Hm, dat verklaart wel eea.. mijn DL blijft ernstig steken, als ik dit lees denk ik veel te veel reps..quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat zijn je stats dan qua lengte/gewicht? Maar je moet er rekening mee houden dat die stats 1RM zijn. Dus je stats moet je allemaal delen door 0.86 om je niveau te berekenen.
Zou je kunnen doen. Het is geen ramp dat je hem 3x5 pakt. Rippelteen adviseert om het bij 1x5 te houden zodat je ten eerste zwaarder kan en het een belastende oefening is. Als je die meerdere keren zou uitvoeren zou dat je herstel in de weg kunnen zitten en je form beïnvloeden.
Maar komt voornamelijk door het squatten wat je er voorheen doet. Dat belast de benen/rug al behoorlijk. Als je vervolgens je warming up sets doet voor de DL en als volgt nog 3x5 moet doen is dat een overkill voor de rug. 1x5 Is al voldoende om het optimale uit je DL te halen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Ik herstel trouwens kutje slecht van m'n 3x5 deadlift. Een deload pakken of ben ik altijd al een gekkie geweest dat ik em überhaupt 3 setjes deed ipv 1?
Kali met elliot, wat een comboquote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:21 schreef ZetaOS het volgende:
Kali Muscle is lekker bezig, wat een baas!
Ga slapen verdorie, demn gainnnnz! ♡♡♡♡quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:39 schreef Susteren het volgende:
[..]
Kali met elliot, wat een combo
Elliot vind ik trouwens echt een gave kerel, zijn toespraak over no is the real yes ofzo was echt best inhoudelijk en betekenisvol.
Wat een lelijk fysiekquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:45 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Deze mannetje
[ afbeelding ]
Heeft iemand dit boek toevallig?
ja gor hequote:
Goed nieuws Susteren! van je lidmaatschap.quote:
Oftewel bijna niemand is serieus bezig met krachttraining. Dan is het ook niet zo gek dat je niemand Starting Strength ziet doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan ga ik even uit van ≥bw, niet heel veel. Meestal laag gewicht en veel reps, al wordt er niet heel veel gesquat hier (heb nog nooit op het rack hoeven wachten, behalve dan eens op een jaja... curler)
Deadliften is overigens helemaal uitzonderlijk.
Ben wel blij dat ik nu eindelijk m'n form gefixt heb (hing teveel naar voren) dus die moet binnenkort ook maar eens m'n squat voorbijgaan (beiden nu 100kg 3x5)
[..]
Tja, ik vind het ook wat latent homofiel. Maar goed, ze doen er niemand kwaad mee dus /care
Vooral die pecs, godverdomme hij zou falen voor de potloodtest volgens mijquote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja gor hekweet niet wat het is maar het ziet er niet uit. 't zal die harsus wel zijn die d'r op zit.
[..]
Goed nieuws Susteren! van je lidmaatschap.
Nu weet je i.i.g. wat je wel zoekt![]()
Ik deed SL en toen ik dat deed waren er minstens vier anderen die het ook deden. Dat werd samen trainen en samen treehuggen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:29 schreef tjoptjop het volgende:
Nog even over Starting Strength. Ondanks dat bijna iedereen het wordt aangeraden op internet en de meesten er positief over zijn zie ik het hier in de gym echt niemand doen, zelfs niet wat er ook maar een beetje op lijkt. Is best een grote gym en ik train op verschillende tijden dus zie behoorlijk wat verschillende lui.
Wisselen is wel aan te raden omdat je anders ook eenzijdig je grip loopt te trainen. Ik switch bij elke set.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is het bij mixed grip deadlifts beter om iedere dag de handen te wisselen? welke je onderhands doet en welke bovenhands, of maakt dat niet echt uit?
ja lijkt me ook, ik doe alleen ss dus maar 1 set. kreeg grip problemen met 102,5 kg, terwijl 105 met mixed grip zojuist een eitje was.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wisselen is wel aan te raden omdat je anders ook eenzijdig je grip loopt te trainen. Ik switch bij elke set.
Je doet geen warm up sets? Odd, want dat doe je met SS wel, iets van 40/60/80% of wat mr Rippetoe ook doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ja lijkt me ook, ik doe alleen ss dus maar 1 set. kreeg grip problemen met 102,5 kg, terwijl 105 met mixed grip zojuist een eitje was.
klopt het trouwens dat je de onderhandse hand verder van het middenpunt houdt omdat je elleboog meer naar binnen zit gedraaid, of moet dat niet?
oh jawel, maar die blijf ik gewoon met double overhand doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:00 schreef slacker_nl het volgende:
Je doet geen warm up sets? Odd, want dat doe je met SS wel, iets van 40/60/80% of wat mr Rippetoe ook doet.
Thanks maatje. Ik ga de switch maken. Shit werd echt veel te hevigquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:52 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maar komt voornamelijk door het squatten wat je er voorheen doet. Dat belast de benen/rug al behoorlijk. Als je vervolgens je warming up sets doet voor de DL en als volgt nog 3x5 moet doen is dat een overkill voor de rug. 1x5 Is al voldoende om het optimale uit je DL te halen.
Kan ik mij voorstellen ja, doe nu zelf de laatste tijd 2x3 reps.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:19 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Thanks maatje. Ik ga de switch maken. Shit werd echt veel te hevig
Heb ik ook gedaan na een gedwongen pauze van ruim 3 maanden. Afgelopen week aan een UB/LB schema begonnen en merk dat ik dat toch leuker vind.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:51 schreef star_gazer het volgende:
Vind het wel weer leuk om een paar maandjes een redelijk pure SS te doenLang geleden en ik heb het gevoel dat het een mooie manier om redelijk snel weer in te komen.
SPOILER: 3day splitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
10% bf @ 82 kg lijkt me heel keurig, tenzij je 2 meter bentquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef Illuvatar het volgende:
All een tijd niets meer gepost, ben er ook even uit geweest vanwege een gekneusde rib. DL en BP in zijn geheel niet kunnen doen en eigenlijk alleen chins en pull-ups kunnen doen naast wat simpel isolatiewerk. Maar gisteren voor het eerst weer zonder pijn kunnen deadliften, gelijk weer heerlijke spierpijn in m'n hammies en onderrug.
Verder bijna klaar met mijn cut, sta nu op 10% bf @ 82kg. Wel op sommige oefeningen aardig wat in moeten leveren, met name mijn squat en bp, maar dat pakken we snel weer terug als ik eindelijk weer +20% van onderhoud mag eten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |