abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121128362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:59 schreef Vanyel het volgende:
O: peer/mint/boerenkool-water sapje

Dat klinkt echt verschrikkelijk naar.
:D
dat dacht ik ook.. maar het was eigenlijk best lekker.. de rauwe boerenkool proef je bijna niet , mede door de overheersende smaak van de mint, al proef je de peer ook nog wel :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121133973
Zo, ipv zo af en toe meelezen ga ik het topic volspammen hier, en onder m'n eigen account nog wel, bikkel dat ik d'r ben :'). Heb na jaren geworstel op allerlei vlakken nu m'n zaken eindelijk redelijk op orde, dus nu aan de slag met het gewicht.

Overigens, BE, die foto bekijkende, ben jij de laatste jaren al een flink stuk afgevallen of herinner ik het me gewoon verkeerd? :o.
pi_121134132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Die is idd heel fijn. Dat is toch ook die met die barcode scanner?
Yup! :) Al had ik natuurlijk weer meteen iets vandaag wat ik expliciet toe moest voegen _O- :') Nu nog een stabiele plek in huis vinden om de weegschaal 's neer te zetten _O-
Ja doei.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:06:42 #254
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121135296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik heb vandaag boerenkool-pesto gemaakt en dat was verrassend lekker (echt heerlijk!), dus ik durf niets te denken van dat sapje :D
kun ji dat linkje nog geven vn die site, als je wil?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 4 januari 2013 @ 07:51:45 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121140239
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, ipv zo af en toe meelezen ga ik het topic volspammen hier, en onder m'n eigen account nog wel, bikkel dat ik d'r ben :'). Heb na jaren geworstel op allerlei vlakken nu m'n zaken eindelijk redelijk op orde, dus nu aan de slag met het gewicht.

Overigens, BE, die foto bekijkende, ben jij de laatste jaren al een flink stuk afgevallen of herinner ik het me gewoon verkeerd? :o.
Nee hoor, klopt. :Y

Enneh, welkom! Gaat vast goedkomen toch?
pi_121140284
Mgihgighighg, ik red het inmiddels tot steeds later op de dag voor het weer mis gaat :')

We zouden kunnen zeggen dat ik weer op de goede weg ben :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:38:29 #257
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121143083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 07:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mgihgighighg, ik red het inmiddels tot steeds later op de dag voor het weer mis gaat :')

We zouden kunnen zeggen dat ik weer op de goede weg ben :')
Je hebt het nu volgehouden tot 8:00 uur? :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121145956
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:06 schreef Mirjam het volgende:

kun ji dat linkje nog geven vn die site, als je wil?
It is broken -O- Al doe ik 6 quests op een dag, dan nog zegt ie: 1/3 completed. En dat stoort me enorm :@ Dus ik ben er nu mee gestopt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121145985
Hardgelopen, betere manier gevonden om havermoutpap te maken en nu naar mijn werk *)
Heerlijk om de ochtend vrij te hebben :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121152669
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 07:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee hoor, klopt. :Y

Enneh, welkom! Gaat vast goedkomen toch?
Wow ik zie het, 33 kilo!! wat goed! Wat is je geheim?

En of het gaat lukken, geen idee. Er moet veel af. Voordeel is dat er veel te winnen valt op het gebied van bewegen en eten bij mij. Ik moet een hele nieuwe manier van eten aanleren, dat is als kind nooit goed gegaan en daarna alleen maar erger geworden. Maar ik wil per sé niet diëten of calorieën tellen, maar eten op een manier die ik na het afvallen kan/moet aanhouden.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:58:29 #261
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121152810
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En of het gaat lukken, geen idee. Er moet veel af. Voordeel is dat er veel te winnen valt op het gebied van bewegen en eten bij mij. Ik moet een hele nieuwe manier van eten aanleren, dat is als kind nooit goed gegaan en daarna alleen maar erger geworden. Maar ik wil per sé niet diëten of calorieën tellen, maar eten op een manier die ik na het afvallen kan/moet aanhouden.
ik weet dat veel mensen het maar bout vinden, maar bij mij helpt weight watchers dus héél erg.
niet diëten, geen calorieën, maar enkel op basis van punten, het is heel concreet.
ik ben er sinds eind augustus ruim tien kilo mee afgevallen, zonder er bij te sporten ook trouwens
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_121153505
En nog een onderzoek 8)7

quote:
Dikke mensen doorstaan beroerte beter

AMSTERDAM - Mensen met overgewicht hebben betere overlevingskansen en herstellen beter na een beroerte dan mensen met een gezond gewicht.

Mensen met ondergewicht hebben de slechtste prognose na een beroerte.

Dat schrijft een internationaal team van wetenschappers in de nieuwste editie van het European Heart Journal. Ze baseren hun conclusies op een grote klinische studie naar beroertes en TIA's (waarschuwingsberoertes).

een beroerte is een verstoring van de bloedtoevoer in de hersenen. Dat kan zijn door een bloeding of doordat een bloedpropje een bloedvat afsluit.

Mensen met licht overgewicht (BMI 25-30) hadden 14 procent minder kans te overlijden aan een beroerte dan mensen met een normaal gewicht (BMI 18,5-25).

Mensen met matig tot zwaar overgewicht (een BMI boven de 30) hadden 24 tot 45 procent minder kans te overlijden. Hoe dikker hoe beter dus in dit geval.

Minder complicaties

Mensen met overgewicht hielden ook minder complicaties over aan hun beroerte, zoals gedeeltelijke verlamming over aan hun beroerte. Daarnaast was de kans op een tweede beroerte bij hen lager.

Ze waren minder vaak afhankelijk van mensen in hun omgeving en hadden minder medische zorg nodig. Ook in deze categorie scoorden mensen met ondergewicht het slechtst.

Klinische waarde

De onderzoekers vermelden wel dat de obese beroertepatiënten gemiddeld jonger waren en mede daardoor beter herstelden. Toch stellen ze dat hun resultaten klinische waarde hebben. De bevindingen gaan in tegen het advies dat artsen meestal geven aan mensen na een beroerte, namelijk afvallen.

Eerder deze week werd ook bekend dat licht overgewicht de algemene kans op een vroege dood verlaagt. Dit soort studies stellen vooral het BMI als maat voor gezond en ongezond gewicht ter discussie. Die maat lijkt vooral gebaseerd op esthetische normen
Laat ik nou net bang zijn voor zoiets aangezien mijn moeder een hersenbloeding heeft gehad waarbij ze er ontzettend gehandicapt uit is gekomen. Misschien toch niet willen streven naar dat 'gezonde gewicht' maar tevreden zijn met een BMI van 27...
pi_121153604
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik weet dat veel mensen het maar bout vinden, maar bij mij helpt weight watchers dus héél erg.
niet diëten, geen calorieën, maar enkel op basis van punten, het is heel concreet.
ik ben er sinds eind augustus ruim tien kilo mee afgevallen, zonder er bij te sporten ook trouwens
Hé wat goed! Dat wist ik heul niet! ^O^
Ja doei.
pi_121154181
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef Isabeau het volgende:
En nog een onderzoek 8)7

[..]

Laat ik nou net bang zijn voor zoiets aangezien mijn moeder een hersenbloeding heeft gehad waarbij ze er ontzettend gehandicapt uit is gekomen. Misschien toch niet willen streven naar dat 'gezonde gewicht' maar tevreden zijn met een BMI van 27...
Niet te veel van aantrekken. Er staat eigenlijk ook dat obese patienten op jongere leeftijd een beroerte krijgen en daarom beter herstellen.

Slanke mensen kunnen ook door slechte eetgewoonten een beroerte krijgen, maar genen spelen ook een rol.

Het zegt dus eigenlijk helemaal niets :+

Gewoon een gezonde leefstijl aanhouden. Als je daardoor een bmi krijgt van 22 ben je over het algemeen nog steeds gezond.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:40:22 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121154773
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Het eerste deel met een low carb dieet, de laatste 15 door gewoon normaal doen. ;)

Twee boeken die me hielpen anders over eten te denken: Het geheim van slanke mensen en Beck's Dieetoplossing. Beide geen diëten maar boeken die je gedrag mbt eten aan pakken.

En heel veel gezonder eten. 2-3 keer in de week vegetarisch bijvoorbeeld (ook niet met vleesvervangers btw) en vrijwel alles vers. Geen pakjes en zakjes meer.
pi_121158058
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het eerste deel met een low carb dieet, de laatste 15 door gewoon normaal doen. ;)

Twee boeken die me hielpen anders over eten te denken: Het geheim van slanke mensen en Beck's Dieetoplossing. Beide geen diëten maar boeken die je gedrag mbt eten aan pakken.

En heel veel gezonder eten. 2-3 keer in de week vegetarisch bijvoorbeeld (ook niet met vleesvervangers btw) en vrijwel alles vers. Geen pakjes en zakjes meer.
BE, voor vega-eten is dit ook nog een leuke/interessante leidraad om je vleesloze eten zo te maken dat je een gezonde, volwaardige maaltijd hebt:
http://www.devegetarier.nl/blog/de-vegachecklist
pi_121158947
Ja ik wil dus eetgedrag aanpakken inderdaad, en voornamelijk veel meer sporten. Ik heb die endorfinen veel te hard nodig. Het scheelt dat het me inmiddels redelijk aan m'n reet kan roesten wat men over me denkt, dus ik ga zondag weer beginnen met hardlopen. Doel is de ladiesrun.
pi_121159063
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja ik wil dus eetgedrag aanpakken inderdaad, en voornamelijk veel meer sporten. Ik heb die endorfinen veel te hard nodig. Het scheelt dat het me inmiddels redelijk aan m'n reet kan roesten wat men over me denkt, dus ik ga zondag weer beginnen met hardlopen. Doel is de ladiesrun.
Pas in ieder geval op met belasting. Ik heb geen idee van je gewicht/specs, maar begin met hardlopen héél voorzichtig als je véél te zwaar bent, wellicht dan zelfs met eerst een tijd wandelen op een 'doorstaptempo' om je spieren te laten wennen aan de beweging.

Bij het hardlopen vangen je benen bij elke stap zowat 3 keer je lichaamsgewicht op, dus te snel te veel willen, al lijkt het langzaam, kan je blessures opleveren.

Kom voor tips en steun ook gerust naar 't hardlooptopic :) zijn meer mensen net begonnen met Evy/Renate/C25k :)
Ja doei.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:33:23 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121159715
Waaronder ik dus. ;) :Y
Ik begon te lopen toen ik 100+ woog en heb idd heel langzaam opgebouwd mbv Evy. :Y
pi_121160351
Ja ik heb C25K op m'n telefoon staan, maar ik kwam er achter dat Runkeeper ook programma's heeft. Die begint met 2,5 km snelwandelen. Dat staat voor zondag op het programma.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 20:46:56 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121167519
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik begon te lopen toen ik 100+ woog en heb idd heel langzaam opgebouwd mbv Evy. :Y
same here :Y
Ik moest Beck's maar weer eens opzoeken, denk ik :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 21:27:55 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121169459
Ik post al een tijdje mee in gezond slank maar ik kom hier ook maar eens meeposten omdat ik het afvallen wat beter wil gaan aanpakken en ga ik voor het eerst in mijn leven een dieet volgen namelijk het 17 dagen dieet :)

Ik woog altijd rond de 65 kilo maar door medicijnen en ziekte weeg ik inmiddels boven de 80 kilo -O-

Ik zal de komende tijd hier meeposten over mijn ervaringen :) nog anderen die hier hetzelfde dieet volgen?
5 - 28 februari Thailand O+
pi_121169583
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben eerst gaan afvallen en pas gaan opbouwen met hardlopen toen ik onder de 100 zat :@
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 22:08:09 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121171284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:27 schreef MaJo het volgende:
Ik post al een tijdje mee in gezond slank maar ik kom hier ook maar eens meeposten omdat ik het afvallen wat beter wil gaan aanpakken en ga ik voor het eerst in mijn leven een dieet volgen namelijk het 17 dagen dieet :)

Ik woog altijd rond de 65 kilo maar door medicijnen en ziekte weeg ik inmiddels boven de 80 kilo -O-

Ik zal de komende tijd hier meeposten over mijn ervaringen :) nog anderen die hier hetzelfde dieet volgen?
Ik heb het nog niet voorbij zien komen, vertel er eens iets over :)

Morgen volleybalwedstrijd, heb er zin in.
pi_121171305
Het hangt bij mij gewoon samen denkt ik, en komt bij elkaar onder het kopje 'regelmatig leven'. Op fatsoenlijke tijden slapen, eten en bewegen is niet heel standaard, hier :'). Zo werd ik vandaag om 14.30 wakker na een veel te lange nacht, heb ontbeten en had daarna totaaaal geen honger, wat eigenlijk wil zeggen dat je de hele avond snaait. Heb dus toch maar een simpele pasta gemaakt, puur voor het idee. Als ik eenmaal beweeg en gewoon normaal eet, kom ik denk ik al een heel eind zonder dieet.
pi_121171336
Dit topic is wel een serieus 'kijk, het kan dus wél'-gebeuren, als ik jullie dames en de cijfertjes zo zie. Top!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 22:10:33 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121171394
Regelmaat is wel het toverwoord inderdaad :Y
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:29:37 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121172298
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet voorbij zien komen, vertel er eens iets over :)

Morgen volleybalwedstrijd, heb er zin in.
Het 17 dagen dieet maakt gebruik van 3 cycli van 17 dagen waarna je overgaat in de vierde cyclus die je vol moet houden. In het kort is het als volgt:
Eerste 17 dagen: geen koolhydraten en suikers. Wat wel mag: onbeperkt mager vlees en vis, groenten, 2 stuks fruit, 2 eieren en 2 probiotische dingen als yoghurt
Tweede cyclus: koolhydraten worden langzaam weer toegevoegd en meer soorten vlees, vis, groenten en fruit. Om de dag doe je een dag zoals de eerste cyclus en een dag zoals de tweede cyclus.
Derde cyclus: bijna alle koolhydraten mogen weer en de meeste soorten vlees.
Vierde cyclus: door de week houden aan de regels van het dieet en in het weekend mag je 3 maaltijden die je normaal niet mag zoals bijvoorbeeld Mac, pannenkoeken of pizza.

Je schijnt er gigantisch van af te vallen als je de verhalen mag geloven. Ik ben benieuwd in ieder geval!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:40:08 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121172787
Ik heb net even mijn BMI berekend en die is 24,5 wat officieel gezond is maar al het vet zit bij mij op mijn buik, billen en heupen waardoor de verhoudingen compleet zoek zijn :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 22:45:43 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121173034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het 17 dagen dieet maakt gebruik van 3 cycli van 17 dagen waarna je overgaat in de vierde cyclus die je vol moet houden. In het kort is het als volgt:
Eerste 17 dagen: geen koolhydraten en suikers. Wat wel mag: onbeperkt mager vlees en vis, groenten, 2 stuks fruit, 2 eieren en 2 probiotische dingen als yoghurt
Tweede cyclus: koolhydraten worden langzaam weer toegevoegd en meer soorten vlees, vis, groenten en fruit. Om de dag doe je een dag zoals de eerste cyclus en een dag zoals de tweede cyclus.
Derde cyclus: bijna alle koolhydraten mogen weer en de meeste soorten vlees.
Vierde cyclus: door de week houden aan de regels van het dieet en in het weekend mag je 3 maaltijden die je normaal niet mag zoals bijvoorbeeld Mac, pannenkoeken of pizza.

Je schijnt er gigantisch van af te vallen als je de verhalen mag geloven. Ik ben benieuwd in ieder geval!
Klinkt vreselijk ingewikkeld zeg :P Maar goed, ik moet natuurlijk met meer mensen hier in hus rekening houden, dus zo'n dieet is niet zo handig hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:40 schreef MaJo het volgende:
Ik heb net even mijn BMI berekend en die is 24,5 wat officieel gezond is maar al het vet zit bij mij op mijn buik, billen en heupen waardoor de verhoudingen compleet zoek zijn :')
misschien gaan sporten in plaats van diëten?
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:47:28 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121173109
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Klinkt vreselijk ingewikkeld zeg :P Maar goed, ik moet natuurlijk met meer mensen hier in hus rekening houden, dus zo'n dieet is niet zo handig hier.

Ik ga het samen met mijn vriend doen dus dat scheelt ook wel :Y
quote:
misschien gaan sporten in plaats van diëten?
Vanwege mijn ziekte (ME/CVS) is veel sporten voor mij niet haalbaar en zelfs onverstandig. Ik ben wel lid van een sportschool maar al 1,5 maand niet meer geweest, dat moet ik wel snel weer eens gaan doen :@ Maar ik moet het dus vooral van de voeding hebben :)
pi_121173610
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit topic is wel een serieus 'kijk, het kan dus wél'-gebeuren, als ik jullie dames en de cijfertjes zo zie. Top!
Het zijn wel veel dames, maar er zijn uitzonderingen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_121174218
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:57 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het zijn wel veel dames, maar er zijn uitzonderingen.
En heren, uiteraard!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2013 @ 23:12:43 #284
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121174323
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga het samen met mijn vriend doen dus dat scheelt ook wel :Y

[..]

Vanwege mijn ziekte (ME/CVS) is veel sporten voor mij niet haalbaar en zelfs onverstandig. Ik ben wel lid van een sportschool maar al 1,5 maand niet meer geweest, dat moet ik wel snel weer eens gaan doen :@ Maar ik moet het dus vooral van de voeding hebben :)
Vervelend...
pi_121174394
M'n beste vriend, de schat, lachte me net uit toen ik zei dat ik de Ladiesrun zou lopen. Dus volk, bij deze: al wordt het verdomme m'n dood.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:22:14 #286
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_121174786
Hoi. Sinds mei 25 kg afgevallen. Ik woog 145. Heb een weddenschap lopen voor 300 euro. Heb tot 1 juni de tijd om te droppen naar 90kg..

2 dagen niet gesport en net toch maar wat gegeten. Had vreetkick. Morgen extra hard sporten dan. :P
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
pi_121175937
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:22 schreef E.B.A.H. het volgende:
Hoi. Sinds mei 25 kg afgevallen. Ik woog 145. Heb een weddenschap lopen voor 300 euro. Heb tot 1 juni de tijd om te droppen naar 90kg..

2 dagen niet gesport en net toch maar wat gegeten. Had vreetkick. Morgen extra hard sporten dan. :P
Mooie score, 25 kilo in 8 maanden. Over het algemeen gaat het eerste stuk het makkelijkst.

Jij wil het tweede stuk - 30 kilo - in 5 maanden doen. Dat is 6 kilo per maand.
Lijkt me erg ambitieus...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_121184426
Wwhhiiiiiiii.. nieuwe all time low vanmorgrn: 75,2!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:03:11 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121184631
Lekker Vicky!

quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:14 schreef clumsy_clown het volgende:
M'n beste vriend, de schat, lachte me net uit toen ik zei dat ik de Ladiesrun zou lopen. Dus volk, bij deze: al wordt het verdomme m'n dood.
:D _O_
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:05:18 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121184644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:27 schreef MaJo het volgende:

Mijn collega is daar het afgelopen jaar 17 kilo mee afgevallen. : Y

Op zich prima, maar het blijft een dieet waar je je van af kan vragen of dat vast te houden is op de lange termijn...
pi_121184703
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:22 schreef E.B.A.H. het volgende:

Dit lijkt me niet erg verstandig. Dit is keihard crashen. Je doel is 1,5 kg/week afvallen. Laten we eens kijken hoeveel kcal je dan tekort moet hebben om zoveel af te vallen.
1 kg puur vet = 9000 kcal. Per kg lichaamsgewicht zit er ook wat water in, dus dat is iets lager, dat schijnt rond 7000 kcal/kg te liggen. Dus, iedere week moet je 10.500 kcal onder je verbruik zitten.. (7000x1,5)
Voor een gemiddelde man zou dat betekenen dat je 4 dagen van de week helemaal niks kan eten...

Nu ben je wat groter dan gemiddeld dus misschien is je verbruik 3000 kcal per dag, dat is 21000 kcal per week.
Je moet dus 10.500 onder je verbruik zitten dus je mag slechts de helft eten, 1500 kcal per dag.

Ik zou stoppen met die weddenschap en iets langzamer willen afvallen. Max 0,5 kg/week. Wat je nu doet lijkt me ongezond en de kans op terugvallen en jojoen is groot.
pi_121184827
Hi! Tijdje niet geweest. De schade van de feestdagen was bij mij 2 kilo..
Ook in de vakantie daarna had ik moeite om het weer op te pakken. Nu heb ik weer helemaal de motivatie teruggevonden.

Ik ben trouwens van plan om de insanity workout eens te proberen, iemand hier daar ervaring mee?
My salvation lies in your love..
pi_121184842
Eens met 85mc :)
Ja doei.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:35:20 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121186384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Eens met 85mc :)
+1

Hier is van de 1,3 oud&nieuwkilo's alweer 0,8 verdwenen. Zei toch dat het snelle kilo's waren.

Vanmiddag weer lekker sporten, morgen winterefteling en dan volgende week maar liefst 5 keer paardrijden... Daarna zit ik weer op m'n atl en ga ik verder met het doel voor dit jaar :) Heb gisteren iig met vriendjelief een supertoffe jurk (van de Steps, in niet-de-grootste-maat) en een nieuwe bh gekocht voor m'n verjaardag. Mag 'm nog niet aan, maar met carnaval komt er een foto!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:35:42 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121186392

[ Bericht 100% gewijzigd door Tink89 op 05-01-2013 11:35:54 (dubbel) ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 13:15:15 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121188732
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn collega is daar het afgelopen jaar 17 kilo mee afgevallen. : Y

Op zich prima, maar het blijft een dieet waar je je van af kan vragen of dat vast te houden is op de lange termijn...
Ik ben erg benieuwd! Ik hoop dat als er wat kilo's af zijn dat ik daardoor gemotiveerd ben om gezonder te eten en meer te bewegen *O*
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:40:02 #297
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_121205393
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:45 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mooie score, 25 kilo in 8 maanden. Over het algemeen gaat het eerste stuk het makkelijkst.

Jij wil het tweede stuk - 30 kilo - in 5 maanden doen. Dat is 6 kilo per maand.
Lijkt me erg ambitieus...
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet erg verstandig. Dit is keihard crashen. Je doel is 1,5 kg/week afvallen. Laten we eens kijken hoeveel kcal je dan tekort moet hebben om zoveel af te vallen.
1 kg puur vet = 9000 kcal. Per kg lichaamsgewicht zit er ook wat water in, dus dat is iets lager, dat schijnt rond 7000 kcal/kg te liggen. Dus, iedere week moet je 10.500 kcal onder je verbruik zitten.. (7000x1,5)
Voor een gemiddelde man zou dat betekenen dat je 4 dagen van de week helemaal niks kan eten...

Nu ben je wat groter dan gemiddeld dus misschien is je verbruik 3000 kcal per dag, dat is 21000 kcal per week.
Je moet dus 10.500 onder je verbruik zitten dus je mag slechts de helft eten, 1500 kcal per dag.

Ik zou stoppen met die weddenschap en iets langzamer willen afvallen. Max 0,5 kg/week. Wat je nu doet lijkt me ongezond en de kans op terugvallen en jojoen is groot.
Ik weet dat het een hele stomme weddenschap is. Het blijft mij wel motiveren. Ik ga gewoon keihard sporten en zie in juni wel wat ik ga bereiken :P
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
pi_121205639
Goed, nou m'n startgewicht is 89 kg. Wat geweldig zou het zijn om 79 te kunnen wegen, of zelfs 75! Ik heb al jaren geen 75 kg meer gewogen. Het liefst wil ik 20 kg kwijt, dat zou helemaaaaaal fantastisch zijn, maar ik ga me daar niet aan vastpinnen.
Ik ben al goed begonnen door dus genoeg te drinken, elke dag sowieso 2 liter water. En lekker afmatten in de sportschool, ik ga daar 2x in de week naartoe en dan ga ik ook proberen elke dag even een half uurtje tot een uurtje te Just dancen en spieroefeningen op zolder te doen.
Ik heb er zoooooveel zin in! En uiteraard uitkijken met wat ik eet, maar heel rare dingen ga ik niet doen ivm het kunnen volhouden. Maar ik geloof dat met mate absoluut de manier is, en natuurlijk wel zo gezond mogelijk eten.

Ik heb hier wel eerder gezeten, en dan ging ik elke week updaten wat m'n gewicht was. Dat was een goede stok achter de deur. Nu gaat manlief (die had ik toen de tijd nog niet, haha) elke week met me naar de weegschaal en schrijft dan op wat ik weeg.
Tralalalaaa
pi_121205816
TAP, ik.begon eind feb op 92. Vanmorgen woog ik 75,2. Als ik hrt kan kan jii het ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_121206229
1,5kg/week valt imho echt niet onder "keihard crashen" dan denk ik eerder aan 5kg/week

Ik zit nu zelf op zo'n kilo per week, maar dat is incl flink wat krachttraining. En ik ben echt verre van aan het crashen hoor :D

30kg in 5 maanden, zwaar en ambitieus. Succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')