abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109978530
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XLVI

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
Beste cd 2001
Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
2003 - eindlijstjes
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!
Jaarlijstjes 2007!
Jaarlijstjes 2008!
Jaarlijstjes 2009!
Jaarlijstjes 2010!
Jaarlijstjes 2011!

En het pre-lijstjes topic voor 2012 *O*
Beste albums van 2012 (pre-Jaarlijstjes)

Andere interessante topics:
De Hypes van 2006
CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
Broken Side of Indie (Indie Central XL)
Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
Infinite Indie (Indie Central XLII)
Indiespeaker (Indie Central XLIII)
Indienator (Indie Central XLIV)
I Am Very Indie (Indie Central XLV)
Omdat Norrage Indie Wil (Indie Central XLVI)
Put Your Back N 2 Indie (Indie Central XLVII)

[ Bericht 1% gewijzigd door Norrage op 06-04-2012 13:03:14 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109978589
Openingspost is gedateerd...
pi_109978607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:53 schreef portie het volgende:
Openingspost is gedateerd...
Ik ga hem wat editen ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109978765
Hoi iedereen. Ik wilde wel met een soort discussie beginnen in dit nieuwe topic. Ik probeer de muzieksmaak van dit forum altijd een beetje te doorgronden, en ik snap er vaak geen reet van. Hou oud zijn jullie nou bijvoorbeeld precies? De vaste bezoekers van dit topic? Misschien verklaart dat een van de dingen die ik zo raar vind, waaronder bijvoorbeeld mijn volgende constatering:

Kyteman. Kyteman is echt zo ongeveer de grootste artiest die er op dit moment rondloopt in Nederland. Hij wijkt uit naar nieuwe genres, speelt Lowlands/Pinkpop alle festivals plat, verkoopt elk podium waar hij staat in een uur uit en op twitter en in recencies is iedereen louter positief.
Maar op fok! heeft niemand het over Kyteman. Het topic loopt voor geen meter Kyteman's Hiphop Orchestra .
Komt dit nou doordat het meerendeel van het alternatieve muziek lievend publiek van Fok! gewoon te oud is? Komt het omdat het gewoon kutmuziek is? Bestaat de (indie)-muziekliefde van dit forum echt alleen maar uit harde gitaarrock, wat folk en elektronische muziek en een heleboel pretentieuze alto-muziek als Joy Division, The Smiths en the Cure en dat soort gedoe? Ik zeg niet dat dat een slechte muzieksmaak is, maar soms vind ik de smaak op dit forum erg beperkt in zijn relatieve breedte.

Maar goed, mijn discussie komt vooral voort uit de desinteresse die bestaat voor, naar mijn bescheiden mening (en nee, ik vind het album niet goed...en ik vond het concert licht tegenvallen...), de grootste naam die Nederland op dit moment op muziekgebied te bieden heeft en waar momenteel de volledige media behalve fok het over heeft: Kyteman.
pi_109979099
Maar hoort de discussie over kyteman wel thuis in het indie topic ? Volgens mij is dat van een heel ander genre. Dat is ook de reden dat ik Kyteman niet volg, niet mijn smaak.
pi_109979208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:07 schreef portie het volgende:
Maar hoort de discussie over kyteman wel thuis in het indie topic ? Volgens mij is dat van een heel ander genre. Dat is ook de reden dat ik Kyteman niet volg, niet mijn smaak.
Mjah. Ik post het in dit topic omdat de meeste actieve MUZ mensen hier posten. En ik vind het zeker wel een beetje independent. Kyteman is een artiest die niet schuwt voor commercie, die gewoon helemaal zijn eigen route bepaalt. Zeker dit laatste album met klassieke, opera, hiphop alles invloeden is zo alternatief/experimenteel/onafhankelijk van consensus als maar kan. En er zijn genoeg andere artiesten die geen indie (en hoe je het went of keert, kyteman is gewoon indie, hij brengt alles ook onder eigen beheer uit zover ik weet) zijn die in dit topic (wat ik vooral zie als het centrale muziektopic) worden besproken.

Resteert trouwens nog steeds een beetje mijn indirecte vraag: hoe oud is iedereen hier? Dat is sowieso wel interessant in mijn proces om de muzieksmaak van fok! te begrijpen. Ik heb het idee dat het meerendeel 35+ is ofzo....
Ikzelf trouwens 26 *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Norrage op 06-04-2012 13:25:38 ]
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:30:29 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_109980108
Tegenwoordig lijkt indie een beetje synoniem te zijn voor singer/songwriter en wat folkbandjes, dat zie je ook in deze topicreeks. Alsof indie een genre geworden is. Daar past Kyteman zeker niet in.
pi_109980625
Mijn graadmeter voor Indie is de grijze massa. Dus geen uitersten, zoals snoeiharde dansmuziek of Metal-aanverwante stromingen. Maar volgens mij is dit voor iedereen anders. Denk dat de grootste vraag is: maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?

Afijn, Kyteman zie ik meer als liveband. Ik luister er in ieder geval geen albums van en kan dat dus ook niet bespreken in het topic. Misschien komt het topic dus wat meer tot leven als het festivalseizoen weer begint (wat dus al bijna is).

Qua leeftijd zit ik hier tegen de ondergrens aan gok ik, ben zelf nog geen 20 :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:44:57 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_109980779
Dit was m'n eerste indie-verzamelaar *O*

Ik denk dat er een hoop muziek opstaat die de huidige indie liefhebbers veel te hard vinden.
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:37:00 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_109983108
Ik ben 30. :s)

Wat ik gehoord en gezien heb van Kyteman (een keer geluisterd op luisterpaal en wat bij DWDD) ben ik niet echt van onder de indruk, daarom dat ik het er niet over heb. Heb het idee dat het dan ook vooral een DWDD-hype band is. En dan verkoop je al snel zalen uit.

Indie zelf is verder idd een heel ruim genre op zichzelf geworden, van folk en singer-songwriter tot electro. Een stroming die zich beter laat definiëren door wat niet (commerciële pop, metal, echt harde dance muziek e.d.) dan wat wel in het genre past. (Al geldt dat voor de meeste stromingen en is muziek in hokjes stoppen al snel onbegonnen werk imo) Daarom dat de algemene smaak in dit topic soms moeilijk te doorgronden is. Want sommigen neigen meer naar de folk, andere meer naar de gitaarbandjes en andere weer meer naar de electro kant en andere hebben juist dan weer een brede smaak. . Daarom sluit ik me aan bij Bol-Wan:
quote:
maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?
Maar wat versta je zelf dan onder indie, Norrage?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-04-2012 14:48:23 ]
pi_109987396
Ik vind Kyteman gewoon niet interessant, maar het is geen rommel oid. Ik heb het allemaal al eens gehoord, misschien heeft het dus toch met leeftijd te maken ...
Aldus.
pi_109988230
Ik vind Kyteman als artiest wel erg tof, probeert lekker zijn eigen ding te doen. Hij viel me ten tijde van Relax al op, daarom dat ik me wel voor hem interesseer.
De uitvoering kan ik, vooral op cd, echter niet echt veel mee. Live vond ik de eerste periode wel leuk, maar snapte ik de echte hype erom heen ook niet echt eigenlijk. Zeker leuk, maar iets te veel benadrukt misschien.
pi_109989233
Kyteman doet mij ook weinig. Geen idee of dat aan leeftijd ligt. Kan ook aan smaak liggen. Persoonlijk denk ik wel dat er een verschuiving in mijn smaak is ten opzichte van pakweg tien jaar geleden. Als je mijn eindejaarlijst van 2011 tegenover die van 2001 legt, zie je toch wel verschil. Hoewel ook weer niet heel erg veel, maar toch. Die verschuiving zou ik dan gevoelsmatig meer typeren naar 'rustigere' muziek, al dekt dit de lading ook weer niet compleet. Ik vraag me zelfs af of veel van mijn favoriete albums van de laatste jaren nog onder 'indie' vallen, wat dat ook precies mag zijn.

Maar Kyteman staat daar denk ik buiten, volgens mij had ik dat tien jaar geleden ook niet gekocht. Is niet echt mijn ding.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:45:59 #14
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109990233
Tja, ik woon niet in Nederland dus ik hoor nooit iets over Kyteman, behalve in Norrage zijn posts :P Maar verder denk ik niet dat het leeftijdsgebonden is. Ik hoor hier bij de jongeren uit het topic en heb toch gelijkaardige smaak als de meesten hier. (logisch, anders zaten we niet in dit topic). Natuurlijk ontwikkelt je smaak wel meer naar gelang je ouder wordt, maar ook dat stopt op een gegeven moment.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:37:41 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_109994294
Ik ben Belg, wie is Kyteman?
pi_109996205
Dit topic is natuurlijk eigenlijk ook al lang niet meer het echte indie topic toch? Zoals gezegd zie ik dit meer als het centrale muziek topic voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben 30. :s)

Wat ik gehoord en gezien heb van Kyteman (een keer geluisterd op luisterpaal en wat bij DWDD) ben ik niet echt van onder de indruk, daarom dat ik het er niet over heb. Heb het idee dat het dan ook vooral een DWDD-hype band is. En dan verkoop je al snel zalen uit.

Indie zelf is verder idd een heel ruim genre op zichzelf geworden, van folk en singer-songwriter tot electro. Een stroming die zich beter laat definiëren door wat niet (commerciële pop, metal, echt harde dance muziek e.d.) dan wat wel in het genre past. (Al geldt dat voor de meeste stromingen en is muziek in hokjes stoppen al snel onbegonnen werk imo) Daarom dat de algemene smaak in dit topic soms moeilijk te doorgronden is. Want sommigen neigen meer naar de folk, andere meer naar de gitaarbandjes en andere weer meer naar de electro kant en andere hebben juist dan weer een brede smaak. . Daarom sluit ik me aan bij Bol-Wan:

[..]

Maar wat versta je zelf dan onder indie, Norrage?
Ik snap je punt van een DWDD hype band, maar ben het er niet mee eens, want ik vind eigenlijk dat de DWDD er niet eens zoveel aandacht aan besteedt. (het verklaart trouwens wel dat het hier niet behandeld wordt, want als er iets veel wordt uitgekotst in de DWDD topics zijn het vrijwel alle bands die we in dit topic doorgaans bespreken _O-).
Kyteman is gewoon, okee wel in zijn eigen genre, een briljant genie die lak heeft aan alle muziek-consensus. En als we puur op de definitie van indie afgaan is hij misschien nog wel de grootste indie-artiest van de artiesten die we in dit topic bespreken. Hij heeft een eigen label, hij gaat elk album een andere richting in, experimenteert totdat ie een ons weegt en ontwikkelt zich permanent. Neemt risico's en doet gewoon zijn ding. Dat is mijn definitie van indie.

Ik ben gewoon erg verbaasd dat er op dit forum een echt heel erg beperkte blik bestaat richting muziek.
Om even een vergelijking te maken: Op bijvoorbeeld musicmeter worden doorgaans dezelfde bands (folk, folk en nog eens folk) gehyped als in dit topic (en op dit forum), maar wordt óók Kyteman gehyped (door dezelfde mensen die dezelfde bands hypen als dat wij dat doen). Daardoor is ook bijvoorbeeld mijn verbazing ontstaan. Hoe zit de smaak van de mensen in dit topic en dit forum in elkaar dat Kyteman (serieus, hij is de grootste (alternatieve) artiest die we op dit moment in Nederland hebben rondlopen en dat komt echt niet door DWDD) gewoon niet gewaardeerd of bediscussieerd wordt?

En tsja. Dat zijn albums ook gehyped worden snap ik geen snars van. Live is hij fantastisch maar zijn albums zijn troep. Om even mijn mening over Kyteman op papier te zetten. Verder behoren zijn concerten (en dan niet die van afgelopen woensdag, want ik vind deze klassiek opera jazz hiphop meuk niet veel) tot de besten die ik ooit gezien heb. Fantastische live band met oneindig veel feestvreugde. Ik durf te zeggen dat als hij buitenlands was geweest (amerikaans/engels) hij keihard gehyped (ik gebruik dat verschrikkelijke woord wel vaak he?) zou worden op bijvoorbeeld Pitchfork en de alternatieve indie wereld toch wel behoorlijk zou kunnen domineren (als liveband dan).
pi_109996605
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef Bol_Wan het volgende:
Mijn graadmeter voor Indie is de grijze massa. Dus geen uitersten, zoals snoeiharde dansmuziek of Metal-aanverwante stromingen. Maar volgens mij is dit voor iedereen anders. Denk dat de grootste vraag is: maakt het uit? Is dit topic niet gewoon om alle bandjes te bespreken die een zelfstandig topic nooit draaiende kunnen houden?

Afijn, Kyteman zie ik meer als liveband. Ik luister er in ieder geval geen albums van en kan dat dus ook niet bespreken in het topic. Misschien komt het topic dus wat meer tot leven als het festivalseizoen weer begint (wat dus al bijna is).

Qua leeftijd zit ik hier tegen de ondergrens aan gok ik, ben zelf nog geen 20 :)
Ik vind die grijze massa definitie wel goed inderdaad ^O^
En ik vind momenteel het topic best aardig lopen, het is wel eens inactiever geweest.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:07:45 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_109998910
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Norrage het volgende:
Dit topic is natuurlijk eigenlijk ook al lang niet meer het echte indie topic toch? Zoals gezegd zie ik dit meer als het centrale muziek topic voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.

[..]

Ik snap je punt van een DWDD hype band, maar ben het er niet mee eens, want ik vind eigenlijk dat de DWDD er niet eens zoveel aandacht aan besteedt. (het verklaart trouwens wel dat het hier niet behandeld wordt, want als er iets veel wordt uitgekotst in de DWDD topics zijn het vrijwel alle bands die we in dit topic doorgaans bespreken _O-).
Kyteman is gewoon, okee wel in zijn eigen genre, een briljant genie die lak heeft aan alle muziek-consensus. En als we puur op de definitie van indie afgaan is hij misschien nog wel de grootste indie-artiest van de artiesten die we in dit topic bespreken. Hij heeft een eigen label, hij gaat elk album een andere richting in, experimenteert totdat ie een ons weegt en ontwikkelt zich permanent. Neemt risico's en doet gewoon zijn ding. Dat is mijn definitie van indie.

Ik ben gewoon erg verbaasd dat er op dit forum een echt heel erg beperkte blik bestaat richting muziek.
Om even een vergelijking te maken: Op bijvoorbeeld musicmeter worden doorgaans dezelfde bands (folk, folk en nog eens folk) gehyped als in dit topic (en op dit forum), maar wordt óók Kyteman gehyped (door dezelfde mensen die dezelfde bands hypen als dat wij dat doen). Daardoor is ook bijvoorbeeld mijn verbazing ontstaan. Hoe zit de smaak van de mensen in dit topic en dit forum in elkaar dat Kyteman (serieus, hij is de grootste (alternatieve) artiest die we op dit moment in Nederland hebben rondlopen en dat komt echt niet door DWDD) gewoon niet gewaardeerd of bediscussieerd wordt?

En tsja. Dat zijn albums ook gehyped worden snap ik geen snars van. Live is hij fantastisch maar zijn albums zijn troep. Om even mijn mening over Kyteman op papier te zetten. Verder behoren zijn concerten (en dan niet die van afgelopen woensdag, want ik vind deze klassiek opera jazz hiphop meuk niet veel) tot de besten die ik ooit gezien heb. Fantastische live band met oneindig veel feestvreugde. Ik durf te zeggen dat als hij buitenlands was geweest (amerikaans/engels) hij keihard gehyped (ik gebruik dat verschrikkelijke woord wel vaak he?) zou worden op bijvoorbeeld Pitchfork en de alternatieve indie wereld toch wel behoorlijk zou kunnen domineren (als liveband dan).
Geef eens wat andere voorbeelden dan van de beperkte blik hier, want tot nu toe is je enige argument dat Kyteman hier kennelijk niet zo aanslaat als bij jou en anderen.
Dat die lekker zijn eigen ding doet en lak heeft aan alles, respecteer ik ook wel in hem. Maar ik vind het nog steeds niet denderend. Misschien dat het live idd wel een geniale band is, dat wil ik best geloven.
pi_109998940
Mwah, ik ben 25 en mijn muzieksmaak is in de afgelopen 10-12 jaar ook 3 keer enorm veranderd. Nu val ik in de categorie Bon Iver, Beirut, Mumford and Sons etc. Maar 6-7 jaar geleden was ik ontzettend House-muziek fan. En daarvoor was dat dan vooral weer de traditionele 3fm-muziek.

Wat in de media gehyped wordt, hoeft niet altijd goed te zijn. Bovendien heb je hier natuurlijk ook maar een beperkte groep mensen zitten.

En een artiest waarvan ik niet begrijp waarom hij niet alle aandacht krijgt, is Blaudzun. Die is on-Nederlands goed.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_109999308
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Geef eens wat andere voorbeelden dan van de beperkte blik hier, want tot nu toe is je enige argument dat Kyteman hier kennelijk niet zo aanslaat als bij jou en anderen.
Dat die lekker zijn eigen ding doet en lak heeft aan alles, respecteer ik ook wel in hem. Maar ik vind het nog steeds niet denderend. Misschien dat het live idd wel een geniale band is, dat wil ik best geloven.
Nouja, die beperkte blik is gewoon dat het bijna alleen maar folk-bandjes en van die standaard indiebandjes en zo zijn die hier worden besproken. Maar daar ben ik zelf ook schuldig aan. Op het forum heb je geloof ik nog een goed lopend hiphop topic, en een goed lopend electro/house etc topic...en dan houdt het een beetje op.

En ik probeer hier Kyteman niet te hypen ofzo. Ik vind het niet erg dat jullie het niet leuk vinden, integendeel...Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waarom Kyteman hier niet aanslaat en verder overal wel (inclusief andere alternatief georienteerde muziek-sites zoals musicmeter). En zo kan ik nog wel wat andere bandjes opnoemen waarvan ik soms het gevoel hebt dat men die gewoon doorgaans links laat liggen puur omdat het door de DWDD of wat dan ook geplugt wordt...Beetje een ultiem anti-commercieel/succesvolle muziek gedrag op dit forum waar ik me vaak een beetje aan stoor.
pi_109999437
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:08 schreef Breach het volgende:
Mwah, ik ben 25 en mijn muzieksmaak is in de afgelopen 10-12 jaar ook 3 keer enorm veranderd. Nu val ik in de categorie Bon Iver, Beirut, Mumford and Sons etc. Maar 6-7 jaar geleden was ik ontzettend House-muziek fan. En daarvoor was dat dan vooral weer de traditionele 3fm-muziek.

Wat in de media gehyped wordt, hoeft niet altijd goed te zijn. Bovendien heb je hier natuurlijk ook maar een beperkte groep mensen zitten.

En een artiest waarvan ik niet begrijp waarom hij niet alle aandacht krijgt, is Blaudzun. Die is on-Nederlands goed.
Blaudzun vind ik inderdaad in een beetje dezelfde categorie als Kyteman vallen, wat betreft het niveau in waarin het op dit forum niet gewaardeerd wordt. DWDD anyone? Hij er hipster uitziend anyone? Allemaal onterechte redenen waarom ie vaak uitgekotst wordt juist op dit forum.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:39:30 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_110000640
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:08 schreef Breach het volgende:
Die is on-Nederlands goed.
Alsik ergens een hekel aan heb is het wel die uitdrukking.

Daarbij vind ik Blaudzun ook verschrikkelijk. Er zijn zo ontzettend veel betere Nederlandse bands...
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:47:24 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110001173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nouja, die beperkte blik is gewoon dat het bijna alleen maar folk-bandjes en van die standaard indiebandjes en zo zijn die hier worden besproken. Maar daar ben ik zelf ook schuldig aan. Op het forum heb je geloof ik nog een goed lopend hiphop topic, en een goed lopend electro/house etc topic...en dan houdt het een beetje op.

En ik probeer hier Kyteman niet te hypen ofzo. Ik vind het niet erg dat jullie het niet leuk vinden, integendeel...Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waarom Kyteman hier niet aanslaat en verder overal wel (inclusief andere alternatief georienteerde muziek-sites zoals musicmeter). En zo kan ik nog wel wat andere bandjes opnoemen waarvan ik soms het gevoel hebt dat men die gewoon doorgaans links laat liggen puur omdat het door de DWDD of wat dan ook geplugt wordt...Beetje een ultiem anti-commercieel/succesvolle muziek gedrag op dit forum waar ik me vaak een beetje aan stoor.
Tsja behalve in dit topic kom ik niet zoveel in MUZ. Dus daar kan ik weinig uitsprak overdoen. Maar met de beperkte blik vind ik het zelf in dit topic wel meevallen. Meeste hier hebben een ruime en open blik. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de (half)jaarlijstjes van mensen hier dan zie ik een grote verscheidenheid aan muziek die verder gaat dan wat folk-en standaard indiebandjes.
Misschien dat Nederlandse acts hier idd wat minder worden besproken. Voor mezelf komt dat omdat ik mijn inspiratie voor acts vooral haal uit Engelstalige sites als Pitchfork en stereogum en niet naar Nederlandse radio luister en maar maar heel sporadisch DWDD kijk.
Maar ook qua "Pitchfork bandjes" zijn hier genoeg die weinig aandacht krijgen. Zelfs de nieuwe Shins, toch één van de grootste indieband van de laatste jaren, heeft hier geen aandacht gekregen. Ook door mezelf, omdat ik meestal niet veel meer te melden heb dan "nieuwe cd van X=goed" en dan krijg je zo'n zinloos opsom topic.
Ik ben het dus deel met je eens. Maar volgens mij komt het mee doordat mensen weinig te melden dan dat bands niet aanslaan hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-04-2012 21:53:47 ]
pi_110003085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:39 schreef ranja het volgende:

[..]

Alsik ergens een hekel aan heb is het wel die uitdrukking.

Daarbij vind ik Blaudzun ook verschrikkelijk. Er zijn zo ontzettend veel betere Nederlandse bands...
Toch vind ik het vaak een erg illustrerende uitdrukking. Ik kan er altijd wel wat mee :)

En tsja, ik vind Blaudzun ook niet veel hoor...maar hij is wel het meestervoorbeeld van een band die door fok! wordt uitgekotst (nouja) en op veel andere muziekblogs als supergoed wordt gezien.
pi_110003757
ik heb niet eens een smaak. Ik luister elk genre, als ik het maar goed vind.
Ben zelf een groot fan van obscure Indiebandjes maar ik luister net zo makkelijk naar een DeadMau5 of Skrillex. Zelfs Katy Perry en Rihanna vinden zo hun plekjes in mijn playlist.

Het leuke (en soms ook minder leuke) aan die topic is dat er gewoon veel geschoten word, en soms is het raak. Het kan een pagina over dezelfde band gaan en vervolgens een pagina met wel 16 verschillende bandjes die allemaal genoemd worden. Het is een beetje het smorgasbord van MUZ, en daar is niks mis mee lijkt me

[ Bericht 1% gewijzigd door Bol_Wan op 06-04-2012 22:33:56 ]
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')