quote:Op maandag 2 juli 2012 21:10 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Tnx! Ben van plan ermee te gaan kweken, dus wie weet hebben meer fokkers ze over een tijdje. Hier nog even een zelfgemaakte foto ipv eentje die ik van internet heb geplukt:
quote:Op maandag 2 juli 2012 21:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Leuk groepje bij elkaar
Zie ik daaronder een Ramezi?
quote:Ja, 15 van die roze tetras. ik hou niet van die minimale scholen, al ben ik blij dat ik er geen 20 heb genomen, want het zijn flinke visjes. En er zit ook een koppeltje rami's in, daaronder zie je het vrouwtje.
Je plant staat er ook mooi bij!quote:Op maandag 2 juli 2012 22:19 schreef Byte_Me het volgende:
schaamteloze zelf-quote om mijn foto nog even te laten zien
[..]
[..]
[..]
Slecht hoor. Veel te lang en te schokkerigquote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:39 schreef Kreator het volgende:
Ik heb eens geprobeerd een fimpje te maken (5 filmpjes en dan plakken). Tis veel te lang en schokkerig, maar het was dan ook meer een test. Voor de liefhebbers van 8 minuten aquarium..
quote:Op zondag 1 juli 2012 14:33 schreef unknown89 het volgende:
Ik weet niet of je hier ook visjes mag aanbieden?
Mocht dit zo zijn dan heb ik wat algeneters te koop/ te ruil (eigen foto's)
Ze zijn nu tussen de 2cm en 4/5cm en worden uiterlijk zo'n 14 cm.
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:21 schreef unknown89 het volgende:
Oh helemaal vergeten
Ze wonen in Amsterdam en het is een kruising tussen een L144 en een ancistrus cf cirrhosus.
Ze mogen voor een kleinigheidje weg, wat visvoer zou leuk zijn
Hier een foto van mijn L144
En van mijn ancistrus cf cirrhosus.
het gedeelte filmen waar je voert. of een betere camera gebruikenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:41 schreef Kreator het volgende:
Thx voor de tips..
Mujn planten zijn momenteel wel weer redelijk groen ja maar echt top is het jog niet... Vooral niet qua indeling.
@firefly mijn bak is net iets te groot daarvoor en ij film met een telefoon.
ik heb een rio180 met 2*T8 lamp, dat is in ieder geval prima voor vissen. zou niet zo heel veel uit moeten maken met T5. je moet geen vissen nemen die niet van veel licht houden, zonder veel planten erin te doen voor schaduw/schuilplaatsen, maar voor je planten is veel licht over het algemeen ook goed.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:39 schreef Komakie het volgende:
Mijn nieuwe aquarium is een rio 180
Wat ik mij afvraag wat verlichting betreft, er zit high lite armaturen in met 45watt lampen. Deze dus (even de juiste er tussenuit zoeken)
http://www.zooplus.nl/sho(...)ng/juwel/280080#more
Nu zit ik elke keer met lampen van 15 watt te klooien. Wel in mijn hoek aquarium wat maar 80cm is, maar ik vind het verschil wel groot. Iemand die mij kan uitleggen hoe dit zit en of dit wel geschikt is voor vissen? Aangezien er eerst schildpadden in gezeten hebbem.
Je twijfelt? Het verschil tussen de mannetjes- en vrouwtjesbetta is wel behoorlijk groot.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:27 schreef Dragonberry het volgende:
Leuk zeg, garnalen! Ik had een stel vuurgarnalen die nu in een aquariumpje van mn zusje zitten. Ik ga rondkijken voor iets anders
Okee, nu hebben we gisteren 2 vrouwtjes en 1 man betta halfmoon gekocht. Vanmorgen vonden we de man dood, zonder vinnen![]()
We hebben ook een kreeftje, maar die takelt gezonde vissen niet zo erg toe volgens mij. Ik begin dus te twijfelen of de andere betta's echt vrouwtjes zijn.. Ik kon vanmorgen zo snel ook geen duidelijke witte stip bij de buik zien zitten.
Bah.. Baal er echt even van..
Je bedoelt de vinnen? Het probleem is dat er ook betta's bestaan met korte vinnen en ik wil het wel zeker weten voor ik weer een man erbij haal. Ze zijn niet heel goedkoopquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je twijfelt? Het verschil tussen de mannetjes- en vrouwtjesbetta is wel behoorlijk groot.
Wel sneu.
De vinnen inderdaad, die zijn bij mannetjes normaal gesproken een stuk langer dan bij de vrouwtjes.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:33 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Je bedoelt de vinnen? Het probleem is dat er ook betta's bestaan met korte vinnen en ik wil het wel zeker weten voor ik weer een man erbij haal. Ze zijn niet heel goedkoop
Nou, dan kun je je nog wel eens vergissen qua kreeftjes. Die van mij zijn superlief, maar alle otocinclussen (3) waren binnen 3 dagen verdwenen. In mijn andere bak wonen alleen garnalen en daar leven ze nog (volgens mij)quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:27 schreef Dragonberry het volgende:
Leuk zeg, garnalen! Ik had een stel vuurgarnalen die nu in een aquariumpje van mn zusje zitten. Ik ga rondkijken voor iets anders
Okee, nu hebben we gisteren 2 vrouwtjes en 1 man betta halfmoon gekocht. Vanmorgen vonden we de man dood, zonder vinnen![]()
We hebben ook een kreeftje, maar die takelt gezonde vissen niet zo erg toe volgens mij. Ik begin dus te twijfelen of de andere betta's echt vrouwtjes zijn.. Ik kon vanmorgen zo snel ook geen duidelijke witte stip bij de buik zien zitten.
Bah.. Baal er echt even van..
thnxquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:33 schreef Rabieluh het volgende:
Mooie combinatie van kleuren. Hoe groot is de bak?
Hoe heb je dat kleine visje erbij gekregen dan?quote:Vandaag maar wat voer voor kleine visjes gehaald, ik vrees dat het mysterieuze baby visje een gup is, de vis waar ik het minste mee heb na de goudvis, zomaar een vermoeden.
krijtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:44 schreef firefly90 het volgende:
bij kalktekort wordt er vaak aangeraden om een kalkhoudende steen of een stukje krijt in het aquarium te steken. maar dan moet je wel zeker zijn dat het kalktekort is.
Die site is van een oplichter, helaas doet de politie(Weer eens) niks, er zijn heel wat klachten te vinden: https://www.google.nl/#hl(...)e47&biw=1247&bih=618quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:10 schreef Komakie het volgende:
http://www.aquarium-winkel.nl/ koop ik in ieder geval niets meer. Ik zit al sinds zeker 4 dagen te wachten op iets simpels als filter materiaal. Zonder ook maar 1 bericht. Alleen dat de bestelling is aangekomen
Als je die links ook even aanklikt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:36 schreef Worldwide het volgende:
[..]
Die site is van een oplichter, helaas doet de politie(Weer eens) niks, er zijn heel wat klachten te vinden: https://www.google.nl/#hl(...)e47&biw=1247&bih=618
Ah zelfde formaat als mijn bakquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
thnx
Ik hoop met een paar planten nog net iets meer kleur erin te krijgen. Ook weer niet te veel, want het is vooral de bissen die moeten gaan opvallen en daarnaast maken ze een hoop planten stuk
De bak is 100x40x50. 180L
[..]
Hoe heb je dat kleine visje erbij gekregen dan?
Hmmm er staan ook wat relatief positieve berichten, dus ik hoop daar maar op dan...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:36 schreef Worldwide het volgende:
[..]
Die site is van een oplichter, helaas doet de politie(Weer eens) niks, er zijn heel wat klachten te vinden: https://www.google.nl/#hl(...)e47&biw=1247&bih=618
keramische pijpjes en filterwatten. past overal in, werkt perfekt en meer heb je niet nodig.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm er staan ook wat relatief positieve berichten, dus ik hoop daar maar op dan...
Iemand anders nog een tip waar ik filtermateriaal kan krijgen voor een Tetratec EX600?
Normaal gesproken zitten er ook van die bolletjes in en koolstofmattenquote:Op zondag 8 juli 2012 00:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
keramische pijpjes en filterwatten. past overal in, werkt perfekt en meer heb je niet nodig.
Ahhquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:59 schreef Messina het volgende:
"Wat zijn m'n corydoras-jongen rustig"
* Messina stapt dichterbij
* Messina ziet hele bleke, snelademende visjes
* Messina trekt het testsetje uit de kast en begint als een malle te testen.
Nitriet. Snel water vervangen. De meesten hebben hun kleur terug en zwemmen weer rond, maar enkelen zien er echt slecht uit. Hopelijk komt het goed.
bolletjes doen hetzelfde als keramische buisjes. koolstofmatten zou je alleen moeten gebruiken om medicijnen uit het water te filteren, helaas denken fabrikanten daar ander$ over.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Normaal gesproken zitten er ook van die bolletjes in en koolstofmatten
Ahww, hopelijk herstellen ze snel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:59 schreef Messina het volgende:
"Wat zijn m'n corydoras-jongen rustig"
* Messina stapt dichterbij
* Messina ziet hele bleke, snelademende visjes
* Messina trekt het testsetje uit de kast en begint als een malle te testen.
Nitriet. Snel water vervangen. De meesten hebben hun kleur terug en zwemmen weer rond, maar enkelen zien er echt slecht uit. Hopelijk komt het goed.
eventueel voor filtersponzen een grote mat kopen(ligt vaak bij de vijverafdeling) en zelf stukken op maat afknippenquote:Op zondag 8 juli 2012 00:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
keramische pijpjes en filterwatten. past overal in, werkt perfekt en meer heb je niet nodig.
Zoiets heb ik wel. Gewoon een keer een filtermat gekocht. Wel speciaal voor aquaria, maar je moet het zelf op maat maken.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:46 schreef firefly90 het volgende:
[..]
eventueel voor filtersponzen een grote mat kopen(ligt vaak bij de vijverafdeling) en zelf stukken op maat afknippen
Gaafquote:
Er kunnen wel bepaalde vissen bij, zolang er maar genoeg ruimte blijft en het kort vinnigen zijn. Vissen met lange vinnen en staarten worden achterna gezeten en de vinnen worden eraf gegeten.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:01 schreef Samzz het volgende:
Ik ga deze week beginnen met het opzetten van een kogelvis bak. Ik ga de Fluval Edge 2 (46 liter) bestellen en deze voor een dwergkogeltje inrichten.
[ afbeelding ]
Ik ben helemaal verliefd op de dwergjes.
Ik heb al een aantal planten uitgekozen:
Cryptocoryne Moehlmanni en usteriana voor de achtergrond
Rotala rotundifolia voor in het midden van de achtergrond
Anubias barteri
Javamos
Fissidens fontanus
Javavaren, welke weet ik nog niet. Twijfel tussen de Trident en de windelov.
Over bijvissen heb ik nog niet nagedacht. Wel ben ik aan het bekijken of het mogelijk is een zoetwatermossel in de bak te plaatsen. Daar twijfel ik nog over.
Dat weet ik, ik heb me ingelezen. Ik bedoelde te zeggen dat ik nog niet weet welk soort vis. Als ik er uberhaupt al vis bij wil.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Er kunnen wel bepaalde vissen bij, zolang er maar genoeg ruimte blijft en het kort vinnigen zijn. Vissen met lange vinnen en staarten worden achterna gezeten en de vinnen worden eraf gegeten.
Een paar Tetra's kan bijvoorbeeld wel.
Ik zou er geen vis bij doen. Drie kogelvisjes (en dan zit je al aan de max. qua ruimte). Een mosseltje, ik denk dat dat geen probleem opleverd met mini kogelvisjes. Hoewel ze wel aangetrokken worden tot bewegende dingen, maar ik weet niet in hoeverre een mossel beweegtquote:Op maandag 9 juli 2012 19:01 schreef Samzz het volgende:
Ik ga deze week beginnen met het opzetten van een kogelvis bak. Ik ga de Fluval Edge 2 (46 liter) bestellen en deze voor een dwergkogeltje inrichten.
[ afbeelding ]
Ik ben helemaal verliefd op de dwergjes.
Ik heb al een aantal planten uitgekozen:
Cryptocoryne Moehlmanni en usteriana voor de achtergrond
Rotala rotundifolia voor in het midden van de achtergrond
Anubias barteri
Javamos
Fissidens fontanus
Javavaren, welke weet ik nog niet. Twijfel tussen de Trident en de windelov.
Over bijvissen heb ik nog niet nagedacht. Wel ben ik aan het bekijken of het mogelijk is een zoetwatermossel in de bak te plaatsen. Daar twijfel ik nog over.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zou er geen vis bij doen. Drie kogelvisjes (en dan zit je al aan de max. qua ruimte). Een mosseltje, ik denk dat dat geen probleem opleverd met mini kogelvisjes. Hoewel ze wel aangetrokken worden tot bewegende dingen, maar ik weet niet in hoeverre een mossel beweegt
Hmm. De kans is toch dat ze gaan pikken, denk ik.quote:
1 kogeltje is de max qua ruimte. Maar dat vind ik niet erg, het zijn sowieso solitaire diertjes, dus dat gaat goed komen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zou er geen vis bij doen. Drie kogelvisjes (en dan zit je al aan de max. qua ruimte). Een mosseltje, ik denk dat dat geen probleem opleverd met mini kogelvisjes. Hoewel ze wel aangetrokken worden tot bewegende dingen, maar ik weet niet in hoeverre een mossel beweegt
Ancistrus sp.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:40 schreef Samzz het volgende:
Maar eens kijken. Die l144 is een oto toch? Die zo klein blijft. Ik las dat het scholen visjes zijn en met minimaal zes gehouden moeten worden?
Oh, die. Ik weet het nog niet. Eerst de bak maar eens binnen krijgen en kijken of ik aan de planten kan komen. De usteriana schijnt lastig te zijn.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ancistrus sp.
[ afbeelding ]
Volgens planetcatfish wordt ie 11cm, maar dat halen ze in de praktijk volgens mij nooit. Eerder 6 a 7.
Mja. de 1 zegt van wel, de ander van niet. Dat is altijd zo met aqua's op het internet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Je start wel een ecologisch systeem op, maar voor de nitriekpiek maakt het helaas echt helemaal niks uit. Dat start helaas pas als er vissen in komen..
Opzich niet zo heel erg, zolang je het maar blijft meten en in de gaten houdt.
Als je niet zuiver kunt meten zou ik persoonlijk gewoon de eerste paar dagen elke dag een 25-30% verversen.
Dit is wel er vanuit gaande dat niet meteen alle vissen geplaatst zijn die in de bak komen. Gewoon elke week een soort erbij, en zodoende je visbestand opbouwen. Dat belast het water ook minder hard.
Das de kracht van internet hahaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is altijd zo met aqua's op het internet.. Kwaad kan het sowieso niet.
WTFquote:
Thanks Krea!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:35 schreef Kreator het volgende:
Mooie inrichting, Perry. Ben je blij met de overstap op goudvissen? Dit zullen ongetwijfeld de gelukkigste goudvissen op aarde zijn, met zo'n enorme bak..
Ik ga die foto gebruiken als ik weer eens iemand tegenkom die er 12 in een kom van 10 liter heeft.
Ik heb me ondertussen helemaal ingelezen op het gebied van een zoutwateraquarium. Veel werk, veel geld, maar ook veel plezier. Ik twijfel alleen nog of ik er een grote bak voor ga aanschaffen of een kleintje. Ik vermoed dat ik als ik nu een kleintje neem, straks andere vissen wil die niet passen..
oh en 1 van mijn rasbora's is gisteren dood aangetroffen in m'n kleine Edge. De garnalen hadden em al half opgegeten...
.
Als je nou javamos gezegd hadquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kan ik iemand hier nog verblijden met het volgende:
- Taiwan Mos (Taxiphyllum alternans) ongeveer 50cc
- 3 stukken Moorkien hout (past in Aqua40)
Voor de spullen ansich hoef ik niks te hebben, maar de verzendkosten moeten wel betaald worden
jaaaaa hartstikke zwanger! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:23 schreef Kreator het volgende:
Perry. Jij weet alles.
Is die 2e garnaal zwanger? Zitten allemaal kleine rode bolletjes in de buik, maar het kan ook voer zijn, ik heb geen idee hoe dat gaat met Indische Waaierhandgarnalen.
Tevens schaamteloze reclame voor mijn 2e filmpoging.
Het is trouwens wel zo dat kogelvisjes eten moeten hebben met harde stukjes erin om hun tanden te kunnen slijten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit geldt niet voor dwergkogeltjes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is trouwens wel zo dat kogelvisjes eten moeten hebben met harde stukjes erin om hun tanden te kunnen slijten.
Ik weet nog van de keer dat wij ze hadden dat het om voer ging waar ook stukjes (schaal van een) mossel in zaten. Op die manier sleten de tandjes wat beter zodat ze er geen last van krijgen.
Of dat er ook in zit omdat ze mossel zo lekker vinden weet ik niet, maar ik zou het toch even nakijken voordat ze je mossel kapotvreten.
Ik weet niet alles, maar Twinky is right. Zo zwanger als het maar zijn kan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:23 schreef Kreator het volgende:
Perry. Jij weet alles.
Is die 2e garnaal zwanger? Zitten allemaal kleine rode bolletjes in de buik, maar het kan ook voer zijn, ik heb geen idee hoe dat gaat met Indische Waaierhandgarnalen.
Tevens schaamteloze reclame voor mijn 2e filmpoging.
Sorry.. Ik wil wel Javamos zeggen, maar dat is het niet.quote:
Ah cool. Nu ja, niet zo cool dat het niet gaat lukken dan. Maar wie weet ben ik de uitzondering op de regel en gaat het lukken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik weet niet alles, maar Twinky is right. Zo zwanger als het maar zijn kan.
Leuk filmpje
Je hebt alleen 1 probleem met waaierhandjes.. Jonkies groeien alleen op in brakwater.
Naar mijn weten is het tot op heden nog niemand gelukt om ze succesvol te kweken..
Mja. Ik maak wel even een rivier die uitkomt in een zoutwaterbak. Lijkt me niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Helaas gaat het echt niet op zoetwater, tenzij je iemand met brakwater kent, dan is het misschien een optie om wat water te lenen en een bak op te zetten om het zaakje op te kweken.
Blijft een lastige zaak, want in het ecchie zitten de garnalen in zoetwater en de jonkies drijven met de stroming mee naar brakwater waar ze opgroeien en als ze groter zijn gaan ze ook weer terug naar het zoetwater gedeelte
Volgens mij maakte Krea een garpjequote:Op woensdag 11 juli 2012 10:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Lijkt inderdaad.. Toch denk ik dat het moeilijker is dan gedacht aangezien vele kwekers (geoefende en niet geoefende) hebben het geprobeerd.. Maar toch hoop ik stiekem dat het je gaat lukken.
Brakwater is niet zomaar een zoutwaterbak. Zelf heb ik daar weinig ervaring mee, maar je hebt allerlei gradaties brakwater. Ik heb ook geen idee wat voor gradatie nodig zou zijn voor je garnalen.
Je moet dan met zeezout werken en telkens het gehalte meten. Google er maar eens op, en je komt allerlei info tegen.
Hou je hier het verloop dan bij? Ik ben er zeer geintresseerd in iig
Serieus zijn en dan me typenquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
oh hehe
Ik ben vandaag serieus met me werk bezig, dus wellicht dat het daar aan ligt
Geeft niet. Maar ik ga geen van zoet naar zout rivier in mijn woonkamer aanleggen nee.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
oh hehe
Ik ben vandaag serieus met me werk bezig, dus wellicht dat het daar aan ligt
wat je kunt doen is zo'n artemiakweekunit gebruiken. Die zijn niet superduur en redelijk makkelijk brak te krijgen. Maar dit is wel echt aquariummen voor gevorderdenquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Lijkt inderdaad.. Toch denk ik dat het moeilijker is dan gedacht aangezien vele kwekers (geoefende en niet geoefende) hebben het geprobeerd.. Maar toch hoop ik stiekem dat het je gaat lukken.
Brakwater is niet zomaar een zoutwaterbak. Zelf heb ik daar weinig ervaring mee, maar je hebt allerlei gradaties brakwater. Ik heb ook geen idee wat voor gradatie nodig zou zijn voor je garnalen.
Je moet dan met zeezout werken en telkens het gehalte meten. Google er maar eens op, en je komt allerlei info tegen.
Hou je hier het verloop dan bij? Ik ben er zeer geintresseerd in iig
te klein volume denk ik, water raakt snel vervuild. probeer maar eens artemia op te kweken, valt niet mee. uit laten komen is makkelijk, maar daarna wordt het erg snel erg moeilijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef Twinky het volgende:
[..]
wat je kunt doen is zo'n artemiakweekunit gebruiken. Die zijn niet superduur en redelijk makkelijk brak te krijgen. Maar dit is wel echt aquariummen voor gevorderden
Van onze malawi cichlide weet ik dat ze behoorlijk agressief kunnen zijn. De mannetjes nemen vaak wel een territorium in. Ik zou er zeker geen te kleine vissen bij doen, die zien ze als levend voer.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:46 schreef Sorella het volgende:
Vanavond gaan we ons nieuwe aquarium ophalen een juwel 180 100 cm bak.
Het liefst wil ik een chiclide bak dus ben ik me het hele weekend al aan het inlezen.
Nu kom ik op een paar soorten uit waarvan ik denk dat die wel bij elkaar kunnen en nu moet daar natuurljik weer uitgekozen worden.
Het liefst ga ik voor 3 soorten maar denk dat mijn bak daar te klein voor is, 2 soorten zou wel moeten kunnen, hierbij nog wat andere vissen (anders word het zo saai)
Apistogramma cacatuides
Apistogramma macmasteri
Mikrogeophagus ramirezi (antennebaarsje, alhoewel ik van dit soort gelezen heb dat ze aardig doorgekweekt zijn)
Nedamprologus brichardi (prinses van burundi)
Anomalochromis thomasi
de chicliden 1 man/1 vrouw of 1 man/2 vrouwen ?
Hierbij dan anatoma helena (slak) 4 stuks
Nannostumussen (10 stuks) en misschien nog een schooltje ?
algeneter ?
Kunnen de chicliden allemaal bij elkaar gezet worden of zeggen jullie: ik zou ??? die niet doen i.v.m. territorium drift/ jagers, andere watersamenstelling ?
Voor mijn gevoel zouden er een paar soorten bij elkaar kunnen maar ik ben even helemaal doorgelezen dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik zelf een paar verschillende Apistogramma's en ze zijn totaal niet agressief naar elkaar. Wat ik heb:quote:Op maandag 16 juli 2012 12:46 schreef Sorella het volgende:
Vanavond gaan we ons nieuwe aquarium ophalen een juwel 180 100 cm bak.
Het liefst wil ik een chiclide bak dus ben ik me het hele weekend al aan het inlezen.
Nu kom ik op een paar soorten uit waarvan ik denk dat die wel bij elkaar kunnen en nu moet daar natuurljik weer uitgekozen worden.
Het liefst ga ik voor 3 soorten maar denk dat mijn bak daar te klein voor is, 2 soorten zou wel moeten kunnen, hierbij nog wat andere vissen (anders word het zo saai)
Apistogramma cacatuides
Apistogramma macmasteri
Mikrogeophagus ramirezi (antennebaarsje, alhoewel ik van dit soort gelezen heb dat ze aardig doorgekweekt zijn)
Nedamprologus brichardi (prinses van burundi)
Anomalochromis thomasi
de chicliden 1 man/1 vrouw of 1 man/2 vrouwen ?
Hierbij dan anatoma helena (slak) 4 stuks
Nannostumussen (10 stuks) en misschien nog een schooltje ?
algeneter ?
Kunnen de chicliden allemaal bij elkaar gezet worden of zeggen jullie: ik zou ??? die niet doen i.v.m. territorium drift/ jagers, andere watersamenstelling ?
Voor mijn gevoel zouden er een paar soorten bij elkaar kunnen maar ik ben even helemaal doorgelezen dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik vind de agressiviteit valt wat mij betreft erg mee. Zo goed als niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:52 schreef Sorella het volgende:
De agasizzi had ik ook op mijn lijstje staan maar weer doorgekrast, had ergens gelezen dat ze tamelijk agressief kunnen zijn.
Mare het is niet de bedoeling dat alle 5 de soorten in de bak komen hooguit 3 als dat kan met deze bak en anders 2.
Wat een uitzoekerij, vroeger kocht je een bak en gooide daar gewoon leuk uitziende visjes in maar je wordt ouder en wijzer (hopelijk) dus dan wil je toch iets beters voor je visjes
Als je wat kwijt wilt houd ik mezelf altijd aanbevolen, ik wou dat mijn mos altijd goed groeide!quote:Op maandag 16 juli 2012 12:22 schreef Dragonberry het volgende:
Was er nog iemand op zoek naar mos? Ik heb hier een flinke bos in het aquarium
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |