abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:28:48 #1
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128328416

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_128328491
Fipo.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_128328574
sepo
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:33:22 #4
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128328609
Want geen onzin:

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:27 schreef slacker_nl het volgende:
Totaal geen onzin, maar een gastje van 15(!!) DL raw gewoon ffkes 250kg. Zo voor m'n ogen. Echt te ziek.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128328741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:33 schreef slacker_nl het volgende:
Want geen onzin:

[..]

zou dat die erwin/edwin zijn?
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:38:15 #6
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128328824
This ask for a video. Straks zit je ons allemaal te belazeren net als Marmar met quartersquats (notsrs). Met ID-kaart en geboortedatum duidelijk in beeld.
Verbo is terug?
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:38:27 #7
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128328832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou dat die erwin/edwin zijn?
Wie? Nee, ik denk het niet, dit was een Berber (vermoed ik).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:39:43 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128328882
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:38 schreef Verbosity het volgende:
This ask for a video. Straks zit je ons allemaal te belazeren net als Marmar met quartersquats (notsrs). Met ID-kaart en geboortedatum duidelijk in beeld.
No shit, z'n broer stond er naast: "Rug recht houden!!". Dit is for real, no bullcrap.
pi_128329045
Denk dat ik maar een maandje of anderhalf ga cutten en daarna langzamer bulken.. begin nu echt een beetje te fatty te worden :')

SPOILER
Mis deze definitie wel
Wel blurry foto en non-aesthetic haar daar

Rug is eigenlijk van meest zwakke punt naar m'n best punt gegaan. En m'n armen zagen er met minder vet 10x groter uit, hier oude foto's:

SPOILER

[ Bericht 27% gewijzigd door Pastapipos op 27-06-2013 17:51:40 ]
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_128329271
Would trim/10
pi_128329870
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:44 schreef Pastapipos het volgende:
Denk dat ik maar een maandje of anderhalf ga cutten en daarna langzamer bulken.. begin nu echt een beetje te fatty te worden :')

SPOILER
Mis deze definitie wel

Rug is eigenlijk van meest zwakke punt naar m'n best punt gegaan. En m'n armen zagen er met minder vet 10x groter uit, hier oude foto's:

SPOILER
Goede prog, props!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:17:41 #12
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128330280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:06 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Goede prog, props!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128331011
Welke applicatie gebruiken jullie om het gewicht bij te houden?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_128331084
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:35 schreef esv7 het volgende:
http://www.fourmilab.ch/hackdiet/online/hdo.html

Omdat het een trendlijn heeft en je ook vertelt hoeveel kcal overschot/tekort je hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128331162
quote:
Excel.
Soukidan op je oogbal.
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:43:04 #16
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128331240
quote:

SPOILER
Mis deze definitie wel

SPOILER
wery nais
Confidence through competence
pi_128331290
Een tijd geleden ben ik overgestapt van SS naar Texas method. Alhoewel krachttraining mij ontzettend bevalt ben ik ook op zoek naar een lange termijn doel. Mijn eerste doel is om een bepaald fysiek te bereiken en te onderhouden. Daarnaast wil ik graag in de toekomst Karate gaan beoefenen waarbij de krachttraining de vechtsport aanvult.

Ik vroeg mij af of er andere mensen in dit topic zijn die iets soortgelijks doen? Ook ben ik benieuwd naar eventuele schema's.

Ik wil graag ook clean & jerk en snatch leren zodat ik deze technieken samen met de power clean kan gebruiken om te trainen op explosiviteit. Waarschijnlijk moet ik dan ook een andere sportschool zoeken, want bij F4F zullen ze raar opkijken... :') Facilitair gezien ondersteunen ze dit soort oefeningen niet.
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:58:40 #18
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128331763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:44 schreef banaliteit het volgende:
ekomst Karate gaan beoefenen waarbij de krachttraining de vechtsport aanvult.

Krachttraining heb je weinig aan bij karate tenzij je kyokushin gaat doen
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:18:22 #19
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_128332483
quote:

SPOILER
Mis deze definitie wel

SPOILER
Zelfde boxer of peace.
Fijne progressie in je lats/schouders man!
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_128332873
Ik wil toch even wat zeggen. Ik heb nooit ss gedaan en train voor hypertrofie, maar ik merk wel degelijk verschil. SS wordt hier nogal heilig verklaard terwijl er 1000 wegen zijn. Begin te trainen en doe wat je leuk vindt.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:30:58 #21
55709 Stereotomy
pi_128332943
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:29 schreef Atemno het volgende:
Ik wil toch even wat zeggen. Ik heb nooit ss gedaan en train voor hypertrofie, maar ik merk wel degelijk verschil. SS wordt hier nogal heilig verklaard terwijl er 1000 wegen zijn. Begin te trainen en doe wat je leuk vindt.
Niemand zegt dat SS heilig is, dat verzin je nu zelf. Sterker, de rep ranges van SS is niet het meest ideaal voor optimale hypertrofie, en dat wordt ook erkend in dit topic.

SS geeft uitstekende houvast voor beginners die niet weten waar ze moeten beginnen. Het is een uitstekend fullbody split programma gefocust op (lineaire) progressie.

Beginnen te trainen en doen wat je leuk vindt heeft een naam: fuckarounditis.
pi_128332983
Als de grip faalt bij deadliften, dan eerst met magnesium proberen, of eerst met mixed grip?

Vooralsnog geen probleem met overhand grip, maar voor de toekomst :P
pi_128333094
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Niemand zegt dat SS heilig is, dat verzin je nu zelf. Sterker, de rep ranges van SS is niet het meest ideaal voor optimale hypertrofie, en dat wordt ook erkend in dit topic.

SS geeft uitstekende houvast voor beginners die niet weten waar ze moeten beginnen. Het is een uitstekend fullbody split programma gefocust op (lineaire) progressie.
:Y

Voordeel van SS is imho ook de relatieve simpelheid. Vijf goede compounds en een goede uitleg van die oefeningen in het boek.

idd prima beginnersprogramma
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:35:22 #24
55709 Stereotomy
pi_128333151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:31 schreef tjoptjop het volgende:
Als de grip faalt bij deadliften, dan eerst met magnesium proberen, of eerst met mixed grip?

Vooralsnog geen probleem met overhand grip, maar voor de toekomst :P
Als je gym magnesium heeft, waarom niet magnesium :)

En mixed grip kan uiteraard ook met lagere gewichten, kun je alvast wennen en hoef je niet pas in te stappen als je op je max zit.
pi_128333365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:30 schreef Stereotomy het volgende:

Beginnen te trainen en doen wat je leuk vindt heeft een naam: fuckarounditis.
lol :D Ik zei nog tegen mijn vriend dat het lijkt dat 90% van de mannen in de zogenaamde 'krachthoek' geen flauw idee heeft wat ze aan het doen zijn en maar een beetje aanklooien. Zo van: hey, laat ik dit nu eens gaan doen, dat apparaat/gewicht ziet er wel leuk uit! :D Verder wordt er bijzonder veel gekletst en niemand ruimt z'n troep op.
quote:
Despite an alarming increase of fuckarounditis in recent years, prevalance may vary greatly depending on location. However, in most commercial gyms, it has been estimated that 90-100% of individuals are afflicted to varying degrees.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:41:57 #26
55709 Stereotomy
pi_128333416
Haha :D

Is idd netjes om je dumbbels en schijven ff op te ruimen nadat je klaar bent. Common gym room courtesy zou je zeggen, maar het gebeurt niet altijd... :)
pi_128333456
Ik heb gewoon mn driedaysplit dus ik doe niet aan fuckarounditis. Ik heb eerst 2 maanden een 'wennenschema' gehanteerd. Daarna had ik genoeg kennis voor mn eigen schema en dat gaat prima.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:45:22 #28
69994 seto
-|||--------|||-
pi_128333547
Niet zo moeilijk he als je kuurt.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_128333584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:41 schreef Stereotomy het volgende:
Haha :D

Is idd netjes om je dumbbels en schijven ff op te ruimen nadat je klaar bent. Common gym room courtesy zou je zeggen, maar het gebeurt niet altijd... :)
Het zijn net mannen 8-) (wie zei dat hier dat in zijn gym een bord hing met "Van opruimen word je ook sterk"? )
pi_128333609
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:45 schreef seto het volgende:
Niet zo moeilijk he als je kuurt.
Dat was getroll aap.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:48:13 #31
55709 Stereotomy
pi_128333675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:42 schreef Atemno het volgende:
Ik heb gewoon mn driedaysplit dus ik doe niet aan fuckarounditis. Ik heb eerst 2 maanden een 'wennenschema' gehanteerd. Daarna had ik genoeg kennis voor mn eigen schema en dat gaat prima.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:42 schreef Atemno het volgende:
Ik heb nu 3x gesquad, (40/50kg) en de instructeur zegt dat m'n form wel goed is. Ik heb alleen tyfeslast van m'n rug de hele dag. :') Is dit normaal op het begin? Ook in m'n bovenrug trouwens. Gewoon alles.
Okee :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:49:23 #32
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128333731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het zijn net mannen 8-) (wie zei dat hier dat in zijn gym een bord hing met "Van opruimen word je ook sterk"? )
ghehe dat hangt volgens mij wel in meerdere ja, in Geleen ook gezien :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:49:37 #33
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_128333736
Ik heb nooit SS gedaan en iedereen weet wat voor een beest ik ben. Gewoon blijven curlen en chestpressen jongen!
Deathlift or Die.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:50:08 #34
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128333759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

lol :D Ik zei nog tegen mijn vriend dat het lijkt dat 90% van de mannen in de zogenaamde 'krachthoek' geen flauw idee heeft wat ze aan het doen zijn en maar een beetje aanklooien. Zo van: hey, laat ik dit nu eens gaan doen, dat apparaat/gewicht ziet er wel leuk uit! :D Verder wordt er bijzonder veel gekletst en niemand ruimt z'n troep op.

[..]

Ik zag vanmorgen voor het eerst iemand bezig die duidelijk een Starting Strenght basis had. Niet enorm groot in de zin van gespierd, maar wel behoorlijk sterk. Dat was dus een gozert uit Nieuw Zeeland. :')

Ow, en hij ruimde zijn zooi ook nog op. :P
pi_128333852
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:48 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Okee :)
Mag toch om advies vragen? Ik squat iig, zie jouw probleem nu niet.
pi_128333873
quote:
Spiegel.apk
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:53:02 #37
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128333879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:42 schreef Atemno het volgende:
Post je schema eens?
pi_128334470
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Post je schema eens?
Borst en biceps schema A:
Borst
Flat Benchpress 3*10
Decline Benchpress 3*10
Inclince Benchpress 3*10
Pullover 3*10
Dumbell fly 3*10

Biceps
Dumbell curls
Barbell curls

En dan nog buikspieren met een elastische kabel en wat random oefeningen.

Rug en triceps schema B:
Rug
Cable wide grip seated row 3*10
Seated high row 3*10
Lowerback 3*10

Triceps
Bent-over triceps extension 3*10
Cable pushdown 3*10
Dumbell lying triceps extension 3*10

Geen buikspieren deze dag.

Schouders en benen schema C:
Schouders
Shoulder press 3*10
Dumbell front raise 3*10
Cable lateral raise 3*10
Trapezius 3*10

Benen
Squats 3*10
Legpress 3*10
Calf raises 3*10
Leg extensions 3*10

En buik hetzelfde als A.

Maandag A, dinsdag B, woensdag C, donderdag A, vrijdag B en zaterdag C. Zondag rust. :)

Graag op- en/of aanmerkingen. :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:08:52 #39
253447 Ethanolic
pi_128334568
Ik zou sowieso DL en BOR op rugdag doen, ipv die high row. Lat pulley/pullups erbij ipv die cable row. Ook een rear delt en hamstring oefening erbij.
Deathlift or Die.
pi_128334649
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:08 schreef Ethanolic het volgende:
Ik zou sowieso DL en BOR op rugdag doen, ipv die high row. Lat pulley/pullups erbij ipv die cable row. Ook een rear delt en hamstring oefening erbij.
Hm oke, bedankt! Pullups vind ik heel erg lastig eerlijk gezegd, maar ik ga ermee aan de gang!
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:14:38 #41
253447 Ethanolic
pi_128334788
In dat geval beginnen met chinups. Oefen eerst met negatieve reps. Ik kon op het begon 0 pull ups en na een paar maanden kon ik wel al 3 * 8.

Google eens op 'How to improve pull-ups' oid. Pullups en chinups zijn underrated.
Deathlift or Die.
pi_128334862
Gewoon elke training beginnen met 3 setjes pullups, worden er vanzelf meer. Ik begon op 3x1.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:17:36 #43
253447 Ethanolic
pi_128334920
Mijn rugdag ziet er zo uit:
DL 3*8
Weighted PullUps 3*fail
BOR 3*10
Lat pulldown 3*10

Eventueel nog een V-grip cable row als ik kracht heb en chinups 2 setjes tot fail.

Daarna nog Hammer curls en bb/preacher curls 4*8.
Deathlift or Die.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:17:53 #44
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128334935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:06 schreef Atemno het volgende:

[..]

Borst en biceps schema A:
Borst
Flat Benchpress 3*10
Decline Benchpress 3*10
Inclince Benchpress 3*10
Pullover 3*10
Dumbell fly 3*10

Biceps
Dumbell curls
Barbell curls

En dan nog buikspieren met een elastische kabel en wat random oefeningen.

Rug en triceps schema B:
Rug
Cable wide grip seated row 3*10
Seated high row 3*10
Lowerback 3*10

Triceps
Bent-over triceps extension 3*10
Cable pushdown 3*10
Dumbell lying triceps extension 3*10

Geen buikspieren deze dag.

Schouders en benen schema C:
Schouders
Shoulder press 3*10
Dumbell front raise 3*10
Cable lateral raise 3*10
Trapezius 3*10

Benen
Squats 3*10
Legpress 3*10
Calf raises 3*10
Leg extensions 3*10

En buik hetzelfde als A.

Maandag A, dinsdag B, woensdag C, donderdag A, vrijdag B en zaterdag C. Zondag rust. :)

Graag op- en/of aanmerkingen. :)
Ik vind het een net schema. Ik zou inderdaad wat aanpassingen doen aan rugdag, wat meer barbell/dumbbell ipv kabel pakken.

Hoe kom je aan 3 x 10? Niks mis mee trouwens, is een bewezen goede range voor hyperthropy.
pi_128335121
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik vind het een net schema. Ik zou inderdaad wat aanpassingen doen aan rugdag, wat meer barbell/dumbbell ipv kabel pakken.

Hoe kom je aan 3 x 10? Niks mis mee trouwens, is een bewezen goede range voor hyperthropy.
3 * 10 bevalt mij eigenlijk het beste. Op het begin deed ik alles 3*15, met het schema om te wennen aan het sporten etc. Toen ben ik overgegaan op 4*10 voor een maandje of 2, en nu 4 maanden 3*10 en dat bevalt dus het beste. :)
pi_128335173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:41 schreef Isabeau het volgende:

en niemand ruimt z'n troep op.

Hier ook, echt niemand ruimt z'n gewichten op, bloedirritant vind ik dat. Lekker aso ook om maar te verwachten iemand anders ff je 100 kg aan gewichten op gaat ruimen.

Zelfs als iemand klaar is met een squat met 10kg is het blijkbaar teveel moeite om die twee 5kg schijfjes er even af te halen.
pi_128335266
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:35 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je gym magnesium heeft, waarom niet magnesium :)

En mixed grip kan uiteraard ook met lagere gewichten, kun je alvast wennen en hoef je niet pas in te stappen als je op je max zit.
Heb nog nooit magnesium hier gezien, maar ook nergens gelezen dat het niet toegestaan is, dus geen idee eigenlijk.

Dat wennen is misschien wel een goed idee, gewoon 1 van de 3 sets dan met mixed groep doen dan ofzo?
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:04:14 #48
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128336903
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heb nog nooit magnesium hier gezien, maar ook nergens gelezen dat het niet toegestaan is, dus geen idee eigenlijk.

Dat wennen is misschien wel een goed idee, gewoon 1 van de 3 sets dan met mixed groep doen dan ofzo?
Sets die je kunt zonder mixed grip uitvoeren met overhand grip doen. Als je het niet meer red dan overstappen op mixed grip.
Verbo is terug?
pi_128337114
Weer zo`n goed product waar je niet zonder kan.
http://www.xxlnutrition.nl/juvo-whole-food/juvo-natural-raw-meal

:')
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:19:36 #50
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128337637
Goed nieuws :D

Vandaag vol frustrated naar de gym gegaan, daar (bijna uit protest :') ) blazend alle machines op max gedaan (wat in mijn gym niet veel betekend :') ) en daarna free weights. Daarna naar die vrouw gegaan en gevraagd om uitleg over het mailtje.

Ze begon eerst te zeggen dat ik wettelijk geen krachttraining mag op mijn 16e :?

Toen vertelde ze dat ze verantwoordelijk is over wat met mijn spieren gebeurd. Of dit waar is betwijfel ik, denk dat ik dat nog altijd zelf ben met mijn ouders, maar daar kan ik me wel in vinden.

Ik zeg tegen d'r: "ik ken een meisje die al die cardio apperatuur hier veel beter kan gebruiken dan ik, wat nu als zij mijn contract overneemt en ik naar een gym ga die meer op mijn doelen is ingericht". Tot mijn verbazing ging ze akkoord, dus gelukkig kan ik binnenkort naar een andere gym :s)

Echt een pak van m'n hart, zat de laatste dagen mezelf echt op te winden dat ik zo achterlijk was hier een jaarcontract te nemen.

Nu nog kiezen tussen anytime Susteren of ramachers Nieuwstadt. Susteren is natuurlijk wat fijner voor mij, maar Nieuwstadt is volgens mij iets uitgebreider en een paar euro goedkoper.

Tevens vind ik anytime (was daar wel eens geweest) beetje, uhm, beetje gay :P

Ik bedoel zonnebanken, een of ander design inrichting etc., heb ik allemaal niks aan. Nieuwstadt is wat meer basic met gewoon veel vrije gewichten.
pi_128337800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:19 schreef Susteren het volgende:

Vandaag vol frustrated naar de gym gegaan, daar (bijna uit protest :') ) blazend alle machines op max gedaan (wat in mijn gym niet veel betekend :') ) en daarna free weights. Daarna naar die vrouw gegaan en gevraagd om uitleg over het mailtje.

Ze begon eerst te zeggen dat ik wettelijk geen krachttraining mag op mijn 16e :?

Toen vertelde ze dat ze verantwoordelijk is over wat met mijn spieren gebeurd. Of dit waar is betwijfel ik, denk dat ik dat nog altijd zelf ben met mijn ouders, maar daar kan ik me wel in vinden.

Ik zeg tegen d'r: "ik ken een meisje die al die cardio apperatuur hier veel beter kan gebruiken dan ik, wat nu als zij mijn contract overneemt en ik naar een gym ga die meer op mijn doelen is ingericht". Tot mijn verbazing ging ze akkoord, dus gelukkig kan ik binnenkort naar een andere gym :s)

Echt een pak van m'n hart, zat de laatste dagen mezelf echt op te winden dat ik zo achterlijk was hier een jaarcontract te nemen.

Nu nog kiezen tussen anytime Susteren of ramachers Nieuwstadt. Susteren is natuurlijk wat fijner voor mij, maar Nieuwstadt is volgens mij iets uitgebreider en een paar euro goedkoper.

Tevens vind ik anytime (was daar wel eens geweest) beetje, uhm, beetje gay :P

Ik bedoel zonnebanken, een of ander design inrichting etc., heb ik allemaal niks aan. Nieuwstadt is wat meer basic met gewoon veel vrije gewichten.
Je had een mailtje ontvangen dat je geen krachttraining mocht doen :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:26:00 #52
55709 Stereotomy
pi_128337947
tl;dr

Goed. Nu een gym kiezen die wél aan je behoeftes voldoet.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:27:07 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128338013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:19 schreef Susteren het volgende:

-knip-

Okee mooi. ^O^

Voor je je ergens inschrijft ga je nu wel eerst even goed rondkijken neem ik aan? :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:28:03 #54
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128338063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:26 schreef Stereotomy het volgende:
Nu een gym kiezen die wél aan je behoeftes voldoet.
Jep, indeed :) . Nu ga ik me toch wel wat beter verdiepen in de gym voordat ik weer een jaarcontract teken. Squatrek en bankdrukrek is toch wel een vereiste voor me eigenlijk, en dumbells van 5+ kilo _O-
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:28:46 #55
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128338102
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Okee mooi. ^O^

Voor je je ergens inschrijft ga je nu wel eerst even goed rondkijken neem ik aan? :P
Jazeker, het is aan de andere kant toch wel een wijze les geweest wat een contract tekenen betreft
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:29:24 #56
55709 Stereotomy
pi_128338133
Hoort erbij op je 16e :) Dat je een contract hebt getekend bij een kutgym geeft al aan dat je verder bent dan ik op m'n 16e bijvoorbeeld.
pi_128338162
Nog even over Starting Strength. Ondanks dat bijna iedereen het wordt aangeraden op internet en de meesten er positief over zijn zie ik het hier in de gym echt niemand doen, zelfs niet wat er ook maar een beetje op lijkt. Is best een grote gym en ik train op verschillende tijden dus zie behoorlijk wat verschillende lui.
pi_128338217
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef Susteren het volgende:

[..]

Jazeker, het is aan de andere kant toch wel een wijze les geweest wat een contract tekenen betreft
Gewoon bij beide eens trainen
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:33:46 #59
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128338380
Wat anders trouwens: ik heb me vandaag uit interesse eens wat meer verdiept in olimpic powerlifting. Het is totaal niks voor mij, maar ik heb wel echt respect voor die gasten die zo'n gewichten liften :P

Maar wat ik me afvroeg, bijvoorbeeld zo'n clean and jerk, doen ze die altijd met het zelfde been vooruit? Want ik vroeg me af of die mensen na een tijdje niet totaal scheefgroeien ofzo :?
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:34:59 #60
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128338433
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik zou hiet toch even gaan kijken. De site is weinig informatief, maar ze zeggen vrije gewichten te hebben, en 24/7 open te zijn. http://www.anytimefitness(...)eren-limburg-6114-hs

Maar je weet pas wat als je er bent wezen kijken uiteraard.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:35:47 #61
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128338481
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Okee mooi. ^O^

hier foto's plaatsen zodat wij kunnen beoordelen of de gym voldoende is
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:38:23 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:38:33 #63
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128338671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hier foto's plaatsen zodat wij kunnen beoordelen of de gym voldoende is
Ghehe beloofd!
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:40:07 #64
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128338740
quote:
Thanks, heb 'm meteen aangevraagd :P
pi_128338830
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou hiet toch even gaan kijken. De site is weinig informatief, maar ze zeggen vrije gewichten te hebben, en 24/7 open te zijn. http://www.anytimefitness(...)eren-limburg-6114-hs

Maar je weet pas wat als je er bent wezen kijken uiteraard.
Een sportschool met houten vloeren, hippe waterfonteintjes en groene skippyballen, daar willen ze meestal niet van die anabolenmannetjes. :D Maar inderdaad, toch maar even kijken. Wie weet is het een soort hybridewalhallah. :') :D
pi_128338927
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef Susteren het volgende:
Wat anders trouwens: ik heb me vandaag uit interesse eens wat meer verdiept in olimpic powerlifting. Het is totaal niks voor mij, maar ik heb wel echt respect voor die gasten die zo'n gewichten liften :P

Maar wat ik me afvroeg, bijvoorbeeld zo'n clean and jerk, doen ze die altijd met het zelfde been vooruit? Want ik vroeg me af of die mensen na een tijdje niet totaal scheefgroeien ofzo :?
Olympic lifts, dat grace :9~
Olympic lifters gebruiken in principe altijd hetzelfde been. Mocht je niet specifiek daar voor trainen dan is het advies beide benen te gebruiken.

SPOILER: Snatch fapfoto's
SPOILER: Clean and Jerk fapfoto's
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:44:10 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128338956
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Een sportschool met houten vloeren, hippe waterfonteintjes en groene skippyballen, daar willen ze meestal niet van die anabolenmannetjes. :D Maar inderdaad, toch maar even kijken. Wie weet is het een soort hybridewalhallah. :') :D
I know. Maar je weet het nooit. Hoewel prive douches wel heel erg gay klinkt inderdaad. In David Lloyd Capelle weigeren ze zelfs gordijnen op te hangen. Schijnt dat moslims daar om vragen, maar dat het vooral gebruikt wordt door gays. :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:45:47 #68
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128339030
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Een anabolemannetje ben ik bij lange na niet, maar ik snap wat je bedoelt :P

In Nieuwstadt waren er toen ik er een jaar of 2 terug eens was gaan trainen (gewoon toen nog voor de lol) wel echt een paar brede gasten, dat lijkt me wel fijn voor tips, aangezien zo'n gasten meestal wel weten wat ze doen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:46:02 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128339042
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

I know. Maar je weet het nooit. Hoewel prive douches wel heel erg gay klinkt inderdaad. In David Lloyd Capelle weigeren ze zelfs gordijnen op te hangen. Schijnt dat moslims daar om vragen, maar dat het vooral gebruikt wordt door gays. :')
ooh lekker met zijn allen samen douche, lekker gezellig
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:46:47 #70
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128339089
wel duf dat er bij anytime geen prijs wordt gegeven, maar pas als je een proefles pakt
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:48:18 #71
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128339164
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ooh lekker met zijn allen samen douche, lekker gezellig
Ik moet altijd lachen om mensen die douchen met een team vies en gay vinden :')

Zijn vaak zo'n gasten die nooit een teamsport hebben gedaan en bang zijn andere jongens naakt te zien _O-
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:48:21 #72
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128339167
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:29 schreef tjoptjop het volgende:
Nog even over Starting Strength. Ondanks dat bijna iedereen het wordt aangeraden op internet en de meesten er positief over zijn zie ik het hier in de gym echt niemand doen, zelfs niet wat er ook maar een beetje op lijkt. Is best een grote gym en ik train op verschillende tijden dus zie behoorlijk wat verschillende lui.
Hoeveel gasten zie je squatten met een respectabel gewicht?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_128339213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:48 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik moet altijd lachen om mensen die douchen met een team vies en gay vinden :')

Zijn vaak zo'n gasten die nooit een teamsport hebben gedaan en bang zijn andere jongens naakt te zien _O-
Ak die mocro's hier douchen met boxer aan :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:49:38 #74
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128339222
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:46 schreef THEFXR het volgende:
wel duf dat er bij anytime geen prijs wordt gegeven, maar pas als je een proefles pakt
kost onder de 23 jaar (jeugd) iets minder dan 30 euro, dus een paar euro meer dan Ramachers.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:50:08 #75
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128339245
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ak die mocro's hier douchen met boxer aan :')
Neeee _O-

Zeker bang een stijve te krijgen
pi_128339479
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoeveel gasten zie je squatten met een respectabel gewicht?
Dan ga ik even uit van ≥bw, niet heel veel. Meestal laag gewicht en veel reps, al wordt er niet heel veel gesquat hier (heb nog nooit op het rack hoeven wachten, behalve dan eens op een jaja... curler :') )

Deadliften is overigens helemaal uitzonderlijk.

Ben wel blij dat ik nu eindelijk m'n form gefixt heb (hing teveel naar voren) dus die moet binnenkort ook maar eens m'n squat voorbijgaan (beiden nu 100kg 3x5) 8-)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:50 schreef Susteren het volgende:

[..]

Neeee _O-

Zeker bang een stijve te krijgen
Tja, ik vind het ook wat latent homofiel. Maar goed, ze doen er niemand kwaad mee dus /care
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:01:56 #77
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128339816
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:49 schreef Susteren het volgende:

[..]

kost onder de 23 jaar (jeugd) iets minder dan 30 euro, dus een paar euro meer dan Ramachers.
oooh, dus ouder is duurder?
pi_128340092
quote:
Hm, en hoe ziet het gros van de mensen die daar traint eruit? Nuff said?

Goed opgelost trouwens Susteren, 16 jaar, al bezig met gyms al was de eerste keus niet de beste en dan ook nog oplossend denken, ik zou trots zijn als ik je mama was :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:10:24 #79
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128340214
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oooh, dus ouder is duurder?
Jep, maarja tegen die tijd woon ik al lang niet meer bij m'n ouders in Susteren waarschijnlijk dusja :P
pi_128340721
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan ga ik even uit van ≥bw, niet heel veel. Meestal laag gewicht en veel reps, al wordt er niet heel veel gesquat hier (heb nog nooit op het rack hoeven wachten, behalve dan eens op een jaja... curler :') )

Ben wel blij dat ik nu eindelijk m'n form gefixt heb (hing teveel naar voren) dus die moet binnenkort ook maar eens m'n squat voorbijgaan (beiden nu 100kg 3x5) 8-)

[..]

Tja, ik vind het ook wat latent homofiel. Maar goed, ze doen er niemand kwaad mee dus /care
Nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar nu je het zegt.. ik heb echt nooit iemand zien deadliften in "mijn" gym, behalve ikzelf dan.. Beetje jammer wel eigenlijk. Squats en lunges zie ik nog wel regelmatig voorbij komen, dat dan weer wel en welgeteld 1 gozer die MP/OHP doet.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:25:11 #81
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128340928
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:20 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar nu je het zegt.. ik heb echt nooit iemand zien deadliften in "mijn" gym, behalve ikzelf dan.. Beetje jammer wel eigenlijk. Squats en lunges zie ik nog wel regelmatig voorbij komen, dat dan weer wel en welgeteld 1 gozer die MP/OHP doet.
Toen ik met paar vrienden een week terug basicfit was gegaan lukte deadlifts vrij goed, vorm was redelijk en kon 70 kilo 3x5 reps :D

Daar waren wel meerdere aan het deadliften hoor, misschien zie je het pas als je erop let ;)
pi_128341100
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:25 schreef Susteren het volgende:

[..]

Toen ik met paar vrienden een week terug bodyfit was gegaan lukte deadlifts vrij goed, vorm was redelijk en kon 70 kilo 3x5 reps :D

Daar waren wel meerdere aan het deadliften hoor, misschien zie je het pas als je erop let ;)
Komt ook door de tijden waarop ik train denk ik.. huisvrouwentijden ;) meestal ergens tussen 9 en 14 uur.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:39:03 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128341628
hier in de buurt use-it, 40 per maand en 45 inschrijfkosten
lekker hoor die inschrijfkosten
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:39:41 #84
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128341652
Nog een snelle vraag trouwens. Ik hoor steeds dat je altijd het gewicht moet opbouwen, maar ik merk dat ik op sommige dagen gewoon een stuk minder kracht en focus heb, wat doen? Minder reps met zelfde gewicht als vorige training of gewoon weer wat minder gewicht?
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:40:11 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128341675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:39 schreef Susteren het volgende:
Nog een snelle vraag trouwens. Ik hoor steeds dat je altijd het gewicht moet opbouwen, maar ik merk dat ik op sommige dagen gewoon een stuk minder kracht en focus heb, wat doen? Minder reps met zelfde gewicht als vorige training of gewoon weer wat minder gewicht?
minder gewicht
pi_128341795
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:20 schreef MarMar het volgende:

[..]

OHP zie ik mensen vaak zittend in de smith doen
pi_128341899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

:'(
pi_128342121
Pffff, anderhalve maand lang maar 1x per week gesport door (her)tentamens. Kracht is erg aardig op achteruit gegaan helaas. Nu maar even een maandje knallen en dan 3 weken op vakantie. :') Mah gains!

Blij als het nieuwe semester begint en ik weer in een gewoon ritme zit!
pi_128342249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daar doen ze hier alles in :') Van squatten tot curls :D

#basicfit
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:53:10 #90
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128342289
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Daar doen ze hier alles in :') Van squatten tot curls :D
Is het raar als ik de smith eigenlijk minder fijn vond vroeger dan gewoon losse barbell? Wat vinden jullie?
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:57:35 #91
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_128342531
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:50 schreef Fanta-stick het volgende:
Would rim/10
rimjobs O+
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:58:36 #92
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_128342578
quote:

SPOILER
Mis deze definitie wel

SPOILER
goede rugprogressie
Drinky is een baas
pi_128343775
Iemand opmerkingen op mijn liftverhoudingen? Heb het idee dat ik wat achterloop qua press'

DL: 100kg (waarbij deze sneller groeit ivm nu eindelijk goede form)
SQ: 100kg
BP: 60 kg
OHP: 40kg
Clean 55kg (nog niet heel lang mee bezig, en aan het begin voornamelijk op techniek getraind, pas later met gewichtsopbouw)

Alles 3x5 (ook de DL, al zie ik net dat SS het bij DL over 1x5 heeft :? )
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:26:06 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128344048
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:20 schreef tjoptjop het volgende:
Iemand opmerkingen op mijn liftverhoudingen? Heb het idee dat ik wat achterloop qua press'

Clean 55kg (nog niet heel lang mee bezig, en aan het begin voornamelijk op techniek getraind, pas later met gewichtsopbouw)

Verhouding tussen je presses kloppen samen met je DL en clean. Alleen de SQ loopt nu voor.
Eventueel kan je deze gebruiken voor normaal waardes: http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html
Verbo is terug?
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:30:17 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128344298
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:20 schreef tjoptjop het volgende:

Je DL is te laag, maar zoals je al zegt over je form zou dat nu bij moeten trekken. SS 1 x 5 is je max DL.
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:30:59 #96
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128344333
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Verhouding tussen je presses kloppen samen met je DL en clean. Alleen de SQ loopt nu voor.
Eventueel kan je deze gebruiken voor normaal waardes: http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html
Mja, okee.
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:33:44 #97
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128344505
Ja als je naar de squat kijkt is zijn DL inderdaad te laag en kan hij hem beter zwaar pakken op 1x5. Maar zijn squat loopt op het moment voor op de rest van zijn stats.
Verbo is terug?
pi_128344508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Juist vanwege die site m'n vraag. Bij squats zit ik op novice niveau en DL ook meer richting novice dan untrained. Maar bij de press' op untrained. Nu weet ik dat 3x5 anders is dan 1x maar vond het verschil toch opvallend.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je DL is te laag, maar zoals je al zegt over je form zou dat nu bij moeten trekken. SS 1 x 5 is je max DL.
Is het raadzaam om de DL dan ook maar gewoon 1x5 te doen? Dan kan ik sowieso omhoog in gewicht.
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:39:11 #99
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128344818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Juist vanwege die site m'n vraag. Bij squats zit ik op novice niveau en DL ook meer richting novice dan untrained. Maar bij de press' op untrained. Nu weet ik dat 3x5 anders is dan 1x maar vond het verschil toch opvallend.

[..]

Is het raadzaam om de DL dan ook maar gewoon 1x5 te doen? Dan kan ik sowieso omhoog in gewicht.
Wat zijn je stats dan qua lengte/gewicht? Maar je moet er rekening mee houden dat die stats 1RM zijn. Dus je stats moet je allemaal delen door 0.86 om je niveau te berekenen.

Zou je kunnen doen. Het is geen ramp dat je hem 3x5 pakt. Rippelteen adviseert om het bij 1x5 te houden zodat je ten eerste zwaarder kan en het een belastende oefening is. Als je die meerdere keren zou uitvoeren zou dat je herstel in de weg kunnen zitten en je form beïnvloeden.
Verbo is terug?
pi_128344970
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:39 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wat zijn je stats dan qua lengte/gewicht? Maar je moet er rekening mee houden dat die stats 1RM zijn. Dus je stats moet je allemaal delen door 0.86 om je niveau te berekenen.

Zou je kunnen doen. Het is geen ramp dat je hem 3x5 pakt. Rippelteen adviseert om het bij 1x5 te houden zodat je ten eerste zwaarder kan en het een belastende oefening is. Als je die meerdere keren zou uitvoeren zou dat je herstel in de weg kunnen zitten en je form beïnvloeden.
1.88 97kg bf: iets van 22-23% vermoed ik.

Ik ga het voortaan 1x5 doen, bij deze besloten, merk idd dat m'n form in de derde set iets minder wordt. Enig advies welk gewicht ik dan volgende keer kan pakken? 110kg ofzo?
pi_128344978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:39 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hm, dat verklaart wel eea.. mijn DL blijft ernstig steken, als ik dit lees denk ik veel te veel reps..
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:41:43 #102
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128345011
Ik herstel trouwens kutje slecht van m'n 3x5 deadlift. Een deload pakken of ben ik altijd al een gekkie geweest dat ik em überhaupt 3 setjes deed ipv 1?
BEASTMODE
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:38:52 #103
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_128347782
Ik doe 4x8 en pak daarna gelijk 5x5 squats.

Deload sowieso eens in de zoveel weken pakken, of beter nog gewoon een hele week rust.
Drinky is een baas
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:52:08 #104
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128348132
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Ik herstel trouwens kutje slecht van m'n 3x5 deadlift. Een deload pakken of ben ik altijd al een gekkie geweest dat ik em überhaupt 3 setjes deed ipv 1?
Maar komt voornamelijk door het squatten wat je er voorheen doet. Dat belast de benen/rug al behoorlijk. Als je vervolgens je warming up sets doet voor de DL en als volgt nog 3x5 moet doen is dat een overkill voor de rug. 1x5 Is al voldoende om het optimale uit je DL te halen.
Verbo is terug?
pi_128348729
Kali Muscle is lekker bezig, wat een baas!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2013 01:30:31 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 01:39:39 #106
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128348969
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 01:21 schreef ZetaOS het volgende:
Kali Muscle is lekker bezig, wat een baas!
Kali met elliot, wat een combo _O_

Elliot vind ik trouwens echt een gave kerel, zijn toespraak over no is the real yes ofzo was echt best inhoudelijk en betekenisvol.
pi_128349740
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 01:39 schreef Susteren het volgende:

[..]

Kali met elliot, wat een combo _O_

Elliot vind ik trouwens echt een gave kerel, zijn toespraak over no is the real yes ofzo was echt best inhoudelijk en betekenisvol.
Ga slapen verdorie, demn gainnnnz! ♡♡♡♡
  vrijdag 28 juni 2013 @ 02:55:42 #108
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_128349763
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:45 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Deze mannetje :D

[ afbeelding ]

Heeft iemand dit boek toevallig?
Wat een lelijk fysiek :r
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 07:31:04 #109
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128350202
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 02:55 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wat een lelijk fysiek :r
ja gor he :') kweet niet wat het is maar het ziet er niet uit. 't zal die harsus wel zijn die d'r op zit. :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 01:39 schreef Susteren het volgende:

[..]

Goed nieuws Susteren! van je lidmaatschap.

Nu weet je i.i.g. wat je wel zoekt ;)

c_/
  vrijdag 28 juni 2013 @ 07:52:04 #110
77130 star_gazer
pi_128350317
Net wat chips naar binnen gedouwd. Nouja, danmaar geen brinta. Het is vrijdagmiddag en ik kan best een dag met minder micro's.

IIFYM ^O^
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:28:27 #111
157922 fathank
pi_128350667
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[..]

Oftewel bijna niemand is serieus bezig met krachttraining. Dan is het ook niet zo gek dat je niemand Starting Strength ziet doen.

100 kg benchen maar niet deadliften is geen serieuze krachttraining imho. Leuk dat je 100 kg kan benchen, maar je loopt wel als een gorilla :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:33:00 #112
157922 fathank
pi_128350728
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 07:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja gor he :') kweet niet wat het is maar het ziet er niet uit. 't zal die harsus wel zijn die d'r op zit. :')

[..]

Goed nieuws Susteren! van je lidmaatschap.

Nu weet je i.i.g. wat je wel zoekt ;)

c_/
Vooral die pecs, godverdomme hij zou falen voor de potloodtest volgens mij :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:25:27 #113
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128354213
quote:
Ik deed SL en toen ik dat deed waren er minstens vier anderen die het ook deden. Dat werd samen trainen en samen treehuggen. *;
pi_128356750
is het bij mixed grip deadlifts beter om iedere dag de handen te wisselen? welke je onderhands doet en welke bovenhands, of maakt dat niet echt uit?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:52:14 #115
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128356794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het bij mixed grip deadlifts beter om iedere dag de handen te wisselen? welke je onderhands doet en welke bovenhands, of maakt dat niet echt uit?
Wisselen is wel aan te raden omdat je anders ook eenzijdig je grip loopt te trainen. Ik switch bij elke set.
pi_128356924
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:52 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Wisselen is wel aan te raden omdat je anders ook eenzijdig je grip loopt te trainen. Ik switch bij elke set.
ja lijkt me ook, ik doe alleen ss dus maar 1 set. kreeg grip problemen met 102,5 kg, terwijl 105 met mixed grip zojuist een eitje was.

klopt het trouwens dat je de onderhandse hand verder van het middenpunt houdt omdat je elleboog meer naar binnen zit gedraaid, of moet dat niet?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:00:01 #117
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128356991
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja lijkt me ook, ik doe alleen ss dus maar 1 set. kreeg grip problemen met 102,5 kg, terwijl 105 met mixed grip zojuist een eitje was.

klopt het trouwens dat je de onderhandse hand verder van het middenpunt houdt omdat je elleboog meer naar binnen zit gedraaid, of moet dat niet?
Je doet geen warm up sets? Odd, want dat doe je met SS wel, iets van 40/60/80% of wat mr Rippetoe ook doet.

Geen idee, dat is een detail waar ik echt niet op let. Staan, midden van de bar, vastpakken, houding goed, rug recht, tillen.
pi_128357019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:00 schreef slacker_nl het volgende:
Je doet geen warm up sets? Odd, want dat doe je met SS wel, iets van 40/60/80% of wat mr Rippetoe ook doet.

oh jawel, maar die blijf ik gewoon met double overhand doen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:19:56 #119
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128357478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:52 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Maar komt voornamelijk door het squatten wat je er voorheen doet. Dat belast de benen/rug al behoorlijk. Als je vervolgens je warming up sets doet voor de DL en als volgt nog 3x5 moet doen is dat een overkill voor de rug. 1x5 Is al voldoende om het optimale uit je DL te halen.
Thanks maatje. Ik ga de switch maken. Shit werd echt veel te hevig :')
BEASTMODE
pi_128358789
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:19 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Thanks maatje. Ik ga de switch maken. Shit werd echt veel te hevig :')
Kan ik mij voorstellen ja, doe nu zelf de laatste tijd 2x3 reps.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:51:21 #121
77130 star_gazer
pi_128360260
Vind het wel weer leuk om een paar maandjes een redelijk pure SS te doen :) Lang geleden en ik heb het gevoel dat het een mooie manier om redelijk snel weer in te komen.

Workout A

Squat
Deadlift
Bench press
Chin ups

Workout B

Squat
Bent over rows
Shoulder press
Pull ups

(geen dips; wil mijn borst ivm pijnlijk borstbeen niet te zwaar belasten)
-
pi_128361787
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:51 schreef star_gazer het volgende:
Vind het wel weer leuk om een paar maandjes een redelijk pure SS te doen :) Lang geleden en ik heb het gevoel dat het een mooie manier om redelijk snel weer in te komen.
Heb ik ook gedaan na een gedwongen pauze van ruim 3 maanden. Afgelopen week aan een UB/LB schema begonnen en merk dat ik dat toch leuker vind.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:46:12 #123
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128362057
Ik doe nu al een tijdje dit schema:

SPOILER: 3day split
pi_128366352
All een tijd niets meer gepost, ben er ook even uit geweest vanwege een gekneusde rib. DL en BP in zijn geheel niet kunnen doen en eigenlijk alleen chins en pull-ups kunnen doen naast wat simpel isolatiewerk. Maar gisteren voor het eerst weer zonder pijn kunnen deadliften, gelijk weer heerlijke spierpijn in m'n hammies en onderrug.

Verder bijna klaar met mijn cut, sta nu op 10% bf @ 82kg. Wel op sommige oefeningen aardig wat in moeten leveren, met name mijn squat en bp, maar dat pakken we snel weer terug als ik eindelijk weer +20% van onderhoud mag eten!
pi_128366750
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef Illuvatar het volgende:
All een tijd niets meer gepost, ben er ook even uit geweest vanwege een gekneusde rib. DL en BP in zijn geheel niet kunnen doen en eigenlijk alleen chins en pull-ups kunnen doen naast wat simpel isolatiewerk. Maar gisteren voor het eerst weer zonder pijn kunnen deadliften, gelijk weer heerlijke spierpijn in m'n hammies en onderrug.

Verder bijna klaar met mijn cut, sta nu op 10% bf @ 82kg. Wel op sommige oefeningen aardig wat in moeten leveren, met name mijn squat en bp, maar dat pakken we snel weer terug als ik eindelijk weer +20% van onderhoud mag eten!
10% bf @ 82 kg lijkt me heel keurig, tenzij je 2 meter bent ;)
Succes met je herstel.
pi_128367273
1.87m, lang genoeg om hier niet voor een manlet uitgemaakt te worden ;)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:58:14 #127
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_128370370
Rustmaand voor de squat zat erop. Vandaag met 80 begonnen. Voelde aan als voorbij parallel, maar filmpje liet wat anders zien :')

DL lukte niet echt meer daarna :@
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:49:28 #128
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128372268
Peesblessures :r

Dat ik geblesseerd raak bij het deadliften kan ik nog accepteren maar bij het curlen :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:43:50 #129
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128379579
Bij basicfit traint echt iedere dag zo'n marrokaan vertelde een vriend van me, heb hem wel eens gezien. Altijd chin ups. En pull ups, zijn lichaam is echt freaky. Echt zo'n v vorm, net superman ofzo :D
pi_128381434
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Susteren het volgende:
Bij basicfit traint echt iedere dag zo'n marrokaan vertelde een vriend van me, heb hem wel eens gezien. Altijd chin ups. En pull ups, zijn lichaam is echt freaky. Echt zo'n v vorm, net superman ofzo :D
Ik vind lats eigenlijk heel erg lelijk, evenals grote traps
  zaterdag 29 juni 2013 @ 00:31:38 #131
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128381745
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 00:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik vind lats eigenlijk heel erg lelijk, evenals grote traps
SPOILER
Nuff said.
Verbo is terug?
pi_128381827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 00:31 schreef Verbosity het volgende:

[..]

SPOILER
Nuff said.
idd, dat dus

Ben er geen fan van
pi_128385879
Hoe vaak ik het ook eet, magere kwark blijft gewoon ranzig zonder fruit. Ik moet het echt op hoog tempo naar binnen schuiven, anders trek ik het maar moeilijk.

Vanavond lekker een emmer transvet cheaten met trainings maatje, bucket met 33 hotwings bij de KFC @ 2300kcal :D De rest van de dag maar rustig aan doe qua eten, maar het scheelt dat ik toch tot 13:00 in een IF zit.

Qua trainen weer een moment of truth: kijken of ik na een pijnvrije DL ook weer kan benchen vandaag. Zal wel aanpoten worden na een maand zonder..
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:45:45 #134
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128386145
Een goede V-vorm bij mannen is juist erg plezant om te zien vind ik. Dan denk je, ja, das een vent, niet zo'n vierkant blok stuk mens.
pi_128386537
Hoeveel gr. vet nemen jullie per dag gemiddeld tot je? En wat is +- jullie vetpercentage en gewicht?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:27:11 #136
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128387627
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:31:13 #137
55709 Stereotomy
pi_128387695
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:14 schreef MrGuma het volgende:
Hoeveel gr. vet nemen jullie per dag gemiddeld tot je? En wat is +- jullie vetpercentage en gewicht?
Je zou vetpercentage en BMI (ofwel lengte én gewicht) moeten vragen om een globaal beeld te kunnen vormen van iemands bouw :)

En hoeveel vet je per dag inneemt, ik doe altijd, zoveel je wil en in je dagelijkse behoefte en doelen past :9
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:34:16 #138
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_128387750
~130 gram vet waarvan grootste deel verzadigd.
This isn't even my final form.
pi_128387760
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:31 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je zou vetpercentage en BMI (ofwel lengte én gewicht) moeten vragen om een globaal beeld te kunnen vormen van iemands bouw :)

En hoeveel vet je per dag inneemt, ik doe altijd, zoveel je wil en in je dagelijkse behoefte en doelen past :9
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:34 schreef Levolution het volgende:
~130 gram vet waarvan grootste deel verzadigd.
En dat gecombineerd met een veel lagere hoeveelheid carbs?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:37:47 #140
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_128387810
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:35 schreef MrGuma het volgende:

[..]

[..]

Aanvankelijk wel, heb er nu wel weer rijst en brood in. Train de laatste tijd meer voor massa en kracht en niet voor een lager vp. Heb daar even volledige schijt aan, kan altijd nog.
This isn't even my final form.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:51:02 #141
55709 Stereotomy
pi_128388069
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:35 schreef MrGuma het volgende:

Carbs, vet en proteine leveren energie. De meeste mensen hebben een kcal-hoeveelheid en een eiwit-hoeveelheid vaststaand in het hoofd.

Dat betekent dat vet en carbs dus vaak tegengesteld aan elkaar bewegen als je je kcal targets wil halen.

low carb - high fat - moderate protein
high carb - low fat - moderate protein

Precieze ratios zal me worst wezen ;)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:26:24 #142
55709 Stereotomy
pi_128388880
Oh en natuurlijk de moderate carb - moderate fat - moderate protein approach. Da's wat mensen hebben als ze bijvoorbeeld The Zone diet doen, 40/30/30.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:29:36 #143
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128388957
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
Oh en natuurlijk de moderate carb - moderate fat - moderate protein approach. Da's wat mensen hebben als ze bijvoorbeeld The Zone diet doen, 40/30/30.
Niet dat het overall een enorm verschil zal maken. Maar ik zag net dat ik al tijden op 40/30/30 zit. Dat lijkt niet te werken voor me. En vaak kom ik niet eens aan 30 in vet maar blijf ik op zo'n 80% hangen. Dus doe ik eigenlijk 40/30/~20, wat niet genoeg is.
pi_128391924
Is er iemand die wrist flexibility trained t.b.v. cleans e.d.? Zo ja, welke oefeningen doe je?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:45:30 #145
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128395141
Merken jullie eigenlijk verschil bij de inname van omega-3 pillen? Ze zeggen dat het je test verhoogt (en natuurlijk is het gezond voor je). Ben van plan vegan omega 3-6-9 aan te schaffen.
pi_128395172
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:45 schreef Susteren het volgende:
Merken jullie eigenlijk verschil bij de inname van omega-3 pillen? Ze zeggen dat het je test verhoogt (en natuurlijk is het gezond voor je). Ben van plan vegan omega 3-6-9 aan te schaffen.
Waarom 3-6-9?
pi_128395372
quote:
Gast, zorg eerst maar dat je meer geld kwijt bent aan de sportschool dan aan je supplementen :')
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:56:20 #148
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128395445
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:54 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Gast, zorg eerst maar dat je meer geld kwijt bent aan de sportschool dan aan je supplementen :')
Wat hij zegt, maar verder zou ik me focussen op omega 3.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:58:21 #149
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128395522
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Waarom 3-6-9?
Omdat de combi 3-6-9 goedkoper is dan alleen 3 :D
pi_128395684
Jongens, als je jezelf gaat wegen, doe het dan minimaal een keer of vijf. Mijn weegschaal gaf vanmorgen de eerste drie keer wegen aan dat ik 1,7 kg zwaarder was dan dat ik daadwerkelijk was. Fucking trollscale.
If not now, then when.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:03:52 #151
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128395755
quote:

[..]

Ik weet nu wat me beviel en niet (doordat ik in het begin vanalles had aangeschaft), bijv. de post-workout ga ik schappen. Ik werd daar echt iedere keer kostmisselijk van en merkte amper verschil.

De proteine mix ga ik ook niet meer aanschaffen. Ik ga denk ik voor de Mass Freak weight gainer ga als post workout (zit eigenlijk zowat alles in, extra bcaa's, 50% whey etc.). Multivit heb ik gewoon van kruidvat, daarbij waarsch nog omega-3 pillen.

Als pre-workout heb ik vorige keer gewoon de instant coffee van de euroshopper geprobeerd, klinkt raar maar dat werkte eigenlijk beter dan die pwo die ik had _O-
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:05:03 #152
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128395821
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jongens, als je jezelf gaat wegen, doe het dan minimaal een keer of vijf. Mijn weegschaal gaf vanmorgen de eerste drie keer wegen aan dat ik 1,7 kg zwaarder was dan dat ik daadwerkelijk was. Fucking trollscale.
Hmm ik merk dat ik na al een glas gedronken te hebben al een halve kilo zwaarder ben op m'n weegschaal, naar de wc en ik ben weer een kilo lichter etc. :')

Heb eigenlijk geen idee wanneer ik me het beste kan wegen om m'n daadwerkelijke gewichts progressie te meten, 's morgens?
pi_128395896
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:05 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm ik merk dat ik na al een glas gedronken te hebben al een halve kilo zwaarder ben op m'n weegschaal, naar de wc en ik ben weer een kilo lichter etc. :')

Heb eigenlijk geen idee wanneer ik me het beste kan wegen om m'n daadwerkelijke gewichts progressie te meten, 's morgens?
's Morgens na het wakker worden eerst pissen en poepen en daarna wegen.
If not now, then when.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:07:09 #154
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128395919
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

's Morgens na het wakker worden eerst pissen en poepen en daarna wegen.
Okey thanks!
pi_128397270
quote:

[..]

Dit.
pi_128397313
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:58 schreef Susteren het volgende:

[..]

Omdat de combi 3-6-9 goedkoper is dan alleen 3 :D
:') Omega 6 is niet zo gezond dan eerst gedacht werd. Heb er ooit een interview op BNR over gehoord.
pi_128397381
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:03 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik weet nu wat me beviel en niet (doordat ik in het begin vanalles had aangeschaft), bijv. de post-workout ga ik schappen. Ik werd daar echt iedere keer kostmisselijk van en merkte amper verschil.

De proteine mix ga ik ook niet meer aanschaffen. Ik ga denk ik voor de Mass Freak weight gainer ga als post workout (zit eigenlijk zowat alles in, extra bcaa's, 50% whey etc.). Multivit heb ik gewoon van kruidvat, daarbij waarsch nog omega-3 pillen.

Als pre-workout heb ik vorige keer gewoon de instant coffee van de euroshopper geprobeerd, klinkt raar maar dat werkte eigenlijk beter dan die pwo die ik had _O-
Wat had je als post workout?
Wat heb je nu eigenlijk allemaal gekocht?
En waarom heb je zoveel meer tijd gestoken in de supplementenbusiness dan in het zoeken van een goede gym?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:42:33 #158
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128397505
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat had je als post workout?
Wat heb je nu eigenlijk allemaal gekocht?
En waarom heb je zoveel meer tijd gestoken in de supplementenbusiness dan in het zoeken van een goede gym?
Post workout was magnificent van b&f. Had een protein blend gekocht, pre-workout, post-workout en creatine.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:43:50 #159
55709 Stereotomy
pi_128397544
Leercurve bevindt zich weer op een plateau, ff deloaden?
pi_128397719
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:42 schreef Susteren het volgende:

[..]

Post workout was magnificent van b&f. Had een protein blend gekocht, pre-workout, post-workout en creatine.
En de laatste vraag?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:52:47 #161
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128397853
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:49 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En de laatste vraag?
De gym die ik had gekozen leek me prima, was een fout van mij :P
pi_128397946
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:52 schreef Susteren het volgende:

[..]

De gym die ik had gekozen leek me prima, was een fout van mij :P
Maakt niet uit man. Hoe meer fouten je nu maakt, hoe beter je uiteindelijk zult worden. Belangrijk is dat je snel fouten maakt en leert. Gewoon doorgaan, doorgaan, lezen, trainen, lezen, trainen en het komt goed maatje. We zijn allemaal ergens begonnen en niemand was perfect toen die begon.
If not now, then when.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:57:14 #163
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128398012
Gebruik je al wel vitamine d3 susteren? Anders train je eigenlijk voor niks.
BEASTMODE
pi_128398054
PWO's zijn echt compleet overbodig. Misschien heel sporadisch, wanneer je echt moe bent van een drukke dag maar wel wil trainen. Alleen wat ik dan doe is gewoon de volgende dag gaan.

Post workout is ook niet echt nodig. Het enige wat ik post workout zou nemen is whey of anders gewoon de avondmaaltijd. Dat is wat ik altijd doe. Werk > whey > gym > avondeten.

En wat whey betreft, gewoon zo puur mogelijk kopen. Whey Perfection van B&F is prima, net als die whey van XXL Nutrition. Alles met 75-85gr eiwit per 100gram. Weight gainers zijn nergens voor nodig, is in principe gewoon een mix van whey met een berg carbs waardoor je aankomt. Die carbs en kcals kun je ook prima uit volle melk, havermout, pinda's etc halen.

Dat is iig mijn visie op het geheel. Enige supplementen die ik neem:

- Whey voor de training en eventueel 's ochtends of 's avonds nog een keer.
- Dextrose, doe ik in het water tijdens trainen. Vind dan wat carbs wel fijn anders voel ik me snel slap.
- Multi, gewoon 's ochtends.
- Creatine, ergens rondom het avondeten schepje in een glas water doen.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:59:56 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128398097
ze hebben nu moedermelk shakes voor die extra gains
pi_128398171
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:58 schreef Sapstengel het volgende:
- Dextrose, doe ik in het water tijdens trainen. Vind dan wat carbs wel fijn anders voel ik me snel slap.
Dextrose is nice ja. Wou dat ik het eerder gebruikt had.
If not now, then when.
pi_128398191
Moet even nieuwe halen, ik hoorde van mensen dat je het bij de AH kon kopen maar nog niet gezien. Straks maar even kijken, of anders bij een andere supermarkt.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:03:42 #168
55709 Stereotomy
pi_128398213
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:03 schreef Sapstengel het volgende:
Moet even nieuwe halen, ik hoorde van mensen dat je het bij de AH kon kopen maar nog niet gezien. Straks maar even kijken, of anders bij een andere supermarkt.
Van Zonnatura, naast de Roosvicee Laxo en de agavesiroop. 1.50 per halve kilo geloof ik.
pi_128398225
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:03 schreef Sapstengel het volgende:
Ik dacht ook dat je het bij de supermarkt kon halen, maar daar hadden ze het niet. Ik haal het in ieder geval bij de Tuinen.
If not now, then when.
pi_128398237
Ja ik ben naar dat biologische hippieschap gelopen met al dat Zonnatura spul maar zag het niet staan. Zit het in een pot of een zakje?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:05:28 #171
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Van Zonnatura, naast de Roosvicee Laxo en de agavesiroop. 1.50 per halve kilo geloof ik.
Ja idd, die dextrose van zonnatura was volgens mij goedkoper dan zo'n grote verpakking van b&f
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:05:34 #172
55709 Stereotomy
pi_128398264
Zakje :)

Niet alle supermarkten hebben het...

Is wel mooi, want zo'n zak is dus ca. 3 EUR per kilo. Koop je van die 'Dextro Energy' tabletten - exact hetzelfde maar dan samengeperst, is het 15 EUR/kg :')

Hallo winstopslag voor fabrikant :')
pi_128398323
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:05 schreef Stereotomy het volgende:

Is wel mooi, want zo'n zak is dus ca. 3 EUR per kilo. Koop je van die 'Dextro Energy' tabletten - exact hetzelfde maar dan samengeperst, is het 15 EUR/kg :')

Dextro Energy, vieze zoete troep. Kan dat niet handelen tijdens het trainen. Gewoon een shakebeker met dextrose, een beetje suikervrije tropical limonadesiroop (jwz) en wat ijs. :9 Intense mondgasmes tussen de sets door.
If not now, then when.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:10:45 #174
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398393
Maar wat gebruiken jullie nou eigenlijk voor een supps? Wat vinden jullie nodig en wat niet icm. goede voeding en rust?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:11:54 #175
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128398418
Whey, creatine en zma.
BEASTMODE
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:15:27 #176
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398501
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:11 schreef Awesome_ het volgende:
Whey, creatine en zma.
ZMA? Helpt het echt?

Dacht eraan dat aan te schaffen omdat het de slaap blijkt te bevorderen aangezien ik af en toe rusteloze nachten heb, maar melatonine is goedkoper en blijkt specifieker de slaap te bevorderen.
pi_128398519
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Susteren het volgende:
Maar wat gebruiken jullie nou eigenlijk voor een supps? Wat vinden jullie nodig en wat niet icm. goede voeding en rust?
Kijk, je moet supps zien als het laatste wat écht telt. Het is zeker belangrijk en het heeft zeker z'n plaats, maar je moet eerst zorgen dat de rest klopt (kcals, macro's, micro's, training etc.) en daarna kun je gaan nadenken over supps. Heel veel hebben genoeg aan whey en creatine, sommige willen gaan voor het maximale/optimale en die hebben genoeg aan 8 supps.

Dus de les voor vandaag is: analyseer en evalueer je voeding, training en rust.
If not now, then when.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:17:27 #178
55709 Stereotomy
pi_128398554
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Kijk, je moet supps zien als het laatste wat écht telt. Het is zeker belangrijk en het heeft zeker z'n plaats, maar je moet eerst zorgen dat de rest klopt (kcals, macro's, micro's, training etc.) en daarna kun je gaan nadenken over supps. Heel veel hebben genoeg aan whey en creatine, sommige willen gaan voor het maximale/optimale en die hebben genoeg aan 8 supps.

ff QFT
pi_128398564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:15 schreef Susteren het volgende:

[..]

ZMA? Helpt het echt?

Dacht eraan dat aan te schaffen omdat het de slaap blijkt te bevorderen aangezien ik af en toe rusteloze nachten heb, maar melatonine is goedkoper en blijkt specifieker de slaap te bevorderen.
Dit gedrag moet je dus afleren. Zorg ervoor dat je natuurlijke slaap optimaal is. Ga eens informatie bij elkaar sprokkelen over hoe je de slaap natuurlijk kunt bevorderen. ZMA is gewoon zink en magnesium, die kun je ook prima apart nemen. :)
If not now, then when.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:18:06 #180
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128398567
quote:

[..]

ZMA? Helpt het echt?

Ik slaap iets vaster maar neem het eigenlijk omdat ik de spannendste avonturen meemaak in m'n dromen.
BEASTMODE
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:18:29 #181
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128398580
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:04 schreef Sapstengel het volgende:
Ja ik ben naar dat biologische hippieschap gelopen met al dat Zonnatura spul maar zag het niet staan. Zit het in een pot of een zakje?
Bij de Tuinen kan je het ook kopen.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:18:30 #182
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398582
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

M'n voeding begint steeds meer op orde te komen, voor de extra cal's eet ik ook steeds meer vegetarische burgers met een groentenburger gebakken in olijfolie, tomaten, sla, heinz, mayo en bruin brood, dat tikt wel aan qua calorieën. Ook de 2-3 liter melk en de brinta/muesli bevatten best veel calorieën.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:18:35 #183
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128398587
quote:

[..]

ZMA? Helpt het echt?

dat heb je niet nodig met 16 jaar, is je testo aan het plafond en heb de hele dag een stijve
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:19:21 #184
55709 Stereotomy
pi_128398605
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:18 schreef Susteren het volgende:

[..]

M'n voeding begint steeds meer op orde te komen, voor de extra cal's eet ik ook steeds meer vegetarische burgers met een groentenburger gebakken in olijfolie, tomaten, sla, heinz, mayo en bruin brood, dat tikt wel aan qua calorieën. Ook de 2-3 liter melk en de brinta/muesli bevatten best veel calorieën.
Hoeveel kcal heb jij nodig per dag?
pi_128398613
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:05 schreef Stereotomy het volgende:

[ afbeelding ]

Hahaha idd. Soms is het bij de tuinen ook in de aanbieding. Vorige keer 20 zakken gekocht voor 50%.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:19:57 #186
55709 Stereotomy
pi_128398616
Yuri, post die dikke van YouTube die aan de AAS was nog updates? Of was ie niet overleden ofzo?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:20:09 #187
55709 Stereotomy
pi_128398624
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Hahaha idd. Soms is het bij de tuinen ook in de aanbieding. Vorige keer 20 zakken gekocht voor 50%.
10 kilo dextrose?

Okee, dan heb je 8 EUR betaald ipv 16 ofzo. :o
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:20:17 #188
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398630
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dit gedrag moet je dus afleren. Zorg ervoor dat je natuurlijke slaap optimaal is. Ga eens informatie bij elkaar sprokkelen over hoe je de slaap natuurlijk kunt bevorderen. ZMA is gewoon zink en magnesium, die kun je ook prima apart nemen. :)
Ik slaap meestal perfect, maar ik heb een paar keer per maand dat ik gewoon echt niet kan slapen (en soms gewoon een hele avond wakker blijf). Ik heb m'n mobiel uit, verder geen elektrische apparatuur in de buurt of wat dan ook. Als ik op zo'n dagen een middel zou kunnen nemen wat m'n slaap bevorderd zou dit echt fijn zijn.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:20:49 #189
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128398640
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja dit dus. Je moet niet elke flaw in je levensstijl proberen te 'patchen' met een pilletje hier en een poedertje daar.

http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html?m=1

Lees deze ff aandachtig door, want jij hebt echt een zware vorm al te pakken.
BEASTMODE
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:21:12 #190
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398649
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hoeveel kcal heb jij nodig per dag?
Geen idee eigenlijk, hoe zou ik dat moeten berekenen :@ ?

Ben aan de skinny kant, vandaar dat ik gewoon zo veel mogelijk probeer te eten.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:21:26 #191
55709 Stereotomy
pi_128398653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:20 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik slaap meestal perfect, maar ik heb een paar keer per maand dat ik gewoon echt niet kan slapen (en soms gewoon een hele avond wakker blijf). Ik heb m'n mobiel uit, verder geen elektrische apparatuur in de buurt of wat dan ook. Als ik op zo'n dagen een middel zou kunnen nemen wat m'n slaap bevorderd zou dit echt fijn zijn.
Zie hier waarom de supplementenindustrie goed loopt.

Persoon heeft 'probleem' --> wil een quick fix pilletje --> koopt supplement.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:21:34 #192
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128398657
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:21 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ben aan de skinny kant, vandaar dat ik gewoon zo veel mogelijk probeer te eten.
http://www.1percentedge.com/ifcalc/
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:22:08 #193
55709 Stereotomy
pi_128398673
quote:

[..]

Zou je niet eens tijd willen steken in dit soort basic dingen ipv op supplementensites rondstruinen? Je bent nu EXACT hetzelfde aan het doen als met je gym. Ofwel klooien en de belangrijke dingen vergeten.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:23:00 #194
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398692
quote:
Ik heb 2900 cals nodig
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:23:25 #195
55709 Stereotomy
pi_128398699
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:23 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik heb 2900 cals nodig
voor? onderhoud?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:26:07 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128398765
bij anytime kost het 40 euro per maand met van 9-22..00 iemand achter de bar en de rest van de nacht camera bewaking, dus 24/7/365
is dit niet wat aan de dure kant?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:26:51 #197
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

voor? onderhoud?
TDEE :P
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:27:18 #198
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398795
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:26 schreef THEFXR het volgende:
bij anytime kost het 40 euro per maand met van 9-22..00 iemand achter de bar en de rest van de nacht camera bewaking, dus 24/7/365
is dit niet wat aan de dure kant?
Huh mij zijden ze 29 euro per maand?
pi_128398813
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:18 schreef Susteren het volgende:

[..]

Mooi! Hoe hou je jouw voeding bij? Een tip is om je eigen excel-sheet te maken met formules. Dat lijkt misschien lastig als je niet weet hoe het werkt, maar de drang om te leren en om jezelf op een efficiëntere manier te verbeteren is echt baas.

Ik heb vorig jaar een excel-sheet gemaakt en die heb ik ondertussen zodanig geavanceerd met een producten database (met voedingswaarden) en een sheet waar ik gewoon een drop down menu heb, het product selecteer, daarachter neerzet hoeveel gram ik ervan gegeten heb en tadaa: alles wordt bij elkaar opgeteld en ik zie exact hoeveel ik nog van alles nodig heb. *)

quote:
3s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:19 schreef Stereotomy het volgende:
Yuri, post die dikke van YouTube die aan de AAS was nog updates? Of was ie niet overleden ofzo?
Zeta vertelde dat die overleden was, ik geloof het echter niet. Ik volg deze dude op het moment: http://www.youtube.com/user/wetbreast

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:20 schreef Susteren het volgende:

[..]

Dat is erg vervelend inderdaad. Heb je dit ook op trainingsdagen?
If not now, then when.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:28:08 #200
55709 Stereotomy
pi_128398814
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:26 schreef Susteren het volgende:

[..]

TDEE :P
Okee. Volgende stap: weet je wat dat betekent?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:28:13 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128398817
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:27 schreef Susteren het volgende:

[..]

Huh mij zijden ze 29 euro per maand?
je bent nog onder een bepaalde leeftijd of studentenkorting?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:28:57 #202
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_128398835
quote:
Sporadisch whey, als ik het niet uit mijn voeding krijg en ga trainen. Creatine staat hier ongebruikt.

Goed eten en slapen. Net zoals 1 dag 'fout' eten geen ramp is, is een nacht slecht slapen ook geen ramp. Onprettig in het ergste geval.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:30:38 #203
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128398873
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Mooi! Hoe hou je jouw voeding bij? Een tip is om je eigen excel-sheet te maken met formules. Dat lijkt misschien lastig als je niet weet hoe het werkt, maar de drang om te leren en om jezelf op een efficiëntere manier te verbeteren is echt baas.

Ik heb vorig jaar een excel-sheet gemaakt en die heb ik ondertussen zodanig geavanceerd met een producten database (met voedingswaarden) en een sheet waar ik gewoon een drop down menu heb, het product selecteer, daarachter neerzet hoeveel gram ik ervan gegeten heb en tadaa: alles wordt bij elkaar opgeteld en ik zie exact hoeveel ik nog van alles nodig heb. *)

[..]

Zeta vertelde dat die overleden was, ik geloof het echter niet. Ik volg deze dude op het moment: http://www.youtube.com/user/wetbreast

[..]

Hmm ik hou het nog niet precies bij qua calorieën omdat ik iedere dag eigenlijk wel wat anders eet, de ene dag muesli 's morgens, dan een eitje en dan weer brinta.

Dat heb ik ook wel op trainingsdagen gehad, was niet echt fijn :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Okee. Volgende stap: weet je wat dat betekent?
Nope :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je bent nog onder een bepaalde leeftijd of studentenkorting?
Jep, ben onder de 23 ;)
pi_128399423
quote:

[..]

Gewoon 2 weken 3000kcal eten en kijken of je aankomt. Kom je teveel aan, eet je 2 weken 2800 en bekijk je dat. Te weinig, eet je 2 weken 3100 ofzo.

Zo doe ik het iig, gewoon beetje spelen met kcals dan vind je vanzelf dat punt waarop je aankomt en afvalt. Ik vertrouw die calculators nooit.
pi_128400974

Transvet emmertje van de KFC op zojuist. Troep, maar toch een craving. BP ging gelukkig ook zonder pijn, zo goed als geen last meer van de gekneusde rib dus!
pi_128401245
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat kost die Excel file?
pi_128402078
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat kost die Excel file?
Ik wil er ook graag wat voor neerleggen :)
pi_128402505
Volgende week ma t/m woe AH Kipfiletblokjes ¤5,- voor een kilo.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 21:47:27 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128403700
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Volgende week ma t/m woe AH Kipfiletblokjes ¤5,- voor een kilo.
SPAM!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:48:34 #210
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128405970
quote:
Mijn enige supp is een multivitamine, oftewel geen sport gerichte supps. Voor de rest 3x per week krachttraining en met voeding 300 kcal boven of onder mijn voeding behoefte zitten(minimaal 1,8gr/kg eiwitten). Dit n.a.v. bulk of cut fase. Op zijn minst 6,5 uur slaap per dag, liefst 8.

Dat is eigenlijk het principe waar ik mijzelf aan vasthoud. Daarom heen maak je kleine beslissingen die een marginaal effect hebben.
Verbo is terug?
  FOK!fotograaf zaterdag 29 juni 2013 @ 22:57:34 #211
159915 -Menn0-
MNO
pi_128406327
quote:
Volgens deze site moet ik (om te cutten) op rustdagen 2533 kcal hebben en op trainingsdagen 3166. Maar ik hanteer nu 2300 op rust en 2600/2700 op trainingsdagen. KAN IK GEWOON MEER ETEN?! :o

1,86 m
87 kg
11%
,,/
  zaterdag 29 juni 2013 @ 23:04:40 #212
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128406617
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:57 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Volgens deze site moet ik (om te cutten) op rustdagen 2533 kcal hebben en op trainingsdagen 3166. Maar ik hanteer nu 2300 op rust en 2600/2700 op trainingsdagen. KAN IK GEWOON MEER ETEN?! :o

1,86 m
87 kg
11%
Zelfs ik eet meer @66kg....
Verbo is terug?
pi_128406778
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 23:04 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Niet om te cutten neem ik aan?
Ik zit op 2300 op rustdagen @82kg bij 1.90m.
Soukidan op je oogbal.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 juni 2013 @ 23:13:02 #214
159915 -Menn0-
MNO
pi_128406992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 23:04 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Heb nu ook vakantie dus doe vrij weinig overdag. Normaal geef ik gymles dus dan eet ik meer omdat ik dan overdag buiten training om wat actiever ben.
,,/
  zaterdag 29 juni 2013 @ 23:16:19 #215
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128407118
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 23:08 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Niet om te cutten neem ik aan?
Ik zit op 2300 op rustdagen @82kg bij 1.90m.
Cutten is op 2300. Zit nu op onderhoud.
Verbo is terug?
pi_128407945
quote:

[..]

1,86 m
87 kg
11%
Hangt er vanaf hoeveel je per week kwijt raakt aan gewicht.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_128408904
waarom is het dat als creatine dient voor explosieve energie tijdens work outs, er op de verpakking staat dat ik het na de work out moet innemen?
The purpose of life is to have freedom, the freedom to live without purpose.
  zondag 30 juni 2013 @ 00:03:40 #218
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128408951
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:02 schreef Fabelaar het volgende:
waarom is het dat als creatine dient voor explosieve energie tijdens work outs, er op de verpakking staat dat ik het na de work out moet innemen?
Creatine is niet voor explosieve energie. Denk dat je eea door de war haalt.
pi_128409066
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Creatine is niet voor explosieve energie. Denk dat je eea door de war haalt.
mmm ik lees net dit op wikipedia:
Creatine verbetert de prestaties van de spieren tijdens sterke kortdurende krachtsinspanningen, met veel herhalingen en relatief weinig herstel

ik denk dus dat ik niet iets door de war haal maar meer het verkeerd interpreteer :)
overigens staat daar ook:
Bij creatinegebruik wordt veelal de eerste paar dagen 20 gram per dag gespreid over de dag ingenomen ('ladingsfase'). Daarna wordt gedurende ongeveer een maand 2 gram per dag ingenomen.

is dat nuttige info?
  zondag 30 juni 2013 @ 00:15:36 #220
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128409358
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:06 schreef Fabelaar het volgende:

[..]

mmm ik lees net dit op wikipedia:
Creatine verbetert de prestaties van de spieren tijdens sterke kortdurende krachtsinspanningen, met veel herhalingen en relatief weinig herstel

ik denk dus dat ik niet iets door de war haal maar meer het verkeerd interpreteer :)
overigens staat daar ook:
Bij creatinegebruik wordt veelal de eerste paar dagen 20 gram per dag gespreid over de dag ingenomen ('ladingsfase'). Daarna wordt gedurende ongeveer een maand 2 gram per dag ingenomen.

is dat nuttige info?
Nee, die 20gram word alleen in onderzoeken gebruikt. Als je het zelf nuttigt kan je 3-5gr per dag nemen, er is dan geen 'ladingsfase' nodig.

Wat creatine doet is je ATP voorraad (deze zorgt voornamelijk energie in de eerste 6-10 seconden van een zware activiteit) vergroten. Je zal dus in die explosieve/krachtige inspanningen meer energie hebben, voordeel hiervan is een lichte toename van je spieruithoudingsvermogen. Bijv. 8 reps halen i.p.v. 6. Een kleine krachtstoename (niet in maximale kracht) is lichte discussie over.
Verbo is terug?
pi_128409454
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nee, die 20gram word alleen in onderzoeken gebruikt. Als je het zelf nuttigt kan je 3-5gr per dag nemen, er is dan geen 'ladingsfase' nodig.

Wat creatine doet is je ATP voorraad (deze zorgt voornamelijk energie in de eerste 6-10 seconden van een zware activiteit) vergroten. Je zal dus in die explosieve/krachtige inspanningen meer energie hebben, voordeel hiervan is een lichte toename van je spieruithoudingsvermogen. Bijv. 8 reps halen i.p.v. 6. Een kleine krachtstoename (niet in maximale kracht) is lichte discussie over.
Merci _O_
pi_128412630
quote:

[..]

1,86 m
87 kg
11%
Volgens die site is mijn TDEE 2999, maar moet veel minder eten omdat ik anders niet af val. (1.87 / 83 / 12%)

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:02 schreef Fabelaar het volgende:
er op de verpakking staat dat ik het na de work out moet innemen?
Ik snap niet waarom dat er op staat en veel mensen denken dat je het rond de training moet nemen. Door de manier waarop creatine werkt, maakt het niets uit wanneer je het inneemt.

quote:
Als 16-jarige is hogere test het laatste wat je nodig hebt. :)

Als je het voor je gezondheid doet moet je niet ineens Omega 3-6-9 gaan aanschaffen. Wat hier belangrijk is, is de verhouding tussen omega 3 en 6. Het is niet goed om veel meer 6 dan 3 binnen te krijgen, en aangezien je genoeg omega 6 binnen krijgt via je eten moet je dit niet ook nog gaan supplementeren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nic1 op 30-06-2013 03:01:15 ]
  zondag 30 juni 2013 @ 03:45:27 #223
55709 Stereotomy
pi_128412920
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 02:44 schreef Nic1 het volgende:

Ik snap niet waarom dat er op staat en veel mensen denken dat je het rond de training moet nemen. Door de manier waarop creatine werkt, maakt het niets uit wanneer je het inneemt.

Nah, er zijn wat studies geloof ik die aantonen dat een single dose creatine een fractie sneller wordt opgenomen indien insulinesensitiviteit hoog is, maw net na de training.

Even afgezien van het feit dat opnamesnelheid van creatine geen barst uitmaakt, maar dat het om de saturatie gaat. Maarja, daar malen B&F en consorten niet om :P
pi_128412979
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 03:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Even afgezien van het feit dat opnamesnelheid van creatine geen barst uitmaakt, maar dat het om de saturatie gaat. Maarja, daar malen B&F en consorten niet om :P
Ja, dat dus. Het is niet iets dat een paar uut werkt vanaf het moment dat je het inneemt, zoals een pwo.

Zelf neem ik het wel na de training, maar dat is omdat ik dan toevallig een shake neem en het daar in gooi. Ik heb gelezen dat het eerst oplossen ook de opname verbeterd (al wordt dat ook weer betwist, zoals gewoonlijk), maar dat vind ik te irritant om te doen. Gemak voor alles. ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 04:01:11 #225
55709 Stereotomy
pi_128412983
Ja tuurlijk. Zelf eet ik altijd 's ochtends een schep creatine behalve op trainingsdagen; dan los ik het op in mijn shake.

En met schep = halve theelepel. Manlet doses. oO<
pi_128413090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:30 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm ik hou het nog niet precies bij qua calorieën omdat ik iedere dag eigenlijk wel wat anders eet, de ene dag muesli 's morgens, dan een eitje en dan weer brinta.

Dat heb ik ook wel op trainingsdagen gehad, was niet echt fijn :P
Alleen daarom al is het verstandig om het bij te houden. Ik maak morgen misschien wel een filmpje hoe mijn schema eruit ziet zodat je daar wellicht wat inspiratie uit kunt halen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat kost die Excel file?
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:50 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Ik wil er ook graag wat voor neerleggen :)
Ik maak morgen misschien wel een filmpje zodat jullie kunnen zien hoe het eruit ziet. Ik zie daarbij wel liever dat jullie een eigen maken en die tweaken naar wens. Zo super moeilijk is het niet. Indien je na het kijken toch nog zoiets hebt van "Doe mij die file maar", dan kun je altijd DM'en zodat we het e.e.a. kunnen bespreken.

:z
If not now, then when.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:50:04 #227
55709 Stereotomy
pi_128415811
Catabole nachtposters united :9
pi_128417134
Meer mensen die last krijgen van pijntjes als ze een week niet trainen :D ? Ik heb 1 1 1/2 week niet getraind en heb me daar toch pijn aan mijn knieen.
pi_128419378
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 04:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Alleen daarom al is het verstandig om het bij te houden. Ik maak morgen misschien wel een filmpje hoe mijn schema eruit ziet zodat je daar wellicht wat inspiratie uit kunt halen.

[..]

[..]

Ik maak morgen misschien wel een filmpje zodat jullie kunnen zien hoe het eruit ziet. Ik zie daarbij wel liever dat jullie een eigen maken en die tweaken naar wens. Zo super moeilijk is het niet. Indien je na het kijken toch nog zoiets hebt van "Doe mij die file maar", dan kun je altijd DM'en zodat we het e.e.a. kunnen bespreken.

Bedankt. Excel is niet mijn sterkste punt :P Ik zie je filmpje wel verschijnen
pi_128419709
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 04:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik had ook even gekeken. Zag ergens dat ik iets uit een dropdownlist kon selecteren maar had geen idee hoe of waar ik die lijst kon en moest maken :')
pi_128419793
Ik heb gewoon in Excel een lijstje gemaakt met alle producten die ik vaak eet en de voedingswaarde/macro's ernaast, zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn.
  zondag 30 juni 2013 @ 15:46:17 #232
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128422492
Hmm, die Anytime Fitness stuurde dit mailtje:

quote:
Hallo,

Bij deze een reactie op je vraag om binnenkort eens te komen sporten. Aangezien we druk bezig zijn is deze mail iets aan de late kant.

Wanneer je geïnteresseerd bent om een keer bij ons te komen sporten dan kost jou dit niks om een keer 7-dagen te komen proberen. Mocht je dat dus interessant vinden dan kom je een keer naar de club toe tijdens personeelstijden en dan helpen we je graag verder.

Op je vraag voor de bankdrukbench en het squatrek heb ik minder nieuws, aangezien we met bepaalde veiligheid rekening moeten houden (zoals mensen die snachts alleen komen sporten) hebben wij een smith machine met een vaste stang in. Dit omdat dit je de mogelijkheid tot veiligheid geeft wanneer alleen aanwezig.

In Sittard gaan we vanaf 1-7-2013 open, daar kun je ook binnen (als lid) en kun je wel gebruik maken van de losse stang in de bankdruk/squatrek/shoulderpress etc.

Graag hoor ik of dit voldoende informatie voor jou is.

Met sportieve groet,

Alleen een Smith dus ;(
  zondag 30 juni 2013 @ 15:48:16 #233
55709 Stereotomy
pi_128422588
Op naar Sittard, of heb je opties dichterbij?
  zondag 30 juni 2013 @ 16:04:25 #234
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128423191
http://www.blessureproducten.com/rowo-sportgel-100-ml.html

Dat spul is echt een wondermiddel. Werkt beter dan ijs en ibuprofen bij elkaar en in tegenstelling tot NSAIDs als ibu, remt het het geneesingsproces niet _O_
pi_128424950
quote:
11s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:50 schreef Stereotomy het volgende:
Catabole nachtposters united :9
*; Is it a endo thing? :o Ik ben een echt nachtdier. Altijd gigantisch productief 's nachts. :D

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:28 schreef Nic1 het volgende:
Ik heb gewoon in Excel een lijstje gemaakt met alle producten die ik vaak eet en de voedingswaarde/macro's ernaast, zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn.
Dit dus.
If not now, then when.
pi_128429879
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:04 schreef StraatSoldaat het volgende:

Dat spul is echt een wondermiddel. Werkt beter dan ijs en ibuprofen bij elkaar en in tegenstelling tot NSAIDs als ibu, remt het het geneesingsproces niet _O_
Beter dit

http://www.cvs.com/shop/p(...)trength?skuId=972687

Alleen niet in Nederland verkrijgbaar. Werkt tien keer beter dan tijgerbalsem.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 30 juni 2013 @ 19:40:41 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128429936
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:04 schreef StraatSoldaat het volgende:

wietcream is nog beter
  zondag 30 juni 2013 @ 21:07:44 #238
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128433592
Vandaag dit boek gekocht: http://www.bol.com/nl/p/sportvoeding/1001004002073001/ Zag 'm liggen in de boekhandel en dacht. Die ga ik kopen, en gedaan.
pi_128434719
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:07 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag dit boek gekocht: http://www.bol.com/nl/p/sportvoeding/1001004002073001/ Zag 'm liggen in de boekhandel en dacht. Die ga ik kopen, en gedaan.
Tering duur boek :D
  zondag 30 juni 2013 @ 21:47:00 #240
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128435784
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Tering duur boek :D
Valt wel mee, ik heb duurdere stukken papier.
  zondag 30 juni 2013 @ 22:08:09 #241
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_128437054
Motivational for the week

Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_128437163
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:08 schreef kidkash19 het volgende:
Motivational for the week

[ afbeelding ]
Niet verwacht dat John Cena 260 kon squatten :o
  zondag 30 juni 2013 @ 22:11:21 #243
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_128437228
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:10 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Niet verwacht dat John Cena 260 kon squatten :o
Tsja als je je eigen gym hebt die er zo uit ziet

Let aan het einde ook op zn snatch en clean O+ _O_
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_128437771
Heeft er iemand ervaring met Sportquest in Amsterdam? Ik zat wat te zoeken naar olympische lifts en kwam deze tegen. Hebben een soort van inlooplessen dus wel makkelijk om te eens te proberen. Maar geen zin om een reis te maken als het weinig voorstelt, dus als er ervaringen zijn, graag.
pi_128437885
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:08 schreef no1uknow het volgende:
Cookbook staat inmiddels ook op de FOK! bodybuilding dropbox folder.
Zou die ook met mij gedeeld kunnen worden aub?
  zondag 30 juni 2013 @ 22:27:28 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128437961
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:08 schreef no1uknow het volgende:
Cookbook staat inmiddels ook op de FOK! bodybuilding dropbox folder.
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:25 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Zou die ook met mij gedeeld kunnen worden aub?
pi_128438007
dan maar zo: dm je dropboxmail even dan voeg ik je toe
ik neem aan dat de beheerder van de gedeelde folder hier mee akkoord gaat?
  zondag 30 juni 2013 @ 22:39:40 #248
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128438525
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:28 schreef no1uknow het volgende:
dan maar zo: dm je dropboxmail even dan voeg ik je toe
ik neem aan dat de beheerder van de gedeelde folder hier mee akkoord gaat?
Die weet ik niet meer, ik gebruik het eigenlijk nooit. :')
pi_128438714
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Die weet ik niet meer, ik gebruik het eigenlijk nooit. :')
de 2 dm's die ik heb gekregen heb ik toegevoegd, als je alleen het anabolic cookbook bedoelde:

nu de goede:

is dit niet illegaal FA? ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Snakey op 30-06-2013 22:52:20 ]
pi_128438785
ongetwijfeld ten overvloede, voeg gerust dingen toe als je nog iets nuttigs hebt :*
  zondag 30 juni 2013 @ 22:46:10 #251
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128438790
Kan die folder niet gewoon public geshared worden met een hyperlink?
BEASTMODE
pi_128438850
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:46 schreef Awesome_ het volgende:
Kan die folder niet gewoon public geshared worden met een hyperlink?
dat laat ik liever aan de beheerder over, Jeroen zo te zien, geen idee welke user dat is :')
pi_128438887
kan dat uberhaupt wel?
  zondag 30 juni 2013 @ 22:49:09 #254
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128438927
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:44 schreef no1uknow het volgende:

is dit niet illegaal FA? ;)
Yep, is allemaal copy right materiaal.Haal het linkje maar weg.
  zondag 30 juni 2013 @ 22:49:15 #255
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128438933
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:47 schreef no1uknow het volgende:

[..]

dat laat ik liever aan de beheerder over, Jeroen zo te zien, geen idee welke user dat is :')
Jahr00n denk ik. En ja, dat kan.
BEASTMODE
pi_128438956
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

doe zelf maar :D
pi_128439011
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

pi_128439209
Weet niet of er hier veel interesse naar is, maar heb: Bruce Lee - The Art Of Expressing The Human Body toegevoegd
pi_128439243
voeg maar toe zou ik zeggen, baat het niet schaadt het niet
  zondag 30 juni 2013 @ 23:30:36 #260
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128441196
pi_128443276
quote:
Dikke onderarmen zijn voor die eckte eckte. :7
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
  maandag 1 juli 2013 @ 00:21:36 #262
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_128443473
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef Kesefkesef het volgende:
Weet niet of er hier veel interesse naar is, maar heb: Bruce Lee - The Art Of Expressing The Human Body toegevoegd
Zag het net, ik vind dat sowieso interessant :) nu nog even tijd vinden om het te lezen.
  maandag 1 juli 2013 @ 03:10:02 #263
77130 star_gazer
pi_128448006
Tjonge jonge jonge... Om te huilen weer. Mijn bestelling van 5kg whey was aangekomen op het werk...

"VAN TEVEEL EIWIT KRIJG JE NIERSTENEN!!!111"

"JE LICHAAM KAN MAAR 90G EIWIT PER DAG ABSORBEREN!!!111"

"DIT IS NIET GEZOND!!1111"

Ik nog netjes uitleggen dat het een supplement isl een aanvulling op een eiwitrijk dieet. Netjes erbij verteld dat iemand die regelmatig traint wat meer eiwit nodig heeft om te herstellen en dat het zonder supplementatie vrij lastig is om aan 2g/kg eiwit per dag te komen. Maar nee hoor, het is slecht voor je :') Roken en zuipen doen ze allemaal, maar owee als het een poedertje is :')
-
pi_128448105
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 03:10 schreef star_gazer het volgende:
het is slecht voor je :') Roken en zuipen doen ze al
herkenbaar dit.
  maandag 1 juli 2013 @ 07:31:26 #265
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128448543
quote:
Tjonge jonge jonge... Om te huilen weer. Mijn bestelling van 5kg whey was aangekomen op het werk...

Ik nog netjes uitleggen dat het een supplement isl een aanvulling op een eiwitrijk dieet. Netjes erbij verteld dat iemand die regelmatig traint wat meer eiwit nodig heeft om te herstellen en dat het zonder supplementatie vrij lastig is om aan 2g/kg eiwit per dag te komen. Maar nee hoor, het is slecht voor je :') Roken en zuipen doen ze allemaal, maar owee als het een poedertje is :')
Beetje jammer dat je bij dat soort reacties dan gelijk het gevoel krijgt dat je jezelf moet gaan lopen verdedigen :o

Waar werk je dan? SRS no joke. just curious.

Hier wordt er ook wel (postief) gelachen als ik smiddags bij de koffie om 3 uur 2 bananen 2 appels en een flinke hand amandelen op de koffietafel leg, maar i.i.g. hebben ze hier wel een soort "redelijke" algemene kennis van voeding...

VOlgende keer als ze weer zulk commentaar hebben gelijk vragen:
"En hoeveel heb jij weer gezopen afgelopen weekend?!?"
  maandag 1 juli 2013 @ 07:52:55 #266
253447 Ethanolic
pi_128448694
Dit weekend: halve fles champagne, twee bier en twee whiskey. Daarnaast ook 3 whey shakes! Omg!

Maandagmorgen kantoortalk.
Deathlift or Die.
pi_128449384
quote:

Herkenbare shit. :') En moeders hun baby maar opvolgmelk geven. _O_

Net weer 4.5 kg chocolade binnen. :9
pi_128449477
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:55 schreef no1uknow het volgende:

Heb je nog last na je squats nu je de warm-up doet?
  maandag 1 juli 2013 @ 09:40:01 #269
77130 star_gazer
pi_128449863
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je bij dat soort reacties dan gelijk het gevoel krijgt dat je jezelf moet gaan lopen verdedigen :o

Waar werk je dan? SRS no joke. just curious.

Hier wordt er ook wel (postief) gelachen als ik smiddags bij de koffie om 3 uur 2 bananen 2 appels en een flinke hand amandelen op de koffietafel leg, maar i.i.g. hebben ze hier wel een soort "redelijke" algemene kennis van voeding...

VOlgende keer als ze weer zulk commentaar hebben gelijk vragen:
"En hoeveel heb jij weer gezopen afgelopen weekend?!?"
De mensen die me op het bedrijfsuitje in mijn zwembroek hebben gezien zijn overigens wel stil tegenwoordig :')
-
  maandag 1 juli 2013 @ 09:42:48 #270
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128449928
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:40 schreef star_gazer het volgende:

[..]

De mensen die me op het bedrijfsuitje in mijn zwembroek hebben gezien zijn overigens wel stil tegenwoordig :')
haha. ^O^

bedrijfsuitje wordt hier naar automuseum en met oude eendjes rijden (zelf geregeld :') *) )

had wel naar een zwembad kunnen gaan idd. lol. al die deskjockeys hier })

shit nee, moet ik eerst cutten ;(
  maandag 1 juli 2013 @ 09:51:38 #271
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128450111
quote:
-knip- Maar nee hoor, het is slecht voor je :') Roken en zuipen doen ze allemaal, maar owee als het een poedertje is :')
zo herkenbaar dit

90% doet geen fuck aan sport maar ondertussen weten ze er alles over te vertellen.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_128451027
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:40 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Die zitten ws. allemaal te soppen/fappen op je goddelijke lijf.
pi_128451037
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:42 schreef RaymondK het volgende:

[..]

haha. ^O^

bedrijfsuitje wordt hier naar automuseum en met oude eendjes rijden (zelf geregeld :') *) )

had wel naar een zwembad kunnen gaan idd. lol. al die deskjockeys hier })

shit nee, moet ik eerst cutten ;(
Neem ze mee naar zo'n crossfitworkshop.
pi_128451063
quote:

+1 herkenbaar. Je vergeet de dagelijkse frituurronde in de kantine. En met de lift naar de eerste verdieping.
  maandag 1 juli 2013 @ 10:45:33 #275
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128451302
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Neem ze mee naar zo'n crossfitworkshop.
lol.
zat heel kort te denken om idd. een rondje bodybuilding te doen met ze lol.
heheh })

gaan ze allemaal deaud.
:+
pi_128451317
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:45 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol.
heheh })

gaan ze allemaal deaud.
Mijn handen jeuken ook altijd met dit soort dingen. Maar het is de kunst om iets te gaan doen waar iederen zich in kan vinden.
  maandag 1 juli 2013 @ 10:47:07 #277
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128451337
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mijn handen jeuken ook altijd met dit soort dingen. Maar het is de kunst om iets te gaan doen waar iederen zich in kan vinden.
ja precies. en dat ze niet allemaal ziek zijn de dag er na B-)
  maandag 1 juli 2013 @ 10:50:11 #278
366465 Virtud
y paciencia
pi_128451411
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:51 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

zo herkenbaar dit

90% doet geen fuck aan sport maar ondertussen weten ze er alles over te vertellen.
Is puur iets psychologisch, de waarde van iets ontkennen omdat je het zelf niet hebt of niet kan bereiken. :)
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:45 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol.
heheh })

gaan ze allemaal deaud.
Haha, ik meen me te herinneren dat ik eens bij een sportschool geweest ben die ook kinderfeestjes aanbood. Toen ik d'r aan het rondkijken was was er toen net eentje bezig, allemaal kinderen bezig met gewichtjes (wel onder begeleiding van een PT...)
  maandag 1 juli 2013 @ 10:51:40 #279
69994 seto
-|||--------|||-
pi_128451440
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:50 schreef Virtud het volgende:

[..]

Is puur iets psychologisch, de waarde van iets ontkennen omdat je het zelf niet hebt of niet kan bereiken. :)

[..]

Haha, ik meen me te herinneren dat ik eens bij een sportschool geweest ben die ook kinderfeestjes aanbood. Toen ik d'r aan het rondkijken was was er toen net eentje bezig, allemaal kinderen bezig met gewichtjes (wel onder begeleiding van een PT...)
Ik wou dat ik een kinderfeestje in Rusland had om naar Klokov te kijken

Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 1 juli 2013 @ 11:04:30 #280
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128451739
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:51 schreef seto het volgende:

[..]

Ik wou dat ik een kinderfeestje in Rusland had om naar Klokov te kijken

1:14 is sick, en dan afmaken :o :P

edit: 170kg is sowiezo sick :X
pi_128451777
Vanaf vandaag eens iets anders proberen. Doe al ongeveer half jaar 4 day split, maar ga nu eens kijken hoe push, pull, legs, rust is.
pi_128452029
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]

+1 herkenbaar. Je vergeet de dagelijkse frituurronde in de kantine. En met de lift naar de eerste verdieping.
Dat en dan ook eetadvies erbij van bleke magere veganisten.. want melk is voor kalfjes en vlees is slecht voor je "als ik nu vlees zou eten, krijg ik buikpijn" ja omdat je je spijsverteringskanaal hebt vernacheld met je belachelijke dieet FOOL!

Zo, dat is eruit :)
pi_128452315
In m'n laatste trainingssessie deed ik deadlift 3x5 100kg. Ik ga overstappen naar 1x5, aan wat voor gewicht moet ik dan denken? 110kg ofzo?
  maandag 1 juli 2013 @ 11:31:49 #284
55709 Stereotomy
pi_128452420
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:27 schreef tjoptjop het volgende:
In m'n laatste trainingssessie deed ik deadlift 3x5 100kg. Ik ga overstappen naar 1x5, aan wat voor gewicht moet ik dan denken? 110kg ofzo?
Met 100 beginnen en van daaruit zelf aanvoelen wat je erbij gooit.

Een directe stap van 10% omhoog gaat waarschijnlijk ten koste van je vorm, dus daar moet je in groeien.
pi_128452481
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:31 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Met 100 beginnen en van daaruit zelf aanvoelen wat je erbij gooit.

Een directe stap van 10% omhoog gaat waarschijnlijk ten koste van je vorm, dus daar moet je in groeien.
Ah ok, eigenlijk is die 100 ook al daarom gekozen, zodat de derde set ook qua vorm goed gaat. Eerste set is relatief easy met 100. Dus vandaar mijn vraag.

Ik zou gezien de progressie (ik doe SS) volgende keer 102,5kg (2,5kg is de kleinste verhoging qua schijven hier) moeten doen.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:38:20 #286
55709 Stereotomy
pi_128452607
Kan, doe je 2x5 met 105 kg bijvoorbeeld en dan de volgende keer 1x5x110

Maar dit is toch niet de eerste keer dat je van set/reps range wisselt? Kwestie van aanvoelen en steeds hoger in gewicht gaan zonder dat het ten koste van vorm of blessures gaat. Da's krachttraning in een notendop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 01-07-2013 11:46:58 ]
pi_128452646
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:38 schreef Stereotomy het volgende:
Kan, doe je 2x5 met 105 kg bijvoorbeeld en dan de volgende keer 1x5x110

Maar dit is toch niet de eerste keer dat je van set/reps range wisselt? Kwestie van aanvoelen en steeds hoger in gewicht gaan zonder dat het ten koste van vor of blessures gaat. Da's krachttraning in een notendop.
Eigenlijk wel, ik heb alleen maar 3x5 gedaan tot op heden. De tussen stap met 2 sets vind ik wel een goede.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:41:03 #288
55709 Stereotomy
pi_128452692
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, ik heb alleen maar 3x5 gedaan tot op heden. De tussen stap met 2 sets vind ik wel een goede.
Gewoon uitproberen :) Is niet echt een voorschrift voor. Je kunt het boek Practical Programing van Rippetoe eens lezen, die gaat over de fase na Starting Strength.
pi_128453239
Net sportmedische keuring gehad, eigenlijk allemaal dingen die ik al wist.

Verkorte hamstrings + quads (quads wist ik niet), licht holle rug, gevoelige linkerknie en wat teveel vet.

17,5% vet zit ik nu op. Begin vanaf vandaag met cutten voor komende anderhalf/2 maanden denk ik, ga nu op 2500 kcal proberen
  maandag 1 juli 2013 @ 12:06:21 #290
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128453635
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:57 schreef Pastapipos het volgende:
Net sportmedische keuring gehad, eigenlijk allemaal dingen die ik al wist.

Verkorte hamstrings + quads (quads wist ik niet), licht holle rug, gevoelige linkerknie en wat teveel vet.

17,5% vet zit ik nu op. Begin vanaf vandaag met cutten voor komende anderhalf/2 maanden denk ik, ga nu op 2500 kcal proberen
Waarvoor was die keuring? heb het ff niet gevolgd :P
pi_128453808
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:06 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Waarvoor was die keuring? heb het ff niet gevolgd :P
Opleiding volgend jaar :)
pi_128454200
N.a.v. de training van gisteren. Wat gebeurd er precies bij een teveel aan fysieke inspanning wanneer het wazig voor de ogen word? Heb het in het verleden wel eens kort (paar seconden) gehad maar dit was toch een vrij lange sessie. Zijn er dingen die ik ertegen kan doen, bijvoorbeeld qua voeding?
  maandag 1 juli 2013 @ 12:22:52 #293
55709 Stereotomy
pi_128454214
Tijdelijk tekort aan zuurstof in de hersenen.
pi_128454320
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heb je nog last na je squats nu je de warm-up doet?
:D!

Logischerwijs niet.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:37:12 #295
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128459771
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:22 schreef Drommeldaris het volgende:
N.a.v. de training van gisteren. Wat gebeurd er precies bij een teveel aan fysieke inspanning wanneer het wazig voor de ogen word? Heb het in het verleden wel eens kort (paar seconden) gehad maar dit was toch een vrij lange sessie. Zijn er dingen die ik ertegen kan doen, bijvoorbeeld qua voeding?
hebben de meeste als je bruut benen traint, dan gaat er meer bloed naar je beneb ipv je hersenen, je kan er ook ff misselijk van worden.
Het is maar een tijdelijk probleempje en trekt altijd weer bij.
pi_128459886
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hebben de meeste als je bruut benen traint, dan gaat er meer bloed naar je beneb ipv je hersenen, je kan er ook ff misselijk van worden.
Het is maar een tijdelijk probleempje en trekt altijd weer bij.
Dat zou het zijn, heb eens mn squats gesuperset me lunges, toen ging ik out bijna out :')
pi_128460563
5
pi_128460578
4
pi_128460589
3
pi_128460599
2
pi_128460616
1, boem!