abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114214527
Zo maar 's op bed. Even goed uitrusten en morgen naar de sportschool, ook maar 's kijken of daar iemand is die advies kan geven; 't is meestal wel rustig op de zondagmiddag, dus nu ook maar hopen dat er iemand is die me verder kan helpen.

:W loopze rd!
Ja doei.
  zondag 15 juli 2012 @ 00:09:22 #227
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_114214640
dank je Moblo...het is in ieder geval lekker loopweer
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 15 juli 2012 @ 00:17:58 #228
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_114214912
RD, ik heb de link al gepost maar dit is een interessant verhaal van Koen Raymaekers die sinds kort zijn looptechniek heeft veranderd van een haklanding naar een middenvoets/voorvoetlanding:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3240513/2012/04/14/Op-oude-dag-naar-184-passen.dhtml
  zondag 15 juli 2012 @ 00:37:42 #229
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_114215665
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:17 schreef Ach3r0n het volgende:
RD, ik heb de link al gepost maar dit is een interessant verhaal van Koen Raymaekers die sinds kort zijn looptechniek heeft veranderd van een haklanding naar een middenvoets/voorvoetlanding:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3240513/2012/04/14/Op-oude-dag-naar-184-passen.dhtml
ik heb er tijdens je eerste post een beetje over heen gelezen maar zal het vanmiddag eens bekijken.
bedankt alvast

-edit- mooi helder en eenvoudig geschreven stuk !!

[ Bericht 3% gewijzigd door rechtsedirecte op 15-07-2012 03:22:52 ]
  zondag 15 juli 2012 @ 07:20:49 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220267
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Iedereen gaat weer anders met pijntjes om. Ik heb het idee dat jij niet zo snel loopt te klagen en ook niet snel naar een huisarts gaat. Ik zelf ook niet.

Zelf heb ik ook pijntjes tijdens of na het lopen af en toe. De een wat lastiger dan de andere. Ik heb wel het idee dat er eigenlijk door een hoop hier te hard wordt getraind eigenlijk.
eens @ dat laatste. Maar ja, wordt dat niet ook aangemoedigd hier door massaal te jompelen als iemand weer een snelheidsrecord heeft gebroken, ook al doet ie dat drie keer per week, en door "volgende keer gaat het vast weer beter" te posten als de gewenste snelheid een keer niet gehaald is. Wat mij betreft mogen we daar wel meer feedback op geven. Je bent namelijk ook goed bezig als je lekker gelopen hebt en géén snelheids- of afstandsrecord hebt gebroken :).

Goeiemorgen! Lekker zonnetje hier!

[ Bericht 0% gewijzigd door Viking84 op 15-07-2012 07:42:45 ]
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 juli 2012 @ 07:22:32 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220270
Verder is het idd opvallend hoeveel blessures hier ineens zijn, dus dat ondersteunt het punt van TWC wel.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zondag 15 juli 2012 @ 07:40:45 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_114220305
:W

Hier geen lopen vandaag, maar een dagje naar Duitsland :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 juli 2012 @ 07:54:51 #233
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_114220358
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 07:22 schreef Viking84 het volgende:
Verder is het idd opvallend hoeveel blessures hier ineens zijn, dus dat ondersteunt het punt van TWC wel.
ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.
Ik blijf er bij dat sommige mensen gewoon 'te veel' achter een pijntje zoeken en misschien soms wel wat te voorzichtig zijn.
  zondag 15 juli 2012 @ 07:55:49 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220361
Straks zwemmen! *O*

Dat is dan voor het eerst :@. Eerder niet geweest, want ik was moe. Dat is meteen het probleem: ik kan niet zwemmen wanneer ik dat wil, ik moet ernaartoe fietsen... dat is toch een extra drempel die je moet nemen, een drempel die ik niet heb bij hardlopen en de sportschool (al had dat laatste ook gekund als ik er niet langskwam op weg naar huis).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 juli 2012 @ 08:00:51 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220374
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.
Ik blijf er bij dat sommige mensen gewoon 'te veel' achter een pijntje zoeken en misschien soms wel wat te voorzichtig zijn.
Mja, er werd tegen mij ook gezegd dat ik er niet te veel achter moest zoeken en dat pijntjes normaal zijn. Als ik niet toch het zekere voor het onzekere had genomen had ik nu een stressfractuur gehad ipv 'alleen maar' MTSS.

Als je steeds een pijntje op dezelfde plek voelt, dan is dat imho wel een reden om er iets mee te doen. Leren welke pijntjes je wel en niet moet negeren hoort ook bij het leren hardlopen :). Ik heb ook wel eens een pijntje gehad, en ook wel eens een behoorlijk pittig pijntje, maar nooit twee keer achter elkaar op dezelfde plek (muv mn rechterscheen dan, maar daar had ik ook eerder iets aan moeten doen). Als je, zoals Nero, een week als Piet Piraat door de straten gaat, en als je, zoals Maraca, niet eens pijnvrij kunt wandelen, dan is het advies natuurlijk níet om er maar gewoon doorheen te lopen. Just my 2 cents :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 juli 2012 @ 08:04:52 #236
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_114220382
Wat betreft de voorbeelden die je geeft, Marca en Nero,daar heb je gelijk in Vik maar ik lees ook wel eens posts waarvan ik denk:

pi_114220384
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dat zeg je heel goed rustig. Er zijn er hier zat die eigenlijk altijd op wedstrijdtempo lopen. Ook de intervals lopen ze waarschijnlijk te hard. Daar maak ik me zelf het meest schuldig aan vermoed ik. Binnenkort mijn interval eens ander aan gaan pakken.

Je hebt zeker gelijk hoor dat sommige mensen te veel achter pijntjes zoeken. Maar zo zit iedereen weer anders in elkaar. Zelf kom ik eigenlijk nooit bij de dokter en dat zou mij best weleens mijn leven kunnen kosten op den duur, als dat ene kankarbultje net te laat wordt ontdekt. Dan liever iemand die iets vaker gaat. Maar dat moet je inderdaad niet overdrijven.
  zondag 15 juli 2012 @ 08:06:13 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220386
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat betreft de voorbeelden die je geeft, Marca en Nero,daar heb je gelijk in Vik maar ik lees ook wel eens posts waarvan ik denk:

[ afbeelding ]
Ook weer waar :).
Niet meer actief op Fok!
pi_114220391
Overigens er zit een scheet dwars is het nu wel verstandig om te gaan lopen? O~)
  zondag 15 juli 2012 @ 08:08:53 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220395
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat zeg je heel goed rustig. Er zijn er hier zat die eigenlijk altijd op wedstrijdtempo lopen. Ook de intervals lopen ze waarschijnlijk te hard. Daar maak ik me zelf het meest schuldig aan vermoed ik. Binnenkort mijn interval eens ander aan gaan pakken.

Je hebt zeker gelijk hoor dat sommige mensen te veel achter pijntjes zoeken. Maar zo zit iedereen weer anders in elkaar. Zelf kom ik eigenlijk nooit bij de dokter en dat zou mij best weleens mijn leven kunnen kosten op den duur, als dat ene kankarbultje net te laat wordt ontdekt. Dan liever iemand die iets vaker gaat. Maar dat moet je inderdaad niet overdrijven.
Zwaait :W. Ik wilde eigenlijk dat dat eens tegen mij gezegd was, dat het efficiënter trainen is als je niet elke keer voluit gaat. Maar goed, misschien is het wel gezegd en wilde ik het niet horen :'). Maar ik zie dat soort opmerkingen ook nu niet richting mensen die hetzelfde doen als ik deed.
Niet meer actief op Fok!
pi_114220401
Morning :) volgens mij is dat wel eens genoemd hoor Vik maar je lijkt nogal te neigen naar eigenwijs zijn ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_114220409
En ik vind het ook opvallend hoeveel blessureverhalen ik hier lees. Ik heb echt zelden pijntjes dus snap niet zo goed waarom anderen wel eigenlijk?

Eniewee ik hoop vandaag ontslagen te worden uit het ziekenhuis dus dan kan ik volgende week weer ergens rustig lopen. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 15 juli 2012 @ 08:16:34 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220421
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:10 schreef DarkElf het volgende:
Morning :) volgens mij is dat wel eens genoemd hoor Vik maar je lijkt nogal te neigen naar eigenwijs zijn ;)
Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.
Toen ik dit punt in het boek van Honselaar las, ben ik het onmiddellijk anders gaan doen. Ik heb in de maand tussen het lezen van het boek en het helemaal stoppen met lopen maar één training op wedstrijdtempo gedaan, de rest waren superrustige duurloopjes :).
Niet meer actief op Fok!
pi_114220422
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zwaait :W. Ik wilde eigenlijk dat dat eens tegen mij gezegd was, dat het efficiënter trainen is als je niet elke keer voluit gaat. Maar goed, misschien is het wel gezegd en wilde ik het niet horen :'). Maar ik zie dat soort opmerkingen ook nu niet richting mensen die hetzelfde doen als ik deed.
Ik wil dit soortbdingen best zeggen er wordt alleen meestal niet geluisterd ze weten het allemaal beter en zijn superman. Mensen die trainen voor de hm en dan denken dat 15 km in training meer dan zat is. Tuurlijk kan het, maar verstandig nee.

Iedereen maakt fouten hier bij het lopen. Zelfs RD en andere ervaren lopers. Her mooie van dit topic is dat iedereen daar lering uit kan trekken en zelf die fout dan niet hoeft te maken.
pi_114220431
Zo en nu ga ik even kijken of jumparound op de heide aan het spelen is. Ben in het oranje vandaag.
  zondag 15 juli 2012 @ 08:20:55 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114220439
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik wil dit soortbdingen best zeggen er wordt alleen meestal niet geluisterd ze weten het allemaal beter en zijn superman. Mensen die trainen voor de hm en dan denken dat 15 km in training meer dan zat is. Tuurlijk kan het, maar verstandig nee.

Iedereen maakt fouten hier bij het lopen. Zelfs RD en andere ervaren lopers. Her mooie van dit topic is dat iedereen daar lering uit kan trekken en zelf die fout dan niet hoeft te maken.
@ dat laatste: ik weet niet of dat wel zo werkt :P. Veel mensen moeten toch eerst zelf de fout maken voordat ze een pas op de plaats doen :P. Ik wel iig.

Veel mensen willen toch altijd harder, beter en sneller en bij een rustig duurloopje gebeurt dat niet, terwijl rustige duurloopjes ook nodig zijn om beter te worden.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 juli 2012 @ 08:53:53 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
  zondag 15 juli 2012 @ 09:03:29 #248
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_114220630
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.

deze quote is voldoende argumentatie ;)
  zondag 15 juli 2012 @ 09:42:32 #249
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_114220933
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Toen ik dit punt in het boek van Honselaar las, ben ik het onmiddellijk anders gaan doen. Ik heb in de maand tussen het lezen van het boek en het helemaal stoppen met lopen maar één training op wedstrijdtempo gedaan, de rest waren superrustige duurloopjes :).
Het is gezegd, meerdere malen. Denk zelfs met verwijzingen naar dhr H. Onselaar.

@justmattie creatine werkt, daar is de wetenschap het zelfs over eens.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 15 juli 2012 @ 09:44:32 #250
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114220946
Even een andere kant aan het pijntjes-verhaal: er zitten hier een hoop beginners. Zeker nu; zat mensen die nog maar 2-3 maanden meeposten. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal in t begin van je "loopcarrière" erg voorzichtig bent met pijntjes. Zeker als je hier doorlopend leest dat je moet luisteren naar je lichaam en voorbeelden ziet als Maraca die van de ene op de andere dag is uitgevallen.

Ik klaag nu ook een week over pijntjes en dat doe ik omdat ik er verdomd onzeker over ben. Ik heb ooit, toen ik begon met lopen, een vreselijke knieblessure opgelopen waardoor ik maanden niet heb kunnen trainen. Ik kon toen een periode zelfs geen trappen lopen, omdat het te veel pijn deed. En de klachten aan m'n knieën zijn later, weliswaar lichter, ook wel eens teruggekomen. Nu ik na een goede 2 maanden pijnloos trainen ineens pijntjes krijg aan knieën en enkels, ben ik als de dood om weer maandenlang uit te vallen.

En dan volgt er een innerlijke tweestrijd. Argumenten vóór (pijn is niet constant, in hevigheid (nog) niet te vergelijken met jaren geleden, trainingsdoel dat ik wil halen op datum x) en tegen het lopen (angst voor een heftige en langdurige blessure). Het is pijn in/bij m'n gewrichten en dat vind ik eng. Een spiertje in mn boven of onderbeen dat 2 dagen gevoelig is, is een stuk minder spannend en zal je me dus niet over horen.

Die tweestrijd spreek ik hier uit, omdat ik dacht dat dit topic ook voor dat soort zaken is. En ik denk dat er meer beginnende lopers met mij zijn die simpelweg niet weten wat ze met een pijntje aan moeten en er daarom hier over praten.
Het zijn er nu wel opvallend veel, dat ben ik met jullie eens. Maar de overmatige alertheid is wel te verklaren denk ik. Er zal niet bij iedereen een blessurehistorie achter zitten zoals bij mij, maar ook door het continu horen dat je naar je lichaam moet luisteren en de angstaanjagende voorbeelden die in dit topic naar voren komen, ben je als beginnende loper sneller onzeker. Denk ik.

[ Bericht 18% gewijzigd door Yuki op 15-07-2012 10:01:26 ]
♥ || Baby catcher in training || ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')