Je hebt geen minimaal aan vetten? Met vezels doe je ook niks?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gebruik trouwens de calculator app om mijn kcal te loggen op een dag. Eiwitten schat ik uit mijn hoofd en probeer 100-120 gram aan te tikken.
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.
ik eet sowieso veel dierlijk vet (omega-3 ei, vlees met vet, dus het hele beest, niet alleen filet), 1x in de week een blik Schelvislever (Cod Liver) en ik eet een shitload aan groente, plus genoeg aardappels (resistant starch) en havermout (beta-glucan) op z'n tijd, dus ik doe idd ook niks met vezels. En mijn poep is prachtig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt geen minimaal aan vetten? Met vezels doe je ook niks?
Dan zou ze daarmee eerst eens moeten beginnen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.
Misschien stomme opmerking hoor, maar is IF dan niet heel erg inefficiënt om massa aan te zetten of te cutten? Je hebt een gigantisch overschot dat dus vrij puur wordt omgezet in vet. Maar als je daarna vet verbrand, verbrand je nooit 100% vet maar ook een deel spier. Dus alles wat niet direct wordt omgezet in energie. Dat deel is dus veel groter is dan bij een 'normaal' dieet omdat er dan, lijkt mij, meer direct naar je 'energieverbruik' gaat. En daardoor levert het minder spiermassa op dan normaal, of breekt meer af. Of werkt het niet zo?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Direct na het eten en verteren?
Mensen hebben dat niet door, maar zo gaat het de hele dag door in je lichaam. Je eet een maaltijd: hier zit meer kcal in dan wat je direct nodig hebt: opslag. Op een gegeven moment heb je weer meer energie nodig: afbraak van glycogeen en lichaamsvet. Dan ga je weer eten: opslag. Afbraak. Opslag. Afbraak. Etc. etc. etc.
De hele dag door!
Wanneer kom je dan netto in lichaamsvet aan, of verlies je netto lichaamsvet? Als netto opslag hoger of lager is dan netto afbraak binnen een bepaalde periode.
IF is handig omdat je de bulk van je energie partitioneert na je training, ofwel je creeert een anabole periode na je training, terwijl je misschien gerekend over de dag netto in een deficit zit. Dat is nou het hele idee achter de Leangains methode (en Berkhan krijgt er een punthoofd van dit elke keer te moeten uitleggenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:10 schreef Push. het volgende:
[..]
Misschien stomme opmerking hoor, maar is IF dan niet heel erg inefficiënt om massa aan te zetten of te cutten? Je hebt een gigantisch overschot dat dus vrij puur wordt omgezet in vet. Maar als je daarna vet verbrand, verbrand je nooit 100% vet maar ook een deel spier. Dus alles wat niet direct wordt omgezet in energie. Dat deel is dus veel groter is dan bij een 'normaal' dieet omdat er dan, lijkt mij, meer direct naar je 'energieverbruik' gaat. En daardoor levert het minder spiermassa op dan normaal, of breekt meer af. Of werkt het niet zo?
Heb je al een before en after shot gepost? Je zegt dat het niet zichtbaar is, maar met een 4.5kg gain lijkt me dat toch best wel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Door alleen maar - naast ontbijt en avondeten - 2L melk te drinken en 250 gr yoghurt voor het slapen ben ik iets van 4,5 kg aangekomen in 2 maanden en een beetje.
Dat keer je vanzelf inderdaad. Ik doe hoog iewit, laag carbs. Vlak voor het trainen wel wat carbs anders pleur ik om. Zodra de plee protesteerd extra vet uit olijfolie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gebruik trouwens de calculator app om mijn kcal te loggen op een dag. Eiwitten schat ik uit mijn hoofd en probeer 100-120 gram aan te tikken.
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.
ik benader het. Ei 75, kwark 225, kipfilet 350 etc.mijn eerste maaltijd is altijd max 500. Al zou ik er 15% naast zitten, zit ik nog goed.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.
[..]
Drie minuten man. Alsof je daar in de sportschool zoveel aan hebt.
[..]
Die maaltijd kun je prima oogballen inderdaad. De rest zou ik wel weer wegen.
Het idee is ook dat je er dan consistent naast gaat zitten (als je ernaast zit), en daarom dus ook makkelijk aan kunt passen naar boven of beneden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef stinkie het volgende:
. Al zou ik er 15% naast zitten, zit ik nog goed.
Poepen was nog nooit zo aangenaam.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ik eet sowieso veel dierlijk vet (omega-3 ei, vlees met vet, dus het hele beest, niet alleen filet), 1x in de week een blik Schelvislever (Cod Liver) en ik eet een shitload aan groente, plus genoeg aardappels (resistant starch) en havermout (beta-glucan) op z'n tijd, dus ik doe idd ook niks met vezels. En mijn poep is prachtig.
Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
IF is handig omdat je de bulk van je energie partitioneert na je training, ofwel je creeert een anabole periode na je training, terwijl je misschien gerekend over de dag netto in een deficit zit. Dat is nou het hele idee achter de Leangains methode (en Berkhan krijgt er een punthoofd van dit elke keer te moeten uitleggen)
Overigens volgde ik je niet meer na twee zinnen in je alinea hierboven
Lost you therequote:Op woensdag 3 juli 2013 23:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het idee is ook dat je er dan consistent naast gaat zitten (als je ernaast zit), en daarom dus ook makkelijk aan kunt passen naar boven of beneden.
Jij zit er altijd 200kcal naast. Dan denk je van 'ik val af bij 2900 kcal'. Dan denk je te verhogen naar 3100 kcal. Daarmee kom je wel goed aan. Jij blijft lekker op 3100 zitten. Maar ondertussen kan je net zo goed van 2700 naar 2900 zijn verhoogd. Maakt verder niet uit, als je maar consistent er dus naast zit.quote:
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorryquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:16 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.
Normaal dieet: je voeding gaat deels naar glycogeenvoorraad en deels vet. Dan ga je lopen en 'cut' je een beetje, dus gaat er wat van je vet af, en een heel klein beetje spier. Maar je glycogeenvoorraad raakt ook leger. Dan ga je weer eten: glyoco voorraad weer voller en meer vet. Dan weer lopen etc.
IF: voeding gaat naar glyogeenvoorraad en vet. Glyogeenvoorraad raakt nu echter niet tussendoor terug opgevuld, dus kan je hem niet 'bijvullen', waar door er meer kcal van je totale inname naar je vetopslag gaat.
Bij die vetverbranding, verbrand je meer spier dan bij je glycogeenverbranding, bij verbranding van kcal, waardoor je dus meer spier verliest bij IF. Omdat je je glycogeenvoorraad maar één keer aanvult, en de rest wordt opgeslagen als vet.
Of is dit een raar idee?
Vergelijk:quote:
Ah, zo. Dat klopt wel met wat ik doe idd. Hoewel ik die marge meer gebruik voor bijvoorbeeld een keer een groter ei, of een boterham uit het midden van de zak ipv het kapje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorry
[..]
Vergelijk:
Een lichaamsweegschaal die continu 5 kg teveel aangeeft, maar voor de rest wel netjes je lichaamsgewichtschommelingen aangeeft, is nog steeds een nuttige weegschaal.
Kcal tellen: als je continu ei = 75 kcal, sneetje brood = 80 kcal etc. neemt en daar niet van afwijkt, dan krijg je misschien wel een afwijking aan het eind, maar wel de hele tijd consistent, zodat je toch makkelijk aanpassingen kunt doen.
Het gaat pas mis als je de ene keer ei = 80 kcal, en de andere keer ei = 50 kcal doet.
Heel kort en bondigquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, misschien is het laat, maar heb het bovenstaande 2x gelezen en ik heb geen idee wat je wil zeggen. Sorry
ik kan mij wel hier in vindenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Heel kort en bondig
Bij IF wordt je glycogeenvoorraad die je normaal over de dag opmaakt en oplaadt maar één keer 'volgeladen'. Daardoor krijg je meer vet opslag omdat er geen carbs (en dus kcal) naar je glycovoorraad gaan omdat hij vol is.
De vraag is nu of de verbranding van vet niet meer schade aan spier, net als in een cut, met zich meebrengt dan verbranding van je glycogeenvoorraad. Want als dat het geval is, is IF een inefficiënte methode.
Je glycogeenvoorraad of ATP wordt niet veel gebruikt in het dagelijks leven. Is voornamelijk voor de zwaardere activiteiten. Het energiesysteem wat voornamelijk wordt aangesproken is de citroenzuurcyclus, deze zal overdag vooral zijn energie uit vet halen. Eiwitten is een van de minst gebruikte energieleverlaars en wordt gebruikt voor het opbouw van bindweefsel (op vet na dan).quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Heel kort en bondig
Bij IF wordt je glycogeenvoorraad die je normaal over de dag opmaakt en oplaadt maar één keer 'volgeladen'. Daardoor krijg je meer vet opslag omdat er geen carbs (en dus kcal) naar je glycovoorraad gaan omdat hij vol is.
De vraag is nu of de verbranding van vet niet meer schade aan spier, net als in een cut, met zich meebrengt dan verbranding van je glycogeenvoorraad. Want als dat het geval is, is IF een inefficiënte methode.
Maar dat is het niet zo te zien, dus waarschijnlijk klets ik uit m'n nek.
Zou toch minstens een jaar SL doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:44 schreef Nuggets het volgende:
Nader nu de 6 maanden van stronglifts. Nu het vakantie is, zou ik eigenlijk graag 4 of 5 dagen per week trainen. Hebben jullie nog suggesties? Gewoon een split pakken of toch nog maar door knallen met SL?
dat staat nergensquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:45 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Zou toch minstens een jaar SL doen.
Zorg in ieder geval dat je boven de 100 zit voor squat en DL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |