Darkwing_Duck | zaterdag 24 maart 2012 @ 23:33 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
Darkwing_Duck | zaterdag 24 maart 2012 @ 23:37 |
Ongeloofelijk, wat een gekloot weer mijnerzijds! Kan iemand die topic titel een beetje opleuken? Interessant Spaans spoornieuws: Pretpark dreigt dicht te gaan omdat spoorlijn dichtgaan. De spoorlijn verbind 3 stations, 2 steden en een pretpark. Voor de 2 steden is dit lijntje een alternatieve route (zoals de hofpleinlijn ooit een goed alternatief Den Haag Rotterdam was), en er staat in dit artikel ook een berekening wat het de maatschappij kost om dit lijntje nog open te houden http://www.tumbit.com/new(...)moured-to-close.html [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 24-03-2012 23:43:51 ] | |
twiFight | zondag 25 maart 2012 @ 00:06 |
![]() | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 00:13 |
Treinentopic 403: waar wij Baureihe 403 adoreren ![]() | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 00:36 |
Vooruit, ik gooi er eens een treinenfoto in: | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 11:04 |
Je gaat vreemd ouwe stokbroodlover ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 25 maart 2012 @ 13:12 |
waarom gaat de ic van 14,07 vanuit groningen naar hoofddorp? of lult de qbuzzinfo uit zn nek? | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 13:14 |
Er zijn werkzaamheden bij amsterdam.. | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2012 @ 13:29 |
gaat ie normaal ook hoor, alleen stopt ie er dan niet. Nu is er de situatie zoals deze tot in de jaren negentig was: vanaf Amstersfoort door naar Amsterdam centraal en dan stopperen naar Hoofddorp. oorzaak: werkzaamheden tussen Amsterdam Zuid en Diemen-Zuid | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 18:03 |
Sssssssst ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 20:19 |
Zeu zeu, de ns plaatst zowaar een extra koplopertje bij in utrecht. Aan de extra 'studenten trein' naar grunm. Iets met wonderen en wereld.. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 20:23 |
Zonde. Kost alleen maar geld en die vuile kutparasieten brengen geen stuiver op ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 20:25 |
klachten graag richten aan de heer P. Fortuyn... | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 20:27 |
Want? Die had ervoor gezorgd dat ze WEL wat zouden opleveren? ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 20:29 |
studenten ov kaart was zijn plan! ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 25 maart 2012 @ 20:30 |
Op deze manier krijg je die 'vuile kutparasieten' wel sneller het land uit! ![]() Groningen is zoals algemeen bekend natuurlijk geen onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 20:30 |
Dat is friesland.... | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 20:31 |
Of fryslàn .. Voor peterseliejongetje | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 20:40 |
â | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 20:44 |
Mooi. Morgen maar weer eens de baan op, dan kunnen we het weer over treinen hebben ipv al dit gelul. | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 20:47 |
Dit topic bestaat al 403 delen bij de gratie van dit soort gelul. | |
b2py | zondag 25 maart 2012 @ 20:58 |
Waar zijn de kwaliteitsposts gebleven, zoals de pics van Greavy in Brussel! (Niet dat ik vaak kwaliteitsposts deponeer maar toch :p) | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 21:03 |
We zijn nog niet eens bij de 25e post in dit topic. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 21:03 |
Je verwart kwaliteit met kwantiteit. | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 21:11 |
Misschien hebben we andere kwaliteitsnormen! | |
twiFight | zondag 25 maart 2012 @ 21:11 |
Een vriendelijk verzoek aan alle emo's: willen de mensen die een einde aan hun leven willen maken aub van een flat springen en niet voor de trein. Dank u. | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 21:15 |
Hier was er nog eentje ![]() | |
Ireyon | zondag 25 maart 2012 @ 21:19 |
Want dat is minder erg? | |
greavy | zondag 25 maart 2012 @ 21:20 |
Zo, ik ben weer in het Nederlandse Zwijndrecht. Gister nog door het Belgische Zwijndrecht gereden. Terugreis verliep niet echt voorspoedig. Tot aan Antwerpen keurig op tijd, maar te Antwerpen waren we met +40 nog niet weg. Loc was "gestorven" volgens de Treinbegeleider, en hij kon hem niet "reanimeren". Een hulplok hadden ze wel paraat, maar kon niet komen. Die stond op één van de bundels bij de havens van Antwerpen, maar die sporen zijn gesloten van zaterdagmiddag 13:30 tot zondagavond 22:00... Met +40 werd de trein opgeheven, en kon je wachten op de volgende IC. Ik had de Stoptrein van 17:40 gehaald. Blij toe. De IC zat zo enorm afgeladen vol, dat het bijna nog erger was als haringen in een tonnetje. Vanaf Roosendaal maar met het Sprintertje naar Den Haag gegaan. Met +60 thuis gekomen uiteindelijk. Straks volgen wel foto's. | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 21:21 |
Hoeft niet, we doen het wel met deze.![]() | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 21:22 |
Kijk DB, een rode 1600 zonder dat ie lelijk is. | |
Ireyon | zondag 25 maart 2012 @ 21:25 |
'k Snap het niet hoor, dat verplichte witte/gele vlak aan de voorkant, dat hoefde in 2001 dus ook nog niet? Daarna moest het wel vanwege zichtbaarheid en nu is het weer afgeschaft omdat treinen prima verlichting hebben ![]() Mooie loc, dat wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 21:32 |
En zonder opsekops binnestebuiten logo ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2012 @ 21:40 |
De 1615 is ook prima te doen | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 21:47 |
Een 1600 zonder bril is lelijk naakt. | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 maart 2012 @ 21:52 |
Pics? | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 21:55 |
![]() | |
twiFight | zondag 25 maart 2012 @ 21:56 |
Volgens mijn baas: ja. Scheelt dag en nacht. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:03 |
Dag en nacht schelen in deze tijd van het jaar misschien een minuut of 6. | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 maart 2012 @ 22:03 |
![]() | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:05 |
Mag ik als buitenstaander vragen wat er zo fascinerend is aan treinen? | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 22:07 |
Ja, dat mag. Maar of je een bevredigend antwoord krijgt, is even afwachten. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:13 |
Iemand bekend met het feit dat Kiosk ook een vestiging heeft op station Amiens Ville. Er zit een 1 op 1 kopie in het stationsgebouw... | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:14 |
Probeer het eens. | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 22:16 |
Ja, dat was mij bekend. Servex exporteert het Kiosk-concept nu ook naar het buitenland, nadat SNCF daarom had gevraagd. Ook de HEMA komt op Franse stations. | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 maart 2012 @ 22:16 |
Treinen ansich zijn niet spannend, infrastructuur is wel erg interessant. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:16 |
sterf of ![]() "kiosk" is een vrij taalloos woord. Net als "metro" of "taxi" of "hotel" eigenlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:16 |
Ik denk dat iedereen daar een verschillend antwoord op kan geven. Voor de 1 is het reizen, voor de anderen bordjes knallen, weer iemand wil een schommelboot, er zijn members waarvan de kinderen ook treinen mooi vinden, er zijn autisten en sociaal gestoorden... | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 22:17 |
Kiosk is een vrij algemeen woord, ja. Maar dit is toch wel heel Servexachtig: ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2012 @ 22:17 |
die eerste werkt niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:18 |
nee klopt. Den helder door de bocht. De godverdomme helft van mn familie komt er vandaan. Mensen die ik niet zo veel te melden heb. FAALT WEER. | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 22:19 |
Ik ben de laatste categorie, dus meer uitleg is niet nodig. ![]() | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 22:19 |
't Is echt geen porem. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:20 |
Edit: James was me dus voor ![]() ik heb een fotootje gemaakt ![]() ![]() Heb ook nog ergens een fotootje van de hema van Gare du Nord, is niet erg groot trouwens... | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:20 |
Niet bevredigend. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:21 |
Niet verrassend | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:21 |
Precies. Maar datisstom is duidelijk op zoek naar mongolen die hier serieus op in gaan. Misschien kunnen we hem beter aanraden eens te gaan kijken of somda. Of beter nog: Rolandrail ![]() | |
Duvel | zondag 25 maart 2012 @ 22:21 |
Told you so. | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 22:21 |
Jij hebt een eigengemaakte foto, ik heb 'm ergens vandaangeplukt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:22 |
Oh, ik had even gemist dat we ervoor betaald werden om jou te bevredigen. ![]() Je moet elders zijn, ik heb al suggesties gegeven ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 22:22 |
Voor mij is het vooral de technologie en processen rondom het treingebeuren. | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:24 |
En waarom zou je er niet serieus op ingaan? | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:25 |
Dit is de volledige Hema op Gare du Nord ![]() ![]() | |
Guppy | zondag 25 maart 2012 @ 22:25 |
Hè, hou m nou Ff hier! Anders komt ie weer in t hardlooptopic klieren ![]() | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:26 |
![]() Heerlijk zondagavond vermaak als je het mij vraagt. | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 22:26 |
Evenzogoed is het tof om iets typisch Nederlands aan te treffen op een Frans station. Het is een proef om te kijken of het concept aanslaat bij het Franse publiek. Als het concept blijkt aan te slaan zullen er ongetwijfeld grotere stations-HEMA's volgen. | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:27 |
Helder. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:27 |
Geweldige toevoeging idd ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:27 |
Nouja in de eerste 3 Hemas die geopend zijn in Frankrijk hier in de Regio (Te weten Creteil, Rue de Rivoli en Roissy sous Bois) is het altijd enorm druk, en zeker voor Parijse begrippen is een eurootje voor een tube tandpasta spotgoedkoop | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:28 |
Bijzonder ![]() | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:28 |
Check m'n laatste posts, geen getroll oid | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:29 |
Niet zo bijzonder, de Hut waar ik werk is van origine ook niet Frans... Als jij daar ooit een voet binnen gaat zetten is dat volgensmij bijzonderder ![]() | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 22:30 |
Soms schiet ik wel eens een plaatje van een trein, vooral van bijzondere dingen. En heel soms zet ik zelfs een spot op www.somda.nl. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:30 |
Dat statement heb ik wel voldoende duidelijk gemaakt nu lijkt me ![]() | |
Guppy | zondag 25 maart 2012 @ 22:30 |
Iets met resultaten uit het verleden enzo. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:31 |
Uitzonderingen bevestigen het statement. Wanneer kom je weer deze kant op ![]() | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:32 |
Nooit in het verleden kijken. ![]() | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 22:32 |
* James1988 steekt hand op | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:33 |
Ik wil best nog eens een keertje wat regionale shit afwerken in Alsace-Lorraine en omgeving. Er schijnt eoa voordeelticket te zijn voor Lorraine (F), Saarland (D) en Luxemburg. Is dat wat voor een dag of 3 of zo? | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:33 |
| |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:35 |
Ik heb trouwens 3 jaar in de Gard gewoond in Zuid-Frankrijk. Dat spreek je uit als gare, wat dan weer station betekent in het Frans. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:35 |
Boeiend. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:39 |
Ok, nadat ik intern van Job ben veranderd, ben iknu officieel reisagent in Frankrijk ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:41 |
Soort Euregio zegmaar, maar dan zuidelijker? Interessante materie! | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:44 |
Gevonden Fles: http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=aaaa&mode= | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:45 |
SaarLorLux-Ticket | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:46 |
Er zitten dus tariefverschillen in... Franse of Duitse zijde... Misschien is de CFL wel nóg goedkoper ![]() | |
datisstom | zondag 25 maart 2012 @ 22:46 |
Spange chick ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:47 |
Rot jij es op | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:47 |
CFL aanbod http://www.cfl.lu/CFLInte(...)AARBRCKENEXPRESS.htm | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:48 |
Nou ja dagkaarten voor binnen luxemburg kosten echt vrijwel niks. Gaan jouw en mijn link wel over hetzelfde aanbod? | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:52 |
Zover ik het begrijp bieden de TER en de Bahn dus wel hetzelfde product aan, Maar het CFL kaartje betreft dus geen Loraine. Maar ik heb hier een Francaise uit Metz naast me op de bank zitten, zal haar eens vragen of ze meer weet.... | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:53 |
dubbelpost | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:54 |
Als ze dikke tieten heeft is dat belangrijker ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 22:56 |
Ja, en een vriend die hier ook in het appartement woont! | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 22:57 |
Okee. Wat weet ze over dat kaartje? | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:00 |
Nee, ze weet niks. Ze had gewoon een woonwerkabbonement. Anderhalve week geleden deze fo nog getrokken op station la Defense, speciaal voor Fles... Ik hoop dat je ziet waarom ![]() ![]() | |
greavy | zondag 25 maart 2012 @ 23:00 |
Adieu HLE26![]() Aankondiging TSP-trein Brussel Zuid ![]() Adieu 26 Zaterdag 24 Maart 2012 - De laatste ritten voor de 2633 en 2627, een uitstervend ras van zijn soort. Kilometervreters geweest, oerdegelijk, maar worden gesloopt. Nieuwe locomotieven gaan overheersen. TSP organiseerde voor de allerlaatste keer een fotorit met de HLE26. Hierna gaan deze locomotieven echt uit dienst. Onder andere de Antwerpse Havens worden aangedaan, en enkele andere leuke fotopunten. Vertrek Brussel Zuid was voorzien om 8:20 (stipt vertrokken), retour Brussel Zuid was voorzien om 19:30, dit werd 19:57. Doordat ik bijna overvallen was, had ik weinig tijd voor een goede foto op het station van Brussel Zuid. Aangifte ed gedaan, enkel camerastatief kwijt. Heb mij kunnen bevrijden, terwijl ik in de wurggreep gehouden werd door 2 Marrokanen, op tramstation De Brouckère, wat uitgestorven was om 7:00... De allereerste fotostop was voorzien in Mechelen. Daar hadden wij zo'n 15 minuten. ![]() B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn + 2627 Hierna vertrok de trein weer richting Antwerpen, en werd Antwerpen-Oost aangedaan. Dit station is voor reizigerstreinen inmiddels gesloten. Niet verwonderlijk met dat handjevol reizigers die daar kwamen. Net als Antwerpen Dam. ![]() B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn + 2627 Hierna werden wij naar een ander punt gedirigeerd, en kwam de trein aanrijden, en werd hier weer een fotostop gehouden. ![]() B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn + 2627 Hierna werd aan één stuk doorgereden naar de uiterste uithoek, Antwerpen Bundel Zandvliet, van de havens. Daar stond een kolentrein of whatever. Deze moest om 11:55 vertrekken, waardoor wij zo'n 40 minuten hadden om de loc er tegen te plaatsen, foto's te maken, en weer weg te zijn. ![]() B-Cargo 2633 + kolentrein en 2627 Losseloc Hierna werd deze trein voorzien van "Dubbeltractie": ![]() B-Cargo 2627 + 2633 + kolentrein ![]() B-Cargo 2627 + 2633 + kolentrein En toen ging de 2627 de M4-rijtuigen weer ophalen, en werd dit plaatje nog eventjes geklikt. ![]() B-Cargo 2633 + Kolentrein Vervolgens ging de reis naar Antwerpen Bundel Rhodesië. ![]() B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn ![]() B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn + 2627 ![]() B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn Daar werd een lok tegen lege containerdraagwagens gezet, en de andere er naast. ![]() B-Cargo 2633 en 2627 ![]() B-Cargo 2633 als Losse Loc en 2627 met lege containerdraagwagens Een voglende fotostop werd voorzien ter hoogte van halte Antwerpen Haven. Hier werden wij eerst naar Tractiewerkplaats Antwerpen gedirigeerd, en mochten daarna nog even op de bundel daar vrij rondlopen voor wat foto's van lokken. Te Tractiewerkplaats: ![]() B-Cargo 1343+2012 ![]() NMBS 8250 ![]() Infrabel 6236 + B-Cargo 7789 ![]() B-Cargo 2011, 7774, 1325 en 1331 ![]() Tractiewerkplaats Antwerpen Ook een uitstervend ras van zijn soort, waar op 28 april nog een fotorit mee word georganiseerd door TSP. Ben ik ook weer present. ![]() B-Cargo 1211 ![]() B-Cargo 1211 en 1206 En toen naar de bundel... Reeks 62 en HLE23 die hier staan, gaan naar de sloop. ![]() Opstelsporen ![]() Museumloc 6244 ![]() Reeks 23 bestemd voor sloop ![]() "Weekend"rust voor het materieel ![]() "Weekend"rust ![]() HLE23 wachtend op sloop ![]() "Weekend"rust ![]() 6221 + 8265 ![]() Bolneus 5404 Deze is een museumlok, net als de 6244. Toen weer terug naar de halte: ![]() B-Cargo 2627 + 4x M2-rtgn + 2633 Vervolgens vertrok de rit naar de facultatieve fotostop in Zele. Facultatief vanwege het enkelspoor. Omdat wij te vroeg waren, hadden wij er tijd voor. Anders konden we nog 20 minuten wachten op de tegentrein. Hoezo, via de overweg? Gewoon de sporen over! We hadden 10 minuten voor deze stop. ![]() B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn + 2627 Toen was het snel vertrekken naar Dendermonde, gezien de tegentrein daar moest vertrekken als wij binnen kwamen. ![]() B-Cargo 2627 + 4x M2-rtgn + 2633 ![]() B-Cargo 2627 + 4x M2-rtgn + 2633 En vervolgens ging het naar Schoonaarde, buiten het station. ![]() B-Cargo 2627 + 4x M2-rtgn + 2633 ![]() B-Cargo 2627 + 4x M2-rtgn + 2633 Waarna de trein weer vertrok, ditmaal naar Denderleeuw. Daar waren wij te vroeg, maar wel vertraagd vertrokken. ![]() B-Cargo 2627 + 4x M2-rtgn + 2633 ![]() Infrabel 6223 ![]() NMBS 166 Een enorme drukte rondom dit treinstel, maar het bleef bij kijken en enkele klikjes voor de meesten. ![]() B-Cargo 2627+2633 + 4xM2-rtgn En dit was mijn laatste trein-foto van de dag. De zon ging laag staan. We hadden te Zandbergen en Okegem nog een fotostop, maar het zat wel goed! Hopelijk vinden jullie het een leuke reportage. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:03 |
![]() ![]() okee ik moest wel 2 keer kijken ![]() | |
greavy | zondag 25 maart 2012 @ 23:06 |
Dat dachten de Engelsen ook gister in de trein... In de TSP-rit was het Leffe al vrij snel uitverkocht, en gingen 2 Engelsen nog snel naar een winkel op Dendermonde voor 20 flesjes Leffe. In Brussel stonden ze niet echt stabiel meer op hun poten... | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:06 |
Sterkte ermee ![]() ![]() http://farm7.staticflickr.com/6120/6868861974_0745658662_z.jpg Dat wiel met die vleugels, dat logo is toch ook bij ons gebruikt? | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:08 |
Ja, alleen jammer dat er weer _net_ ander materieel dan gebruikelijk voor kwam rijden, anders had het ook nog op de trein gestaan ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:12 |
OMFG ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2012 @ 23:12 |
mooie repo greavy. Wel jammer dat zoiets nou weer moest gebeuren ... | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:17 |
![]() En wees gewaarschuwd: Als je daar een goederenwagon type FALLNS durft uit te schelden voor FALLS word je echt vermoord daar ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 23:21 |
de term 'webmaster' op die pagina verklapt het al een beetje... | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2012 @ 23:22 |
goeie trollsite dus ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:26 |
Excellent ![]() Een webmaster die eist dat al zijn gebruikers zich in persoon bekend maken ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:27 |
www.aleksandrlukashenkorail.net ![]() Zou op dezelfde site uit moeten komen | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:27 |
http://rolandrail.net/drgl/regels.htm Dit lijstje kan je toch in 1 zin samenvatten ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 25 maart 2012 @ 23:29 |
Het is toch wel goed om te weten wat je moet doen als de verwachte trein niet komt op het voorspelde tijdstip. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:29 |
Ja. "Expect the unexpected". 3 woorden is ook zat. Nee echt leuk wordt het past als je probeert uit te vinden of en zo ja hoe je op zijn forum mag bestaan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:30 |
Goed punt ja. De meeste volgers van die site zijn inderdaad autistische sociopathen die totaal van de kook gaan als een verwachte trein een minuut te vroeg of te laat rijdt, helemaal als de loc dan ook nog achteruit rijdt. | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 23:31 |
Loc 189 119 van trein 0xDEADBEEF reed met cabine 2 voorop ipv cab1 ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:32 |
![]() ![]() ![]() Tevens vind ik een foutje op deze kaart.Vlaardingen centrum heeft geen inhaal of kruismogelijkheid... | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:32 |
Overuren voor de zorgsector, ik maak geen grappen. | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2012 @ 23:34 |
wereldramp van formaat ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:35 |
Nou en. Wat is jouw beste spoorkaart van Frankrijk? | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2012 @ 23:37 |
juist wel. Denk dat je net verkeerd leest | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:37 |
Loop al eventjes met het plan om die een keer te gaan bestuderen in de bieb in Parijs ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 25 maart 2012 @ 23:38 |
sporenplan.nl heeft er wel wat wissels liggen hoor! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:39 |
Ik heb een hele goeie ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:39 |
Fijn, ga je m delen? Of zal ik er weer voor moeten zwartrijden.. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:41 |
http://medias.sncf.com/re(...)0070801/file_pdf.pdf Edit: Dat hele tgv gebeuren stelt dan ook geen ruk voor he... | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:41 |
http://www.smorgensindevr(...)orkaartFrankrijk.pdf![]() Als je een nog betere vindt wil ik die ook hebben ![]() | |
James1988 | zondag 25 maart 2012 @ 23:43 |
Die is volgens mij niet helemaal up to date. De LGV Rhin-Rhône is inmiddels in gebruik genomen. Ik had ook de illusie dat dat hele land vol lag met LGVs ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:44 |
En bedankt, hele computer over de zeik... | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:46 |
Hij is een beetje zwaar op je RAM ja. Maar er staat dan ook wel ALLES op. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:48 |
Nee, ik mis RER | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:49 |
Daar heb je natuurlijk aparte kaarten voor ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:50 |
Dan staat er niet alles op, RER is net zo goed trein ![]() Ik zal nou weleens zon kaart willen hebben van de parijse metro... zat verbidingsboogjes ![]() | |
greavy | zondag 25 maart 2012 @ 23:51 |
De enigste treinenfoto van vandaag, een leuke toevalstreffer. Daarna naar het feest van het Brussels Trammuseum vertrokken.![]() Infrabel 5503+werktrein+5535 Vertrekt na een stop van circa 15 minuten uit Brussel Zuid Ik zat lekker broodje te eten op spoor 3/4 (ontbijt), en komt die trein binnen. Spul in me tas gooien, achter de trein aan rennen. Bleek ie daar 15 minuten ongeveer stil te staan ... Perron naast de trein was niet mogelijk, hij stond op het uiterste puntje. Hier dus bij vertrek vastgelegd. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:55 |
Nja van Parijs heb ik ook wel wat kaarten maar die zal je zelf ook wel hebben... | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2012 @ 23:55 |
nee | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2012 @ 23:59 |
http://www.smorgensindevroegte.nl/2012/treinen/Paris.rar Dat is wat ik heb. Zal niet allemaal even actueel meer zijn alleen ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 00:03 |
Thx fles, en ophet eerste gezicht het enige wat ik zie is dat de verlening van lijn 8 er nog niet opstaat, verder niks | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2012 @ 00:06 |
als jij betere kaarten hebt, graag ![]() | |
b2py | maandag 26 maart 2012 @ 16:38 |
Leuke foto's greavy! Jammer van die overval.. losers | |
waj1 | maandag 26 maart 2012 @ 16:47 |
Ik vraag mij het volgende af: situatieschets: Stel, je reist vanaf Duivendrecht waar je incheckt naar Bussum zuid, waar je dan niet uitcheckt en even daar iets ophaalt (wat een uur duurt). Daarna neem je de trein naar Leiden en daar check je wel uit. Moet ik tussendoor op Bussum zuid uitchecken? Als ik dat namelijk niet doe scheelt het toch wel weer veel geld:P | |
greavy | maandag 26 maart 2012 @ 16:49 |
Als je dat niet doet, en je word tussen Bussum Zuid en Leiden gecontroleerd, heb je een boete te pakken. Met de OV-C kan je enkel enkele reizen doen, en dus niet 2 enkeltjes op één incheck (vergelijkbaar met Via-optie bij papieren kaartje). | |
ziggyziggyziggy | maandag 26 maart 2012 @ 17:06 |
Moet je nu naar Bussum of Hilversum? Vraag over in/uitchecken | |
sl44 | maandag 26 maart 2012 @ 17:10 |
Nee naar leiden via bussum. | |
waj1 | maandag 26 maart 2012 @ 17:30 |
Ik had mij vergist, het is makkelijker om naar bussum zuid ipv. hilversum te gaan ![]() | |
greavy | maandag 26 maart 2012 @ 18:09 |
Geslaagde test vrachtvervoer Londen - Lyon per TGV vrijdag 23 maart 2012 In de nacht van 20 op 21 maart heeft tussen Lyon en London een speciaal voor het internationale traject aangepaste vracht TGV van La Poste gereden. De testrit was een initiatief van het Europese samenwerkingsverband EuroCAREX, Eurotunnel en SNCF. Deze partijen onderzoeken momenteel de haalbaarheid van een Europese vrachtservice met terminals in Parijs, Lyon, Amsterdam, Londen, Luik, Keulen/Bonn en Frankfurt. Expres vervoerders als FEDEX, TNT en UPS hebben speciaal voor de test vracht aangeboden. Tijdens de testrit is in de praktijk gekeken naar verschillende aspecten van grensoverschrijdende HST vrachtservice, vanuit zowel technisch als logistiek perspectief. Uitkomsten van de test zullen worden gebruikt bij de verdere uitwerking van de business case van railoperators als SNCF en Europorte. De start van een commerciële service wordt verwacht na 2015. Schiphol Sinds 2007 zijn publieke en private partijen rond Schiphol, verenigd in ACT en de Initiatiefgroep HST Cargo, bezig met het invullen van de randvoorwaarden om vrachtvervoer van expresgoederen, bloemen en verswaren per hogesnelheidstrein mogelijk te maken, als alternatief voor vrachtvervoer via de weg en nachtvluchten op korte afstanden. Inmiddels is door Rijk en regiopartners 22 miljoen euro gereserveerd voor de ontwikkeling van een eerste railterminal in de Haarlemmermeer, nabij het nieuw te ontwikkelen innovatieve en duurzame logistieke bedrijventerrein A4 Zone West. Bron: Treinreiziger | |
Aether | maandag 26 maart 2012 @ 18:29 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2012 @ 18:32 |
Mooi geel is niet lelijk ![]() | |
b2py | maandag 26 maart 2012 @ 18:40 |
Staat ook Schiphol op de trein! Ik denk trouwens dat het best handig kan zijn, binnen europa in ieder geval, 2 van die dingen aan elkaar vanuit londen. 1 voor parijs en 1 voor brussel. Scheelt je zo misschien wel 2-3 vliegtuigen | |
greavy | maandag 26 maart 2012 @ 18:48 |
De DB heeft bedacht om de werkzaamheden aanstaand weekend bij Emmerich te laten vervallen. Net nu ik gepland had om in Duitsland omgeleide goederentreinen te platen. ![]() ICE rijdt Den Bosch-Arnhem en dan Duitsland in. Alleen de eerste 2 ICE's vertrekken uit Amsterdam, ruim een uur eerder. Dit ivm werkzaamheden Utrecht-Ede Wageningen. | |
b2py | maandag 26 maart 2012 @ 18:50 |
Niet alleen de DB doet dat hoor.. | |
Surveillance-Fiets | maandag 26 maart 2012 @ 18:53 |
dan plaat je die treinen toch ergens anders? Of zijn het speciale foto's omdat ze omgeleid zijn? | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2012 @ 18:56 |
Goederentreinen kunnen wat mij betreft overal rijden. Ik heb er alleen maar last van ![]() | |
b2py | maandag 26 maart 2012 @ 18:56 |
Denk het wel, heb je ook in Nederland. Is toch tof een trein over de blijdorpboog! (Boog tussen Spoor Gouda -> Rotterdam alexander -> Delft (http://g.co/maps/nrb2k)) | |
Aether | maandag 26 maart 2012 @ 19:00 |
Zeven vliegtuigen?! | |
greavy | maandag 26 maart 2012 @ 19:00 |
Mja, nu rijden ze via de normale route(Betuweroute). Die wou ik juist op de Brabantroute / in Duitsland bij Breyell/Boisheim platen, waar ze normaal dus niet komen ![]() Maar van 4 Mei t/m 13 Mei ligt Oberhausen-Duisburg eruit ![]() ![]() Ik ga wel achter de omgeleide ICE's aan ![]() | |
lyolyrc | maandag 26 maart 2012 @ 19:27 |
737's zijn dan ook niet zo groot. Een 747-8F kan maximaal 140 ton meenemen, wat meer is dan die vracht-TGV. | |
b2py | maandag 26 maart 2012 @ 19:31 |
Mensen hier die meer weten over project A4 zone west met betrekking tot de spooraansluiting voor de goederenterminal? Zowel aan de kant van Schiphol als aan de kant van leiden een ongelijkvloerse aansluiting? Cargo's door de schipholtunnel, mag dat? | |
b2py | maandag 26 maart 2012 @ 19:35 |
Ik kwam trouwens net al surfend dit tegen: http://treinflirt.nl/ | |
daanski82 | maandag 26 maart 2012 @ 19:35 |
Aanrijding met persoon in deventer brandweer en polite ter plaatse | |
ziggyziggyziggy | maandag 26 maart 2012 @ 19:55 |
Nu nog een ambulance? | |
daanski82 | maandag 26 maart 2012 @ 20:08 |
Yep maar ambulanse personeel stond er bij en keek er naar. | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 22:07 |
Vandaag voltrok zich het volgende zich aan een loket van de SCNF... "Hallo ik wil graag de nachttrein boeken naar Nice, 23 mei heen en 24 mei terug.." "Maar meneer, u was hier 2 weken geleden ook, kan ik me herrinneren (mijn accent gok ik) en toen hebben we nog geken en gezien dat ze niet ingepland waren..." "Ja, maar nu zijn ze ingepland..." "Dat kan niet, want de verkoop gaat altijd 3 maanden van te voren open. Als ze er dan niet tussenstaan, dat betekend dat de trein niet rijd, bovendien heb ik u verteld van werkzaamheden" "Mevrouw, ik zal u zeggen die Lunea Paris-Nice is inmiddels ingepland tot oktober" "Niet mogelijk, zeg ik u" "Maar kijkt u dan minimaal even in uw systeem dan..." "....." * Darkwing_Duck was het zat en smeet zijn laptop met Franstalig HAFAS op de desk "Kijk mevrouw, hier staat dat ze rijden tot op de dag nauwkeurig, dus ik verzoek u nu vriendelijk om een slaapstoel heen, en een bedje terug aub"..... Deze Jongen gaat alsnog naar de Formule 1 in Monaco ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 22:08 |
dubbelpost | |
James1988 | maandag 26 maart 2012 @ 22:16 |
![]() Wat heerlijk ambtenaaresque weer ![]() | |
V2 | maandag 26 maart 2012 @ 22:17 |
Whehe. "Het kan niet, dus het is ook niet zo!" ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 26 maart 2012 @ 22:19 |
dat is toch erg.... ![]() | |
daanski82 | maandag 26 maart 2012 @ 22:29 |
Zo even een kleine update van mij. Ik zit inmiddels in de buffel onderweg naar Enschede. We zijn nu 22:27 vertrokken vanuit Borne. Ik was om 18:15 klaar met werken en had om 18:37 de trein vanuit Amersfoort naar Enschede. Ik verwacht tegen 23:05 thuis te zijn. | |
bork | maandag 26 maart 2012 @ 22:56 |
Ik wou zo graag dat ik erbij was geweest om het te zien ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2012 @ 22:57 |
![]() ![]() ![]() Goed gedaan ![]() | |
daanski82 | maandag 26 maart 2012 @ 22:59 |
Zo thuis. | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:12 |
Nouja kijk in de Basis, heeft ze natuurlijk gelijk. Verkoop gaat drie maanden van te voren open, staat het er niet tussen omdat een trein 345 voetnoten en uitzonderingen heeft nouja dan niet. Maargoed, blijkbaar heeft de SNCF toch besloten om die trein op 80 procent van de dagen te laten rijden tm eind oktober, maar is die beslissingen te laat gevallen voor de eerste weken want dat is gewoon minder dan 2 maanden van te voren, en daar was ik ook pissig over, want was er ook blind van uitgegaan van die redeniring... (3 maanden verkoop open. Geen trein betekend geen trein). Dat het een uitzonderlijke situatie is, dat kan ik snappen. Maar klant is koning, en als ik vraag om het toch nog eens te veryfieren, waarom zou je dan je poot stijf houden. En bovendien heeft ze me alleen maar onthouden omdat ik allochtoon ben. Een doorsnee stokbroodvreter had ze niet onthouden, en dan had ze had gewoon opnieuw opgezocht... en niks opgemerkt. en _dat_ stoot ze me tegen het zere been... | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:14 |
k denk dat de ratp site gewoon een verse pdf voor je heeft en dan ben je bij.... | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2012 @ 23:17 |
Nou ik denk het niet want ik heb twee weken geleden ook al daar gekeken ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:21 |
http://www.ratp.fr/informer/picts/plans/pdf/reseaux/metro.pdf ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:22 |
En tevens had ik ongelijk gisteren met je superspoorkaart... en jij gelijk... Al het RER staat er wel op... maar in het groen... op zo een zoomstukje | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2012 @ 23:28 |
Cool ![]() Maar het belangrijkste: We hebben hiermee echt een superspoorkaart ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 26 maart 2012 @ 23:33 |
| |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2012 @ 23:35 |
Wat was er aan de hand? ![]() | |
JochemP | maandag 26 maart 2012 @ 23:36 |
Ik zat vandaag in een VIRM met draadloos internet en een schermpje vanaf Haarlem naar Amsterdam. Maar normaal staat er dan toch zo'n WiFi-icoontje bij de treindeuren? Die had deze niet ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:37 |
Nu nog Duitsland | |
Peterselieman | maandag 26 maart 2012 @ 23:37 |
wat ik begrepen heb was er een aanrijding tussen Deventer en Snippeling Aansluiting (dus richting Hengelo/Zutphen) | |
bork | maandag 26 maart 2012 @ 23:38 |
Knoflook eten en pinot onder je arm. Het is ook een feest van herkenning omdat ik met uitgeprinte routes, overstappen etc. neerlegde voor de verbaasde dames van Orbis (Polen, jaren 90 vorige eeuw) en de volgens hun onmogelijk boekbare kaartjes (5 minuten daarvoor) liet boeken. | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:41 |
Ik snap ook eigenlijk geen moer van deze post ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:46 |
Uit de oude doos ![]() | |
bork | maandag 26 maart 2012 @ 23:48 |
Multitasken valt ff tegen. ![]() Vervolgens leg je een keurig lijstje neer met treinnummers, overstappen, data etc. er wordt gemompeld, er komt actie, er is verbazing en men knikt en de gevraagde kaartjes komer er, zo dus, nu hopelijk wel duidelijk ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 maart 2012 @ 23:51 |
Helder.... Ik denk dat iedereen wel dat soort moment kent, als je je meer voor het product interesseert dat de mitarbeiter | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:04 |
en het blijft leuk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:06 |
Er is geen allesomvattende kaart met alle stations van Duitsland. Ja, die atlas die ik heb ![]() En er is een enorme stapel hele goeie spoorkaarten van ongeveer elk DEEL van Duitsland. Zoek je wat in het bijzonder? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:07 |
het totaalpakket ![]() | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:14 |
De vijfde poging morgen om vanaf Schiphol naar Breda met de Fyra te reizen, de vorige 4 keren door allerlei uiteenlopende reden niet gelukt. Spannend! ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:16 |
Goede reis, 't is een leuk ritje! ![]() | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:17 |
Thalys is me al 2 keer gelukt op die route maar dan langs Breda knallen en 1x met fles de andere kant op maar Schiphol-Breda nog niet. | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:19 |
Nou, dan heb je het meeste eigenlijk al wel gezien. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:20 |
Rupsje nooitgenoeg ![]() Hier, vange | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:29 |
Best apart eigenlijk, aangezien er nul overwegen zijn op dat stuk spoor... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:30 |
Of juist niet, want dan moet het in dat geval wel een hele grote teringzooi zijn.. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:30 |
Kan er nog steeds wel eoa idioot op het talud klimmen he. | |
hemarookworst | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:46 |
Zo die SGMm kan wel hard optrekken merk ik weer. Stapte in Schiedam Centrum in de trein, werd gepasseerd door de Fyra, toen de trein wegreed haalde hij de Fyra binnen korte tijd in ![]() | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 01:04 |
got it! ![]() | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 01:07 |
He Chef dat is een semi-totaalpakket volgens mij. Er staan in Dresden geen museumlijntjes op en geen parklijntje op ![]() | |
b2py | dinsdag 27 maart 2012 @ 06:57 |
Darkwing-duck: kaartjes halen als een baas! Wat een held! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:30 |
Voor een aanrijding heb je geen overweg nodig. En voor een springer al helemaal niet. | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:33 |
SGMm kan maar 120. Maar dan zal in dit geval de SGMm sneller hebben mogen rijden op dat stukje (ik gok 60, seinbeeld geel-6 naar Rotterdam, en de Fyra komt met geel-4 binnen het laatste gedeelte) | |
DriekOplopers | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:46 |
Treingenoten: lees hier alles over de audit naar de slechte punctualiteit op Arnhem-Winterswijk. http://www.voorbeterov.nl/120327.php Groeten, Driek | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:54 |
wis·sel de; m -s 1 verandering; keer 2 (sp) vervanging ve speler tijdens de wedstrijd 3 installatie om een gedeelte vd rails te verstellen, zodat de trein of tram op andere rails overgaat "volgas" een as die achter een andere as is geplaatst? Het woordje "er" heeft deze auteur nooit geleerd? Ik vraag me af of je het woord verlangzaming in deze context überhaupt mag gebruiken. Zo en nu moet ik weg. [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 27-03-2012 09:00:12 ] | |
DriekOplopers | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:32 |
En als je weer terug bent: heb je dan ook nog een inhoudelijke mening? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:37 |
Van mij hoeven al die jubelquotes niet eigenlijk. Ik bereid me gewoon goed voor als ik iets ga halen in dit land ( Natuurlijk pak ik niet bij iedere komkommer het woordenboek) gewoon om gezeik en daardoor taalmisverstanden te vermijden. Dat ik mijn laptop nog op het bewuste hafas scherm had staan was puur toeval en bedacht ik me ter plekke ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:01 |
Driek, Je reactie op de audit is enigszins chaotisch. Daarnaast vraag je om nadere info over de oorzaken van verstoringen, terwijl de audit al aangeeft dat te weinig gegevens beschikbaar zijn om daar harde conclusies aan te verbinden. Het heeft dus geen zin om daar in de reactie op de audit heel diep op in te gaan. Wel kun je vermelden dat je het jammer vindt dat dat niet nader is uitgezocht, omdat dat een beter licht op de zaak zou kunnen werpen. De audit stelt dat de dienstregeling op het traject enige tijd geleden versneld is, en zegt eigenlijk dat dat beter weer kan worden teruggedraaid. Dat zou toch een oplossing kunnen zijn, mits overstappen nog steeds gehaald worden? Wat MVBOV voor heeft op de audit is dat jullie waarnemers ter plaatse hebben. Misschien handig om iets uitgebreidere data op de achtergrond beschikbaar te maken. Wat is door jullie waargenomen, wanneer, hoe vaak hebben jullie waarnemingen gedaan? Dan heb je een soort van parallel onderzoek. Het verhaal over het vervangen van het wissel bij Wehl krijgt nu te veel aandacht. Het verhogen van de snelheid op een wissel maakt ook grote seintechnische aanpassingen nodig, waar nu te makkelijk aan voorbij wordt gegaan. | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:09 |
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 27-03-2012 10:15:26 (dubbel) ] | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:12 |
Het is cynisch bedoeld, ik haak af wanneer een artikel mij in de eerste drie zinnen om de oren slaat met spelfouten, niet bestaande woorden, verkeerd gebruik van woorden etc. Het staat bovendien zeer amateuristisch en dat zal je niet helpen in jullie strijd. | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:13 |
Tablet tikken in deze trein is niet fijn | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:14 |
Ik wilde net typen: lameraaie: je zit mobiel. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:15 |
He Chef doe het zelf maar beter ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:23 |
Nou die voorrangsregeling is natuurlijk een argument met zeer beperkte reikwijdte, aangezien de meeste van dat soort gevallen plaats vinden tussen treinen van DEZELFDE vervoerder, juist vanwege die enkelsporigheid. Voorts is het zeer kwalijk om de enkelsporigheid te beschouwen als "nou eenmaal een gegeven, iets anders is altijd de oorzaak". Het is alsof iemand bij mij op de helpdesk komt met een computerprobleem en vervolgens aan mij gaat vertellen welke oplossingen ik niet mag gebruiken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:27 |
Ik wil die kut hoere autocorrect uit op mijn tablet, want ik krijg veel te vaak "verbeteringen" die ik niet wil ![]() ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:28 |
Het was wat haastwerk. Overleggen met de betrokkenen binnen MVBOV (we zijn met zo'n 15 man inmiddels) en de opvattingen daarna schiften en een verhaal maken. En dat dan tijdig en niet later als mosterd na de maaltijd. Daarmee praat ik foutjes niet goed, maar ik hoop op enig begrip daarvoor. We zeggen toch dat het goed is om nader onderzoek te doen? Vervolgens geven wij aan, wat moet worden onderzocht, dat dat moet gaan op basis van reizigers en niet van treinen en dat enkelsporigheid geen oorzaak is, maar wel een logistieke beperking. ProRail kon gisteravond nadere vragen van ons hierover helaas niet beantwoorden. Daarvoor zijn de observaties net te hap-snap, helaas. Eensch. Een wissel is altijd meer dan een paar tongen, strijkregels en een puntstuk. Maar de boodschap blijft, dat er niet altijd slim is gehandeld door de infrabeheerder. Anyway, dank voor het meekijken/meedenken. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door DriekOplopers op 27-03-2012 10:34:41 ] | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:29 |
Ik heb het idee dat het met de punctualiteit op dat traject al een heel stuk beter gaat sinds er vorig jaar veel in het traject geïnvesteerd is. Neemt niet weg dat er nog veel verstoringen zijn. De belangrijkste oorzaken zijn: 1) de staat van onderhoud aan het materieel, want ik lees regelmatig dat ze een DM'90 gewoon op één motor laten rijden en dit dagen lang. De kans dat zo'n stel voor vertragingen zorgt en er mee nokt is dan groot. Opvallend is dat de NS juist weinig problemen met het DM'90 hebben. 2) het grote aantal overwegen op het traject. Hierdoor komen regelmatig aanrijdingen voor, wat de punctualiteit niet echt bevordert 3) Overige derde storingen zoals vandalisme. Deze zijn op een deel van het traject regelmatig ernstig, maar door het ophangen van camera's en dergelijke op probleemplaatsen kan dit wel de kop ingedrukt worden zoals nu nog gebeurt. Hoorde alleen dat de camera's gaan verdwijnen. Wel jammer, want zo kunnen problemen wel aangepakt worden. Ja, het blijft een grotendeels enkelsporig traject en wil je echt de punctualiteit nog verder verbeteren dan zul je blijven moeten investeren. Snellere wissels, op strategische plaatsen dubbelspoor, maar dat kost veel geld. Ik denk dat je beter af kunt wachten wat vanaf december Arriva en Hermes er van gaan bakken om dan een beter oordeel te kunnen vormen. | |
DriekOplopers | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:33 |
Daarom staat er dus iets over voorrang voor treinen in de spitsrichting of richting Arnhem ivm aansluiting op NS. ![]() Daarom staat er ook nadrukkelijk "Wat overigens niet betekent dat het aanleggen van meer dubbelspoor geen oplossing zou kunnen zijn, want een goed spoorsysteem is ook goed bijstuurbaar en hangt niet steeds tegen de maximale capaciteitsgrens aan." | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:33 |
Nou koop ik toeslag Fyra is deze toeslagvrij, er zal wel weer iets plat liggen? Typt wel fijner. Geen wifi? | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:38 |
Vroegah in militaire dienst leerde je nog dingen als "Snelheid is goed, accuratesse is beter" ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:39 |
Kinderen, luister! ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:45 |
mja, dan moeten keringen wel gehaald kunnen worden ben ik niet met je eens. Het kan zeker in de spits prima tegen de grens aanzitten, zolang je er maar voor zorgt dat de omstandigheden goed zijn, dus een baan die er prima bij ligt, goed onderhouden materieel en een dienstregeling die hier en daar op het traject iets speling heeft. | |
DriekOplopers | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:47 |
We leven nu in een mediacratie, waarbij de factor "snelheid" veel belangrijker is geworden. En qua accuraat: is het echt zo'n beroerd l*lverhaal dan? | |
DriekOplopers | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:49 |
Eensch. Er zijn heel veel factoren. Maar soms doet een stukje dubbelspoor wonderen. Dat moet je niet bij voorbaat uitsluiten, zoals Flash hierboven ergens terecht opmerkt. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:50 |
Oh neuh dat nou ook weer niet ![]() Maar goed, ik denk echt dat het het beste is om gewoon die hele lijn te verdubbelen en meteen te electrificeren. Kost nu even een boel geld, maar anders zitten we gewoon de komende 40 jaar continu met dit gezeik eigenlijk. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:53 |
Ik vraag me af: het is zo'n 220 meter van puntje perron tot wissel. Nou ken ik niet de acceleratie van een LINT uit mijn hoofd, maar ik betwijfel of die dan al op de 80 km/h zit. | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:55 |
Dubbelspoor kan wonderen verrichten, maar het is niet zo dat er een zak met geld klaarligt om alles te verdubbelen. Strategisch inzetten is daarom goed. Zie ook Dordrecht - Geldermalsen waar wel stukjes verdubbeld zijn, maar eigenlijk net te weinig om een robuuste kwartiersdienst tussen Dordrecht en Gorinchem uit te kunnen voeren | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:56 |
Je moet niet doen alsof het verdubbelen van een spoorlijn een dusdanig astronomisch bedrag kost dat het bij voorbaat geen optie is. Kijk eens wat je gaat uitsparen aan prestatieboetes, wat je aan extra opbrengsten hebt doordat je simpelweg meer mensen OP EEN BETROUWBARE MANIER kan vervoeren etc. | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:59 |
Dat doe ik ook niet hoor, maar er zijn gewoon grenzen aan de zak met geld die er is. | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 11:02 |
De trein moet wel in zijn geheel uit het wissel zijn voordat ie een betere ATB-code krijgt, ik denk dat je dan wel iets verder bent...? Geen idee verder, geen lokale bekendheid daar. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 12:15 |
prima, maar dan moet daar iets aan gedaan worden. Dus opblazen dat kabinet, Asfaltkoe eruit en eindelijk eens iemand met verstand op Verkeer en Waterstaat want dat hebben we sinds Neelie Smit-Kroes soberzo moeten ontberen ![]() | |
blup | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:05 |
Wist je dat voor die hema's in frankrijk gewoon een hema wagen vanuit Utrecht voor een rit van 2 dagen om ze te bevoorraden ![]() | |
b2py | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:06 |
Dan is die tgv wel handig ja! | |
blup | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:07 |
Dat bedoel ik. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:08 |
Dan zal de rookworst wel koud wezen ![]() | |
Ireyon | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:03 |
Lang leve de noodrem, op tijd gestopt voor een dame die haar lichaam aan onze trein wilde doneren ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:06 |
Ik zou wachten tot volgend jaar. Dan heb je iets boeiends om over te schrijven: Breng en Arriva die op Arnhem-Doetinchem rijden. | |
Ofyles2 | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:24 |
Wat de getijdenstroom betreft: in Zevenaar kun je per spitsrichting maximaal twee treinen stallen. In Doetinchem heb je een complex die je makkelijk kunt aansluiten op de hoofdlijn. ProRail moet tot slot ook toestaan dat treindienstleiders buiten de lijntjes willen kleuren. | |
Ofyles2 | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:33 |
Eigenlijk moeten heel wat mensen weg: Die asfaltkoe, Bertje Meerstad, Marion Gout, een hele zwik ambtenaren die zich verschuilen achter cijfertjes en dogma's en de burger stelselmatig oplichten. Er moet een revolutionaire cultuuromslag komen. | |
Ofyles2 | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:38 |
Dat zou kunnen, de LINTs hebben een snelschakelende ZF-versnellingsbak. Dit in tegenstelling tot andere dieseltreinen (Buffel, Stadler GTW) die aangedreven worden door een Voith-wisselbak (met minder versnellingen, ik dacht twee of drie). | |
Bitlord | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:01 |
Wat mij bij een bezoek vorige week aan station Doetinchem opviel was de breedte van het perron. Hoewel dit één van de drukste stations is van de lijn, vind ik dit perron behoorlijk smal. Weet iemand of dit perron toevallig nog verbreed gaat worden de komende tijd? De twee sporen rechts op deze foto zijn inmiddels zo goed als weg. http://www.stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=doetinchem&num=28 | |
Bitlord | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:06 |
Verder zijn die chippalen van Syntus & Arriva (lijken) dezelfde vreselijk irritant. Ik moet mijn chipkaart uit mn portemonnee halen terwijl dat bij NS nooit hoeft. Daarnaast moet je je pas er ongeveer 2 seconden bijhouden, terwijl dat bij NS ook in een kwart seconde kan. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:14 |
En bliepen doen ze ook niet, mocht je slechtziend zijn | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:16 |
Dat is de reden dat NS er zo'n luide blieptoon op heeft. Voor slechtzienden is het te horen of ze ingecheckt zijn. Hoewel, de meeste reizigers niet meer naar het schermpje kijken, maar naar het toontje luisteren. Jammer dat het bij die vervoerders niet zo is. | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:27 |
Bij Arriva is het maar een heel erg kort piepje helaas | |
bork | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:28 |
Ik krijg bij Veolia (bus in Brabant) altijd eerst een groen lichtje met een zacht bliepje en daarna gelijk een venijg prrt met een rood lampje, het afschrijven gaat wel altijd goed ![]() ![]() Vandaag stilgestaan op Rotterdam CS toen viel me op aan de restanten van het oude perron hoe laag die overkapping eerst was, ongelooflijk verschil, ik had nooit zo bij stil gestaan. ![]() Wel beide keren vandaag meer dan 15 minuten vertraging op de Fyra ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 27-03-2012 18:34:45 ] | |
Ascendancy | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:52 |
Die hele overstappalen zijn een ramp. Staan er op Dordrecht 6 bakken GTW klaar, maar moet iedereen eerst langs die kutpaaltjes waarvan er maar 1 op een zinnige plek staat ![]() Is dat op andere overstapstations ook zo? | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:58 |
Geldermalsen is pas erg. Daar staat er maar op één plek - niet eens de logischte locatie - de beide paaltjes van NS en Arriva naast elkaar. Als je bij NS uit wil checken, moet je eerst het paaltje van Arriva een meter of 15 voorbij lopen op het perrongedeelte waar Arriva stopt ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:00 |
In Zutphen staat het best goed volgens mij ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:09 |
Met een overstap van 3 minuten ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:15 |
![]() * Ofyles2 zich nu afvraagt hoe Breng en Arriva Arnhem-Doetinchem zullen uitvoeren... | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:21 |
Precies zoals Syntus het ook doet. Die 2 sporen werden al nooit gebruikt. Keren van de Doetinchem-pendels gebeurde gewoon aan het station. | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:32 |
Vandaag had ik als doel om de Betuwelijn nogmaals af te leggen tussen Tiel en Zetten-Andelst, gezien ik hier nog geen foto's gemaakt heb. Vanuit Dordrecht ben ik met een Spurt van Arriva naar Arkel gereisd, waar ik enkel dit stationsgebouw nog moest vastleggen met een trein. Hierna ben ik doorgereisd naar Tiel. Vanaf Tiel ging mijn reis verder met een OV-fiets, fietsend naar Kesteren, Opheusden, Hemmen-Dodewaard en Zetten-Andelst. Vanaf daar met de trein terug naar Tiel, fiets inleveren, en weer naar huis. ![]() Arriva E-GTW te Arkel En doordat de Stoptrein van 11:23 naar Tiel niet reed door defect materieel(zeiden ze...), werd ik een halfuur vertraagd. Maar laat dat "defecte" materieel nou om 11:44 als LeegMat binnen komen, en de Mcn gevraagd. Er waren problemen met ontkoppelen, en met +15 opgeheven. Ging de kerende trein uit Tiel rijden vanaf Geldermalsen. Toen ging mijn fietstocht toch eindelijk naar naar Kesteren, maar ondertussen een fotostop, want ik redde het niet op tijd in Kesteren, dus kon deze foto mooi. ![]() Syntus DM'90 59 (31139) ![]() Syntus DM'90 3435 (31144) Hierna doorgefietst naar Kesteren. ![]() Syntus DM'90 59 (31148) Toen ging de reis door naar Opheusden, maar daar uiteindelijk géén foto gemaakt. Ik ben doorgefietst naar Hemmen-Dodewaard. Het mooie aan deze fietstocht is, is dat je tussen Kesteren en Zetten-Andelst sowieso parallel aan het spoor fietst, en tussen Tiel en Kesteren ongeveer de helft. ![]() Wachterswoning 14 ![]() Syntus DM'90 56 (31152) ![]() Syntus DM'90 56 (31152) En toen had ik 14 minuten nog over om van Hemmen-Dodewaard naar Zetten-Andelst te fietsen. Ik was op tijd, voor 4,4 kilometer fietstocht. ![]() Syntus DM'90 59 (31147) ![]() Wachterswoning 11(?) ![]() Stationsgebouw Zetten-Andelst Dat was 'm wel weer vandaag. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:40 |
Simpel: één paaltje voor 2 vervoerders | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:48 |
Leuk lijntje is dat inderdaad ![]() ![]() | |
Peter | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:58 |
Nog simpeler: Zoals in een bus in het voertuig in en uitchecken.. | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:24 |
Frankrijk: 1500 euro schadevergoeding voor ontslag door late treinen | |
Aether | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:26 |
Zou wel het makkelijkst zijn. Hebben alle treinen al GPS? Wordt leuk met uitchecken, men geeft uitstappers nu al zo veel ruimte en tijd... | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:40 |
Ik wilde het net schrijven, een van de leukste lijntjes van Nederland! Ook een mooie lijn om een excursie met de rode Plan U en de HSA 186 te doen. ![]() | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:40 |
Met een dieselvoorspan voor de 186 ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:45 |
stoomtractie | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:49 |
Nee gewoon op eigen kracht ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:49 |
Dat was hip in 1989, het is nu 2012! | |
Pino112 | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:51 |
De locaties die op de monitoren in de coupé komt te staan, dat werkt toch via GPS? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:57 |
Hoe NS het doet, weet ik niet. Ik weet wel dat Arriva gps aan boord heeft, maar dat niet gebruikt voor de routeinformatie in de trein. Dat gaat gewoon op de kilometerteller, zeg maar. | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:59 |
Rollend materieel van NS heeft een GPS-transmitter aan boord, dat zeker. Dit wordt gebruikt voor Track & Trace, een intranetapplicatie waarmee NS kan zien waar hun spulleboel uithangt. Ook dit wordt niet gebruikt voor reisinformatie, dat gebeurt a.d.h.v. informatie die wordt ingevoerd voor vertrek (treinnummer). | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:00 |
ik reis veel met dieseltreinen, dus ander mat is daarom interessanter | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:07 |
"Waar uw trein uithangt? Geen idee. Het heeft wel een duur geld kostend systeem aan boord, maar dat gebruiken we liever niet. Doei ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:12 |
Track & Trace heeft inmiddels zijn nut al wel bewezen. Vroeger was de NS bij verstoringen veel materieel 'kwijt' en kon een stelletje rustig een paar dagen in Leeuwarden staan, terwijl het ergens rond Den Haag onderweg had moeten zijn. Dat is nu al een stuk beter geworden, omdat ze opgespoord kunnen worden. | |
Yreal | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:20 |
![]() Alsof voorspellen van de treinen van morgen middag al te riskant is geworden.. ![]() ![]() ![]() | |
Aether | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:20 |
Ook niet in de Sprinters waar het volgende station wordt omgeroepen door een computer? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:22 |
Daarvoor heb ik te vaak complete onzin gehoord uit die dingen. Nee, zit volgens mij puur een op basis van dienstregeling en kilometers afgestelde omroep in. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:24 |
Oh wauw. Moet ik nu op mijn knieën of zo? | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:26 |
Was vroeger echt zo, dat machinisten tijdens de dienst gebeld werden: op welk mat zit jij eigenlijk, want we zijn wat kwijt. | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:26 |
Blij zijn dat je een trein terug kan vinden die je kwijt bent.... ze zouden zich dood moeten schamen. ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:26 |
Nog even en je wilt elektrisch... | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:26 |
Nee. En als je dus het verkeerde treinnummer inklopt van tevoren krijg je zulke dingen: ![]() Daar gaan we weer: Vingerverf ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:27 |
Ja, welke bosmongool daar Soestdijk heeft opgehangen terwijl je in de buurt van Zwijndrecht bent... | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:28 |
Hoezo? Bij een Grote Puinhoop kan materieel best verdwalen. | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:28 |
Nope, dat gebeurt op basis van de afgelegde afstand sinds het vorige station. Ook de GPS-tijd wordt niet gebruikt. Zo heb ik het al een paar keer meegemaakt dat de ingevoerde treindienst weliswaar wel klopte, maar dat de getoonde tijden van 4 uur later waren. Hoe OBIS z'n informatie vergaart weet ik dan weer niet. | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:29 |
dan kom je op dat lijntje niet echt ver | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:30 |
Een kristallen bol, een webcam en beeldherkenningssoftware. | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:31 |
dat gebeurt nogal regelmatig, maar door T&T kan het materieel weer gevonden worden en zo weer in bijvoorbeeld onderhoudsomlopen terechtkomen. | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:31 |
En k heb het tegengestelde al gehad, bij Zwijndrecht dat er "Het volgende station is Baarn [...]" omgeroepen word. Nummertje fout ingevoerd door HC/Mcn, een 50xx of 51xx ipv 55xx ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:36 |
OBIS is in principe voor de basismaterieelomlopen. Dit wordt door het kantoor ingepland. Het is zelfs zodanig dat conducteurs de bestemmingen van de stellen die aan de buitenkant staan niet zelfstandig meer kunnen aanpassen. Bij verstoringen klopt het daarom niet altijd meer. Dat moet eerst aangepast worden, voor dit weer correct is. | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:38 |
De bestemmingen aan de buitenzijde van het treinstel zijn wél handmatig aan te passen.. De OBIS-schermen kunnen niet handmatig ingesteld worden. | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:39 |
ah, dan was dat het. | |
Pino112 | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:56 |
![]() Captrain 1 - Auto 0.
| |
Duvel | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:06 |
Trein wint bijna altijd. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:15 |
Ik ga pas over 2 weken hiernaar kijken ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:17 |
![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:17 |
Die koekebakker van een bestuurster moet stoppen als de rode lampen aan gaan. Dan gaat de trein rijden. En ze moet der oren nakijken, want ze tyfoneren daar altijd. Gaat er vaak bijna-mis... | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:22 |
Frau am Steuer: Ungeheuer Vrouw aan 't stuur: bloed aan de muur Female drivers: No survivors ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:37 |
2 nutteloze weetje van het Franse spoor -Als je een kind in de trein baart dan geniet hij of zij tot zijn 18e gratis reizen (2x gebeurd in 2011) -Sollicitanten hebben vrij reizen naar het bedrijf waar de sollicitatie plaatsvind... | |
Yreal | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:38 |
dat is best wel bazig | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:39 |
Dat vind ik dan nog wel leuk. Thalys gaat daar nog een stapje verder in: twee jaar terug beviel een vrouw in een Thalys, haar kind mag zolang het leeft gratis met Thalys reizen. Whut? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:39 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:41 |
Jeweets....in het kader van Frans, sociaal, als je moet solliciteren zal je wel geen werk hebben, als je geen werk hebt zal je wel geen geld hebben, etc... | |
Aether | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:42 |
Da's in België dacht ik ook het geval. En je kunt beter aan boord van de Thalys bevallen:
| |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:44 |
Da's in België ook geloof ik. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:46 |
Nog eentje (Theorie) -Niet naar het balkon lopen bij een mobiel telefoongesprek: 68,-- boete (Praktijk) ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:47 |
Mja, het verschil is wel dat je medereizigers je er meer op aankijken als je het niet doet. Hier in Nederland zegt niemand meer iets daarvan. Zelfs niet in de stiltecoupé. |