Als je van nature low GI eet, hoeft diabetes type 2 niet altijd sterke symptomen te vertonen. Het maakt de kans erop ook kleiner, maar als je genetisch pech hebt, kun je het ondanks je dieet gewoon hebben. Beter even uitsluiten, want de lange termijn gevolgen kunnen wel heel groot zijn als je het niet behandelt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:54 schreef RaymondK het volgende:
[..]
die krampen zijn inmiddels zo goed als over door meer zout te eten![]()
Ik heb het wel regelmatig. Zolang als ik me herinneren kan al eigenlijk. geloof niet zo gauw dat ik diabetes heb of bijna heb.
't zou opzich wel kunnen eens naar de dokter om alles te laten checken.
'k heb die vent voor het laatst gezien toen ik m'n arm brak met tikkertje 4e klas lagere schoolsrs
mja ik eet idd. zelden fast carbs. Nooit suiker behalve wat dextrose.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:03 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je van nature low GI eet, hoeft diabetes type 2 niet altijd sterke symptomen te vertonen. Het maakt de kans erop ook kleiner, maar als je genetisch pech hebt, kun je het ondanks je dieet gewoon hebben. Beter even uitsluiten, want de lange termijn gevolgen kunnen wel heel groot zijn als je het niet behandelt.
Klinkt bekend, al denk ik dat je via bijv. marinade en saus meer 'stiekeme' suikers binnenkrijgt dan je denkt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
mja ik eet idd. zelden fast carbs. Nooit suiker behalve wat dextrose.
Nog geen stukje taart op m'n werk. Gewoon omdat ik me snel niet lekker voel als ik dat doe.
Tja, dat kan ook nog. Gewoon ff een bloedtest laten doen. Even de hele riedel laten controlen. Kan geen kwaad zo af en toe.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nog geen stukje taart op m'n werk. Gewoon omdat ik me snel niet lekker voel als ik dat doe. Enorm moe uur daar na.
Maar dat heeft eerder nog met een snelle schildklier te maken dan met diabetes volgens mij, dat laatste.
ik eet nooit saus en marinade.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Klinkt bekend, al denk ik dat je via bijv. marinade en saus meer 'stiekeme' suikers binnenkrijgt dan je denkt.
Je at toch veel pindasaus? Zit ook veel suiker in.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik eet nooit saus en marinade.
ja laatste tijd boemboe en ketjap
maar dat is relatief echt heel weinig.
niet meer. voorheen toen ik nog "wielrende" wel ja idd. alles met pindasaus lol. spaghetti alles lolquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:10 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Je at toch veel pindasaus? Zit ook veel suiker in.
Je lijkt er wel extreem gevoelig voor te zijn, is het niet gewoon gewenning van je lichaam aan veel KH?quote:Op dinsdag 26 november 2013 07:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee ff serieus, best wel kut, want je bloedsuikerspiegel kan bijv. een hele workout vergallen lol.
Als die te hoog is sta je binnen 1 squat setje te zweten als een otter, als die te laag is dan sta je te shaken en weet je ook niet hoe je het hebt lol.
ja, ik zit wel hoog in kh ja. Ergens tussen 50 en 60%quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:19 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Je lijkt er wel extreem gevoelig voor te zijn, is het niet gewoon gewenning van je lichaam aan veel KH?
Lijkt me ook wel logisch met jouw gewicht en KH inname dat je lichaam gewoon VEEL suikers binnen wilt hebben.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja, ik zit wel hoog in kh ja. Ergens tussen 50 en 60%
Tijdens cut zat ik wat lager.
Opzich heb ik altijd best veel moeite om die carbs te halen, maar zo voel ik me gewoon beter.
heftig!quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nog geen stukje taart op m'n werk. Gewoon omdat ik me snel niet lekker voel als ik dat doe. Enorm moe uur daar na.
Maar dat heeft eerder nog met een snelle schildklier te maken dan met diabetes volgens mij, dat laatste.
Gewenning.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Opzich heb ik altijd best veel moeite om die carbs te halen, maar zo voel ik me gewoon beter.
dit klopt zeker,quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Gewenning.Je lichaam protesteert altijd tijdelijk even wanneer je je eetpatroon aanpast.
quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Gewenning.Je lichaam protesteert altijd tijdelijk even wanneer je je eetpatroon aanpast.
het zal ook idd. wel grotendeels gewenning zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit klopt zeker,
toen ik keto ging vroeger duurde het ook een week ofzo, daarna kip lekker.
zelfde met IF, na een week was ik redelijk gewend.
Yep, ik heb ook een tijdje keto gedaan. Nog nooit zo slecht gevoeld de eerste 2 weken (zelfs IF ging makkelijker), daarna geweldig.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit klopt zeker,
toen ik keto ging vroeger duurde het ook een week ofzo, daarna kip lekker.
zelfde met IF, na een week was ik redelijk gewend.
haha klopt, ik werd op een gegeven moment naar van al dat kaas eten, olijfolie drinken, vette bacon eten etc.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Yep, ik heb ook een tijdje keto gedaan. Nog nooit zo slecht gevoeld de eerste 2 weken (zelfs IF ging makkelijker), daarna geweldig.
Hahaha ja dan trek je het niet idd..quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
het zal ook idd. wel grotendeels gewenning zijn.
Maar gebak en ijs en zo. ik hoef het gewoon niet meer. Ik voel op een gegeven moment gewoon stroop door m'n aderen stromen een uur later. Mezelf zo moe worden dat ik onder m'n bureau zou gaan willen liggen slapen op m'n werk.
hoef het al jaren niet, maar mis het ook absoluut niet. Sterker nog, als ik gebak of zo zie dan denk ik wat eet je er aan
Enige vervelende is als je bij je ouders komt, en die altijd een gebakje op vrijdagavond eten, dat ze 20x vraagt of ik echt geen gebakje wil of koekje.
Nu doet ze dat niet meer overigens![]()
lolquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:34 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Hahaha ja dan trek je het niet idd..
ik ben echt van het see-food dieet.. ik eet wat ik zie, maar haal zelf eigenlijk alleen maar hartige(=pizza) dingen in huis.
hahaha mooi werkquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
ik heb ook serieus wel eens een half uur zitten pitten hier op de wc op m'n werk. tot er iemand binnen kwam lol.
see food eat food ja ik ook, alleen geen fast carbs
lolquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:41 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hahaha mooi werk
"see food?" "das toch alles uit de zee??" Jup, zeepizzas, zeekippen, zeesteak, zeespaghetti, zeelasagne
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ZeeMcDonalds, Zee double cheeseburger xxl.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:41 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hahaha mooi werk
"see food?" "das toch alles uit de zee??" Jup, zeepizzas, zeekippen, zeesteak, zeespaghetti, zeelasagne
Mcdonalds is Paleoquote:Op dinsdag 26 november 2013 12:46 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
ZeeMcDonalds, Zee double cheeseburger xxl.
Dat komt toch omdat je lichaam (inclusief hersenen) dan overschakelt op ketonen ofzo?quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Yep, ik heb ook een tijdje keto gedaan. Nog nooit zo slecht gevoeld de eerste 2 weken (zelfs IF ging makkelijker), daarna geweldig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |