quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:39 schreef Yuki het volgende:
M'n vader heeft 'm helemaal gelopen!
Tijd op 42.195 m = 3:47:40.
13 min 6 seconden gedaan over de laatste 2.12 km
Ik sta 39ste op het momentquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:39 schreef Viking84 het volgende:
Grappig: als je het Endomondo leaderboard bekijkt zie je ineens mensen staan waarvan je denkt: hee, waar zijn die gebleven?.
Er kan natuurlijk altijd iets misgaan bij het kopen van een schoen, maar normaal gesproken moet een medewerker van een runshop een prima tot goed advies kunnen geven. Zeker met video beelden kan je goed bepalen of een bepaalde schoen wel goed voor je lichaam is (zelf voel je dit ook al snel aan).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:42 schreef Ach3r0n het volgende:
Nog even reageren op de opmerking dat je perse schoenen moet laten aanmeten omdat je anders blessures zou krijgen. Hier kan ik me totaal niet in vinden, ik heb ook al verhalen gezien dat lopers met advies van de winkel ook met verkeerde schoenen op pad werden gestuurd.
Van belang is dat je schoenen goed moeten passen en dat je niets voelt bij het afwikkelen van de voet. Natuurlijk kan je het advies van de verkoper gebruiken om sneller de juiste schoen te vinden, maar de uiteindelijke beslissing moet je toch echt zelf maken.
Van Kluizenaar vind ik het goed dat hij nu versneld op zoek gaat naar nieuwe schoenen. Niet iedereen vind het fijn om naar de winkel te gaan en het voordeel van Zalando is dan ook nog dat je gratis kan ruilen.
Maar juist als je wat zwaarder bent lijkt het me geen kwaad te kunnen om naar een speciaalzaak te gaan. Je gewrichten krijgen dan toch ook extra zware klappen te verduren.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:42 schreef Ach3r0n het volgende:
Nog even reageren op de opmerking dat je perse schoenen moet laten aanmeten omdat je anders blessures zou krijgen. Hier kan ik me totaal niet in vinden, ik heb ook al verhalen gezien dat lopers met advies van de winkel ook met verkeerde schoenen op pad werden gestuurd.
Van belang is dat je schoenen goed moeten passen en dat je niets voelt bij het afwikkelen van de voet. Natuurlijk kan je het advies van de verkoper gebruiken om sneller de juiste schoen te vinden, maar de uiteindelijke beslissing moet je toch echt zelf maken.
Van Kluizenaar vind ik het goed dat hij nu versneld op zoek gaat naar nieuwe schoenen. Niet iedereen vind het fijn om naar de winkel te gaan en het voordeel van Zalando is dan ook nog dat je gratis kan ruilen.
Maar woog jij 100+ kilo? Want dat geeft wel een flink verschil... Als je bij iedere stap zo'n 350 kilo op je gewrichten krijgt, dan wil je écht wel goede demping hebben. En demping die past bij JOUW loopstijl. Heb je met zo'n gewicht bijvoorbeeld last van overpronatie, dan wil je wel een schoen die dat tegengaat en die zou ik dus nooit op Zalando uitzoeken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:59 schreef Ach3r0n het volgende:
Als je net begint met hardlopen moet je nog een goede loophouding ontwikkelen. Ik ben begonnen met de haklanding, mede vanwege het voetballen van vroeger. Als ik op dat moment een loopanalyse had gedaan was mij geadviseerd een schoen gericht op de haklanding met waarschijnlijk veel demping. Echter heb ik dat niet gedaan en heb zelf besloten een neutrale schoen te nemen zonder veel demping waar ik tot nu toe veel plezier van heb. Mijn voeten zijn sterker geworden en inmiddels ben ik over op een voorvoetslanding wat veel natuurlijker voelt.
Ze is op vakantie sinds vanmorgenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
GotC! Waar ben je???
Heupblessureboksvraag!!!Wil asap weer rennen en kan wel wat van jouw sportclubpro-tips gebruiken om dat veilig te doen
smsen! Of whatsappen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
GotC! Waar ben je???
Heupblessureboksvraag!!!Wil asap weer rennen en kan wel wat van jouw sportclubpro-tips gebruiken om dat veilig te doen
Je moet dat ook maar net kunnen natuurlijk. Ik zou juist een beginner laten lopen hoe hij loopt (hooguit de basis aanpassing qua loopstijl ), maar voor de rest normale schoenen die bij hem passen en hem een aantal maanden laten lopen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:59 schreef Ach3r0n het volgende:
Als je net begint met hardlopen moet je nog een goede loophouding ontwikkelen. Ik ben begonnen met de haklanding, mede vanwege het voetballen van vroeger. Als ik op dat moment een loopanalyse had gedaan was mij geadviseerd een schoen gericht op de haklanding met waarschijnlijk veel demping. Echter heb ik dat niet gedaan en heb zelf besloten een neutrale schoen te nemen zonder veel demping waar ik tot nu toe veel plezier van heb. Mijn voeten zijn sterker geworden en inmiddels ben ik over op een voorvoetslanding wat veel natuurlijker voelt.
Oh, ik dacht dat dat pas morgen ofzo was!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ze is op vakantie sinds vanmorgen
Wel in NL, dus misschien dat ze mobiel nog online komt...
Waarom zou een beginner niet naar een speciaalzaak gaan om goed advies te krijgen over schoenen, trainingen en van alles en nog wat?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:07 schreef Ach3r0n het volgende:
De meeste hardloopschoenen zijn ook niet gemaakt om meer dan 80 KG te kunnen verwerken. Maar als Zalando toevallig schoenen heeft specifiek op de groep zwaardere lopers is het toch geen probleem om er een paar uit dat rijtje te proberen?
Zalando accepteert geen retour van schoenen die gebruikt zijn, goede hardloopzaken wel. Daar kun je een paar weken later nog terugkomen als je schoenen toch niet bevallen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:07 schreef Ach3r0n het volgende:
De meeste hardloopschoenen zijn ook niet gemaakt om meer dan 80 KG te kunnen verwerken. Maar als Zalando toevallig schoenen heeft specifiek op de groep zwaardere lopers is het toch geen probleem om er een paar uit dat rijtje te proberen?
Ze verheugde zich op een vakantie zonder Fok!/internet, dus denk het nietquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ze is op vakantie sinds vanmorgen
Wel in NL, dus misschien dat ze mobiel nog online komt...
Dit. Echt het beste om er een deskundige naar te laten kijken. Loop naar Run2Day, Runnerworld, Hardloopshop en je kan gewoon je schoenen ruilen als ze niet goed afwikkelen nadat er een loopanalyse is uitgevoerd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zalando accepteert geen retour van schoenen die gebruikt zijn, goede hardloopzaken wel. Daar kun je een paar weken later nog terugkomen als je schoenen toch niet bevallen.
Dit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit. Echt het beste om er een deskundige naar te laten kijken. Loop naar Run2Day, Runnerworld, Hardloopshop en je kan gewoon je schoenen ruilen als ze niet goed afwikkelen nadat er een loopanalyse is uitgevoerd.
Je hebt ook nog de wet kopen op afstand waardoor je zonder opgaaf van redenen spullen kan terug sturen. Als je voorzichtig bent slijten je schoenen echt niet als je een kort rondje op straat gaat lopen. Moet je ze alleen even schoonmaken na afloop voordat je ze weer in de doos stopt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zalando accepteert geen retour van schoenen die gebruikt zijn, goede hardloopzaken wel. Daar kun je een paar weken later nog terugkomen als je schoenen toch niet bevallen.
"Voorzichtig" lopen is dus niet lopen zoals je écht op die schoenen hoort te lopen en biedt dus geen compleet en dus goed beeld.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:26 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de wet kopen op afstand waar je zonder opgaaf van redenen spullen kan terug sturen. Als je voorzichtig bent slijten je schoenen echt niet als je een kort rondje op straat gaat lopen. Moet je ze alleen even schoonmaken na afloop voordat je ze weer in de doos stopt.
Als je na een paar weken pas klachten krijgt is het vaak niet de schoen die verkeerd is, maar is het eerder overbelasting door te snel willen opbouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |