SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Pfff, ben eigenlijk ziek, maar heb geen zin om mijn work-out over te gaan slaan. Vrijwel alles wat ik eet valt ook verkeerd, haal mijn onderhoud nooit. Probeer iig genoeg eiwitten binnen te krijgen, maar zelfs dat valt niet mee.![]()
Ik zit precies andersom.... Ben nog vrij vandaag maar heb er 3 dagen trainen opzitten en heb een rustdag nodig. Verdomd moeilijk thuis blijven als je tijd hebt maar nog te veel spierpijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, ben eigenlijk ziek, maar heb geen zin om mijn work-out over te gaan slaan. Vrijwel alles wat ik eet valt ook verkeerd, haal mijn onderhoud nooit. Probeer iig genoeg eiwitten binnen te krijgen, maar zelfs dat valt niet mee.![]()
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wikiquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:14 schreef Volksrepubliek- het volgende:
heeft iemand een goed schema? de sportschool hier heeft geen schema 's
en OP lezen.Confidence through competence![]()
Lees de OP eerst eens goed door.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:14 schreef Volksrepubliek- het volgende:
heeft iemand een goed schema? de sportschool hier heeft geen schema 's
Bepaal eerst een doel... Voor een schema moet wel eerst bekend zijn hoe vaak in de week je van plan bent om te gaan.You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki
en OP lezen.Oke zal ik doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Lees de OP eerst eens goed door.
Bepaal eerst een doel... Voor een schema moet wel eerst bekend zijn hoe vaak in de week je van plan bent om te gaan.![]()
Als je na het lezen gerichtere vragen hebt die je zelf niet kunt opzoeken, stel ze gerustConfidence through competence![]()
Verdomme last van mij linkerknie vandaag:S, ik weet niet of het van het squatten kwam of omdat ik even de focus ben verloren tijdens de pendlay row, was juist van plan om squat lekker te gaan verhogen vrijdag...
En gister kreeg ik ineens 12 chinups voor elkaar terwijl dat de week er 5 waren, nu voor het eerst spierpijn in mijn arm.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ziek is een groot woord, maar afgelopen week erg last van mijn keel en mijn neus die helemaal dichtzit. Dan merk je pas hoe belangrijk een beetje cardio/conditie is voor krachttraining. Ik zweet altijd wel, maar door het feit dat ik gewoon te weinig lucht had was ik echt drijfnat tijdens het trainen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, ben eigenlijk ziek, maar heb geen zin om mijn work-out over te gaan slaan. Vrijwel alles wat ik eet valt ook verkeerd, haal mijn onderhoud nooit. Probeer iig genoeg eiwitten binnen te krijgen, maar zelfs dat valt niet mee.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Haha, mijn conditie is momenteel ook vrij matig voor mijn doen. Maar ik ga dadelijk gewoon ff, zie wel hoe ver ik kom. Rug en biceps stond sowieso op het programma en dat is wel een lekkere work-out. Moet er niet aan denken om vandaag benen te doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:38 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ziek is een groot woord, maar afgelopen week erg last van mijn keel en mijn neus die helemaal dichtzit. Dan merk je pas hoe belangrijk een beetje cardio/conditie is voor krachttraining. Ik zweet altijd wel, maar door het feit dat ik gewoon te weinig lucht had was ik echt drijfnat tijdens het trainen.![]()
Heheh, had gister dus ook benen.. Vnvd ook rug/biceps. Borstdag altijd de fijnste dag, benen het minst. Tegen de tijd dat ik bij mijn schouders ben aangekomen heb ik eigenlijk al een leeg gevoel!quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:43 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, mijn conditie is momenteel ook vrij matig voor mijn doen. Maar ik ga dadelijk gewoon ff, zie wel hoe ver ik kom. Rug en biceps stond sowieso op het programma en dat is wel een lekkere work-out. Moet er niet aan denken om vandaag benen te doen.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Ik ben zelf nu 2,5 maand bezig met SS.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:47 schreef sneez het volgende:
[..]
Heb ik vorig jaar al eens gedaan toen ik hier m'n eerste post maakte over m'n deadlift form .
Anyway, sneez: 27 lentes jong. Vorig jaar december begonnen met SS (2011 dus) Begonnen als skinny ecto maar wel een lekkere bierpens, at wat ik wilde wanneer ik het wilde. 1.81cm en 77 kg ofzo (niet gewogen destijds).
Nu: kcals tellen, veel eten, maar alleen maar gezond. Zit op 81 kg en 17% bf (gare meting van sportschool met alleen een hypermoderne weegschaal, weet niet hoe dat kan, maar ik denk dat het wel klopt ongeveer)
Mede door SS en eten wel mooie noobgains gemaakt afgelopen jaar.. Kon eerst een lege BB benchen, en nu al maar liefst 55kg(geen spotter), 35 KG OHP, 80 kg DL en 90kg squat. M'n bench press blijft maar rond de 55kg steken.. Ik doe nu een split en merk dat het al beter gaat met de bench.
Anyway, ik wil nu m'n bierpens kwijt (drink al bijna geen bier meer, soms 1-2 biertjes), maar mede door het vele eten (en veel karbs), blijft het toch zitten. Nu twijfel ik wat te doen: Gewoon doorgaan om groter te worden, of eerst de pens kwijt. Ik ben bang dat als ik ga cutten. ik weer ben waar ik begon (skinnybitch en 30kg benchen)
not sure wat do.
Doe jij de power clean in jouw programma of doe je de barbell bend over row/pendlay row?
En doe je chin-ups en dips?
Zelf doe ik pendlay rows inplaats van de power cleans.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Iemand die hier Stronglifts deed of doet?
Moet je bij 3 fails op OHP switchen naar 3×5 of gewoon deloaden en blijven proberen
oja en in on #300![]()
Nee ik deed de 'oude' SL 5x5,quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:53 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik ben zelf nu 2,5 maand bezig met SS.
Doe jij de power clean in jouw programma of doe je de barbell bend over row/pendlay row?
En doe je chin-ups en dips?
Zelf doe ik pendlay rows inplaats van de power cleans.
a: Squat, Chest Press, Bent over Row (soms DB soms BB)
b: Squat, Overhead Press, Deadlift.
Daarnaast nog Dips en Pullups
Maar nu doe ik gewoon een schema.
a: Legs+Shoulder,
b: Back + Bicep,
c: Chest + Tricep.Geen idee, ik denk bangigheid ivm form. Wil niet naar snap city. Was in mijn eerste jaar ook nog even gestopt met sporten ivm vakantie's en stoppen met roken. Morgen weer backday en dan ga ik de 85kg DL doen, moet wel lukken aangezien 80kg makkelijk wasquote:Op donderdag 3 januari 2013 14:52 schreef VASND het volgende:
[..]
Met wat minder eten maar wel boven je onderhoud of iets als IF kun je aardig recompen, zeker als je nog met je noobgains bezig bent. Werkt voor mij prima en het houdt je motivatie ook wat beter vast als je ook daar verbetering ziet.
Hoe komt je DL zo relatief laag? Ik (26, 1.70m, 69kg, 9 maanden bezig) ben 2 weken geleden begonnen en trok zondag 70 kg in mijn 2e keer ever.![]()
Anderhalve maand volg ik nu dit schema (babylovers SS):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het begin ging dat prima 4 tot 5 keer in de week, nu train ik 3 tot 4 keer in de week. Altijd minimaal 1 rustdag tussen de workouts. Gaat opzich wel goed maar zit toch te twijfelen om verder te gaan met een meer massa gericht fullbody schema.
Op dit moment doe ik op de grote drie:
Squat 3x5x75kg
Bench 3x5x60kg
Deadlift 1x5x60kg
Voor dit schema heb ik een tijdje maar wat zitten aankloten in de sportschool, vandaar dat mijn deadlift zo laag is, daarmee ben ik begonnen op 0. Squat en bench ben ik iets hoger begonnen.
Het schema wat ik tegenkwam en misschien wou gaan doen was deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vinden jullie van dit schema en wat zouden jullie doen? Doorgaan met Babylovers SS of dat full body schema gaan doen? Mijn doel is massa.![]()
Je dient dan 10% te deloaden, pas bij een tweede failure (dus drie opeenvolgende trainingen niet de 5x5 halen) zegt Mehdy dat je 3x5 moet doen. Al kan je ervoor kiezen om te deloaden of tijdelijk even op dat gewicht te blijven hangen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:11 schreef Ties02 het volgende:
Iemand die hier Stronglifts deed of doet?
Moet je bij 3 fails op OHP switchen naar 3×5 of gewoon deloaden en blijven proberen
oja en in on #300In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ah thx, ik kies denk ik voor dat laatste
Ik probeer de 5×5×60 te halen, lukt steeds net niet op een paar reps na in de laatste sets![]()
Moest vandaag op vrijwel iedere oefening deloaden, maar ja, niet zo gek wanneer je slechts twee boterhammen gegeten hebt. Heb nog wel staan deadliften en mijn bovenrug ook flink aangepakt, maar biceps heb ik maar even gelaten voor wat het is, ga zondag wel armen isoleren.![]()
Dat heb ik ook wel eens, meestal lukt het me dan na een paar dagen rust wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:36 schreef Ties02 het volgende:
Ik probeer de 5×5×60 te halen, lukt steeds net niet op een paar reps na in de laatste sets![]()
Ik zou dan wel deloaden, of... alternatief, Snakey kwam daar eens mee, om de push press te doen. En dan vervolgens weer 5x5 te proberen met een reguliere OHP/MP.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:36 schreef Ties02 het volgende:
Ik probeer de 5×5×60 te halen, lukt steeds net niet op een paar reps na in de laatste setsIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Niks mis mee.quote:You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Niet effectief imoquote:
Heb het zelf ook gedaan hoor, maar je kan veel meer aanpakken met goede compounds door een UB/LB of een full body (SL, Madcow, enz).
Met zo'n split duurt het een week voordat je hetzelfde bodypart traint man![]()
Ik heb SL gedaan maar dat ging me na een tijdje gewoon tegen staan. Zeker nu ik meer tijd om te trainen heb vind ik een split gewoon lekkerder, ik ben nu vier/vijf keer in de week in de sportschool en dan is een split gewoon fijn, zeker voor de rust.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet effectief imo
Heb het zelf ook gedaan hoor, maar je kan veel meer aanpakken met goede compounds door een UB/LB of een full body (SL, Madcow, enz).
Met zo'n split duurt het een week voordat je hetzelfde bodypart traint man
Maar misschien ga ik binnenkort wel weer full-body doen (zes weken) maar dat zie ik dan wel weer.![]()
Pak 5x in de week.. Dan dus alsnog vaak 2 x spiergroep in de week (2x lijkt me meer dan genoeg).quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet effectief imo
Met zo'n split duurt het een week voordat je hetzelfde bodypart traint manYou had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Maar doe je dan ook echt 4 verschillende rows, of 3 verschillende chest presses?
Is toch overkill man zuidgrensie![]()
UB = upperbody, LB = lower body?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet effectief imo
Met zo'n split duurt het een week voordat je hetzelfde bodypart traint man
Wat zou er mis zijn met compounds in een split schema? Ik heb het idee dat je splits ziet als isolatiewerk.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
UBLB ja heb ik zelf ook gedaan, 4× in de week, vond het erg chill, misschien in de cut dat weer gaan doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
UB = upperbody, LB = lower body?
Wat zou er mis zijn met compounds in een split schema? Ik heb het idee dat je splits ziet als isolatiewerk.
Is niks mis mee
ik zie een split inderdaad als veel isolatie en veel verschillende oefeningen voor relatief kleine spiergroepen![]()
Als je op een bepaald gewicht komt, dan wordt het moeilijker voor je lichaam om te herstellen. Dus als je 3x per week een full body split doet, kan de herstelperiode te kort zijn om te herstellen. Vandaar dat mensen vaak overstappen naar een 3 day split oid.![]()
Weet iemand een boek waar heel veel verschillende oefeningen staan uitgelegd? In Rippetoe staan er een vijftal erg uitgebreid uitgelegd, dus waar op te letten qua houding e.d.
Maar is er ook materiaal waarbij een veelvoud aan verschillende oefeningen worden behandeld?![]()
http://www.exrx.net/Lists/Directory.htmlquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand een boek waar heel veel verschillende oefeningen staan uitgelegd? In Rippetoe staan er een vijftal erg uitgebreid uitgelegd, dus waar op te letten qua houding e.d.
Maar is er ook materiaal waarbij een veelvoud aan verschillende oefeningen worden behandeld?![]()
Ja dat heb ik gepoogd, maar dan zie je vaak meerdere versies van één oefening. Welke moet ik dan hebben? Ik heb nog een beetje de (ijdele?quote:) hoop dat een auteur e.a.a. wel uitgezocht heeft qua 'correctheid'
![]()
http://www.bol.com/nl/s/a(...)media_all/index.htmlquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
Maar is er ook materiaal waarbij een veelvoud aan verschillende oefeningen worden behandeld?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De link die Snakey aangaf is een hele goede.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gepoogd, maar dan zie je vaak meerdere versies van één oefening. Welke moet ik dan hebben? Ik heb nog een beetje de (ijdele?) hoop dat een auteur e.a.a. wel uitgezocht heeft qua 'correctheid'
![]()
Mooie database, alleen is het niet echt duidelijk hoe de oefening goed uit te voeren qua houdingen e.d. Bij mij op de gym lopen niet echt kundige instructeurs rond (van die apparatenboys) dus moet het eigenlijk helemaal zelf doen en ben als de dood dat ik door m'n rug ga oid bij een verkeerde houdingquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Of misschien ben ik wel overbezorgd en is de info daar voldoendeThanks, die ga ik eens opzoekenquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/s/a(...)media_all/index.html![]()
![]()
Jij traint duidelijk nog niet zo lang. Op een gegeven moment herstel je niet snel genoeg meer om 3x per week max full body te gaan. Ik kan echt niet meer 3x per week max squatten of deadliften.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
UBLB ja heb ik zelf ook gedaan, 4× in de week, vond het erg chill, misschien in de cut dat weer gaan doen
Is niks mis mee
ik zie een split inderdaad als veel isolatie en veel verschillende oefeningen voor relatief kleine spiergroepenBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Potdikkie, pijn in m'n schouder![]()
Te enthousiast wezen military pressen denk ik, en nu voel ik een flauwe pijn in mijn rechterschouder. Paar dagen rust houden en kijken hoe het loopt?Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij traint duidelijk nog niet zo lang. Op een gegeven moment herstel je niet snel genoeg meer om 3x per week max full body te gaan. Ik kan echt niet meer 3x per week max squatten of deadliften.Train al wel een tijdje alleen stellen m'n compounds niet veel voor
Daarom zei ik ook madcow, ramped sets en alleen de laatste is je max![]()
Wel mee uitkijken, schouder/rotator cuff blessures zijn vaak trickyquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:20 schreef robuust89 het volgende:
Potdikkie, pijn in m'n schouder![]()
Te enthousiast wezen military pressen denk ik, en nu voel ik een flauwe pijn in mijn rechterschouder. Paar dagen rust houden en kijken hoe het loopt?
En kunnen je lang blijven achtervolgen![]()
Als je compounds niet veel voorstellen heb je maar een beetje aan lopen kloten al die tijd als je het mij vraagt. Om dan hier als newb te roepen dat een split onzin is als je natty bent moet je duidelijk nog een hoop leren imho.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:21 schreef Ties02 het volgende:
[..]Train al wel een tijdje alleen stellen m'n compounds niet veel voor
Daarom zei ik ook madcow, ramped sets en alleen de laatste is je maxBehulpzaam als een waterkraan.
Wat een onzin. Ik doe bijna alleen maar compound in mijn split.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef Ties02 het volgende:
ik zie een split inderdaad als veel isolatie en veel verschillende oefeningen voor relatief kleine spiergroepen![]()
Dat is correctquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je compounds niet veel voorstellen heb je maar een beetje aan lopen kloten al die tijd als je het mij vraagt.Mwoa dat vind ik niet, dat is hoe ik het zelf ervaar. Ik gain stukken beter met een halve of hele fullbody en minder trainingsdagen, meer rust. Ik heb verder niets tegen splits hoor, kwam misschien een beetje douchebaggerig over zoals ik het zeiquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:32 schreef fathank het volgende:
Om dan hier als newb te roepen dat een split onzin is als je natty bent moet je duidelijk nog een hoop leren imho.Oke dat kan, maar dan doe je ook nog isolatie ernaast voor dezelfde spiergroep, en dat 5× per week? Ik vind dat zelf gewoon niet chill werken, tenzij je erg hoog in kcals zitquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik doe bijna alleen maar compound in mijn split.![]()
Zijn er trouwens gemiddeldes wat je ongeveer qua gewicht zou moeten kunnen na een bepaalde periode?
Ik doe het nu 4 weken en eigenlijk alleen squats, benchpress, deadlift, en press, ik hou sinds kort de gewichten en reps bij in een schriftje.
Ik doe nu:
S 50kg 3x5
BP 50kg 3x5
DL 60kg 3x5
P 40kg 3x5
Press en benchpress gaan met moeite, squats en deadlifts gaan volgende keer wat omhoog qua gewicht want die gingen vanochtend wat makkelijker.![]()
Het ligt er aan hoe lang en hoe zwaar je bent, maar dit lijkt goed op koers te liggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:40 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn er trouwens gemiddeldes wat je ongeveer qua gewicht zou moeten kunnen na een bepaalde periode?
Ik doe het nu 4 weken en eigenlijk alleen squats, benchpress, deadlift, en press, ik hou sinds kort de gewichten en reps bij in een schriftje.
Ik doe nu:
S 50kg 3x5
BP 50kg 3x5
DL 60kg 3x5
P 40kg 3x5
Press en benchpress gaan met moeite, squats en deadlifts gaan volgende keer wat omhoog qua gewicht want die gingen vanochtend wat makkelijker.![]()
1.88 en 100kg+ (overgewicht, geen spieren uiteraardquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het ligt er aan hoe lang en hoe zwaar je bent, maar dit lijkt goed op koers te liggen.) Ben druk bezig met afvallen en vind het naast cardio heerlijk om met die losse gewichten te trainen. Heb een tijdje zo'n standaard sportschema gelopen met van die apparaten maar dat werkte naar mijn idee niet echt
edit: bedenk me net dat ik eigenlijk pas 2,5 week serieus met barbells bezig ben. Wellicht nog wat te voorbarig dus![]()
![]()
Dat is niet de definitie van een split he. Toevallig zit er in een van die Frederice Delavier-boeken een stuk over splits en full-body workouts. Compounds kunnen prima in een split, ik doe bijna niet anders in m'n split. Dus niet je eigen definitie van splits gebruiken svp.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef Ties02 het volgende:
ik zie een split inderdaad als veel isolatie en veel verschillende oefeningen voor relatief kleine spiergroepenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja hehe. Split is gewoon het verdelen van je bodyparts over trainingsdagen, iedereen vult dat op zijn manier in. Maar ik zie de meeste mensen, ook in de gym, dat invullen met high reps en verschillende isolatieoefeningen, Maar niet iedereen een squat op leg day, een bench op chest day, en een BOR op back day. Zo heb ik het ook gedaan![]()
Je hebt een groeiprikkel tot 36uur na je training. Na 72uur ben je hersteld dus dan wil je meteen weer trainen lijkt mij. Meer gains in minder tijd. Split lijkt mij niet ideal tenzij je 8x per week traintof een veel langere hersteltijd hebt.
![]()
Ik dacht 48u hersteltijd maar inderdaad, dit is ook een reden waarom ik een split niet effectief vind (met mijn mogelijkheden te trainen per week)quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:02 schreef Mithras82 het volgende:
Je hebt een groeiprikkel tot 36uur na je training. Na 72uur ben je hersteld dus dan wil je meteen weer trainen lijkt mij. Meer gains in minder tijd. Split lijkt mij niet ideal tenzij je 8x per week traintof een veel langere hersteltijd hebt.
![]()
Haha nee slechts een constateringquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja.
Is dat nu 'n compliment ofzo :p?
maar mooie site![]()
Thanks, 100% MS Paint, u mirin' mijn Paint skills?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:06 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha nee slechts een constatering
maar mooie site![]()
![]()
Wilde RSS abonneren, maar die wijst naar de comments van de blog. Misschien dat je dat even kunt laten fixen dat het naar de artikels wijst?quote:Confidence through competence![]()
Thanks, noted. Had dat nog niet getest.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wilde RSS abonneren, maar die wijst naar de comments van de blog. Misschien dat je dat even kunt laten fixen dat het naar de artikels wijst?![]()
Beetje laat, maar wilde hier toch nog even op reagerenwat. 4.5kg in de eerste week. Ik merk zelf dat ik meestal zo'n 2kg vocht/glyco etc vasthoudt (of in ieder geval, dat is de fluctuatie marge na bijv een avond hevig drinken, van cut naar bulk, van bulk naar cut, etc), dus 2.5kg vet, laten we daar even vanuit gaan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:12 schreef stinkie het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-9-en-17-uur.dhtml
IF voor de massa. Iemand nog snel even geld verdienen, dit is je kans.
2.5kg vet in 1 week is alsnog 2.5*9000 = 22.5k kcal deficit. Is dus een 3k deficit per dag. De meeste mensen hebben niet eens zo'n onderhoud, dus wat? Zelfs 9kg over 6 weken wat ze claimen is nog veel, 1.5kg per week. 1.5*9000 = 13.5k deficit per week, dus praktisch 2k per dag.
Los van dat "je mag alles eten" inderdaad zal uitlokken dat mensen denken dat zolang ze maar tussen 9 en 5 eten, ze taarten en alles mogen wegwerken.
Sowieso:Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit".quote:Langere eettijden
'De komst van kunstmatig licht heeft gezorgd voor een kunstmatige uitbreiding van onze eettijden. Daardoor raakt ons verteringssysteem in de war, net als de vele hormonen en enzymen die het regelen', staat te lezen in de dieetgids.
'Mijn hypothese is dat die langere eettijd verantwoordelijk is voor diabetes', bevestigt dr. Satchidananda Panda in het boek. 'Want sinds de laatste 50 jaar blijven we steeds langer op én zien we een stijging van gewichtsproblemen.
Of toch du vader?![]()
Het is wel leuk dat wat betreft workout nutrition Menno Henselmans uiteindelijk tot de conclusie komt dat voor praktische doelen (sneller herstel, meer hypertrofie of krachttoename) shakes rondom de training geen zin heeft ('The anabolic window is a myth that is easy to fall for due to all the studies that seemingly support its existence.')quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Thanks, noted. Had dat nog niet getest.
http://mennohenselmans.com/workout-nutrition-is-a-scam/
en dat jullie juist de synergie van snelle eiwitten rondom training met de verhoogde MPS wél aanstippen en als in de praktijk wél relevant aanmerken.
http://muscleandsportssci(...)t-workout-nutrition/
Zelf heb ik dus ook de studies gelezen waarin er geen verschil wordt gevonden als je kijkt naar uiteindelijk krachtgains of spiermassa gains, maar er zijn ook genoeg studies te vinden die het wél aantonen (bijvoorbeeld Cribb 2006 die Henselmans aanhaalt) maar Cribb heeft weer banden met de supplementenindustrie..Confidence through competence![]()
zometeen angs de mac als postworkout een big tasty nuttigen. Makkelijke 1000 kcal, niet perse clean maar fuck dat shiiit.![]()
Nouja, het is waarschijnlijk - ik speculeer - wel een van de bijdragende redenen, naast het feit dat fabrieksvoedsel wat meer en meer in de winkels ligt steeds aantrekkelijker qua smaak en gemak is. Met andere woorden, allemaal oorzaken uit de moderne, rijke maatschappij.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit".Confidence through competence![]()
Het zal inderdaad een rol spelen, maar ik denk niet zo'n grote als het feit dat we nu veel te makkelijk allemaal suikers en andere veel te makkelijke, onverzadigende caloriën binnen krijgen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, het is waarschijnlijk - ik speculeer - wel een van de bijdragende redenen, naast het feit dat fabrieksvoedsel wat meer en meer in de winkels ligt steeds aantrekkelijker qua smaak en gemak is. Met andere woorden, allemaal oorzaken uit de moderne, rijke maatschappij.
Of toch du vader?![]()
Die saus op de big tasty is nastyquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:21 schreef Hiatus het volgende:
zometeen angs de mac als postworkout een big tasty nuttigen. Makkelijke 1000 kcal, niet perse clean maar fuck dat shiiit.![]()
Verdijk et al. en Wycherley et al. zijn irrelevant die die aanhaalt (ouder mannen en hypocaloric diet bij type 2 diabetes respectievelijk). Z'n laatste studie kan relevant zijn, maar ik heb de full text nodig om te kijken of ze uberhaupt statistische significantie konden bereiken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is wel leuk dat wat betreft workout nutrition Menno Henselmans uiteindelijk tot de conclusie komt dat voor praktische doelen (sneller herstel, meer hypertrofie of krachttoename) shakes rondom de training geen zin heeft ('The anabolic window is a myth that is easy to fall for due to all the studies that seemingly support its existence.')
http://mennohenselmans.com/workout-nutrition-is-a-scam/
en dat jullie juist de synergie van snelle eiwitten rondom training met de verhoogde MPS wél aanstippen en als in de praktijk wél relevant aanmerken.
http://muscleandsportssci(...)t-workout-nutrition/
Zelf heb ik dus ook de studies gelezen waarin er geen verschil wordt gevonden als je kijkt naar uiteindelijk krachtgains of spiermassa gains, maar er zijn ook genoeg studies te vinden die het wél aantonen (bijvoorbeeld Cribb 2006 die Henselmans aanhaalt) maar Cribb heeft weer banden met de supplementenindustrie..
Edit:
Als het goed is heb je nu 3 feeds, 1 voor de artikelen, 1 voor de comments en 1 voor comments van de specifieke pagina.![]()
Ben het trouwens wel met je eens dat studies op ouderen, mensen met overgewicht of diabetes etc. niet representatief hoeven te zijn voor ons.Confidence through competence![]()
Max hoeveel ook helemaal niet. Op dbb zit een hoop buffe gasten in de powerliftsectie, die trainen ook fullbody.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij traint duidelijk nog niet zo lang. Op een gegeven moment herstel je niet snel genoeg meer om 3x per week max full body te gaan. Ik kan echt niet meer 3x per week max squatten of deadliften.Bedankt Hans.![]()
Je kan inderdaad ook full body doen volgens Westside Barbell ofzo, met één dag max en andere dagen wat lichter werk. Hangt er gewoon af van wat je doel is, splits zijn zeker niet slecht.![]()
Nee man je moet ook eten enzoquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:45 schreef Hiatus het volgende:
Put in work , zolang je HAM gaat in de gym komen de gains wel.![]()
ONZ / [DE GYM #6] HHHNNNGGGGGGGGGNGH!!!!quote:
Dit soort plaatjes zijn in bovenstaand topic meer dan welkom
Confidence through competence![]()
Ik ookquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:33 schreef Ties02 het volgende:
Oh sweet, wist niet dat dat bestond
Ik vermijd ONZ meestal
@stereotomy bevalt total recall? Vandaag binnengekregen alleen geen tijd voor, celbiologie voor arnoldthe horror
![]()
Eerste hoofdstuk is meer een rehash van Education of a Bodybuilder, die ik al eerder heb gelezen. Vind z'n leven echt interessant, je merkt echt dat hij iemand is van zien --> willen --> doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:49 schreef mtchel112 het volgende:
@stereotomy bevalt total recall? Vandaag binnengekregen alleen geen tijd voor, celbiologie voor arnoldthe horror
Mooi voorbeeld voor mij, ik blijf zelf vaak haken bij zien --> willen / denken --> nog meer denken
die 4,5 kg in de eerste week wil ik wel geloven. Toen ik overstapte op kwam gains (ik pak 18/6) ging dat met een halve kilo per dag de eerste week. Clean eten, IF, en deficit. Bf% knalde wel omhoog. Dus gewoon vocht en rotzooi doeniet lichaam uitgaat en de boel even resetten. Ik zit nu op een normaal tempo van halve kg per week met weer een goed bf%. Ik vind IF makkelijker voor de cut, maar internet zeggen dat het sneller gaat......quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Beetje laat, maar wilde hier toch nog even op reageren
[..]
wat. 4.5kg in de eerste week. Ik merk zelf dat ik meestal zo'n 2kg vocht/glyco etc vasthoudt (of in ieder geval, dat is de fluctuatie marge na bijv een avond hevig drinken, van cut naar bulk, van bulk naar cut, etc), dus 2.5kg vet, laten we daar even vanuit gaan.
2.5kg vet in 1 week is alsnog 2.5*9000 = 22.5k kcal deficit. Is dus een 3k deficit per dag. De meeste mensen hebben niet eens zo'n onderhoud, dus wat? Zelfs 9kg over 6 weken wat ze claimen is nog veel, 1.5kg per week. 1.5*9000 = 13.5k deficit per week, dus praktisch 2k per dag.
Los van dat "je mag alles eten" inderdaad zal uitlokken dat mensen denken dat zolang ze maar tussen 9 en 5 eten, ze taarten en alles mogen wegwerken.
Sowieso:
[..]
Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit".
Maar goed, een paar kilo in de 1e week verkoopt wel goedDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik bedoelde meer dat ze gaan whatsappen tijdens hun legpress van 10kg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:27 schreef stinkie het volgende:
[..]ik ook. Hou mijn training er op bij en tijdens fietsen kijk ik een serie en en mjin hartslag
Pfff, dat lijkt me ook. Begrijp niet dat hij dat logischer vind, dan dat we sinds de jaren 80 gewoon erg slecht zijn gaan eten/drinken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Sowieso:
[..]
Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit".![]()
Waarom linkt die het langer opblijven van de laatste 50 jaar trouwens aan kunstmatig licht?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Iemand die me hier mee kan helpen?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:06 schreef wpor het volgende:
Anderhalve maand volg ik nu dit schema (babylovers SS):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het begin ging dat prima 4 tot 5 keer in de week, nu train ik 3 tot 4 keer in de week. Altijd minimaal 1 rustdag tussen de workouts. Gaat opzich wel goed maar zit toch te twijfelen om verder te gaan met een meer massa gericht fullbody schema.
Op dit moment doe ik op de grote drie:
Squat 3x5x75kg
Bench 3x5x60kg
Deadlift 1x5x60kg
Voor dit schema heb ik een tijdje maar wat zitten aankloten in de sportschool, vandaar dat mijn deadlift zo laag is, daarmee ben ik begonnen op 0. Squat en bench ben ik iets hoger begonnen.
Het schema wat ik tegenkwam en misschien wou gaan doen was deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vinden jullie van dit schema en wat zouden jullie doen? Doorgaan met Babylovers SS of dat full body schema gaan doen? Mijn doel is massa.![]()
Waarom is een full body schema eigenlijk goed? No pain, no gain (oke, geldt niet in alle gevallen zoals bij noobgainz) toch? Als je slechts 1 of 2 oefeningen per spiergroep doet, dan prikkel je ze niet genoeg toch?Failure is success if we learn from it.![]()
Gewoon doorgaan met babylovers SS. Die vind ik sowieso al beter voor beginnende bodybuilders dan Rippetoe's SS, omdat het meer aansluit bij de doelen van bodybuilding. Die andere routine die je noemt bevat imo teveel oefeningen, De SS variant traint alle belangrijke spieren al zonder al teveel oefeningen. Ik zou babylovers SS kiezen.quote:![]()
Als je binnen de range van 6-12 reps 1-4 sets per spiergroep tot failure gaat heb je de spier genoeg geprikkeld.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Waarom is een full body schema eigenlijk goed? No pain, no gain (oke, geldt niet in alle gevallen zoals bij noobgainz) toch? Als je slechts 1 of 2 oefeningen per spiergroep doet, dan prikkel je ze niet genoeg toch?
Daarbij heb je met fb 3 trainingsprikkels per week, dus is het niet nodig tot failure te gaan bedacht ik net![]()
![]()
Gewoon normale SS pakken. Zorgen dat je kracht op een respectabel niveau komt en daarna overstappen op een bodybuilding gericht FB schema. Je kunt bij SS eventueel chin-ups en dips doen. Als je wilt gaan bodybuilden is dat wel aan te raden.quote:"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Wat is een respectabel kracht niveau?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Woon sinds vorige week even tijdelijk bij mn ouders ivm problemen met de huurbaas. Maar dat is niet bepaald best voor mn voedingNatuurlijk neem ik mn shakes nog steeds, eet ik voldoende kwark, kip, noten en whey, maar net vlak voor het slapen gaan nog even 2 oliebollen en een veel te dikke plak kerstbrood naar binnen gewerkt
![]()
Op kamers had ik dit niet, want ik haalde het simpelweg niet in huis. Maar nu het er voor het grijpen ligt heb ik kennelijk niet de discipline om er vanaf te blijven... Dat wordt nog wat straks met cutten. Staat een aardige klus te wachten want ik heb een aardig laagje gekweekt sinds augustus..![]()
Een Full-body schema is met name aan het begin van je training het meest efficient. Je lichaam heeft niet zo'n grote prikkel nodig om uberhaupt te groeien. Daarom: relatief kleine prikkels, vaker in de week. Dus: fullbody, vaker in de week, ipv split elk lichaamsdeel een keer in de week.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Waarom is een full body schema eigenlijk goed? No pain, no gain (oke, geldt niet in alle gevallen zoals bij noobgainz) toch? Als je slechts 1 of 2 oefeningen per spiergroep doet, dan prikkel je ze niet genoeg toch?
Zie het als een mooie kans om mentaal sterker te wordenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef BenjaminLinus het volgende:
Woon sinds vorige week even tijdelijk bij mn ouders ivm problemen met de huurbaas. Maar dat is niet bepaald best voor mn voedingNatuurlijk neem ik mn shakes nog steeds, eet ik voldoende kwark, kip, noten en whey, maar net vlak voor het slapen gaan nog even 2 oliebollen en een veel te dikke plak kerstbrood naar binnen gewerkt
![]()
Op kamers had ik dit niet, want ik haalde het simpelweg niet in huis. Maar nu het er voor het grijpen ligt heb ik kennelijk niet de discipline om er vanaf te blijven... Dat wordt nog wat straks met cutten. Staat een aardige klus te wachten want ik heb een aardig laagje gekweekt sinds augustus..![]()
Wat de neuk is dit voor tekst? Lijkt wel alsof ik dronken was.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:37 schreef bascross het volgende:
[..]
Max hoeveel ook helemaal niet. Op dbb zit een hoop buffe gasten in de powerliftsectie, die trainen ook fullbody.
Bedankt Hans.![]()
Gellukig ben ik niet de enige die daar last van heeft, ik lees zoms wel eens zinnen van mijzelf terug...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:32 schreef bascross het volgende:
[..]
Wat de neuk is dit voor tekst? Lijkt wel alsof ik dronken was.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Bambix = Brinta = goedquote:
brinta heeft iets meer zout, en bambix iets meer suiker meen ik, maar das allemaal bijna achter de komma.![]()
Zo eens een fasted ochtendtraining. Eens kijken hoe dat bevalt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Fasted training: not a fan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:22 schreef stinkie het volgende:
Zo eens een fasted ochtendtraining. Eens kijken hoe dat bevalt.
KT geen succes dus. Cardio ging wel, dus mss dat eens proberen, kijken of dat vastennog extra effect heeft. Maar voorlopig is het voor fullbody KT weer eerst eten,dan trainen.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
voor een lekker gevoel bij vastend trainen schijn je het een paar keer te moeten doen omdat de eerste keer altijd crap is.Confidence through competence![]()
Zit je in een IF ritme of was het gewoon 'een keer proberen'?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
Fasted training: not a fan.
KT geen succes dus. Cardio ging wel, dus mss dat eens proberen, kijken of dat vastennog extra effect heeft. Maar voorlopig is het voor fullbody KT weer eerst eten,dan trainen.
Sinds ik IF wil ik niet anders meer. Fasted trainen
BEASTMODE![]()
Ik vind het geweldig, en fijn begin van de dag. Had eerder moeten gaan slapen, ik ga nu niet meer niks-eten tot half3 ofzo.Stom.
![]()
![]()
Ben sindskort begonnen met een fullbody schema. Alle oefeningen 3x8. Ik doe 2 warmup sets, moet ik dan de werksets erna tot fail doen, of daarvandaan blijven?![]()
Maar dan neem je de shake ook niet meer meteen na de training. Is dat erg?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:17 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Zit je in een IF ritme of was het gewoon 'een keer proberen'?
Sinds ik IF wil ik niet anders meer. Fasted trainen![]()
Ik mix ze altijd (meer brinta dan bambix)quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Bambix = Brinta = goed
brinta heeft iets meer zout, en bambix iets meer suiker meen ik, maar das allemaal bijna achter de komma.
Wordt de structuur beter van imo"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Het idee van fasted trainen is dat je je fast doorbreekt na je training. Niet eten in de spierremodelleringsperiode (32-48 uur na trainen) is, letterlijk, catabool of in ieder geval anti-anabool.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Maar dan neem je de shake ook niet meer meteen na de training. Is dat erg?Confidence through competence![]()
Bambix heeft ook nog allemaal toegevoegde mineraaltjes en vitamientjesquote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Bambix = Brinta = goed
brinta heeft iets meer zout, en bambix iets meer suiker meen ik, maar das allemaal bijna achter de komma.![]()
![]()
In before dikkerds die elke dag 5000 kcal nu in 8 uur naar binnen schuiven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:42 schreef MrNiles het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-9-en-17-uur.dhtml
verkapte IF?![]()
![]()
dat heeft brinta ookquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Bambix heeft ook nog allemaal toegevoegde mineraaltjes en vitamientjes![]()
het is 1 pot nat.![]()
Na een legtraining ben ik altijd veel meer moe dan na een chestday oid. Kan hele dag wel pitten dan...
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Interessant stukje:
http://robbwolf.com/2012/12/19/carb-paleo-thoughts-part-1/
http://robbwolf.com/2013/01/02/thoughts-carb-paleo-part-deux/
Robb Wolf, een van de Paleo Grootheden en voorstander van low-carb / geen granen, legt uit waarom carbs en je glycolitische pathway belangrijk zijn als je intensief traint.
Geen heel wetenschappelijk stuk, maar vooral een eerlijk stuk van iemand die normaal als low-carb guru wordt gezien, maar die uitlegt waarom carbs in bepaalde situaties een betere prestatie leveren.Confidence through competence![]()
Hi guys,
Vraagje: er moeten 7 kilo af bij mij (liefst 8/9). Ik train al een tijdje intensief kracht, maar met een dikke speklaag eroverheen ben ik na ruim een jaar nog niet bepaald gelukkig met het resultaat. Ben namelijk wel groter geworden, maar niet echt gevormder om het zo maar te zeggen...
De enige manier voor mij waarop dit gaat werken, is door het intensief te doen. Zodra ik eenmaal resultaten boek dan pas komt de motivatie. Dus ik zal even een vliegende start moeten maken, in plaats van gewoon dagelijks 3/400 kcal cutten, althans aan het begin.
Nu wil ik uiteraard niet mijn gains en lijf naar de klote helpen om een of ander bitchdieet te gaan volgen, maar ik heb de komende 2 maanden wel tijd voor een extra ochtencardioronde.
Waar ik dus aan zat te denken is 's ochtends en 's avonds mijn vaste rondje hardlopen (ca. 5 km, ben er 30 min mee bezig) en een dagelijks deficit van 300 kcal te nemen. Dit komt per dag ongeveer neer op een 1200 kcal, en dus op ongeveer een kilo vetverlies per week.
Dat lopen doe ik gewoon op een rustig jog tempo, en loop dat rondje al 3 jaar lang met enige regelmaat, dus de conditie is aanwezig..
Is dit per definitie slecht, of geen probleem?![]()
Als jij al drie jaar met regelmaat 10 kilometer rent, en het afgelopen jaar een krachttrainingsroutine hebt gevolgd, is je oplossing écht niet nog meer energie verbranden door middel van beweging.
Het is eten.
Zorg dat je minder eet en in een kcal deficit komt. 8-10 kilo is eenvoudig met ca. -500 kcal per dag / 2 kilo vet per maand, je bent in prima staat nog voor de zomer.Confidence through competence![]()
Dat kcalverbruik met een beestenconditie zal ook wel niet al te nauwkeurig meer zijn, dunkt me.BEASTMODE![]()
Hoe kom je op een 1200kcal deficit als je 300 per dag deficit. 300kcal == 2100kcal per week.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Blastoise het volgende:
Waar ik dus aan zat te denken is 's ochtends en 's avonds mijn vaste rondje hardlopen (ca. 5 km, ben er 30 min mee bezig) en een dagelijks deficit van 300 kcal te nemen. Dit komt per dag ongeveer neer op een 1200 kcal, en dus op ongeveer een kilo vetverlies per week.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ook bijv. Mark Sisson raadt een bepaalde hoeveelheid aan carbs aan en zegt dat carb-arm dieet + ketose uiteindelijk slecht is voor je gezondheid.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:00 schreef Stereotomy het volgende:
Interessant stukje:
Robb Wolf, een van de Paleo Grootheden en voorstander van low-carb / geen granen, legt uit waarom carbs en je glycolitische pathway belangrijk zijn als je intensief traint.
Geen heel wetenschappelijk stuk, maar vooral een eerlijk stuk van iemand die normaal als low-carb guru wordt gezien, maar die uitlegt waarom carbs in bepaalde situaties een betere prestatie leveren.![]()
Ik doe het al jaren. Ik kan niet meer met eten in m´n buik trainen. Maakt me vreselijk loom en minder sterk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
Fasted training: not a fan.
KT geen succes dus. Cardio ging wel, dus mss dat eens proberen, kijken of dat vastennog extra effect heeft. Maar voorlopig is het voor fullbody KT weer eerst eten,dan trainen.![]()
Mooi, heb ik weer wat te lezen in bed.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:00 schreef Stereotomy het volgende:
Interessant stukje:
Geen heel wetenschappelijk stuk, maar vooral een eerlijk stuk van iemand die normaal als low-carb guru wordt gezien, maar die uitlegt waarom carbs in bepaalde situaties een betere prestatie leveren.![]()
Ben nu nog bezig in stop eat stop though.![]()
Vond ik een leuk boek. Op zich best knap dat je een heel fokking boek over niet eten kunt schrijven
Mja, het is een amerikaan, dus dan kan je bij hoofdstuk 2 ofzo eens beginnen met lezen. Gebral altijd van die gasten over anderen...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:41 schreef Stereotomy het volgende:
Vond ik een leuk boek. Op zich best knap dat je een heel fokking boek over niet eten kunt schrijven
Wat ik in ieder geval wel met hem eens ben is dat dieeten niet werken, tenzij je een dieet hebt waar je je levensstijl van kan maken. En ik ben het ook met hem eens dat de hele dieet industrie is gebaseerd op de verkoop van een product. Te belachelijk voor woorden eigenlijk dat de hele wereld er in trapt.![]()
Haha, heb dit vaker van je gelezen. Ongelofelijk hoe verschillend mensen kunnen zijn. Gister ook (vrijwel) niets gegeten voor mijn training en dan voel ik me slap en zwak. Het ijzer is dan eerder een vijand dan een vriend voor me. Vreselijke work-outs zijn dat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe het al jaren. Ik kan niet meer met eten in m´n buik trainen. Maakt me vreselijk loom en minder sterk.
Alleen voor een cardiosessie (ga ik toch pas weer in maart doen dus is nu sowieso niet aan de orde) eet ik meestal een lichte maaltijd, maar moet wel iets eten. Dat slappe gevoel is het ergste wat er is in mijn beleving.![]()
Yep, waar ze verbaast "ik kom zo weer aan!" roepen, na een dieet gevolgd te hebben en weer in hun "normale" eetpatroon zitten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat ik in ieder geval wel met hem eens ben is dat dieeten niet werken, tenzij je een dieet hebt waar je je levensstijl van kan maken. En ik ben het ook met hem eens dat de hele dieet industrie is gebaseerd op de verkoop van een product. Te belachelijk voor woorden eigenlijk dat de hele wereld er in trapt.![]()
Met een echt volle buik lukt mij dat ook niet
Met een broodje een half uurtje of uurtje van tevoren lukt t me wel.
Wel irritant dat die homo's van body fit shop nog steeds niet die pro shaker hebben opgestuurd waardoor ik voor de training zowat een halve liter water + shake of melk + shake naar binnen klots. Vind ik niet zo mals voor tijdens mijn buiktraining strakjes(zou ik eigenlijk gisteren los gaan trainen, maar niet gedaan dus vandaag dan maar 3 spiergroepen, benen, schouders en de buik)
Ik ga vanmiddag es effe wat fruit kopen (gewoon omdat ik daar zin aan heb), iemand nog wat tips qua fruit? Dat ik niet net de suikerbommen d'r uit pak![]()
ik heb dat ook idd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, heb dit vaker van je gelezen. Ongelofelijk hoe verschillend mensen kunnen zijn. Gister ook (vrijwel) niets gegeten voor mijn training en dan voel ik me slap en zwak. Het ijzer is dan eerder een vijand dan een vriend voor me. Vreselijke work-outs zijn dat.
Alleen voor een cardiosessie (ga ik toch pas weer in maart doen dus is nu sowieso niet aan de orde) eet ik meestal een lichte maaltijd, maar moet wel iets eten. Dat slappe gevoel is het ergste wat er is in mijn beleving.
en dat laatste wat je schrijft ook. 's ochtends te lang op een lege maag na het opstaan, en het kan zwart voor m'n ogen worden.![]()
Nog een hier.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik heb dat ook idd.
en dat laatste wat je schrijft ook. 's ochtends te lang op een lege maag na het opstaan, en het kan zwart voor m'n ogen worden.
Train s'avonds ook altijd beter dan in de ochtend. Puur omdat een stevige maaltijd voor die tijd gewoon goed werkt voor mij.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Als ik te lang niet eet in de ochtend wordt ik misselijk en moet ik overgeven, en dan komt er alleen water uit dat is echt kut. Ik heb dat al heel lang.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Hoe meer ik er over lees enmee bezig ben hoe meer ik moet denken aan ´vroeger´. Ik ben altijd slank geweest, tot ik kantoorwerk ging doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, heb dit vaker van je gelezen. Ongelofelijk hoe verschillend mensen kunnen zijn. Gister ook (vrijwel) niets gegeten voor mijn training en dan voel ik me slap en zwak. Het ijzer is dan eerder een vijand dan een vriend voor me. Vreselijke work-outs zijn dat.
Alleen voor een cardiosessie (ga ik toch pas weer in maart doen dus is nu sowieso niet aan de orde) eet ik meestal een lichte maaltijd, maar moet wel iets eten. Dat slappe gevoel is het ergste wat er is in mijn beleving.
Maar ik heb bijvoorbeeld veel gezeild vroeger. Dat waren lange dagen en met harde wind (die dagen waren we niet van het water af te slaan) maak je lange dagen op het water, dan nog je boot schoonmaken, opruimen en zeilen wegbergen enzo, en dan eens gaan eten. Dan aten en dronken we echt bergen, maar we kwamen nooit geen kilo aan.
Wat betreft op lege maag trainen. Ik moet dan altijd aan m´n diensttijd denken waarbij we op de belachelijkste uren uit bed getrokken werden, in een vrachtwagen werden geladen en direct de vrachtwagen uit een veld in, of een gebouw in om ´gevecht´ te leveren. Dat deden we ook uren, soms een hele dag, zonder te eten. En ja, sommigen gingen op een gegeven moment over hun nek, maar wat water drinken en je kan er weer tegenaan.
Daar is niemand, inclusief ikzelf, ooit ziek of zwak of wat dan ook van geworden. Je vreet gewoon als een beest daarna en je bent weer helemaal in orde.
Je lichaam kan echt vreselijk veel hebben. Die 45 minuten trainen op lege maag is echt niks.![]()
Gaat om het feit dat als ik wel eet voor het trainen ik harder en langer voluit kan trainen dan als ik achteraf ga eten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:04 schreef Snakey het volgende:
vrachtwagen werden geladen en direct de vrachtwagen uit een veld in, of een gebouw in om ´gevecht´ te leveren. Dat deden we ook uren, soms een hele dag, zonder te eten. En ja, sommigen gingen op een gegeven moment over hun nek, maar wat water drinken en je kan er weer tegenaan.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Nooit het leger in gaan dan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:06 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Gaat om het feit dat als ik wel eet voor het trainen ik harder en langer voluit kan trainen dan als ik achteraf ga eten.![]()
Maar, het is gewenning. Zie hierboven degenen die met IF begonnen zijn en niet anders meer willen dan fasted trainen.
En het is ook niet iets wat je moet natuurlijk. Als je je op zijn best voelt als je eet voor je traint, gewoon blijven doen.![]()
Jawel, dat moet ook haast wel. Denk maar aan hoe dat geëvolueerd moet zijn. In de neandertalertijd liep je als een wilde de hele dag achter een kude bizons aan, en uiteindelijk had je er een te pakken, en moest je vreten voor je leven voor dat het afgepakt werd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je lichaam kan echt vreselijk veel hebben. Die 45 minuten trainen op lege maag is echt niks.
Daarna kon je lekker gaan liggen tukken.
't zal allemaal best te wennen zijn, maar voor de ene makkelijker, (en is het effectiever) dan voor de andere heb ik het idee.![]()
Als ik avondeten heb gehad dan hoef ik ook echt niet meer te sporten gek![]()
Liever voor het avondeten trainen zodat ik daarna kan kanen en daarna lam op de bank kan liggen![]()
beetje vruchtjes uit blikquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand nog een andere variatie voor in de kwark? Honing en whey beginnen saai te worden..![]()
Dat is ook zo. En zoals ik al zei, als dit je prima bevalt en je traint er goed op, niks aan veranderen. Het enige wat ik zeg is dat het kan, en dat iedereen het kan. Als een heel in principe ongetraint peloton het kan (op een paar korte kotsbuien na) het kan kan iedereen het.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Jawel, dat moet ook haast wel. Denk maar aan hoe dat geëvolueerd moet zijn. In de neandertalertijd liep je als een wilde de hele dag achter een kude bizons aan, en uiteindelijk had je er een te pakken, en moest je vreten voor je leven voor dat het afgepakt werd.
Daarna kon je lekker gaan liggen tukken.
't zal allemaal best te wennen zijn, maar voor de ene makkelijker, (en is het effectiever) dan voor de andere heb ik het idee.![]()
Walnotenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand nog een andere variatie voor in de kwark? Honing en whey beginnen saai te worden..![]()
kaneelquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef o.us2.0 het volgende:
Voor de mensen die in Rotterdam/Schiedam/Spijkenisse trainen; welke gym zitten jullie ?
Ik ben op zoek naar een andere sportschool.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2013 15:43:24 ]![]()
Bananen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:49 schreef RickoKun het volgende:
Ik ga vanmiddag es effe wat fruit kopen (gewoon omdat ik daar zin aan heb), iemand nog wat tips qua fruit? Dat ik niet net de suikerbommen d'r uit pak
Veel bananen.
En blauwe bessen maar dat is kkduur gekOp vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
In alle fruit zit sucrose, losse glucose en fructose en in sommige zetmeel (glucoseketens).
Fruit moet je gewoon lekker eten en niet emmeren over de fructose. Zolang je geen gekke dingen zoals 40 bananen per dag elke dag doet, is fruit een prima aanvulling op je eten met mooie micronutrienten en unieke antioxidanten.Confidence through competence![]()
Banaantje is mijn snelle postworkout carbbron, altijd een banaantje mee naar de gym voor als ik bijna flauwval![]()
![]()
Haha ik werk bij defensie, maar begrijp best wat je bedoel hoor.. Heb de momenten in het bos ook vaak genoeg meegemaakt.. Op de momenten dat je begint te denken dat je echt kapot bent zit je nog niet op de helftquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nooit het leger in gaan dan.![]()
Maar, het is gewenning. Zie hierboven degenen die met IF begonnen zijn en niet anders meer willen dan fasted trainen.
En het is ook niet iets wat je moet natuurlijk. Als je je op zijn best voelt als je eet voor je traint, gewoon blijven doen..
T gaat ook wel zonder vooraf te eten, maar blokkeer dan op een of andere manier gewoon eerder.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Als je fasted gaat trainen neem je dan nog wel BCAA's tijdens/voor de workout? Zoals Martin aanraadt![]()
Ik niet. Neem sowieso niks anders dan whey na trainen. Word m.i. Te snel en te veel naar extra's gegrepen. IF of niet.
Ik heb trouwens wel direct na workout gegeten ipv tot 15.00 te wachten. Variatie op eet-window kan denk ik sowieso geen kwaad.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Op het moment wel. Maar ik doe dat af en aan, eigenlijk om te kijken of het nou echt verschil maakt. Ik ben er nog niet uit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:02 schreef Ties02 het volgende:
Als je fasted gaat trainen neem je dan nog wel BCAA's tijdens/voor de workout? Zoals Martin aanraadt![]()
Ik denk dat als je in je window gewoon genoeg eiwitten binnenkrijgt het niet echt nodig is. BCAA's zijn ook zo duur![]()
![]()
Ben ik de enige hier die die BCAA's en glutamines en al die zooi onnodig vind als je gewoon een beetje buff en DROOG wil worden zonder podiumambities?![]()
![]()
Ik vind mezelf als proefkonijn, voor eigen doeleinden, altijd wel leuk. Kijken of iets daadwerkelijk verschil maakt. De uitkomsten zijn tot nu toe behoorlijk teleurstellend though.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:24 schreef Panzermaus het volgende:
Ben ik de enige hier die die BCAA's en glutamines en al die zooi onnodig vind als je gewoon een beetje buff en DROOG wil worden zonder podiumambities?![]()
![]()
Nee hoor, ik heb die shit ook nog nooit aangeschaft, alleen zoals gezegd tijdens het fasten, fasted trainen, diep in de cut kan het handig zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:24 schreef Panzermaus het volgende:
Mierenneuken imhoBehulpzaam als een waterkraan.
Ik vind op al die details zitten soiweso niet nodig. Nu toevallig in gesprek met iemand die beweert dat als je niet de hele dag door eet, en ook niet precies op de vaste tijden eet het omgezet wordt in vet ;Pquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:24 schreef Panzermaus het volgende:
Ben ik de enige hier die die BCAA's en glutamines en al die zooi onnodig vind als je gewoon een beetje buff en DROOG wil worden zonder podiumambities?quote:
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Op exrx staan trouwens wat aardig toffe receptideeën zie ik nu: http://www.exrx.net/Nutrition/Meals.html"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Zet hem in je sig en meer meepostenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:01 schreef Diabox het volgende:
Hier ook http://muscleandsportsscience.com/recipes/
Dan is FOK! niet de plaats om te zijn. Door hier te zijn identificeer je jezelf al als zodanig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:23 schreef Diabox het volgende:
Wil mezelf niet identificeren als Fokker
Of toch du vader?![]()
Limonade.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef o.us2.0 het volgende:
Welke calculator voor dagelijkse calorie-behoefte gebruiken jullie? Ik krijg verschillende waarden voor de calculators die ik met google vind.
Oja, en als je 3 keer sport in de week. Zit ik dan in de 1-3, of 3-5 categorie?![]()
![]()
Dat klopt, afhankelijk van welke formule ze gebruiken. Beetje normale calculatorwebsite zet dat erbij. Deze heeft alledrie de gangbare:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:14 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Welke calculator voor dagelijkse calorie-behoefte gebruiken jullie? Ik krijg verschillende waarden voor de calculators die ik met google vind.
http://www.1percentedge.com/ifcalc/
Maar zoals je zelf hebt gezien, liggen alle waardes behoorlijk in lijn met elkaar, onafhankelijk van welke je gebruikt.Schatten hoeveel je verbruikt met het sporten persoonlijk. Schaken verbruikt minder dan bodypump.quote:Oja, en als je 3 keer sport in de week. Zit ik dan in de 1-3, of 3-5 categorie?Confidence through competence![]()
Ah bedankt. Ik doe een uur lang SS. 3 keer in de week.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt, afhankelijk van welke formule ze gebruiken. Beetje normale calculatorwebsite zet dat erbij. Deze heeft alledrie de gangbare:
http://www.1percentedge.com/ifcalc/
Maar zoals je zelf hebt gezien, liggen alle waardes behoorlijk in lijn met elkaar, onafhankelijk van welke je gebruikt.
[..]
Schatten hoeveel je verbruikt met het sporten persoonlijk. Schaken verbruikt minder dan bodypump.![]()
Weet niet hoe je eruit ziet, maar laten we zeggen 3 x ballpark 300-400 kcal extra erbij?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:19 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Ah bedankt. Ik doe een uur lang SS. 3 keer in de week.
Uiteindelijk zijn die calculators maar een basis om vanuit te starten. Je zult weegschaal of spiegel of meetlint in de gaten moeten houden om je inname idealer af te stellen.Confidence through competence![]()
Bedankt. Ik ga er mee aan de slag!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Weet niet hoe je eruit ziet, maar laten we zeggen 3 x ballpark 300-400 kcal extra erbij?
Uiteindelijk zijn die calculators maar een basis om vanuit te starten. Je zult weegschaal of spiegel of meetlint in de gaten moeten houden om je inname idealer af te stellen.![]()
Dan moet je ook je site hier niet spammen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:23 schreef Diabox het volgende:
Wil mezelf niet identificeren als Fokker![]()
![]()
Ik zou niet durven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan moet je ook je site hier niet spammen.![]()
Ik zie het als ´een relevante link´ in dit topic. Zo gaat het niet tegen de policy in dus is het geen spam.quote:![]()
![]()
nou, je weet maar nooit wie er een TR maaktquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zie het als ´een relevante link´ in dit topic. Zo gaat het niet tegen de policy in dus is het geen spam.![]()
![]()
En dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, je weet maar nooit wie er een TR maakt
Die handel ik wel af.![]()
Ah ja. Naja, niemand zou mij reporten voor het delen van de http://muscleandsportsscience.com link natuurlijk.![]()
spamquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:26 schreef Diabox het volgende:
Ah ja. Naja, niemand zou mij reporten voor het delen van de http://muscleandsportsscience.com link natuurlijk.![]()
![]()
Uiteraard.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:26 schreef Diabox het volgende:
Maar, ga je gang. Maak er geen schering en inslag van en er is geen probleem.![]()
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:26 schreef Diabox het volgende:
Ah ja. Naja, niemand zou mij reporten voor het delen van de http://muscleandsportsscience.com link natuurlijk.Aightquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Uiteraard.![]()
Maar, ga je gang. Maak er geen schering en inslag van en er is geen probleem.
Edit: oops, citeer ik mezelf ;s![]()
Nice shit, cot damn. Moet wel zeggen dat wel erg veel tekst is allemaal.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:26 schreef Diabox het volgende:
Ah ja. Naja, niemand zou mij reporten voor het delen van de http://muscleandsportsscience.com link natuurlijk.Ik denk dat ik het zelf uitnodigender zou vinden om te lezen als het bijvoorbeeld opgesplitst was over verschillende pagina's. (denk aan Tweakers.net reviews) Of meer plaatjes ertussen ofzo. Hoe dan ook, staat veel echte informatie daar zeg, reps!
![]()
Ik begin resultaat te zien in de spiegel, dat is dan motivatie om als school weer begint eens goed aan mijn kcals te komen. Ik had alleen verwacht dat sommige dingen wat harder omhoog zouden gaan zoals de bench. Vandaag wel 100kg deadlift gehaald nu alleen de 70kg squat en 50kg bench nog:).No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ziet er prima uit, schrijf je de artikelen zelf?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:26 schreef Diabox het volgende:
Worden geschreven door Peter Van Mol (Big Cat).quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Ziet er prima uit, schrijf je de artikelen zelf?![]()
Ja Tweakers paginatie stijl twijfel ik nog over. Wat meer plaatjes decoratie kan nooit kwaad in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:39 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nice shit, cot damn. Moet wel zeggen dat wel erg veel tekst is allemaal.Ik denk dat ik het zelf uitnodigender zou vinden om te lezen als het bijvoorbeeld opgesplitst was over verschillende pagina's. (denk aan Tweakers.net reviews) Of meer plaatjes ertussen ofzo. Hoe dan ook, staat veel echte informatie daar zeg, reps!
![]()
Had ook nog in gedachten om een javascriptje te schrijven waardoor je over de nummers van de refs kan hoveren om deze weer te geven in een tooltip.
Overigens: Heb een topic op 3 verschillende fora, en via Google Analytics zie ik dat ik alsnog veruit de meeste bezoekers krijg via Fok(dit topic wordt dus, ondanks het relatief kleine clubje actief postende personen, veel gelezen)
Ook allemaal even de Facebook liken a.u.b.![]()
Er komt overigens nog een uitgebreid artikel aan over zink en over een eiwitrijk dieet tesamen met resistance exercise m.b.t. gezondheid.![]()
Zojuist weer een goede nieuwe methode ontdekt om af te vallen:
Hier verder nog een schitterende reactie waar alle endo's ook wat aan hebben! Lees ook even de topcomments door voor extra inspiratie!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het 17 dagen dieet maakt gebruik van 3 cycli van 17 dagen waarna je overgaat in de vierde cyclus die je vol moet houden. In het kort is het als volgt:
Eerste 17 dagen: geen koolhydraten en suikers. Wat wel mag: onbeperkt mager vlees en vis, groenten, 2 stuks fruit, 2 eieren en 2 probiotische dingen als yoghurt
Tweede cyclus: koolhydraten worden langzaam weer toegevoegd en meer soorten vlees, vis, groenten en fruit. Om de dag doe je een dag zoals de eerste cyclus en een dag zoals de tweede cyclus.
Derde cyclus: bijna alle koolhydraten mogen weer en de meeste soorten vlees.
Vierde cyclus: door de week houden aan de regels van het dieet en in het weekend mag je 3 maaltijden die je normaal niet mag zoals bijvoorbeeld Mac, pannenkoeken of pizza.
Je schijnt er gigantisch van af te vallen als je de verhalen mag geloven. Ik ben benieuwd in ieder geval!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Jeuj.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:26 schreef Seam het volgende:
Zojuist weer een goede nieuwe methode ontdekt om af te vallen:
[..]
Hier verder nog een schitterende reactie waar alle endo's ook wat aan hebben! Lees ook even de topcomments door voor extra inspiratie!![]()
Weer een ander jojo dieet.![]()
![]()
Na dit te lezen http://forum.bodynet.nl/o(...)g-with-the-pecs.html kom ik erachter dat ik niet goed bench. Voelde mijn borst al niet erg met bank drukken, mischien wel de reden waarom bench niet omhoog gaat.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Fucking zware keelontsteking met griep/koorts opgelopen en eten wil niet echt meer. Zouden BCAA's na 1+ dagen geen eten nu heel goed van te pas komen?![]()
Ik wil even terug komen op de discussie van een aantal topics geleden over vitamine D.
Wat vinden jullie verstandig aan inname van dit supplement? 1000/2000/4000 per dag?
En wat in de zomer?![]()
Zou me er niet te druk om maken. BCAA's zijn best overrated imo, zijn eigenlijk gewoon verteerde eiwitten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:10 schreef kevin_ het volgende:
Fucking zware keelontsteking met griep/koorts opgelopen en eten wil niet echt meer. Zouden BCAA's na 1+ dagen geen eten nu heel goed van te pas komen?
Voor je herstel zal het niet veel verschil maken. STEL ( wat niet zo is ) dat die BCAA direct naar je spieren gaan, dan heb je 30gr spiermassa niet verloren door 30gr BCAA's te pakken. Jeuj.![]()
Alsof je ineens kilos spiermassa kwijt raakt. Doe toch niet zo panisch. Gewoon goed uitzieken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:10 schreef kevin_ het volgende:
Fucking zware keelontsteking met griep/koorts opgelopen en eten wil niet echt meer. Zouden BCAA's na 1+ dagen geen eten nu heel goed van te pas komen?Behulpzaam als een waterkraan.
Dat je niet eet als je ziek bent is imo een goed voorbeeld waarom IF goed voor je kan zijn. Maar als jij een paar gram BCAA wil innemen dan kan dat echt geen kwaad.![]()
Het kan geen kwaad maar veel nut zal het ook niet hebben. Weggegooid geld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:18 schreef Autobandje het volgende:
Dat je niet eet als je ziek bent is imo een goed voorbeeld waarom IF goed voor je kan zijn. Maar als jij een paar gram BCAA wil innemen dan kan dat echt geen kwaad.Behulpzaam als een waterkraan.
Beetje geruststelling in je koppie is imo anders ook best veel waardquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad maar veel nut zal het ook niet hebben. Weggegooid geld..
![]()
Zeg maar dag tegen al je gains van de afgelopen 3 jaar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:10 schreef kevin_ het volgende:
Fucking zware keelontsteking met griep/koorts opgelopen en eten wil niet echt meer. Zouden BCAA's na 1+ dagen geen eten nu heel goed van te pas komen?![]()
Flink uitzieken, rust nemen dus, veel vocht en blijf aub eten. En reageer niet meer zo hysterisch als je ziek bent gvd![]()
![]()
Zo'n rotator cuff injury, hoe lang houd dat aan? Heb nu een flauwe pijn aan de voorkant van mijn schouder, maar vraag me af of het handig is om me nu al bezig te houden met rehabilitatieoefeningen. Het is woensdag gebeurt.Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Mannen, zijn er enkele van jullie die ook nog zwemmen naast je workout?That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.![]()
Zou even goed rusten, als het heel erg is (kan het ook nog worden) kan je echt lange tijd niet naar de jim. Ik had het ook een keer en toen kon ik niet eens squats doen omdat de stang op mijn rug houden teveel pijn deed in mijn schouder.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:11 schreef robuust89 het volgende:
Zo'n rotator cuff injury, hoe lang houd dat aan? Heb nu een flauwe pijn aan de voorkant van mijn schouder, maar vraag me af of het handig is om me nu al bezig te houden met rehabilitatieoefeningen. Het is woensdag gebeurt.![]()
Ik zwem af en toe wel ja. Houdt je lekker soepel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:15 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Mannen, zijn er enkele van jullie die ook nog zwemmen naast je workout?![]()
ongezoutenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:37 schreef Travel. het volgende:
Wat voor pinda's eten jullie? Gezouten?![]()
Helemaal geen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:37 schreef Travel. het volgende:
Wat voor pinda's eten jullie? Gezouten?![]()
Ja.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:15 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Mannen, zijn er enkele van jullie die ook nog zwemmen naast je workout?Behulpzaam als een waterkraan.
Ja, ik probeerde minimaal 1x p/w aan te houden. Lekker 1000mquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:15 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Mannen, zijn er enkele van jullie die ook nog zwemmen naast je workout?soms 2000m
Btw, deze kreeg ik net als tip binnenhttp://thejimfitness.nl/
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 14:00:35 ]![]()
Een betere tip van mij: http://muscleandsportsscience.comquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ja, ik probeerde minimaal 1x p/w aan te houden. Lekker 1000msoms 2000m
Btw, deze kreeg ik net als tip binnenhttp://thejimfitness.nl/
![]()
ongezouten, ongebrandquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:37 schreef Travel. het volgende:
Wat voor pinda's eten jullie? Gezouten?
walnoten, macadamia's en cashew![]()
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:30 schreef Diabox het volgende:
[..]
Een betere tip van mij: http://muscleandsportsscience.com
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
Tip was naar aanleiding van mijn oproep dat ik een nieuwe gym zocht in regio Rotterdam, maar toch bedanktquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:30 schreef Diabox het volgende:
[..]
Een betere tip van mij: http://muscleandsportsscience.com![]()
![]()
Vreemd dat BCAA's opeens zonder reden als holy grail voor anti-catabolisme worden gezien.Confidence through competence![]()
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:19 schreef esv7 het volgende:
Na dit te lezen http://forum.bodynet.nl/o(...)g-with-the-pecs.html kom ik erachter dat ik niet goed bench. Voelde mijn borst al niet erg met bank drukken, mischien wel de reden waarom bench niet omhoog gaat.
Als ik dit met twee armen tegelijk doe, dan zakt het ene schouderblad verder naar beneden dan de andere, en de trapezius van die kant gaat daarin mee. De beweging/verdeling is dan ook niet symmetrisch en zal vast ook zeker kracht + groei limiteren, en blessures in de hand werken.
What's wrong. What do.![]()
![]()
Maandag - Schouders:
Dumbell military press 3x6
Smith press 3x12
Delt Raise 3x12
Dinsdag - Rug:
Bent over Row 3x6
Pulldown 3x12
Wide grip Pull ups
Pull ups
Donderdag - Benen
Squat 3x6
Legg press 3x12
Calf press op legg press 3x12
Calf raises 3x12
Vrijdag - borst:
Bench press 3x6
Incline bench press 3x6
Cable flies 3x12
Butterflies 3x12
Wat denken jullie hier van? is het iets? en zouden er nog dingen echt veranderd aan moeten worden?![]()
Veel en veel te weinig oefeningen per spiergroep. Als je een split schema gebruikt, dan kan je echt wel meer oefeningen uitvoeren. En waarom train je geen armen? Bij je borstdag hoef je maar 1 of 2 triceps (isolatie) oefeningen te doen en je hebt ze voldoende getraind. Daarnaast vind ik 3x6 (o.a. bij incline bp en MP) veel te weinig reps, gezien het aantal sets. Op een maandag ben je, kijkend naar die oefeningen, niet eens 20 min. bezig. Hetzelfde kan over andere dagen gezegd worden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:17 schreef borstmelk het volgende:
Maandag - Schouders:
Smith press 3x12
Delt Raise 3x12
Dinsdag - Rug:
Bent over Row 3x6
Pulldown 3x12
Wide grip Pull ups
Pull ups
Donderdag - Benen
Squat 3x6
Legg press 3x12
Calf raises 3x12
Vrijdag - borst:
Bench press 3x6
Incline bench press 3x6
Cable flies 3x12
Butterflies 3x12
Wat denken jullie hier van? is het iets? en zouden er nog dingen echt veranderd aan moeten worden?Failure is success if we learn from it.![]()
Geen rear delt isolatie, geen front delt isolatie, geen quad isolatie, te weinig hamstring werk, geen arm isolatie, geen deadlifts.
Veel te kort schema idd.Of toch du vader?![]()
Meer compounds erin, deadlift, lunges. De maandag en je benendag zou ik anders invullen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:17 schreef borstmelk het volgende:
Maandag - Schouders:
Smith press 3x12
Delt Raise 3x12
Dinsdag - Rug:
Bent over Row 3x6
Pulldown 3x12
Wide grip Pull ups
Pull ups
Donderdag - Benen
Squat 3x6
Legg press 3x12
Calf raises 3x12
Vrijdag - borst:
Bench press 3x6
Incline bench press 3x6
Cable flies 3x12
Butterflies 3x12
Wat denken jullie hier van? is het iets? en zouden er nog dingen echt veranderd aan moeten worden?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zou het zo doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:17 schreef borstmelk het volgende:
Maandag - Schouders:
Lateral raise 3x12
Face pulls 3x12
Dinsdag - Rug:
Pull up 3x8
Bent over row 3x8
Underhand/close grip Pulldown 3x8
Curls 3x10
Donderdag - Benen
Squat 3x6
Leg press 3x12
Leg curls 3x12
Calf raises 3x12
Vrijdag - borst:
Bench press 3x6
Incline bench press 3x6
Cable flies 3x12
Dips 3x8
Pushdowns 3x12
Wat denken jullie hier van? is het iets? en zouden er nog dingen echt veranderd aan moeten worden?![]()
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik dit met twee armen tegelijk doe, dan zakt het ene schouderblad verder naar beneden dan de andere, en de trapezius van die kant gaat daarin mee. De beweging/verdeling is dan ook niet symmetrisch en zal vast ook zeker kracht + groei limiteren, en blessures in de hand werken.
What's wrong. What do.
Goede arch maken, ellebogen minder naar buiten flaren![]()
thanks voor de reacties! had ze niet zo snel verwacht
ik zie inderdaad dat jullie het te weinig oefeningen vinden, ik heb altijd mijn schema beperkt tot 3 of 4 oefeningen per dag. de aanpassingen die Bendoe gemaakt heeft ga ik dan gebruiken, thanks guys![]()
![]()
Met je cuff moet je voorzichtig aan doen, kan vrij snel erger worden. Liep er zelf een tijdje mee, maar na 2/3 bezoekjes aan de fysio is het praktisch verholpen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:11 schreef robuust89 het volgende:
Zo'n rotator cuff injury, hoe lang houd dat aan? Heb nu een flauwe pijn aan de voorkant van mijn schouder, maar vraag me af of het handig is om me nu al bezig te houden met rehabilitatieoefeningen. Het is woensdag gebeurt.![]()
4 oefeningen per spiergroep is meer dan genoeg vindt ik zelf eigenlijk al te veel. Zou wel deadliften wordt je sterk vanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:51 schreef borstmelk het volgende:
thanks voor de reacties! had ze niet zo snel verwacht
ik zie inderdaad dat jullie het te weinig oefeningen vinden, ik heb altijd mijn schema beperkt tot 3 of 4 oefeningen per dag. de aanpassingen die Bendoe gemaakt heeft ga ik dan gebruiken, thanks guys![]()
![]()
Mooie site Diabox. Ik moet de artikelen nog lezen, maar op het eerste gezicht zag het er waardevol uit.If not now, then when.![]()
Vandaag na lange tijd weer eens dead lifts gedaan. Kreeg last van mijn hamstrings, doe ik iets fout?In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Maak een filmpje van je deads want zo kunnen we het niet beoordelen natuurlijk. En anders je hams beter opwarmen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vandaag na lange tijd weer eens dead lifts gedaan. Kreeg last van mijn hamstrings, doe ik iets fout?If not now, then when.![]()
Last als in je voelt dat ze keihard worden aangepakt, of last als in het voelt fout? Want hamstrings spelen zeker een grote rol bij DLs.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vandaag na lange tijd weer eens dead lifts gedaan. Kreeg last van mijn hamstrings, doe ik iets fout?Of toch du vader?![]()
Heb je er toevallig meer een SLDL van gemaakt?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vandaag na lange tijd weer eens dead lifts gedaan. Kreeg last van mijn hamstrings, doe ik iets fout?![]()
Deed toevallig onderrug en benen tegelijk vandaag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maak een filmpje van je deads want zo kunnen we het niet beoordelen natuurlijk. En anders je hams beter opwarmen?Voelen als in dat ik ze voelde aanspannen en kracht zetten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:31 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Last als in je voelt dat ze keihard worden aangepakt, of last als in het voelt fout? Want hamstrings spelen zeker een grote rol bij DLs.Que?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb je er toevallig meer een SLDL van gemaakt?In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Voelen aanspannen en last krijgen lijken me verschillende dingen. Het eerste lijkt me niet verkeerd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Voelen als in dat ik ze voelde aanspannen en kracht zetten.Stiff leg deadliftquote:
http://www.exrx.net/Weigh(...)tiffLegDeadlift.html![]()
zonder te kijken je site spammenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:30 schreef Diabox het volgende:
[..]
Een betere tip van mij: http://muscleandsportsscience.com![]()
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ja inderdaad de SLDL. Dus ik moet mijn benen meer buigen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Voelen aanspannen en last krijgen lijken me verschillende dingen. Het eerste lijkt me niet verkeerd.
[..]
Stiff leg deadlift
http://www.exrx.net/Weigh(...)tiffLegDeadlift.htmlIn tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
wel grappige recepten daaropquote:There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Je kan bij een SLDL je benen wel ietsjes buigen, maar niet teveel. Het is niet voor niks een SLDL natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja inderdaad de SLDL. Dus ik moet mijn benen meer buigen?
Maar hoe bedoel je dat je last kreeg? Spierpijn of andere pijn?![]()
Lijkt mij ook ja. Ik doe ze regelmatig en elke keer voelt het alsof m´n hamstrings er uit gaan branden. Heerlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
SLDL is bij uitstek een oefening voor de hamstrings, zal wel spierpijn geweest zijn.![]()
Ja spierpijn inderdaad, voel ze nu nog.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je kan bij een SLDL je benen wel ietsjes buigen, maar niet teveel. Het is niet voor niks een SLDL natuurlijk.
Maar hoe bedoel je dat je last kreeg? Spierpijn of andere pijn?Nou dat komt dan mooi uit want met dat schema doe ik onder andere benen en rug dus dan pak ik 2 vliegen in 1 klap.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
SLDL is bij uitstek een oefening voor de hamstrings, zal wel spierpijn geweest zijn.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Ik doe het vooral als benen oefening. Vooral omdat allerlei machines onmogelijk zijn met m´n prothesebeen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja spierpijn inderdaad, voel ze nu nog.
[..]
Nou dat komt dan mooi uit want met dat schema doe ik onder andere benen en rug dus dan pak ik 2 vliegen in 1 klap.![]()
Vandaag tip opgevolgd van een week geleden hier en weighted chinups gedaan met rugtas + dumbbell erin op mijn buik. Behalve dat ik me voelde als een zwangere walvis, vond ik het daarnaast gewoon ook niet comfortabel.
Zover het kan de rugtas gewoon op mijn rug dus...
Ik bedacht me ook dat ik nu iets meer dan een jaar consequent krachttraning doe, en dat zo'n rode draad in je normale leven eigenlijk wel fijn is. Je leeft altijd ergens naartoe: de volgende workout, een volgend PR etc. en da's leuk
Nee, maar ik zou dat wel graag doen als cardio. Hier in de sportschool kan je wel zwemmen, maar alleen op die gare tijden omdat je anders tussen de bejaarden bezig bent of er zijn kinderen die zwemles krijgen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:15 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Mannen, zijn er enkele van jullie die ook nog zwemmen naast je workout?
Zijn er hier mensen die boksen als cardio doen? Hier kan je iedere avond bokstraining gevolgen, gewoon binnen lopen en meedoen, maar heb dat tot nu toe nog nooit gedaan. Lijkt me ook een prima cardio en is sowieso wat anders dan op een crosstrainer of loopband staan.![]()
ik doe kickboks maar weet niet wat ze met bokstraining bedoelen? Op een zak trainen op elkaar of een soort bodycombatThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Volgens mij eerst tegen een zak slaan en trappen en als afronding nog even sparren met iemand anders. Waarschijnlijk ook wat opdrukken enzoquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:41 schreef ChesterPerry het volgende:
ik doe kickboks maar weet niet wat ze met bokstraining bedoelen? Op een zak trainen op elkaar of een soort bodycombat![]()
Is niks mis mee, mag ik is een site van je gym dan kan ik even kijken? Even spullen kopen en gewoon meedoenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:43 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Volgens mij eerst tegen een zak slaan en trappen en als afronding nog even sparren met iemand anders. Waarschijnlijk ook wat opdrukken enzois idd veel leuker dan op van die saaie welnessclub apparaten
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Of in mijn geval; de volgende maaltijd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:36 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag tip opgevolgd van een week geleden hier en weighted chinups gedaan met rugtas + dumbbell erin op mijn buik. Behalve dat ik me voelde als een zwangere walvis, vond ik het daarnaast gewoon ook niet comfortabel.
Ik bedacht me ook dat ik nu iets meer dan een jaar consequent krachttraning doe, en dat zo'n rode draad in je normale leven eigenlijk wel fijn is. Je leeft altijd ergens naartoe: de volgende workout, een volgend PR etc. en da's leuk![]()
Prima cardio. Waarschijnlijk een betere als je ooit gehad hebt. Waarom denk je dat rondes maar 3 minuten zijn?![]()
![]()
Onderwaterhockey. Ik ben nog mooi in mijn leven zonder geweest.
Aar
Boksen, schermen, kendo etc etc prima cardio.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Alleen Triathlon is een nog betere cardio. Ach Snakey het word steeds erger met de sport tegenwoordig de negatieve publiciteit, nu zijn de regels ineens 3 rondes van 2 min en als de ene bokser er de eerste 2 wint op punten is het afgelopenIk kan zelf al 5 maanden niet trainen dus heb ook een behoorlijke pens gekregen maar er stonden er bij Glory(5 dagen geleden) 2 in de ring dat was belachelijk
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Test eens of dit ook gebeurd als je bijvoorbeeld tegen een muur een push up beweging maakt. Maatje uit m'n fysioklas heeft dit ook, ben helaas pas eerstejaars dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
What's wrong. What do.![]()
Maar je hebt er vast wel ideeen over, toch?quote:Op zondag 6 januari 2013 00:07 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Test eens of dit ook gebeurd als je bijvoorbeeld tegen een muur een push up beweging maakt. Maatje uit m'n fysioklas heeft dit ook, ben helaas pas eerstejaars dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen.![]()
Kan je niet gewoon een dip/chin belt halen? Ideaal tochquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik bedacht me ook dat ik nu iets meer dan een jaar consequent krachttraning doe, en dat zo'n rode draad in je normale leven eigenlijk wel fijn is. Je leeft altijd ergens naartoe: de volgende workout, een volgend PR etc. en da's leuk
En dat tweede is zeker waar, zeker nu ik ook een meer krachtgericht schema hanteer, altijd iets om naar uit te kijken, jezelf te verbeteren![]()
Ik zit vast op de 90,4kg
Ik doe cardio, ik eet 2.7kcal en ik slaap goed maar elke avond weeg ik rond dat gewicht en dat is nou al na een week actief cutten, soms denk ik dat mijn weegschaal kapot is![]()
![]()
Cut pas een week zat daarvoor op 4kquote:Op zondag 6 januari 2013 03:31 schreef Ties02 het volgende:
Zit je niet te diep onder onderhoud? Voor lange tijd? Misschien fat storing mode
even refeedje doen![]()
Track je werkelijk alles wat je mond in gaat? Ik kwam er namelijk drie dagen geleden achter dat ik op maintenance aan het eten/bulken was. Sinds ik een high-carb approach volg eet ik veel aardappelen die ik in patat snijd en in de oven doe. Daar doe ik dan olijfolie overheen en dat bleek gewoon 200 kcal te zijn. Daarnaast nog de L-eucine en de Omega die ik niet meetelde = ongeveer 500 kcal.quote:Op zondag 6 januari 2013 03:23 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik zit vast op de 90,4kg
Ik doe cardio, ik eet 2.7kcal en ik slaap goed maar elke avond weeg ik rond dat gewicht en dat is nou al na een week actief cutten, soms denk ik dat mijn weegschaal kapot is
Zorg dat je echt alles, alles trackt. Als je dat al doet, reken je behoefte opnieuw uit.If not now, then when.![]()
?quote:Nee, maar 40, maar toch. 160 van L-eucine en 40 van de omega is al 200. Kleine beetjes tellen zich op. Was enkel op trainingsdagen, dat wel. Deed ook nog cardio dus op zich trad er niet super veel 'vertraging' op, maar het hindert wel. Nu moet alles sneller gaan.quote:If not now, then when.![]()
Gotta burn that fat brah.quote:Op zondag 6 januari 2013 04:55 schreef Ties02 het volgende:
cutten in de winter, ik snap het nog steeds nietIf not now, then when.![]()
Shit. Ze zouden mij moeten opsluiten. Ik overtreed het handboek der bodybuilding.quote:If not now, then when.![]()
quote:Op zondag 6 januari 2013 05:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Shit. Ze zouden mij moeten opsluiten. Ik overtreed het handboek der bodybuilding.
deze meneer zal je arresteren![]()
Oh noes!quote:Op zondag 6 januari 2013 05:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze meneer zal je arresteren
If not now, then when.![]()
quote:Op zondag 6 januari 2013 05:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze meneer zal je arresterenBeter smeer je je alvast in met vasalinequote:![]()
Ik slik het hele jaar 1000IU per dag, plus 2x400IU uit een multivitamine.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:22 schreef BadderAapje het volgende:
Ik wil even terug komen op de discussie van een aantal topics geleden over vitamine D.
Wat vinden jullie verstandig aan inname van dit supplement? 1000/2000/4000 per dag?
En wat in de zomer?![]()
Thanks, zat te twijfelen tussen 1000/2000 + multivitamine+vitamineD/calcium.
Ik drink zo weinig mogelijk zuivel (behalve kwark en whey met water) omdat ik intollerant bent.![]()
ik neem elke dag 2000iu vitamine D van Doctor's Best.\
Zometeen ff nieuwe pot eiwit bestellen, heb altijd nog banaan gekozen omdat ik het safe wil spelen. Wil wel andere smaak maar geen vieze smaak en dan 2kg meteen ervan. Vanille is ook wel te doen zeker? aanraders?![]()
Die ren je er zo uit.quote:Op zondag 6 januari 2013 05:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze meneer zal je arresteren![]()
Whey delicious van XXL - aarbei is wel goed te doen.. is ook 2,5kg..
Als je hier besteld.. bij opmerking erbij zetten dat je samples wilt.. krijg je ook meteen andere smaken erbij.![]()
Hier in de buurt kun je namelijk voor 20 p/maand onbeperkt fitness + zwemmen + squash, volgende week maar eens kijken wat voor equipment ze hebben. Ben paar jaar geleden gestopt (160 dl 140 bp 140sq)That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.![]()
Is een zwembad alleen al vaak niet duurder dan 20 euro per maand?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:12 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Hier in de buurt kun je namelijk voor 20 p/maand onbeperkt fitness + zwemmen + squash, volgende week maar eens kijken wat voor equipment ze hebben. Ben paar jaar geleden gestopt (160 dl 140 bp 140sq)![]()
Daarom, is geen geld opzich. Maar ik weet (nog niet) wat voor gewichten e.d. ze hebben of dat het alleen apparaten zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Is een zwembad alleen al vaak niet duurder dan 20 euro per maand?That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.![]()
Ik zou zeker even goed binnen kijken. Anders kan je straks wel zwemmen maar niet squatten o.i.d.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Welke sportschool dan?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:12 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Hier in de buurt kun je namelijk voor 20 p/maand onbeperkt fitness + zwemmen + squash, volgende week maar eens kijken wat voor equipment ze hebben. Ben paar jaar geleden gestopt (160 dl 140 bp 140sq)Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Jij supplementeert 40 gr leucine per dag??quote:Op zondag 6 januari 2013 04:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
?
[..]
Nee, maar 40, maar toch. 160 van L-eucine en 40 van de omega is al 200. Kleine beetjes tellen zich op. Was enkel op trainingsdagen, dat wel. Deed ook nog cardio dus op zich trad er niet super veel 'vertraging' op, maar het hindert wel. Nu moet alles sneller gaan.![]()
Yeah, de aanbevolen dosis. Wel enkel op trainingsdagen, maar aangezien ik deze week 6x getraind heb elke dag dus.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Jij supplementeert 40 gr leucine per dag??If not now, then when.![]()
Is hoog en waardeloos (srs).quote:Op zondag 6 januari 2013 17:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, de aanbevolen dosis. Wel enkel op trainingsdagen, maar aangezien ik deze week 6x getraind heb elke dag dus.![]()
Oké, wist ik niet. Ik volg gewoon de pot op.quote:Hoeveel moet ik er dan van innemen zodat het nog wel maximaal werkt? Smerig spul is het wel.
If not now, then when.![]()
Je hebt er alleen wat aan als je het inneemt bij maaltijden waarbij je eiwitten neemt die laag in leucine zitten (per definitie dus geen dierlijke eiwitten). En ik mag hopen dat al je maaltijden al gewoon goede eiwitbronnen bevatten en je genoeg eiwit binnenkrijgt.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oké, wist ik niet. Ik volg gewoon de pot op.Hoeveel moet ik er dan van innemen zodat het nog wel maximaal werkt? Smerig spul is het wel.
![]()
Met welke oefeningen slopen jullie de triceps? Ik heb vaak "moeite" om mijn triceps echt goed te voelen, ook al strek ik vol uit en hou ik de spanning ff 1 seconde aan. Doe nu CGBP 4 setjes, om vervolgens 2 sets rope pulldowns als afsluiter te doen.![]()
Als afsluiter deze units doen: http://www.physicalfitnet(...)eaning_on_bench.aspxquote:Op zondag 6 januari 2013 17:39 schreef avaz het volgende:
Met welke oefeningen slopen jullie de triceps? Ik heb vaak "moeite" om mijn triceps echt goed te voelen, ook al strek ik vol uit en hou ik de spanning ff 1 seconde aan. Doe nu CGBP 4 setjes, om vervolgens 2 sets rope pulldowns als afsluiter te doen.
Bovenin even vast houden en niet te zwaar doen, killing.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Oh, ja dat zit allemaal wel goed.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:37 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je hebt er alleen wat aan als je het inneemt bij maaltijden waarbij je eiwitten neemt die laag in leucine zitten (per definitie dus geen dierlijke eiwitten). En ik mag hopen dat al je maaltijden al gewoon goede eiwitbronnen bevatten en je genoeg eiwit binnenkrijgt.If not now, then when.![]()
Wtf, rare oefeningen op die site.
http://www.physicalfitnet(...)h_overhand_grip.aspxNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Als je wilt kun je alles op zo'n halve bal doen.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:02 schreef esv7 het volgende:
Wtf, rare oefeningen op die site.
http://www.physicalfitnet(...)h_overhand_grip.aspxIn tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Als je graag blessures wil moet je vooral dat doen.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Als je wilt kun je alles op zo'n halve bal doen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: