abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121121361
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ligt er aan hoe lang en hoe zwaar je bent, maar dit lijkt goed op koers te liggen.
1.88 en 100kg+ (overgewicht, geen spieren uiteraard :+ ) Ben druk bezig met afvallen en vind het naast cardio heerlijk om met die losse gewichten te trainen. Heb een tijdje zo'n standaard sportschema gelopen met van die apparaten maar dat werkte naar mijn idee niet echt :P

edit: bedenk me net dat ik eigenlijk pas 2,5 week serieus met barbells bezig ben. Wellicht nog wat te voorbarig dus :P
  donderdag 3 januari 2013 @ 18:46:25 #52
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_121121462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef Ties02 het volgende:
ik zie een split inderdaad als veel isolatie en veel verschillende oefeningen voor relatief kleine spiergroepen
Dat is niet de definitie van een split he. Toevallig zit er in een van die Frederice Delavier-boeken een stuk over splits en full-body workouts. Compounds kunnen prima in een split, ik doe bijna niet anders in m'n split. Dus niet je eigen definitie van splits gebruiken svp.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_121121721
Ja hehe. Split is gewoon het verdelen van je bodyparts over trainingsdagen, iedereen vult dat op zijn manier in. Maar ik zie de meeste mensen, ook in de gym, dat invullen met high reps en verschillende isolatieoefeningen, Maar niet iedereen een squat op leg day, een bench op chest day, en een BOR op back day. Zo heb ik het ook gedaan
pi_121122139
Je hebt een groeiprikkel tot 36uur na je training. Na 72uur ben je hersteld dus dan wil je meteen weer trainen lijkt mij. Meer gains in minder tijd. Split lijkt mij niet ideal tenzij je 8x per week traint ;) of een veel langere hersteltijd hebt.
pi_121122203
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:02 schreef Mithras82 het volgende:
Je hebt een groeiprikkel tot 36uur na je training. Na 72uur ben je hersteld dus dan wil je meteen weer trainen lijkt mij. Meer gains in minder tijd. Split lijkt mij niet ideal tenzij je 8x per week traint ;) of een veel langere hersteltijd hebt.
Ik dacht 48u hersteltijd maar inderdaad, dit is ook een reden waarom ik een split niet effectief vind (met mijn mogelijkheden te trainen per week)
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:04:38 #57
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121122212
quote:
Jullie nieuwe site? :)
Confidence through competence
pi_121122233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jullie nieuwe site? :)
Jep.
pi_121122244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:05 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jij bent een DBB'er :o
Ja.

Is dat nu 'n compliment ofzo :p?
pi_121122274
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:05 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ja.

Is dat nu 'n compliment ofzo :p?
Haha nee slechts een constatering
maar mooie site
pi_121122287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:06 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Haha nee slechts een constatering
maar mooie site
Thanks, 100% MS Paint, u mirin' mijn Paint skills? :)
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:07:09 #63
55709 Stereotomy
pi_121122326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:05 schreef Diabox het volgende:

[..]

Jep.
Wilde RSS abonneren, maar die wijst naar de comments van de blog. Misschien dat je dat even kunt laten fixen dat het naar de artikels wijst?
pi_121122353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wilde RSS abonneren, maar die wijst naar de comments van de blog. Misschien dat je dat even kunt laten fixen dat het naar de artikels wijst?
Thanks, noted. Had dat nog niet getest.
pi_121122643
Ben verslaafd aan melatonine
pi_121122813
Beetje laat, maar wilde hier toch nog even op reageren :+

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:12 schreef stinkie het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-9-en-17-uur.dhtml

IF voor de massa. Iemand nog snel even geld verdienen, dit is je kans.
wat. 4.5kg in de eerste week. Ik merk zelf dat ik meestal zo'n 2kg vocht/glyco etc vasthoudt (of in ieder geval, dat is de fluctuatie marge na bijv een avond hevig drinken, van cut naar bulk, van bulk naar cut, etc), dus 2.5kg vet, laten we daar even vanuit gaan.

2.5kg vet in 1 week is alsnog 2.5*9000 = 22.5k kcal deficit. Is dus een 3k deficit per dag. De meeste mensen hebben niet eens zo'n onderhoud, dus wat? Zelfs 9kg over 6 weken wat ze claimen is nog veel, 1.5kg per week. 1.5*9000 = 13.5k deficit per week, dus praktisch 2k per dag. :')

Los van dat "je mag alles eten" inderdaad zal uitlokken dat mensen denken dat zolang ze maar tussen 9 en 5 eten, ze taarten en alles mogen wegwerken.

Sowieso:
quote:
Langere eettijden
'De komst van kunstmatig licht heeft gezorgd voor een kunstmatige uitbreiding van onze eettijden. Daardoor raakt ons verteringssysteem in de war, net als de vele hormonen en enzymen die het regelen', staat te lezen in de dieetgids.

'Mijn hypothese is dat die langere eettijd verantwoordelijk is voor diabetes', bevestigt dr. Satchidananda Panda in het boek. 'Want sinds de laatste 50 jaar blijven we steeds langer op én zien we een stijging van gewichtsproblemen.
Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit". :')
Of toch du vader?
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:19:43 #67
55709 Stereotomy
pi_121122879
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef Diabox het volgende:

[..]

Thanks, noted. Had dat nog niet getest.
Het is wel leuk dat wat betreft workout nutrition Menno Henselmans uiteindelijk tot de conclusie komt dat voor praktische doelen (sneller herstel, meer hypertrofie of krachttoename) shakes rondom de training geen zin heeft ('The anabolic window is a myth that is easy to fall for due to all the studies that seemingly support its existence.')

http://mennohenselmans.com/workout-nutrition-is-a-scam/

en dat jullie juist de synergie van snelle eiwitten rondom training met de verhoogde MPS wél aanstippen en als in de praktijk wél relevant aanmerken.

http://muscleandsportssci(...)t-workout-nutrition/

Zelf heb ik dus ook de studies gelezen waarin er geen verschil wordt gevonden als je kijkt naar uiteindelijk krachtgains of spiermassa gains, maar er zijn ook genoeg studies te vinden die het wél aantonen (bijvoorbeeld Cribb 2006 die Henselmans aanhaalt) maar Cribb heeft weer banden met de supplementenindustrie..
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:21:46 #68
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_121122958
zometeen angs de mac als postworkout een big tasty nuttigen. Makkelijke 1000 kcal, niet perse clean maar fuck dat shiiit.
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:22:15 #69
55709 Stereotomy
pi_121122976
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:18 schreef Luchtkoker het volgende:

Volgens mij hebben we hier een gevalletje van "correlatie impliceert geen causaliteit". :')
Nouja, het is waarschijnlijk - ik speculeer - wel een van de bijdragende redenen, naast het feit dat fabrieksvoedsel wat meer en meer in de winkels ligt steeds aantrekkelijker qua smaak en gemak is. Met andere woorden, allemaal oorzaken uit de moderne, rijke maatschappij.
pi_121123002
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nouja, het is waarschijnlijk - ik speculeer - wel een van de bijdragende redenen, naast het feit dat fabrieksvoedsel wat meer en meer in de winkels ligt steeds aantrekkelijker qua smaak en gemak is. Met andere woorden, allemaal oorzaken uit de moderne, rijke maatschappij.
Het zal inderdaad een rol spelen, maar ik denk niet zo'n grote als het feit dat we nu veel te makkelijk allemaal suikers en andere veel te makkelijke, onverzadigende caloriën binnen krijgen. :)
Of toch du vader?
pi_121123004
quote:
12s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:21 schreef Hiatus het volgende:
zometeen angs de mac als postworkout een big tasty nuttigen. Makkelijke 1000 kcal, niet perse clean maar fuck dat shiiit.
Die saus op de big tasty is nasty
pi_121123053
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het is wel leuk dat wat betreft workout nutrition Menno Henselmans uiteindelijk tot de conclusie komt dat voor praktische doelen (sneller herstel, meer hypertrofie of krachttoename) shakes rondom de training geen zin heeft ('The anabolic window is a myth that is easy to fall for due to all the studies that seemingly support its existence.')

http://mennohenselmans.com/workout-nutrition-is-a-scam/

en dat jullie juist de synergie van snelle eiwitten rondom training met de verhoogde MPS wél aanstippen en als in de praktijk wél relevant aanmerken.

http://muscleandsportssci(...)t-workout-nutrition/

Zelf heb ik dus ook de studies gelezen waarin er geen verschil wordt gevonden als je kijkt naar uiteindelijk krachtgains of spiermassa gains, maar er zijn ook genoeg studies te vinden die het wél aantonen (bijvoorbeeld Cribb 2006 die Henselmans aanhaalt) maar Cribb heeft weer banden met de supplementenindustrie..
Verdijk et al. en Wycherley et al. zijn irrelevant die die aanhaalt (ouder mannen en hypocaloric diet bij type 2 diabetes respectievelijk). Z'n laatste studie kan relevant zijn, maar ik heb de full text nodig om te kijken of ze uberhaupt statistische significantie konden bereiken.

Edit:
Als het goed is heb je nu 3 feeds, 1 voor de artikelen, 1 voor de comments en 1 voor comments van de specifieke pagina.
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:29:19 #73
55709 Stereotomy
pi_121123244
Jep, gelijk abonnementje genomen op de artikelen.
pi_121123256
10.gif
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:33:58 #75
55709 Stereotomy
pi_121123439
Ben het trouwens wel met je eens dat studies op ouderen, mensen met overgewicht of diabetes etc. niet representatief hoeven te zijn voor ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')