Ok. Jij moet het zwaar hebben.quote:Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).quote:Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.quote:
Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....quote:Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.
Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.quote:Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).
Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.quote:Op maandag 30 december 2013 11:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....
Dat is weer een heel ander verhaal. Ik heb al eens eerder in dit topic aangekaart dat het rijgedrag beter wordt naarmate je naar het noorden gaat (Duitsland, Zweden, Denemarken etc.) en het slechter wordt als je naar het zuiden gaat (België, Frankrijk (brr), ect.).quote:Op maandag 30 december 2013 11:12 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.
"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..."quote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.
De klap harder heb je helemaal gelijk in. Het is alleen nog gevaarlijker om met te weinig snelheidsverschil in te halen. Hoe groter het snelheidsverschil, hoe groter de klap misschien, maar hoe kleinere kans ook op een klap. Kijk maar naar een motor. Die kan feilloos snel inhalen. De kans dat daarmee iets gebeurt is erg klein. Diezelfde motor loopt in de binnenstad bij lage snelheden een onevenredig veel hoger risico n ik durf te stellen dat motorrijden in de stad levensgevaarlijk kan zijn. Toch zijn de snelheden laag. Ik wil maar zeggen, de correlatie tussen snelheid en ongevallen wordt schromelijk overdreven. Kijk weer even naar Duitsland, daar zijn op een aantal snelwegen totaal geen grenzen en rara .. De veiligheid is niet minder dan in NL, getuige de statistieken. Gek hequote:Op maandag 30 december 2013 11:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
[..]
"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..."Dat zijn juist de personen die uit auto's worden geknipt.
Auto's worden idd veiliger, maar dat maakt je niet onkwetsbaar. Daarbij, je bent met je auto misschien 'veel sneller', maar daardoor is het snelheidsverschil ook groter en dus de klap harder.
Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.quote:Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.quote:Op maandag 30 december 2013 11:57 schreef borderlinedancer het volgende:
Ga eens op de ring van Antwerpen rijden en ziedaar de oorsprong van het ontstaan van files. Zelfs bij 5 baans en weinig verkeer rijdt iedereen maar wat. Verspreid over 5 banen.
Nooit last van?quote:Op maandag 30 december 2013 12:03 schreef Morrigan het volgende:
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.
Oeh met inhalen mag je de maximum snelheid overschrijden?quote:Op maandag 30 december 2013 11:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.
Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxequote:Op maandag 30 december 2013 08:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat vind ik wel altijd ruk, als bezoek dan ook nog parkeergeld moet dokken als ze bij mij op bezoek komen.
Ik ben allang blij dat ik een eigen plek hebquote:Op maandag 30 december 2013 12:17 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxe
Net Plekquote:Op maandag 30 december 2013 12:44 schreef daNpy het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zouden de letters "NP" toch voor staan waar ik op sta?
En die rare gele vlek in de muur, dat is toch geen gezicht?
Morron.
Nice.quote:Op maandag 30 december 2013 12:44 schreef daNpy het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zouden de letters "NP" toch voor staan waar ik op sta?
En die rare gele vlek in de muur, dat is toch geen gezicht?
Morron.
No Problem natuurlijk, dat weet toch iedereen.quote:Op maandag 30 december 2013 12:44 schreef daNpy het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zouden de letters "NP" toch voor staan waar ik op sta?
En die rare gele vlek in de muur, dat is toch geen gezicht?
Morron.
Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.quote:Op maandag 30 december 2013 12:56 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Nice.
Heb je geen overijverige BOA in de buurt?
Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.quote:Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.
Het eerste.quote:Op maandag 30 december 2013 13:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.
Die bestuurder is òf te dom om te schijten en verdient een lesje, òf zwaar aso en verdient een boete.
Ik heb 2 plaatsen, maar wel in een andere garagequote:Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef borderlinedancer het volgende:
Tjee dan ben ik gezegend met 6 parkeerplaatsenhehehe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |