abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2013 @ 13:24:07 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134823548
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:22 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Zolang het niet mijn parkeerplaats is, zal het echt aan mijn reet roetsen. Als het mijn parkeerplek is, zet ik mijn auto ervoor en kan je een paar uurtjes wachten. Of flink aftikken.

Je hebt de gemeente ermee, mij niet.
Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk. :)
pi_134823685
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:24 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Even teruglezend maak ik op dat jij een eigen winkel hebt en dat er mensen parkeren op jouw parkeerplek of op een andere plek voor/naast je winkel waar dat verboden is? Want in dat geval heb je natuurlijk groot gelijk. :)
Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 29 december 2013 @ 13:29:34 #203
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134823743
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee, ik woon in het centrum en heb een prive parkeerplaats op een terein met alleen prive plekken. Helaas kunnen sommige mensen niet lezen of denken ze dat ze alles mogen.
Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.
pi_134823844
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:29 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Oh zo. Dat is helemaal aso ja, als het duidelijk aangegeven staat dan. Reden numero uno dat ik niet in een grote stad wil wonen, altijd parkeergezeik.
Met een eigen plek heb je daar geen last van, tenzij dit dus. Tegenwoordig hangen er ook camera's, sindsdien is het beter en hoop dat het (automatische)hek binnenkort geplaatst word zoals beloofd, dan zou de ellende over moeten zijn. Het is trouwens alleen op zaterdag zo erg eigenlijk, de meeste andere dagen is het niet zo erg gelukkig :)
  zondag 29 december 2013 @ 13:44:37 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134824305
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef BigSmurf het volgende:
Maar nu een toevoeging aan het verhaal, wat vinden we van mensen die op een betaald parkeerterrein gaan wachten in de auto (in een parkeervak) terwijl de bijrijder snel wat boodschappen haalt, zodat er niet betaald hoeft te worden?

Ik doe dat zelf namelijk ook weleens als het echt om een paar minuten gaat, omdat ik het echt vertik om te betalen voor het parkeren (liever een paar honderd meter lopen), maar als er dan te weinig plek is, dan is het misschien ook weer niet helemaal netjes. Anderzijds, als ik mee was gegaan had ik hem daar misschien ook wel geparkeerd en was die plek ook niet vrij geweest.
Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terecht ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 29 december 2013 @ 13:55:01 #206
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_134824726
mensen die niet helpen als een medeweggebruiker pech krijgt op de rotonde;

zondag 29 december 2013 @ 14:03:30 #207
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134825076
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou, dan neem je een gokje, want parkeren is parkeren. Komt er een BOA langs, kost het je gewoon een week boodschappengeld extra voor die paar boodschapjes en minuten. En wederom; terecht ^O^
Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels. :P
pi_134825133
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:55 schreef Het_Biertje het volgende:

We worden met z'n allen steeds socialer. :N
Flesje bier
pi_134825209
quote:

Top dat je haar helpt! :Y
  zondag 29 december 2013 @ 14:06:50 #210
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134825237
quote:

Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.
  zondag 29 december 2013 @ 14:29:51 #211
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134826481
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je weet de situatie van die andere automobilisten toch niet? Natuurlijk ga je even helpen als je alle tijd hebt, maar als je al ziet dat er een auto stopt, en je hebt een belangrijke afspraak, dan zie ik het nut niet om ook nog te gaan helpen.
:')
Als je zo krap zit voor een belangrijke afspraak vind je die afspraak helemaal niet belangrijk. Dan was je eerder vertrokken. Daarbij, even een minuutje helpen, daar heb je altijd tijd voor. Asociaal geneuzel.
pi_134827068
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 14:29 schreef Mano_ het volgende:

[..]

:')
Als je zo krap zit voor een belangrijke afspraak vind je die afspraak helemaal niet belangrijk. Dan was je eerder vertrokken. Daarbij, even een minuutje helpen, daar heb je altijd tijd voor. Asociaal geneuzel.
Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.

Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
  zondag 29 december 2013 @ 14:59:03 #213
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134827877
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 14:41 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Wanneer ik op weg ben naar iets belangrijks dan stop ik ook niet. Simpelweg omdat je niet weet hoeveel tijd het helpen jou gaat kosten: het kan n minuutje zijn, maar ook opeens n half uur.

Een ander verhaal wordt t bij n ongeval, dan stop ik altijd, afspraak of geen afspraak.
Precies dit.
pi_134830025
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb het een keer gevraagd aan zo'n parkeerwachter uit nieuwsgierigheid, en zolang je in de auto zit mogen ze je niet bekeuren zei die? Dat is al wel een tijd geleden overigens, dus misschien is de regelgeving veranderd, of was die pannenkoek gewoon zelf niet op de hoogte van de regels. :P
Onzin. Ook als je wacht in een auto met draaiende motor is het parkeren. Dat t in de praktijk nooit zo gezien wordt is wat anders :)
pi_134830181
quote:

[..]
Afspraak?! Je bent strafbaar als je dan niet helpt als dat kan!
  zondag 29 december 2013 @ 16:02:31 #216
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134830690
quote:

[..]

Je hoeft er ook niet bij te blijven tot de pech-hebber weer onderweg is, maar even de weg vrij maken is een kleine moeite. Dat gaat geen half uur duren.
pi_134831188
Onbemande tankstation(dus betalen aan de pomp en geen tankshop bij het tankstation). De aso zet zijn auto iets te ver naar voren, waardoor ik moeite heb om mijn auto netjes bij de pomp te krijgen(parkeer het liefst met de tankdop aan de kant van de pomp). Vervolgens laat die zijn auto gewoon staan en loopt weg. Toen ik aankwam, was hij al nergens te bekennen en toen ik wegreed nog steeds niet. Sleutels in het contactslot, dat wel. :') Maar van eigendom van anderen moet je afblijven, toch? })

Zoiets was het dus:

pi_134831570
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:13 schreef exelletor het volgende:
Onbemande tankstation(dus betalen aan de pomp en geen tankshop bij het tankstation). De aso zet zijn auto iets te ver naar voren, waardoor ik moeite heb om mijn auto netjes bij de pomp te krijgen(parkeer het liefst met de tankdop aan de kant van de pomp). Vervolgens laat die zijn auto gewoon staan en loopt weg. Toen ik aankwam, was hij al nergens te bekennen en toen ik wegreed nog steeds niet. Sleutels in het contactslot, dat wel. :') Maar van eigendom van anderen moet je afblijven, toch? })

Zoiets was het dus:

[ afbeelding ]
Had je 'm beter aan de andere kant van die 'aso' kunnen zetten.
sig verwijderd door FA
pi_134831754
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 16:21 schreef Ambrosius het volgende:
Had je 'm beter aan de andere kant van die 'aso' kunnen zetten.
Klopt, was ook een inschattingsfout van mijn kant. :)
pi_134833199
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 15:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Afspraak?! Je bent strafbaar als je dan niet helpt als dat kan!
Ook dat is zeker waar. Toch zijn er nog genoeg mensen die doorrijden bij het zien van een ongeval.

quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 16:02 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Je hoeft er ook niet bij te blijven tot de pech-hebber weer onderweg is, maar even de weg vrij maken is een kleine moeite. Dat gaat geen half uur duren.
Zeker, in dit geval niet, maar het kan wel zomaar opeens veel langer duren dan verwacht. Zo kan het gebeuren dat je iemand wil helpen, de auto naar een veilige plek wil duwen en dat er onverhoopt iemand tegen die auto aan rijdt, of dat de auto opeens blokkeert midden op de weg (je weet immers niet waarom de auto stilstaat of [hier zelf wat invullen]. Bij een pechgeval denk ik toch echt eerst aan mezelf. Ik ga toch echt niet die mooie baan mislopen omdat ik te laat kom op een sollicitatiegesprek omdat ik iemand heb geholpen met een pechgeval (omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).

Nogmaals, dit geldt voor mij enkel en alleen bij pechgevallen.
  zondag 29 december 2013 @ 17:22:45 #221
330857 J.James
graag verwijderen
pi_134834392
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook dat is zeker waar. Toch zijn er nog genoeg mensen die doorrijden bij het zien van een ongeval.

[..]

Zeker, in dit geval niet, maar het kan wel zomaar opeens veel langer duren dan verwacht. Zo kan het gebeuren dat je iemand wil helpen, de auto naar een veilige plek wil duwen en dat er onverhoopt iemand tegen die auto aan rijdt, of dat de auto opeens blokkeert midden op de weg (je weet immers niet waarom de auto stilstaat of [hier zelf wat invullen]. Bij een pechgeval denk ik toch echt eerst aan mezelf. Ik ga toch echt niet die mooie baan mislopen omdat ik te laat kom op een sollicitatiegesprek omdat ik iemand heb geholpen met een pechgeval (omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).

Nogmaals, dit geldt voor mij enkel en alleen bij pechgevallen.
Maar stel je komt terug van je sollicitatiegesprek, of was van plan boodschappen te doen en het is nog ver voor sluitingstijd, zou je dan wel helpen?
Als je haast hebt of je wilt niet te laat komen, prima. Maar als dat allemaal niet aan de orde is, zou je dan wel helpen?
  zondag 29 december 2013 @ 17:57:42 #222
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134836011
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:

[..]
omdat die persoon wel al wist dat zijn auto stuk aan het gaan was, maar geen zin had om het onderhoud uit te laten voeren).

Wat is dit nou weer voor een aanname? Autos met onderhoud gaan nooit stuk? Hebben nooit pech?

Als je krap zit in de tijd voor een belangrijke afspraak vond je die afspraak blijkbaar niet belangrijk genoeg omdat je geen speling hebt genomen in je reistijd.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_134838616
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:22 schreef J.James het volgende:

[..]

Maar stel je komt terug van je sollicitatiegesprek, of was van plan boodschappen te doen en het is nog ver voor sluitingstijd, zou je dan wel helpen?
Als je haast hebt of je wilt niet te laat komen, prima. Maar als dat allemaal niet aan de orde is, zou je dan wel helpen?
Dat is iets heel anders. Een sollicitatiegesprek (om maar bij het voorbeeld te blijven), vind ik erg belangrijk, is bepalend voor mijn toekomst etc.. Boodschappen doen, nee, dat is niet urgent, dus dan is het hop, autootje aan de kant en handen uit de mouwen (mits mijn eigen veiligheid niet in gevaar komt dat is, die gaat altijd voor).
Ik heb het in mijn voorbeeld dus enkel over echt belangrijke afspraken waardoor ik niet zou stoppen (denk hierbij dus aan sollicitatiegesprekken, tentamens, bevallingen, trouwerijen, etc., dit is voor iedereen anders).

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:57 schreef Luco het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een aanname? Autos met onderhoud gaan nooit stuk? Hebben nooit pech?

Als je krap zit in de tijd voor een belangrijke afspraak vond je die afspraak blijkbaar niet belangrijk genoeg omdat je geen speling hebt genomen in je reistijd.
Hier ga je de mist in. Dat van mij was geen aanname, maar een voorbeeld van een reden waardoor hij (of zij) stilstaat met pech. Jouw opmerking dat ik een afspraak niet belangrijk zou vinden omdat ik geen tijd zou hebben om te stoppen is wel een (onterechte) aanname.
Ik plan namelijk altijd fors wat marge in als ik op weg ben naar een belangrijke afspraak. Deze marge van tijd plan ik in voor het geval dat ik te maken krijg met zaken waar ik geen invloed op heb, zoals een plotselinge file, noodweer of kernramp. Die marge gebruik ik dus alleen voor dat soort zaken en tast ik liever niet aan: ik weet immers niet wat me die reis nog te wachten staat. Het stoppen bij een pechgeval vind ik niet belangrijk genoeg om de voor mij belangrijkere afspraak in gevaar te brengen.
pi_134840384
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:15 schreef Luco het volgende:

[..]

Wat als even naar huis een uur rijden is?
Ligt eraan waarvoor je belt en of er even snel een ander mooi idee beschikbaar is.. Beetje dubbelstilstaan is niet zo erg bijvoorbeeld...
Rustig aan.
  zondag 29 december 2013 @ 19:50:32 #225
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134841124
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ligt eraan waarvoor je belt en of er even snel een ander mooi idee beschikbaar is.. Beetje dubbelstilstaan is niet zo erg bijvoorbeeld...
Geheid dat dan iemand hier begint te posten dat iemand in z'n auto de doorgang of zijn uitrit blokkeerde doordat hij niet de moeite nam even een parkeerplekje op te zoeken op een parkeerterrein :').
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 19:52:05 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_134841208
stoor mezelf nogal aan Nederlanders die niet weten dat je in Duitsland 100 mag buiten de bebouwde kom..
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 december 2013 @ 20:13:03 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134842234
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:52 schreef derLudolf het volgende:
stoor mezelf nogal aan Nederlanders die niet weten dat je in Duitsland 100 mag buiten de bebouwde kom..
Mág... hóeft niet he.. dat is precies hetzelfde als hier in .nl hoor :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 20:28:52 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_134843407
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2013 20:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mág... hóeft niet he.. dat is precies hetzelfde als hier in .nl hoor :)
dat klopt maar ze rijden vaak? stijf 80... Vaak genoeg mensen gehoord die dat niet wisten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 december 2013 @ 20:31:49 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134843691
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

dat klopt maar ze rijden vaak? stijf 80... Vaak genoeg mensen gehoord die dat niet wisten
Sja, dan heb je pech als je erachter zit. Maar je mag er ook gewoon inhalen... net als in .nl :P
  zondag 29 december 2013 @ 20:37:47 #230
330857 J.James
graag verwijderen
pi_134844196
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er staan toch van die borden als je de grens overgaat? Daar staat het duidelijk op aangegeven volgens mij.
  zondag 29 december 2013 @ 20:44:09 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134844695
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:37 schreef J.James het volgende:

[..]

Er staan toch van die borden als je de grens overgaat? Daar staat het duidelijk op aangegeven volgens mij.
Er staan ook zat borden langs die wegen, maar een mens is een gewoontedier he ;)
  zondag 29 december 2013 @ 20:49:03 #232
330857 J.James
graag verwijderen
pi_134845103
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 20:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er staan ook zat borden langs die wegen, maar een mens is een gewoontedier he ;)
Geen idee, het is alweer even geleden dat ik in Duitsland geweest ben. Ik weet alleen dat we hier in Nederland niet altijd een bord met een getal hebben als je ergens een plaats of dorp uit rijdt.
  zondag 29 december 2013 @ 20:50:01 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134845206
Deutsche Gründigkeit; voor een kruising een bord met 70, en erna ook, en een stukkie verderop dan weer 100.
pi_134845277
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
Deutsche Gründigkeit; voor een kruising een bord met 70, en erna ook, en een stukkie verderop dan weer 100.
Maar dat bord met 100 staat er dan niet ;).
  zondag 29 december 2013 @ 20:52:34 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134845382
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2013 20:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar dat bord met 100 staat er dan niet ;).
Hmkay, einde 70 dan.. maar er staan ook vaak zat bordjes met 100 erop hoor :Y
pi_134846565
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:49 schreef J.James het volgende:

[..]

Geen idee, het is alweer even geleden dat ik in Duitsland geweest ben. Ik weet alleen dat we hier in Nederland niet altijd een bord met een getal hebben als je ergens een plaats of dorp uit rijdt.
De standaardregels worden al bij de grens uitgelegd:

pi_134848742
Net op de A16, een Gelegenheidsinstructeur TM. Vier rijstroken, en een automobilist blijft op rijstrook 3 hangen. Komt er eentje eerst vlak erachter bumperkleven en seinen, haalt links in met ontzettend veel richtingaanwijzergebruik, gaat vervolgens vlak voor zijn 'leerling' rijden en doet nog wat trucjes met zijn richtingaanwijzer.

Zielig figuur, met z'n gevaarzettend rijgedrag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 29 december 2013 @ 22:06:17 #238
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134850980
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Op sommige van die wegen ga ik niet met plezier 100. Smal, hobbelig en onoverzichtelijk.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_134852239
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:32 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Met een eigen plek heb je daar geen last van, tenzij dit dus. Tegenwoordig hangen er ook camera's, sindsdien is het beter en hoop dat het (automatische)hek binnenkort geplaatst word zoals beloofd, dan zou de ellende over moeten zijn. Het is trouwens alleen op zaterdag zo erg eigenlijk, de meeste andere dagen is het niet zo erg gelukkig :)
Ik heb dus een hek voor de parkeerplaats en dan komt er dus gewoon visite langs, en als de plekken voor bezoekers vol zijn, parkeren ze de auto's gewoon aan de zijkanten waardoor bewoners (ik) zich in allerlei bochten moet wringen om in of uit hun plekken te komen. Er zijn hier al blokken geplaatst en borden met "parkeren alleen in de vakken" maar daar houdt niet iedereen zich dus aan.
Tap tap tap
pi_134852310
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb dus een hek voor de parkeerplaats en dan komt er dus gewoon visite langs, en als de plekken voor bezoekers vol zijn, parkeren ze de auto's gewoon aan de zijkanten waardoor bewoners (ik) zich in allerlei bochten moet wringen om in of uit hun plekken te komen. Er zijn hier al blokken geplaatst en borden met "parkeren alleen in de vakken" maar daar houdt niet iedereen zich dus aan.
Hmm, dat is ruk. Bezoek moet de auto voor die van mij zetten :)
pi_134853076
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:24 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hmm, dat is ruk. Bezoek moet de auto voor die van mij zetten :)
Dat kan hier dus niet, dan kunnen de buren er niet meer uit. Door de weekse zijn er overdag wel een paar vrije plekken voor bezoek, misschien s avonds ook wel, maar in het weekend niet. En sommige mensen hebben meerdere auto's en een parkeerplaats, dus veel vrije plekken zijn standaard bezet. Nadeel van in het centrum wonen. Gelukkig weet ik wel plekjes waar je in ieder geval na zessen gratis kunt parkeren en op zondag is het sowieso gratis, maar zatdagmiddag krijg ik dus nooit bezoek :P
Tap tap tap
pi_134853254
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat kan hier dus niet, dan kunnen de buren er niet meer uit. Door de weekse zijn er overdag wel een paar vrije plekken voor bezoek, misschien s avonds ook wel, maar in het weekend niet. En sommige mensen hebben meerdere auto's en een parkeerplaats, dus veel vrije plekken zijn standaard bezet. Nadeel van in het centrum wonen. Gelukkig weet ik wel plekjes waar je in ieder geval na zessen gratis kunt parkeren en op zondag is het sowieso gratis, maar zatdagmiddag krijg ik dus nooit bezoek :P
Ach, hier zijn ook nog 4 Q-parks in het centrum, 3 zijn op 5 minuten lopen, dus bezoek moet dan maar gewoon betalen. Met een feestje oid regel ik wel altijd extra plekken bij eigenaar van de parkeerplaats.
pi_134853580
Ja zo'n Q Park zit ernaast :D en aan de andere kant nog een parkeerplaats maar daar mag je max 40 minuten parkeren. M'n zus zet hem dus altijd in de ondergrondse parkeergarage als er bij mij geen plek meer is.
Tap tap tap
pi_134857388
Inderdaad en het station is ook 5 minuten lopen, dus als ze niet willen betalen voor het parkeren, moeten ze maar met de trein komen :+
pi_134860478
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo is ooit de spiegel van mijn vorige auto kapot gegaan. Achter de flat zijn 7 parkeervakken, maar de stoep ernaast wordt ook vaak als een parkeervak gebruikt. De parkeerplaats is eigenlijk bedoelt voor de bewoners, maar iedereen kan er komen, dus zaterdagmiddag staat het daar vol met auto's van mensen die gaan winkelen.

Overigens zet ik m'n auto altijd in de gratis parkeergarage. Staat die tenminste binnen. :7
ROBODEMONS..................|:(
pi_134862102
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 00:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zo is ooit de spiegel van mijn vorige auto kapot gegaan. Achter de flat zijn 7 parkeervakken, maar de stoep ernaast wordt ook vaak als een parkeervak gebruikt. De parkeerplaats is eigenlijk bedoelt voor de bewoners, maar iedereen kan er komen, dus zaterdagmiddag staat het daar vol met auto's van mensen die gaan winkelen.

Overigens zet ik m'n auto altijd in de gratis parkeergarage. Staat die tenminste binnen. :7
Dat is wel bazig, maar is die parkeergarage wel 24/7 open?
pi_134863907
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:37 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ach, hier zijn ook nog 4 Q-parks in het centrum, 3 zijn op 5 minuten lopen, dus bezoek moet dan maar gewoon betalen. Met een feestje oid regel ik wel altijd extra plekken bij eigenaar van de parkeerplaats.
Dat vind ik wel altijd ruk, als bezoek dan ook nog parkeergeld moet dokken als ze bij mij op bezoek komen :{.
Schip ahoy!
pi_134865910
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 02:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is wel bazig, maar is die parkeergarage wel 24/7 open?
Ja, de parkeergarage is niet alleen voor het winkelend publiek, maar ook voor in de inwoners van de flats.
pi_134866149
Als er een gratis parkeergarage was, zou ik hem daar ook wel neerzetten ja :D Ik moet om een rij auto's heenlopen om de voorruit te kunnen krabben want ik kan met m'n dikke lijf niet voorbij de spiegels tussen twee auto's.
Tap tap tap
pi_134866202
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
pi_134866275
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Mijn ergernis is Belgen en Nederlanders op de weg. Inhalen doen ze met 1kmh verschil, zoals een vrachtwagen dat doet, en Belgen rijden gewoon altijd links. Die haal ik dus standaard al rechts in.
Ok. Jij moet het zwaar hebben.
sig verwijderd door FA
pi_134866853
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2013 11:07:19 ]
pi_134866870
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 10:44 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ok. Jij moet het zwaar hebben.
Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.
pi_134866943
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ben retesnel dus ben er ook zo voorbij. Ik maak van die ongemakjes een piepklein feestje. Woon bij de grens en t wemelt hier vd linksrijders.
Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....
pi_134867078
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

Zonder dit op Belgen of Nederlanders af te schuiven vind ik dit zelf ook bijzonder irritant. Zeker als ze dit doen terwijl jij ze net wil inhalen en ze ook nog eens geen richting aangeven waardoor je op de rem moet. Gewoonweg erg hinderlijk en irritant. Rechts inhalen doe ik echter zelden. Zeker bij dit soort weggebruikers (die zijn sowieso niet helemaal wakker en schrikken zich het apezuur als je ze rechts inhaalt wat erg gevaarlijke situaties kan veroorzaken).
Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.
pi_134867248
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:08 schreef DW457 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat de brandweer je wel een keer uit de auto kan gaan knippen....
Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.
pi_134867352
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:12 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Rij maar eens door Duitsland als je met vakantie gaat, dan merk je het verschil wel. Al verslechtert het ook in Duitsland steeds meer door de Nederlandse enclaves (KLE bv. Is per definitie een NL-er met DE-kenteken), de vergrijzing en het grote aantal Afrikanen en oostblokkers die met een Duits kenteken rijden. Los van dat, was dat altijd het land bij uitstek waar de beste skills te vinden zijn, maar ook hoffelijkheid. De Duitser die in je spiegel je aan de kant wil knipperlichten is dezelfde die je voor laat bij invoegen of ritsen. Ritsen is ook zo'n voorbeeld. Dat gaat vlekkeloos efficiënt in DE, in NL is t een zooitje. Niemand laat je voor, en ze gaan 2km voor de wegverbouwing al op 1 helft rijden.
Dat is weer een heel ander verhaal. Ik heb al eens eerder in dit topic aangekaart dat het rijgedrag beter wordt naarmate je naar het noorden gaat (Duitsland, Zweden, Denemarken etc.) en het slechter wordt als je naar het zuiden gaat (België, Frankrijk (brr), ect.).

Mijn punt is echter wel dat het erg gevaarlijk is om rechts in te halen omdat linkrijzombies standaard slecht in hun spiegels kijken, laat staan de rechter spiegel waar ze niemand verwachten. Het is dus niet de vraag of het een keer fout gaat, maar wanneer...

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dacht t niet, ben sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing. Vroeger waren er in NL misschien meer verkeersdoden, ik denk dat dat niet alleen komt door t flitsen etc, zoals wel eens wordt beweerd. De auto's zijn veel veiliger geworden. Vroeger werd er in NL veel vlotter gereden op de snelwegen. Tegenwoordig rijdt iedereen als een oud vrouwtje, misschien door de gestegen brandstofkosten?, en zeker vanwege de angst geflitst te worden voor een paar km teveel. Nog zoiets.
"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..." :') Dat zijn juist de personen die uit auto's worden geknipt.

Auto's worden idd veiliger, maar dat maakt je niet onkwetsbaar. Daarbij, je bent met je auto misschien 'veel sneller', maar daardoor is het snelheidsverschil ook groter en dus de klap harder.
pi_134867611
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

[..]

"sneller dan jullie allemaal met perfecte wegbeheersing..." :') Dat zijn juist de personen die uit auto's worden geknipt.

Auto's worden idd veiliger, maar dat maakt je niet onkwetsbaar. Daarbij, je bent met je auto misschien 'veel sneller', maar daardoor is het snelheidsverschil ook groter en dus de klap harder.
De klap harder heb je helemaal gelijk in. Het is alleen nog gevaarlijker om met te weinig snelheidsverschil in te halen. Hoe groter het snelheidsverschil, hoe groter de klap misschien, maar hoe kleinere kans ook op een klap. Kijk maar naar een motor. Die kan feilloos snel inhalen. De kans dat daarmee iets gebeurt is erg klein. Diezelfde motor loopt in de binnenstad bij lage snelheden een onevenredig veel hoger risico n ik durf te stellen dat motorrijden in de stad levensgevaarlijk kan zijn. Toch zijn de snelheden laag. Ik wil maar zeggen, de correlatie tussen snelheid en ongevallen wordt schromelijk overdreven. Kijk weer even naar Duitsland, daar zijn op een aantal snelwegen totaal geen grenzen en rara .. De veiligheid is niet minder dan in NL, getuige de statistieken. Gek he

[ Bericht 14% gewijzigd door borderlinedancer op 30-12-2013 11:42:09 ]
pi_134868209
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.
pi_134868481
Ga eens op de ring van Antwerpen rijden en ziedaar de oorsprong van het ontstaan van files. Zelfs bij 5 baans en weinig verkeer rijdt iedereen maar wat. Verspreid over 5 banen.
pi_134868653
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:57 schreef borderlinedancer het volgende:
Ga eens op de ring van Antwerpen rijden en ziedaar de oorsprong van het ontstaan van files. Zelfs bij 5 baans en weinig verkeer rijdt iedereen maar wat. Verspreid over 5 banen.
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.
pi_134868787
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:03 schreef Morrigan het volgende:
Op de A4 van Roelofarendsveen richting Schiphol heb je dat ook. Zelfs op rustige tijdstippen blijft het daar rommelig.
Nooit last van?
Je moet ook de 3 rechterbanen gewoon niet gebruiken daar. :+
Rustig aan.
pi_134868874
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik snap dat soort praktijken nooit. Dat zijn toch echt drie dingen die je tijdens je rijlessen gehad hebt. In de spiegels kijken of er ruimte is, knipperlicht aan en dan pas een strook opzij en meer gas geven tijdens het inhalen zodat je geen verkeer ophoudt.
Oeh met inhalen mag je de maximum snelheid overschrijden? *O*

Nee even zonder dollen.. Dat is best vaak nog wel iets wat ik wel doe, maar tegelijkertijd is het toch absurd dat je een boete riskeert omdat er iemand achter je rijdt?
Rustig aan.
pi_134869013
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:33 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat vind ik wel altijd ruk, als bezoek dan ook nog parkeergeld moet dokken als ze bij mij op bezoek komen :{.
Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxe :D
  maandag 30 december 2013 @ 12:44:21 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134869902

Waar zouden de letters "NP" toch voor staan waar ik op sta?
En die rare gele vlek in de muur, dat is toch geen gezicht? |:(

Morron.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134869931
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 12:17 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ach ja ik woon de afgelopen jaren alleen maar op plekken waar betaald moet worden, dat ik nu vaak een paar plekken zo heb is luxe :D
Ik ben allang blij dat ik een eigen plek heb :D
Tap tap tap
  maandag 30 december 2013 @ 12:55:11 #267
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_134870296
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:44 schreef daNpy het volgende:
[ afbeelding ]

Morron.
Net Plek
pi_134870332
quote:
[ afbeelding ]

Morron.
Nice.

Heb je geen overijverige BOA in de buurt? :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_134870581
quote:
[ afbeelding ]

Morron.
No Problem natuurlijk, dat weet toch iedereen. :N
  maandag 30 december 2013 @ 13:05:41 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134870665
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:56 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Nice.

Heb je geen overijverige BOA in de buurt? :P
Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 30 december 2013 @ 13:16:33 #271
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134871099
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mjah, helaas niet als er zo'n figuur staat.
Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.
Die bestuurder is òf te dom om te schijten en verdient een lesje, òf zwaar aso en verdient een boete.
pi_134871134
Tjee dan ben ik gezegend met 6 parkeerplaatsen :) hehehe
  maandag 30 december 2013 @ 13:25:05 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871482
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:16 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Voor zoiets zou ik gewoon de pliesie bellen, dat ze 'm maar afslepen.
Die bestuurder is òf te dom om te schijten en verdient een lesje, òf zwaar aso en verdient een boete.
Het eerste.
Van de week stond hij er ook al, maar was er ook een vrachtwagen aan het lossen.
Hij kon simpel achteruit eruit rijden (zoals ie nu staat), maar heeft staan keren: stoep op, stoep af, stoep op, stoep af. Na 5x steken was hij er uit :')
  maandag 30 december 2013 @ 13:25:26 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871498
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef borderlinedancer het volgende:
Tjee dan ben ik gezegend met 6 parkeerplaatsen :) hehehe
Ik heb 2 plaatsen, maar wel in een andere garage :P
  maandag 30 december 2013 @ 13:27:45 #275
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134871598
Ik heb vanwege een tekort aan parkeerplaatsen hier op het woonerf mijn voortuin voorzien van 2 stroken stenen. Een tijdje geleden kwam parkeerbeheer langs met de mededeling dat ik mijn auto daar niet mag neerzetten omdat het volgens hun gemeentegrond is. Het is een huurhuis, dus ik heb de corporatie gebeld met de vraag of dat wel zo is. Blijkt niet zo te zijn, ik kreeg een kaart van het kadaster opgestuurd. 2 weken later stonden ze er weer, met het bonnenboekje in de hand :') Ik heb ze vriendelijk proberen uit te leggen dat het eigen grond is en dat het juist een plek vrij houdt zodat buurtgenoten gewoon hun auto's kwijt kunnen. Maar met dat volk is echt niet te praten, ik wist niet dat parkeerbeheer ook als sociale werkplaats gebruikt wordt.. Die bon werd geschreven, ondanks dat ik de kaart liet zien. Bezwaar gemaakt en niet hoeven te betalen uiteraard.
Maar die parkeerwachters heb ik een paar keer laten komen (op momenten dat er niemand verkeerd geparkeerd stond uiteraard) in de stromende regen. Nu komen ze niet meer :D Kutvolk...
  maandag 30 december 2013 @ 13:29:42 #276
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134871689
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:27 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb vanwege een tekort aan parkeerplaatsen hier op het woonerf mijn voortuin voorzien van 2 stroken stenen. Een tijdje geleden kwam parkeerbeheer langs met de mededeling dat ik mijn auto daar niet mag neerzetten omdat het volgens hun gemeentegrond is. Het is een huurhuis, dus ik heb de corporatie gebeld met de vraag of dat wel zo is. Blijkt niet zo te zijn, ik kreeg een kaart van het kadaster opgestuurd. 2 weken later stonden ze er weer, met het bonnenboekje in de hand :') Ik heb ze vriendelijk proberen uit te leggen dat het eigen grond is en dat het juist een plek vrij houdt zodat buurtgenoten gewoon hun auto's kwijt kunnen. Maar met dat volk is echt niet te praten, ik wist niet dat parkeerbeheer ook als sociale werkplaats gebruikt wordt.. Die bon werd geschreven, ondanks dat ik de kaart liet zien. Bezwaar gemaakt en niet hoeven te betalen uiteraard.
Maar die parkeerwachters heb ik een paar keer laten komen (op momenten dat er niemand verkeerd geparkeerd stond uiteraard) in de stromende regen. Nu komen ze niet meer :D Kutvolk...
Hoezo is het nou weer kutvolk? Ze zijn niet van de gemeentelijke kadaster. Ze doen gewoon hun werk en maken een fout in de veronderstelling dat je op gemeentegrond staat. Terechte bon voor fout parkeren als je in hun ogen fout staat geparkeerd. Gelukkig kan je in Nederland netjes je gelijk halen. What's the deal?
  maandag 30 december 2013 @ 13:29:57 #277
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871705
Inderdaad, simpele zielen met een hesje aan die meteen denken dat ze macht hebben.
Het gevaarlijke van dat soort mensen is dat ze altijd gelijk moeten hebben, want toegeven dat ze een foutje maken (menselijk iets) is afbreuk aan hun status.
  maandag 30 december 2013 @ 13:30:44 #278
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134871734
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:29 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, simpele zielen met een hesje aan die meteen denken dat ze macht hebben.
Het gevaarlijke van dat soort mensen is dat ze altijd gelijk moeten hebben, want toegeven dat ze een foutje maken (menselijk iets) is afbreuk aan hun status.
Ze hebben ook macht ;) Net zoals jij macht heb om tegen de boete bezwaar aan te maken.
pi_134871889
Jezus wat een ellende daar ! Waarom betalen jullie je blauw om in NL te mogen wonen. En dan in ellenlange files staan om op je werk te komen
  maandag 30 december 2013 @ 13:36:40 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134871955
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:34 schreef borderlinedancer het volgende:
Jezus wat een ellende daar ! Waarom betalen jullie je blauw om in NL te mogen wonen. En dan in ellenlange files staan om op je werk te komen
Ja, want in de rest van de wereld hoef je geen belasting te betalen en staan er geen files :')
  maandag 30 december 2013 @ 13:37:13 #281
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134871980
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ze hebben ook macht ;) Net zoals jij macht heb om tegen de boete bezwaar aan te maken.
Als ze gewoon toegeven is alle ellende niet nodig.

Waarom moet ik weer extra handelingen gaan verrichten omdat iemand anders fout zit en dit niet toe wil geven? Slaat toch nergens op :N
  maandag 30 december 2013 @ 13:37:15 #282
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134871983
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:34 schreef borderlinedancer het volgende:
Omdat we niet allemaal de gastarbeider uit willen hangen in een ander land.
  maandag 30 december 2013 @ 13:38:07 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872024
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als ze gewoon toegeven is alle ellende niet nodig.

Waarom moet ik weer extra handelingen gaan verrichten omdat iemand anders fout zit en dit niet toe wil geven? Slaat toch nergens op :N
Omdat hun in de veronderstelling zijn dat ze goed zitten. Als hun elke keer toe moeten geven wanneer een of andere idioot met een papiertje aankomt hoeven ze hun bonnetjes niet meer mee te nemen ;)
  maandag 30 december 2013 @ 13:39:05 #284
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872067
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoezo is het nou weer kutvolk? Ze zijn niet van de gemeentelijke kadaster. Ze doen gewoon hun werk en maken een fout in de veronderstelling dat je op gemeentegrond staat. Terechte bon voor fout parkeren als je in hun ogen fout staat geparkeerd. Gelukkig kan je in Nederland netjes je gelijk halen. What's the deal?
The deal is dat ze volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk en niet voor rede vatbaar zijn. De eerste keer kan dat inderdaad gebeuren, ze weten ook niet alles. Maar als ze dan terug naar kantoor gaan zouden ze aan hun baas kunnen vragen hoe het nou zit. Neen, ik, de nukubu, weet er niets van en moet gewoon m'n mond houden.
Sowieso, als je tijdens een gesprek moet gaan dreigen en je stem moet verheffen val je wat mij betreft onder het kopje 'kutvolk'.
Vooral de vrouw die er bij was: stereotype dikke reet, het vocabulair van een 12-jarige en gelijk schreeuwen.

Daarom is het kutvolk.
  maandag 30 december 2013 @ 13:40:32 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134872138
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat hun in de veronderstelling zijn dat ze goed zitten. Als hun elke keer toe moeten geven wanneer een of andere idioot met een papiertje aankomt hoeven ze hun bonnetjes niet meer mee te nemen ;)
Als iemand met een kadastraal uittreksel komt ben je tamelijk hoog gevallen als je meent dat je iemand moet bekeuren omdat hij op zijn eigen grond parkeert.
  maandag 30 december 2013 @ 13:40:34 #286
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872140
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gelijk toegeven schiet niet op nee. Maar even je feiten checken voordat je terug komt om te gaan schrijven is te veel gevraagd?
  maandag 30 december 2013 @ 13:42:39 #287
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872224
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:39 schreef Mano_ het volgende:

[..]

The deal is dat ze volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk en niet voor rede vatbaar zijn. De eerste keer kan dat inderdaad gebeuren, ze weten ook niet alles. Maar als ze dan terug naar kantoor gaan zouden ze aan hun baas kunnen vragen hoe het nou zit. Neen, ik, de nukubu, weet er niets van en moet gewoon m'n mond houden.
Sowieso, als je tijdens een gesprek moet gaan dreigen en je stem moet verheffen val je wat mij betreft onder het kopje 'kutvolk'.
Vooral de vrouw die er bij was: stereotype dikke reet, het vocabulair van een 12-jarige en gelijk schreeuwen.

Daarom is het kutvolk.
Oh, ze zijn er zeker op geselecteerd; maar die mensen krijgen ook wat over hun heen op een dag ze zullen dan ook niks tollereren. Doet me denken aan het verhaal waar me zusje op een gegeven moment mee kwam. Ze vroeg aan een ME'er wat er aan de hand was waarop hij antwoorden 'opdonderen' en waar ze nog een duw na kreeg. Ze stond versteld :D

Die mensen zijn er niet voor om met een picwick thee lekker te kletsen en te onderhandelen over cm'ters van het kadaster.

En ja het zijn niet zulke snuggere volk.

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:40 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Gelijk toegeven schiet niet op nee. Maar even je feiten checken voordat je terug komt om te gaan schrijven is te veel gevraagd?
Kan niet voor hun spreken maar het lijkt mij dat een kadaster lezen nog een lastige zaak is ;). Nogmaals; ze zijn er voor om bonnen uit te schrijven niet om een onderzoek in te stellen. Dat is niet hun taakbeschrijving.

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als iemand met een kadastraal uittreksel komt ben je tamelijk hoog gevallen als je meent dat je iemand moet bekeuren omdat hij op zijn eigen grond parkeert.
Oh, die had ik ook kunnen maken en laten zien.
  maandag 30 december 2013 @ 13:44:19 #288
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872306
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:42 schreef xzaz het volgende:

[..]

Oh, ze zijn er zeker op geselecteerd; maar die mensen krijgen ook wat over hun heen op een dag ze zullen dan ook niks tollereren. Doet me denken aan het verhaal waar me zusje op een gegeven moment mee kwam. Ze vroeg aan een ME'er wat er aan de hand was waarop hij antwoorden 'opdonderen' en waar ze nog een duw na kreeg. Ze stond versteld :D

Die mensen zijn er niet voor om met een picwick thee lekker te kletsen en te onderhandelen over cm'ters van het kadaster.

En ja het zijn niet zulke snuggere volk.
Als je geen normaal gesprek kan voeren moet je niet in de publieke sector gaan werken.

Daarnaast is het toch al een vreemde gedachte dat een voortuin gemeentegrond zou zijn?
  maandag 30 december 2013 @ 13:46:06 #289
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872385
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als je geen normaal gesprek kan voeren moet je niet in de publieke sector gaan werken.
Ik weet niet precies hoe dit gesprek is verlopen maar ik heb er hier voor het huis wel eentje gehad die begon het gesprek met "He kankerwijf, wat is dit" :') Tja, dan schiet je je doel voorbij.

Het normaal bespreken van de zaak kunnen ze ook niet; ze kunnen je wel attenderen op het feit dat je bezwaar aan kan maken. Iets wat de politie ook doet bij, bijvoorbeeld, een verkeersovertreding.
pi_134872387
quote:
3s.gif Op maandag 30 december 2013 13:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Omdat we niet allemaal de gastarbeider uit willen hangen in een ander land.
Je hebt echt geen idee. Nooit van vrij verkeer gehoord in de EU? Je mag wonen en werken waar je wil in alle Schengen landen. In NL zijn veel goede dingen, het zijn de meest open mensen van de EU dat weet ik inmiddels wel. Maar ik woon niet ver vd grens. Voor wat je in NL kwijt bent om te wonen en autorijden krijg je hier het dubbele, gratis. Heb hier 1600 Kuub huis, 6 parkeerplatsen 3 garages, en 2 supercars. Zou ik in NL wonen,mocht ik blij zijn in een rijtjeshuis te wonen. Want vrijstaand kost daar een belachelijk bedrag. Files hebben ze hier natuurlijk ook en niet alles is geweldig, maar in NL betaal je gewoon veeeel te veel, trust.

Groet, gastarbeider
  maandag 30 december 2013 @ 13:47:11 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872433
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]
[ Tekst met allerlei gebral]
Wat vergelijk je nou met elkaar?
  maandag 30 december 2013 @ 13:47:51 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134872465
Laat hem nou, hij wil graag even patsen hoe goed hij het voor elkaar heeft.

"Wauw, you're noteworthy!"
  maandag 30 december 2013 @ 13:50:33 #293
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872585
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe dit gesprek is verlopen maar ik heb er hier voor het huis wel eentje gehad die begon het gesprek met "He kankerwijf, wat is dit" :') Tja, dan schiet je je doel voorbij.

Het normaal bespreken van de zaak kunnen ze ook niet; ze kunnen je wel attenderen op het feit dat je bezwaar aan kan maken. Iets wat de politie ook doet bij, bijvoorbeeld, een verkeersovertreding.
Dan hoef je inderdaad niet te rekenen op een normaal gesprek nee :D
Het was eigenlijk meer andersom, driftig aanbellen en gelijk belerend kwaken dat ze klachten over wildparkeerders hebben en dat mijn auto daar niet mag staan. Ik snap dat ze niet in discussie kunnen gaan, dan zouden ze nooit wat gedaan krijgen. De eerste keer kreeg ik ook enkel een waarschuwing toen ik zei dat ik 'm wel weg zou zetten. Heb ik ook gedaan, want toen moest ik de woningbouw nog bellen en ik kan het uiteraard ook mis hebben. Maar als ze dan 2 weken later terug komen mag je er toch vanuit gaan dat ze de zaken hebben nagetrokken?
  maandag 30 december 2013 @ 13:52:06 #294
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134872658
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee. Nooit van vrij verkeer gehoord in de EU? Je mag wonen en werken waar je wil in alle Schengen landen. In NL zijn veel goede dingen, het zijn de meest open mensen van de EU dat weet ik inmiddels wel. Maar ik woon niet ver vd grens. Voor wat je in NL kwijt bent om te wonen en autorijden krijg je hier het dubbele, gratis. Heb hier 1600 Kuub huis, 6 parkeerplatsen 3 garages, en 2 supercars. Zou ik in NL wonen,mocht ik blij zijn in een rijtjeshuis te wonen. Want vrijstaand kost daar een belachelijk bedrag. Files hebben ze hier natuurlijk ook en niet alles is geweldig, maar in NL betaal je gewoon veeeel te veel, trust.

Groet, gastarbeider
Zelden zulks een baas gezien _O_ *O* _O_
Goed bezig man, we willen allemaal wel dat we het zo goed hebben als jij. Zwaar jaloers man. Jij hebt het gemaakt, terecht dat je dat van de daken schreeuwt. _O_ _O_
pi_134872672
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef daNpy het volgende:
Laat hem nou, hij wil graag even patsen hoe goed hij het voor elkaar heeft.

"Wauw, you're noteworthy!"
Nietwaar. Jullie kunnen dat allemaal. Ik stel me juist gelijk aan een rijtjeshuisbezitter. Snap je dat? Als je in NL een huis van 4 ton hebt en zou verkopen, krijg je daar hier een vrijstaand hyis voor terug en hou je nog 1-2 ton over. Koop daar leuke autos voor, waar je minder belasting voor kwijt bent dan een dieseltje of gas in NL. Jaja zelfs op gas, de schoonste vorm van autorijden wordt ij NL bestraft!!!
  maandag 30 december 2013 @ 13:52:39 #296
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872679
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dan hoef je inderdaad niet te rekenen op een normaal gesprek nee :D
Het was eigenlijk meer andersom, driftig aanbellen en gelijk belerend kwaken dat ze klachten over wildparkeerders hebben en dat mijn auto daar niet mag staan. Ik snap dat ze niet in discussie kunnen gaan, dan zouden ze nooit wat gedaan krijgen. De eerste keer kreeg ik ook enkel een waarschuwing toen ik zei dat ik 'm wel weg zou zetten. Heb ik ook gedaan, want toen moest ik de woningbouw nog bellen en ik kan het uiteraard ook mis hebben. Maar als ze dan 2 weken later terug komen mag je er toch vanuit gaan dat ze de zaken hebben nagetrokken?
Ik denk dat de gemeentelijke processen niet zo zijn dat ze elke bekeuring uitvoerig bespreken. Maar goed dat kan ik mis hebben.

We hebben hier in de straat ook 2 woning waar de auto voor de deur staat, zeg maar op gemeentelijke grond. Maar de gemeente heeft deze plekken wel toegewezen aan auto's. Is ook altijd gedonder over.
  maandag 30 december 2013 @ 13:53:28 #297
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872713
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:52 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Nietwaar. Jullie kunnen dat allemaal. Ik stel me juist gelijk aan een rijtjeshuisbezitter. Snap je dat? Als je in NL een huis van 4 ton hebt en zou verkopen, krijg je daar hier een vrijstaand hyis voor terug en hou je nog 1-2 ton over. Koop daar leuke autos voor, waar je minder belasting voor kwijt bent dan een dieseltje of gas in NL. Jaja zelfs op gas, de schoonste vorm van autorijden wordt ij NL bestraft!!!
Deze man zit gewoon op een zolderkamer in Amsterdam van 3x5 :')
  maandag 30 december 2013 @ 13:55:38 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872868
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 13:52 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zelden zulks een baas gezien _O_ *O* _O_
Goed bezig man, we willen allemaal wel dat we het zo goed hebben als jij. Zwaar jaloers man. Jij hebt het gemaakt, terecht dat je dat van de daken schreeuwt. _O_ _O_
Dank Mano!! Nee ik wil me niet op de schouders kloppen, ik heb eerlijk gezegd ook wat meegelift op de stijgende huizenprijzen tussen 1998 en 2007. Het is dus niet zo dat ik zo geweldig ben, ik zeg juist dat ik voor NL begrippen gewoon modaal ben, mischien net wat daarboven. Maar meer ook niet. Maar het verschil in bezit hier in DE vs. NL is belachelijk! In BE net zo, daar wordt een auto met veel cylinderinhoud zo zwaar belast dat je daar niet veel supercars ziet. Terwijl de uitstoot niet groot is, niemand rijdt zn kanon voor woonwerk verkeer. Snap dus niet dat dat bestraft moet worden. Om te zwijgen van BPM in NL ... Voor wat??? We hebben onze belastingen toch al betaald bij ons inkomen. Jatterij dat is het
  maandag 30 december 2013 @ 13:59:06 #300
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134872970
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:57 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dank Mano!! Nee ik wil me niet op de schouders kloppen, ik heb eerlijk gezegd ook wat meegelift op de stijgende huizenprijzen tussen 1998 en 2007. Het is dus niet zo dat ik zo geweldig ben, ik zeg juist dat ik voor NL begrippen gewoon modaal ben, mischien net wat daarboven. Maar meer ook niet. Maar het verschil in bezit hier in DE vs. NL is belachelijk! In BE net zo, daar wordt een auto met veel cylinderinhoud zomzwaar belast dat je daar niet veel supercars ziet. Terwijl de uitstoot niet groot is, niemand rijdt zn kanon voor woonwerk verkeer. Snap dus niet dat dat bestraft moet worden. Om te zwijgen van BPM in NL ... Voor wat??? We hebben onze belastingen toch al betaald bij ons inkomen. Jatterij dat is het
Vertel eens meer man! Plaats een foto's ben nu wel heel erg benieuwd naar je success! ^O^ _O_ _O_ ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')