abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133663285
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Rug blessures komen vooral voor in de lage rug en cervicaal (nek). Thorocaal, oftewel je bovenlichaam raakt veel minder snel geblesseerd. Waar je dus op moet letten is het lumbale gedeelte(lage rug) en cervicaal. Echter heb je weinig kracht op je nek tijdens een deadlift.

Ben het eens met Chris Hickson dat de onderrug zo min mogelijk flexie moet maken in de onderrug. Om het extra te versterken gebruik je IAP(Intra abdominal pressure) om structuren te beschermen en meer activiteit van 'core' spieren te krijgen. Waar je op let is dus je buik/zij en rug als het ware vol te laten lopen met lucht en zowel de rug spieren als buik spieren zo hard mogelijk aan te spannen.

De bovenrug doet er niet veel toe qua blessuregevoeligheid, als het voordeliger is om deze te krommen zonder risico zie ik niet in waarom je het moet vermijden.
Thanks. Je uitleg wordt altijd gewaardeerd.
If not now, then when.
pi_133663486
Trouwens bredebroeder, je moet je hoofd wel wat meer naar benenden houden.
Misschien kan iemand je hier mee helpen: .
Als je het eenmaal zo lukt hoef je de stok niet meer te gebruiken etc en ben je gewoon 'vrij' zeg maar.
Bereik je weer een moeilijk punt zou ik weer corrective gaan deadliften zoals elliott.
Corrective deadlift kun je opzich niet de hele tijd volhouden maar het brengt je wel weer in balans.

Volgende keer iets meer van de zijkant proberen te laten filmen, nu kun je je rug niet heel goed zien.
Hij lijkt nog steeds bol ?
pi_133663897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:47 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Trouwens bredebroeder, je moet je hoofd wel wat meer naar benenden houden.
Misschien kan iemand je hier mee helpen: .
Als je het eenmaal zo lukt hoef je de stok niet meer te gebruiken etc en ben je gewoon 'vrij' zeg maar.
Bereik je weer een moeilijk punt zou ik weer corrective gaan deadliften zoals elliott.
Corrective deadlift kun je opzich niet de hele tijd volhouden maar het brengt je wel weer in balans.

Volgende keer iets meer van de zijkant proberen te laten filmen, nu kun je je rug niet heel goed zien.
Hij lijkt nog steeds bol ?
De hoofd in een neutrale positie houden is ook hetgeen wat Elliot zijn mensen leert. Echter spreken anderen hem weer tegen en die vinden een andere hoofd positie fijner, terwijl Elliot zijn manier van deadliften dé manier vindt. Sommige vinden dat je je hoofd zover mogelijk naar achteren moet trekken zodat het je gewicht ook naar achteren trekt (heupen naar voren duwt).

Het is meer voorkeur, denk ik.

Dreamer, verbo, wat is jullie mening hierop?
If not now, then when.
  woensdag 27 november 2013 @ 00:06:31 #214
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133664033
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 00:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

De hoofd in een neutrale positie houden is ook hetgeen wat Elliot zijn mensen leert. Echter spreken anderen hem weer tegen en die vinden een andere hoofd positie fijner, terwijl Elliot zijn manier van deadliften dé manier vindt. Sommige vinden dat je je hoofd zover mogelijk naar achteren moet trekken zodat het je gewicht ook naar achteren trekt (heupen naar voren duwt).

Het is meer voorkeur, denk ik.

Dreamer, verbo, wat is jullie mening hierop?
Het over extenseren van je nek voegt niks toe op een mentaal hulpsteuntje na. Zal ongeveer evenveel effect hebben als je wenkbrauwen heffen tijdens gewichtheffen. Neutrale positie heeft altijd de voorkeur wat mij betreft.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_133664062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 00:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het over extenseren van je nek voegt niks toe op een mentaal hulpsteuntje na. Zal ongeveer evenveel effect hebben als je wenkbrauwen heffen tijdens gewichtheffen. Neutrale positie heeft altijd de voorkeur wat mij betreft.
Makes sense.
If not now, then when.
pi_133665179
Ik vind dit echt één van de meest entertaining bb/pl/wl/fit channels van YouTube: http://www.youtube.com/user/CaliforniaStrength?feature=watch

Ik zou graag eens willen wisselen met weightlifting. Alleen nog even aan het denken wanneer ik dat ga doen.

Zitten er hier mensen die het grootste deel van hun trainingen weightliften?
If not now, then when.
pi_133665287
Vind ik zelf ook erg nice inderdaad, het hele weightlifting. Jammergenoeg is de gym waar ik train niet heel erg geschikt, er zijn wel bumperplates, maar geen platforms enzo.

Ja en het belangrijkste, het is allemaal erg technisch. Zit er aan te denken om eens naar een weightlifting school hier in de buurt te bellen en vragen of ze een soort workshop kunnen aanbieden. Dat je gewoon met een trainer 1-2 uur lang allerlei lifts doet en let op form.
pi_133665332
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind dit echt één van de meest entertaining bb/pl/wl/fit channels van YouTube: http://www.youtube.com/user/CaliforniaStrength?feature=watch

Ik zou graag eens willen wisselen met weightlifting. Alleen nog even aan het denken wanneer ik dat ga doen.

Zitten er hier mensen die het grootste deel van hun trainingen weightliften?
Donny Shankle en Max Aita ...altijd +1000
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133665475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:14 schreef Sapstengel het volgende:
Vind ik zelf ook erg nice inderdaad, het hele weightlifting. Jammergenoeg is de gym waar ik train niet heel erg geschikt, er zijn wel bumperplates, maar geen platforms enzo.

Ja en het belangrijkste, het is allemaal erg technisch. Zit er aan te denken om eens naar een weightlifting school hier in de buurt te bellen en vragen of ze een soort workshop kunnen aanbieden. Dat je gewoon met een trainer 1-2 uur lang allerlei lifts doet en let op form.
Ja precies man. Ik ga mij binnenkort bij het USC inschrijven en daar bieden ze naast een hoop andere sporten ook gewichtheffen aan. Is een x aantal weken waarin alle lifts behandeld worden. Wellicht kun je dat daar ook doen. Ik denk dat privé namelijk erg duur is.

En anders moet je het via YouTube leren lol. Op dat channel leggen ze ook alle lifts uit btw. Je kunt ook een statief kopen met een mobile phone holder (ik heb er nog één over, fout besteld). Heb ik ook gedaan om mijn vorm te verbeteren.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:16 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Donny Shankle en Max Aita ...altijd +1000
Die Donny lijkt wel een beetje op Snakey. :D
If not now, then when.
pi_133665502
Wat is het USC?

Via internet kan idd, alleen zou liever eerst "op les" gaan, met een ervaren weightlifter erbij.
pi_133665519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:28 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is het USC?

Via internet kan idd, alleen zou liever eerst "op les" gaan, met een ervaren weightlifter erbij.
ergens rond deventer/wijhe , is zo'n weightlifting school met een paar zieke lifters volgens mij
pi_133665535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:28 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is het USC?

Oh, ehm, dat is een (studenten)gym in Amsterdam.

Dit is de weightlifting pagina: http://www.usc.uva.nl/algemeen/sporten.php?sport_id=19

Jij woont toch in Amersfoort? Dat is niet zo heel ver though.
If not now, then when.
pi_133665606
Ze gebruiken ook allemaal een bepaalde ademtechniek. Is dit een andere dan de vulvusa oid?
If not now, then when.
pi_133665608
Nee studeerde af in Amersfoort, woon zelf nog zo'n 50km verder naar het oosten :P .

Wijhe is voor mij idd erg dichtbij, even de ijssel over en ik ben er.
pi_133665776
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oh, ehm, dat is een (studenten)gym in Amsterdam.

Dit is de weightlifting pagina: http://www.usc.uva.nl/algemeen/sporten.php?sport_id=19

Jij woont toch in Amersfoort? Dat is niet zo heel ver though.
Januari stage lopen, atm wat gesprekken lopen met wat plekken in Amsterdam.
Gym ziet er tof uit, wellicht doe ik ook wel mee vanaf periode 3. :)
pi_133665991
Okay misschien moet ik toch eens naar Amsterdam gaan...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133666080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:13 schreef Sapstengel het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was er laatst. Echt :9~ chicks.
If not now, then when.
pi_133666782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:13 schreef Sapstengel het volgende:

SPOILER
Die foto is misleidend, het stikt er normaliter van de ecto's.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:13:55 #229
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133667125
Maandag best een klote Pushtraining gehad. Ik moest mijn BP gewoon 10kg lager pakken en zelfs daar had ik moeite mee. Heb echter wel ongeevenaarde spierpijn gisteren en vandaag. En echt overal; delts, chest en tri's. Hoe dan?
Deathlift or Die.
pi_133667917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 07:07 schreef Diabox het volgende:

[..]

Die foto is misleidend, het stikt er normaliter van de ecto's.
Wat zijn daar een beetje de rustige tijdstippen?
If not now, then when.
pi_133668272
USC lopen idd wat gewichtheffers rond, Jim de Groot als bekendste.

Kan USC aanraden. Gewichthefruimte raakt met de maand voller en mogelijk wordt ie uitgebreid. Worden idd "klasjes" gegeven en men zit er ook aan te denken techniek klasjes te geven voor de grote 5 .

Wat betreft de dames... Ach...
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_133668323
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:54 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat ik dat squat hoor (struggles met de helft :')), maar het is bij die eerste wel goed te zien dat zijn knieen inzakken.
Zijn knieen zakken niet in maar gaan naar achteren. Hij trekt ze actief in, waardoor ze lichtelijk naar binnen schuiven.
De gemiddelde squatter zou er goed aan doen om 99% van zijn form over te nemen.
Vergeet niet dat je kijkt naar een world class olympic weightlifter, niet naar een 'squatter'.
400kg squat is nutteloos voor een olympisch gewichtheffer.Hij traint niet voor longevity van zijn leven/fysiek, hij wil zo veel mogelijk gewicht snatchen en clean en jerken.

In het vangen van de clean en het opstaan van de clean zijn je knieën zelden perfect gepositioneerd. Trainen in verschillende hoeken en variaties brengt veiligheid met zich mee
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_133668422
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:38 schreef Phlogi2013 het volgende:
USC lopen idd wat gewichtheffers rond, Jim de Groot als bekendste.

Kan USC aanraden. Gewichthefruimte raakt met de maand voller en mogelijk wordt ie uitgebreid. Worden idd "klasjes" gegeven en men zit er ook aan te denken techniek klasjes te geven voor de grote 5 .

Wat betreft de dames... Ach...
Zou wel nice zijn als ze hem gaan uitbreiden, maar welke richting op vraag ik mij dan af?

Vond hem zelf op internet groter ogen, maar irl was het toch kleiner.
If not now, then when.
pi_133668830
quote:
4s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat zijn daar een beetje de rustige tijdstippen?
Geen idee eerlijk gezegd, train er niet.
pi_133669739
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zou wel nice zijn als ze hem gaan uitbreiden, maar welke richting op vraag ik mij dan af?

Vond hem zelf op internet groter ogen, maar irl was het toch kleiner.
Er loopt een soort lijn over de vloer, dat is de grens tussen het normale vloeroppervlak en het verende vloeroppervlak. Het is nog niet zeker (maar moet haast wel, het wordt te vol), maar uitbreiding zou dan tot die lijn zijn. Dus +- verdubbeld. Zou dan ten koste gaan van wat apparaten. Maar die staan relatief gezien stof te vangen.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_133675228
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:13 schreef Ethanolic het volgende:
Maandag best een klote Pushtraining gehad. Ik moest mijn BP gewoon 10kg lager pakken en zelfs daar had ik moeite mee. Heb echter wel ongeevenaarde spierpijn gisteren en vandaag. En echt overal; delts, chest en tri's. Hoe dan?
als ik ziek veel spierpijnen heb is het of slaap of calorie tekort of stress van andere dingen bij mij.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:43:29 #237
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133675533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:33 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

als ik ziek veel spierpijnen heb is het of slaap of calorie tekort of stress van andere dingen bij mij.
Probably all of the above.
Deathlift or Die.
pi_133681043
Zie ik dit nou goed op de flyer.... konstantin??? Conjunction... zal wel alleen samenwerking zijn?

pi_133681723
Of ze gaan voor dat event een samenwerking aan met de Russische federatie en Konstantin komt liften.

Beetje lastig wat ze precies bedoelen idd..
pi_133684037
hallo, ik heb redelijke last van een pees in mijn knie, ik kan dus een tijdje geen Legday doen, is het raadzaam om de andere oefeningen nog wel te doen of kan ik hier beter ook een tijd mee stoppen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')