abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 22:09:23 #1
18653 crew  D.
pi_133498975

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 22:09:34 #2
18653 crew  D.
pi_133498983
Zit er veel kwaliteitsverschil in de verschillende multi-vitamines, of zijn ze allemaal wel 'oké'?
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 22:09:58 #3
18653 crew  D.
pi_133499002
TT beetje mis-gelukt :+
  donderdag 21 november 2013 @ 22:42:02 #4
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133500321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:09 schreef D. het volgende:
Zit er veel kwaliteitsverschil in de verschillende multi-vitamines, of zijn ze allemaal wel 'oké'?
Allemaal wel oke. Multi-vitamines zullen bijna niks voor je doen tenzij je ergens deficiënt in bent. Zolang je maar redelijk gevarieerd eet zit je wel goed en heb je een multi niet echt nodig. Hou zelf 2 stuks fruit aan per dag en 200gr groente als minimum. Mocht je het toch kopen zou ik een goedkoop merk nemen van de trekpleister.

Kort gezegd: Een multi kan geen kwaad, maar doet ook weinig voor je. Gelukkig zijn ze redelijk goedkoop voor zo'n ¤10 kan je een jaar multi supplementeren..
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  FOK!fotograaf donderdag 21 november 2013 @ 22:51:59 #5
159915 -Menn0-
MNO
pi_133500669
Mooi kut! Toen ik 3 maanden geleden m'n schouder uit de kom heb weten te werken bij judo, is er blijkbaar ook iets beschadigt bij de bandjes die je AC-gewricht op z'n plek houden. Nu steekt m'n sleutelbeen omhoog en doen alle duw bewegingen belachelijk veel pijn :'( Doe nu al 3 weken geen chestday meer, vandaag poging gedaan tot schouders maar na 1 oefening liep ik al half scheldend door de zaal. Wat biceps en triceps werk gedaan en stond na 20 min weer buiten ;(
,,/
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 22:58:00 #6
18653 crew  D.
pi_133500895
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:42 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Allemaal wel oke. Multi-vitamines zullen bijna niks voor je doen tenzij je ergens deficiënt in bent. Zolang je maar redelijk gevarieerd eet zit je wel goed en heb je een multi niet echt nodig. Hou zelf 2 stuks fruit aan per dag en 200gr groente als minimum. Mocht je het toch kopen zou ik een goedkoop merk nemen van de trekpleister.

Kort gezegd: Een multi kan geen kwaad, maar doet ook weinig voor je. Gelukkig zijn ze redelijk goedkoop voor zo'n ¤10 kan je een jaar multi supplementeren..
Ik eet niet zo gevarieerd als ik zou moeten, dus de moeite van het toevoegen lijkt me :Y

We zullen eens een drogisterij binnen duiken :Y
pi_133501297
20 min. AMRAP

Scaled:
50 Wall Balls
40 Russian KB Swing 24/32 kg
30 Down-Ups
20 Pull Ups
100 DUBS

1x 445 reps...dus op het laatste 45 DUBS

Had na de eerste keer nog energie en moest toch tellen voor de ander.
2e keer ging al beter..480 reps.
Dus volle ronde...lekkere trainingen men merk meteen al dat mijn conditie vooruit gaat.
  Vis een optie? donderdag 21 november 2013 @ 23:14:53 #8
70532 loveli
N
pi_133501467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:09 schreef D. het volgende:
Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).

In een enkele multi krijg je nooit van alles de aanbevolen hoeveelheid binnen, dan zou je wel een heel grote pil moeten slikken voor een goede dosis. Ook voor de verschillende B-vitamines geldt prijsverschil, waardoor van de duurdere vormen vaak minder in een multi zit.

Orthoca verkoopt goede multi's, maar ze zijn erg duur. Wel wetenschappelijk onderbouwd. Beter kijk je welke vitamines/mineralen je als aanvulling op jouw eetpatroon en met jouw trainingsdoelen in het achterhoofd het hardst nodig hebt en kies je ipv 1 multi die je zonder te weten wat het voor je doet wegslikt, voor supplementen die echt iets toevoegen. Of je kijkt hoe je je voeding kunt aanpassen om het daaruit te halen.

Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.
crap in = crap out
pi_133501489
Daamn, gewicht gaat snel omhoog :o Squat nu gewoon van 40 naar 60KG in 2 trainingen :')
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 23:38:15 #10
18653 crew  D.
pi_133502193
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).

In een enkele multi krijg je nooit van alles de aanbevolen hoeveelheid binnen, dan zou je wel een heel grote pil moeten slikken voor een goede dosis. Ook voor de verschillende B-vitamines geldt prijsverschil, waardoor van de duurdere vormen vaak minder in een multi zit.

Orthoca verkoopt goede multi's, maar ze zijn erg duur. Wel wetenschappelijk onderbouwd. Beter kijk je welke vitamines/mineralen je als aanvulling op jouw eetpatroon en met jouw trainingsdoelen in het achterhoofd het hardst nodig hebt en kies je ipv 1 multi die je zonder te weten wat het voor je doet wegslikt, voor supplementen die echt iets toevoegen. Of je kijkt hoe je je voeding kunt aanpassen om het daaruit te halen.

Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.
Hm, me er toch maar eens even verder in verdiepen dan :Y

Mijn magnesium wilde ik trouwens uit zma gaan halen :Y
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 23:38:34 #11
18653 crew  D.
pi_133502202
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:15 schreef BredeBroeder het volgende:
Daamn, gewicht gaat snel omhoog :o Squat nu gewoon van 40 naar 60KG in 2 trainingen :')
En jouw gewicht groeit mee? :P
pi_133502268
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:38 schreef D. het volgende:

[..]

En jouw gewicht groeit mee? :P
juup
pi_133502430
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.
If not now, then when.
pi_133502445
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:40 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

juup
Niet te hard willen gaan he..Rustig opbouwen.
pi_133502455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.
Waarom nuttig je sowieso zoveel caffein dan brah. Wat is er gebeurd met je Chai thee en rietmelasse-sessies?
pi_133502462
quote:
Heel vaak. Bloedsuiker die ff daalt.
Wat dextrose nemen helpt.
pi_133502812
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:46 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Waarom nuttig je sowieso zoveel caffein dan brah. Wat is er gebeurd met je Chai thee en rietmelasse-sessies?
Ga dan net iets harder. Doe het alleen als ik energie tekort kom - wat nu elke dag is door het reizen incl. rooster - en op SQ, DL en BP dagen. Verder geen idee waar je het over hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:46 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Heel vaak. Bloedsuiker die ff daalt.
Wat dextrose nemen helpt.
Het is alleen op cafeďne-dagen, anders niet. Dus dat is het denk ik niet. Het is ook niet dat ik er last van heb of zo.

Jouw sig trouwens. :D Dat filmpje is zo masterlijk. :')
If not now, then when.
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 00:01:06 #18
18653 crew  D.
pi_133502945
quote:
Alleen als ik niet genoeg gegeten heb voor het trainen :Y
  vrijdag 22 november 2013 @ 00:38:39 #19
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_133504056
quote:
Check. Gisteren precies hetzelfde. Bij mij kwam het door de 5x10x67.5kg squat :')

Ik krijg overigens nooit echt pump in m'n benen. Wel tering erge DOMS, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het benen-DOMS.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_133504167
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Check. Gisteren precies hetzelfde. Bij mij kwam het door de 5x10x67.5kg squat :')

Ik krijg overigens nooit echt pump in m'n benen. Wel tering erge DOMS, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het benen-DOMS.
Haha. Ik moest deadliften, gelukkig liep het niet zo af:

I agree. Vorige week was mijn deload week. In de deload week doe ik eigenlijk bijna niks, alleen de main lift en nog een andere oefening die veel spieren pakt. Beide licht. Afgelopen maandag dus weer keihard er tegenaan en vandaag nog spierpijn gehad, vooral in de IT band. Die moet ik dan ook nodig losmaken op de foam. De IT band losmaken is wel het meest pijnlijk though. :D
If not now, then when.
  vrijdag 22 november 2013 @ 01:02:40 #21
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133504540
quote:

[..]

Hebben we hier ook een meningsverschil over :P

Zie een multi-vitamine meer als een het kan geen kwaad, maar levert niet wat je wil. Want tekorten los je vaak niet op met een multi, aanpassingen in dieet of een los supplement gebruiken is effectiever.

Zoals de Vitamine D (3) welke je zelf al aangeeft die compenseer je niet genoeg met de hoeveelheid extra in een multi. Het zou verstandiger zijn om deze apart te supplementeren. Met de 200IU die in een standaard multi zit red je het niet, voor de meeste mensen is 1000 tot 2000IU benodigd om sufficiënt te zijn.

Magnesium is ook vaak deficiënt, echter is dit makkelijk op te lossen in het dieet van een sporter. Vooral omdat deze groep een hogere kcal target heeft. Dan is het simpel om extra noten, zuivel en blad groentes toe te voegen.
Verbo is terug?
  vrijdag 22 november 2013 @ 01:13:44 #22
77130 star_gazer
pi_133504719

Niet normaal dit. 475kg. Hij gaat omhoog alsof het niks is :D
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_133505193
quote:
Altijd zo'n gevoel als ik deadlift day heb.
  vrijdag 22 november 2013 @ 06:50:14 #24
77130 star_gazer
pi_133505957
Hij heeft wel mooie moobs trouwens :')

-
pi_133506202
quote:

[..]

Je moet vit D ook niet uit een multivitamine willen halen.
pi_133506281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 07:53 schreef Diabox het volgende:

[..]

Je moet vit D ook niet uit een multivitamine willen halen.
Los suppen JWZ 8-)
pi_133506292
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:06 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Los suppen JWZ 8-)
5000 IU ED voor de eckte gains.
pi_133506399
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:09 schreef Diabox het volgende:

[..]

5000 IU ED voor de eckte gains.
Errday. Of stond ED daar al voor :@?
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:46:59 #29
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133506623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:23 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Errday. Of stond ED daar al voor :@?
ED= elke dag
Verbo is terug?
pi_133506641
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

ED= elke dag
OK
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:04:18 #31
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133506784
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:50 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

OK
Was jij dat laatst of yuri die een recept voor overnight oats had gepost. Zoek er namelijk nog een.
Verbo is terug?
pi_133507189
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:04 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Was jij dat laatst of yuri die een recept voor overnight oats had gepost. Zoek er namelijk nog een.
Yuri..maar zoek eens op een libelle of viva forum.
Tegenwoordig is het in ofzo.
pi_133507269
quote:

[..]

Gewoon 150ml melk, 2 weetabix (of 40g havermout) en een scoop whey (ong. 35g) naar keuze. Even goed roeren en minimaal uurtje of 3 in de koelkast laten staan. Als ik me wild voel snijd ik ook een halve banaan in schijfjes en gooi die er bovenop. Banaan + chocolade karamel whey = godmode.

All day, errr day.
BEASTMODE
pi_133507411
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:37 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Gewoon 150ml melk, 2 weetabix (of 40g havermout) en een scoop whey (ong. 35g) naar keuze. Even goed roeren en minimaal uurtje of 3 in de koelkast laten staan. Als ik me wild voel snijd ik ook een halve banaan in schijfjes en gooi die er bovenop. Banaan + chocolade karamel whey = godmode.

All day, errr day.
Hahaha ik ga altijd stuk om jou!

SPOILER
:')
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:42:26 #35
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_133508559
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:51 schreef -Menn0- het volgende:
Mooi kut! Toen ik 3 maanden geleden m'n schouder uit de kom heb weten te werken bij judo, is er blijkbaar ook iets beschadigt bij de bandjes die je AC-gewricht op z'n plek houden. Nu steekt m'n sleutelbeen omhoog en doen alle duw bewegingen belachelijk veel pijn :'( Doe nu al 3 weken geen chestday meer, vandaag poging gedaan tot schouders maar na 1 oefening liep ik al half scheldend door de zaal. Wat biceps en triceps werk gedaan en stond na 20 min weer buiten ;(
Kijk nou maar uit met je schouder. Kun je nig tijden mee blijven lopen. Voor je het weet lig je er een half jaar compleet uit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:47:26 #36
77130 star_gazer
pi_133508665
Progress fotootje. Het gaat goed met mijn benen :7

SPOILER
-
pi_133508763
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:47 schreef star_gazer het volgende:
Progress fotootje. Het gaat goed met mijn benen :7

SPOILER
Nice! :D Een before foto is wel makkelijker te vergelijken maar t ziet er al flink uit.
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:57:17 #38
77130 star_gazer
pi_133508864
Tja, wat wil je met een telefoon in de spiegel :P Maar op zich zit er wel wat massa op. Moet nog wel een hoop vet vanaf hoor, zit rond de 18% schat ik.

Bovenlijf

SPOILER
-
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:00:52 #39
77130 star_gazer
pi_133508922
Nog een benen foto

SPOILER
-
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:09:17 #40
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133509085
quote:

[..]

150 ml water met 50+ gr oats, even laten opnemen, dan kwark en whey erdoor. Smaken kan je eindeloos variëren.

Vanmorgen melk + aardbeien geblend, oats erbij. Even laten intrekken, vervolgens aardbeienwhey, 250 gr kwark. Kan ook met banaan, vanilleextract, kaneel of chocoladevlokken oid.
Deathlift or Die.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:29:27 #41
157922 fathank
pi_133509552
Dus je gooit havermout melk en whey in een kom, laat het een nachtje staan en dan noemen ze het overnight oats en verkopen het als het nieuwe revolutionaire ontbijt? Good job marketingmensen :').

Zeker ideaal om sochtends day kacheltje ff flink op te stoken :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:45:18 #42
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133509852
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:57 schreef star_gazer het volgende:
Tja, wat wil je met een telefoon in de spiegel :P Maar op zich zit er wel wat massa op. Moet nog wel een hoop vet vanaf hoor, zit rond de 18% schat ik.

Bovenlijf

SPOILER
Aardige core zeg..netjes. Rare foto, ook al heb je goede benen, door de hoek lijk je alsnog een cornetto. Keep up the good work!
pi_133509894
Niemand verkoopt je iets, fathank. Rustig blijven ademhalen.

Het is gewoon de naam van een recept.
BEASTMODE
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:50:22 #44
253447 Ethanolic
pi_133509967
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:29 schreef fathank het volgende:
Dus je gooit havermout melk en whey in een kom, laat het een nachtje staan en dan noemen ze het overnight oats en verkopen het als het nieuwe revolutionaire ontbijt? Good job marketingmensen :').

Zeker ideaal om sochtends day kacheltje ff flink op te stoken :')
:') dude we maken het ZELF

Henkrage once again.
Deathlift or Die.
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:03:07 #45
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133510246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:32 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Yuri..maar zoek eens op een libelle of viva forum.
Tegenwoordig is het in ofzo.
Als je googlet kon je inderdaad op cully, misslipgloss en dergelijke uit. Daar hebben ze het over 150ml water/melk en 30gr havermout. Leek me nogal weinig.
Verbo is terug?
pi_133510327
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:03 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Als je googlet kon je inderdaad op cully, misslipgloss en dergelijke uit. Daar hebben ze het over 150ml water/melk en 30gr havermout. Leek me nogal weinig.
Ja dat zijn van die fashion chickies. Wat ik eet als ontbijt eten zij op een hele dag.
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:14:34 #47
157922 fathank
pi_133510531
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:50 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

:') dude we maken het ZELF

Henkrage once again.
Je kan mij niet vertellen dat er niet ergens een of andere slimmerik mee aan de haal gaat. Sorry boys, sinds ik van de week een reclame heb gezien voor Ultra Whitening tandpasta HD( :') ) heb gezien ben ik een beetje van de leg :@. En dat ik m'n rage er niet uit kan gooien in de gym wil ook niet echt helpen :(

Ontopic maar weer.

Hopelijk kan ik half januari weer aan de gang, ben aan het twijfelen wat ik zal gaan doen. FF een maandje fullbody om weer op krachten te komen en daarna over op een split? In het begin weer ff goed focussen op de compounds en weer een beetje op niveau komen om daarna mn oude plateau's als een malle te doorbreken in een split. Tegen die tijd ook richting de 3500-4000 kcal per dag om flink wat kracht bij te zetten. Mensen nog tips die van een lange blessure terugkomen?
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:20:06 #48
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133510666
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Je kan mij niet vertellen dat er niet ergens een of andere slimmerik mee aan de haal gaat. Sorry boys, sinds ik van de week een reclame heb gezien voor Ultra Whitening tandpasta HD( :') ) heb gezien ben ik een beetje van de leg :@. En dat ik m'n rage er niet uit kan gooien in de gym wil ook niet echt helpen :(

Ontopic maar weer.

Hopelijk kan ik half januari weer aan de gang, ben aan het twijfelen wat ik zal gaan doen. FF een maandje fullbody om weer op krachten te komen en daarna over op een split? In het begin weer ff goed focussen op de compounds en weer een beetje op niveau komen om daarna mn oude plateau's als een malle te doorbreken in een split. Tegen die tijd ook richting de 3500-4000 kcal per dag om flink wat kracht bij te zetten. Mensen nog tips die van een lange blessure terugkomen?
Gewoon SS volgen met dips en pull ups. Zodra de lineaire progressie steeds trager wordt en (bijna) niet meer omhoog kan in gewicht overstappen op iets anders. Bijv. 5/3/1, een split etc.
Verbo is terug?
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:48:03 #49
157922 fathank
pi_133511367
Maar eens afwachten hoe het gaat. Doel voor 2014 is 150 kg squat als het allemaal een beetje voorspoedig verloopt. Laatste PR is 3x140 kg, en voordat k geblesseerd raakte zo rond de 5x120 kg ofzo. En ik moet me eens fatsoenlijk gaan focussen op de bench press, daar ben ik echt een mietje :')
pi_133511608
Hoe cut jij Frank?
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:00:07 #51
157922 fathank
pi_133511636
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:59 schreef Inloggen het volgende:
Hoe cut jij Frank?
Langere afstanden hardlopen/fietsen/zwemmen.
pi_133511825
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Langere afstanden hardlopen/fietsen/zwemmen.
Niveau en duur? Frequentie week? HIIT of normaal?

Aanpassing voeding?
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:10:45 #53
157922 fathank
pi_133511924
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:07 schreef Inloggen het volgende:

[..]

Niveau en duur? Frequentie week? HIIT of normaal?
Ligt eraan waar ik zin in heb. PR op de 10 km is 39.42 van een half jaartje geleden ofwat. Als ik straks weer fit ben wil ik weer langzaam naar m'n topniveau gaan werken om met een strongman run een respectabele tijd neer te zetten.

Qua eten doe ik gewoon wat minder. Op gevoel. Hou niet alles bij tot op de laatste gram. Ga op de spiegel af, en evt meetlint.
pi_133512669
Bedankt voor je antwoord :)
pi_133512708
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:10 schreef fathank het volgende:

[..]

Ligt eraan waar ik zin in heb. PR op de 10 km is 39.42 van een half jaartje geleden ofwat. Als ik straks weer fit ben wil ik weer langzaam naar m'n topniveau gaan werken om met een strongman run een respectabele tijd neer te zetten.

Qua eten doe ik gewoon wat minder. Op gevoel. Hou niet alles bij tot op de laatste gram. Ga op de spiegel af, en evt meetlint.
Nice! Ik wil volgend jaar meedoen met de Break Out Run..en sowieso Nijmeegse vierdaagse volgend jaar ( als militair). Wanneer verwacht jij fit te zijn bby?
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:39:30 #56
157922 fathank
pi_133512897
Als k vanaf januari weer normaal kan trainen en de winter niet teveel roet in het eten gooit met maandenlang sneeuw op de weg moet k na een paar maanden wel weer redelijk op niveau zijn.
pi_133516457
quote:

[..]

Yeah, ik had er naar gevraagd en had toen de simpelste gepakt. 70 gr. oats, 20 gr. (vanille) whey voor de snelle anabolische spiergroei, wat cacaopoeder, even roeren, daarna 200 ml (amandel)melk toevoegen, roeren en done.

Ik deed het een week lang trouw elke avond voordat ik slapen ging, maar op een gegeven moment werd ik lui. Nu flikker ik alles 's morgens gewoon in een shakebeker en drink het in de auto richting het station op. :') Op zich vind ik het net-gemaakt ook lekkerder doordat de oats een beetje crunchy zijn.

Over het algemeen smaakt het erg goed en het verveelt niet.

Good luck.
If not now, then when.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 november 2013 @ 17:02:29 #58
159915 -Menn0-
MNO
pi_133519184
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Kijk nou maar uit met je schouder. Kun je nig tijden mee blijven lopen. Voor je het weet lig je er een half jaar compleet uit.
Ja daar ben ik ook heel bang voor, daarom maar voorlopig alleen rug en benen doen ;(
,,/
pi_133525837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:34 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Nice! Ik wil volgend jaar meedoen met de Break Out Run..en sowieso Nijmeegse vierdaagse volgend jaar ( als militair). Wanneer verwacht jij fit te zijn bby?
Je loopt ook mee 2014?
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:06:57 #60
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_133527964
Ondanks cut blijft 4 ŕ 5 * 10 squat omboog gaan. Zit nu met 2 setjes op 100. Bench gaat ook nog iets omhoog, enige terugval is bij de DL.

Eens zien waar dit heen gaat :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 23 november 2013 @ 00:42:13 #61
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133537374
Wat vinden jullie, mijn kcal inname nog iets omhoog gooien(100~200kcal) of zo door blijven gaan? Laatste foto die ik heb waar ik volledig op sta is van augustus, heb me daarna ook niet meer met dezelfde weegschaal kunnen wegen maar zat toen rond de 72,5 kg. Nieuwe gym weegschaal liet mij in het begin 69~70kg zien, maar daar zat ook een kleine 3~4 weken tussen. Huidige stand op gym weegschaal is 72,5.

Ik heb tussen augustus en nu denk ik toch wel een goede week of 4~5 niet getraind (ja, slecht ik weet :') ).
SPOILER
Begint wel echt kak te worden, mijn squat gaat er op vooruit maar mijn powercleans en deadlift blijven steken omdat ik geen grip kan krijgen op de bar. Mijn deadlift is er zelfs een 10kg op achteruit gegaan. Bar is niet echt knurled en krijg na 2 reps al gigantische zweetpoten waardoor het gelijk uit m'n handen glipt :') .
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 23 november 2013 @ 02:09:09 #62
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133539103
Koop magnesium poeder tegen het zweten. Zeker in de zomer is het een geweldig hulpmiddel. Kost geen drol. Voor 3 euro kan je een half jaar of langer vooruit.
Verbo is terug?
  zaterdag 23 november 2013 @ 02:14:35 #63
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133539150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 02:09 schreef Verbosity het volgende:
Koop magnesium poeder tegen het zweten. Zeker in de zomer is het een geweldig hulpmiddel. Kost geen drol. Voor 3 euro kan je een half jaar of langer vooruit.
daar ben ik nu al weken naar op zoek. Miljoenen supplementenshops met tientallen onzinsupps, maar geen magnesiumpoeder :')

Morgen kijken of ik een klimwinkel kan vinden ofzo.
Drinky is een baas
pi_133540102
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 02:14 schreef Drinky het volgende:

[..]

daar ben ik nu al weken naar op zoek. Miljoenen supplementenshops met tientallen onzinsupps, maar geen magnesiumpoeder :')

Morgen kijken of ik een klimwinkel kan vinden ofzo.
http://klimwinkel.nl/catalog/magnesium-c-46.html
If not now, then when.
pi_133541903
Form check deadlift 2:

Krijg m'n rug echt niet holler dan dit, core is aangespannen, armen gestrekt.
pi_133542731
BB, pak eens grotere schijven (zoals je vorige keer als tip kreeg) dan wordt de start houding al makkelijker.
pi_133542814
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:27 schreef robskem het volgende:
BB, pak eens grotere schijven (zoals je vorige keer als tip kreeg) dan wordt de start houding al makkelijker.
will do
pi_133543253
Op de terugweg lukt het je wel je rug zo hol te houden, de startpositie is gewoon veel te laag. Helemaal als je er nog eens bij rekent dat je volgens mij lange benen hebt in verhouding met je rug?
Probeer idd gewoon grotere schijven er aan te doen, minimaal die van 10 Kg meestal.
Pak anders een lichtere barbbell en doe er dan meer Kg's op. Ik weet niet welke bb je nu gebruikt, gewoon 20Kg?

Wat je ook kunt proberen is gewicht op de grond te leggen en daar de barbbell op laten rusten.
ŕ la dit: .

Dat zijn al 2 manieren. Als je moeite hebt met het gewicht zou je ook kettlebell deadlifts toe kunnen voegen voor je recruitment pattern/cns op te bouwen. 20 Kg kettlebell hebben ze overal wel en is een fijn gewicht.

Is er trouwens een probleem waarom je nu 30 (30 toch?) Kg deadlift of ben je pas net begonnen?
Volgens is 0,5x je BW toch wel een minimum van de deadlift.
Kijk ook uit dat als je te licht lift ook niet goed is voor je.
pi_133543337
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:00 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Op de terugweg lukt het je wel je rug zo hol te houden, de startpositie is gewoon veel te laag. Helemaal als je er nog eens bij rekent dat je volgens mij lange benen hebt in verhouding met je rug?
Probeer idd gewoon grotere schijven er aan te doen, minimaal die van 10 Kg meestal.
Pak anders een lichtere barbbell en doe er dan meer Kg's op. Ik weet niet welke bb je nu gebruikt, gewoon 20Kg?

Wat je ook kunt proberen is gewicht op de grond te leggen en daar de barbbell op laten rusten.
ŕ la dit: [ afbeelding ].

Dat zijn al 2 manieren. Als je moeite hebt met het gewicht zou je ook kettlebell deadlifts toe kunnen voegen voor je recruitment pattern/cns op te bouwen. 20 Kg kettlebell hebben ze overal wel en is een fijn gewicht.

Is er trouwens een probleem waarom je nu 30 (30 toch?) Kg deadlift of ben je pas net begonnen?
Volgens is 0,5x je BW toch wel een minimum van de deadlift.
Kijk ook uit dat als je te licht lift ook niet goed is voor je.
50KG deadlift deed ik vorige keer, dat 2e form check filmpje had ik die dag geen DL's, was puur om nog een keer de techniek te proberen te perfectioneren, dus met een lager gewicht dan stanndaard.
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:23:33 #70
157922 fathank
pi_133543681
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Form check deadlift 2:

Pak grote schijven, dit is gewoon kut. Dit is bijna een atg squat en deadlift ineen. Je zit bijna met je reet op de grond. Bovendien is het met een zwaarder gewicht makkelijker je balans te houden.
pi_133544306
quote:
Form check deadlift 2:

hier heb je niks aan, met zulke gewichten. zo ga je geen vorm leren en zeker niet perfectioneren.

daarnaast lijkt het alsof je in timelapse aan het deadliften bent, explosief moet je zijn.

Als je in zo'n startpositie met zulke lichte gewichten al zo'n curve hebt in je rug, dan moet je flink aan je vorm werken nog. Zorg er ook voor dat je nek in een neutrale positie zit, kijk onderstaand plaatje.. dan zou je eigenlijk al moeten zien waar het mis gaat.

Heb je toevallig korte hamstrings, of korte heup flexors?

[ Bericht 6% gewijzigd door dreamerbulk op 23-11-2013 14:07:31 ]
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133544649
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:59 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

hier heb je niks aan, met zulke gewichten. zo ga je geen vorm leren en zeker niet perfectioneren.

daarnaast lijkt het alsof je in timelapse aan het deadliften bent, explosief moet je zijn.

Als je in zo'n startpositie met zulke lichte gewichten al zo'n curve hebt in je rug, dan moet je flink aan je vorm werken nog. Zorg er ook voor dat je nek in een neutrale positie zit, kijk onderstaand plaatje.. dan zou je eigenlijk al moeten zien waar het mis gaat.

[ afbeelding ]

Ik merk al waar ;t fout gaat, ik houd m'n schouders niet naar achter maar naar voor, of ik korte hamstrings of flexors heb weet ik niet.
pi_133544772
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:16 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik merk al waar ;t fout gaat, ik houd m'n schouders niet naar achter maar naar voor, of ik korte hamstrings of flexors heb weet ik niet.
die ronding die je bij je onderrug ziet is iig niet acceptabel,

ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het gewoon met 20kg plates doet(correcte hoogte)
pi_133544852
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:21 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

die ronding die je bij je onderrug ziet is iig niet acceptabel,

ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het gewoon met 20kg plates doet(correcte hoogte)
zal aanstaande dinsdag proberen.
pi_133544867
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

zal aanstaande dinsdag proberen.
plates met de juiste hoogte zal een verschil maken denk ik.

Daarnaast moet je niet denken om het gewicht omhoog te brengen, maar naar achteren te trekken..vanuit je hakken en bilspieren.
pi_133545631
Mij dan van paar weken terug: .
Al eens bekeken:
Te ver overextenden (geen idee waarom ik dat deed, echt automatisch). Opgelost
Terugweg is veel te ongecontroleerd. Ook al opgelost. (hoe vaker ik het bekijk hoe erger 't wordt :') ).

Note: ik heb de matten verlegt tussen het 1ste en 2de filmpje. Plus dat ik bij het tweede filmpje deficit deadlifte. Ook heb ik een gescheurde borstspier (op dat moment erger). Het 2de gedeelte is een beetje teveel van het goede wat betreft ROM met deficit.

Mijn 1RM was 110Kg@65Kg een tijd geleden. Afgelopen week wel 2x5x97,5 gehaald. Maar moet eigenlijk veel rustiger aandoen met de gescheurde spier. Ga maar 1x in de week trainen en wil dan wel minstens deadliften ;) .
pi_133546227
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:06 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Al eens bekeken:
Terugweg is veel te ongecontroleerd. Ook al opgelost. (hoe vaker ik het bekijk hoe erger 't wordt :') ).

Note: ik heb de matten verlegt tussen het 1ste en 2de filmpje. Plus dat ik bij het tweede filmpje deficit deadlifte. Ook heb ik een gescheurde borstspier (op dat moment erger). Het 2de gedeelte is een beetje teveel van het goede wat betreft ROM met deficit.

Mijn 1RM was 110Kg@65Kg een tijd geleden. Afgelopen week wel 2x5x97,5 gehaald. Maar moet eigenlijk veel rustiger aandoen met de gescheurde spier. Ga maar 1x in de week trainen en wil dan wel minstens deadliften ;) .
schouders gaan te ver over de stang heen.
pi_133546342
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:06 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Al eens bekeken:

Waar train je dan?
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugčne Krabs
pi_133546416
Omgeving Venlo.

Iets te ver naar voren ja. Moet meer boven de bb gaan hangen ipv ervoor.
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:42:45 #80
77130 star_gazer
pi_133546428
quote:
Form check deadlift 2:

dit is gevaarlijk. Je tilt nog niet zwaar, maar zelfs op de lichtere gewichten kun je op deze manier je onderrug goed verzieken. Niet doen zo dus. Of grotere plates pakken, of het bij rack pulls houden (als ze geen grotere plates hebben, in welk geval je ook een nieuwe gym moet zoeken).
-
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:46:20 #81
77130 star_gazer
pi_133546491
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:26 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

plates met de juiste hoogte zal een verschil maken denk ik.

Daarnaast moet je niet denken om het gewicht omhoog te brengen, maar naar achteren te trekken..vanuit je hakken en bilspieren.
vol die glutes erin inderdaad. Billen samenknijpen is een goede cue, maakt een groot verschil. Tevens die heup er vol in naar voren, alsof je een stoot geeft tijdens het neuken zegmaar :')

Zit zelf nu op het punt dat ik de slack eerst uit de bar moet trekken. Lastig om mezelf aan te leren, maar nu ik op een 1RM van 165kg zit, gaan dit soort technische tweaks wel een rol spelen. Zowel op het gebied van veiligheid als progressie.
-
pi_133547050
Wat is de slack uit de bar trekken dan? Gewoon even een hendig sjieke ruk aan de bar geven voordat je hem optilt?
If not now, then when.
pi_133547144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat is de slack uit de bar trekken dan? Gewoon even een hendig sjieke ruk aan de bar geven voordat je hem optilt?
aan de bar gaan hangen(naar achteren hangen) waarbij jeje lats aanspant .. hierdoor komt de spanning/rek uit de stang voordat je het optilt.

dit resulteert in een iets kortere rom voordat de echte lift begint, je beschermt je biceps en je activeert je lats en hamstrings veel meer.

dus niet ff rammen aan de bar, nee volle constante spanning eraan hangen.
pi_133548008
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

aan de bar gaan hangen(naar achteren hangen) waarbij jeje lats aanspant .. hierdoor komt de spanning/rek uit de stang voordat je het optilt.

dit resulteert in een iets kortere rom voordat de echte lift begint, je beschermt je biceps en je activeert je lats en hamstrings veel meer.

dus niet ff rammen aan de bar, nee volle constante spanning eraan hangen.
Nice, dan hoef ik niks aan mijn vorm te veranderen.
If not now, then when.
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:29:32 #85
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133548736
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een video kan posten van mijn DL en squat form, ben er zelf niet echt helemaal tevreden over maar kan het lastig beoordelen zonder het te zien. Heb net een chalk ball gehaald(waarom ik er niet eerder aan had gedacht bij een klimwinkel te gaan kijken :') ? ) dus gripproblemen moeten zo goed als opgelost zijn.

Overigens, dankzij hamstring stretches merk ik wel dat mijn form een stuk meer verbeterd is. Flexibiliteit is echt key in je form.
Drinky is een baas
pi_133549887
Week 8 van mijn schema, ik zie progressie! :7
Sportte hiervoor wel, maar trainde niet serieus en vrat/zoop als een tempelier.
Pics in de spoiler.
SPOILER
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:18:10 #87
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_133559955
post hier niet vaak maar lees wel geregeld mee, ben nu een maand of 7 aan het trainen. Dacht van deel mijn stats etc. hier even, mocht ik nog eens posten weten jullie 'wie ik ben'.

1.78
74-75kg

SQ afgelopen week voor het eerst 5x 100, ging lekker. Volgende week 110kg proberen.
DL zit nu een beetje vast op 120 1rm, grip moet verstevigd worden..
BP 80x5 behaald, dit uitbouwen en dan proberen door naar 85-90!

Qua voeding heb ik niet een specifiek schema, ik let op m'n eiwitten en probeer een beetje aan te komen. Werkt tot nu toe redelijk goed.
Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak.
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:24:33 #88
157922 fathank
pi_133560148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:19 schreef Mark_Rutte het volgende:
Pics in de spoiler.
SPOILER
Leuk hesje
  zondag 24 november 2013 @ 00:43:58 #89
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133562738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:19 schreef Mark_Rutte het volgende:
Pics in de spoiler.
SPOILER
Misschien is het mijn perceptie maar waar zijn je benen? Wat doe je voor benen?
pi_133568018
Dalijk Low bar squats en misschien wat front squats als ik me goed voel ^O^
pi_133568089
Naar aanleiding van de zeugen die hier gepost worden heb ik het idee dat gespierde mannen toch altijd meer op dikke vrouwen vallen. Ik zie ze ook vaak.
Misschien willen ze vanwege vele spierpijn iets zachts hebben om aan te duwen?

:?
pi_133568162
Nice, heb me laten wegen/meten en ik ben ten opzichte van 1,5 jaar geleden best wel wat aangekomen terwijl met vetpercentage 6 procentpunt gedaald is (zit nu wel redelijk laag :') ). Aangezien ik pas weer sinds 3-4 maanden serieus sport geeft met dit mooi weer motivatie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 24 november 2013 @ 11:12:48 #93
157922 fathank
pi_133568192
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:04 schreef Fanta-stick het volgende:
Naar aanleiding van de zeugen die hier gepost worden heb ik het idee dat gespierde mannen toch altijd meer op dikke vrouwen vallen. Ik zie ze ook vaak.
Misschien willen ze vanwege vele spierpijn iets zachts hebben om aan te duwen?

:?
Gym is verderop ;)
pi_133568708
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:12 schreef fathank het volgende:

[..]

Gym is verderop ;)
Ik dacht dat ik in GYM postte :')...
Maar thanks O+
  zondag 24 november 2013 @ 12:12:57 #95
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133569284
Hee jongens, ik heb een vraag.

Je ziet het misschien niet heel goed, maar ik (links) heb het probleem dat m'n voet zeg maar meer naar buiten gedraaid staat. Mijn knie en voet zijn dus geen rechte lijn. Nu vraag ik me af hoe ik dit kan trainen? Met lopen heb ik er helmaal geen last van en zijn ze helemaal recht, maar bij hockey staan ze (ook als ik niet schaats) een stuk meer naar buiten?

Thx!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133569940
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 10:57 schreef Intentiion het volgende:
Dalijk Low bar squats en misschien wat front squats als ik me goed voel ^O^
In Sparta hebben wij geen keus.
If not now, then when.
pi_133570714
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 00:43 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Zal aan de broek liggen gok ik, ik post straks wel even een benenfoto. 1x per week Squat, 45° leg press, leg curl, leg extension.
  zondag 24 november 2013 @ 13:31:44 #98
157922 fathank
pi_133571282
quote:
99s.gif Op zondag 24 november 2013 12:12 schreef Susteren het volgende:
Hee jongens, ik heb een vraag.

[ afbeelding ]

Je ziet het misschien niet heel goed, maar ik (links) heb het probleem dat m'n voet zeg maar meer naar buiten gedraaid staat. Mijn knie en voet zijn dus geen rechte lijn. Nu vraag ik me af hoe ik dit kan trainen? Met lopen heb ik er helmaal geen last van en zijn ze helemaal recht, maar bij hockey staan ze (ook als ik niet schaats) een stuk meer naar buiten?

Thx!
Je bent wel flink gegroeid :D
pi_133578053
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 00:43 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Ik heb even een benenfoto gemaakt. Wel enige spieren aanwezig naar mijn mening, maar vet% moet drastisch omlaag om ze zichtbaar te krijgen. Op de foto lijken het ook erg korte stompjes, ben echter wel 1.93m lang.

SPOILER
  zondag 24 november 2013 @ 17:19:38 #100
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133578914
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:54 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Ik heb even een benenfoto gemaakt. Wel enige spieren aanwezig naar mijn mening, maar vet% moet drastisch omlaag om ze zichtbaar te krijgen. Op de foto lijken het ook erg korte stompjes, ben echter wel 1.93m lang.

SPOILER
Oke man, op die vorige foto's leek het totaal uit verhouding.
pi_133585292
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

In Sparta hebben wij geen keus.
harde leven daar
pi_133593320
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:59 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hehe dat plaatje
  maandag 25 november 2013 @ 07:42:39 #103
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133599841
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:14 schreef Snakey het volgende:
Ik had het vandaag om eea reden gewoon niet, dus niet m'n beste dag, maar toch maar ge-upload. :)

Ik betrap mezelf direct op m'n gebogen armen. :D

Ik zie meer wat niet helemaal goed gaat, maar ik laat de aan/opmerkingen aan jullie.
beter dit, een filmpje van Snakey. _O_
thanks dude.

kromme armen snap ik niet, want dat moet je toch bijna express doen zou ik zeggen als dat gewicht dr' aan hangt?
Zal wel perongeluk gegaan zijn ;-)

quote:
12s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:22 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

beetje dit idee kreeg ik erbij

ah gek lol.
Hij ging wel beheerst naar beneden lol

quote:
in m'n oude gym heb ik wel eens genekt ja. Ongeveer alles keurig naast de prullenbak :')
kwam het meisje van de balie het gelijk netjes opruimen O+ wat is d'r wat is d'r, gaat het??!!?? :')

daarna nooit meer, maar soms heb ik wel eens een soort hoest die over kan gaan in kokhalzen lol
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha. Ik moest deadliften, gelukkig liep het niet zo af:

I agree. Vorige week was mijn deload week. In de deload week doe ik eigenlijk bijna niks, alleen de main lift en nog een andere oefening die veel spieren pakt. Beide licht. Afgelopen maandag dus weer keihard er tegenaan en vandaag nog spierpijn gehad, vooral in de IT band. Die moet ik dan ook nodig losmaken op de foam. De IT band losmaken is wel het meest pijnlijk though. :D
Is in scene gezet, eerst een gallon melk en dan gaan deadliften, ja dan hou ik het ook niet meer binnen lol
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:57 schreef star_gazer het volgende:

Bovenlijf

SPOILER
zat jij nou niet elke keer te meuten dat je geen biceps had??
Die zijn anders heel best bijgetrokken :-)
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef star_gazer het volgende:
Nog een benen foto

SPOILER
thick! _O_

quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:42 schreef Drinky het volgende:
Wat vinden jullie, mijn kcal inname nog iets omhoog gooien(100~200kcal) of zo door blijven gaan? Laatste foto die ik heb waar ik volledig op sta is van augustus, heb me daarna ook niet meer met dezelfde weegschaal kunnen wegen maar zat toen rond de 72,5 kg. Nieuwe gym weegschaal liet mij in het begin 69~70kg zien, maar daar zat ook een kleine 3~4 weken tussen. Huidige stand op gym weegschaal is 72,5.

Ik heb tussen augustus en nu denk ik toch wel een goede week of 4~5 niet getraind (ja, slecht ik weet :') ).
SPOILER
Begint wel echt kak te worden, mijn squat gaat er op vooruit maar mijn powercleans en deadlift blijven steken omdat ik geen grip kan krijgen op de bar. Mijn deadlift is er zelfs een 10kg op achteruit gegaan. Bar is niet echt knurled en krijg na 2 reps al gigantische zweetpoten waardoor het gelijk uit m'n handen glipt :') .
zit geen grammetje vet aan gozer. Pleur d'r nog maar 500 bij :-)
Wel dikke schouder en chest genen volgens mij :-) en bicep vain gen

[ Bericht 67% gewijzigd door RaymondK op 25-11-2013 07:49:09 ]
  maandag 25 november 2013 @ 07:45:55 #104
253447 Ethanolic
pi_133599853
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 07:42 schreef RaymondK het volgende:

Klopt helemaal Ray!
Deathlift or Die.
  maandag 25 november 2013 @ 07:47:23 #105
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133599862
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 07:45 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Klopt helemaal Ray!
hah
ja ik ben niet zo handig in multi quotes als onze Cor Konings
moest nog wat editten
  maandag 25 november 2013 @ 08:18:41 #106
253447 Ethanolic
pi_133600018
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 07:47 schreef RaymondK het volgende:

[..]

hah
ja ik ben niet zo handig in multi quotes als onze Cor Konings
moest nog wat editten
Sowieso dat KingCor zo nog in springt.

Vandaag een lekker push-dagje _O_
Deathlift or Die.
  maandag 25 november 2013 @ 08:29:00 #107
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133600087
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 08:18 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Sowieso dat KingCor zo nog in springt.

Vandaag een lekker push-dagje _O_
klinkt wat beter dan monday chest day }) lol

c_/
  maandag 25 november 2013 @ 09:00:08 #108
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133600375
quote:

[..]

beter dit, een filmpje van Snakey. _O_
thanks dude.

kromme armen snap ik niet, want dat moet je toch bijna express doen zou ik zeggen als dat gewicht dr' aan hangt?
Zal wel perongeluk gegaan zijn ;-)

Gaat niet expres, hoewel ik wel erg geneigd ben veel op mijn armen te te doen. Maar het is me nu duidelijk dat als de rest van m´n form misgaat ik meer met m´n armen ga werken. Dat kreng moet omhoog natuurlijk. :P
  maandag 25 november 2013 @ 09:01:15 #109
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133600385
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 09:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gaat niet expres, hoewel ik wel erg geneigd ben veel op mijn armen te te doen. Maar het is me nu duidelijk dat als de rest van m´n form misgaat ik meer met m´n armen ga werken. Dat kreng moet omhoog natuurlijk. :P
lol

ik snap het. Zo doe je het 150x perfect, en opeens zit er een tussen dat je denkt huh?

Zo flikkerrde ik laatst bijna achterover met 200kg Dl
"wat de neuk was deze" dacht ik toen 8)7
  maandag 25 november 2013 @ 09:05:48 #110
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133600422
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:01 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol

ik snap het. Zo doe je het 150x perfect, en opeens zit er een tussen dat je denkt huh?

Zo flikkerrde ik laatst bijna achterover met 200kg
"wat de neuk was deze" dacht ik toen
Wehehe, 200 kilo kun je beter vooruit laten vallen. :P

Het was de eerste keer dat ik een filmpje deed, en dus ineens veel beter zie wat er mis kan gaan ipv het te moeten voelen. Als ik m´n kont wat dieper gooi en dus meer uit m´n benen lift gaat het stukken beter. Maar soms heb ik duidelijk niet door hoe hoog ik blijf. En dan de rest van de dag maar denken waarom m´n rug zo stijf is. :D
  maandag 25 november 2013 @ 09:08:15 #111
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133600445
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 09:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wehehe, 200 kilo kun je beter vooruit laten vallen. :P

Het was de eerste keer dat ik een filmpje deed, en dus ineens veel beter zie wat er mis kan gaan ipv het te moeten voelen. Als ik m´n kont wat dieper gooi en dus meer uit m´n benen lift gaat het stukken beter. Maar soms heb ik duidelijk niet door hoe hoog ik blijf. En dan de rest van de dag maar denken waarom m´n rug zo stijf is. :D
wel goeie back pump dan idd.

idd. als je jezelf filmpt gaat er een wereld voor je open ja.
  maandag 25 november 2013 @ 09:18:13 #112
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_133600557
Nog mensen die zoeken naar een foamroller? Nu in de aanbieding:
https://www.sportknaller.com/?zanpid=1839968189250118656
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  maandag 25 november 2013 @ 09:24:36 #113
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  maandag 25 november 2013 @ 09:43:34 #114
157922 fathank
pi_133600954
Noem me een hollander maar 4 tientjes voor een rolletje schuim :{
pi_133600988
Ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom dit zo duur moet zijn, iemand die het me misschien kan uitleggen?
  maandag 25 november 2013 @ 09:45:55 #116
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133600996
quote:
13s.gif Op maandag 25 november 2013 09:43 schreef fathank het volgende:
Noem me een hollander maar 4 tientjes voor een rolletje schuim :{
ja het is wel duur idd. maar je ziet het wel meer voor die prijs.

ook wel voor 2 tientjes, maar dan heb je echt een knaken ding zoals het er uit zit dan.
pi_133601741
Wat moet je met een foam roller? Valt volgens mij in de categorie swiss ball.
  maandag 25 november 2013 @ 10:26:54 #118
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133601846
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:22 schreef Mithras82 het volgende:
Neuh, een foam roller kan erg behulpzaam zijn. Haalt een hoop knoopjes uit je stijve spieren.
  maandag 25 november 2013 @ 10:37:58 #119
77130 star_gazer
pi_133602130
Godver. Vorige week squatte ik 8x100kg, vandaag kreeg ik er maar 4x105kg uit :{ Beetje karig. Ik voelde in de eerste rep al dat het hem niet ging worden; het voelde echt lood- en loodzwaar aan. Wellicht omdat ik nog nooit zo zwaar gesquat heb, maar ik ging eigenlijk wel voor de 6 a 7 reps :{

Nouja, deload weekje volgende week en dan maar kijken hoe we ervoor staan.
-
  maandag 25 november 2013 @ 10:44:08 #120
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133602308
quote:
13s.gif Op maandag 25 november 2013 10:37 schreef star_gazer het volgende:
Godver. Vorige week squatte ik 8x100kg, vandaag kreeg ik er maar 4x105kg uit :{ Beetje karig. Ik voelde in de eerste rep al dat het hem niet ging worden; het voelde echt lood- en loodzwaar aan. Wellicht omdat ik nog nooit zo zwaar gesquat heb, maar ik ging eigenlijk wel voor de 6 a 7 reps :{

Nouja, deload weekje volgende week en dan maar kijken hoe we ervoor staan.
soms heb je gewoon zo'n dag d'r tussen dat je d'r niks uit krijgt.
Of dat je helemaal gebroken bent na een paar squats waar je normaal mee opwarmt
Dat na 1 of 2 setjes het zweet er uitgutst aan alle kanten.

goeie monitor voor mezelf is altijd m'n hartslag vooraf.
Ik loop van m'n huis naar de kleedkamer, kleed me als een speer om, spring op de crosstrainer voor een paarminuten en kijk gelijk m'n hartslag aan het begin.

Als die ver boven de 100 is dan weet ik al dat het niks gaat worden vaak. Meestal rond de 100 na trappenlopen e.d. maar soms ook wel 140, dan voel ik het ook gewoon.
Alsof er stroop door je aderen stroomt dan :{

En slecht slapen bij overtrainen... en dat maakt het nog erger allemaal...

[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 25-11-2013 10:51:41 ]
  maandag 25 november 2013 @ 10:53:40 #121
77130 star_gazer
pi_133602535
quote:
zat jij nou niet elke keer te meuten dat je geen biceps had??
Die zijn anders heel best bijgetrokken :-)
Ja klopt. Heb veel hoog rep werk gedaan. Lijkt iets te doen. Ben nog steeds niet helemaal tevreden met mijn triceps overigens, maar die 5x12 biceps -> triceps sessie aan het eind van de week lijkt z'n vruchten af te werpen.

Beter doe je even een CarbonC :D
-
  maandag 25 november 2013 @ 10:57:37 #122
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133602640
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 10:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja klopt. Heb veel hoog rep werk gedaan. Lijkt iets te doen. Ben nog steeds niet helemaal tevreden met mijn triceps overigens, maar die 5x12 biceps -> triceps sessie aan het eind van de week lijkt z'n vruchten af te werpen.

Beter doe je even een CarbonC :D
Een CarbonC-tje ja lol
  maandag 25 november 2013 @ 10:58:33 #123
77130 star_gazer
pi_133602666
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:44 schreef RaymondK het volgende:

[..]

soms heb je gewoon zo'n dag d'r tussen dat je d'r niks uit krijgt.
Of dat je helemaal gebroken bent na een paar squats waar je normaal mee opwarmt
Dat na 1 of 2 setjes het zweet er uitgutst aan alle kanten.

goeie monitor voor mezelf is altijd m'n hartslag vooraf.
Ik loop van m'n huis naar de kleedkamer, kleed me als een speer om, spring op de crosstrainer voor een paarminuten en kijk gelijk m'n hartslag aan het begin.

Als die ver boven de 100 is dan weet ik al dat het niks gaat worden vaak. Meestal rond de 100 na trappenlopen e.d. maar soms ook wel 140, dan voel ik het ook gewoon.
Alsof er stroop door je aderen stroomt dan :{

En slecht slapen bij overtrainen... en dat maakt het nog erger allemaal...
Dat is het gekke. De eerste twee sets (5x85 en 3x95) gingen uitstekend. 5x85 ging zelfs als een veertje, terwijl het me nog vrij levendig bij staat dat ik aardig heb gestruggled op dit gewicht.

Ik merk wel dat ik buiten de veiligheidsstangen een stuk lekkerder squat. De veiligheidsstangen van onze racks zijn vrij hoog, waardoor ik als relatief kort (1.74) persoon met squatten soms met de bar tegen de steunen aankets. Dat verstrooit mijn balans aardig en verziekt mijn reps af en toe, omdat ik niet zo diep kan gaan als ik wil. Maargoed, ik ga mijn werkset niet buiten de steunen doen, omdat ik gewoon veilig willen kunnen falen...
-
  maandag 25 november 2013 @ 11:09:01 #124
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_133602942
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:22 schreef Mithras82 het volgende:
Heb er nu anderhalf jaar 1 en wil niet meer zonder voor herstelwerk op je spieren.

Offseason werk zit er hier BIJNA op, Box Squat zit weer op een acceptabel niveau net als BP maar die doe ik niet meer dan 4 weken achterelkaar zwaar ivm schouders.

Wel heerlijk dat we een slee hebben in de gym die heeft me veel geholpen net als de elastic bands
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  maandag 25 november 2013 @ 11:10:24 #125
69994 seto
-|||--------|||-
pi_133602987
Je kan zonder stangen ook veilig falen, gewoon van je rug gooien als je vast zit
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 25 november 2013 @ 11:13:22 #126
77130 star_gazer
pi_133603061
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:10 schreef seto het volgende:
Je kan zonder stangen ook veilig falen, gewoon van je rug gooien als je vast zit
dat moet ik echt een keer oefenen op 50kg ofzo. Echt geen idee hoe dat zou moeten :)
-
  maandag 25 november 2013 @ 12:15:47 #127
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133604987
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

dat moet ik echt een keer oefenen op 50kg ofzo. Echt geen idee hoe dat zou moeten :)
met backsquat is het echt een eitje. Front squat grotere kans dat je 'm op jezelf laat vallen :')
Drinky is een baas
  maandag 25 november 2013 @ 14:15:35 #128
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133608106
quote:

zit geen grammetje vet aan gozer. Pleur d'r nog maar 500 bij :-)
Wel dikke schouder en chest genen volgens mij :-) en bicep vain gen
Komt ook door belichting vooral, met fat caliper zit ik rond de 15% en daar wil ik niet heel erg overheen gaan. Former fatty struggles :')

M'n chest en schouders gaan gelukkig hard ja, ik druk niet eens zo heel veel gewicht. Mag ook wel iets breder zijn boven om te compenseren voor mijn child bearing hips :')
Drinky is een baas
  maandag 25 november 2013 @ 14:38:52 #129
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133608969
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:15 schreef Drinky het volgende:

[..]

Komt ook door belichting vooral, met fat caliper zit ik rond de 15% en daar wil ik niet heel erg overheen gaan. Former fatty struggles :')

M'n chest en schouders gaan gelukkig hard ja, ik druk niet eens zo heel veel gewicht. Mag ook wel iets breder zijn boven om te compenseren voor mijn child bearing hips :')
_O-

was jij fatty?
Zo een soort lichaam heb je namelijk echt helemaal niet. Dat je dik zou zijn geweest bedoel ik _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 25-11-2013 15:00:34 ]
pi_133609931
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  maandag 25 november 2013 @ 18:31:55 #131
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133616592
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef RaymondK het volgende:

[..]

_O-

was jij fatty?
Zo een soort lichaam heb je namelijk echt helemaal niet. Dat je dik zou zijn geweest bedoel ik _O_
Ja man, hardcore fatty-fat, dreamerbulk proporties and beyond :') . Toen van fatty-fat naar skinnyfat gegaan en vorig jaar begonnen met recomp/cut en nu rustig aan het bulken.
Drinky is een baas
pi_133618837
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Is best leerzaam om eens te doen iig.
  maandag 25 november 2013 @ 19:35:55 #133
157922 fathank
pi_133618878
http://www.gelderlander.n(...)op-z-n-64e-1.4111066

Baas _O_.

Komt hier uit de buurt, vroeger nog wel eens in zn gym getraind met een maatje.

pi_133625163
Goed. Het is duidelijk foodtiming op een dag niet belangrijk is voor spieronderhoud etc. (alleen humeur. At least in mijn geval).

Betekent dit dat het ook irrelevant is wanneer je (een (heel) groot) deel van je eiwitten in een keer tot je neemt? En dan niet de kleine effecten zoals een shake na het trainen maar gewoon echte invloeden in vergelijking met het spreiden over de hele dag.
  maandag 25 november 2013 @ 23:08:28 #135
253447 Ethanolic
pi_133628239
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 18:31 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ja man, hardcore fatty-fat, dreamerbulk proporties and beyond :') . Toen van fatty-fat naar skinnyfat gegaan en vorig jaar begonnen met recomp/cut en nu rustig aan het bulken.
Niet te zien tbh.
Deathlift or Die.
  dinsdag 26 november 2013 @ 00:11:45 #136
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133630771
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 23:08 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Niet te zien tbh.
Thnx, krijg het wel vaker te horen. Mensen die me kennen en een tijdje niet hebben gezien zijn telkens weer verrast en mensen die me niet kennen geloven me niet als ik zeg dat ik fatty was.

Het beste is nog wel de gains in facial aesthetics. Van een magere 4 naar een 7~8 (nohomo)
Drinky is een baas
pi_133631476
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 19:35 schreef fathank het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)op-z-n-64e-1.4111066

Baas _O_.

Komt hier uit de buurt, vroeger nog wel eens in zn gym getraind met een maatje.

[ afbeelding ]
"Veel mensen denken dat ik veel shakes neem, maar dat is niet zo. Ik eet vooral veel paardenbiefstuk, kalkoenfilet en kabeljauw."

Haha heerlijk :')
"Fear is only as deep as the mind allows."
  dinsdag 26 november 2013 @ 00:54:48 #138
77130 star_gazer
pi_133631650
quote:
Wil niet zeggen dat ik dat squat hoor (struggles met de helft :')), maar het is bij die eerste wel goed te zien dat zijn knieen inzakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 26-11-2013 03:44:47 ]
-
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:21:39 #140
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133633289
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:11 schreef Drinky het volgende:

[..]

Thnx, krijg het wel vaker te horen. Mensen die me kennen en een tijdje niet hebben gezien zijn telkens weer verrast en mensen die me niet kennen geloven me niet als ik zeg dat ik fatty was.

Het beste is nog wel de gains in facial aesthetics. Van een magere 4 naar een 7~8 (nohomo)
chapeau voor die fat loss dan _O_ .
Al kan ik me d'r idd. ook niks bij voorstellen hoe jij dik geweest zou moeten zijn lol.
bijna ongelooflijk. _O_
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:29:02 #141
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133633314
zo dan, ff een beetje een lage bloedsuikerspiegel onderweg. de tering, moest gewoon ff aan de kant gaan staan :') . zakje haribo uit de automaat gehaald maar, zit nog te shaken :') 8)7

|:(
pi_133633351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:29 schreef RaymondK het volgende:
zo dan, ff een beetje een lage bloedsuikerspiegel onderweg. de tering, moest gewoon ff aan de kant gaan staan :') . zakje haribo uit de automaat gehaald, maar zit nog te shaken :') 8)7

Dat zijn inderdaad de bijwerkingen van tren.

Hahaha.
If not now, then when.
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:40:48 #143
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133633363
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hahaha.
lol
ja, ik heb ook nog een deuk in een wagen getrapt, en een slag in m'n wiel toen die afsloeg, en een collega met z'n keel tegen de muur gedrukt.
Nog 1 warning en ik lig d'r uit...

_O- :')

c_/

(8>
nee ff serieus, best wel kut, want je bloedsuikerspiegel kan bijv. een hele workout vergallen lol.
Als die te hoog is sta je binnen 1 squat setje te zweten als een otter, als die te laag is dan sta je te shaken en weet je ook niet hoe je het hebt lol.
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:43:20 #144
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133633378
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hahaha.
lol

google says 't is ook nog zo.

must have tren glands then
pi_133633655
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:56 schreef MrGuma het volgende:
Goed. Het is duidelijk foodtiming op een dag niet belangrijk is voor spieronderhoud etc. (alleen humeur. At least in mijn geval).

Betekent dit dat het ook irrelevant is wanneer je (een (heel) groot) deel van je eiwitten in een keer tot je neemt? En dan niet de kleine effecten zoals een shake na het trainen maar gewoon echte invloeden in vergelijking met het spreiden over de hele dag.
Eiwitten spreiden over de dag heeft welbvoordelen tov van spiergroei, bij spierbehoud is het wat minder van belang.
pi_133633812
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:54 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat ik dat squat hoor (struggles met de helft :')), maar het is bij die eerste wel goed te zien dat zijn knieen inzakken.
Gisteren nog over gehad met een vd trainers hier. Hij vertelde me dat in de lage fase van de squat een korte samentrekking die bij het omhoog komen weer herstelt (dus niet met knieën naar binnen omhoog komen) misschien niet eens schadelijk is, dat de meningen daarover verschillen.

Hij gaf me ook de tip om bij het omhoog komen als het ware je heupen tussen je benen door naar voren te duwen. Ga ik eind van de week mee aan de slag, maar het klinkt erg logisch.
You wear your smile like it was going out of fashion...
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:12:15 #147
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133635453
quote:

[..]

Kijk maar 100 filmpjes van mensen die zo'n gewicht squaten en je zal 100x zien dat ze dat allemaal een beetje doen.
pi_133635591
Er is ook zo'n Indonees (nu retired), die squat echt iets van 385 kg easy reps met perfecte vorm. Kan hem jammer genoeg niet vinden.
If not now, then when.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:45:30 #149
77130 star_gazer
pi_133636241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:29 schreef RaymondK het volgende:
zo dan, ff een beetje een lage bloedsuikerspiegel onderweg. de tering, moest gewoon ff aan de kant gaan staan :') . zakje haribo uit de automaat gehaald maar, zit nog te shaken :') 8)7

Heb je dit vaker? Zo ja, zou ik toch een keertje nuchter bloed laten prikken. Het zal wel niet het geval zijn, maar diabetes type 2 is iets wat je beter uit kunt sluiten. Heb het zelf ook gedaan voor de peace of mind (zit nogal in de familie).

Laat gelijk je vitamines en mineralen even doormeten. Jij had toch last van die vreemde krampen?
-
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:54:59 #150
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133636461
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:45 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Heb je dit vaker? Zo ja, zou ik toch een keertje nuchter bloed laten prikken. Het zal wel niet het geval zijn, maar diabetes type 2 is iets wat je beter uit kunt sluiten. Heb het zelf ook gedaan voor de peace of mind (zit nogal in de familie).

Laat gelijk je vitamines en mineralen even doormeten. Jij had toch last van die vreemde krampen?
die krampen zijn inmiddels zo goed als over door meer zout te eten *)

Ik heb het wel regelmatig. Zolang als ik me herinneren kan al eigenlijk. geloof niet zo gauw dat ik diabetes heb of bijna heb.
ik eet dan gewoon te laat.

't zou opzich wel kunnen eens naar de dokter om alles te laten checken.
'k heb die vent voor het laatst gezien toen ik m'n arm brak met tikkertje 4e klas lagere school :') srs

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 26-11-2013 11:03:31 ]
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:03:45 #151
77130 star_gazer
pi_133636674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:54 schreef RaymondK het volgende:

[..]

die krampen zijn inmiddels zo goed als over door meer zout te eten *)

Ik heb het wel regelmatig. Zolang als ik me herinneren kan al eigenlijk. geloof niet zo gauw dat ik diabetes heb of bijna heb.

't zou opzich wel kunnen eens naar de dokter om alles te laten checken.
'k heb die vent voor het laatst gezien toen ik m'n arm brak met tikkertje 4e klas lagere school :') srs
Als je van nature low GI eet, hoeft diabetes type 2 niet altijd sterke symptomen te vertonen. Het maakt de kans erop ook kleiner, maar als je genetisch pech hebt, kun je het ondanks je dieet gewoon hebben. Beter even uitsluiten, want de lange termijn gevolgen kunnen wel heel groot zijn als je het niet behandelt.

Nogmaals, kans is 90% dat je het niet hebt, maar het is iets dat je IMHO uit moet sluiten.
-
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:05:21 #152
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133636711
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:03 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Als je van nature low GI eet, hoeft diabetes type 2 niet altijd sterke symptomen te vertonen. Het maakt de kans erop ook kleiner, maar als je genetisch pech hebt, kun je het ondanks je dieet gewoon hebben. Beter even uitsluiten, want de lange termijn gevolgen kunnen wel heel groot zijn als je het niet behandelt.
mja ik eet idd. zelden fast carbs. Nooit suiker behalve wat dextrose.
Nog geen stukje taart op m'n werk. Gewoon omdat ik me snel niet lekker voel als ik dat doe. Enorm moe uur daar na.

Maar dat heeft eerder nog met een snelle schildklier te maken dan met diabetes volgens mij, dat laatste.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:07:19 #153
77130 star_gazer
pi_133636750
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Nog geen stukje taart op m'n werk. Gewoon omdat ik me snel niet lekker voel als ik dat doe.
Klinkt bekend, al denk ik dat je via bijv. marinade en saus meer 'stiekeme' suikers binnenkrijgt dan je denkt.
-
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:08:13 #154
77130 star_gazer
pi_133636775
quote:

[..]

Nog geen stukje taart op m'n werk. Gewoon omdat ik me snel niet lekker voel als ik dat doe. Enorm moe uur daar na.

Maar dat heeft eerder nog met een snelle schildklier te maken dan met diabetes volgens mij, dat laatste.
Tja, dat kan ook nog. Gewoon ff een bloedtest laten doen. Even de hele riedel laten controlen. Kan geen kwaad zo af en toe.
-
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:08:15 #155
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133636776
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Klinkt bekend, al denk ik dat je via bijv. marinade en saus meer 'stiekeme' suikers binnenkrijgt dan je denkt.
ik eet nooit saus en marinade.
ja laatste tijd boemboe en ketjap
maar dat is relatief echt heel weinig.

ik moet gewoon constant en gespreid food IN hebben lol. Dan voel ik me het beste
pi_133636836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:08 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik eet nooit saus en marinade.
ja laatste tijd boemboe en ketjap
maar dat is relatief echt heel weinig.
Je at toch veel pindasaus? Zit ook veel suiker in.
Soukidan op je oogbal.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:11:41 #157
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133636859
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:10 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Je at toch veel pindasaus? Zit ook veel suiker in.
niet meer. voorheen toen ik nog "wielrende" wel ja idd. alles met pindasaus lol. spaghetti alles lol

nu eigenlijk nooit meer.
wel heel veel melk
melk zit ook suiker natuurlijk...
pi_133637085
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:40 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nee ff serieus, best wel kut, want je bloedsuikerspiegel kan bijv. een hele workout vergallen lol.
Als die te hoog is sta je binnen 1 squat setje te zweten als een otter, als die te laag is dan sta je te shaken en weet je ook niet hoe je het hebt lol.
Je lijkt er wel extreem gevoelig voor te zijn, is het niet gewoon gewenning van je lichaam aan veel KH?
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:34:39 #159
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133637477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:19 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je lijkt er wel extreem gevoelig voor te zijn, is het niet gewoon gewenning van je lichaam aan veel KH?
ja, ik zit wel hoog in kh ja. Ergens tussen 50 en 60%

Tijdens cut zat ik wat lager.
Opzich heb ik altijd best veel moeite om die carbs te halen, maar zo voel ik me gewoon beter.
pi_133637557
Ik heb ook veel eten nodig. Als ik niet om de zoveel tijd eet dan heb ik meteen hoofdpijn, misselijk en duizelig. Daarna ook geen honger meer, maar weet dat ik wel moet eten, want dan gaat het weg.

Ik word trouwens eigenlijk altijd duizelig met OHP. Moet dan stoppen omdat het zwart voor mijn ogen begint te worden. Volgens mij trekt al het bloed vanuit mijn hoofd mijn schouders in :P Als ik heel goed op mijn ademhaling let gaat het al een stuk beter. Nog meer mensen die hier last van hebben?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_133637559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja, ik zit wel hoog in kh ja. Ergens tussen 50 en 60%

Tijdens cut zat ik wat lager.
Opzich heb ik altijd best veel moeite om die carbs te halen, maar zo voel ik me gewoon beter.
Lijkt me ook wel logisch met jouw gewicht en KH inname dat je lichaam gewoon VEEL suikers binnen wilt hebben.
pi_133638728
quote:

[..]

heftig!

Zelf kan ik naar binnen tanken, wanneer ik wil en wat ik wil.. zonder dat ik iets speciaals voel

Ik ga er dan ook vanuit dat ik ooit in mijn leven gewoon in 1x spontaan dood neerval ooit lol
pi_133638887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Gewenning. :) Je lichaam protesteert altijd tijdelijk even wanneer je je eetpatroon aanpast.
pi_133638903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Gewenning. :) Je lichaam protesteert altijd tijdelijk even wanneer je je eetpatroon aanpast.
dit klopt zeker,

toen ik keto ging vroeger duurde het ook een week ofzo, daarna kip lekker.

zelfde met IF, na een week was ik redelijk gewend.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:31:55 #165
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133639002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Nic1 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

dit klopt zeker,

het zal ook idd. wel grotendeels gewenning zijn.

Maar gebak en ijs en zo. ik hoef het gewoon niet meer. Ik voel op een gegeven moment gewoon stroop door m'n aderen stromen een uur later. Mezelf zo moe worden dat ik onder m'n bureau zou gaan willen liggen slapen op m'n werk.

hoef het al jaren niet, maar mis het ook absoluut niet. Sterker nog, als ik gebak of zo zie dan denk ik wat eet je er aan :7

Enige vervelende is als je bij je ouders komt, en die altijd een gebakje op vrijdagavond eten, dat ze 20x vraagt of ik echt geen gebakje wil of koekje. :') feedster is het gewoon :') (8>
Nu doet ze dat niet meer overigens O+

Nu gewoon altijd een hele gegrilde kip als ik kom eten _O_ O+ O+
pi_133639009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

dit klopt zeker,

Yep, ik heb ook een tijdje keto gedaan. Nog nooit zo slecht gevoeld de eerste 2 weken (zelfs IF ging makkelijker), daarna geweldig. :)
pi_133639027
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Yep, ik heb ook een tijdje keto gedaan. Nog nooit zo slecht gevoeld de eerste 2 weken (zelfs IF ging makkelijker), daarna geweldig. :)
haha klopt, ik werd op een gegeven moment naar van al dat kaas eten, olijfolie drinken, vette bacon eten etc.
pi_133639063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

[..]

het zal ook idd. wel grotendeels gewenning zijn.

Maar gebak en ijs en zo. ik hoef het gewoon niet meer. Ik voel op een gegeven moment gewoon stroop door m'n aderen stromen een uur later. Mezelf zo moe worden dat ik onder m'n bureau zou gaan willen liggen slapen op m'n werk.

hoef het al jaren niet, maar mis het ook absoluut niet. Sterker nog, als ik gebak of zo zie dan denk ik wat eet je er aan :7

Enige vervelende is als je bij je ouders komt, en die altijd een gebakje op vrijdagavond eten, dat ze 20x vraagt of ik echt geen gebakje wil of koekje.
Nu doet ze dat niet meer overigens O+
Hahaha ja dan trek je het niet idd..

ik ben echt van het see-food dieet.. ik eet wat ik zie, maar haal zelf eigenlijk alleen maar hartige(=pizza) dingen in huis.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:36:53 #169
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133639135
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:34 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Hahaha ja dan trek je het niet idd..

ik ben echt van het see-food dieet.. ik eet wat ik zie, maar haal zelf eigenlijk alleen maar hartige(=pizza) dingen in huis.
lol

ik heb ook serieus wel eens een half uur zitten pitten hier op de wc op m'n werk. tot er iemand binnen kwam lol.

see food eat food ja ik ook _O_ , alleen geen fast carbs :7
pi_133639266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol

ik heb ook serieus wel eens een half uur zitten pitten hier op de wc op m'n werk. tot er iemand binnen kwam lol.

see food eat food ja ik ook _O_ , alleen geen fast carbs :7
hahaha mooi werk

"see food?" "das toch alles uit de zee??" Jup, zeepizzas, zeekippen, zeesteak, zeespaghetti, zeelasagne
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:42:27 #171
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133639299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:41 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

hahaha mooi werk

"see food?" "das toch alles uit de zee??" Jup, zeepizzas, zeekippen, zeesteak, zeespaghetti, zeelasagne
lol

and loads off it.
got big hands so can grab loads of food
SPOILER
pi_133639400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:41 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

hahaha mooi werk

ZeeMcDonalds, Zee double cheeseburger xxl.
pi_133639848
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

ZeeMcDonalds, Zee double cheeseburger xxl.
Mcdonalds is Paleo

als ze dat in de oertijd hadden vraten ze het ook
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:56:55 #174
77130 star_gazer
pi_133641449
Ze hebben hier tijdelijk een dubbele Big Mac. 4 patties op dat ding :') Goed bulkvoer, wat ik je brom.
-
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:01:03 #175
77130 star_gazer
pi_133641545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat je lichaam (inclusief hersenen) dan overschakelt op ketonen ofzo?

Keto lijkt me trouwens best link, volgens mij kan je best wel spiermassa verliezen als je niet uitkijkt.
-
pi_133641925
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:01 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat je lichaam (inclusief hersenen) dan overschakelt op ketonen ofzo?
Klopt. Dit duurt 1 a 2 weken.

quote:
Keto lijkt me trouwens best link, volgens mij kan je best wel spiermassa verliezen als je niet uitkijkt.
Ketonen zijn een prima energie bron waarmee je goed kunt trainen. Maar zoals voor alles geldt, het is niet voor iedereen.
pi_133648265
Zo maar eens 60KG deadlift proberen met grote plates dus, nog tips verder? Rug moet holler, borst vooruit, vooruit kijken, gewicht recht omhoog, onderbenen 90 graden tegenover de grond. Verder nog dingetjes?
pi_133649507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Zo maar eens 60KG deadlift proberen met grote plates dus, nog tips verder? Rug moet holler, borst vooruit, vooruit kijken, gewicht recht omhoog, onderbenen 90 graden tegenover de grond. Verder nog dingetjes?
Rug moet vooral recht, niet holler.
pi_133650984
Ik had dat zelf ook toen ik van IF low-carb naar veel carbs ging; hele dagen moe, lui en lam. Was echt kut. Vooral toen ik een break van het cutten had en twee weken lang elke dag in één zit een halve brood met kaas en kipfilet samen met 4 mineola's weg at op stage. Daarna de hele dag lam. :')

Nu amper nog last van, tenzij een big bowl of cereal.
If not now, then when.
pi_133657991
60KG deadlift is echt nog te veel :'), kreeg 't amper omhoog
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:01:56 #181
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133658224
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:57 schreef BredeBroeder het volgende:
60KG deadlift is echt nog te veel :'), kreeg 't amper omhoog
Volgende keer dus schijven eronder. Volhouden en je komt er wel.
pi_133658296
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:01 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Volgende keer dus schijven eronder. Volhouden en je komt er wel.
Het verbaasde me ook hoeveel verschil 5KG kan maken, van 50 naar 55KG squat, zweet stond op me voorhoofd :P
pi_133658619
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Het verbaasde me ook hoeveel verschil 5KG kan maken, van 50 naar 55KG squat, zweet stond op me voorhoofd :P
Als je van squaten niet gaat zweten, doe je het sowieso te licht.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:13:40 #184
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133658815
quote:

[..]

Stond het zweet je op het voorhoofd? Bereid je maar voor, dat gaat je vaker gebeuren.
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:20:44 #185
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133659176
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:09 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Als je van squaten niet gaat zweten, doe je het sowieso te licht.
Dit idd.

Geldt trouwens voor ALLE compound lifts. Deadlift, squat, benchpresss, en bij mij ook heel erg bij clean & (push)press).
Drinky is een baas
pi_133659775
quote:

[..]

Begin ook alvast met het verstevigen van je core. Hoe vroeger, hoe beter voor later.
If not now, then when.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 november 2013 @ 22:38:45 #188
159915 -Menn0-
MNO
pi_133660305
quote:
ALO :D
,,/
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:44:22 #189
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133660633
quote:
Tip 1: schoenen uit
pi_133660700
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:44 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Tip 1: schoenen uit
Meen je die?
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:54:15 #191
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133661128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:45 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Meen je die?
Kan je doen. Dan sta je iets dichter op de grond en kan je makkelijker je rug 'recht' houden.

Maar zou eerst proberen je schouders naar achter te houden. Je bekken verder naar voren kantelen.

Het belangrijkste punt is eerst de stang TEGEN JEZELF aan te houden. Bij de start positie heb je nu de stang een paar cm van je schenen af staan als ik het goed zie. Daardoor kromt je rug sneller, omdat de afstand van het zwaartepunt verder van jezelf af ligt.

Dus schraap die stang desnoods langs je schenen en bovenbenen.
Verbo is terug?
pi_133661447
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:20 schreef Drinky het volgende:

[..]

Dit idd.

Geldt trouwens voor ALLE compound lifts. Deadlift, squat, benchpresss, en bij mij ook heel erg bij clean & (push)press).
Ik heb het ook vooral bij de clean. Op de een of andere manier voelt het niet zwaar (als ik zwaarder ga fail ik) maar als ik klaar ben met de set gutst het zweet me van 't lijf.
pi_133661647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kan je doen. Dan sta je iets dichter op de grond en kan je makkelijker je rug 'recht' houden.

Maar zou eerst proberen je schouders naar achter te houden. Je bekken verder naar voren kantelen.

Het belangrijkste punt is eerst de stang TEGEN JEZELF aan te houden. Bij de start positie heb je nu de stang een paar cm van je schenen af staan als ik het goed zie. Daardoor kromt je rug sneller, omdat de afstand van het zwaartepunt verder van jezelf af ligt.

mah nigga!
pi_133661677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zal ik doen, maar is m'n form verbeterd ten opzichte van 't eerste filmpje?
pi_133661685
quote:
ziet er al stukken beter uit iig, veel beter.. zie nu niet meer dat "valse kat" effect

sowieso die stang echt dichterbij je benen houden ja
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:07:37 #196
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133661772
Na het squaten zet ik altijd een raam open naast het rack om in de tochtstroom af te koelen. Handdoek is dan echt doorweekt. :')

1x5x115kg DL gehaald trouwens gisteren, klein geluksmomentje aan het begin van de week.
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:08:19 #197
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133661812
Wel wat verbeterd. Meeste fouten komen weg bij de extra afstand die je creëert met de stang t.o.v. je lichaam. Zal inefficiënt zijn omdat niks op volle spanning staat, daarom lijkt die 60kg zo zwaar.
Verbo is terug?
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:09:46 #198
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133661877
Zweten doe ik bijna niet. Alleen dankzij de warming up lichtelijk en bij explosieve oefeningen. Is vooral te merken bij de powerclean en muscle-ups.
Verbo is terug?
pi_133661889
Wat is jullie mening trouwens betreft een ronde bovenrug? Toen ik gisteren een beetje door de oude filmpjes van Chris Hickson aan het bladeren was kwam ik deze tegen:

If not now, then when.
pi_133661983
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat is jullie mening trouwens betreft een ronde bovenrug? Toen ik gisteren een beetje door de oude filmpjes van Chris Hickson aan het bladeren was kwam ik deze tegen:

een ronde bovenrug zie je bij veel elite lifters, is iets wat je niet zomaar aanleert.. wordt ook afgeraden voor "beginners".
pi_133662091
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

een ronde bovenrug zie je bij veel elite lifters, is iets wat je niet zomaar aanleert.. wordt ook afgeraden voor "beginners".
Precies ja. Sommige mensen zeggen ook dat je bovenrug kaasrecht moet zijn, mijn klasgenoot ook. Waarom moet de onderrug eigenlijk wel recht/hol zijn? Heeft dat te maken met je discs of zo? Gewoon nieuwsgierig.
If not now, then when.
pi_133662095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:06 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

ziet er al stukken beter uit iig, veel beter.. zie nu niet meer dat "valse kat" effect

sowieso die stang echt dichterbij je benen houden ja
Had ook gelezen dat een wide grip bij de DL helpt voor een rechte rug in het begin, om later als je het door hebt over te stappen op een normale grip, kan je dit bevestigen?
pi_133662143
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Precies ja. Sommige mensen zeggen ook dat je bovenrug kaasrecht moet zijn, mijn klasgenoot ook. Waarom moet de onderrug eigenlijk wel recht/hol zijn? Heeft dat te maken met je discs of zo? Gewoon nieuwsgierig.
http://www.t-nation.com/f(...)ounded_back_deadlift
pi_133662161
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Had ook gelezen dat een wide grip bij de DL helpt voor een rechte rug in het begin, om later als je het door hebt over te stappen op een normale grip, kan je dit bevestigen?
Zover ik weet is het verstandiger om ze gewoon recht te houden, want dan is het ook lichter. Wide grip is meer voor weightlifters.
If not now, then when.
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:15:30 #205
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133662167
quote:

[..]

Alleen als je de flexibiliteit mist. Zou niet weten waarom een normaal mens die niet kan.
Verbo is terug?
pi_133662210
quote:

[..]

ik kan me voorstellen dat je bij een wijde grip makkelijker je lats/rear delts/rhomboids kan activeren .. waardoor je misschien rechter blijft, met smalle grip je lats activeren vereist wat oefening heb ik t idee

maar dat verzin ik ter plekke, dus ik zou t niet weten eerlijk gezegd
pi_133662506
If not now, then when.
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:33:25 #208
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133662982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Rug blessures komen vooral voor in de lage rug en cervicaal (nek). Thorocaal, oftewel je bovenlichaam raakt veel minder snel geblesseerd. Waar je dus op moet letten is het lumbale gedeelte(lage rug) en cervicaal. Echter heb je weinig kracht op je nek tijdens een deadlift.

Ben het eens met Chris Hickson dat de onderrug zo min mogelijk flexie moet maken in de onderrug. Om het extra te versterken gebruik je IAP(Intra abdominal pressure) om structuren te beschermen en meer activiteit van 'core' spieren te krijgen. Waar je op let is dus je buik/zij en rug als het ware vol te laten lopen met lucht en zowel de rug spieren als buik spieren zo hard mogelijk aan te spannen.

De bovenrug doet er niet veel toe qua blessuregevoeligheid, als het voordeliger is om deze te krommen zonder risico zie ik niet in waarom je het moet vermijden.
Verbo is terug?
pi_133663060
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

niet meer. voorheen toen ik nog "wielrende" wel ja idd. alles met pindasaus lol. spaghetti alles lol

nu eigenlijk nooit meer.
wel heel veel melk
melk zit ook suiker natuurlijk...
De GI van lactose (melksuiker) is laag trouwens.
pi_133663188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:33 schreef Verbosity het volgende:
minal pressure) om structuren te beschermen en meer activiteit van 'core' spieren te krijgen. Waar je op let is dus je buik/zij en rug als het ware vol te laten lopen met lucht en zowel de rug spieren als buik spieren zo hard mogelijk aan te spannen.

De bovenrug doet er niet veel toe qua blessuregevoeligheid, als het voordeliger is om deze te krommen zonder risico zie ik niet in waarom je het moet vermijden.
duidelijk verhaal

plus dat de bovenrug vaak met hele zware gewichten automatisch wel gaat krommen idd.
pi_133663285
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Rug blessures komen vooral voor in de lage rug en cervicaal (nek). Thorocaal, oftewel je bovenlichaam raakt veel minder snel geblesseerd. Waar je dus op moet letten is het lumbale gedeelte(lage rug) en cervicaal. Echter heb je weinig kracht op je nek tijdens een deadlift.

Ben het eens met Chris Hickson dat de onderrug zo min mogelijk flexie moet maken in de onderrug. Om het extra te versterken gebruik je IAP(Intra abdominal pressure) om structuren te beschermen en meer activiteit van 'core' spieren te krijgen. Waar je op let is dus je buik/zij en rug als het ware vol te laten lopen met lucht en zowel de rug spieren als buik spieren zo hard mogelijk aan te spannen.

Thanks. Je uitleg wordt altijd gewaardeerd.
If not now, then when.
pi_133663486
Trouwens bredebroeder, je moet je hoofd wel wat meer naar benenden houden.
Misschien kan iemand je hier mee helpen: .
Als je het eenmaal zo lukt hoef je de stok niet meer te gebruiken etc en ben je gewoon 'vrij' zeg maar.
Bereik je weer een moeilijk punt zou ik weer corrective gaan deadliften zoals elliott.
Corrective deadlift kun je opzich niet de hele tijd volhouden maar het brengt je wel weer in balans.

Volgende keer iets meer van de zijkant proberen te laten filmen, nu kun je je rug niet heel goed zien.
Hij lijkt nog steeds bol ?
pi_133663897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:47 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Trouwens bredebroeder, je moet je hoofd wel wat meer naar benenden houden.
Misschien kan iemand je hier mee helpen: .
Als je het eenmaal zo lukt hoef je de stok niet meer te gebruiken etc en ben je gewoon 'vrij' zeg maar.
Bereik je weer een moeilijk punt zou ik weer corrective gaan deadliften zoals elliott.
Corrective deadlift kun je opzich niet de hele tijd volhouden maar het brengt je wel weer in balans.

Volgende keer iets meer van de zijkant proberen te laten filmen, nu kun je je rug niet heel goed zien.
Hij lijkt nog steeds bol ?
De hoofd in een neutrale positie houden is ook hetgeen wat Elliot zijn mensen leert. Echter spreken anderen hem weer tegen en die vinden een andere hoofd positie fijner, terwijl Elliot zijn manier van deadliften dé manier vindt. Sommige vinden dat je je hoofd zover mogelijk naar achteren moet trekken zodat het je gewicht ook naar achteren trekt (heupen naar voren duwt).

Het is meer voorkeur, denk ik.

Dreamer, verbo, wat is jullie mening hierop?
If not now, then when.
  woensdag 27 november 2013 @ 00:06:31 #214
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133664033
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 00:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

De hoofd in een neutrale positie houden is ook hetgeen wat Elliot zijn mensen leert. Echter spreken anderen hem weer tegen en die vinden een andere hoofd positie fijner, terwijl Elliot zijn manier van deadliften dé manier vindt. Sommige vinden dat je je hoofd zover mogelijk naar achteren moet trekken zodat het je gewicht ook naar achteren trekt (heupen naar voren duwt).

Het is meer voorkeur, denk ik.

Dreamer, verbo, wat is jullie mening hierop?
Het over extenseren van je nek voegt niks toe op een mentaal hulpsteuntje na. Zal ongeveer evenveel effect hebben als je wenkbrauwen heffen tijdens gewichtheffen. Neutrale positie heeft altijd de voorkeur wat mij betreft.
Verbo is terug?
pi_133664062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 00:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het over extenseren van je nek voegt niks toe op een mentaal hulpsteuntje na. Zal ongeveer evenveel effect hebben als je wenkbrauwen heffen tijdens gewichtheffen. Neutrale positie heeft altijd de voorkeur wat mij betreft.
Makes sense.
If not now, then when.
pi_133665179
Ik vind dit echt één van de meest entertaining bb/pl/wl/fit channels van YouTube: http://www.youtube.com/user/CaliforniaStrength?feature=watch

Ik zou graag eens willen wisselen met weightlifting. Alleen nog even aan het denken wanneer ik dat ga doen.

Zitten er hier mensen die het grootste deel van hun trainingen weightliften?
If not now, then when.
pi_133665287
Vind ik zelf ook erg nice inderdaad, het hele weightlifting. Jammergenoeg is de gym waar ik train niet heel erg geschikt, er zijn wel bumperplates, maar geen platforms enzo.

Ja en het belangrijkste, het is allemaal erg technisch. Zit er aan te denken om eens naar een weightlifting school hier in de buurt te bellen en vragen of ze een soort workshop kunnen aanbieden. Dat je gewoon met een trainer 1-2 uur lang allerlei lifts doet en let op form.
pi_133665332
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind dit echt één van de meest entertaining bb/pl/wl/fit channels van YouTube: http://www.youtube.com/user/CaliforniaStrength?feature=watch

Ik zou graag eens willen wisselen met weightlifting. Alleen nog even aan het denken wanneer ik dat ga doen.

Zitten er hier mensen die het grootste deel van hun trainingen weightliften?
Donny Shankle en Max Aita ...altijd +1000
pi_133665475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Sapstengel het volgende:
Vind ik zelf ook erg nice inderdaad, het hele weightlifting. Jammergenoeg is de gym waar ik train niet heel erg geschikt, er zijn wel bumperplates, maar geen platforms enzo.

Ja en het belangrijkste, het is allemaal erg technisch. Zit er aan te denken om eens naar een weightlifting school hier in de buurt te bellen en vragen of ze een soort workshop kunnen aanbieden. Dat je gewoon met een trainer 1-2 uur lang allerlei lifts doet en let op form.
Ja precies man. Ik ga mij binnenkort bij het USC inschrijven en daar bieden ze naast een hoop andere sporten ook gewichtheffen aan. Is een x aantal weken waarin alle lifts behandeld worden. Wellicht kun je dat daar ook doen. Ik denk dat privé namelijk erg duur is.

En anders moet je het via YouTube leren lol. Op dat channel leggen ze ook alle lifts uit btw. Je kunt ook een statief kopen met een mobile phone holder (ik heb er nog één over, fout besteld). Heb ik ook gedaan om mijn vorm te verbeteren.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:16 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Donny Shankle en Max Aita ...altijd +1000
Die Donny lijkt wel een beetje op Snakey. :D
If not now, then when.
pi_133665502
Wat is het USC?

Via internet kan idd, alleen zou liever eerst "op les" gaan, met een ervaren weightlifter erbij.
pi_133665519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:28 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is het USC?

Via internet kan idd, alleen zou liever eerst "op les" gaan, met een ervaren weightlifter erbij.
ergens rond deventer/wijhe , is zo'n weightlifting school met een paar zieke lifters volgens mij
pi_133665535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:28 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is het USC?

Oh, ehm, dat is een (studenten)gym in Amsterdam.

Dit is de weightlifting pagina: http://www.usc.uva.nl/algemeen/sporten.php?sport_id=19

Jij woont toch in Amersfoort? Dat is niet zo heel ver though.
If not now, then when.
pi_133665606
Ze gebruiken ook allemaal een bepaalde ademtechniek. Is dit een andere dan de vulvusa oid?
If not now, then when.
pi_133665608
Nee studeerde af in Amersfoort, woon zelf nog zo'n 50km verder naar het oosten :P .

Wijhe is voor mij idd erg dichtbij, even de ijssel over en ik ben er.
pi_133665776
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oh, ehm, dat is een (studenten)gym in Amsterdam.

Dit is de weightlifting pagina: http://www.usc.uva.nl/algemeen/sporten.php?sport_id=19

Jij woont toch in Amersfoort? Dat is niet zo heel ver though.
Januari stage lopen, atm wat gesprekken lopen met wat plekken in Amsterdam.
Gym ziet er tof uit, wellicht doe ik ook wel mee vanaf periode 3. :)
pi_133665991
Okay misschien moet ik toch eens naar Amsterdam gaan...

SPOILER
pi_133666080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:13 schreef Sapstengel het volgende:

SPOILER
Ik was er laatst. Echt :9~ chicks.
If not now, then when.
pi_133666782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:13 schreef Sapstengel het volgende:

SPOILER
Die foto is misleidend, het stikt er normaliter van de ecto's.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:13:55 #229
253447 Ethanolic
pi_133667125
Maandag best een klote Pushtraining gehad. Ik moest mijn BP gewoon 10kg lager pakken en zelfs daar had ik moeite mee. Heb echter wel ongeevenaarde spierpijn gisteren en vandaag. En echt overal; delts, chest en tri's. Hoe dan?
Deathlift or Die.
pi_133667917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 07:07 schreef Diabox het volgende:

[..]

Die foto is misleidend, het stikt er normaliter van de ecto's.
Wat zijn daar een beetje de rustige tijdstippen?
If not now, then when.
pi_133668272
USC lopen idd wat gewichtheffers rond, Jim de Groot als bekendste.

Kan USC aanraden. Gewichthefruimte raakt met de maand voller en mogelijk wordt ie uitgebreid. Worden idd "klasjes" gegeven en men zit er ook aan te denken techniek klasjes te geven voor de grote 5 .

Wat betreft de dames... Ach...
pi_133668323
quote:

[..]

Zijn knieen zakken niet in maar gaan naar achteren. Hij trekt ze actief in, waardoor ze lichtelijk naar binnen schuiven.
De gemiddelde squatter zou er goed aan doen om 99% van zijn form over te nemen.
Vergeet niet dat je kijkt naar een world class olympic weightlifter, niet naar een 'squatter'.
400kg squat is nutteloos voor een olympisch gewichtheffer.Hij traint niet voor longevity van zijn leven/fysiek, hij wil zo veel mogelijk gewicht snatchen en clean en jerken.

In het vangen van de clean en het opstaan van de clean zijn je knieën zelden perfect gepositioneerd. Trainen in verschillende hoeken en variaties brengt veiligheid met zich mee
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_133668422
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:38 schreef Phlogi2013 het volgende:
USC lopen idd wat gewichtheffers rond, Jim de Groot als bekendste.

Kan USC aanraden. Gewichthefruimte raakt met de maand voller en mogelijk wordt ie uitgebreid. Worden idd "klasjes" gegeven en men zit er ook aan te denken techniek klasjes te geven voor de grote 5 .

Wat betreft de dames... Ach...
Zou wel nice zijn als ze hem gaan uitbreiden, maar welke richting op vraag ik mij dan af?

Vond hem zelf op internet groter ogen, maar irl was het toch kleiner.
If not now, then when.
pi_133668830
quote:
4s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat zijn daar een beetje de rustige tijdstippen?
Geen idee eerlijk gezegd, train er niet.
pi_133669739
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zou wel nice zijn als ze hem gaan uitbreiden, maar welke richting op vraag ik mij dan af?

Vond hem zelf op internet groter ogen, maar irl was het toch kleiner.
Er loopt een soort lijn over de vloer, dat is de grens tussen het normale vloeroppervlak en het verende vloeroppervlak. Het is nog niet zeker (maar moet haast wel, het wordt te vol), maar uitbreiding zou dan tot die lijn zijn. Dus +- verdubbeld. Zou dan ten koste gaan van wat apparaten. Maar die staan relatief gezien stof te vangen.
pi_133675228
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:13 schreef Ethanolic het volgende:
Maandag best een klote Pushtraining gehad. Ik moest mijn BP gewoon 10kg lager pakken en zelfs daar had ik moeite mee. Heb echter wel ongeevenaarde spierpijn gisteren en vandaag. En echt overal; delts, chest en tri's. Hoe dan?
als ik ziek veel spierpijnen heb is het of slaap of calorie tekort of stress van andere dingen bij mij.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:43:29 #237
253447 Ethanolic
pi_133675533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:33 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

als ik ziek veel spierpijnen heb is het of slaap of calorie tekort of stress van andere dingen bij mij.
Probably all of the above.
Deathlift or Die.
pi_133681043
Zie ik dit nou goed op de flyer.... konstantin??? Conjunction... zal wel alleen samenwerking zijn?

pi_133681723
Of ze gaan voor dat event een samenwerking aan met de Russische federatie en Konstantin komt liften.

Beetje lastig wat ze precies bedoelen idd..
pi_133684037
hallo, ik heb redelijke last van een pees in mijn knie, ik kan dus een tijdje geen Legday doen, is het raadzaam om de andere oefeningen nog wel te doen of kan ik hier beter ook een tijd mee stoppen?
pi_133684614
Andere oefeningen bedoel je andere spiergroepen dan benen? Ja gewoon doen, als er niks mis is met je borst, schouders enz kun je dat prima trainen. Deadliften wordt misschien wel lastig.

En dan gewoon legday weer oppakken wanneer de blessure voorbij is.
pi_133684617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef Grizzly132 het volgende:
hallo, ik heb redelijke last van een pees in mijn knie, ik kan dus een tijdje geen Legday doen, is het raadzaam om de andere oefeningen nog wel te doen of kan ik hier beter ook een tijd mee stoppen?
Waarom zou je?
  woensdag 27 november 2013 @ 19:50:14 #243
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133685352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:33 schreef erikkll het volgende:

[..]

Waarom zou je?
Waarom zou hij niet?

Als hij zijn rug,borst, schouders, triceps, biceps, voorarmen en buik nog wel kan trainen.
Verbo is terug?
pi_133685798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:50 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Waarom zou hij niet?

Als hij zijn rug,borst, schouders, triceps, biceps, voorarmen en buik nog wel kan trainen.
mijn 'waarom zou je' was een antwoord op 'kan ik hier beter ook een tijd mee stoppen' uiteraard :P
  donderdag 28 november 2013 @ 00:40:09 #245
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133698972
Heerlijk. Nu ik Deadlift en squat afwissel en niet op dezelfde dag doe gaat mijn squat met ongeveer 5kg per week omhoog. Vandaag eindelijk aan de 90x5 geraakt. Doel is om voor 2014 minstens 100kg te squatten.

Ook beesten hier die gewoon 4 plates squatten met 10 reps, niet normaal :D
Drinky is een baas
pi_133699085
Ik heb 1 keer DL en SQ op dezelfde dag gedaan en dacht dat ik stierf. Had ook heel erg het gevoel dat ik ze allebei zeg maar op 50% deed.
pi_133699126
quote:
17s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:40 schreef Drinky het volgende:
Heerlijk. Nu ik Deadlift en squat afwissel en niet op dezelfde dag doe gaat mijn squat met ongeveer 5kg per week omhoog. Vandaag eindelijk aan de 90x5 geraakt. Doel is om voor 2014 minstens 100kg te squatten.

Ook beesten hier die gewoon 4 plates squatten met 10 reps, niet normaal :D
Ik doe SQ en DL op dezelfde dag, wordt aangeraden in SS?
  donderdag 28 november 2013 @ 00:49:39 #248
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133699173
nvrmd
Confidence through competence
  donderdag 28 november 2013 @ 00:55:49 #249
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133699325
SS is bedoeld voor de beginner. Een belangrijk kenmerk van deze groep is het lage gewicht en het snelle herstel. Omdat zowel de kracht- als leercurve snel stijgt in het begin stadium wil je hier volop van profiteren. Zo vaak mogelijk squatten in de week en deadliften zover je goed kan herstellen.

Daarom is het bij SS zo dat je 3x in de week squat en slechts eens per week deadlift (Is belastender omdat je begint met het concentrische gedeelte en je geen gebruik maakt van de stretch reflex, kort gezegd wordt je zenuwstelsel zwaar belast).

Voor mensen die al wat gevorderder zijn kan het voordelen meebrengen om 2x per week te squatten of een variant te gebruiken zoals de front squat wegens het tragere herstel.

P.s. stereo

[ Bericht 15% gewijzigd door Verbosity op 28-11-2013 01:02:02 ]
Verbo is terug?
  donderdag 28 november 2013 @ 01:05:55 #250
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133699555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb 1 keer DL en SQ op dezelfde dag gedaan en dacht dat ik stierf. Had ook heel erg het gevoel dat ik ze allebei zeg maar op 50% deed.
Ik ben begonnen met squat en deadlift op dezelfde dag te doen en heb dit tot 2~3 weken terug nog steeds zo gedaan. Helaas merkte ik dat ondanks mijn deadlift vooruit ging mijn squat zwaar bleef steken. Niet gek ook omdat ik altijd begon met deadlift (4x8) en daarna overstapte op de squat.

Paar keer bijna nokkie gegaan, vaak bijna moeten kotsen. Niet echt de beste aanpak :') . Merkte idd ook dat squatten gewoon niet echt lekker wilde, alsof ik energie tekort kwam.

Benen boeken nu qua omvang ook snel progressie, gains zijn goed te zien over deze korte periode.
Drinky is een baas
  donderdag 28 november 2013 @ 04:46:43 #251
77130 star_gazer
pi_133701092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ze gebruiken ook allemaal een bepaalde ademtechniek. Is dit een andere dan de vulvusa oid?
Nee. De vulva.
-
  donderdag 28 november 2013 @ 04:51:13 #252
157922 fathank
pi_133701101
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2013 04:46 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. De vulva.
We lopen niet allemaal met een kwijlbakkie
  donderdag 28 november 2013 @ 07:32:21 #253
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133701439
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2013 04:46 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ah, hij leeft nog, gelukkig *)

heb je het nog kunnen proberen/ is het nog gelukt? :P
of heb je nou een gipsen korset aangemeten gekregen?
:+

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 28-11-2013 09:20:21 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 10:13:27 #254
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133703518
heeft iemand nog een tip voor een goeie DL belt?
Kan me niet zo veel schelen wat i kost.

'k doe nu een belt aan van de gym die ik eigenlijk niet pas lees rollade
en hij is ook niet "hoog" genoeg.
Hij moet dus lekker hoog zijn voor m'n gevoel...

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 28-11-2013 10:22:07 ]
pi_133703745
Hier heb je in ieder geval al wat keuze:

http://www.fitness-seller.nl/fitnessartikelen/fitness/riemen/
  donderdag 28 november 2013 @ 12:38:22 #256
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_133707074
Check anders ff op Amazon, daar hebben ze nu sale
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_133707218
Deze site heeft erg goedkoop spul: http://www.goodlift.cz/na(...)sc=0,157300658102476

Volgens mij is dat waar Dreamerbulk laatst een hele set had besteld.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:52:21 #258
77130 star_gazer
pi_133707488
quote:
5s.gif Op donderdag 28 november 2013 07:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ah, hij leeft nog, gelukkig *)

heb je het nog kunnen proberen/ is het nog gelukt? :P
of heb je nou een gipsen korset aangemeten gekregen?
:+
Het lukt niet. Er kraakt niks -O-
-
  donderdag 28 november 2013 @ 12:54:25 #259
77130 star_gazer
pi_133707531
Zo! Vanavond eindelijk de 5x155kg deadlift voltooid. Wel extreem balls-to-the-wall hoor. Mijn CNS was volledig doorgebrand (hoofdpijn!). Verbaasde me dat ik de 5x10x67.5kg squats erna nog kon voltooien.

Ik merkte bij de laatste twee reps heel erg dat mijn benen eerst naar boven kwamen en daarna mijn rug. Volgens mijn spotter hield ik mijn rug wel recht, wat betekent dat ik waarschijnlijk heel veel uit mijn heupen haalde (hip hinge) om uiteindelijk toch de lockout te scoren. Wat gaat hier mis qua zwakte?
-
  donderdag 28 november 2013 @ 12:56:34 #260
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 28 november 2013 @ 13:00:02 #261
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133707711
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het lukt niet. Er kraakt niks -O-
hmm
ik wil het wel een keer filmen wat ik doe lol. In de wc op m'n werk. Ergens anders kan het niet namelijk lol

hoei, dit klinkt heel fout zonder dat ze weten waar we het over hebben _O- _O- :')
  donderdag 28 november 2013 @ 13:00:46 #262
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_133707725
Hmmmm leuk nieuw speeltje in de gym, een slide board

Luck is for losers
  donderdag 28 november 2013 @ 13:02:56 #263
77130 star_gazer
pi_133707772
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:00 schreef RaymondK het volgende:

[..]

hmm
ik wil het wel een keer filmen wat ik doe lol. In de wc op m'n werk. Ergens anders kan het niet namelijk lol

hoei, dit klinkt heel fout zonder dat ze weten waar we het over hebben _O- _O- :')
Ja laat maar zien.

Moet wel zeggen dat ik behoorlijk kraak-=bestendig ben. Mijn vriendin kan zichzelf op alle mogelijke manieren kraken. Even de armpjes omhoog, buigen naar links, buigen naar rechts en je hoort de wervels bij wijze van spreken op hun plek vallen. Ik kan duwen en trekken wat ik wil, maar alles blijft op z'n plek ;(
-
  donderdag 28 november 2013 @ 13:03:28 #264
77130 star_gazer
pi_133707780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:00 schreef kidkash19 het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zie mezelf daar al onbedoeld een split op maken. Lekker drie weken rust met een gescheurde abductor :')
-
  donderdag 28 november 2013 @ 13:05:12 #265
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133707815
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:03 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik zie mezelf daar al onbedoeld een split op maken. Lekker drie weken rust met een gescheurde abductor :')
lol
quote:

[ afbeelding ]
toen ik ooit eens fitneste op m'n 16e of zo, hadden ze die dingen ook.
moet je ook nog wat wd40 op spuiten op die plaat.
Vrij nutteloze oefening denk ik voor ons of niet?
  donderdag 28 november 2013 @ 13:07:02 #266
77130 star_gazer
pi_133707852
Hoe heet zo'n apparaat eigenlijk waar je voluit moet sprinten met een elastiek om je middel? Lijkt op een soort loopband, maar dan wat extremer.
-
  donderdag 28 november 2013 @ 13:10:14 #267
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_133707933
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:05 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol

[..]

toen ik ooit eens fitneste op m'n 16e of zo, hadden ze die dingen ook.
moet je ook nog wat wd40 op spuiten op die plaat.
Vrij nutteloze oefening denk ik voor ons of niet?
voor jullie misschien wel, ik kan er denk ik wel iets uit halen. Of het een echte toevoeging is kom ik alleen maar achter door het te doen.
Luck is for losers
  donderdag 28 november 2013 @ 13:11:20 #268
77130 star_gazer
pi_133707963
Je kan natuurlijk ook gewoon naar de ijsbaan gaan :+
-
  donderdag 28 november 2013 @ 13:13:55 #269
77130 star_gazer
pi_133708035
-beter in GYM-
-
pi_133708742
quote:
5s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:13 schreef RaymondK het volgende:

http://www.bestbelts.net/
Op het Starting Strenght forum zijn ze zeer te spreken over deze riemen. En de meeste trainen daar aardig serieus, dus het zijn niet minste die wat lopen te roepen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  donderdag 28 november 2013 @ 13:42:29 #271
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_133708806
quote:
3s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:11 schreef star_gazer het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon naar de ijsbaan gaan :+
Kan niet schaatsen :P
Luck is for losers
pi_133710553
Die Inzer belts lijken mij heel fijn. Die hebben een soort klik-systeem.
If not now, then when.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:50:12 #273
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133710562
quote:
5s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:13 schreef RaymondK het volgende:

Als je een belt koopt, koop er dan een die overal even breed/hoog is. Die belts die aflopen bij de buik heb je niks aan, kun je niet echt fatsoenlijk inter abdominal pressure mee creereren.
Drinky is een baas
  donderdag 28 november 2013 @ 14:50:44 #274
69994 seto
-|||--------|||-
pi_133710582
Gewoon met een chick gaan
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 28 november 2013 @ 14:52:55 #275
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133710639
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:50 schreef Drinky het volgende:

[..]

Als je een belt koopt, koop er dan een die overal even breed/hoog is. Die belts die aflopen bij de buik heb je niks aan, kun je niet echt fatsoenlijk inter abdominal pressure mee creereren.
ja precies.

daarom snap ik ook niet goed waarom die bestbelts zo aangeprezen worden. Die lijkt bijna net zo smal als een gemiddelde broekriem. 7,6cm is het.
Ik snap wel dat het geen half korset moet worden en je zelf moet werken, maar voor m'n gevoel heb je veel meer aan het dubbele kwa hoogte en dan idd. over heel de lengte
pi_133711248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:52 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja precies.

daarom snap ik ook niet goed waarom die bestbelts zo aangeprezen worden. Die lijkt bijna net zo smal als een gemiddelde broekriem. 7,6cm is het.
Ik snap wel dat het geen half korset moet worden en je zelf moet werken, maar voor m'n gevoel heb je veel meer aan het dubbele kwa hoogte en dan idd. over heel de lengte
die van goodlift bevalt mij echt heel goed
pi_133712453
Zijn jullie in mijn afwezigheid al groot en sterk geworden?

Ik doe nu nog alleen maar Trainen, daytrading, slapen, eten Trainen.
Zie er ook weer uit als Zyzz 2.0
pi_133713893
Www.fitness-seller.nl voor riemen.
pi_133714067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:02 schreef ZetaOS het volgende:

Litecoins. :D
pi_133714476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:02 schreef ZetaOS het volgende:

Zyzz 2.0 is toch een verzameling botten onder de grond? Of is dat Zyzz 3.0?
pi_133714489
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:17 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Zyzz 2.0 is toch een verzameling botten onder de grond? Of is dat Zyzz 3.0?
Hahaa, heb je daar een foto bij :P
pi_133716236
Progrssie en verandering boekt motivatie, motivatie boekt progressie en verandering, vicieuze cirkel tot ik 200 kan benchen :7
  donderdag 28 november 2013 @ 18:55:05 #283
253447 Ethanolic
pi_133717056
quote:

[ afbeelding ]
Lekker getraind vandaag? Ik zag hem ook liggen, maar heb me er niet aan gewaagd.
Deathlift or Die.
  donderdag 28 november 2013 @ 21:19:08 #284
157922 fathank
pi_133723232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Progrssie en verandering boekt motivatie, motivatie boekt progressie en verandering, vicieuze cirkel tot ik 200 kan benchen :7
echte motivatie komt pas om de hoek kijken wanneer je niet zon harde progressie meer maakt. Dat je er keihard voor moet werken om je door een plateau heen te beuken. Op dat moment heb je de meeste afvallers. Slaat de twijfel toe. 'heeft allemaal nog wel zin. Al die tijd moeite en opofferingen'. Zolang je progressie boekt bkijft het leuk. Gaat het even wat minder, dan staan de echte kerels op.
pi_133723377
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:19 schreef fathank het volgende:
hoek kijken wanneer je niet zon harde progressie meer maakt. Dat je er keihard voor moet werken om je door een plateau heen te beuken. Op dat moment heb je de meeste afvallers. Slaat de twijfel toe. 'heeft allemaal nog wel zin. Al die tijd moeite en opofferingen'. Zolang je progressie boekt bkijft het leuk. Gaat het even wat minder, dan staan de echte kerels op.
Snap ik, maar progressie is altijd extra motiverend natuurlijk :) Vooral als je bijv. squat en 2 dagen geleden had je nog struggles ermee en daarna gaat het opeens van een leien dakje :P
pi_133724723
Voelde me goed vandaag, 180x1 op de deadlift voor het eerst *O*.

Reps voor de eerste 5.
Soukidan op je oogbal.
  donderdag 28 november 2013 @ 23:16:11 #287
77130 star_gazer
pi_133729519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:46 schreef Yamcha het volgende:

Reps voor de eerste 5.
sick!

Wat is je BW?
-
pi_133729702
85kg
Soukidan op je oogbal.
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:16:21 #289
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133731960
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:46 schreef Yamcha het volgende:

Reps voor de eerste 5.
Nice, zitten al 4 platen op aan beide zijdes. Op naar de 5.

Ga zelf ook voor de 180+ over 2 weken. Laatse keer tijdens 4 weken op een isocalorisch dieet (bedoeling was eigenlijk een lichte bulk starten van 1 kilo p maand) de 165 5 keer aangetikt. Kijken hoe het nu gaat met 300kcal extra oftewel in de bulk.
Verbo is terug?
pi_133733115
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:53 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Er loopt een soort lijn over de vloer, dat is de grens tussen het normale vloeroppervlak en het verende vloeroppervlak. Het is nog niet zeker (maar moet haast wel, het wordt te vol), maar uitbreiding zou dan tot die lijn zijn. Dus +- verdubbeld. Zou dan ten koste gaan van wat apparaten. Maar die staan relatief gezien stof te vangen.
Dat zou erg nice zijn!

Zeg, wat zijn nou een beetje de rustige/gangbare tijdstippen?
If not now, then when.
  vrijdag 29 november 2013 @ 07:15:11 #291
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133734288
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:19 schreef fathank het volgende:

[..]

echte motivatie komt pas om de hoek kijken wanneer je niet zon harde progressie meer maakt. Dat je er keihard voor moet werken om je door een plateau heen te beuken. Op dat moment heb je de meeste afvallers. Slaat de twijfel toe. 'heeft allemaal nog wel zin. Al die tijd moeite en opofferingen'. Zolang je progressie boekt bkijft het leuk. Gaat het even wat minder, dan staan de echte kerels op.
't is een beetje lang voor als ondertitel onder je berichten, maar, mooi gesproken absoluut
zo is het wel gewoon :D
  vrijdag 29 november 2013 @ 07:31:16 #292
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133734344
He bro's

is het m'n flexibiliteit of is het wat anders dat het gewoon niet goed lukt als ik zwaarder ga met squat?
'k heb trouwens een tijdje met een bankje d'r achter gesquat, en dat scheelt wel iets in vertrouwen gewoon. Dat je kan landen als het moet zeg maar...

Voor de echte die hards nog wat bonus footage na de legg shit (8>

Have fun, don't forget to help
pi_133735228
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 november 2013 07:31 schreef RaymondK het volgende:
He bro's

is het m'n flexibiliteit of is het wat anders dat het gewoon niet goed lukt als ik zwaarder ga met squat?
'k heb trouwens een tijdje met een bankje d'r achter gesquat, en dat scheelt wel iets in vertrouwen gewoon. Dat je kan landen als het moet zeg maar...

Top filmpje!
Als ik 2 tips mag geven: bij de deadlift als je de bar laat zakken, buig je eerst je knieen voordat je de bar laat zakken. Probeer eerst de bar voorbij je knieen te laten zakken (rug recht!) en dan pas je knieen te buigen. Bij het squatten lijkt het alsof je teveel focust of het naar achter met je kont gaan, waardoor je rug te horizontaal wordt en je dus je balans (bijna) verliest. Probeer je kont naar achter maar ook tussen je knieen te laten zakken (dus naar achter en naar beneden). Dit kan je misschien het best oefenen door veel slav/asian squats te doen.
Soukidan op je oogbal.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:11:01 #294
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133735266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:08 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Top filmpje!
Als ik 2 tips mag geven: bij de deadlift als je de bar laat zakken, buig je eerst je knieen voordat je de bar laat zakken. Probeer eerst de bar voorbij je knieen te laten zakken (rug recht!) en dan pas je knieen te buigen. Bij het squatten lijkt het alsof je teveel focust of het naar achter met je kont gaan, waardoor je rug te horizontaal wordt en je dus je balans (bijna) verliest. Probeer je kont naar achter maar ook tussen je knieen te laten zakken (dus naar achter en naar beneden). Dit kan je misschien het best oefenen door veel slav/Asian squats te doen.
kijk daar heb ik wat aan

Jeroen (trainer) zei dat ook al een tijdje terug. Dat m'n kont als eerste teveel lijkt te komen.
oke, ga ik ff mee aan de slag, want het is kut. Voelt namelijk niet als voldoening na het squatten omdat je gewoon veel zwaarder kan gaan, maar niet doet omdat je form lijkt te zuigen.
THanks man
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:22:31 #295
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_133735470
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:55 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Lekker getraind vandaag? Ik zag hem ook liggen, maar heb me er niet aan gewaagd.
Ik train niet op donderdag ;) Dan sta ik op het veld, ik waag me er ook niet aan. Zie de toegevoegde waarde voor mij er niet in
Luck is for losers
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:25:41 #296
253447 Ethanolic
pi_133735526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:22 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Ik train niet op donderdag ;) Dan sta ik op het veld, ik waag me er ook niet aan. Zie de toegevoegde waarde voor mij er niet in
Ik ook niet, maar het zag er wel geinig uit. Die eigenaresse ging wel helemaal los op dat ding.
Deathlift or Die.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:45:10 #297
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_133735847
quote:
He bro's

Ray ik krijg dit te zien :'(

Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:45:34 #298
253447 Ethanolic
pi_133735858
Dat kreeg ik ook. :')
Deathlift or Die.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:53:13 #299
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133736003
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:45 schreef Montelly het volgende:

[..]

Ray ik krijg dit te zien :'(

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:45 schreef Ethanolic het volgende:
Dat kreeg ik ook. :')
zuigende kk Amerikanen met die K youtube.
wordt steeds erger.

Volgens mij hebben ze een nummer wat op de achtergrond speelde er uit geanalyzeerd, en dan geblokkeerd of zo.
Maar ik snap het niet, want ik krijg die melding niet hier achter mn pc.
Switch es naar de desktop site van ze als dat kan? Misschien dat dat helpt.
pi_133736118
quote:
He bro's

Kan je wel gewoon zonder gewicht in een diepe squat zitten? Probeer eens te kijken indien je ATG kan squatten met hoeveel gewicht je ATG kan squatten. Mocht de balans echt een punt zijn dan kan je kijken hoeveel je ATG kan frontsquatten.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_133736130
Legray
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')