quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:40 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
[..]
Ik weet dat het een hele stomme weddenschap is. Het blijft mij wel motiveren. Ik ga gewoon keihard sporten en zie in juni wel wat ik ga bereiken
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:45 schreef Take_A_Picture het volgende:
Goed, nou m'n startgewicht is 89 kg. Wat geweldig zou het zijn om 79 te kunnen wegen, of zelfs 75! Ik heb al jaren geen 75 kg meer gewogen. Het liefst wil ik 20 kg kwijt, dat zou helemaaaaaal fantastisch zijn, maar ik ga me daar niet aan vastpinnen.
Ik ben al goed begonnen door dus genoeg te drinken, elke dag sowieso 2 liter water. En lekker afmatten in de sportschool, ik ga daar 2x in de week naartoe en dan ga ik ook proberen elke dag even een half uurtje tot een uurtje te Just dancen en spieroefeningen op zolder te doen.
Ik heb er zoooooveel zin in! En uiteraard uitkijken met wat ik eet, maar heel rare dingen ga ik niet doen ivm het kunnen volhouden. Maar ik geloof dat met mate absoluut de manier is, en natuurlijk wel zo gezond mogelijk eten.
Ik heb hier wel eerder gezeten, en dan ging ik elke week updaten wat m'n gewicht was. Dat was een goede stok achter de deur. Nu gaat manlief (die had ik toen de tijd nog niet, haha) elke week met me naar de weegschaal en schrijft dan op wat ik weeg.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:49 schreef Vicky het volgende:
TAP, ik.begon eind feb op 92. Vanmorgen woog ik 75,2. Als ik hrt kan kan jii het ook!
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:58 schreef tjoptjop het volgende:
1,5kg/week valt imho echt niet onder "keihard crashen" dan denk ik eerder aan 5kg/week
Ik zit nu zelf op zo'n kilo per week, maar dat is incl flink wat krachttraining. En ik ben echt verre van aan het crashen hoor
30kg in 5 maanden, zwaar en ambitieus. Succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Wow wat goed Vicky! En hoe heb jij het nou gedaan? Misschien staat het al ergens maar tochTralalalaaa
Waar loert het 'gevaar' voor jou?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dank je wel! Ik hoop echt dat het gaat lukken.... pleeeaaaase ik hoop dat ik het volhoud...
Ik doe met je meequote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dank je wel! Ik hoop echt dat het gaat lukken.... pleeeaaaase ik hoop dat ik het volhoud...
Het 'gevaar' is echt dat ik dan denk, 'ach, dit chocolaatje kan geen kwaad'. Maarja dan wil ik er daarna nog een. Dus het is beter als ik het laat en bv alleen in het weekend iets neem, en dan ook niet veel. Ik geloof niet dat je jezelf alles moet ontzeggen. Zo gaan wij morgen even op pad en dan neem ik wel een bak thee met wat lekkers. Maar dat is dan mijn momentje van het weekend, de rest van de dagen hoeft het dan ook niet. Zoiets.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Waar loert het 'gevaar' voor jou?
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:58 schreef tjoptjop het volgende:
1,5kg/week valt imho echt niet onder "keihard crashen" dan denk ik eerder aan 5kg/week
Ik zit nu zelf op zo'n kilo per week, maar dat is incl flink wat krachttraining. En ik ben echt verre van aan het crashen hoor
30kg in 5 maanden, zwaar en ambitieus. Succes!Ik zie crashen als alles wat niet vol te houden is en onder je bmr zit. Als je de berekening goed leest, zie je dat je om die 1,5 kilo te halen heel, heel veel minder moet binnen krijgen dan je verbrandt. In mijn ogen minder dan verantwoord is... Maar goed, ieder z'n dingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ken dat gevoel, en ik heb niet eens een baby... Had een enorm dik hoofd, een lelijke buikrol en armen die dikker waren dan m'n kuiten :|quote:Op zondag 6 januari 2013 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging net op zoek naar een foto van toen ik op mijn allerzwaarst was, een weekna de bevalling van mijn oudste ofzo en ik kan wel janken als ik daarnaar kijk...Ik herken mezelf amper.
Wel heel zonde, want op die manier vind ik het ook helemaal niet leuk om naar die foto's te kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op zondag 6 januari 2013 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap dat wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben je spieren aan het kweken?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:21 schreef marcb1974 het volgende:
hier lukt het totaal niet in het nieuwe jaar. Wordt alleen maar zwaarder ondanks dat mijn kleding wel ruimer is gaan zitten
SPOILER: Januari 2008 en nu...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, de Januari 2008 foto is echt een week na de bevalling, dus ik ben daar echt nog een grote vochtblaas, maar toch... Tov toen ben ik nu zeker een kilo of 35 lichter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tink, wat zie jij er goed uit zeg, wauw! En BE, bij jou ook echt fantastisch zeg!
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
looking goodSPOILER: Januari 2008 en nu...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, de Januari 2008 foto is echt een week na de bevalling, dus ik ben daar echt nog een grote vochtblaas, maar toch... Tov toen ben ik nu zeker een kilo of 35 lichter.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
quote:Op zondag 6 januari 2013 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja dat vooral, hoe heb ik dat kunnen laten gebeuren. Maar zelfs F. schrok, die was het ook vergeten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij ook vooral opvalt is dat ik er jonger op ben geworden qua uiterlijk.
Wat zag ik er op m'n 23e (1e foto, 95kg) oud uit. De tweede foto is dit jaar gemaakt, op m'n 27e (75kg).
Wil uiteindelijk naar de 65kg ongeveer. Zit nu rond de 73/74, is wel veel spier bijgekomen door 't rennen, want ben op zich qua kledingmaat terug bij waar ik eerst op de 68kg zat ofzo.Ja doei.
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
SPOILER: Januari 2008 en nu...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, de Januari 2008 foto is echt een week na de bevalling, dus ik ben daar echt nog een grote vochtblaas, maar toch... Tov toen ben ik nu zeker een kilo of 35 lichter.![]()
Maar BE! Foto's zijn zoveel meer dan 'je gewicht'quote:Op zondag 6 januari 2013 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging net op zoek naar een foto van toen ik op mijn allerzwaarst was, een weekna de bevalling van mijn oudste ofzo en ik kan wel janken als ik daarnaar kijk...Ik herken mezelf amper.
Wel heel zonde, want op die manier vind ik het ook helemaal niet leuk om naar die foto's te kijken.
quote:Op zondag 6 januari 2013 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar BE! Foto's zijn zoveel meer dan 'je gewicht'Ze geven je een herinnering van die periode, een belangrijke tijd in je leven dat je oudste was geboren bijv. Jij was daar niet je gewicht. Jij was een kersverse moeder!!! Ik weet dat overgewicht soms je hele denken in beslag kan nemen, maar heus, dat is het niet waard hoor.
Rug en buikspieren ja.quote:
Ik kan me nog herinneren van mijn sportschoolperiode dat ik vrijwel alleen aan het sporten was rond kerst. De hele sportschool verlaten, muv een paar fanatieke sporters. De eerste week in januari kon je geen vrij fitnessapparaat meer vinden en stond je soms gewoon in een rijquote:Op zondag 6 januari 2013 14:59 schreef marcb1974 het volgende:
Rug en buikspieren ja.
Het was net belachelijk druk in de sportschool. Dat iedereen die er komt vanuit de nieuwsjaarsvoornemens die maar wel snel mag opgeven
Dan kan de rest tenminste normaal sporten.
Ik ben geen BE, maar ik bleef mezelf dik voelen. Al ik nu naar die na-foto van Moblo kijk dan denk ik: ik was lichter....maar voelde me 10x zo dik. Ik heb een prachtig slanke collega die precies even lang is als ik ben en die weegt zo'n beetje wat ik nu woog en ik kan dat gewoon niet geloven. Zo heb ik mezelf nooit gezien.quote:Op zondag 6 januari 2013 15:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Hier ook nog even:
Wow BE, respect hoor! Hoe voel je erbij? In je hoofd blijf je natuurlijk dezelfde vrouw.
Zelf ben ik ook 35 kg afgevallen , ben feitelijk nu wat te mager maar blijf toch in mijn hoofd detzelfde onzekere vrouw.
Daarom ga ik nu ook nog nietquote:Op zondag 6 januari 2013 14:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Rug en buikspieren ja.
Het was net belachelijk druk in de sportschool. Dat iedereen die er komt vanuit de nieuwsjaarsvoornemens die maar wel snel mag opgeven
Dan kan de rest tenminste normaal sporten.
Zo was het dus vandaag ook. Het apparaat dat ik perse doen moet van mijn fysio heb ik dus ook niet kunnen gebruiken, daar was echt de rij voor. Volgende week ga ik op zondag heel vroeg, misschien dat het dan wel rustiger is.quote:Op zondag 6 januari 2013 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren van mijn sportschoolperiode dat ik vrijwel alleen aan het sporten was rond kerst. De hele sportschool verlaten, muv een paar fanatieke sporters. De eerste week in januari kon je geen vrij fitnessapparaat meer vinden en stond je soms gewoon in een rij
Balen dat je enkel niet wil. Voorzichtig opbouwen dus, eventueel met fysio ondersteuning als het kan jaquote:Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daarom ga ik nu ook nog nietWil zo graag weer sporten maar hardlopen is nog niet te doen, enkel geeft helaas nog teveel problemen. Maar via mn nieuwe zorgverzekering kan ik straks 6 maanden met heel wat korting fitnessen bij een aantal sportscholen hier in de buurt, waaronder de fysiofitness die met fysiotherapeuten werkt ipv sportinstructeurs. Denk dat dat iets verstandiger is met mijn enkel nog
die zijn heel frustrerend.. ik heb een tijd op en rond de 80 gezeten... wat ik deed, kwam erniet vnaf.. en inens ging het weer goed.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het lastigst zijn die zgn plateaus. Dan ben je afgevallen en ineens blijft het gewicht even steken. Dat kan dan even duren voordat je weer verder afvalt... En dan wel gemotiveerd blijven!!
Bij mij was het vooral gedrag aanpakken, als ik een pak koekjes open maakte dan moest het leeg.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Slapen is goed voor je Clumsy!
Ploegendienst is echt klote maar als je gewoon een saaie basislijst aanhoudt dan heb je iig je voedingsstoffen binnen, op welk uur maakt niet uit.
Waarom kan iemand wel een crashdieet (bij wijze van) maar niet een basislijst maken omdat het zo saai is..
Ik lust geen boterham, ik lust geen, vind dat niet lekker.
Nee, de hele dag niks eten met 3 vieze shakes.. dat wil wel?
Wennen, plannen en echt proberen om een gedachtenomslag te maken
Die zijn idd erg vervelend en juist dan moet je er voor zorgen dat je door blijft gaan en het niet laat verslappenquote:Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het lastigst zijn die zgn plateaus. Dan ben je afgevallen en ineens blijft het gewicht even steken. Dat kan dan even duren voordat je weer verder afvalt... En dan wel gemotiveerd blijven!!
quote:Op maandag 7 januari 2013 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
En weer een atl!
Het voelt gewoon extra stoer dat ik in de maand December 3-4 kg ben afgevallen!
Good busyquote:Op maandag 7 januari 2013 08:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Joepie, al 1 kg kwijtNu de rest nog, haha (maarja ben net een week bezig!).
Ik heb er zoveel zin in!
Dat is ook een kwestie van wennen. Ik ontbijt tegenwoordig meestal met Brinta, en dat was ik gewend met een flinke schep suiker.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:38 schreef Barretje80 het volgende:
hier wordt het zometeen een bakje havermout![]()
alleen vind ik het lastig wat ik er in moet gooien om het net iets lekkerder ( zoeter) te krijgen..
ben gewend het met stroop te eten
Wat gedroogd fruit in kleine stukjes erdoor oid?quote:Op maandag 7 januari 2013 09:38 schreef Barretje80 het volgende:
hier wordt het zometeen een bakje havermout![]()
alleen vind ik het lastig wat ik er in moet gooien om het net iets lekkerder ( zoeter) te krijgen..
ben gewend het met stroop te eten
quote:Op maandag 7 januari 2013 09:42 schreef LovelyLady het volgende:
Ik vind dat geen tijd, echt zo'n onbenullig excuus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus die ga je de rest van je leven eten, die shake vol zoetstoffen en kunstmatige dingen? Ik snap dit niet zo goed eigenlijk... Als je je wekker een kwartier eerder zet, kun je nog steeds snoozen en wel je dag goed beginnen. Het gaat niet om dieeten, maar om je levensstijl veranderen. Als je toch dingen anders gaat aanpakken, neem dat opstaan dan gewoon mee. Na twee weken is je ritme erop aangepast en weet je niet meer beter. [/einde preek]quote:Op maandag 7 januari 2013 09:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, ik ben dus heel erg slecht in vroeg opstaan, ik snooze 'm altijd een keer teveel. Ik ben 's ochtends nooit zo rationeel als ik lekker warm in mn mandje lig eigenlijk![]()
De shake die ik nu heb vind ik wel lekker. Lekkerder dan ongezoete BrintaK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Hoi hoi!quote:Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Hi Happy!
Wat eens kan, kan natuurlijk gewoon weer hoor!Succes!
Welkom (terug) en succes! Ik vind 34 kilo in een jaar wel veel hoor. Let je op dat je lijf niet in de spaarstand komt? Uiteindelijk ga je dan alleen maar jojo-en... Je lijstje vind ik wel prima, maar misschien kun je wat extra eetmomentjes inplannen? Dan verdeel je je eten wat meer, heb je minder trek tussendoor en blijft je verbranding op gang. De griekse yoghurt kan bijvoorbeeld ook wat later op de avond. Door die twee uur later te nemen, krijgt je lijf dan ook nog het signaal om bezig te blijven.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:25 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Hoi hoi!
En zo is het maar netal vraag ik mij wel af waarom ik het altijd weer zo ver laat komen!
Anyhoeeeee, ik heb er zin in!
Lijstje van gisteren:
O: bak volle yoghurt met druiven, gekookt ei
L: rauwkostsalade met ham, walnoten, en yoghurt-knoflookdressing, paar plakjes kaas, glas melk
D: kabeljauw met roerbakgroentes en gesmolten kaas, griekse yoghurt
Verder over de hele dag veel thee.
Ik doe nu 2 weken afkicken van de suikers en ga dan weer opbouwen met in de ochtend en middag wat koolhydraten in de vorm van boterhammen bijv.
Dit is op aanraden van de diëtist. Juist in de begin periode geen tussendoortjes om zo de suikerreserves eerder aan te spreken in plaats van nieuwe aanvoer. Ik merk juist dat ik juist minder trek heb. Ze heeft uitdrukkelijk aangegeven 's avonds niet meer te eten in het begin.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:41 schreef Tink89 het volgende:
Sorry voor de ontgroening TAP! Ik probeer altijd om het vriendelijk te brengen, maar ik vind dat soms een beetje moeilijk
[..]
Welkom (terug) en succes! Ik vind 34 kilo in een jaar wel veel hoor. Let je op dat je lijf niet in de spaarstand komt? Uiteindelijk ga je dan alleen maar jojo-en... Je lijstje vind ik wel prima, maar misschien kun je wat extra eetmomentjes inplannen? Dan verdeel je je eten wat meer, heb je minder trek tussendoor en blijft je verbranding op gang. De griekse yoghurt kan bijvoorbeeld ook wat later op de avond. Door die twee uur later te nemen, krijgt je lijf dan ook nog het signaal om bezig te blijven.
Xx
Zijn er ook dagen in de week dat je niet hoeft te haasten en tijd hebt voor een ontbijt? Dat kan al een goed begin zijnquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |