Dat was ik. Plaat is verder niet 'speciaal', maar het zijn stuk voor stuk prachtige songs met evenzo mooie arrangementen. Meer hoeft een plaat voor mij ook soms niet te doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:23 schreef Norrage het volgende:
Ben nu dat Mutual Benefit aan het luisteren, wat was hier nou zo speciaal aan? Wie zei dat dit het meeste indie was van wat er dit jaar was uitgekomen?
Maar goed wel lekker plaatje hoor![]()
Mooi. In de wachtrij gezet danquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:23 schreef Norrage het volgende:
Dat Son Lux is ook leuk ja, echt heel erg Age of Adz![]()
Oh, ik dacht dat het superexperimenteel was ofzoquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat was ik. Plaat is verder niet 'speciaal', maar het zijn stuk voor stuk prachtige songs met evenzo mooie arrangementen. Meer hoeft een plaat voor mij ook soms niet te doen.
En met 'indie' bedoel ik - net als bij Oliver Wilde - dat 't een self-release is.
Daar ga je al de fout in, hier experimentele muziek:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik dacht dat het superexperimenteel was ofzo
Ik ken het album nog niet zo lang en heb er nooit veel over gelezen, maar waar wordt er op gehaat dan?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:34 schreef brooklyndodger het volgende:
ADZ is zo vreselijk goed, snap de haat erop nooit echt ook eigenlijk
Best logisch, het geluid van het album dat nogal verschilt van zijn grote doorbraak albums. Als je wat verder terug gaat in sufjan's albums kom je dingen als Enjoy Your Rabbit tegen waar hij wel duidelijk is met heel veel electronische dingen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik ken het album nog niet zo lang en heb er nooit veel over gelezen, maar waar wordt er op gehaat dan?
Gewoon BNM op P4Kquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:46 schreef Norrage het volgende:
Ja, Age of Adz werd niet echt erg goed ontvangen. Terwijl er zelfs nummers in de stijl van Illinois opstaanFantastisch album, maar ook bij mij heeft het wel even geduurd
Van The VU?? Of klassiekers in het algemeen? Tsja...dan kunnen we nog wel even doorgaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:16 schreef MaJo het volgende:
Even het vorige topic bijgelezen en ik heb me nooit verdiept in Velvet Undergroundheb de eerste plaat al jaren geleden gekocht maar nooit echt geluisterd. Een dezer dagen maar eens opzetten
Wat zijn van die andere klassiekers waarvan jullie vinden dat anderen ze echt moeten kennen?
Wat The clash betreft: ik vind de muziek wel tof maar ik trek zijn stem echt slecht
zaterdagquote:
Klassiekers zijn saai. Wees hipster en luister het ondergewaardeerde.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
zaterdag
Norrage ik bedoel klassiekers in het algemeen
Tsja ik ga er toch vanuit dat je het meeste wel kent. Maar wat betreft ondergewaardeerde (of eerder onbekendere) klassiekers: luister Van Morrisons Veedon Vleece eensquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
zaterdag
Ah, ik ga alleen op vrijdagquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
zaterdag
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:38 schreef On het volgende:
Ik ben wel voor een Lulu luistersessie zodat we zijn genialiteit kunnen herwaarderen.
Toch is dit stuk over Lulu zeker het lezen waard.quote:
quote:If you think Lulu is not a fitting conclusion to Reed’s barrier-breaking, uncompromising, doggedly resolute, middle-finger-brandishing punk-rock-before-punk-rock career, if you think Lulu should be wiped from history like Trotsky from a Soviet photograph, if you’re so confidently misguided as to seriously believe that you’re right and Lou Reed is wrong, then you have foolishly misunderstood a fundamental aspect, probably the most fundamental aspect, of Lou Reed as an artist and as an individual.
Wat een scheepslading onzin. Het hangt echt van de vage conclusies en drogredenen aan elkaar. Het is goed, want de slechte punten zijn niet de enige punten. Of het is goed, want Van Gogh en VU werden ook niet meteen gewaardeerd. Of het is goed, want Reed was controversieel en had niet met een populaire plaat moeten eindigen. Gaap.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:01 schreef On het volgende:
[..]
Toch is dit stuk over Lulu zeker het lezen waard.
[..]
Ach, dat soort recensies worden slechts geschreven om mensen erover te laten praten. En kijk, dat is bij deze gelukt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:56 schreef Tchock het volgende:
Dat je iets waardeert wat de meerderheid niet waardeert, prima. Maar als je een album als Lulu 10/10 geeft zet je jezelf voor mij buitenspel als recensent. Voor absurde vergezochte meningen heb ik geen recensies nodig.
Ja, daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 30 oktober 2013 01:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ach, dat soort recensies worden slechts geschreven om mensen erover te laten praten. En kijk, dat is bij deze gelukt.
Als Gijp gaat zingen zou ik het wel kopenquote:
Ik zou Gijp niet horen willen zingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als Gijp gaat zingen zou ik het wel kopenEn die Danny heeft wel even een leuke chick gescoord anders.
Eschaquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als Gijp gaat zingen zou ik het wel kopenEn die Danny heeft wel even een leuke chick gescoord anders.
Jaloersquote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Kaarten binnen, 12 november The Reflektors.
Ik heb nog nooit van The Reflektors gehoord. Is dat een leuk, beginnend bandje of zo?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaloersHopelijk komen ze ook nog naar ons land.
Is dit een grap?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van The Reflektors gehoord. Is dat een leuk, beginnend bandje of zo?
Liever die gladjanus?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou Gijp niet horen willen zingen.
Iedereen schijnt het te kennen maar heb er nog nooit van gehoord?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van The Reflektors gehoord. Is dat een leuk, beginnend bandje of zo?
jij kent deze niet?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Geef me hoop Jomanda was anders echt een topnummer. Net als Mijn zusje komt zo.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou Gijp niet horen willen zingen.
Die ken ik wel. Maar doelde meer op een combinatie van het gitaarwerk van Danny en de stem van Gijp. Dat moet wel goddelijk zijnquote:
Gezien de tot nu toe vrijgegeven data lijkt me die kans toch wel vrij groot. Zou mooi zijn als ze kiezen voor Paradiso als venue, lijkt me de perfecte locatie voor The Reflektors.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaloersHopelijk komen ze ook nog naar ons land.
de Klaxons hope to come out? ok...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:11 schreef Tchock het volgende:
Mijn Facebook-timeline nu
[ afbeelding ]
Ik zou een moord plegen voor The Reflektors in Paradiso. En ik maak niet eens een grap, gewoon in koelen bloede iemand omleggen om er bij te kunnen zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:56 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Gezien de tot nu toe vrijgegeven data lijkt me die kans toch wel vrij groot. Zou mooi zijn als ze kiezen voor Paradiso als venue, lijkt me de perfecte locatie voor The Reflektors.
Minder Indie, meer hard rock, grunge, metal & stoner zijn er bij gekomenquote:
Te weinig om die cloud te veranderen omdat ik ook gewoon blijf luisteren wat ik altijd al luisterquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:33 schreef Moody het volgende:
[..]
M.a.w. dit topic heeft weinig invloed op je
Van der Aa, altijd goed. Doet ook mee op de plaat van de onvolprezen Ellen Schoenaerts.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:18 schreef Moody het volgende:
Man man man, wat een mooie ode aan Lou Reed.....
Kleine subjectieve greep:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:16 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn van die andere klassiekers waarvan jullie vinden dat anderen ze echt moeten kennen?
Safe as Milk en Trout Mask Replicaquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:41 schreef Dagoduck het volgende:
Wat is Captain Beefheart z'n beste plaat? Kwam laatst een paar nummers van hem tegen (stond nergens op de plaat zelf maar na zoeken gevonden) op een vage Beatles boutleg uit m'n vaders platenkast. Klonk zeer goed. Daarna vergeten om hem verder op te zoeken.
Forever Changesquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kleine subjectieve greep:
Lou Reed - Berlin
Captain Beefheart & His Magic Band - Safe As Milk
Love - Forever Changes
Hothouse Flowers - People
The Zombies - Odessey & Oracle
Van Love naar QotSA. Dat is nogal een quality leap zegquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:39 schreef Kerftminister het volgende:
Wat een nummer dit
'You're ten pounds of shit in a five pound bag' TUDUDUDUDUDUDUDU
Voor Dagoduck oa.
Wat vind je van dat Qotsa nummer dat ik postte?quote:
Nice iddquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:39 schreef Kerftminister het volgende:
Wat een nummer dit
'You're ten pounds of shit in a five pound bag' TUDUDUDUDUDUDUDU
Voor Dagoduck oa.
FF rustig hequote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat vind je van dat Qotsa nummer dat ik postte?
Ja het is wat experimenteler idd, eerste paar keer dat ik hem hoorde vond ik het niet veel aan, zoals met zoveel Qotsa nummers, maar het groeit zo snel. Die gitaarrifs knallen altijd zo lekker, al is het niet hard genoeg afgestemd, moet altijd het geluid wat harder zetten dan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:08 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
FF rustig heIk heb het altijd een apart nummer gevonden trouwens.
Yep, precies dit. Veel nummers van QotSA moeten groeien. Is bij een aantal van het laatste album nog niet gelukt trouwensquote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja het is wat experimenteler idd, eerste paar keer dat ik hem hoorde vond ik het niet veel aan, zoals met zoveel Qotsa nummers, maar het groeit zo snel. Die gitaarrifs knallen altijd zo lekker, al is het niet hard genoeg afgestemd, moet altijd het geluid wat harder zetten dan.
quote:The good news: James Blake won the Mercury Prize for his album Overgrown. The bad news: The awards show host introduced him as James Blunt
quote:
Dat is wel erg pijnlijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ja de wat tragere vind ik niet zo, maar de rest is geweldig hoor.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Yep, precies dit. Veel nummers van QotSA moeten groeien. Is bij een aantal van het laatste album nog niet gelukt trouwensGaat ook niet lukken denk ik.
Ik bedoelde ook de wat tragere inderdaadquote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja de wat tragere vind ik niet zo, maar de rest is geweldig hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond hem ook erg grapping bij Top Gear en bij Have I got news for you. Neemt niet weg dat ie kutmuziek maaktquote:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:54 schreef Maxerazzi het volgende:
Daar is-ie dan, de lelijkste cover van 2013. Met verve!
Zo lelijk dat ie weer mooi wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is anders best moeilijk om een grafisch ontwerper te vinden die exclusief met Windows '98 werktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
Ik vond het een zaad dodend geheel op pukkelpop....quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:54 schreef Slobeend het volgende:
Nieuwe Midlake hier te beluisteren. Trials of Van Occupanther blijft toch een klasse apart.
Het vertrek van de frontman breekt ze op. Jammer, maar helaas.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:54 schreef Slobeend het volgende:
Nieuwe Midlake hier te beluisteren. Trials of Van Occupanther blijft toch een klasse apart.
Ik weet er zo al twee lelijkereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hoewel deze covers ook spuuglelijk zijn, slaat voor mij die van The Range werkelijk alles. Bol_Wan omschrijft het perfect:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:22 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Deze, met zijn nare off-centre cirkel en:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:48 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Het is anders best moeilijk om een grafisch ontwerper te vinden die exclusief met Windows '98 werkt
Ik vind het wel leuk dat er een moment kwam dat een ontwerpen zei: 'Zo. Nu is het af.'quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hoewel deze covers ook spuuglelijk zijn, slaat voor mij die van The Range werkelijk alles. Bol_Wan omschrijft het perfect:
[..]
Dit is niet cult, dit is wat een zweterige vijftiger in elkaar flanst voor een cursus grafisch ontwerpen voor beginners in het buurthuis.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:26 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind de cover van The Range gewoon cult, en daarom vet
Een nog interessanter moment is dat de platenmaatschappij of artiest zegt: 'Verrek, dat is precies wat we zochten!'quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat er een moment kwam dat een ontwerpen zei: 'Zo. Nu is het af.'
Of 'Ehmm.... We kiezen deze.'quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dit is niet cult, dit is wat een zweterige vijftiger in elkaar flanst voor een cursus grafisch ontwerpen voor beginners in het buurthuis.
[..]
Een nog interessanter moment is dat de platenmaatschappij of artiest zegt: 'Verrek, dat is precies wat we zochten!'
Haha ja, dat maakt het net zo grappig. "Jongens, vandaag gaan we CD-hoezen in elkaar steken, de beste hoes komt op een CD van The Range. Nee ik ken ze verder ook niet maar ongetwijfeld groter dan The Beatles!"quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dit is niet cult, dit is wat een zweterige vijftiger in elkaar flanst voor een cursus grafisch ontwerpen voor beginners in het buurthuis.
Sigur Ros. Kutmuziek.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Tchock het volgende:
Als het toch over hoezen gaat:
Wat is dit.
[ afbeelding ]
Ik vind deze wel tof. Je kan er in zien wat je wilt, wat precies zie ik zo ook nietquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Tchock het volgende:
Als het toch over hoezen gaat:
Wat is dit.
[ afbeelding ]
Er vroeg ook niemand om lelijke hoezenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Maar dat was de vraag niet.
Ik mag daar trouwens helemaal geen mening over hebben want ken het amper.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Maar dat was de vraag niet.
Over The Beatles gesproken, die nieuwe clip van Paul is best wel tof. Altijd leuk als-ie weer een blik beroemdheden opentrekt om te figureren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha ja, dat maakt het net zo grappig. "Jongens, vandaag gaan we CD-hoezen in elkaar steken, de beste hoes komt op een CD van The Range. Nee ik ken ze verder ook niet maar ongetwijfeld groter dan The Beatles!"
Je vergeet bewust de nieuwere nummers?quote:
Zie onderstaande:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je vergeet bewust de nieuwere nummers?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:41 schreef Arn0 het volgende:
Bazenband, Sigur Ros maar.. Zijn beste tijd wel voorbij wat mij betreft. Live nog steeds een van de beste concerten die ik zag maar qua studioalbums is het tegenwoordig niet meer wat het ooit was, helaas.
Lees reactie #128 nog evenquote:
Ja toch?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zoefjan nooit een kans gegeven, maar wat een baas
Die nou net niet geluisterdquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja toch?
Illinois staat al tijden in mijn top-10 allertijden. Geweldig album!
Wel doen hoor. Staat bekend als zijn beste album tot op heden...en niet geheel onterecht.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die nou net niet geluisterd
oei, ik hoop het niet voor hem...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:59 schreef Moody het volgende:
Sufjan kan makkelijk in het rijtje Elliott Smith, Jeff Buckey, Nick Drake,.....
Fristi.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Zit geen koffie in die beker neem ik aan?
Trouwens op jouw aanraden toch maar aan Melt-Banana begonnen, heeft toch wel wat.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:31 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Die knife hoes zal tof zijn als er niet in een hele lelijke front de albumtitel erop stond.
Ik nomineer ook maar wat:
Kan iemand deze oude man even van zijn skateboard aftrappen...
quote:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:25 schreef Kerftminister het volgende:
Vind een hoes zoals van Sigur Ros altijd wel mooi, lekker mysterieus.
[..]
Trouwens op jouw aanraden toch maar aan Melt-Banana begonnen, heeft toch wel wat.
Haha is wel grappig, Brooklyndodger postte hier eerst een nummer dat ik niks vond. Toen zag ik de bandnaam op wat plekken nog wel eens voorbijkomen en dacht ik van hmm toch maar proberen, vind het nu opeens erg vet zelfs.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]melt-banana
En daarna kan ik de boredoms aanraden (beginnen bij pop tatari)
En daarna kan ik de boredoms aanraden (beginnen bij pop tatari)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha is wel grappig, Brooklyndodger postte hier eerst een nummer dat ik niks vond. Toen zag ik de bandnaam op wat plekken nog wel eens voorbijkomen en dacht ik van hmm toch maar proberen, vind het nu opeens erg vet zelfs.
Ze zijn allemaal vrij jong dood gegaan daar doelde ranja op denk ikquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja, jouw mening wijkt natuurlijk weer mijlenver af. Vertel
Haha had mijn post al aangepast.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En daarna kan ik de boredoms aanraden (beginnen bij pop tatari)
ken je z-rock hawaii ook al, ween boredoms colab die erg goed isquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha had mijn post al aangepast.
vooral alledrie doodquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja, jouw mening wijkt natuurlijk weer mijlenver af. Vertel. Alle 3 waardeloos?
Nope ken ik niet, ken wel al een heleboel andere Japanse muziek, na de VS mijn favoriete muziekland ter wereld denk ik wel.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ken je z-rock hawaii ook al, ween boredoms colab die erg goed is
Sufjan lijkt me wel een verstandige jongen eigenlijkquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:33 schreef ranja het volgende:
[..]
vooral alledrie dood
(zoals bosbeetle dus wel doorhad)
Hij is behoorlijk in de heer, dat scheelt natuurlijk....quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sufjan lijkt me wel een verstandige jongen eigenlijk
Als je ween kent, en je kent de boredoms kun je wel een beetje nagaan wat je kunt verwachten en dat het dus wel snor zitquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nope ken ik niet, ken wel al een heleboel andere Japanse muziek, na de VS mijn favoriete muziekland ter wereld denk ik wel.
Dat was die gast van As I Lay Dying ook em die bedacht ook dat het wel een idee is om veel geld uit te geven aan een huurmoordenaar om zijn ex om te brengenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Hij is behoorlijk in de heer, dat scheelt natuurlijk....
Oei, dat zijn minstens 400 weesgegroetjesquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat was die gast van As I Lay Dying ook em die bedacht ook dat het wel een idee is om veel geld uit te geven aan een huurmoordenaar om zijn ex om te brengen
Was alleen beetje lullig dat de 'huurmoordenaar' die hij benaderde een undercover agent wasquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Oei, dat zijn minstens 400 weesgegroetjes
Natuurlijk, ongelofelijke held. Bubblegum blijft mijn favoriet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:41 schreef Moody het volgende:
Nog Mark Lanegan addicts hier?
Blijft geweldig
En hij heeft 20 jaar tijd om de bijbel goed te bestuderenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Was alleen beetje lullig dat de 'huurmoordenaar' die hij benaderde een undercover agent was_ Nouja zijn ex leeft nog
Ik weet alleen niet hoeveel tijd ik deze maand nog over heb op Spotifyquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:33 schreef Bosbeetle het volgende:
mensen graag nodig ik jullie uit voor : MUZ / [MUZ luistersessie #9] 31-10 21:00h Lend me your underbelly
Staat op spotify dus moet te doen zijn
Vorig jaar nog op fietsafstand mogen aanschouwen. Live ook subliem. Al had-ie wel een slokje teveel op. Naja, zuip lekker verder zou ik zeggenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Natuurlijk, ongelofelijke held. Bubblegum blijft mijn favoriet.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet hoeveel tijd ik deze maand nog over heb op Spotify
Ween ken ik niet echt als ik eerlijk ben, zal wel eerst met hun beginnen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je ween kent, en je kent de boredoms kun je wel een beetje nagaan wat je kunt verwachten en dat het dus wel snor zit
Mark Lanegan heeft een hele grote rol gespeeld bij een aantal van de beste Qotsa nummers dus zekerquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:41 schreef Moody het volgende:
Nog Mark Lanegan addicts hier?
Blijft geweldig
Geweldige zijprojecten ook. Screaming Trees, Gutter Twins, Soulsavers....quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ween ken ik niet echt als ik eerlijk ben, zal wel eerst met hun beginnen.
[..]
Mark Lanegan heeft een hele grote rol gespeeld bij een aantal van de beste Qotsa nummers dus zeker
Screaming Trees ook heerlijke muziek, geweldige stem heeft Lanegan.
Was dat in december, met de akoestische reeks concerten? Daar was ik ook bij, echt fantastisch.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Vorig jaar nog op fietsafstand mogen aanschouwen. Live ook subliem. Al had-ie wel een slokje teveel op. Naja, zuip lekker verder zou ik zeggen
quote:
November, Crossing Border. Was niet bepaald akoestisch, dak ging er wel afquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Was dat in december, met de akoestische reeks concerten? Daar was ik ook bij, echt fantastisch.
Fijn albumpje was dat he?quote:
Two Weeks - Grizzly Bearquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Fijn albumpje was dat he?
Beste nummer van 2009. Oh wacht, misschien was dat Your Protector van Fleet Foxes
Kan ook, maar die staat lager op mijn lijstjequote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Two Weeks - Grizzly Bear
Of gewoon Papillon van Editorsquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Kan ook, maar die staat lager op mijn lijstje
Kettering van The Antlers maakt ook een goede kans
Deze was ook erg lekker:
Ja die dus nietquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Of gewoon Papillon van Editors
Hoeft niet hoorquote:
Wat is DBS?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:29 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
HEY MENSEN MELT BANANA KOMT NAAR DBS VOLGENDE JAAR FEESTELIJKHEDEN.
DBS?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:29 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
HEY MENSEN MELT BANANA KOMT NAAR DBS VOLGENDE JAAR FEESTELIJKHEDEN.
Ja vergat even de '. Maar tof kerfminister, geweldige band die ook gigantisch gevarieerd(check het lite album maar eens) uit de hoek kan komenquote:
Ja beviel me erg, dus ga zeker de andere albums checken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:32 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ja vergat even de '. Maar tof kerfminister, geweldige band die ook gigantisch gevarieerd(check het lite album maar eens) uit de hoek kan komen
Een rijksmonument(geen grap) annex voetbal kantine annex zaaltje annex oefenruimtesquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:33 schreef Kerftminister het volgende:
Ja beviel me erg, dus ga zeker de andere albums checken.
Maar wat is db's dan?
quote:dB's heeft een link gedeeld.
4 uur geleden
dan hebben we het over juni 2014 maar goede dingen kun je maar beter op tijd weten.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:43 schreef Moody het volgende:
Melt Banana geluisterd, maar ik denk dat ik ze liever gebakken hebVind het niets, maar misschien ben ik er te nuchter voor op het moment.
Daar woon ik echt recht tegenover (sinds drie maanden) maar ben er nog nooit geweest.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Een rijksmonument(geen grap) annex voetbal kantine annex zaaltje annex oefenruimtes
[ afbeelding ]
[..]
Ericquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:59 schreef Kerftminister het volgende:
Eerste keer Disraeli Gears luisteren, die cover alleen al is
Begint erg goed ja.quote:
http://www.last.fm/event/(...)+on+13+November+2013 redelijk snelquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:58 schreef kciR het volgende:
[..]
Daar woon ik echt recht tegenover (sinds drie maanden) maar ben er nog nooit geweest.
Spoiler: Eigenlijk moet je een live album luisteren. De matige productie destijds doet het album niet echt goed helaas.quote:
Even luisteren, ken het nietquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:08 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
http://www.last.fm/event/(...)+on+13+November+2013 redelijk snel
O heb er nauwelijks last van hoor. Anders kan ik evt ook nog voor een retail versie gaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Spoiler: Eigenlijk moet je een live album luisteren. De matige productie destijds doet het album niet echt goed helaas.
Misschien moet je nog een reactie plaatsen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:07 schreef Moody het volgende:
EINDELIJK!!
Een van de beste nummers van dit jaar heeft eindelijk een tuubje......sterker nog....een geweldige clip
Check ook ff de eerste reactieHoe indie wil je het hebben
Geweldig nummer.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien moet je nog een reactie plaatsen.Maar geen slecht nummer hoor.
Dat laatste is het eerste wat me opvielquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:43 schreef DO2 het volgende:
Niet onaardig, Moody. En zowaar een nederlandstalige tekst waar ik me niet meteen aan stoor.
De beste Nederlandstalige zangers hebben dat accentquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat laatste is het eerste wat me opvielBuiten dat accent dan
Dit is een kanshebber...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:49 schreef DO2 het volgende:
Mooiste nederlandstalige nummer... Roept u maar! Ik ga er even over nadenken. Het is niet bepaald mijn straatje.
Waarbij 'hier' Nederland isquote:Zaida Amorij Wanner kom je weer hier optreden?
Vind ik leuk · Beantwoorden · 26 oktober om 13:47 via mobiel
Jonas Winterland Nog nie weet nie...
Vind ik leuk · 26 oktober om 15:07
Helemaal waar. Daarom heb ik ook zo'n moeite met nederlandstalige muziek.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:46 schreef Moody het volgende:
Daarbij, teksten in je moedertaal zijn lastig te vergelijken met bijv. Engelse teksten.
De meeste Engelstalige nummers bevatten kinderlijke teksten die we door onze gebrekkige kennis niet als zodanig herkennen
quote:
quote:Op donderdag 11 april 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind De Figurant misschien wel het beste nummer van dit jaar tot nu toe. De rest van het album bevat nog enkele goede nummers en een aantal vullers. Geen top-10 materiaal idd.
quote:Op woensdag 17 april 2013 20:27 schreef Moody het volgende:
Momenteel is Jonas Winterland mijn favoriet:
Maar vooral:
https://soundcloud.com/jonas-winterland/de-figurant
(staat niet eens op Youtube)
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:49 schreef Moody het volgende:
Dit blijft het beste nummer van 2013 tot nu toe naar mijn mening:
Geen tuubje, dus het moet ff zo
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:27 schreef Moody het volgende:
DO2, wat een geneuzel van de bovenste plank!
Mooiste:
(tijd om een tuubje te maken!)
quote:Op woensdag 3 april 2013 21:09 schreef Moody het volgende:
Ik ben nog steeds in de ban van het album van Jonas Winterland. Heerlijke melodieën, een beetje Clouseau, een beetje Boudewijn de Groot, een beetje Spinvis.
Maar dit nummer is nog beter:
MuMe is in ieder geval erg lyrisch: http://www.musicmeter.nl/album/310300
Gemiddeld 4,22 bij 22 stemmen(Terwijl ik met mijn 4* het gemiddeld omlaag heb gehaald
)
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:04 schreef Moody het volgende:
Beste 2 nummers tot nu toe:
[..]
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:37 schreef Moody het volgende:
Deze maakt mijn top-3 af:
Helaas nog steeds geen tuubje, ondanks dat ik het hem heb gevraagd
quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:28 schreef Moody het volgende:
De Figurant is moment mijn nr1 song van 2013....
Nog steeds niet op Youtube
Spinvis - Bagagedrager, Torre Florim en Roos Driebergen - Discotheek en een veilig klassieker van Doe Maar of zo.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:49 schreef DO2 het volgende:
Mooiste nederlandstalige nummer... Roept u maar! Ik ga er even over nadenken. Het is niet bepaald mijn straatje.
Arn0quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:51 schreef Arn0 het volgende:
Eindelijk is er een clip voor De Figurant, nu kan Moody vredig sterven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:49 schreef DO2 het volgende:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:49 schreef DO2 het volgende:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Arn0Met Imaad Wasif en Peter Adams kan je hetzelfde doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT: En Turin Brakes, Bell XI en nog wel een paar.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Met Imaad Wasif en Peter Adams kan je hetzelfde doen
EDIT: En Turin Brakes, Bell XI en nog wel een paar.
Die nieuwe Turin Brakes is toch wel een beetje zaad. De rest is wel tofquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik blijf proberen heDit is tenslotte een indie topic.....
Die durfde ik niet te noemen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
En dit is toch ook wel een erg sterk nummer....
Ik wilde hem niet postenquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
Niet Tijdmachine of Een Barkie?quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:00 schreef Kerftminister het volgende:
Beste Nederlandstalige nummer:
Opgezwolle - Regendans.
Nederlandstalige muziek meuk noemen is hetzelfde als bijv. alle muziek uit Australië meuk noemen. Er valt genoeg te ontdekken....quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:02 schreef DO2 het volgende:
Maar goed... Ik luister eigenlijk nooit naar die meuk.
Nieuwe Turin Brakes vind ik wel aardig. Blindsided Again is geweldig. (geen tuubje van helaas)quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die nieuwe Turin Brakes is toch wel een beetje zaad. De rest is wel tof
Stiekem wel hé.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
Jajaja... Maar werkelijk alle nummers die tot nog toe voorbij zijn gekomen zijn muzikaal gezien niemendalletjes.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Nederlandstalige muziek meuk noemen is hetzelfde als bijv. alle muziek uit Australië meuk noemen. Er valt genoeg te ontdekken....
Lekker plaatje hoor...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:07 schreef Moody het volgende:
EINDELIJK!!
Een van de beste nummers van dit jaar heeft eindelijk een tuubje......sterker nog....een geweldige clip
Check ook ff de eerste reactieHoe indie wil je het hebben
quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:06 schreef DO2 het volgende:
[..]
Jajaja... Maar werkelijk alle nummers die tot nog toe voorbij zijn gekomen zijn muzikaal gezien niemendalletjes.
Sommige zijn tekstueel gezien wel te pruimen, maar daarna houdt het eigenlijk al snel op.
quote:
We hadden het over goede nummers toch?quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet Tijdmachine of Een Barkie?
Tja, als je scheurende gitaren boven gevoel prefereert heb je gelijkquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:06 schreef DO2 het volgende:
[..]
Jajaja... Maar werkelijk alle nummers die tot nog toe voorbij zijn gekomen zijn muzikaal gezien niemendalletjes.
Sommige zijn tekstueel gezien wel te pruimen, maar daarna houdt het eigenlijk al snel op.
Tekstueel en muzikaal het beste nummer:quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:06 schreef DO2 het volgende:
[..]
Beetje flauw, hoor. Zo kan je alle teksten wel onderuit halen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Stiekem wel hé.
Mooie discussie over de tekst:
(Ze hebben nog meer filmpjes, ook hele leuke over BLØF.)
Ja, las het net.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Stiekem wel hé.
Mooie discussie over de tekst:
(Ze hebben nog meer filmpjes, ook hele leuke over BLØF.)
Goeie tekst, ook.quote:
Allemachtig.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tekstueel en muzikaal het beste nummer:
Ja, Gorki... Daar luister ik weleens naar. Zo nu en dan. Soms. Zelden. Vrijwel nooit.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
Ook een geweldig Nederlandstalig nummer:
Ken Noordkaap niet....maar dit kan ik idd best waarderenquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:19 schreef Arn0 het volgende:
Noordkaap is ook best een goede Nederlandstalige groep. Met name bekend van hun hit "Ik hou van U" maar dit vind ik prachtig (en Moody ook, schat ik zo in):
Echt de enige ook he?quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:22 schreef debeterebob het volgende:
Enige die ik wel waardeer is Eefje![]()
Zeker, ik heb ze grappig genoeg ontdekt dankzij het "top 5 van de dag" topic hier, waar zij het onderwerp waren en ik het gek vond dat ik er nog nooit van had gehoord. Maar bazenband dusquote:
Ik luister meer Duits, Frans, Fins en Zweeds als ik de liedjes van Skik en Eefje niet mee telquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ook amper. Maar toch wel eens. Af en toe. Heeeel soms.
Toch wel aardige nummers hoor. Frans Halsema is ook een icoon.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:21 schreef debeterebob het volgende:
http://www.hitsallertijde(...)%20-%20radio%202.htm
Hier word je niet blij van he
Kronenburger Park.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:21 schreef debeterebob het volgende:
http://www.hitsallertijde(...)%20-%20radio%202.htm
Hier word je niet blij van he
Je vergeet IJslandsquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik luister meer Duits, Frans, Fins en Zweeds als ik de liedjes van Skik en Eefje niet mee tel
Jij bent de enige die het zo hard negeertquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:25 schreef DO2 het volgende:
Dus... Wie luistert er hier - in dezen topique - nu regelmatig naar Nederlandstalige muziek?
Niemand toch? Ja, buiten Ranja, dan, he. Of wel, soms? Nee, toch? Ik bedoel maar...
Ik heb het album zowaar aangeschaft, ooit. Heb er nog spijt van.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Jij bent de enige die het zo hard negeertIk zie bijvoorbeeld niet in hoe gezien jouw smaak jij iets als het debuut van Spinvis niet prachtig zou vinden.
Ik heb er nog gewoond, was toen al een gewoon park.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Noemde ik al. Die is geweldig. Wellicht mijn beste Nederlandstalige nummer.
Gaat over hoeren, sex en drugs. Mooi man
Ik probeer het wel hoorquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:25 schreef DO2 het volgende:
Dus... Wie luistert er hier - in dezen topique - nu regelmatig naar Nederlandstalige muziek?
Niemand toch? Ja, buiten Ranja, dan, he. Of wel, soms? Nee, toch? Ik bedoel maar...
Toevallig had ik vandaag nog een leuk plaatje uit 2011 op.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:25 schreef DO2 het volgende:
Jup. Ben er wel eens geweest, familie in Nijmegenquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb er nog gewoond, was toen al een gewoon park.
Heeft je vrouw toch niet doorquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Jup. Ben er wel eens geweest, familie in Nijmegen
Zo heb ik ook een park op loopafstand die in handen is gekomen van sex, drugs en gays
Blof kun je amper met Meeuwis vergelijken. Blof heeft nog wel hier en daar iets leuks gemaakt. Al is het niet link-waardigquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:29 schreef DO2 het volgende:
Blof en Guus Meeuwis... Ja, nee... Dan hoor ik nog liever mezelf schijten, als ik eerlijk ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |