abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121290152
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

Niet teveel van die snoepjes nemen, die zoetstoffen kunnen heel naar op je darmen inwerken (het 'laxerend effect', ik krijg er altijd buikpijn van en veel gerommel en een opgeblazen buik). Voel je je straks alsnog ziek!
maar daar kan ik wel mee leven, daar kan ik prima mee studeren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_121290182
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:12 schreef douche-eendje het volgende:
Ja Lola, jij lekker ding :* Trots mag je zijn hoor, heb je die tijd een paar keer gezien en ik zie je gewoon krimpen ;)
Whihi :D Jij ook joh :P
Maar ik pas jouw broeken nog steeds niet. :X
pi_121290221
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:07 schreef lezzer het volgende:
Het motiveert echt enorm die foto's! Thanks! ^O^ :*
inderdaad! jeetje wat een boel in een jaar LovelyLady
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_121290363
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad! jeetje wat een boel in een jaar LovelyLady
Ja begin ging wel hard zeg :X
Nu niet zo hoor. Ik moet me er ook wel toe zetten om weer (meer) te gaan bewegen, dat is er de laatste 2/3 maanden wel bij ingeschoten
pi_121290378
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Whihi :D Jij ook joh :P
Maar ik pas jouw broeken nog steeds niet. :X
Komt wel :* Bewaar ze maar voor als ze straks nodig zijn, dat ze weg zijn is voor mij al een extra motivatie om echt echt echt niet aan te mogen komen. Ik had de grootste (de 34) aan toen ik op mn zwaarst was, 87 kilo. Heb hier nog 2 broeken in maat 32 liggen maar die zijn ook veel te groot, zit inmiddels afhankelijk van het model in een 29/30
pi_121290547
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Komt wel :* Bewaar ze maar voor als ze straks nodig zijn, dat ze weg zijn is voor mij al een extra motivatie om echt echt echt niet aan te mogen komen. Ik had de grootste (de 34) aan toen ik op mn zwaarst was, 87 kilo. Heb hier nog 2 broeken in maat 32 liggen maar die zijn ook veel te groot, zit inmiddels afhankelijk van het model in een 29/30
Maar jouw heup samenstelling is ook anders, ik heb al 2 kinderen gebaard hoor :D _O-
en het zijn ook lowcut achtige dingen :D
Vraag me af of dat OOIT gaat passen :@
Maar ze liggen in de kast ;) en ik bewaar ze nog wel even hoor :D
pi_121290615
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Maar jouw heup samenstelling is ook anders, ik heb al 2 kinderen gebaard hoor :D _O-
en het zijn ook lowcut achtige dingen :D
Vraag me af of dat OOIT gaat passen :@
Maar ze liggen in de kast ;) en ik bewaar ze nog wel even hoor :D
Joh, mocht het niets zijn geef ze dan maar aan arme broekloze mensen ofzo :P Maar als ze goed zitten scheelt het toch weer wat broeken zoeken.
pi_121290688
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Joh, mocht het niets zijn geef ze dan maar aan arme broekloze mensen ofzo :P Maar als ze goed zitten scheelt het toch weer wat broeken zoeken.
Ga het over een tijdje weer proberen (als ik onder de 90 kom) :D ^O^
pi_121291187
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ga het over een tijdje weer proberen (als ik onder de 90 kom) :D ^O^
Ik hoop voor je dat hij past & dicht kan ;)
pi_121291386
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sterkte met doodgaan alvast. Maar houd bij het doodgaan in gedachte dat het heus ooit een keer beter wordt. Heus.
Let's hope so :'). Heb een run over moeten slaan, ivm doodgaan, maar toen ik dacht aan alle (goede) ervaringen hier de laatste nog wel ff gedaan. Die foto's O+. Jullie zijn best wel geweldig!
pi_121292303
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Let's hope so :'). Heb een run over moeten slaan, ivm doodgaan, maar toen ik dacht aan alle (goede) ervaringen hier de laatste nog wel ff gedaan. Die foto's O+. Jullie zijn best wel geweldig!
Heus! Mijn eerste les met Evy, ermagherd ;( ik ging zó dood! Maar nét die les uitgelopen, helemaal dood :') maar het heeft me erg geholpen met afvallen en m'n conditie is nu awesome :Y Loop nu zonder problemen 15km, anderhalf uur aan één stuk. En als ik 't kan, denk ik altijd maar ;) heb nog nooit in m'n leven een schoolcoopertest gehaald, nooit verder gekomen dan 1200 meter ofzo...

Goed dat je gegaan bent :Y
Ja doei.
pi_121292526
Wow, 15 km, wat goed!

Ik zou nu best een appeltje willen, is dat een heel slecht idee?
pi_121292764
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Wow, 15 km, wat goed!

Ik zou nu best een appeltje willen, is dat een heel slecht idee?
Het is voor iedereen haalbaar. :Y ook voor jou! En tuurlijk! Lekker appeltje :9
Ja doei.
pi_121292977
Die voor en na foto's zijn geweldig!!
Respect dames!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_121294989
Hey allemaal!

Ik ben jaren geleden zo'n 20 kilo afgevallen. Ik maak al een tijdje filmpjes op YouTube en besloot deze keer mijn verhaal over het afvallen te vertellen. Misschien dat het jullie kan helpen om vooral door te blijven gaan op de goede weg!

dinsdag 8 januari 2013 @ 07:38:14 #196
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_121300571
Gister lag ik al om half 10 te slapen op de bank met giga hoofdpijn. Nu weg.

Yoga geven op de BSO was echt super tof. Leuk dat ze het vonden. :D

O: Havermout met lijnzaad en wat rozijnen + glas water + glaasje jus
T: Sinaasappel + groene thee
L: 2 bruine boterhammen met kaas en tomaat + glas melk
T: Banaan + mandarijn + thee
D: ???
T: Bakje yoghurt

Morgen weer sporten.
pi_121300639
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jazeker, maar dan moet ik wel meer koken. ;)
Vandaag ging mis bij het eten overdag. Ik had door een foutje niet meer bij me dan een droge cracker en een salade, als ontbijt en lunch. Heb daar dus ook nog 4 speculaasjes en 6 chocoladeballen bij op. :@
Maar dan nog is het flink karig, en mijn bord broccolistamp maakte het niet goed. ;)

Morgen eet ik echt meer! Promiss!

Ben je dan iets vergeten mee te nemen? Of kwam er een glitch in de planning waarin je je had voorgenomen om even iets te gaan halen ofzo?

Ik ben echt een dreuzel met plannen. Als ik zie wat jullie allemaal lunchen en er aan denk dat ik dat dus van te voren zou moeten bedenken en zorgen dat het in huis is, dat ik het klaarmaak en meeneem slaat de stress me al om het ochtendhart :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_121300705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
slaat de stress me al om het ochtendhart :o
Daarom maak ik hier 's avonds al een deel klaar tijdens het koken... moet ik toch wachten in de keuken :P
pi_121300723
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 07:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Daarom maak ik hier 's avonds al een deel klaar tijdens het koken... moet ik toch wachten in de keuken :P
Ja, ok, maar ik heb dus zeer regelmatig geen "tijdens het koken". Mijn avondeten is echt all over the place gedurende de week.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 8 januari 2013 @ 08:03:30 #200
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121300823
Goedemorgen,

Helaas is zoonlief nog niet helemaal opgeknapt dus nog een dagje thuis. Gisteren is prima gegaan dieetsgewijs.

Lijstje:
O: volle yoghurt met lijnzaad, druiven
L: omelet met spek, rauwkostsalade, glas melk
D: Roerbakschotel met broccoli, paprika, champignons, tomaat, ui met kipfilet. Bakje yoghurt

Verder veel thee en water.

Morgenavond uitje met het werk naar Wicked incl. Diner. Hopelijk kan ik me met het diner aan het dieet houden, maar zou moeten lukken als ik het dessert laat staan. Helaas mis ik hierdoor ook mijn sportavond, dus volgende week maar 2x.
pi_121301352
waarom kan je deze week niet een extra avond inplannen om te gaan sporten ?

lijstje hier:
O: banaan/ananas/spinazie sapje
t: 3 gedroogde vijgen
L: bakje havermout
t : een kiwi
D: lamsworstjes met couscous en komkommer-salade

volleybal training ging niet al te goed.. nog last van mijn schouder van het zwemmen afgelopen zondag.. vandaag ook maar een goede sport-bh gaan kopen.. want deze is kapoet :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:00:51 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121301524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ben je dan iets vergeten mee te nemen? Of kwam er een glitch in de planning waarin je je had voorgenomen om even iets te gaan halen ofzo?

Ik ben echt een dreuzel met plannen. Als ik zie wat jullie allemaal lunchen en er aan denk dat ik dat dus van te voren zou moeten bedenken en zorgen dat het in huis is, dat ik het klaarmaak en meeneem slaat de stress me al om het ochtendhart :o
Ehm... ik krijg wrsch iedereen op mijn hals hiermee, maar ik ben aan het experimenteren met intermittent fasting. Of nou ja, experimenteren. Twee keer in de week eet ik binnen 24 uur alleen een lichte lunch van 4-500kcals.
Dit lijkt heel radicaal en stupide en crashing en... en... maar dat is het niet. Er zijn heel veel onderzoeken waaruit blijkt dat dit juist niet je metabolisme stil legt, maar het juist een boost geeft. Waarom? Omdat het maar voor een hele korte periode is. Het verbruikt alle suikers etc. uit je lijf op en gaat dan aan het vet beginnen.
Het levert sws, naar nu uit die onderzoeken blijkt, heel veel echte gezondheidsvoordelen op mbt diabetes en hart diseases.

Anyway, twee keer in de week dus. Van zondagavond, net na de maaltijd, tot maandagavond.
En dan eet ik dus op zondag mijn avondeten, bijv om 18.30, stop daarna met eten, heb maandag een salade bij de lunch en eet dan om 19.00 gewoon weer avondeten. Het enige dat ik dus wezenlijk oversla die dag is mijn ontbijt en de tussendoortjes.

Voor wie meer wil weten of lezen:
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
http://spartantraining-bl(...)/04/Eat-Stop-Eat.pdf

En deze bbc docu vond ik echt eye-opening: Zelfs als je je proefpersonen na een fast dag mee neemt naar de McDonalds oid, dan nog blijven de gezondheids-verbeteringen overduidelijk.

En gisteren was dus een van die dagen. Alleen had ik deze keer, voor het eerst sinds ik dit drie weken geleden gestart ben, echt ENORME honger, wellicht ook door het mini-griepje waar ik nog vanaf probeer te komen.

*wegduikt

(Op de overige 5 dagen in de week eet ik dus gewoon normaal en keurig volgens de regeltjes, geen gecrash, geen tekorten, de schijf van 5, alles vers etc. etc.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 08-01-2013 09:10:11 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:04:14 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121301580
En dan mijn lijstje voor vandaag:

O: Brinta
T: 2 crackers met boter
L: 2 boterhammen m ossseworst, eentje met cranberry paté
T: kiwi en mandarijn
D: Gehakt-groente prut met rijst en beetje geraspte kaas
T: appel of yoghurt

Hardlopen zit er nog niet in, ik ben van plan te gaan wandelen tussen de middag. :')
Ben van plan he... :@

Oh, en ik ben heel erg blij dat ik mezelf de gewoon aan heb geleerd om op mijn boodschappendag te gaan zitten en te bedenken wat ik de rest van de week ga eten als avondeten. Ik deed dat nooit, met als gevolg een totaal gebrek aan inspiratie en vaak hetzelfde saaie (en vieze) pakjes en zakjes eten.
Nu dus wel gewoon een plan, en soms verschuift het onderling nog wat als iets anders beter uit komt, maar in principe een plan voor de hele week en daar dus ook de boodschappen voor in huis.

Voorbeeldje?
Vrijdag: Pizza (voor het eerst in maanden weer eens, die middag feestje van oudste kind gehad, we waren gesloopt :D )
Zaterdag: kipwraps van Ainsly Harriot
Zondag: vis stoofpotje
Maandag: broccoli stamppot
Dinsdag: gehakt-groenteprutje m rijst
Woensdag: Vegetarische wintersoep m kikkererwten
Donderdag: aardappels, rode kool of spinazie en rundersaucijsjes voor man en kinderen, ik moet nog even iets voor mezelf verzinnen want dat staat met tegenwoordig zo tegen. :@

[ Bericht 51% gewijzigd door BE op 08-01-2013 09:09:35 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:10:51 #204
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121301696
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 08:48 schreef Barretje80 het volgende:
waarom kan je deze week niet een extra avond inplannen om te gaan sporten?
Ik sport bij een fysio onder begeleiding en donderdagavond heb ik vergadering en vrijdag, zaterdag en zondag kan ik daar niet terecht, dus wordt het maandag.

Overigens hoop ik donderdag en vrijdag wel naar mijn werk te kunnen dus dat is ook een half uur fietsen per dag :)
pi_121301766
vooruit plannen! *O*
hier is het deze week:
di : lamsworstjes met couscous en komkommer
wo: uit eten ( tapas)
do : nieuwjaars receptie/lopend buffet
vr: sucadelappen met zelfgemaakte tagliatelle & spitskool
za: runderrollade met rosti en brocolli
zo: zelfgemaakte kippen soep met brood

:9~

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:18:51 #206
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121301857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ehm... ik krijg wrsch iedereen op mijn hals hiermee, maar ik ben aan het experimenteren met intermittent fasting. Of nou ja, experimenteren. Twee keer in de week eet ik binnen 24 uur alleen een lichte lunch van 4-500kcals.
Dit lijkt heel radicaal en stupide en crashing en... en... maar dat is het niet. Er zijn heel veel onderzoeken waaruit blijkt dat dit juist niet je metabolisme stil legt, maar het juist een boost geeft. Waarom? Omdat het maar voor een hele korte periode is. Het verbruikt alle suikers etc. uit je lijf op en gaat dan aan het vet beginnen.
Het levert sws, naar nu uit die onderzoeken blijkt, heel veel echte gezondheidsvoordelen op mbt diabetes en hart diseases.
Nou, dat is dus ook het principe dat mijn diëtiste aangeeft voor mij om geen tussendoortjes te eten in de eerste fase. Ik eet dus dagelijks wel 3 maaltijden, maar dan dus langer, max. 2 weken, maar op basis van hetzelfde principe. Ik vind het dus niet zo'n gek verhaal ;) alleen zou ik zo weinig eten niet volhouden denk.

Overigens is 'smokkelen' bij deze manier wel killing heb ik begrepen, want dan wordt dat afbreken van de vetreserves onderbroken en duurt het weer een paar uur voordat je daar weer aantoe komt.
pi_121302059
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:14 schreef Barretje80 het volgende:
vooruit plannen! *O*
Ja ik mag ook weer, vandaag mn vitatas ophalen.

Vitatas 1-persoons geldig van 4-1-2013 tot en met 10-1-2013
Appel Braeburn, Banaan, Paprika geel, Peulen, Prei, Rammenas, Winterpeen (gewassen)

En volgende week weet ik ook al... :P
Vitatas 1-persoons geldig van 11-1-2013 tot en met 17-1-2013
Appel Jonagold, Broccoli, Raapsteel, Sinaasappels, Sla krop, Wortelpeterselie

Dus eens kijken wat ik daarvan ga maken :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:31:37 #208
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_121302110
Ik zag ergens voorbij komen dat hier een topic over afvallen is. En ik dacht, ik ga eens kijken.

Toen ik zaterdag avond op de weegschaal ben gaan staan ben ik me kapotgeschrokken, 90 kg bij 1m75. Dus ik heb meteen mijn voedingspatroon omgegooid.
Alleen nu ging ik vanochtend op de weegschaal staan en was het nog maar 86,1 kg. Dat lijkt me binnen 2 dagen niet heel gezond. Heeft iemand dit in het begin ook gehad?

Dit is wat ik gisteren gegeten heb:

O: brinta en 1 kop thee
T: Banaan en glas water
L: 2 boterhammen met kalkoenfilet en plakjes komkommer en 1 kop thee
T: Sinaasappel en een glas water
A: Garnalen met mihoen boontjes en rode ui, soort frambozen/aardbeien mousse van de AH.
T: Kop thee + snack a jack.

Dit is verder wel gewoon goed toch?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:51:04 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121302464
Dat gaat wel heel hard maar ik denk dat misschien de laatste kilo's in korte tijd erbij zijn gekomen, dus dan gaan ze er vaak snel weer af. Lijstje ziet er verder goed uit.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:57:58 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121302606
Je vergelijkt sowieso een avondmeting met een ochtendmeting, dat is al niet logisch en als je dan ook nog eens toevallig die dag heel veel vocht vast hield wat je dan evt. zondag al weer kwijt geraakt bent dan kan dit verschil op zich wel.
pi_121302812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Anyway, twee keer in de week dus. Van zondagavond, net na de maaltijd, tot maandagavond.
En dan eet ik dus op zondag mijn avondeten, bijv om 18.30, stop daarna met eten, heb maandag een salade bij de lunch en eet dan om 19.00 gewoon weer avondeten. Het enige dat ik dus wezenlijk oversla die dag is mijn ontbijt en de tussendoortjes.

Voor wie meer wil weten of lezen:
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
http://spartantraining-bl(...)/04/Eat-Stop-Eat.pdf

En deze bbc docu vond ik echt eye-opening: Zelfs als je je proefpersonen na een fast dag mee neemt naar de McDonalds oid, dan nog blijven de gezondheids-verbeteringen overduidelijk.

En gisteren was dus een van die dagen. Alleen had ik deze keer, voor het eerst sinds ik dit drie weken geleden gestart ben, echt ENORME honger, wellicht ook door het mini-griepje waar ik nog vanaf probeer te komen.

*wegduikt

(Op de overige 5 dagen in de week eet ik dus gewoon normaal en keurig volgens de regeltjes, geen gecrash, geen tekorten, de schijf van 5, alles vers etc. etc.)
Ik heb de documentaire al eens eerder gezien. Erg interessant. Ben benieuwd hoe je het ervaart ^O^
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:18:54 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121303068
Ik moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe wel goed beviel eigenlijk. Zeker die van donderdag op vrijdag is heel makkelijk omdat ik vrijdag vrij ben en dat mijn boodschappen en ren en vlieg dag is.
Ik zorg ervoor dat ik de hele dag goed drink (echt sloten groene thee etc.) en dan is de dag om voor ik het goed en wel door heb. Echt honger, zoals gisteren toen werd ik ook echt een beetje wiebelig, heb ik nog niet eerder gehad.
Dus voorlopig wil ik het wel af en toe zo blijven doen. Het is ook echt wel een perfecte manier om je zelfbeheersing te trainen. Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
pi_121303742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
je probeert jezelf dus eigenlijk "gefundeerde reden" te geven om je snaaitrek te negeren?

dinsdag 8 januari 2013 @ 10:48:19 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121303759
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:47 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

je probeert jezelf dus eigenlijk "gefundeerde reden" te geven om je snaaitrek te negeren?
Uhuh! :D
pi_121303803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe wel goed beviel eigenlijk. Zeker die van donderdag op vrijdag is heel makkelijk omdat ik vrijdag vrij ben en dat mijn boodschappen en ren en vlieg dag is.
Ik zorg ervoor dat ik de hele dag goed drink (echt sloten groene thee etc.) en dan is de dag om voor ik het goed en wel door heb. Echt honger, zoals gisteren toen werd ik ook echt een beetje wiebelig, heb ik nog niet eerder gehad.
Dus voorlopig wil ik het wel af en toe zo blijven doen. Het is ook echt wel een perfecte manier om je zelfbeheersing te trainen. Want als ik die dag door kom op alleen een salade, dan is dus een dag later die enorme trek een uurtje na de gewone lunch dus gewoon dikke bullshit en dat is dan een stuk makkelijker te negeren.
Ja dat heb ik ook. Het is een andere vorm van gedragstraining. Je leert luisteren naar wanneer je echt voeding nodig hebt. Ik doe zo'n weinig calorieendag wel iets anders dan jij, maar mijn restrictiedag kan bijvoorbeeld dit zijn:

O: een gekookt eitje en thee
L: een grote kom soep van courgette, paprika, tomaat, knoflook en chorizo
T: een stukje pure chocolade
D: een salade met kip en een fruitsapje.

En dan heb ik echt voldoende :Y
Ik doe dat ook max twee dagen per week. Op de andere dagen tel ik mijn calorieen niet meer, maar zal ik ergens op de 1700 - 1800 zitten denk ik.
pi_121303858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Uhuh! :D
:D
aparte manier :P
want eigenlijk.. stiekem.. diep van binnen weeeeeet je het wel! :Y :Y

dinsdag 8 januari 2013 @ 11:00:23 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121304134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook. Het is een andere vorm van gedragstraining. Je leert luisteren naar wanneer je echt voeding nodig hebt. Ik doe zo'n weinig calorieendag wel iets anders dan jij, maar mijn restrictiedag kan bijvoorbeeld dit zijn:

O: een gekookt eitje en thee
L: een grote kom soep van courgette, paprika, tomaat, knoflook en chorizo
T: een stukje pure chocolade
D: een salade met kip en een fruitsapje.

En dan heb ik echt voldoende :Y
Ik doe dat ook max twee dagen per week. Op de andere dagen tel ik mijn calorieen niet meer, maar zal ik ergens op de 1700 - 1800 zitten denk ik.
Ja, dat is ook een beetje het principe van de 5/2 theorie. 2 dagen 'vasten' (met dus 4-500kcals op die dag, ik vind het fijn het in 1 maaltijd te doen omdat ik nogal heftig kan regeren op koolhydraten) en de andere 5 dagen op ong 75% van je onderhoud gaan zitten om af te vallen. Als je op gewicht wil blijven kan je dan dus gewoon op je onderhoud gaan zitten zonder problemen.

En ja Barretje, ik weet het natuurlijk ook wel, maar als dat gewoon uit zichzelf zou werken zou ik niet veel te zwaar geworden zijn in de first place. ;)
Ik snap ook werkelijk waar niet waarom ik, op zo'n vastendag idd mijn avondeten kan eten en vervolgens niks meer neem terwijl ik een paar dagen later 's avond alsnog 2-3 biscuitjes MOET eten en dat ook echt niet kan laten.
Als ik toch eens wist hoe dat toch werkte... :D
pi_121304171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

Als ik toch eens wist hoe dat toch werkte... :D
quote:
the mind is a very special tool
:P

pi_121304739
Ik heb vanmorgen voor het eerst muesli gegeten. Ik moet er echt nog aan wennen..

Lijstje van vandaag:
O: 250 gram halfvolle yoghurt met 45 gram muesli
T: 1 banaan
L: Italiaanse bol met ananas en 30+ kaas in de oven
T: Eiwitshake met melk en aardbeien
D: weet ik nog niet.

[ Bericht 58% gewijzigd door BananaPancake op 08-01-2013 11:29:07 ]
My salvation lies in your love..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:11:58 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121306119
Over lijstjes gesproken!

O: 2 volkoren kapjes, 1 halvajam, 1 30+kaas. 2 biscotti's, droog. Kop thee.
T: 2 granenbiscuitjes en heel veel thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas en 2 cervelaatworst. Het goede broodbeleg was op, vandaar de cervelaat.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Een appel en 2 droge biscotti's. Die zijn overigens over van ons tripje naar Parijs en bijzonder lekker. Soort bescuitje, maar dan kleiner en harder.
D: Left-over zuurkool van gisteren. Klein beetje aardappelpuree, handje spekjes, 3 schijven ananas, lekker veel zuurkool. Uit de oven en steeds vet van de spekjes weggeschept tijdens het bakken. Best aardig zo, denk ik :)
T: Ga misschien zo even yoghurt halen, maar ivm sporten wil ik liever niet meer eten.
S: Uur paardrijden + poetsen, op- en afzadelen.

BananaPancake, waarom die eitwitshake met melk en aardbeien? Kun je niet net zo goed kwark met aardbeien ofzo eten? Of zit er logica achter die ik even mis?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is ook een beetje het principe van de 5/2 theorie. 2 dagen 'vasten' (met dus 4-500kcals op die dag, ik vind het fijn het in 1 maaltijd te doen omdat ik nogal heftig kan regeren op koolhydraten) en de andere 5 dagen op ong 75% van je onderhoud gaan zitten om af te vallen. Als je op gewicht wil blijven kan je dan dus gewoon op je onderhoud gaan zitten zonder problemen.
Ieder z'n ding, ik zou dit niet kunnen. Misschien fysiek wel, maar juist doordat ik helemaal niets mag, ook geen gezonde keuze, ga ik obsessief aan eten zitten denken...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_121306747
Lijstje tot nu toe:

O: roggenbroodje met kaas en tomaat, banaantje glas optimel
T: rijstewafel
L: 3 kleine wraps met philedelphia kruiden, gemengde sla en plakje kipfilet, handje snoep tomaatjes
T: bakje kwark met appel en fris en fruit van bieze
D: spinazie, aardappels, kipcordonblue
T: cappuccino

S: vandaag niet morgen weer ;)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:43:16 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121306846
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Over lijstjes gesproken!

O: 2 volkoren kapjes, 1 halvajam, 1 30+kaas. 2 biscotti's, droog. Kop thee.
T: 2 granenbiscuitjes en heel veel thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas en 2 cervelaatworst. Het goede broodbeleg was op, vandaar de cervelaat.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Een appel en 2 droge biscotti's. Die zijn overigens over van ons tripje naar Parijs en bijzonder lekker. Soort bescuitje, maar dan kleiner en harder.
D: Left-over zuurkool van gisteren. Klein beetje aardappelpuree, handje spekjes, 3 schijven ananas, lekker veel zuurkool. Uit de oven en steeds vet van de spekjes weggeschept tijdens het bakken. Best aardig zo, denk ik :)
T: Ga misschien zo even yoghurt halen, maar ivm sporten wil ik liever niet meer eten.
S: Uur paardrijden + poetsen, op- en afzadelen.

BananaPancake, waarom die eitwitshake met melk en aardbeien? Kun je niet net zo goed kwark met aardbeien ofzo eten? Of zit er logica achter die ik even mis?

[..]

Ieder z'n ding, ik zou dit niet kunnen. Misschien fysiek wel, maar juist doordat ik helemaal niets mag, ook geen gezonde keuze, ga ik obsessief aan eten zitten denken...

Xx
Dat verwachtte ik dus ook. Maar dat gebeurde dus helemaal niet.
De eerste keer was echt een experiment 'eens kijken of ik dat ook kan' en het ging verbazingwekkend makkelijk.
Ik heb ook wel een theorie waarom. ;) Ik zie mezelf wel een beetje als koolhydraat verslaafde en juist doordat ik 's avonds mijn laatste keer eet en dan een nacht eroverheen slaap zijn al die kh's en de reactie erop (insuline oa geloof ik :@ Ik heb een kop als een zeef en onthou alleen de grote lijnen) al weer tot rust gekomen en daardoor heb ik dus juist helemaal niet van dat soort gedachten.

Het wordt zelfs een beetje een 'kick' om juist niet te eten die dag.
Maar ook echt alleen die dag, want de andere 5 dagen eet ik echt wel normaal. :Y
pi_121307111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Over lijstjes gesproken!

Ik doe een workout die veel vraagt van je spieren, daarna drink ik graag zo´n shake, helpt ook tegen spierpijn enzo. In kwark zitten ook veel eiwitten, maar de stoffen in die shake zijn weer speciaal voor spieropbouw. Verder ook niks mis met zo´n shake toch? Ik vind het nog lekker ook.
My salvation lies in your love..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:56:04 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121307222
Ik heb wel volgende week helaas een weekje wat me altijd weer volledig uit het ritme gooit.
Ik vlieg zondagavond naar Singapore en ben vrijdagochtend weer terug. :')
Probleem is dan altijd als ik weer terug ben na een reis om weer in het gareel te komen met zowel eten als sporten. Daarom baal ik er ook zo van dat ik nu ook niet kan lopen ivm mini-griepje. -O-

Het enige voordeel is dat het eten in Singapore over het algemeen heel goed, en vooral niet standaard-dikmakend is. Ik moet alleen zorgen dat ik weg blijf bij die 'cream-puff' winkel aan de overkant van de straat! :o :D In alle meest heerlijke soorten en maten gevulde soesjes! :o O+ :@

Maar... ik zit op dit moment voor mijn gevoel echt wel heel sterk in de zone. Als ik December zonder kleerscheuren door kom, dan gaat me dat met 4 dagen Singapore ook lukken.

Ik ga sws eens experimenteren met de 'fasting period' tijdens het vliegen. Pas precies in het schema en dan hoef ik ook al die massa-prefab-volmettroep-vliegtuigmeuk niet te eten.
Ik vlieg om 21.00, dus ik kan thuis nog eten en dan ben ik de volgende dag om 16 uur daar, naar het hotel en dan eten lijkt mij echt een prima schema. De vlucht is iets van 12 uur waarvan ik toch veel hoop te slapen. :Y
pi_121307487
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik zet tegenwoordig een pannetje met havermout op tot het kookt, zet het vuur uit en ga dan wat anders doen (douchen, hardlopen, de was) en als ik terugkom is het precies goed :9
*zet pannetje op het (lage) vuur
* gaat fokken
* denkt : hmm best trek!
* FCK! de havermout!
* heeft een pannetje aangebrande havermout en een bak melk over het net schoongemaakt fornuis -O-

not my cup of porridge :N

pi_121307523
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:06 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

*zet pannetje op het (lage) vuur
* gaat fokken
* denkt : hmm best trek!
* FCK! de havermout!
* heeft een pannetje aangebrande havermout en een bak melk over het net schoongemaakt fornuis -O-

not my cup of porridge :N
Er staat ook: vuur uit :D niet op een laag pitje :*
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:16:56 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121307804
:D barretje! -O-
pi_121307855
:D :@

ik kan wel weer om mezelf lachen hoor :P

pi_121307989
BE, ik vind het wel knap, die 24 uur op 500 kcal. Als het voor jou werkt, zou ik het lekker blijven doen. En Singapore moet een eitje zijn, gewoon lekker gezond en lokaal eten :9.

Nu ik zo gefocust ben met bewegen en eten, hoop ik eindelijk wat meer ritme in m'n leven te krijgen. Dat is echt de tering van alleen wonen wel, ik kan doen, maar vooral laten, wat ik wil :{. Ben ook al-tijd moe. Dat moet toch anders kunnen...
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:23:18 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121308054
Weet je, dat moe zou ook nog wel eens een heel stuk beter kunnen gaan worden als je gezonder eet en minder suikers binnen krijgt.
De keren dat ik me nu laat gaan merk ik dat ook meteen en voel ik me alsof iemand me een klap heeft gegeven met een hamer. :{
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:44:58 #231
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121308965
Ohai. :@

Ik meld me hier ook; er moeten nogal wat kilo's verdwijnen. Dat ik me nu meld heeft niks met goede voornemens te maken maar wel met het feit dat ik nu weer een beetje mag gaan sporten.
Een maandje geleden ben ik bevallen. Tijdens de zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen en er zijn er nu 16 af in een maand tijd zonder dat ik er iets voor heb gedaan. Yay voor vocht vasthouden tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding. :D

Dat laaste zorgt er ook voor dat ik het heel langzaam en goed aan moet gaan pakken. Mijn 'plan' is doodsimpel: Meer bewegen en minder en gezonder eten. Klinkt simpel maar 't gaat in de praktijk vast weer vies tegenvallen. :')
A grand adventure has begun.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:16:14 #232
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121310139
Keshet :W Succes!

Plan van aanpak klinkt goed, heb je voor jezelf een doel gesteld qua gewicht of kilo's oid?

BE, aan dat vliegtuigvoer mis je meestal niets ;) tenzij Swissair want goddelijke chocolaatjes :@
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:18:14 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121310223
Nou... KLM deelt tegenwoordg Punselie's uit! :9 :9~

Ik was al aan het overwegen om de vegetarische maaltijd aan te vragen, maar zoals jij al zegt... je mist er niks aan.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:26:36 #234
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121310572
Als je wilt eten in het vliegtuig zou ik inderdaad voor de vegetarische maaltijd gaan BE. Dat lijkt meestal nog het meest op eten. :@

Happy! :W Jeetje, wat een hoop 'bekenden' hier! Mijn doel is om ongeveer 30 kilo af te vallen; nog 28 op dit moment.
Als er 20kg afgaat is mijn BMI 25; dat is al een mooi streven. Als er 30kg af is is mijn BMI 23 en ik weet uit het verleden dat ik me rond dat gewicht het prettigst voel.
Merken jullie dat ik het lastig vind om mijn huidige gewicht te melden? Toch een vorm van schaamte ofzo.

Maar het belangrijkste vind ik echt dat ik weer lekkerder in mijn vel ga zitten door weer te gaan sporten (hardlopen) en door gezonder te eten.
A grand adventure has begun.
pi_121310750
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... KLM deelt tegenwoordg Punselie's uit! :9 :9~

Ik was al aan het overwegen om de vegetarische maaltijd aan te vragen, maar zoals jij al zegt... je mist er niks aan.
Vliegtuigvoer idd vega, en het liefst nog aziatische vega reserveren indien mogelijk. Had toen rijst met gekruide tempeh, satesaus, groenten en een lekker stuk kruidkoek :D T is wel afhankelijk van welke maatschappij je vliegt, Royal Air Maroc is heel consequent in het negeren van vega -.-
pi_121310777
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Keshet het volgende:

Happy! :W Jeetje, wat een hoop 'bekenden' hier!
veel net-bevallen-moeders :D
quote:
Merken jullie dat ik het lastig vind om mijn huidige gewicht te melden? Toch een vorm van schaamte ofzo.
das ook wel een beetje de " gewoonte" hier.. je gewicht is toch afhankelijk van je lengte :D

pi_121310914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Keshet het volgende:
Mijn doel is om ongeveer 30 kilo af te vallen; nog 28 op dit moment.
Als er 20kg afgaat is mijn BMI 25; dat is al een mooi streven. Als er 30kg af is is mijn BMI 23 en ik weet uit het verleden dat ik me rond dat gewicht het prettigst voel.

Wat je schrijft lijkt me in ieder geval niet te kloppen; 2 BMI punten voor 10 kilo verschil geeft een lengte van 2m23 aan.

Dan ben je een kop groter dan ik :o :P
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 14:35:03 #238
5428 crew  miss_sly
pi_121310973
Keshet :W

Wij hebben het even erg druk gehad, dus meeposten had ik geen tijd voor. Maar ik ga het nu echt weer oppakken.

Het bewegen in de vorm van naar mijn werk fietsen drie keer per week zit er goed in. Het is al zo'n automatisme dat ik 's ochtends sowieso naar mijn fiets loop, dan pas merk als het echt heel slecht weer is, en dan pas bedenk of ik toch maar met B mee zal rijden. Vaak is het dan al te laat, is hij al weg, en ga ik toch maar fietsen. En meestal valt het qua nattigheid dan toch best mee :)

Een goeie tactiek tegen snaaitrek hier: breien! Als ik dan zo druk bezig ben, neem ik niet de tijd om even te stoppen om iets te snoepen te pakken. Niet dat we dat normaal in huis hebben, maar zo in december is er altijd wel wat. Ik heb er inmiddels ook een gewoonte van gemaakt om thuis meer thee te drinken, en dat werkt ook goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:38:00 #239
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121311098
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:30 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

veel net-bevallen-moeders
Nou ja, net bevallen :X Daan wordt volgende maand 3 jaar..... Ik had dit natuurlijk 2,5 jr geleden moeten doen, dat had 10 kilo gescheeld...

Anyhow, hier moet er ook minimaal 30 kilo af maar eigenlijk 40 kilo voor een gezond gewicht, maar dan zit ik op een gewicht van toen ik 16 jaar was.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:39:25 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121311148
Keshet, ik heb dat ook heel lang gehad hoor, dat ik niet hardop wilde melden wat ik woog. Hield ik alleen de totale kilo's eraf bij, maar niet waar ik vandaan kwam enzo.
Nu ik weer in een beetje normalere waarden terecht kom durf ik weer steeds meer. :Y

Uniek, over hoe ik me erbij voel trouwens, ik keek vanmorgen in de spiegel en ineens drong het tot me door dat ik weer meer en meer de richting op ga van 'normaal'. Dat ze zouden zeggen 'vrouw met normaal postuur'. En dat was ineens wel even een hele gekke gewaarwording. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')