Max hoeveel ook helemaal niet. Op dbb zit een hoop buffe gasten in de powerliftsectie, die trainen ook fullbody.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij traint duidelijk nog niet zo lang. Op een gegeven moment herstel je niet snel genoeg meer om 3x per week max full body te gaan. Ik kan echt niet meer 3x per week max squatten of deadliften.
Nee man je moet ook eten enzoquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:45 schreef Hiatus het volgende:
Put in work , zolang je HAM gaat in de gym komen de gains wel.
ONZ / [DE GYM #6] HHHNNNGGGGGGGGGNGH!!!!quote:
Ik ookquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:33 schreef Ties02 het volgende:
Oh sweet, wist niet dat dat bestond
Ik vermijd ONZ meestal
Eerste hoofdstuk is meer een rehash van Education of a Bodybuilder, die ik al eerder heb gelezen. Vind z'n leven echt interessant, je merkt echt dat hij iemand is van zien --> willen --> doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:49 schreef mtchel112 het volgende:
@stereotomy bevalt total recall? Vandaag binnengekregen alleen geen tijd voor, celbiologie voor arnoldthe horror
die 4,5 kg in de eerste week wil ik wel geloven. Toen ik overstapte op kwam gains (ik pak 18/6) ging dat met een halve kilo per dag de eerste week. Clean eten, IF, en deficit. Bf% knalde wel omhoog. Dus gewoon vocht en rotzooi doeniet lichaam uitgaat en de boel even resetten. Ik zit nu op een normaal tempo van halve kg per week met weer een goed bf%. Ik vind IF makkelijker voor de cut, maar internet zeggen dat het sneller gaat......quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Beetje laat, maar wilde hier toch nog even op reageren
[..]
wat. 4.5kg in de eerste week. Ik merk zelf dat ik meestal zo'n 2kg vocht/glyco etc vasthoudt (of in ieder geval, dat is de fluctuatie marge na bijv een avond hevig drinken, van cut naar bulk, van bulk naar cut, etc), dus 2.5kg vet, laten we daar even vanuit gaan.
2.5kg vet in 1 week is alsnog 2.5*9000 = 22.5k kcal deficit. Is dus een 3k deficit per dag. De meeste mensen hebben niet eens zo'n onderhoud, dus wat? Zelfs 9kg over 6 weken wat ze claimen is nog veel, 1.5kg per week. 1.5*9000 = 13.5k deficit per week, dus praktisch 2k per dag.
Los van dat "je mag alles eten" inderdaad zal uitlokken dat mensen denken dat zolang ze maar tussen 9 en 5 eten, ze taarten en alles mogen wegwerken.
Sowieso:
[..]
Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit".
Ik bedoelde meer dat ze gaan whatsappen tijdens hun legpress van 10kg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:27 schreef stinkie het volgende:
[..]ik ook. Hou mijn training er op bij en tijdens fietsen kijk ik een serie en en mjin hartslag
Pfff, dat lijkt me ook. Begrijp niet dat hij dat logischer vind, dan dat we sinds de jaren 80 gewoon erg slecht zijn gaan eten/drinken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:
Sowieso:
[..]
Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit".
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:06 schreef wpor het volgende:
Anderhalve maand volg ik nu dit schema (babylovers SS):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het begin ging dat prima 4 tot 5 keer in de week, nu train ik 3 tot 4 keer in de week. Altijd minimaal 1 rustdag tussen de workouts. Gaat opzich wel goed maar zit toch te twijfelen om verder te gaan met een meer massa gericht fullbody schema.
Op dit moment doe ik op de grote drie:
Squat 3x5x75kg
Bench 3x5x60kg
Deadlift 1x5x60kg
Voor dit schema heb ik een tijdje maar wat zitten aankloten in de sportschool, vandaar dat mijn deadlift zo laag is, daarmee ben ik begonnen op 0. Squat en bench ben ik iets hoger begonnen.
Het schema wat ik tegenkwam en misschien wou gaan doen was deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vinden jullie van dit schema en wat zouden jullie doen? Doorgaan met Babylovers SS of dat full body schema gaan doen? Mijn doel is massa.
Gewoon doorgaan met babylovers SS. Die vind ik sowieso al beter voor beginnende bodybuilders dan Rippetoe's SS, omdat het meer aansluit bij de doelen van bodybuilding. Die andere routine die je noemt bevat imo teveel oefeningen, De SS variant traint alle belangrijke spieren al zonder al teveel oefeningen. Ik zou babylovers SS kiezen.quote:
Als je binnen de range van 6-12 reps 1-4 sets per spiergroep tot failure gaat heb je de spier genoeg geprikkeld.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Waarom is een full body schema eigenlijk goed? No pain, no gain (oke, geldt niet in alle gevallen zoals bij noobgainz) toch? Als je slechts 1 of 2 oefeningen per spiergroep doet, dan prikkel je ze niet genoeg toch?
Gewoon normale SS pakken. Zorgen dat je kracht op een respectabel niveau komt en daarna overstappen op een bodybuilding gericht FB schema. Je kunt bij SS eventueel chin-ups en dips doen. Als je wilt gaan bodybuilden is dat wel aan te raden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |