het bij velen niet om het niet snappen van de variabele snelheden, maar het feit dat er geen logica achter zit en geen lijn op te trekken is. Bij iedere afrit verandert de regeling en op veel wegen zijn dat er best veel. Kort gezegd heb je iedere paar minuten een andere snelheid. Dat leidt af van de kerntaak: opletten op het verkeer.
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

Vertel mij dan eens wat er veiliger is aan een weg versmallen én fietsers op dezelfde rijbaan brengen als de automobilisten, terwijl ze voorheen een eigen fietspad hadden en de rijbaan voor het autoverkeer breder was. Want de enige die nu populistisch doet met een uitspraak zonder onderbouwing, ben jij en niet ik, met je beschuldiging van populisme aan mijn adres (iets met een zwarte pot en ketel en verwijten :') ).
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.

Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef exelletor het volgende:

[..]

Heel veel auto's hebben automatisch dimmende binnenspiegels, dan kan ik best begrijpen dat je dat lipje niet meer weet. En je hebt auto's die het überhaupt niet hebben.
Bij automatisch dimmende spiegels heb je dat knopje toch ook niet nodig? Van spiegels zonder het lipje had ik nog nooit gehoord.
pi_134759058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Helemaal ruk inderdaad. Vooral een krap jaar geleden met die werkzaamheden, toen was het vanaf het centrum richting de A18 in de avondspits helemaal dramatisch.
Dat was helemaal een feest ja. Gelukkig was er in de jaren daarvoor op die weg ook niks gebeurd aan werkzaamheden :') elke 2-3 jaar verzinnen ze wel weer wat nieuws.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')