SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Nieuw schema, eens van die split af en vanaf nu gewoon push, pull, legs, rust, push, pull, legs, rust etc.quote:Push
A:
incline db press
benchpress max effort
incline flies/of cable
overhead presses
side raises
dips/small grip benchpress
skullcrusher met barbell of dumbells
tricep rope
B:
overhead press/push press max effort
incline db press
flies
side raises
dips/small grip benchpress
tricep kickback
tricep rope
Pull
A:
deadlift max effort
pullups
bent over row/pendlayrow/tbar row
straight arm pulldown
cable rows/dumbbell rows
rear delt fly of cable
shrugs
EZ bar curls/DB hammer curls
B:
deadlift variatie (romanian/box dl/deficit dl)
pullups
bent over row/pendlayrow/tbar row
straight arm pulldown
cable rows/dumbbell rows
rear delt fly of cable
shrugs
EZ bar curls/DB hammer curls
Legs
A:
low bar squat max effort
lunges
pistolsquat variatie
leg extensions
ham oefening (glute ham raise/leg curl)
core werk
B:
high bar squat/frontsquat
goodmornings
stiff legged dl
glute ham raises
dumbell hamstring oefening
core werk
Ben benieuwd hoe dat uitpakt, iig goed benen pakken en minder rustdagen. Maarja op rustdagen zit ik toch maar ongeduldig thuis omdat ik graag wil trainen.![]()
Niks zwembad. Wij gingen op een catamaran-cruise over Sydney Harbour, inclusief voor anker gaan en het water in. Voelt niet verkeerd om in December in het warme water te dobberen met een biertje in je hand, wetende dat ze in je thuisland sterven van de kou. Beetje de vruchten plukken van maanden hard werken in de gym; ik was eigenlijk helemaal niet zo groot, maar miren dat ze dedenquote:Op maandag 1 juli 2013 09:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
haha.![]()
bedrijfsuitje wordt hier naar automuseum en met oude eendjes rijden (zelf geregeld![]()
)
had wel naar een zwembad kunnen gaan idd. lol. al die deskjockeys hier![]()
shit nee, moet ik eerst cuttenAan het eind van de avond verplaatste het feest zich naar mijn appartement, waar ik een vrouwelijke collega zowat uit m'n slaapkamer heb moeten slaan
Ja, die lui zijn nu wel stil als ik weer vier ruftende eieren naar binnen schuif. Maar er zijn nieuwe bijgekomen, die nog niet helemaal snappen hoe het in z'n werk gaat.
[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 01-07-2013 15:34:32 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ziet er wel goed uit man!quote:Op maandag 1 juli 2013 15:17 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nieuw schema, eens van die split af en vanaf nu gewoon push, pull, legs, rust, push, pull, legs, rust etc.
Ben benieuwd hoe dat uitpakt, iig goed benen pakken en minder rustdagen. Maarja op rustdagen zit ik toch maar ongeduldig thuis omdat ik graag wil trainen.Deficit DL's zijn ook erg nice. Doe je trouwens sumo of conventional?
If not now, then when.![]()
Ik heb ook een tijd deficit DLs geprobeerd, maar ik krijg het niet echt voor elkaar om mijn onderrug strak te houden. Ik had het idee dat het goed ging, maar een bekende van me kwam naar me toe en zei dat mijn onderrug behoorlijk krom was. Tips?
[ Bericht 33% gewijzigd door star_gazer op 01-07-2013 15:46:14 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik doe conventioneel. Misschien dat ik een keer op B-dag sumo erin stop voor de variatie.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ziet er wel goed uit man!Deficit DL's zijn ook erg nice. Doe je trouwens sumo of conventional?
Deficit heb ik zelf nog nooit gedaan, morgen voor het eerst. Dus tips over de form kan ik nog niet geven, zelf ook even kijken hoe het uitpakt.![]()
foto's bedrijfsuitje vorig jaar aan ze laten zienquote:Op maandag 1 juli 2013 15:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Niks zwembad. Wij gingen op een catamaran-cruise over Sydney Harbour, inclusief voor anker gaan en het water in. Voelt niet verkeerd om in December in het warme water te dobberen met een biertje in je hand, wetende dat ze in je thuisland sterven van de kou. Beetje de vruchten plukken van maanden hard werken in de gym; ik was eigenlijk helemaal niet zo groot, maar miren dat ze dedenAan het eind van de avond verplaatste het feest zich naar mijn appartement, waar ik een vrouwelijke collega zowat uit m'n slaapkamer heb moeten slaan
Ja, die lui zijn nu wel stil als ik weer vier ruftende eieren naar binnen schuif. Maar er zijn nieuwe bijgekomen, die nog niet helemaal snappen hoe het in z'n werk gaat.![]()
![]()
![]()
Lol beter van niet. Was zo bezopen als watquote:Op maandag 1 juli 2013 15:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
foto's bedrijfsuitje vorig jaar aan ze laten zien![]()
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Maak anders eens een filmpje, of kijk op YouTube. Het is lastig om te zeggen waar je op moet letten.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:35 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb ook een tijd deficit DLs geprobeerd, maar ik krijg het niet echt voor elkaar om mijn onderrug strak te houden. Ik had het idee dat het goed ging, maar een bekende van me kwam naar me toe en zei dat mijn onderrug behoorlijk krom was. Tips?If not now, then when.![]()
Stats kan ik beter niet vermeldenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:05 schreef Atemno het volgende:
[..]
Leukleuk! Wat zijn je huidige stats en doelen?![]()
Doelen:
Squaten 100kg
Bp 75-80kg
Dl:125kg
Als ik dit heb gehaald kijk ik weer verder![]()
![]()
Succes met je doelen, wat heb je eerder behaald?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:06 schreef lolrofl het volgende:
[..]
Stats kan ik beter niet vermelden![]()
Doelen:
Squaten 100kg
Bp 75-80kg
Als ik dit heb gehaald kijk ik weer verderNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Boeie, gewoon zeggen, iedereen begint ergens.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:06 schreef lolrofl het volgende:
[..]
Stats kan ik beter niet vermelden![]()
Doelen:
Squaten 100kg
Bp 75-80kg
Als ik dit heb gehaald kijk ik weer verder![]()
Vorige keer met blessure aan mijn knie rustig aan moeten doen en de lol kwijtgeraakt, waardoor ik stoptequote:Op maandag 1 juli 2013 18:14 schreef esv7 het volgende:
[..]
Succes met je doelen, wat heb je eerder behaald?![]()
Was
BP 55kg
Squats 60kg
DL 50kg
Dus heel matig![]()
Nwja das al op weg in de goede richting iig. Jammer dat je het plezier in het trainen kwijt was geraakt(en de blessure ook). Ga je nu starting strength doen?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:33 schreef lolrofl het volgende:
[..]
Vorige keer met blessure aan mijn knie rustig aan moeten doen en de lol kwijtgeraakt, waardoor ik stopte![]()
Was
BP 55kg
Squats 60kg
DL 50kg
Dus heel matigNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik heb vorige keer SS gedaan en ga dus ook nu doen denk ikquote:Op maandag 1 juli 2013 18:44 schreef esv7 het volgende:
[..]
Nwja das al op weg in de goede richting iig. Jammer dat je het plezier in het trainen kwijt was geraakt(en de blessure ook). Ga je nu starting strength doen?![]()
Ben toe aan iets nieuws! Iemand die nog een 'leuke' borsttraining weet?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
Ik ben verliefd op cable flyesquote:Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.![]()
Ben zelf niet zo kapot van. Van gewone flyes voel ik mijn borsten veel meer iig.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:54 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ik ben verliefd op cable flyes![]()
Lekker dippen dan?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:56 schreef lolrofl het volgende:
[..]
Ben zelf niet zo kapot van. Van gewone flyes voel ik mijn borsten veel meer iig.It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.![]()
Ik doe nu:quote:Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Db bp
Incline db bp
Db flyes
En dips
Vind incline db press lekkerste borst oefening die ik tot noch toe heb gedaan, upper pecs branden lekker.Nice, veel succes.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:45 schreef lolrofl het volgende:
[..]
Ik heb vorige keer SS gedaan en ga dus ook nu doen denk ik
[ Bericht 13% gewijzigd door esv7 op 01-07-2013 19:30:44 ]No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Iemand hier die nog een goede gym weet regio zuid-oost Friesland? Zeg maar grens met Drenthe. Ik ben vanaf volgende week weer een maandje thuis en zoek dus even een tijdelijke oplossing.![]()
Beesten, wat denken jullie. Ik ben in mijn slow bulk helemaal niks aangekomen, ongeveer hetzelfde gewicht gebleven met 2600kcal. Ophogen naar 2800 of nog iets meer erbij gooien? Wil niet teveel in vet aankomen in de bulk, onder de 16% blijven.
Word een beetje lijp van niet aankomen.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Als je niet aankomt eet je te weinig. Gewoon rustig opvoeren naar 2800.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:51 schreef Drinky het volgende:
Beesten, wat denken jullie. Ik ben in mijn slow bulk helemaal niks aangekomen, ongeveer hetzelfde gewicht gebleven met 2600kcal. Ophogen naar 2800 of nog iets meer erbij gooien? Wil niet teveel in vet aankomen in de bulk, onder de 16% blijven.
Word een beetje lijp van niet aankomen.![]()
Net vluchtig 5-3-1 van Wendler gelezen (dank u Dropbox) - leuk trainingsschema, maar mijn god, wat een brak dieetadvies geeft deze meneer
'Drink een eiwitshake van 50 gram bij elke maaltijd' en:Wat is deze?quote:'s nachts wakker worden en een grote eiwitshake nemen, dat helpt echt!
In ieder geval goed dat hij dit boek begint met dat hij, in zijn beste powerlift periode, een dikke koe was die z'n eigen veters niet kon strikken zonder een rood hoofd te krijgen en buiten adem te raken.Confidence through competence![]()
Dan bulk je niet, je zit nu op onderhoud. Dan zal je meer calorieën moeten nuttigen om aan te komen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:51 schreef Drinky het volgende:
Word een beetje lijp van niet aankomen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Beetje als Rip. Lees hun trainingschema, sla het voedingsadvies per definitie over.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:17 schreef Stereotomy het volgende:
Net vluchtig 5-3-1 van Wendler gelezen (dank u Dropbox) - leuk trainingsschema, maar mijn god, wat een brak dieetadvies geeft deze meneer![]()
![]()
Mja, typische powerlifterquote:Op maandag 1 juli 2013 20:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Beetje als Rip. Lees hun trainingschema, sla het voedingsadvies per definitie over.
Anyway, het punt van het boek is duidelijk: langzaam progressie maken met grote compounds. Maar da's zo ongeveer het punt van alle goede trainingsmethodes...Confidence through competence![]()
Behalve als je een wandelend skelet bent.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Beetje als Rip. Lees hun trainingschema, sla het voedingsadvies per definitie over.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
ik weet mijn baseline nu wel, maar na een maand geen progress( ging voor 250 gram per week) moet ik het nog hoger gooien.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:17 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dan bulk je niet, je zit nu op onderhoud. Dan zal je meer calorieën moeten nuttigen om aan te komen.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Waterfluctuaties?quote:Op maandag 1 juli 2013 20:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik weet mijn baseline nu wel, maar na een maand geen progress( ging voor 250 gram per week) moet ik het nog hoger gooien.BEASTMODE![]()
Valt me wel mee. Net ook even doorgescrolled voor voedingsadvies. Zijn grote richtlijnen heeft hij er neer gezet. Maar de eerste zin zegt eigenlijk al alles.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:17 schreef Stereotomy het volgende:
Net vluchtig 5-3-1 van Wendler gelezen (dank u Dropbox) - leuk trainingsschema, maar mijn god, wat een brak dieetadvies geeft deze meneer
'Drink een eiwitshake van 50 gram bij elke maaltijd' en:
[..]
Wat is deze?
In ieder geval goed dat hij dit boek begint met dat hij, in zijn beste powerlift periode, een dikke koe was die z'n eigen veters niet kon strikken zonder een rood hoofd te krijgen en buiten adem te raken.quote:I'm probably the last guy you should ask about dieting, but since I've been asked this a million times, here are my general recommedations.
1. Eat all whole foods. Try to avoid protein powders unless absolutely necessary.
2. Eat 4-6 meals per day. Each meal should have some kind of protein source, some kind of fruit or vegetable, and some kind of carbohydrate.
3. Try to get 1 gram of protein per pound of bodyweight per day through whole foods. If you're over 15% body fat, use your lean body mass instead of bodyweight.
4. Don't go crazy counting calories, grams of protein, etc. Just eat and learn how to approximate your portions.
5.If you want to gain weight, the simplest way is to drink a gallon of milk a day. Simple and effective.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik weet niet waar Wout Zijlstra's trainingsschuur precies staat, maar dat is een hele goede optie. Volgens mij Lemmer. In Assen zit Energym. Verder weet ik het zo niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:45 schreef Virtud het volgende:
Iemand hier die nog een goede gym weet regio zuid-oost Friesland? Zeg maar grens met Drenthe. Ik ben vanaf volgende week weer een maandje thuis en zoek dus even een tijdelijke oplossing.![]()
Da's zijn advies in de FAQ; in het echte stuk over voedingsadvies gaat hij behoorlijk overboord met de shakes. Hij zegt letterlijk 50 gram protein shake *bij elke maaltijd*. Naast een berg normaal eiwit voedsel. En even later: 4 maaltijden op een dag, optioneel naar 6 toe.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:31 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Valt me wel mee. Net ook even doorgescrolled voor voedingsadvies. Zijn grote richtlijnen heeft hij er neer gezet. Maar de eerste zin zegt eigenlijk al alles.
[..]Confidence through competence![]()
Lees net zijn dieët vol met shakes.![]()
Vervolgens zeggen dat je zoveel mogelijk proteïne poeders moet vermijden....Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
nja zit al op anderhalve maand en ik kom nooit boven de 72kg uit. Wel eronder, nooit erboven. Misschien dat ik met 2900 wel progress ga zienquote:I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Dit. Zie eerste regel OP.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:27 schreef seto het volgende:
[..]
Boeie, gewoon zeggen, iedereen begint ergens.![]()
I agree. Ga voor voedingsadviezen wel naar andere auteurs.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:37 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Nouja, laten we zeggen dat hij puur voor de powerlifting gaat, niet voor de low bf%
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hangt van je doel af. Als je wilt bulken zijn zijn voedingsadviezen wel goed, zo te zien.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
I agree. Ga voor voedingsadviezen wel naar andere auteurs.![]()
GOMAD met meerdere proteïne shakesquote:Op maandag 1 juli 2013 20:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hangt van je doel af. Als je wilt bulken zijn zijn voedingsadviezen wel goed, zo te zien.
Verbo is terug?
Hoeveel reps x sets bij een beginners schema? Ik dacht zelf om 3x8 te doen
En nog een vraag over eieren hoeveel mag je maximaal per week/dag eten ivm met je cholesterol of is dat allemaal bullshit?![]()
Anders lees je de OP eens.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:59 schreef Rozzje het volgende:
Hoeveel reps x sets bij een beginners schema? Ik dacht zelf om 3x8 te doen
En nog een vraag over eieren hoeveel mag je maximaal per week/dag eten ivm met je cholesterol of is dat allemaal bullshit?![]()
Ben net tot de conclusie gekomen dat ik ben afgevallen op 3100 kcal per dag gemiddeldquote:Op maandag 1 juli 2013 19:51 schreef Drinky het volgende:
Word een beetje lijp van niet aankomen."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
nee,er staan verschillende doelen in.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:02 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan maar er staan verschillende meningen inDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Whatever. Zolang je laatste rep van je laatste set maar bijna tegen failure zit, anders train je te licht. Kun je met een gewicht 3x8 halen, dan voor volgende keer gewicht omhoog.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:59 schreef Rozzje het volgende:
Hoeveel reps x sets bij een beginners schema? Ik dacht zelf om 3x8 te doenGeen maximum, maar variatie in je eten is goed omdat geen enkel voedselproduct alles bevat wat je nodig hebt.quote:En nog een vraag over eieren hoeveel mag je maximaal per week/dag eten ivm met je cholesterol of is dat allemaal bullshit?Confidence through competence![]()
Top bedankt ik ga in januari/februari me inschrijven bij een sportschool om dan te starten hopelijk heb ik bij het einde van het jaar progressie geboekt.. Ik zie een langdurige uitdaging wel zitten en kan ik me nog voor die tijd nog wat kennis oppakken..quote:Op maandag 1 juli 2013 22:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Whatever. Zolang je laatste rep van je laatste set maar bijna tegen failure zit, anders train je te licht. Kun je met een gewicht 3x8 halen, dan voor volgende keer gewicht omhoog.
[..]
Geen maximum, maar variatie in je eten is goed omdat geen enkel voedselproduct alles bevat wat je nodig hebt.![]()
Prima, maar bedenk dat je inschrijven bij een GOEDE sportschool (squatrack, bankdruk bankjes, dumbbells > 30 kg) veel en veel en veel en veel belangrijker is dan te pielen of je 3x8 of 5x5 moet doen.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:44 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Top bedankt ik ga in januari/februari me inschrijven bij een sportschool om dan te starten hopelijk heb ik bij het einde van het jaar progressie geboekt.. Ik zie een langdurige uitdaging wel zitten en kan ik me nog voor die tijd nog wat kennis oppakken..Confidence through competence![]()
Brotip: kies je sportschool nauwkeurig. Voor verdere informatie omtrent deze kwestie verwijs ik je naar de user Susteren.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:44 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Top bedankt ik ga in januari/februari me inschrijven bij een sportschool om dan te starten hopelijk heb ik bij het einde van het jaar progressie geboekt.. Ik zie een langdurige uitdaging wel zitten en kan ik me nog voor die tijd nog wat kennis oppakken..BEASTMODE![]()
Dan was hij 5 gescheurde spieren, 3 kapotte ligamenten en een paar beroertes verder.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tate. Zonder professionele hulp had hem vast iets ernstigs overkomen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
@Stereo/Awsome ik neem aan dat Fit4free en Basic wel gewoon bijna alles heeft liggen? Of ik kan ook naar een kleinere gym voor mij maakt dat niet uit zolang ik maar in een prettige omgeving zit.. Ik zal regelmatig wel hier posten voor antwoorden etc
Thnx allemaal![]()
Je moet er niet klakkeloos vanuit gaan dat een gym (bijna) alles heeft staan. Ga er zelf even langs en neem een gratis proef les/periode als deze wordt aangeboden om te kijken of alle benodigde spullen er staan.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:51 schreef Rozzje het volgende:
@Stereo/Awsome ik neem aan dat Fit4free en Basic wel gewoon bijna alles heeft liggen? Of ik kan ook naar een kleinere gym voor mij maakt dat niet uit zolang ik maar in een prettige omgeving zit.. Ik zal regelmatig wel hier posten voor antwoorden etc
Thnx allemaalOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Vooral dat laatste.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:47 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dan was hij 5 gescheurde spieren, 3 kapotte ligamenten en een paar beroertes verder.![]()
Verschilt per vestiging. Gewoon een keertje langsgaan joh, ze doen nergens moeilijk als je vraagt of je ff een kijkje mag nemen.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:51 schreef Rozzje het volgende:
Thnx allemaal![]()
Zelf kijken inderdaad. En hanteer dat lijstje van stereo, want als eckte n00b weet je niet waar je op moet letten.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:51 schreef Rozzje het volgende:
Thnx allemaalBEASTMODE![]()
Ga van m'n eerder gepostte power- en krachtschema afstappen. Lekkere gains gemaakt in kracht en postuur en ben er nog lang niet op uitgekeken. Maar ik ga toch overstappen. Moet er over ongeveer twee en een halve maand een stuk voller bij staan qua massa. Ben soort van gescout door een winkel, en daar zoeken ze 'beachboy'-achtige posturen, zover ik weet. Wil de baan graag hebben, dus ga er m'n eerdere plannen voor opzij schuiven.
Maandag – rug & biceps
- Lat pulley rug
- Deadlift rug
- Close grip row rug
- Crow row rug
- Chin ups rb
- Pull ups rb
- Db curl bi
- Ez curl bi
- Hammer curl bi
- Cable curl bi
Dinsdag – chest & triceps
- Dumbell press ch
- Dumbell fly ch
- Bench press ch
- Incline db press ch
- Incline bench ch
- Dips ct
- Triceps pulldown tri
- Triceps one arm kickback tri
- Skull crushers tri
- Planks buik
- Side bend buik
Woensdag – traps & schouders
- Shrugs tr
- Side raise sch
- Front raise sch
- Rear deltoid sch
- Overhead press sch
- Upright row sch
- Planks buik
- Oblique crunch buik
Donderdag – benen & obliques
- Squat be
- Leg press be
- Leg extension be
- Calf raise kuiten
- Calf raise kuiten
- Side bend buik
- Side crunch buik
- Planks buik
Vrijdag – schouders/buik/lats
- Lat pull rug
- Side raise sch
- Front raise sch
- Rear delt sch
- Obliques buik
- Planks buik
- Deadlift compound
- Power clean compound
Heb eigenlijk altijd op kracht getraind, dus weet niet zo goed hoe ik een goed massaschema opstel. Ga alles 4x10 doen. Te veel oefeningen? Heb nog zat te gainen, dus hoef me geen zorgen te maken om cortisolspiegel.
Pak drie keer per week buik. Vraag me af of dat goed is. Dacht zelf aan één of twee keer. Maar trainingsmaatje beweert dat drie keer echt wel kan met dag rust er tussen. Heb er zelf m'n bedenkingen over.
Voeding zit trouwens wel goed.
Iemand op of aanmerkingen?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
lezenquote:Op maandag 1 juli 2013 22:34 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Er wordt veel geadviseerd dus ik weet niet precies voor wat ik moet gaan
Maar in het kort. Weinig herhalingen (dus hoog gewicht) is kracht. Meer herhalingen (10-12 keer bv.) is meer gericht op hypertrophy, dus spiergrote. Daarboven conditioneelDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Na twee weken dagelijks stretchen kan ik met gestrekte benen eindelijk mijn tenen aanraken lol. Hamstrings stretchen is toch iets waar ik niet naar uitkijk:/.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
het is nu net juli en dan ga je je pas inschrijven volgend jaar?quote:Op maandag 1 juli 2013 22:44 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Top bedankt ik ga in januari/februari me inschrijven bij een sportschool om dan te starten hopelijk heb ik bij het einde van het jaar progressie geboekt.. Ik zie een langdurige uitdaging wel zitten en kan ik me nog voor die tijd nog wat kennis oppakken..![]()
![]()
Ga nog op vakantie etc ga volgend jaar met een schone lei beginnen zeg maar.. Ben benieuwd hoop dat ik niet na 3 weken afhaakquote:Op maandag 1 juli 2013 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is nu net juli en dan ga je je pas inschrijven volgend jaar?![]()
![]()
tjonge, wat een motivatiequote:Op maandag 1 juli 2013 23:38 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Ga nog op vakantie etc ga volgend jaar met een schone lei beginnen zeg maar.. Ben benieuwd hoop dat ik niet na 3 weken afhaak![]()
Ten gevolge van zijn dieet? Of hoe moet ik dat interpreteren?quote:I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Denk dat het wel allemaal goedkomt moet alleen kritisch naar mezelf zijn.. Maar uiteindelijk is het gewoon doen en niks anders of ik ga het echt leuk vinden of ik ga het haten..quote:![]()
net zoals klagen, gewoon doen weet je....quote:Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Denk dat het wel allemaal goedkomt moet alleen kritisch naar mezelf zijn.. Maar uiteindelijk is het gewoon doen en niks anders of ik ga het echt leuk vinden of ik ga het haten..![]()
ja ik vind het bij mezelf ook echt raar, gezien ik echt veel eet. Ik verbaas me altijd over hoeveel(weinig) kcal in een maaltijd van onbewerkte producten zit i.t.t kant en klaar voedsel. Ik kan met kant en klaar voedsel makkelijk 6k kcal eten en nog ruimte over hebben, maar met goed voedsel zit ik na 2600 al redelijk vol.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:08 schreef Push. het volgende:
[..]
Ben net tot de conclusie gekomen dat ik ben afgevallen op 3100 kcal per dag gemiddeldI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
quote:Op maandag 1 juli 2013 23:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
net zoals klagen, gewoon doen weet je....![]()
Bedankt iedereen voor de hulp tot nu toe![]()
5-3-1 is basically kracht + hypertrofie, right?quote:Op maandag 1 juli 2013 20:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, typische powerlifter
Anyway, het punt van het boek is duidelijk: langzaam progressie maken met grote compounds. Maar da's zo ongeveer het punt van alle goede trainingsmethodes...If not now, then when.![]()
Het enige wat het schema beoogt is krachttoename.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
5-3-1 is basically kracht + hypertrofie, right?
Wanneer je zo zwaar tilt en meer dan genoeg eet zal hypertrofie een bijkomstigheid zijn die in je voordeel uitpakt. De hypertrofie is dus geen hoofddoel maar een secundaire. De reden hiervoor is dat meer spiermassa meer gewicht kan tillen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
5-3-1 is basically kracht + hypertrofie, right?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:17 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het enige wat het schema beoogt is krachttoename.
Wanneer je zo zwaar tilt en meer dan genoeg eet zal hypertrofie een bijkomstigheid zijn die in je voordeel uitpakt. De hypertrofie is dus geen hoofddoel maar een secundaire. De reden hiervoor is dat meer spiermassa meer gewicht kan tillen.Confidence through competence![]()
Dus eigenlijk een beetje net zoals SS.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:17 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het enige wat het schema beoogt is krachttoename.
Wanneer je zo zwaar tilt en meer dan genoeg eet zal hypertrofie een bijkomstigheid zijn die in je voordeel uitpakt. De hypertrofie is dus geen hoofddoel maar een secundaire. De reden hiervoor is dat meer spiermassa meer gewicht kan tillen.
Ik zat toevallig afgelopen week na te denken over het feit dat wij beginners SS/SL aanraden. Nu is SS/SL prima om gewend te raken aan de compounds, maar het doel van de meeste beginners is hypertrofie. Is het dan niet logischer om de beginners een programma aan te raden zoals P.H.A.T. of Lyle's Bulking Routine, ongeacht de reden dat je met SS/SL ook gains maakt.
Ik vraag mij dan af: geven wij wel het juiste advies?If not now, then when.![]()
Ik denk dat je geen cm biceps er meer bij laat groeien het eerste halfjaar als je 5x5 doet of 3x8
Daarna kunnen mensen zelf gaan prutsen omdat ze al een halfjaar ervaring in de gym hebben. En ik ben ook niet met 3x5 begonnen, maar wel met een SS-achtig schema. 3x5 is prima, 5x5 in principe ook. 4x8 ook.
De reden waarom SS of SL wordt aangeraden, is omdat het een compleet en waterdicht programma is. Geen catabole zoektochten tot 4am voor beginners over het internetz om zich af te vragen of ze 3x9 of 4x8 moeten doen met 2 seconden excentrisch en 1 seconde concentrisch en een TUT van de helft van je moeder's leeftijd tot de afstand van je sportschool maal de macht van 4.Confidence through competence![]()
In het begin zal het niet veel uitmaken of je een 'krachtschema' volgt of een 'hypertrofie' schema, omdat je toch die beginnergains maakt. Door SS, SL, 5-3-1 bouw je een fundament wat bestaat uit kracht,goede form en hypertrofie. Van daar uit hebben ze genoeg kennis over krachttraining om een beslissing te maken over de vervolgstap. SS&co is namelijk iets voor de eerste zes á 12 maanden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een beetje net zoals SS.
Ik zat toevallig afgelopen week na te denken over het feit dat wij beginners SS/SL aanraden. Nu is SS/SL prima om gewend te raken aan de compounds, maar het doel van de meeste beginners is hypertrofie. Is het dan niet logischer om de beginners een programma aan te raden zoals P.H.A.T. of Lyle's Bulking Routine, ongeacht de reden dat je met SS/SL ook gains maakt.
Ik vraag mij dan af: geven wij wel het juiste advies?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dat weten we dus niet 100% zeker. Het is geen 3x8. Check het anders even.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:28 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat je geen cm biceps er meer bij laat groeien het eerste halfjaar als je 5x5 doet of 3x8
Daarna kunnen mensen zelf gaan prutsen omdat ze al een halfjaar ervaring in de gym hebben. En ik ben ook niet met 3x5 begonnen, maar wel met een SS-achtig schema. 3x5 is prima, 5x5 in principe ook.Hoe weten we dat zeker? De rep ranges verschillen nogal. Zou je met een hypertrofie schema niet meer gains maken, of gewoonweg sneller.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:29 schreef Verbosity het volgende:
[..]
In het begin zal het niet veel uitmaken of je een 'krachtschema' volgt of een 'hypertrofie' schema, omdat je toch die beginnergains maakt. Door SS, SL, 5-3-1 bouw je een fundament wat bestaat uit kracht,goede form en hypertrofie. Van daar uit hebben ze genoeg kennis over krachttraining om een beslissing te maken over de vervolgstap. SS&co is namelijk iets voor de eerste zes á 12 maanden.If not now, then when.![]()
P.H.A.T. is ook zo goed als waterdicht. Zie het punt niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:28 schreef Stereotomy het volgende:
Daarna kunnen mensen zelf gaan prutsen omdat ze al een halfjaar ervaring in de gym hebben. En ik ben ook niet met 3x5 begonnen, maar wel met een SS-achtig schema. 3x5 is prima, 5x5 in principe ook. 4x8 ook.
De reden waarom SS of SL wordt aangeraden, is omdat het een compleet en waterdicht programma is. Geen catabole zoektochten tot 4am voor beginners over het internetz om zich af te vragen of ze 3x9 of 4x8 moeten doen met 2 seconden excentrisch en 1 seconde concentrisch en een TUT van de helft van je moeder's leeftijd tot de afstand van je sportschool maal de macht van 4.If not now, then when.![]()
Dan raad je PHAT, of een van de andere 30 complete schema's aanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
P.H.A.T. is ook zo goed als waterdicht. Zie het punt niet.
Overigens vind ik een ingewikkeld 5-day split van PHAT waar je ook cables, dumbbells etc. nodig hebt niet zo simpel voor beginners als een fullbody A/B split met alleen een barbell.Confidence through competence![]()
Is hypothetisch, maar voor dat eerste half jaar zal je niet 5 kilo meer of minder pakken met een ander schema. Zolang het gericht is op lineaire progressie zal je in de beginners fase genoeg kracht en massa ontwikkelen. Van daar uit bouw je het zelf verder uit.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet 100% zeker. Het is geen 3x8. Check het anders even.
[..]
Hoe weten we dat zeker? De rep ranges verschillen nogal. Zou je met een hypertrofie schema niet meer gains maken, of gewoonweg sneller.
Maar SS bespreekt qua techniek en variaties alle mogelijkheden. Andere schema's doen dit niet zo uitvoerig als Rippetoe. Mocht iemand een vraag hebben (behalve dieet gerelateerd) dan staat het wel in SS.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik ben het ermee eens dat je genoeg kracht en massa pakt, maar ik (optimaal-freak) vraag mij af of je met een schema wat puur is gericht op massa, sneller/meer massa pakt. We weten het niet zeker. Ik wou enkel een discussie aanwakkeren aangezien het interessant is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Is hypothetisch, maar voor dat eerste half jaar zal je niet 5 kilo meer of minder pakken met een ander schema. Zolang het gericht is op lineaire progressie zal je in de beginners fase genoeg kracht en massa ontwikkelen. Van daar uit bouw je het zelf verder uit.
Maar SS bespreekt qua techniek en variaties alle mogelijkheden. Andere schema's doen dit niet zo uitvoerig als Rippetoe. Mocht iemand een vraag hebben (behalve dieet gerelateerd) dan staat het wel in SS.If not now, then when.![]()
Dat is het enige, maar alsnog goed te doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dan raad je PHAT, of een van de andere 30 complete schema's aan
Overigens vind ik een ingewikkeld 5-day split van PHAT waar je ook cables, dumbbells etc. nodig hebt niet zo simpel voor beginners als een fullbody A/B split met alleen een barbell.If not now, then when.![]()
Ik zou zelf een schema aanraden die simpel en idiot proof is, met genoeg documentatie/community eromheen en een minimum aan equipment benodigd. SS voldoet goed aan al die eisen. Pielen met een repje of setje meer of minder is clutter en maakt het alleen onoverzichtelijk voor beginners.Confidence through competence![]()
Dan zal je al een onderzoek moeten vinden die schema's vergelijkt met elkaar(zeer kleine kans). In the long run zal het verschil echter minimaal zijn. Dan moet je denken aan 1 maand verschil op zijn hoogst.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat je genoeg kracht en massa pakt, maar ik (optimaal-freak) vraag mij af of je met een schema wat puur is gericht op massa, sneller/meer massa pakt. We weten het niet zeker. Ik wou enkel een discussie aanwakkeren aangezien het interessant is.
De meeste schema's door zogenoemde guru's zijn voorzien van alles. Dus maakt het niet heel veel uit welke je uitkiest. Alleen is SS populair, simpel en voorziet het iedereen een basis waarmee ze verder kunnen. Of het nou OL weightlifting is, powerlifting of bodybuilding.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Gedeeltelijk eens ja. Community en documentatie is inderdaad fijn. Vind het alleen jammer dat je zegt "pielen met een repje of setje meer of minder is clutter", aangezien het nogal een verschil is en beiden een ander resultaat geven.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zou zelf een schema aanraden die simpel en idiot proof is, met genoeg documentatie/community eromheen en een minimum aan equipment benodigd. SS voldoet goed aan al die eisen. Pielen met een repje of setje meer of minder is clutter en maakt het alleen onoverzichtelijk voor beginners.Dat is het hem, je weet het niet zeker. Een maand is veel, vind ik. Wat nou als de resultaten toch nog een hoop verschillen. Ik ben van mening dat het wel veel kan uitmaken. Iemand die als doel kracht heeft, gaat niet met een hypertrofie schema werken. Iemand die als doel hypertrofie heeft, gaat niet met een kracht schema werken. Tenminste, zo denk ik dan, als we even spreken van 'wat is optimaal'.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:44 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dan zal je al een onderzoek moeten vinden die schema's vergelijkt met elkaar(zeer kleine kans). In the long run zal het verschil echter minimaal zijn. Dan moet je denken aan 1 maand verschil op zijn hoogst.
De meeste schema's door zogenoemde guru's zijn voorzien van alles. Dus maakt het niet heel veel uit welke je uitkiest. Alleen is SS populair, simpel en voorziet het iedereen een basis waarmee ze verder kunnen. Of het nou OL weightlifting is, powerlifting of bodybuilding.
Wel interessant jongens. Bedankt voor jullie input.If not now, then when.![]()
Sorry hoor, maar je doet nu net alsof er zoveel verschil zit in hypertrofie tussen een 5 rep max en een 8 rep max. Laat de relevante studies maar zien waar je dat uit haalt, en dan niet alleen 'tijdelijk verhoogde spiersynthese studies', maar mensen die weken of maanden met een 5 rep max vs. hoger rep max hebben getrained.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens ja. Community en documentatie is inderdaad fijn. Vind het alleen jammer dat je zegt "pielen met een repje of setje meer of minder is clutter", aangezien het nogal een verschil is en beiden een ander resultaat geven.
Er zijn zoveel ongecontroleerde variabelen dat dat niet te zeggen is, net als de studies die zogenaamd 'uitvinden' dat 6x eiwit per dag eten meer LBM geeft dan 3x op een dag. Als je de ruwe data leest dan zie je dat het om luttele grammen gaat per week die er klinisch totaal niet toe doen.
Naast het werkvolume zijn er nog veel meer variabelen voor spiergroei of krachttoename.Confidence through competence![]()
Dat zou het beste zijn als iemands keuze in het steen staat gehouwen. Echter hoe moet een beginner met geen verstand van zaken een keuze maken voor de lange termijn. Dat kan/doet hij niet. Een standaard kracht schema biedt bijna het beste van alles. Zowel mensen die sport specifiek willen trainen (wordt door veel rugby coaches aanbevolen aan spelers), op kracht willen trainen, voor de hypertrofie gaan of mensen die voor alles gaan. Ze hebben allemaal behoorlijk wat profijt van SS en leggen een goed fundament. Vandaar dat ik het samen met het simpele schema en de techniek die uitvoerig wordt besproken zou aanraden aan beginners.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens ja. Community en documentatie is inderdaad fijn. Vind het alleen jammer dat je zegt "pielen met een repje of setje meer of minder is clutter", aangezien het nogal een verschil is en beiden een ander resultaat geven.
[..]
Dat is het hem, je weet het niet zeker. Een maand is veel, vind ik. Wat nou als de resultaten toch nog een hoop verschillen. Ik ben van mening dat het wel veel kan uitmaken. Iemand die als doel kracht heeft, gaat niet met een hypertrofie schema werken. Iemand die als doel hypertrofie heeft, gaat niet met een kracht schema werken. Tenminste, zo denk ik dan, als we even spreken van 'wat is optimaal'.
Wel interessant jongens. Bedankt voor jullie input.
Niet dat SS heilig is. Het geeft gewoon een uitstekende basis, waarmee zowat iedereen (behalve cardio fanaten) uit de voeten kan.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Teringzooi, laatste dagen wat minder kunnen eten, meteen weer ram skinny en bijna 4 kilo afgevallen
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
Heb je een iPhone? Fatwatchquote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:04 schreef Susteren het volgende:
Teringzooi, laatste dagen wat minder kunnen eten, meteen weer ram skinny en bijna 4 kilo afgevallen
Heb je Android? Libra
Heb je Excel: ram een trendlijn door je weegschaalmetingen heen
Je bent niet 4 kilo spier of vet afgevallen....Confidence through competence![]()
Gefeliciteerd, 4 kilo water (en een 2-300 gram glycogeen) verloren. Weer fatsoenlijk eten en je tikt weer 5 kilo zwaarder aan....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:04 schreef Susteren het volgende:
Verbo is terug?
Hoop het niet in ieder geval, was net blij dat ik wat ben aangekomen. Android, thx ik ga m downen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb je een iPhone? Fatwatch
Heb je Android? Libra
Heb je Excel: ram een trendlijn door je weegschaalmetingen heen
Je bent niet 4 kilo spier of vet afgevallen....Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Is gratis, dus makkelijk om te proberen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hoop het niet in ieder geval, was net blij dat ik wat ben aangekomen. Android, thx ik ga m downen.
Elke ochtend na poep* en plas even wegen op je digitale weegschaal. En dan noteren.
* niet in paniek raken als je een keer niet hoeft te poepen, gewoon het getalletje opschrijvenConfidence through competence![]()
troll, niemand valt 4 kilo af in een paar dagenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:04 schreef Susteren het volgende:
Teringzooi, laatste dagen wat minder kunnen eten, meteen weer ram skinny en bijna 4 kilo afgevallen![]()
Post hier veel te weinig, dus maar een stat update.
5.5 maand SL.
Begin: 53 kg
Huidig: 63kg. +-
SQ: 90
OHP: 37.5 (net gedeload, nog veel moeite mee)
Rows: 55
BP: 57.5
DL: 100
Nog gewoon een half jaartje door knallen met SL?![]()
Zolang je goede progressie blijft boeken kan je gewoon doorgaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:13 schreef Nuggets het volgende:
Post hier veel te weinig, dus maar een stat update.
5.5 maand SL.
Begin: 53 kg
Huidig: 63kg. +-
SQ: 90
OHP: 37.5 (net gedeload, nog veel moeite mee)
Rows: 55
BP: 57.5
DL: 100
Nog gewoon een half jaartje door knallen met SL?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ben een paar dagen bij opa in het ziekenhuis geweest, daar is 't eten ram duur dus daar eig praktisch niks gegeten (ook niet echt de behoefte naar). Was ook ff gestopt met gomad, weeg nu nog maar 64,5 kiloquote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
troll, niemand valt 4 kilo af in een paar dagen
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
In een paar dagen kan je nog geen eens een kilo zijn afgevallen. Als je 3 dagen niks zou eten kom je misschien aan 1 kilo. Alleen zie ik dat niet gebeuren. Je bent hoogstens een halve kilo kwijt en dit is dan voornamelijk vet. De rest is water wat aan glycogeen is gebonden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ben een paar dagen bij opa in het ziekenhuis geweest, daar is 't eten ram duur dus daar eig praktisch niks gegeten (ook niet echt de behoefte naar). Was ook ff gestopt met gomad, weeg nu nog maar 64,5 kiloOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dan zal 't dat wel zijnquote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
In een paar dagen kan je nog geen eens een kilo zijn afgevallen. Als je 3 dagen niks zou eten kom je misschien aan 1 kilo. Alleen zie ik dat niet gebeuren. Je bent hoogstens een halve kilo kwijt en dit is dan voornamelijk vet. De rest is water wat aan glycogeen is gebonden.![]()
Maarja vanaf morgen weer vol bikkenIk ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
alsof je er zelf in hebt gelegen met voedselvergifitiging,lolquote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ben een paar dagen bij opa in het ziekenhuis geweest, daar is 't eten ram duur dus daar eig praktisch niks gegeten (ook niet echt de behoefte naar). Was ook ff gestopt met gomad, weeg nu nog maar 64,5 kilo
gewoon weegschaal naast het bed + noteblock, 7 dagen opschrijven daar het gemiddelde van pakken, dat is dan je gewicht.![]()
Kom er zo even op terug jongens. Moest even een HIIT sessie doen en ben nu aan het eten.If not now, then when.![]()
Zijn er meer mensen die moeite hebben met het unracken van een incline bench? Als ik een 6RM incline bench uitvoer moet ik de bar net achter mijn hoofd met de lats en schouders naar voren/omhoog tillen. Echter kost dit nogal wat kracht voordat je überhaupt bent begonnen.
Kan misschien aan het 'station' liggen, aangezien de eigenaar hem jaren geleden zelf in elkaar heeft gelast.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Doet iemand hier box squats? Zit er aan te denken, omdat ik mijn squat form nooit goed kan krijgen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wat ik van mijn gym nog kan herinneren is dat je het prima kon unracken. Kijk anders eens bij een andere gym of op het internet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:18 schreef Verbosity het volgende:
Zijn er meer mensen die moeite hebben met het unracken van een incline bench? Als ik een 6RM incline bench uitvoer moet ik de bar net achter mijn hoofd met de lats en schouders naar voren/omhoog tillen. Echter kost dit nogal wat kracht voordat je überhaupt bent begonnen.
Kan misschien aan het 'station' liggen, aangezien de eigenaar hem jaren geleden zelf in elkaar heeft gelast.Je zou het kunnen proberen. Het kan ook zijn dat er iets in je vorm is wat je niet met een box squat verhelpt. Maak anders eens een filmpje en kijk 'So you think you can squat' op YouTube.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:25 schreef star_gazer het volgende:
Doet iemand hier box squats? Zit er aan te denken, omdat ik mijn squat form nooit goed kan krijgen.If not now, then when.![]()
Wat is er verkeerd aan je squat form? En waarom zou je dit probleem niet hebben bij een box squat?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:25 schreef star_gazer het volgende:
Doet iemand hier box squats? Zit er aan te denken, omdat ik mijn squat form nooit goed kan krijgen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Mijn verhoudingen zijn niet ideaal voor squats; mijn bovenbenen zijn relatief lang t.o.v mijn romp. Dit is handig met deadliften, maar met squatten moet ik met mijn bovenlijf dieper inzakken om de barbell over mijn middenvoet te houden. De hoek die mijn bovenbenen met mijn romp maakt is behoorlijk scherp. Hierdoor wordt een squat al snel een good morning. Ik kom bij 80kg al in de knoei hiermee.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan je squat form? En waarom zou je dit probleem niet hebben bij een box squat?
Uit wanhoop voeg ik soms leg presses toe om mijn quads toch een goede workout te geven, omdat ik mijn squat op een licht gewicht moet houden."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zoals je zelf al aangeeft spelen er ontzettend veel variabelen mee in het bekijken wat de meest optimale route is. Echter is er wel een verschil in het uitvoeren van 3-5 reps en 8-20 reps (PHAT). Daarnaast zul je de reps ook niet tot max uitvoeren maar rond RPE 8 met een 70-80% RM. Wellicht dat je er nog wat tempo's ingooit waardoor je alweer een variabel hebt die je mee zou moeten nemen. Toevoer van bloed is ook weer een variabel. Er zijn dus, zover ik weet, ook geen onderzoeken die definitief kunnen zeggen '12 reps is optimaal', helaas.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je doet nu net alsof er zoveel verschil zit in hypertrofie tussen een 5 rep max en een 8 rep max. Laat de relevante studies maar zien waar je dat uit haalt, en dan niet alleen 'tijdelijk verhoogde spiersynthese studies', maar mensen die weken of maanden met een 5 rep max vs. hoger rep max hebben getrained.
Er zijn zoveel ongecontroleerde variabelen dat dat niet te zeggen is, net als de studies die zogenaamd 'uitvinden' dat 6x eiwit per dag eten meer LBM geeft dan 3x op een dag. Als je de ruwe data leest dan zie je dat het om luttele grammen gaat per week die er klinisch totaal niet toe doen.
Naast het werkvolume zijn er nog veel meer variabelen voor spiergroei of krachttoename.
Echter moet je hier onthouden dat er verschillende adaptaties optreden bij 5 reps en bij 15 reps. Dat weet jij ook. Bij lage reps vinden er vooral neurologische adaptaties plaats en bij hoge reps zijn het vooral adaptaties aan het weefsel. Bij lage reps stimuleer je de vezels ook weer anders dan bij hoge reps. Dus als ik enkel denk vanuit de logica, dan denk ik dat je meer optimaal te werk gaat wanneer je hoge reps uitvoert i.t.t. lage reps. Verder zoals Verbo zei, is het ook belangrijk dat je toename in kracht hebt, want meer gewicht is ook weer hogere toename in massa over de lange termijn; dit zegt Layne ook bij de uitleg van PHAT, vandaar dat hij ook twee 'power' days in zijn schema heeft.
Al met al ben ik het in de grote lijnen met je eens. Ik ben echter wel van mening dat PHAT een completer en optimaler schema is, en SS een eenvoudiger schema. Daarmee wil ik niet zeggen dat PHAT te moeilijk is voor de beginner, en daarmee wil ik niet zeggen dat SS 'slecht' is.Iets wat ik nog niet helemaal onder de knieën heb. Heb jij mij ook eens op gewezen.quote:Most people try to make these issues out to be black and white to solidify their stances and often fail to acknowledge that these issues are not black and white and there is a substantial gray area.
Je hebt gelijk. SS blijft gewoon het makkelijkste voor een beginner. Ikzelf zou zowel beginners als niet-beginners, met grote ambities, met als doel hypertrofie en die heel serieus is met dit alles wel zoiets als PHAT aanraden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:58 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dat zou het beste zijn als iemands keuze in het steen staat gehouwen. Echter hoe moet een beginner met geen verstand van zaken een keuze maken voor de lange termijn. Dat kan/doet hij niet. Een standaard kracht schema biedt bijna het beste van alles. Zowel mensen die sport specifiek willen trainen (wordt door veel rugby coaches aanbevolen aan spelers), op kracht willen trainen, voor de hypertrofie gaan of mensen die voor alles gaan. Ze hebben allemaal behoorlijk wat profijt van SS en leggen een goed fundament. Vandaar dat ik het samen met het simpele schema en de techniek die uitvoerig wordt besproken zou aanraden aan beginners.
Niet dat SS heilig is. Het geeft gewoon een uitstekende basis, waarmee zowat iedereen (behalve cardio fanaten) uit de voeten kan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 02-07-2013 03:55:47 ]If not now, then when.![]()
Dan zou een front squat toch gemakkelijker zijn om rechter op te blijven, aangezien het COM (Center of Mass) verder naar voren ligt? Met een box squat hou je hetzelfde probleem qua form. Wordt ook voornamelijk door powerlifters gebruikt die hun back squat willen verbeteren, welke zeer horizontaal is qua rug en je een kleine hoek krijg tussen je romp en benen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 03:25 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Mijn verhoudingen zijn niet ideaal voor squats; mijn bovenbenen zijn relatief lang t.o.v mijn romp. Dit is handig met deadliften, maar met squatten moet ik met mijn bovenlijf dieper inzakken om de barbell over mijn middenvoet te houden. De hoek die mijn bovenbenen met mijn romp maakt is behoorlijk scherp. Hierdoor wordt een squat al snel een good morning. Ik kom bij 80kg al in de knoei hiermee.
Uit wanhoop voeg ik soms leg presses toe om mijn quads toch een goede workout te geven, omdat ik mijn squat op een licht gewicht moet houden.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Klinkt meer alsof je met je mobiliteit aan de slag moet. Ben niet zeker of een box squat dit gaat verhelpen. Maak eens een filmpje.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 03:25 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Mijn verhoudingen zijn niet ideaal voor squats; mijn bovenbenen zijn relatief lang t.o.v mijn romp. Dit is handig met deadliften, maar met squatten moet ik met mijn bovenlijf dieper inzakken om de barbell over mijn middenvoet te houden. De hoek die mijn bovenbenen met mijn romp maakt is behoorlijk scherp. Hierdoor wordt een squat al snel een good morning. Ik kom bij 80kg al in de knoei hiermee.
Uit wanhoop voeg ik soms leg presses toe om mijn quads toch een goede workout te geven, omdat ik mijn squat op een licht gewicht moet houden.
quote:Ik heb het filmpje even gemaakt:quote:
Paar dingen die ik in het filmpje vergeten ben:
- Ik heb vier maaltijden omdat ik dat optimaal vind. Dit wilt niet zeggen dat twee of acht maaltijden slecht zijn. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel maaltijden jij daar neerzet. Besef alleen hoeveel maaltijden optimaal zijn om jouw doelen ook optimaal te behalen.
- De producten database bevat enkel producten die ik vaak of soms eet. Je kunt dus zelf je eigen producten, met de bijbehorende waarden, toevoegen.
- Het schema qua voeding is incompleet, want er missen wat dingen zoals fruit en groente.If not now, then when.![]()
Bij m'n oude gym hadden ze dit bankje van Matrix.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:18 schreef Verbosity het volgende:
Kan misschien aan het 'station' liggen, aangezien de eigenaar hem jaren geleden zelf in elkaar heeft gelast.
Kijk maar eens goed naar de stand van de dragers en je ziet gelijk dat de ontwerper nog nooit een gewicht heeft aangeraakt. Ze staan schuin naar achter.
Je kon hier ook niet fatsoenlijk unracken. Al niet met normaal benchen. Altijd iemand nodig als je zwaar ging![]()
Als je er dieper in ging liggen kwam je dus tegen de mounts aan met de bar, of tegen die dikke zilveren tube. Je moest hem dus van achter over je hoofd halen zo een beetje.![]()
Misschien is het bij jou ook zo? Anders als het kan toch eens wat dieper er tussen gaan liggen.![]()
Die staan hier ook. Als ik echt hoog ga met BB BP zorg ik gewoon dat iemand me even helpt met unracken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Bij m'n oude gym hadden ze dit bankje van Matrix.
[ afbeelding ]
Kijk maar eens goed naar de stand van de dragers en je ziet gelijk dat de ontwerper nog nooit een gewicht heeft aangeraakt. Ze staan schuin naar achter.
Je kon hier ook niet fatsoenlijk unracken. Al niet met normaal benchen. Altijd iemand nodig als je zwaar ging![]()
Als je er dieper in ging liggen kwam je dus tegen de mounts aan met de bar, of tegen die dikke zilveren tube. Je moest hem dus van achter over je hoofd halen zo een beetje.![]()
Misschien is het bij jou ook zo? Anders als het kan toch eens wat dieper er tussen gaan liggen.Deathlift or Die.![]()
Excel wonder boooiyquote:Op dinsdag 2 juli 2013 05:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het filmpje even gemaakt:
- Ik heb vier maaltijden omdat ik dat optimaal vind. Dit wilt niet zeggen dat twee of acht maaltijden slecht zijn. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel maaltijden jij daar neerzet. Besef alleen hoeveel maaltijden optimaal zijn om jouw doelen ook optimaal te behalen.
- De producten database bevat enkel producten die ik vaak of soms eet. Je kunt dus zelf je eigen producten, met de bijbehorende waarden, toevoegen.
- Het schema qua voeding is incompleet, want er missen wat dingen zoals fruit en groente.![]()
Op DBB kun je ook zoiets downlooien alleen als je maar iets verkeerd ergens in vult bij die, dan klopt het niet meer, en kun je niet meer terug vinden waar het fout ging
Maar waarom niet MyFitnessPal? Kun je ook maaltijden appart opslaan en zo hun macro's zien.Plus dat je dan al een gigantische datasbase aan food hebt. Wel opletten bij fitnesspal, want een hoop josties hebben vaak alleen de protiene in gevuld
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 02-07-2013 08:21:29 ]![]()
Zijn dieet inderdaad. Ik zal het vandaag opzoeken.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:43 schreef Seam het volgende:
[..]
Ten gevolge van zijn dieet? Of hoe moet ik dat interpreteren?![]()
zulke lui zijn ook een lopende tijd bom w.d.b.t. idd.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zijn dieet inderdaad. Ik zal het vandaag opzoeken.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 02-07-2013 08:49:11 ]![]()
Beest.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Excel wonder boooiy![]()
Op DBB kun je ook zoiets downlooien alleen als je maar iets verkeerd ergens in vult bij die, dan klopt het niet meer, en kun je niet meer terug vinden waar het fout ging
Maar waarom niet MyFitnessPal? Kun je ook maaltijden appart opslaan en zo hun macro's zien.Plus dat je dan al een gigantische datasbase aan food hebt. Wel opletten bij fitnesspal, want een hoop josties hebben vaak alleen de protiene in gevuld
![]()
Ja, volgens mij is dat het schema van BenchNoob, zo'n blauw schema, toch?
MFF vind ik zelf onnodig complex/onlogisch.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar het schiet niet op. Kortom, ik vind het voor mijzelf niet gemakkelijk en dit werkt voor mij het beste. Maar wie weet gebruik ik het ooit ineens.![]()
We shall see.If not now, then when.![]()
@yuri
Ik heb eens ff vlug naar PHAT gekeken. Lijkt me erg ingewikkeld voor een noob die redelijk blanco een gym binnenstapt. Ik denk dat het al gauw teveel is voor een beginner die alles moet nog ontdekken. Teveel oefeningen, en een 5 day split lijkt me ook niet ideaal. Ik denk dat het al gauw uitdraait op een typisch geval fuckarounditis.
Maar dit is puur gekeken vanuit mijn eigen ervaring.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
ja idd. blauwig boven in de sheet, met daar ook bf caculator d'r in, en dan idd. bauwe menus.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Beest.
Ja, volgens mij is dat het schema van BenchNoob, zo'n blauw schema, toch?
MFF vind ik zelf onnodig complex/onlogisch.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar het schiet niet op. Kortom, ik vind het voor mijzelf niet gemakkelijk en dit werkt voor mij het beste. Maar wie weet gebruik ik het ooit ineens.![]()
We shall see.
Als je het zelf bouwt, dan weet je idd. i.i.g. wat er gebeurt.![]()
![]()
Legday with RaymondKay? ;Dquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja idd. blauwig boven in de sheet, met daar ook bf caculator d'r in, en dan idd. bauwe menus.
Als je het zelf bouwt, dan weet je idd. i.i.g. wat er gebeurt.![]()
Wanneer leren die amerikanen nou eens het metrische stelsel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Ziet er uit alsof ie 25 is, maar inderdaad bruut droog."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
lolquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:11 schreef fathank het volgende:
puur en alleen om zich af te zetten tegen Europa.
http://rantingrag.wordpress.com/2008/05/01/ronald-reagan-and-the-metric-system/![]()
Inderdaad. Logic, not even once:quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:11 schreef fathank het volgende:
![]()
![]()
Thanks brah, goed werk.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 05:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
- Het schema qua voeding is incompleet, want er missen wat dingen zoals fruit en groente.miron'quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef Atemno het volgende:
"16 years old, My stats than were 5'11, 195lbs."
[ afbeelding ]
Jeff Seid.
Misschien gewoon zieke genetics als hij op z'n 16de al dit was?
Die zieke genetics zijn gewoon wat druchs. Papa Seid stond fier achter zijn zoontje in zijn sportcarrière.![]()
Misschien heeft ie gewoon verschrikkelijk veel testo, hard trainen en eten want zo'n fysiek op je 16de, dan is het logisch dat ie er nu nog beter uitziet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:15 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Thanks brah, goed werk.
[..]
miron'
Die zieke genetics zijn gewoon wat druchs. Papa Seid stond fier achter zijn zoontje in zijn sportcarrière.![]()
Het is moeilijk te geloven omdat 99,99% van de mensen niet die genen heeft, denk ik. Als je echt zo gezond leeft vanaf een vroege leeftijd + goed traint + ongelovelijke genen, kan het misschien wel. Waarom juicen op je 16de?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:24 schreef seto het volgende:
En dan 88kg wegen op 1.80 met zulk lichaamsvet op je 16e? Ik vind het maar moeilijk te geloven.Die deadlift was om te huilen idd.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef Sapstengel het volgende:
Als je z'n form bekijkt en dan hoort dat hij al 10 jaar lift, vraag ik me af of dat wel echt zo is![]()
![]()
Natuurlijk, maar wie zegt dat hij niet al sinds zijn 15e aan het kuren is?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:22 schreef Atemno het volgende:
[..]
Misschien heeft ie gewoon verschrikkelijk veel testo, hard trainen en eten want zo'n fysiek op je 16de, dan is het logisch dat ie er nu nog beter uitziet.Sportprestaties, support van papa.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef Atemno het volgende:
[..]
Het is moeilijk te geloven omdat 99,99% van de mensen niet die genen heeft, denk ik. Als je echt zo gezond leeft vanaf een vroege leeftijd + goed traint + ongelovelijke genen, kan het misschien wel. Waarom juicen op je 16de?![]()
Inderdaad, hij had toch een paar scholarships ofzo? Genoeg jonge gasten in de VS die al vroeg aan de anabooltjes beginnen om er beter uit te zien voor scouts etc.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar wie zegt dat hij niet al sinds zijn 15e aan het kuren is?
[..]
Sportprestaties, support van papa.![]()
Het is redelijk standaard dat je in America al op wat jongere leeftijd steroïden toegediend krijgt wanneer je laat zien talent te hebben in een bepaalde sport. Begin pubertijd wordt er namelijk niet op steroids gecontroleerd en zo kunnen ze dus beter presteren.
Alles voor de sportcarriere daar hoor.Soukidan op je oogbal.![]()
Jeff Seid heeft 10 kg meer massa dan ik en hij is nog droger ook. What is this world.Dit bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:28 schreef Yamcha het volgende:
Het is redelijk standaard dat je in America al op wat jongere leeftijd steroïden toegediend krijgt wanneer je laat zien talent te hebben in een bepaalde sport. Begin pubertijd wordt er namelijk niet op steroids gecontroleerd en zo kunnen ze dus beter presteren.
Alles voor de sportcarriere daar hoor.![]()
![]()
Hij heeft ook een kop als een bak met wurmen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:29 schreef Panzermaus het volgende:
Jeff Seid heeft 10 kg meer massa dan ik en hij is nog droger ook. What is this world.![]()
Vind het wel meevallen, het is gewoon een irritante gast. Qua facial aesthetics is hij een stuk meer handsome dan de gemiddelde leeftijdsgenoot in de US.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:29 schreef seto het volgende:
[..]
Hij heeft ook een kop als een bak met wurmen.
Denk dat hij gewoon wat meer moet opdrogen, hij heeft nog best veel babyfat in zijn gezicht.![]()
http://www.t-nation.com/f(...)_dave_tate_project_iquote:Op maandag 1 juli 2013 23:43 schreef Seam het volgende:
[..]
Ten gevolge van zijn dieet? Of hoe moet ik dat interpreteren?![]()
De naam is Max, Max Buff. Hoe oud was hij daar, 12? Godkanki.quote:Verhip, ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:36 schreef Kesefkesef het volgende:
En hij heeft een nose job gehad, lijkt het wel![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:39 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
De naam is Max, Max Buff. Hoe oud was hij daar, 12? Godkanki.
[..]
Verhip, ja.![]()
![]()
Beste BB´ers
Vorige zomer heb ik hier ook al eens gepost, toen deed ik Starting Strength. Ik heb namelijk weer een zomerabonnement genomen ivm de zomerstop van het hockeyseizoen.
Ik heb bij mijn nieuwe sportschool gevraagd om een trainingschema en gaf aan dat mijn doelen zijn:
- conditie (wat ik dus op cardio-apparaten zal opbouwen/behouden)
- explosiviteit van de spieren
- kracht
Nu kreeg ik het volgende full-body schema voor 3x in de week
Benen:
1. leg press 1 benig
2. squat (los)
3. leg curl
4. abductic
Borst
1. Vert. chest
2. pec fly
Rug
1. lat pull down
2. pull over
Schouders
1. overhead press
Buik
1. abdominal crunch
2. abd links en rechts
Hij heeft nummertjes van de apparaten erbij gezet en heb ze nog niet uitgevoerd dus sorry als sommige namen van de oefeningen wat onduidelijk zijn. Zo heeft hij ze opgeschreven
Lijkt jullie dit schema oke? Dat is eigenlijk m'n vraag
Hij heeft dus opgeschreven dat ik Training 1+3 alles 3x20 moet doen en Training 2 15-12-10-8-6 en dan steeds zwaarder proberen.
Is dit hulpvol voor mijn doelen? Ik heb vorig jaar natuurlijk SS gedaan, dus is weer heel wat anders.
Oh en ik moet squatten in een ruimte met allemaal matjes en plastic gewichten in plaats van in het krachthonk
My salvation lies in your love..![]()
Het is op zich wel een interessante discussie, het antwoord zal echter ergens in het midden blijven liggen. En hoewel mijn mening ook discutabel zal zijn ben ik van mening dat een beginner beter af is met krachttraining ipv hypertrophy.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat je genoeg kracht en massa pakt, maar ik (optimaal-freak) vraag mij af of je met een schema wat puur is gericht op massa, sneller/meer massa pakt. We weten het niet zeker. Ik wou enkel een discussie aanwakkeren aangezien het interessant is.
Dit omdat je linear opbouwd en waarbij je naast je newb gaines ook je gewrichten, botten en bindweefsel laat wennen aan zware gewichten, en sterker worden. In mijn ogen erg belangrijk om blessures wat beter te kunnen voorkomen.
Daarnaast denk ik dat het voor spieropbouw beter is, er is namelijk een aanzienlijk verschil in spieropbouw tussen krachttraining en hypertrophy training. Als je een spiercel als ballonnetje ziet maak je met krachttraining (3 x 5 of 5 x 5) het ballonetje zelf sterker. Je legt er dus eigenlijk een rubber laagje bij.
Bij hypertrophy (3 x 8 of de bekende hogere ranges) blaas je het ballonetje op. Hence het verschil in spiergroei tussen een powerlifter en een body builder.
In mijn ogen is het voor je spieren (en de rest zoals hierboven benoemd) beter met krachttraining te beginnen omdat dat een sterke fysieke basis legt waarbij je de kans verkleind op blessures in de toekomst, en je daarna voor hypertrophy zwaarder kan liften op 70%, en dus meer spiergroei kan trickeren.![]()
Ik denk dat de oren van beginners van hun hoofden klapperen als je met PHAT zou aankomen voor hun begintrainingen. Nieuwe omgeving, zoveel nieuwe technieken, ingewikkeld. Maar we kunnen het wel een paar keer uitproberen. Misschien werkt het wel. Als de komende tijd nieuwe Susterens hier komen kunnen we wel eens experimenteren met PHAT aanraden en kijken waar ze allemaal tegenaan lopen. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 03:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Je hebt gelijk. SS blijft gewoon het makkelijkste voor een beginner. Ikzelf zou zowel beginners als niet-beginners, met grote ambities, met als doel hypertrofie en die heel serieus is met dit alles wel zoiets als PHAT aanraden.
Hoe dan ook: de *meest* belangrijke factor voor welke beginschema dan ook, is (lineaire) progressie met de belangrijke compoundbewegingen. Let op dat ik hier niet eens zeg hoeveel reps/sets etc. je moet doen, of db of bb training. Alles tussen de, en laten we het ruim nemen, 3-5 sets en 3-15 reps met laatste rep tegen fail aan, is prima. Voldoe je hier als methode aan, dan is de rest meer bijzaak.
Voor beginners is eenvoud en de basis belangrijk in krachttraining. En voeding ook: eerst de basis goed voordat je door de bomen het bos niet meer ziet door supplementen (het Susteren-effect) terwijl je nog niet eens je behoefte hebt uitgerekend of niet bijhoudt hoeveel eiwitten je op een dag eet..
[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 02-07-2013 11:32:22 ]Confidence through competence![]()
Nu officieel 10 weken geen borst/rug en schouders meer getraind. Zo goed als alles is weg kwa spieren en heb nog steeds last van mijn schouder... Benen gaan nog steeds goede kant op en ben in gewicht nog steeds maar 1 kilo afgevallen in al die 10 weken. Binnenkort toch maar eens een spuit in mijn schouder laten drukken, zodat ik rond de herfst de boel weer fanatiek kan oppakken. Dan alsnog maar wat crea erbij om toch even goed gas te geven.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
Bedankt voor je input. Wellicht overschat ik de ubernoob. Ik denk dan ook niet dat PHAT voor de beginner is die enkel een beetje wilt liften en in shape wilt komen. Het is voor de serieuze beginner, maar als je net begint dan weet je denk ik ook niet echt hoe serieus je bent. Die ambitie kan zich uiteraard steeds verder ontwikkelen. Verder denk ik dat het aardig rechttoe rechtaan is met dit schema. Het volume is hoog, dat wel. Vandaar ook dat het voor de 'serieuze beginner' is. Misschien moet ik zelf weer een ubernoob maken om te kijken hoe het voelt. Tips?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:41 schreef fathank het volgende:
@yuri
Ik heb eens ff vlug naar PHAT gekeken. Lijkt me erg ingewikkeld voor een noob die redelijk blanco een gym binnenstapt. Ik denk dat het al gauw teveel is voor een beginner die alles moet nog ontdekken. Teveel oefeningen, en een 5 day split lijkt me ook niet ideaal. Ik denk dat het al gauw uitdraait op een typisch geval fuckarounditis.
Maar dit is puur gekeken vanuit mijn eigen ervaring.Lol, lijkt wel een soort before-Panzermaus.quote:Thanks voor je input Snakes. Het is zeker een interessante discussie en ik kan inputs enkel aanmoedigen. Ik zou zelf wel wat meer in-depth discussies willen zien.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is op zich wel een interessante discussie, het antwoord zal echter ergens in het midden blijven liggen. En hoewel mijn mening ook discutabel zal zijn ben ik van mening dat een beginner beter af is met krachttraining ipv hypertrophy.
Dit omdat je linear opbouwd en waarbij je naast je newb gaines ook je gewrichten, botten en bindweefsel laat wennen aan zware gewichten, en sterker worden. In mijn ogen erg belangrijk om blessures wat beter te kunnen voorkomen.
Daarnaast denk ik dat het voor spieropbouw beter is, er is namelijk een aanzienlijk verschil in spieropbouw tussen krachttraining en hypertrophy training. Als je een spiercel als ballonnetje ziet maak je met krachttraining (3 x 5 of 5 x 5) het ballonetje zelf sterker. Je legt er dus eigenlijk een rubber laagje bij.
Bij hypertrophy (3 x 8 of de bekende hogere ranges) blaas je het ballonetje op. Hence het verschil in spiergroei tussen een powerlifter en een body builder.
In mijn ogen is het voor je spieren (en de rest zoals hierboven benoemd) beter met krachttraining te beginnen omdat dat een sterke fysieke basis legt waarbij je de kans verkleind op blessures in de toekomst, en je daarna voor hypertrophy zwaarder kan liften op 70%, en dus meer spiergroei kan trickeren.
Ik kan mij in je stuk tekst vinden. Ik heb het voornamelijk over PHAT gehad, en als je een kijkje neemt dan kun je ook zien dat juist om die reden er twee 'power/kracht' dagen inzitten. Wellicht niet in de dezelfde hoeveelheid als bij SS/SL.
Dus de volgende vraag die je zou kunnen stellen is: heb je meer aan enkel KT, of heb je meer aan een beetje KT inclusief een grote focus op hypertrofie in de lange termijn als je doel massa is?
We zijn het er in ieder geval over eens dat kracht een grote rol speelt in de lange termijn als het gaat om massa.Mooi dit.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat de oren van beginners van hun hoofden klapperen als je met PHAT zou aankomen voor hun begintrainingen. Nieuwe omgeving, zoveel nieuwe technieken, ingewikkeld. Maar we kunnen het wel een paar keer uitproberen. Misschien werkt het wel. Als de komende tijd nieuwe Susterens hier komen kunnen we wel eens experimenteren met PHAT aanraden en kijken waar ze allemaal tegenaan lopen. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Hoe dan ook: de *meest* belangrijke factor voor welke beginschema dan ook, is (lineaire) progressie met de belangrijke compoundbewegingen. Let op dat ik hier niet eens zeg hoeveel reps/sets etc. je moet doen, of db of bb training. Alles tussen de, en laten we het ruim nemen, 3-5 sets en 3-15 reps met laatste rep tegen fail aan, is prima. Voldoe je hier als methode aan, dan is de rest meer bijzaak.Ben ook zeker benieuwd nu.
En trouwens: waarom de laatste rep tegen failure aan? Uit enkele studies (ik weet zo niet welke) is gebleken dat een RPE 8 ook voldoende is. Waarom zou je dan je spier meer uitputten dan nodig?If not now, then when.![]()
Omdat je beginners (en gevorderden ook trouwens) een leidraad moet geven hoe zwaar je gewichten moeten zijn. Ik wed om een krat bier dat er sloten beginners zijn die ergens lezen dat ze 5x5 moeten doen, vervolgens een roze 5 kg dumbell pakken, en dan 5x5 gaan doen, en denken dat ze goed bezig zijn: WANT ER STAAT TOCH 5x5quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En trouwens: waarom de laatste rep tegen failure aan? Uit enkele studies (ik weet zo niet welke) is gebleken dat een RPE 8 ook voldoende is. Waarom zou je dan je spier meer uitputten dan nodig?![]()
Daarnaast: RPE is een subjectieve meting. Als ik 3 werksets doe, dan haal ik de eerste twee makkelijk op een gewicht, en de laatste rep van de laatste set tegen failure aan, dan zou ik mezelf ook een RPE van 8 geven.
En tenslotte: tijdelijke ATP/glycogeendepletie is een van de beste prikkels voor hypertrofie. Ja er vindt spiersynthese plaats ook al train je niet tegen failure aan in de laatste set: het is inmiddels duidelijk bewezen dat trainen tot aan failure op de laatste set superieur is tov failure op elke set en geen failure. Zie o.a.:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23757691
Again: hierbij moet je niet zwart/wit denken (oh, ik moet ALTIJD zo trainen) maar gewoon meenemen dat dit een van de factoren is voor een goede spiergroeiprikkel.Iedere goede trainer die ik lees of ken raadt een range van reps aan en daarin te varieren, juist als je wat gevorderd bent en je niet meer bij het handje gehouden hoeft te worden door vaste set/rep regel. Again, niet zwart wit, maar varieren in grijstinten.quote:Dus de volgende vraag die je zou kunnen stellen is: heb je meer aan enkel KT, of heb je meer aan een beetje KT inclusief een grote focus op hypertrofie in de lange termijn als je doel massa is?
[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 02-07-2013 11:46:13 ]Confidence through competence![]()
Van Tate uitgaand: die doet krachtcycles, maar er zit altijd een cycle hyprtrophy in. Dit om massa op te bouwen om meer kracht uit te halen. Als je voor hypertrophy gaat kun je dat omdraaien uiteraard. Hypertrophy cycles doen, met een cycle krachttraining er in voor kracht.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dus de volgende vraag die je zou kunnen stellen is: heb je meer aan enkel KT, of heb je meer aan een beetje KT inclusief een grote focus op hypertrofie in de lange termijn als je doel massa is?
Maar om je vraag te beantwoorden, als je doel massa is vooral op de hyprtrophy concentreren. Ik zou wat ik hierboven zeg ook doen, een cycle 3 x 5 of 5 x 5 doen 1x in de zoveel weken/maanden.![]()
Altijd die edits van jou.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat je beginners (en gevorderden ook trouwens) een leidraad moet geven hoe zwaar je gewichten moeten zijn. Ik wed om een krat bier dat er sloten beginners zijn die ergens lezen dat ze 5x5 moeten doen, vervolgens een roze 5 kg dumbell pakken, en dan 5x5 gaan doen, en denken dat ze goed bezig zijn: WANT ER STAAT TOCH 5x5![]()
Daarnaast: RPE is een subjectieve meting. Als ik 3 werksets doe, dan haal ik de eerste twee makkelijk op een gewicht, en de laatste rep van de laatste set tegen failure aan, dan zou ik mezelf ook een RPE van 8 geven.![]()
Als je een programma maakt dan kun je toch prima een leidraad hebben als: 6 x 8 reps @ 75% RM - RPE 8 of 3 x 8 reps @ RPE 8 (non-beginner).
Volgens mij pas ik de RPE anders toe. Als ik vorige week 3 x 8 reps met 50 kg gedaan heb op RPE 8, dan doe ik deze week 52,5 kg. Ik zorg alleen niet dat ik tot failure ga (twee reps voor failure = RPE 8). Dat betekent dat ik bij wijze van 57,5 kg op RPE 10 doe. Natuurlijk stel ik het gewicht bij aan de hand van de RPE, ook tijdens werksets indien nodig. Tot nu toe werkt dit erg goed voor mij, en zoals altijd: doe wat voor jou het beste werkt, zoals jij zo mooi zei.Die studie komt net uit de oven of niet?quote:En tenslotte: tijdelijke ATP/glycogeendepletie is een van de beste prikkels voor hypertrofie. Ja er vindt spiersynthese plaats ook al train je niet tegen failure aan in de laatste set: het is inmiddels duidelijk bewezen dat trainen tot aan failure op de laatste set superieur is tov failure op elke set en geen failure. Zie o.a.:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23757691
Again: hierbij moet je niet zwart/wit denken (oh, ik moet ALTIJD zo trainen) maar gewoon meenemen dat dit een van de factoren is voor een goede spiergroeiprikkel.Ik ga er eens induiken. Als je een full-text hebt, gimme.
Uiteraard. Ik spijker mij ook niet vast op één range zoals 3 x 8; bij squats doe ik bijvoorbeeld 6 x 6-8, bij rows 4 x 10, andere weer 3 x 6 etc. etc. Ligt er net aan wat mijn doel is.quote:Iedere goede trainer die ik lees of ken raadt een range van reps aan en daarin te varieren. Again, niet zwart wit, maar varieren in grijstinten.If not now, then when.![]()
Hebben jullie weleens met squats dat je een net niet helemaal gelijk hebt staan aan de andere? Ik heb dat nogal vaak en voel het dan in m'n knie van die betreffende voet.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Als ik je kon reppen..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 05:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
- Het schema qua voeding is incompleet, want er missen wat dingen zoals fruit en groente.
Ik ga hier vanavond mee aan de slag![]()
![]()
Als je vragen hebt hoor ik het wel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:48 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Als ik je kon reppen..
Ik ga hier vanavond mee aan de slagIf not now, then when.![]()
Yep, dat is kut. Krijg dat voornamelijk wanneer ik mijn voeten op een lijn ga proberen te zetten, maar die lijn is dan een mat die niet helemaal recht ligt tegenover de spiegel enzo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:23 schreef Beach het volgende:
Hebben jullie weleens met squats dat je een net niet helemaal gelijk hebt staan aan de andere? Ik heb dat nogal vaak en voel het dan in m'n knie van die betreffende voet.Niet naar je voeten kijken.
![]()
![]()
Gisteren trainde Harry de Jonge (M&F, muscletotaal.nl, Flex cup) in mijn gym. Die kerel is best groot, zeker voor een vijftiger.![]()
Wat verhaal zegquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.t-nation.com/f(...)_dave_tate_project_i
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
quote:quote:Oh. My. God. Dave ate around 10,500 calories today with around 450g of fat (38%), around 1450g of carbs (54%), and around 190g of protein (7%). And this was a "good" day.![]()
![]()
Bizar dat hij wel degelijk een wetenschappelijke achtergrond in voeding heeftquote:
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Zit er verschil in rijstsoorten qua voedingswaarde?, ik gebruik nu Jasminrijst, die lassie lijkt me echt niks.![]()
Kijk op de verpakking of check het internet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:07 schreef THEFXR het volgende:
Zit er verschil in rijstsoorten qua voedingswaarde?, ik gebruik nu Jasminrijst, die lassie lijkt me echt niks.
Verbo is terug?
Het valt me trouwens op dat ik sinds een paar weken geen last meer heb van m'n onderrug. Iets waar ik al jaren last van heb (vnl verkeerde zithouding)
Kan dat komen doordat ik sterker wordt door de deadlift (die ik pas sinds kort goed onder de knie heb)? Of is het gewoon toeval/iets anders?![]()
Ben ik ook wel benieuwd naar. Viel mij laatst ook op dat sinds ik lift ik geen last meer heb van mn rug bij het langdurig rechtop staan en dansen op feesten.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:15 schreef tjoptjop het volgende:
Het valt me trouwens op dat ik sinds een paar weken geen last meer heb van m'n onderrug. Iets waar ik al jaren last van heb (vnl verkeerde zithouding)
Kan dat komen doordat ik sterker wordt door de deadlift (die ik pas sinds kort goed onder de knie heb)? Of is het gewoon toeval/iets anders?![]()
Zijn genoeg redenen die hiervoor kunnen zorgen.
-Extensie bewegingen worden tegenwoordig bijna niet meer uitgevoerd en mensen zitten veel in flexie. Als je dan een rug versterkt met deadlifts zal je imbalansen wegwerken
-Een activiteit (rechtop staan, dansen en zitten) is makkelijker vol te houden omdat het minder moeite kost door een sterkere rug.
-Als je een voorovergebogen houding hebt zal er meer druk staan op je onderrug. Deze moet namelijk compenseren voor het bovenlichaam.
Zijn nog wel meer redenen te bedenken, maar dan gaat het alweer dieper op materie in.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Wist niet dat je knie of heup osteoarthritis had op deze jonge leeftijd. Heb het met je te doenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
Morgen beginnen met mijn Ibuprofen+Glucosamine kuur, hoop dat het werkt
Verbo is terug?
Zou kunnen. Casuaal verband is moeilijk aan te tonen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:15 schreef tjoptjop het volgende:
Zilvervlies > witte rijst.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:07 schreef THEFXR het volgende:
Zit er verschil in rijstsoorten qua voedingswaarde?, ik gebruik nu Jasminrijst, die lassie lijkt me echt niks.![]()
Wat zijn mogelijke/waarschijnlijke oorzaken voor ongebruikelijke kortademigheid, duizeligheid en vermoeidheid bij het trainen?
Had het vandaag al na mijn eerste 5 pullups.![]()
Bloedarmoede of lage bloeddruk.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:34 schreef Panzermaus het volgende:
Wat zijn mogelijke/waarschijnlijke oorzaken voor ongebruikelijke kortademigheid, duizeligheid en vermoeidheid bij het trainen?
Had het vandaag al na mijn eerste 5 pullups.![]()
Waar heb je die gekocht? Ik zoek die al een tijd.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:07 schreef THEFXR het volgende:
Zit er verschil in rijstsoorten qua voedingswaarde?, ik gebruik nu Jasminrijst, die lassie lijkt me echt niks.De enige reden om zilvervliesrijst te eten is voor de vezels, voor de rest is het troep.quote:Suikerspiegel? Volgende keer dextrose meenemen voor als het zich herhaald.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:34 schreef Panzermaus het volgende:
Had het vandaag al na mijn eerste 5 pullups.If not now, then when.![]()
Bron/onderbouwing?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Ik zoek die al een tijd.
[..]
De enige reden om zilvervliesrijst te eten is voor de vezels, voor de rest is het troep.
[..]
Suikerspiegel?![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Ik zoek die al een tijd.
gewoon bij de Lidl![]()
![]()
quote:Op zondag 24 maart 2013 17:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9302338
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2822877
[..]
Zilvervliesrijst beschikt alleen over wat meer micro's en een bepaald zuur vertelde Stereo mij. In mijn ogen weegt het niet op tegen de nadelen van zilvervliesrijst (smaak). Persoonlijke voorkeur is hier meer op z'n plek.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Baasje ben je ook. Morgen eens halen.quote:
Bedankt!Ik wou hem net posten.quote:Ik kan mij herinneren dat ik nog een stukje tekst gepost had. Even opzoeken.
Dus: is je voeding gevarieerd en eet je van alles wat, en genoeg, dan maakt het niet uit of je wit, bruin, geel of paars eet.quote:The main findings were that, 1) the brown rice diet caused greater bodily nitrogen losses than the white rice diet; 2) the brown rice diet decreased the absorption/utilization of protein, fat total energy, sodium, potassium, and phosphorus; 3) the brown rice diet increased fecal weight. The authors speculated that the increased fecal weight, decreased digestibility of nutrients, and strong negative effect on protein metabolism was most likely due the greater fiber content of brown rice. Furthermore, other factors such as higher phytate and differences in lipids could have contributed to the anti-nutritional effects. Similar results directly comparing the nutrient bioavailability of brown & white rice have been reported by Callegaro Mda & Tirapegui. Therefore, while the present study's outcomes have limited relevance in the context of diets that are macronutritionally sound, the data is contradictory to the dogma that brown rice is the healthier choice over white. As demonstrated, this is not necessarily true. In fact, white rice was the superior performer here. Ultimately, within well-balanced diets, personal preference should dictate the choice of white versus brown rice.If not now, then when.![]()
Heb je daar bron van, Yuri? Lijkt me wel interessant om details van te lezen.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.![]()
Moet je betalen maat. Het is inner-circle shit. Ik kan de file niet posten en dat stukje tekst mag ik eigenlijk ook niet zomaar posten, dus hopelijk ziet Snakes het niet, maar die zit nu toch in de sauna. Als je ¤ 7,- per maand over hebt, dan kan het.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:03 schreef V1z0R het volgende:
Heb je daar bron van, Yuri? Lijkt me wel interessant om details van te lezen.If not now, then when.![]()
De studie die de schrijver gereviewed heeft is deze: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2822877quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:03 schreef V1z0R het volgende:
Heb je daar bron van, Yuri? Lijkt me wel interessant om details van te lezen.
Wellicht dat je daar wat aan hebt. Dat stukje tekst is gewoon zijn conclusie.If not now, then when.![]()
Thxquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De studie die de schrijver gereviewed heeft is deze: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2822877
Wellicht dat je daar wat aan hebt. Dat stukje tekst is gewoon zijn conclusie.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.![]()
Lol mijn moeder denkt nu dat ik aan de anna's zit en gaat opzoeken wat creatine nu precies is, krijgt ze straks die plaatjes van creatine not even once:/.
Fml.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Laat me raden: je at de hele tijd zilvervliesrijst (eigenlijk kots je het bijna uit) en toen je dit las dacht je: woooohquote:, dit is haast onmogelijk.
Je moet juist zeggen "Mam, dit zijn anabolen. Nu word ik eindelijk groot en sterk." Wanneer ik nieuwe potjes heb staan vraagt mijn moeder altijd wat het is en wat het doet. Ik zeg dan ook altijd dat het anabolen zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:17 schreef esv7 het volgende:
Lol mijn moeder denkt nu dat ik aan de anna's zit en gaat opzoeken wat creatine nu precies is, krijgt ze straks die plaatjes van creatine not even once:/.
Fml.If not now, then when.![]()
Deze neem ik:quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:27 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wist niet dat je knie of heup osteoarthritis had op deze jonge leeftijd. Heb het met je te doen
http://www.bodyenfitshop.(...)e-chondroitine-msmm/
Lees toch erg veel positieve ervaringen op internationale forums.![]()
het helpt nietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:27 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Deze neem ik:
Lees toch erg veel positieve ervaringen op internationale forums.![]()
Ooit gehoord van homeopathische medicijnen? Krijgen ook héél veel lof, echter heeft geen enkele studie bewezen dat ze effectief zijn. Mensen groeien vanzelf over een ziekte en wijden dit toe aan een middel wat niks doet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:27 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Deze neem ik:
Lees toch erg veel positieve ervaringen op internationale forums.
Hetzelfde met Glucosamine, als je gewrichtspijn hebt heeft het geen nut. Tenzij je osteoarthritis hebt in je knie of heup. Dan heeft het een effect, men weet alleen nog niet precies wat het doet/hoe dit effect tot stand komtOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Nee, eet geen rijst...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Laat me raden: je at de hele tijd zilvervliesrijst (eigenlijk kots je het bijna uit) en toen je dit las dacht je: wooooh, dit is haast onmogelijk.
Verschil in GL en resultaat was ik vooral benieuwd naar.
(combinatie met bloedsuikerspiegel natuurlijk ook)Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.![]()
Damn, nooit verwacht dat squat zonder pad zoveel makkelijker zou gaanDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:34 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ooit gehoord van homeopathische medicijnen? Krijgen ook héél veel lof, echter heeft geen enkele studie bewezen dat ze effectief zijn. Mensen groeien vanzelf over een ziekte en wijden dit toe aan een middel wat niks doet.
Hetzelfde met Glucosamine, als je gewrichtspijn hebt heeft het geen nut. Tenzij je osteoarthritis hebt in je knie of heup. Dan heeft het een effect, men weet alleen nog niet precies wat het doet/hoe dit effect tot stand komthttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21117902quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:34 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ooit gehoord van homeopathische medicijnen? Krijgen ook héél veel lof, echter heeft geen enkele studie bewezen dat ze effectief zijn. Mensen groeien vanzelf over een ziekte en wijden dit toe aan een middel wat niks doet.
Hetzelfde met Glucosamine, als je gewrichtspijn hebt heeft het geen nut. Tenzij je osteoarthritis hebt in je knie of heup. Dan heeft het een effect, men weet alleen nog niet precies wat het doet/hoe dit effect tot stand komt
Zijn welliswaar konijnen en geen mensen![]()
Hmm, oké. Ik zat niet erg in de buurt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:35 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee, eet geen rijst...
Verschil in GL en resultaat was ik vooral benieuwd naar.
(combinatie met bloedsuikerspiegel natuurlijk ook)If not now, then when.![]()
http://www.abcbodybuilding.com/creatine%20myths%20and_facts.htmquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:17 schreef esv7 het volgende:
Fml.
laat r dat lezen
al betwijfel ik of ze engels kent als ze denkt dat crea roids zijnfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Klopt, dat heb je helemaal correct. Je kunt ze alleen niet extrapoleren naar het menselijk lichaam. Op basis van de konijnen studie kan je wel een hypothese maken, maar tot op heden heeft glucosamine geen effect op mensen met gewrichtspijnen (op osteoarthritis na).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:39 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21117902
Zijn welliswaar konijnen en geen mensenOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik gebruik nu creatine van xxl nutrition. Welke creatine heeft bij jullie het beste effect? Ik heb vroeger creatine gebruikt wat naar accuzuur rook (het hele huis stonk bij het openmaken) en ook smaakte, maar dit mag niet meer verkocht worden begreep ik.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
Het helpt tegen de ontstekingen die osteoarthritis veroorzaakt dan zou het toch ook tegen tendonitis van de pees moeten helpen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:51 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Klopt, dat heb je helemaal correct. Je kunt ze alleen niet extrapoleren naar het menselijk lichaam. Op basis van de konijnen studie kan je wel een hypothese maken, maar tot op heden heeft glucosamine geen effect op mensen met gewrichtspijnen (op osteoarthritis na).
Wat is trouwens je mening over Ibuprofen en blessures? Bijna elke huisarts schrijft het voor bij een blessure maar het zou zowel spiergroei en het herstelproces hinderen![]()
Nog niet over ingelezen. Ga daarom geen uitspraken doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:54 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Het helpt tegen de ontstekingen die osteoarthritis veroorzaakt dan zou het toch ook tegen tendonitis van de pees moeten helpen?
Wat is trouwens je mening over Ibuprofen en blessures? Bijna elke huisarts schrijft het voor bij een blessure maar het zou zowel spiergroei en het herstelproces hinderenOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ooit CLA-capsules van Olimp bij bestelling als gratis goodie gekozen, krijg je doosje met complete beschrijvingen in het Pools. Nu is dat geen probleem behalve dat ik altijd laat bezorgen bij m'n ouders want die zijn altijd thuis.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
Op de ZMA verpakking van B&F staat heel groot anabolic. Dat geeft mensen pas het verkeerde idee
Kreeg telefoon van m'n zus of ik aan de roids wasNiet echt neequote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm, oké. Ik zat niet erg in de buurt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
Op de ZMA verpakking van B&F staat heel groot anabolic. Dat geeft mensen pas het verkeerde idee
Geeft ook niet echt het goede voorbeeld![]()
![]()
Boys, dat kwark voor het slapen populair is en redelijk werkt is bekend, weet iemand ook hoe dat zit met bijvoorbeeld pasta voor het slapen? Droge, gekookte pasta zonder saus o.i.d.?![]()
ik zie het die moeders ook zo door de plee gooienquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:02 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geeft ook niet echt het goede voorbeeld![]()
![]()
Bedankt, en het komt meer voort uit ontwetendheid, ze kan gelukkig prima Engels:p.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:42 schreef Beach het volgende:
[..]
http://www.abcbodybuilding.com/creatine%20myths%20and_facts.htm
laat r dat lezen
al betwijfel ik of ze engels kent als ze denkt dat crea roids zijnNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Zit alleen maar in de weg dat ding.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:36 schreef stinkie het volgende:
Damn, nooit verwacht dat squat zonder pad zoveel makkelijker zou gaan![]()
Het bevestigt wel mijn waarneming over het hoe en waarom mijn lichaam na een grote rijstmaaltijd na het trainen beter reageert wat betreft vvm aanzet en vetverlies met basmatirijst vergeleken met zilvervliesrijst.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Laat me raden: je at de hele tijd zilvervliesrijst (eigenlijk kots je het bijna uit) en toen je dit las dacht je: wooooh, dit is haast onmogelijk.
![]()
kijk, dat zijn de ervaren commentsquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:33 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Het bevestigt wel mijn waarneming over het hoe en waarom mijn lichaam na een grote rijstmaaltijd na het trainen beter reageert wat betreft vvm aanzet en vetverlies met basmatirijst vergeleken met zilvervliesrijst.![]()
Mijn ma nadat ik zei dat mijn potje creatine anabolen waren: "Ga je nu een keer op Arnold lijken?".quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je moet juist zeggen "Mam, dit zijn anabolen. Nu word ik eindelijk groot en sterk." Wanneer ik nieuwe potjes heb staan vraagt mijn moeder altijd wat het is en wat het doet. Ik zeg dan ook altijd dat het anabolen zijn.owned
This isn't even my final form.![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mijn ma nadat ik zei dat mijn potje creatine anabolen waren: "Ga je nu een keer op Arnold lijken?".owned
Ik gebruik Nr 1 pre-workout en Magnificent post-workout.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:03 schreef Sanders86 het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)trition/magnificent/
Wat vinden jullie van Magnificent?
Volgens de meeste hier is het overpriced Creatine maar ik ga er goed op.![]()
Aan die combi zat ik inderdaad ook te denken ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:43 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik gebruik Nr 1 pre-workout en Magnificent post-workout.
Volgens de meeste hier is het overpriced Creatine maar ik ga er goed op.![]()
Gewoon de crea mono variant. Al die meuk met exotische transportsystemen doen niet zozeer meer als dat mono doet, dat is in ieder geval mijn ervaring.![]()
Beide bevatten geen caffeine waardoor je er niet opgefokt van raakt maar je merkt wel degelijk dat het werkt tijdens het trainen en herstel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:44 schreef Sanders86 het volgende:
[..]
Aan die combi zat ik inderdaad ook te denken ja.![]()
Waarom zou je pasta voor het slapen gaan willen eten? Dat bestaat uit carbs met een redelijk snelle afgifte. Waarbij kwark bestaat uit eiwitten met een trage afgifte. Dit vergelijken is appels en peren. Dus wat is hier je gedachtegang achter?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:02 schreef MeneerBob het volgende:
Boys, dat kwark voor het slapen populair is en redelijk werkt is bekend, weet iemand ook hoe dat zit met bijvoorbeeld pasta voor het slapen? Droge, gekookte pasta zonder saus o.i.d.?![]()
Mijn zus begon mij vandaag uit te lachen omdat mijn teddies overduidelijk 1/2 cupmaat is geslonken. Ze zei dat ik vooral niet te zwaar borst moest trainen, maar dit alles heeft gewoon met vp te maken toch? Ik moet no 7/8 % maar ben bang dat ik dan helemaal niks meer overhoud.![]()
Idd vp, niks met borst trainen te maken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:08 schreef Fanta-stick het volgende:
Mijn zus begon mij vandaag uit te lachen omdat mijn teddies overduidelijk 1/2 cupmaat is geslonken. Ze zei dat ik vooral niet te zwaar borst moest trainen, maar dit alles heeft gewoon met vp te maken toch? Ik moet no 7/8 % maar ben bang dat ik dan helemaal niks meer overhoud.
"Dan train je je borsten weg!"gtfo
This isn't even my final form.![]()
7/8%.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:08 schreef Fanta-stick het volgende:
Mijn zus begon mij vandaag uit te lachen omdat mijn teddies overduidelijk 1/2 cupmaat is geslonken. Ze zei dat ik vooral niet te zwaar borst moest trainen, maar dit alles heeft gewoon met vp te maken toch? Ik moet no 7/8 % maar ben bang dat ik dan helemaal niks meer overhoud.Je weet dat het VP bij een vrouw anders is dan bij een man?
Ze moet nog 7-8% omlaag bedoelt ze vrindquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
7/8%.Je weet dat het VP bij een vrouw anders is dan bij een man?
![]()
![]()
Ik denk al.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:12 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ze moet nog 7-8% omlaag bedoelt ze vrind
Kromme rug, dat voelt nogalquote:
Maar traps zijn groter dan paar maanden terug, dus nu gaat het prima. Grootste voordeel is dat ik rechterop kan blijven omdat de bar dichter bij mijn lijf zit en ik dat niet hoef te compenseren met een halve goodmorning.
Rug blij, knie blij, ik blij
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik moet NOG 7/8%. Dan zit ik op de 17/18 %.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
7/8%.Je weet dat het VP bij een vrouw anders is dan bij een man?
Ja ik zei ook al dat het puur met vet te maken heeft. Maarja begin nu wel een beetje te zwetenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:11 schreef Levolution het volgende:
[..]
Idd vp, niks met borst trainen te maken.
"Dan train je je borsten weg!"gtfo
.
![]()
Typ dan niet zo gehandicapt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:26 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik moet NOG 7/8%. Dan zit ik op de 17/18 %.
[..]
Ja ik zei ook al dat het puur met vet te maken heeft. Maarja begin nu wel een beetje te zweten.
Niet zweten. Gewoon gestaag cutten. Mindset, mindset, mindset.If not now, then when.![]()
Ja het is afwegen he of het een of het ander.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Typ dan niet zo gehandicapt.
Niet zweten. Gewoon gestaag cutten. Mindset, mindset, mindset.![]()
Die NSAIDS zijn idd ontstekingsremmend maar ik vraag me zwaar af of ze ueberhaupt echt real-life invloed hebben op lokale ontstekingen (pezen etc.).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:54 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Het helpt tegen de ontstekingen die osteoarthritis veroorzaakt dan zou het toch ook tegen tendonitis van de pees moeten helpen?
Wat is trouwens je mening over Ibuprofen en blessures? Bijna elke huisarts schrijft het voor bij een blessure maar het zou zowel spiergroei en het herstelproces hinderenConfidence through competence![]()
17/18% is lastig voor een vrouw, dus lekker rustig aan tijdens de laatste paar %quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:32 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja het is afwegen he of het een of het ander.
Bij mannen ook, zie wat Berkhan altijd zegt. Als je single digit gaat, ook rustig cutten, gaat echt niet zo snel als van 25 naar 20% bijvoorbeeld.Confidence through competence![]()
Ik keek net in de spiegel en ik heb op beide benen vier dikke striae lijnen die verticaal naast elkaar lopen op de hamstrings net onder de glutes. Echt raar dat ik bijna alleen op de benen striae heb, zit er nu aan te denken om benen wat minder te doen omdat er een beetje rode plekken op de voorkant komen en geen zin heb om daar hetzelfde te krijgen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik vond het zelf al erg moeilijk om onder de ~15% te komen zonder spiermassa te verliezen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
17/18% is lastig voor een vrouw, dus lekker rustig aan tijdens de laatste paar %
Bij mannen ook, zie wat Berkhan altijd zegt. Als je single digit gaat, ook rustig cutten, gaat echt niet zo snel als van 25 naar 20% bijvoorbeeld."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik probeer al een forse tijd glucosamine om mijn chronisch gerriteerde borstbeen op te laten knappen. Werkt voor geen meter. Ik maak het potje leeg en dan stop ik ermee.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:34 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hetzelfde met Glucosamine, als je gewrichtspijn hebt heeft het geen nut. Tenzij je osteoarthritis hebt in je knie of heup. Dan heeft het een effect, men weet alleen nog niet precies wat het doet/hoe dit effect tot stand komt"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
ik denk dat testo gel beter helptquote:Op woensdag 3 juli 2013 01:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik probeer al een forse tijd glucosamine om mijn chronisch gerriteerde borstbeen op te laten knappen. Werkt voor geen meter. Ik maak het potje leeg en dan stop ik ermee.![]()
Trololol.quote:
Heb wel begrepen dat sommigen succes hebben met een lokale shot corticosteroiden. Maargoed, binnenkort eerst maar eens een rontgenfoto laten maken. Het duurt nu wel lang genoeg."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Die foto van laatst was je rond 25%? Ik betwijfel hetquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:26 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik moet NOG 7/8%. Dan zit ik op de 17/18 %.
[..]
Ja ik zei ook al dat het puur met vet te maken heeft. Maarja begin nu wel een beetje te zweten.
voor wanneer heb je dat doel gesteld?
Deathlift or Die.![]()
cortico werkt wel ontstekkingsremmend. Zal de pijn op korte duur doen verminderen en bevordert het initiële herstel. Op de lange termijn heeft het geen betere verbetering t.o.v. het normale herstel. Meer dan 2-3 injecties schijnt ook slecht te zijn voor het herstel en kan andere klachten veroorzaken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 05:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Trololol.
Heb wel begrepen dat sommigen succes hebben met een lokale shot corticosteroiden. Maargoed, binnenkort eerst maar eens een rontgenfoto laten maken. Het duurt nu wel lang genoeg.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Parallel hitten en weer overeind komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dus niet helemaal diep??quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:04 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Parallel hitten en weer overeind komen.![]()
Klopt. Geen ATG, maar gewoon parallel of er net onder. Is anders niet te doen met een back squat. Dan zou je beter high bar kunnen squatten of front squats.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Sorry bro: kennelijk toen niet goed opgelet. Ik zoek het wel even op.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Vroeg je toen ook een keer om en dat heb ik toen ook uitgelegd.![]()
Uberhaupt onder de 15% komenquote:Op woensdag 3 juli 2013 01:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik vond het zelf al erg moeilijk om onder de ~15% te komen zonder spiermassa te verliezen.Jetser kunnen we ze niet meer noemenquote:Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:08 schreef Fanta-stick het volgende:
Mijn zus begon mij vandaag uit te lachen omdat mijn teddies overduidelijk 1/2 cupmaat is geslonken. Ze zei dat ik vooral niet te zwaar borst moest trainen, maar dit alles heeft gewoon met vp te maken toch?Hou jezelf in de gaten. Je kunt dan altijd zelf bepalen wanneer je stopt.quote:Ik moet no 7/8 % maar ben bang dat ik dan helemaal niks meer overhoud.
En vergeet niet dat veel van de droge vrouwen op internet geen natural boobs meer hebben. Zuzka's tieten zijn ook deels siliconen, bv.![]()
Wat is er mis met zilvervliesrijst qua smaak? Ik vind die shit prima te nassen. Maar sowieso afwisselen. Ik ga ook niet 10x achter elkaar pandan-rijst klaar maken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Behulpzaam als een waterkraan.
pasta zijn vnl carbs, kwark eiwitten (casseïne..)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:02 schreef MeneerBob het volgende:
Boys, dat kwark voor het slapen populair is en redelijk werkt is bekend, weet iemand ook hoe dat zit met bijvoorbeeld pasta voor het slapen? Droge, gekookte pasta zonder saus o.i.d.?Behulpzaam als een waterkraan.
Dat weet ikquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:48 schreef fathank het volgende:
[..]
pasta zijn vnl carbs, kwark eiwitten (casseïne..), het gaat mij er meer om wat carbs met je doen voor het slapen. Dat hele je wordt er dik van!!!1 is achterhaald. Het pastte gisteravond nog in mijn macro's naast mijn kwark, dus ben best benieuwd en kan er nagenoeg niets over vinden.
![]()
Ik squat ruim below parallel.quote:No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik ben officieel een week aan het cutten zonder kcals strikt bij te houden zoals ik altijd doe, om te kijken of het werkt. Trendlijn: -0.03 kg/weekquote:Op woensdag 3 juli 2013 01:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik vond het zelf al erg moeilijk om onder de ~15% te komen zonder spiermassa te verliezen.
Zucht. Endo perikelen.
Definitie is nu totaal weg, na de cut hopelijk weer wat definitie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vergelijkingspic van tijdje terug op lager bf%:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met name meer chest te zien, slimfit shirts zitten daar ook wat strakker. Wel licht teleurgesteld over progress in algemene massa en rug.
[ Bericht 16% gewijzigd door Stereotomy op 03-07-2013 11:58:43 ]Confidence through competence![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben officieel een week aan het cutten zonder kcals strikt bij te houden zoals ik altijd doe, om te kijken of het werkt. Trendlijn: -0.03 kg/week
Zucht. Endo perikelen.
Definitie is nu totaal weg, na de cut hopelijk weer wat definitie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vergelijkingspic van tijdje terug op lager bf%:Na een week kan je ook niet al te veel verwachten natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met name meer chest te zien, slimfit shirts zitten daar ook wat strakker. Wel licht teleurgesteld over progress in algemene massa en rug.![]()
Ik ben m'n cardio langzaam aan het opvoeren. Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat hoe goed je ook eet je als kantoorpik van 46 je gewoon een hoop beweging erbij nodig heb om te cutten. Ik heb een beroerde discipline wat cardio betreft. Ik heb sinds een half jaar een dure fiets staan die ik nu precies 1x gebruikt heb.Zegt genoeg over m'n cardio discipline lijkt me. Te warm, te koud, te veel wind (
) , regen. Ik ken ze allemaal ondertussen.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben officieel een week aan het cutten zonder kcals strikt bij te houden zoals ik altijd doe, om te kijken of het werkt. Trendlijn: -0.03 kg/week
Zucht. Endo perikelen.
Definitie is nu totaal weg, na de cut hopelijk weer wat definitie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vergelijkingspicru van tijdje terug op lager bf%:Hoeveel tijd zit er tussen de foto's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met name meer chest te zien, slimfit shirts zitten daar ook wat strakker. Wel licht teleurgesteld over progress in algemene massa en rug.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
http://www.jissn.com/content/10/1/5
^^ goede recente review van Alan Aragon over de 'post-workout' windows.
tl;dr: studies laten voordeel zien van eiwitinname rondom training als je gevast hebt wat betreft tijdelijke verhoging spiersynthese, minder als je gewoon gevoed bent. Studies laten een mixed resultaat zien voor praktische hypertrofie en krachttoename op de lange termijn.
[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 03-07-2013 13:41:31 ]Confidence through competence![]()
Gisteren als cardio maar eens gekozen voor een stuk fietsen, de Keutenberg op lijkt bij het kijken naar de Amstel Gold op tv zoveel makkelijker dan in het echt... :p![]()
Oke, veel succes met je cut, zal er wel goed uitzien als je droger bent denk ik.quote:No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ja, ik eet dan 'per ongeluk' 2 kroketten en een emmer KFC op, zonder dat ik het door heb!quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:34 schreef Awesome_ het volgende:
'Blind' cutten is er als endo echt niet bij.
ik moet toch wel blijven genieten heConfidence through competence![]()
Heb jij ook dat als je heel snel eet dat je jezelf dan wijsmaakt dat het minder hard meetelt?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, ik eet dan 'per ongeluk' 2 kroketten en een emmer KFC op, zonder dat ik het door heb!
ik moet toch wel blijven genieten he
BEASTMODE![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:41 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Heb jij ook dat als je heel snel eet dat je jezelf dan wijsmaakt dat het minder hard meetelt?![]()
![]()
Zijn hier dames die aan de hand van foto's kunnen inschatten hoeveel % lichaamsvet iemand heeft?
Ik wil het graag eens van mijzelf weten, maar ken niemand die dat redelijk accuraat kan inschatten voor me
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Ja en ik hoor dus van anderen weer dat het opmeten in een sportschool niet accuraat is. Daarom deze vraagquote:
Gewoon een paar pics posten, er zijn hier genoeg mensen met ervaring/oog voor een goede inschatting.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:33 schreef VeerEli het volgende:
Zijn hier dames die aan de hand van foto's kunnen inschatten hoeveel % lichaamsvet iemand heeft?
Ik wil het graag eens van mijzelf weten, maar ken niemand die dat redelijk accuraat kan inschatten voor me![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:41 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Heb jij ook dat als je heel snel eet dat je jezelf dan wijsmaakt dat het minder hard meetelt?__!!!
Ben je een wijf met een eetstoornis of zo?![]()
Mja.... Vind buikpics niet zo erg, maar om m'n blote bil hier nou neer te zetten vind ik ook zo watquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Gewoon een paar pics posten, er zijn hier genoeg mensen met ervaring/oog voor een goede inschatting.
Tsja... Waar woon je?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:40 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mja.... Vind buikpics niet zo erg, maar om m'n blote bil hier nou neer te zetten vind ik ook zo wat![]()
Opmeten op een weegschaal die je vetpercentage weegt is niet accuraat nee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:37 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja en ik hoor dus van anderen weer dat het opmeten in een sportschool niet accuraat is. Daarom deze vraag
Volgens mij is de US Navy circumference methode aardig accuraat, of anders met een caliper.![]()
Beide nog nooit van gehoord, wat is dat US Navy circumference?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Opmeten op een weegschaal die je vetpercentage weegt is niet accuraat nee.
Volgens mij is de US Navy circumference methode aardig accuraat, of anders met een caliper.
Dit: http://www.wikihow.com/Measure-Body-Fat-Using-the-US-Navy-Methodquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:54 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Beide nog nooit van gehoord, wat is dat US Navy circumference?
Caliper is met zo'n speciaal klemmetje: http://www.muscleandstren(...)-using-calipers.html
Met beide geen ervaring trouwens, ik kijk alleen in de spiegel en niet zo erg naar de getallen.![]()
ik ben gepromoveerd op proefschrift estimating body fat percentages by visual inspection, stuur me maar een paar foto's met zo min mogelijk verhullende kledijquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:33 schreef VeerEli het volgende:
Ik wil het graag eens van mijzelf weten, maar ken niemand die dat redelijk accuraat kan inschatten voor me![]()
![]()
![]()
Cool. Zet mij op cc.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik ben gepromoveerd op proefschrift estimating body fat percentages by visual inspection, stuur me maar een paar foto's met zo min mogelijk verhullende kledij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En dat doen ze ook bij een sportschool?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit: http://www.wikihow.com/Measure-Body-Fat-Using-the-US-Navy-Method
Caliper is met zo'n speciaal klemmetje: http://www.muscleandstren(...)-using-calipers.html
Met beide geen ervaring trouwens, ik kijk alleen in de spiegel en niet zo erg naar de getallen.
Nee, snap ik. Maar ik ben gewoon eens benieuwd hoeveel % ik nou eigenlijk heb momenteel
Hahahaha... hmmm-hmmmm...quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik ben gepromoveerd op proefschrift estimating body fat percentages by visual inspection, stuur me maar een paar foto's met zo min mogelijk verhullende kledij![]()
Geen idee of ze dat doen. US Navy kun je makkelijk thuis doen als je een meetlint hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:00 schreef VeerEli het volgende:
[..]
En dat doen ze ook bij een sportschool?
Nee, snap ik. Maar ik ben gewoon eens benieuwd hoeveel % ik nou eigenlijk heb momenteel
Caliper hebben ze misschien wel bij de sportschool, zou je even moeten navragen. Anders kun je er wel een bestellen bij bijvoorbeeld Body & Fitshop voor een paar euro. Zoals deze![]()
Kan in ieder geval mijn buik plaatsen:
Misschien kan iemand hier wat mee. Of moet ik echt per se de rest ook laten zien?
In dat geval blijft mijn vraag staan naar een dame die hier verstand van heeft en mij wil helpen en kan ik overgaan op DM
Goede buik. Je zou je benen/rug/armen ook kunnen posten. Dat je billen/borst lastig vind snap ik.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:03 schreef VeerEli het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien kan iemand hier wat mee. Of moet ik echt per se de rest ook laten zien?
In dat geval blijft mijn vraag staan naar een dame die hier verstand van heeft en mij wil helpen en kan ik overgaan op DM
Eeste gevoel: rond de 20%![]()
Ik sluit me bij Carbon aan, denk net boven de 20%quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:03 schreef VeerEli het volgende:
[ afbeelding ]
In dat geval blijft mijn vraag staan naar een dame die hier verstand van heeft en mij wil helpen en kan ik overgaan op DM![]()
Gasten wat is jullie mening over SL 5x5 en cutten?
Ben nu 3 weken bezig met SL, maar zit rond de 17/18% en wil dus eerst nog even cutten voordat ik weer een zwemband heb.
Mijn idee is dat het aan het begin nog zo licht is dat het wel te doen is, maar snel te zwaar zal worden en ik zal stallen. Overigens valt cutten me nog steeds zwaar.![]()
![]()
Dank jequote:Op woensdag 3 juli 2013 15:05 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goede buik. Je zou je benen/rug/armen ook kunnen posten. Dat je billen/borst lastig vind snap ik.
Eeste gevoel: rond de 20%Ben nog bezig, begin nu lichtelijk bovenin wat blokjes te voelen, wil nog even goed doortrainen zodat ze ook bij m'n onderbuik er een beetje door beginnen te komen.
Heb geen recente foto van blote benen, maar misschien geeft dit een beetje een beeld?
Je benen lijken behoorlijk smal, dus dat trekt het ws. niet omhoog.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:08 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dank jeBen nog bezig, begin nu lichtelijk bovenin wat blokjes te voelen, wil nog even goed doortrainen zodat ze ook bij m'n onderbuik er een beetje door beginnen te komen.
Heb geen recente foto van blote benen, maar misschien geeft dit een beetje een beeld?
[ afbeelding ]
Wat doe je er zoal voor? Qua training en eten?![]()
Ik ben gewend aan foto's van mannen in dit topic en nu ineens dit. M'n hormonen slaan op tilt.Ja het lijkt mij zelf erg zwaar om tijdens een cut elke sessie het gewicht op te hogen. Maar als je beginner bent zou dat opzich wel kunnen door je noobgains en beginner progressie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:07 schreef Multiply het volgende:
Gasten wat is jullie mening over SL 5x5 en cutten?
Ben nu 3 weken bezig met SL, maar zit rond de 17/18% en wil dus eerst nog even cutten voordat ik weer een zwemband heb.
Mijn idee is dat het aan het begin nog zo licht is dat het wel te doen is, maar snel te zwaar zal worden en ik zal stallen. Overigens valt cutten me nog steeds zwaar.
Ik zou persoonlijk zo'n schema in een bulk doen, omdat je dan maximaal kunt focussen op krachttoename. Zit zelf ook in de cut en er is sowieso progressie, maar ik kan niet elke sessie 5kg zwaarder squatten.![]()
Jongetje, toch. Pas je wel op als je deze zomer vanaf je zolderkamer naar buiten gaat?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:11 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ben gewend aan foto's van mannen in dit topic en nu ineens dit. M'n hormonen slaan op tilt.
[..]![]()
Ik doe gemiddeld om de dag het buikspierprogramma van P90X en om de dag squats.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je benen lijken behoorlijk smal, dus dat rekt het ws. niet omhoog.
Wat doe je er zoal voor? Qua training en eten?
Eten houd ik door de weeks vrij laag; zo'n 3 boterhammen met mager vlees verdeeld over de dag, een schaal met fruit (meestal aardbeien) en soms een klein blokje kaas als tussendoortje. Dan avondeten (meestal groente met aardappeltjes en vis of iets vegetarisch, soms vlees en soms pasta) en 's avonds als tussendoortje nog een schaaltje yoghurt met een halve appel er in en soms nog wat rijstzoutjes![]()
Dit blijft behoorlijk strikt, alleen in het weekend ben ik wat minder oplettend, maar dat komt ook door stappen enz
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd of dit wel zo gezond is. De vraag is of je jezelf niet lichtelijk aan het uithongeren bent om een strakke buik te krijgen. Verder helpt het trainen van andere, grote spiergroepen (benen, borst, rug) om groeihormoon vrij te maken dat dan ook voor je getrainde buik positieve effecten heeft. Overweeg om Starting Strength te gaan doen of thuis iets als Zuzka Light.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:13 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik doe gemiddeld om de dag het buikspierprogramma van P90X en om de dag squats.
Eten houd ik door de weeks vrij laag; zo'n 3 boterhammen met mager vlees verdeeld over de dag, een schaal met fruit (meestal aardbeien) en soms een klein blokje kaas als tussendoortje. Dan avondeten (meestal groente met aardappeltjes en vis of iets vegetarisch, soms vlees en soms pasta) en 's avonds als tussendoortje nog een schaaltje yoghurt met een halve appel er in en soms nog wat rijstzoutjes![]()
Dit blijft behoorlijk strikt, alleen in het weekend ben ik wat minder oplettend, maar dat komt ook door stappen enz![]()
Hoe goed je eruit ziet wordt grofweg door twee zaken gedefinieerd: je lichaamsvetpercentage en de hoeveelheid spieren die je hebt.
Is het eerste laag en de tweede ook, dan ben je iel. Dat werkt vast voor een groep vrouwen (uitgemergelde catwalk modellen bijvoorbeeld), maar imho zijn slanke, atletische vrouwen veel mooier om naar te kijken, en zeker vitaler.
Nou, je hebt al een vrij laag lichaamsvetpercentage, waarom niet ook maar gelijk het hele P90X programma doen, ipv alleen buikspieren?
Confidence through competence![]()
Uithongeren lijkt me persoonlijk een beetje sterk, ik heb namelijk geen trek, als ik trek krijg eet ik een broodje of dat fruit of blokje kaas waar ik het over had. Ik krijg verschillende voedingsstoffen binnen door o.a brood, kaas, fruit, yoghurt en alles wat ik neem met avondeten. Ik eet alleen niet in één keer bijv. 3 boterhammen, dus ik ga niet (prop)vol zitten, maar raak verzadigd en eet dan na 1,5 uur ofzo weer een broodje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd of dit wel zo gezond is. De vraag is of je jezelf niet lichtelijk aan het uithongeren bent om een strakke buik te krijgen. Verder helpt het trainen van andere, grote spiergroepen (benen, borst, rug) om groeihormoon vrij te maken dat dan ook voor je getrainde buik positieve effecten heeft. Overweeg om Starting Strength te gaan doen of thuis iets als Zuzka Light.![]()
Ik train mijn buik dus met dat buikspierprogramma en ik pak mijn benen, billen rug met squats. Ik zit momenteel op 38kg en wil dat blijven opbouwen per 2 weken.
Ik zal die link eens bekijken, dank je
Dat lijkt me verstandig, en dan ook gezonder, als in meer, eten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:20 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, je hebt al een vrij laag lichaamsvetpercentage, waarom niet ook maar gelijk het hele P90X programma doen, ipv alleen buikspieren?![]()
Omdat ik zelf vrij tevreden ben met hoe mijn figuur zich nu aan het vormen is en ik mijn motivatie op deze manier goed weet te houden. Mijn benen worden steviger/harder door het squatten en mijn billen ronder. Mijn armen zijn al niet echt ielig van zichzelf en die wil ik ook niet (echt) gespierd hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:20 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe goed je eruit ziet wordt grofweg door twee zaken gedefinieerd: je lichaamsvetpercentage en de hoeveelheid spieren die je hebt.
Is het eerste laag en de tweede ook, dan ben je iel. Dat werkt vast voor een groep vrouwen (uitgemergelde catwalk modellen bijvoorbeeld), maar imho zijn slanke, atletische vrouwen veel mooier om naar te kijken, en zeker vitaler.
[ afbeelding ]
Nou, je hebt al een vrij laag lichaamsvetpercentage, waarom niet ook maar gelijk het hele P90X programma doen, ipv alleen buikspieren?B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Je weet wel toch dat je door het trainen van het buikspieren geen plattere buik krijgt? De mythe van het plaatselijk vet verbranden.![]()
Door mijn eetpatroon aan te passen (chocola, chips, koeken, patat, pizza enz skippen) en buikspieroefeningen te doen heb ik een platte buik gekregen die zich nu zelfs tot lichtelijke zichtbare spieren begint te ontwikkelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:22 schreef Sapstengel het volgende:
Je weet wel toch dat je door het trainen van het buikspieren geen plattere buik krijgt? De mythe van het plaatselijk vet verbranden.
Ik doe altijd kaakspieroefeningen tochquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:22 schreef Sapstengel het volgende:
Je weet wel toch dat je door het trainen van het buikspieren geen plattere buik krijgt? De mythe van het plaatselijk vet verbranden."If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ja vooral eetpatroon inderdaad. Lager vetpercentage = plattere buik. En die oefeningen helpen natuurlijk voor de ontwikkeling van de buikspieren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:24 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Door mijn eetpatroon aan te passen (chocola, chips, koeken, patat, pizza enz skippen) en buikspieroefeningen te doen heb ik een platte buik gekregen die zich nu zelfs tot lichtelijke zichtbare spieren begint te ontwikkelen.
Maar er zijn helaas ook legio mensen die denken dat ze zonder verandering in eetpatroon maar met elke dag 300 situps hun bierbuik wel even wegwerken.![]()
Wat zou ik meer moeten eten dan?
Vinden jullie 3 boterhammen, een schaal fruit, een stukje kaas, avondeten, een schaal yoghurt met appel en wat rijstzoutjes te weinig op 1 dag??
Ik wil niet meer eten omdat ik bang ben dat ik dan weer ga aankomen en ik mijn vetpercentage wil houden zoals dat nu is (of nog iets omlaag laten gaan)B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Hoezo? Zodat je mond verder open kan voor grotere piemels?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:24 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Ik doe altijd kaakspieroefeningen toch![]()
Dat is rond de 1000 kcal oid. veel te weinig iigquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:25 schreef VeerEli het volgende:
Wat zou ik meer moeten eten dan?
Vinden jullie 3 boterhammen, een schaal fruit, een stukje kaas, avondeten, een schaal yoghurt met appel en wat rijstzoutjes te weinig op 1 dag??
Ik wil niet meer eten omdat ik bang ben dat ik dan weer ga aankomen en ik mijn vetpercentage wil houden zoals dat nu is (of nog iets omlaag laten gaan)"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Jups, ik ben me er van bewust dat spieren niet zichtbaar worden onder een laagje vet. Daarom heb ik dat vet weten weg te werken door het eetpatroon en worden de spieren door het trainen daardoor nu langzaamaan zichtbaarquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja vooral eetpatroon inderdaad. Lager vetpercentage = plattere buik. En die oefeningen helpen natuurlijk voor de ontwikkeling van de buikspieren.
Maar er zijn helaas ook legio mensen die denken dat ze zonder verandering in eetpatroon maar met elke dag 300 situps hun bierbuik wel even wegwerken.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: