En dan loopt het vet over je kin heen en denk je 'hè gets, wat een kleffe zooi'quote:Op maandag 31 december 2012 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb er nog geen gehad dit jaar en verheug me al de hele week op de oliebol die ik vanavond heel aandachtig ga eten
ik stel me zo voor dat alles om me heen stil valt en in slomo gaat terwijl ik mijn eerste hap neem
quote:Op maandag 31 december 2012 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En dan loopt het vet over je kin heen en denk je 'hè gets, wat een kleffe zooi'
Dankquote:Op maandag 31 december 2012 16:12 schreef Brighteyes het volgende:
MoBlo!
![]()
Geniet ervan Rhubarbje!
[..]
En terecht, hij staat je zo goed!
I feel you..quote:
quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:54 schreef Isabeau het volgende:
Ter compensatie net even lekker hard gelopen. Zag een aantal van die mooie Chinese lantaarns zweven. Die kon je gisternacht natuurlijk niet oplaten met al die regen en wind.
Hoe ken dat nou, BEquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:38 schreef Brighteyes het volgende:
Oef, vanavond was erger dan de hele kerst en verjaardagen bij elkaar. Echt volledig doelloos en zinloos zitten vreten.
Daarom ook niet ALLEEN gelovenquote:Op woensdag 2 januari 2013 07:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er wel zelf in geloven hè, het gaat niet vanzelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 02-01-2013 14:34:16 ]***
En JAMA is geen flodderblaadje, dus behoorlijk betrouwbare data.quote:.Licht overgewicht verlaagt kans op vroegtijdige dood
AMSTERDAM - Personen met een BMI tussen de 25 en 35 hebben een lagere kans om vroegtijdig te sterven dan mensen met een gezond gewicht.
Dat schrijven Amerikaanse epidemiologen van het Amerikaanse Center for Disease Control (CDC) en het National Cancer Institute deze week in JAMA.
De onderzoekers combineerden de resultaten van 97 eerder gedane studies in een meta-analyse. Ze hadden daardoor de beschikking over de gegevens van bijna 3 miljoen mensen en hun eventuele tijdstip van sterven.
De Amerikanen verdeelden de mensen onder in gezond gewicht (BMI 18,5-25), overgewicht (BMI 25-30) en vetzucht (BMI >30). De laatste categorie was weer onderverdeeld in klasse 1 (BMI 30-35) en 2 (BMI >35).
Verklaring
Het bleek dat mensen met overgewicht 6 procent minder kans hadden om vroegtijdig te komen overlijden dan mensen met een gezond gewicht. Zelfs de mensen met klasse 1 vetzucht hadden een 5 procent lagere kans om eerder te overlijden. Pas bij een BMI van boven de 35 stijgt de kans om vroegtijdig te sterven: met 29 procent.
De wetenschappers dragen enkele mogelijke verklaringen aan voor deze toch verrassende resultaten. Zo zou het kunnen dat mensen met overgewicht vaker onder controle staan bij de dokter en daardoor eerder in het ziekenhuis belanden als er iets ernstigs aan de hand is.
Ook zijn er aanwijzingen dat een klein beetje lichaamsvet een beschermend effect heeft op hart- en bloedvaten. Als laatste opperen de Amerikanen dat de energiereserve die mensen met overgewicht hebben, hen wellicht een voordeel oplevert onder bepaalde omstandigheden.
Wowquote:Op woensdag 2 januari 2013 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie het nooit zo goed op voor en na foto's van mezelf
Maar we kunnen wel ophouden met lijnen:
[..]
En JAMA is geen flodderblaadje, dus behoorlijk betrouwbare data.
zit me een beetje dwars want ik sta niet extra onder controle bij de dokter.... en ik wil niet doodquote:Zo zou het kunnen dat mensen met overgewicht vaker onder controle staan bij de dokter en daardoor eerder in het ziekenhuis belanden als er iets ernstigs aan de hand is.
Ooit ergens gelezen dat een BMI van 27 het gezondst wasquote:Op woensdag 2 januari 2013 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
Nou klaar dus. Ik zit gebeiteld met mijn bmi van 30 dus!![]()
Nah... ga straks toch nog maar even een rondje hardlopen.
Echt? Ik dacht dat je met een BMI van 22 het gezondst was.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooit ergens gelezen dat een BMI van 27 het gezondst wasDus al dat streven naar een zo laag mogelijk getal is eigenlijk behoorlijk ridicuul. Als je sowieso maar onder die 35 zit (check).
Wat ik niet lees is hoeveel ziektevrije jaren iemand heeft met of zonder overgewicht, quality of life etc. Want kans op diabetes, hart en vaatziektes en knieprotheses neemt wel toe. Dus wel hogere ziektekosten, maar toch een langere levensduur
Mooi, 7 kilo doel dus... Met 78 kilo is mijn BMI 27quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooit ergens gelezen dat een BMI van 27 het gezondst wasDus al dat streven naar een zo laag mogelijk getal is eigenlijk behoorlijk ridicuul. Als je sowieso maar onder die 35 zit (check).
Wat ik niet lees is hoeveel ziektevrije jaren iemand heeft met of zonder overgewicht, quality of life etc. Want kans op diabetes, hart en vaatziektes en knieprotheses neemt wel toe. Dus wel hogere ziektekosten, maar toch een langere levensduur
Als je alleen naar hart- en vaatziektes kijkt dan is juist een zo laag mogelijk getal weer het gezondst. Maar ja, er zijn nog vele andere aandoeningen en manieren om dood te gaanquote:Op woensdag 2 januari 2013 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Echt? Ik dacht dat je met een BMI van 22 het gezondst was.
Maar goed, wat zegt een getalletje nou.
27? Ow ik zit nu op 27.9quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik wil een linkje@!quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:49 schreef Isabeau het volgende:
omg, ik heb een website gevonden die een game maakt van afvallen
Je kan ook als doelen 'gezonder eten' of 'sporten' kiezen of het aanpakken van een ziekte middels een game zoals een depressie. Ik zou er graag wat langer blijven hangen, maar ga nu eerst maar naar bed.
Ik ook!quote:
Nou, ik heb vandaag boerenkool-pesto gemaakt en dat was verrassend lekker (echt heerlijk!), dus ik durf niets te denken van dat sapjequote:Op donderdag 3 januari 2013 20:59 schreef Vanyel het volgende:
O: peer/mint/boerenkool-water sapje
Dat klinkt echt verschrikkelijk naar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |