Precies ja. Sommige mensen zeggen ook dat je bovenrug kaasrecht moet zijn, mijn klasgenoot ook. Waarom moet de onderrug eigenlijk wel recht/hol zijn? Heeft dat te maken met je discs of zo? Gewoon nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
een ronde bovenrug zie je bij veel elite lifters, is iets wat je niet zomaar aanleert.. wordt ook afgeraden voor "beginners".
Had ook gelezen dat een wide grip bij de DL helpt voor een rechte rug in het begin, om later als je het door hebt over te stappen op een normale grip, kan je dit bevestigen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ziet er al stukken beter uit iig, veel beter.. zie nu niet meer dat "valse kat" effect
sowieso die stang echt dichterbij je benen houden ja
http://www.t-nation.com/f(...)ounded_back_deadliftquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Precies ja. Sommige mensen zeggen ook dat je bovenrug kaasrecht moet zijn, mijn klasgenoot ook. Waarom moet de onderrug eigenlijk wel recht/hol zijn? Heeft dat te maken met je discs of zo? Gewoon nieuwsgierig.
Zover ik weet is het verstandiger om ze gewoon recht te houden, want dan is het ook lichter. Wide grip is meer voor weightlifters.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Had ook gelezen dat een wide grip bij de DL helpt voor een rechte rug in het begin, om later als je het door hebt over te stappen op een normale grip, kan je dit bevestigen?
Alleen als je de flexibiliteit mist. Zou niet weten waarom een normaal mens die niet kan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Had ook gelezen dat een wide grip bij de DL helpt voor een rechte rug in het begin, om later als je het door hebt over te stappen op een normale grip, kan je dit bevestigen?
ik kan me voorstellen dat je bij een wijde grip makkelijker je lats/rear delts/rhomboids kan activeren .. waardoor je misschien rechter blijft, met smalle grip je lats activeren vereist wat oefening heb ik t ideequote:Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Goed artikel, thanks.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:15 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
http://www.t-nation.com/f(...)ounded_back_deadlift
Rug blessures komen vooral voor in de lage rug en cervicaal (nek). Thorocaal, oftewel je bovenlichaam raakt veel minder snel geblesseerd. Waar je dus op moet letten is het lumbale gedeelte(lage rug) en cervicaal. Echter heb je weinig kracht op je nek tijdens een deadlift.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Precies ja. Sommige mensen zeggen ook dat je bovenrug kaasrecht moet zijn, mijn klasgenoot ook. Waarom moet de onderrug eigenlijk wel recht/hol zijn? Heeft dat te maken met je discs of zo? Gewoon nieuwsgierig.
De GI van lactose (melksuiker) is laag trouwens.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:11 schreef RaymondK het volgende:
[..]
niet meer. voorheen toen ik nog "wielrende" wel ja idd. alles met pindasaus lol. spaghetti alles lol
nu eigenlijk nooit meer.
wel heel veel melk
melk zit ook suiker natuurlijk...
duidelijk verhaalquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:33 schreef Verbosity het volgende:
minal pressure) om structuren te beschermen en meer activiteit van 'core' spieren te krijgen. Waar je op let is dus je buik/zij en rug als het ware vol te laten lopen met lucht en zowel de rug spieren als buik spieren zo hard mogelijk aan te spannen.
De bovenrug doet er niet veel toe qua blessuregevoeligheid, als het voordeliger is om deze te krommen zonder risico zie ik niet in waarom je het moet vermijden.
Thanks. Je uitleg wordt altijd gewaardeerd.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:33 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Rug blessures komen vooral voor in de lage rug en cervicaal (nek). Thorocaal, oftewel je bovenlichaam raakt veel minder snel geblesseerd. Waar je dus op moet letten is het lumbale gedeelte(lage rug) en cervicaal. Echter heb je weinig kracht op je nek tijdens een deadlift.
Ben het eens met Chris Hickson dat de onderrug zo min mogelijk flexie moet maken in de onderrug. Om het extra te versterken gebruik je IAP(Intra abdominal pressure) om structuren te beschermen en meer activiteit van 'core' spieren te krijgen. Waar je op let is dus je buik/zij en rug als het ware vol te laten lopen met lucht en zowel de rug spieren als buik spieren zo hard mogelijk aan te spannen.
De bovenrug doet er niet veel toe qua blessuregevoeligheid, als het voordeliger is om deze te krommen zonder risico zie ik niet in waarom je het moet vermijden.
De hoofd in een neutrale positie houden is ook hetgeen wat Elliot zijn mensen leert. Echter spreken anderen hem weer tegen en die vinden een andere hoofd positie fijner, terwijl Elliot zijn manier van deadliften dé manier vindt. Sommige vinden dat je je hoofd zover mogelijk naar achteren moet trekken zodat het je gewicht ook naar achteren trekt (heupen naar voren duwt).quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:47 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Trouwens bredebroeder, je moet je hoofd wel wat meer naar benenden houden.
Misschien kan iemand je hier mee helpen: .
Als je het eenmaal zo lukt hoef je de stok niet meer te gebruiken etc en ben je gewoon 'vrij' zeg maar.
Bereik je weer een moeilijk punt zou ik weer corrective gaan deadliften zoals elliott.
Corrective deadlift kun je opzich niet de hele tijd volhouden maar het brengt je wel weer in balans.
Volgende keer iets meer van de zijkant proberen te laten filmen, nu kun je je rug niet heel goed zien.
Hij lijkt nog steeds bol ?
Het over extenseren van je nek voegt niks toe op een mentaal hulpsteuntje na. Zal ongeveer evenveel effect hebben als je wenkbrauwen heffen tijdens gewichtheffen. Neutrale positie heeft altijd de voorkeur wat mij betreft.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De hoofd in een neutrale positie houden is ook hetgeen wat Elliot zijn mensen leert. Echter spreken anderen hem weer tegen en die vinden een andere hoofd positie fijner, terwijl Elliot zijn manier van deadliften dé manier vindt. Sommige vinden dat je je hoofd zover mogelijk naar achteren moet trekken zodat het je gewicht ook naar achteren trekt (heupen naar voren duwt).
Het is meer voorkeur, denk ik.
Dreamer, verbo, wat is jullie mening hierop?
Makes sense.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:06 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het over extenseren van je nek voegt niks toe op een mentaal hulpsteuntje na. Zal ongeveer evenveel effect hebben als je wenkbrauwen heffen tijdens gewichtheffen. Neutrale positie heeft altijd de voorkeur wat mij betreft.
Donny Shankle en Max Aita ...altijd +1000quote:Op woensdag 27 november 2013 01:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind dit echt één van de meest entertaining bb/pl/wl/fit channels van YouTube: http://www.youtube.com/user/CaliforniaStrength?feature=watch
Ik zou graag eens willen wisselen met weightlifting. Alleen nog even aan het denken wanneer ik dat ga doen.
Zitten er hier mensen die het grootste deel van hun trainingen weightliften?
Ja precies man. Ik ga mij binnenkort bij het USC inschrijven en daar bieden ze naast een hoop andere sporten ook gewichtheffen aan. Is een x aantal weken waarin alle lifts behandeld worden. Wellicht kun je dat daar ook doen. Ik denk dat privé namelijk erg duur is.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Sapstengel het volgende:
Vind ik zelf ook erg nice inderdaad, het hele weightlifting. Jammergenoeg is de gym waar ik train niet heel erg geschikt, er zijn wel bumperplates, maar geen platforms enzo.
Ja en het belangrijkste, het is allemaal erg technisch. Zit er aan te denken om eens naar een weightlifting school hier in de buurt te bellen en vragen of ze een soort workshop kunnen aanbieden. Dat je gewoon met een trainer 1-2 uur lang allerlei lifts doet en let op form.
Die Donny lijkt wel een beetje op Snakey.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Donny Shankle en Max Aita ...altijd +1000
ergens rond deventer/wijhe , is zo'n weightlifting school met een paar zieke lifters volgens mijquote:Op woensdag 27 november 2013 01:28 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is het USC?
Via internet kan idd, alleen zou liever eerst "op les" gaan, met een ervaren weightlifter erbij.
Oh, ehm, dat is een (studenten)gym in Amsterdam.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:28 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is het USC?
Via internet kan idd, alleen zou liever eerst "op les" gaan, met een ervaren weightlifter erbij.
Januari stage lopen, atm wat gesprekken lopen met wat plekken in Amsterdam.quote:Op woensdag 27 november 2013 01:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oh, ehm, dat is een (studenten)gym in Amsterdam.
Dit is de weightlifting pagina: http://www.usc.uva.nl/algemeen/sporten.php?sport_id=19
Jij woont toch in Amersfoort? Dat is niet zo heel ver though.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 november 2013 02:13 schreef Sapstengel het volgende:
Okay misschien moet ik toch eens naar Amsterdam gaan...Ik was er laatst. EchtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.chicks.
If not now, then when.
quote:Op woensdag 27 november 2013 02:13 schreef Sapstengel het volgende:
Okay misschien moet ik toch eens naar Amsterdam gaan...Die foto is misleidend, het stikt er normaliter van de ecto's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn daar een beetje de rustige tijdstippen?quote:Op woensdag 27 november 2013 07:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Die foto is misleidend, het stikt er normaliter van de ecto's.
Zijn knieen zakken niet in maar gaan naar achteren. Hij trekt ze actief in, waardoor ze lichtelijk naar binnen schuiven.quote:Op dinsdag 26 november 2013 00:54 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat ik dat squat hoor (struggles met de helft), maar het is bij die eerste wel goed te zien dat zijn knieen inzakken.
Zou wel nice zijn als ze hem gaan uitbreiden, maar welke richting op vraag ik mij dan af?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:38 schreef Phlogi2013 het volgende:
USC lopen idd wat gewichtheffers rond, Jim de Groot als bekendste.
Kan USC aanraden. Gewichthefruimte raakt met de maand voller en mogelijk wordt ie uitgebreid. Worden idd "klasjes" gegeven en men zit er ook aan te denken techniek klasjes te geven voor de grote 5 .
Wat betreft de dames... Ach...
Geen idee eerlijk gezegd, train er niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat zijn daar een beetje de rustige tijdstippen?
Er loopt een soort lijn over de vloer, dat is de grens tussen het normale vloeroppervlak en het verende vloeroppervlak. Het is nog niet zeker (maar moet haast wel, het wordt te vol), maar uitbreiding zou dan tot die lijn zijn. Dus +- verdubbeld. Zou dan ten koste gaan van wat apparaten. Maar die staan relatief gezien stof te vangen.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zou wel nice zijn als ze hem gaan uitbreiden, maar welke richting op vraag ik mij dan af?
Vond hem zelf op internet groter ogen, maar irl was het toch kleiner.
als ik ziek veel spierpijnen heb is het of slaap of calorie tekort of stress van andere dingen bij mij.quote:Op woensdag 27 november 2013 08:13 schreef Ethanolic het volgende:
Maandag best een klote Pushtraining gehad. Ik moest mijn BP gewoon 10kg lager pakken en zelfs daar had ik moeite mee. Heb echter wel ongeevenaarde spierpijn gisteren en vandaag. En echt overal; delts, chest en tri's. Hoe dan?
Probably all of the above.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:33 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
als ik ziek veel spierpijnen heb is het of slaap of calorie tekort of stress van andere dingen bij mij.
Waarom zou je?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef Grizzly132 het volgende:
hallo, ik heb redelijke last van een pees in mijn knie, ik kan dus een tijdje geen Legday doen, is het raadzaam om de andere oefeningen nog wel te doen of kan ik hier beter ook een tijd mee stoppen?
Waarom zou hij niet?quote:
mijn 'waarom zou je' was een antwoord op 'kan ik hier beter ook een tijd mee stoppen' uiteraardquote:Op woensdag 27 november 2013 19:50 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Waarom zou hij niet?
Als hij zijn rug,borst, schouders, triceps, biceps, voorarmen en buik nog wel kan trainen.
Ik doe SQ en DL op dezelfde dag, wordt aangeraden in SS?quote:Op donderdag 28 november 2013 00:40 schreef Drinky het volgende:
Heerlijk. Nu ik Deadlift en squat afwissel en niet op dezelfde dag doe gaat mijn squat met ongeveer 5kg per week omhoog. Vandaag eindelijk aan de 90x5 geraakt. Doel is om voor 2014 minstens 100kg te squatten.
Ook beesten hier die gewoon 4 plates squatten met 10 reps, niet normaal
Ik ben begonnen met squat en deadlift op dezelfde dag te doen en heb dit tot 2~3 weken terug nog steeds zo gedaan. Helaas merkte ik dat ondanks mijn deadlift vooruit ging mijn squat zwaar bleef steken. Niet gek ook omdat ik altijd begon met deadlift (4x8) en daarna overstapte op de squat.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb 1 keer DL en SQ op dezelfde dag gedaan en dacht dat ik stierf. Had ook heel erg het gevoel dat ik ze allebei zeg maar op 50% deed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |