Hm, true. Ik was ook al op zoek naar dat ene pijntjes en kwaaltjes van hardlopen topic, waar ik zeker van ben dat dat er geweest is nog niet zo lang terug, maar ik kon hem niet meer gevonden krijgen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niet perse over jou persoonlijk hoor Nero maar meer over het algemeen, ik lees bijna alleen nog maar over ziek en zeer hier
Iedereen gaat weer anders met pijntjes om. Ik heb het idee dat jij niet zo snel loopt te klagen en ook niet snel naar een huisarts gaat. Ik zelf ook niet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja maar ik heb soms een beetje het gevoel dat elk pijntje wel heel erg breed uitgemeten wordt hier
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja maar ik heb soms een beetje het gevoel dat elk pijntje wel heel erg breed uitgemeten wordt hier
Dat klopt maar ik ben van mening dat dit wat meer naar de waarheid ruikt:quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:20 schreef Jumparound het volgende:
Gelukkig is dit ook het topic voor beginners, die zullen meer 'pijntjes' opdoen omdat ze, echtwaar, beginners zijn.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:22 schreef henkde_j het volgende:
Om verder te komen moet je nu eenmaal zo nu en dan even doorbijten. Grenzen opzoeken en verleggen hoort bij sport imho
Ik heb ook vaak dat ik denk dat ik niet meer kan, dat het niet lekker gaat. Maar 9 van de 10 keer weet ik mij er toe zetten om toch even door te bijten. Vaak merk ik dan dat het op een gegeven moment weer makkelijker wordt. En achteraf geeft dit veel meer voldoeningquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:28 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik ben van mening dat dit wat meer naar de waarheid ruikt:
[..]
Je moet eerst pijn lijden voordat je pijn kan herkennen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het zou alleen zo jammer zijn dat je hem niet kan lopen omdat je net dat ene pijntje net serieus hebt genomen en een forse blessure hebt opgelopen wat door een weekje rust opgelost had kunnen zijn.
Nou ja ik bedoel maar. Laatst zaten m'n benen en mijn rug enorm vast. En toch mijn eerste 5km gelopen. Doorbijten is goed, maar dan moet je lichaam wel kennen. Ik denk dat een boel beginnende hardlopers nog nooit op deze manier hebben hardgelopen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:34 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak dat ik denk dat ik niet meer kan, dat het niet lekker gaat. Maar 9 van de 10 keer weet ik mij er toe zetten om toch even door te bijten. Vaak merk ik dan dat het op een gegeven moment weer makkelijker wordt. En achteraf geeft dit veel meer voldoening
Tsja, je moet de pijntjes herkennen. Over het algemeen weet ik dat bij mij spierkrampjes en buikpijntjes vaak wel overgaan. Vooral pijn in de schouders is irritant. Maar trekt ook vaak snel wegquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:38 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoel maar. Laatst zaten m'n benen en mijn rug enorm vast. En toch mijn eerste 5km gelopen. Doorbijten is goed, maar dan moet je lichaam wel kennen. Ik denk dat een boel beginnende hardlopers nog nooit op deze manier hebben hardgelopen.
En als je dan van die horror verhalen leest zou ik denk ik ook wel schrikken en bij elk pijntje gaan denken van: ho stop dit is een blessure
Eeh.. neequote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch wel de Zweedse versie hoop ik?
Helemaal met je eens. Volgens mij lopen ook veel niet omdat ze het leuk vinden/zichzelf willen uitdagen. Maar om een ander doel te bereiken (bijvoorbeeld gewicht verliezen). Dan loop je natuurlijk veel anders. En geef je natuurlijk sneller op.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
laten we een ding vooropstellen, iedereen moet natuurlijk lopen zoals zij denken dat ze moeten lopen en als ze denken dat ze rust moeten nemen, prima...
Maar ik blijf er bij dat, mede door het enorme aanbod van informatie op het internet, een hoop mensen wolven in het bos zien.
Dat, en iedereen hopt van de ene naar de andere 'overtuiging'.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
laten we een ding vooropstellen, iedereen moet natuurlijk lopen zoals zij denken dat ze moeten lopen en als ze denken dat ze rust moeten nemen, prima...
Maar ik blijf er bij dat, mede door het enorme aanbod van informatie op het internet, een hoop mensen wolven in het bos zien.
Op naar de 1.700quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier in ieder geval gestopt met regenen, zo maar even de loopschoenen aantrekken.
Volgend weekend "weekendje vrij' van lopen dus deze week nog maar wat kilometers maken
inderdaadquote:
In een jaar?quote:Op zondag 15 juli 2012 00:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaadhoop er straks weer 25 bij te kunnen tellen
en dat is volgens mij nog het 'gevaarlijkste'quote:Op zondag 15 juli 2012 00:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, en iedereen hopt van de ene naar de andere 'overtuiging'.
Niet hoppen maar lopenquote:Op zondag 15 juli 2012 00:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dat is volgens mij nog het 'gevaarlijkste'
+1quote:Op zondag 15 juli 2012 00:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dat is volgens mij nog het 'gevaarlijkste'
nee, in een loopje... zo direkt een LDL op het programmaquote:
ik heb er tijdens je eerste post een beetje over heen gelezen maar zal het vanmiddag eens bekijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:17 schreef Ach3r0n het volgende:
RD, ik heb de link al gepost maar dit is een interessant verhaal van Koen Raymaekers die sinds kort zijn looptechniek heeft veranderd van een haklanding naar een middenvoets/voorvoetlanding:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3240513/2012/04/14/Op-oude-dag-naar-184-passen.dhtml
eens @ dat laatste. Maar ja, wordt dat niet ook aangemoedigd hier door massaal te jompelen als iemand weer een snelheidsrecord heeft gebroken, ook al doet ie dat drie keer per week, en door "volgende keer gaat het vast weer beter" te posten als de gewenste snelheid een keer niet gehaald is. Wat mij betreft mogen we daar wel meer feedback op geven. Je bent namelijk ook goed bezig als je lekker gelopen hebt en géén snelheids- of afstandsrecord hebt gebrokenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Iedereen gaat weer anders met pijntjes om. Ik heb het idee dat jij niet zo snel loopt te klagen en ook niet snel naar een huisarts gaat. Ik zelf ook niet.
Zelf heb ik ook pijntjes tijdens of na het lopen af en toe. De een wat lastiger dan de andere. Ik heb wel het idee dat er eigenlijk door een hoop hier te hard wordt getraind eigenlijk.
ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:22 schreef Viking84 het volgende:
Verder is het idd opvallend hoeveel blessures hier ineens zijn, dus dat ondersteunt het punt van TWC wel.
Mja, er werd tegen mij ook gezegd dat ik er niet te veel achter moest zoeken en dat pijntjes normaal zijn. Als ik niet toch het zekere voor het onzekere had genomen had ik nu een stressfractuur gehad ipv 'alleen maar' MTSS.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.
Ik blijf er bij dat sommige mensen gewoon 'te veel' achter een pijntje zoeken en misschien soms wel wat te voorzichtig zijn.
Dat zeg je heel goed rustig. Er zijn er hier zat die eigenlijk altijd op wedstrijdtempo lopen. Ook de intervals lopen ze waarschijnlijk te hard. Daar maak ik me zelf het meest schuldig aan vermoed ik. Binnenkort mijn interval eens ander aan gaan pakken.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben het niet helemaal met TWC eens, iedereen zou hier in een rustig tempo moeten kunnen blijven trainen met een rustdag tussen iedere training.
Ik blijf er bij dat sommige mensen gewoon 'te veel' achter een pijntje zoeken en misschien soms wel wat te voorzichtig zijn.
Ook weer waarquote:Op zondag 15 juli 2012 08:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat betreft de voorbeelden die je geeft, Marca en Nero,daar heb je gelijk in Vik maar ik lees ook wel eens posts waarvan ik denk:
[ afbeelding ]
Zwaaitquote:Op zondag 15 juli 2012 08:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat zeg je heel goed rustig. Er zijn er hier zat die eigenlijk altijd op wedstrijdtempo lopen. Ook de intervals lopen ze waarschijnlijk te hard. Daar maak ik me zelf het meest schuldig aan vermoed ik. Binnenkort mijn interval eens ander aan gaan pakken.
Je hebt zeker gelijk hoor dat sommige mensen te veel achter pijntjes zoeken. Maar zo zit iedereen weer anders in elkaar. Zelf kom ik eigenlijk nooit bij de dokter en dat zou mij best weleens mijn leven kunnen kosten op den duur, als dat ene kankarbultje net te laat wordt ontdekt. Dan liever iemand die iets vaker gaat. Maar dat moet je inderdaad niet overdrijven.
Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.quote:Op zondag 15 juli 2012 08:10 schreef DarkElf het volgende:
Morningvolgens mij is dat wel eens genoemd hoor Vik maar je lijkt nogal te neigen naar eigenwijs zijn
Ik wil dit soortbdingen best zeggen er wordt alleen meestal niet geluisterd ze weten het allemaal beter en zijn superman. Mensen die trainen voor de hm en dan denken dat 15 km in training meer dan zat is. Tuurlijk kan het, maar verstandig nee.quote:Op zondag 15 juli 2012 08:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zwaait. Ik wilde eigenlijk dat dat eens tegen mij gezegd was, dat het efficiënter trainen is als je niet elke keer voluit gaat. Maar goed, misschien is het wel gezegd en wilde ik het niet horen
. Maar ik zie dat soort opmerkingen ook nu niet richting mensen die hetzelfde doen als ik deed.
@ dat laatste: ik weet niet of dat wel zo werktquote:Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik wil dit soortbdingen best zeggen er wordt alleen meestal niet geluisterd ze weten het allemaal beter en zijn superman. Mensen die trainen voor de hm en dan denken dat 15 km in training meer dan zat is. Tuurlijk kan het, maar verstandig nee.
Iedereen maakt fouten hier bij het lopen. Zelfs RD en andere ervaren lopers. Her mooie van dit topic is dat iedereen daar lering uit kan trekken en zelf die fout dan niet hoeft te maken.
deze quote is voldoende argumentatiequote:Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.
Het is gezegd, meerdere malen. Denk zelfs met verwijzingen naar dhr H. Onselaar.quote:Op zondag 15 juli 2012 08:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kan me iig niet herinneren dat er ooit een heldere argumentatie bij is gegeven, ondersteund met bronnen.
Toen ik dit punt in het boek van Honselaar las, ben ik het onmiddellijk anders gaan doen. Ik heb in de maand tussen het lezen van het boek en het helemaal stoppen met lopen maar één training op wedstrijdtempo gedaan, de rest waren superrustige duurloopjes.
Mooie routequote:Op zondag 15 juli 2012 10:13 schreef gcjoel het volgende:
Net lekker Renate les 5 gedaan!
Ging goed, lekker verschillende tempo's kunnen uitproberen.
http://www.endomondo.com/workouts/jR-t61d7UGs
En over de pijntjes, het is inderdaad zo dat er hier erg veel over geschreven wordt en ik daardoor zelf ook vaak ga twijfelen als ik iets voel. Heb verder niet echt een sportverleden dus ken mijn lichaam wat dat betreft niet zo goed. Tot nu toe gaat het denk ik goed, maar probeer toch alles een beetje op gevoel te doen,
naar je lichaam luisteren betekent ook herkennen als het een wat minder serieus pijntje is.quote:Op zondag 15 juli 2012 09:44 schreef Yuki het volgende:
maar ook door het continu horen dat je naar je lichaam moet luisteren en de angstaanjagende voorbeelden die in dit topic naar voren komen, ben je als beginnende loper sneller onzeker. Denk ik.
Ik denk dat die inschatting best moeilijk is, als beginnende loper. Je wil een pijntje niet opblazen tot iets te groots, maar ook niet verwaarlozen en vervolgens met een flinke blessure zitten.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
naar je lichaam luisteren betekent ook herkennen als het een wat minder serieus pijntje is.
En aan de andere kant, als de 'geblesseerde' denkt dat hij/zij rust moet nemen dan zal dat zo wezen..wij kunnen hun 'lichaam niet voelen'
Ik kan hierin alleen voor mezelf spreken, maar daarin is voor mij niets verandert. Ik smeer nu bijna niets (ja perskindol vrijdag, omdat ik een proefmonster had en het wel eens wilde proberen) en voorheen ook pas als de pijn langer dan x dagen aanhield. En vaak ook pas als m'n vader aangeeft: joh, probeer dat anders eens!quote:Allleen was het volgens mij niet, voordat men begon te lopen, dat iedereen bij elke blauwe plek of verzwikte enkel direkt naar de traumazalf greeep
Wat fijn!!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Komende dagen rustig aan want nog niet alles is zoals het bij mij normaal is (wat dus al afwijkt) maar ik zie mezelf woensdag als het zo doorgaat wel weer rustig even wat lopen
Fijn! Lekker hoor.,quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Komende dagen rustig aan want nog niet alles is zoals het bij mij normaal is (wat dus al afwijkt) maar ik zie mezelf woensdag als het zo doorgaat wel weer rustig even wat lopen
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Ben benieuwd hoe 'ie bevalt!!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:33 schreef Maraca het volgende:
Nou, ik ga de kleine (hometrainer) ophalenHopelijk past hij in de auto
Tot vanavond
![]()
Top!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Lekker!!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:38 schreef mosselmossel het volgende:
Ontbeten met beschuitjes met aardbeiEn melk. Nu aan de koffie
Coolquote:Op zondag 15 juli 2012 10:45 schreef Yuki het volgende:
Ben nu een tijdje aan het kijken naar een loopgroep in de buurt, en ondanks dat de trainingstijden doordeweeks niet ideaal zijn overweeg ik om eens een kijkje te nemen bij deze groep:
http://www.hardlopenisleuk.nl/
De loopgroep in Utrecht start vanuit de RW en dat is voor mij nog geen 10 minuten fietsen. Zal ze eens bellen of mailen om te vragen of het mogelijk is om (tegen een zacht prijsje) 2 of 3 keer mee te trainen om te zien of het iets voor me is, voordat ik me inschrijf.
Kosten vallen me best mee en vind het fijn dat ik ook per maand kan betalen. Dan ben je natuurlijk wel meer geld kwijt dan bij een jaarinschrijving, maar als ik het toch niets vind ben ik tenminste niet meteen een jaarcontributie kwijt.
Voor ¤ 16,50 per maand mag je max 2 keer per week meetrainen met de groep. Da's best schappelijk, toch?
Vorige keer was ook al een loopje met versnellingen toch? Zou je dan dit keer niet beter een duurloopje kunnen doen?quote:Op zondag 15 juli 2012 10:41 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ga ook vanmiddag! Loopje met versnellingen enzo. Kijken of mijn garmin het nu wel fikst.
Ik ga van tevoren sowieso even informeren. Als ik er sowieso een (half) jaar aan vast zit, dan zal de drempel groter zijn om me daadwerkelijk in te schrijven. Maar aan de andere kant... Als ik idd bijvoorbeeld een maand mee mag trainen zonder ergens aan vast te zitten (en al zou ik dan moeten betalen voor die ene maand; no problem) dan kan ik best inschatten of het iets voor me is en of ik me dan voor een (half) jaar wil vastleggen.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Cool.
Weet je zeker dat je er elke maand van afkunt als je per maand betaalt? Bij de meeste loopgroepen mag je een maand gratis meetrainen.
Volgens mij kun je overal wel een aantal keren meetrainen zonder ergens aan vast te zitten, hetzij gratis, hetzij tegen een zacht tariefquote:Op zondag 15 juli 2012 10:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik ga van tevoren sowieso even informeren. Als ik er sowieso een (half) jaar aan vast zit, dan zal de drempel groter zijn om me daadwerkelijk in te schrijven. Maar aan de andere kant... Als ik idd bijvoorbeeld een maand mee mag trainen zonder ergens aan vast te zitten (en al zou ik dan moeten betalen voor die ene maand; no problem) dan kan ik best inschatten of het iets voor me is en of ik me dan voor een (half) jaar wil vastleggen.
Vorige keer was een dl van 10 kilometer. De keer daarvoor wilde ik versnellingen doen, maar had ik was instellingen verkeerd gezet, dus kwam het er niet van. Geen zin heel de tijd op dat horloge te kijken, dus werd het een vlotte duurloop.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vorige keer was ook al een loopje met versnellingen toch? Zou je dan dit keer niet beter een duurloopje kunnen doen?
Preciesquote:Op zondag 15 juli 2012 10:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je overal wel een aantal keren meetrainen zonder ergens aan vast te zitten, hetzij gratis, hetzij tegen een zacht tarief.
Leuk hoor!
Zal ik ze volgende keer vasthouden? Mijn handen schuren minder dan zo'n bh-band.quote:Op zondag 15 juli 2012 10:52 schreef sigme het volgende:
Rondje wezen rennen met het hardloophorloge-met-hartslagmeter van mijn liefste.
Nu heb ik een lelijke schuurplek onder m'n tieten.
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zal ik ze volgende keer vasthouden? Mijn handen schuren minder dan zo'n bh-band.
lekker gelopen
Sjonge jongequote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zal ik ze volgende keer vasthouden? Mijn handen schuren minder dan zo'n bh-band.
lekker gelopen
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:29 schreef DarkElf het volgende:
Naar huis!
Heb ik ook een keer gehad, dat is niet fijn!quote:Op zondag 15 juli 2012 10:52 schreef sigme het volgende:
Rondje wezen rennen met het hardloophorloge-met-hartslagmeter van mijn liefste.
Nu heb ik een lelijke schuurplek onder m'n tieten.
1 6:08.8
2 5:43.6
3 5:35.6
4 5:46.7
5 5:43.0
6 5:32.8
7 5:30.2
8 5:23.2
9 5:24.8
10 5:41.3
11 5:46.2
12 5:42.9
13 5:37.7
14 5:38.3
15 5:40.6
16 5:47.1
17 5:34.1
18 5:36.7
19 5:24.9
20 5:21.3
21 5:22.7
22 1:07.7
Gem. HS: 168 bpm
Max. HS: 188 bpm
Afstand: 21.22 km
Tijd: 1:59:10
Gem. tempo: 5:37 min/km
Winst hoogte: 42 m
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
lekker gelopen
16,50 per maand = ongeveer 4 euro per week. Daarvoor mag je 2 keer trainen, dus 2 euro per keer. Valt wel mee toch, voor trainingen van 1,5 uur?quote:Op zondag 15 juli 2012 11:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik weet niet wat de normale prijzen zijn, vind 2 keer beetje weinig Yuki
Ik moest lachen. Ik zie echt zo'n lachende mossel met rood shirtje de 20 km doenquote:Op zondag 15 juli 2012 10:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
lekker gelopen
Spotprijsje vind ik 't!quote:Op zondag 15 juli 2012 11:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
16,50 per maand = ongeveer 4 euro per week. Daarvoor mag je 2 keer trainen, dus 2 euro per keer. Valt wel mee toch, voor trainingen van 1,5 uur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Als je zo bekijkt valt het mee inderdaadquote:Op zondag 15 juli 2012 11:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
16,50 per maand = ongeveer 4 euro per week. Daarvoor mag je 2 keer trainen, dus 2 euro per keer. Valt wel mee toch, voor trainingen van 1,5 uur?
quote:Op zondag 15 juli 2012 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Spotprijsje vind ik 't!
Ik zou naar de sportschool, maar werd net wakker met een grooooot probleemPrecies!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kind, wat vervelendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥
Geeeeeen ideequote:Op zondag 15 juli 2012 11:19 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Als je zo bekijkt valt het mee inderdaad.
Krijg je dan ook boekjes? Van die boekjes met laatste nieuws.
quote:Op zondag 15 juli 2012 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Spotprijsje vind ik 't!
Ik zou naar de sportschool, maar werd net wakker met een grooooot probleemAh gossieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
Daar maar eens mee beginnen dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 11:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil ooit nog een baan, een mountainbike, een motor, GoPro HD Camera, een Garmin..
Zoveel te willen en zo weinig te makken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |