maar daar kan ik wel mee leven, daar kan ik prima mee studerenquote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
Niet teveel van die snoepjes nemen, die zoetstoffen kunnen heel naar op je darmen inwerken (het 'laxerend effect', ik krijg er altijd buikpijn van en veel gerommel en een opgeblazen buik). Voel je je straks alsnog ziek!
Whihiquote:Op maandag 7 januari 2013 22:12 schreef douche-eendje het volgende:
Ja Lola, jij lekker dingTrots mag je zijn hoor, heb je die tijd een paar keer gezien en ik zie je gewoon krimpen
inderdaad! jeetje wat een boel in een jaar LovelyLadyquote:Op maandag 7 januari 2013 22:07 schreef lezzer het volgende:
Het motiveert echt enorm die foto's! Thanks!![]()
Ja begin ging wel hard zegquote:Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
inderdaad! jeetje wat een boel in een jaar LovelyLady
Komt welquote:Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
WhihiJij ook joh
Maar ik pas jouw broeken nog steeds niet.
Maar jouw heup samenstelling is ook anders, ik heb al 2 kinderen gebaard hoorquote:Op maandag 7 januari 2013 22:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Komt welBewaar ze maar voor als ze straks nodig zijn, dat ze weg zijn is voor mij al een extra motivatie om echt echt echt niet aan te mogen komen. Ik had de grootste (de 34) aan toen ik op mn zwaarst was, 87 kilo. Heb hier nog 2 broeken in maat 32 liggen maar die zijn ook veel te groot, zit inmiddels afhankelijk van het model in een 29/30
Joh, mocht het niets zijn geef ze dan maar aan arme broekloze mensen ofzoquote:Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Maar jouw heup samenstelling is ook anders, ik heb al 2 kinderen gebaard hoor![]()
en het zijn ook lowcut achtige dingen
Vraag me af of dat OOIT gaat passen
Maar ze liggen in de kasten ik bewaar ze nog wel even hoor
Ga het over een tijdje weer proberen (als ik onder de 90 kom)quote:Op maandag 7 januari 2013 22:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Joh, mocht het niets zijn geef ze dan maar aan arme broekloze mensen ofzoMaar als ze goed zitten scheelt het toch weer wat broeken zoeken.
Ik hoop voor je dat hij past & dicht kanquote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ga het over een tijdje weer proberen (als ik onder de 90 kom)![]()
Let's hope soquote:Op maandag 7 januari 2013 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sterkte met doodgaan alvast. Maar houd bij het doodgaan in gedachte dat het heus ooit een keer beter wordt. Heus.
Heus! Mijn eerste les met Evy, ermagherdquote:Op maandag 7 januari 2013 22:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Let's hope so. Heb een run over moeten slaan, ivm doodgaan, maar toen ik dacht aan alle (goede) ervaringen hier de laatste nog wel ff gedaan. Die foto's
. Jullie zijn best wel geweldig!
Het is voor iedereen haalbaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Wow, 15 km, wat goed!
Ik zou nu best een appeltje willen, is dat een heel slecht idee?
Ben je dan iets vergeten mee te nemen? Of kwam er een glitch in de planning waarin je je had voorgenomen om even iets te gaan halen ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jazeker, maar dan moet ik wel meer koken.
Vandaag ging mis bij het eten overdag. Ik had door een foutje niet meer bij me dan een droge cracker en een salade, als ontbijt en lunch. Heb daar dus ook nog 4 speculaasjes en 6 chocoladeballen bij op.![]()
Maar dan nog is het flink karig, en mijn bord broccolistamp maakte het niet goed.
Morgen eet ik echt meer! Promiss!
Daarom maak ik hier 's avonds al een deel klaar tijdens het koken... moet ik toch wachten in de keukenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
slaat de stress me al om het ochtendhart
Ja, ok, maar ik heb dus zeer regelmatig geen "tijdens het koken". Mijn avondeten is echt all over the place gedurende de week.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daarom maak ik hier 's avonds al een deel klaar tijdens het koken... moet ik toch wachten in de keuken
Ehm... ik krijg wrsch iedereen op mijn hals hiermee, maar ik ben aan het experimenteren met intermittent fasting. Of nou ja, experimenteren. Twee keer in de week eet ik binnen 24 uur alleen een lichte lunch van 4-500kcals.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ben je dan iets vergeten mee te nemen? Of kwam er een glitch in de planning waarin je je had voorgenomen om even iets te gaan halen ofzo?
Ik ben echt een dreuzel met plannen. Als ik zie wat jullie allemaal lunchen en er aan denk dat ik dat dus van te voren zou moeten bedenken en zorgen dat het in huis is, dat ik het klaarmaak en meeneem slaat de stress me al om het ochtendhart
Ik sport bij een fysio onder begeleiding en donderdagavond heb ik vergadering en vrijdag, zaterdag en zondag kan ik daar niet terecht, dus wordt het maandag.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:48 schreef Barretje80 het volgende:
waarom kan je deze week niet een extra avond inplannen om te gaan sporten?
Nou, dat is dus ook het principe dat mijn diëtiste aangeeft voor mij om geen tussendoortjes te eten in de eerste fase. Ik eet dus dagelijks wel 3 maaltijden, maar dan dus langer, max. 2 weken, maar op basis van hetzelfde principe. Ik vind het dus niet zo'n gek verhaalquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm... ik krijg wrsch iedereen op mijn hals hiermee, maar ik ben aan het experimenteren met intermittent fasting. Of nou ja, experimenteren. Twee keer in de week eet ik binnen 24 uur alleen een lichte lunch van 4-500kcals.
Dit lijkt heel radicaal en stupide en crashing en... en... maar dat is het niet. Er zijn heel veel onderzoeken waaruit blijkt dat dit juist niet je metabolisme stil legt, maar het juist een boost geeft. Waarom? Omdat het maar voor een hele korte periode is. Het verbruikt alle suikers etc. uit je lijf op en gaat dan aan het vet beginnen.
Het levert sws, naar nu uit die onderzoeken blijkt, heel veel echte gezondheidsvoordelen op mbt diabetes en hart diseases.
Ja ik mag ook weer, vandaag mn vitatas ophalen.quote:
Ik heb de documentaire al eens eerder gezien. Erg interessant. Ben benieuwd hoe je het ervaartquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm... ik krijg wrsch iedereen op mijn hals hiermee, maar ik ben aan het experimenteren met intermittent fasting. Of nou ja, experimenteren. Twee keer in de week eet ik binnen 24 uur alleen een lichte lunch van 4-500kcals.
Dit lijkt heel radicaal en stupide en crashing en... en... maar dat is het niet. Er zijn heel veel onderzoeken waaruit blijkt dat dit juist niet je metabolisme stil legt, maar het juist een boost geeft. Waarom? Omdat het maar voor een hele korte periode is. Het verbruikt alle suikers etc. uit je lijf op en gaat dan aan het vet beginnen.
Het levert sws, naar nu uit die onderzoeken blijkt, heel veel echte gezondheidsvoordelen op mbt diabetes en hart diseases.
Anyway, twee keer in de week dus. Van zondagavond, net na de maaltijd, tot maandagavond.
En dan eet ik dus op zondag mijn avondeten, bijv om 18.30, stop daarna met eten, heb maandag een salade bij de lunch en eet dan om 19.00 gewoon weer avondeten. Het enige dat ik dus wezenlijk oversla die dag is mijn ontbijt en de tussendoortjes.
Voor wie meer wil weten of lezen:
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
http://spartantraining-bl(...)/04/Eat-Stop-Eat.pdf
En deze bbc docu vond ik echt eye-opening: Zelfs als je je proefpersonen na een fast dag mee neemt naar de McDonalds oid, dan nog blijven de gezondheids-verbeteringen overduidelijk.
En gisteren was dus een van die dagen. Alleen had ik deze keer, voor het eerst sinds ik dit drie weken geleden gestart ben, echt ENORME honger, wellicht ook door het mini-griepje waar ik nog vanaf probeer te komen.
*wegduikt
(Op de overige 5 dagen in de week eet ik dus gewoon normaal en keurig volgens de regeltjes, geen gecrash, geen tekorten, de schijf van 5, alles vers etc. etc.)
je probeert jezelf dus eigenlijk "gefundeerde reden" te geven om je snaaitrek te negeren?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
Uhuh!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:47 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
je probeert jezelf dus eigenlijk "gefundeerde reden" te geven om je snaaitrek te negeren?
Ja dat heb ik ook. Het is een andere vorm van gedragstraining. Je leert luisteren naar wanneer je echt voeding nodig hebt. Ik doe zo'n weinig calorieendag wel iets anders dan jij, maar mijn restrictiedag kan bijvoorbeeld dit zijn:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe wel goed beviel eigenlijk. Zeker die van donderdag op vrijdag is heel makkelijk omdat ik vrijdag vrij ben en dat mijn boodschappen en ren en vlieg dag is.
Ik zorg ervoor dat ik de hele dag goed drink (echt sloten groene thee etc.) en dan is de dag om voor ik het goed en wel door heb. Echt honger, zoals gisteren toen werd ik ook echt een beetje wiebelig, heb ik nog niet eerder gehad.
Dus voorlopig wil ik het wel af en toe zo blijven doen. Het is ook echt wel een perfecte manier om je zelfbeheersing te trainen. Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
quote:
Ja, dat is ook een beetje het principe van de 5/2 theorie. 2 dagen 'vasten' (met dus 4-500kcals op die dag, ik vind het fijn het in 1 maaltijd te doen omdat ik nogal heftig kan regeren op koolhydraten) en de andere 5 dagen op ong 75% van je onderhoud gaan zitten om af te vallen. Als je op gewicht wil blijven kan je dan dus gewoon op je onderhoud gaan zitten zonder problemen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook. Het is een andere vorm van gedragstraining. Je leert luisteren naar wanneer je echt voeding nodig hebt. Ik doe zo'n weinig calorieendag wel iets anders dan jij, maar mijn restrictiedag kan bijvoorbeeld dit zijn:
O: een gekookt eitje en thee
L: een grote kom soep van courgette, paprika, tomaat, knoflook en chorizo
T: een stukje pure chocolade
D: een salade met kip en een fruitsapje.
En dan heb ik echt voldoende![]()
Ik doe dat ook max twee dagen per week. Op de andere dagen tel ik mijn calorieen niet meer, maar zal ik ergens op de 1700 - 1800 zitten denk ik.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik toch eens wist hoe dat toch werkte...
quote:the mind is a very special tool
Ieder z'n ding, ik zou dit niet kunnen. Misschien fysiek wel, maar juist doordat ik helemaal niets mag, ook geen gezonde keuze, ga ik obsessief aan eten zitten denken...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een beetje het principe van de 5/2 theorie. 2 dagen 'vasten' (met dus 4-500kcals op die dag, ik vind het fijn het in 1 maaltijd te doen omdat ik nogal heftig kan regeren op koolhydraten) en de andere 5 dagen op ong 75% van je onderhoud gaan zitten om af te vallen. Als je op gewicht wil blijven kan je dan dus gewoon op je onderhoud gaan zitten zonder problemen.
Dat verwachtte ik dus ook. Maar dat gebeurde dus helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Over lijstjes gesproken!
O: 2 volkoren kapjes, 1 halvajam, 1 30+kaas. 2 biscotti's, droog. Kop thee.
T: 2 granenbiscuitjes en heel veel thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas en 2 cervelaatworst. Het goede broodbeleg was op, vandaar de cervelaat.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Een appel en 2 droge biscotti's. Die zijn overigens over van ons tripje naar Parijs en bijzonder lekker. Soort bescuitje, maar dan kleiner en harder.
D: Left-over zuurkool van gisteren. Klein beetje aardappelpuree, handje spekjes, 3 schijven ananas, lekker veel zuurkool. Uit de oven en steeds vet van de spekjes weggeschept tijdens het bakken. Best aardig zo, denk ik
T: Ga misschien zo even yoghurt halen, maar ivm sporten wil ik liever niet meer eten.
S: Uur paardrijden + poetsen, op- en afzadelen.
BananaPancake, waarom die eitwitshake met melk en aardbeien? Kun je niet net zo goed kwark met aardbeien ofzo eten? Of zit er logica achter die ik even mis?
[..]
Ieder z'n ding, ik zou dit niet kunnen. Misschien fysiek wel, maar juist doordat ik helemaal niets mag, ook geen gezonde keuze, ga ik obsessief aan eten zitten denken...
Xx
Ik doe een workout die veel vraagt van je spieren, daarna drink ik graag zo´n shake, helpt ook tegen spierpijn enzo. In kwark zitten ook veel eiwitten, maar de stoffen in die shake zijn weer speciaal voor spieropbouw. Verder ook niks mis met zo´n shake toch? Ik vind het nog lekker ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Over lijstjes gesproken!
BananaPancake, waarom die eitwitshake met melk en aardbeien? Kun je niet net zo goed kwark met aardbeien ofzo eten? Of zit er logica achter die ik even mis?
*zet pannetje op het (lage) vuurquote:Op maandag 7 januari 2013 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik zet tegenwoordig een pannetje met havermout op tot het kookt, zet het vuur uit en ga dan wat anders doen (douchen, hardlopen, de was) en als ik terugkom is het precies goed
Er staat ook: vuur uitquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
*zet pannetje op het (lage) vuur
* gaat fokken
* denkt : hmm best trek!
* FCK! de havermout!
* heeft een pannetje aangebrande havermout en een bak melk over het net schoongemaakt fornuis
not my cup of porridge
Vliegtuigvoer idd vega, en het liefst nog aziatische vega reserveren indien mogelijk. Had toen rijst met gekruide tempeh, satesaus, groenten en een lekker stuk kruidkoekquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... KLM deelt tegenwoordg Punselie's uit!![]()
![]()
Ik was al aan het overwegen om de vegetarische maaltijd aan te vragen, maar zoals jij al zegt... je mist er niks aan.
veel net-bevallen-moedersquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Keshet het volgende:
Happy!Jeetje, wat een hoop 'bekenden' hier!
das ook wel een beetje de " gewoonte" hier.. je gewicht is toch afhankelijk van je lengtequote:Merken jullie dat ik het lastig vind om mijn huidige gewicht te melden? Toch een vorm van schaamte ofzo.
Wat je schrijft lijkt me in ieder geval niet te kloppen; 2 BMI punten voor 10 kilo verschil geeft een lengte van 2m23 aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Keshet het volgende:
Mijn doel is om ongeveer 30 kilo af te vallen; nog 28 op dit moment.
Als er 20kg afgaat is mijn BMI 25; dat is al een mooi streven. Als er 30kg af is is mijn BMI 23 en ik weet uit het verleden dat ik me rond dat gewicht het prettigst voel.
Merken jullie dat ik het lastig vind om mijn huidige gewicht te melden? Toch een vorm van schaamte ofzo.
Nou ja, net bevallenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |