SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Allemaal wel oke. Multi-vitamines zullen bijna niks voor je doen tenzij je ergens deficiënt in bent. Zolang je maar redelijk gevarieerd eet zit je wel goed en heb je een multi niet echt nodig. Hou zelf 2 stuks fruit aan per dag en 200gr groente als minimum. Mocht je het toch kopen zou ik een goedkoop merk nemen van de trekpleister.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:09 schreef D. het volgende:
Zit er veel kwaliteitsverschil in de verschillende multi-vitamines, of zijn ze allemaal wel 'oké'?
Kort gezegd: Een multi kan geen kwaad, maar doet ook weinig voor je. Gelukkig zijn ze redelijk goedkoop voor zo'n ¤10 kan je een jaar multi supplementeren..Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Mooi kut! Toen ik 3 maanden geleden m'n schouder uit de kom heb weten te werken bij judo, is er blijkbaar ook iets beschadigt bij de bandjes die je AC-gewricht op z'n plek houden. Nu steekt m'n sleutelbeen omhoog en doen alle duw bewegingen belachelijk veel pijnDoe nu al 3 weken geen chestday meer, vandaag poging gedaan tot schouders maar na 1 oefening liep ik al half scheldend door de zaal. Wat biceps en triceps werk gedaan en stond na 20 min weer buiten
,,/![]()
Ik eet niet zo gevarieerd als ik zou moeten, dus de moeite van het toevoegen lijkt mequote:Op donderdag 21 november 2013 22:42 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Allemaal wel oke. Multi-vitamines zullen bijna niks voor je doen tenzij je ergens deficiënt in bent. Zolang je maar redelijk gevarieerd eet zit je wel goed en heb je een multi niet echt nodig. Hou zelf 2 stuks fruit aan per dag en 200gr groente als minimum. Mocht je het toch kopen zou ik een goedkoop merk nemen van de trekpleister.
Kort gezegd: Een multi kan geen kwaad, maar doet ook weinig voor je. Gelukkig zijn ze redelijk goedkoop voor zo'n ¤10 kan je een jaar multi supplementeren..
We zullen eens een drogisterij binnen duiken![]()
![]()
20 min. AMRAP
Scaled:
50 Wall Balls
40 Russian KB Swing 24/32 kg
30 Down-Ups
20 Pull Ups
100 DUBS
1x 445 reps...dus op het laatste 45 DUBS
Had na de eerste keer nog energie en moest toch tellen voor de ander.
2e keer ging al beter..480 reps.
Dus volle ronde...lekkere trainingen men merk meteen al dat mijn conditie vooruit gaat.![]()
Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).quote:Op donderdag 21 november 2013 22:09 schreef D. het volgende:
Zit er veel kwaliteitsverschil in de verschillende multi-vitamines, of zijn ze allemaal wel 'oké'?
In een enkele multi krijg je nooit van alles de aanbevolen hoeveelheid binnen, dan zou je wel een heel grote pil moeten slikken voor een goede dosis. Ook voor de verschillende B-vitamines geldt prijsverschil, waardoor van de duurdere vormen vaak minder in een multi zit.
Orthoca verkoopt goede multi's, maar ze zijn erg duur. Wel wetenschappelijk onderbouwd. Beter kijk je welke vitamines/mineralen je als aanvulling op jouw eetpatroon en met jouw trainingsdoelen in het achterhoofd het hardst nodig hebt en kies je ipv 1 multi die je zonder te weten wat het voor je doet wegslikt, voor supplementen die echt iets toevoegen. Of je kijkt hoe je je voeding kunt aanpassen om het daaruit te halen.
Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.crap in = crap out![]()
Hm, me er toch maar eens even verder in verdiepen danquote:Op donderdag 21 november 2013 23:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).
In een enkele multi krijg je nooit van alles de aanbevolen hoeveelheid binnen, dan zou je wel een heel grote pil moeten slikken voor een goede dosis. Ook voor de verschillende B-vitamines geldt prijsverschil, waardoor van de duurdere vormen vaak minder in een multi zit.
Orthoca verkoopt goede multi's, maar ze zijn erg duur. Wel wetenschappelijk onderbouwd. Beter kijk je welke vitamines/mineralen je als aanvulling op jouw eetpatroon en met jouw trainingsdoelen in het achterhoofd het hardst nodig hebt en kies je ipv 1 multi die je zonder te weten wat het voor je doet wegslikt, voor supplementen die echt iets toevoegen. Of je kijkt hoe je je voeding kunt aanpassen om het daaruit te halen.
Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.
Mijn magnesium wilde ik trouwens uit zma gaan halen![]()
![]()
En jouw gewicht groeit mee?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:15 schreef BredeBroeder het volgende:
Daamn, gewicht gaat snel omhoogSquat nu gewoon van 40 naar 60KG in 2 trainingen
![]()
![]()
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.If not now, then when.![]()
Waarom nuttig je sowieso zoveel caffein dan brah. Wat is er gebeurd met je Chai thee en rietmelasse-sessies?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.![]()
Heel vaak. Bloedsuiker die ff daalt.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.
Wat dextrose nemen helpt.![]()
Ga dan net iets harder. Doe het alleen als ik energie tekort kom - wat nu elke dag is door het reizen incl. rooster - en op SQ, DL en BP dagen. Verder geen idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:46 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waarom nuttig je sowieso zoveel caffein dan brah. Wat is er gebeurd met je Chai thee en rietmelasse-sessies?Het is alleen op cafeďne-dagen, anders niet. Dus dat is het denk ik niet. Het is ook niet dat ik er last van heb of zo.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:46 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Heel vaak. Bloedsuiker die ff daalt.
Wat dextrose nemen helpt.
Jouw sig trouwens.Dat filmpje is zo masterlijk.
If not now, then when.![]()
Alleen als ik niet genoeg gegeten heb voor het trainenquote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.![]()
![]()
Check. Gisteren precies hetzelfde. Bij mij kwam het door de 5x10x67.5kg squatquote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben jullie ook weleens trainingen waarbij je nét niet moet overgeven? Heb het zelf af en toe, maar net kwam ik echt in de buurt. Komt voor het grootste gedeelte ook door de cafeďne. Hoezo? Geen idee.
Ik krijg overigens nooit echt pump in m'n benen. Wel tering erge DOMS, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het benen-DOMS."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Haha. Ik moest deadliften, gelukkig liep het niet zo af:quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Check. Gisteren precies hetzelfde. Bij mij kwam het door de 5x10x67.5kg squat
Ik krijg overigens nooit echt pump in m'n benen. Wel tering erge DOMS, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het benen-DOMS.
I agree. Vorige week was mijn deload week. In de deload week doe ik eigenlijk bijna niks, alleen de main lift en nog een andere oefening die veel spieren pakt. Beide licht. Afgelopen maandag dus weer keihard er tegenaan en vandaag nog spierpijn gehad, vooral in de IT band. Die moet ik dan ook nodig losmaken op de foam. De IT band losmaken is wel het meest pijnlijk though.
If not now, then when.![]()
Hebben we hier ook een meningsverschil overquote:Op donderdag 21 november 2013 23:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Veel verschil. Bepaalde goed opneembare vormen van bepaalde vitamines/mineralen zijn duur. In de gemiddelde multi zitten niet alleen vitamines, maar ook bv magnesium, zink, zulke dingen. Vitamine D2 is goedkoper dan D3, maar slechter opneembaar. Inmiddels is van D3 bekend genoeg dat je die moet hebben ipv D2, maar bv. magnesium oxide (chemisch: MgO) is veel goedkoper en kleiner dan magnesium citraat of magnesium pidolaat (ipv 1 atoom Mg gebonden aan 1 atoom zuurstof, zit de magnesium in een complex gebonden, waardoor het beter opneembaar is).
Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.
Zie een multi-vitamine meer als een het kan geen kwaad, maar levert niet wat je wil. Want tekorten los je vaak niet op met een multi, aanpassingen in dieet of een los supplement gebruiken is effectiever.
Zoals de Vitamine D (3) welke je zelf al aangeeft die compenseer je niet genoeg met de hoeveelheid extra in een multi. Het zou verstandiger zijn om deze apart te supplementeren. Met de 200IU die in een standaard multi zit red je het niet, voor de meeste mensen is 1000 tot 2000IU benodigd om sufficiënt te zijn.
Magnesium is ook vaak deficiënt, echter is dit makkelijk op te lossen in het dieet van een sporter. Vooral omdat deze groep een hogere kcal target heeft. Dan is het simpel om extra noten, zuivel en blad groentes toe te voegen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
![]()
Niet normaal dit. 475kg. Hij gaat omhoog alsof het niks is
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Altijd zo'n gevoel als ik deadlift day heb.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je moet vit D ook niet uit een multivitamine willen halen.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Voorbeeld: nu de zon weg is => D3, 20 microgram per dag. Minstens. In een standaard multi zit maar 5mcg.![]()
Los suppen JWZquote:Op vrijdag 22 november 2013 07:53 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je moet vit D ook niet uit een multivitamine willen halen.![]()
![]()
ED= elke dagquote:Op vrijdag 22 november 2013 08:23 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Errday. Of stond ED daar al voor?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Was jij dat laatst of yuri die een recept voor overnight oats had gepost. Zoek er namelijk nog een.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Yuri..maar zoek eens op een libelle of viva forum.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:04 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Was jij dat laatst of yuri die een recept voor overnight oats had gepost. Zoek er namelijk nog een.
Tegenwoordig is het in ofzo.![]()
Gewoon 150ml melk, 2 weetabix (of 40g havermout) en een scoop whey (ong. 35g) naar keuze. Even goed roeren en minimaal uurtje of 3 in de koelkast laten staan. Als ik me wild voel snijd ik ook een halve banaan in schijfjes en gooi die er bovenop. Banaan + chocolade karamel whey = godmode.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:04 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Was jij dat laatst of yuri die een recept voor overnight oats had gepost. Zoek er namelijk nog een.
All day, errr day.BEASTMODE![]()
Hahaha ik ga altijd stuk om jou!quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:37 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Gewoon 150ml melk, 2 weetabix (of 40g havermout) en een scoop whey (ong. 35g) naar keuze. Even goed roeren en minimaal uurtje of 3 in de koelkast laten staan. Als ik me wild voel snijd ik ook een halve banaan in schijfjes en gooi die er bovenop. Banaan + chocolade karamel whey = godmode.
All day, errr day.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Kijk nou maar uit met je schouder. Kun je nig tijden mee blijven lopen. Voor je het weet lig je er een half jaar compleet uit.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:51 schreef -Menn0- het volgende:
Mooi kut! Toen ik 3 maanden geleden m'n schouder uit de kom heb weten te werken bij judo, is er blijkbaar ook iets beschadigt bij de bandjes die je AC-gewricht op z'n plek houden. Nu steekt m'n sleutelbeen omhoog en doen alle duw bewegingen belachelijk veel pijnDoe nu al 3 weken geen chestday meer, vandaag poging gedaan tot schouders maar na 1 oefening liep ik al half scheldend door de zaal. Wat biceps en triceps werk gedaan en stond na 20 min weer buiten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Progress fotootje. Het gaat goed met mijn benenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:47 schreef star_gazer het volgende:
Progress fotootje. Het gaat goed met mijn benenNice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een before foto is wel makkelijker te vergelijken maar t ziet er al flink uit.
![]()
Tja, wat wil je met een telefoon in de spiegelMaar op zich zit er wel wat massa op. Moet nog wel een hoop vet vanaf hoor, zit rond de 18% schat ik.
BovenlijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nog een benen fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
150 ml water met 50+ gr oats, even laten opnemen, dan kwark en whey erdoor. Smaken kan je eindeloos variëren.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:04 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Vanmorgen melk + aardbeien geblend, oats erbij. Even laten intrekken, vervolgens aardbeienwhey, 250 gr kwark. Kan ook met banaan, vanilleextract, kaneel of chocoladevlokken oid.Deathlift or Die.![]()
Dus je gooit havermout melk en whey in een kom, laat het een nachtje staan en dan noemen ze het overnight oats en verkopen het als het nieuwe revolutionaire ontbijt? Good job marketingmensen.
Zeker ideaal om sochtends day kacheltje ff flink op te stoken
quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:57 schreef star_gazer het volgende:
Tja, wat wil je met een telefoon in de spiegelMaar op zich zit er wel wat massa op. Moet nog wel een hoop vet vanaf hoor, zit rond de 18% schat ik.
BovenlijfAardige core zeg..netjes. Rare foto, ook al heb je goede benen, door de hoek lijk je alsnog een cornetto. Keep up the good work!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niemand verkoopt je iets, fathank. Rustig blijven ademhalen.
Het is gewoon de naam van een recept.BEASTMODE![]()
quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:29 schreef fathank het volgende:
Dus je gooit havermout melk en whey in een kom, laat het een nachtje staan en dan noemen ze het overnight oats en verkopen het als het nieuwe revolutionaire ontbijt? Good job marketingmensen.
Zeker ideaal om sochtends day kacheltje ff flink op te stokendude we maken het ZELF
Henkrage once again.Deathlift or Die.![]()
Als je googlet kon je inderdaad op cully, misslipgloss en dergelijke uit. Daar hebben ze het over 150ml water/melk en 30gr havermout. Leek me nogal weinig.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:32 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Yuri..maar zoek eens op een libelle of viva forum.
Tegenwoordig is het in ofzo.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ja dat zijn van die fashion chickies. Wat ik eet als ontbijt eten zij op een hele dag.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:03 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Als je googlet kon je inderdaad op cully, misslipgloss en dergelijke uit. Daar hebben ze het over 150ml water/melk en 30gr havermout. Leek me nogal weinig.![]()
Je kan mij niet vertellen dat er niet ergens een of andere slimmerik mee aan de haal gaat. Sorry boys, sinds ik van de week een reclame heb gezien voor Ultra Whitening tandpasta HD(quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:50 schreef Ethanolic het volgende:
[..]dude we maken het ZELF
Henkrage once again.) heb gezien ben ik een beetje van de leg
. En dat ik m'n rage er niet uit kan gooien in de gym wil ook niet echt helpen
![]()
Ontopic maar weer.
Hopelijk kan ik half januari weer aan de gang, ben aan het twijfelen wat ik zal gaan doen. FF een maandje fullbody om weer op krachten te komen en daarna over op een split? In het begin weer ff goed focussen op de compounds en weer een beetje op niveau komen om daarna mn oude plateau's als een malle te doorbreken in een split. Tegen die tijd ook richting de 3500-4000 kcal per dag om flink wat kracht bij te zetten. Mensen nog tips die van een lange blessure terugkomen?Behulpzaam als een waterkraan.
Gewoon SS volgen met dips en pull ups. Zodra de lineaire progressie steeds trager wordt en (bijna) niet meer omhoog kan in gewicht overstappen op iets anders. Bijv. 5/3/1, een split etc.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan mij niet vertellen dat er niet ergens een of andere slimmerik mee aan de haal gaat. Sorry boys, sinds ik van de week een reclame heb gezien voor Ultra Whitening tandpasta HD() heb gezien ben ik een beetje van de leg
. En dat ik m'n rage er niet uit kan gooien in de gym wil ook niet echt helpen
![]()
Ontopic maar weer.
Hopelijk kan ik half januari weer aan de gang, ben aan het twijfelen wat ik zal gaan doen. FF een maandje fullbody om weer op krachten te komen en daarna over op een split? In het begin weer ff goed focussen op de compounds en weer een beetje op niveau komen om daarna mn oude plateau's als een malle te doorbreken in een split. Tegen die tijd ook richting de 3500-4000 kcal per dag om flink wat kracht bij te zetten. Mensen nog tips die van een lange blessure terugkomen?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Maar eens afwachten hoe het gaat. Doel voor 2014 is 150 kg squat als het allemaal een beetje voorspoedig verloopt. Laatste PR is 3x140 kg, en voordat k geblesseerd raakte zo rond de 5x120 kg ofzo. En ik moet me eens fatsoenlijk gaan focussen op de bench press, daar ben ik echt een mietje
Langere afstanden hardlopen/fietsen/zwemmen.quote:Behulpzaam als een waterkraan.
Niveau en duur? Frequentie week? HIIT of normaal?quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Langere afstanden hardlopen/fietsen/zwemmen.
Aanpassing voeding?![]()
Ligt eraan waar ik zin in heb. PR op de 10 km is 39.42 van een half jaartje geleden ofwat. Als ik straks weer fit ben wil ik weer langzaam naar m'n topniveau gaan werken om met een strongman run een respectabele tijd neer te zetten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:07 schreef Inloggen het volgende:
[..]
Niveau en duur? Frequentie week? HIIT of normaal?
Qua eten doe ik gewoon wat minder. Op gevoel. Hou niet alles bij tot op de laatste gram. Ga op de spiegel af, en evt meetlint.Behulpzaam als een waterkraan.
Nice! Ik wil volgend jaar meedoen met de Break Out Run..en sowieso Nijmeegse vierdaagse volgend jaar ( als militair). Wanneer verwacht jij fit te zijn bby?quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Ligt eraan waar ik zin in heb. PR op de 10 km is 39.42 van een half jaartje geleden ofwat. Als ik straks weer fit ben wil ik weer langzaam naar m'n topniveau gaan werken om met een strongman run een respectabele tijd neer te zetten.
Qua eten doe ik gewoon wat minder. Op gevoel. Hou niet alles bij tot op de laatste gram. Ga op de spiegel af, en evt meetlint.![]()
Als k vanaf januari weer normaal kan trainen en de winter niet teveel roet in het eten gooit met maandenlang sneeuw op de weg moet k na een paar maanden wel weer redelijk op niveau zijn.Behulpzaam als een waterkraan.
Yeah, ik had er naar gevraagd en had toen de simpelste gepakt. 70 gr. oats, 20 gr. (vanille) whey voor de snelle anabolische spiergroei, wat cacaopoeder, even roeren, daarna 200 ml (amandel)melk toevoegen, roeren en done.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:04 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ik deed het een week lang trouw elke avond voordat ik slapen ging, maar op een gegeven moment werd ik lui. Nu flikker ik alles 's morgens gewoon in een shakebeker en drink het in de auto richting het station op.Op zich vind ik het net-gemaakt ook lekkerder doordat de oats een beetje crunchy zijn.
Over het algemeen smaakt het erg goed en het verveelt niet.
Good luck.If not now, then when.![]()
Ja daar ben ik ook heel bang voor, daarom maar voorlopig alleen rug en benen doenquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Kijk nou maar uit met je schouder. Kun je nig tijden mee blijven lopen. Voor je het weet lig je er een half jaar compleet uit.
,,/![]()
Je loopt ook mee 2014?quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:34 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Nice! Ik wil volgend jaar meedoen met de Break Out Run..en sowieso Nijmeegse vierdaagse volgend jaar ( als militair). Wanneer verwacht jij fit te zijn bby?![]()
Ondanks cut blijft 4 ŕ 5 * 10 squat omboog gaan. Zit nu met 2 setjes op 100. Bench gaat ook nog iets omhoog, enige terugval is bij de DL.
Eens zien waar dit heen gaat
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Wat vinden jullie, mijn kcal inname nog iets omhoog gooien(100~200kcal) of zo door blijven gaan? Laatste foto die ik heb waar ik volledig op sta is van augustus, heb me daarna ook niet meer met dezelfde weegschaal kunnen wegen maar zat toen rond de 72,5 kg. Nieuwe gym weegschaal liet mij in het begin 69~70kg zien, maar daar zat ook een kleine 3~4 weken tussen. Huidige stand op gym weegschaal is 72,5.
Ik heb tussen augustus en nu denk ik toch wel een goede week of 4~5 niet getraind (ja, slecht ik weet).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begint wel echt kak te worden, mijn squat gaat er op vooruit maar mijn powercleans en deadlift blijven steken omdat ik geen grip kan krijgen op de bar. Mijn deadlift is er zelfs een 10kg op achteruit gegaan. Bar is niet echt knurled en krijg na 2 reps al gigantische zweetpoten waardoor het gelijk uit m'n handen glipt.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Koop magnesium poeder tegen het zweten. Zeker in de zomer is het een geweldig hulpmiddel. Kost geen drol. Voor 3 euro kan je een half jaar of langer vooruit.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
daar ben ik nu al weken naar op zoek. Miljoenen supplementenshops met tientallen onzinsupps, maar geen magnesiumpoederquote:Op zaterdag 23 november 2013 02:09 schreef Verbosity het volgende:
Koop magnesium poeder tegen het zweten. Zeker in de zomer is het een geweldig hulpmiddel. Kost geen drol. Voor 3 euro kan je een half jaar of langer vooruit.
Morgen kijken of ik een klimwinkel kan vinden ofzo.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
http://klimwinkel.nl/catalog/magnesium-c-46.htmlquote:Op zaterdag 23 november 2013 02:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
daar ben ik nu al weken naar op zoek. Miljoenen supplementenshops met tientallen onzinsupps, maar geen magnesiumpoeder
Morgen kijken of ik een klimwinkel kan vinden ofzo.If not now, then when.![]()
BB, pak eens grotere schijven (zoals je vorige keer als tip kreeg) dan wordt de start houding al makkelijker.![]()
will doquote:Op zaterdag 23 november 2013 12:27 schreef robskem het volgende:
BB, pak eens grotere schijven (zoals je vorige keer als tip kreeg) dan wordt de start houding al makkelijker.![]()
Op de terugweg lukt het je wel je rug zo hol te houden, de startpositie is gewoon veel te laag. Helemaal als je er nog eens bij rekent dat je volgens mij lange benen hebt in verhouding met je rug?
Probeer idd gewoon grotere schijven er aan te doen, minimaal die van 10 Kg meestal.
Pak anders een lichtere barbbell en doe er dan meer Kg's op. Ik weet niet welke bb je nu gebruikt, gewoon 20Kg?
Wat je ook kunt proberen is gewicht op de grond te leggen en daar de barbbell op laten rusten.
ŕ la dit:.
Dat zijn al 2 manieren. Als je moeite hebt met het gewicht zou je ook kettlebell deadlifts toe kunnen voegen voor je recruitment pattern/cns op te bouwen. 20 Kg kettlebell hebben ze overal wel en is een fijn gewicht.
Is er trouwens een probleem waarom je nu 30 (30 toch?) Kg deadlift of ben je pas net begonnen?
Volgens is 0,5x je BW toch wel een minimum van de deadlift.
Kijk ook uit dat als je te licht lift ook niet goed is voor je.![]()
50KG deadlift deed ik vorige keer, dat 2e form check filmpje had ik die dag geen DL's, was puur om nog een keer de techniek te proberen te perfectioneren, dus met een lager gewicht dan stanndaard.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:00 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Op de terugweg lukt het je wel je rug zo hol te houden, de startpositie is gewoon veel te laag. Helemaal als je er nog eens bij rekent dat je volgens mij lange benen hebt in verhouding met je rug?
Probeer idd gewoon grotere schijven er aan te doen, minimaal die van 10 Kg meestal.
Pak anders een lichtere barbbell en doe er dan meer Kg's op. Ik weet niet welke bb je nu gebruikt, gewoon 20Kg?
Wat je ook kunt proberen is gewicht op de grond te leggen en daar de barbbell op laten rusten.
ŕ la dit: [ afbeelding ].
Dat zijn al 2 manieren. Als je moeite hebt met het gewicht zou je ook kettlebell deadlifts toe kunnen voegen voor je recruitment pattern/cns op te bouwen. 20 Kg kettlebell hebben ze overal wel en is een fijn gewicht.
Is er trouwens een probleem waarom je nu 30 (30 toch?) Kg deadlift of ben je pas net begonnen?
Volgens is 0,5x je BW toch wel een minimum van de deadlift.
Kijk ook uit dat als je te licht lift ook niet goed is voor je.![]()
Pak grote schijven, dit is gewoon kut. Dit is bijna een atg squat en deadlift ineen. Je zit bijna met je reet op de grond. Bovendien is het met een zwaarder gewicht makkelijker je balans te houden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Form check deadlift 2:
Krijg m'n rug echt niet holler dan dit, core is aangespannen, armen gestrekt.Behulpzaam als een waterkraan.
hier heb je niks aan, met zulke gewichten. zo ga je geen vorm leren en zeker niet perfectioneren.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Form check deadlift 2:
Krijg m'n rug echt niet holler dan dit, core is aangespannen, armen gestrekt.
daarnaast lijkt het alsof je in timelapse aan het deadliften bent, explosief moet je zijn.
Als je in zo'n startpositie met zulke lichte gewichten al zo'n curve hebt in je rug, dan moet je flink aan je vorm werken nog. Zorg er ook voor dat je nek in een neutrale positie zit, kijk onderstaand plaatje.. dan zou je eigenlijk al moeten zien waar het mis gaat.
Heb je toevallig korte hamstrings, of korte heup flexors?
[ Bericht 6% gewijzigd door dreamerbulk op 23-11-2013 14:07:31 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik merk al waar ;t fout gaat, ik houd m'n schouders niet naar achter maar naar voor, of ik korte hamstrings of flexors heb weet ik niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:59 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hier heb je niks aan, met zulke gewichten. zo ga je geen vorm leren en zeker niet perfectioneren.
daarnaast lijkt het alsof je in timelapse aan het deadliften bent, explosief moet je zijn.
Als je in zo'n startpositie met zulke lichte gewichten al zo'n curve hebt in je rug, dan moet je flink aan je vorm werken nog. Zorg er ook voor dat je nek in een neutrale positie zit, kijk onderstaand plaatje.. dan zou je eigenlijk al moeten zien waar het mis gaat.
[ afbeelding ]
Heb je toevallig korte hamstrings, of korte heup flexors?![]()
die ronding die je bij je onderrug ziet is iig niet acceptabel,quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:16 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik merk al waar ;t fout gaat, ik houd m'n schouders niet naar achter maar naar voor, of ik korte hamstrings of flexors heb weet ik niet.
ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het gewoon met 20kg plates doet(correcte hoogte)Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
zal aanstaande dinsdag proberen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:21 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
die ronding die je bij je onderrug ziet is iig niet acceptabel,
ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het gewoon met 20kg plates doet(correcte hoogte)![]()
plates met de juiste hoogte zal een verschil maken denk ik.quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:25 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
zal aanstaande dinsdag proberen.
Daarnaast moet je niet denken om het gewicht omhoog te brengen, maar naar achteren te trekken..vanuit je hakken en bilspieren.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Mij dan van paar weken terug: .
Al eens bekeken:
Te ver overextenden (geen idee waarom ik dat deed, echt automatisch). Opgelost
Terugweg is veel te ongecontroleerd. Ook al opgelost. (hoe vaker ik het bekijk hoe erger 't wordt).
Note: ik heb de matten verlegt tussen het 1ste en 2de filmpje. Plus dat ik bij het tweede filmpje deficit deadlifte. Ook heb ik een gescheurde borstspier (op dat moment erger). Het 2de gedeelte is een beetje teveel van het goede wat betreft ROM met deficit.
Mijn 1RM was 110Kg@65Kg een tijd geleden. Afgelopen week wel 2x5x97,5 gehaald. Maar moet eigenlijk veel rustiger aandoen met de gescheurde spier. Ga maar 1x in de week trainen en wil dan wel minstens deadliften.
![]()
schouders gaan te ver over de stang heen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:06 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Al eens bekeken:
Terugweg is veel te ongecontroleerd. Ook al opgelost. (hoe vaker ik het bekijk hoe erger 't wordt).
Note: ik heb de matten verlegt tussen het 1ste en 2de filmpje. Plus dat ik bij het tweede filmpje deficit deadlifte. Ook heb ik een gescheurde borstspier (op dat moment erger). Het 2de gedeelte is een beetje teveel van het goede wat betreft ROM met deficit.
Mijn 1RM was 110Kg@65Kg een tijd geleden. Afgelopen week wel 2x5x97,5 gehaald. Maar moet eigenlijk veel rustiger aandoen met de gescheurde spier. Ga maar 1x in de week trainen en wil dan wel minstens deadliften.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Waar train je dan?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:06 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Al eens bekeken:
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugčne Krabs![]()
dit is gevaarlijk. Je tilt nog niet zwaar, maar zelfs op de lichtere gewichten kun je op deze manier je onderrug goed verzieken. Niet doen zo dus. Of grotere plates pakken, of het bij rack pulls houden (als ze geen grotere plates hebben, in welk geval je ook een nieuwe gym moet zoeken).quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Form check deadlift 2:
Krijg m'n rug echt niet holler dan dit, core is aangespannen, armen gestrekt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
vol die glutes erin inderdaad. Billen samenknijpen is een goede cue, maakt een groot verschil. Tevens die heup er vol in naar voren, alsof je een stoot geeft tijdens het neuken zegmaarquote:Op zaterdag 23 november 2013 14:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
plates met de juiste hoogte zal een verschil maken denk ik.
Daarnaast moet je niet denken om het gewicht omhoog te brengen, maar naar achteren te trekken..vanuit je hakken en bilspieren.
Zit zelf nu op het punt dat ik de slack eerst uit de bar moet trekken. Lastig om mezelf aan te leren, maar nu ik op een 1RM van 165kg zit, gaan dit soort technische tweaks wel een rol spelen. Zowel op het gebied van veiligheid als progressie."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wat is de slack uit de bar trekken dan? Gewoon even een hendig sjieke ruk aan de bar geven voordat je hem optilt?If not now, then when.![]()
aan de bar gaan hangen(naar achteren hangen) waarbij jeje lats aanspant .. hierdoor komt de spanning/rek uit de stang voordat je het optilt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat is de slack uit de bar trekken dan? Gewoon even een hendig sjieke ruk aan de bar geven voordat je hem optilt?
dit resulteert in een iets kortere rom voordat de echte lift begint, je beschermt je biceps en je activeert je lats en hamstrings veel meer.
dus niet ff rammen aan de bar, nee volle constante spanning eraan hangen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Nice, dan hoef ik niks aan mijn vorm te veranderen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
aan de bar gaan hangen(naar achteren hangen) waarbij jeje lats aanspant .. hierdoor komt de spanning/rek uit de stang voordat je het optilt.
dit resulteert in een iets kortere rom voordat de echte lift begint, je beschermt je biceps en je activeert je lats en hamstrings veel meer.
dus niet ff rammen aan de bar, nee volle constante spanning eraan hangen.If not now, then when.![]()
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een video kan posten van mijn DL en squat form, ben er zelf niet echt helemaal tevreden over maar kan het lastig beoordelen zonder het te zien. Heb net een chalk ball gehaald(waarom ik er niet eerder aan had gedacht bij een klimwinkel te gaan kijken? ) dus gripproblemen moeten zo goed als opgelost zijn.
Overigens, dankzij hamstring stretches merk ik wel dat mijn form een stuk meer verbeterd is. Flexibiliteit is echt key in je form.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Week 8 van mijn schema, ik zie progressie!![]()
Sportte hiervoor wel, maar trainde niet serieus en vrat/zoop als een tempelier.
Pics in de spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
post hier niet vaak maar lees wel geregeld mee, ben nu een maand of 7 aan het trainen. Dacht van deel mijn stats etc. hier even, mocht ik nog eens posten weten jullie 'wie ik ben'.
1.78
74-75kg
SQ afgelopen week voor het eerst 5x 100, ging lekker. Volgende week 110kg proberen.
DL zit nu een beetje vast op 120 1rm, grip moet verstevigd worden..
BP 80x5 behaald, dit uitbouwen en dan proberen door naar 85-90!
Qua voeding heb ik niet een specifiek schema, ik let op m'n eiwitten en probeer een beetje aan te komen. Werkt tot nu toe redelijk goed.Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak.![]()
quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:19 schreef Mark_Rutte het volgende:
Pics in de spoiler.Leuk hesjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:19 schreef Mark_Rutte het volgende:
Pics in de spoiler.Misschien is het mijn perceptie maar waar zijn je benen? Wat doe je voor benen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Naar aanleiding van de zeugen die hier gepost worden heb ik het idee dat gespierde mannen toch altijd meer op dikke vrouwen vallen. Ik zie ze ook vaak.
Misschien willen ze vanwege vele spierpijn iets zachts hebben om aan te duwen?![]()
![]()
Nice, heb me laten wegen/meten en ik ben ten opzichte van 1,5 jaar geleden best wel wat aangekomen terwijl met vetpercentage 6 procentpunt gedaald is (zit nu wel redelijk laag). Aangezien ik pas weer sinds 3-4 maanden serieus sport geeft met dit mooi weer motivatie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Gym is verderopquote:Op zondag 24 november 2013 11:04 schreef Fanta-stick het volgende:
Naar aanleiding van de zeugen die hier gepost worden heb ik het idee dat gespierde mannen toch altijd meer op dikke vrouwen vallen. Ik zie ze ook vaak.
Misschien willen ze vanwege vele spierpijn iets zachts hebben om aan te duwen?
Hee jongens, ik heb een vraag.
Je ziet het misschien niet heel goed, maar ik (links) heb het probleem dat m'n voet zeg maar meer naar buiten gedraaid staat. Mijn knie en voet zijn dus geen rechte lijn. Nu vraag ik me af hoe ik dit kan trainen? Met lopen heb ik er helmaal geen last van en zijn ze helemaal recht, maar bij hockey staan ze (ook als ik niet schaats) een stuk meer naar buiten?
Thx!Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
In Sparta hebben wij geen keus.quote:Op zondag 24 november 2013 10:57 schreef Intentiion het volgende:
Dalijk Low bar squats en misschien wat front squats als ik me goed voelIf not now, then when.![]()
Zal aan de broek liggen gok ik, ik post straks wel even een benenfoto. 1x per week Squat, 45° leg press, leg curl, leg extension.quote:Op zondag 24 november 2013 00:43 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Misschien is het mijn perceptie maar waar zijn je benen? Wat doe je voor benen?![]()
Je bent wel flink gegroeidquote:Op zondag 24 november 2013 12:12 schreef Susteren het volgende:
Hee jongens, ik heb een vraag.
[ afbeelding ]
Je ziet het misschien niet heel goed, maar ik (links) heb het probleem dat m'n voet zeg maar meer naar buiten gedraaid staat. Mijn knie en voet zijn dus geen rechte lijn. Nu vraag ik me af hoe ik dit kan trainen? Met lopen heb ik er helmaal geen last van en zijn ze helemaal recht, maar bij hockey staan ze (ook als ik niet schaats) een stuk meer naar buiten?
Thx!
Ik heb even een benenfoto gemaakt. Wel enige spieren aanwezig naar mijn mening, maar vet% moet drastisch omlaag om ze zichtbaar te krijgen. Op de foto lijken het ook erg korte stompjes, ben echter wel 1.93m lang.quote:Op zondag 24 november 2013 00:43 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Misschien is het mijn perceptie maar waar zijn je benen? Wat doe je voor benen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 24 november 2013 16:54 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Ik heb even een benenfoto gemaakt. Wel enige spieren aanwezig naar mijn mening, maar vet% moet drastisch omlaag om ze zichtbaar te krijgen. Op de foto lijken het ook erg korte stompjes, ben echter wel 1.93m lang.Oke man, op die vorige foto's leek het totaal uit verhouding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: