Niet om het één of andere, maar dit moet je dus gewoon niet doen. Ik had het gisteren over vrouwen die na verloop van tijd niet eens meer ongesteld konden worden doordat ze zo diep in een deficit zaten en zich elke dag het apenzuur cardio'en (slome), met vrij weinig resultaat. Dat geen resultaat komt ook mede door cortisol in verband met vocht; dieeten = cortisol, cardio = cortisol, stress = cortisol. Dit alles = ontzettend veel vocht vasthouden en weinig vet verliezen (leptin komt hier ook weer) = helemaal lijp en verdrietig. Het is niks voor niks dat Fanta al "!!!!!!" zo begint te typen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:20 schreef Panzermaus het volgende:
Gewoon degelijk onder onderhoud eten en je het apenzuur cardio'en.
Hmm, interessant. Maar schiet dit wel op? Hiermee ben je toch weken bezig om te cutten? Van minder dan een pound vetverlies per week word ik niet gelukkig, en dat terwijl ik eigenlijk niet zoveel kwijt hoef. Wanneer iemand 5 kg of meer kwijt moet kan ik me voorstellen dat je dan geen zin hebt in 10 week cutten ofzo.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet om het één of andere, maar dit moet je dus gewoon niet doen. Ik had het gisteren over vrouwen die na verloop van tijd niet eens meer ongesteld konden worden doordat ze zo diep in een deficit zaten en zich elke dag het apenzuur cardio'en (slome), met vrij weinig resultaat. Dat geen resultaat komt ook mede door cortisol in verband met vocht; dieeten = cortisol, cardio = cortisol, stress = cortisol. Dit alles = ontzettend veel vocht vasthouden en weinig vet verliezen (leptin komt hier ook weer) = helemaal lijp en verdrietig. Het is niks voor niks dat Fanta al "!!!!!!" zo begint te typen.![]()
Dus gewoon lekker de kcals hoog houden, carbs hoog, een lichte deficit en wellicht 2 HIIT sessies p.w. Meer niet. Je kunt ook beter lang bezig zijn met een lage deficit waarbij je genoeg verliest, dan dat je grote deficits neemt en op een gegeven moment geen 'buffer' meer hebt (long-term progression over short-term satisfaction). Daarom zorg je in je off-season ook voor een grotere buffer, voorbereidend op je cut-season.
Het doel is juist om je kcals zo hoog mogelijk te houden, een lichte deficit te creëren en zo min mogelijk cardio te doen.
Just my 2 cents.
"Long-term progression over short-term satisfaction." <- apply dit ook bij bingen, stiekem wat koekjes, pizza of whatever eten terwijl het niet in je macro's past. En tsja, ergens geen zin in hebben zie ik niet als een optie. Get results, or die tryin'/mirin', right.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hmm, interessant. Maar schiet dit wel op? Hiermee ben je toch weken bezig om te cutten? Van minder dan een pound vetverlies per week word ik niet gelukkig, en dat terwijl ik eigenlijk niet zoveel kwijt hoef. Wanneer iemand 5 kg of meer kwijt moet kan ik me voorstellen dat je dan geen zin hebt in 10 week cutten ofzo.
Ik zie het als iets voor 3 weken ofzo.
Yeahh, ik ken Matt Ogus. Maar mehhhh.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
"Long-term progression over short-term satisfaction." <- apply dit ook bij bingen, stiekem wat koekjes, pizza of whatever eten terwijl het niet in je macro's past. En tsja, ergens geen zin in hebben zie ik niet als een optie. Get results, or die tryin'/mirin', right.
Ik weet niet of je Ogus kent, maar iemand zoals hem die een show gaat doen die prept meestal voor bijna een jaar. Hij is nu al rond de 40 weken bezig met cutten. Die komt van ~15% en gaat natuurlijk erg laag (~5%). Een cut hoeft niet lang te duren, maar Fanta heeft nog wel eventjes te gaan, en bij vrouwen gaat het van zichzelf al iets slomer.
Cardio hoort er gewoon bij imho. Dan eet je maar een paar honderd kcal meer.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet om het één of andere, maar dit moet je dus gewoon niet doen. Ik had het gisteren over vrouwen die na verloop van tijd niet eens meer ongesteld konden worden doordat ze zo diep in een deficit zaten en zich elke dag het apenzuur cardio'en (slome), met vrij weinig resultaat. Dat geen resultaat komt ook mede door cortisol in verband met vocht; dieeten = cortisol, cardio = cortisol, stress = cortisol. Dit alles = ontzettend veel vocht vasthouden en weinig vet verliezen (leptin komt hier ook weer) = helemaal lijp en verdrietig. Het is niks voor niks dat Fanta al "!!!!!!" zo begint te typen.![]()
Dus gewoon lekker de kcals hoog houden, carbs hoog, een lichte deficit en wellicht 2 HIIT sessies p.w. Meer niet. Je kunt ook beter lang bezig zijn met een lage deficit waarbij je genoeg verliest, dan dat je grote deficits neemt en op een gegeven moment geen 'buffer' meer hebt (long-term progression over short-term satisfaction). Daarom zorg je in je off-season ook voor een grotere buffer, voorbereidend op je cut-season.
Het doel is juist om je kcals zo hoog mogelijk te houden, een lichte deficit te creëren en zo min mogelijk cardio te doen.
Just my 2 cents.
Matt Ogus doet het zolang om veel massa te behouden en gezond te blijven. Je kan er van buiten wellicht goed uitzien, maar van binnen kun je niet erg gezond zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yeahh, ik ken Matt Ogus. Maar mehhhh.Hier ben ik blijkbaar zelf echt te beachboy voor, zoveel moeite man. Ik wil niet het hele jaar hoeven cutten. Gewoon een beetje jezelf volstouwen year round en lekker hard gaan in de gym, zorgen dat je abs ten alle tijde zichtbaar blijven, en that's it.
Klopt, maar het liefst zo min mogelijk. Het wordt ook steeds meer nodig hoe lager je komt. Maar je kunt imo beter HIIT doen dan urenlange cardio. Is ook beter voor je systeem en minder catabool.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Cardio hoort er gewoon bij imho. Dan eet je maar een paar honderd kcal meer.
Ik moet altijd een beetje huilen van binnen als ik gasten zie beesten aan het ijzer maar vervolgens niet de trap op kunnen lopen zonder dat hun hartslag richting de 140 gaat. Leuk dat je een buffe mofo bent maar als je vitale organen grote moeite hebben om je spierbundels aan het werk te houden moet je misschien toch eens je prioriteiten heroverwegen.
Vuistregel: als voedsel zoet smaakt, zit er een shitload aan suiker in.quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:54 schreef Questular het volgende:
vraagje aan de voedings guru's hier. Zie onderstaand recept voor ontbijtkoek
[..]
Is dit nu een gezond produkt of zorgt de behoorlijke hoeveelheid suiker ervoor dat dit een produkt is was je beter kunt mijden?
Om af te vallen (uit ervaring en wat ik lees) vind ik het niet handig om vet/glycogeen als twee losse systemen te zien. Net zoals ik mijn portemonnee en mijn spaarrekening niet als twee losse systemen zie, maar als één geheel als deel van mijn eigen vermogen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:16 schreef Push. het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Had het niet goed uitgelegd.
Normaal dieet: je voeding gaat deels naar glycogeenvoorraad en deels vet. Dan ga je lopen en 'cut' je een beetje, dus gaat er wat van je vet af, en een heel klein beetje spier. Maar je glycogeenvoorraad raakt ook leger. Dan ga je weer eten: glyoco voorraad weer voller en meer vet. Dan weer lopen etc.
IF: voeding gaat naar glyogeenvoorraad en vet. Glyogeenvoorraad raakt nu echter niet tussendoor terug opgevuld, dus kan je hem niet 'bijvullen', waar door er meer kcal van je totale inname naar je vetopslag gaat.
Bij die vetverbranding, verbrand je meer spier dan bij je glycogeenverbranding, bij verbranding van kcal, waardoor je dus meer spier verliest bij IF. Omdat je je glycogeenvoorraad maar één keer aanvult, en de rest wordt opgeslagen als vet.
Of is dit een raar idee?
Ik ben 17 kg kwijt. Is nauwelijks cutten natuurlijk, maar om de laatste 4kg maak ik me nu echt geen zorgen. Zelfs al komt er in de vakantie een paar kilo bij.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hmm, interessant. Maar schiet dit wel op? Hiermee ben je toch weken bezig om te cutten? Van minder dan een pound vetverlies per week word ik niet gelukkig, en dat terwijl ik eigenlijk niet zoveel kwijt hoef. Wanneer iemand 5 kg of meer kwijt moet kan ik me voorstellen dat je dan geen zin hebt in 10 week cutten ofzo.
Ik zie het als iets voor 3 weken ofzo.
lolquote:Op donderdag 4 juli 2013 14:18 schreef Stereotomy het volgende:
Eieren = ruften = boze vriendin = geen sex = slecht voor je potentie
Lukt dit je echt? Het idee alleen alquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:40 schreef RaymondK het volgende:
Fuark, allemaal nieuwe oefeningen met Yoga gestern abend.
Waar onder het "bruggetje"![]()
[ afbeelding ]
Was not gona happen not lol. No shoulder ROM what so ever lol.
![]()
In hoeverre is een recomp optimaal voor mij? Ik moet dan 2480 kcal in 5 uur binnen zien te krijgen (22:00 tot 03:00). En daarnaast train ik 6 dagen. Dit betekent dat ik 6 dagen lang een overschot heb en maar 1 dag een tekort. (Correct me if I'm wrong). Kom ik dan niet sneller aan in gewicht (ook vet dus?)quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:59 schreef Awesome_ het volgende:
Ik zou gewoon lekker recompen tijdens de ramadan.
Hoe is dat gebrek aan water eigenlijk overdag te doen? Ik IF ook (17:00 tot 23:00) maar zou me niet kunnen voorstellen hoe het is zonder een shitload water te drinken.
Ja ik doelde meer op onderhoud eten elke dag. Calorie-inname moet je bekijken per tijdseenheid en niet zozeer per trainingsdag. Wanneer de tijdseenheid '1dag' niet toereikend is of lastig is dan ga je het gewoon per week bekijken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:12 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
In hoeverre is een recomp optimaal voor mij? Ik moet dan 2480 kcal in 5 uur binnen zien te krijgen (22:00 tot 03:00). En daarnaast train ik 6 dagen. Dit betekent dat ik 6 dagen lang een overschot heb en maar 1 dag een tekort. (Correct me if I'm wrong). Kom ik dan niet sneller aan in gewicht (ook vet dus?)
Overdag doe ik het rustig aan. Gewoon geen gekke dingen doen
Ah, op die manierquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:29 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja ik doelde meer op onderhoud eten elke dag. Calorie-inname moet je bekijken per tijdseenheid en niet zozeer per trainingsdag. Wanneer de tijdseenheid '1dag' niet toereikend is of lastig is dan ga je het gewoon per week bekijken.
Dus rekenvoorbeeldje:
Onderhoud = 1980kcals
7x1980 = 13.860kcals
Als je 6dagen boven onderhoud zou zitten (2480) en op rustdagen (die ene per week) daar onder (1480) kom je per week nog steeds op:
6 * 2480 + 1480 = 16.360
Dit betekend dus nog steeds een netto calorisch overschot per week van 16.360-13.860=2500 kcals. = weightgains
Nu ik erover nadenk weet ik niet niet zeker of het slim is om nu juist te cutten of op onderhoud te eten aangezien je van eten vaak ook dorst krijgt en dit je overdag kan killen. Misschien zijn er wat meer ervaren ramadanners hier?
quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het kan goed zijn dat je stofwisseling door te lage intake vertraagd is.
quote:
En hoe zit dat met Caseïne/whey? Die meuk is ook fucking zoet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vuistregel: als voedsel zoet smaakt, zit er een shitload aan suiker in.
Alternatief: een shitload aan zoetstoffen.
Nee, de zoetstoffen in de caseine/whey zijn zoet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
En hoe zit dat met Caseïne/whey? Die meuk is ook fucking zoet.
Ze maken het zo zoet omdat wij hardcore bodybuilders natuurlijk wel een kindersmaakje aan onze shakes willen hebben.quote:Ingredienten:
Cross-Flow Ultra&Micro Gefilterde Whey Isolaat instant, smaakaroma, guargom, sucralose, acesulfame-k.
http://www.bodyenfitshop.(...)ection/ingredienten/
Zoetstoffen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
'quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, de zoetstoffen in de caseine/whey zijn zoet.
Naturel caseine/whey is *niet* zoet.
[..]
Ze maken het zo zoet omdat wij hardcore bodybuilders natuurlijk wel een kindersmaakje aan onze shakes willen hebben.
Als jij zoetstoffen wil vermijden moet jij naturel kopen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:43 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
'
Koop je ook naturel om de zoetstoffen te vermijden?
zoetstoffen gquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Ierse_Strijder het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik stiekem wel kan genieten van dat programma, maar er komt soms wel bullshit langs hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:53 schreef RaymondK het volgende:
Heeft iemand nog "De Lijf Show" gezien gisteren?
Zat een foutje in w.m.b.t.
De vraag was of eieren goed waren voor de potentie ja of nee.
Ik zeg: Vetten=goed voor hormoon/testaanmaak=goed voor potentie niet?
Het kan er dus alleen maar goed aan doen zou ik zeggen, behalve als je er 50 per dag eet en er obeezig van wordt.
Was toch fout. Was een totaal fabeltje aldus dat programma.![]()
'k werd bijna boos achter m' n tv
Hmm ja snap m. Duidelijke vergelijking wel, al gaat ie niet helemaal op denk ik. Maar inderdaad, als het maar zo weinig uitmaakt kun je uit gemaksoverwegingen overgaan op IF. Thanksquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Om af te vallen (uit ervaring en wat ik lees) vind ik het niet handig om vet/glycogeen als twee losse systemen te zien. Net zoals ik mijn portemonnee en mijn spaarrekening niet als twee losse systemen zie, maar als één geheel als deel van mijn eigen vermogen.
Je zegt ook niet tegen iemand dat 'ie wat vaker moet pinnen ipv cash moet betalen als hij zijn spaarrekening langzaam moet laten slinken. Je zegt tegen hem dat hij meer moet uitgeven dan er binnenkomt aan inkomsten.
Als je daarnaast genoeg krachttraining doet en genoeg eiwitten inneemt, heb je het meeste al gedaan tegen spierverlies; ik denk echt dat dat 95% van de vergelijking is, en je maaltijdtiming misschien 5% van de variatie en dus mijn persoonlijke moeite niet om daar wat mee te doen. Al die studies die zogenaamd meer variatie laten zien, meten LBM (niet spierverlies, maar ook water etc.) en er wordt ook niet tegen de deelnemers gezegd dat ze fatsoenlijk krachttraining moeten doen of op hun eiwitinname gelet.
Wat Verbosity zegt: ik vind Leangains / IF enorm handig als ik weet dat ik 's avonds veel ga eten met vrienden, of gewoon op een dag als ik 's ochtends echt geen honger heb, om dan lekker mijn eerste maaltijd in de middag te nuttigen.
Gewoon maximaal gas geven. En eerlijk zijn tegen je zelf of je zwaarder kan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:00 schreef Atemno het volgende:
Ik weet niet of ik bij oefeningen 'vol' genoeg ga. Het ene gewicht is voor 3*10 te licht, maar het andere weer te zwaar. En of ik ze te snel/te langzaam doe. En of er 1min rust tussen zit. Letten jullie daar goed op? Warming up setjes doe ik nauwelijks, alleen bij sq en bp.
Die troep heeft echt geen reet gedaan voor mijn borstbeen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:44 schreef StraatSoldaat het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)-msmm/review/?page=1
Ze doen net of het kanker geneest
Heuj die kan ik welquote:Op donderdag 4 juli 2013 09:40 schreef RaymondK het volgende:
Fuark, allemaal nieuwe oefeningen met Yoga gestern abend.
Waar onder het "bruggetje"![]()
[ afbeelding ]
Was not gona happen not lol. No shoulder ROM what so ever lol.
![]()
pfff ik kan ook op je hoofd staan hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 02:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Die troep heeft echt geen reet gedaan voor mijn borstbeen.
[..]
Heuj die kan ik wel![]()
Ik kan ook m'n hoofd staan
Dat denkt men. Nog niet zo lang geleden waren enkele hard-core pre-work-outs ronduit smerig. O.a. Unleash v3 (XXL) en JP8 (GetDiesel) waren goor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, de zoetstoffen in de caseine/whey zijn zoet.
Naturel caseine/whey is *niet* zoet.
[..]
Ze maken het zo zoet omdat wij hardcore bodybuilders natuurlijk wel een kindersmaakje aan onze shakes willen hebben.
Get Diesel Nos ether wel eens gehad, na verloop van tijd ga je de smaak waarderenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat denkt men. Nog niet zo lang geleden waren enkele hard-core pre-work-outs ronduit smerig. O.a. Unleash v3 (XXL) en JP8 (GetDiesel) waren goor.
Dat vraag ik me afquote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:20 schreef Questular het volgende:
[..]
pfff ik kan ook op je hoofd staan hoor
Mja. Maar hoe zit het met te snel/te langzaam en de rust? Let je daar echt goed op met de klok erbij of in dergelijke?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:09 schreef Push. het volgende:
[..]
Gewoon maximaal gas geven. En eerlijk zijn tegen je zelf of je zwaarder kan.
Dat is ook de voornaamste reden waarom ik IF doe, met een eetperiode van 3 a 4 uur. Het is makkelijk om geen eten mee naar het werk te hoeven nemen en de hele dag niet aan eten te denken. Ondanks dat ik redelijk weinig eet heb ik op deze manier 's avonds toch het idee veel te eten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:19 schreef Push. het volgende:
[..]
Maar inderdaad, als het maar zo weinig uitmaakt kun je uit gemaksoverwegingen overgaan op IF. Thanks.
Ik zorg ervoor dat ik bij de laatste set tot failure ga, vind het eenvoudig om te bepalen wel gewicht daarvoor nodig is. Rust doe ik op gevoel (meestal 1 a 2 min), maakt niet zoveel uit lijkt me.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:00 schreef Atemno het volgende:
Ik weet niet of ik bij oefeningen 'vol' genoeg ga. Het ene gewicht is voor 3*10 te licht, maar het andere weer te zwaar. En of ik ze te snel/te langzaam doe. En of er 1min rust tussen zit. Letten jullie daar goed op? Warming up setjes doe ik nauwelijks, alleen bij sq en bp.
Lekker belangrijk of je nou 51,8 of 74,3 seconden rust tussendoor paktquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:34 schreef Atemno het volgende:
[..]
Mja. Maar hoe zit het met te snel/te langzaam en de rust? Let je daar echt goed op met de klok erbij of in dergelijke?
Maar dan kom ik de laatste set maar tot 5 ipv 8/10. En met 1 gewicht lager red ik dat weer makkelijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:27 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat is ook de voornaamste reden waarom ik IF doe, met een eetperiode van 3 a 4 uur. Het is makkelijk om geen eten mee naar het werk te hoeven nemen en de hele dag niet aan eten te denken. Ondanks dat ik redelijk weinig eet heb ik op deze manier 's avonds toch het idee veel te eten.
[..]
Ik zorg ervoor dat ik bij de laatste set tot failure ga, vind het eenvoudig om te bepalen wel gewicht daarvoor nodig is. Rust doe ik op gevoel (meestal 1 a 2 min), maakt niet zoveel uit lijkt me.
Dat komt omdat ibuprofen behalve een pijnstiller ook een anti-inflammatie werking heeft.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:07 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik snap soms echt niks van het herstelproces bij blessures. Kon gisteren mijn pols nog nauwelijks bewegen zonder pijn en nu voel ik er niks meer van terwijl het een blessure van vorige week dinsdag was. Ibuprofen werkt dan toch beter dan ik dacht met blessures, ook als de pijnstillende werking is uitgewerkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |