Je hebt het nu volgehouden tot 8:00 uur?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 07:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mgihgighighg, ik red het inmiddels tot steeds later op de dag voor het weer mis gaat
We zouden kunnen zeggen dat ik weer op de goede weg ben
It is brokenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:06 schreef Mirjam het volgende:
kun ji dat linkje nog geven vn die site, als je wil?
Wow ik zie het, 33 kilo!! wat goed! Wat is je geheim?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 07:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee hoor, klopt.
Enneh, welkom! Gaat vast goedkomen toch?
ik weet dat veel mensen het maar bout vinden, maar bij mij helpt weight watchers dus héél erg.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wow ik zie het, 33 kilo!! wat goed! Wat is je geheim?
En of het gaat lukken, geen idee. Er moet veel af. Voordeel is dat er veel te winnen valt op het gebied van bewegen en eten bij mij. Ik moet een hele nieuwe manier van eten aanleren, dat is als kind nooit goed gegaan en daarna alleen maar erger geworden. Maar ik wil per sé niet diëten of calorieën tellen, maar eten op een manier die ik na het afvallen kan/moet aanhouden.
Laat ik nou net bang zijn voor zoiets aangezien mijn moeder een hersenbloeding heeft gehad waarbij ze er ontzettend gehandicapt uit is gekomen. Misschien toch niet willen streven naar dat 'gezonde gewicht' maar tevreden zijn met een BMI van 27...quote:Dikke mensen doorstaan beroerte beter
AMSTERDAM - Mensen met overgewicht hebben betere overlevingskansen en herstellen beter na een beroerte dan mensen met een gezond gewicht.
Mensen met ondergewicht hebben de slechtste prognose na een beroerte.
Dat schrijft een internationaal team van wetenschappers in de nieuwste editie van het European Heart Journal. Ze baseren hun conclusies op een grote klinische studie naar beroertes en TIA's (waarschuwingsberoertes).
een beroerte is een verstoring van de bloedtoevoer in de hersenen. Dat kan zijn door een bloeding of doordat een bloedpropje een bloedvat afsluit.
Mensen met licht overgewicht (BMI 25-30) hadden 14 procent minder kans te overlijden aan een beroerte dan mensen met een normaal gewicht (BMI 18,5-25).
Mensen met matig tot zwaar overgewicht (een BMI boven de 30) hadden 24 tot 45 procent minder kans te overlijden. Hoe dikker hoe beter dus in dit geval.
Minder complicaties
Mensen met overgewicht hielden ook minder complicaties over aan hun beroerte, zoals gedeeltelijke verlamming over aan hun beroerte. Daarnaast was de kans op een tweede beroerte bij hen lager.
Ze waren minder vaak afhankelijk van mensen in hun omgeving en hadden minder medische zorg nodig. Ook in deze categorie scoorden mensen met ondergewicht het slechtst.
Klinische waarde
De onderzoekers vermelden wel dat de obese beroertepatiënten gemiddeld jonger waren en mede daardoor beter herstelden. Toch stellen ze dat hun resultaten klinische waarde hebben. De bevindingen gaan in tegen het advies dat artsen meestal geven aan mensen na een beroerte, namelijk afvallen.
Eerder deze week werd ook bekend dat licht overgewicht de algemene kans op een vroege dood verlaagt. Dit soort studies stellen vooral het BMI als maat voor gezond en ongezond gewicht ter discussie. Die maat lijkt vooral gebaseerd op esthetische normen
Hé wat goed! Dat wist ik heul niet!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik weet dat veel mensen het maar bout vinden, maar bij mij helpt weight watchers dus héél erg.
niet diëten, geen calorieën, maar enkel op basis van punten, het is heel concreet.
ik ben er sinds eind augustus ruim tien kilo mee afgevallen, zonder er bij te sporten ook trouwens
Niet te veel van aantrekken. Er staat eigenlijk ook dat obese patienten op jongere leeftijd een beroerte krijgen en daarom beter herstellen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef Isabeau het volgende:
En nog een onderzoek
[..]
Laat ik nou net bang zijn voor zoiets aangezien mijn moeder een hersenbloeding heeft gehad waarbij ze er ontzettend gehandicapt uit is gekomen. Misschien toch niet willen streven naar dat 'gezonde gewicht' maar tevreden zijn met een BMI van 27...
Het eerste deel met een low carb dieet, de laatste 15 door gewoon normaal doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wow ik zie het, 33 kilo!! wat goed! Wat is je geheim?
BE, voor vega-eten is dit ook nog een leuke/interessante leidraad om je vleesloze eten zo te maken dat je een gezonde, volwaardige maaltijd hebt:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het eerste deel met een low carb dieet, de laatste 15 door gewoon normaal doen.
Twee boeken die me hielpen anders over eten te denken: Het geheim van slanke mensen en Beck's Dieetoplossing. Beide geen diëten maar boeken die je gedrag mbt eten aan pakken.
En heel veel gezonder eten. 2-3 keer in de week vegetarisch bijvoorbeeld (ook niet met vleesvervangers btw) en vrijwel alles vers. Geen pakjes en zakjes meer.
Pas in ieder geval op met belasting. Ik heb geen idee van je gewicht/specs, maar begin met hardlopen héél voorzichtig als je véél te zwaar bent, wellicht dan zelfs met eerst een tijd wandelen op een 'doorstaptempo' om je spieren te laten wennen aan de beweging.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja ik wil dus eetgedrag aanpakken inderdaad, en voornamelijk veel meer sporten. Ik heb die endorfinen veel te hard nodig. Het scheelt dat het me inmiddels redelijk aan m'n reet kan roesten wat men over me denkt, dus ik ga zondag weer beginnen met hardlopen. Doel is de ladiesrun.
same herequote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Waaronder ik dus.![]()
Ik begon te lopen toen ik 100+ woog en heb idd heel langzaam opgebouwd mbv Evy.
Ik ben eerst gaan afvallen en pas gaan opbouwen met hardlopen toen ik onder de 100 zatquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Waaronder ik dus.![]()
Ik begon te lopen toen ik 100+ woog en heb idd heel langzaam opgebouwd mbv Evy.
Ik heb het nog niet voorbij zien komen, vertel er eens iets overquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:27 schreef MaJo het volgende:
Ik post al een tijdje mee in gezond slank maar ik kom hier ook maar eens meeposten omdat ik het afvallen wat beter wil gaan aanpakken en ga ik voor het eerst in mijn leven een dieet volgen namelijk het 17 dagen dieet
Ik woog altijd rond de 65 kilo maar door medicijnen en ziekte weeg ik inmiddels boven de 80 kilo![]()
Ik zal de komende tijd hier meeposten over mijn ervaringennog anderen die hier hetzelfde dieet volgen?
Het 17 dagen dieet maakt gebruik van 3 cycli van 17 dagen waarna je overgaat in de vierde cyclus die je vol moet houden. In het kort is het als volgt:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet voorbij zien komen, vertel er eens iets over
Morgen volleybalwedstrijd, heb er zin in.
Klinkt vreselijk ingewikkeld zegquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het 17 dagen dieet maakt gebruik van 3 cycli van 17 dagen waarna je overgaat in de vierde cyclus die je vol moet houden. In het kort is het als volgt:
Eerste 17 dagen: geen koolhydraten en suikers. Wat wel mag: onbeperkt mager vlees en vis, groenten, 2 stuks fruit, 2 eieren en 2 probiotische dingen als yoghurt
Tweede cyclus: koolhydraten worden langzaam weer toegevoegd en meer soorten vlees, vis, groenten en fruit. Om de dag doe je een dag zoals de eerste cyclus en een dag zoals de tweede cyclus.
Derde cyclus: bijna alle koolhydraten mogen weer en de meeste soorten vlees.
Vierde cyclus: door de week houden aan de regels van het dieet en in het weekend mag je 3 maaltijden die je normaal niet mag zoals bijvoorbeeld Mac, pannenkoeken of pizza.
Je schijnt er gigantisch van af te vallen als je de verhalen mag geloven. Ik ben benieuwd in ieder geval!
misschien gaan sporten in plaats van diëten?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:40 schreef MaJo het volgende:
Ik heb net even mijn BMI berekend en die is 24,5 wat officieel gezond is maar al het vet zit bij mij op mijn buik, billen en heupen waardoor de verhoudingen compleet zoek zijn
Ik ga het samen met mijn vriend doen dus dat scheelt ook welquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt vreselijk ingewikkeld zegMaar goed, ik moet natuurlijk met meer mensen hier in hus rekening houden, dus zo'n dieet is niet zo handig hier.
Vanwege mijn ziekte (ME/CVS) is veel sporten voor mij niet haalbaar en zelfs onverstandig. Ik ben wel lid van een sportschool maar al 1,5 maand niet meer geweest, dat moet ik wel snel weer eens gaan doenquote:misschien gaan sporten in plaats van diëten?
Het zijn wel veel dames, maar er zijn uitzonderingen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit topic is wel een serieus 'kijk, het kan dus wél'-gebeuren, als ik jullie dames en de cijfertjes zo zie. Top!
En heren, uiteraard!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:57 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het zijn wel veel dames, maar er zijn uitzonderingen.
Vervelend...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga het samen met mijn vriend doen dus dat scheelt ook wel
[..]
Vanwege mijn ziekte (ME/CVS) is veel sporten voor mij niet haalbaar en zelfs onverstandig. Ik ben wel lid van een sportschool maar al 1,5 maand niet meer geweest, dat moet ik wel snel weer eens gaan doenMaar ik moet het dus vooral van de voeding hebben
Mooie score, 25 kilo in 8 maanden. Over het algemeen gaat het eerste stuk het makkelijkst.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:22 schreef E.B.A.H. het volgende:
Hoi. Sinds mei 25 kg afgevallen. Ik woog 145. Heb een weddenschap lopen voor 300 euro. Heb tot 1 juni de tijd om te droppen naar 90kg..
2 dagen niet gesport en net toch maar wat gegeten. Had vreetkick. Morgen extra hard sporten dan.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:14 schreef clumsy_clown het volgende:
M'n beste vriend, de schat, lachte me net uit toen ik zei dat ik de Ladiesrun zou lopen. Dus volk, bij deze: al wordt het verdomme m'n dood.
Mijn collega is daar het afgelopen jaar 17 kilo mee afgevallen. : Yquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:27 schreef MaJo het volgende:
Ik post al een tijdje mee in gezond slank maar ik kom hier ook maar eens meeposten omdat ik het afvallen wat beter wil gaan aanpakken en ga ik voor het eerst in mijn leven een dieet volgen namelijk het 17 dagen dieet
Ik woog altijd rond de 65 kilo maar door medicijnen en ziekte weeg ik inmiddels boven de 80 kilo![]()
Ik zal de komende tijd hier meeposten over mijn ervaringennog anderen die hier hetzelfde dieet volgen?
Dit lijkt me niet erg verstandig. Dit is keihard crashen. Je doel is 1,5 kg/week afvallen. Laten we eens kijken hoeveel kcal je dan tekort moet hebben om zoveel af te vallen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:22 schreef E.B.A.H. het volgende:
Hoi. Sinds mei 25 kg afgevallen. Ik woog 145. Heb een weddenschap lopen voor 300 euro. Heb tot 1 juni de tijd om te droppen naar 90kg..
2 dagen niet gesport en net toch maar wat gegeten. Had vreetkick. Morgen extra hard sporten dan.
+1quote:
Ik ben erg benieuwd! Ik hoop dat als er wat kilo's af zijn dat ik daardoor gemotiveerd ben om gezonder te eten en meer te bewegenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn collega is daar het afgelopen jaar 17 kilo mee afgevallen. : Y
Op zich prima, maar het blijft een dieet waar je je van af kan vragen of dat vast te houden is op de lange termijn...
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Mooie score, 25 kilo in 8 maanden. Over het algemeen gaat het eerste stuk het makkelijkst.
Jij wil het tweede stuk - 30 kilo - in 5 maanden doen. Dat is 6 kilo per maand.
Lijkt me erg ambitieus...
Ik weet dat het een hele stomme weddenschap is. Het blijft mij wel motiveren. Ik ga gewoon keihard sporten en zie in juni wel wat ik ga bereikenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:16 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet erg verstandig. Dit is keihard crashen. Je doel is 1,5 kg/week afvallen. Laten we eens kijken hoeveel kcal je dan tekort moet hebben om zoveel af te vallen.
1 kg puur vet = 9000 kcal. Per kg lichaamsgewicht zit er ook wat water in, dus dat is iets lager, dat schijnt rond 7000 kcal/kg te liggen. Dus, iedere week moet je 10.500 kcal onder je verbruik zitten.. (7000x1,5)
Voor een gemiddelde man zou dat betekenen dat je 4 dagen van de week helemaal niks kan eten...
Nu ben je wat groter dan gemiddeld dus misschien is je verbruik 3000 kcal per dag, dat is 21000 kcal per week.
Je moet dus 10.500 onder je verbruik zitten dus je mag slechts de helft eten, 1500 kcal per dag.
Ik zou stoppen met die weddenschap en iets langzamer willen afvallen. Max 0,5 kg/week. Wat je nu doet lijkt me ongezond en de kans op terugvallen en jojoen is groot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow wat goed Vicky! En hoe heb jij het nou gedaan? Misschien staat het al ergens maar tochquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:49 schreef Vicky het volgende:
TAP, ik.begon eind feb op 92. Vanmorgen woog ik 75,2. Als ik hrt kan kan jii het ook!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |