Een Full-body schema is met name aan het begin van je training het meest efficient. Je lichaam heeft niet zo'n grote prikkel nodig om uberhaupt te groeien. Daarom: relatief kleine prikkels, vaker in de week. Dus: fullbody, vaker in de week, ipv split elk lichaamsdeel een keer in de week.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Waarom is een full body schema eigenlijk goed? No pain, no gain (oke, geldt niet in alle gevallen zoals bij noobgainz) toch? Als je slechts 1 of 2 oefeningen per spiergroep doet, dan prikkel je ze niet genoeg toch?
Zie het als een mooie kans om mentaal sterker te wordenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef BenjaminLinus het volgende:
Woon sinds vorige week even tijdelijk bij mn ouders ivm problemen met de huurbaas. Maar dat is niet bepaald best voor mn voedingNatuurlijk neem ik mn shakes nog steeds, eet ik voldoende kwark, kip, noten en whey, maar net vlak voor het slapen gaan nog even 2 oliebollen en een veel te dikke plak kerstbrood naar binnen gewerkt
![]()
Op kamers had ik dit niet, want ik haalde het simpelweg niet in huis. Maar nu het er voor het grijpen ligt heb ik kennelijk niet de discipline om er vanaf te blijven... Dat wordt nog wat straks met cutten. Staat een aardige klus te wachten want ik heb een aardig laagje gekweekt sinds augustus..
Wat de neuk is dit voor tekst? Lijkt wel alsof ik dronken was.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:37 schreef bascross het volgende:
[..]
Max hoeveel ook helemaal niet. Op dbb zit een hoop buffe gasten in de powerliftsectie, die trainen ook fullbody.
Gellukig ben ik niet de enige die daar last van heeft, ik lees zoms wel eens zinnen van mijzelf terug...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:32 schreef bascross het volgende:
[..]
Wat de neuk is dit voor tekst? Lijkt wel alsof ik dronken was.
Bambix = Brinta = goedquote:
Fasted training: not a fan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:22 schreef stinkie het volgende:
Zo eens een fasted ochtendtraining. Eens kijken hoe dat bevalt.
Zit je in een IF ritme of was het gewoon 'een keer proberen'?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
Fasted training: not a fan.
KT geen succes dus. Cardio ging wel, dus mss dat eens proberen, kijken of dat vastennog extra effect heeft. Maar voorlopig is het voor fullbody KT weer eerst eten,dan trainen.
Maar dan neem je de shake ook niet meer meteen na de training. Is dat erg?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:17 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Zit je in een IF ritme of was het gewoon 'een keer proberen'?
Sinds ik IF wil ik niet anders meer. Fasted trainen
Ik mix ze altijd (meer brinta dan bambix)quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Bambix = Brinta = goed
brinta heeft iets meer zout, en bambix iets meer suiker meen ik, maar das allemaal bijna achter de komma.
Het idee van fasted trainen is dat je je fast doorbreekt na je training. Niet eten in de spierremodelleringsperiode (32-48 uur na trainen) is, letterlijk, catabool of in ieder geval anti-anabool.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Maar dan neem je de shake ook niet meer meteen na de training. Is dat erg?
Bambix heeft ook nog allemaal toegevoegde mineraaltjes en vitamientjesquote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Bambix = Brinta = goed
brinta heeft iets meer zout, en bambix iets meer suiker meen ik, maar das allemaal bijna achter de komma.
In before dikkerds die elke dag 5000 kcal nu in 8 uur naar binnen schuiven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:42 schreef MrNiles het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-9-en-17-uur.dhtml
verkapte IF?
dat heeft brinta ookquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Bambix heeft ook nog allemaal toegevoegde mineraaltjes en vitamientjes
Hoe kom je op een 1200kcal deficit als je 300 per dag deficit. 300kcal == 2100kcal per week.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Blastoise het volgende:
Waar ik dus aan zat te denken is 's ochtends en 's avonds mijn vaste rondje hardlopen (ca. 5 km, ben er 30 min mee bezig) en een dagelijks deficit van 300 kcal te nemen. Dit komt per dag ongeveer neer op een 1200 kcal, en dus op ongeveer een kilo vetverlies per week.
Ook bijv. Mark Sisson raadt een bepaalde hoeveelheid aan carbs aan en zegt dat carb-arm dieet + ketose uiteindelijk slecht is voor je gezondheid.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:00 schreef Stereotomy het volgende:
Interessant stukje:
http://robbwolf.com/2012/12/19/carb-paleo-thoughts-part-1/
http://robbwolf.com/2013/01/02/thoughts-carb-paleo-part-deux/
Robb Wolf, een van de Paleo Grootheden en voorstander van low-carb / geen granen, legt uit waarom carbs en je glycolitische pathway belangrijk zijn als je intensief traint.
Geen heel wetenschappelijk stuk, maar vooral een eerlijk stuk van iemand die normaal als low-carb guru wordt gezien, maar die uitlegt waarom carbs in bepaalde situaties een betere prestatie leveren.
Ik doe het al jaren. Ik kan niet meer met eten in m´n buik trainen. Maakt me vreselijk loom en minder sterk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
Fasted training: not a fan.
KT geen succes dus. Cardio ging wel, dus mss dat eens proberen, kijken of dat vastennog extra effect heeft. Maar voorlopig is het voor fullbody KT weer eerst eten,dan trainen.
Mooi, heb ik weer wat te lezen in bed.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:00 schreef Stereotomy het volgende:
Interessant stukje:
http://robbwolf.com/2012/12/19/carb-paleo-thoughts-part-1/
http://robbwolf.com/2013/01/02/thoughts-carb-paleo-part-deux/
Robb Wolf, een van de Paleo Grootheden en voorstander van low-carb / geen granen, legt uit waarom carbs en je glycolitische pathway belangrijk zijn als je intensief traint.
Geen heel wetenschappelijk stuk, maar vooral een eerlijk stuk van iemand die normaal als low-carb guru wordt gezien, maar die uitlegt waarom carbs in bepaalde situaties een betere prestatie leveren.
Mja, het is een amerikaan, dus dan kan je bij hoofdstuk 2 ofzo eens beginnen met lezen. Gebral altijd van die gasten over anderen...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:41 schreef Stereotomy het volgende:
Vond ik een leuk boek. Op zich best knap dat je een heel fokking boek over niet eten kunt schrijven
Haha, heb dit vaker van je gelezen. Ongelofelijk hoe verschillend mensen kunnen zijn. Gister ook (vrijwel) niets gegeten voor mijn training en dan voel ik me slap en zwak. Het ijzer is dan eerder een vijand dan een vriend voor me. Vreselijke work-outs zijn dat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe het al jaren. Ik kan niet meer met eten in m“n buik trainen. Maakt me vreselijk loom en minder sterk.
Yep, waar ze verbaast "ik kom zo weer aan!" roepen, na een dieet gevolgd te hebben en weer in hun "normale" eetpatroon zitten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat ik in ieder geval wel met hem eens ben is dat dieeten niet werken, tenzij je een dieet hebt waar je je levensstijl van kan maken. En ik ben het ook met hem eens dat de hele dieet industrie is gebaseerd op de verkoop van een product. Te belachelijk voor woorden eigenlijk dat de hele wereld er in trapt.
ik heb dat ook idd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, heb dit vaker van je gelezen. Ongelofelijk hoe verschillend mensen kunnen zijn. Gister ook (vrijwel) niets gegeten voor mijn training en dan voel ik me slap en zwak. Het ijzer is dan eerder een vijand dan een vriend voor me. Vreselijke work-outs zijn dat.
Alleen voor een cardiosessie (ga ik toch pas weer in maart doen dus is nu sowieso niet aan de orde) eet ik meestal een lichte maaltijd, maar moet wel iets eten. Dat slappe gevoel is het ergste wat er is in mijn beleving.
Nog een hier.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik heb dat ook idd.
en dat laatste wat je schrijft ook. 's ochtends te lang op een lege maag na het opstaan, en het kan zwart voor m'n ogen worden.
Hoe meer ik er over lees enmee bezig ben hoe meer ik moet denken aan ´vroeger´. Ik ben altijd slank geweest, tot ik kantoorwerk ging doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, heb dit vaker van je gelezen. Ongelofelijk hoe verschillend mensen kunnen zijn. Gister ook (vrijwel) niets gegeten voor mijn training en dan voel ik me slap en zwak. Het ijzer is dan eerder een vijand dan een vriend voor me. Vreselijke work-outs zijn dat.
Alleen voor een cardiosessie (ga ik toch pas weer in maart doen dus is nu sowieso niet aan de orde) eet ik meestal een lichte maaltijd, maar moet wel iets eten. Dat slappe gevoel is het ergste wat er is in mijn beleving.
Gaat om het feit dat als ik wel eet voor het trainen ik harder en langer voluit kan trainen dan als ik achteraf ga eten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:04 schreef Snakey het volgende:
vrachtwagen werden geladen en direct de vrachtwagen uit een veld in, of een gebouw in om ´gevecht´ te leveren. Dat deden we ook uren, soms een hele dag, zonder te eten. En ja, sommigen gingen op een gegeven moment over hun nek, maar wat water drinken en je kan er weer tegenaan.
Nooit het leger in gaan dan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:06 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Gaat om het feit dat als ik wel eet voor het trainen ik harder en langer voluit kan trainen dan als ik achteraf ga eten.
Jawel, dat moet ook haast wel. Denk maar aan hoe dat geėvolueerd moet zijn. In de neandertalertijd liep je als een wilde de hele dag achter een kude bizons aan, en uiteindelijk had je er een te pakken, en moest je vreten voor je leven voor dat het afgepakt werd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je lichaam kan echt vreselijk veel hebben. Die 45 minuten trainen op lege maag is echt niks.
beetje vruchtjes uit blikquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand nog een andere variatie voor in de kwark? Honing en whey beginnen saai te worden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |