abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121206366
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

[ Bericht 1% gewijzigd door Take_A_Picture op 05-01-2013 21:08:50 ]
Tralalalaaa
pi_121206506
Sorry, had geen inspiratie voor een TT!

De laatste posts:

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:40 schreef E.B.A.H. het volgende:

[..]

[..]

Ik weet dat het een hele stomme weddenschap is. Het blijft mij wel motiveren. Ik ga gewoon keihard sporten en zie in juni wel wat ik ga bereiken :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:45 schreef Take_A_Picture het volgende:
Goed, nou m'n startgewicht is 89 kg. Wat geweldig zou het zijn om 79 te kunnen wegen, of zelfs 75! Ik heb al jaren geen 75 kg meer gewogen. Het liefst wil ik 20 kg kwijt, dat zou helemaaaaaal fantastisch zijn, maar ik ga me daar niet aan vastpinnen.
Ik ben al goed begonnen door dus genoeg te drinken, elke dag sowieso 2 liter water. En lekker afmatten in de sportschool, ik ga daar 2x in de week naartoe en dan ga ik ook proberen elke dag even een half uurtje tot een uurtje te Just dancen en spieroefeningen op zolder te doen.
Ik heb er zoooooveel zin in! En uiteraard uitkijken met wat ik eet, maar heel rare dingen ga ik niet doen ivm het kunnen volhouden. Maar ik geloof dat met mate absoluut de manier is, en natuurlijk wel zo gezond mogelijk eten.

Ik heb hier wel eerder gezeten, en dan ging ik elke week updaten wat m'n gewicht was. Dat was een goede stok achter de deur. Nu gaat manlief (die had ik toen de tijd nog niet, haha) elke week met me naar de weegschaal en schrijft dan op wat ik weeg.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:49 schreef Vicky het volgende:
TAP, ik.begon eind feb op 92. Vanmorgen woog ik 75,2. Als ik hrt kan kan jii het ook!
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:58 schreef tjoptjop het volgende:
1,5kg/week valt imho echt niet onder "keihard crashen" dan denk ik eerder aan 5kg/week

Ik zit nu zelf op zo'n kilo per week, maar dat is incl flink wat krachttraining. En ik ben echt verre van aan het crashen hoor :D

30kg in 5 maanden, zwaar en ambitieus. Succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:01 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Wow wat goed Vicky! En hoe heb jij het nou gedaan? Misschien staat het al ergens maar toch :P
Tralalalaaa
pi_121206719
TAP, succes en je kunt het! Ik ben vorig jaar van 87 naar 75 kilo gegaan, wil dit jaar nog naar 66 kilo... Het is mogelijk ;) En ik heb niet echt het idee dat ik mijn leven daarvoor heel drastisch om heb moeten gooien, soms alleen even iets meer nadenken over of ik iets in mn mond ga schuiven.
pi_121206899
Dank je wel! Ik hoop echt dat het gaat lukken.... pleeeaaaase ik hoop dat ik het volhoud...
Tralalalaaa
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:15:23 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121206996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dank je wel! Ik hoop echt dat het gaat lukken.... pleeeaaaase ik hoop dat ik het volhoud...
Waar loert het 'gevaar' voor jou?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121207440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik doe met je mee *O*. Het helpt om er gewoon constant over te lullen, en aangezien dat IRL wat saai kan worden, doen we hier :P.
pi_121208654
TAP: 3 tot 4x per week sporten, veel water, 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes..

Ontbijt: 2 boterhammen met mager beleg
Tussendoor: plakje ontbijtkoek/fruit
Lunch: kwark mer cruesli balans, beker optimel
Tussendoor: ontbijtkoek/fruit
Avondeten : calorierm.of balansdag.. Ik haal veel van het voedongscentrum
Tussendoor: volkorenkaakje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 januari 2013 @ 22:28:49 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121209894
Mijn zaterdaglijstje :')

Ontbijt/tussendoor/lunch: 1,5 bagel met roomkaas en zalm, koffie verkeerd
Tussendoor: koffie verkeerd, water, beker roosvicee, 1,5 wafel
Diner: kleine kapsalon, 4 pils
Sport: volleybalwedstrijd

Maandag weer normale structuur :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_121210271
Maar sport ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 januari 2013 @ 22:39:13 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121210378
Daarom de kapsalon ;)
pi_121210452
Balans in je leven :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_121214820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:15 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Waar loert het 'gevaar' voor jou?
Het 'gevaar' is echt dat ik dan denk, 'ach, dit chocolaatje kan geen kwaad'. Maarja dan wil ik er daarna nog een. Dus het is beter als ik het laat en bv alleen in het weekend iets neem, en dan ook niet veel. Ik geloof niet dat je jezelf alles moet ontzeggen. Zo gaan wij morgen even op pad en dan neem ik wel een bak thee met wat lekkers. Maar dat is dan mijn momentje van het weekend, de rest van de dagen hoeft het dan ook niet. Zoiets.
Maar nu de verleiding in de rest van de week doorstaan, maar dat zal wel lukken... Toch? ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Take_A_Picture op 06-01-2013 00:29:52 ]
Tralalalaaa
  zondag 6 januari 2013 @ 07:10:17 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121220707
Mijn lijstje v gisteren:

O: 2 boterh m kaas
T: appel
L: 2 eierkoeken en een banaan
T: kapje brood m pindakaas
D: 2 matig gevulde kipwraps (Ainsley's recept)
T: 2 mandarijntjes

En nu net weer bijna op mijn atl. ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 08:47:43 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121220857
Ik ging net op zoek naar een foto van toen ik op mijn allerzwaarst was, een weekna de bevalling van mijn oudste ofzo en ik kan wel janken als ik daarnaar kijk... :o Ik herken mezelf amper. :o
Wel heel zonde, want op die manier vind ik het ook helemaal niet leuk om naar die foto's te kijken. -O-
pi_121220868
Ik keek van de week eens goed naar de foto op kijn ovchip.. Ik had toen echt een plofkop.. :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 januari 2013 @ 09:59:43 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121221184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:58 schreef tjoptjop het volgende:
1,5kg/week valt imho echt niet onder "keihard crashen" dan denk ik eerder aan 5kg/week

Ik zit nu zelf op zo'n kilo per week, maar dat is incl flink wat krachttraining. En ik ben echt verre van aan het crashen hoor :D

30kg in 5 maanden, zwaar en ambitieus. Succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie crashen als alles wat niet vol te houden is en onder je bmr zit. Als je de berekening goed leest, zie je dat je om die 1,5 kilo te halen heel, heel veel minder moet binnen krijgen dan je verbrandt. In mijn ogen minder dan verantwoord is... Maar goed, ieder z'n ding :)

quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging net op zoek naar een foto van toen ik op mijn allerzwaarst was, een weekna de bevalling van mijn oudste ofzo en ik kan wel janken als ik daarnaar kijk... :o Ik herken mezelf amper. :o
Wel heel zonde, want op die manier vind ik het ook helemaal niet leuk om naar die foto's te kijken. -O-
Ik ken dat gevoel, en ik heb niet eens een baby... Had een enorm dik hoofd, een lelijke buikrol en armen die dikker waren dan m'n kuiten :|

SPOILER
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_121221192
Zo 7 ons kwijt vergeleken met vorige week *O*
pi_121221214
En tink, prachtvrouw _O_
Jij bent zo goed bezig en een echte volhouder ^O^
pi_121221238
Tjeeeeeeeeeeempie Tink! Wat onwijs tof zeg die voor en na foto!! Whoohooo! More power to you *O*

Ik dacht vroegah altijd dat je aan mij altijd wel zou blijven zien dat ik ooit een echte fatty was, maar ik krijg de laatste tijd steeds vaker de :o ZOMG :o blik, van mensen die ik ontmoet, als ik ze vertel dat ik ooit 25 kilo zwaarder ben geweest dan nu, dus dat doet met wel goed :D Ik vind dat bij jou qua uitstraling ook echt een verschil van dag en nacht in je gezicht/voorkomen joh!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_121221290
Ik had juist dat ik enorm trots was als ik een foto zag van toen ik op m'n zwaarst was. Dan denk ik, maar zo ben ik niet meer, dat heb ik maar mooi gedaan!
Tralalalaaa
pi_121221330
SPOILER
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_121221380
hier lukt het totaal niet in het nieuwe jaar. Wordt alleen maar zwaarder ondanks dat mijn kleding wel ruimer is gaan zitten -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_121221390
Misschien eens naar je wasprogramma kijken dan.
  Licht Ontvlambaar zondag 6 januari 2013 @ 10:41:12 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121221582
En bij mij gelooft geen mens dat ik ooit meer dan 100 kilo heb gewogen... Mijn uitstraling overtreft mijn figuur waarschijnlijk :P :') :P

Overigens drie ons afgevallen na gisteren, kijken of het doorzet.
pi_121221636
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
SPOILER
Ik snap dat wel. :@
quote:
8s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:21 schreef marcb1974 het volgende:
hier lukt het totaal niet in het nieuwe jaar. Wordt alleen maar zwaarder ondanks dat mijn kleding wel ruimer is gaan zitten -O-
Ben je spieren aan het kweken?
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 11:19:52 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121222242
Morgen ga ik beginnen aan het 17 dagen dieet, heb er echt zin in *O* Zo maar eens boodschapjes halen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 6 januari 2013 @ 12:27:49 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121223751
Wauw Tink! _O_ Ik zal ook eens een nu-foto maken met hoofd en dan die andere foto posten. Brb.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:40:31 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121224211
SPOILER: Januari 2008 en nu...
Ok, de Januari 2008 foto is echt een week na de bevalling, dus ik ben daar echt nog een grote vochtblaas, maar toch... Tov toen ben ik nu zeker een kilo of 35 lichter. ;)
pi_121224306
_O_
Ja doei.
pi_121224592
Dat van die foto's herken ik ook hoor... Vooral bij mn vakantiefoto's :X
SPOILER
Tink, wat zie jij er goed uit zeg, wauw! En BE, bij jou ook echt fantastisch zeg!
  Licht Ontvlambaar zondag 6 januari 2013 @ 12:57:55 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121224882
quote:
11s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, de Januari 2008 foto is echt een week na de bevalling, dus ik ben daar echt nog een grote vochtblaas, maar toch... Tov toen ben ik nu zeker een kilo of 35 lichter. ;)
looking good :9
  zondag 6 januari 2013 @ 13:02:26 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121225052
Nice ook douche-eendje! :Y
  zondag 6 januari 2013 @ 13:23:48 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121225778
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
SPOILER
Ja dat vooral, hoe heb ik dat kunnen laten gebeuren. Maar zelfs F. schrok, die was het ook vergeten...
pi_121226157
Wow respect alle dames,zeker incl foto s.
Ik moet mezelf ook weer een schop onder mn kont geven.
Morgen weer sporten en weer norman eten.

Thx voor de motivaties!
pi_121226326
Doet weer 's mee:

SPOILER
Wat mij ook vooral opvalt is dat ik er jonger op ben geworden qua uiterlijk.
Wat zag ik er op m'n 23e (1e foto, 95kg) oud uit. De tweede foto is dit jaar gemaakt, op m'n 27e (75kg).

Wil uiteindelijk naar de 65kg ongeveer. Zit nu rond de 73/74, is wel veel spier bijgekomen door 't rennen, want ben op zich qua kledingmaat terug bij waar ik eerst op de 68kg zat ofzo.
Ja doei.
pi_121228187
zo leuk om die verschillen te zien!

juli 2011

afgelopen december
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121228225
vandaag met O+ ween zwemmen *O*
hopelijk wordt het nu een wekelijkse activiteit! :)

lijstje van gister:
O: sapje
t: sapje
t: 1/2 eierkoek
L: 3 boterhammen 1 met runderrollade, 1 met eiersalade 1 met filet american
t: 1 eierkoek
D: indonesisch van de toko
's avonds op feestje :
4 cola ( er was niks anders fris -O- )
3 worstjes en een handje chips

lijstje van vandaag:
O: 3 bth met rollade, eiersalde en filet amrican
S: 45 min zwemmen
L smoothie met havermout, banaan, mango en aardbeien
t: 1/2 eierkoek
D: nog geen idee :@

ohh en _O_ _O_ voor de doorzetters..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121228685
quote:
11s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
_O_
  zondag 6 januari 2013 @ 14:41:10 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121228722
Wanneer ik mensen zeg dat ik 86 weeg, geloven ze mij niet. Dat ik zo zwaar weeg dus...
Maar goed, nieuw jaar dus! Mezelf zojuist voorgenomen om er maar weer eens tegenaan te gaan, vanaf morgen dus :+ Want straks nog een nieuwjaarsborreltje in de kroeg :P
Morgen beginnen ook de volleybaltrainingen weer en dus ook de wedstrijden, dus mooie start!

TAP hier ook zag ik :W

En wat een mooie foto Vicky! Zowel die van voor als na vind ik! Tuurlijk, die kilo's minder zijn tof, maar op de eerste foto straal je ook!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121228828
En ook voor tink _O_

Knap hoor dames. Van mij zijn er nauwrlijks periodes van mijn dikke tijd. Expres natuurlijk O-) :')
  zondag 6 januari 2013 @ 14:43:33 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121228851
En Motorbloempje en BE; waarom zitten jullie hier nog dan! Zie dan wat een mooie figuren zeg! ^O^
pi_121229104
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Maar BE! Foto's zijn zoveel meer dan 'je gewicht' :{ Ze geven je een herinnering van die periode, een belangrijke tijd in je leven dat je oudste was geboren bijv. Jij was daar niet je gewicht. Jij was een kersverse moeder!!! Ik weet dat overgewicht soms je hele denken in beslag kan nemen, maar heus, dat is het niet waard hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121229143
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar BE! Foto's zijn zoveel meer dan 'je gewicht' :{ Ze geven je een herinnering van die periode, een belangrijke tijd in je leven dat je oudste was geboren bijv. Jij was daar niet je gewicht. Jij was een kersverse moeder!!! Ik weet dat overgewicht soms je hele denken in beslag kan nemen, maar heus, dat is het niet waard hoor.
^O^
Ja doei.
pi_121229302
En ik heb ook heel erg toffe voor en na foto's, maar aangezien ik na die 'na' foto weer 20 kilo ben aangekomen telt die niet meer huh 8-) (was 35 kilo afgevallen). Jullie foto's zijn een prachtige inspiratie _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 6 januari 2013 @ 14:53:56 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121229306
Ik heb maar weinig foto's van mezelf het afgelopen jaar, dus ook niet met Anouk. Denk dat ze op 2 handen te tellen zijn..... gewoon omdat het er niet uit zag. Nav hier zat ik even foto's te kijken, vreselijk, wat een plofkop. Ook die van afgelopen zomer op vakantie, ik lach wel, maar was niet echt blijk. Nu voel ik mij wel al wat beter in mijn vel zitten.
pi_121229490
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:45 schreef LovelyLady het volgende:

Ben je spieren aan het kweken?
Rug en buikspieren ja.

Het was net belachelijk druk in de sportschool. Dat iedereen die er komt vanuit de nieuwsjaarsvoornemens die maar wel snel mag opgeven :X
Dan kan de rest tenminste normaal sporten.
  zondag 6 januari 2013 @ 15:03:47 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121229682
Hier ook nog even:
Wow BE, respect hoor! Hoe voel je erbij? In je hoofd blijf je natuurlijk dezelfde vrouw.
Zelf ben ik ook 35 kg afgevallen , ben feitelijk nu wat te mager maar blijf toch in mijn hoofd detzelfde onzekere vrouw.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121229699
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:59 schreef marcb1974 het volgende:

Rug en buikspieren ja.

Het was net belachelijk druk in de sportschool. Dat iedereen die er komt vanuit de nieuwsjaarsvoornemens die maar wel snel mag opgeven :X
Ik kan me nog herinneren van mijn sportschoolperiode dat ik vrijwel alleen aan het sporten was rond kerst. De hele sportschool verlaten, muv een paar fanatieke sporters. De eerste week in januari kon je geen vrij fitnessapparaat meer vinden en stond je soms gewoon in een rij :')
pi_121229758
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Hier ook nog even:
Wow BE, respect hoor! Hoe voel je erbij? In je hoofd blijf je natuurlijk dezelfde vrouw.
Zelf ben ik ook 35 kg afgevallen , ben feitelijk nu wat te mager maar blijf toch in mijn hoofd detzelfde onzekere vrouw.
Ik ben geen BE, maar ik bleef mezelf dik voelen. Al ik nu naar die na-foto van Moblo kijk dan denk ik: ik was lichter....maar voelde me 10x zo dik. Ik heb een prachtig slanke collega die precies even lang is als ik ben en die weegt zo'n beetje wat ik nu woog en ik kan dat gewoon niet geloven. Zo heb ik mezelf nooit gezien.
pi_121230550
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Rug en buikspieren ja.

Daarom ga ik nu ook nog niet :@ Wil zo graag weer sporten maar hardlopen is nog niet te doen, enkel geeft helaas nog teveel problemen. Maar via mn nieuwe zorgverzekering kan ik straks 6 maanden met heel wat korting fitnessen bij een aantal sportscholen hier in de buurt, waaronder de fysiofitness die met fysiotherapeuten werkt ipv sportinstructeurs. Denk dat dat iets verstandiger is met mijn enkel nog :s)
pi_121233440
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren van mijn sportschoolperiode dat ik vrijwel alleen aan het sporten was rond kerst. De hele sportschool verlaten, muv een paar fanatieke sporters. De eerste week in januari kon je geen vrij fitnessapparaat meer vinden en stond je soms gewoon in een rij :')
Zo was het dus vandaag ook. Het apparaat dat ik perse doen moet van mijn fysio heb ik dus ook niet kunnen gebruiken, daar was echt de rij voor. Volgende week ga ik op zondag heel vroeg, misschien dat het dan wel rustiger is.

quote:
17s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Daarom ga ik nu ook nog niet :@ Wil zo graag weer sporten maar hardlopen is nog niet te doen, enkel geeft helaas nog teveel problemen. Maar via mn nieuwe zorgverzekering kan ik straks 6 maanden met heel wat korting fitnessen bij een aantal sportscholen hier in de buurt, waaronder de fysiofitness die met fysiotherapeuten werkt ipv sportinstructeurs. Denk dat dat iets verstandiger is met mijn enkel nog :s)
Balen dat je enkel niet wil. Voorzichtig opbouwen dus, eventueel met fysio ondersteuning als het kan ja :)

Het was vandaag wel heel erg lekker buiten, leek wel lente.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:18:59 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121234100
Je hebt gelijk hoor Isa! Ik moet dat gewoon echt van me afzetten. :Y

Uniek, ik vind het zo'n enorme kick om mezelf ineens in (winkel)ruiten te zien! :Y
Ik voel me heerlijk en wil echt niet dat het nog weer zo ver komt. Maar toch... 2 jaar terug woog ik ook wat ik nu woog en toch heb ik mezelf weer een dikke 15 kilo laten gaan...

Dus nu toch vooral strijdbaar om het niet weer te laten gebeuren. Gelukkig heb ik het nu weer weten te keren toen het begin deze maand weer een beetje de verkeerde kant op leek te gaan. En nu vasthouden, dan moet ik toch volgende november/december periode beter bestand zijn tegen de verleidingen. ;)

Vicky en MoBlo! _O_
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 19:43:15 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121238151
Wow die voor en na foto's! _O_ Dat inspireert wel om er zelf ook even goed tegenaan te gaan. Heb echt zin om te beginnen! Alleen jammer dat vriendlief een beetje begint terug te krabbelen :')

Ook wilde ik vandaag boodschapjes halen maar was zo moe dat ik net nog 3 uur heb liggen slapen en nu is alles dicht -O- dus dat wordt morgen naar de winkel, gelukkig heb ik yoghurt en fruit in huis zodat ik morgen gewoon aan het dieet kan beginnen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121240616
Die voor en na foto's zijn tof! Wat zien jullie er goed uit!!!

Ik vind mijn heupen en buik en vreselijk. Toen ik afgelopen vrijdag met een groepsles meedeed en mezelf in de spiegel zag kon ik janken. Wat een fucking stalpoten, vreselijk!!
Ik hoop dat dat wat kan veranderen. Ik zou het wel leuk vinden om een jurkje te kunnen dragen zonder me ongemakkelijk te voelen.

Hardlopen heb ik geprobeerd, maar ik schijn een beetje hypermobiel te zijn en m'n voeten zijn doorgezakt, na een tijdje fysio heeft die maar geadviseerd om niet meer aan hardlopen te doen. Nouja, dan maar gewoon normaal de sportschool :)
Tralalalaaa
pi_121240804
Ik ben zo blij dat wij geen spiegels hebben in de sportschool!

En ik vind mijn billen en buik ook nog te dik.. ik kom niet van mijn lovehandles af... :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121240849
*O*
Wat een supermotiverende foto's allemaal _O_ Echt geweldig om te zien dat we toch allemaal goed bezig zijn, hopelijk werkt het ook een beetje motiverend voor anderen die net begonnen zijn of even een dipje hebben...
*O*
pi_121240860
Jeetje, die foto's, wat gaaf!

Toch zit er ergens in m'n hoofd iets dat zegt dat dat mij niet lukt, irritant is dat. Rationeel weet je prima hoe het moet, en dat het dan wel gaat, maar dan de rest nog... Ik ga nu na een nachtdienst en de dag doortrekken maar lekker vroeg naar bed, om morgen eens een keer niét tot 12 uur door te slapen.
  zondag 6 januari 2013 @ 20:31:45 #58
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121241146
Slapen is goed voor je Clumsy!

Ploegendienst is echt klote maar als je gewoon een saaie basislijst aanhoudt dan heb je iig je voedingsstoffen binnen, op welk uur maakt niet uit.

Waarom kan iemand wel een crashdieet (bij wijze van) maar niet een basislijst maken omdat het zo saai is..
Ik lust geen boterham, ik lust geen, vind dat niet lekker.
Nee, de hele dag niks eten met 3 vieze shakes.. dat wil wel?

Wennen, plannen en echt proberen om een gedachtenomslag te maken
pi_121241162
Het lastigst zijn die zgn plateaus. Dan ben je afgevallen en ineens blijft het gewicht even steken. Dat kan dan even duren voordat je weer verder afvalt... En dan wel gemotiveerd blijven!!
Tralalalaaa
pi_121241301
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het lastigst zijn die zgn plateaus. Dan ben je afgevallen en ineens blijft het gewicht even steken. Dat kan dan even duren voordat je weer verder afvalt... En dan wel gemotiveerd blijven!!
die zijn heel frustrerend.. ik heb een tijd op en rond de 80 gezeten... wat ik deed, kwam erniet vnaf.. en inens ging het weer goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121241454
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Slapen is goed voor je Clumsy!

Ploegendienst is echt klote maar als je gewoon een saaie basislijst aanhoudt dan heb je iig je voedingsstoffen binnen, op welk uur maakt niet uit.

Waarom kan iemand wel een crashdieet (bij wijze van) maar niet een basislijst maken omdat het zo saai is..
Ik lust geen boterham, ik lust geen, vind dat niet lekker.
Nee, de hele dag niks eten met 3 vieze shakes.. dat wil wel?

Wennen, plannen en echt proberen om een gedachtenomslag te maken
Bij mij was het vooral gedrag aanpakken, als ik een pak koekjes open maakte dan moest het leeg.
Nu kan ik zeggen 1 of 2 koekjes en dan is het klaar... Het is echt lang lang geleden dat ik dat heb mee gemaakt.
Mocht ik dan zo'n bui nog krijgen dan pak ik wel een pak rijstewafels ofzo. Ofwel kijk ook of je jezelf kan leren beheersen.
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Die zijn idd erg vervelend en juist dan moet je er voor zorgen dat je door blijft gaan en het niet laat verslappen
  maandag 7 januari 2013 @ 08:19:45 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121259939
En weer een atl! *O*
Het voelt gewoon extra stoer dat ik in de maand December 3-4 kg ben afgevallen! *)
pi_121260227
Joepie, al 1 kg kwijt *O* Nu de rest nog, haha (maarja ben net een week bezig!).

Ik heb er zoveel zin in!
Tralalalaaa
pi_121260254
quote:
99s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
En weer een atl! *O*
Het voelt gewoon extra stoer dat ik in de maand December 3-4 kg ben afgevallen! *)
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Joepie, al 1 kg kwijt *O* Nu de rest nog, haha (maarja ben net een week bezig!).

Ik heb er zoveel zin in!
Good busy *O*
  maandag 7 januari 2013 @ 08:50:47 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121260297
Lekker TAP! *O*
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 09:30:15 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121260803
Goed bezig meiden!

En ik ben ook begonnen, zit nu aan een bak yoghurt met blauwe bessen. Wat op zich al een unicum is want ik ontbijt nooit :@
pi_121260946
hier wordt het zometeen een bakje havermout :9~
alleen vind ik het lastig wat ik er in moet gooien om het net iets lekkerder ( zoeter) te krijgen..
ben gewend het met stroop te eten :@

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121260962
Ik ben vanmorgen begonnen met een shake van Modifast. Ik heb 's ochtends nooit tijd om boterhammen te smeren en vind het vies om ze de avond ervoor te maken, dus nu gewoon makkelijk even wat wegdrinken en klaar.
Heb nog geen hongergevoel, normaal had ik dat met normaal ontbijt wel weer rond deze tijd.
Vanmiddag gewoon weer m'n bammetjes eten, maar ik moet niet vergeten te ontbijten, dus dan maar zo!
Tralalalaaa
pi_121261003
Ik vind dat geen tijd, echt zo'n onbenullig excuus :@
pi_121261008
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:38 schreef Barretje80 het volgende:
alleen vind ik het lastig wat ik er in moet gooien om het net iets lekkerder ( zoeter) te krijgen..
Dat is ook een kwestie van wennen. Ik ontbijt tegenwoordig meestal met Brinta, en dat was ik gewend met een flinke schep suiker.
Heb het nog met zoetstof geprobeerd; ook wel lekker, maar dat spul wil ik eigenlijk helemaal niet eten.

Toen maar volledig gestopt met het zoeten. Was even wennen, maar nu helemaal goed.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_121261025
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:38 schreef Barretje80 het volgende:
Wat gedroogd fruit in kleine stukjes erdoor oid?
  maandag 7 januari 2013 @ 09:45:06 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121261048
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:42 schreef LovelyLady het volgende:
Ik vind dat geen tijd, echt zo'n onbenullig excuus :@
:Y 10 minuten eerder je bed uit is een kleine moeite.
En ze van te voren klaarmaken en in de koelkast zetten kan ze toch onmogelijk viezer maken dan een shake. ;) :D

(Maar goed, ik heb ook wel een tijdje atkins shakes gebruikt als me dat beter uit kwam.)

Ik ontbijt in principe met Brinta, idd ongezoet. :Y

Barretje, ik lees veel over Stevia, een natuurlijke zoetstof die minder troeperig schijnt te zijn dan de aspartaam-dingen.
pi_121261217
Ik smeer.s ochtends in 1 moeite door. Hoeveel tijd kost het smeren van een.boterham nou? 5 min...

Vanmorgen begonnen op 75,4..
Lijstje:
O. Boterham kaas en boterham ham
T. appel of mandarijn
L. Kwark met cruesli en banaan
T. Mandarijn
D. pasta
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121261241
Nou, ik ben dus heel erg slecht in vroeg opstaan, ik snooze 'm altijd een keer teveel. Ik ben 's ochtends nooit zo rationeel als ik lekker warm in mn mandje lig eigenlijk :@
De shake die ik nu heb vind ik wel lekker. Lekkerder dan ongezoete Brinta :r
Tralalalaaa
pi_121261260
tnx voor de suggesties..
dat wordt dus zonder zoetstof :)

als ik wel boterhammen eet dan maak ik ze, stop ze in een zakje en eet onderweg ...

maandag 7 januari 2013 @ 10:50:05 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121262570
Zo, het werkende leven is weer begonnen. Vanochtend 0.3 boven m'n atl en dat is helemaal prima. Gisteren een hele dag door de Winterefteling gelopen en me niet echt heel druk gemaakt om eten. Het begon met een champagne-onbijtje met wentelteefjes voor vriendjelief's verjaardag, heb daarna wel netjes volkorenbroodjes met mager beleg en twee wraps met veel sla, kalkoenfilet, ananas en een klein beetje dressing ingepakt. Uiteindelijk best netjes gegeten, alleen tussendoor een zakje churro's (5 stuks) met kaneelsuiker en een suikerspin. Vooral veel suikers binnengekregen, maar ook van 11 tot 19:30 gelopen, alleen maar thee gedronken en wel steeds m'n eetmomentjes gedaan.

Vandaag maar weer eens een lijstje posten, tijd om de regelmaat erin te krijgen.

O: 3 volkoren. 2 kalkoenfilet, 1 30+kaas. Grote beker thee.
T: 2 granenbiscuitjes speculaas. Veel thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas met gekookt ei, 2 kalkoenfilet. Thee.
S: 30 min lunchwandelen.
T: Appel (weet dat ik eiwitten zou moeten toevoegen, maar de ah heeft al weken mijn yoghurt niet en bij de jumbo waren vrijdag 4 kassa's kapot... ben maar niet in de rij gaan staan).
D: Zuurkool, aardappelpuree (zelfgemaakt, gewoon gestampte gekookte aardappels), bakje spekjes erdoor, ananas erbij, stukje extra magere rookworst (ik weet dat die nog steeds vet is, maar toch..).
T: Niks, na aardappels zit ik erg vol altijd.

Xx

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, ik ben dus heel erg slecht in vroeg opstaan, ik snooze 'm altijd een keer teveel. Ik ben 's ochtends nooit zo rationeel als ik lekker warm in mn mandje lig eigenlijk :@
De shake die ik nu heb vind ik wel lekker. Lekkerder dan ongezoete Brinta :r
Dus die ga je de rest van je leven eten, die shake vol zoetstoffen en kunstmatige dingen? Ik snap dit niet zo goed eigenlijk... Als je je wekker een kwartier eerder zet, kun je nog steeds snoozen en wel je dag goed beginnen. Het gaat niet om dieeten, maar om je levensstijl veranderen. Als je toch dingen anders gaat aanpakken, neem dat opstaan dan gewoon mee. Na twee weken is je ritme erop aangepast en weet je niet meer beter. [/einde preek]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_121262700
Zal ook weer eens een lijstje posten (vandaag):

O: 2 x roggebrood met kaas, glas optimel
T: rijstewafel
L: Magere yoghurt met een banaan, handje cruesli en een schepje fris&fruit van bieze
D: pastasalade met tomaat/sla/pijnboompitjes/kipfilet en een beetje parmezaanse kaas
T: rijstwafel

V: minimaal een pot thee (bijna doorheen) 2-3 koffie
S: half uurtje fietsen
  maandag 7 januari 2013 @ 11:01:47 #78
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_121262825
Ik kom weer eens voorzichtig om het hoekje kijken.
Alle suikers enzo zijn weer uit huis. Heb mijzelf nog niet gewogen maar zal niet veel goeds zijn...

O: Havermout + thee
T: Thee + sinaasappel
L: 2 boterhammer met kaas en tomaat + glas melk
T: Banaan + thee
S: Uur yoga met mijn BSO kindjes
D: Spaghetti met extra groente en mager gehakt
T: Magere yoghurt + thee

Even twee weken wat strikter om in het ritme te komen iig.
pi_121262899
Lijstje van gisteren:
O: 2 krackers (vegapate&kaas); rijstwafel met appelstroop.
T: 2 hele foute chocoladekoekjes... :')
L: 2 broodjes avocado, wat worteltjes.
T: 2 mandarijnen, handje studentenhaver.
D: wokgroenten, klein schaaltje cassavekroepoek en 3 dumplings
T: magere yoghurt met handje muesli+halve banaan en halve appel
S: 40 minuten fietsen, stuk of 15 konijnenhokken schoongemaakt :P

Ik eet sinds 2006 vegetarisch, dus moet zo af en toe wat dingen in mijn dieet aanpassen om geen tekorten op te lopen :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:06:57 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121262948
:D Zo, TAP is ook ontgroend! :Y) :o ;)
We zijn normaal niet zo erg hoor, maar over shakes is het hier idd nogal uitgesproken. :D

Hey Silmarwen! Long time no see! :W

Mijn lijstje van gisteren:

O: Brinta
L: 2 boterhammen m biefstukworst, 1 met kaas
T: eierkoek
D: Visstoofpotje met krieltjes
T: 1 kiwi
pi_121262998
Shakes. Duivels. Weg ermee.
Ja doei.
pi_121263004
Net als ontbijtkoek, natuurlijk.
Ja doei.
pi_121263076
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Net als ontbijtkoek, natuurlijk.
Neem dan gewoon een schep suiker :P
  maandag 7 januari 2013 @ 11:16:07 #84
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121263226
Wil hier ook (weer) gaan meeschrijven. Er moet hier flink wat af. Ben in 2009 voor mijn zwangerschap bijna 35 kilo afgevallen (van 123 kg naar 89kg) door koolhydraten te minderen onder begeleiding van een diëtiste. Toen werd ik zwanger.... Woog 113 kg bij mijn bevalling :@ en dat weer teruggebracht tot 97kg maar die laatste kilo's lukt niet. Toen een periode van heel veel stress en ging de weegschaal weer omhoog om in december nog 4 kilo aan te komen ;(

Nu staat de weegschaal op 109 kg en is het klaar. Roer moet (en gaat) weer om. De koolhydraten gaan de deur weer even uit en straks in kleine mate weer opbouwen.

Eerst maar weer naar de 89kg en mijn streefgewicht is 75kg aan het eind van het jaar. Vorige keer het gewicht in 9 maanden kwijt geraakt.

Verder wens ik iedereen succes natuurlijk met het omgooien van hun leefpatroon!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:17:16 #85
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121263252
Haha, hier geen shakes O-)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:19:00 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121263292
Hi Happy! :W
Wat eens kan, kan natuurlijk gewoon weer hoor! *O* Succes!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:25:27 #87
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121263455
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Hi Happy! :W
Wat eens kan, kan natuurlijk gewoon weer hoor! *O* Succes!
Hoi hoi!

En zo is het maar net *O* al vraag ik mij wel af waarom ik het altijd weer zo ver laat komen!

Anyhoeeeee, ik heb er zin in!

Lijstje van gisteren:
O: bak volle yoghurt met druiven, gekookt ei
L: rauwkostsalade met ham, walnoten, en yoghurt-knoflookdressing, paar plakjes kaas, glas melk
D: kabeljauw met roerbakgroentes en gesmolten kaas, griekse yoghurt

Verder over de hele dag veel thee.

Ik doe nu 2 weken afkicken van de suikers en ga dan weer opbouwen met in de ochtend en middag wat koolhydraten in de vorm van boterhammen bijv.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:41:04 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121263930
Sorry voor de ontgroening TAP! Ik probeer altijd om het vriendelijk te brengen, maar ik vind dat soms een beetje moeilijk :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:25 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Hoi hoi!

En zo is het maar net *O* al vraag ik mij wel af waarom ik het altijd weer zo ver laat komen!

Anyhoeeeee, ik heb er zin in!

Lijstje van gisteren:
O: bak volle yoghurt met druiven, gekookt ei
L: rauwkostsalade met ham, walnoten, en yoghurt-knoflookdressing, paar plakjes kaas, glas melk
D: kabeljauw met roerbakgroentes en gesmolten kaas, griekse yoghurt

Verder over de hele dag veel thee.

Ik doe nu 2 weken afkicken van de suikers en ga dan weer opbouwen met in de ochtend en middag wat koolhydraten in de vorm van boterhammen bijv.
Welkom (terug) en succes! Ik vind 34 kilo in een jaar wel veel hoor. Let je op dat je lijf niet in de spaarstand komt? Uiteindelijk ga je dan alleen maar jojo-en... Je lijstje vind ik wel prima, maar misschien kun je wat extra eetmomentjes inplannen? Dan verdeel je je eten wat meer, heb je minder trek tussendoor en blijft je verbranding op gang. De griekse yoghurt kan bijvoorbeeld ook wat later op de avond. Door die twee uur later te nemen, krijgt je lijf dan ook nog het signaal om bezig te blijven.

Xx
  maandag 7 januari 2013 @ 11:42:02 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121263959
Het topic loopt overigens wel weer lekker hard, het is duidelijk de tijd van de goede voornemens :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:44:11 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121264019
Ja, ik vind 34 ook wel veel voor een jaar, maar goed, als je uit gaat van 7 ons tot 1 kg per week kan je een heel eind komen. Streven mag altijd natuurlijk! *O*

En idd, lekker druk hier. Nu maar hopen dat iedereen ook gewoon blijft! :Y
Althans, omdat het afvallen zo lekker gaat dus he, niet omdat iedereen dik blijft. ;) :D
pi_121264107
Nouja, ieder z'n ding, misschien vind ik het uiteindelijk helemaal niet fijn. Het is ook maar uitproberen.
En verder vind ik dat iedereen het lekker moet doen zoals zij het willen doen, toch? Als je maar niet gaat crashen (maar dan nog moet je dat lekker zelf weten).
Wat betreft mijn ochtendritueel: Ja, klopt helemaal, maar dat lukt me nu gewoon nog niet. Ik ben nog steeds slaap aan het inhalen van een jaar lang 3x per nacht wakker zijn ;)
Misschien over een tijdje, dat het dan wel lukt.
Tralalalaaa
pi_121264141
Ach, we kunnen je niet tegenhouden, maar wel posten dat een gewoon normaal ontbijt inbouwen in een nieuwe gezonde leefstijl vele malen verstandiger is.
Ja doei.
pi_121264175
Jazeker wel, dat is wel zo.
Tralalalaaa
  maandag 7 januari 2013 @ 11:53:04 #94
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121264214
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:41 schreef Tink89 het volgende:
Sorry voor de ontgroening TAP! Ik probeer altijd om het vriendelijk te brengen, maar ik vind dat soms een beetje moeilijk :)

[..]

Welkom (terug) en succes! Ik vind 34 kilo in een jaar wel veel hoor. Let je op dat je lijf niet in de spaarstand komt? Uiteindelijk ga je dan alleen maar jojo-en... Je lijstje vind ik wel prima, maar misschien kun je wat extra eetmomentjes inplannen? Dan verdeel je je eten wat meer, heb je minder trek tussendoor en blijft je verbranding op gang. De griekse yoghurt kan bijvoorbeeld ook wat later op de avond. Door die twee uur later te nemen, krijgt je lijf dan ook nog het signaal om bezig te blijven.

Xx
Dit is op aanraden van de diëtist. Juist in de begin periode geen tussendoortjes om zo de suikerreserves eerder aan te spreken in plaats van nieuwe aanvoer. Ik merk juist dat ik juist minder trek heb. Ze heeft uitdrukkelijk aangegeven 's avonds niet meer te eten in het begin.

Na 2 weken neem ik 1 rustdag in de week waarin ik wel beperkt 's avonds nog wat neem.

Ik neem overigens wel behoorlijk grote porties van alles, zoals bijv. Ruim 200 gr. Kabeljauw en 200 gr. Roerbakgroente en 250ml. Yoghurt.

Oh, en die 34kg is ook maar streef hoor. Ik hoop dat de eerste 10 kilo er deze maand af zijn dan gemiddeld 0,5kg per week. Vorige keer was ik dus 35kg in 9 maanden kwijt. Mijn lichaam reageert nogal extreem op koolhydraten (door mijn topsport verleden veel spieropbouw gehad) en kom dus ook makkelijk 4 kilo aan in een week als ik niet oplet.
pi_121264295
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jazeker wel, dat is wel zo.
Zijn er ook dagen in de week dat je niet hoeft te haasten en tijd hebt voor een ontbijt? Dat kan al een goed begin zijn :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:56:16 #96
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121264298
Ik zou overigens niet zonder ontbijt kunnen hoor. Wij staan echt een half uur eerder op om gezellig te ontbijten, dan slaapt die kleine nog en kunnen we lekker even relaxen.
pi_121264349
Jazeker, en dan eet ik wel gewoon m'n boterhammetje hoor. (vrijdag, zaterdag, zondag)
Tralalalaaa
  maandag 7 januari 2013 @ 12:00:37 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121264415
Ik ontbijt op mijn werk. ;) Neem de brinta en de melk mee, dan hier in de magnetron en gaan. :D
pi_121265022
Sil en happy, welkom terug en succes *O*
Ik ontbijt als ik de jongens naar school heb gebracht. Lekker even op mijn gemakje, heerlijk alleen zonder dat je gestressed alles binnen no-time naar binnen moet proppen terwijl de kinderen om je heen stuiteren etc :D

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 12:25:22 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 12:38:08 #100
54772 Silmarwen
pi_121265400
Ik maak ontbijt voor de kindjes, warm hun melk op (ze drinken het graag warm ''s ochtends, ik vind het best) en warm dan meteen mijn melk op.
We staan om 7 uur al op, kwart over 8 weg, dus we hebben ruim een uur de tijd voor ontbijt, drinken, aankleden, harenkammen, tandenpoetsen. Das ook hard nodig. :D
  maandag 7 januari 2013 @ 12:54:44 #101
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121265885
Wij dus ook 5 kwartier voor ochtendritueel. Kwart over 6 op, half 8 de deur uit.

Vandaag thuis met zieke zoon. Dat is wel lastig want constant toegang tot eten en zit nu in afkick-fase en dus soms behoefte aan suikers. Maar nu erg sterk dus echt in verleiding kom ik niet.

Vanmiddag naar de tandarts, kies laten vullen, dus daarna hoef ik niet bang te zijn foute dingen te eten :D
  maandag 7 januari 2013 @ 13:10:35 #102
54772 Silmarwen
pi_121266362
Giga koppijn ondertussen. Altijd als ik afkick van de suiker.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 14:02:39 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121268202
Wat een gezellige drukte hier! Bij mij gaat het tot nu toe goed *O*

Even een lijstje:

O: Bak yoghurt met blauwe bessen, glas water
T: appel, groene thee
L: twee koppen tomatensoep, glas karnemelk
T: groene thee, blikje tonijn
D: Salade met kip, gekookt ei en veeeel groente :D

Verder 2 liter water. Ik had verwacht dat ik ontzettende honger zou krijgen maar momenteel zit ik eerder vol dan dat ik honger heb _O-
pi_121268881
Ik zat even terug te lezen en zag dat ik precies hetzelfde gewicht en streefgewicht heb als jij TAP!

Helaas kan ik niet meedoen met de supertoffe voor en na foto´s aangezien ik nu op m´n zwaartst ben :@ Ik was wel 10 kilo lichter eerst, maar ben nu weer terug op m'n gewicht waarmee ik begon met afvallen. ;(
My salvation lies in your love..
pi_121268926
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef MaJo het volgende:

Even een lijstje:

Verder 2 liter water. Ik had verwacht dat ik ontzettende honger zou krijgen maar momenteel zit ik eerder vol dan dat ik honger heb _O-
Het is 2 uur 's middags, de eerste dag van je 'dieet', wat had je anders verwacht? Dat je al om zou vallen van de honger en kruipend en kermend naar de koelkast zou proberen te komen? Verder is het natuurlijk gewoon een crashdieet, maar dat weet je zelf ook wel.
Ja doei.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:25:44 #106
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121268964
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is 2 uur 's middags, de eerste dag van je 'dieet', wat had je anders verwacht? Dat je al om zou vallen van de honger en kruipend en kermend naar de koelkast zou proberen te komen? Verder is het natuurlijk gewoon een crashdieet, maar dat weet je zelf ook wel.
:D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_121269026
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef MaJo het volgende:

Even een lijstje:

Jij bent diegene die dat 17 dagen dieet volgt toch?

Klinkt als een hel echt als ik dat lijstje zo lees..
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 14:27:46 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121269040
Oh wat zijn we weer heerlijk cynisch Mo O+ En ja ik had verwacht dat ik wel wat meer trek zou hebben dan ik daadwerkelijk heb ja, zag er daarom ook tegenop. Maar waarom ik hier op reageer weet ik eigenlijk ook niet :')
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 14:28:56 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121269082
Inderdaad het 17 dagen dieet :Y Of "dieet" zoals MoBlo het noemt :') De eerste 17 dagen is misschien wat extreem maar daarna mag je gewoon alles langzaam weer gaan eten :)

Sowieso zou ik iedereen aanraden om zich er eerst in te verdiepen voordat ze het afbranden :*
  maandag 7 januari 2013 @ 14:31:04 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121269148
Banana, nu dan een foto maken en dan over een half jaar heb jij ook vast al een hele mooie 'kijk mij nu eens' foto! :Y

MaJo, mijn collega is sinds gisteren ook weer begonnen met de eerste 17-day cycle.
Ze was er dus 17 mee afgevallen en inmiddels weer 10 erbij! :o
Ze is overigens de queen of diets, ze heeft echt alles al gedaan. En is ook altijd overal prachtig mee afgevallen. Maar op gewicht blijven... :')
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 14:32:14 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121269191
Het op gewicht blijven is inderdaad het belangrijkste :Y Dit is trouwens mijn eerste dieet ooit dus ik ben benieuwd :s)
pi_121269221
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:31 schreef Brighteyes het volgende:
Banana, nu dan een foto maken en dan over een half jaar heb jij ook vast al een hele mooie 'kijk mij nu eens' foto! :Y

Dat ga ik zeker doen! (Ik zat er ook over na te denken om voor mezelf een foto in bikini voor en na te maken :D) Dan kan ik het verschil straks helemaal goed zien :)
pi_121269526
Ja, lekker motiverend een pot snoep achter je... zucht. Negeer negeer negeer.
pi_121270001
Collega had cupcakes meegenomen.. Zagen er heeerlijk uit..

Ik heb ze netjes afgeslagen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121270109
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:55 schreef Vicky het volgende:
Collega had cupcakes meegenomen.. Zagen er heeerlijk uit..

Ik heb ze netjes afgeslagen..
Na het kleurstofincidentje hier op werk eet ik die gedecoreerde dingen niet meer... Misschien maar beter ook. Nu 4x per jaar gebakje doen met collega in het restaurant ter compensatie O-)
pi_121270729
Ik zit net de calorieën van mijn lijstje op te tellen en ik krijg gewoon véél te weinig calorieën binnen..
Ik at:
O:2 volkoren boterhammen met sandwichspread
T:1 mandarijntje (ging toen bijna sporten)
T:Na het sporten een eiwitshake met melk en aardbeien
L:2 crackers met hüttenkase :9

Ik zit nu op 618 kcal. Ik ga zo nog maar even wat nootjes in huis halen ofzo, om dat aantal wat op te krikken, want anders zit ik ongemerkt ook gewoon te crashen.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:26:35 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121273164
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:16 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zit net de calorieën van mijn lijstje op te tellen en ik krijg gewoon véél te weinig calorieën binnen..
Ik at:
O:2 volkoren boterhammen met sandwichspread
T:1 mandarijntje (ging toen bijna sporten)
T:Na het sporten een eiwitshake met melk en aardbeien
L:2 crackers met hüttenkase :9

Ik zit nu op 618 kcal. Ik ga zo nog maar even wat nootjes in huis halen ofzo, om dat aantal wat op te krikken, want anders zit ik ongemerkt ook gewoon te crashen.
Da's inderdaad crash... Probeer je ontbijt en je t's wat groter te maken. Een gekookt eitje op je brood, extra mandarijntje of kwark erbij, enz.

Ik ben netjes bezig tot nu toe. Aan de planning enkel een bruin afbakbroodje kalkoenfilet toegevoegd, omdat ik me slap voelde. Die samen met de appel als middag-t genomen!

Xx
pi_121276997
Straks de eerste week van C25K beginnen. Een minuut op en af. Ben benieuwd...
pi_121277071
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Straks de eerste week van C25K beginnen. Een minuut op en af. Ben benieuwd...
Sterkte met doodgaan alvast. Maar houd bij het doodgaan in gedachte dat het heus ooit een keer beter wordt. Heus.
Ja doei.
pi_121277321
Wat is C25K?

Mijn lijstje van vandaag tot nu toe: niets
Bring it on, Moblo! :*

nachtdienst gehad en ik kom nu pas uit m'n bed
pi_121277474
Couch to 5K ;)

En o|O o|O o|O

Had je m'n post in het WoW topic niet gezien dat ik je had horen neurien tijdens de raid? :') :D
Ja doei.
pi_121277536
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:07 schreef Isabeau het volgende:
Wat is C25K?

Mijn lijstje van vandaag tot nu toe: niets
Bring it on, Moblo! :*

nachtdienst gehad en ik kom nu pas uit m'n bed
Couch to 5 km. Handig appje, werkt met ongeveer hetzelfde schema als Evy. Met eigen muziek enzo. Runkeeper heeft ook zo'n programma, maar die begint al vrij snel met langere stukken rennen, dus ik hou het hier even bij.
pi_121277537
Je had ook wel wat mogen zeggen }:|
pi_121277564
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:12 schreef Isabeau het volgende:
Je had ook wel wat mogen zeggen }:|
Wolve had volgens mij z'n mic niet aan? En ik zat te studeren :@ :P en wilde niet storen :+
Ja doei.
pi_121277638
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef motorbloempje het volgende:

Wolve had volgens mij z'n mic niet aan? En ik zat te studeren :@ :P en wilde niet storen :+
Ik heb 'm idd niet gehoord ;)

Over rennen gesproken, mijn schema zegt dat ik nu moet rennen. Maar moet ook nog alle boodschappen halen, koken, six feet under kijken. Pffff. 8-)
pi_121277785
Zo dat havermout klaar maken duurt nog bestlang!¨
Lijstje:
o: 300 ml melk 50 gram havermout
L: uit-lunchen: verse muntthee met een koekje,salade met beef en pesto,versgeperst jus d'orange(2x) een glaasje malbec
T:15 gr melkchocolade, 3 vijgen
D: 75 gr pasta met 150 gr italiaanse wokgroenten en 100 gr lamsgehakt
S: 1.5 uur vollytraining..

Best tevreden.. Al heb ik nog moeite met goede keuze te maken mbt het drinken..

pi_121277887
Ik zet tegenwoordig een pannetje met havermout op tot het kookt, zet het vuur uit en ga dan wat anders doen (douchen, hardlopen, de was) en als ik terugkom is het precies goed :9
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 18:21:02 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121277888
Zo uitgebreid boodschapjes halen *O*
pi_121278444
Wanneer komt Stormqueen hier weer eens langs..?
It was delicious.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:35:54 #130
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121278484
quote:
3s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:34 schreef Sometimes het volgende:
Wanneer komt Stormqueen hier weer eens langs..?
Want?
pi_121278529
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:35 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Want?
Leuke user in dit topic, meestal lekker aanwezig en zo.

Mis haar een beetje hier :@
It was delicious.
pi_121278965
waarom eten jullie allemaal havermout? is dat zo goed dan?
is wel jummie

en dat C25K klinkt tof, ik heb het gedownload
maar ga voorlopig echt nog niks doen want ik ben ziek ;(
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_121279575
Havermout vult ook lekker :)
pi_121279970
Ik heb nog nooit havermout op :o. Misschien maar eens proberen.

Wegens luiheid staat de stoofpot die ik vandaag zou maken nu pas op het vuur, dus die is voor morgen. Straks maar even een wok volgooien met kip en groente.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:11:54 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121280134
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb nog nooit havermout op :o. Misschien maar eens proberen.

Wegens luiheid staat de stoofpot die ik vandaag zou maken nu pas op het vuur, dus die is voor morgen. Straks maar even een wok volgooien met kip en groente.
Dat ziet er echt superlekker uit! :o Op de lijst gaat! :Y
pi_121280343
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat ziet er echt superlekker uit! :o Op de lijst gaat! :Y
Ik ben ook erg benieuwd :9. Sowieso vind ik Kayotic een topsite, er is nog nooit een recept van haar wat ik geprobeerd heb en wat is mislukt of niet lekker was.
pi_121282223
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:14 schreef Isabeau het volgende:

Over rennen gesproken, mijn schema zegt dat ik nu moet rennen. Maar moet ook nog alle boodschappen halen, koken, six feet under kijken. Pffff. 8-)
Boodschappen gedaan, man aan het werk gezet in de keuken en ben zelf gaan rennen. Voordeel: eten staat klaar als je terug komt *)

En eens met cc: Kayotic is idd een geweldige site _O_
  maandag 7 januari 2013 @ 19:53:53 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121282330
Six feet under! O+
pi_121282459
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Six feet under! O+
Ja, dat gaan we nu dus kijken *O*
  maandag 7 januari 2013 @ 19:57:45 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121282561
Aventura kwam met de tip nav de uitvaartopleiding die ik deed en die kreeg toen serieuze competitie met die serie! Gelukkig had ik toen nog geen kinderen en kon ik me er echt volledig in onder dompelen. Ik had alle 5 seizoenen in no time erdoor gedraait! O+
  maandag 7 januari 2013 @ 19:58:29 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  maandag 7 januari 2013 @ 19:58:51 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121282626
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:15 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd :9. Sowieso vind ik Kayotic een topsite, er is nog nooit een recept van haar wat ik geprobeerd heb en wat is mislukt of niet lekker was.
Ik zag het net idd. Die gaat echt op mijn inspiratielijstje erbij. :Y
  maandag 7 januari 2013 @ 19:59:34 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121282655
4 op een rij! *O*

En jongens, ik heb me toch een snaaitrek! :o Maar ik wil niet vanwege mijn atl vanochtend! :D
I am strong!
En anders ga ik gewoon over een half uur naar bed, dan eet ik ook niet. ;) :D
pi_121282764
pi_121283037
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
En jongens, ik heb me toch een snaaitrek! :o Maar ik wil niet vanwege mijn atl vanochtend! :D
I am strong!
En anders ga ik gewoon over een half uur naar bed, dan eet ik ook niet. ;) :D
Weet je ook waarom je zo'n snaaitrek hebt?
  maandag 7 januari 2013 @ 20:07:33 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121283099
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Aventura kwam met de tip nav de uitvaartopleiding die ik deed en die kreeg toen serieuze competitie met die serie! Gelukkig had ik toen nog geen kinderen en kon ik me er echt volledig in onder dompelen. Ik had alle 5 seizoenen in no time erdoor gedraait! O+
Haha, da's waar ook!
Ik zou het best nog een keer willen kijken. Bizar genoeg heb ik de laatste eps van s6 niet gekeken. Wilde er niet aan.
pi_121283365
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:07 schreef Aventura het volgende:

Haha, da's waar ook!
Ik zou het best nog een keer willen kijken. Bizar genoeg heb ik de laatste eps van s6 niet gekeken. Wilde er niet aan.
Is ook wel een erg afsluitende aflevering :+
  maandag 7 januari 2013 @ 20:17:29 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121283765
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet je ook waarom je zo'n snaaitrek hebt?
Omdat ik vandaag niet genoeg gegeten heb? :@
  maandag 7 januari 2013 @ 20:19:31 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121283961
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:17 schreef Brighteyes het volgende:

Omdat ik vandaag niet genoeg gegeten heb? :@
Ik laat het aan Moblo over, ga ik nu six feet under kijken :W
  maandag 7 januari 2013 @ 20:41:04 #152
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121285234
Het bedrijfsongeval dat 'de feestdagen' heet, is me beter bekomen dan ik dacht!
Ik dacht/was bang minstens 4 kilo aangekomen te zijn, maar dat blijkt 'maar' 1,7 kilo te zijn, ik doe het er voor!
  maandag 7 januari 2013 @ 20:48:54 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121285696
Not bad Mirjam! ^O^

Hier net toch buiten de lijntjes gegaan. 2 minizakjes paprika chips. Maar daarna een kiwi en een mandarijntje en nu is het klaar. Toch progress, want vroeger zou ik de andere 8 die nog in die zak zitten ook opgevroren hebben. ;)
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2013 @ 20:57:53 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121286211
Lieve BE, maak je het jezelf niet een beetje moeilijk? Iets meer eten bij avondeten, zou dat niet helpen?
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:10:04 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121286771
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wow wist niet dat daar een opleiding voor bestond, dacht dat mensen altijd het vak inrolden. Doe je er ook nog iets mee? Lijkt me een heftig beroep!

Zo de eerste dag zit erop qua eten, ging allemaal goed :s) als het eten gezakt is nog even op de hometrainer en dan op tijd naar bed :z
pi_121287117
ik zit me ook helemaal lam te vreten aan dropjes
maar dat komt omdat ik geen thee meer weg krijg en die antiflu dingen niet helpen en ik echt dood ga van de keelpijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 7 januari 2013 @ 21:29:05 #157
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121287736
Ik heb een man die naast mij crackers aan het eten is. Gelukkig heb ik nog pijn in mijn mond van tandarts.

Trouwens interessante docu over de HEMA op Ned 2 anders had ik ook al naar bed gegaan denk.
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2013 @ 21:35:51 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121288051
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:17 schreef rhubarbje het volgende:
ik zit me ook helemaal lam te vreten aan dropjes
maar dat komt omdat ik geen thee meer weg krijg en die antiflu dingen niet helpen en ik echt dood ga van de keelpijn
Gorgelen met lauwwarm water met zout, schijnt te helpen.
pi_121288071
Hmmm beetje laat terug van muziekles, maar toch maar mn schaaltje yoghurt even naar binnen werken. Ik ken mijzelf wel als ik wat beter oplet en na het avondeten niet nog wat eet, dan ben ik morgen om 5 uur wakker van de honger :')
pi_121288151
Bohh ik heb best lekker gefietst *O*
pi_121288518
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gorgelen met lauwwarm water met zout, schijnt te helpen.
ik zal het zo doen voor ik ga slapen!

ik vreet me helemaal het ongans aan vitamine pillen, trachitol, antiflu, drop etc :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121288568
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef rhubarbje het volgende:

ik vreet me helemaal het ongans aan vitamine pillen, trachitol, antiflu, drop etc :')
Ik hoop dat het placebo effect bij jou sterk is *O*

Hier heb ik zitten snoepen van granaatappelpitjes. Zo enorm yum :9
  maandag 7 januari 2013 @ 21:45:40 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121288573
Ter lering en vermaak hier mijn before & after foto's. Foto 1 is een paar weken na de bevalling, BMI 2627. Foto kind even geblokt...hij heeft ook privacy (alleen wanneer hij er niet zo leuk op staat, ghehe).
De tweede pic is 11 maanden later, juli afgelopen jaar. BMI 23. Het scheelt 'maar' 8 kilo maar wat een verschil. Er komen nog steeds mensen naar me toe die zeggen dat ze mij zo veranderd vinden. Helaas ben ik nog steeds vreselijk aan het snaaien. Ik moet stoppen! Gelukkig wel gisteren weer gaan C25K' en. Ik kan het!

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 07-01-2013 21:53:10 ]
pi_121288634
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef Aventura het volgende:
Ter lering en vermaak hier mijn before & after foto's. Foto 1 is een paar weken na de bevalling, BMI 26. Foto kind even geblokt...hij heeft ook privacy (alleen wanneer hij er niet zo leuk op staat, ghehe).
De tweede pic is 11 maanden later, juli afgelopen jaar. BMI 23. Het scheelt 'maar' 8 kilo maar wat een verschil. Er komen nog steeds mensen naar me toe die zeggen dat ze mij zo veranderd vinden. Helaas ben ik nog steeds vreselijk aan het snaaien. Ik moet stoppen! Gelukkig wel gisteren weer gaan C25K' en. Ik kan het!

SPOILER
Wat zie je die 8 kilo goed bij jou :o Mooi hoor!
pi_121288735
pi_121288850
Ohja ik ga ook ff foto zoeken nog :@
pi_121288904
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja ik ga ook ff foto zoeken nog :@
Ja doe eens want jouw resultaat is ook al echt fantastisch LoLa O+ Echt zo'n verschil met toen ik je ooit voor het eerst zag :Y
  maandag 7 januari 2013 @ 21:52:26 #168
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121288966
Ja bij mij zijn enkele kilo's al het verschil tussen chubby en slank. Ik oog volgens mij wel altijd slanker dan ik weeg. Ik kan me nog een sportschool intake heugen (jaaren geleden hoor). Ik woog toen ongeveer 70 kilo en de instructeur was echt verbijsterd. Hij dacht dat de weegschaal stuk was. Want hoe kon ik zoveel wegen!!! :D
Maar: er redelijk uitzien of niet, met 70+ zit ik wel al aan een BMI van boven de 25, dus ik vind het toch niet oke om daar boven te gaan zitten. Op die bovenste foto had ik zelfs een BMI van 27, bereken ik nu.
pi_121289143
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik hoop dat het placebo effect bij jou sterk is *O*

Hier heb ik zitten snoepen van granaatappelpitjes. Zo enorm yum :9
nou ja ik weet gewoon niet wat ik anders moet doen ;( want ik heb straks tentamens en dit weekend ga ik een romantisch weekendje weg met mijn lief

ik kan echt nu niet ziek worden dat zou funest zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121289244
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat zie je die 8 kilo goed bij jou :o Mooi hoor!
ja jeetje zeg! vooral in je gezicht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 7 januari 2013 @ 22:00:13 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121289384
Vind ik ook, echt moeke en meisje. Ehm, ik bedoel jonge vrouw. :D
  maandag 7 januari 2013 @ 22:01:42 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121289465
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:57 schreef Sjeen het volgende:
Lieve BE, maak je het jezelf niet een beetje moeilijk? Iets meer eten bij avondeten, zou dat niet helpen?
Jazeker, maar dan moet ik wel meer koken. ;)
Vandaag ging mis bij het eten overdag. Ik had door een foutje niet meer bij me dan een droge cracker en een salade, als ontbijt en lunch. Heb daar dus ook nog 4 speculaasjes en 6 chocoladeballen bij op. :@
Maar dan nog is het flink karig, en mijn bord broccolistamp maakte het niet goed. ;)

Morgen eet ik echt meer! Promiss!

MaJo, erinrollen gebeurt ook veel hoor. Helaas heb ik er geen werk in kunnen vinden nog. Het is heel populair, heel veel sollicitanten en nu ik kindjes heb is het gewoon geen goede combi. Het is echt heel erg veeleisend en vrijwel niet in part time te doen. Maar ooit ga ik het echt wel doen, het is vlgs mij zo'n mooi vak!
  maandag 7 januari 2013 @ 22:01:45 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121289472
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Niet teveel van die snoepjes nemen, die zoetstoffen kunnen heel naar op je darmen inwerken (het 'laxerend effect', ik krijg er altijd buikpijn van en veel gerommel en een opgeblazen buik). Voel je je straks alsnog ziek!
pi_121289542
Nou daar gaat ie dan:

Voor:
SPOILER
Na:

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 13:11:07 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 22:03:37 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121289603
Wauw Aventura, wat een verschil idd zeg! :Y

En LovelyLady! :o _O_
  maandag 7 januari 2013 @ 22:04:06 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121289634
Spectaculair LovelyLady! Echt een ander mens. Wat goed!
pi_121289757
LovelyLady WOW!! _O_ Wat een verschil zeg! Hoeveel weeg je nu?
pi_121289821
Het motiveert echt enorm die foto's! Thanks! ^O^ :*
pi_121289856
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:06 schreef Isabeau het volgende:
LovelyLady WOW!! _O_ Wat een verschil zeg! Hoeveel weeg je nu?
Afgelopen zondag 94kg (mijn ticker klopt ook niet meer maar ik wil niet aanpassen)
Er zijn dus wel wat kilo's bij geslopen maar nu weer int gareel ^O^ We gaan er weer voor :)

En thanks allemaal *O*
Het voelt ook gewoon lekkerder.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 22:08:16 ]
pi_121290145
Ja Lola, jij lekker ding :* Trots mag je zijn hoor, heb je die tijd een paar keer gezien en ik zie je gewoon krimpen ;)
pi_121290152
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

Niet teveel van die snoepjes nemen, die zoetstoffen kunnen heel naar op je darmen inwerken (het 'laxerend effect', ik krijg er altijd buikpijn van en veel gerommel en een opgeblazen buik). Voel je je straks alsnog ziek!
maar daar kan ik wel mee leven, daar kan ik prima mee studeren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121290182
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:12 schreef douche-eendje het volgende:
Ja Lola, jij lekker ding :* Trots mag je zijn hoor, heb je die tijd een paar keer gezien en ik zie je gewoon krimpen ;)
Whihi :D Jij ook joh :P
Maar ik pas jouw broeken nog steeds niet. :X
pi_121290221
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:07 schreef lezzer het volgende:
Het motiveert echt enorm die foto's! Thanks! ^O^ :*
inderdaad! jeetje wat een boel in een jaar LovelyLady
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121290363
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad! jeetje wat een boel in een jaar LovelyLady
Ja begin ging wel hard zeg :X
Nu niet zo hoor. Ik moet me er ook wel toe zetten om weer (meer) te gaan bewegen, dat is er de laatste 2/3 maanden wel bij ingeschoten
pi_121290378
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Whihi :D Jij ook joh :P
Maar ik pas jouw broeken nog steeds niet. :X
Komt wel :* Bewaar ze maar voor als ze straks nodig zijn, dat ze weg zijn is voor mij al een extra motivatie om echt echt echt niet aan te mogen komen. Ik had de grootste (de 34) aan toen ik op mn zwaarst was, 87 kilo. Heb hier nog 2 broeken in maat 32 liggen maar die zijn ook veel te groot, zit inmiddels afhankelijk van het model in een 29/30
pi_121290547
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Komt wel :* Bewaar ze maar voor als ze straks nodig zijn, dat ze weg zijn is voor mij al een extra motivatie om echt echt echt niet aan te mogen komen. Ik had de grootste (de 34) aan toen ik op mn zwaarst was, 87 kilo. Heb hier nog 2 broeken in maat 32 liggen maar die zijn ook veel te groot, zit inmiddels afhankelijk van het model in een 29/30
Maar jouw heup samenstelling is ook anders, ik heb al 2 kinderen gebaard hoor :D _O-
en het zijn ook lowcut achtige dingen :D
Vraag me af of dat OOIT gaat passen :@
Maar ze liggen in de kast ;) en ik bewaar ze nog wel even hoor :D
pi_121290615
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Maar jouw heup samenstelling is ook anders, ik heb al 2 kinderen gebaard hoor :D _O-
en het zijn ook lowcut achtige dingen :D
Vraag me af of dat OOIT gaat passen :@
Maar ze liggen in de kast ;) en ik bewaar ze nog wel even hoor :D
Joh, mocht het niets zijn geef ze dan maar aan arme broekloze mensen ofzo :P Maar als ze goed zitten scheelt het toch weer wat broeken zoeken.
pi_121290688
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Joh, mocht het niets zijn geef ze dan maar aan arme broekloze mensen ofzo :P Maar als ze goed zitten scheelt het toch weer wat broeken zoeken.
Ga het over een tijdje weer proberen (als ik onder de 90 kom) :D ^O^
pi_121291187
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ga het over een tijdje weer proberen (als ik onder de 90 kom) :D ^O^
Ik hoop voor je dat hij past & dicht kan ;)
pi_121291386
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sterkte met doodgaan alvast. Maar houd bij het doodgaan in gedachte dat het heus ooit een keer beter wordt. Heus.
Let's hope so :'). Heb een run over moeten slaan, ivm doodgaan, maar toen ik dacht aan alle (goede) ervaringen hier de laatste nog wel ff gedaan. Die foto's O+. Jullie zijn best wel geweldig!
pi_121292303
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Let's hope so :'). Heb een run over moeten slaan, ivm doodgaan, maar toen ik dacht aan alle (goede) ervaringen hier de laatste nog wel ff gedaan. Die foto's O+. Jullie zijn best wel geweldig!
Heus! Mijn eerste les met Evy, ermagherd ;( ik ging zó dood! Maar nét die les uitgelopen, helemaal dood :') maar het heeft me erg geholpen met afvallen en m'n conditie is nu awesome :Y Loop nu zonder problemen 15km, anderhalf uur aan één stuk. En als ik 't kan, denk ik altijd maar ;) heb nog nooit in m'n leven een schoolcoopertest gehaald, nooit verder gekomen dan 1200 meter ofzo...

Goed dat je gegaan bent :Y
Ja doei.
pi_121292526
Wow, 15 km, wat goed!

Ik zou nu best een appeltje willen, is dat een heel slecht idee?
pi_121292764
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Wow, 15 km, wat goed!

Ik zou nu best een appeltje willen, is dat een heel slecht idee?
Het is voor iedereen haalbaar. :Y ook voor jou! En tuurlijk! Lekker appeltje :9
Ja doei.
pi_121292977
Die voor en na foto's zijn geweldig!!
Respect dames!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121294989
Hey allemaal!

Ik ben jaren geleden zo'n 20 kilo afgevallen. Ik maak al een tijdje filmpjes op YouTube en besloot deze keer mijn verhaal over het afvallen te vertellen. Misschien dat het jullie kan helpen om vooral door te blijven gaan op de goede weg!

dinsdag 8 januari 2013 @ 07:38:14 #196
54772 Silmarwen
pi_121300571
Gister lag ik al om half 10 te slapen op de bank met giga hoofdpijn. Nu weg.

Yoga geven op de BSO was echt super tof. Leuk dat ze het vonden. :D

O: Havermout met lijnzaad en wat rozijnen + glas water + glaasje jus
T: Sinaasappel + groene thee
L: 2 bruine boterhammen met kaas en tomaat + glas melk
T: Banaan + mandarijn + thee
D: ???
T: Bakje yoghurt

Morgen weer sporten.
pi_121300639
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jazeker, maar dan moet ik wel meer koken. ;)
Vandaag ging mis bij het eten overdag. Ik had door een foutje niet meer bij me dan een droge cracker en een salade, als ontbijt en lunch. Heb daar dus ook nog 4 speculaasjes en 6 chocoladeballen bij op. :@
Maar dan nog is het flink karig, en mijn bord broccolistamp maakte het niet goed. ;)

Morgen eet ik echt meer! Promiss!

Ben je dan iets vergeten mee te nemen? Of kwam er een glitch in de planning waarin je je had voorgenomen om even iets te gaan halen ofzo?

Ik ben echt een dreuzel met plannen. Als ik zie wat jullie allemaal lunchen en er aan denk dat ik dat dus van te voren zou moeten bedenken en zorgen dat het in huis is, dat ik het klaarmaak en meeneem slaat de stress me al om het ochtendhart :o
pi_121300705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
slaat de stress me al om het ochtendhart :o
Daarom maak ik hier 's avonds al een deel klaar tijdens het koken... moet ik toch wachten in de keuken :P
pi_121300723
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 07:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Daarom maak ik hier 's avonds al een deel klaar tijdens het koken... moet ik toch wachten in de keuken :P
Ja, ok, maar ik heb dus zeer regelmatig geen "tijdens het koken". Mijn avondeten is echt all over the place gedurende de week.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 08:03:30 #200
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121300823
Goedemorgen,

Helaas is zoonlief nog niet helemaal opgeknapt dus nog een dagje thuis. Gisteren is prima gegaan dieetsgewijs.

Lijstje:
O: volle yoghurt met lijnzaad, druiven
L: omelet met spek, rauwkostsalade, glas melk
D: Roerbakschotel met broccoli, paprika, champignons, tomaat, ui met kipfilet. Bakje yoghurt

Verder veel thee en water.

Morgenavond uitje met het werk naar Wicked incl. Diner. Hopelijk kan ik me met het diner aan het dieet houden, maar zou moeten lukken als ik het dessert laat staan. Helaas mis ik hierdoor ook mijn sportavond, dus volgende week maar 2x.
pi_121301352
waarom kan je deze week niet een extra avond inplannen om te gaan sporten ?

lijstje hier:
O: banaan/ananas/spinazie sapje
t: 3 gedroogde vijgen
L: bakje havermout
t : een kiwi
D: lamsworstjes met couscous en komkommer-salade

volleybal training ging niet al te goed.. nog last van mijn schouder van het zwemmen afgelopen zondag.. vandaag ook maar een goede sport-bh gaan kopen.. want deze is kapoet :P

dinsdag 8 januari 2013 @ 09:00:51 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121301524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ben je dan iets vergeten mee te nemen? Of kwam er een glitch in de planning waarin je je had voorgenomen om even iets te gaan halen ofzo?

Ik ben echt een dreuzel met plannen. Als ik zie wat jullie allemaal lunchen en er aan denk dat ik dat dus van te voren zou moeten bedenken en zorgen dat het in huis is, dat ik het klaarmaak en meeneem slaat de stress me al om het ochtendhart :o
Ehm... ik krijg wrsch iedereen op mijn hals hiermee, maar ik ben aan het experimenteren met intermittent fasting. Of nou ja, experimenteren. Twee keer in de week eet ik binnen 24 uur alleen een lichte lunch van 4-500kcals.
Dit lijkt heel radicaal en stupide en crashing en... en... maar dat is het niet. Er zijn heel veel onderzoeken waaruit blijkt dat dit juist niet je metabolisme stil legt, maar het juist een boost geeft. Waarom? Omdat het maar voor een hele korte periode is. Het verbruikt alle suikers etc. uit je lijf op en gaat dan aan het vet beginnen.
Het levert sws, naar nu uit die onderzoeken blijkt, heel veel echte gezondheidsvoordelen op mbt diabetes en hart diseases.

Anyway, twee keer in de week dus. Van zondagavond, net na de maaltijd, tot maandagavond.
En dan eet ik dus op zondag mijn avondeten, bijv om 18.30, stop daarna met eten, heb maandag een salade bij de lunch en eet dan om 19.00 gewoon weer avondeten. Het enige dat ik dus wezenlijk oversla die dag is mijn ontbijt en de tussendoortjes.

Voor wie meer wil weten of lezen:
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
http://spartantraining-bl(...)/04/Eat-Stop-Eat.pdf

En deze bbc docu vond ik echt eye-opening: Zelfs als je je proefpersonen na een fast dag mee neemt naar de McDonalds oid, dan nog blijven de gezondheids-verbeteringen overduidelijk.

En gisteren was dus een van die dagen. Alleen had ik deze keer, voor het eerst sinds ik dit drie weken geleden gestart ben, echt ENORME honger, wellicht ook door het mini-griepje waar ik nog vanaf probeer te komen.

*wegduikt

(Op de overige 5 dagen in de week eet ik dus gewoon normaal en keurig volgens de regeltjes, geen gecrash, geen tekorten, de schijf van 5, alles vers etc. etc.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 08-01-2013 09:10:11 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:04:14 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121301580
En dan mijn lijstje voor vandaag:

O: Brinta
T: 2 crackers met boter
L: 2 boterhammen m ossseworst, eentje met cranberry paté
T: kiwi en mandarijn
D: Gehakt-groente prut met rijst en beetje geraspte kaas
T: appel of yoghurt

Hardlopen zit er nog niet in, ik ben van plan te gaan wandelen tussen de middag. :')
Ben van plan he... :@

Oh, en ik ben heel erg blij dat ik mezelf de gewoon aan heb geleerd om op mijn boodschappendag te gaan zitten en te bedenken wat ik de rest van de week ga eten als avondeten. Ik deed dat nooit, met als gevolg een totaal gebrek aan inspiratie en vaak hetzelfde saaie (en vieze) pakjes en zakjes eten.
Nu dus wel gewoon een plan, en soms verschuift het onderling nog wat als iets anders beter uit komt, maar in principe een plan voor de hele week en daar dus ook de boodschappen voor in huis.

Voorbeeldje?
Vrijdag: Pizza (voor het eerst in maanden weer eens, die middag feestje van oudste kind gehad, we waren gesloopt :D )
Zaterdag: kipwraps van Ainsly Harriot
Zondag: vis stoofpotje
Maandag: broccoli stamppot
Dinsdag: gehakt-groenteprutje m rijst
Woensdag: Vegetarische wintersoep m kikkererwten
Donderdag: aardappels, rode kool of spinazie en rundersaucijsjes voor man en kinderen, ik moet nog even iets voor mezelf verzinnen want dat staat met tegenwoordig zo tegen. :@

[ Bericht 51% gewijzigd door BE op 08-01-2013 09:09:35 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:10:51 #204
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121301696
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:48 schreef Barretje80 het volgende:
waarom kan je deze week niet een extra avond inplannen om te gaan sporten?
Ik sport bij een fysio onder begeleiding en donderdagavond heb ik vergadering en vrijdag, zaterdag en zondag kan ik daar niet terecht, dus wordt het maandag.

Overigens hoop ik donderdag en vrijdag wel naar mijn werk te kunnen dus dat is ook een half uur fietsen per dag :)
pi_121301766
vooruit plannen! *O*
hier is het deze week:
di : lamsworstjes met couscous en komkommer
wo: uit eten ( tapas)
do : nieuwjaars receptie/lopend buffet
vr: sucadelappen met zelfgemaakte tagliatelle & spitskool
za: runderrollade met rosti en brocolli
zo: zelfgemaakte kippen soep met brood

:9~

dinsdag 8 januari 2013 @ 09:18:51 #206
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121301857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ehm... ik krijg wrsch iedereen op mijn hals hiermee, maar ik ben aan het experimenteren met intermittent fasting. Of nou ja, experimenteren. Twee keer in de week eet ik binnen 24 uur alleen een lichte lunch van 4-500kcals.
Dit lijkt heel radicaal en stupide en crashing en... en... maar dat is het niet. Er zijn heel veel onderzoeken waaruit blijkt dat dit juist niet je metabolisme stil legt, maar het juist een boost geeft. Waarom? Omdat het maar voor een hele korte periode is. Het verbruikt alle suikers etc. uit je lijf op en gaat dan aan het vet beginnen.
Het levert sws, naar nu uit die onderzoeken blijkt, heel veel echte gezondheidsvoordelen op mbt diabetes en hart diseases.
Nou, dat is dus ook het principe dat mijn diëtiste aangeeft voor mij om geen tussendoortjes te eten in de eerste fase. Ik eet dus dagelijks wel 3 maaltijden, maar dan dus langer, max. 2 weken, maar op basis van hetzelfde principe. Ik vind het dus niet zo'n gek verhaal ;) alleen zou ik zo weinig eten niet volhouden denk.

Overigens is 'smokkelen' bij deze manier wel killing heb ik begrepen, want dan wordt dat afbreken van de vetreserves onderbroken en duurt het weer een paar uur voordat je daar weer aantoe komt.
pi_121302059
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:14 schreef Barretje80 het volgende:
vooruit plannen! *O*
Ja ik mag ook weer, vandaag mn vitatas ophalen.

Vitatas 1-persoons geldig van 4-1-2013 tot en met 10-1-2013
Appel Braeburn, Banaan, Paprika geel, Peulen, Prei, Rammenas, Winterpeen (gewassen)

En volgende week weet ik ook al... :P
Vitatas 1-persoons geldig van 11-1-2013 tot en met 17-1-2013
Appel Jonagold, Broccoli, Raapsteel, Sinaasappels, Sla krop, Wortelpeterselie

Dus eens kijken wat ik daarvan ga maken :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:31:37 #208
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_121302110
Ik zag ergens voorbij komen dat hier een topic over afvallen is. En ik dacht, ik ga eens kijken.

Toen ik zaterdag avond op de weegschaal ben gaan staan ben ik me kapotgeschrokken, 90 kg bij 1m75. Dus ik heb meteen mijn voedingspatroon omgegooid.
Alleen nu ging ik vanochtend op de weegschaal staan en was het nog maar 86,1 kg. Dat lijkt me binnen 2 dagen niet heel gezond. Heeft iemand dit in het begin ook gehad?

Dit is wat ik gisteren gegeten heb:

O: brinta en 1 kop thee
T: Banaan en glas water
L: 2 boterhammen met kalkoenfilet en plakjes komkommer en 1 kop thee
T: Sinaasappel en een glas water
A: Garnalen met mihoen boontjes en rode ui, soort frambozen/aardbeien mousse van de AH.
T: Kop thee + snack a jack.

Dit is verder wel gewoon goed toch?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:51:04 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121302464
Dat gaat wel heel hard maar ik denk dat misschien de laatste kilo's in korte tijd erbij zijn gekomen, dus dan gaan ze er vaak snel weer af. Lijstje ziet er verder goed uit.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:57:58 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121302606
Je vergelijkt sowieso een avondmeting met een ochtendmeting, dat is al niet logisch en als je dan ook nog eens toevallig die dag heel veel vocht vast hield wat je dan evt. zondag al weer kwijt geraakt bent dan kan dit verschil op zich wel.
pi_121302812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Anyway, twee keer in de week dus. Van zondagavond, net na de maaltijd, tot maandagavond.
En dan eet ik dus op zondag mijn avondeten, bijv om 18.30, stop daarna met eten, heb maandag een salade bij de lunch en eet dan om 19.00 gewoon weer avondeten. Het enige dat ik dus wezenlijk oversla die dag is mijn ontbijt en de tussendoortjes.

Voor wie meer wil weten of lezen:
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
http://spartantraining-bl(...)/04/Eat-Stop-Eat.pdf

En deze bbc docu vond ik echt eye-opening: Zelfs als je je proefpersonen na een fast dag mee neemt naar de McDonalds oid, dan nog blijven de gezondheids-verbeteringen overduidelijk.

En gisteren was dus een van die dagen. Alleen had ik deze keer, voor het eerst sinds ik dit drie weken geleden gestart ben, echt ENORME honger, wellicht ook door het mini-griepje waar ik nog vanaf probeer te komen.

*wegduikt

(Op de overige 5 dagen in de week eet ik dus gewoon normaal en keurig volgens de regeltjes, geen gecrash, geen tekorten, de schijf van 5, alles vers etc. etc.)
Ik heb de documentaire al eens eerder gezien. Erg interessant. Ben benieuwd hoe je het ervaart ^O^
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:18:54 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121303068
Ik moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe wel goed beviel eigenlijk. Zeker die van donderdag op vrijdag is heel makkelijk omdat ik vrijdag vrij ben en dat mijn boodschappen en ren en vlieg dag is.
Ik zorg ervoor dat ik de hele dag goed drink (echt sloten groene thee etc.) en dan is de dag om voor ik het goed en wel door heb. Echt honger, zoals gisteren toen werd ik ook echt een beetje wiebelig, heb ik nog niet eerder gehad.
Dus voorlopig wil ik het wel af en toe zo blijven doen. Het is ook echt wel een perfecte manier om je zelfbeheersing te trainen. Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
pi_121303742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
je probeert jezelf dus eigenlijk "gefundeerde reden" te geven om je snaaitrek te negeren?

dinsdag 8 januari 2013 @ 10:48:19 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121303759
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:47 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

je probeert jezelf dus eigenlijk "gefundeerde reden" te geven om je snaaitrek te negeren?
Uhuh! :D
pi_121303803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe wel goed beviel eigenlijk. Zeker die van donderdag op vrijdag is heel makkelijk omdat ik vrijdag vrij ben en dat mijn boodschappen en ren en vlieg dag is.
Ik zorg ervoor dat ik de hele dag goed drink (echt sloten groene thee etc.) en dan is de dag om voor ik het goed en wel door heb. Echt honger, zoals gisteren toen werd ik ook echt een beetje wiebelig, heb ik nog niet eerder gehad.
Dus voorlopig wil ik het wel af en toe zo blijven doen. Het is ook echt wel een perfecte manier om je zelfbeheersing te trainen. Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
Ja dat heb ik ook. Het is een andere vorm van gedragstraining. Je leert luisteren naar wanneer je echt voeding nodig hebt. Ik doe zo'n weinig calorieendag wel iets anders dan jij, maar mijn restrictiedag kan bijvoorbeeld dit zijn:

O: een gekookt eitje en thee
L: een grote kom soep van courgette, paprika, tomaat, knoflook en chorizo
T: een stukje pure chocolade
D: een salade met kip en een fruitsapje.

En dan heb ik echt voldoende :Y
Ik doe dat ook max twee dagen per week. Op de andere dagen tel ik mijn calorieen niet meer, maar zal ik ergens op de 1700 - 1800 zitten denk ik.
pi_121303858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Uhuh! :D
:D
aparte manier :P
want eigenlijk.. stiekem.. diep van binnen weeeeeet je het wel! :Y :Y

dinsdag 8 januari 2013 @ 11:00:23 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121304134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook. Het is een andere vorm van gedragstraining. Je leert luisteren naar wanneer je echt voeding nodig hebt. Ik doe zo'n weinig calorieendag wel iets anders dan jij, maar mijn restrictiedag kan bijvoorbeeld dit zijn:

O: een gekookt eitje en thee
L: een grote kom soep van courgette, paprika, tomaat, knoflook en chorizo
T: een stukje pure chocolade
D: een salade met kip en een fruitsapje.

En dan heb ik echt voldoende :Y
Ik doe dat ook max twee dagen per week. Op de andere dagen tel ik mijn calorieen niet meer, maar zal ik ergens op de 1700 - 1800 zitten denk ik.
Ja, dat is ook een beetje het principe van de 5/2 theorie. 2 dagen 'vasten' (met dus 4-500kcals op die dag, ik vind het fijn het in 1 maaltijd te doen omdat ik nogal heftig kan regeren op koolhydraten) en de andere 5 dagen op ong 75% van je onderhoud gaan zitten om af te vallen. Als je op gewicht wil blijven kan je dan dus gewoon op je onderhoud gaan zitten zonder problemen.

En ja Barretje, ik weet het natuurlijk ook wel, maar als dat gewoon uit zichzelf zou werken zou ik niet veel te zwaar geworden zijn in de first place. ;)
Ik snap ook werkelijk waar niet waarom ik, op zo'n vastendag idd mijn avondeten kan eten en vervolgens niks meer neem terwijl ik een paar dagen later 's avond alsnog 2-3 biscuitjes MOET eten en dat ook echt niet kan laten.
Als ik toch eens wist hoe dat toch werkte... :D
pi_121304171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

Als ik toch eens wist hoe dat toch werkte... :D
quote:
the mind is a very special tool
:P

pi_121304739
Ik heb vanmorgen voor het eerst muesli gegeten. Ik moet er echt nog aan wennen..

Lijstje van vandaag:
O: 250 gram halfvolle yoghurt met 45 gram muesli
T: 1 banaan
L: Italiaanse bol met ananas en 30+ kaas in de oven
T: Eiwitshake met melk en aardbeien
D: weet ik nog niet.

[ Bericht 58% gewijzigd door BananaPancake op 08-01-2013 11:29:07 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:11:58 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121306119
Over lijstjes gesproken!

O: 2 volkoren kapjes, 1 halvajam, 1 30+kaas. 2 biscotti's, droog. Kop thee.
T: 2 granenbiscuitjes en heel veel thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas en 2 cervelaatworst. Het goede broodbeleg was op, vandaar de cervelaat.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Een appel en 2 droge biscotti's. Die zijn overigens over van ons tripje naar Parijs en bijzonder lekker. Soort bescuitje, maar dan kleiner en harder.
D: Left-over zuurkool van gisteren. Klein beetje aardappelpuree, handje spekjes, 3 schijven ananas, lekker veel zuurkool. Uit de oven en steeds vet van de spekjes weggeschept tijdens het bakken. Best aardig zo, denk ik :)
T: Ga misschien zo even yoghurt halen, maar ivm sporten wil ik liever niet meer eten.
S: Uur paardrijden + poetsen, op- en afzadelen.

BananaPancake, waarom die eitwitshake met melk en aardbeien? Kun je niet net zo goed kwark met aardbeien ofzo eten? Of zit er logica achter die ik even mis?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is ook een beetje het principe van de 5/2 theorie. 2 dagen 'vasten' (met dus 4-500kcals op die dag, ik vind het fijn het in 1 maaltijd te doen omdat ik nogal heftig kan regeren op koolhydraten) en de andere 5 dagen op ong 75% van je onderhoud gaan zitten om af te vallen. Als je op gewicht wil blijven kan je dan dus gewoon op je onderhoud gaan zitten zonder problemen.
Ieder z'n ding, ik zou dit niet kunnen. Misschien fysiek wel, maar juist doordat ik helemaal niets mag, ook geen gezonde keuze, ga ik obsessief aan eten zitten denken...

Xx
pi_121306747
Lijstje tot nu toe:

O: roggenbroodje met kaas en tomaat, banaantje glas optimel
T: rijstewafel
L: 3 kleine wraps met philedelphia kruiden, gemengde sla en plakje kipfilet, handje snoep tomaatjes
T: bakje kwark met appel en fris en fruit van bieze
D: spinazie, aardappels, kipcordonblue
T: cappuccino

S: vandaag niet morgen weer ;)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:43:16 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121306846
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Over lijstjes gesproken!

O: 2 volkoren kapjes, 1 halvajam, 1 30+kaas. 2 biscotti's, droog. Kop thee.
T: 2 granenbiscuitjes en heel veel thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas en 2 cervelaatworst. Het goede broodbeleg was op, vandaar de cervelaat.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Een appel en 2 droge biscotti's. Die zijn overigens over van ons tripje naar Parijs en bijzonder lekker. Soort bescuitje, maar dan kleiner en harder.
D: Left-over zuurkool van gisteren. Klein beetje aardappelpuree, handje spekjes, 3 schijven ananas, lekker veel zuurkool. Uit de oven en steeds vet van de spekjes weggeschept tijdens het bakken. Best aardig zo, denk ik :)
T: Ga misschien zo even yoghurt halen, maar ivm sporten wil ik liever niet meer eten.
S: Uur paardrijden + poetsen, op- en afzadelen.

BananaPancake, waarom die eitwitshake met melk en aardbeien? Kun je niet net zo goed kwark met aardbeien ofzo eten? Of zit er logica achter die ik even mis?

[..]

Ieder z'n ding, ik zou dit niet kunnen. Misschien fysiek wel, maar juist doordat ik helemaal niets mag, ook geen gezonde keuze, ga ik obsessief aan eten zitten denken...

Xx
Dat verwachtte ik dus ook. Maar dat gebeurde dus helemaal niet.
De eerste keer was echt een experiment 'eens kijken of ik dat ook kan' en het ging verbazingwekkend makkelijk.
Ik heb ook wel een theorie waarom. ;) Ik zie mezelf wel een beetje als koolhydraat verslaafde en juist doordat ik 's avonds mijn laatste keer eet en dan een nacht eroverheen slaap zijn al die kh's en de reactie erop (insuline oa geloof ik :@ Ik heb een kop als een zeef en onthou alleen de grote lijnen) al weer tot rust gekomen en daardoor heb ik dus juist helemaal niet van dat soort gedachten.

Het wordt zelfs een beetje een 'kick' om juist niet te eten die dag.
Maar ook echt alleen die dag, want de andere 5 dagen eet ik echt wel normaal. :Y
pi_121307111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Over lijstjes gesproken!

Ik doe een workout die veel vraagt van je spieren, daarna drink ik graag zo´n shake, helpt ook tegen spierpijn enzo. In kwark zitten ook veel eiwitten, maar de stoffen in die shake zijn weer speciaal voor spieropbouw. Verder ook niks mis met zo´n shake toch? Ik vind het nog lekker ook.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:56:04 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121307222
Ik heb wel volgende week helaas een weekje wat me altijd weer volledig uit het ritme gooit.
Ik vlieg zondagavond naar Singapore en ben vrijdagochtend weer terug. :')
Probleem is dan altijd als ik weer terug ben na een reis om weer in het gareel te komen met zowel eten als sporten. Daarom baal ik er ook zo van dat ik nu ook niet kan lopen ivm mini-griepje. -O-

Het enige voordeel is dat het eten in Singapore over het algemeen heel goed, en vooral niet standaard-dikmakend is. Ik moet alleen zorgen dat ik weg blijf bij die 'cream-puff' winkel aan de overkant van de straat! :o :D In alle meest heerlijke soorten en maten gevulde soesjes! :o O+ :@

Maar... ik zit op dit moment voor mijn gevoel echt wel heel sterk in de zone. Als ik December zonder kleerscheuren door kom, dan gaat me dat met 4 dagen Singapore ook lukken.

Ik ga sws eens experimenteren met de 'fasting period' tijdens het vliegen. Pas precies in het schema en dan hoef ik ook al die massa-prefab-volmettroep-vliegtuigmeuk niet te eten.
Ik vlieg om 21.00, dus ik kan thuis nog eten en dan ben ik de volgende dag om 16 uur daar, naar het hotel en dan eten lijkt mij echt een prima schema. De vlucht is iets van 12 uur waarvan ik toch veel hoop te slapen. :Y
pi_121307487
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik zet tegenwoordig een pannetje met havermout op tot het kookt, zet het vuur uit en ga dan wat anders doen (douchen, hardlopen, de was) en als ik terugkom is het precies goed :9
*zet pannetje op het (lage) vuur
* gaat fokken
* denkt : hmm best trek!
* FCK! de havermout!
* heeft een pannetje aangebrande havermout en een bak melk over het net schoongemaakt fornuis -O-

not my cup of porridge :N

pi_121307523
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:06 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

*zet pannetje op het (lage) vuur
* gaat fokken
* denkt : hmm best trek!
* FCK! de havermout!
* heeft een pannetje aangebrande havermout en een bak melk over het net schoongemaakt fornuis -O-

not my cup of porridge :N
Er staat ook: vuur uit :D niet op een laag pitje :*
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:16:56 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121307804
:D barretje! -O-
pi_121307855
:D :@

ik kan wel weer om mezelf lachen hoor :P

pi_121307989
BE, ik vind het wel knap, die 24 uur op 500 kcal. Als het voor jou werkt, zou ik het lekker blijven doen. En Singapore moet een eitje zijn, gewoon lekker gezond en lokaal eten :9.

Nu ik zo gefocust ben met bewegen en eten, hoop ik eindelijk wat meer ritme in m'n leven te krijgen. Dat is echt de tering van alleen wonen wel, ik kan doen, maar vooral laten, wat ik wil :{. Ben ook al-tijd moe. Dat moet toch anders kunnen...
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:23:18 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121308054
Weet je, dat moe zou ook nog wel eens een heel stuk beter kunnen gaan worden als je gezonder eet en minder suikers binnen krijgt.
De keren dat ik me nu laat gaan merk ik dat ook meteen en voel ik me alsof iemand me een klap heeft gegeven met een hamer. :{
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:44:58 #231
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121308965
Ohai. :@

Ik meld me hier ook; er moeten nogal wat kilo's verdwijnen. Dat ik me nu meld heeft niks met goede voornemens te maken maar wel met het feit dat ik nu weer een beetje mag gaan sporten.
Een maandje geleden ben ik bevallen. Tijdens de zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen en er zijn er nu 16 af in een maand tijd zonder dat ik er iets voor heb gedaan. Yay voor vocht vasthouden tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding. :D

Dat laaste zorgt er ook voor dat ik het heel langzaam en goed aan moet gaan pakken. Mijn 'plan' is doodsimpel: Meer bewegen en minder en gezonder eten. Klinkt simpel maar 't gaat in de praktijk vast weer vies tegenvallen. :')
A grand adventure has begun.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:16:14 #232
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121310139
Keshet :W Succes!

Plan van aanpak klinkt goed, heb je voor jezelf een doel gesteld qua gewicht of kilo's oid?

BE, aan dat vliegtuigvoer mis je meestal niets ;) tenzij Swissair want goddelijke chocolaatjes :@
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:18:14 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121310223
Nou... KLM deelt tegenwoordg Punselie's uit! :9 :9~

Ik was al aan het overwegen om de vegetarische maaltijd aan te vragen, maar zoals jij al zegt... je mist er niks aan.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:26:36 #234
265732 Keshet
pi_121310572
Als je wilt eten in het vliegtuig zou ik inderdaad voor de vegetarische maaltijd gaan BE. Dat lijkt meestal nog het meest op eten. :@

Happy! :W Jeetje, wat een hoop 'bekenden' hier! Mijn doel is om ongeveer 30 kilo af te vallen; nog 28 op dit moment.
Als er 20kg afgaat is mijn BMI 25; dat is al een mooi streven. Als er 30kg af is is mijn BMI 23 en ik weet uit het verleden dat ik me rond dat gewicht het prettigst voel.
Merken jullie dat ik het lastig vind om mijn huidige gewicht te melden? Toch een vorm van schaamte ofzo.

Maar het belangrijkste vind ik echt dat ik weer lekkerder in mijn vel ga zitten door weer te gaan sporten (hardlopen) en door gezonder te eten.
pi_121310750
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... KLM deelt tegenwoordg Punselie's uit! :9 :9~

Ik was al aan het overwegen om de vegetarische maaltijd aan te vragen, maar zoals jij al zegt... je mist er niks aan.
Vliegtuigvoer idd vega, en het liefst nog aziatische vega reserveren indien mogelijk. Had toen rijst met gekruide tempeh, satesaus, groenten en een lekker stuk kruidkoek :D T is wel afhankelijk van welke maatschappij je vliegt, Royal Air Maroc is heel consequent in het negeren van vega -.-
pi_121310777
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Keshet het volgende:

Happy! :W Jeetje, wat een hoop 'bekenden' hier!
veel net-bevallen-moeders :D
quote:
Merken jullie dat ik het lastig vind om mijn huidige gewicht te melden? Toch een vorm van schaamte ofzo.
das ook wel een beetje de " gewoonte" hier.. je gewicht is toch afhankelijk van je lengte :D

pi_121310914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Keshet het volgende:
Mijn doel is om ongeveer 30 kilo af te vallen; nog 28 op dit moment.
Als er 20kg afgaat is mijn BMI 25; dat is al een mooi streven. Als er 30kg af is is mijn BMI 23 en ik weet uit het verleden dat ik me rond dat gewicht het prettigst voel.

Wat je schrijft lijkt me in ieder geval niet te kloppen; 2 BMI punten voor 10 kilo verschil geeft een lengte van 2m23 aan.

Dan ben je een kop groter dan ik :o :P
It was delicious.
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 14:35:03 #238
5428 crew  miss_sly
pi_121310973
Keshet :W

Wij hebben het even erg druk gehad, dus meeposten had ik geen tijd voor. Maar ik ga het nu echt weer oppakken.

Het bewegen in de vorm van naar mijn werk fietsen drie keer per week zit er goed in. Het is al zo'n automatisme dat ik 's ochtends sowieso naar mijn fiets loop, dan pas merk als het echt heel slecht weer is, en dan pas bedenk of ik toch maar met B mee zal rijden. Vaak is het dan al te laat, is hij al weg, en ga ik toch maar fietsen. En meestal valt het qua nattigheid dan toch best mee :)

Een goeie tactiek tegen snaaitrek hier: breien! Als ik dan zo druk bezig ben, neem ik niet de tijd om even te stoppen om iets te snoepen te pakken. Niet dat we dat normaal in huis hebben, maar zo in december is er altijd wel wat. Ik heb er inmiddels ook een gewoonte van gemaakt om thuis meer thee te drinken, en dat werkt ook goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:38:00 #239
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121311098
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:30 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

veel net-bevallen-moeders
Nou ja, net bevallen :X Daan wordt volgende maand 3 jaar..... Ik had dit natuurlijk 2,5 jr geleden moeten doen, dat had 10 kilo gescheeld...

Anyhow, hier moet er ook minimaal 30 kilo af maar eigenlijk 40 kilo voor een gezond gewicht, maar dan zit ik op een gewicht van toen ik 16 jaar was.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:39:25 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121311148
Keshet, ik heb dat ook heel lang gehad hoor, dat ik niet hardop wilde melden wat ik woog. Hield ik alleen de totale kilo's eraf bij, maar niet waar ik vandaan kwam enzo.
Nu ik weer in een beetje normalere waarden terecht kom durf ik weer steeds meer. :Y

Uniek, over hoe ik me erbij voel trouwens, ik keek vanmorgen in de spiegel en ineens drong het tot me door dat ik weer meer en meer de richting op ga van 'normaal'. Dat ze zouden zeggen 'vrouw met normaal postuur'. En dat was ineens wel even een hele gekke gewaarwording. :D
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:40:55 #241
265732 Keshet
pi_121311227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:33 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Wat je schrijft lijkt me in ieder geval niet te kloppen; 2 BMI punten voor 10 kilo verschil geeft een lengte van 2m23 aan.

Dan ben je een kop groter dan ik :o :P
Crap. Rekenen kan ik ook al niet meer. :+

Anyways, ik weeg nu 107kg en wil in ieder geval naar de 85. Ik ben 1.87m lang trouwens.

Klinkt goed allemaal Sly! Ik vind fietsen 's ochtends vroeg zo heerlijk altijd!

BE, ik heb altijd al moeite gehad met mijn gewicht. Een jaar of 7 geleden ben ik ook van de 110 naar de 85 gegaan en ik voelde me zó lekker toen ik zoveel gewicht kwijt was!

Vroeger zat ik op Scouting en als je dan een dag ging lopen met je rugzak met tent, slaapspullen, pannen en al die andere zooi dan zorgde je er wel voor dat je met niet meer dan 10-12kg liep. Nu loop ik dus consequent met 25-30kg te veel, ieder dag, dag en nacht. Ok, het zit meer verdeeld over je lichaam dan wanneer het in je rugzak zit maar toch!
Eigenlijk zou ik ergens in huis een vuilniszak neer moeten zetten met 30kg aan suiker en dan elke keer als ik een kilo kwijt ben zo'n pak er uit moeten halen. Maar ja, wat doe je dan met die overbodige pakken suiker he. :')
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:42:39 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121311291
Wow, wat ben jij lang! :o Mss vanwege je ieniminidochter, maar ik had jou altijd als een kleine vrouw in gedachten! :D :?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:46:02 #243
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121311439
Haha, ja, idd. Ik had zo'n 175cm in gedachten ofzo

Ik ben ieniminie met mijn 163cm (wat funest is voor BMI want schiet omhoog)
pi_121311470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:46 schreef happyme28 het volgende:
Ik ben ieniminie met mijn 163cm (wat funest is voor BMI want schiet omhoog)
Dan ligt ons doelgewicht vast bij elkaar in de buurt :+ Ben ook 163 cm kort.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:50:18 #245
265732 Keshet
pi_121311589
Whaha nee joh! Ik was op mijn 12e al 1.80m! Gelukkig is de groei daarna wat minder hard gegaan. En gelukkig is de geboortelengte van eventuele kinderen niet gerelateerd aan je lichaamslengte. :D
M'n tweede was dan wel 51cm bij geboorte. ;)

Het 'voordeel' aan die lengte is inderdaad wel dat je de kilo's iets minder snel ziet. Als ik het een keer met mensen over mijn gewicht heb dan geloven ze ook nooit dat ik 'zoveel' weeg. Maar, helaas wel dus.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:51:59 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121311643
Ja, dat van dat gewicht wat je kwijt bent. Ik ben nu in een jaar tijd een hele Sasha kwijt. Ik moet er niet aan denken dat de hele dag door te dragen! :o :D
pi_121312003
:W Keshet!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121312990
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:46 schreef douche-eendje het volgende:

Dan ligt ons doelgewicht vast bij elkaar in de buurt :+ Ben ook 163 cm kort.
Je bent dus eigenlijk gewoon te kort voor je gewicht! :o Logische oplossing: langer worden *)
pi_121313070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bent dus eigenlijk gewoon te kort voor je gewicht! :o Logische oplossing: langer worden *)
Oh, daar kun je je voor laten opereren in India last ik laatst in R&P, dan maken ze je benen langer.
Ja doei.
pi_121313294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:28 schreef motorbloempje het volgende:

Oh, daar kun je je voor laten opereren in India last ik laatst in R&P, dan maken ze je benen langer.
Klinkt goed :Y
pi_121313324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt goed :Y
Breken ze ze wel eerst even.
Ja doei.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:34:56 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121313335
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Doe maar niet, ben al lang genoeg...
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:35:22 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121313352
Had ik al gezegd dat ik vanochtend exact m'n oude atl was btw? :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:43:57 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121313713
Nope, maarreh... nice! :Y _O_
pi_121313890
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee ik gooi het wel op vega-eten, te weinig groeihormonen binnen gekregen de afgelopen 6.5 jaar :+
Flauw grapje... voor degenen die de docu rauw/rauwer hebben gezien :P
pi_121314286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef Tink89 het volgende:
Had ik al gezegd dat ik vanochtend exact m'n oude atl was btw? :)
Nice! Vanaf welke leeftijd begin je dan te rekenen eigenlijk?
Ik woog op de middelbare school 66 kilo (was toen al 8 kilo afgevallen na m'n allereerste lijnpoging) bij dezelfde lengte als die ik nu heb, maar het lijkt me niet realistisch om daar weer naar te streven..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:00:36 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121314372
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:58 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Nice! Vanaf welke leeftijd begin je dan te rekenen eigenlijk?
Ik woog op de middelbare school 66 kilo (was toen al 8 kilo afgevallen na m'n allereerste lijnpoging) bij dezelfde lengte als die ik nu heb, maar het lijkt me niet realistisch om daar weer naar te streven..
Een jaar of 16... Da's nu bijna 8 jaar geleden. Sindsdien ben ik zo licht/zwaar niet meer geweest.
pi_121314432
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Een jaar of 16... Da's nu bijna 8 jaar geleden. Sindsdien ben ik zo licht/zwaar niet meer geweest.
Oh dat vind ik echt knap! :D

Ik ben altijd zo benieuwd naar hoeveel kilo ik kwijt zal kunnen raken, omdat ik ook vrij breed gebouwd ben en vrij gespierd ben van mezelf.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:15:28 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121314982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

:o Dat had ik niet in de gaten. Ik dacht dat je die van laatst bedoelde! :o
Dat is helemaal gaaf zeg! :Y _O_

Ik heb er een paar als ik op die manier na ga denken.
Toen ik net op mezelf woonde ben ik eens van 84 terug gegaan naar 74,5. Ik was toen 23 ofzo, dus 14-15 jaar geleden, dat zou een mooie zijn om te proberen te halen. Maar een andere die ik nog wel weet was toen ik terug kwam van mijn stage in Engeland. Ik moest daar naar de medical service en kreeg op mijn kop dat ik te zwaar was, toen 79 kilo. Toen ik 5 maanden later thuis kwam woog ik 71 kilo. Maar goed, toen was ik dus ehm, een jaar of 20, dat is wel heel ver terug grijpen. ;) En als ik nog verder terug ga moet ik naar de 65 kilo of zo. Mocht ik willen zeg maar. :D
(Vlgs mij ook niet mooi meer dan, met 50+ kilo aan los vel dan ;) )

Mijn eerste, zeker weten haalbare, doel is de 80. Van daaruit zou ik echt nog wel verder willen, maar gezien waar ik vandaan kom zou het ook geen schande zijn als ik dat gewoon vast zou weten te houden.
pi_121315523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Dat had ik niet in de gaten. Ik dacht dat je die van laatst bedoelde! :o
Dat is helemaal gaaf zeg! :Y _O_

Ik heb er een paar als ik op die manier na ga denken.
Toen ik net op mezelf woonde ben ik eens van 84 terug gegaan naar 74,5. Ik was toen 23 ofzo, dus 14-15 jaar geleden, dat zou een mooie zijn om te proberen te halen. Maar een andere die ik nog wel weet was toen ik terug kwam van mijn stage in Engeland. Ik moest daar naar de medical service en kreeg op mijn kop dat ik te zwaar was, toen 79 kilo. Toen ik 5 maanden later thuis kwam woog ik 71 kilo. Maar goed, toen was ik dus ehm, een jaar of 20, dat is wel heel ver terug grijpen. ;) En als ik nog verder terug ga moet ik naar de 65 kilo of zo. Mocht ik willen zeg maar. :D
(Vlgs mij ook niet mooi meer dan, met 50+ kilo aan los vel dan ;) )

Mijn eerste, zeker weten haalbare, doel is de 80. Van daaruit zou ik echt nog wel verder willen, maar gezien waar ik vandaan kom zou het ook geen schande zijn als ik dat gewoon vast zou weten te houden.
Mijn doel is ook eerst de 80 te halen. Dat woog ik vorig jaar voor de zomervakantie een hele tijd. Stabiel dus.. Daar blijf ik altijd een beetje hangen, maar ik hoop er toch onder te kunnen komen deze keer. We gaan het zien!

Heeft iemand een idee voor een lekker en gezond recept voor volkorenwraps?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:41:46 #261
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121316074
250 gram volkorenbloem
150ml lauw water
1 eetlepeltje zonnebloemolie
klein beetje zout

Kneden, laten rusten.
Even in een droge koekenpan op hoog vuur, ongeveer 40 seconden elke kant, maar is even zelf bekijken
pi_121316249
Thanks! :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:48:32 #263
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_121319126
Heb gewoon mogen 'dribbelen' bij de fysio. 2 rondjes door de zaal. Als dit doorzet zal er misschien wel eens wat afgaan ook dan *O*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 januari 2013 @ 17:51:26 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121319222
Keshet :W

Voor mijn volwassen atl moet ik nog 20 kilo kwijt... Lijkt me vrij onhaalbaar.
pi_121319497
atl :?
pi_121319614
all time low
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121320011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:00 schreef rhubarbje het volgende:
all time low
En hoe bepaal je dat? Mijn enige atl waar ik echt zeker van ben is mn geboortegewicht :+
pi_121320067
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En hoe bepaal je dat? Mijn enige atl waar ik echt zeker van ben is mn geboortegewicht :+
er word mee bedoeld sinds je begonnen bent met dieten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121320903
Hongerrrrr. Veel te weinig gegeten. Bruin broodje brie vanmiddag en net voordat ik in de trein stapte een gore kipwrap van de hema to go. Gelukkig staat die stoofpot op me te wachten thuis :9.

De spierpijn van het rennen waggelen gisteren valt best mee overigens, dus heb er zin an om morgen weer tekeer te gaan.
pi_121320995
Ik heb overigens als doel 80 kg. Das nog redelijk ruim bij 1.75m, maar ik ben vrij breed gebouwd en het zou je héél erg verbazen als lager dan 80 haalbaar of überhaupt wenselijk is. Ik wil wel iets van vorm houden.
pi_121321024
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Hongerrrrr. Veel te weinig gegeten. Bruin broodje brie vanmiddag en net voordat ik in de trein stapte een gore kipwrap van de hema to go. Gelukkig staat die stoofpot op me te wachten thuis :9.

De spierpijn van het rennen waggelen gisteren valt best mee overigens, dus heb er zin an om morgen weer tekeer te gaan.
Had je dat broodje brie en die vieze kipwrap in je planning staan?
Zo ja: :? :?
Zo nee: o|O je eten gaan plannen, dan hoef je ook geen gore kipwraps te eten en honger te hebben!
pi_121321043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
250 gram volkorenbloem
150ml lauw water
1 eetlepeltje zonnebloemolie
klein beetje zout

Kneden, laten rusten.
Even in een droge koekenpan op hoog vuur, ongeveer 40 seconden elke kant, maar is even zelf bekijken
*) lekker recept hè? :+ Ga ze ook zo maken :9 fajitas vanavond.
Ja doei.
pi_121321184
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had je dat broodje brie en die vieze kipwrap in je planning staan?
Zo ja: :? :?
Zo nee: o|O je eten gaan plannen, dan hoef je ook geen gore kipwraps te eten en honger te hebben!
Nee vanochtend verslapen dus dit is allemaal stationsvoer onderweg naar en van college. Echt niet lekker (nou ja, het broodje brie wel) en duuuuur. Dus dat doen we niet meer.
pi_121321282
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:45 schreef clumsy_clown het volgende:

Nee vanochtend verslapen dus dit is allemaal stationsvoer onderweg naar en van college. Echt niet lekker (nou ja, het broodje brie wel) en duuuuur. Dus dat doen we niet meer.
Als ik me vanochtend had verslapen dan had ik de koelkast even open moeten doen en alles wat klaar stond in mijn tas schuiven voor ik de deur uit ging. Ideaal!
pi_121321442
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik me vanochtend had verslapen dan had ik de koelkast even open moeten doen en alles wat klaar stond in mijn tas schuiven voor ik de deur uit ging. Ideaal!
Ja, nee, ik vind vooraf gesmeerde boterhammen echt heel goor :@. Maar je hebt gelijk, het was gewoon een slechte planning. Ik bleek ook geen fruit meer te hebben om mee te pakken enzo.
pi_121321513
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:51 schreef clumsy_clown het volgende:

Ja, nee, ik vind vooraf gesmeerde boterhammen echt heel goor :@. Maar je hebt gelijk, het was gewoon een slechte planning. Ik bleek ook geen fruit meer te hebben om mee te pakken enzo.
Ik eet dan ook geen boterhammen bij de lunch 8-) Want idd, voorgesmeerde boterhammen zijn niet echt lekker.
pi_121321847
Ik vind eten plannen ook kei lastig
we hebben geen auto dus doen kleine boodschappen en de dag heeft gewoon zelden een vaste structuur
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 januari 2013 @ 19:04:08 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121322041
Een kind krijgen is echt de remedie om structuur in je leven te krijgen :P
pi_121322090
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik hou het voorlopig nog wel even bij mn groente&fruitabo :P Mooie basis om maaltijden op te plannen, haha.
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 19:19:16 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121322657
:W De tweede dag van mijn dieet zit er weer bijna op *O* Het zal wel niet zo zijn maar voel me gelijk al lichter :@ Minder opgeblazen in ieder geval.

Lijstje:

O: yoghurt met blauwe bessen en een beetje agavesiroop, kop groene thee
L: Broodje met eiersalade en een kop koffie (ja ik heb gezondigd :@ Was bij een begrafenis en daar was niets anders), flesje actimel
T: salade met kip, ei en groenten
D: Zalm met broccoli

Op het broodje na is alles dus weer goed gegaan vandaag *O*
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:26:58 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121323028
Pfft, heb al drie dagen flink last van m'n darmen en maag en ga zo paardrijden... Ben bang dat 't vies gaat tegenvallen :(

Njah, heb iig goed gegeten vandaag en hoop dat 't snel bijtrekt :)

Xx
pi_121323456
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:04 schreef Sjeen het volgende:
Ja die tip heb ik vaker gehad maar vind ik nog vrij drastisch :').
pi_121324758
Werkt wel als een dolle. En niet alleen voor je structuur, gezien t feit dat volgens mij half OUD in dit topic zit :)
pi_121325072
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:03 schreef Vanyel het volgende:
Werkt wel als een dolle. En niet alleen voor je structuur, gezien t feit dat volgens mij half OUD in dit topic zit :)
ja daaruit durf ik de voorzichtige conclusie te trekken dat zo'n minimens huisvesten in je buik niet zo goed is voor je lijntje :P
weer een reden om het niet te doen ;)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_121325588
Ik ben nu 3 kilo lichter dan toen ik bijna drie jaar geleden zwanger werd w/
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 januari 2013 @ 20:18:56 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121325596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja daaruit durf ik de voorzichtige conclusie te trekken dat zo'n minimens huisvesten in je buik niet zo goed is voor je lijntje :P
weer een reden om het niet te doen ;)
nou... Bij mij was dat prima voor mijn lijn. 12 kilo aangekomen en die ook praktisch meteen weer kwijt. Mijn startgewicht was een ander verhaal :')
pi_121326444
Ik hou het bij de katten, voorlopig. Da's al genoeg verantwoordelijkheid :+. Die stoofpot is trouwens bizar!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:05:17 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121328150
Interessant programma (althans, dat vind ik): Secret eaters, zondag op TLC. Mensen met overgewicht worden gevolgd met een verborgen camera. Na een tijdje worden ze geconfronteerd met hun gedrag, om ze te helpen met afvallen. Interessant detail, zelf denken ze vooraf dat ze goed aten, in ieder geval niet teveel! Tussendoor allerlei feitjes en inzichten uit recent onderzoek. Ik vind het een leuk programma.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:24:32 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121329184
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hou het bij de katten, voorlopig. Da's al genoeg verantwoordelijkheid :+. Die stoofpot is trouwens bizar!
Lekker?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 januari 2013 @ 21:34:07 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121329777
Lijstje:

O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie met koffiemelk
T - appel, 2 zachte wafeltjes, thee
L - 4 sneden bruin, kaas, mosterd, thee
T - halve harde wafel, koffie verkeerd
D - groene paprika, macaroni met gehakt-tomatensaus, salade, water
T - bakje yoghurt met beetje honing, thee
S - naar stad gefietst en terug, halve stad doorgelopen op hoog tempo.
pi_121331983
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lekker?
Lekker ja. Dat is blijkbaar weggevallen :').
pi_121333225
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:05 schreef Aventura het volgende:
Interessant programma (althans, dat vind ik): Secret eaters, zondag op TLC. Mensen met overgewicht worden gevolgd met een verborgen camera. Na een tijdje worden ze geconfronteerd met hun gedrag, om ze te helpen met afvallen. Interessant detail, zelf denken ze vooraf dat ze goed aten, in ieder geval niet teveel! Tussendoor allerlei feitjes en inzichten uit recent onderzoek. Ik vind het een leuk programma.
maar is dit voor ze uitgelegd is wat goed is en wat niet of er na?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 januari 2013 @ 22:44:20 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121333608
In het kader van voor en na foto's

SPOILER
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:00:52 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121341450
Mooi Sjeen! :Y _O_
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:04:54 #295
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121341473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar is dit voor ze uitgelegd is wat goed is en wat niet of er na?
nou ze wisten globaal heus wel wat goed en slecht voedsel was. Alleen ze waren in ontkenning over of en hoeveel ze dat slechte voedsel aten. Zo had een vrouw in haar eetdagboek genoteerd dat ze in een week een paar snacks had gegeten. De camera vertelde een ander verhaal. Ze had voor 4000 kcal gesnaaid. Zou ze dat laten zou ze in 1 jaar 15 kg afvallen (ofzo). Volgens mij zou zo' n camera voor veel mensen een eye-opener zijn.
pi_121341495
Wil je trouwens nooit meer je haar 'pittig kort' knippen? Lang haar staat je veel mooier! En _O_ natuurlijk!!!
Ja doei.
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:08:23 #297
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121341506
Sjeen, je ziet er goed uit! Chapeau.
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:08:51 #298
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121341507
Morning..... Vroeg wakker hier. Zo aan het werk, thuis weliswaar maar kleine is opgeknapt en oma komt zo om lekker met 'm op pad te gaan.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik was niet ontevreden. De eerste kilo's zijn eraf.

Even met de billen bloot:

Wil iemand hem in de OP plaatsen?

Gisteren wederom een goede dag. Mijn lijstje:
O: Yoghurt met lijnzaad, peer
L: Mozzarella met tomaat. Stuk komkommer, handje walnoten, blokje kaas, glas melk
D: Groot bord penen met gebakken champignons en ui, rundersaucijs, bakje griekse yoghurt

Merk echt dat het honger gevoel stukken minder is. Alleen tussen 11 en 12 is het nog wel aanwezig, zeker als ik al om 6.30 uur gegeten heb. Even aankijken en anders maar een gekookt eitje toevoegen aan het ontbijt af en toe.
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:18:17 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121341601
Nieuwe ATL :D En dus ook een nieuwe foto en een tickerupdate. I'm in the zone *O*

SPOILER
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:18:53 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121341606
En dan gooi ik meteen...
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:19:27 #301
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121341613
Het topic dicht! Gewoon omdat het kan :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')