Niet effectief imoquote:
Ik heb SL gedaan maar dat ging me na een tijdje gewoon tegen staan. Zeker nu ik meer tijd om te trainen heb vind ik een split gewoon lekkerder, ik ben nu vier/vijf keer in de week in de sportschool en dan is een split gewoon fijn, zeker voor de rust.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet effectief imo
Heb het zelf ook gedaan hoor, maar je kan veel meer aanpakken met goede compounds door een UB/LB of een full body (SL, Madcow, enz).
Met zo'n split duurt het een week voordat je hetzelfde bodypart traint man
Pak 5x in de week.. Dan dus alsnog vaak 2 x spiergroep in de week (2x lijkt me meer dan genoeg).quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet effectief imo
Heb het zelf ook gedaan hoor, maar je kan veel meer aanpakken met goede compounds door een UB/LB of een full body (SL, Madcow, enz).
UB = upperbody, LB = lower body?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet effectief imo
UBLB ja heb ik zelf ook gedaan, 4× in de week, vond het erg chill, misschien in de cut dat weer gaan doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
UB = upperbody, LB = lower body?
Wat zou er mis zijn met compounds in een split schema? Ik heb het idee dat je splits ziet als isolatiewerk.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.htmlquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand een boek waar heel veel verschillende oefeningen staan uitgelegd? In Rippetoe staan er een vijftal erg uitgebreid uitgelegd, dus waar op te letten qua houding e.d.
Maar is er ook materiaal waarbij een veelvoud aan verschillende oefeningen worden behandeld?
Ja dat heb ik gepoogd, maar dan zie je vaak meerdere versies van één oefening. Welke moet ik dan hebben? Ik heb nog een beetje de (ijdele?quote:
http://www.bol.com/nl/s/a(...)media_all/index.htmlquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
Weet iemand een boek waar heel veel verschillende oefeningen staan uitgelegd? In Rippetoe staan er een vijftal erg uitgebreid uitgelegd, dus waar op te letten qua houding e.d.
Maar is er ook materiaal waarbij een veelvoud aan verschillende oefeningen worden behandeld?
De link die Snakey aangaf is een hele goede.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gepoogd, maar dan zie je vaak meerdere versies van één oefening. Welke moet ik dan hebben? Ik heb nog een beetje de (ijdele?) hoop dat een auteur e.a.a. wel uitgezocht heeft qua 'correctheid'
Mooie database, alleen is het niet echt duidelijk hoe de oefening goed uit te voeren qua houdingen e.d. Bij mij op de gym lopen niet echt kundige instructeurs rond (van die apparatenboys) dus moet het eigenlijk helemaal zelf doen en ben als de dood dat ik door m'n rug ga oid bij een verkeerde houdingquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Thanks, die ga ik eens opzoekenquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/s/a(...)media_all/index.html
Jij traint duidelijk nog niet zo lang. Op een gegeven moment herstel je niet snel genoeg meer om 3x per week max full body te gaan. Ik kan echt niet meer 3x per week max squatten of deadliften.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
UBLB ja heb ik zelf ook gedaan, 4× in de week, vond het erg chill, misschien in de cut dat weer gaan doen
Is niks mis mee
ik zie een split inderdaad als veel isolatie en veel verschillende oefeningen voor relatief kleine spiergroepen
quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij traint duidelijk nog niet zo lang. Op een gegeven moment herstel je niet snel genoeg meer om 3x per week max full body te gaan. Ik kan echt niet meer 3x per week max squatten of deadliften.
Wel mee uitkijken, schouder/rotator cuff blessures zijn vaak trickyquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:20 schreef robuust89 het volgende:
Potdikkie, pijn in m'n schouder![]()
Te enthousiast wezen military pressen denk ik, en nu voel ik een flauwe pijn in mijn rechterschouder. Paar dagen rust houden en kijken hoe het loopt?
Als je compounds niet veel voorstellen heb je maar een beetje aan lopen kloten al die tijd als je het mij vraagt. Om dan hier als newb te roepen dat een split onzin is als je natty bent moet je duidelijk nog een hoop leren imho.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:21 schreef Ties02 het volgende:
[..]Train al wel een tijdje alleen stellen m'n compounds niet veel voor
Daarom zei ik ook madcow, ramped sets en alleen de laatste is je max
Wat een onzin. Ik doe bijna alleen maar compound in mijn split.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef Ties02 het volgende:
ik zie een split inderdaad als veel isolatie en veel verschillende oefeningen voor relatief kleine spiergroepen
Dat is correctquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je compounds niet veel voorstellen heb je maar een beetje aan lopen kloten al die tijd als je het mij vraagt.
Mwoa dat vind ik niet, dat is hoe ik het zelf ervaar. Ik gain stukken beter met een halve of hele fullbody en minder trainingsdagen, meer rust. Ik heb verder niets tegen splits hoor, kwam misschien een beetje douchebaggerig over zoals ik het zeiquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:32 schreef fathank het volgende:
Om dan hier als newb te roepen dat een split onzin is als je natty bent moet je duidelijk nog een hoop leren imho.
Oke dat kan, maar dan doe je ook nog isolatie ernaast voor dezelfde spiergroep, en dat 5× per week? Ik vind dat zelf gewoon niet chill werken, tenzij je erg hoog in kcals zitquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik doe bijna alleen maar compound in mijn split.
Het ligt er aan hoe lang en hoe zwaar je bent, maar dit lijkt goed op koers te liggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:40 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn er trouwens gemiddeldes wat je ongeveer qua gewicht zou moeten kunnen na een bepaalde periode?
Ik doe het nu 4 weken en eigenlijk alleen squats, benchpress, deadlift, en press, ik hou sinds kort de gewichten en reps bij in een schriftje.
Ik doe nu:
S 50kg 3x5
BP 50kg 3x5
DL 60kg 3x5
P 40kg 3x5
Press en benchpress gaan met moeite, squats en deadlifts gaan volgende keer wat omhoog qua gewicht want die gingen vanochtend wat makkelijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |