abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:26:02 #101
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128487198
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:24 schreef Verbosity het volgende:

[..]

In een paar dagen kan je nog geen eens een kilo zijn afgevallen. Als je 3 dagen niks zou eten kom je misschien aan 1 kilo. Alleen zie ik dat niet gebeuren. Je bent hoogstens een halve kilo kwijt en dit is dan voornamelijk vet. De rest is water wat aan glycogeen is gebonden.
Dan zal 't dat wel zijn ;)
Maarja vanaf morgen weer vol bikken
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:26:44 #102
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128487206
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:20 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ben een paar dagen bij opa in het ziekenhuis geweest, daar is 't eten ram duur dus daar eig praktisch niks gegeten (ook niet echt de behoefte naar). Was ook ff gestopt met gomad, weeg nu nog maar 64,5 kilo :')
alsof je er zelf in hebt gelegen met voedselvergifitiging,lol
gewoon weegschaal naast het bed + noteblock, 7 dagen opschrijven daar het gemiddelde van pakken, dat is dan je gewicht.
pi_128487451
Kom er zo even op terug jongens. Moest even een HIIT sessie doen en ben nu aan het eten.
If not now, then when.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 02:18:18 #104
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128487645
Zijn er meer mensen die moeite hebben met het unracken van een incline bench? Als ik een 6RM incline bench uitvoer moet ik de bar net achter mijn hoofd met de lats en schouders naar voren/omhoog tillen. Echter kost dit nogal wat kracht voordat je überhaupt bent begonnen.

Kan misschien aan het 'station' liggen, aangezien de eigenaar hem jaren geleden zelf in elkaar heeft gelast.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 02:25:08 #105
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_128487679
Doet iemand hier box squats? Zit er aan te denken, omdat ik mijn squat form nooit goed kan krijgen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_128487742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:18 schreef Verbosity het volgende:
Zijn er meer mensen die moeite hebben met het unracken van een incline bench? Als ik een 6RM incline bench uitvoer moet ik de bar net achter mijn hoofd met de lats en schouders naar voren/omhoog tillen. Echter kost dit nogal wat kracht voordat je überhaupt bent begonnen.

Kan misschien aan het 'station' liggen, aangezien de eigenaar hem jaren geleden zelf in elkaar heeft gelast.
Wat ik van mijn gym nog kan herinneren is dat je het prima kon unracken. Kijk anders eens bij een andere gym of op het internet.

quote:
5s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:25 schreef star_gazer het volgende:
Doet iemand hier box squats? Zit er aan te denken, omdat ik mijn squat form nooit goed kan krijgen.
Je zou het kunnen proberen. Het kan ook zijn dat er iets in je vorm is wat je niet met een box squat verhelpt. Maak anders eens een filmpje en kijk 'So you think you can squat' op YouTube.
If not now, then when.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 02:59:18 #107
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128487853
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:25 schreef star_gazer het volgende:
Wat is er verkeerd aan je squat form? En waarom zou je dit probleem niet hebben bij een box squat?
Verbo is terug?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 03:25:46 #108
77130 star_gazer
pi_128487935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:59 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wat is er verkeerd aan je squat form? En waarom zou je dit probleem niet hebben bij een box squat?
Mijn verhoudingen zijn niet ideaal voor squats; mijn bovenbenen zijn relatief lang t.o.v mijn romp. Dit is handig met deadliften, maar met squatten moet ik met mijn bovenlijf dieper inzakken om de barbell over mijn middenvoet te houden. De hoek die mijn bovenbenen met mijn romp maakt is behoorlijk scherp. Hierdoor wordt een squat al snel een good morning. Ik kom bij 80kg al in de knoei hiermee.

Uit wanhoop voeg ik soms leg presses toe om mijn quads toch een goede workout te geven, omdat ik mijn squat op een licht gewicht moet houden.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_128487948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je doet nu net alsof er zoveel verschil zit in hypertrofie tussen een 5 rep max en een 8 rep max. Laat de relevante studies maar zien waar je dat uit haalt, en dan niet alleen 'tijdelijk verhoogde spiersynthese studies', maar mensen die weken of maanden met een 5 rep max vs. hoger rep max hebben getrained.

Er zijn zoveel ongecontroleerde variabelen dat dat niet te zeggen is, net als de studies die zogenaamd 'uitvinden' dat 6x eiwit per dag eten meer LBM geeft dan 3x op een dag. Als je de ruwe data leest dan zie je dat het om luttele grammen gaat per week die er klinisch totaal niet toe doen.

Naast het werkvolume zijn er nog veel meer variabelen voor spiergroei of krachttoename.
Zoals je zelf al aangeeft spelen er ontzettend veel variabelen mee in het bekijken wat de meest optimale route is. Echter is er wel een verschil in het uitvoeren van 3-5 reps en 8-20 reps (PHAT). Daarnaast zul je de reps ook niet tot max uitvoeren maar rond RPE 8 met een 70-80% RM. Wellicht dat je er nog wat tempo's ingooit waardoor je alweer een variabel hebt die je mee zou moeten nemen. Toevoer van bloed is ook weer een variabel. Er zijn dus, zover ik weet, ook geen onderzoeken die definitief kunnen zeggen '12 reps is optimaal', helaas.

Echter moet je hier onthouden dat er verschillende adaptaties optreden bij 5 reps en bij 15 reps. Dat weet jij ook. Bij lage reps vinden er vooral neurologische adaptaties plaats en bij hoge reps zijn het vooral adaptaties aan het weefsel. Bij lage reps stimuleer je de vezels ook weer anders dan bij hoge reps. Dus als ik enkel denk vanuit de logica, dan denk ik dat je meer optimaal te werk gaat wanneer je hoge reps uitvoert i.t.t. lage reps. Verder zoals Verbo zei, is het ook belangrijk dat je toename in kracht hebt, want meer gewicht is ook weer hogere toename in massa over de lange termijn; dit zegt Layne ook bij de uitleg van PHAT, vandaar dat hij ook twee 'power' days in zijn schema heeft.

Al met al ben ik het in de grote lijnen met je eens. Ik ben echter wel van mening dat PHAT een completer en optimaler schema is, en SS een eenvoudiger schema. Daarmee wil ik niet zeggen dat PHAT te moeilijk is voor de beginner, en daarmee wil ik niet zeggen dat SS 'slecht' is.

quote:
Most people try to make these issues out to be black and white to solidify their stances and often fail to acknowledge that these issues are not black and white and there is a substantial gray area.
Iets wat ik nog niet helemaal onder de knieën heb. Heb jij mij ook eens op gewezen. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:58 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat zou het beste zijn als iemands keuze in het steen staat gehouwen. Echter hoe moet een beginner met geen verstand van zaken een keuze maken voor de lange termijn. Dat kan/doet hij niet. Een standaard kracht schema biedt bijna het beste van alles. Zowel mensen die sport specifiek willen trainen (wordt door veel rugby coaches aanbevolen aan spelers), op kracht willen trainen, voor de hypertrofie gaan of mensen die voor alles gaan. Ze hebben allemaal behoorlijk wat profijt van SS en leggen een goed fundament. Vandaar dat ik het samen met het simpele schema en de techniek die uitvoerig wordt besproken zou aanraden aan beginners.

Niet dat SS heilig is. Het geeft gewoon een uitstekende basis, waarmee zowat iedereen (behalve cardio fanaten) uit de voeten kan.
Je hebt gelijk. SS blijft gewoon het makkelijkste voor een beginner. Ikzelf zou zowel beginners als niet-beginners, met grote ambities, met als doel hypertrofie en die heel serieus is met dit alles wel zoiets als PHAT aanraden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 02-07-2013 03:55:47 ]
If not now, then when.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 03:35:45 #110
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128487959
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 03:25 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Mijn verhoudingen zijn niet ideaal voor squats; mijn bovenbenen zijn relatief lang t.o.v mijn romp. Dit is handig met deadliften, maar met squatten moet ik met mijn bovenlijf dieper inzakken om de barbell over mijn middenvoet te houden. De hoek die mijn bovenbenen met mijn romp maakt is behoorlijk scherp. Hierdoor wordt een squat al snel een good morning. Ik kom bij 80kg al in de knoei hiermee.

Uit wanhoop voeg ik soms leg presses toe om mijn quads toch een goede workout te geven, omdat ik mijn squat op een licht gewicht moet houden.
Dan zou een front squat toch gemakkelijker zijn om rechter op te blijven, aangezien het COM (Center of Mass) verder naar voren ligt? Met een box squat hou je hetzelfde probleem qua form. Wordt ook voornamelijk door powerlifters gebruikt die hun back squat willen verbeteren, welke zeer horizontaal is qua rug en je een kleine hoek krijg tussen je romp en benen.
Verbo is terug?
pi_128487960
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 03:25 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Klinkt meer alsof je met je mobiliteit aan de slag moet. Ben niet zeker of een box squat dit gaat verhelpen. Maak eens een filmpje. :P
If not now, then when.
pi_128488053
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:15 schreef CarbonC het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:50 schreef G.R.S. het volgende:
Ik heb het filmpje even gemaakt:

Paar dingen die ik in het filmpje vergeten ben:

- Ik heb vier maaltijden omdat ik dat optimaal vind. Dit wilt niet zeggen dat twee of acht maaltijden slecht zijn. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel maaltijden jij daar neerzet. Besef alleen hoeveel maaltijden optimaal zijn om jouw doelen ook optimaal te behalen.
- De producten database bevat enkel producten die ik vaak of soms eet. Je kunt dus zelf je eigen producten, met de bijbehorende waarden, toevoegen.
- Het schema qua voeding is incompleet, want er missen wat dingen zoals fruit en groente.
If not now, then when.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 07:28:27 #113
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128488296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:18 schreef Verbosity het volgende:

Bij m'n oude gym hadden ze dit bankje van Matrix.

Kijk maar eens goed naar de stand van de dragers en je ziet gelijk dat de ontwerper nog nooit een gewicht heeft aangeraakt. Ze staan schuin naar achter.
Je kon hier ook niet fatsoenlijk unracken. Al niet met normaal benchen. Altijd iemand nodig als je zwaar ging :')
Als je er dieper in ging liggen kwam je dus tegen de mounts aan met de bar, of tegen die dikke zilveren tube. Je moest hem dus van achter over je hoofd halen zo een beetje. 8)7

Misschien is het bij jou ook zo? Anders als het kan toch eens wat dieper er tussen gaan liggen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 07:32:18 #114
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_128488310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 07:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Bij m'n oude gym hadden ze dit bankje van Matrix.

[ afbeelding ]

Kijk maar eens goed naar de stand van de dragers en je ziet gelijk dat de ontwerper nog nooit een gewicht heeft aangeraakt. Ze staan schuin naar achter.
Je kon hier ook niet fatsoenlijk unracken. Al niet met normaal benchen. Altijd iemand nodig als je zwaar ging :')
Als je er dieper in ging liggen kwam je dus tegen de mounts aan met de bar, of tegen die dikke zilveren tube. Je moest hem dus van achter over je hoofd halen zo een beetje. 8)7
Misschien is het bij jou ook zo? Anders als het kan toch eens wat dieper er tussen gaan liggen.
Die staan hier ook. Als ik echt hoog ga met BB BP zorg ik gewoon dat iemand me even helpt met unracken.
Deathlift or Die.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 07:35:45 #115
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128488330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 05:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het filmpje even gemaakt:

Paar dingen die ik in het filmpje vergeten ben:

- Ik heb vier maaltijden omdat ik dat optimaal vind. Dit wilt niet zeggen dat twee of acht maaltijden slecht zijn. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel maaltijden jij daar neerzet. Besef alleen hoeveel maaltijden optimaal zijn om jouw doelen ook optimaal te behalen.
- De producten database bevat enkel producten die ik vaak of soms eet. Je kunt dus zelf je eigen producten, met de bijbehorende waarden, toevoegen.
- Het schema qua voeding is incompleet, want er missen wat dingen zoals fruit en groente.
Excel wonder boooiy ^O^

Op DBB kun je ook zoiets downlooien alleen als je maar iets verkeerd ergens in vult bij die, dan klopt het niet meer, en kun je niet meer terug vinden waar het fout ging :')

Maar waarom niet MyFitnessPal? Kun je ook maaltijden appart opslaan en zo hun macro's zien. :P Plus dat je dan al een gigantische datasbase aan food hebt. Wel opletten bij fitnesspal, want een hoop josties hebben vaak alleen de protiene in gevuld :')

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 02-07-2013 08:21:29 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:25:22 #116
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128488738
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:43 schreef Seam het volgende:

[..]

Ten gevolge van zijn dieet? Of hoe moet ik dat interpreteren?
Zijn dieet inderdaad. Ik zal het vandaag opzoeken.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:40:57 #117
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128488921
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zijn dieet inderdaad. Ik zal het vandaag opzoeken.
zulke lui zijn ook een lopende tijd bom w.d.b.t. idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 02-07-2013 08:49:11 ]
pi_128489767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 07:35 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Excel wonder boooiy ^O^

Op DBB kun je ook zoiets downlooien alleen als je maar iets verkeerd ergens in vult bij die, dan klopt het niet meer, en kun je niet meer terug vinden waar het fout ging :')

Maar waarom niet MyFitnessPal? Kun je ook maaltijden appart opslaan en zo hun macro's zien. :P Plus dat je dan al een gigantische datasbase aan food hebt. Wel opletten bij fitnesspal, want een hoop josties hebben vaak alleen de protiene in gevuld :')
Beest. _O_

Ja, volgens mij is dat het schema van BenchNoob, zo'n blauw schema, toch? :D

MFF vind ik zelf onnodig complex/onlogisch.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar het schiet niet op. Kortom, ik vind het voor mijzelf niet gemakkelijk en dit werkt voor mij het beste. Maar wie weet gebruik ik het ooit ineens. :D

We shall see.
If not now, then when.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:41:42 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128489996
@yuri

Ik heb eens ff vlug naar PHAT gekeken. Lijkt me erg ingewikkeld voor een noob die redelijk blanco een gym binnenstapt. Ik denk dat het al gauw teveel is voor een beginner die alles moet nog ontdekken. Teveel oefeningen, en een 5 day split lijkt me ook niet ideaal. Ik denk dat het al gauw uitdraait op een typisch geval fuckarounditis.

Maar dit is puur gekeken vanuit mijn eigen ervaring.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:47:40 #120
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128490122
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Beest. _O_

Ja, volgens mij is dat het schema van BenchNoob, zo'n blauw schema, toch? :D

MFF vind ik zelf onnodig complex/onlogisch.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar het schiet niet op. Kortom, ik vind het voor mijzelf niet gemakkelijk en dit werkt voor mij het beste. Maar wie weet gebruik ik het ooit ineens. :D

We shall see.
ja idd. blauwig boven in de sheet, met daar ook bf caculator d'r in, en dan idd. bauwe menus.

Als je het zelf bouwt, dan weet je idd. i.i.g. wat er gebeurt. :D
pi_128490172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja idd. blauwig boven in de sheet, met daar ook bf caculator d'r in, en dan idd. bauwe menus.

Als je het zelf bouwt, dan weet je idd. i.i.g. wat er gebeurt. :D
Legday with RaymondKay? ;D
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:50:48 #122
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_128490560
"16 years old, My stats than were 5'11, 195lbs."

Jeff Seid.

Misschien gewoon zieke genetics als hij op z'n 16de al dit was?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:11:23 #124
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128490648
Wanneer leren die amerikanen nou eens het metrische stelsel :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:11:54 #125
77130 star_gazer
pi_128490669
Ziet er uit alsof ie 25 is, maar inderdaad bruut droog.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')