abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 09:38:14 #226
5428 crew  miss_sly
pi_121063745
Ja, goedemorgen :@
ik kom ook weer terug. De schade is zeer beperkt, ik ben niet aangekomen, maar ik wil nog wel wat kilo's kwijt, dus met ingang van vandaag gaan we er weer tegenaan! Ook weer lekker op de fiets naar het werk vanmorgen, toch wel fijn die beweging!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:46:33 #227
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_121067538
Goedemiddag! Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mijn schade is enorm na de decembermaand, ruim 4 kilo aangekomen.
Maar ja, niks meer aan te doen. We gaan er weer vol voor nu!
pi_121067633
Bij mij is er juist geen schade! Juist er af

vanmorgen vergeten te wegen maar net even snel met kleren en dat scheelt 0.7 dus ik gok dat ik nog op +/- het zelfde zit en dat is 1.5 minder als voor kerst
en net weer aan de goede kant van mijn evil tiental
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:30:56 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121068944
Ik ben ook nog steeds lichter dan begin december. :Y Heerlijk gevoel, dat dat dus ook gewoon kan. :Y

Ik doe even een 'before' foto er bij, van hoe het vandaag is.
Eens zien of hoe het over 6 maanden is. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 02-01-2013 14:34:16 ]
pi_121074651
Ik zie het nooit zo goed op voor en na foto's van mezelf :D

Maar we kunnen wel ophouden met lijnen:
quote:
.Licht overgewicht verlaagt kans op vroegtijdige dood

AMSTERDAM - Personen met een BMI tussen de 25 en 35 hebben een lagere kans om vroegtijdig te sterven dan mensen met een gezond gewicht.

Dat schrijven Amerikaanse epidemiologen van het Amerikaanse Center for Disease Control (CDC) en het National Cancer Institute deze week in JAMA.

De onderzoekers combineerden de resultaten van 97 eerder gedane studies in een meta-analyse. Ze hadden daardoor de beschikking over de gegevens van bijna 3 miljoen mensen en hun eventuele tijdstip van sterven.

De Amerikanen verdeelden de mensen onder in gezond gewicht (BMI 18,5-25), overgewicht (BMI 25-30) en vetzucht (BMI >30). De laatste categorie was weer onderverdeeld in klasse 1 (BMI 30-35) en 2 (BMI >35).

Verklaring

Het bleek dat mensen met overgewicht 6 procent minder kans hadden om vroegtijdig te komen overlijden dan mensen met een gezond gewicht. Zelfs de mensen met klasse 1 vetzucht hadden een 5 procent lagere kans om eerder te overlijden. Pas bij een BMI van boven de 35 stijgt de kans om vroegtijdig te sterven: met 29 procent.

De wetenschappers dragen enkele mogelijke verklaringen aan voor deze toch verrassende resultaten. Zo zou het kunnen dat mensen met overgewicht vaker onder controle staan bij de dokter en daardoor eerder in het ziekenhuis belanden als er iets ernstigs aan de hand is.

Ook zijn er aanwijzingen dat een klein beetje lichaamsvet een beschermend effect heeft op hart- en bloedvaten. Als laatste opperen de Amerikanen dat de energiereserve die mensen met overgewicht hebben, hen wellicht een voordeel oplevert onder bepaalde omstandigheden.
En JAMA is geen flodderblaadje, dus behoorlijk betrouwbare data.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 januari 2013 @ 16:25:58 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121074771
December heeft me 3 kilo opgeleverd, ongeveer... Maar zit nog steeds 5,5 kilo onder december vorig jaar. Goal voor 01-01-2014 is -6 kilo. Klinkt best realistisch, maar of dat echt zo is :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:27:06 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121074811
Nou klaar dus. Ik zit gebeiteld met mijn bmi van 30 dus! :D *O*

Nah... ga straks toch nog maar even een rondje hardlopen. :Y
pi_121074847
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie het nooit zo goed op voor en na foto's van mezelf :D

Maar we kunnen wel ophouden met lijnen:

[..]

En JAMA is geen flodderblaadje, dus behoorlijk betrouwbare data.
Wow

Dan hou ik serieus op met lijnen
alleen dat stukje
quote:
Zo zou het kunnen dat mensen met overgewicht vaker onder controle staan bij de dokter en daardoor eerder in het ziekenhuis belanden als er iets ernstigs aan de hand is.
zit me een beetje dwars want ik sta niet extra onder controle bij de dokter.... en ik wil niet dood
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_121074893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
Nou klaar dus. Ik zit gebeiteld met mijn bmi van 30 dus! :D *O*

Nah... ga straks toch nog maar even een rondje hardlopen. :Y
Ooit ergens gelezen dat een BMI van 27 het gezondst was *) Dus al dat streven naar een zo laag mogelijk getal is eigenlijk behoorlijk ridicuul. Als je sowieso maar onder die 35 zit (check).

Wat ik niet lees is hoeveel ziektevrije jaren iemand heeft met of zonder overgewicht, quality of life etc. Want kans op diabetes, hart en vaatziektes en knieprotheses neemt wel toe. Dus wel hogere ziektekosten, maar toch een langere levensduur :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:30:57 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121074944
Ach, weet je, dat getalletje is leuk, maar zeker gezien die voor foto hiervoor, het zij-aanzicht zeg maar. Die buik moet iig nog weg. Alles wat daarna nog gebeurt is leuk meegenomen, maar niet meer een heilig doel.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:32:42 #236
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121074998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ooit ergens gelezen dat een BMI van 27 het gezondst was *) Dus al dat streven naar een zo laag mogelijk getal is eigenlijk behoorlijk ridicuul. Als je sowieso maar onder die 35 zit (check).

Wat ik niet lees is hoeveel ziektevrije jaren iemand heeft met of zonder overgewicht, quality of life etc. Want kans op diabetes, hart en vaatziektes en knieprotheses neemt wel toe. Dus wel hogere ziektekosten, maar toch een langere levensduur :D
Echt? Ik dacht dat je met een BMI van 22 het gezondst was.
Maar goed, wat zegt een getalletje nou.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 januari 2013 @ 16:35:52 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121075109
quote:

[..]

Mooi, 7 kilo doel dus... Met 78 kilo is mijn BMI 27 :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_121075440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Echt? Ik dacht dat je met een BMI van 22 het gezondst was.
Maar goed, wat zegt een getalletje nou.
Als je alleen naar hart- en vaatziektes kijkt dan is juist een zo laag mogelijk getal weer het gezondst. Maar ja, er zijn nog vele andere aandoeningen en manieren om dood te gaan ;)
pi_121086110
hmm.. ik denk dat ik toch ervoor ga om rond de 25 uit te komen :D

een mager lijstje voor vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met pindakaas
S: 45 minuten wandelen
L: broodje gebakken zalm + yoghurt mango shake ( van de V&D)
D: tomatensoep , 1 spelt boterham met oude kaas , 1 spelt boterham met achterham

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121086757
quote:

[..]

27? Ow ik zit nu op 27.9 :+ :P
pi_121088317
omg, ik heb een website gevonden die een game maakt van afvallen _O-
Je kan ook als doelen 'gezonder eten' of 'sporten' kiezen of het aanpakken van een ziekte middels een game zoals een depressie. Ik zou er graag wat langer blijven hangen, maar ga nu eerst maar naar bed.
pi_121089462
en? hoeveel kilo ben je al kwijt isa?? :P

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121089909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:49 schreef Isabeau het volgende:
omg, ik heb een website gevonden die een game maakt van afvallen _O-
Je kan ook als doelen 'gezonder eten' of 'sporten' kiezen of het aanpakken van een ziekte middels een game zoals een depressie. Ik zou er graag wat langer blijven hangen, maar ga nu eerst maar naar bed.
ik wil een linkje@!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 3 januari 2013 @ 15:05:26 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_121112401
quote:
11s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:24 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik wil een linkje@!
Ik ook!

Hier na al het vreten *gisteravond nieuwjaarspaardrijden, omg...* toch een dikke kilo erbij, maar dat zijn hele snelle kilo's, want na kerst had ik ze nog niet. Zijn er dus ook zo weer af. Zometeen extra uurtje paardrijden, morgen een hele dag naar het zwembad en dan zaterdag weer paardrijden en zondag naar de Efteling en dan zit ik weer op m'n atl.

Maandag weer werken, terug naar regelmaat en stress en dan ga gaan we gewoon verder zoals eerst. Een gezond bmi is misschien wat té ambitieus, maar -10 dit jaar lijkt me mooi.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 3 januari 2013 @ 18:33:29 #245
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_121120950
Ik zit nu op de 92. Kan niet wachten tot ik weer onder de 90 zit.
Pff wat heb ik mezelf aangedaan zeg. :9
pi_121121034
Ik heb een fancy phone tegenwoordig, dus even de app 'fatsecret' erop gezet en ben tot nu toe erg positief. Veel producten staan er in, makkelijk in te voeren, goed bij te houden, etc. Las er tijdje geleden over in [Gezond Slank] :) wellicht hier ook mensen die er eens naar willen kijken :) http://www.fatsecret.com/
Ja doei.
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:07:55 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121124906
Die is idd heel fijn. Dat is toch ook die met die barcode scanner?
pi_121126941
hmm.. ik begin geloof ik niet meer aan kcal tellen.. ik ben er te lui voor ( jaja daar begint het al :P )

lijstje voor vandaag:
O: peer/mint/boerenkool-water sapje
t: 1 verse vijg
L: noten/granen afbak-brood ( van de lidl) met kaas, pate en 1 met hagelslag
t: 2 volkoren koekjes
D: salade met kip piripiri, zoete paprika, mango, komkommer en lenteuitjes :9
t: klein bakje kwark met banaan..

pi_121127229

Dat klinkt echt verschrikkelijk naar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_121127968
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:59 schreef Vanyel het volgende:

Dat klinkt echt verschrikkelijk naar.
Nou, ik heb vandaag boerenkool-pesto gemaakt en dat was verrassend lekker (echt heerlijk!), dus ik durf niets te denken van dat sapje :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')