abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134866275
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
Ok. Jij moet het zwaar hebben.
sig verwijderd door FA
pi_134866853
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2013 11:07:19 ]
pi_134866870
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 10:44 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ok. Jij moet het zwaar hebben.
Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.
pi_134866943
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.
Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....
pi_134867078
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).
Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.
pi_134867248
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:08 schreef DW457 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....
Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.
pi_134867352
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:12 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.
Dat is weer een heel ander verhaal. Ik heb al eens eerder in dit topic aangekaart dat het rijgedrag beter wordt naarmate je naar het noorden gaat (Duitsland, Zweden, Denemarken etc.) en het slechter wordt als je naar het zuiden gaat (België, Frankrijk (brr), ect.).

Mijn punt is echter wel dat het erg gevaarlijk is om rechts in te halen omdat linkrijzombies standaard slecht in hun spiegels kijken, laat staan de rechter spiegel waar ze niemand verwachten. Het is dus niet de vraag of het een keer fout gaat, maar wanneer...

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.
"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..." :') Dat zijn juist de personen die uit auto's worden geknipt.

Auto's worden idd veiliger, maar dat maakt je niet onkwetsbaar. Daarbij, je bent met je auto misschien 'veel sneller', maar daardoor is het snelheidsverschil ook groter en dus de klap harder.
pi_134867611
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

[..]

"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..." :') Dat zijn juist de personen die uit auto's worden geknipt.

Auto's worden idd veiliger, maar dat maakt je niet onkwetsbaar. Daarbij, je bent met je auto misschien 'veel sneller', maar daardoor is het snelheidsverschil ook groter en dus de klap harder.
De klap harder heb je helemaal gelijk in. Het is alleen nog gevaarlijker om met te weinig snelheidsverschil in te halen. Hoe groter het snelheidsverschil, hoe groter de klap misschien, maar hoe kleinere kans ook op een klap. Kijk maar naar een motor. Die kan feilloos snel inhalen. De kans dat daarmee iets gebeurt is erg klein. Diezelfde motor loopt in de binnenstad bij lage snelheden een onevenredig veel hoger risico n ik durf te stellen dat motorrijden in de stad levensgevaarlijk kan zijn. Toch zijn de snelheden laag. Ik wil maar zeggen, de correlatie tussen snelheid en ongevallen wordt schromelijk overdreven. Kijk weer even naar Duitsland, daar zijn op een aantal snelwegen totaal geen grenzen en rara .. De veiligheid is niet minder dan in NL, getuige de statistieken. Gek he

[ Bericht 14% gewijzigd door borderlinedancer op 30-12-2013 11:42:09 ]
pi_134868209
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134868481
Ga eens op de ring van Antwerpen rijden en ziedaar de oorsprong van het ontstaan van files. Zelfs bij 5 baans en weinig verkeer rijdt iedereen maar wat. Verspreid over 5 banen.
pi_134868653
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:57 schreef borderlinedancer het volgende:
Ga eens op de ring van Antwerpen rijden en ziedaar de oorsprong van het ontstaan van files. Zelfs bij 5 baans en weinig verkeer rijdt iedereen maar wat. Verspreid over 5 banen.
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134868787
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:03 schreef Morrigan het volgende:
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.
Nooit last van?
Je moet ook de 3 rechterbanen gewoon niet gebruiken daar. :+
Rustig aan.
pi_134868874
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.
Oeh met inhalen mag je de maximum snelheid overschrijden? *O*

Nee even zonder dollen.. Dat is best vaak nog wel iets wat ik wel doe, maar tegelijkertijd is het toch absurd dat je een boete riskeert omdat er iemand achter je rijdt?
Rustig aan.
pi_134869013
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:33 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat vind ik wel altijd ruk, als bezoek dan ook nog parkeergeld moet dokken als ze bij mij op bezoek komen :{.
Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxe :D
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 30 december 2013 @ 12:44:21 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134869902

Waar zouden de letters "NP" toch voor staan waar ik op sta?
En die rare gele vlek in de muur, dat is toch geen gezicht? |:(

Morron.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134869931
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 12:17 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxe :D
Ik ben allang blij dat ik een eigen plek heb :D
Tap tap tap
  maandag 30 december 2013 @ 12:55:11 #267
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_134870296
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:44 schreef daNpy het volgende:
[ afbeelding ]

Morron.
Net Plek
pi_134870332
quote:
[ afbeelding ]

Morron.
Nice.

Heb je geen overijverige BOA in de buurt? :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_134870581
quote:
[ afbeelding ]

Morron.
No Problem natuurlijk, dat weet toch iedereen. :N
  maandag 30 december 2013 @ 13:05:41 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134870665
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:56 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Nice.

Heb je geen overijverige BOA in de buurt? :P
Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 30 december 2013 @ 13:16:33 #271
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134871099
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.
Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.
Die bestuurder is òf te dom om te schijten en verdient een lesje, òf zwaar aso en verdient een boete.
pi_134871134
Tjee dan ben ik gezegend met 6 parkeerplaatsen :) hehehe
  maandag 30 december 2013 @ 13:25:05 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871482
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:16 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.
Die bestuurder is òf te dom om te schijten en verdient een lesje, òf zwaar aso en verdient een boete.
Het eerste.
Van de week stond hij er ook al, maar was er ook een vrachtwagen aan het lossen.
Hij kon simpel achteruit eruit rijden (zoals ie nu staat), maar heeft staan keren: stoep op, stoep af, stoep op, stoep af. Na 5x steken was hij er uit :')
  maandag 30 december 2013 @ 13:25:26 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871498
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef borderlinedancer het volgende:
Tjee dan ben ik gezegend met 6 parkeerplaatsen :) hehehe
Ik heb 2 plaatsen, maar wel in een andere garage :P
  maandag 30 december 2013 @ 13:27:45 #275
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134871598
Ik heb vanwege een tekort aan parkeerplaatsen hier op het woonerf mijn voortuin voorzien van 2 stroken stenen. Een tijdje geleden kwam parkeerbeheer langs met de mededeling dat ik mijn auto daar niet mag neerzetten omdat het volgens hun gemeentegrond is. Het is een huurhuis, dus ik heb de corporatie gebeld met de vraag of dat wel zo is. Blijkt niet zo te zijn, ik kreeg een kaart van het kadaster opgestuurd. 2 weken later stonden ze er weer, met het bonnenboekje in de hand :') Ik heb ze vriendelijk proberen uit te leggen dat het eigen grond is en dat het juist een plek vrij houdt zodat buurtgenoten gewoon hun auto's kwijt kunnen. Maar met dat volk is echt niet te praten, ik wist niet dat parkeerbeheer ook als sociale werkplaats gebruikt wordt.. Die bon werd geschreven, ondanks dat ik de kaart liet zien. Bezwaar gemaakt en niet hoeven te betalen uiteraard.
Maar die parkeerwachters heb ik een paar keer laten komen (op momenten dat er niemand verkeerd geparkeerd stond uiteraard) in de stromende regen. Nu komen ze niet meer :D Kutvolk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')