Is volgens mij vooral omdat het maagproblemen kan geven. Mocht je het veel gebruiken dan kun je het beste er ook maagbeschermers bij slikken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Sinds ik ibuprofen neem en mijn benen train gaat het een stuk beter met mijn pols ook als de ibuprofen is uitgewerkt. Snap niet dat het door sommige medici wordt afgeraden om te nemen
Ik zie "abs, kont en benen trainen" niet als serieuze doelen waarvoor tellen vereist is. Natuurlijk is het aan te raden, maar het is niet perse nodig. Ik heb het zelf ook nooit gedaan, eigenlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Blijkbaar heeft VeerEli serieuze doelen.Voor vrouwen is het sowieso al lastiger om vet te verliezen, dus is het al helemaal aan te raden om te tellen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Elke dag drie minuten investeren voor het optimaal behalen van je doelen is peanuts. Wat jij nu aan het doen bent is excuses verzinnen.
Mensen die willen afvallen, maar die niet willen tellen kan ik niet eens meer serieus nemen. Ja, je kan prima minder eten en meer sporten, maar dat schiet niet op. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen kampen met de erge fysieke en/of psychische klachten doordat ze minder gaan eten en ontzettend veel (langzame) cardio doen. Er zijn vrouwen die niet eens meer ongesteld worden doordat ze alles zo verneukt hebben. Dit is natuurlijk het ene extreem, maar het gaat om het hele idee. Het is gewoon ontzettend belangrijk om genoeg van alles binnen te krijgen, en dat weet je niet zeker als je niet bewust bent van hoeveel je van alles eet. Daarnaast neem ik aan dat zij flexibel wilt diëten. Sommige hier eten elke dag exact hetzelfde, dus dan is het al iets minder belangrijk om te tellen als het al eens geteld is.
#rant
Er is een verschil tussen tellen en tellen. Zelfs de serieuze lifters hier hieven echt niet de laatste calorie bij te houden. Dan zit je er op een dag 100 naast, lekker belangrijk. Voordat je daarop misgaat hen. Al een heleboel andere zaken vernaggeltquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[..]
Alles wat nieuw is = eng. Dat hoort erbij.
[..]
Blijkbaar heeft VeerEli serieuze doelen.Voor vrouwen is het sowieso al lastiger om vet te verliezen, dus is het al helemaal aan te raden om te tellen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Elke dag drie minuten investeren voor het optimaal behalen van je doelen is peanuts. Wat jij nu aan het doen bent is excuses verzinnen.
Mensen die willen afvallen, maar die niet willen tellen kan ik niet eens meer serieus nemen. Ja, je kan prima minder eten en meer sporten, maar dat schiet niet op. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen kampen met de erge fysieke en/of psychische klachten doordat ze minder gaan eten en ontzettend veel (langzame) cardio doen. Er zijn vrouwen die niet eens meer ongesteld worden doordat ze alles zo verneukt hebben. Dit is natuurlijk het ene extreem, maar het gaat om het hele idee. Het is gewoon ontzettend belangrijk om genoeg van alles binnen te krijgen, en dat weet je niet zeker als je niet bewust bent van hoeveel je van alles eet. Daarnaast neem ik aan dat zij flexibel wilt diëten. Sommige hier eten elke dag exact hetzelfde, dus dan is het al iets minder belangrijk om te tellen als het al eens geteld is.
#rant
Gevaarlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik drink ook 2/3 liter water in 1.5 uur tijd
De 24-uurs scheidslijn is arbitrair door ons gemaakt he. Het is niet zo dat er in je lichaam een resetknop wordt ingedrukt als het 23:59 uur is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:46 schreef Push. het volgende:
Ik heb gister teveel gegeten. Iets van 350 kcal ofzo. Als ik die vandaag er deels af haal, kan ik dan zo compenseren zonder m'n herstel van deze training in de weg te zitten? Want die kcal zijn niet verdwenen, behalve een deel in de pot. Of werkt het niet zo?
Mensen denken dat het alleen om calorieën gaat. Je hebt ook nog eiwitten, koolhydraten, vezels en vooral vetten. Natuurlijk hoef je niet op de exacte getallen te zitten, maar het is gewoon erg handig. Ieder verschilt, right. De ene is serieuzer dan de andere.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen tellen en tellen. Zelfs de serieuze lifters hier hieven echt niet de laatste calorie bij te houden. Dan zit je er op een dag 100 naast, lekker belangrijk. Voordat je daarop misgaat hen. Al een heleboel andere zaken vernaggelt
Ja dat is geen probleem, want je lichaam werkt niet in periodes van 24 uur. Misschien dat het met eiwitten wel iets uitmaakt, dat zou ik zo 1-2-3 niet durven te zeggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:46 schreef Push. het volgende:
Ik heb gister teveel gegeten. Iets van 350 kcal ofzo. Als ik die vandaag er deels af haal, kan ik dan zo compenseren zonder m'n herstel van deze training in de weg te zitten? Want die kcal zijn niet verdwenen, behalve een deel in de pot. Of werkt het niet zo?
350 teveel tov wat? Onderhoud? Als je normaal 300-500 onder onderhoud zit normaal, wat zal gisteren dan gebeurt zijn als je er 350 teveel op hebt. Doe eensquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:46 schreef Push. het volgende:
Dat bedoel ik. Wat verstaan jullie eigenlijk onder tellen? Ik zie mezelf namelijk echt niet iedere dag een spreadsheet bijhouden en dat is wat ik bedoelde met onzin en onnodig. No hate naar de mensen die dat wel doen, als je dat leuk vindt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:45 schreef stinkie het volgende:
Er is een verschil tussen tellen en tellen.
En de ander weegt z'n zakje curryquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mensen denken dat het alleen om calorieën gaat. Je hebt ook nog eiwitten, koolhydraten, vezels en vooral vetten. Natuurlijk hoef je niet op de exacte getallen te zitten, maar het is gewoon erg handig. Ieder verschilt, right. De ene is serieuzer dan de andere.
[..]
Datquote:
Mijn avondeten is zelden hetzelfde. Ik kook bijna nooit en vrouwlief kookt verdomd gevarieerd. Dat bij houden gaat me echt teveel kosten. Maar aangezien mijn andere maaltijd wel door mij geregeld word wee ik precies wat ik dan binne krijg. Ik moet me dan echt het schompes vreten om het echt fout te doen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:59 schreef Stereotomy het volgende:
Als je week in week uit hetzelfde eet hoef je het idd niet bij te houden omdat alles exact hetzelfde is. Sowieso ben ik geen voorstander van vaste schema's; lijkt me meer voor mensen die niet zelf kunnen nadenken en dus bij het handje genomen moeten worden omdat alles daarop voorgekauwd staat.
Misschien leuk voor de allerbeginnerste beginner, maar als je langdurig en sane aan krachtsport wil doen, dan lijkt me dat heel autistisch leven.
goede vrouw heb jequote:Op woensdag 3 juli 2013 23:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn avondeten is zelden hetzelfde. Ik kook bijna nooit en vrouwlief kookt verdomd gevarieerd. Dat bij houden gaat me echt teveel kosten. Maar aangezien mijn andere maaltijd wel door mij geregeld word wee ik precies wat ik dan binne krijg. Ik moet me dan echt het schompes vreten om het echt fout te doen.
Nee precies, dacht al dat het wel zou kunnen. Maar twijfelde want heb geen idee hoe snel die overtollige kcal worden omgezet in vet, of überhaupt onbruikbaar worden voor je herstel. Maar dan zit ik nu goedquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De 24-uurs scheidslijn is arbitrair door ons gemaakt he. Het is niet zo dat er in je lichaam een resetknop wordt ingedrukt als het 23:59 uur is.
Het feit dat je anabool bent na een trainingsprikkel houdt in dat je netto anabool bent in die periode dat de trainingsprikkel werkt (32-48 uur na een training). Dit gaat over datumgrenzen heen; je lichaam weet niet wanneer het middernacht is.
Dus het praktische antwoord is: niet zo moeilijk doen over die paar honderd kcal
350 tov mijn zelf gezette kcal target van 3300. Vraag maar aan stereo wat er gebeurd als ik niet goed log of verkeerd target zetquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
350 teveel tov wat? Onderhoud? Als je normaal 300-500 onder onderhoud zit normaal, wat zal gisteren dan gebeurt zijn als je er 350 teveel op hebt. Doe eens
Is precies wat ik ook doe.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gebruik trouwens de calculator app om mijn kcal te loggen op een dag. Eiwitten schat ik uit mijn hoofd en probeer 100-120 gram aan te tikken.
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.
Direct na het eten en verteren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Push. het volgende:
Maar twijfelde want heb geen idee hoe snel die overtollige kcal worden omgezet in vet
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:56 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat verstaan jullie eigenlijk onder tellen? Ik zie mezelf namelijk echt niet iedere dag een spreadsheet bijhouden en dat is wat ik bedoelde met onzin en onnodig. No hate naar de mensen die dat wel doen, als je dat leuk vindt.
Ik weet hoeveel kcals een pak melk, een bak kwark, een avocado, een ei en 200 gram kipfilet bevat, om maar wat te noemen en ik weet wat m'n macro's zijn. Waarom zou ik dat dan bij moeten houden? Als beginner gewoon even de waarden opzoeken, lijkt me voldoende.
Dat je een keertje 35/45/20 binnenkrijgt, ipv. 30/50/20 of wat je verhouding ook is, is geen ramp ofzo.
Drie minuten man. Alsof je daar in de sportschool zoveel aan hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
En de ander weegt z'n zakje curry
En hoeveel moeilijker heb je het nodig dan te weten dat een ei ~75 is, een boterham ~100 en een bak kwark 225 etc. De tijd die kwijt ben aan wegen en rekenen breng ik liever door in de sportschool
Die maaltijd kun je prima oogballen inderdaad. De rest zou ik wel weer wegen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn avondeten is zelden hetzelfde. Ik kook bijna nooit en vrouwlief kookt verdomd gevarieerd. Dat bij houden gaat me echt teveel kosten. Maar aangezien mijn andere maaltijd wel door mij geregeld word wee ik precies wat ik dan binne krijg. Ik moet me dan echt het schompes vreten om het echt fout te doen.
Je hebt geen minimaal aan vetten? Met vezels doe je ook niks?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ik gebruik trouwens de calculator app om mijn kcal te loggen op een dag. Eiwitten schat ik uit mijn hoofd en probeer 100-120 gram aan te tikken.
Carbs en vetten zal me werkelijk worst wezen hoeveel dat is. Misschien de avond voor een training wat meer carbs, en net na een training ook.
ik eet sowieso veel dierlijk vet (omega-3 ei, vlees met vet, dus het hele beest, niet alleen filet), 1x in de week een blik Schelvislever (Cod Liver) en ik eet een shitload aan groente, plus genoeg aardappels (resistant starch) en havermout (beta-glucan) op z'n tijd, dus ik doe idd ook niks met vezels. En mijn poep is prachtig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt geen minimaal aan vetten? Met vezels doe je ook niks?
Dan zou ze daarmee eerst eens moeten beginnen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.
Misschien stomme opmerking hoor, maar is IF dan niet heel erg inefficiënt om massa aan te zetten of te cutten? Je hebt een gigantisch overschot dat dus vrij puur wordt omgezet in vet. Maar als je daarna vet verbrand, verbrand je nooit 100% vet maar ook een deel spier. Dus alles wat niet direct wordt omgezet in energie. Dat deel is dus veel groter is dan bij een 'normaal' dieet omdat er dan, lijkt mij, meer direct naar je 'energieverbruik' gaat. En daardoor levert het minder spiermassa op dan normaal, of breekt meer af. Of werkt het niet zo?quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Direct na het eten en verteren?
Mensen hebben dat niet door, maar zo gaat het de hele dag door in je lichaam. Je eet een maaltijd: hier zit meer kcal in dan wat je direct nodig hebt: opslag. Op een gegeven moment heb je weer meer energie nodig: afbraak van glycogeen en lichaamsvet. Dan ga je weer eten: opslag. Afbraak. Opslag. Afbraak. Etc. etc. etc.
De hele dag door!
Wanneer kom je dan netto in lichaamsvet aan, of verlies je netto lichaamsvet? Als netto opslag hoger of lager is dan netto afbraak binnen een bepaalde periode.
IF is handig omdat je de bulk van je energie partitioneert na je training, ofwel je creeert een anabole periode na je training, terwijl je misschien gerekend over de dag netto in een deficit zit. Dat is nou het hele idee achter de Leangains methode (en Berkhan krijgt er een punthoofd van dit elke keer te moeten uitleggenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:10 schreef Push. het volgende:
[..]
Misschien stomme opmerking hoor, maar is IF dan niet heel erg inefficiënt om massa aan te zetten of te cutten? Je hebt een gigantisch overschot dat dus vrij puur wordt omgezet in vet. Maar als je daarna vet verbrand, verbrand je nooit 100% vet maar ook een deel spier. Dus alles wat niet direct wordt omgezet in energie. Dat deel is dus veel groter is dan bij een 'normaal' dieet omdat er dan, lijkt mij, meer direct naar je 'energieverbruik' gaat. En daardoor levert het minder spiermassa op dan normaal, of breekt meer af. Of werkt het niet zo?
Heb je al een before en after shot gepost? Je zegt dat het niet zichtbaar is, maar met een 4.5kg gain lijkt me dat toch best wel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Door alleen maar - naast ontbijt en avondeten - 2L melk te drinken en 250 gr yoghurt voor het slapen ben ik iets van 4,5 kg aangekomen in 2 maanden en een beetje.
Dat keer je vanzelf inderdaad. Ik doe hoog iewit, laag carbs. Vlak voor het trainen wel wat carbs anders pleur ik om. Zodra de plee protesteerd extra vet uit olijfolie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
ik benader het. Ei 75, kwark 225, kipfilet 350 etc.mijn eerste maaltijd is altijd max 500. Al zou ik er 15% naast zitten, zit ik nog goed.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Veer niet elke dag melk, kwark, avocado, ei en kip eet.
[..]
Drie minuten man. Alsof je daar in de sportschool zoveel aan hebt.
[..]
Die maaltijd kun je prima oogballen inderdaad. De rest zou ik wel weer wegen.
Het idee is ook dat je er dan consistent naast gaat zitten (als je ernaast zit), en daarom dus ook makkelijk aan kunt passen naar boven of beneden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef stinkie het volgende:
. Al zou ik er 15% naast zitten, zit ik nog goed.
Poepen was nog nooit zo aangenaam.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ik eet sowieso veel dierlijk vet (omega-3 ei, vlees met vet, dus het hele beest, niet alleen filet), 1x in de week een blik Schelvislever (Cod Liver) en ik eet een shitload aan groente, plus genoeg aardappels (resistant starch) en havermout (beta-glucan) op z'n tijd, dus ik doe idd ook niks met vezels. En mijn poep is prachtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |