SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Geen trek hebben is niet het zelfde als je niet uithongeren. Het kan goed zijn dat je stofwisseling door te lage intake vertraagd is. Nogmaals: ik ben nog niet overtuigd dat het gezond is wat je doet. En je bent in het geheel best ielig, ook je armen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:21 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Uithongeren lijkt me persoonlijk een beetje sterk, ik heb namelijk geen trek, als ik trek krijg eet ik een broodje of dat fruit of blokje kaas waar ik het over had. Ik krijg verschillende voedingsstoffen binnen door o.a brood, kaas, fruit, yoghurt en alles wat ik neem met avondeten. Ik eet alleen niet in één keer bijv. 3 boterhammen, dus ik ga niet (prop)vol zitten, maar raak verzadigd en eet dan na 1,5 uur ofzo weer een broodje.![]()
Ik train mijn buik dus met dat buikspierprogramma en ik pak mijn benen, billen rug met squats. Ik zit momenteel op 38kg en wil dat blijven opbouwen per 2 weken.
Ik zal die link eens bekijken, dank je![]()
Je lichaam past zich altijd aan. Trek krijgen zegt niets, van honger hebben betekend niet dat je eten nodig hebt. Het ontbreken van honger betekend ook niet dat je genoeg eet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:21 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Uithongeren lijkt me persoonlijk een beetje sterk, ik heb namelijk geen trek
Ik doe zelf IF en wanneer ik 20 uur niets gegeten heb, heb ik nog steeds geen honger. Simpelweg omdat mijn lichaam gewend is een tijdje geen eten te krijgen.![]()
Kan zijn dat zeen vrouwelijke ecto is (moeite met genoeg eten --> laag kcal inname --> laag bf% ). Bij vrouwen werkt het ecto zijn toch iets beter dan mannen.Confidence through competence![]()
Vind je mijn armen ielig? Mijn bovenarmen zijn niet ielig, hoorquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Geen trek hebben is niet het zelfde als je niet uithongeren. Het kan goed zijn dat je stofwisseling door te lage intake vertraagd is. Nogmaals: ik ben nog niet overtuigd dat het gezond is wat je doet. En je bent in het geheel best ielig, ook je armen.
Maar wat raad jij dan aan? Want ik wil liever niet veel meer gaan eten, omdat ik gewoon bang ben dat ik dan weer ga aankomen en dat zich gaat uiten in weer meer vet rond de buik/heupen. (Daar gaat het snel aanzitten bij mij)B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Klopt, dat is de goede manier inderdaad. Je eetpatroon aanpassen waardoor het vet over je gehele lichaam langzaam minder wordt en de buikspieren zichtbaar worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:26 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Jups, ik ben me er van bewust dat spieren niet zichtbaar worden onder een laagje vet. Daarom heb ik dat vet weten weg te werken door het eetpatroon en worden de spieren door het trainen daardoor nu langzaamaan zichtbaar
Helaas is buik vaak wel de laatste plaats waar het vet verdwijnt.![]()
Wat zijn je doelen precies?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Vind je mijn armen ielig? Mijn bovenarmen zijn niet ielig, hoor
Maar wat raad jij dan aan? Want ik wil liever niet veel meer gaan eten, omdat ik gewoon bang ben dat ik dan weer ga aankomen en dat zich gaat uiten in weer meer vet rond de buik/heupen. (Daar gaat het snel aanzitten bij mij)
Sterker worden? (nog) minder vet om je middel?Confidence through competence![]()
Ik heb geen moeite met genoeg eten, als ik wil kan ik de hele dag door van alles naar binnen werken. Maar ik doe dat bewust niet omdat ik het figuur dat ik nu heb weten te bereiken, graag wil behoudenquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef Stereotomy het volgende:
Kan zijn dat zeen vrouwelijke ecto is (moeite met genoeg eten --> laag kcal inname --> laag bf% ). Bij vrouwen werkt het ecto zijn toch iets beter dan mannen.(en nog iets gespierder maken)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Overigens meer spieren --> hogere verbranding --> onderhoud omhoog. Wat je nu eet is erg weinig, maar dat is al gezegd in het topic."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Nou, in dat geval denk ik dat je zeker aan een kcal tekort zit (daardoor wellicht ook micronutriententekort), samen met eigenlijk te weinig eiwitten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:29 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met genoeg eten, als ik wil kan ik de hele dag door van alles naar binnen werken. Maar ik doe dat bewust niet omdat ik het figuur dat ik nu heb weten te bereiken, graag wil behouden(en nog iets gespierder maken)
Denk voor je algehele gemoedstoestand en gekoppeld met meer (hele lichaam) trainen, kan het lonen meer te eten.Confidence through competence![]()
Mijn doel is om mijn buik nog iets gespierder te krijgen, dus nog het kleine laagje vet wat op de onderbuik zit, nog meer wegwerken. Ik wil geen overduidelijke zichtbare blokjesbuik, maar dat je licht wat spieren ziet op zowel onder- als bovenbuik vind ik ideaal.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat zijn je doelen precies?
Sterker worden? (nog) minder vet om je middel?
Daarnaast wil ik mijn billen voller/strakker krijgen en mijn benen vind ik eigenlijk wel prima zoals ze nu zijn.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
1. Zet je voeding in een tool die de calorien berekent: anderen hier kunnen je wel aangeven welke.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Maar wat raad jij dan aan? Want ik wil liever niet veel meer gaan eten, omdat ik gewoon bang ben dat ik dan weer ga aankomen en dat zich gaat uiten in weer meer vet rond de buik/heupen. (Daar gaat het snel aanzitten bij mij)
2. Zorg dat je zeker 2000KCal per dag binnen krijgt: je hoeft zeker niet af te vallen.
3. Eet regelmatig: 6 x per dag, om de ca. 2,5-3 uur
4. Begin de dag met een goed ontbijt
5. Schap suikers zoveel mogelijk
6. Train je hele lichaam niet alleen de zones waarop je wil focussen.![]()
Terwijl ik eiwitten juist zoveel mogelijk probeer in te nemen (yoghurt, melk, kipfilet, vis)quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, in dat geval denk ik dat je zeker aan een kcal tekort zit (daardoor wellicht ook micronutriententekort), samen met eigenlijk te weinig eiwitten.
Denk voor je algehele gemoedstoestand en gekoppeld met meer (hele lichaam) trainen, kan het lonen meer te eten.
Ik zag wat zuivel in je lijstje van het vorige topic staan, maar de rest was me even ontschoten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Terwijl ik eiwitten juist zoveel mogelijk probeer in te nemen (yoghurt, melk, kipfilet, vis)Confidence through competence![]()
Dit is BS. Moeite met eten (je trigger) heeft niets te maken met lichaamsbouw.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef Stereotomy het volgende:
Kan zijn dat zeen vrouwelijke ecto is (moeite met genoeg eten --> laag kcal inname --> laag bf% ). Bij vrouwen werkt het ecto zijn toch iets beter dan mannen.![]()
Ben benieuwd naar die tool die calorieën berekentquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. Zet je voeding in een tool die de calorien berekent: anderen hier kunnen je wel aangeven welke.
2. Zorg dat je zeker 2000KCal per dag binnen krijgt: je hoeft zeker niet af te vallen.
4. Begin de dag met een goed ontbijt
5. Schap suikers zoveel mogelijk
6. Train je hele lichaam niet alleen de zones waarop je wil focussen.
Ik dacht eigenlijk dat ik wel redelijk genoeg calorieën binnen kreeg
Ontbijten doe ik gewoon met 1 boterham. Niet genoeg?
Suikers eet ik volgens mij amper.
En waarom moet ik mijn hele lichaam trainen? Niet om de wijsneus uit te hangen, maar wat is er mis met de delen die je belangrijk vind aan te pakken? Ik hoef mijn borst en armen bijv. echt niet te trainen van mijzelf.. De rest train ik volgens mij al door de squats/buikspieroefeningen.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Voordat we in een BS weerwoord kannonade verzanden:quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is BS. Moeite met eten (je trigger) heeft niets te maken met lichaamsbouw.Echt? Komop, onder welke steen heb jij geleefd? Al die IF studies niet gezien?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef CarbonC het volgende:
Anyway. Etentrigger heeft ALLES te maken met lichaamsbouw. Panzer was geen concentratiekampecto als hij FATSOENLIJK gegeten had. Pas toen hij fatsoenlijk ging eten, kwam er meer massa aan op zijn lichaam.
Al die bolle endo's in dit topic (waaronder ikzelf): wij hebben GEEN moeite met eten. Wij missen het stopsignaal om te eten, met als gevolg te hoge kcal inname tov onze behoefte, met als gevolg hoog bf%.Confidence through competence![]()
Het lastige met het eetpatroon is ook dat ik nooit concrete dingen hoor.
Als ik zou weten wat goed is om te eten zonder daarbij weer aan te komen en meer vet te krijgen, wil ik dat best proberen. Maar ik zou niet weten wat ik dan meer moet eten overdag bijv.
Edit: Moet even weg, reageer later weer
Altijd spiergroepen aan beide kanten trainen (contra spieren). Dus doe je borst dan ook rug. Je wilt niet scheefgroeien. Reken de calorieen eens uit. Vrouw heeft gemiddeld 2000 kcal nodig. Als je veel sport dus nog meer.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:33 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar die tool die calorieën berekent
Ik dacht eigenlijk dat ik wel redelijk genoeg calorieën binnen kreeg
Ontbijten doe ik gewoon met 1 boterham. Niet genoeg?
Suikers eet ik volgens mij amper.
En waarom moet ik mijn hele lichaam trainen? Niet om de wijsneus uit te hangen, maar wat is er mis met de delen die je belangrijk vind aan te pakken? Ik hoef mijn borst en armen bijv. echt niet te trainen van mijzelf.. De rest train ik volgens mij al door de squats/buikspieroefeningen."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Daarom is het het beste om de fundamenten van voeding te begrijpen, want dan heb je de basiskennis om zelf de juiste keuzes te maken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef VeerEli het volgende:
Het lastige met het eetpatroon is ook dat ik nooit concrete dingen hoor.
Als ik zou weten wat goed is om te eten zonder daarbij weer aan te komen en meer vet te krijgen, wil ik dat best proberen. Maar ik zou niet weten wat ik dan meer moet eten overdag bijv.
- Onder kcal onderhoud eten vs. boven kcal onderhoud eten = vetafname vs. vetopslag
- Genoeg eiwitten op een dag nuttigen
- Natuurlijke producten eten ipv fabrieksvoedsel omdat die meestal een hoger micronutrientendichtheid (vitamines, mineralen) hebben
Da's het in een notendop. Lijstjes plaatsen en producten opnoemen (eierkoeken!) is symptoombestrijding.Confidence through competence![]()
psychologische effecten spelen ook een grote rol (ja: ik was iets te kort door de bocht)quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voordat we in een BS weerwoord kannonade verzanden:IF is zeker niet de enige weg; daarnaast ben ik van mening dat dit nu niet hetgene is waar ze mee zou moeten beginnen.quote:[..]
Echt? Komop, onder welke steen heb jij geleefd? Al die IF studies niet gezien?True.quote:Anyway. Etentrigger heeft ALLES te maken met lichaamsbouw. Panzer was geen concentratiekampecto als hij FATSOENLIJK gegeten had. Pas toen hij fatsoenlijk ging eten, kwam er meer massa aan op zijn lichaam.quote:Al die bolle endo's in dit topic (waaronder ikzelf): wij hebben GEEN moeite met eten. Wij missen het stopsignaal om te eten, met als gevolg te hoge kcal inname tov onze behoefte, met als gevolg hoog bf%.![]()
wat ben je aan het trollen hier?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:30 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mijn doel is om mijn buik nog iets gespierder te krijgen, dus nog het kleine laagje vet wat op de onderbuik zit, nog meer wegwerken. Ik wil geen overduidelijke zichtbare blokjesbuik, maar dat je licht wat spieren ziet op zowel onder- als bovenbuik vind ik ideaal.
Daarnaast wil ik mijn billen voller/strakker krijgen en mijn benen vind ik eigenlijk wel prima zoals ze nu zijn.
95% KLB gehalte![]()
Helaas niet: onder onderhoud betekent vaak spierafbraak en dus een lager onderhoudsniveau.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daarom is het het beste om de fundamenten van voeding te begrijpen, want dan heb je de basiskennis om zelf de juiste keuzes te maken.
- Onder kcal onderhoud eten vs. boven kcal onderhoud eten = vetafname vs. vetopslag
Daarom komen vrouwen na een crashdieet ook vaak meer aan dan ze eerst afgevallen waren. Dan zijn ze zwaarder met een lagere verbranding (want minder spieren). Vandaar dat crashdieeten ook zo slecht zijn.quote:- Genoeg eiwitten op een dag nuttigen
- Natuurlijke producten eten ipv fabrieksvoedsel omdat die meestal een hoger micronutrientendichtheid (vitamines, mineralen) hebben
Da's het in een notendop. Lijstjes plaatsen en producten opnoemen (eierkoeken!) is symptoombestrijding.![]()
Nee, ik bedoelde niet dat ze met IF zou moeten beginnen (verre van zelfs). Maar dat de talloze IF studies en ook IF ervaringsverhalen ons leren dat 6x op een dag eten niet noodzakelijk is om je doelen te bereikenquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:39 schreef CarbonC het volgende:
IF is zeker niet de enige weg; daarnaast ben ik van mening dat dit nu niet hetgene is waar ze mee zou moeten beginnen.Maar dat zo vaak eten als wat bij je past, zodat je je eetpatroon volhoudt (IIFYM), belangrijker is dan timing.
Confidence through competence![]()
OK, dan zijn we het eens. Ik was misschien wat kortaf omdat ik tussendoor nog wat probeer te werkenquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde niet dat ze met IF zou moeten beginnen (verre van zelfs). Maar dat de talloze IF studies en ook IF ervaringsverhalen ons leren dat 6x op een dag eten niet noodzakelijk is om je doelen te bereikenMaar dat zo vaak eten als wat bij je past, zodat je je eetpatroon volhoudt (IIFYM), belangrijker is dan timing.
![]()
![]()
Even offtopic:quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Helaast niet: onder onderhoud betekent vaak spierafbraak en dus een lager onderhoudsniveau.
Daarom komen vrouwen na een crashdieet ook vaak meer aan dan ze eerst afgevallen waren. Dan zijn ze zwaarder met een lagere verbranding (want minder spieren). Vandaar dat crashdieeten ook zo slecht zijn.
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat de toename in verbranding bij meer LBM schromelijk overschat wordt op twee manieren: 1) het is kneitermoeilijk om een paar kilo LBM, en dan specifiek spier, erbij te pakken, zéker voor vrouwen en 2) hoeveel kcal denk je dat je meer verbrandt als je lichaamscompositie -1 kg vet en +1 kg spier erbij doet? Dat is enkele luttle tientallen kcal per dag maar (dichtbij 10-20 kcal) in rust. Uiteraard als je gaat bewegen gaat dat getal lineair omhoog.
Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3139779/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11346676
http://ajcn.nutrition.org/content/84/3/475.full
Lekenartikel: http://articles.latimes.c(...)muscle-myth-20110516
Het jojoeffect bij dieten komt meer door een verstoorde leptine- en thyroidhuishouding (BMR gaat omlaag, maar men eet nog steeds normaal of net wat meer 'want ze hebben zo lang op dieet gezeten') waardoor inname en verbruik totaal mismatched zijn.
[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 03-07-2013 16:06:00 ]Confidence through competence![]()
ja lekker werken tussen het fokken door, ik ken hetquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
OK, dan zijn we het eens. Ik was misschien wat kortaf omdat ik tussendoor nog wat probeer te werken
Opzich is het nu nog wel goed vol te houden omdat de gewichten nog laag zijn. (ik ben hiervoor al een tijd bezig geweest met deze compounds, maar kwam heel snel op een plateau)quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja het lijkt mij zelf erg zwaar om tijdens een cut elke sessie het gewicht op te hogen. Maar als je beginner bent zou dat opzich wel kunnen door je noobgains en beginner progressie.
Ik zou persoonlijk zo'n schema in een bulk doen, omdat je dan maximaal kunt focussen op krachttoename. Zit zelf ook in de cut en er is sowieso progressie, maar ik kan niet elke sessie 5kg zwaarder squatten.
En elke sessie 2,5kg zwaarder hé.Alleen de deadlift gaat 5kg per keer omhoog.
Maar zal het op de langere termijn nadelig zijn om aan het begin te cutten met dit schema?![]()
Je zal eerder moeten stoppen met verhogen als je begint met cutten dan als je zou bulken vanaf het begin.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:52 schreef Multiply het volgende:
[..]
Opzich is het nu nog wel goed vol te houden omdat de gewichten nog laag zijn. (ik ben hiervoor al een tijd bezig geweest met deze compounds, maar kwam heel snel op een plateau)
En elke sessie 2,5kg zwaarder hé.Alleen de deadlift gaat 5kg per keer omhoog.
Maar zal het op de langere termijn nadelig zijn om aan het begin te cutten met dit schema?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Vanavond ondanks beetje grieperig en verkouden toch maar trainen, iemand tips om leg/shoulder dag te overleven met dit?![]()
Dit inderdaad, op een gegeven moment zal verhogen minder makkelijk gaan. Maarja hangt er ook vanaf hoelang je cut en hoelang je al traint.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:55 schreef esv7 het volgende:
[..]
Je zal eerder moeten stoppen met verhogen als je begint met cutten dan als je zou bulken vanaf het begin.
En anders gewoon accepteren dat de progressie wat minder snel gaat en iets langzamer opbouwen, om na je cut weer optimaal te kunnen progressen.![]()
Niet maxen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:16 schreef XSbig het volgende:
Vanavond ondanks beetje grieperig en verkouden toch maar trainen, iemand tips om leg/shoulder dag te overleven met dit?![]()
ja hallo, beetje heel de gym aanstekenquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:16 schreef XSbig het volgende:
![]()
what happend?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Panzermaus het volgende:
Gisteren voorzichtig weer met squats begonnen, 3x8x80 kg. Pijnlijke pootjes nu, gaat nergens over.![]()
Wow, dat is wel heel 'laag' voor jou toch? ;\quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:24 schreef Panzermaus het volgende:
Gisteren voorzichtig weer met squats begonnen, 3x8x80 kg. Pijnlijke pootjes nu, gaat nergens over.![]()
Niks.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat is er mis met zilvervliesrijst qua smaak? Ik vind die shit prima te nassen. Maar sowieso afwisselen. Ik ga ook niet 10x achter elkaar pandan-rijst klaar maken.Niks mis mee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Dat weet ik, het gaat mij er meer om wat carbs met je doen voor het slapen. Dat hele je wordt er dik van!!!1 is achterhaald. Het pastte gisteravond nog in mijn macro's naast mijn kwark, dus ben best benieuwd en kan er nagenoeg niets over vinden.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, ik eet dan 'per ongeluk' 2 kroketten en een emmer KFC op, zonder dat ik het door heb!
ik moet toch wel blijven genieten hequote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:39 schreef Laureline het volgende:
Ik heb net gedachteloos een zak borrelnootjes van 200 gram leeggegeten.
If not now, then when.![]()
Knieen stuk, leunde te ver naar binnen ofzo, something like that. Kon niet eens meer pijnloos een shirt van de grond rapen.quote:Mwah, mijn 5 rep max zat een tijd terug op 130 kg. Hoger heb ik nooit aangedurfd. #bangquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:36 schreef Atemno het volgende:
[..]
Wow, dat is wel heel 'laag' voor jou toch? ;\Haha later.quote:![]()
![]()
Was toen in gezond slank oid ook zo'n figuur die "per ongeluk" te veel besteld had van de snackbar via internet
Wel allemaal opgegeten natuurlijk, kan je toch niet weggooien
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Gaat die reageren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Knieen stuk, leunde te ver naar binnen ofzo, something like that. Kon nog niet eens meer pijnloos een shirt van de grond rapen.
[..]
Mwah, mijn 5 rep max zat een tijd terug op 130 kg. Hoger heb ik nooit aangedurfd. #bang
Dat volk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:56 schreef Pastapipos het volgende:
Was toen in gezond slank oid ook zo'n figuur die "per ongeluk" te veel besteld had van de snackbar via internet
Wel allemaal opgegeten natuurlijk, kan je toch niet weggooienJe ne peux pas.
Zo blij dat ik daar weer mag posten.quote:Heeft Snakey vast voor me geregeld.
Ik weet nog dat hij mij KPD toegang weigerde ooit.![]()
![]()
De vrouwelijke versie van de beachboy. In plaats van curls en BP is het alleen maar squats en buik. Zonde man.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat ben je aan het trollen hier?
95% KLB gehalte![]()
Dat komt door mij. Ik sprak snakey aan op de veel te lange onterechte ban van de gymmembers. Het werd een verketterij etc. Er hebben wat tranen gevloeid bij zowel de Snake als bij mij maar uiteindelijk moest hij toch zijn meerdere erkennen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:59 schreef Panzermaus het volgende:
Zo blij dat ik daar weer mag posten.Heeft Snakey vast voor me geregeld.
Ik weet nog dat hij mij KPD toegang weigerde ooit.
Graag gedaan.BEASTMODE![]()
Volgende week begint de Ramadan weer en het is m'n eerste keer dat ik het combineer met KT. Er mag niets genuttigd worden tussen 03:00 en 22:00. Een anderhalf uur voor etenstijd ga ik trainen. Ik volg gewoon het IF principe met een eating window van 5 uur (22:00 - 03:00). Zijn er nog dingen waar ik op moet letten aangezien ik 19 uur lang geen vocht inneem?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ja lekker werken tussen het fokken door, ik ken het![]()
Zal eerst rustig beginnen met de eerste training. Vochtgebrek kan kracht doen dalen en vooral bij benen/zware inspanning erop letten of je duizelig wordt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:40 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Volgende week begint de Ramadan weer en het is m'n eerste keer dat ik het combineer met KT. Er mag niets genuttigd worden tussen 03:00 en 22:00. Een anderhalf uur voor etenstijd ga ik trainen. Ik volg gewoon het IF principe met een eating window van 5 uur (22:00 - 03:00). Zijn er nog dingen waar ik op moet letten aangezien ik 19 uur lang geen vocht inneem?
Maar in ieder geval rustig aan beginnen en daarna compenseren door te eten/drinken als een malle.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Heb je geen spotter? Of ben je bang voor een te grote kont?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Mwah, mijn 5 rep max zat een tijd terug op 130 kg. Hoger heb ik nooit aangedurfd. #bangOp vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
Ik begrijp het. Fabrieksvoedsel eet ik voor zover ik weet amper. Eiwitten wist ik al dat ik dat veel moet nemen, daarom eet ik ook regelmatig vis (panga) bij het avondeten en (magere) yoghurt, ik eet elke dag fruit (aardbeien en appel) en ik drink 2 bekers halfvolle melk per dag. Als beleg op brood vaak ossenworst, kipfilet of ham.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daarom is het het beste om de fundamenten van voeding te begrijpen, want dan heb je de basiskennis om zelf de juiste keuzes te maken.
- Genoeg eiwitten op een dag nuttigen
Da's het in een notendop. Lijstjes plaatsen en producten opnoemen (eierkoeken!) is symptoombestrijding.
Heb jij tips welke voeding ik nog meer zou kunnen nemen, gezien jullie zeggen dat ik meer moet eten, waar weinig vet en koolhydraten in zitten maar wel veel eiwitten?Ik zie niet in waarom ik hier aan het trollen zou zijn, wanneer ik uitleg wat mijn streven is voor mijn figuur?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat ben je aan het trollen hier?
95% KLB gehalteB-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Bedanktquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:58 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zal eerst rustig beginnen met de eerste training. Vochtgebrek kan kracht doen dalen en vooral bij benen/zware inspanning erop letten of je duizelig wordt.
Maar in ieder geval rustig aan beginnen en daarna compenseren door te eten/drinken als een malle.![]()
Ik ga sowieso extra genieten van m'n maaltijden.![]()
![]()
Kcals in vs. kcals out.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:23 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Fabrieksvoedsel eet ik voor zover ik weet amper. Eiwitten wist ik al dat ik dat veel moet nemen, daarom eet ik ook regelmatig vis (panga) bij het avondeten en (magere) yoghurt, ik eet elke dag fruit (aardbeien en appel) en ik drink 2 bekers halfvolle melk per dag. Als beleg op brood vaak ossenworst, kipfilet of ham.
Heb jij tips welke voeding ik nog meer zou kunnen nemen, gezien jullie zeggen dat ik meer moet eten, waar weinig vet en koolhydraten in zitten maar wel veel eiwitten?Niet zo druk maken om wat je precies moet eten, want dat is niet zo belangrijk. Die laatste zin is trouwens onzin. Vetten en koolhydraten in mindere mate, zijn ook erg belangrijk (ook als je vet wilt kwijtraken, ja).
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het kan goed zijn dat je stofwisseling door te lage intake vertraagd is.![]()
Dat weet ik, maar vetten/koolhydraten krijg je toch wel binnen omdat ze in veel producten zitten, toch. Ik wil gewoon graag weten welke producten er dan nog meer zijn die veel eiwitten bezitten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:37 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Kcals in vs. kcals out.Niet zo druk maken om wat je precies moet eten, want dat is niet zo belangrijk. Die laatste zin is trouwens onzin. Vetten en koolhydraten in mindere mate, zijn ook erg belangrijk (ook als je vet wilt kwijtraken, ja).
Vlees, wheypoeder, vis, eieren en kwarkquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:48 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar vetten/koolhydraten krijg je toch wel binnen omdat ze in veel producten zitten, toch. Ik wil gewoon graag weten welke producten er dan nog meer zijn die veel eiwitten bezitten.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Vlees en vis eet ik dagelijks bij het avondeten. Wheypoeder, waar gebruik je dat bij? En dat bezit voornamelijk eiwitten? Geen vetten/koolhydraten oid? En eieren kan ik inderdaad wel wat meer eten, ja. Hoeveel per week is ongeveer aan te raden?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:49 schreef McNulty het volgende:
[..]
Vlees, wheypoeder, vis, eieren en kwarkB-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Waarom vetarm eten? Eet vette vis in plaats van die pangatroep. Straks krijg je te weinig goede vetten binnen omdat je denkt dat je toch wel genoeg vetten mee smokkelt met wat je al eet. Niet zo bevorderend voor gezondheid en schoonheid.This isn't even my final form.![]()
Omdat ik ook wel (vooral in het weekend als schoonmoeder kooktquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:52 schreef Levolution het volgende:
Waarom vetarm eten? Eet vette vis in plaats van die pangatroep. Straks krijg je te weinig goede vetten binnen omdat je denkt dat je toch wel genoeg vetten mee smokkelt met wat je al eet. Niet zo bevorderend voor gezondheid en schoonheid.) vet binnen krijg door bijv. pasta's en spekjes die daarin verwerkt zitten, sauzen enz. En in kaas zit bijv. ook aardig wat vet? Bovendien bak je vlees en vis in olie/boter waardoor het al wat vettiger wordt. Op die manier krijg je toch al aardig wat vetten binnen?
Whey isolaat heeft het minste koolhydraten en vetten erbij. Concentraat is wat goedkoper maar heeft wat meer van de andere macro's.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:51 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Vlees en vis eet ik dagelijks bij het avondeten. Wheypoeder, waar gebruik je dat bij? En dat bezit voornamelijk eiwitten? Geen vetten/koolhydraten oid? En eieren kan ik inderdaad wel wat meer eten, ja. Hoeveel per week is ongeveer aan te raden?
Het gaat meer om de totalen van je macro's aan het eind van de dag dan of iets puur eiwit is of niet.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Oke. En waar gebruik je die wheypoeder dan bij? Doe je dat ergens doorheen, ofzo?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:55 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whey isolaat heeft het minste koolhydraten en vetten erbij. Concentraat is wat goedkoper maar heeft wat meer van de andere macro's.
Het gaat meer om de totalen van je macro's aan het eind van de dag dan of iets puur eiwit is of niet.
Ik zie nu op internet dat er in noten ook veel eiwitten zitten. Als ik nou, bovenop wat ik nu eet, bijv. een klein schaaltje noten eet 's middags, en nog een mueslireep erbij. Is dat al een goed verschil met nu?B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Eetschema maken & maintanance hoeveelheid kcal vaststellen geeft je het meeste controle over je gewicht. "Aardig wat vetten binnen krijgen" op een dag maakt het meer giswerk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:55 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Omdat ik ook wel (vooral in het weekend als schoonmoeder kookt) vet binnen krijg door bijv. pasta's en spekjes die daarin verwerkt zitten, sauzen enz. En in kaas zit bijv. ook aardig wat vet? Bovendien bak je vlees en vis in olie/boter waardoor het al wat vettiger wordt. Op die manier krijg je toch al aardig wat vetten binnen?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Wheypoeder = eitwitpoeder. Je kan er shakes van maken met melk etc.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:59 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Oke. En waar gebruik je die wheypoeder dan bij? Doe je dat ergens doorheen, ofzo?
Ik zie nu op internet dat er in noten ook veel eiwitten zitten. Als ik nou, bovenop wat ik nu eet, bijv. een klein schaaltje noten eet 's middags, en nog een mueslireep erbij. Is dat al een goed verschil met nu?we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Misschien ook een salade erbij gooien tussen de middag, met wat tonijn en mozzarella erdoorheen ofzo?B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Waar kan ik het kopen? Moet ik het online bestellen of verkopen bepaalde winkels het ook?quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:00 schreef McNulty het volgende:
[..]
Wheypoeder = eitwitpoeder. Je kan er shakes van maken met melk etc.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Online is het goedkoopst bodyenfitshop.nl oid.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Thanks! Ik ga bestellenquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:04 schreef McNulty het volgende:
Online is het goedkoopst bodyenfitshop.nl oid.![]()
Staat daar ook bij hoeveel je moet nemen per dag?B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Verschild per persoon iedereen heeft verschillende behoefte op basis van workout, trainingsdoelen, lean body mass, geslacht etc. Iemand die met zware gewichten traind heeft meer eitwit nodig.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
De behoefte aan whey aanwakkeren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:07 schreef Asgard het volgende:
Wat het hebben van een paar tieten wel niet kan doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Ik sport momenteel niet extreem veel.. Om de dag buikspierprogramma en om de dag squats met (momenteel) 38kg, wat ik per 2 weken opbouw met 5kg.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:07 schreef McNulty het volgende:
Verschild per persoon iedereen heeft verschillende behoefte op basis van workout, trainingsdoelen, lean body mass, geslacht etc. Iemand die met zware gewichten traind heeft meer eitwit nodig.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Geef je niet eens ongelijk. Potverdorrie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:07 schreef Asgard het volgende:
Wat het hebben van een paar tieten wel niet kan doen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Als we ze nou nog eens kregen te zien.. maar neequote:Op woensdag 3 juli 2013 19:07 schreef Asgard het volgende:
Wat het hebben van een paar tieten wel niet kan doen.![]()
![]()
![]()
Oke, dank je. Zal ik doenquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:09 schreef G.R.S. het volgende:
Lees de sticky's man. Daar staat alles in wat je moet weten qua voeding e.d.
Edit: Ik zie bij Sticky alleen maar de FAQ en Feedback..?B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Ik bedoel de OPquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:10 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Oke, dank je. Zal ik doen
Edit: Ik zie bij Sticky alleen maar de FAQ en Feedback..?My bad
![]()
Als je echt serieus bezig wilt gaan: meten = weten!quote:
Een bakje dit, een schaaltje dat, een beetje zus en wel genoeg zo, daar heb je niks aan. Zoek voedingswaardes op en bepaal aan de hand daarvan precies hoeveel je binnen wil krijgen.Soukidan op je oogbal.![]()
Weet je wat het is? Ik wil er niet te obsessief ingaan. Ik ben al heel erg verbetert in m'n voeding als ik het vergelijk met eerder.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:16 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Als je echt serieus bezig wilt gaan: meten = weten!
Een bakje dit, een schaaltje dat, een beetje zus en wel genoeg zo, daar heb je niks aan. Zoek voedingswaardes op en bepaal aan de hand daarvan precies hoeveel je binnen wil krijgen.
Ik vind het prettig om me te verdiepen in wat goed is voor me, zeker bij het trainen bijv.
Maar er zo extreem mee bezig zijn, elk ditje en datje afwegen en berekenen, dat gaat mij wat te ver..![]()
Maar door het te verbeteren met bijv. zo'n eiwitshake en kleine dingen zoals noten of een mueslireep en een ei erbij te nemen op een dag, lijkt me altijd goed voor mijn figuur en een verbetering met hoe het nu is
Wauw, wat een verschil. Goed joh! M'n squats doe ik thuis, heb een barbell met gewichten en stangen aan de muur waar ik hem makkelijk af kan pakken en op kan leggen. De sportschool kost me onbeperkt 40 euro per maand, wat ik echt aan de dure kant vind. Maar ik begin wel steeds meer te twijfelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:28 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik raad je aan om gewoon full body te trainen.
[ afbeelding ]
Zo'n lichaam krijg je niet door alleen te squatten en buikspieren te doen. Het doen van curls, deadlifts, BP e.d. is trouwens leuk hoorIk kijk juist vaker uit naar rugdag en bicepdag dan naar benendag
Deadlifts wil ik inderdaad ook al gaan doen, maar wil eerst goed weten hoe ik dat correct uit moet voeren. Wat zijn curls en BP?
Maar die billen, die kweek je niet met alleen squats?B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
^^ zie hierbovenquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:23 schreef VeerEli het volgende:
Heb jij tips welke voeding ik nog meer zou kunnen nemen, gezien jullie zeggen dat ik meer moet eten, waar weinig vet en koolhydraten in zitten maar wel veel eiwitten?
Carbs, vet en eiwitten geven samen je energie. Het gaat om totaal energie in vs. totaal energie uit of je lichaamsvet aankomt of niet; heeft niks met het type voedsel te maken.
Er wordt dus ook niet gezegd dat je alleen maar eiwitten moet eten; zie ze als bouwstenen en secundair als brandstof. Carbs en vetten zijn je hoofdbrandstoffen.Confidence through competence![]()
Dat is niet helemaal waar. Je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid eiwitten in een kortntijdsbestek opnemen. Daarnaast is aangetoond dat een mix van whey en casseine een beter resultaat geeft. Koop daarom de mix; ik weet even niwt hoe die heet bij B&F.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:55 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whey isolaat heeft het minste koolhydraten en vetten erbij. Concentraat is wat goedkoper maar heeft wat meer van de andere macro's.
Het gaat meer om de totalen van je macro's aan het eind van de dag dan of iets puur eiwit is of niet.![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:29 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wauw, wat een verschil. Goed joh! M'n squats doe ik thuis, heb een barbell met gewichten en stangen aan de muur waar ik hem makkelijk af kan pakken en op kan leggen. De sportschool kost me onbeperkt 40 euro per maand, wat ik echt aan de dure kant vind. Maar ik begin wel steeds meer te twijfelen.
Deadlifts wil ik inderdaad ook al gaan doen, maar wil eerst goed weten hoe ik dat correct uit moet voeren. Wat zijn curls en BP?
Maar die billen, die kweek je niet met alleen squats?is curls
BP is bankdrukken.
Er zijn genoeg oefeningen die speciaal voor de billen zijn zoals de barbell hip thrust (die doe ik ook)en vele andere oefeningen. Fixeer je niet teveel op alleen squats.
![]()
Een goede sportschool hoeft zeker geen 40 euro/maand te kosten. Zoek naar een serieuze (hardcore) gym. Daar heb je meer mogelijkheden om goed te trainen en wordt je als vrouw minder aangestaard dan bij de pauperketens als F4F/Basic Fit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:29 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wauw, wat een verschil. Goed joh! M'n squats doe ik thuis, heb een barbell met gewichten en stangen aan de muur waar ik hem makkelijk af kan pakken en op kan leggen. De sportschool kost me onbeperkt 40 euro per maand, wat ik echt aan de dure kant vind. Maar ik begin wel steeds meer te twijfelen.
Maar die billen, die kweek je niet met alleen squats?![]()
Dit. Plus lunges.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:35 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
[ afbeelding ] is curls
BP is bankdrukken.
Er zijn genoeg oefeningen die speciaal voor de billen zijn zoals de barbell hip thrust (die doe ik ook) [ afbeelding ] en vele andere oefeningen. Fixeer je niet teveel op alleen squats.![]()
Hoeveel eiwitten kan je lichaam opnemen in een kort tijdbestek dan? Met bron svp.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid eiwitten in een kortntijdsbestek opnemen. Daarnaast is aangetoond dat een mix van whey en casseine een beter resultaat geeft. Koop daarom de mix; ik weet even niwt hoe die heet bij B&F.Soukidan op je oogbal.![]()
Noten zijn goed en gezond, vooral puur. Vet is niet perse slecht. Probeer vooral suikers te mijden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:59 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Oke. En waar gebruik je die wheypoeder dan bij? Doe je dat ergens doorheen, ofzo?
Ik zie nu op internet dat er in noten ook veel eiwitten zitten. Als ik nou, bovenop wat ik nu eet, bijv. een klein schaaltje noten eet 's middags, en nog een mueslireep erbij. Is dat al een goed verschil met nu?![]()
Ik hoor dat vaker, maar ik woon in een klein stadje en alle sportscholen hanteren die prijzen (of zelfs 45 euro) voor onbeperkt sporten... Dat is m'n frustratie ook.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Een goede sportschool hoeft zeker geen 40 euro/maand te kosten. Zoek naar een serieuze (hardcore) gym. Daar heb je meer mogelijkheden om goed te trainen en wordt je als vrouw minder aangestaard dan bij de pauperketens als F4F/Basic Fit.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:28 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Ik wil er niet te obsessief ingaan. Ik ben al heel erg verbetert in m'n voeding als ik het vergelijk met eerder.
Ik vind het prettig om me te verdiepen in wat goed is voor me, zeker bij het trainen bijv.
Maar er zo extreem mee bezig zijn, elk ditje en datje afwegen en berekenen, dat gaat mij wat te ver..![]()
Maar door het te verbeteren met bijv. zo'n eiwitshake en kleine dingen zoals noten of een mueslireep en een ei erbij te nemen op een dag, lijkt me altijd goed voor mijn figuur en een verbetering met hoe het nu is
Soukidan op je oogbal.![]()
Lunges deed ik ook, samen met squats, maar lunges deed ik zonder gewicht en vond het daardoor vrij zinloos. Lunges met het gewicht dat ik squat (38kg) lukt me met geen enkele mogelijkheid.quote:
En lunges idd. 40 euro per maand is idd duur als je alleen gaat squatten en op de mat wat buikspieroefeningen gaat doen. Maak niet dezelfde fout als Susteren (sorryquote:) en zorg ervoor dat de gym iig een squatrek/powerrek, dumbbells tot minimaal 20 kg en een BP heeft. Dan zit je volgens mij wel snor
(aanvullingen zijn gewenst)
![]()
Dumbbell lunges of lager gewicht pakken op de barbell. Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn johquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:42 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Lunges deed ik ook, samen met squats, maar lunges deed ik zonder gewicht en vond het daardoor vrij zinloos. Lunges met het gewicht dat ik squat (38kg) lukt me met geen enkele mogelijkheid.![]()
Je buik is echt slankquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Maar wat raad jij dan aan? Want ik wil liever niet veel meer gaan eten, omdat ik gewoon bang ben dat ik dan weer ga aankomen en dat zich gaat uiten in weer meer vet rond de buik/heupen. (Daar gaat het snel aanzitten bij mij)![]()
btw stomme vraag misschien![]()
..
Maar merk je niet dat nu je bent afgevallen en bezig bent met je buik bent etc. dat je borsten ook wat kleiner worden of heb je dat niet?Doei!![]()
Ja, allemaal leuk en aardig, maar ik ben al behoorlijk strak en streng voor mijzelf qua volhouden/motivatie. Als je me zou kennen zou je dat weten.quote:
Maar ik wil er niet zo 'obsessief' mee bezig zijn, omdat het mijn doel niet is om een sixpack te kweken en enorm gespierde armen/benen etc te krijgen. Ik wil afgetraind zijn, maar zonder daarbij alleen maar spier te worden.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Zo ga jij nooit worden hoor:quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig, maar ik ben al behoorlijk strak en streng voor mijzelf qua volhouden/motivatie. Als je me zou kennen zou je dat weten.
Maar ik wil er niet zo 'obsessief' mee bezig zijn, omdat het mijn doel niet is om een sixpack te kweken en enorm gespierde armen/benen etc te krijgen. Ik wil afgetraind zijn, maar zonder daarbij alleen maar spier te worden.![]()
![]()
Als ik naar de sportschool ga, ga ik ook niet voor de squats en buikspieren hoor, die kan ik thuis wel doen. Als ik naar de sportschool besluit te gaan, wil ik juist gaan voor die oefeningen die jij bijvoorbeeld noemde net. En als ik jouw figuur zie motiveert dat wel aardigquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:42 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
En lunges idd. 40 euro per maand is idd duur als je alleen gaat squatten en op de mat wat buikspieroefeningen gaat doen. Maak niet dezelfde fout als Susteren (sorry) en zorg ervoor dat de gym iig een squatrek/powerrek, dumbbells tot minimaal 20 kg en een BP heeft. Dan zit je volgens mij wel snor
(aanvullingen zijn gewenst)
Hoewel ik jouw kont echt perfect vind, wil ik mijn bovenbenen en armen niet zo gespierd krijgen zoals jij. Je rug en schouders vind ik wel weer heel erg mooi.
En inderdaad, ik zal eens lunges erbij proberen met minder gewicht. Lekker simpel ook eigenlijk iddJa, wel een klein beetje. Maar ik had toch al kleine tieten, dus jammer danquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:44 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Je buik is echt slank![]()
btw stomme vraag misschien![]()
..
Maar merk je niet dat nu je bent afgevallen en bezig bent met je buik bent etc. dat je borsten ook wat kleiner worden of heb je dat niet?Het is niet zo dat ze een cupmaat gekrompen zijn, ik pas m'n bh's nog wel gewoon.
Nee, dat bedoel ik er ook zeker niet meequote:Op woensdag 3 juli 2013 19:45 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Zo ga jij nooit worden hoor:
[ afbeelding ]
lol, ik ben dat nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:46 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Als ik naar de sportschool ga, ga ik ook niet voor de squats en buikspieren hoor, die kan ik thuis wel doen. Als ik naar de sportschool besluit te gaan, wil ik juist gaan voor die oefeningen die jij bijvoorbeeld noemde net. En als ik jouw figuur zie motiveert dat wel aardigHoewel ik jouw kont echt perfect vind, wil ik mijn bovenbenen en armen niet zo gespierd krijgen zoals jij. Je rug en schouders vind ik wel weer heel erg mooi.
En inderdaad, ik zal eens lunges erbij proberen met minder gewicht. Lekker simpel ook eigenlijk idd
[..]
Ja, wel een klein beetje. Maar ik had toch al kleine tieten, dus jammer danHet is niet zo dat ze een cupmaat gekrompen zijn, ik pas m'n bh's nog wel gewoon.
I wish trouwens
![]()
Nog 1 vraag, ik doe nu 3x8x38kg met squats. Als ik lunges erbij doe met bijv. om te beginnen 10kg, hoeveel sets en reps kan ik dan het beste doen? En doe ik dat direct na de squats, of ervoor? Of laat ik daar bijv. een halve dag (of hele dag?) tussen zitten?B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Je mag het allemaal leuk en aardig vinden, maar je komt echt met elke post over alsof je geen enkel benul hebt waar je over praat.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig, maar ik ben al behoorlijk strak en streng voor mijzelf qua volhouden/motivatie. Als je me zou kennen zou je dat weten.
Maar ik wil er niet zo 'obsessief' mee bezig zijn, omdat het mijn doel niet is om een sixpack te kweken en enorm gespierde armen/benen etc te krijgen. Ik wil afgetraind zijn, maar zonder daarbij alleen maar spier te worden.
Dat is prima en meestal het geval bij beginners, maar probeer toch serieus hiermee bezig te gaan als je echte resultaten wilt. Dan heb ik het niet over supergespierd worden (dat wordt je echt niet, je bent een vrouw), maar je eigen doelen halen in een verantwoorde tijd.Soukidan op je oogbal.![]()
Bedoel je het aanstaren? Of bedoel je nou ook dat je bij F4F niet goed kan trainen? Ik lees hier vaak dat men F4F zo slecht vindt, maar mijn F4F heeft hier echt alles.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Een goede sportschool hoeft zeker geen 40 euro/maand te kosten. Zoek naar een serieuze (hardcore) gym. Daar heb je meer mogelijkheden om goed te trainen en wordt je als vrouw minder aangestaard dan bij de pauperketens als F4F/Basic Fit.![]()
Tja, ik doe benen en schouders op een dag. Dus na squats doe ik military press en daarna doe ik barbell hip thrust en daarna lunges. Op die manier overbelast ik mijn benen niet te snel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:48 schreef VeerEli het volgende:
Nog 1 vraag, ik doe nu 3x8x38kg met squats. Als ik lunges erbij doe met bijv. om te beginnen 10kg, hoeveel sets en reps kan ik dan het beste doen? En doe ik dat direct na de squats, of ervoor? Of laat ik daar bijv. een halve dag (of hele dag?) tussen zitten?
Je kunt gelijk lunges gaan doen maar je voelt zelf wel aan of je het aan kan of niet.![]()
En qua sets/reps ongeveer gelijk aan squats? Dus 3x8? Of is dat met lunges erg weinig?quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:53 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Tja, ik doe benen en schouders op een dag. Dus na squats doe ik military press en daarna doe ik barbell hip thrust en daarna lunges. Op die manier overbelast ik mijn benen niet te snel.
Je kunt gelijk lunges gaan doen maar je voelt zelf wel aan of je het aan kan of niet.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Ach ja jij bent wel volgensmij mooi lang. Ik heb ook wel wat vet op mn buik zitten. Maar als ik dat vet daar ga aanpakken en dus ga afvallen. Krijg ik echt het figuurtje van een 12 jarig meisje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:46 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Als ik naar de sportschool ga, ga ik ook niet voor de squats en buikspieren hoor, die kan ik thuis wel doen. Als ik naar de sportschool besluit te gaan, wil ik juist gaan voor die oefeningen die jij bijvoorbeeld noemde net. En als ik jouw figuur zie motiveert dat wel aardigHoewel ik jouw kont echt perfect vind, wil ik mijn bovenbenen en armen niet zo gespierd krijgen zoals jij. Je rug en schouders vind ik wel weer heel erg mooi.
En inderdaad, ik zal eens lunges erbij proberen met minder gewicht. Lekker simpel ook eigenlijk idd
[..]
Ja, wel een klein beetje. Maar ik had toch al kleine tieten, dus jammer danHet is niet zo dat ze een cupmaat gekrompen zijn, ik pas m'n bh's nog wel gewoon.
En die afgetrainde meisjes doen als finish in touch vaak nog een boobjob.
Erg moeilijk een zéér platte bluik + fatsoenlijke cup behouden op de natuurlijke weg als je afgetraind wil zijn.
Doei!![]()
Dat geef ik ook toe, zeker qua voeding heb ik weinig verstand van wat het beste is om het figuur te krijgen dat ik wil en alle kennis die ik heb over trainen haal ik van bijv. fora zoals deze of andere informatiesites. De reden dat ik hier nu kom posten en vragen stel is juist omdat ik er serieus mee bezig wil gaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:48 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Je mag het allemaal leuk en aardig vinden, maar je komt echt met elke post over alsof je geen enkel benul hebt waar je over praat.
Dat is prima en meestal het geval bij beginners, maar probeer toch serieus hiermee bezig te gaan als je echte resultaten wilt. Dan heb ik het niet over supergespierd worden (dat wordt je echt niet, je bent een vrouw), maar je eigen doelen halen in een verantwoorde tijd.
Ik doe zelf 3x10 maar 3x8 kan ook.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:54 schreef VeerEli het volgende:
[..]
En qua sets/reps ongeveer gelijk aan squats? Dus 3x8? Of is dat met lunges erg weinig?![]()
![]()
Ik doe dumbbell lunges met aan iedere kant 18 kilo.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:59 schreef VeerEli het volgende:
[..]
En met hoeveel gewicht doe jij het nu?![]()
Hahaha wauw.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:00 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik doe dumbbell lunges met aan iedere kant 18 kilo.Oke. Dat wordt nog even opbouwen voor mij om daarop te komen
![]()
Maar ik ga er zeker mee bezig! Thnx!B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Het verschilt natuurlijk per vestiging. Wat in mijn ogen minimaal in een gym aanwezig zou moeten zijn: squatrack (los, evt ook een Smith), deadlift platform, benchpress (recht, incline en decline), dumbbells t/m minimaal 40kg, kabelstationding waardoor je iig cable flyes kunt doen, peck deck (borstisolatie), goede legpress, goede roeiapparaten (rug), pull down etc.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:49 schreef Travel. het volgende:
[..]
Bedoel je het aanstaren? Of bedoel je nou ook dat je bij F4F niet goed kan trainen? Ik lees hier vaak dat men F4F zo slecht vindt, maar mijn F4F heeft hier echt alles.![]()
Komt goed joh. In het begin kon ik de barbell niet eens optillenquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hahaha wauw.Oke. Dat wordt nog even opbouwen voor mij om daarop te komen
![]()
Maar ik ga er zeker mee bezig! Thnx!![]()
![]()
Waar is hier?quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:49 schreef Travel. het volgende:
[..]
Bedoel je het aanstaren? Of bedoel je nou ook dat je bij F4F niet goed kan trainen? Ik lees hier vaak dat men F4F zo slecht vindt, maar mijn F4F heeft hier echt alles.![]()
Is het beter om squats te doen met wat meer explosiviteit of rustig omhooggaan? Ik doe het laatste maar dat is volgens mij moeizamer.![]()
rustig omlaag en met enig explosiviteit omhoog.
Sowieso explosief concentrisch en langzamer eccentrisch trainen.Confidence through competence![]()
Precies.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:59 schreef Stereotomy het volgende:
Sowieso explosief concentrisch en langzamer eccentrisch trainen.![]()
Dus dat. Ik train bij basic fit en die hebben betere apparatuur etc. dan mijn vorige 'hardcore' gym.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:49 schreef Travel. het volgende:
[..]
Bedoel je het aanstaren? Of bedoel je nou ook dat je bij F4F niet goed kan trainen? Ik lees hier vaak dat men F4F zo slecht vindt, maar mijn F4F heeft hier echt alles.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
Dat inderdaad. Je mobiliseert dan meer muscle motor units, deze gastjes:quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:59 schreef Stereotomy het volgende:
Sowieso explosief concentrisch en langzamer eccentrisch trainen.
waarmee je je CNS én spieren sterker en explosiever maakt.
Een jaar leeswerk: http://scholar.google.nl/(...)qi=2&ved=0CC0QgQMwAA![]()
![]()
Geef even aan waar, dan heeft de rest er ook wat aan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dus dat. Ik train bij basic fit en die hebben betere apparatuur etc. dan mijn vorige 'hardcore' gym.![]()
Sinds ik ibuprofen neem en mijn benen train gaat het een stuk beter met mijn pols ook als de ibuprofen is uitgewerkt. Snap niet dat het door sommige medici wordt afgeraden om te nemen![]()
http://www.fitforfree.nl/vestigingen/wateringen/quote:
Er is een ''extra'' hoek waar BP, Sqaut, DL, Smith, Dumbells tot 40 staan, maar zie het niet op de foto's
Op foto 9 zie je in de verte de poort naar de hemel waar je doorheen moet![]()
Goedenavond fokkers,
Ik lees nou al een tijdje mee, en het word maar eens tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik train nu iets meer dan een jaar (waarvan ~7-8 maand actief), daarvoor 2 jaar gebokst en vroegah nog een paar maandjes lopen kutten in een wellnesscentre. Ik train 4x in de week (UB/LB split), zit er aan te denken om over te stappen op een Push/Pull of P.H.A.T. schema.
Stats:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft er toevallig iemand ervaring met ACLO (sportschool) in Groningen? Ga daar namelijk aankomend studiejaar studeren, en zoek dus nog een nieuwe sportschool![]()
![]()
Hoezo krijg je last van je pols met squatten? Als de bar goed ligt hoef je em alleen losjes op zn plek te houden en staat er amper spanning op je pols.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Sinds ik ibuprofen neem en mijn benen train gaat het een stuk beter met mijn pols ook als de ibuprofen is uitgewerkt. Snap niet dat het door sommige medici wordt afgeraden om te nemenBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:24 schreef Bossmuis het volgende:
Goedenavond fokkers,
Ik lees nou al een tijdje mee, en het word maar eens tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik train nu iets meer dan een jaar (waarvan ~7-8 maand actief), daarvoor 2 jaar gebokst en vroegah nog een paar maandjes lopen kutten in een wellnesscentre. Ik train 4x in de week (UB/LB split), zit er aan te denken om over te stappen op een Push/Pull of P.H.A.T. schema.
Stats:Nette stats voor die trainingstijd brah!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft er toevallig iemand ervaring met ACLO (sportschool) in Groningen? Ga daar namelijk aankomend studiejaar studeren, en zoek dus nog een nieuwe sportschoolACLO zou ik vermijden, op gangbare tijden is dat vaak veeel te druk. Betere alternatieven zijn Kelderwerk of Harimau.
Dit. Thumbless grip en je leert de bar vanzelf goed te dragen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo krijg je last van je pols met squatten? Als de bar goed ligt hoef je em alleen losjes op zn plek te houden en staat er amper spanning op je pols.![]()
Dit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:52 schreef Levolution het volgende:
Waarom vetarm eten? Eet vette vis in plaats van die pangatroep. Straks krijg je te weinig goede vetten binnen omdat je denkt dat je toch wel genoeg vetten mee smokkelt met wat je al eet. Niet zo bevorderend voor gezondheid en schoonheid.Dat zijn vooral transvetten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:55 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Omdat ik ook wel (vooral in het weekend als schoonmoeder kookt) vet binnen krijg door bijv. pasta's en spekjes die daarin verwerkt zitten, sauzen enz. En in kaas zit bijv. ook aardig wat vet? Bovendien bak je vlees en vis in olie/boter waardoor het al wat vettiger wordt. Op die manier krijg je toch al aardig wat vetten binnen?
Onzin en niet nodig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:16 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Als je echt serieus bezig wilt gaan: meten = weten!
Een bakje dit, een schaaltje dat, een beetje zus en wel genoeg zo, daar heb je niks aan. Zoek voedingswaardes op en bepaal aan de hand daarvan precies hoeveel je binnen wil krijgen.
En whey aanradenDoe normaal, man. Dat is geldverspilling. Het meisje heeft amper spiermassa. Ze komt makkelijk aan haar eiwitten dmv. normale voeding.
Zoals gezegd: Ga je hele lichaam trainen, dat ziet er ook mooier uit.
Het trainen van bepaalde spiergroepen zal later alleen voor onbalans zorgen.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Bar verkeerd vasthouden denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo krijg je last van je pols met squatten? Als de bar goed ligt hoef je em alleen losjes op zn plek te houden en staat er amper spanning op je pols.
Het is sowieso slim om niet je duim om de bar te doen, maar hem op een soort suicide grip manier vast te houden.![]()
Hoezo is caloriën tellen onzin en niet nodig? Ik tel liever al m'n kcals dan dat ik zeg "2 boterhammen met pindakaas en avondeten schep ik altijd gewoon 2 borden op met een grote berg aardappelen en vlees."quote:
Hoeveel is 2 borden met een grote berg? 800kcal? 1200kcal?![]()
Gewoon duimloze grip, idd. Haalt een hoop stress van je polsen. Is nutteloos om je duim om de bar te doen, aangezien je 'm alleen tegen je lichaam hoeft te duwen om 'm op z'n plaats te houden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bar verkeerd vasthouden denk ik.
Het is sowieso slim om niet je duim om de bar te doen, maar hem op een soort suicide grip manier vast te houden.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Deze man weet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:47 schreef Sapstengel het volgende:
Ik tel liever al m'n kcals dan dat ik zeg "2 boterhammen met pindakaas en avondeten schep ik altijd gewoon 2 borden op met een grote berg aardappelen en vlees."
En je anders maar afvragen waarom je niet afvalt / aankomt....Confidence through competence![]()
Thanks!quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:40 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nette stats voor die trainingstijd brah!ACLO zou ik vermijden, op gangbare tijden is dat vaak veeel te druk. Betere alternatieven zijn Kelderwerk of Harimau.
[..]
Dit. Thumbless grip en je leert de bar vanzelf goed te dragen.
Maar weet je toevallig hoe het qua equipment is? ik train namelijk of vroeg in de ochtend, of laat in de avond.
Zal ook eens kijken naar Kelderwerk en Go-4-Fitness!Dankbaar!quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:42 schreef Drommeldaris het volgende:
Toevoeving op Panzermaus: Harimau heet tegenwoordig Go-4-Fitness![]()
Niet per definitie onzin, maar het ligt eraan hoe serieus je bezig wilt zijn. Het lijkt me voor haar iig niet nodig. Sowieso beter om de caloriewaarde van een stuk voedsel te weten. Als je dat een beetje uit je hoofd kent, hoef je niet telkens alles op te schrijven en uit te rekenen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoezo is caloriën tellen onzin en niet nodig? Ik tel liever al m'n kcals dan dat ik zeg "2 boterhammen met pindakaas en avondeten schep ik altijd gewoon 2 borden op met een grote berg aardappelen en vlees."
Hoeveel is 2 borden met een grote berg? 800kcal? 1200kcal?Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Daarom een week of 2 gewoon alles bijhouden, daarna kun je t redelijk goed inschatten is mijn ervaring. Dan is alles tot op de kcal bijhouden niet meer nodig imho
Behulpzaam als een waterkraan.
Mja, precies.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:56 schreef fathank het volgende:
Daarom een week of 2 gewoon alles bijhouden, daarna kun je t redelijk goed inschatten is mijn ervaring. Dan is alles tot op de kcal bijhouden niet meer nodig imhoOp vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Als zij dusdanig laag bf% wil halen dat er blokjes doorschijnen, denk ik niet dat ze eraan ontkomt om krachttraning te gaan doen voor het hele lichaam. Hoe lager je bf%, hoe cataboler de boel wordt. Waar een dikke big prima weg kan komen met een groot deficit en weinig spierverlies, zal iemand die al laag in bf% zit een steeds groter deel LBM afbreken tegelijk met het lichaamsvet.
Kijk maar naar mannen: het is bijna onmogelijk om in single-digit bf% te gaan zonder krachttraining erbij te doen om spiermassa te behouden. Anders krijg je dus zo'n Panzer Auschwitz-look. Single bf% en geen spieren.Confidence through competence![]()
Dit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:53 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Niet per definitie onzin, maar het ligt eraan hoe serieus je bezig wilt zijn. Het lijkt me voor haar iig niet nodig. Sowieso beter om de caloriewaarde van een stuk voedsel te weten. Als je dat een beetje uit je hoofd kent, hoef je niet telkens alles op te schrijven en uit te rekenen.
Daarbij weet je m.i. nooit precies hoeveel je eet, aangezien er verschillen kunnen zitten in de daadwerkelijke voedingswaarden van producten en de gedeclareerde (dus wat er op de doos staat).![]()
wat is dat hier voor een zooitje? de vakantie is weer begonnen en de trolls schieten als paddestoelen uit de grond![]()
![]()
Tja, ze wilt geen schouders, armen, borst gaan trainen dus in hoeverre ze haar doel kan bereiken weet ik niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:57 schreef Stereotomy het volgende:
Als zij dusdanig laag bf% wil halen dat er blokjes doorschijnen, denk ik niet dat ze eraan ontkomt om krachttraning te gaan doen voor het hele lichaam. Hoe lager je bf%, hoe cataboler de boel wordt. Waar een dikke big prima weg kan komen met een groot deficit en weinig spierverlies, zal iemand die al laag in bf% zit een steeds groter deel LBM afbreken tegelijk met het lichaamsvet.
Kijk maar naar mannen: het is bijna onmogelijk om in single-digit bf% te gaan zonder krachttraining erbij te doen om spiermassa te behouden. Anders krijg je dus zo'n Panzer Auschwitz-look. Single bf% en geen spieren.![]()
![]()
Wat ik bedoel is dat toen ik mijn pols blesseerde ik helemaal gestopt ben met trainen maar ben weer begonnen met het trainen alleen benen en het heeft een positief effect op het herstel van een pols op een of andere manierquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo krijg je last van je pols met squatten? Als de bar goed ligt hoef je em alleen losjes op zn plek te houden en staat er amper spanning op je pols.![]()
Dat ook, maar ik zeg het vooral omdat het aanraden van excel spreadsheets bijhouden en alles tot op de calorie uitrekenen nieuwkomers afschrikt. Is misschien leuk voor als je een mierenneuker bent of je de bodybuilding wereld in wilt, maar voor de average joe die 3x in de week een uurtje traint niet echt nodig. Een beetje inlevingsvermogen is soms wel op z'n plaats.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:58 schreef Bossmuis het volgende:
[..]
Dit.
Daarbij weet je m.i. nooit precies hoeveel je eet, aangezien er verschillen zitten in de daadwerkelijke voedingswaarden van producten en de gedeclareerde (dus wat er op de doos staat).Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
En ja, ik weet dat dit het bodybuilding topic is, maar alsnog.
Nergens voor nodig.![]()
Ja dat doe ik ook idd. Na een paar weken ken je de kcals wel van je vaste voeding en kun je gewoon uit het hoofd of even met calculator alles optellen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:56 schreef fathank het volgende:
Daarom een week of 2 gewoon alles bijhouden, daarna kun je t redelijk goed inschatten is mijn ervaring. Dan is alles tot op de kcal bijhouden niet meer nodig imho![]()
Tanja Nijmeijer-effectquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:04 schreef Hugh_Myron het volgende:
En ja, ik weet dat dit het bodybuilding topic is, maar alsnog.chicks die er ok uitzien zijn altijd welkom ongeacht context
Nou, als iedereen aangeeft dat dat nodig is om een bepaald doel te bereiken, wil ik dat zeker wel gaan doen. Alleen wil ik daar minder fanatiek in trainen dan bijv. billen, benen en buik.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:01 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Tja, ze wilt geen schouders, armen, borst gaan trainen dus in hoeverre ze haar doel kan bereiken weet ik niet.![]()
Ik ga morgen mee (zoals ik al aangaf in DM) naar de fitness en daar ga ik het e.e.a informeren over deze zaken
Ik heb geen idee hoe ze eruit ziet, maar sowieso, meer chicks die liften.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tanja Nijmeijer-effectchicks die er ok uitzien zijn altijd welkom ongeacht context
Nergens voor nodig.![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tanja Nijmeijer-effectchicks die er ok uitzien zijn altijd welkom ongeacht context
Nog tips naast rustig aan doen tijdens trainingen?quote:Volgende week begint de Ramadan weer en het is m'n eerste keer dat ik het combineer met KT. Er mag niets genuttigd worden tussen 03:00 en 22:00. Een anderhalf uur voor etenstijd ga ik trainen. Ik volg gewoon het IF principe met een eating window van 5 uur (22:00 - 03:00). Zijn er nog dingen waar ik op moet letten aangezien ik 19 uur lang geen vocht inneem?![]()
![]()
Ah sorry, ik heb geen ervaring met Ramadan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:09 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
[..]
Nog tips naast rustig aan doen tijdens trainingen?Wil je wel veel succes wensen en eh... rustig aan met de trainingen dan maar.
En volgens mij ben je zo dorstig als Jessica Sarah Jessica Parker als je weer mag drinken zeg
Ik doe hetzelfde hoor! Schouders, armen en borst wel trainen, maar niet té fanatiek. Beetje aftekening is mooi, maar zodra het echt breder wordt blijf ik gewoon op het gewicht hangen. En dan met billen/benen/buik wel harder gaan. Is prima te doen hoorquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:09 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nou, als iedereen aangeeft dat dat nodig is om een bepaald doel te bereiken, wil ik dat zeker wel gaan doen. Alleen wil ik daar minder fanatiek in trainen dan bijv. billen, benen en buik.![]()
Ik ga morgen mee (zoals ik al aangaf in DM) naar de fitness en daar ga ik het e.e.a informeren over deze zaken![]()
![]()
Trainen zonder vocht lijkt me echt niet te doen. Ik drink serieus minimaal 2.5L tijdens een training.
Gevolg is dat ik de rest van de avond om het half uur naar de wc moet![]()
![]()
Ah, oke! Mooi om te horen. Dan ga ik daar zeker eens achteraanquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:11 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde hoor! Schouders, armen en borst wel trainen, maar niet té fanatiek. Beetje aftekening is mooi, maar zodra het echt breder wordt blijf ik gewoon op het gewicht hangen. En dan met billen/benen/buik wel harder gaan. Is prima te doen hoorKan het me ook wel voorstellen ja, dat het alles wat mooier in shape brengt als totaalplaatje.
Wat is minder fanatiek? Minder gewicht gebruiken of 3x in de week benen en 1x in de week de rest?quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:09 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nou, als iedereen aangeeft dat dat nodig is om een bepaald doel te bereiken, wil ik dat zeker wel gaan doen. Alleen wil ik daar minder fanatiek in trainen dan bijv. billen, benen en buik.![]()
Ik ga morgen mee (zoals ik al aangaf in DM) naar de fitness en daar ga ik het e.e.a informeren over deze zaken
Tja, ik vind het gewoon zondeMaar dat is mijn mening
![]()
Hoe lang train je?quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:11 schreef Sapstengel het volgende:
Trainen zonder vocht lijkt me echt niet te doen. Ik drink serieus minimaal 2.5L tijdens een training.
![]()
Dat hangt er vanaf wat mij aangeraden wordt dat beter is. Mijn eerste inschatting zelf (op basis van gevoelquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:12 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Wat is minder fanatiek? Minder gewicht gebruiken of 3x in de week benen en 1x in de week de rest?) is gewoon minder gewicht gebruiken. Wat denk jij?
Ga 's avonds na het eten? Ondanks dat dat natuurlijk familietijd is danquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:09 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
[..]
Nog tips naast rustig aan doen tijdens trainingen?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Ik heb een 2 liter PET fles mee iddquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:11 schreef Sapstengel het volgende:
Gevolg is dat ik de rest van de avond om het half uur naar de wc moetNouja mooier in shape, het zorgt ervoor dat je ueberhaupt nog shape hebt ipv dat je alle spieren mee afbreekt samen met je vet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:12 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ah, oke! Mooi om te horen. Dan ga ik daar zeker eens achteraanKan het me ook wel voorstellen ja, dat het alles wat mooier in shape brengt als totaalplaatje.
Krachttraining is met name anti-catabool in de cut en anabool in de bulk.Confidence through competence![]()
Ik doe zelf dat eerste. Ik ga dan eerder op 80% van m'n kunnen zitten, terwijl ik met benen wel echt doorga totdat ik de trap niet meer op kan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:12 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Wat is minder fanatiek? Minder gewicht gebruiken of 3x in de week benen en 1x in de week de rest?
Tja, ik vind het gewoon zondeMaar dat is mijn mening
![]()
Sowieso. Eten maakt me niet zoveel uit omdat ik het gewend ben door Eat Stop Eat. Geen vocht gaat wel lastig worden. Vooral als de temperaturen gaan stijgen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ah sorry, ik heb geen ervaring met Ramadan.Wil je wel veel succes wensen en eh... rustig aan met de trainingen dan maar.
En volgens mij ben je zo dorstig als Jessica Sarah Jessica Parker als je weer mag drinken zegIk ga ook anderhalf uur voor etenstijd trainen. Ik heb geen idee wat het effect gaat worden qua uithoudingsvermogen. Ik hoop dat het te doen is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:11 schreef Sapstengel het volgende:
Gevolg is dat ik de rest van de avond om het half uur naar de wc moet
De sportschool is om 22:30 dicht anders kon ik wel na het eten gaanquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:13 schreef Beach het volgende:
[..]
Ga 's avonds na het eten? Ondanks dat dat natuurlijk familietijd is dan![]()
![]()
Waarom zijn er uberhaupt twee topics? Of worden daar alle meisjes, en abs- en bicep-boys heen gestuurd?quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:14 schreef Awesome_ het volgende:
SPT / [Fitness] (#24) - Tetten en manboobs
Mooi topic dit hoor.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Ik wilde het net posten...quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:14 schreef Awesome_ het volgende:
Mooi topic dit hoor.
Het wordt gewoon katabool om hier te lezen.
Snelle leerling, jij bent het.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Waarom zijn er uberhaupt twee topics? Of worden daar alle meisjes, en abs- en bicep-boys heen gestuurd?BEASTMODE![]()
Is het dan niet beter om ze hier te houden, zodat ze wat leren?quote:
Nergens voor nodig.![]()
Je wil gewoon meer meisjes in deze topic.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:17 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om ze hier te houden, zodat ze wat leren?![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Je wil gewoon meer meisjes in deze topic.kut.
Nergens voor nodig.![]()
Als jij dan niet als een mongool gaat zeggen dat het onzin is om je calorieën te tellen in een BB-topic, zouden ze misschien wel wat kunnen leren jaquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:17 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om ze hier te houden, zodat ze wat leren?.
Hoe ervaar jij gewoonlijk de ramadan? Ik heb weleens meegemaakt dat sommige flauwvielen toen we een simpel potje gingen voetballenquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Sowieso. Eten maakt me niet zoveel uit omdat ik het gewend ben door Eat Stop Eat. Geen vocht gaat wel lastig worden. Vooral als de temperaturen gaan stijgen.
[..]
Ik ga ook anderhalf uur voor etenstijd trainen. Ik heb geen idee wat het effect gaat worden qua uithoudingsvermogen. Ik hoop dat het te doen is.
[..]
De sportschool is om 22:30 dicht anders kon ik wel na het eten gaan![]()
Nee dom houden zodat wij beter afsteken tegenover de middenmoot.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:17 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om ze hier te houden, zodat ze wat leren?BEASTMODE![]()
Dit ja.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:19 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Als jij dan niet als een mongool gaat zeggen dat het onzin is om je calorieën te tellen in een BB-topic, zouden ze misschien wel wat kunnen leren ja.
Verder gegaan in fitness topic trouwens. Is idd beter daar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:14 schreef Awesome_ het volgende:
Mooi topic dit hoor.![]()
Je bent een schat. Ik hou van je.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:20 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Verder gegaan in fitness topic trouwens. Is idd beter daar.BEASTMODE![]()
Mwah, valt wel mee eigenlijk. Meestal lig ik in bed tot 11:00 en overdag doe ik het rustig aan. 'S avonds begin ik al gauw honger te krijgen. Deze zomer moet ik werken aan mijn scriptie dus ik heb genoeg te doen tijdens het vastenquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:19 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Hoe ervaar jij gewoonlijk de ramadan? Ik heb weleens meegemaakt dat sommige flauwvielen toen we een simpel potje gingen voetballenNo problemoquote:![]()
![]()
Ik heb toch al gezegd waarom.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:19 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Als jij dan niet als een mongool gaat zeggen dat het onzin is om je calorieën te tellen in een BB-topic, zouden ze misschien wel wat kunnen leren ja.
Maar blijf vooral tellen.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Oke dan, succes.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:22 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee eigenlijk. Meestal lig ik in bed tot 11:00 en overdag doe ik het rustig aan. 'S avonds begin ik al gauw honger te krijgen. Deze zomer moet ik werken aan mijn scriptie dus ik heb genoeg te doen tijdens het vasten![]()
Lijkt me dat je hoofdpijn krijgt tijdens het liften van geen vocht.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Ik hoef helemaal niks te tellen. Maar als je net begint en geen idee hebt wat je dagelijks binnenkrijgt en wat je dagelijks verbruikt, tja dan lijkt het me een logische eerste stap.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:23 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik heb toch al gezegd waarom.
Maar blijf vooral tellen.
Maar veel succes met 0 gains doelen in 2013. Ik kijk uit naar je pics en vidclips! Bedankt voor de motivatie.Soukidan op je oogbal.![]()
Bedanktquote:Sowieso. Dat wordt veel water drinken tijdens m'n eating windowquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:28 schreef Beach het volgende:
Lijkt me dat je hoofdpijn krijgt tijdens het liften van geen vocht.![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:23 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik heb toch al gezegd waarom.
Maar blijf vooral tellen.Alles wat nieuw is = eng. Dat hoort erbij.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:02 schreef Hugh_Myron het volgende:
Dat ook, maar ik zeg het vooral omdat het aanraden van excel spreadsheets bijhouden en alles tot op de calorie uitrekenen nieuwkomers afschrikt.Blijkbaar heeft VeerEli serieuze doelen.quote:Is misschien leuk voor als je een mierenneuker bent of je de bodybuilding wereld in wilt, maar voor de average joe die 3x in de week een uurtje traint niet echt nodig. Een beetje inlevingsvermogen is soms wel op z'n plaats.Voor vrouwen is het sowieso al lastiger om vet te verliezen, dus is het al helemaal aan te raden om te tellen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Elke dag drie minuten investeren voor het optimaal behalen van je doelen is peanuts. Wat jij nu aan het doen bent is excuses verzinnen.
Mensen die willen afvallen, maar die niet willen tellen kan ik niet eens meer serieus nemen. Ja, je kan prima minder eten en meer sporten, maar dat schiet niet op. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen kampen met de erge fysieke en/of psychische klachten doordat ze minder gaan eten en ontzettend veel (langzame) cardio doen. Er zijn vrouwen die niet eens meer ongesteld worden doordat ze alles zo verneukt hebben. Dit is natuurlijk het ene extreem, maar het gaat om het hele idee. Het is gewoon ontzettend belangrijk om genoeg van alles binnen te krijgen, en dat weet je niet zeker als je niet bewust bent van hoeveel je van alles eet. Daarnaast neem ik aan dat zij flexibel wilt diëten. Sommige hier eten elke dag exact hetzelfde, dus dan is het al iets minder belangrijk om te tellen als het al eens geteld is.
#rantIf not now, then when.![]()
Zoals gezegd, dat ligt eraan wat je doelen zijn. Maar goed, ze zijn al gedirigeerd naar het fitness topic, dus geen probleem.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:28 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niks te tellen. Maar als je net begint en geen idee hebt wat je dagelijks binnenkrijgt en wat je dagelijks verbruikt, tja dan lijkt het me een logische eerste stap.
Maar veel succes met 0 gains doelen in 2013. Ik kijk uit naar je pics en vidclips! Bedankt voor de motivatie.
En bedankt. Ik hoop dat ik ook ooit net zo ripped kan zijn als jij.
Nergens voor nodig.![]()
Is volgens mij vooral omdat het maagproblemen kan geven. Mocht je het veel gebruiken dan kun je het beste er ook maagbeschermers bij slikken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Sinds ik ibuprofen neem en mijn benen train gaat het een stuk beter met mijn pols ook als de ibuprofen is uitgewerkt. Snap niet dat het door sommige medici wordt afgeraden om te nemen
Gebruik je het af en toe dan is er niet echt een probleem volgens mij, evt na het eten innemen om het risico nog meer te verkleinen.![]()
Ik zie "abs, kont en benen trainen" niet als serieuze doelen waarvoor tellen vereist is. Natuurlijk is het aan te raden, maar het is niet perse nodig. Ik heb het zelf ook nooit gedaan, eigenlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Blijkbaar heeft VeerEli serieuze doelen.Voor vrouwen is het sowieso al lastiger om vet te verliezen, dus is het al helemaal aan te raden om te tellen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Elke dag drie minuten investeren voor het optimaal behalen van je doelen is peanuts. Wat jij nu aan het doen bent is excuses verzinnen.
Mensen die willen afvallen, maar die niet willen tellen kan ik niet eens meer serieus nemen. Ja, je kan prima minder eten en meer sporten, maar dat schiet niet op. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen kampen met de erge fysieke en/of psychische klachten doordat ze minder gaan eten en ontzettend veel (langzame) cardio doen. Er zijn vrouwen die niet eens meer ongesteld worden doordat ze alles zo verneukt hebben. Dit is natuurlijk het ene extreem, maar het gaat om het hele idee. Het is gewoon ontzettend belangrijk om genoeg van alles binnen te krijgen, en dat weet je niet zeker als je niet bewust bent van hoeveel je van alles eet. Daarnaast neem ik aan dat zij flexibel wilt diëten. Sommige hier eten elke dag exact hetzelfde, dus dan is het al iets minder belangrijk om te tellen als het al eens geteld is.
#rant
Verder heb je gewoon gelijk.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Er is een verschil tussen tellen en tellen. Zelfs de serieuze lifters hier hieven echt niet de laatste calorie bij te houden. Dan zit je er op een dag 100 naast, lekker belangrijk. Voordat je daarop misgaat hen. Al een heleboel andere zaken vernaggeltquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
Alles wat nieuw is = eng. Dat hoort erbij.
[..]
Blijkbaar heeft VeerEli serieuze doelen.Voor vrouwen is het sowieso al lastiger om vet te verliezen, dus is het al helemaal aan te raden om te tellen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Elke dag drie minuten investeren voor het optimaal behalen van je doelen is peanuts. Wat jij nu aan het doen bent is excuses verzinnen.
#rantDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik heb gister teveel gegeten. Iets van 350 kcal ofzo. Als ik die vandaag er deels af haal, kan ik dan zo compenseren zonder m'n herstel van deze training in de weg te zitten? Want die kcal zijn niet verdwenen, behalve een deel in de pot. Of werkt het niet zo?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Gevaarlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik drink ook 2/3 liter water in 1.5 uur tijdThis isn't even my final form.![]()
De 24-uurs scheidslijn is arbitrair door ons gemaakt he. Het is niet zo dat er in je lichaam een resetknop wordt ingedrukt als het 23:59 uur is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:46 schreef Push. het volgende:
Ik heb gister teveel gegeten. Iets van 350 kcal ofzo. Als ik die vandaag er deels af haal, kan ik dan zo compenseren zonder m'n herstel van deze training in de weg te zitten? Want die kcal zijn niet verdwenen, behalve een deel in de pot. Of werkt het niet zo?
Het feit dat je anabool bent na een trainingsprikkel houdt in dat je netto anabool bent in die periode dat de trainingsprikkel werkt (32-48 uur na een training). Dit gaat over datumgrenzen heen; je lichaam weet niet wanneer het middernacht is.
Dus het praktische antwoord is: niet zo moeilijk doen over die paar honderd kcal
Mensen denken dat het alleen om calorieën gaat. Je hebt ook nog eiwitten, koolhydraten, vezels en vooral vetten. Natuurlijk hoef je niet op de exacte getallen te zitten, maar het is gewoon erg handig. Ieder verschilt, right. De ene is serieuzer dan de andere.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen tellen en tellen. Zelfs de serieuze lifters hier hieven echt niet de laatste calorie bij te houden. Dan zit je er op een dag 100 naast, lekker belangrijk. Voordat je daarop misgaat hen. Al een heleboel andere zaken vernaggeltJa dat is geen probleem, want je lichaam werkt niet in periodes van 24 uur. Misschien dat het met eiwitten wel iets uitmaakt, dat zou ik zo 1-2-3 niet durven te zeggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:46 schreef Push. het volgende:
Ik heb gister teveel gegeten. Iets van 350 kcal ofzo. Als ik die vandaag er deels af haal, kan ik dan zo compenseren zonder m'n herstel van deze training in de weg te zitten? Want die kcal zijn niet verdwenen, behalve een deel in de pot. Of werkt het niet zo?If not now, then when.![]()
350 teveel tov wat? Onderhoud? Als je normaal 300-500 onder onderhoud zit normaal, wat zal gisteren dan gebeurt zijn als je er 350 teveel op hebt. Doe eensquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:46 schreef Push. het volgende:
Ik heb gister teveel gegeten. Iets van 350 kcal ofzo. Als ik die vandaag er deels af haal, kan ik dan zo compenseren zonder m'n herstel van deze training in de weg te zitten? Want die kcal zijn niet verdwenen, behalve een deel in de pot. Of werkt het niet zo?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Dat bedoel ik. Wat verstaan jullie eigenlijk onder tellen? Ik zie mezelf namelijk echt niet iedere dag een spreadsheet bijhouden en dat is wat ik bedoelde met onzin en onnodig. No hate naar de mensen die dat wel doen, als je dat leuk vindt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:45 schreef stinkie het volgende:
Er is een verschil tussen tellen en tellen.
Ik weet hoeveel kcals een pak melk, een bak kwark, een avocado, een ei en 200 gram kipfilet bevat, om maar wat te noemen en ik weet wat m'n macro's zijn. Waarom zou ik dat dan bij moeten houden? Als beginner gewoon even de waarden opzoeken, lijkt me voldoende.
Dat je een keertje 35/45/20 binnenkrijgt, ipv. 30/50/20 of wat je verhouding ook is, is geen ramp ofzo.
Nergens voor nodig.![]()
En de ander weegt z'n zakje curryquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mensen denken dat het alleen om calorieën gaat. Je hebt ook nog eiwitten, koolhydraten, vezels en vooral vetten. Natuurlijk hoef je niet op de exacte getallen te zitten, maar het is gewoon erg handig. Ieder verschilt, right. De ene is serieuzer dan de andere.
[..]
En hoeveel moeilijker heb je het nodig dan te weten dat een ei ~75 is, een boterham ~100 en een bak kwark 225 etc. De tijd die kwijt ben aan wegen en rekenen breng ik liever door in de sportschool
Weegschaal en meetlint voor de progressie. De plee geeft wel aan of de macro goed zitten. Trainen, slapen, klaarDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Datquote:en dan nog het fysiek van een zak aardappelen hebben.
Nergens voor nodig.![]()
Als je week in week uit hetzelfde eet hoef je het idd niet bij te houden omdat alles exact hetzelfde is. Sowieso ben ik geen voorstander van vaste eetschema's; lijkt me meer voor mensen die niet zelf kunnen nadenken en dus bij het handje genomen moeten worden omdat alles daarop voorgekauwd staat. Daarnaast als je continu kip/rijst/kip/rijst eet kun je er prat op gaan dat je op lange termijn bepaalde micronutrienten mist die niet in kip of rijst zit.
Misschien leuk voor de allerbeginnerste beginner, maar als je langdurig en sane aan krachtsport wil doen, dan lijkt me dat heel autistisch leven.Confidence through competence![]()
In het begin is het voor de echte extremen in de somatotypering wel echt een must om de shit te loggen, want zelfover en -onderschatting. Iedereen heeft een smartphone tegenwoordig en zoveel moeite is het allemaal niet.
Sowieso mensen die niet wegen op een analytische balans incl. terugweging
BEASTMODE![]()
Mijn avondeten is zelden hetzelfde. Ik kook bijna nooit en vrouwlief kookt verdomd gevarieerd. Dat bij houden gaat me echt teveel kosten. Maar aangezien mijn andere maaltijd wel door mij geregeld word wee ik precies wat ik dan binne krijg. Ik moet me dan echt het schompes vreten om het echt fout te doen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:59 schreef Stereotomy het volgende:
Als je week in week uit hetzelfde eet hoef je het idd niet bij te houden omdat alles exact hetzelfde is. Sowieso ben ik geen voorstander van vaste schema's; lijkt me meer voor mensen die niet zelf kunnen nadenken en dus bij het handje genomen moeten worden omdat alles daarop voorgekauwd staat.
Misschien leuk voor de allerbeginnerste beginner, maar als je langdurig en sane aan krachtsport wil doen, dan lijkt me dat heel autistisch leven.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
goede vrouw heb jequote:Op woensdag 3 juli 2013 23:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn avondeten is zelden hetzelfde. Ik kook bijna nooit en vrouwlief kookt verdomd gevarieerd. Dat bij houden gaat me echt teveel kosten. Maar aangezien mijn andere maaltijd wel door mij geregeld word wee ik precies wat ik dan binne krijg. Ik moet me dan echt het schompes vreten om het echt fout te doen.![]()
Nee precies, dacht al dat het wel zou kunnen. Maar twijfelde want heb geen idee hoe snel die overtollige kcal worden omgezet in vet, of überhaupt onbruikbaar worden voor je herstel. Maar dan zit ik nu goedquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De 24-uurs scheidslijn is arbitrair door ons gemaakt he. Het is niet zo dat er in je lichaam een resetknop wordt ingedrukt als het 23:59 uur is.
Het feit dat je anabool bent na een trainingsprikkel houdt in dat je netto anabool bent in die periode dat de trainingsprikkel werkt (32-48 uur na een training). Dit gaat over datumgrenzen heen; je lichaam weet niet wanneer het middernacht is.
Dus het praktische antwoord is: niet zo moeilijk doen over die paar honderd kcalThanks.
350 tov mijn zelf gezette kcal target van 3300. Vraag maar aan stereo wat er gebeurd als ik niet goed log of verkeerd target zetquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
350 teveel tov wat? Onderhoud? Als je normaal 300-500 onder onderhoud zit normaal, wat zal gisteren dan gebeurt zijn als je er 350 teveel op hebt. Doe eens
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik gebruik trouwens de calculator app om mijn kcal te loggen op een dag. Eiwitten schat ik uit mijn hoofd en probeer 100-120 gram aan te tikken.
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.Confidence through competence![]()
Is precies wat ik ook doe.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gebruik trouwens de calculator app om mijn kcal te loggen op een dag. Eiwitten schat ik uit mijn hoofd en probeer 100-120 gram aan te tikken.
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Direct na het eten en verteren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Push. het volgende:
Maar twijfelde want heb geen idee hoe snel die overtollige kcal worden omgezet in vet
Mensen hebben dat niet door, maar zo gaat het de hele dag door in je lichaam. Je eet een maaltijd: hier zit meer kcal in dan wat je direct nodig hebt: opslag. Op een gegeven moment heb je weer meer energie nodig: afbraak van glycogeen en lichaamsvet. Dan ga je weer eten: opslag. Afbraak. Opslag. Afbraak. Etc. etc. etc.
De hele dag door!
Wanneer kom je dan netto in lichaamsvet aan, of verlies je netto lichaamsvet? Als netto opslag hoger of lager is dan netto afbraak binnen een bepaalde periode.Confidence through competence![]()
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:56 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat verstaan jullie eigenlijk onder tellen? Ik zie mezelf namelijk echt niet iedere dag een spreadsheet bijhouden en dat is wat ik bedoelde met onzin en onnodig. No hate naar de mensen die dat wel doen, als je dat leuk vindt.
Ik weet hoeveel kcals een pak melk, een bak kwark, een avocado, een ei en 200 gram kipfilet bevat, om maar wat te noemen en ik weet wat m'n macro's zijn. Waarom zou ik dat dan bij moeten houden? Als beginner gewoon even de waarden opzoeken, lijkt me voldoende.
Dat je een keertje 35/45/20 binnenkrijgt, ipv. 30/50/20 of wat je verhouding ook is, is geen ramp ofzo.Drie minuten man. Alsof je daar in de sportschool zoveel aan hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
En de ander weegt z'n zakje curry
En hoeveel moeilijker heb je het nodig dan te weten dat een ei ~75 is, een boterham ~100 en een bak kwark 225 etc. De tijd die kwijt ben aan wegen en rekenen breng ik liever door in de sportschoolDie maaltijd kun je prima oogballen inderdaad. De rest zou ik wel weer wegen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn avondeten is zelden hetzelfde. Ik kook bijna nooit en vrouwlief kookt verdomd gevarieerd. Dat bij houden gaat me echt teveel kosten. Maar aangezien mijn andere maaltijd wel door mij geregeld word wee ik precies wat ik dan binne krijg. Ik moet me dan echt het schompes vreten om het echt fout te doen.If not now, then when.![]()
Door alleen maar - naast ontbijt en avondeten - 2L melk te drinken en 250 gr yoghurt voor het slapen ben ik iets van 4,5 kg aangekomen in 2 maanden en een beetje.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2013 23:07:51 ]![]()
Je hebt geen minimaal aan vetten? Met vezels doe je ook niks?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.If not now, then when.![]()
ik eet sowieso veel dierlijk vet (omega-3 ei, vlees met vet, dus het hele beest, niet alleen filet), 1x in de week een blik Schelvislever (Cod Liver) en ik eet een shitload aan groente, plus genoeg aardappels (resistant starch) en havermout (beta-glucan) op z'n tijd, dus ik doe idd ook niks met vezels. En mijn poep is prachtig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt geen minimaal aan vetten? Met vezels doe je ook niks?
Ik vind eiwitten de enige macronutrient van belang om enigsins bij te houden, en dat zelfs niet op de gram nauwkeurig.Confidence through competence![]()
Dan zou ze daarmee eerst eens moeten beginnen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.
Je boterham met hagelslag gaan zitten tellen lijkt me wel het minste van je zorgen.
Nergens voor nodig.![]()
Misschien stomme opmerking hoor, maar is IF dan niet heel erg inefficiënt om massa aan te zetten of te cutten? Je hebt een gigantisch overschot dat dus vrij puur wordt omgezet in vet. Maar als je daarna vet verbrand, verbrand je nooit 100% vet maar ook een deel spier. Dus alles wat niet direct wordt omgezet in energie. Dat deel is dus veel groter is dan bij een 'normaal' dieet omdat er dan, lijkt mij, meer direct naar je 'energieverbruik' gaat. En daardoor levert het minder spiermassa op dan normaal, of breekt meer af. Of werkt het niet zo?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Direct na het eten en verteren?
Mensen hebben dat niet door, maar zo gaat het de hele dag door in je lichaam. Je eet een maaltijd: hier zit meer kcal in dan wat je direct nodig hebt: opslag. Op een gegeven moment heb je weer meer energie nodig: afbraak van glycogeen en lichaamsvet. Dan ga je weer eten: opslag. Afbraak. Opslag. Afbraak. Etc. etc. etc.
De hele dag door!
Wanneer kom je dan netto in lichaamsvet aan, of verlies je netto lichaamsvet? Als netto opslag hoger of lager is dan netto afbraak binnen een bepaalde periode."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
IF is handig omdat je de bulk van je energie partitioneert na je training, ofwel je creeert een anabole periode na je training, terwijl je misschien gerekend over de dag netto in een deficit zit. Dat is nou het hele idee achter de Leangains methode (en Berkhan krijgt er een punthoofd van dit elke keer te moeten uitleggenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:10 schreef Push. het volgende:
[..]
Misschien stomme opmerking hoor, maar is IF dan niet heel erg inefficiënt om massa aan te zetten of te cutten? Je hebt een gigantisch overschot dat dus vrij puur wordt omgezet in vet. Maar als je daarna vet verbrand, verbrand je nooit 100% vet maar ook een deel spier. Dus alles wat niet direct wordt omgezet in energie. Dat deel is dus veel groter is dan bij een 'normaal' dieet omdat er dan, lijkt mij, meer direct naar je 'energieverbruik' gaat. En daardoor levert het minder spiermassa op dan normaal, of breekt meer af. Of werkt het niet zo?)
Overigens volgde ik je niet meer na twee zinnen in je alinea hierboven
Heb je al een before en after shot gepost? Je zegt dat het niet zichtbaar is, maar met een 4.5kg gain lijkt me dat toch best wel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Door alleen maar - naast ontbijt en avondeten - 2L melk te drinken en 250 gr yoghurt voor het slapen ben ik iets van 4,5 kg aangekomen in 2 maanden en een beetje.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Dat keer je vanzelf inderdaad. Ik doe hoog iewit, laag carbs. Vlak voor het trainen wel wat carbs anders pleur ik om. Zodra de plee protesteerd extra vet uit olijfolie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.ik benader het. Ei 75, kwark 225, kipfilet 350 etc.mijn eerste maaltijd is altijd max 500. Al zou ik er 15% naast zitten, zit ik nog goed.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.
[..]
Drie minuten man. Alsof je daar in de sportschool zoveel aan hebt.
[..]
Die maaltijd kun je prima oogballen inderdaad. De rest zou ik wel weer wegen.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Het idee is ook dat je er dan consistent naast gaat zitten (als je ernaast zit), en daarom dus ook makkelijk aan kunt passen naar boven of beneden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef stinkie het volgende:
. Al zou ik er 15% naast zitten, zit ik nog goed.
Poepen was nog nooit zo aangenaam.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ik eet sowieso veel dierlijk vet (omega-3 ei, vlees met vet, dus het hele beest, niet alleen filet), 1x in de week een blik Schelvislever (Cod Liver) en ik eet een shitload aan groente, plus genoeg aardappels (resistant starch) en havermout (beta-glucan) op z'n tijd, dus ik doe idd ook niks met vezels. En mijn poep is prachtig.
Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
IF is handig omdat je de bulk van je energie partitioneert na je training, ofwel je creeert een anabole periode na je training, terwijl je misschien gerekend over de dag netto in een deficit zit. Dat is nou het hele idee achter de Leangains methode (en Berkhan krijgt er een punthoofd van dit elke keer te moeten uitleggen)
Overigens volgde ik je niet meer na twee zinnen in je alinea hierboven
Normaal dieet: je voeding gaat deels naar glycogeenvoorraad en deels vet. Dan ga je lopen en 'cut' je een beetje, dus gaat er wat van je vet af, en een heel klein beetje spier. Maar je glycogeenvoorraad raakt ook leger. Dan ga je weer eten: glyoco voorraad weer voller en meer vet. Dan weer lopen etc.
IF: voeding gaat naar glyogeenvoorraad en vet. Glyogeenvoorraad raakt nu echter niet tussendoor terug opgevuld, dus kan je hem niet 'bijvullen', waar door er meer kcal van je totale inname naar je vetopslag gaat.
Bij die vetverbranding, verbrand je meer spier dan bij je glycogeenverbranding, bij verbranding van kcal, waardoor je dus meer spier verliest bij IF. Omdat je je glycogeenvoorraad maar één keer aanvult, en de rest wordt opgeslagen als vet.
Of is dit een raar idee?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Lost you therequote:Op woensdag 3 juli 2013 23:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het idee is ook dat je er dan consistent naast gaat zitten (als je ernaast zit), en daarom dus ook makkelijk aan kunt passen naar boven of beneden.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Jij zit er altijd 200kcal naast. Dan denk je van 'ik val af bij 2900 kcal'. Dan denk je te verhogen naar 3100 kcal. Daarmee kom je wel goed aan. Jij blijft lekker op 3100 zitten. Maar ondertussen kan je net zo goed van 2700 naar 2900 zijn verhoogd. Maakt verder niet uit, als je maar consistent er dus naast zit.quote:"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorryquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:16 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.
Normaal dieet: je voeding gaat deels naar glycogeenvoorraad en deels vet. Dan ga je lopen en 'cut' je een beetje, dus gaat er wat van je vet af, en een heel klein beetje spier. Maar je glycogeenvoorraad raakt ook leger. Dan ga je weer eten: glyoco voorraad weer voller en meer vet. Dan weer lopen etc.
IF: voeding gaat naar glyogeenvoorraad en vet. Glyogeenvoorraad raakt nu echter niet tussendoor terug opgevuld, dus kan je hem niet 'bijvullen', waar door er meer kcal van je totale inname naar je vetopslag gaat.
Bij die vetverbranding, verbrand je meer spier dan bij je glycogeenverbranding, bij verbranding van kcal, waardoor je dus meer spier verliest bij IF. Omdat je je glycogeenvoorraad maar één keer aanvult, en de rest wordt opgeslagen als vet.
Of is dit een raar idee?Vergelijk:quote:
Een lichaamsweegschaal die continu 5 kg teveel aangeeft, maar voor de rest wel netjes je lichaamsgewichtschommelingen aangeeft, is nog steeds een nuttige weegschaal.
Kcal tellen: als je continu ei = 75 kcal, sneetje brood = 80 kcal etc. neemt en daar niet van afwijkt, dan krijg je misschien wel een afwijking aan het eind, maar wel de hele tijd consistent, zodat je toch makkelijk aanpassingen kunt doen.
Het gaat pas mis als je de ene keer ei = 80 kcal, en de andere keer ei = 50 kcal doet.Confidence through competence![]()
Ah, zo. Dat klopt wel met wat ik doe idd. Hoewel ik die marge meer gebruik voor bijvoorbeeld een keer een groter ei, of een boterham uit het midden van de zak ipv het kapje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorry
[..]
Vergelijk:
Een lichaamsweegschaal die continu 5 kg teveel aangeeft, maar voor de rest wel netjes je lichaamsgewichtschommelingen aangeeft, is nog steeds een nuttige weegschaal.
Kcal tellen: als je continu ei = 75 kcal, sneetje brood = 80 kcal etc. neemt en daar niet van afwijkt, dan krijg je misschien wel een afwijking aan het eind, maar wel de hele tijd consistent, zodat je toch makkelijk aanpassingen kunt doen.
Het gaat pas mis als je de ene keer ei = 80 kcal, en de andere keer ei = 50 kcal doet.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Heel kort en bondigquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorry
Bij IF wordt je glycogeenvoorraad die je normaal over de dag opmaakt en oplaadt maar één keer 'volgeladen'. Daardoor krijg je meer vet opslag omdat er geen carbs (en dus kcal) naar je glycovoorraad gaan omdat hij vol is.
De vraag is nu of de verbranding van vet niet meer schade aan spier, net als in een cut, met zich meebrengt dan verbranding van je glycogeenvoorraad. Want als dat het geval is, is IF een inefficiënte methode.
Maar dat is het niet zo te zien, dus waarschijnlijk klets ik uit m'n nek."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
ik kan mij wel hier in vindenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Heel kort en bondig
Bij IF wordt je glycogeenvoorraad die je normaal over de dag opmaakt en oplaadt maar één keer 'volgeladen'. Daardoor krijg je meer vet opslag omdat er geen carbs (en dus kcal) naar je glycovoorraad gaan omdat hij vol is.
De vraag is nu of de verbranding van vet niet meer schade aan spier, net als in een cut, met zich meebrengt dan verbranding van je glycogeenvoorraad. Want als dat het geval is, is IF een inefficiënte methode.![]()
Je glycogeenvoorraad of ATP wordt niet veel gebruikt in het dagelijks leven. Is voornamelijk voor de zwaardere activiteiten. Het energiesysteem wat voornamelijk wordt aangesproken is de citroenzuurcyclus, deze zal overdag vooral zijn energie uit vet halen. Eiwitten is een van de minst gebruikte energieleverlaars en wordt gebruikt voor het opbouw van bindweefsel (op vet na dan).quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Heel kort en bondig
De vraag is nu of de verbranding van vet niet meer schade aan spier, net als in een cut, met zich meebrengt dan verbranding van je glycogeenvoorraad. Want als dat het geval is, is IF een inefficiënte methode.
Maar dat is het niet zo te zien, dus waarschijnlijk klets ik uit m'n nek.
Zal dus relatief meer vet verbranden en iets meer LBM behouden met IF, aangezien je deze weer stimuleert door de grote anabolische stimulus na je training. Maar IF is een gemakkelijk toe te passen dieet in een druk leven. Weinig eetmomenten, pas laat op de dag kan je genieten van een grote maaltijd en honger is beter te onderdrukken door de meesten. Is meer als convenience zodat je tijdens het werk niet telkens eetpauzes met die insuline pieken en dalen nodig hebt.
Als je het gebruikt doe het dan alleen tijdens je cut. Bulken blijft makkelijker met meerdere eetmomenten en verspreidt het eten zodat je meer kunt eten.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Nader nu de 6 maanden van stronglifts. Nu het vakantie is, zou ik eigenlijk graag 4 of 5 dagen per week trainen. Hebben jullie nog suggesties? Gewoon een split pakken of toch nog maar door knallen met SL?![]()
Zou toch minstens een jaar SL doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:44 schreef Nuggets het volgende:
Nader nu de 6 maanden van stronglifts. Nu het vakantie is, zou ik eigenlijk graag 4 of 5 dagen per week trainen. Hebben jullie nog suggesties? Gewoon een split pakken of toch nog maar door knallen met SL?
Zorg in ieder geval dat je boven de 100 zit voor squat en DL![]()
dat staat nergensquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Zou toch minstens een jaar SL doen.
Zorg in ieder geval dat je boven de 100 zit voor squat en DL![]()
Het is een beginnersprogramma en na 5 maanden is het onmogelijk dat hij het maximale uit linear progression heeft gehaald.quote:
Dit en al die andere domme opmerkingen zoals dat massa je langzamer maakt en ik begin me toch af te vragen of je wel eens in een sportschool komt
Do you even lift?![]()
before you're mom warped you,broquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Het is een beginnersprogramma en na 5 maanden is het onmogelijk dat hij het maximale uit linear progression heeft gehaald.
Dit en al die andere domme opmerkingen zoals dat massa je langzamer maakt en ik begin me toch af te vragen of je wel eens in een sportschool komt
Do you even lift?![]()
quote:quote:you'reHet is heel simpel. Gewoon doorgaan tot je geen progressie meer boekt qua weights en dan overstappen op split of push/pull.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:44 schreef Nuggets het volgende:
Nader nu de 6 maanden van stronglifts. Nu het vakantie is, zou ik eigenlijk graag 4 of 5 dagen per week trainen. Hebben jullie nog suggesties? Gewoon een split pakken of toch nog maar door knallen met SL?Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Toen ik stopte met SS (soortgelijk programma) was mijn DL 160 en mijn Squat 155, sindsdien is mijn kracht alleen maar achteruit gegaan maar mijn fysiek vooruitquote:![]()
Yes! Ik heb eindelijk een oefening gevonden die mij echt gaat helpen squatten:
De face the wall squat
Iemand ervaring hiermee? Volgens mij wel een nuttige oefening
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
whaha, het enigste gym wat jij gezien hebt, zijn de gymschoenen bij perry sport..quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Toen ik stopte met SS (soortgelijk programma) was mijn DL 160 en mijn Squat 155, sindsdien is mijn kracht alleen maar achteruit gegaan maar mijn fysiek vooruit![]()
Eerst faal je in het Engels en nu in het Nederlands.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, het enigste gym wat jij gezien hebt, zijn de gymschoenen bij perry sport..
Erg chanant![]()
En dit heb je 1 jaar gedaan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Toen ik stopte met SS (soortgelijk programma) was mijn DL 160 en mijn Squat 155, sindsdien is mijn kracht alleen maar achteruit gegaan maar mijn fysiek vooruit![]()
10-11 maanden.quote:
Squat ging nog steeds omhoog alleen konden mijn kniepezen het niet meer aan (Jumpers Knee)![]()
Die heb ik gedaan toen ik begon met squatten. Ik had hem volgens mij van Frank Yang. Werkte bij mij vooral prima om te begrijpen hoe ik nou moest squatten, hoe de beweging gaat. Toen mijn buurjongen bij mij begon te trainen heb ik hem die ook meegegeven omdat hij door zijn knieën zakte en voornamelijk op zijn tenen stond. Hij had trouwens ook erg strakke hip flexors waardoor dit gebeurde, en hiervoor gaf ik hem een simpele hip flexor stretch. Ikzelf was al soepel vanwege mijn gefikste APT waar ik deze oefening veel moest doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:11 schreef star_gazer het volgende:
Yes! Ik heb eindelijk een oefening gevonden die mij echt gaat helpen squatten:
De face the wall squat
Iemand ervaring hiermee? Volgens mij wel een nuttige oefening
Moet wel zeggen dat hij erg wijd staat en zijn voeten ook erg schuin heeft. Dat deed ikzelf niet.
Mja, je moet sowieso aan je mobiliteit gaan werken, zoals ze daar ook doen in de laatste twee video's.Troll of Gulmez.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Eerst faal je in het Engels en nu in het Nederlands.
Erg chanantIf not now, then when.![]()
Heb jij ook foamrolling gedaan voor je APT of alleen die stretch (lungen tot op je knieen en diep je heupen in gaan)? Ik ben het echt beu; ik deadlift gerust anderhalf keer wat ik squat. Dat moet veranderen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die heb ik gedaan toen ik begon met squatten. Ik had hem volgens mij van Frank Yang. Werkte bij mij vooral prima om te begrijpen hoe ik nou moest squatten, hoe de beweging gaat. Toen mijn buurjongen bij mij begon te trainen heb ik hem die ook meegegeven omdat hij door zijn knieën zakte en voornamelijk op zijn tenen stond. Hij had trouwens ook erg strakke hip flexors waardoor dit gebeurde, en hiervoor gaf ik hem een simpele hip flexor stretch. Ikzelf was al soepel vanwege mijn gefikste APT waar ik deze oefening veel moest doen.
Als dit niet helpt, ga ik denk ik front squatten. Minder gewicht, maar dat kan ik in eider geval doen zonder m'n rug te verneuken. Mijn proporties zijn gewoon kut voor een back squat."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb wel een foamroller maar ik heb die niet voor mijn APT gebruikt. Mijn APT heb ik gefikst met enkele stretches en oefeningen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:44 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb jij ook foamrolling gedaan voor je APT of alleen die stretch (lungen tot op je knieen en diep je heupen in gaan)? Ik ben het echt beu; ik deadlift gerust anderhalf keer wat ik squat. Dat moet veranderen.
Als dit niet helpt, ga ik denk ik front squatten. Minder gewicht, maar dat kan ik in eider geval doen zonder m'n rug te verneuken. Mijn proporties zijn gewoon kut voor een back squat.
Dat moet zeker veranderen. Je moet een probleem niet vermijden, maar oplossen. Je moet aan je mobiliteit gaan werken (dit zou je in principe ook zonder directe klachten moeten doen). Ik heb het al twee keer hiervoor gezegd: maak, als je wilt, een filmpje. Op die manier kunnen wij namelijk precies zien waar de fouten zitten.
Heb je de serie die ik aanraadde al gekeken? Daar nemen ze iemand die nog nooit gesquat heeft en gaan ze precies analyseren waar de fouten zitten en met welke accessoires oefeningen deze opgelost dienen te worden.
Bekijk de hele serie:
Klinkt goed, de reviews zijn ook veelbelovend. Mooie 'titel' ook: "world-renowned gluteal expert".quote:Op donderdag 4 juli 2013 05:20 schreef IrCute het volgende:
http://www.amazon.com/Str(...)ywords=strong+curves
besteld.
Laat ons weten wat je ervan vond.
Goeie serie, die had ik gemist. Thanksquote:Op donderdag 4 juli 2013 03:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb wel een foamroller maar ik heb die niet voor mijn APT gebruikt. Mijn APT heb ik gefikst met enkele stretches en oefeningen.
Dat moet zeker veranderen. Je moet een probleem niet vermijden, maar oplossen. Je moet aan je mobiliteit gaan werken (dit zou je in principe ook zonder directe klachten moeten doen). Ik heb het al twee keer hiervoor gezegd: maak, als je wilt, een filmpje. Op die manier kunnen wij namelijk precies zien waar de fouten zitten.
Heb je de serie die ik aanraadde al gekeken? Daar nemen ze iemand die nog nooit gesquat heeft en gaan ze precies analyseren waar de fouten zitten en met welke accessoires oefeningen deze opgelost dienen te worden.
Bekijk de hele serie:
-
ja is leuk mensen, en zo moet i ook heur, maar maak er geen suicide grip van. Ik bedoel hou hem goed op je handpalm, en niet dat je denkt dat i wel op je rug blijft liggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:46 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
En @ Drommeldaris: klopt! Is ook zo.
Voor je het weet schiet i tussen je rug en je onderarm, en nou ja, dan lig je op de grond.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 04-07-2013 08:18:14 ]![]()
Ja dat begrijp ik dus ook niet. Gasten die echt flink trainen, en dan alleen als het super warm is even een glaasje water gaan halen. Wat de neuk is dat danquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:11 schreef Sapstengel het volgende:
![]()
Ik vul minstens 3x m'n 800ml bidon bij. 1x met water en 2x met een beetje een soort sportdrankje met water er in. En dan heb ik nog chronisch een houte bek tijdens dat uur.![]()
![]()
Say what now?? 2,5l? Heb je dan geen last van dat je vol zit oid?quote:Op donderdag 4 juli 2013 07:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik dus ook niet. Gasten die echt flink trainen, en dan alleen als het super warm is even een glaasje water gaan halen. Wat de neuk is dat dan![]()
![]()
Ik vul minstens 3x m'n 800ml bidon bij. 1x met water en 2x met een beetje een soort sportdrankje met water er in. En dan heb ik nog chronisch een houte bek tijdens dat uur.
Ik drink nog geen 500ml tijdens mijn training.Deathlift or Die.![]()
lol nee. Hoef niet eens te piesen. Moet ik wel eerlijk zeggen dat die 3e bidon meestal niet helemaal leeg gaat en deels mee naar huis. Dus pak hem beet 2Lquote:Op donderdag 4 juli 2013 08:09 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Say what now?? 2,5l? Heb je dan geen last van dat je vol zit oid?
Ik drink nog geen 500ml tijdens mijn training.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 04-07-2013 08:19:05 ]![]()
Ik drink meestal 1 bidon leeg tijdens krachttraining en 1 tijdens cardio. Gooi er altijd wat spul in met amino's en electrolyten."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
ik heb gewoon in mijn systeemquote:Op donderdag 4 juli 2013 07:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik dus ook niet. Gasten die echt flink trainen, en dan alleen als het super warm is even een glaasje water gaan halen. Wat de neuk is dat dan![]()
![]()
Ik vul minstens 3x m'n 800ml bidon bij. 1x met water en 2x met een beetje een soort sportdrankje met water er in. En dan heb ik nog chronisch een houte bek tijdens dat uur.
Dat ik na elke set even 2 slokken water neem. Kan zo 3x750 ml op( laatste neem net zoals raymundo mee naar huis als ie nog niet op is).Helaas lukt me overdag drinken minder goed.
![]()
vraagje aan de voedings guru's hier. Zie onderstaand recept voor ontbijtkoekIs dit nu een gezond produkt of zorgt de behoorlijke hoeveelheid suiker ervoor dat dit een produkt is was je beter kunt mijden?quote:men neme 1pak zelfrijzend bakmeel euroshopper van de appie
300gr bastardsuiker donker of lichte maakt niet uit
20 gr koek en speculaaskruiden (verstegen blauw/wit )potje
1 theelepel zout dan eerst droog mengen!
met alpro soya melk het beslag aanmaken tot alles goed gemengd is. redelijk stevig
tijdens het mengen 2 eetlepels stroop toevoegen mogen er ook 3 zijn
dan rozijnen toevoegen en klaar is kees
bakken op 150 graden tijdens ong 130 minuten na ong 50 min .gaan ze rijzen
hou even de tijd in de gaten iedere oven is weer anders
testen met houten prikker moet er schoon uit komen,veel succes eet smakelijk![]()
IIFYMquote:Op donderdag 4 juli 2013 08:54 schreef Questular het volgende:
vraagje aan de voedings guru's hier. Zie onderstaand recept voor ontbijtkoek
[..]
Is dit nu een gezond produkt of zorgt de behoorlijke hoeveelheid suiker ervoor dat dit een produkt is was je beter kunt mijden?
En tja.. Suiker... Stroop... Clean is het niet."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wat is het beste schema om kracht en conditie te trainen? Ik ben nu op een punt dat ik genoeg spiermassa heb gekweekt, moet alleen droog worden. Maar ja wil wel sterker en fitter worden. Ik wil naast het schema 2 cardiodagen doen.![]()
Ook al snel 5 flesjes hier, 5x500 ml = 2.5 liter water tijdens een training. Goed voor de pumps, ik sta de hele dag bol van het kraanwater.Is er eigenlijk niet, je lichaam denkt niet in schema's.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:15 schreef Fanta-stick het volgende:
Wat is het beste schema om kracht en conditie te trainen? Ik ben nu op een punt dat ik genoeg spiermassa heb gekweekt, moet alleen droog worden. Maar ja wil wel sterker en fitter worden. Ik wil naast het schema 2 cardiodagen doen.Gewoon degelijk onder onderhoud eten en je het apenzuur cardio'en.
Minimaal een pound per week vet verliezen, 1.5 pound kan ook wel lijkt me. Zorg dat je jezelf niet ondervoed qua eiwitten (gaat niet zo snel, maar toch) en al je spiermassa blijft gebruiken.Zolang je progressief steeds zwaardere gewichten blijft pushen word je sterker.
Compounds verbranden veel kcal. Vind het altijd een beetje raar als mensen bepaalde oefeningen "ja daar word je droog van", "ja deze oefening is voor de aders op je borst", etc.![]()
[ Bericht 47% gewijzigd door Panzermaus op 04-07-2013 09:26:05 ]![]()
2,5 liter water tijdens een work out. Maar ik zweet ook praktisch niet, kan rustig 2 dagen met t zelfde shirt trainen. Tenzij cardio natuurlijk
Niet om het één of andere, maar dit moet je dus gewoon niet doen. Ik had het gisteren over vrouwen die na verloop van tijd niet eens meer ongesteld konden worden doordat ze zo diep in een deficit zaten en zich elke dag het apenzuur cardio'en (slome), met vrij weinig resultaat. Dat geen resultaat komt ook mede door cortisol in verband met vocht; dieeten = cortisol, cardio = cortisol, stress = cortisol. Dit alles = ontzettend veel vocht vasthouden en weinig vet verliezen (leptin komt hier ook weer) = helemaal lijp en verdrietig. Het is niks voor niks dat Fanta al "!!!!!!" zo begint te typen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:20 schreef Panzermaus het volgende:
Gewoon degelijk onder onderhoud eten en je het apenzuur cardio'en.![]()
Dus gewoon lekker de kcals hoog houden, carbs hoog, een lichte deficit en wellicht 2 HIIT sessies p.w. Meer niet. Je kunt ook beter lang bezig zijn met een lage deficit waarbij je genoeg verliest, dan dat je grote deficits neemt en op een gegeven moment geen 'buffer' meer hebt (long-term progression over short-term satisfaction). Daarom zorg je in je off-season ook voor een grotere buffer, voorbereidend op je cut-season.
Het doel is juist om je kcals zo hoog mogelijk te houden, een lichte deficit te creëren en zo min mogelijk cardio te doen.
Just my 2 cents.If not now, then when.![]()
Hmm, interessant. Maar schiet dit wel op? Hiermee ben je toch weken bezig om te cutten? Van minder dan een pound vetverlies per week word ik niet gelukkig, en dat terwijl ik eigenlijk niet zoveel kwijt hoef. Wanneer iemand 5 kg of meer kwijt moet kan ik me voorstellen dat je dan geen zin hebt in 10 week cutten ofzo.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet om het één of andere, maar dit moet je dus gewoon niet doen. Ik had het gisteren over vrouwen die na verloop van tijd niet eens meer ongesteld konden worden doordat ze zo diep in een deficit zaten en zich elke dag het apenzuur cardio'en (slome), met vrij weinig resultaat. Dat geen resultaat komt ook mede door cortisol in verband met vocht; dieeten = cortisol, cardio = cortisol, stress = cortisol. Dit alles = ontzettend veel vocht vasthouden en weinig vet verliezen (leptin komt hier ook weer) = helemaal lijp en verdrietig. Het is niks voor niks dat Fanta al "!!!!!!" zo begint te typen.![]()
Dus gewoon lekker de kcals hoog houden, carbs hoog, een lichte deficit en wellicht 2 HIIT sessies p.w. Meer niet. Je kunt ook beter lang bezig zijn met een lage deficit waarbij je genoeg verliest, dan dat je grote deficits neemt en op een gegeven moment geen 'buffer' meer hebt (long-term progression over short-term satisfaction). Daarom zorg je in je off-season ook voor een grotere buffer, voorbereidend op je cut-season.
Het doel is juist om je kcals zo hoog mogelijk te houden, een lichte deficit te creëren en zo min mogelijk cardio te doen.
Just my 2 cents.
Ik zie het als iets voor 3 weken ofzo.![]()
![]()
"Long-term progression over short-term satisfaction." <- apply dit ook bij bingen, stiekem wat koekjes, pizza of whatever eten terwijl het niet in je macro's past. En tsja, ergens geen zin in hebben zie ik niet als een optie. Get results, or die tryin'/mirin', right.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hmm, interessant. Maar schiet dit wel op? Hiermee ben je toch weken bezig om te cutten? Van minder dan een pound vetverlies per week word ik niet gelukkig, en dat terwijl ik eigenlijk niet zoveel kwijt hoef. Wanneer iemand 5 kg of meer kwijt moet kan ik me voorstellen dat je dan geen zin hebt in 10 week cutten ofzo.
Ik zie het als iets voor 3 weken ofzo.
Ik weet niet of je Ogus kent, maar iemand zoals hem die een show gaat doen die prept meestal voor bijna een jaar. Hij is nu al rond de 40 weken bezig met cutten. Die komt van ~15% en gaat natuurlijk erg laag (~5%). Een cut hoeft niet lang te duren, maar Fanta heeft nog wel eventjes te gaan, en bij vrouwen gaat het van zichzelf al iets slomer.If not now, then when.![]()
Yeahh, ik ken Matt Ogus. Maar mehhhh.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
"Long-term progression over short-term satisfaction." <- apply dit ook bij bingen, stiekem wat koekjes, pizza of whatever eten terwijl het niet in je macro's past. En tsja, ergens geen zin in hebben zie ik niet als een optie. Get results, or die tryin'/mirin', right.
Ik weet niet of je Ogus kent, maar iemand zoals hem die een show gaat doen die prept meestal voor bijna een jaar. Hij is nu al rond de 40 weken bezig met cutten. Die komt van ~15% en gaat natuurlijk erg laag (~5%). Een cut hoeft niet lang te duren, maar Fanta heeft nog wel eventjes te gaan, en bij vrouwen gaat het van zichzelf al iets slomer.Hier ben ik blijkbaar zelf echt te beachboy voor, zoveel moeite man. Ik wil niet het hele jaar hoeven cutten. Gewoon een beetje jezelf volstouwen year round en lekker hard gaan in de gym, zorgen dat je abs ten alle tijde zichtbaar blijven, en that's it.
![]()
![]()
Een pak chocomelk per dag kunnen drinken én zichtbare absfreakin ecto. Kom ik aan met mijn 300ml halfvolle melk 's ochtends.
Deathlift or Die.![]()
Cardio hoort er gewoon bij imho. Dan eet je maar een paar honderd kcal meer.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet om het één of andere, maar dit moet je dus gewoon niet doen. Ik had het gisteren over vrouwen die na verloop van tijd niet eens meer ongesteld konden worden doordat ze zo diep in een deficit zaten en zich elke dag het apenzuur cardio'en (slome), met vrij weinig resultaat. Dat geen resultaat komt ook mede door cortisol in verband met vocht; dieeten = cortisol, cardio = cortisol, stress = cortisol. Dit alles = ontzettend veel vocht vasthouden en weinig vet verliezen (leptin komt hier ook weer) = helemaal lijp en verdrietig. Het is niks voor niks dat Fanta al "!!!!!!" zo begint te typen.![]()
Just my 2 cents.
Ik moet altijd een beetje huilen van binnen als ik gasten zie beesten aan het ijzer maar vervolgens niet de trap op kunnen lopen zonder dat hun hartslag richting de 140 gaat. Leuk dat je een buffe mofo bent maar als je vitale organen grote moeite hebben om je spierbundels aan het werk te houden moet je misschien toch eens je prioriteiten heroverwegen.Behulpzaam als een waterkraan.
Matt Ogus doet het zolang om veel massa te behouden en gezond te blijven. Je kan er van buiten wellicht goed uitzien, maar van binnen kun je niet erg gezond zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yeahh, ik ken Matt Ogus. Maar mehhhh.Hier ben ik blijkbaar zelf echt te beachboy voor, zoveel moeite man. Ik wil niet het hele jaar hoeven cutten. Gewoon een beetje jezelf volstouwen year round en lekker hard gaan in de gym, zorgen dat je abs ten alle tijde zichtbaar blijven, en that's it.
Klopt, maar het liefst zo min mogelijk. Het wordt ook steeds meer nodig hoe lager je komt. Maar je kunt imo beter HIIT doen dan urenlange cardio. Is ook beter voor je systeem en minder catabool.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Cardio hoort er gewoon bij imho. Dan eet je maar een paar honderd kcal meer.
Ik moet altijd een beetje huilen van binnen als ik gasten zie beesten aan het ijzer maar vervolgens niet de trap op kunnen lopen zonder dat hun hartslag richting de 140 gaat. Leuk dat je een buffe mofo bent maar als je vitale organen grote moeite hebben om je spierbundels aan het werk te houden moet je misschien toch eens je prioriteiten heroverwegen.
Helemaal mee eens man.Functioneel zijn moet altijd een prioriteit blijven.
Vuistregel: als voedsel zoet smaakt, zit er een shitload aan suiker in.quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:54 schreef Questular het volgende:
vraagje aan de voedings guru's hier. Zie onderstaand recept voor ontbijtkoek
[..]
Is dit nu een gezond produkt of zorgt de behoorlijke hoeveelheid suiker ervoor dat dit een produkt is was je beter kunt mijden?
Alternatief: een shitload aan zoetstoffen.Confidence through competence![]()
Om af te vallen (uit ervaring en wat ik lees) vind ik het niet handig om vet/glycogeen als twee losse systemen te zien. Net zoals ik mijn portemonnee en mijn spaarrekening niet als twee losse systemen zie, maar als één geheel als deel van mijn eigen vermogen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:16 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.
Of is dit een raar idee?
Je zegt ook niet tegen iemand dat 'ie wat vaker moet pinnen ipv cash moet betalen als hij zijn spaarrekening langzaam moet laten slinken. Je zegt tegen hem dat hij meer moet uitgeven dan er binnenkomt aan inkomsten.
Als je daarnaast genoeg krachttraining doet en genoeg eiwitten inneemt, heb je het meeste al gedaan tegen spierverlies; ik denk echt dat dat 95% van de vergelijking is, en je maaltijdtiming misschien 5% van de variatie en dus mijn persoonlijke moeite niet om daar wat mee te doen. Al die studies die zogenaamd meer variatie laten zien, meten LBM (niet spierverlies, maar ook water etc.) en er wordt ook niet tegen de deelnemers gezegd dat ze fatsoenlijk krachttraining moeten doen of op hun eiwitinname gelet.
Wat Verbosity zegt: ik vind Leangains / IF enorm handig als ik weet dat ik 's avonds veel ga eten met vrienden, of gewoon op een dag als ik 's ochtends echt geen honger heb, om dan lekker mijn eerste maaltijd in de middag te nuttigen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 04-07-2013 11:56:10 ]Confidence through competence![]()
Ik ben 17 kg kwijt. Is nauwelijks cutten natuurlijk, maar om de laatste 4kg maak ik me nu echt geen zorgen. Zelfs al komt er in de vakantie een paar kilo bij.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hmm, interessant. Maar schiet dit wel op? Hiermee ben je toch weken bezig om te cutten? Van minder dan een pound vetverlies per week word ik niet gelukkig, en dat terwijl ik eigenlijk niet zoveel kwijt hoef. Wanneer iemand 5 kg of meer kwijt moet kan ik me voorstellen dat je dan geen zin hebt in 10 week cutten ofzo.
Ik zie het als iets voor 3 weken ofzo.
Zolang het avg omlaga blijft gaan vind ik het prima. Cardio na de KT doe ik dan ook alleen waar ik zin in heb. Soms bodypump, dan weer HIIT, treadmill of langdurig lage intensiteit.
En na een weekend BBQ etc knal ik intensiteit even iets omhoog, en eet ik een week clean zonder te smokkelen.
Daarnaast is "losgaan" op cheatday een stuk beperkter als ik 2 dagen de teugels wat vier. (wel genieten hedus dat combineer ik meestal met de dag dat ik op of net iets boven onderhoud uit wil komen. 2 a 3 dagen onder, 1 dag op = 2 keer in de week iets smokkelen
Ja, het gaat er niet om dat je stalinistisch strict bent, maar wat je in je leven kunt toelaten om die -17 kg vet te kunnen doen en je doelen te bereiken.
Er zijn simpele zaken die, als je ze consistent doet, van groot invloed zijn op je progressie. Er zijn ook simpele zaken die, zelfs als je ze doet, totaal géén invloed hebben op je progressie: al je eten op de honderdste gram nauwkeurig afwegen bijvoorbeeld.
Ik probeer zoveel mogelijk dat eerste te doen, en dat laatste te mijden. Zo hou je jezelf een beetje helder in je hoofd en verzand je niet in de bijzaken.
Heeft iemand nog "De Lijf Show" gezien gisteren?
Zat een foutje in w.m.b.t.
De vraag was of eieren goed waren voor de potentie ja of nee.
Ik zeg: Vetten=goed voor hormoon/testaanmaak=goed voor potentie niet?
Het kan er dus alleen maar goed aan doen zou ik zeggen, behalve als je er 50 per dag eet en er obeezig van wordt.
Was toch fout. Was een totaal fabeltje aldus dat programma.![]()
'k werd bijna boos achter m' n tv![]()
![]()
lolquote:Op donderdag 4 juli 2013 14:18 schreef Stereotomy het volgende:
Eieren = ruften = boze vriendin = geen sex = slecht voor je potentie
neukpatronen zijn het![]()
Lukt dit je echt? Het idee alleen alquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:40 schreef RaymondK het volgende:
Fuark, allemaal nieuwe oefeningen met Yoga gestern abend.
Waar onder het "bruggetje"![]()
[ afbeelding ]
Was not gona happen not lol. No shoulder ROM what so ever lol.
![]()
![]()
![]()
Ik ben nu even mijn schema op aan het stellen voor de Ramadan.
Mijn onderhoud is 1980 kcal. Min 500 kom ik neer op 1480 kcal per dag.
Eiwitten: 115 gr = 460 kcal
Vetten : 40 gr = 360 kcal
Koolhd : 165 gr = 660 kcal
Ik heb een 3 splitschema:
Triceps/Borst/Schouders
Biceps/Rug/Voorarmen
Benen
Rustdag
Triceps/Borst/Schouders
Biceps/Rug/Voorarmen
Benen
Rustdag etc. etc.
Ik train dus 6x per week.
Is m'n macroverdeling in orde of moet ik de vetten een beetje opschroeven?Ik ga voor het eerst aan IF doen btw en mijn doel is het verlagen van mijn BF. Momenteel is het 26% bij een gewicht van 56 kilo. Ik ben 1.57 lang.
![]()
Ik zou gewoon lekker recompen tijdens de ramadan.
Hoe is dat gebrek aan water eigenlijk overdag te doen? Ik IF ook (17:00 tot 23:00) maar zou me niet kunnen voorstellen hoe het is zonder een shitload water te drinken.
[ Bericht 64% gewijzigd door Awesome_ op 04-07-2013 21:04:56 ]BEASTMODE![]()
In hoeverre is een recomp optimaal voor mij? Ik moet dan 2480 kcal in 5 uur binnen zien te krijgen (22:00 tot 03:00). En daarnaast train ik 6 dagen. Dit betekent dat ik 6 dagen lang een overschot heb en maar 1 dag een tekort. (Correct me if I'm wrong). Kom ik dan niet sneller aan in gewicht (ook vet dus?)quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:59 schreef Awesome_ het volgende:
Ik zou gewoon lekker recompen tijdens de ramadan.
Hoe is dat gebrek aan water eigenlijk overdag te doen? Ik IF ook (17:00 tot 23:00) maar zou me niet kunnen voorstellen hoe het is zonder een shitload water te drinken.
Overdag doe ik het rustig aan. Gewoon geen gekke dingen doen![]()
![]()
Ja ik doelde meer op onderhoud eten elke dag. Calorie-inname moet je bekijken per tijdseenheid en niet zozeer per trainingsdag. Wanneer de tijdseenheid '1dag' niet toereikend is of lastig is dan ga je het gewoon per week bekijken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:12 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
In hoeverre is een recomp optimaal voor mij? Ik moet dan 2480 kcal in 5 uur binnen zien te krijgen (22:00 tot 03:00). En daarnaast train ik 6 dagen. Dit betekent dat ik 6 dagen lang een overschot heb en maar 1 dag een tekort. (Correct me if I'm wrong). Kom ik dan niet sneller aan in gewicht (ook vet dus?)
Overdag doe ik het rustig aan. Gewoon geen gekke dingen doen
Dus rekenvoorbeeldje:
Onderhoud = 1980kcals
7x1980 = 13.860kcals
Als je 6dagen boven onderhoud zou zitten (2480) en op rustdagen (die ene per week) daar onder (1480) kom je per week nog steeds op:
6 * 2480 + 1480 = 16.360
Dit betekend dus nog steeds een netto calorisch overschot per week van 16.360-13.860=2500 kcals. = weightgains
Nu ik erover nadenk weet ik niet niet zeker of het slim is om nu juist te cutten of op onderhoud te eten aangezien je van eten vaak ook dorst krijgt en dit je overdag kan killen. Misschien zijn er wat meer ervaren ramadanners hier?BEASTMODE![]()
Ah, op die manierquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:29 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja ik doelde meer op onderhoud eten elke dag. Calorie-inname moet je bekijken per tijdseenheid en niet zozeer per trainingsdag. Wanneer de tijdseenheid '1dag' niet toereikend is of lastig is dan ga je het gewoon per week bekijken.
Dus rekenvoorbeeldje:
Onderhoud = 1980kcals
7x1980 = 13.860kcals
Als je 6dagen boven onderhoud zou zitten (2480) en op rustdagen (die ene per week) daar onder (1480) kom je per week nog steeds op:
6 * 2480 + 1480 = 16.360
Dit betekend dus nog steeds een netto calorisch overschot per week van 16.360-13.860=2500 kcals. = weightgains
Nu ik erover nadenk weet ik niet niet zeker of het slim is om nu juist te cutten of op onderhoud te eten aangezien je van eten vaak ook dorst krijgt en dit je overdag kan killen. Misschien zijn er wat meer ervaren ramadanners hier?
Ik volg ook dit topic: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=155010343
De meeste van hen gaan cutten tijdens de ramadan. Ik weet niet of IF überhaupt geschikt is als je een overschot wil creëren. Mijn doel tijdens de ramadan is vetverlies en krachtbehoud. Een toename in kracht is altijd welkom en als ik een aantal kilo onder ga liggen is het ook geen ramp. Zolang het maar niet dubbele cijfers gaat worden.![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het kan goed zijn dat je stofwisseling door te lage intake vertraagd is.quote:![]()
![]()
En hoe zit dat met Caseïne/whey? Die meuk is ook fucking zoet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vuistregel: als voedsel zoet smaakt, zit er een shitload aan suiker in.
Alternatief: een shitload aan zoetstoffen.![]()
Nee, de zoetstoffen in de caseine/whey zijn zoet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
En hoe zit dat met Caseïne/whey? Die meuk is ook fucking zoet.
Naturel caseine/whey is *niet* zoet.Ze maken het zo zoet omdat wij hardcore bodybuilders natuurlijk wel een kindersmaakje aan onze shakes willen hebben.quote:Ingredienten:
Cross-Flow Ultra&Micro Gefilterde Whey Isolaat instant, smaakaroma, guargom, sucralose, acesulfame-k.
http://www.bodyenfitshop.(...)ection/ingredienten/Confidence through competence![]()
Zoetstoffen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
En hoe zit dat met Caseïne/whey? Die meuk is ook fucking zoet.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
'quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, de zoetstoffen in de caseine/whey zijn zoet.
Naturel caseine/whey is *niet* zoet.
[..]
Ze maken het zo zoet omdat wij hardcore bodybuilders natuurlijk wel een kindersmaakje aan onze shakes willen hebben.
Koop je ook naturel om de zoetstoffen te vermijden?![]()
Als jij zoetstoffen wil vermijden moet jij naturel kopen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:43 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
'
Koop je ook naturel om de zoetstoffen te vermijden?
En tevens alle (supermarkt)producten met zoetstoffen vermijden.Confidence through competence![]()
zoetstoffen gquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
En hoe zit dat met Caseïne/whey? Die meuk is ook fucking zoet.![]()
Ik moet bekennen dat ik stiekem wel kan genieten van dat programma, maar er komt soms wel bullshit langs hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:53 schreef RaymondK het volgende:
Heeft iemand nog "De Lijf Show" gezien gisteren?
Zat een foutje in w.m.b.t.
De vraag was of eieren goed waren voor de potentie ja of nee.
Ik zeg: Vetten=goed voor hormoon/testaanmaak=goed voor potentie niet?
Het kan er dus alleen maar goed aan doen zou ik zeggen, behalve als je er 50 per dag eet en er obeezig van wordt.
Was toch fout. Was een totaal fabeltje aldus dat programma.![]()
'k werd bijna boos achter m' n tv
Vind het vooral grappig als die BN'ers zo betweterig hun keuze onderbouwen maar er finaal naast zitten.
This isn't even my final form.![]()
Hmm ja snap m. Duidelijke vergelijking wel, al gaat ie niet helemaal op denk ik. Maar inderdaad, als het maar zo weinig uitmaakt kun je uit gemaksoverwegingen overgaan op IF. Thanksquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Om af te vallen (uit ervaring en wat ik lees) vind ik het niet handig om vet/glycogeen als twee losse systemen te zien. Net zoals ik mijn portemonnee en mijn spaarrekening niet als twee losse systemen zie, maar als één geheel als deel van mijn eigen vermogen.
Je zegt ook niet tegen iemand dat 'ie wat vaker moet pinnen ipv cash moet betalen als hij zijn spaarrekening langzaam moet laten slinken. Je zegt tegen hem dat hij meer moet uitgeven dan er binnenkomt aan inkomsten.
Als je daarnaast genoeg krachttraining doet en genoeg eiwitten inneemt, heb je het meeste al gedaan tegen spierverlies; ik denk echt dat dat 95% van de vergelijking is, en je maaltijdtiming misschien 5% van de variatie en dus mijn persoonlijke moeite niet om daar wat mee te doen. Al die studies die zogenaamd meer variatie laten zien, meten LBM (niet spierverlies, maar ook water etc.) en er wordt ook niet tegen de deelnemers gezegd dat ze fatsoenlijk krachttraining moeten doen of op hun eiwitinname gelet.
Wat Verbosity zegt: ik vind Leangains / IF enorm handig als ik weet dat ik 's avonds veel ga eten met vrienden, of gewoon op een dag als ik 's ochtends echt geen honger heb, om dan lekker mijn eerste maaltijd in de middag te nuttigen..
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik weet niet of ik bij oefeningen 'vol' genoeg ga. Het ene gewicht is voor 3*10 te licht, maar het andere weer te zwaar. En of ik ze te snel/te langzaam doe. En of er 1min rust tussen zit. Letten jullie daar goed op? Warming up setjes doe ik nauwelijks, alleen bij sq en bp.![]()
Gewoon maximaal gas geven. En eerlijk zijn tegen je zelf of je zwaarder kan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:00 schreef Atemno het volgende:
Ik weet niet of ik bij oefeningen 'vol' genoeg ga. Het ene gewicht is voor 3*10 te licht, maar het andere weer te zwaar. En of ik ze te snel/te langzaam doe. En of er 1min rust tussen zit. Letten jullie daar goed op? Warming up setjes doe ik nauwelijks, alleen bij sq en bp."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Die troep heeft echt geen reet gedaan voor mijn borstbeen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:44 schreef StraatSoldaat het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)-msmm/review/?page=1
Ze doen net of het kanker geneestHeuj die kan ik welquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:40 schreef RaymondK het volgende:
Fuark, allemaal nieuwe oefeningen met Yoga gestern abend.
Waar onder het "bruggetje"![]()
[ afbeelding ]
Was not gona happen not lol. No shoulder ROM what so ever lol.
![]()
![]()
Ik kan ook m'n hoofd staan
-
pfff ik kan ook op je hoofd staan hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 02:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Die troep heeft echt geen reet gedaan voor mijn borstbeen.
[..]
Heuj die kan ik wel![]()
Ik kan ook m'n hoofd staan![]()
![]()
Dat denkt men. Nog niet zo lang geleden waren enkele hard-core pre-work-outs ronduit smerig. O.a. Unleash v3 (XXL) en JP8 (GetDiesel) waren goor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, de zoetstoffen in de caseine/whey zijn zoet.
Naturel caseine/whey is *niet* zoet.
[..]
Ze maken het zo zoet omdat wij hardcore bodybuilders natuurlijk wel een kindersmaakje aan onze shakes willen hebben.![]()
Get Diesel Nos ether wel eens gehad, na verloop van tijd ga je de smaak waarderenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat denkt men. Nog niet zo lang geleden waren enkele hard-core pre-work-outs ronduit smerig. O.a. Unleash v3 (XXL) en JP8 (GetDiesel) waren goor.
Dat vraag ik me afquote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:20 schreef Questular het volgende:
[..]
pfff ik kan ook op je hoofd staan hoor"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Mja. Maar hoe zit het met te snel/te langzaam en de rust? Let je daar echt goed op met de klok erbij of in dergelijke?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:09 schreef Push. het volgende:
[..]
Gewoon maximaal gas geven. En eerlijk zijn tegen je zelf of je zwaarder kan.![]()
Dat is ook de voornaamste reden waarom ik IF doe, met een eetperiode van 3 a 4 uur. Het is makkelijk om geen eten mee naar het werk te hoeven nemen en de hele dag niet aan eten te denken. Ondanks dat ik redelijk weinig eet heb ik op deze manier 's avonds toch het idee veel te eten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:19 schreef Push. het volgende:
[..]
Maar inderdaad, als het maar zo weinig uitmaakt kun je uit gemaksoverwegingen overgaan op IF. Thanks.
Ik zorg ervoor dat ik bij de laatste set tot failure ga, vind het eenvoudig om te bepalen wel gewicht daarvoor nodig is. Rust doe ik op gevoel (meestal 1 a 2 min), maakt niet zoveel uit lijkt me.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:00 schreef Atemno het volgende:
Ik weet niet of ik bij oefeningen 'vol' genoeg ga. Het ene gewicht is voor 3*10 te licht, maar het andere weer te zwaar. En of ik ze te snel/te langzaam doe. En of er 1min rust tussen zit. Letten jullie daar goed op? Warming up setjes doe ik nauwelijks, alleen bij sq en bp.![]()
Lekker belangrijk of je nou 51,8 of 74,3 seconden rust tussendoor paktquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:34 schreef Atemno het volgende:
[..]
Mja. Maar hoe zit het met te snel/te langzaam en de rust? Let je daar echt goed op met de klok erbij of in dergelijke?.
Bij zware squats pak ik misschien wel 2 of 3 minuten rust om me weer helemaal op te laden. Geen idee, nooit getimed.Behulpzaam als een waterkraan.
Ik snap soms echt niks van het herstelproces bij blessures. Kon gisteren mijn pols nog nauwelijks bewegen zonder pijn en nu voel ik er niks meer van terwijl het een blessure van vorige week dinsdag was. Ibuprofen werkt dan toch beter dan ik dacht met blessures, ook als de pijnstillende werking is uitgewerkt![]()
Maar dan kom ik de laatste set maar tot 5 ipv 8/10. En met 1 gewicht lager red ik dat weer makkelijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:27 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat is ook de voornaamste reden waarom ik IF doe, met een eetperiode van 3 a 4 uur. Het is makkelijk om geen eten mee naar het werk te hoeven nemen en de hele dag niet aan eten te denken. Ondanks dat ik redelijk weinig eet heb ik op deze manier 's avonds toch het idee veel te eten.
[..]
Ik zorg ervoor dat ik bij de laatste set tot failure ga, vind het eenvoudig om te bepalen wel gewicht daarvoor nodig is. Rust doe ik op gevoel (meestal 1 a 2 min), maakt niet zoveel uit lijkt me.
En 1 REP moet toch 3sec duren? Let daar nooit op eigenlijk.![]()
Vandaag eindelijk weer eens degelijk gesquat (3x5). Het gewicht was nog erg licht (65kg), maar lekker explosief en met een rechte rug. Reet naar achteren, hoofd omhoog is een belangrijke cue voor mij om degelijke form te houden.
Ik vind het op zich wel lekker om helemaal opnieuw te beginnen met starting strength. Ik kan me nu bij iedere lift opnieuw helemaal focussen op de formKleine foutjes eruit halen enz.
-
Dat komt omdat ibuprofen behalve een pijnstiller ook een anti-inflammatie werking heeft.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:07 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik snap soms echt niks van het herstelproces bij blessures. Kon gisteren mijn pols nog nauwelijks bewegen zonder pijn en nu voel ik er niks meer van terwijl het een blessure van vorige week dinsdag was. Ibuprofen werkt dan toch beter dan ik dacht met blessures, ook als de pijnstillende werking is uitgewerkt"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Tellen jullie trouwens je visolie mee in je calorieën? Ik neem tegenwoordig 6 caps om te kijken of ik mijn chronisch pijnlijke borstbeen daarmee kan helpen, maar dat tikt snel aan. 6 x 2 g x 9kcal/g = 100 kcal. Genoeg om me 's ochtends uit mijn fasted state te schoppen lijkt me, dus ik neem ze tegenwoordig 's avonds.
Nu doe ik momenteel een recomp / lichte bulk, dus zo erg vind ik het niet, maar in de cut moet je dit soort kleine dingen goed in de gaten houden volgens mij. Per stuk is het niet veel, maar het tikt wel aan."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: