Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
IF is handig omdat je de bulk van je energie partitioneert na je training, ofwel je creeert een anabole periode na je training, terwijl je misschien gerekend over de dag netto in een deficit zit. Dat is nou het hele idee achter de Leangains methode (en Berkhan krijgt er een punthoofd van dit elke keer te moeten uitleggen)
Overigens volgde ik je niet meer na twee zinnen in je alinea hierboven
Lost you therequote:Op woensdag 3 juli 2013 23:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het idee is ook dat je er dan consistent naast gaat zitten (als je ernaast zit), en daarom dus ook makkelijk aan kunt passen naar boven of beneden.
Jij zit er altijd 200kcal naast. Dan denk je van 'ik val af bij 2900 kcal'. Dan denk je te verhogen naar 3100 kcal. Daarmee kom je wel goed aan. Jij blijft lekker op 3100 zitten. Maar ondertussen kan je net zo goed van 2700 naar 2900 zijn verhoogd. Maakt verder niet uit, als je maar consistent er dus naast zit.quote:
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorryquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:16 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.
Normaal dieet: je voeding gaat deels naar glycogeenvoorraad en deels vet. Dan ga je lopen en 'cut' je een beetje, dus gaat er wat van je vet af, en een heel klein beetje spier. Maar je glycogeenvoorraad raakt ook leger. Dan ga je weer eten: glyoco voorraad weer voller en meer vet. Dan weer lopen etc.
IF: voeding gaat naar glyogeenvoorraad en vet. Glyogeenvoorraad raakt nu echter niet tussendoor terug opgevuld, dus kan je hem niet 'bijvullen', waar door er meer kcal van je totale inname naar je vetopslag gaat.
Bij die vetverbranding, verbrand je meer spier dan bij je glycogeenverbranding, bij verbranding van kcal, waardoor je dus meer spier verliest bij IF. Omdat je je glycogeenvoorraad maar één keer aanvult, en de rest wordt opgeslagen als vet.
Of is dit een raar idee?
Vergelijk:quote:
Ah, zo. Dat klopt wel met wat ik doe idd. Hoewel ik die marge meer gebruik voor bijvoorbeeld een keer een groter ei, of een boterham uit het midden van de zak ipv het kapje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorry
[..]
Vergelijk:
Een lichaamsweegschaal die continu 5 kg teveel aangeeft, maar voor de rest wel netjes je lichaamsgewichtschommelingen aangeeft, is nog steeds een nuttige weegschaal.
Kcal tellen: als je continu ei = 75 kcal, sneetje brood = 80 kcal etc. neemt en daar niet van afwijkt, dan krijg je misschien wel een afwijking aan het eind, maar wel de hele tijd consistent, zodat je toch makkelijk aanpassingen kunt doen.
Het gaat pas mis als je de ene keer ei = 80 kcal, en de andere keer ei = 50 kcal doet.
Heel kort en bondigquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorry
ik kan mij wel hier in vindenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Heel kort en bondig
Bij IF wordt je glycogeenvoorraad die je normaal over de dag opmaakt en oplaadt maar één keer 'volgeladen'. Daardoor krijg je meer vet opslag omdat er geen carbs (en dus kcal) naar je glycovoorraad gaan omdat hij vol is.
De vraag is nu of de verbranding van vet niet meer schade aan spier, net als in een cut, met zich meebrengt dan verbranding van je glycogeenvoorraad. Want als dat het geval is, is IF een inefficiënte methode.
Je glycogeenvoorraad of ATP wordt niet veel gebruikt in het dagelijks leven. Is voornamelijk voor de zwaardere activiteiten. Het energiesysteem wat voornamelijk wordt aangesproken is de citroenzuurcyclus, deze zal overdag vooral zijn energie uit vet halen. Eiwitten is een van de minst gebruikte energieleverlaars en wordt gebruikt voor het opbouw van bindweefsel (op vet na dan).quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Heel kort en bondig
Bij IF wordt je glycogeenvoorraad die je normaal over de dag opmaakt en oplaadt maar één keer 'volgeladen'. Daardoor krijg je meer vet opslag omdat er geen carbs (en dus kcal) naar je glycovoorraad gaan omdat hij vol is.
De vraag is nu of de verbranding van vet niet meer schade aan spier, net als in een cut, met zich meebrengt dan verbranding van je glycogeenvoorraad. Want als dat het geval is, is IF een inefficiënte methode.
Maar dat is het niet zo te zien, dus waarschijnlijk klets ik uit m'n nek.
Zou toch minstens een jaar SL doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:44 schreef Nuggets het volgende:
Nader nu de 6 maanden van stronglifts. Nu het vakantie is, zou ik eigenlijk graag 4 of 5 dagen per week trainen. Hebben jullie nog suggesties? Gewoon een split pakken of toch nog maar door knallen met SL?
dat staat nergensquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Zou toch minstens een jaar SL doen.
Zorg in ieder geval dat je boven de 100 zit voor squat en DL
Het is een beginnersprogramma en na 5 maanden is het onmogelijk dat hij het maximale uit linear progression heeft gehaald.quote:
before you're mom warped you,broquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Het is een beginnersprogramma en na 5 maanden is het onmogelijk dat hij het maximale uit linear progression heeft gehaald.
Dit en al die andere domme opmerkingen zoals dat massa je langzamer maakt en ik begin me toch af te vragen of je wel eens in een sportschool komt
Do you even lift?
quote:
quote:you're
Het is heel simpel. Gewoon doorgaan tot je geen progressie meer boekt qua weights en dan overstappen op split of push/pull.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:44 schreef Nuggets het volgende:
Nader nu de 6 maanden van stronglifts. Nu het vakantie is, zou ik eigenlijk graag 4 of 5 dagen per week trainen. Hebben jullie nog suggesties? Gewoon een split pakken of toch nog maar door knallen met SL?
Toen ik stopte met SS (soortgelijk programma) was mijn DL 160 en mijn Squat 155, sindsdien is mijn kracht alleen maar achteruit gegaan maar mijn fysiek vooruitquote:
whaha, het enigste gym wat jij gezien hebt, zijn de gymschoenen bij perry sport..quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Toen ik stopte met SS (soortgelijk programma) was mijn DL 160 en mijn Squat 155, sindsdien is mijn kracht alleen maar achteruit gegaan maar mijn fysiek vooruit
Eerst faal je in het Engels en nu in het Nederlands.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, het enigste gym wat jij gezien hebt, zijn de gymschoenen bij perry sport..
En dit heb je 1 jaar gedaan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Toen ik stopte met SS (soortgelijk programma) was mijn DL 160 en mijn Squat 155, sindsdien is mijn kracht alleen maar achteruit gegaan maar mijn fysiek vooruit
10-11 maanden.quote:
Die heb ik gedaan toen ik begon met squatten. Ik had hem volgens mij van Frank Yang. Werkte bij mij vooral prima om te begrijpen hoe ik nou moest squatten, hoe de beweging gaat. Toen mijn buurjongen bij mij begon te trainen heb ik hem die ook meegegeven omdat hij door zijn knieën zakte en voornamelijk op zijn tenen stond. Hij had trouwens ook erg strakke hip flexors waardoor dit gebeurde, en hiervoor gaf ik hem een simpele hip flexor stretch. Ikzelf was al soepel vanwege mijn gefikste APT waar ik deze oefening veel moest doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:11 schreef star_gazer het volgende:
Yes! Ik heb eindelijk een oefening gevonden die mij echt gaat helpen squatten:
De face the wall squat
Iemand ervaring hiermee? Volgens mij wel een nuttige oefening
Troll of Gulmez.quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Eerst faal je in het Engels en nu in het Nederlands.
Erg chanant
Heb jij ook foamrolling gedaan voor je APT of alleen die stretch (lungen tot op je knieen en diep je heupen in gaan)? Ik ben het echt beu; ik deadlift gerust anderhalf keer wat ik squat. Dat moet veranderen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die heb ik gedaan toen ik begon met squatten. Ik had hem volgens mij van Frank Yang. Werkte bij mij vooral prima om te begrijpen hoe ik nou moest squatten, hoe de beweging gaat. Toen mijn buurjongen bij mij begon te trainen heb ik hem die ook meegegeven omdat hij door zijn knieën zakte en voornamelijk op zijn tenen stond. Hij had trouwens ook erg strakke hip flexors waardoor dit gebeurde, en hiervoor gaf ik hem een simpele hip flexor stretch. Ikzelf was al soepel vanwege mijn gefikste APT waar ik deze oefening veel moest doen.
Ik heb wel een foamroller maar ik heb die niet voor mijn APT gebruikt. Mijn APT heb ik gefikst met enkele stretches en oefeningen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:44 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb jij ook foamrolling gedaan voor je APT of alleen die stretch (lungen tot op je knieen en diep je heupen in gaan)? Ik ben het echt beu; ik deadlift gerust anderhalf keer wat ik squat. Dat moet veranderen.
Als dit niet helpt, ga ik denk ik front squatten. Minder gewicht, maar dat kan ik in eider geval doen zonder m'n rug te verneuken. Mijn proporties zijn gewoon kut voor een back squat.
Klinkt goed, de reviews zijn ook veelbelovend. Mooie 'titel' ook: "world-renowned gluteal expert".quote:Op donderdag 4 juli 2013 05:20 schreef IrCute het volgende:
http://www.amazon.com/Str(...)ywords=strong+curves
besteld.
Goeie serie, die had ik gemist. Thanksquote:Op donderdag 4 juli 2013 03:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb wel een foamroller maar ik heb die niet voor mijn APT gebruikt. Mijn APT heb ik gefikst met enkele stretches en oefeningen.
Dat moet zeker veranderen. Je moet een probleem niet vermijden, maar oplossen. Je moet aan je mobiliteit gaan werken (dit zou je in principe ook zonder directe klachten moeten doen). Ik heb het al twee keer hiervoor gezegd: maak, als je wilt, een filmpje. Op die manier kunnen wij namelijk precies zien waar de fouten zitten.
Heb je de serie die ik aanraadde al gekeken? Daar nemen ze iemand die nog nooit gesquat heeft en gaan ze precies analyseren waar de fouten zitten en met welke accessoires oefeningen deze opgelost dienen te worden.
Bekijk de hele serie:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |