abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 10:50:05 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121262570
Zo, het werkende leven is weer begonnen. Vanochtend 0.3 boven m'n atl en dat is helemaal prima. Gisteren een hele dag door de Winterefteling gelopen en me niet echt heel druk gemaakt om eten. Het begon met een champagne-onbijtje met wentelteefjes voor vriendjelief's verjaardag, heb daarna wel netjes volkorenbroodjes met mager beleg en twee wraps met veel sla, kalkoenfilet, ananas en een klein beetje dressing ingepakt. Uiteindelijk best netjes gegeten, alleen tussendoor een zakje churro's (5 stuks) met kaneelsuiker en een suikerspin. Vooral veel suikers binnengekregen, maar ook van 11 tot 19:30 gelopen, alleen maar thee gedronken en wel steeds m'n eetmomentjes gedaan.

Vandaag maar weer eens een lijstje posten, tijd om de regelmaat erin te krijgen.

O: 3 volkoren. 2 kalkoenfilet, 1 30+kaas. Grote beker thee.
T: 2 granenbiscuitjes speculaas. Veel thee.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas met gekookt ei, 2 kalkoenfilet. Thee.
S: 30 min lunchwandelen.
T: Appel (weet dat ik eiwitten zou moeten toevoegen, maar de ah heeft al weken mijn yoghurt niet en bij de jumbo waren vrijdag 4 kassa's kapot... ben maar niet in de rij gaan staan).
D: Zuurkool, aardappelpuree (zelfgemaakt, gewoon gestampte gekookte aardappels), bakje spekjes erdoor, ananas erbij, stukje extra magere rookworst (ik weet dat die nog steeds vet is, maar toch..).
T: Niks, na aardappels zit ik erg vol altijd.

Xx

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, ik ben dus heel erg slecht in vroeg opstaan, ik snooze 'm altijd een keer teveel. Ik ben 's ochtends nooit zo rationeel als ik lekker warm in mn mandje lig eigenlijk :@
De shake die ik nu heb vind ik wel lekker. Lekkerder dan ongezoete Brinta :r
Dus die ga je de rest van je leven eten, die shake vol zoetstoffen en kunstmatige dingen? Ik snap dit niet zo goed eigenlijk... Als je je wekker een kwartier eerder zet, kun je nog steeds snoozen en wel je dag goed beginnen. Het gaat niet om dieeten, maar om je levensstijl veranderen. Als je toch dingen anders gaat aanpakken, neem dat opstaan dan gewoon mee. Na twee weken is je ritme erop aangepast en weet je niet meer beter. [/einde preek]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_121262700
Zal ook weer eens een lijstje posten (vandaag):

O: 2 x roggebrood met kaas, glas optimel
T: rijstewafel
L: Magere yoghurt met een banaan, handje cruesli en een schepje fris&fruit van bieze
T: appel
D: pastasalade met tomaat/sla/pijnboompitjes/kipfilet en een beetje parmezaanse kaas
T: rijstwafel

V: minimaal een pot thee (bijna doorheen) 2-3 koffie
S: half uurtje fietsen
  maandag 7 januari 2013 @ 11:01:47 #78
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_121262825
Ik kom weer eens voorzichtig om het hoekje kijken.
Alle suikers enzo zijn weer uit huis. Heb mijzelf nog niet gewogen maar zal niet veel goeds zijn...

O: Havermout + thee
T: Thee + sinaasappel
L: 2 boterhammer met kaas en tomaat + glas melk
T: Banaan + thee
S: Uur yoga met mijn BSO kindjes
D: Spaghetti met extra groente en mager gehakt
T: Magere yoghurt + thee

Even twee weken wat strikter om in het ritme te komen iig.
pi_121262899
Lijstje van gisteren:
O: 2 krackers (vegapate&kaas); rijstwafel met appelstroop.
T: 2 hele foute chocoladekoekjes... :')
L: 2 broodjes avocado, wat worteltjes.
T: 2 mandarijnen, handje studentenhaver.
D: wokgroenten, klein schaaltje cassavekroepoek en 3 dumplings
T: magere yoghurt met handje muesli+halve banaan en halve appel
S: 40 minuten fietsen, stuk of 15 konijnenhokken schoongemaakt :P

Ik eet sinds 2006 vegetarisch, dus moet zo af en toe wat dingen in mijn dieet aanpassen om geen tekorten op te lopen :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:06:57 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121262948
:D Zo, TAP is ook ontgroend! :Y) :o ;)
We zijn normaal niet zo erg hoor, maar over shakes is het hier idd nogal uitgesproken. :D

Hey Silmarwen! Long time no see! :W

Mijn lijstje van gisteren:

O: Brinta
T: appel
L: 2 boterhammen m biefstukworst, 1 met kaas
T: eierkoek
D: Visstoofpotje met krieltjes
T: 1 kiwi
pi_121262998
Shakes. Duivels. Weg ermee.
Ja doei.
pi_121263004
Net als ontbijtkoek, natuurlijk.
Ja doei.
pi_121263076
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Net als ontbijtkoek, natuurlijk.
Neem dan gewoon een schep suiker :P
  maandag 7 januari 2013 @ 11:16:07 #84
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121263226
Wil hier ook (weer) gaan meeschrijven. Er moet hier flink wat af. Ben in 2009 voor mijn zwangerschap bijna 35 kilo afgevallen (van 123 kg naar 89kg) door koolhydraten te minderen onder begeleiding van een diėtiste. Toen werd ik zwanger.... Woog 113 kg bij mijn bevalling :@ en dat weer teruggebracht tot 97kg maar die laatste kilo's lukt niet. Toen een periode van heel veel stress en ging de weegschaal weer omhoog om in december nog 4 kilo aan te komen ;(

Nu staat de weegschaal op 109 kg en is het klaar. Roer moet (en gaat) weer om. De koolhydraten gaan de deur weer even uit en straks in kleine mate weer opbouwen.

Eerst maar weer naar de 89kg en mijn streefgewicht is 75kg aan het eind van het jaar. Vorige keer het gewicht in 9 maanden kwijt geraakt.

Verder wens ik iedereen succes natuurlijk met het omgooien van hun leefpatroon!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:17:16 #85
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121263252
Haha, hier geen shakes O-)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:19:00 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121263292
Hi Happy! :W
Wat eens kan, kan natuurlijk gewoon weer hoor! *O* Succes!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:25:27 #87
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121263455
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Hi Happy! :W
Wat eens kan, kan natuurlijk gewoon weer hoor! *O* Succes!
Hoi hoi!

En zo is het maar net *O* al vraag ik mij wel af waarom ik het altijd weer zo ver laat komen!

Anyhoeeeee, ik heb er zin in!

Lijstje van gisteren:
O: bak volle yoghurt met druiven, gekookt ei
L: rauwkostsalade met ham, walnoten, en yoghurt-knoflookdressing, paar plakjes kaas, glas melk
D: kabeljauw met roerbakgroentes en gesmolten kaas, griekse yoghurt

Verder over de hele dag veel thee.

Ik doe nu 2 weken afkicken van de suikers en ga dan weer opbouwen met in de ochtend en middag wat koolhydraten in de vorm van boterhammen bijv.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:41:04 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121263930
Sorry voor de ontgroening TAP! Ik probeer altijd om het vriendelijk te brengen, maar ik vind dat soms een beetje moeilijk :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:25 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Hoi hoi!

En zo is het maar net *O* al vraag ik mij wel af waarom ik het altijd weer zo ver laat komen!

Anyhoeeeee, ik heb er zin in!

Lijstje van gisteren:
O: bak volle yoghurt met druiven, gekookt ei
L: rauwkostsalade met ham, walnoten, en yoghurt-knoflookdressing, paar plakjes kaas, glas melk
D: kabeljauw met roerbakgroentes en gesmolten kaas, griekse yoghurt

Verder over de hele dag veel thee.

Ik doe nu 2 weken afkicken van de suikers en ga dan weer opbouwen met in de ochtend en middag wat koolhydraten in de vorm van boterhammen bijv.
Welkom (terug) en succes! Ik vind 34 kilo in een jaar wel veel hoor. Let je op dat je lijf niet in de spaarstand komt? Uiteindelijk ga je dan alleen maar jojo-en... Je lijstje vind ik wel prima, maar misschien kun je wat extra eetmomentjes inplannen? Dan verdeel je je eten wat meer, heb je minder trek tussendoor en blijft je verbranding op gang. De griekse yoghurt kan bijvoorbeeld ook wat later op de avond. Door die twee uur later te nemen, krijgt je lijf dan ook nog het signaal om bezig te blijven.

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:42:02 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121263959
Het topic loopt overigens wel weer lekker hard, het is duidelijk de tijd van de goede voornemens :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:44:11 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121264019
Ja, ik vind 34 ook wel veel voor een jaar, maar goed, als je uit gaat van 7 ons tot 1 kg per week kan je een heel eind komen. Streven mag altijd natuurlijk! *O*

En idd, lekker druk hier. Nu maar hopen dat iedereen ook gewoon blijft! :Y
Althans, omdat het afvallen zo lekker gaat dus he, niet omdat iedereen dik blijft. ;) :D
pi_121264107
Nouja, ieder z'n ding, misschien vind ik het uiteindelijk helemaal niet fijn. Het is ook maar uitproberen.
En verder vind ik dat iedereen het lekker moet doen zoals zij het willen doen, toch? Als je maar niet gaat crashen (maar dan nog moet je dat lekker zelf weten).
Wat betreft mijn ochtendritueel: Ja, klopt helemaal, maar dat lukt me nu gewoon nog niet. Ik ben nog steeds slaap aan het inhalen van een jaar lang 3x per nacht wakker zijn ;)
Misschien over een tijdje, dat het dan wel lukt.
Tralalalaaa
pi_121264141
Ach, we kunnen je niet tegenhouden, maar wel posten dat een gewoon normaal ontbijt inbouwen in een nieuwe gezonde leefstijl vele malen verstandiger is.
Ja doei.
pi_121264175
Jazeker wel, dat is wel zo.
Tralalalaaa
  maandag 7 januari 2013 @ 11:53:04 #94
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121264214
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:41 schreef Tink89 het volgende:
Sorry voor de ontgroening TAP! Ik probeer altijd om het vriendelijk te brengen, maar ik vind dat soms een beetje moeilijk :)

[..]

Welkom (terug) en succes! Ik vind 34 kilo in een jaar wel veel hoor. Let je op dat je lijf niet in de spaarstand komt? Uiteindelijk ga je dan alleen maar jojo-en... Je lijstje vind ik wel prima, maar misschien kun je wat extra eetmomentjes inplannen? Dan verdeel je je eten wat meer, heb je minder trek tussendoor en blijft je verbranding op gang. De griekse yoghurt kan bijvoorbeeld ook wat later op de avond. Door die twee uur later te nemen, krijgt je lijf dan ook nog het signaal om bezig te blijven.

Xx
Dit is op aanraden van de diėtist. Juist in de begin periode geen tussendoortjes om zo de suikerreserves eerder aan te spreken in plaats van nieuwe aanvoer. Ik merk juist dat ik juist minder trek heb. Ze heeft uitdrukkelijk aangegeven 's avonds niet meer te eten in het begin.

Na 2 weken neem ik 1 rustdag in de week waarin ik wel beperkt 's avonds nog wat neem.

Ik neem overigens wel behoorlijk grote porties van alles, zoals bijv. Ruim 200 gr. Kabeljauw en 200 gr. Roerbakgroente en 250ml. Yoghurt.

Oh, en die 34kg is ook maar streef hoor. Ik hoop dat de eerste 10 kilo er deze maand af zijn dan gemiddeld 0,5kg per week. Vorige keer was ik dus 35kg in 9 maanden kwijt. Mijn lichaam reageert nogal extreem op koolhydraten (door mijn topsport verleden veel spieropbouw gehad) en kom dus ook makkelijk 4 kilo aan in een week als ik niet oplet.
pi_121264295
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jazeker wel, dat is wel zo.
Zijn er ook dagen in de week dat je niet hoeft te haasten en tijd hebt voor een ontbijt? Dat kan al een goed begin zijn :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:56:16 #96
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121264298
Ik zou overigens niet zonder ontbijt kunnen hoor. Wij staan echt een half uur eerder op om gezellig te ontbijten, dan slaapt die kleine nog en kunnen we lekker even relaxen.
pi_121264349
Jazeker, en dan eet ik wel gewoon m'n boterhammetje hoor. (vrijdag, zaterdag, zondag)
Tralalalaaa
  maandag 7 januari 2013 @ 12:00:37 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121264415
Ik ontbijt op mijn werk. ;) Neem de brinta en de melk mee, dan hier in de magnetron en gaan. :D
pi_121265022
Sil en happy, welkom terug en succes *O*
Ik ontbijt als ik de jongens naar school heb gebracht. Lekker even op mijn gemakje, heerlijk alleen zonder dat je gestressed alles binnen no-time naar binnen moet proppen terwijl de kinderen om je heen stuiteren etc :D

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 12:25:22 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 12:38:08 #100
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_121265400
Ik maak ontbijt voor de kindjes, warm hun melk op (ze drinken het graag warm ''s ochtends, ik vind het best) en warm dan meteen mijn melk op.
We staan om 7 uur al op, kwart over 8 weg, dus we hebben ruim een uur de tijd voor ontbijt, drinken, aankleden, harenkammen, tandenpoetsen. Das ook hard nodig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')