abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:13:28 #126
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128490753
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:11 schreef fathank het volgende:
Wanneer leren die amerikanen nou eens het metrische stelsel :').
Inderdaad. Logic, not even once:

pi_128490769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 05:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het filmpje even gemaakt:

Paar dingen die ik in het filmpje vergeten ben:

- Ik heb vier maaltijden omdat ik dat optimaal vind. Dit wilt niet zeggen dat twee of acht maaltijden slecht zijn. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel maaltijden jij daar neerzet. Besef alleen hoeveel maaltijden optimaal zijn om jouw doelen ook optimaal te behalen.
- De producten database bevat enkel producten die ik vaak of soms eet. Je kunt dus zelf je eigen producten, met de bijbehorende waarden, toevoegen.
- Het schema qua voeding is incompleet, want er missen wat dingen zoals fruit en groente.
Thanks brah, goed werk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef Atemno het volgende:
"16 years old, My stats than were 5'11, 195lbs."
[ afbeelding ]
Jeff Seid.

Misschien gewoon zieke genetics als hij op z'n 16de al dit was?
miron'

Die zieke genetics zijn gewoon wat druchs. Papa Seid stond fier achter zijn zoontje in zijn sportcarrière.
pi_128490934
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:15 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Thanks brah, goed werk.

[..]

miron'

Die zieke genetics zijn gewoon wat druchs. Papa Seid stond fier achter zijn zoontje in zijn sportcarrière.
Misschien heeft ie gewoon verschrikkelijk veel testo, hard trainen en eten want zo'n fysiek op je 16de, dan is het logisch dat ie er nu nog beter uitziet.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:24:11 #130
69994 seto
-|||--------|||-
pi_128490994
En dan 88kg wegen op 1.80 met zulk lichaamsvet op je 16e? Ik vind het maar moeilijk te geloven.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_128491034
Als je z'n form bekijkt en dan hoort dat hij al 10 jaar lift, vraag ik me af of dat wel echt zo is :')
pi_128491045
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:24 schreef seto het volgende:
En dan 88kg wegen op 1.80 met zulk lichaamsvet op je 16e? Ik vind het maar moeilijk te geloven.
Het is moeilijk te geloven omdat 99,99% van de mensen niet die genen heeft, denk ik. Als je echt zo gezond leeft vanaf een vroege leeftijd + goed traint + ongelovelijke genen, kan het misschien wel. Waarom juicen op je 16de?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef Sapstengel het volgende:
Als je z'n form bekijkt en dan hoort dat hij al 10 jaar lift, vraag ik me af of dat wel echt zo is :')
Die deadlift was om te huilen idd. :')
pi_128491053
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:22 schreef Atemno het volgende:

[..]

Misschien heeft ie gewoon verschrikkelijk veel testo, hard trainen en eten want zo'n fysiek op je 16de, dan is het logisch dat ie er nu nog beter uitziet.
Natuurlijk, maar wie zegt dat hij niet al sinds zijn 15e aan het kuren is?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef Atemno het volgende:

[..]

Het is moeilijk te geloven omdat 99,99% van de mensen niet die genen heeft, denk ik. Als je echt zo gezond leeft vanaf een vroege leeftijd + goed traint + ongelovelijke genen, kan het misschien wel. Waarom juicen op je 16de?
Sportprestaties, support van papa.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:27:36 #134
69994 seto
-|||--------|||-
pi_128491111
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar wie zegt dat hij niet al sinds zijn 15e aan het kuren is?

[..]

Sportprestaties, support van papa.
Inderdaad, hij had toch een paar scholarships ofzo? Genoeg jonge gasten in de VS die al vroeg aan de anabooltjes beginnen om er beter uit te zien voor scouts etc.
Seto is zo ene baas he
pi_128491135
Het is redelijk standaard dat je in America al op wat jongere leeftijd steroïden toegediend krijgt wanneer je laat zien talent te hebben in een bepaalde sport. Begin pubertijd wordt er namelijk niet op steroids gecontroleerd en zo kunnen ze dus beter presteren.
Alles voor de sportcarriere daar hoor.
Soukidan op je oogbal.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:28:31 #136
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128491137
Jeff is gewoon natty hoor. Dat zegt die zelf toch gewoon?
BEASTMODE
pi_128491164
Jeff Seid heeft 10 kg meer massa dan ik en hij is nog droger ook. What is this world.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:28 schreef Yamcha het volgende:
Het is redelijk standaard dat je in America al op wat jongere leeftijd steroïden toegediend krijgt wanneer je laat zien talent te hebben in een bepaalde sport. Begin pubertijd wordt er namelijk niet op steroids gecontroleerd en zo kunnen ze dus beter presteren.
Alles voor de sportcarriere daar hoor.
Dit bedoel ik dus. :D
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:29:56 #138
69994 seto
-|||--------|||-
pi_128491178
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:29 schreef Panzermaus het volgende:
Jeff Seid heeft 10 kg meer massa dan ik en hij is nog droger ook. What is this world.
Hij heeft ook een kop als een bak met wurmen.
Seto is zo ene baas he
pi_128491233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:29 schreef seto het volgende:

[..]

Hij heeft ook een kop als een bak met wurmen.
Vind het wel meevallen, het is gewoon een irritante gast. Qua facial aesthetics is hij een stuk meer handsome dan de gemiddelde leeftijdsgenoot in de US. :P

Denk dat hij gewoon wat meer moet opdrogen, hij heeft nog best veel babyfat in zijn gezicht.
pi_128491263
Ja en hij moet stoppen zich zo awkward en gay te gedragen.
pi_128491332
Dit was ie eerst

dinsdag 2 juli 2013 @ 10:36:09 #142
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128491380
En hij heeft een nose job gehad, lijkt het wel
pi_128491478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:35 schreef Kesefkesef het volgende:
Dit was ie eerst

[ afbeelding ]
De naam is Max, Max Buff. Hoe oud was hij daar, 12? Godkanki. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:36 schreef Kesefkesef het volgende:
En hij heeft een nose job gehad, lijkt het wel
Verhip, ja.
pi_128491529
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:39 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

De naam is Max, Max Buff. Hoe oud was hij daar, 12? Godkanki. :D

[..]

Verhip, ja.
pi_128491538
Beste BB´ers

Vorige zomer heb ik hier ook al eens gepost, toen deed ik Starting Strength. Ik heb namelijk weer een zomerabonnement genomen ivm de zomerstop van het hockeyseizoen.

Ik heb bij mijn nieuwe sportschool gevraagd om een trainingschema en gaf aan dat mijn doelen zijn:
- conditie (wat ik dus op cardio-apparaten zal opbouwen/behouden)
- explosiviteit van de spieren
- kracht

Nu kreeg ik het volgende full-body schema voor 3x in de week
Benen:
1. leg press 1 benig
2. squat (los)
3. leg curl
4. abductic

Borst
1. Vert. chest
2. pec fly

Rug
1. lat pull down
2. pull over

Schouders
1. overhead press

Buik
1. abdominal crunch
2. abd links en rechts

Hij heeft nummertjes van de apparaten erbij gezet en heb ze nog niet uitgevoerd dus sorry als sommige namen van de oefeningen wat onduidelijk zijn. Zo heeft hij ze opgeschreven :P

Lijkt jullie dit schema oke? Dat is eigenlijk m'n vraag :)
Hij heeft dus opgeschreven dat ik Training 1+3 alles 3x20 moet doen en Training 2 15-12-10-8-6 en dan steeds zwaarder proberen.
Is dit hulpvol voor mijn doelen? Ik heb vorig jaar natuurlijk SS gedaan, dus is weer heel wat anders.
Oh en ik moet squatten in een ruimte met allemaal matjes en plastic gewichten in plaats van in het krachthonk :')
My salvation lies in your love..
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:55:03 #147
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128491894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat je genoeg kracht en massa pakt, maar ik (optimaal-freak) vraag mij af of je met een schema wat puur is gericht op massa, sneller/meer massa pakt. We weten het niet zeker. Ik wou enkel een discussie aanwakkeren aangezien het interessant is.
Het is op zich wel een interessante discussie, het antwoord zal echter ergens in het midden blijven liggen. En hoewel mijn mening ook discutabel zal zijn ben ik van mening dat een beginner beter af is met krachttraining ipv hypertrophy.

Dit omdat je linear opbouwd en waarbij je naast je newb gaines ook je gewrichten, botten en bindweefsel laat wennen aan zware gewichten, en sterker worden. In mijn ogen erg belangrijk om blessures wat beter te kunnen voorkomen.

Daarnaast denk ik dat het voor spieropbouw beter is, er is namelijk een aanzienlijk verschil in spieropbouw tussen krachttraining en hypertrophy training. Als je een spiercel als ballonnetje ziet maak je met krachttraining (3 x 5 of 5 x 5) het ballonetje zelf sterker. Je legt er dus eigenlijk een rubber laagje bij.
Bij hypertrophy (3 x 8 of de bekende hogere ranges) blaas je het ballonetje op. Hence het verschil in spiergroei tussen een powerlifter en een body builder.

In mijn ogen is het voor je spieren (en de rest zoals hierboven benoemd) beter met krachttraining te beginnen omdat dat een sterke fysieke basis legt waarbij je de kans verkleind op blessures in de toekomst, en je daarna voor hypertrophy zwaarder kan liften op 70%, en dus meer spiergroei kan trickeren.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:27:11 #148
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128492794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 03:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Je hebt gelijk. SS blijft gewoon het makkelijkste voor een beginner. Ikzelf zou zowel beginners als niet-beginners, met grote ambities, met als doel hypertrofie en die heel serieus is met dit alles wel zoiets als PHAT aanraden.
Ik denk dat de oren van beginners van hun hoofden klapperen als je met PHAT zou aankomen voor hun begintrainingen. Nieuwe omgeving, zoveel nieuwe technieken, ingewikkeld. Maar we kunnen het wel een paar keer uitproberen. Misschien werkt het wel. Als de komende tijd nieuwe Susterens hier komen kunnen we wel eens experimenteren met PHAT aanraden en kijken waar ze allemaal tegenaan lopen. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :7

Hoe dan ook: de *meest* belangrijke factor voor welke beginschema dan ook, is (lineaire) progressie met de belangrijke compoundbewegingen. Let op dat ik hier niet eens zeg hoeveel reps/sets etc. je moet doen, of db of bb training. Alles tussen de, en laten we het ruim nemen, 3-5 sets en 3-15 reps met laatste rep tegen fail aan, is prima. Voldoe je hier als methode aan, dan is de rest meer bijzaak.

Voor beginners is eenvoud en de basis belangrijk in krachttraining. En voeding ook: eerst de basis goed voordat je door de bomen het bos niet meer ziet door supplementen (het Susteren-effect) terwijl je nog niet eens je behoefte hebt uitgerekend of niet bijhoudt hoeveel eiwitten je op een dag eet..

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 02-07-2013 11:32:22 ]
Confidence through competence
pi_128492832
Nu officieel 10 weken geen borst/rug en schouders meer getraind. Zo goed als alles is weg kwa spieren en heb nog steeds last van mijn schouder... Benen gaan nog steeds goede kant op en ben in gewicht nog steeds maar 1 kilo afgevallen in al die 10 weken. Binnenkort toch maar eens een spuit in mijn schouder laten drukken, zodat ik rond de herfst de boel weer fanatiek kan oppakken. Dan alsnog maar wat crea erbij om toch even goed gas te geven. :')
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_128492892
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:41 schreef fathank het volgende:
@yuri

Ik heb eens ff vlug naar PHAT gekeken. Lijkt me erg ingewikkeld voor een noob die redelijk blanco een gym binnenstapt. Ik denk dat het al gauw teveel is voor een beginner die alles moet nog ontdekken. Teveel oefeningen, en een 5 day split lijkt me ook niet ideaal. Ik denk dat het al gauw uitdraait op een typisch geval fuckarounditis.

Maar dit is puur gekeken vanuit mijn eigen ervaring.
Bedankt voor je input. Wellicht overschat ik de ubernoob. Ik denk dan ook niet dat PHAT voor de beginner is die enkel een beetje wilt liften en in shape wilt komen. Het is voor de serieuze beginner, maar als je net begint dan weet je denk ik ook niet echt hoe serieus je bent. Die ambitie kan zich uiteraard steeds verder ontwikkelen. Verder denk ik dat het aardig rechttoe rechtaan is met dit schema. Het volume is hoog, dat wel. Vandaar ook dat het voor de 'serieuze beginner' is. Misschien moet ik zelf weer een ubernoob maken om te kijken hoe het voelt. Tips? :D

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:41 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lol, lijkt wel een soort before-Panzermaus. :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is op zich wel een interessante discussie, het antwoord zal echter ergens in het midden blijven liggen. En hoewel mijn mening ook discutabel zal zijn ben ik van mening dat een beginner beter af is met krachttraining ipv hypertrophy.

Dit omdat je linear opbouwd en waarbij je naast je newb gaines ook je gewrichten, botten en bindweefsel laat wennen aan zware gewichten, en sterker worden. In mijn ogen erg belangrijk om blessures wat beter te kunnen voorkomen.

Daarnaast denk ik dat het voor spieropbouw beter is, er is namelijk een aanzienlijk verschil in spieropbouw tussen krachttraining en hypertrophy training. Als je een spiercel als ballonnetje ziet maak je met krachttraining (3 x 5 of 5 x 5) het ballonetje zelf sterker. Je legt er dus eigenlijk een rubber laagje bij.
Bij hypertrophy (3 x 8 of de bekende hogere ranges) blaas je het ballonetje op. Hence het verschil in spiergroei tussen een powerlifter en een body builder.

In mijn ogen is het voor je spieren (en de rest zoals hierboven benoemd) beter met krachttraining te beginnen omdat dat een sterke fysieke basis legt waarbij je de kans verkleind op blessures in de toekomst, en je daarna voor hypertrophy zwaarder kan liften op 70%, en dus meer spiergroei kan trickeren.
Thanks voor je input Snakes. Het is zeker een interessante discussie en ik kan inputs enkel aanmoedigen. Ik zou zelf wel wat meer in-depth discussies willen zien.

Ik kan mij in je stuk tekst vinden. Ik heb het voornamelijk over PHAT gehad, en als je een kijkje neemt dan kun je ook zien dat juist om die reden er twee 'power/kracht' dagen inzitten. Wellicht niet in de dezelfde hoeveelheid als bij SS/SL.

Dus de volgende vraag die je zou kunnen stellen is: heb je meer aan enkel KT, of heb je meer aan een beetje KT inclusief een grote focus op hypertrofie in de lange termijn als je doel massa is?

We zijn het er in ieder geval over eens dat kracht een grote rol speelt in de lange termijn als het gaat om massa.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:27 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk dat de oren van beginners van hun hoofden klapperen als je met PHAT zou aankomen voor hun begintrainingen. Nieuwe omgeving, zoveel nieuwe technieken, ingewikkeld. Maar we kunnen het wel een paar keer uitproberen. Misschien werkt het wel. Als de komende tijd nieuwe Susterens hier komen kunnen we wel eens experimenteren met PHAT aanraden en kijken waar ze allemaal tegenaan lopen. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :7

Hoe dan ook: de *meest* belangrijke factor voor welke beginschema dan ook, is (lineaire) progressie met de belangrijke compoundbewegingen. Let op dat ik hier niet eens zeg hoeveel reps/sets etc. je moet doen, of db of bb training. Alles tussen de, en laten we het ruim nemen, 3-5 sets en 3-15 reps met laatste rep tegen fail aan, is prima. Voldoe je hier als methode aan, dan is de rest meer bijzaak.
Mooi dit. ^O^ Ben ook zeker benieuwd nu.

En trouwens: waarom de laatste rep tegen failure aan? Uit enkele studies (ik weet zo niet welke) is gebleken dat een RPE 8 ook voldoende is. Waarom zou je dan je spier meer uitputten dan nodig?
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')