SPOILER: Motivatie van FOK!kersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
Ja, 25% korting vind ik veel en aangezien ik van andere sporters heb gehoord dat Nexcare goed spul is.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.![]()
De transparante kokers waar binnenin bolletjes melkchocolade een hazelnoot verborgen zit zijn gruwelijk lekker. Zijn van Mr. Choc.quote:
* CantFazeMe naar de Lidl rent voor een koker█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Wanneer ben jij weer begonnen eigenlijk, na je blessure?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daarom mijn vraag: hoe lang blessurevrij want de opbouw is te snel als je het mij vraagt.
Niet meer actief op Fok!![]()
Lalalalalalala *vingers in oren stopt*quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:15 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
De transparante kokers waar binnenin bolletjes melkchocolade een hazelnoot verborgen zit zijn gruwelijk lekker. Zijn van Mr. Choc.
* CantFazeMe naar de Lidl rent voor een koker.
Ik ben een beetje uit m'n ritme. Elke dag boodschappen doen werkt niet voor mij en van een vakantiegevoel ga ik ook eten. Naja, nu is alles op, morgen weer normaal doen.
2:18 uur en de eerste 2 mensen zijn gefinisht
M'n pa heeft een streeftijd tussen de 3:30 en 3:50, dus ik kan nog ff wat voor mezelf doen
Wel mooi weer daar trouwens!♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik ben ook stout vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben ook stout vandaagHet zit er vooral vies uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.![]()
Maar het zou hemels moeten smakenquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Nop, tot nu toe alleen maar blanken gezien. De nummer 2 was een Italiaan, van de rest die tot nu toe gefinisht is weet ik het niet.quote:
Het wereldrecord bij de mannen staat op 2:03:38 (Patrick Makau, Keniaan). Bij vrouwen op 2:15:25 (Paula Radcliffe, blanke vrouw!!)
Dus het kan sneller
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Welke blessure? Je bedoeld mn kuit van feb 2011? Maand niet gelopen en weer bij 0 begonnen. Why do you ask?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wanneer ben jij weer begonnen eigenlijk, na je blessure?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
![]()
degene die het eerst finishte heeft de officiële afstand nog even doorgelopen en kwam net voor de tweede keer binnen. Wat een baas
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:24 schreef Yuki het volgende:
degene die het eerst finishte heeft de officiële afstand nog even doorgelopen en kwam net voor de tweede keer binnen. Wat een baas
![]()
![]()
![]()
Zit je op een livestream?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jaquote:
En nu grote lol... Er zijn twee mannen die 2 grote namen van 100 jaar geleden "repliceren". Zij lopen de marathon om met dezelfde tijd als toen te finishen. Eén ervan staat nu 20 meter voor de finish te wachten, hij was te snel![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:24 schreef Yuki het volgende:
_!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:26 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja
En nu grote lol... Er zijn twee mannen die 2 grote namen van 100 jaar geleden "repliceren". Zij lopen de marathon om met dezelfde tijd als toen te finishen. Eén ervan staat nu 20 meter voor de finish te wachten, hij was te snel![]()
race niet goed ingedeeld
Wat een helden bij die marathon![]()
Als je het Olympisch stadion inloopt, kan je kiezen om links te gaan voor een extra rondje (officiële afstand 42.195 meter) of rechts te gaan en te finishen op de 40.075 meter. Hij ging dus links... Tot nu toe is het ongeveer 50/50.quote:
Ben benieuwd welke kant m'n pa op gaat over een klein uurtje
Ooohquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:28 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als je het Olympisch stadion inloopt, kan je kiezen om links te gaan voor een extra rondje (officiële afstand 42.195 meter) of rechts te gaan en te finishen op de 40.075 meter. Hij ging dus links... Tot nu toe is het ongeveer 50/50.
Ben benieuwd welke kant m'n pa op gaat over een klein uurtjeIk dacht al
Als je m toch loopt, zou ik ook de hele afstand willen lopen. Maar goed, aan het einde vergeet je dat misschien en wil je alleen nog maar over de finish
De finish is wel slecht opgesteld. Of eigenlijk meer de pers en meisjes die medailles uitreiken erachter. Die staan allemaal op nog geen 10 meter na de finish, dus de lopers moeten "iieeekkkkk" afremmen om ze niet omver te lopen
Omdat ik wel benieuwd ben naar de opbouw van anderen, aangezien ik zelf ook weer moet beginnenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Welke blessure? Je bedoeld mn kuit van feb 2011? Maand niet gelopen en weer bij 0 begonnen. Why do you ask?. Ik begin ook weer bij 0, maar ik zie mezelf niet binnen een paar maanden van 0 naar > 15 km gaan
.
^^quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je m toch loopt, zou ik ook de hele afstand willen lopen. Maar goed, aan het einde vergeet je dat misschien en wil je alleen nog maar over de finishNiet meer actief op Fok!![]()
Normaal kan ik m'n pa wel redelijk inschatten, maar de keuze is nu vrij lastig...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je m toch loopt, zou ik ook de hele afstand willen lopen. Maar goed, aan het einde vergeet je dat misschien en wil je alleen nog maar over de finish
Officiële marathonafstand (toch een grotere prestatie dan die 40km en die kán hij nou eenmaal lopen, dus waarom niet?) of officiële wedstrijdafstand (die Jubilee marathon IS nu eenmaal korter... punt).
Geen idee momenteel
De eerste vrouw is gefinisht!
Gewoon rustig opbouwen, desnoods pak je evy/renate erbij en vervolgens opbouwen naar de 10 en dan naar de 15. Voor elke 5 erbij 12 weken en je zit op 6 a 7 maanden herstel.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Of doe mee met Start to Run, als dat in jouw beginperiode valt. In mijn groep zat toen ook een vrouw die na een blessure weet wilde beginnen. Start to Run was een mooi houvast voor haar, en ze had er veel aan.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben ook stout vandaagChocolade cake?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Browniesquote:
![]()
rassss kijkt op buienradar "Oh 2 hele kleine buitjes nou dat is nog verfrissend ook! "
rassss na 2km "Nondeknetter wat een hoosbui!!"
5x 1000m interval met 2 minuten rust. Ik wilde eigenlijk 15km/h gaan lopen, maar dat was te snel dus heb ik het bij 13/14 gehouden. Max hartslag van 186 en in rust zakte hij mooi naar 140SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jaaquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef Yuki het volgende:
[..]
Met witte chocola erin, als ik het goed zie?eerste keer brownies in de nieuwe oven, dus of ze helemaal goed gelukt zijn weet ik niet. Maar het ruikt in ieder geval al lekker
Na mn HM ben ik ook rustig overnieuw begonnen en liep ik 3 a 4 km per keer, wat max 15 km per week werd. Dat is nu 7 maamden later max 19 km per keer, max 45 per week.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef Drassss het volgende:
rassss kijkt op buienradar "Oh 2 hele kleine buitjes nou dat is nog verfrissend ook! "
5x 1000m interval met 2 minuten rust. Ik wilde eigenlijk 15km/h gaan lopen, maar dat was te snel dus heb ik het bij 13/14 gehouden. Max hartslag van 186 en in rust zakte hij mooi naar 140Was je heel nat? Wel lekker gelopen hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ooh, sweet guilty pleasurequote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jaaeerste keer brownies in de nieuwe oven, dus of ze helemaal goed gelukt zijn weet ik niet. Maar het ruikt in ieder geval al lekker
* Yuki wil nu naar de supermarkt voor zo'n pak en een reep witte chocola
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef Drassss het volgende:
5x 1000m interval met 2 minuten rust. Ik wilde eigenlijk 15km/h gaan lopen, maar dat was te snel dus heb ik het bij 13/14 gehouden. Max hartslag van 186 en in rust zakte hij mooi naar 140Wauw! Wat een snelheid bij je intervallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi grafiekje
Voor je gevoel ook lekker gelopen?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Idem, maar ik heb al een reep milka daim, chips en twee kaasbroodjes opquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ooh, sweet guilty pleasure
* Yuki wil nu naar de supermarkt voor zo'n pak en een reep witte chocola. En gisteravond al patat. Wie gaat daar over heen?
![]()
.
Ter compensatie zit ik nu wel aan de worteltjes.
Das ook een goede optie ja!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Of doe mee met Start to Run, als dat in jouw beginperiode valt. In mijn groep zat toen ook een vrouw die na een blessure weet wilde beginnen. Start to Run was een mooi houvast voor haar, en ze had er veel aan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Natter kon nietquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Was je heel nat? Wel lekker gelopen hoor!
Maar wel lekker gelopen ja!![]()
Doorkomsttijd van m'n pa op 30 km: 2:34:01
35 km in 3:02:03
Hij komt in de buurt
patat met lekker bek, 4 eieren met kalkoenfilet en een hele berg indofood (rijst/groente in kokos/groente met kokosschraapsels/zoetzire kip/kerrie kip/tempeh), fernandez en koffie. My food wins!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idem, maar ik heb al een reep milka daim, chips en twee kaasbroodjes op. En gisteravond al patat. Wie gaat daar over heen?
![]()
.
Ter compensatie zit ik nu wel aan de worteltjes.
Btw, ben afgevallen, gewicht is gelijk gebleven maar 2% minder vet. Hoppa, zo rollen we (nu wat minder dus.. hehhege)In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Jouw food is minder bagger. Niets mis met eieren en indofoodquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
patat met lekker bek, 4 eieren met kalkoenfilet en een hele berg indofood (rijst/groente in kokos/groente met kokosschraapsels/zoetzire kip/kerrie kip/tempeh), fernandez en koffie. My food wins!
Btw, ben afgevallen, gewicht is gelijk gebleven maar 2% minder vet. Hoppa, zo rollen we (nu wat minder dus.. hehhege). En ik moet al opletten nu.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
patat met lekker bek, 4 eieren met kalkoenfilet en een hele berg indofood (rijst/groente in kokos/groente met kokosschraapsels/zoetzire kip/kerrie kip/tempeh), fernandez en koffie. My food wins!
Btw, ben afgevallen, gewicht is gelijk gebleven maar 2% minder vet. Hoppa, zo rollen we (nu wat minder dus.. hehhege)!
Hier biogardeyoghurt met cruesli balans, 2 croissants en 2 brabantse eierkoeken. Van die enorme units van de Appie.
Ook nog ruim voldoende chocola hier in huis...
Maar ja, ondanks m'n slechte eetpatroon van de afgelopen week ben ik toch weer wat afgevallen. Zit nu nog maar 3,5 kilo van m'n streefgewicht (wat ik nooit ga halen als ik zo door blijf vreten, maar oke). Door het lopen kom ik iig niet aan
Ik heb nu zo'n bakje fruitsalade van de AH, met mango, cocos en granaatappel
Mangoquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb nu zo'n bakje fruitsalade van de AH, met mango, cocos en granaatappel
Granaatappel
Kokos
40.075 m in 3:34:34Ben benieuwd of er zometeen een 42.195 m tijd verschijnt...
Zo trots![]()
![]()
Mooie tijd gaat dat wordenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:26 schreef Yuki het volgende:
Zo trots![]()
![]()
![]()
![]()
Wauwquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:26 schreef Yuki het volgende:
Zo trots![]()
![]()
Grappig: als je het Endomondo leaderboard bekijkt zie je ineens mensen staan waarvan je denkt: hee, waar zijn die gebleven?.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:26 schreef Yuki het volgende:
Zo trots![]()
![]()
Respect!
![]()
M'n vader heeft 'm helemaal gelopen!
Tijd op 42.195 m = 3:47:40.
13 min 6 seconden gedaan over de laatste 2.12 km♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:39 schreef Yuki het volgende:
M'n vader heeft 'm helemaal gelopen!
Tijd op 42.195 m = 3:47:40.
13 min 6 seconden gedaan over de laatste 2.12 kmvoor papa Yuki
Nog even reageren op de opmerking dat je perse schoenen moet laten aanmeten omdat je anders blessures zou krijgen. Hier kan ik me totaal niet in vinden, ik heb ook al verhalen gezien dat lopers met advies van de winkel ook met verkeerde schoenen op pad werden gestuurd.
Van belang is dat je schoenen goed moeten passen en dat je niets voelt bij het afwikkelen van de voet. Natuurlijk kan je het advies van de verkoper gebruiken om sneller de juiste schoen te vinden, maar de uiteindelijke beslissing moet je toch echt zelf maken.
Van Kluizenaar vind ik het goed dat hij nu versneld op zoek gaat naar nieuwe schoenen. Niet iedereen vind het fijn om naar de winkel te gaan en het voordeel van Zalando is dan ook nog dat je gratis kan ruilen.![]()
Ik sta 39ste op het momentquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:39 schreef Viking84 het volgende:
Grappig: als je het Endomondo leaderboard bekijkt zie je ineens mensen staan waarvan je denkt: hee, waar zijn die gebleven?.
Er kan natuurlijk altijd iets misgaan bij het kopen van een schoen, maar normaal gesproken moet een medewerker van een runshop een prima tot goed advies kunnen geven. Zeker met video beelden kan je goed bepalen of een bepaalde schoen wel goed voor je lichaam is (zelf voel je dit ook al snel aan).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:42 schreef Ach3r0n het volgende:
Nog even reageren op de opmerking dat je perse schoenen moet laten aanmeten omdat je anders blessures zou krijgen. Hier kan ik me totaal niet in vinden, ik heb ook al verhalen gezien dat lopers met advies van de winkel ook met verkeerde schoenen op pad werden gestuurd.
Van belang is dat je schoenen goed moeten passen en dat je niets voelt bij het afwikkelen van de voet. Natuurlijk kan je het advies van de verkoper gebruiken om sneller de juiste schoen te vinden, maar de uiteindelijke beslissing moet je toch echt zelf maken.
Van Kluizenaar vind ik het goed dat hij nu versneld op zoek gaat naar nieuwe schoenen. Niet iedereen vind het fijn om naar de winkel te gaan en het voordeel van Zalando is dan ook nog dat je gratis kan ruilen.
En hardloopschoenen online zoeken? Je gaat toch niet 5 paar schoenen terugsturen totdat je een goede hebt gevonden? Voor mijn gevoel ben je dan ook veels te snel tevreden.
Gewoon naar een winkel en testen die krengen!![]()
Mijn trainingsschema wordt elke week ook een stukje zwaarder. Sta nu alweer in de top 10 (plaats 7) met 26 KM, terwijl ik niet loop om maar zoveel mogelijk kilometers te maken.![]()
Maar juist als je wat zwaarder bent lijkt het me geen kwaad te kunnen om naar een speciaalzaak te gaan. Je gewrichten krijgen dan toch ook extra zware klappen te verduren.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:42 schreef Ach3r0n het volgende:
Van Kluizenaar vind ik het goed dat hij nu versneld op zoek gaat naar nieuwe schoenen. Niet iedereen vind het fijn om naar de winkel te gaan en het voordeel van Zalando is dan ook nog dat je gratis kan ruilen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zwaarste marathon ooit, aldus m'n vader. Maar hij klonk heel opgewekt aan de telefoon en is inmiddels weer goed op adem.
Altijd weer een opluchting als het goed gegaan is
Als je net begint met hardlopen moet je nog een goede loophouding ontwikkelen. Ik ben begonnen met de haklanding, mede vanwege het voetballen van vroeger. Als ik op dat moment een loopanalyse had gedaan was mij geadviseerd een schoen gericht op de haklanding met waarschijnlijk veel demping. Echter heb ik dat niet gedaan en heb zelf besloten een neutrale schoen te nemen zonder veel demping waar ik tot nu toe veel plezier van heb. Mijn voeten zijn sterker geworden en inmiddels ben ik over op een voorvoetslanding wat veel natuurlijker voelt.![]()
GotC! Waar ben je???
Heupblessureboksvraag!!!Wil asap weer rennen en kan wel wat van jouw sportclubpro-tips gebruiken om dat veilig te doen
Ja doei.![]()
Maar woog jij 100+ kilo? Want dat geeft wel een flink verschil... Als je bij iedere stap zo'n 350 kilo op je gewrichten krijgt, dan wil je écht wel goede demping hebben. En demping die past bij JOUW loopstijl. Heb je met zo'n gewicht bijvoorbeeld last van overpronatie, dan wil je wel een schoen die dat tegengaat en die zou ik dus nooit op Zalando uitzoeken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:59 schreef Ach3r0n het volgende:
Als je net begint met hardlopen moet je nog een goede loophouding ontwikkelen. Ik ben begonnen met de haklanding, mede vanwege het voetballen van vroeger. Als ik op dat moment een loopanalyse had gedaan was mij geadviseerd een schoen gericht op de haklanding met waarschijnlijk veel demping. Echter heb ik dat niet gedaan en heb zelf besloten een neutrale schoen te nemen zonder veel demping waar ik tot nu toe veel plezier van heb. Mijn voeten zijn sterker geworden en inmiddels ben ik over op een voorvoetslanding wat veel natuurlijker voelt.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ze is op vakantie sinds vanmorgenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
GotC! Waar ben je???
Heupblessureboksvraag!!!Wil asap weer rennen en kan wel wat van jouw sportclubpro-tips gebruiken om dat veilig te doen
Wel in NL, dus misschien dat ze mobiel nog online komt...♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
smsen! Of whatsappen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
GotC! Waar ben je???
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De meeste hardloopschoenen zijn ook niet gemaakt om meer dan 80 KG te kunnen verwerken. Maar als Zalando toevallig schoenen heeft specifiek op de groep zwaardere lopers is het toch geen probleem om er een paar uit dat rijtje te proberen?![]()
Je moet dat ook maar net kunnen natuurlijk. Ik zou juist een beginner laten lopen hoe hij loopt (hooguit de basis aanpassing qua loopstijl ), maar voor de rest normale schoenen die bij hem passen en hem een aantal maanden laten lopen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:59 schreef Ach3r0n het volgende:
Als je net begint met hardlopen moet je nog een goede loophouding ontwikkelen. Ik ben begonnen met de haklanding, mede vanwege het voetballen van vroeger. Als ik op dat moment een loopanalyse had gedaan was mij geadviseerd een schoen gericht op de haklanding met waarschijnlijk veel demping. Echter heb ik dat niet gedaan en heb zelf besloten een neutrale schoen te nemen zonder veel demping waar ik tot nu toe veel plezier van heb. Mijn voeten zijn sterker geworden en inmiddels ben ik over op een voorvoetslanding wat veel natuurlijker voelt.
Hardlopen doe je niet een aantal maanden, maar als het goed is jaren.![]()
![]()
Oh, ik dacht dat dat pas morgen ofzo was!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ze is op vakantie sinds vanmorgen
Wel in NL, dus misschien dat ze mobiel nog online komt...![]()
Nou ja, ga d'r niet sms-en op vakantie, dan maar zelf op zoek, oa naar een huisarts, maar dat moest toch al
Ja doei.![]()
Waarom zou een beginner niet naar een speciaalzaak gaan om goed advies te krijgen over schoenen, trainingen en van alles en nog wat?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:07 schreef Ach3r0n het volgende:
De meeste hardloopschoenen zijn ook niet gemaakt om meer dan 80 KG te kunnen verwerken. Maar als Zalando toevallig schoenen heeft specifiek op de groep zwaardere lopers is het toch geen probleem om er een paar uit dat rijtje te proberen?![]()
![]()
Zalando accepteert geen retour van schoenen die gebruikt zijn, goede hardloopzaken wel. Daar kun je een paar weken later nog terugkomen als je schoenen toch niet bevallen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:07 schreef Ach3r0n het volgende:
De meeste hardloopschoenen zijn ook niet gemaakt om meer dan 80 KG te kunnen verwerken. Maar als Zalando toevallig schoenen heeft specifiek op de groep zwaardere lopers is het toch geen probleem om er een paar uit dat rijtje te proberen?Niet meer actief op Fok!![]()
Ze verheugde zich op een vakantie zonder Fok!/internet, dus denk het nietquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ze is op vakantie sinds vanmorgen
Wel in NL, dus misschien dat ze mobiel nog online komt....
Dit. Echt het beste om er een deskundige naar te laten kijken. Loop naar Run2Day, Runnerworld, Hardloopshop en je kan gewoon je schoenen ruilen als ze niet goed afwikkelen nadat er een loopanalyse is uitgevoerd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zalando accepteert geen retour van schoenen die gebruikt zijn, goede hardloopzaken wel. Daar kun je een paar weken later nog terugkomen als je schoenen toch niet bevallen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik kwam er na 1,5 jaar ook pas achter dat ik op een niet-ideale schoen liep. Hoewel er ook aan de rest wel eea schortte, had ik nu miss geen/een minder ernstige blessure gehad als ik gewoon schoenen had laten aanmeten.Niet meer actief op Fok!![]()
Dit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit. Echt het beste om er een deskundige naar te laten kijken. Loop naar Run2Day, Runnerworld, Hardloopshop en je kan gewoon je schoenen ruilen als ze niet goed afwikkelen nadat er een loopanalyse is uitgevoerd.
En daarbij is een loopanalyse JUIST belangrijk als je met overgewicht begint te lopen. Ik wil niemand demotiveren om te gaan lopen, maar als je écht veel te zwaar bent kan het verstandig zijn om pas op latere termijn (als je een x aantal kilo kwijt bent) te gaan lopen. En dat kan een expert aflezen uit je loopanalyse.
Ik zou heel blij zijn als de medewerker van RW/R2D/andere hardloopzaak tegen me zou zeggen: goed initiatief, maar probeer eerst gewicht te verliezen met een sport die niet te veel van je gewrichten vraagt en kom terug als je 90 kilo weegt. Dan kunnen we verder kijken en zorgen we voor schoenen die je comfortabel en blessurevrij laten lopen.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Je hebt ook nog de wet kopen op afstand waardoor je zonder opgaaf van redenen spullen kan terug sturen. Als je voorzichtig bent slijten je schoenen echt niet als je een kort rondje op straat gaat lopen. Moet je ze alleen even schoonmaken na afloop voordat je ze weer in de doos stopt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zalando accepteert geen retour van schoenen die gebruikt zijn, goede hardloopzaken wel. Daar kun je een paar weken later nog terugkomen als je schoenen toch niet bevallen.
Als je na een paar weken pas klachten krijgt is het vaak niet de schoen die verkeerd is, maar is het eerder overbelasting door te snel willen opbouwen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ach3r0n op 14-07-2012 18:38:59 ]![]()
Nog een interessant verhaal van Koen Raymaekers die pas sinds kort veranderd is van loophouding:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3240513/2012/04/14/Op-oude-dag-naar-184-passen.dhtml![]()
"Voorzichtig" lopen is dus niet lopen zoals je écht op die schoenen hoort te lopen en biedt dus geen compleet en dus goed beeld.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:26 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de wet kopen op afstand waar je zonder opgaaf van redenen spullen kan terug sturen. Als je voorzichtig bent slijten je schoenen echt niet als je een kort rondje op straat gaat lopen. Moet je ze alleen even schoonmaken na afloop voordat je ze weer in de doos stopt.
Als je na een paar weken pas klachten krijgt is het vaak niet de schoen die verkeerd is, maar is het eerder overbelasting door te snel willen opbouwen.Ja doei.![]()
Nee, daarom koop ik mijn schoenen ook liever in een fysieke winkel. Ik ben benieuwd hoe Kluizenaar zijn nieuwe schoenen vindt en of hij het sporten volhoudt.![]()
Ik moedig hem hier alvast aanquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:45 schreef Ach3r0n het volgende:
Nee, daarom koop ik mijn schoenen ook liever in een fysieke winkel. Ik ben benieuwd hoe Kluizenaar zijn nieuwe schoenen vindt en of hij het sporten volhoudt.. Bewegen is altijd goed
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Ben je er nog niet geweest?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat pas morgen ofzo was!![]()
Nou ja, ga d'r niet sms-en op vakantie, dan maar zelf op zoek, oa naar een huisarts, maar dat moest toch al█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Bewegen: ja.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:47 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik moedig hem hier alvast aan. Bewegen is altijd goed
Hardlopen is echter niet altijd goed.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Hoeft niet perse hardlopen te zijn. Maar bijvoorbeeld snel wandelen of afwisselend max 1 minuut lopen zegt al veel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:48 schreef Yuki het volgende:
[..]
Bewegen: ja.
Hardlopen is echter niet altijd goed.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens een huisartsEn woon hier al een jaar
![]()
![]()
Wil je er wel heen? Hoelang heb je er nu last van? Langer dan 2 weken tot 4 weken? > Gaan!█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens een huisartsEn woon hier al een jaar
![]()
![]()
same
![]()
De huisarts waar ik hier in Drenthe normaal gesproken naartoe ga,( 1 keer in de 300 jaar ongeveer) ken ik persoonlijk ook. Kan enorm met hem ouwehoeren en ik heb eigenlijk geen zin om in Leeuwarden te zoeken naar een andere, aangezien ik echt nooit naar de huisarts ga/moet.![]()
Nou ja, toen mijn huisgenoot ziek was (goed ziek, hij kon het huis niet eens uit) zei de huisarts dat hij eerst maar op een kennismakingsgesprek moest komenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:57 schreef Dr.Sexy het volgende:
De huisarts waar ik hier in Drenthe normaal gesproken naartoe ga,( 1 keer in de 300 jaar ongeveer) ken ik persoonlijk ook. Kan enorm met hem ouwehoeren en ik heb eigenlijk geen zin om in Leeuwarden te zoeken naar een andere, aangezien ik echt nooit naar de huisarts ga/moet..
Moraal vh verhaal: miss is het handig om een huisarts te regelen vóórdat het hard nodig is
Nah, ergens tusseninquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]![]()
Wil je er wel heen? Hoelang heb je er nu last van? Langer dan 2 weken tot 4 weken? > Gaan!maar heb komende week alle tijd, dus ga dat dan maar 's regelen
Ja doei.![]()
Dat is het nadeel. Ze verdienen het meeste aan als je niet doorgestuurd hoeft te worden en proberen je op allerlei manieren af te schepen. Dat is mijn ervaring ermee. Maw. Heel bot gezegd: ze wachten tot je dood bent.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, toen mijn huisgenoot ziek was (goed ziek, hij kon het huis niet eens uit) zei de huisarts dat hij eerst maar op een kennismakingsgesprek moest komen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Preciesquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, toen mijn huisgenoot ziek was (goed ziek, hij kon het huis niet eens uit) zei de huisarts dat hij eerst maar op een kennismakingsgesprek moest komen.
dat soort eikels wil ik dus niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou me maar gewoon aanmelden bij een huisarts Sexy. Als je er toch nooit heengaat, no biggy, en als je wel moet ben je blij dat je er een in de buurt hebt[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
^^ Idem voor tandartsquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou me maar gewoon aanmelden bij een huisarts Sexy. Als je er toch nooit heengaat, no biggy, en als je wel moet ben je blij dat je er een in de buurt hebt.
Die ook ja. Als jij met je ontstoken kies zit, wil je echt niet eerst nog naar je oude woonplaats rijden
Dit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou me maar gewoon aanmelden bij een huisarts Sexy. Als je er toch nooit heengaat, no biggy, en als je wel moet ben je blij dat je er een in de buurt hebt
En als je een keer met spoed een huisarts nodig hebt in Leeuwarden en je gaat erheen als passant, krijg je het niet vergoed omdat Leeuwarden je woongemeente is.
Passantentarief mag alleen buiten je woonplaats.
Je kan er dus wel voor kiezen om je in Leeuwarden in te schrijven bij een huisarts en, mocht je in Drenthe een keer de huisarts nodig hebben, in Drenthe als passant je oude huisarts bezoeken.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Tandarts heb je niet per se nodig, ben 32 en sinds mn 18de heb ik er geen. Je hebt sneller een tandarts voor een spoedklusje gevonden dan een loodgieter.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Alleen zijn er steeds meer tandartsen die je niet willen helpen, zelfs bij spoed, als je niet gesaneerd bent. Oftewel: ga je niet minstens 1 keer per jaar naar de tandarts, kan je een probleem hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:41 schreef slacker_nl het volgende:
Tandarts heb je niet per se nodig, ben 32 en sinds mn 18de heb ik er geen. Je hebt sneller een tandarts voor een spoedklusje gevonden dan een loodgieter.
Hoor daarnaast ook vaak zat over tandartsen die spoedgevallen weigeren als je niet bij hun praktijk ingeschreven staat.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Zo, flinke portie gezondheid naar binnen gelepeld
Paprikasoep met tomaat en ui. Nomz!Vitaminen en vezels
Watquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Alleen zijn er steeds meer tandartsen die je niet willen helpen, zelfs bij spoed, als je niet gesaneerd bent. Oftewel: ga je niet minstens 1 keer per jaar naar de tandarts, kan je een probleem hebben.
Hoor daarnaast ook vaak zat over tandartsen die spoedgevallen weigeren als je niet bij hun praktijk ingeschreven staat.Nou lekker dan.
![]()
Dan zijn ze strafbaar bezig, daar je hulp moet bieden en zijn ze in strijd met hun medisch afgelegde eed. Gevalletje tuchtcommissie dus.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
"Ik zweer/beloof dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten. Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten''quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:04 schreef slacker_nl het volgende:
Dan zijn ze strafbaar bezig, daar je hulp moet bieden en zijn ze in strijd met hun medisch afgelegde eed. Gevalletje tuchtcommissie dus.
Ik weet niet zeker of tandartsen hier onder vallen?![]()
Ja, daar heb je niet zo veel aan wanneer je crepeert van de pijnquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:04 schreef slacker_nl het volgende:
Dan zijn ze strafbaar bezig, daar je hulp moet bieden en zijn ze in strijd met hun medisch afgelegde eed. Gevalletje tuchtcommissie dus..
Overigens heb ik dan mazzel gehad. Ben ook wel iets van 3, 4 jaar niet geweest voor ik in 2010 weer eens besloot te gaan.Niet meer actief op Fok!![]()
We hebben het over kiespijn, niet over een hartaanvalquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:04 schreef slacker_nl het volgende:
Dan zijn ze strafbaar bezig, daar je hulp moet bieden en zijn ze in strijd met hun medisch afgelegde eed. Gevalletje tuchtcommissie dus..
![]()
Zaterdagavond tijd voor bier dus
Hardlopen wordt morgen niks, maandag maar weer
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Wel eens fikse kiespijn gehad?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:06 schreef Kwamo het volgende:
[..]
We hebben het over kiespijn, niet over een hartaanval.
. Behandeling is dan echt wel noodzakelijk hoor.
Tss watje. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:06 schreef justmattie het volgende:
Zaterdagavond tijd voor bier dus
Hardlopen wordt morgen niks, maandag maar weerNiet meer actief op Fok!![]()
's Avonds een vent, 's ochtends absentquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tss watje. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent.
Krijg het wel vergoed trouwens. Maar dan moet het wel met een goede reden zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:41 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dit.
En als je een keer met spoed een huisarts nodig hebt in Leeuwarden en je gaat erheen als passant, krijg je het niet vergoed omdat Leeuwarden je woongemeente is.![]()
Lever jij maar een bal in danquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:09 schreef justmattie het volgende:
[..]
's Avonds een vent, 's ochtends absent![]()
![]()
Geloof niet dat dat voor tandartsen geldt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:04 schreef slacker_nl het volgende:
Dan zijn ze strafbaar bezig, daar je hulp moet bieden en zijn ze in strijd met hun medisch afgelegde eed. Gevalletje tuchtcommissie dus.
Mijn schoonzusje heeft zo'n beetje alle praktijken in haar nieuwe woonplaats moeten bellen voor ze ergens terecht kon.
Acute kiespijn en wilde zich direct bij een praktijk inschrijven. Zowel het spoedgeval als de inschrijving werden overal geweigerd, omdat ze jaren niet naar de tandarts was geweest (ivm tandartsangst). Ze moest zich eerst laten saneren.
Nee, dat gaat nogal als je nergens terecht kan
Ik zie overigens het probleem niet om je in te schrijven bij een tandarts. Die tandarts schrijft je echt niet uit als je een tijd niet komt (oké, na 5 jaar misschien maar das sowieso niet raadzaam) en dan heb je tenminste een tandarts als je m nodig hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Waarom doen die lui toch altijd zo moeilijk? Die moeten blij zijn dat iemand langskomt met een echt probleem lijkt me.Of hebben ze liever alleen maar mensen met een perfect gebit?
Bijzonder. Vanuit de zorgverzekeringswet (basisverzekering) is het niet verplicht namelijk. Je verzekeraar kan ervoor kiezen het wel te doen, maar dat kost ze geld dus is het niet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:10 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Krijg het wel vergoed trouwens. Maar dan moet het wel met een goede reden zijn.
Trouwens, goede reden? Die heb ik nog nooit gehoord. Wat zou een goede reden zijn?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Varys heeft overal ogen en oren. Dat is dan wel weer handigquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan bevind je je in goed gezelschap
[ afbeelding ]
Praktijken zitten allemaal nogal vol en ik denk dat ze genoeg verdienen aan patiënten die regelmatig komen. Dan heb je wel een meer "gegarandeerd" inkomen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:12 schreef Maraca het volgende:
Waarom doen die lui toch altijd zo moeilijk? Die moeten blij zijn dat iemand langskomt met een echt probleem lijkt me.Of hebben ze liever alleen maar mensen met een perfect gebit?
Op zich logisch: iemand die nu niet gesaneerd is, geeft grote kans dat hij/zij niet meer terugkomt als alles opgelost is. Maar neemt dan wel een plek in je praktijk in. Die plek kan ook gevuld worden door een patiënt die ieder half jaar komt (en dus regelmatig geld in het laadje brengt).♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Eentje die je functioneren zodanig verslechterd dat je je dagelijkse bezigheden niet meer kan doen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:13 schreef Yuki het volgende:
[..]
Bijzonder. Vanuit de zorgverzekeringswet (basisverzekering) is het niet verplicht namelijk. Je verzekeraar kan ervoor kiezen het wel te doen, maar dat kost ze geld dus is het niet waarschijnlijk.
Trouwens, goede reden? Die heb ik nog nooit gehoord. Wat zou een goede reden zijn?![]()
Toffe verzekering heb jij danquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:17 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Eentje die je functioneren zodanig verslechterd dat je je dagelijkse bezigheden niet meer kan doen.
Wij (als in de verzekeraar die onze opdrachtgever is) doen het nooit
Over bier?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:21 schreef Dr.Sexy het volgende:
Zullen we het nu weer over leuke dingen hebben i.p.v. de tandartsen de dokter
Medische hulp is hulp is eed. Of laat je iemand creperen vd pijn omdat het geen hartaanval is. Je hebt ook nog het wetboek waar je hulp dient te geven aan mensen die dit nodig hebben. Dan kan je het danwel civiel of strafrechterlijk aanpakken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:06 schreef Kwamo het volgende:
[..]
We hebben het over kiespijn, niet over een hartaanval.
Ik ben overigens keurig geholpen anderhalf jaar geleden.
Sanering is volgens mij alleen noodzakelijk voor verzekeraars, wat boeit die tandarts dat nou.... Goed, hardlopen.
Ik doe de komende week dus NIKS behalve biertjes drinken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik moet er niet aan denkenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:23 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ga je straks nog een aangeschoten rondje doen?
Is niet nodig voor de verzekeraar. Alleen op het moment dat je een tandartsverzekering wil afsluiten, en dan geldt er bijna overal een medische selectie. Ben je niet gesaneerd, krijg je (bijna) niets vergoed omdat je geen of een laag pakket krijgt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Medische hulp is hulp is eed. Of laat je iemand creperen vd pijn omdat het geen hartaanval is. Je hebt ook nog het wetboek waar je hulp dient te geven aan mensen die dit nodig hebben. Dan kan je het danwel civiel of strafrechterlijk aanpakken.
Ik ben overigens keurig geholpen anderhalf jaar geleden.
Sanering is volgens mij alleen noodzakelijk voor verzekeraars, wat boeit die tandarts dat nou.... Goed, hardlopen.
Ik doe de komende week dus NIKS behalve biertjes drinken.
Heb je eenmaal een pakket, dan hoor je de verzekering niet als je 5 jaar zonder controle bij de tandarts rondloopt.
En wat boeit het de tandarts hoe het met de verzekering zit? Hij vangt het geld wel over behandelingen die hij uitvoert, of dat nou via de verzekering gaat of niet. Ben je niet voldoende verzekerd, dan hoest je het zelf maar op.
Dus dat is geen argument om iemand te weigeren
Heb je er ervaring mee?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:25 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Vrije zwerfhike in het midden van de nacht in vrij beschonken toestand is ook een aanraderJe moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Heb jij toevallig ook ervaring met creatinequote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:24 schreef slacker_nl het volgende:
Ik doe de komende week dus NIKS behalve biertjes drinken.?
er is een groot verschil tussen helemaal geen verschil, zoals bij Zalando, of een hardloopzaak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:42 schreef Ach3r0n het volgende:
Van Kluizenaar vind ik het goed dat hij nu versneld op zoek gaat naar nieuwe schoenen. Niet iedereen vind het fijn om naar de winkel te gaan en het voordeel van Zalando is dan ook nog dat je gratis kan ruilen.
Natuurlijk zal er gerust wel eens iemand de deur uit gaan met de verkeerde schoeen, daar twijfel ik niet aan maar Kluizenaar postte een paar dagen terug dat hij 130kg weegt dus dan lijkt me elk advies beter dan niets.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
dat heb je ook als je oude topics van een jaar terug terug leestquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:39 schreef Viking84 het volgende:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Sanering is dus alleen van toepassing voor de verzekeraar omdat ze goedkoop willen verzekeren en dus heb je een gaaf gebit nodig voordat ze je accepteren. Een tandarts krijgt z'n geld wel. Dus waarom ze eerst willen dat je gesaneerd bent om geholpen te worden snap ik niet. Daar kwam jij overigens mee....In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik raak er voor mijzelf ook steeds meer van overtuigd dat ik op verkeerde schoenen loopquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik kwam er na 1,5 jaar ook pas achter dat ik op een niet-ideale schoen liep.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga trouwens op advies van herr dokter (nee, niet sexy) een stukje wandelen.Kijken of ik het vol kan houden
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik raak er voor mijzelf ook steeds meer van overtuigd dat ik op verkeerde schoenen loopIk baseer het op gevoelige schenen na 10 km, blaren, m'n blessure en de opmerking van de specialist dat Air Pegasus niet stabiel genoeg was voor mij.
En hoe gaat het met je nieuwe Brooks? Daar hoor ik je nooit over.Niet meer actief op Fok!![]()
Ja, daar heb je als duuoper noet zoveel aan tenzij je nu alleen maar intervaltraining doet of krachttraining doet of een andere sport met korte krachtexplosies.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:31 schreef justmattie het volgende:
[..]
Heb jij toevallig ook ervaring met creatine?
Tis een witte geurloze, smaakloze stof in poedervorm, of kristalvorm eik, iets fijner dan kristalsuiker. Je neemt per dag max 5 gram, liefst met sap (omdat suiker de opname verbeterd), al neem ik het ook vaak icm dextrose en water. En je neemt het of bij je ontbijt, na je workout of voor het slapen gaan op een nuchtere maag en eet mi.stens een half uur erna niks. En je koffie intake verlagen want caffeine verlaagd de werking.
Wat wilde je weten?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mijn idee daarover heb ik al gepost:quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:35 schreef slacker_nl het volgende:
Sanering is dus alleen van toepassing voor de verzekeraar omdat ze goedkoop willen verzekeren en dus heb je een gaaf gebit nodig voordat ze je accepteren. Een tandarts krijgt z'n geld wel. Dus waarom ze eerst willen dat je gesaneerd bent om geholpen te worden snap ik niet. Daar kwam jij overigens mee....quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:16 schreef Yuki het volgende:
[..]
Praktijken zitten allemaal nogal vol en ik denk dat ze genoeg verdienen aan patiënten die regelmatig komen. Dan heb je wel een meer "gegarandeerd" inkomen.
Op zich logisch: iemand die nu niet gesaneerd is, geeft grote kans dat hij/zij niet meer terugkomt als alles opgelost is. Maar neemt dan wel een plek in je praktijk in. Die plek kan ook gevuld worden door een patiënt die ieder half jaar komt (en dus regelmatig geld in het laadje brengt).♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Succes!!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:39 schreef Maraca het volgende:
Ik ga trouwens op advies van herr dokter (nee, niet sexy) een stukje wandelen.Kijken of ik het vol kan houden
Ik doe naast hardlopen ook aan krachttraining. Zag dat creatine je spieren enorm helpt met groeien en kracht lervert. Maar werkt het ook echt?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:42 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja, daar heb je als duuoper noet zoveel aan tenzij je nu alleen maar intervaltraining doet of krachttraining doet of een andere sport met korte krachtexplosies.
Tis een witte geurloze, smaakloze stof in poedervorm, of kristalvorm eik, iets fijner dan kristalsuiker. Je neemt per dag max 5 gram, liefst met sap (omdat suiker de opname verbeterd), al neem ik het ook vaak icm dextrose en water. En je neemt het of bij je ontbijt, na je workout of voor het slapen gaan op een nuchtere maag en eet mi.stens een half uur erna niks. En je koffie intake verlagen want caffeine verlaagd de werking.
Wat wilde je weten?
Met fructose nemen werkt inderdaad het allerbeste hoorde ik.Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
dat is juist het toverwoord Vik, als ik op mijn nieuwe schoenen loop lijkt het wel of ik daarna sneller herstel, minder spierpijn etc.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?Ik baseer het op gevoelige schenen na 10 km, blaren, m'n blessure en de opmerking van de specialist dat Air Pegasus niet stabiel genoeg was voor mij.
En hoe gaat het met je nieuwe Brooks? Daar hoor ik je nooit over.
En ook na de X-country van gister voelen mijn benen goed aan, ondanks het hele zware parkoers....
En als ik dan de (quasi) minimalistische Brooks en mijn spikes naast elkaar leg is er een overeenkomst., in spikes zit absoluut geen demping (het is net alsof je op balletschoenen loop)
Dus ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik het misschien in de richting van minimalistische schoenen moet zoeken.
Vandaag staat er een LDL op het programma op mijn nieuwe Brooks dus ben benieuwd hoe dat na afloopt voelt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoeveel km loop je vandaag RD?
Valt dat niet zwaar, na de x-country?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
vandaag tussen de 20-25km denk ik...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:57 schreef Yuki het volgende:
Hoeveel km loop je vandaag RD?
Valt dat niet zwaar, na de x-country?
Benen voelen goed en morgen is een rustdag dus we gaan gewoon rustig op pad...en ik heb een ontsnappingsclausule bij 18km'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Pfoe! Goed hoor!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vandaag tussen de 20-25km denk ik...
Benen voelen goed en morgen is een rustdag dus we gaan gewoon rustig op pad...en ik heb een ontsnappingsclausule bij 18km
In de categorie: weet niet zeker of dat slim was. Ik vraag me af hoe goed dat advies van de doc was
Pijn?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:13 schreef Maraca het volgende:
In de categorie: weet niet zeker of dat slim was. Ik vraag me af hoe goed dat advies van de doc was
Jemig, t zit niet mee zeg
Morgen maar even naar de sportschool, wat rustige low impact cardio en krachttraining (bovenlijf) proberen...en dan ben ik ook nog even de deur uit
![]()
Ja doei.![]()
Wandelen ging niet soepel?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:13 schreef Maraca het volgende:
In de categorie: weet niet zeker of dat slim was. Ik vraag me af hoe goed dat advies van de doc was![]()
Knieholte voel ik aardig zeg maar..quote:Maandag fysio bellen
Neequote:
En tijdens het wandelen ging het eigenlijk wel. De pijn komt steeds achteraf
Tja toch even weer babbelen met de fysio.. het is niet andersquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:17 schreef Maraca het volgende:
En tijdens het wandelen ging het eigenlijk wel. De pijn komt steeds achteraf![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:17 schreef Maraca het volgende:
En tijdens het wandelen ging het eigenlijk wel. De pijn komt steeds achterafHet zit niet mee he?
![]()
Verstandigquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Knieholte voel ik aardig zeg maar..Maandag fysio bellen
[..]
Nee
Knuf
![]()
![]()
Wat ben ik blij dat ik chocolade in huis heb
Ook een bakkie ijs?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:29 schreef Maraca het volgende:
![]()
Wat ben ik blij dat ik chocolade in huis heb![]()
Heb al 2 bakken B&J op deze maandquote:
Thee erbij, dekentje, op de bank... Even cocoonenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:29 schreef Maraca het volgende:
![]()
Wat ben ik blij dat ik chocolade in huis heb
Goed planquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thee erbij, dekentje, op de bank... Even cocoonenEn gelijk even de andere helft van 'The girl with the dragon tattoo" afkijken. Ben gisteren in slaap gevallen
Toch wel de Zweedse versie hoop ik?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Goed planEn gelijk even de andere helft van 'The girl with the dragon tattoo" afkijken. Ben gisteren in slaap gevallen
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:17 schreef Maraca het volgende:
En tijdens het wandelen ging het eigenlijk wel. De pijn komt steeds achteraf
Niet zo fijn
Zó ook weer terug van m'n rondje. Deze keer geen last meer van m'n knieblessure door een trap van voetbal.![]()
Maar wel een smerige snackattack gehad met vrienden voor het lopen. Heel wat afgeburbt dus
Desalniettemin lekker gelopen. En damn wat kan muziek een boel doen. Climax van Fix you-coldplay![]()
http://www.endomondo.com/workouts/71716043Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
Goede filmquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch wel de Zweedse versie hoop ik?![]()
Hodejegerne/Headhunters is ook aan te raden
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
HALLON![]()
Het is me alweer te lang geleden dat ik gelopen heb. Donderdagochtend. Ik durfde het niet aan om vandaag te lopen i.v.m. mijn piratenbeen afgelopen week.Rust leek me het verstandigst. Morgenochtend ga ik het weer eens proberen.
Nog iets gemist hier?It's funny
But not ha-ha funny.![]()
Voor een zalando liefhebber heb ik hier nog een tegoedbon van 10¤ liggen bij besteding van minimaal 50¤ voor 10 10 2012.![]()
Morgen maar weer eens kijken of ik weer een rondje ga doen. Een weekje druk met andere dingen geweest en tevens wat rust. Al een tijdje wat last van een een peesje ofzo in mijn rechteronderbeen.![]()
Hoe is t nu met je been?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:14 schreef Nero22 het volgende:
HALLON![]()
Het is me alweer te lang geleden dat ik gelopen heb. Donderdagochtend. Ik durfde het niet aan om vandaag te lopen i.v.m. mijn piratenbeen afgelopen week.Rust leek me het verstandigst. Morgenochtend ga ik het weer eens proberen.
Nog iets gemist hier?
Rust wat geholpen bro?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:14 schreef Nero22 het volgende:
HALLON![]()
Nog iets gemist hier?█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Ik heb misschien wel interessequote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Voor een zalando liefhebber heb ik hier nog een tegoedbon van 10¤ liggen bij besteding van minimaal 50¤ voor 10 10 2012.
Gewoon te geef, of wil je er iets voor terug?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Kansloos. Ik voel hem gewoon nog steeds. Het is al wel iets minder, maar het is niet zoals het ooit geweest is. Er staat nog steeds... spanning op. Andere mensen zien ook nog steeds dat ik niet lekker loop.quote:
It's funny
Zou je dan wel lopen morgen? Klinkt als een teken dat je meer rust nodig hebtquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:46 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Kansloos. Ik voel hem gewoon nog steeds. Het is al wel iets minder, maar het is niet zoals het ooit geweest is. Er staat nog steeds... spanning op. Andere mensen zien ook nog steeds dat ik niet lekker loop.
Gewoon te geef joh, ik pm je de code wel even.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik heb misschien wel interesse
Gewoon te geef, of wil je er iets voor terug?![]()
Ik weet het niet. Ik heb er dus al sinds vorige zondag of zo last van en na de keren dat ik toen nog gelopen had was het wel weer even over. Alsof mijn spieren opgewarmd moeten zijn, of opgerekt of zo... Wat is wijsheid vraag ik mij dan af?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:48 schreef Yuki het volgende:
[..]
Zou je dan wel lopen morgen? Klinkt als een teken dat je meer rust nodig hebtIt's funny
Nog wat langer rust en toch elke dag voorzichtig rekstrekken om de boel flexibel te houden. En stukjes wandelen. Dat zou ik doen als de pijn toch zorgen baart.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb er dus al sinds vorige zondag of zo last van en na de keren dat ik toen nog gelopen had was het wel weer even over. Alsof mijn spieren opgewarmd moeten zijn, of opgerekt of zo... Wat is wijsheid vraag ik mij dan af?![]()
en strekken op geleide van pijn. Voel je wat direct iets minder druk zetten
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
waar is de goede oude tijd dat we het hier over hardlopen hadden? het lijkt soms wel een HA praktijk hier..'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Waar gelopen wordt, vallen blessures denk ikquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar is de goede oude tijd dat we het hier over hardlopen hadden? het lijkt soms wel een HA praktijk hier..![]()
Thanks. Ik zal maar beginnen met rek- en strekoefeningen elke dag.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar is de goede oude tijd dat we het hier over hardlopen hadden? het lijkt soms wel een HA praktijk hier..
It's funny
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar is de goede oude tijd dat we het hier over hardlopen hadden? het lijkt soms wel een HA praktijk hier..
oh, ik heb ook een pijntje
Daar! *wijst*
Morgen weer een stukkie hardlopendinsdag misschien weer loopgroep, maar ik weet niet of ik wil en of ik oppas heb
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ja maar ik heb soms een beetje het gevoel dat elk pijntje wel heel erg breed uitgemeten wordt hierquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:06 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Waar gelopen wordt, vallen blessures denk ik'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heb je het nou over mij? Een week met een been lopen alsof hij van hout lijkt te zijn is lijkt mij niet "erg breed uitgemeten". Ja, in de oorlog kreeg je een kogel door je poot maar tijden zijn veranderd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja maar ik heb soms een beetje het gevoel dat elk pijntje wel heel erg breed uitgemeten wordt hierIt's funny
niet perse over jou persoonlijk hoor Nero maar meer over het algemeen, ik lees bijna alleen nog maar over ziek en zeer hierquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:08 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Heb je het nou over mij? Een week met een been lopen alsof hij van hout lijkt te zijn is lijkt mij niet "erg breed uitgemeten".'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hm, true. Ik was ook al op zoek naar dat ene pijntjes en kwaaltjes van hardlopen topic, waar ik zeker van ben dat dat er geweest is nog niet zo lang terug, maar ik kon hem niet meer gevonden krijgen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niet perse over jou persoonlijk hoor Nero maar meer over het algemeen, ik lees bijna alleen nog maar over ziek en zeer hierIt's funny
Iedereen gaat weer anders met pijntjes om. Ik heb het idee dat jij niet zo snel loopt te klagen en ook niet snel naar een huisarts gaat. Ik zelf ook niet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja maar ik heb soms een beetje het gevoel dat elk pijntje wel heel erg breed uitgemeten wordt hier
Zelf heb ik ook pijntjes tijdens of na het lopen af en toe. De een wat lastiger dan de andere. Ik heb wel het idee dat er eigenlijk door een hoop hier te hard wordt getraind eigenlijk.![]()
Cowboy, ik probeer zo min mogelijk te klagen.... ik heb voor mijzelf het doel gesteld om te proberen een marathon uit te lopen en ik weet nu eenmaal dat daar 'pijn' bij hoort'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja maar ik heb soms een beetje het gevoel dat elk pijntje wel heel erg breed uitgemeten wordt hierOp donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
true rechtse, maar aangezien er ook op gehamerd wordt dat je naar je lichaam moet luisteren... sommige nemen dat iets te serieus (en ik hoop dat ze daar blessures mee voorkomen).
Ik train voor een halve marathon en moet daar ook het een en ander voor over hebben... Dus ik zal niet bij elk pijntje in een knie, enkel of hamsting gelijk stoppen met lopen... Maar of ik altijd de juiste beslissing neem... Tijd zal het leren.
Gelukkig is dit ook het topic voor beginners, die zullen meer 'pijntjes' opdoen omdat ze, echtwaar, beginners zijn.
Dus lees door het geneuzel heen, wees blij dat al die slowchat al voor 80% verdwenen is.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Om verder te komen moet je nu eenmaal zo nu en dan even doorbijten. Grenzen opzoeken en verleggen hoort bij sport imho
Jij begrijpt _O_![]()
Dat klopt maar ik ben van mening dat dit wat meer naar de waarheid ruikt:quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:20 schreef Jumparound het volgende:
Gelukkig is dit ook het topic voor beginners, die zullen meer 'pijntjes' opdoen omdat ze, echtwaar, beginners zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:22 schreef henkde_j het volgende:
Om verder te komen moet je nu eenmaal zo nu en dan even doorbijten. Grenzen opzoeken en verleggen hoort bij sport imho![]()
Het zou alleen zo jammer zijn dat je hem niet kan lopen omdat je net dat ene pijntje niet serieus hebt genomen en een forse blessure hebt opgelopen wat door een weekje rust opgelost had kunnen zijn.![]()
Ik heb ook vaak dat ik denk dat ik niet meer kan, dat het niet lekker gaat. Maar 9 van de 10 keer weet ik mij er toe zetten om toch even door te bijten. Vaak merk ik dan dat het op een gegeven moment weer makkelijker wordt. En achteraf geeft dit veel meer voldoeningquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:28 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik ben van mening dat dit wat meer naar de waarheid ruikt:
[..]
Jij begrijpt _O_![]()
Je moet eerst pijn lijden voordat je pijn kan herkennen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het zou alleen zo jammer zijn dat je hem niet kan lopen omdat je net dat ene pijntje net serieus hebt genomen en een forse blessure hebt opgelopen wat door een weekje rust opgelost had kunnen zijn.
Je eigen lichaam leren kennen is ook een proces.![]()
Nou ja ik bedoel maar. Laatst zaten m'n benen en mijn rug enorm vast. En toch mijn eerste 5km gelopen. Doorbijten is goed, maar dan moet je lichaam wel kennen. Ik denk dat een boel beginnende hardlopers nog nooit op deze manier hebben hardgelopen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:34 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak dat ik denk dat ik niet meer kan, dat het niet lekker gaat. Maar 9 van de 10 keer weet ik mij er toe zetten om toch even door te bijten. Vaak merk ik dan dat het op een gegeven moment weer makkelijker wordt. En achteraf geeft dit veel meer voldoening
En als je dan van die horror verhalen leest zou ik denk ik ook wel schrikken en bij elk pijntje gaan denken van: ho stop dit is een blessure![]()
![]()
Tsja, je moet de pijntjes herkennen. Over het algemeen weet ik dat bij mij spierkrampjes en buikpijntjes vaak wel overgaan. Vooral pijn in de schouders is irritant. Maar trekt ook vaak snel wegquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:38 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoel maar. Laatst zaten m'n benen en mijn rug enorm vast. En toch mijn eerste 5km gelopen. Doorbijten is goed, maar dan moet je lichaam wel kennen. Ik denk dat een boel beginnende hardlopers nog nooit op deze manier hebben hardgelopen.
En als je dan van die horror verhalen leest zou ik denk ik ook wel schrikken en bij elk pijntje gaan denken van: ho stop dit is een blessureBij pijn in m'n kniegewrichten ben ik vaak wat alerter. Ik heb het idee dat je met je gewrichten sneller serieuze problemen kunt oplopen. Maar ja een arts ben ik zeker niet
Jij begrijpt _O_![]()
laten we een ding vooropstellen, iedereen moet natuurlijk lopen zoals zij denken dat ze moeten lopen en als ze denken dat ze rust moeten nemen, prima...
Maar ik blijf er bij dat, mede door het enorme aanbod van informatie op het internet, een hoop mensen wolven in het bos zien.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Eeh.. neequote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch wel de Zweedse versie hoop ik?Engelse met Daniel Craig
Helemaal met je eens. Volgens mij lopen ook veel niet omdat ze het leuk vinden/zichzelf willen uitdagen. Maar om een ander doel te bereiken (bijvoorbeeld gewicht verliezen). Dan loop je natuurlijk veel anders. En geef je natuurlijk sneller op.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
laten we een ding vooropstellen, iedereen moet natuurlijk lopen zoals zij denken dat ze moeten lopen en als ze denken dat ze rust moeten nemen, prima...
Maar ik blijf er bij dat, mede door het enorme aanbod van informatie op het internet, een hoop mensen wolven in het bos zien.
Vechten tegen jezelf hoort bij sport imho.
En ja, internet maakt veel mensen een halve hypochonder.
Jij begrijpt _O_![]()
hier in ieder geval gestopt met regenen, zo maar even de loopschoenen aantrekken.
Volgend weekend "weekendje vrij' van lopen dus deze week nog maar wat kilometers maken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat, en iedereen hopt van de ene naar de andere 'overtuiging'.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
Maar ik blijf er bij dat, mede door het enorme aanbod van informatie op het internet, een hoop mensen wolven in het bos zien.Ja doei.![]()
Op naar de 1.700quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier in ieder geval gestopt met regenen, zo maar even de loopschoenen aantrekken.
Volgend weekend "weekendje vrij' van lopen dus deze week nog maar wat kilometers maken
inderdaadquote:hoop er straks weer 25 bij te kunnen tellen
Sja, ik zou dolgraag willen lopen morgen, juist omdat ik hardloop om grenzen te verleggen. Dat ik dan weer retestrak (in de goede zin daarvan) in mijn overhemd zit is een leuke bijzaak.Het zal ook niet zo zijn dat ik mijn been dan verlies of zo...
Maar inderdaad: al die berichten over overbelasting en blessures maken het er niet makkelijker op om door te zetten dan.
It's funny
In een jaar?quote:Op zondag 15 juli 2012 00:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaadhoop er straks weer 25 bij te kunnen tellen
Jij begrijpt _O_![]()
en dat is volgens mij nog het 'gevaarlijkste'quote:Op zondag 15 juli 2012 00:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, en iedereen hopt van de ene naar de andere 'overtuiging'.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Niet hoppen maar lopenquote:Op zondag 15 juli 2012 00:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dat is volgens mij nog het 'gevaarlijkste'
Jij begrijpt _O_![]()
+1quote:Op zondag 15 juli 2012 00:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dat is volgens mij nog het 'gevaarlijkste'Ja doei.![]()
nee, in een loopje... zo direkt een LDL op het programmaquote:
of bedoelde je die 1700km? ik denk dat ik daar wel een beetje op ga uitkomen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo maar 's op bed. Even goed uitrusten en morgen naar de sportschool, ook maar 's kijken of daar iemand is die advies kan geven; 't is meestal wel rustig op de zondagmiddag, dus nu ook maar hopen dat er iemand is die me verder kan helpen.loopze rd!
Ja doei.![]()
dank je Moblo...het is in ieder geval lekker loopweer'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
RD, ik heb de link al gepost maar dit is een interessant verhaal van Koen Raymaekers die sinds kort zijn looptechniek heeft veranderd van een haklanding naar een middenvoets/voorvoetlanding:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3240513/2012/04/14/Op-oude-dag-naar-184-passen.dhtml![]()
ik heb er tijdens je eerste post een beetje over heen gelezen maar zal het vanmiddag eens bekijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:17 schreef Ach3r0n het volgende:
RD, ik heb de link al gepost maar dit is een interessant verhaal van Koen Raymaekers die sinds kort zijn looptechniek heeft veranderd van een haklanding naar een middenvoets/voorvoetlanding:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3240513/2012/04/14/Op-oude-dag-naar-184-passen.dhtml
bedankt alvast
-edit- mooi helder en eenvoudig geschreven stuk !!
[ Bericht 3% gewijzigd door rechtsedirecte op 15-07-2012 03:22:52 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
eens @ dat laatste. Maar ja, wordt dat niet ook aangemoedigd hier door massaal te jompelen als iemand weer een snelheidsrecord heeft gebroken, ook al doet ie dat drie keer per week, en door "volgende keer gaat het vast weer beter" te posten als de gewenste snelheid een keer niet gehaald is. Wat mij betreft mogen we daar wel meer feedback op geven. Je bent namelijk ook goed bezig als je lekker gelopen hebt en géén snelheids- of afstandsrecord hebt gebrokenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Iedereen gaat weer anders met pijntjes om. Ik heb het idee dat jij niet zo snel loopt te klagen en ook niet snel naar een huisarts gaat. Ik zelf ook niet.
Zelf heb ik ook pijntjes tijdens of na het lopen af en toe. De een wat lastiger dan de andere. Ik heb wel het idee dat er eigenlijk door een hoop hier te hard wordt getraind eigenlijk..
Goeiemorgen! Lekker zonnetje hier!
[ Bericht 0% gewijzigd door Viking84 op 15-07-2012 07:42:45 ]Niet meer actief op Fok!![]()
Verder is het idd opvallend hoeveel blessures hier ineens zijn, dus dat ondersteunt het punt van TWC wel.Niet meer actief op Fok!![]()
![]()
Hier geen lopen vandaag, maar een dagje naar Duitsland
ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:22 schreef Viking84 het volgende:
Verder is het idd opvallend hoeveel blessures hier ineens zijn, dus dat ondersteunt het punt van TWC wel.
Ik blijf er bij dat sommige mensen gewoon 'te veel' achter een pijntje zoeken en misschien soms wel wat te voorzichtig zijn.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Straks zwemmen!
Dat is dan voor het eerst. Eerder niet geweest, want ik was moe. Dat is meteen het probleem: ik kan niet zwemmen wanneer ik dat wil, ik moet ernaartoe fietsen... dat is toch een extra drempel die je moet nemen, een drempel die ik niet heb bij hardlopen en de sportschool (al had dat laatste ook gekund als ik er niet langskwam op weg naar huis).
Mja, er werd tegen mij ook gezegd dat ik er niet te veel achter moest zoeken en dat pijntjes normaal zijn. Als ik niet toch het zekere voor het onzekere had genomen had ik nu een stressfractuur gehad ipv 'alleen maar' MTSS.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.
Ik blijf er bij dat sommige mensen gewoon 'te veel' achter een pijntje zoeken en misschien soms wel wat te voorzichtig zijn.
Als je steeds een pijntje op dezelfde plek voelt, dan is dat imho wel een reden om er iets mee te doen. Leren welke pijntjes je wel en niet moet negeren hoort ook bij het leren hardlopen. Ik heb ook wel eens een pijntje gehad, en ook wel eens een behoorlijk pittig pijntje, maar nooit twee keer achter elkaar op dezelfde plek (muv mn rechterscheen dan, maar daar had ik ook eerder iets aan moeten doen). Als je, zoals Nero, een week als Piet Piraat door de straten gaat, en als je, zoals Maraca, niet eens pijnvrij kunt wandelen, dan is het advies natuurlijk níet om er maar gewoon doorheen te lopen. Just my 2 cents
.
Wat betreft de voorbeelden die je geeft, Marca en Nero,daar heb je gelijk in Vik maar ik lees ook wel eens posts waarvan ik denk:
Dat zeg je heel goed rustig. Er zijn er hier zat die eigenlijk altijd op wedstrijdtempo lopen. Ook de intervals lopen ze waarschijnlijk te hard. Daar maak ik me zelf het meest schuldig aan vermoed ik. Binnenkort mijn interval eens ander aan gaan pakken.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.
Ik blijf er bij dat sommige mensen gewoon 'te veel' achter een pijntje zoeken en misschien soms wel wat te voorzichtig zijn.
Je hebt zeker gelijk hoor dat sommige mensen te veel achter pijntjes zoeken. Maar zo zit iedereen weer anders in elkaar. Zelf kom ik eigenlijk nooit bij de dokter en dat zou mij best weleens mijn leven kunnen kosten op den duur, als dat ene kankarbultje net te laat wordt ontdekt. Dan liever iemand die iets vaker gaat. Maar dat moet je inderdaad niet overdrijven.![]()
Ook weer waarquote:Op zondag 15 juli 2012 08:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat betreft de voorbeelden die je geeft, Marca en Nero,daar heb je gelijk in Vik maar ik lees ook wel eens posts waarvan ik denk:
[ afbeelding ].
Zwaaitquote:Op zondag 15 juli 2012 08:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat zeg je heel goed rustig. Er zijn er hier zat die eigenlijk altijd op wedstrijdtempo lopen. Ook de intervals lopen ze waarschijnlijk te hard. Daar maak ik me zelf het meest schuldig aan vermoed ik. Binnenkort mijn interval eens ander aan gaan pakken.
Je hebt zeker gelijk hoor dat sommige mensen te veel achter pijntjes zoeken. Maar zo zit iedereen weer anders in elkaar. Zelf kom ik eigenlijk nooit bij de dokter en dat zou mij best weleens mijn leven kunnen kosten op den duur, als dat ene kankarbultje net te laat wordt ontdekt. Dan liever iemand die iets vaker gaat. Maar dat moet je inderdaad niet overdrijven.. Ik wilde eigenlijk dat dat eens tegen mij gezegd was, dat het efficiënter trainen is als je niet elke keer voluit gaat. Maar goed, misschien is het wel gezegd en wilde ik het niet horen
. Maar ik zie dat soort opmerkingen ook nu niet richting mensen die hetzelfde doen als ik deed.
Morningvolgens mij is dat wel eens genoemd hoor Vik maar je lijkt nogal te neigen naar eigenwijs zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
En ik vind het ook opvallend hoeveel blessureverhalen ik hier lees. Ik heb echt zelden pijntjes dus snap niet zo goed waarom anderen wel eigenlijk?
Eniewee ik hoop vandaag ontslagen te worden uit het ziekenhuis dus dan kan ik volgende week weer ergens rustig lopen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.quote:Op zondag 15 juli 2012 08:10 schreef DarkElf het volgende:
Morningvolgens mij is dat wel eens genoemd hoor Vik maar je lijkt nogal te neigen naar eigenwijs zijn
Toen ik dit punt in het boek van Honselaar las, ben ik het onmiddellijk anders gaan doen. Ik heb in de maand tussen het lezen van het boek en het helemaal stoppen met lopen maar één training op wedstrijdtempo gedaan, de rest waren superrustige duurloopjes.
Ik wil dit soortbdingen best zeggen er wordt alleen meestal niet geluisterd ze weten het allemaal beter en zijn superman. Mensen die trainen voor de hm en dan denken dat 15 km in training meer dan zat is. Tuurlijk kan het, maar verstandig nee.quote:Op zondag 15 juli 2012 08:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zwaait. Ik wilde eigenlijk dat dat eens tegen mij gezegd was, dat het efficiënter trainen is als je niet elke keer voluit gaat. Maar goed, misschien is het wel gezegd en wilde ik het niet horen
. Maar ik zie dat soort opmerkingen ook nu niet richting mensen die hetzelfde doen als ik deed.
Iedereen maakt fouten hier bij het lopen. Zelfs RD en andere ervaren lopers. Her mooie van dit topic is dat iedereen daar lering uit kan trekken en zelf die fout dan niet hoeft te maken.![]()
@ dat laatste: ik weet niet of dat wel zo werktquote:Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik wil dit soortbdingen best zeggen er wordt alleen meestal niet geluisterd ze weten het allemaal beter en zijn superman. Mensen die trainen voor de hm en dan denken dat 15 km in training meer dan zat is. Tuurlijk kan het, maar verstandig nee.
Iedereen maakt fouten hier bij het lopen. Zelfs RD en andere ervaren lopers. Her mooie van dit topic is dat iedereen daar lering uit kan trekken en zelf die fout dan niet hoeft te maken.. Veel mensen moeten toch eerst zelf de fout maken voordat ze een pas op de plaats doen
. Ik wel iig.
Veel mensen willen toch altijd harder, beter en sneller en bij een rustig duurloopje gebeurt dat niet, terwijl rustige duurloopjes ook nodig zijn om beter te worden.Niet meer actief op Fok!![]()
deze quote is voldoende argumentatiequote:Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.
Het is gezegd, meerdere malen. Denk zelfs met verwijzingen naar dhr H. Onselaar.quote:Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.
Toen ik dit punt in het boek van Honselaar las, ben ik het onmiddellijk anders gaan doen. Ik heb in de maand tussen het lezen van het boek en het helemaal stoppen met lopen maar één training op wedstrijdtempo gedaan, de rest waren superrustige duurloopjes.
@justmattie creatine werkt, daar is de wetenschap het zelfs over eens.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Even een andere kant aan het pijntjes-verhaal: er zitten hier een hoop beginners. Zeker nu; zat mensen die nog maar 2-3 maanden meeposten. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal in t begin van je "loopcarrière" erg voorzichtig bent met pijntjes. Zeker als je hier doorlopend leest dat je moet luisteren naar je lichaam en voorbeelden ziet als Maraca die van de ene op de andere dag is uitgevallen.
Ik klaag nu ook een week over pijntjes en dat doe ik omdat ik er verdomd onzeker over ben. Ik heb ooit, toen ik begon met lopen, een vreselijke knieblessure opgelopen waardoor ik maanden niet heb kunnen trainen. Ik kon toen een periode zelfs geen trappen lopen, omdat het te veel pijn deed. En de klachten aan m'n knieën zijn later, weliswaar lichter, ook wel eens teruggekomen. Nu ik na een goede 2 maanden pijnloos trainen ineens pijntjes krijg aan knieën en enkels, ben ik als de dood om weer maandenlang uit te vallen.
En dan volgt er een innerlijke tweestrijd. Argumenten vóór (pijn is niet constant, in hevigheid (nog) niet te vergelijken met jaren geleden, trainingsdoel dat ik wil halen op datum x) en tegen het lopen (angst voor een heftige en langdurige blessure). Het is pijn in/bij m'n gewrichten en dat vind ik eng. Een spiertje in mn boven of onderbeen dat 2 dagen gevoelig is, is een stuk minder spannend en zal je me dus niet over horen.
Die tweestrijd spreek ik hier uit, omdat ik dacht dat dit topic ook voor dat soort zaken is. En ik denk dat er meer beginnende lopers met mij zijn die simpelweg niet weten wat ze met een pijntje aan moeten en er daarom hier over praten.
Het zijn er nu wel opvallend veel, dat ben ik met jullie eens. Maar de overmatige alertheid is wel te verklaren denk ik. Er zal niet bij iedereen een blessurehistorie achter zitten zoals bij mij, maar ook door het continu horen dat je naar je lichaam moet luisteren en de angstaanjagende voorbeelden die in dit topic naar voren komen, ben je als beginnende loper sneller onzeker. Denk ik.
[ Bericht 18% gewijzigd door Yuki op 15-07-2012 10:01:26 ]♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Omdat het eindelijk zo'n lekker weer is ga ik straks een stukje wielrennenSoort van uitlooptraining ga ik er van maken.
![]()
woooowwww, The Swets weet van geen ophouden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Iedereen die gaat lopen vandaag, veel plezier. Het is hier eindelijk weer eens zonnig, kan ik vanmiddag weer lekker in het zonnetje lopen
.
Ik heb gelukkig nog geen hardloopblessures gehad. Zou ook wel vreemd zijn, ik bouw Evy heeeel rustig op en ik loop ook niet snel.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Net lekker Renate les 5 gedaan!
Ging goed, lekker verschillende tempo's kunnen uitproberen.
http://www.endomondo.com/workouts/jR-t61d7UGs
En over de pijntjes, het is inderdaad zo dat er hier erg veel over geschreven wordt en ik daardoor zelf ook vaak ga twijfelen als ik iets voel. Heb verder niet echt een sportverleden dus ken mijn lichaam wat dat betreft niet zo goed. Tot nu toe gaat het denk ik goed, maar probeer toch alles een beetje op gevoel te doen,![]()
Mooie routequote:Op zondag 15 juli 2012 10:13 schreef gcjoel het volgende:
Net lekker Renate les 5 gedaan!
Ging goed, lekker verschillende tempo's kunnen uitproberen.
http://www.endomondo.com/workouts/jR-t61d7UGs
En over de pijntjes, het is inderdaad zo dat er hier erg veel over geschreven wordt en ik daardoor zelf ook vaak ga twijfelen als ik iets voel. Heb verder niet echt een sportverleden dus ken mijn lichaam wat dat betreft niet zo goed. Tot nu toe gaat het denk ik goed, maar probeer toch alles een beetje op gevoel te doen,En zo te zien bouw je het rustig op met wandelmomenten, dus zou me niet teveel zorgen maken. Luister goed naar je lichaam, maar zoals al eerder is gezegd: niet elk pijntje is reden tot paniek.
naar je lichaam luisteren betekent ook herkennen als het een wat minder serieus pijntje is.quote:Op zondag 15 juli 2012 09:44 schreef Yuki het volgende:
maar ook door het continu horen dat je naar je lichaam moet luisteren en de angstaanjagende voorbeelden die in dit topic naar voren komen, ben je als beginnende loper sneller onzeker. Denk ik.
En aan de andere kant, als de 'geblesseerde' denkt dat hij/zij rust moet nemen dan zal dat zo wezen..wij kunnen hun 'lichaam niet voelen'
Allleen was het volgens mij niet, voordat men begon te lopen, dat iedereen bij elke blauwe plek of verzwikte enkel direkt naar de traumazalf greeep'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk dat die inschatting best moeilijk is, als beginnende loper. Je wil een pijntje niet opblazen tot iets te groots, maar ook niet verwaarlozen en vervolgens met een flinke blessure zitten.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
naar je lichaam luisteren betekent ook herkennen als het een wat minder serieus pijntje is.
En aan de andere kant, als de 'geblesseerde' denkt dat hij/zij rust moet nemen dan zal dat zo wezen..wij kunnen hun 'lichaam niet voelen'
Soms weet je ook gewoon niet wat je voelt en (dus) wat je ermee moet. Daar komt in mijn geval dan de tweestrijd vandaan.Ik kan hierin alleen voor mezelf spreken, maar daarin is voor mij niets verandert. Ik smeer nu bijna niets (ja perskindol vrijdag, omdat ik een proefmonster had en het wel eens wilde proberen) en voorheen ook pas als de pijn langer dan x dagen aanhield. En vaak ook pas als m'n vader aangeeft: joh, probeer dat anders eens!quote:Allleen was het volgens mij niet, voordat men begon te lopen, dat iedereen bij elke blauwe plek of verzwikte enkel direkt naar de traumazalf greeep♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Naar huis!
Komende dagen rustig aan want nog niet alles is zoals het bij mij normaal is (wat dus al afwijkt) maar ik zie mezelf woensdag als het zo doorgaat wel weer rustig even wat lopen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Wat fijn!!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Komende dagen rustig aan want nog niet alles is zoals het bij mij normaal is (wat dus al afwijkt) maar ik zie mezelf woensdag als het zo doorgaat wel weer rustig even wat lopen
Fijn! Lekker hoor.,quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Komende dagen rustig aan want nog niet alles is zoals het bij mij normaal is (wat dus al afwijkt) maar ik zie mezelf woensdag als het zo doorgaat wel weer rustig even wat lopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Komende dagen rustig aan want nog niet alles is zoals het bij mij normaal is (wat dus al afwijkt) maar ik zie mezelf woensdag als het zo doorgaat wel weer rustig even wat lopengoed nieuws!
Nou, ik ga de kleine (hometrainer) ophalenHopelijk past hij in de auto
Tot vanavond
Ben benieuwd hoe 'ie bevalt!!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:33 schreef Maraca het volgende:
Nou, ik ga de kleine (hometrainer) ophalenHopelijk past hij in de auto
Tot vanavond
![]()
Tot later![]()
Top!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Komende dagen rustig aan want nog niet alles is zoals het bij mij normaal is (wat dus al afwijkt) maar ik zie mezelf woensdag als het zo doorgaat wel weer rustig even wat lopen![]()
Lekker!!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:38 schreef mosselmossel het volgende:
Ontbeten met beschuitjes met aardbeiEn melk. Nu aan de koffie
Ik leef even op water, in afwachting van het voldoende opgeladen zijn van m'n telefoon. Het is hier nu zulk mooi weer dat ik meteen zin heb om te gaan lopen
En ergens wel gunstig, zo "vroeg". Ik moet langs een winkelcentrum en voel me daar altijd nogal aangestaard worden![]()
Op zondag gaat de appie om 12 uur open, dus als ik er dan voorbij ben kan ik gewoon rustig lopen
*kijkt naar buiten. trekt loopkleding aan *
en up up and away!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ik ga ook vanmiddag! Loopje met versnellingen enzo. Kijken of mijn garmin het nu wel fikst.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ben nu een tijdje aan het kijken naar een loopgroep in de buurt, en ondanks dat de trainingstijden doordeweeks niet ideaal zijn overweeg ik om eens een kijkje te nemen bij deze groep:
http://www.hardlopenisleuk.nl/
De loopgroep in Utrecht start vanuit de RW en dat is voor mij nog geen 10 minuten fietsen. Zal ze eens bellen of mailen om te vragen of het mogelijk is om (tegen een zacht prijsje) 2 of 3 keer mee te trainen om te zien of het iets voor me is, voordat ik me inschrijf.
Kosten vallen me best mee en vind het fijn dat ik ook per maand kan betalen. Dan ben je natuurlijk wel meer geld kwijt dan bij een jaarinschrijving, maar als ik het toch niets vind ben ik tenminste niet meteen een jaarcontributie kwijt.
Voor ¤ 16,50 per maand mag je max 2 keer per week meetrainen met de groep. Da's best schappelijk, toch?
Coolquote:Op zondag 15 juli 2012 10:45 schreef Yuki het volgende:
Ben nu een tijdje aan het kijken naar een loopgroep in de buurt, en ondanks dat de trainingstijden doordeweeks niet ideaal zijn overweeg ik om eens een kijkje te nemen bij deze groep:
http://www.hardlopenisleuk.nl/
De loopgroep in Utrecht start vanuit de RW en dat is voor mij nog geen 10 minuten fietsen. Zal ze eens bellen of mailen om te vragen of het mogelijk is om (tegen een zacht prijsje) 2 of 3 keer mee te trainen om te zien of het iets voor me is, voordat ik me inschrijf.
Kosten vallen me best mee en vind het fijn dat ik ook per maand kan betalen. Dan ben je natuurlijk wel meer geld kwijt dan bij een jaarinschrijving, maar als ik het toch niets vind ben ik tenminste niet meteen een jaarcontributie kwijt.
Voor ¤ 16,50 per maand mag je max 2 keer per week meetrainen met de groep. Da's best schappelijk, toch?.
Weet je zeker dat je er elke maand van afkunt als je per maand betaalt? Bij de meeste loopgroepen mag je een maand gratis meetrainen.Niet meer actief op Fok!![]()
Vorige keer was ook al een loopje met versnellingen toch? Zou je dan dit keer niet beter een duurloopje kunnen doen?quote:Op zondag 15 juli 2012 10:41 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ga ook vanmiddag! Loopje met versnellingen enzo. Kijken of mijn garmin het nu wel fikst.
Ik ga van tevoren sowieso even informeren. Als ik er sowieso een (half) jaar aan vast zit, dan zal de drempel groter zijn om me daadwerkelijk in te schrijven. Maar aan de andere kant... Als ik idd bijvoorbeeld een maand mee mag trainen zonder ergens aan vast te zitten (en al zou ik dan moeten betalen voor die ene maand; no problem) dan kan ik best inschatten of het iets voor me is en of ik me dan voor een (half) jaar wil vastleggen.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Cool.
Weet je zeker dat je er elke maand van afkunt als je per maand betaalt? Bij de meeste loopgroepen mag je een maand gratis meetrainen.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Rondje wezen rennen met het hardloophorloge-met-hartslagmeter van mijn liefste.
Nu heb ik een lelijke schuurplek onder m'n tieten.
1 6:08.8
2 5:43.6
3 5:35.6
4 5:46.7
5 5:43.0
6 5:32.8
7 5:30.2
8 5:23.2
9 5:24.8
10 5:41.3
11 5:46.2
12 5:42.9
13 5:37.7
14 5:38.3
15 5:40.6
16 5:47.1
17 5:34.1
18 5:36.7
19 5:24.9
20 5:21.3
21 5:22.7
22 1:07.7
Gem. HS: 168 bpm
Max. HS: 188 bpm
Afstand: 21.22 km
Tijd: 1:59:10
Gem. tempo: 5:37 min/km
Winst hoogte: 42 mik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Volgens mij kun je overal wel een aantal keren meetrainen zonder ergens aan vast te zitten, hetzij gratis, hetzij tegen een zacht tariefquote:Op zondag 15 juli 2012 10:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik ga van tevoren sowieso even informeren. Als ik er sowieso een (half) jaar aan vast zit, dan zal de drempel groter zijn om me daadwerkelijk in te schrijven. Maar aan de andere kant... Als ik idd bijvoorbeeld een maand mee mag trainen zonder ergens aan vast te zitten (en al zou ik dan moeten betalen voor die ene maand; no problem) dan kan ik best inschatten of het iets voor me is en of ik me dan voor een (half) jaar wil vastleggen..
Leuk hoor!
Bah al 3 dagen niet gelopen. Ben niet echt ziek maar gewoon niet fit! donderdag een poging gewaagd en het ging voor geen meter, kon nog geen 500 meter vooruit komen. Dus vandaag even een rustig dagje gepland, veel fruit eten en op tijd naar bed.
Hopelijk kan ik dan morgen weer eens een paar km eruit tikken!What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?![]()
Vorige keer was een dl van 10 kilometer. De keer daarvoor wilde ik versnellingen doen, maar had ik was instellingen verkeerd gezet, dus kwam het er niet van. Geen zin heel de tijd op dat horloge te kijken, dus werd het een vlotte duurloop.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vorige keer was ook al een loopje met versnellingen toch? Zou je dan dit keer niet beter een duurloopje kunnen doen?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Preciesquote:Op zondag 15 juli 2012 10:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je overal wel een aantal keren meetrainen zonder ergens aan vast te zitten, hetzij gratis, hetzij tegen een zacht tarief.
Leuk hoor!Ben benieuwd wat eruit gaat komen!
Zal ik ze volgende keer vasthouden? Mijn handen schuren minder dan zo'n bh-band.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:52 schreef sigme het volgende:
lekker gelopen
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zal ik ze volgende keer vasthouden? Mijn handen schuren minder dan zo'n bh-band.
lekker gelopen!
Sjonge jongequote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zal ik ze volgende keer vasthouden? Mijn handen schuren minder dan zo'n bh-band.
lekker gelopen.
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Ja doei.![]()
Heb ik ook een keer gehad, dat is niet fijn!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:52 schreef sigme het volgende:
1 6:08.8
2 5:43.6
3 5:35.6
4 5:46.7
5 5:43.0
6 5:32.8
7 5:30.2
8 5:23.2
9 5:24.8
10 5:41.3
11 5:46.2
12 5:42.9
13 5:37.7
14 5:38.3
15 5:40.6
16 5:47.1
17 5:34.1
18 5:36.7
19 5:24.9
20 5:21.3
21 5:22.7
22 1:07.7
Gem. HS: 168 bpm
Max. HS: 188 bpm
Afstand: 21.22 km
Tijd: 1:59:10
Gem. tempo: 5:37 min/km
Winst hoogte: 42 m
meestal helpt wat contactgel het schuren een beetje tegen te gaan.What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?![]()
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
lekker gelopen
Kan je dat 21 km volhouden?ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Ik weet niet wat de normale prijzen zijn, vind 2 keer beetje weinig Yuki
Net weer thuisles 11 van zwoele Evy ging goed. Het was lekker weer met korte mouwen. Zag een mooie blonde dame tegemoet lopen die had haar jasje om de middel
.
Ging spontaan lachen van het mooie weer. Zie je mij met zo'nface voorbij lopen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
16,50 per maand = ongeveer 4 euro per week. Daarvoor mag je 2 keer trainen, dus 2 euro per keer. Valt wel mee toch, voor trainingen van 1,5 uur?quote:Op zondag 15 juli 2012 11:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik weet niet wat de normale prijzen zijn, vind 2 keer beetje weinig Yuki♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik moest lachen. Ik zie echt zo'n lachende mossel met rood shirtje de 20 km doenquote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
lekker gelopen
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Spotprijsje vind ik 't!quote:Op zondag 15 juli 2012 11:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
16,50 per maand = ongeveer 4 euro per week. Daarvoor mag je 2 keer trainen, dus 2 euro per keer. Valt wel mee toch, voor trainingen van 1,5 uur?
Ik zou naar de sportschool, maar werd net wakker met een grooooot probleemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
Als je zo bekijkt valt het mee inderdaadquote:Op zondag 15 juli 2012 11:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
16,50 per maand = ongeveer 4 euro per week. Daarvoor mag je 2 keer trainen, dus 2 euro per keer. Valt wel mee toch, voor trainingen van 1,5 uur?.
Krijg je dan ook boekjes? Van die boekjes met laatste nieuws.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
quote:Op zondag 15 juli 2012 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Spotprijsje vind ik 't!
Ik zou naar de sportschool, maar werd net wakker met een grooooot probleemPrecies!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kind, wat vervelendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik wil ooit nog een mountainbike, een motor, GoPro HD Camera, een Garmin..
Zoveel te willen en zo weinig te makken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Geeeeeen ideequote:Op zondag 15 juli 2012 11:19 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Als je zo bekijkt valt het mee inderdaad.
Krijg je dan ook boekjes? Van die boekjes met laatste nieuws.
Ik ben lopen
quote:Op zondag 15 juli 2012 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Spotprijsje vind ik 't!
Ik zou naar de sportschool, maar werd net wakker met een grooooot probleemAh gossieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Daar maar eens mee beginnen dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 11:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil ooit nog een baan, een mountainbike, een motor, GoPro HD Camera, een Garmin..
Zoveel te willen en zo weinig te makken.
.
Loopze Yuki!![]()
Wij gaan zo deze in de GPS laden:
http://www.walkingbritain.co.uk/walks/walks/walk_a/2906/
14km ongeveer
Ja doei.![]()
De loopgroep waar ik bij zou gaan in Den Haag is 120 euro per jaar, dus tientje per maand voor drie keer lopen, die in Hilversum is 130 per jaar, kan alleen niet vinden hoe vaak je dan traint.
Volgens mij betalen YUR en GotC nog veel meer, maar ik weet zo even niet meer hoeveel.Niet meer actief op Fok!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: