Oja? Even kijken, ik mis hier onderbouwing, het enige wat je doet is roepen dat wat ik zeg niet waar is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Zoals in mijn vorige post ook al te zien was en in deze post ook te zien is, onderbouw ik mijn uitspraken wel. Zie je dat niet, dan klopt er iets niet aan jouw kant en interpretatie. Dus nee, ik vind mijn uitspraak niet hypocriet.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring? Daarbij is het overschrijden van de maximum snelheid een eerste goed waarneembare overtreding die de aandacht van de politie kan trekken. Kijk voor de aardigheid eens Blik op de Weg (nee, niet wegmisbruik oid, dat is te veel gericht op sensatie), daar leer je best wel wat van de werkwijze van de verkeerspolitie. Daardoor zal je inzien dat de politie echt wel gaat voor het verhogen van de veiligheid en niet zo zeer voor het spekken van de Staatskas en verder gaat dan enkel snelheidscontroles.
Hier val je mij persoonlijk aan, terwijl uit je post duidelijk wordt dat je mijn reactie niet gelezen hebt, aangezien ik iets anders aan geef dan waarop jij reageert.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:Ook hier: eigen ervaring, 1 weg. Niet echt representatief voor heel Nederland lijkt me zo. En zoals je zelf aangeeft is er een nieuw station, dus de situatie is veranderd. De instellingen van het verkeerslicht blijkbaar niet. Geen goede zaak, maar hoe dat komt heb ik net uitgelegd. Lees mijn post nog eens goed door.
En nogmaals roepen dat wat ik zeg niet waar is, terwijl enig argument waarom het niet waar zou zijn, ontbreekt. Tevens verdraai je wat ik zeg, want ik had het over meerdere wegen in het algemeen, terwijl jij roept dat ik het over 1 specifieke weg heb (welke dan?).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Bij het opletten in het verkeer hoor je aan borden net zo goed aandacht te besteden als aan andere weggebruikers. De variabele snelheden zijn wel degelijk logisch en te verklaren. Dat jij ze niet snapt is weer een heel ander verhaal...
Ga lekker ergens anders lopen trollen ofzo.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:
Ook hier gaat het weer om eigen ervaring op 1 weg. Opnieuw niet representatief voor Nederland, maar wel leuk om te roepen en daardoor lekker populistisch. Ik weet niet over welke weg je het hebt, wat de achterliggende reden van de verandering is enz., maar weet wel dat dit geen gebruikelijke gang van zaken is. Zeker omdat dit ingaat tegen het principe van Duurzaam Veilig.
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.
Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijnquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Of je nu gaat winkelen of bellen, dat maakt echt geen fluit uit. De plek is bezet. Ik vind dit juist wel goed van deze mensen: is nog altijd veel en veel beter dan bellen tijdens het rijden.
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie beltquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad beter als mensen die de inrit van onze garage bezet houden terwijl er 1000 plaatsen vrij zijn
zou het beter zijn als hij náást zijn auto gaat staan bellen? Of 25 meter verderop? Nee he? En dus is er niks mis met mensen die in een stilstaande auto staan te bellen. Bellen doe je op een P.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:12 schreef Iwanius het volgende:
Goed. Volgend ervaring.
Wat te denken van mensen die op een drukke parkeerplaats waar al weinig plek is doodleuk een plek bezet houden door rustig in hun auto te blijven zitten en uitgebreid te gaan zitten bellen terwijl andere automobilisten die plek goed kunnen gebruiken. Ik zou zeggen: Rijd weg en ga lekker ergens anders je gesprek houden.
Nee, ze zitten vaak ook niet in de autoquote:Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan zitten ze iig nog in de auto, ik woon in het centrum, die idioten parkeren rustig op de stoep voor je ingang en gaan dan de winkel in. En dan boos worden als je de politie beltof nog erger, zetten ze de auto op het (prive) terrein en dan de poltie bellen als het hek ineens dicht zit
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze zitten vaak ook niet in de auto
Prima oplossing toch? Eigen risico van die mensen, moet je maar niet op privéterrein gaan staan.quote:Op zondag 29 december 2013 00:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan weet ik hoe je je voelt. Tegenwoordig heb ik daar dus een heel kort lontje voor. Voor het hek is meteen de politie erbij (= wegslepen) en op het terrein dan gaat het hek hermetisch op slot en met de eigenaar hebben we een boete afgesproken voor het openen van het hek en die is ook niet lullig.
Wat als even naar huis een uur rijden is?quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.
Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan?quote:Op zondag 29 december 2013 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
Even iwanius bijvallen.
Stel je wordt even gebeld dan neem je op, maar als je ziet dat er mensen staan te wachten op een plekje om te parkeren dan kun je daar wel een klein beetje rekening mee houden..
Of zelf mensen bellen op dat plekje... Mweh.. Rij dan even naar huis inderdaad oid.
Of als je als een échte winkel-autist je vrouw/vriendin/minnares net hebt laten uitstappen om even snel wat boodschapjes te doen voor de avond.quote:Op zondag 29 december 2013 12:49 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dus als je net je auto parkeert om te gaan winkelen en je telefoon gaat op dat moment, dan moet je maar weer weggaan?![]()
Als ik in gesprek ben en ondertussen ga parkeren maak ik in de auto dat gesprek af, want via carkit. Het maakt dan geen zak uit of ik in de auto zit te bellen of dat ik al winkelend bel terwijl mijn auto op de parkeerplaats staat.
Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.quote:Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?
Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk.quote:Op zondag 29 december 2013 13:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.
Je hebt de gemeente ermee, mij niet.
Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.quote:Op zondag 29 december 2013 13:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk.
Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.quote:Op zondag 29 december 2013 13:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.
Met een eigen plek heb je daar geen last van, tenzij dit dus. Tegenwoordig hangen er ook camera's, sindsdien is het beter en hoop dat het (automatische)hek binnenkort geplaatst word zoals beloofd, dan zou de ellende over moeten zijn. Het is trouwens alleen op zaterdag zo erg eigenlijk, de meeste andere dagen is het niet zo erg gelukkigquote:Op zondag 29 december 2013 13:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.
Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terechtquote:Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?
Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels.quote:Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terecht
We worden met z'n allen steeds socialer.quote:Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:
mensen die niet helpen als een medeweggebruiker pech krijgt op de rotonde;
Top dat je haar helpt!quote:Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:
Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.quote:Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:
quote:Op zondag 29 december 2013 14:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.quote:Op zondag 29 december 2013 14:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je zo krap zit voor een belangrijke afspraak vind je die afspraak helemaal niet belangrijk. Dan was je eerder vertrokken. Daarbij, even een minuutje helpen, daar heb je altijd tijd voor. Asociaal geneuzel.
Precies dit.quote:Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.
Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
Onzin. Ook als je wacht in een auto met draaiende motor is het parkeren. Dat t in de praktijk nooit zo gezien wordt is wat andersquote:Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels.
Afspraak?! Je bent strafbaar als je dan niet helpt als dat kan!quote:Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
Je hoeft er ook niet bij te blijven tot de pech-hebber weer onderweg is, maar even de weg vrij maken is een kleine moeite. Dat gaat geen half uur duren.quote:Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |