quote:Wilders woedend om cartoon Joop.nl
[quote]Op weblog Joop.nl is opnieuw een anti-Wilders cartoon opgedoken van de omstreden cartoonist Adriaan Soeterbeek. Wilders wordt afgebeeld terwijl hij op de grond ligt, met een schaar in zijn borst.
Op de achtergrond zien we Koningin Beatrix weglopen. Soeterbroek raakte al eerder in opspraak door een omstreden tekening over Geert Wilders. De cartoon is een reactie op het PVV-plan om het staatshoofd minder politieke macht te geven.
Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"
Hij krijgt bijval uit onverwachte hoek. Claudia de Breij liet vrijdagavond weten de cartoon smakeloos te vinden. "Ben 't met Geert Wilders eens over smakeloosheid van de cartoon op Joop.nl. Als doorgaans trotse VARA-medewerker moet ik nu zeggen: erg jammer."
http://www.telegraaf.nl/b(...)cartoon__.html?p=1,1
Ik zit daar ook mee.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
Volgens mij is Wilders voor vrijheid van meningsuiting en trekt hij de grens bij het oproepen tot geweld. Ik kan me wel voorstellen dat hij deze cartoon daarom te ver vindt gaan. Persoonlijk vind ik dat deze cartoon misschien niet tot geweld oproept, maar het vergoeilijkt het zeker.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Even nadenken...hoe was het ook alweer.
Moslims moesten niet zeiken over cartoons, want in een vrij land moet je tegen een stootje kunnen....nu is dat opeens anders? We waren zo verontwaardigd dat Nekschot werd opgepakt vanwege zijn cartoons en nu mag de cartoon opeens niet. I'm confused.
Hij zegt nergens dat dat niet mag. Hij heeft het erover dat dit not done is van onze belastingcenten. Dat ben ik wel met hem eens maar ik vind sowieso dat dat hele publieke omroepbestel flink op de schop mag. Daarbij is de cartoon ook nog vrij matig enzo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Je mag de GROTE LEIDER natuurlijk niet bespotten
Heeft Trixje trouwens al geklaagd over majesteitschennis?
Voor zover ik weet heeft ze dat ook niet gedaan toen Hans haar op het podium lag te beffen en fisten toch?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Heeft Trixje trouwens al geklaagd over majesteitschennis?
Precies. Ik betaal liever voor joop.nl dan voor die 23 ja-knikkers van Geert in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..
Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan
Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan
Klopt hoorquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef Robus het volgende:
[..]
Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.
Hij twittert weer wat de lucht in, zo werkt hij en veel meer context dan een slechte cartoon en een twitterberichtje is er niet.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.
Smakeloos is het zeker. Maar om dan zwaar beledigd te gaan doen en op te gaan roepen tot censuur als grote strijder voor de vrijheid van meningsuiting?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:37 schreef Redah het volgende:
Het verschil is toch vrij duidelijk?
Die Deense cartoons dreven spot met moslims/islam/Mohammed. En daar werden bepaalde groepen mensen erg boos over. In mijn optiek moet je best tegen een grapje kunnen.
Deze cartoon, net als de eerste cartoon op Joop, drijft echter niet de spot maar laten inderdaad een vorm van geweld zien (de gaskamers, en nu de schaar in de borst).
Ik ben absoluut géén Wilders aanhanger, maar een tekening van iemand die een geit neukt vind ik toch van een heel andere orde dan tekeningen waar je iemand de dood in jaagt.
Aha de ene smakeloze cartoon is prima en de ander plots niet?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Behoorlijk smakeloze cartoon. Deze laat echt geweld zien tegen een bestaand persoon.
De Deense cartoons waren tegen een algemene groep gericht en een van hun sprookjesfiguren. Dat is van een totaal andere orde.
Omdat jij vindt dat het sprookjesfiguren zijn ligt het nog wel heel gevoelig bij een grote groep mensen he. Dat jij hier gevoelig op reageert zou je misschien moeten doen afvragen of het wel zo tof is om mensen zo voor het hoofd te stoten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Behoorlijk smakeloze cartoon. Deze laat echt geweld zien tegen een bestaand persoon.
De Deense cartoons waren tegen een algemene groep gericht en een van hun sprookjesfiguren. Dat is van een totaal andere orde.
Ow, dus de publieke omroep mag geen vrijheid van meningsuiting ? Hij pleit dus gewoon voor omroep die alleen lief en kritiekloos mag zijn naar de volksvertegenwoordigers ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Ja, was een reactie op een vraag. Maar dát mag blijkbaar niet eens.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.
Het gaat erdan ook niet om wat jij vindt wat toelaatbaar is, het gaat er eerder om hoe de gedupeerde partij ertegenaan kijkt. Of ga jij nu voor een gelovige brpalen wat hij toelaatbaar moet vinden ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:37 schreef Redah het volgende:
Het verschil is toch vrij duidelijk?
Die Deense cartoons dreven spot met moslims/islam/Mohammed. En daar werden bepaalde groepen mensen erg boos over. In mijn optiek moet je best tegen een grapje kunnen.
Deze cartoon, net als de eerste cartoon op Joop, drijft echter niet de spot maar laten inderdaad een vorm van geweld zien (de gaskamers, en nu de schaar in de borst).
Ik ben absoluut géén Wilders aanhanger, maar een tekening van iemand die een geit neukt vind ik toch van een heel andere orde dan tekeningen waar je iemand de dood in jaagt.
Aha hij twitterde ietsquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, was een reactie op een vraag. Maar dát mag blijkbaar niet eens.
Nou heb ik gelukkig geen verstand van twitter maar als dit een antwoord op een vraag is moet er toch ook wel ergens naar die vraag verwezen worden? Of roep ik nu iets heel raars?quote:geertwilderspvv Geert Wilders
Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De Vara. Hoe lang nog? bit.ly/puzdUa
Hij roept eigenlijk op tot censuur, dat gaat best ver naar mijn idee... Als de PO alleen nog maar uit mag zenden wat een PVV of bv PvdA goedkeurt gaat het flink mis lijkt me...quote:En dan de TT: 'Wilders woedend om cartoon', terwijl verderop in het bericht staat dat hij 'er niet blij mee is' , dat klinkt toch een stuk anders. Maar ja, woedend bekt lekkerder he.
Ik vind het gewoon een leuke spotprent. Islam was de nieuwe jodendom. Nu is Wilders de nieuwe islam.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Haat is een slechte raadgever liefje
Hij is zo'n extremist die wilders door en door haat en daarom deze cartoon toejuicht. Ligt er nogal dik bovenop tochquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind jij dit serieus een goeie cartoon ?
Ja. Hoezo? Begrijp je de spotprent niet?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind jij dit serieus een goeie cartoon ?
Dat hoor je me nergens zeggen...quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:42 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ow, dus de publieke omroep mag geen vrijheid van meningsuiting ? Hij pleit dus gewoon voor omroep die alleen lief en kritiekloos mag zijn naar de volksvertegenwoordigers ?
Ik vind de cartoon trouwens erg slecht getekend, gelukkig is de onderliggende boodschap treffend.
Ik hoop dat Bram hier de aanklachtgevoeligheid van begrijpt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja. Hoezo? Begrijp je de spotprent niet?
Geweld suggereren ... damn.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Specularium het volgende:
Geweld suggereren bij publieke figuren. Erg briljant ja.
Dit heeft niets met geweld te maken tegen Wilders. Beatrix heeft geprobeerd om de PVV uit de kabinet te weren. Nu wil Wilders Beatrix terug pakken door al haar macht af te pakken. Dus moet Beatrix Wilders doden zodat ze nog lintjes door mag knippen. Nu schreeuwt Wilders bovendien om wraak. Dat jullie serieus de grap/ironie niet inzienquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Geweld suggereren bij publieke figuren. Erg briljant ja.
Waarom zou dit niet betaald mogen worden door de belastigbetaler ? Dit valt toch onder de vrijheid van meningsuiting ? Ik zie niet waar Wilders een probleem van maakt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:50 schreef YazooW het volgende:
Dat hoor je me nergens zeggen...
Enige wat ik probeerde te zeggen is dat Wilders gezegd heeft dat hij het er niet mee eens is dat dit betaald wordt door de Nederlandse belastingbetaler. Hij zegt nergens iets dat de cartoon gecensureerd moet worden zoals velen in dit topic hier wel beweren.
Wilders plaats een tweet en vervolgens word er een heel sprookjesverhaal omheen gebouwd...
Je ziet de schaar niet?quote:
Dat weet ik ook niet, zit Wilders hier ook niet te verdedigen ofzo. Probeerde alleen duidelijk te maken wat er daadwerkelijk gezegd is door Wilders zodat men die sprookjesverhalen niet allemaal zo serieus hoeft te nemen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:54 schreef elcastel het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet betaald mogen worden door de belastigbetaler ? Dit valt toch onder de vrijheid van meningsuiting ? Ik zie niet waar Wilders een probleem van maakt.
Het klinkt toch echt als een gefrustreerde kleuter die even in de hoek staat. Hij zou - bijvoorbeeld - ook een keer zijn bek kunnen houden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:55 schreef MouzurX het volgende:
Ja wilders is echt woedend![]()
"Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"
Af en toe in de anus van Francisco van Jole.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:54 schreef jcdragon het volgende:
Waar zitten de bodyguards van Wilders ?
Tsja.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef jcdragon het volgende:
Aanzetten tot geweld ? Mwah, denk niet dat Bea een schaar in Wilders gaat steken.
Ik zie in die schaar slechts een verwijzing naar hoe er in het verleden een politieke moord is gepleegd, dat mag je cru vinden, de verwijzing is niet verkeerd. Maar ga vooral spijkers op laag water zoeken.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef Specularium het volgende:
Je ziet de schaar niet?
Of is dat bijzaak door de 3dubbele laag van doordenken die je bij deze tekening moet toepassen?
Hoi Geert !quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:57 schreef Bastard het volgende:
Waardeloze cartoon die alleen maar aanzet tot haat. Walgelijk.
Ja want iemand die reageert op een cartoon die van hem is gemaakt is meteen een gefrustreerde kleuterquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het klinkt toch echt als een gefrustreerde kleuter die even in de hoek staat. Hij zou - bijvoorbeeld - ook een keer zijn bek kunnen houden.
Ik moet toegeven dat ik dit gegeven ook alleen maar uit een commercieel medium heb gehaald, kijken of Wilders hier ook wat van gaat zeggen dan. Hij is immers zó consequent.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef YazooW het volgende:
Dat weet ik ook niet, zit Wilders hier ook niet te verdedigen ofzo. Probeerde alleen duidelijk te maken wat er daadwerkelijk gezegd is door Wilders zodat men die sprookjesverhalen niet allemaal zo serieus hoeft te nemen.
Kom op zeg: WILDERS WOEDEND OM CARTOON
Hij heeft alleen een simpele tweet verstuurd waar ook maar nergens uit te halen is dat hij woedend is.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat heeft in godsnaam de kwaliteit van de cartoon hiermee te maken? Nou is er al tien jaar discussie over de vrijheid van meningsuiting in dit land, en dat komt er iemand roepen om het snoeren van de mond, en waar begint dan de argumentatie? Vond ik het een leuke cartoon of niet, was hij smakeloos of niet? Volkomen irrelevant.
En ook de oorsprong van het geld van de cartoon heeft er geen ene reet mee te maken. Ik ga ook niet pleiten voor het uit de lucht halen van WNL omdat twee oppervlakkige rechtse figuren elkaar de hele tijd voorzetjes te geven om het salonfascisme te propageren voor een achterlijk publiek.
De vrijheid van meningsuiting gaat áltijd over meningen die je niet wilt horen. Dat is het deel 'vrijheid van'. Ik wordt hier zo moe van en Wilders is een hele grote vijand van de vrijheid van meningsuiting, zo blijkt maar weer eens.
In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf. Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:00 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik dit gegeven ook alleen maar uit een commercieel medium heb gehaald, kijken of Wilders hier ook wat van gaat zeggen dan. Hij is immers zó consequent.
Het gaat me meer op de manier van reageren, in mijn ogen nogal typerend.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:59 schreef MouzurX het volgende:
Ja want iemand die reageert op een cartoon die van hem is gemaakt is meteen een gefrustreerde kleuter
We en we ? Jij denkt dat Joop.nl en Telegraaf dit plannetje samen hebben gesmeed ?quote:O kom we gaan een cartoon maken. Dan wachten we op de reactie van Wilders en dan blazen we zijn reactie gigantisch op, zodat hij hypocriet lijkt.
Natuurlijk het is 1 groot complot van de cultuur-marxisten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het gaat me meer op de manier van reageren, in mijn ogen nogal typerend.
[..]
We en we ? Jij denkt dat Joop.nl en Telegraaf dit plannetje samen hebben gesmeed ?
Hij zou de koningin kunnen citeren. "De leugen regeert" enzo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:02 schreef YazooW het volgende:
[..]
In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf. Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.
Hij wil de overheid inhoudelijk laten bepalen wat de PO's doen met het geld dat ze krijgen, tot op de tekeningen van een cartoonist. Dat gaat nogal ver naar mijn idee....quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:50 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat hoor je me nergens zeggen...
Enige wat ik probeerde te zeggen is dat Wilders gezegd heeft dat hij het er niet mee eens is dat dit betaald wordt door de Nederlandse belastingbetaler. Hij zegt nergens iets dat de cartoon gecensureerd moet worden zoals velen in dit topic hier wel beweren.
Wilders plaats een tweet en vervolgens word er een heel sprookjesverhaal omheen gebouwd...
quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:02 schreef YazooW het volgende:
In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf. Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.
Nou ja, dit dus.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat heeft in godsnaam de kwaliteit van de cartoon hiermee te maken? Nou is er al tien jaar discussie over de vrijheid van meningsuiting in dit land, en dat komt er iemand roepen om het snoeren van de mond, en waar begint dan de argumentatie? Vond ik het een leuke cartoon of niet, was hij smakeloos of niet? Volkomen irrelevant.
En ook de oorsprong van het geld van de cartoon heeft er geen ene reet mee te maken. Ik ga ook niet pleiten voor het uit de lucht halen van WNL omdat twee oppervlakkige rechtse figuren elkaar de hele tijd voorzetjes te geven om het salonfascisme te propageren voor een achterlijk publiek.
De vrijheid van meningsuiting gaat áltijd over meningen die je niet wilt horen. Dat is het deel 'vrijheid van'. Ik wordt hier zo moe van en Wilders is een hele grote vijand van de vrijheid van meningsuiting, zo blijkt maar weer eens.
Ik vind een laatdunkende tweet erover een zeer gepaste en normale reactie.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het gaat me meer op de manier van reageren, in mijn ogen nogal typerend.
Beatrix wel?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:55 schreef MouzurX het volgende:
Ik zie wilders nog niet bij de ambassade de ruiten ingooien.
True, maar de mental image van een gefrustreerde kleuter in zijn bunker zonder daglicht kwam wel heel snel naar boven bij me. Wat dat aangaat zag ik hetzelfde als de Telegraaf.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik vind een laatdunkende tweet erover een zeer gepaste en normale reactie.
Alle "Wilders is aan het briesen van woede en wil bloed zien" speculatie is niet meer dan speculatie op dit moment
Ik hou wel van een koekje van eigen deeg ja, al vind ik de cartoon nog mild ten opzichte van de monddiarree van Wilders.quote:
Als hij straks doodgeschoten word heeft hij het aan zichzelf te danken en is er geen sprake van een demonisering zeker? Nee die blindheid is mij niet onbekend van linksch, gevaarlijke menschen hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik hou wel van een koekje van eigen deeg ja, al vind ik de cartoon nog mild ten opzichte van de monddiarree van Wilders.
Dit soort praat had je ook over Wilders en consorten na Anders Breivik?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als hij straks doodgeschoten word heeft hij het aan zichzelf te danken en is er geen sprake van een demonisering zeker? Nee die blindheid is mij niet onbekend van linksch, gevaarlijke menschen hoor.
links werkt, rechts maakt het op.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:13 schreef GJonline het volgende:
gelukkig zijn er meer dan een miljoen mensen die er anders over denken. Rechts werkt, links maakt het op.
lol, wat een onzinquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
links werkt, rechts maakt het op.
links zitten arbeiders, wetenschappers, intellectuelen. rechts mensen die veel geld hebben, aandelen, of goede posities in het bedrijfsleven.
In mijn ogen is er groot verschil tussen een cartoon en een moord. En dat is dezelfde redenatie die ik heb over het feit dat mensen Wilders (deels) verantwoordelijk houden voor wat er in Noorwegen gebeurde, totale onzin.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:14 schreef Bastard het volgende:
Als hij straks doodgeschoten word heeft hij het aan zichzelf te danken en is er geen sprake van een demonisering zeker? Nee die blindheid is mij niet onbekend van linksch, gevaarlijke menschen hoor.
Of dat kan laat ik in het midden, maar wat schiet je ermee op vraag ik me af ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:21 schreef GJonline het volgende:
god is toch ook een pedo? Dat kan dan weer wel..
Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:21 schreef elcastel het volgende:
Ik vind het trouwens treffend hoe mensen die de PVV verdedigen altijd maar praten in links en rechts. Dit soort gelul maakt een grotere kloof in de samenleving dan een cartoon in een uithoek op het internet of een omroepblaadje. Echte vaderland liefhebbers.
Klopt, veel stemmingmakerij, en dan bedenken mensen zich wel nog een keer of ze in een demonstratie meelopen of iets schrijven of tekenen. Het is immers geen lolletje om bedreigd te worden of aangiftes aan je broek te krijgen van Moszkowicz of het CIDI of zo. Dat is ook onderdrukkend ook al komt het niet van de staat, en sommige media lijken daarop uit.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:02 schreef YazooW het volgende:
[..]
In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf.
Bepaalde media wel en bepaalde media niet, en de truc is nou juist om de media die je kritisch belicht het werk moeilijk te maken, al dan niet met hulp van bevriende media. We moeten natuurlijk niet doen alsof de Telegraaf of WNL nog maar enigzins bezig zijn met eerlijke verslaggeving, die zijn bezig met een strijd zoals "De Waarheid" dat in de jaren 70 nog deed. De tijd dat de politieke signatuur van een krant bleek uit de opiniestukken en het perspectief ligt achter ons.quote:Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.
Zoals ik al aangaf hoeft het niet per se een lid van het koninklijk huis te zijn. Iemand die Bea als groot voorbeeld ziet (ja, die zijn er) zou zich ook aangesproken kunnen voelenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:26 schreef Montov het volgende:
Ik vind het een matige cartoon, maar oproepen tot geweld? Zal dit leden van het Koninklijk Huis overhalen om semi-automatische scharen te gebruiken?
Dat Wilders een zielige hypocriet is maakt zijn argument an sich niet ongeldigquote:De PVV verdedigde een tijd terug nog een cartoon over pedofilie binnen de Islam en het Christendom van Nekschot, stimuleert dat ook pedofilie?
Krijgt de mod subsidie toevallig ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:28 schreef GJonline het volgende:
ieder zijn mening! Alleen wordt het vaak gewist, rechtse gedachten..
Ligt trouwens aan de mod. Zal zo wel weer komen.
Nou elcastel is hier ook aardig bezig in links-rechts praten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.
Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit soort praat had je ook over Wilders en consorten na Anders Breivik?
Of ben je gewoon een tikje selectief als het daar op aankomt...
Ow ja ? Waar dan ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:44 schreef MouzurX het volgende:
Nou elcastel is hier ook aardig bezig in links-rechts praten.
Wat een zielige opmerking, ik zeg alleen dat Wilders niet moet lopen janken na wat hij zelf allemaal over straat gooit. De dag dat ik klaarkom op Wilders steek ik een schaar in mijn hart.quote:Komt bijna klaar op het feit dat hij over wilders kan praten.
Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.
Wie is er selectief?
Is dit niet een tikkeltje offtopic remlof?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.
Aan jou posts hier te zien vind jij Wilders wel een toffe kerel volgens mijquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.
Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien moet meneer Wilders toch het woord 'spotprent' weer eens opzoeken in de Van Dale en eens kijken hoe er in het verleden over politici van veel hoger kaliber dan deze omhooggevallen abrikozenvlaai werd getekend...
Oooh, dus het is toeval dat hij er zelf op staat? Ik heb Wilders nog niet zo horen fulmineren over "gesubsidieerde" cartoons over, pakweg, Mariko Peters.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.
Fulmineert hij?quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Oooh, dus het is toeval dat hij er zelf op staat? Ik heb Wilders nog niet zo horen fulmineren over "gesubsidieerde" cartoons over, pakweg, Mariko Peters.
De standaardreactie van Wilders op dit soort zaken is bekend. En ja, doorgaans houdt dat in dat hij als een verongelijkte kleuter tekeergaat tegen het Grote Onrecht dat hem -als oprecht maatschappelijk begane politicus, totáál wars van opruiende en provocerende uitspraken - ALWEER wordt aangedaan.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Fulmineert hij?
Dan heb ik een andere tweet gelezen dan jij.
Mijn reactie was er een op jouw argument dat Wilders' verontwaardiging voortkomt uit het feit dat dit een gesubsidieerde cartoon is, en niet de inhoud van de cartoon.quote:En verder is het natuurlijk wel zo dat hij op die tekening staat, dus het lijkt mij dat hij daar op zijn minst wel over mag zeggen dat hij er niet blij mee is. Of mag hij dat dan weer niet?
Alsof de samenleving al niet hopeloos verdeeld is.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.
Dat is de mediatechniek van een politicus. I.p.v. te zeggen "boehoe, die kritiek tegen mij, daar kan ik niet tegen" roept ie "deze kritiek kost ons belastingcenten"quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.
Maar woedend?
Nope. Om mezelf maar eens te quoten:quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:52 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Is dit niet een tikkeltje offtopic remlof?
quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja.
Sommige mensen vinden dat roepen dat "er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt" en dat "de linksmenschen dat allemaal aanmoedigen" als een oproep tot geweld tegen moslims en linksmenschen gezien kan worden.
Andere mensen vinden dat een cartoon waarin een persoon A een persoon B vermoordt oproept tot het vermoorden van persoon B. Niet eens noodzakelijkerwijs door A - want A kan ook gewoon iemand met een voorbeeldfunctie zijn.
Beide groepen hebben misschien een punt;)
Er is net zo min een verband tussen deze cartoon en een eventuele aanslag op Wilders...quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.
Wie is er selectief?
Er is ook echt maar één categorie users op FOK die ik met regelmaat de naam Wilders zie noemen in combinatie met termen als Jezus, Messias of De Grote Blonde Leider. Je gaat bijna denken dat het gordijn-PVV-stemmers zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jezus, af en toe heb ik het idee dat in de eerstkomende Bijbelvertaling in het NT de naam 'Jezus Christus' overal vervangen moet worden door 'Geert Wilders'. De komende EO-jongerendag vervalt en wordt vervangen door de PVV-Landdag, waar Lof en Eer gezongen zal worden over Messias Geert, die Ons Land zal Bevrijden...
Iedereen is het met elkaar eens, bedoel je?quote:
Zoveel inkt kost twitteren toch nietquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:34 schreef Ferdo het volgende:
De nieuwe nazi's hadden wat inkt teveel?
Daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Iedereen is het met elkaar eens, bedoel je?
Dat figuur van Joop heeft dat plaatje volgens mij toch echt niet getwittert, maar op Joop.nl gepubliceerd...quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoveel inkt kost twitteren toch niet?
Aha en jij beschouwt Joop dus als nieuwe nazi's? Kan je dat ook met goed fatsoen beargumenteren?quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat figuur van Joop heeft dat plaatje volgens mij toch echt niet getwittert, maar op Joop.nl gepubliceerd...
Hij heeft het over Gregorius Nekschot, denk ik.quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoveel inkt kost twitteren toch niet?
Ik durf niet zo goed:quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Top, post het hier: Welke mening wordt door iedereen gedeeld?
En een schaar in iemands reet steken is smaakvol??quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:36 schreef sp3c het volgende:
cartoon was grappig geweest als ze die schaar in zijn reet had gestoken
nu vind ik het smakeloos
Was wat meer Nekschottiaans geweest.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En een schaar in iemands reet steken is smaakvol??
Dat was toch al langer bekend? De Partij Voor de Vrijheid is helemaal niet tolerant en vrijheidslievend als het anderen betreft.quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:39 schreef Kingstown het volgende:
De conclusie is dus dat Wilders net zo reageert als de moslims...allebei huilie doen als er iets gebeurt wat ze niet bevalt en denken dat er uitzonderingen zijn voor zichzelf en dat de regels alleen voor de ander gelden. Het blijft übergrappig!
quote:Op zondag 4 september 2011 00:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Als die schaar in profeet mohammed zat dan zou de wereld te klein zijn geweest.
Die schaar zouden veel verknipte geesten niet kunnen verdragen.quote:Op zondag 4 september 2011 00:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Als die schaar in profeet mohammed zat dan zou de wereld te klein zijn geweest. Maar dat durft die laffe striptekenaar niet
Wilders zegt 'de koningin moet zich beperken tot lintjes knippen'quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En een schaar in iemands reet steken is smaakvol??
Ik zou niet weten waarom Bea een schaar in de borst van Mohammed zou moeten steken, wat was je punt ook al weer ?quote:Op zondag 4 september 2011 00:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Als die schaar in profeet mohammed zat dan zou de wereld te klein zijn geweest. Maar dat durft die laffe striptekenaar niet
Nouja, als het aan Mohammed had gelegen, mocht Beatrix zich niet iedere avond lam zuipen en naar porno kijken, zoals ze nu wél doet.quote:Op zondag 4 september 2011 02:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom Bea een schaar in de borst van Mohammed zou moeten steken, wat was je punt ook al weer ?
Precies. Die cartoon krijgt veel meer aandacht nu Wilders er gratis reclame voor maakt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:10 schreef Disana het volgende:
Het is alweer zo'n superflauwe cartoon van van dik hout zaagt men planken. Ik snap Joop niet dat ze hem plaatsen en Wilders niet dat hij zich er weer druk om maakt.
Dat sowieso. Zo is het bijv. goed mogelijk dat 80% van de mensen die dit topic lezen die cartoon anders nooit onder ogen was gekomen. Laat staan als ze er tijdens Niewsuur oid over waren begonnen.quote:Op zondag 4 september 2011 02:27 schreef zakstront het volgende:
[..]
Precies. Die cartoon krijgt veel meer aandacht nu Wilders er gratis reclame voor maakt.
Voorquote:Op zondag 4 september 2011 06:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Afgezien van het feit of Wilders hier gelijk heeft, ik vind dat cartoonisten de plank totaal misslaan met de cartoons tot nu toe. Mogen we eens een cartoon zien die onze nationale flapdrol gewoon bekritiseert zonder er gelijk SS uniformen etc. bij te betrekken? Zo moeilijk kan het niet zijn.
+10000000000quote:Op zondag 4 september 2011 06:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Afgezien van het feit of Wilders hier gelijk heeft, ik vind dat cartoonisten de plank totaal misslaan met de cartoons tot nu toe. Mogen we eens een cartoon zien die onze nationale flapdrol gewoon bekritiseert zonder er gelijk SS uniformen etc. bij te betrekken? Zo moeilijk kan het niet zijn.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
hoe kan een geblondeerde pinda anders dan dubbelhartig zijn? Dat zit in zijn natuur.
quote:"er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt"
Dit inderdaad. Het kan ook op een iets andere manier.quote:Op zondag 4 september 2011 06:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ow, is het zijn haar. Ik dacht dat het zijn uitstekende hersenen warenquote:Op zondag 4 september 2011 07:31 schreef Specularium het volgende:
Kunnen een aantal mensen nog grapjes over het haar van Wilders maken?
Dat deelcitaatje kdient als illustratie bij een post waarin aangegeven wordt dat Wildersaanhangers dit soort cartoons vinden aanmoedigen tot geweld (tegen Wilders), terwijl Wilderstegenstanders juist dat soort tsunami-uitspraken van Wilders vinden aanmoedigen tot geweld (tegen moslims en linksen) waarna aangegeven wordt dat beide kampen wellicht een punt hebben.quote:Op zondag 4 september 2011 08:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat Wilders niet blij is met die cartoon kan ik mij voorstellen. Het is bijzonder smakeloos net zoals ook de vorige cartoon met Wilders als kampbeul.
Maar waar ik nog niemand over heb gehoord, inclusief de links-extremistische users is dat gesuggereerd wordt dat de majesteit een moordenaar in spe is. Gewoon wal-ge-lijk.
En dan lees je zoiets als onderstaande (deel)quote, dan vraag ik mij af waar of Fok! niet een verzameling is van gefrustreerde idioten die zich verbeelden in Utopia te leven.
[..]
Zelf gesoept hoorquote:Op zondag 4 september 2011 08:41 schreef Specularium het volgende:
Je ziet gelijk dat deze hilarische gif gemaakt is door mensen van Joop.nl.
Ik zie, eerlijk gezegd, maar weinig verschil met andere partijen. Die verschuilen zich achter internationale verdragen en afspraken om toch maar vooral niet met oplossingen te hoeven komen. Oplossingen worden al lang niet meer bedacht, politiek bedrijven is tegenwoordig vooral een soort scheldende kleuteruitvoering van tv-diarree als 'idols' en al die "realityshows" geworden...quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Graag gedaan!quote:Op zondag 4 september 2011 08:57 schreef G007Drummer het volgende:
En Wilders bereikt het nieuws weer! Dank jullie wel, mensen die Wilders het nieuws in jagen.
Dat was sarcasmequote:Op zondag 4 september 2011 09:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Graag gedaan!
Dit soort walgelijke cartoons waar een God met een bom in zijn tulband afgebeeld wordt als een soort moordenaar kan natuurlijk niet....terecht dat daar aandacht voor is.
Vraag me nu af welke Captain dit is.quote:Op zondag 4 september 2011 08:57 schreef G007Drummer het volgende:
En Wilders bereikt het nieuws weer! Dank jullie wel, mensen die Wilders het nieuws in jagen.
Het moet niet gekker worden om een pedofiele warlord die duizenden doden op zijn geweten heeft om een godheid te noemen.quote:Op zondag 4 september 2011 09:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Graag gedaan!
Dit soort walgelijke cartoons waar een God met een bom in zijn tulband afgebeeld wordt als een soort moordenaar kan natuurlijk niet....terecht dat daar aandacht voor is.
Of opmerkingen over geblondeerde pinda. Racisme is kennelijk niet voorbehouden aan rechts.quote:Op zondag 4 september 2011 07:31 schreef Specularium het volgende:
Kunnen een aantal mensen nog grapjes over het haar van Wilders maken?
Een moordenaar wás hij inderdaad ook gewoon, dus er is niks mis mee hem ook zo af te beelden.quote:Op zondag 4 september 2011 14:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden om een pedofiele warlord die duizenden doden op zijn geweten heeft om een godheid te noemen.
Je bent de boel stemmingmakend aan het opblazen met leugens die je wellicht zelf nog gelooft ook als je het vaak genoeg herhaalt.quote:Op zondag 4 september 2011 08:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat deelcitaatje kdient als illustratie bij een post waarin aangegeven wordt dat Wildersaanhangers dit soort cartoons vinden aanmoedigen tot geweld (tegen Wilders), terwijl Wilderstegenstanders juist dat soort tsunami-uitspraken van Wilders vinden aanmoedigen tot geweld (tegen moslims en linksen) waarna aangegeven wordt dat beide kampen wellicht een punt hebben.
Dus.. hoe past het in de context van jouw post ?
Als dit een mening is de cartoon, blijkt dus dat de maker van de cartoon vind dat Wilders doodgestoken moet worden en dat Beatrix dat moet doenquote:Op zondag 4 september 2011 14:38 schreef Monidique het volgende:
Gekke Geert woedend om andere mening. Yawn.
Had je ook nog fatsoenlijk onderbouwde argumenten voor het aanmerken van joop.nl als de "nieuwe nazi's"?quote:Op zondag 4 september 2011 14:33 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of opmerkingen over geblondeerde pinda. Racisme is kennelijk niet voorbehouden aan rechts.
[..]
Een moordenaar wás hij inderdaad ook gewoon, dus er is niks mis mee hem ook zo af te beelden.
De beste man heeft gewoon een punt als het gaat over de huidige situatie.quote:Op zondag 4 september 2011 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je bent de boel stemmingmakend aan het opblazen met leugens die je wellicht zelf nog gelooft ook als je het vaak genoeg herhaalt.
Had jij ook nog fatsoenlijke opmerkingen behalve de zielige poging om Breivik aan te halen in een eerdere post?quote:Op zondag 4 september 2011 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Had je ook nog fatsoenlijk onderbouwde argumenten voor het aanmerken van joop.nl als de "nieuwe nazi's"?
Stalk je ook mensen als ze PVV'ers met nazi's vergelijken? Nee zeker?quote:Op zondag 4 september 2011 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Had je ook nog fatsoenlijk onderbouwde argumenten voor het aanmerken van joop.nl als de "nieuwe nazi's"?
Zeker weten.quote:Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Rivalo het volgende:
Wat ik trouwens wel heel erg misselijk vind aan de cartoon is dat het erg lijkt op de moord van Theo van Gogh of Pim Fortuyn, in ieder geval zo'n verband wordt er wel snel gelegd, en dat is denk ik ook niet geheel per ongeluk...
En dan vooral aan het 1e geval, aangezien er een scherp voorwerpen in het lichaam blijft steken. Weliswaar zonder briefje.quote:Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Rivalo het volgende:
Wat ik trouwens wel heel erg misselijk vind aan de cartoon is dat het erg lijkt op de moord van Theo van Gogh of Pim Fortuyn, in ieder geval zo'n verband wordt er wel snel gelegd, en dat is denk ik ook niet geheel per ongeluk...
Ja, in een andere realiteit misschien.quote:Op zondag 4 september 2011 14:40 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Als dit een mening is de cartoon, blijkt dus dat de maker van de cartoon vind dat Wilders doodgestoken moet worden en dat Beatrix dat moet doen?
Dat vind ik dus ook het schandalige van deze cartoon, die vergelijking dringt zich onmiddellijk aan je op . Natúúrlijk is dat de bedoeling van de tekenaarquote:
Eigenlijk doet ze dat ook bijna alleen maarquote:Op zondag 4 september 2011 15:01 schreef Monidique het volgende:
Het zal inderdaad een vuige (s)linkse verwijzing naar Theo van Gogh zijn, niet iets anders, als, zeg, ik verzin nu zomaar wat, hoor, het feit dat Geert Wilders vindt dat de koningin alleen maar lintjes moet mogen doorknippen.
Tsja.quote:Op zondag 4 september 2011 15:02 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Eigenlijk doet ze dat ook bijna alleen maar
Net of Beatrix enige inbreng heeft gehad in CDA-PVV-VVD
Beatrix is niet geinteresseerd in dit kikkerlandje. Ze is liever achter de schermen bezig hoe de wereld ten gunste van mensen als haar gemanipuleerd kan worden.quote:Op zondag 4 september 2011 15:02 schreef Rivalo het volgende:
Net of Beatrix enige inbreng heeft gehad in CDA-PVV-VVD
quote:Op zondag 4 september 2011 15:07 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Beatrix is niet geinteresseerd in dit kikkerlandje. Ze is liever achter de schermen bezig hoe de wereld ten gunste van mensen als haar gemanipuleerd kan worden.
Right. Dat is inderdaad een betere verklaring dan het feit dat Wilders gezegd heeft dat ze maar lintjes moet gaan knippen.quote:Op zondag 4 september 2011 15:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er wordt niets meer en minder gesuggereerd dat de koningin een Mohammed B. is en de dode met een schaar in de borst Theo v. Gogh.
Want ? Wil je ontkennen dat sommige mensen door de uitspraken van Wilders en/of door dit soort cartoons zich opgeroepen kunnen voelen tot geweld ?quote:Op zondag 4 september 2011 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je bent de boel stemmingmakend aan het opblazen met leugens die je wellicht zelf nog gelooft ook als je het vaak genoeg herhaalt.
Je hebt in Noorwegen gezien waar het militant PVV-isme toe kan leiden.quote:Op zondag 4 september 2011 15:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Want ? Wil je ontkennen dat sommige mensen door de uitspraken van Wilders en/of door dit soort cartoons zich opgeroepen kunnen voelen tot geweld ?
Het gene wat hier afspeelt is dat Wilders nooit zegt dat moslims dood moeten. Deze cartoon impliceert in dit geval dat Wilders dood moet met een schaar in zijn borst.quote:Op zondag 4 september 2011 15:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Want ? Wil je ontkennen dat sommige mensen door de uitspraken van Wilders en/of door dit soort cartoons zich opgeroepen kunnen voelen tot geweld ?
Of dat de schuld van Wilders of de cartoonist is is natuurlijk vraag 2. Maar daar doe ik geen uitspraak over.
Dus.. ontmasker mijn leugens en reageer eens inhoudelijk
En omgekeerd in moslimlanden waar een paar cartoons toe kunnen leiden.quote:Op zondag 4 september 2011 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt in Noorwegen gezien waar het militant PVV-isme toe kan leiden.
PVV-isme? Er zit een verschil tussen Neo-Nazisme en de PVV. Ik zeg ook niet dat elke SP'er een vuile stalinist is.quote:Op zondag 4 september 2011 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt in Noorwegen gezien waar het militant PVV-isme toe kan leiden.
Klopt, alleen maar dat het geniepige en gevaarlijke landverraders zijn wier rechten ontnomen moeten worden en die gedeporteerd moeten worden. Verder is het allemaal heel onschuldige praat.quote:Op zondag 4 september 2011 15:15 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Het gene wat hier afspeelt is dat Wilders nooit zegt dat moslims dood moeten.
Leuk, maar lijkt me ook een raar iets om te zeggen.quote:Op zondag 4 september 2011 15:16 schreef Rivalo het volgende:
[..]
PVV-isme? Er zit een verschil tussen Neo-Nazisme en de PVV. Ik zeg ook niet dat elke SP'er een vuile stalinist is.
Net zo raar als PVV te vergelijken met Breivik.quote:Op zondag 4 september 2011 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leuk, maar lijkt me ook een raar iets om te zeggen.
Nee. Dat lijkt me niet gek. Het is dezelfde vuile haatideologie.quote:Op zondag 4 september 2011 15:18 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Net zo raar als PVV te vergelijken met Breivik.
Bron graag van geweld tegen de moslims wat direct voortkomt uit Wilders zijn uitspraken?quote:Op zondag 4 september 2011 15:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Voor het onderstaande ook een bron graag.quote:Of dat de schuld van Wilders of de cartoonist is is natuurlijk vraag 2. Maar daar deed ik tot dusver geen uitspraak over.
Dus.. ontmasker mijn leugens en reageer eens inhoudelijk
quote:"er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt"
Ach, het is algemeen bekend dat zij een zeer graag geziene gast is bij de Bilderberggroep. Niet dat er per se zulke vreselijke plannen gesmeed worden, maar het heeft ongetwijfeld meer haar aandacht en er is veel meer te winnen voor haar dan een beetje doelloos aanschurken tegen wat prutspartijtjes in De Polder.quote:Op zondag 4 september 2011 15:12 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nu wil ik dan ook bronnen en informatie zien
Wat een opgeblazen gejank.quote:Op zondag 4 september 2011 15:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt, alleen maar dat het geniepige en gevaarlijke landverraders zijn wier rechten ontnomen moeten worden en die gedeporteerd moeten worden. Verder is het allemaal heel onschuldige praat.
Mwah dat NWO en Complotten, geen idee wat ik moet geloven, niet erg sterk, maar goed het kŕn.quote:Op zondag 4 september 2011 15:20 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Ach, het is algemeen bekend dat zij een zeer graag geziene gast is bij de Bilderberggroep. Niet dat er per se zulke vreselijke plannen gesmeed worden, maar het heeft ongetwijfeld meer haar aandacht en er is veel meer te winnen voor haar dan een beetje doelloos aanschurken tegen wat prutspartijtjes in De Polder.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eime-agenda-af.dhtml
PVV neerzetten als extreem-rechtse partij die neigt naar neo-nazisme, kan het nog dommerquote:Op zondag 4 september 2011 15:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Dat lijkt me niet gek. Het is dezelfde vuile haatideologie.
Als ik jou vertel dat er over 10 minuten 5 mannen jouw huis zullen binnenstormen die je vrouw gaan verkrachten en je kinderen levend gaan opeten en ik je vervolgens een geweer in je handen duw heb ik ook niet gezegd dat je die mannen moet neerknallen. Toch kan ik mij voorstellen dat (even veronderstellend dat je mijn claim betreffende die 5 mannen zonder meer voor waarheid aanneemt) je misschien wel die neiging zou kunnen hebben.quote:Op zondag 4 september 2011 15:15 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Het gene wat hier afspeelt is dat Wilders nooit zegt dat moslims dood moeten.
Je hoeft ook niet in de wildste complottheorieën te geloven - dat doe ik ook totaal niet -, maar dat betekent niet dat zij niet achter de schermen zaken ten gunste van vooral zichzelf kan beinvloeden. En veel meer wilde ik eigenlijk ook niet over haar beweren.quote:Op zondag 4 september 2011 15:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mwah dat NWO en Complotten, geen idee wat ik moet geloven, niet erg sterk, maar goed het kŕn.
Je leest teveel sprookjes.quote:Op zondag 4 september 2011 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Als ik jou vertel dat er over 10 minuten 5 mannen jouw huis zullen binnenstormen die je vrouw gaan verkrachten en je kinderen levend gaan opeten en ik je vervolgens een geweer in je handen duw heb ik ook niet gezegd dat je die mannen moet neerknallen. Toch kan ik mij voorstellen dat (even veronderstellend dat je mijn claim betreffende die 5 mannen zonder meer voor waarheid aanneemt) je misschien wel die neiging zou kunnen hebben.
Hetzelfde is van toepassing op de doemscenarios van Wilders waarin de moslims ons komen onderwerpen. Sommige mensen zullen dat nu eenmaal opvatten als een oproep om huis, haard en gezin te verdedigen. Net zoals sommige mensen deze cartoon zouden kunnen opvatten als een oproep Wilders te doden. Terwijl noch Wilders, noch de cartoonist het geweld wensen.
Wiens schuld dat is ? Tsja. Dat is een lastige.
Ergens heb je gelijk, maar de vergelijking is te wreed. En ja ik zou ze in het been schieten als ze aanstalten zouden maken tot moord/verkrachting. Probleem is dan dat die mannen dan echt iets crimineels proberen te doen, en moslims die over straat lopen dat niet doen.quote:Op zondag 4 september 2011 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Als ik jou vertel dat er over 10 minuten 5 mannen jouw huis zullen binnenstormen die je vrouw gaan verkrachten en je kinderen levend gaan opeten en ik je vervolgens een geweer in je handen duw heb ik ook niet gezegd dat je die mannen moet neerknallen. Toch kan ik mij voorstellen dat (even veronderstellend dat je mijn claim betreffende die 5 mannen zonder meer voor waarheid aanneemt) je misschien wel die neiging zou kunnen hebben.
Hetzelfde is van toepassing op de doemscenarios van Wilders waarin de moslims ons komen onderwerpen. Sommige mensen zullen dat nu eenmaal opvatten als een oproep om huis, haard en gezin te verdedigen. Net zoals sommige mensen deze cartoon zouden kunnen opvatten als een oproep Wilders te doden. Terwijl noch Wilders, noch de cartoonist het geweld wensen.
Wiens schuld dat is ? Tsja. Dat is een lastige.
Hij mag misschien wel overdrijven, maar hij kaart zeker een goed punt aan. Stel dat ik zou roepen dat de SGP zou moeten worden bestreden. Veel mensen zullen denken dat je het debat moet aangaan met de SGP, maar een enkeling zal denken dat elke SGP'er moet worden omgebracht, terwijl ik dit niet zo bedoelde. De zaken zijn niet zo ongecompliceerd zoals ze er misschien uit zien.quote:
Als jij als boodschapper je bij de feiten houdt en die partij niet aan de lopende band schoffeert, dan heb je een stuk minder kans dat mensen jou helemaal verkeerd begrijpen.quote:Op zondag 4 september 2011 15:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hij mag misschien wel overdrijven, maar hij kaart zeker een goed punt aan. Stel dat ik zou roepen dat de SGP zou moeten worden bestreden. Veel mensen zullen denken dat je het debat moet aangaan met de SGP, maar een enkeling zal denken dat elke SGP'er moet worden omgebracht, terwijl ik dit niet zo bedoelde. De zaken zijn niet zo ongecompliceerd zoals ze er misschien uit zien.
Maar wat hier zo is dat beide partijen, links én rechts, elkaar aan de lopende band schoffeert, ookal zijn de feiten niet waar.quote:Op zondag 4 september 2011 15:34 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Als jij als boodschapper je bij de feiten houdt en die partij niet aan de lopende band schoffeert, dan heb je een stuk minder kans dat mensen jou helemaal verkeerd begrijpen.
Of hun vrouw mogen mishandelen.quote:Op zondag 4 september 2011 15:35 schreef Jordony het volgende:
Wilders is gewoon een sukkel. De islam maar als slecht bestempelen omdat dat mag (vrijheid van meningsuiting). Maar cartoons over hemzelf mag ineens niet? (vrijheid van meningsuiting toch, Mr Wilders?)
Hetzelde als alle PVV'ers die dronken achter het stuur zitten en met een schouderklopje en een sorry ervan af komen, terwijl asielzoekers maar gewoon moeten opdonderen.
Het gaat erom dat jij als boodschapper wel degelijk voor een deel in de hand hebt hoe mensen jouw boodschap interpreteren.quote:Op zondag 4 september 2011 15:36 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Maar wat hier zo is dat beide partijen, links én rechts, elkaar aan de lopende band schoffeert, ookal zijn de feiten niet waar.
Terecht!quote:Op zondag 4 september 2011 15:35 schreef Jordony het volgende:
Hetzelde als alle PVV'ers die dronken achter het stuur zitten en met een schouderklopje en een sorry ervan af komen, terwijl asielzoekers maar gewoon moeten opdonderen.
Je weet dat dit gewoon een faal is van het Openbaar Ministerie en dat de politieke partijen hier niks mee te maken hebben. Met een PvdA'er had dit ook kunnen gebeuren.quote:
En ik zeg dat dat op beide fronten verkeerd gaat.quote:Op zondag 4 september 2011 15:37 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij als boodschapper wel degelijk voor een deel in de hand hebt hoe mensen jouw boodschap interpreteren.
Vanzelfsprekend, maar heb jij daar ooit een weldenkend mens aan zien twijfelen?quote:Op zondag 4 september 2011 15:39 schreef Rivalo het volgende:
En ik zeg dat dat op beide fronten verkeerd gaat.
Dat wijf boven je, maar of dat weldenkend is...quote:Op zondag 4 september 2011 15:40 schreef Ijsbergvla het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend, maar heb jij daar ooit een weldenkend mens aan zien twijfelen?
Dit was al langer bekend, maar toch heeft Wilders hem altijd de hand boven het hoofd gehouden.quote:Op zondag 4 september 2011 15:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je weet dat dit gewoon een faal is van het Openbaar Ministerie en dat de politieke partijen hier niks mee te maken hebben. Met een PvdA'er had dit ook kunnen gebeuren.
Ik denk dat dat als "teleurgesteld" in de krant komt te staan.quote:Op zondag 4 september 2011 15:39 schreef Monidique het volgende:
Zou Wilders hier ook woedend om zijn? Dat een van zijn naaste medewerkers, de zoveelste al, een agressieve wife beater is?
Gebeurd overal, het is bekend dat de politieke partijen op dat soort punten schijt hebben aan de Nederlandse regelgeving en gewoon een hand boven hun hoofd houden.quote:Op zondag 4 september 2011 15:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit was al langer bekend, maar toch heeft Wilders hem altijd de hand boven het hoofd gehouden.
Geheel juist, ik denk dat de gemiddelde burger ons parlement net zo serieus neemt als de gemiddelde kijker naar de genoemde shows, voor sommigen is het bloedserieus maar voor de meesten is het tijdverdrijf en amusement van de C categorie.quote:Op zondag 4 september 2011 08:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik zie, eerlijk gezegd, maar weinig verschil met andere partijen. Die verschuilen zich achter internationale verdragen en afspraken om toch maar vooral niet met oplossingen te hoeven komen. Oplossingen worden al lang niet meer bedacht, politiek bedrijven is tegenwoordig vooral een soort scheldende kleuteruitvoering van tv-diarree als 'idols' en al die "realityshows" geworden...
Volgens mij haal je wat zaken door elkaar.quote:Op zondag 4 september 2011 15:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tsja. Wilders mening, hoor. Ik kan er weinig aan doen dat het een gevaarlijke, ranzige haatprofeet is.
Aha, zoals verwacht het ontbreekt je aan argumenten. Dat had verder vast niemand aan zien komenquote:Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Stalk je ook mensen als ze PVV'ers met nazi's vergelijken? Nee zeker?
Maar goed, andersdenkenden die een groep of een politicus neerzetten als het Grote Kwaad doen mij inderdaad best een beetje aan de nazi's denken. Of beter nog, aan communisten, die hadden er een handje van om mensen voor gek te verklaren of te ridiculiseren als deze niet meepraten met het regime. Bij nader inzien is de vergelijking met die laatsten nog net even treffender.
Ach, wat dat betreft ben ik blijkbaar dus niet anders dan een linkse die Wilders "extreem-rechts" noemt.quote:Op zondag 4 september 2011 17:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, zoals verwacht het ontbreekt je aan argumenten. Dat had verder vast niemand aan zien komen
Blijkbaar wel, zie dit topic.quote:Op zondag 4 september 2011 17:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Zijn er nou werkelijk mensen die dit gedoe boeiend vinden?
Vara ziet Wilders graag dood. Wilders is boos. Dat is al jaren zo, niks nieuws.
Ik zei al: het boet fors in aan kracht, dat woord. Totdat het dusdanig betekenisloos wordt dat het helemáál niemand meer boeit.quote:Op zondag 4 september 2011 17:33 schreef remlof het volgende:
Wilders is dan ook gewoon extreem-rechts, dus waarom zou hij niet zo benoemd mogen worden?
Ik vind je kreten en argumentatie nogal zwak en dubieus. Maar goed als dit alles is waar je het van moet hebben dan weten we dat ook weerquote:Op zondag 4 september 2011 17:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, wat dat betreft ben ik blijkbaar dus niet anders dan een linkse die Wilders "extreem-rechts" noemt.
Waar maak je je eigenlijk ook druk om? Door met vele misbruik door lieden als die achter Joop.nl hebben termen als extreem-rechts en nazisme fors aan kracht ingeboet.
Wat moet die man dan nog meer willen en roepen naast het van staatswege mensen om een bepaald geloof stevig willen discrimineren?quote:Op zondag 4 september 2011 17:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik zei al: het boet fors in aan kracht, dat woord. Totdat het dusdanig betekenisloos wordt dat het helemáál niemand meer boeit.
Cartoons bashen...nog leuker!quote:Op zondag 4 september 2011 17:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, zie dit topic.
Dan kunnen ze wilders bashen
Ik durf Wilders zelfs een fascist te noemen, maar daarmee ontspoort meteen elke discussie. Dus volg ik Rob Riemen maar: "tegenwoordig noemen we fascisten populisten".quote:Op zondag 4 september 2011 17:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik zei al: het boet fors in aan kracht, dat woord. Totdat het dusdanig betekenisloos wordt dat het helemáál niemand meer boeit.
Ik hou niet van dat verhullende gedoe en noem het beestje gewoon bij de naam. Wilders is een fascist, zo simpel is het. Dat een discussie dan ontspoort zegt meer over de mensen die daartegenin gaan en de discussie doen ontsporen dan over mij.quote:Op zondag 4 september 2011 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik durf Wilders zelfs een fascist te noemen, maar daarmee ontspoort meteen elke discussie. Dus volg ik Rob Riemen maar: "tegenwoordig noemen we fascisten populisten".
Durf het dan ook gewoon direct te benoemen. Je verstoppen achter zo'n constructie is gewoon zielig.quote:Op zondag 4 september 2011 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik durf Wilders zelfs een fascist te noemen, maar daarmee ontspoort meteen elke discussie. Dus volg ik Rob Riemen maar: "tegenwoordig noemen we fascisten populisten".
Nee, het doet elke discussie over de PVV in een welles/nietes veranderen.quote:Op zondag 4 september 2011 19:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Durf het dan ook gewoon direct te benoemen. Je verstoppen achter zo'n constructie is gewoon zielig.
Wat is een schaar in iemand zijn borst dan?quote:Op zondag 4 september 2011 20:37 schreef Re het volgende:
Die cartoon gaat helemaal niet over geweld, wel leuk te zien dat het blijkbaar zo geďnterpreteerd moet worden
Hetzelfde als een bom in iemands hoofddoek.quote:Op zondag 4 september 2011 20:47 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wat is een schaar in iemand zijn borst dan?
daarom faalt de tekenaarquote:Op zondag 4 september 2011 20:37 schreef Re het volgende:
Die cartoon gaat helemaal niet over geweld, wel leuk te zien dat het blijkbaar zo geďnterpreteerd moet worden
Niet genoeg subsidie gekregen om een fatsoenlijke kunstopleiding te volgen.quote:
Nietes.quote:Op zondag 4 september 2011 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het doet elke discussie over de PVV in een welles/nietes veranderen.
Terwijl het juist over de fascistoďde politiek van de PVV zou moeten gaan.
nou gewoon niet creatief genoeg om dat punt te maken met een cartoonquote:Op zondag 4 september 2011 21:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet genoeg subsidie gekregen om een fatsoenlijke kunstopleiding te volgen.
Schuld van de cultuurbezuinigers.
Altijd leuk dat woorden in iemand anders zijn mond leggen. Het verschil is hier wel dat dat niet gesubsidieerd was en dit rechtstreeks van de VARA komt.quote:Op zondag 4 september 2011 20:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hetzelfde als een bom in iemands hoofddoek.
De VARA mag geen cartoons maken? En de cartoonist werd gesubsidiëerd? omg...wat een gelul en meten met 2 maten zeg.quote:Op zondag 4 september 2011 21:11 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Altijd leuk dat woorden in iemand anders zijn mond leggen. Het verschil is hier wel dat dat niet gesubsidieerd was en dit rechtstreeks van de VARA komt.
Ik wist niet dat jij zo'n uitgesproken mening had...quote:Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Rivalo het volgende:
Als Wilders echt een keer neergestoken wordt kan het nog eens druk worden bij het VARA gebouw, als je weet hoeveel mensen PVV stemmen
Ja wij Nederlanders moeten mee betalen aan dit soort dingen. En je kunt mij veel zeggen, maar ik leg direct het verband met de moord op Theo van Gogh.quote:Op zondag 4 september 2011 21:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De VARA mag geen cartoons maken? En de cartoonist werd gesubsidiëerd? omg...wat een gelul en meten met 2 maten zeg.
Wilders is net een moslim....meteen huilen en boe roepen als hij het ergens niet mee eens is.
Wat dacht je dan?quote:Op zondag 4 september 2011 21:18 schreef G007Drummer het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij zo'n uitgesproken mening had...
Met een flinke teenverlenging weet je hem toch nog een onder een hak te manouvreren, knap hoor.quote:Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Rivalo het volgende:
Ik heb echt een hekel aan hokjesdenken, dat heeft dan weer niks met jouw te maken, maar ik blijf meer aan de linksige kant van het midden.quote:Op zondag 4 september 2011 21:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ja wij Nederlanders moeten mee betalen aan dit soort dingen. En je kunt mij veel zeggen, maar ik leg direct het verband met de moord op Theo van Gogh.
Wat die andere cartoonist deed klopte ook niet, maar maakte geen vergelijking met moorden. Én het was niet gesubsidieerd.
[..]
Wat dacht je dan?
Hij weet wel de aandacht te trekken met zijn plaatjes. Voor een weblogje niet onbelangrijkquote:Op zondag 4 september 2011 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou gewoon niet creatief genoeg om dat punt te maken met een cartoon
andere baan zoeken
Wilders wordt zelf ook betaald van onze belastingcenten, hoe men ook over hem denkt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
dan had je de koningin ook Wilders zijn mond vol kunnen laten schijtenquote:Op zondag 4 september 2011 21:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij weet wel de aandacht te trekken met zijn plaatjes. Voor een weblogje niet onbelangrijk
Het is dan ook smakeloos maar ik denk niet dat de redactie van joop.nl hem na zijn vorige cartoon heeft gemaand gematigder te worden met zijn prenten.quote:Op zondag 4 september 2011 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan had je de koningin ook Wilders zijn mond vol kunnen laten schijten
maak je verder ook geen enkel punt mee maar ze laten het zonder enige twijfel zien op het NOS journaal
Ik zit dat meer aan de rechtse kant, ook al ben ik absoluut niet voor Wilders. Maar ik vind de cartoon een vergelijking met de moord op Theo van Gogh, in iedergeval toen ik de cartoon zag dacht ik daar meteen aan.quote:Op zondag 4 september 2011 21:23 schreef G007Drummer het volgende:
[..]
Ik heb echt een hekel aan hokjesdenken, dat heeft dan weer niks met jouw te maken, maar ik blijf meer aan de linksige kant van het midden.
het hoeft van mij ook niet gematigderquote:Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is dan ook smakeloos maar ik denk niet dat de redactie van joop.nl hem na zijn vorige cartoon heeft gemaand gematigder te worden met zijn prenten.
Door belastinggeld gesubsidieerde vrijheid van meningsuiting zelfsquote:Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef fruityloop het volgende:
Vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op, toch Geert?
Dat sowieso, zou meer humor in mogen zittenquote:Op zondag 4 september 2011 21:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
het hoeft van mij ook niet gematigder
het moet beter
En Powned en Wakker Nederland ook. Allemaal gekozen. Door de belastingbetaler. Die strip is trouwens smakeloos, VARA... Ik hou gewoon van omroepen die het nieuws van alle kanten belichten. NOS is daar nog steeds goed in.quote:Op zondag 4 september 2011 21:27 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Wilders wordt zelf ook betaald van onze belastingcenten, hoe men ook over hem denkt.
De VARA wordt op dit moment getorpedeert door de rest van de media, terwijl ze wezenlijk nog steeds alleen maar cabaret uitzenden.quote:Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik zit dat meer aan de rechtse kant, ook al ben ik absoluut niet voor Wilders. Maar ik vind de cartoon een vergelijking met de moord op Theo van Gogh, in iedergeval toen ik de cartoon zag dacht ik daar meteen aan.
Ik vraag me af of dat de VARA wil uitstralen?
Dan zou je er nog omheen kunnen draaien met het feit dat Wilders wil dat Beatrix alleen lintjes doorknipt (de verwijzing naar de schaar).
Maar dat vind ik zo slecht uitgebeeld wat erg makkelijk verkeerd valt.
Gewoon geen slimme zet.
Als dat mij een hokjesdenker maakt, dan vind ik het best
ja idd!quote:Op zondag 4 september 2011 21:32 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Dat sowieso, zou meer humor in mogen zitten
Dit.quote:Op zondag 4 september 2011 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja idd!
zoals ik al ze had die schaar in zijn reet gemoeten, evt een flauw glimlachje op zijn gezicht en voila ... grappig
dit is gewoon lomp, er zit nog net geen bebloed briefje van de dader tussen de schaar en het lichaam maar het lijkt me duidelijk waar de inspiratie vandaan kwam
Vrijheid houdt op waar geweld begint.quote:Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef fruityloop het volgende:
Vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op, toch Geert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij snapt het, maar een vbmo marokkaan dan?quote:Op maandag 5 september 2011 00:01 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het, juist omdat de koningin wegloopt met die schaar, wel een beetje komisch eigenlijk. Ze is gepikeerd over dat ze alleen nog maar lintjes mag doorknippen en denkt 'die schaar kun je krijgen'.
Dat roept absoluut geen geweld op en het vergoeilijkt het ook niet. Ik had hiervoor alleen de beschrijving van de cartoon gehoord en toen had ik verwacht dat het 'grappiger' was getekend, maar dit ziet er een beetje cru uit. Dat is jammer. Maar meer dan jammer of inderdaad wat smakeloos vind ik het absoluut niet.
Oproepen tot geweld, kom nou. Hoe haal je dat hier nou uit. Het is toch de koningin die hem pakt omdat hij dingen over haar heeft gezegd, niet gewoon de bevolking of een Marokkaan die Wilders in elkaar slaat of iets dergelijks. Het is een veel te specifiek geschetste situatie om geweld op te roepen.
Alsof die bij een plaatje van een man die voor een trein springt dat ook werkelijk gaan doen. Het zijn geen apen hoor, zo erg is het nou ook weer niet. Bovendien denk ik dat joop.nl niet bepaald Marokkaanse vmbo'ers als doelgroep heeft.quote:Op maandag 5 september 2011 00:43 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Jij snapt het, maar een vbmo marokkaan dan?
Dit soort nuanceringen zouden beter op hun plek zijn als vrouwen twijfelen over abortus.quote:Op maandag 5 september 2011 00:01 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het, juist omdat de koningin wegloopt met die schaar, wel een beetje komisch eigenlijk. Ze is gepikeerd over dat ze alleen nog maar lintjes mag doorknippen en denkt 'die schaar kun je krijgen'.
Dat roept absoluut geen geweld op en het vergoeilijkt het ook niet. Ik had hiervoor alleen de beschrijving van de cartoon gehoord en toen had ik verwacht dat het 'grappiger' was getekend, maar dit ziet er een beetje cru uit. Dat is jammer. Maar meer dan jammer of inderdaad wat smakeloos vind ik het absoluut niet.
Oproepen tot geweld, kom nou. Hoe haal je dat hier nou uit. Het is toch de koningin die hem pakt omdat hij dingen over haar heeft gezegd, niet gewoon de bevolking of een Marokkaan die Wilders in elkaar slaat of iets dergelijks. Het is een veel te specifiek geschetste situatie om geweld op te roepen.
De vraag en het daarop volgende aanbod waarvan Joop.nl de vraag alleen maar blijft voeden.quote:Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.
Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het gehuil van Wilders niet terecht wat betreft deze cartoon, maar dat 'ie de waterlanders weer zou laten stromen was te verwachten. Niet zo voeden, inderdaad.quote:Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.
Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
Die cartoonist hoeft er natuurlijk geen rekening mee te houden dat jij een detail uit de context haalt. Het plaatje is cru getekend, point taken, maar het is een lintjesknipschaar die uit z'n borst steekt. Er is een betekenis, en de betekenis is op geen enkele manier 'Wilders mag dood', 'Wilders moet dood', 'Wilders gaat dood' of 'Wilt u volgen alstublieft, de koningin doet het ook'.quote:Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit soort nuanceringen zouden beter op hun plek zijn als vrouwen twijfelen over abortus.
[ afbeelding ]
Hoe ongenuanceerd is dit?
Even een semi-godwin omdat het kan:quote:Op maandag 5 september 2011 01:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Die cartoonist hoeft er natuurlijk geen rekening mee te houden dat jij een detail uit de context haalt. Het plaatje is cru getekend, point taken, maar het is een lintjesknipschaar die uit z'n borst steekt. Er is een betekenis, en de betekenis is op geen enkele manier 'Wilders mag dood', 'Wilders moet dood', 'Wilders gaat dood' of 'Wilt u volgen alstublieft, de koningin doet het ook'.
Mja, en wanneer je alles nu eens naast elkaar gaat leggen qua partijen komt GL er niet echt beter vanaf. Fraude met CV tegenover iemand die opriep de Paus te vermoorden.Zich aan had gesloten bij een antimilitaristische groep Onkruit. Deze groep stal bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. In 1984 werd hij aangehouden na een inbraak in een militaire complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf.quote:Op maandag 5 september 2011 01:43 schreef DrDentz het volgende:
Dat Joop.nl gaat ook alleen maar over de PVV. Ik kijk er effe. De grote koppen zijn:
Wilders, de nieuwe profeet
De PVV heeft gelijk: overheidsbemoeienis met de journalistiek is nodig – maar dan anders
Een achttiende-eeuwse Geert Wilders?
Is de PVV fascistisch of Rob Riemen dom?
Dion Graus ten onrechte niet vervolgd
Antwoord op Bosma's vragen
Maar uiteraard. Was nog maar een jongen van 26 dus een jeugdzonde.quote:De club waar Rosenmöller toebehoorde, de Groep Marxisten-Leninisten, ontving in 1979 een brief van Pol Pot. De Nederlandse kameraden werden daarin bedankt voor hun ‘militant solidarity and support’. Van voorjaar 1981 tot voorjaar 1982 maakte hij zelfs deel uit van de 'Centrale Leiding', het bestuur van de partij. In een interview uit 1979 in de liet Rosenmöller zich ontvallen: “van Mao kan je gewoon ontzettend veel leren. Van wat-ie geschreven heeft ook. Wat hij in de praktijk heeft gebracht in China - dat is gewoon een voorbeeld, en nog steeds, vind ik. Er zijn bij ons ook contacten met China en Chinezen, en wat je van die mensen hoort, dat is toch geweldig?". Aan het slot van zijn memoires ‘Een mooie hondenbaan’ noemt Rosenmöller die tijd 'een jeugdzonde, niets meer dan dat', ook al was hij al 26 toen hij de partij verliet. Verder weigert hij zich in interviews voor deze periode te verantwoorden en neemt hij geen afstand van het maoďsme.
En wanneer een vader dit wil getuigen tegenover zijn zoon, had ik hem ook uit de partij gezet. Ongelooflijk hoe een politicus een politicus die flink de fout in gaat maar blijft beschermen.quote:Volgens het ambtsbericht was te bewijzen dat Graus op 13 oktober 2002 tijdens een etentje bij zijn vader verbaal agressief was geweest tegen zijn vrouw en dat hij haar ter plekke gedurende een minuut de keel dichtkneep. Nadat Graus haar had losgelaten dreigde hij “een vuurwapen tussen de wenkbrauwen te zetten.”De vader van Dion Graus bevestigde tegenover de politie “dat zijn zoon zijn vrouw inderdaad diverse malen bedreigd, mishandeld en de keel dichtgeknepen had.”
Telegraaf en hun vinexwijkredactie.quote:Op maandag 5 september 2011 01:55 schreef Caland het volgende:
Maar uit wat blijkt nou dat Wilders woedend is? Puur die tweet?
quote:Op maandag 5 september 2011 02:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Even een semi-godwin omdat het kan:
Het aantal slachtoffers van WOII is ook maar een detail dat je in de context moet zien.
Er gingen ook mensen dood door ouderdom en gevaarlijk rijden van Marco Bakker.
En toch had ik hem meer begrepen (want ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meteen aan Theo v Gogh dacht) wanneer hij hem tekende met een schaar in zijn achterste...zo va "steek die maar in je reet" Nu snap ik de hele tekening niet, slaat hij werkelijk nergens op en komt het over alsof Beatrix er een moord voor zou ......quote:Op maandag 5 september 2011 02:42 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik overnuanceer niet, vind ik. Dit kan best genuanceerd worden en ik sta daarin ook zeker niet alleen, de cartoon wordt smakeloos bevonden maar het is gewoon geen oproep tot geweld.
Het is ook geen oproep tot geweld maar een suggestie tot.quote:Op maandag 5 september 2011 02:42 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik overnuanceer niet, vind ik. Dit kan best genuanceerd worden en ik sta daarin ook zeker niet alleen, de cartoon wordt smakeloos bevonden maar het is gewoon geen oproep tot geweld.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n frequente Joop.nl-bezoeker dus ik weet niet in welke mate zij bezig zijn Wilders 'kapot te maken' of althans, dit proberen. In die context kan dit wellicht gewelddadige elementen bevatten, maar zonder die wetenschap en gewoon kijkende naar de cartoon vind ik het smakeloos, maar met een betekenis waarbij geweld geen hoofdrol speelt.quote:Op maandag 5 september 2011 03:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is ook geen oproep tot geweld maar een suggestie tot.
Joop.nl weet dat ook dondersgoed. Vandaar de 'context'.
Omdat Wilders in hun ogen kapot moet. En dit valt niet echt te ontkennen.
Wat Elfletterig zegt in post 271 klopt, Wilders is zo hypocriet als het maar zijn kan.
Maar hij blijft wel binnen de grenzen van het toelaatbare (discutabel, ok).
Hij wekt iig niet het idee dat je een moslim een mes in het hart moet steken. Ook niet als grappige metafoor in een zogenaamde context.
Joop.nl kan zich verbaal niet meer weren tegen de PVV dus dalen ze af naar dit soort wanhopige aanvallen.
Dat kan niemand, want de PVV wil het liefst nooit in debat. De PVV is snel iets roepen en vanuit je bunker kijken of je iets op je af ziet komen waar je naar kunt wijzen en over kunt huilen.quote:Op maandag 5 september 2011 03:00 schreef Specularium het volgende:
Joop.nl kan zich verbaal niet meer weren tegen de PVV dus dalen ze af naar dit soort wanhopige aanvallen.
En jij in deze post huilen over de PVV en ook nog een slachtofferrol pakken. Het is allemaal hetzelfde als wat je de tegenpartij verwijt.quote:Op maandag 5 september 2011 05:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat kan niemand, want de PVV wil het liefst nooit in debat. De PVV is snel iets roepen en vanuit je bunker kijken of je iets op je af ziet komen waar je naar kunt wijzen en over kunt huilen.
Best vreemd, je zou toch iets verwachten over álle linkse stokpaardjes. Het milieu (echt niks over bijvoorbeeld Eemshaven?), sociale zekerheid (AOW, Wajong,etc., toch veel om te doen, zou je denken...), de derde wereld (discussie rond het nut van geven aan de Hoorn van Afrika), immigratie- en asielproblematiek, etc. ...quote:Op maandag 5 september 2011 01:43 schreef DrDentz het volgende:
Dat Joop.nl gaat ook alleen maar over de PVV. Ik kijk er effe. De grote koppen zijn:
Wilders, de nieuwe profeet
De PVV heeft gelijk: overheidsbemoeienis met de journalistiek is nodig – maar dan anders
Een achttiende-eeuwse Geert Wilders?
Is de PVV fascistisch of Rob Riemen dom?
Dion Graus ten onrechte niet vervolgd
Antwoord op Bosma's vragen
quote:Op maandag 5 september 2011 03:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n frequente Joop.nl-bezoeker dus ik weet niet in welke mate zij bezig zijn Wilders 'kapot te maken' of althans, dit proberen. In die context kan dit wellicht gewelddadige elementen bevatten, maar zonder die wetenschap en gewoon kijkende naar de cartoon vind ik het smakeloos, maar met een betekenis waarbij geweld geen hoofdrol speelt.
Wat zijn ze nou? De nieuwe nazi's? De nieuwe communisten? Of de nieuwe Alexander Pechtold?quote:Op maandag 5 september 2011 06:12 schreef Ferdo het volgende:
Maar Joop.nl dankt haar bestaansrecht blijkbaar voornamelijk aan Geert Wilders en zijn partij. Dat maakt Joop.nl dan wel de Alexander Pechtold van het internet. Niet de eigen boodschap uitdragen, maar vooral schoppen naar de tegenpartij.
Waar moet ze anders de linten mee doorknippen?quote:Op maandag 5 september 2011 08:20 schreef Re het volgende:
waarom heeft Bea trouwens 2 scharen bij d'r?
Reserveschaartje, die ouwe is nog niet seniel jeweetz!quote:Op maandag 5 september 2011 08:20 schreef Re het volgende:
waarom heeft Bea trouwens 2 scharen bij d'r?
Mee eens.quote:Op maandag 5 september 2011 02:48 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch had ik hem meer begrepen (want ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meteen aan Theo v Gogh dacht) wanneer hij hem tekende met een schaar in zijn achterste...zo va "steek die maar in je reet" Nu snap ik de hele tekening niet, slaat hij werkelijk nergens op en komt het over alsof Beatrix er een moord voor zou ......
Wilders is dus niet degene die de tekenaar wilde bashen toch? Tenminste zo komt de tekenaar niet over op mij in dit geval. Denk meer aan een Beatrix bash.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 5 september 2011 06:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
...
Cees Grimbergen zou nu ook niet meer weten wat hij moet. Dit staat niet op zijn kaartje.
Voor de doelgroep van Joop is dat niet erg, die hebben zelf ook geen humor.quote:Op maandag 5 september 2011 12:26 schreef Monolith het volgende:
Ze blinken daar bij joop.nl wel uit in humorloze cartoons trouwens.
Dit natuurlijk in flagrante tegenstelling tot de komieken en lachebekken van de PVV...quote:Op maandag 5 september 2011 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor de doelgroep van Joop is dat niet erg, die hebben zelf ook geen humor.
Zou het niet weten L_V.quote:Op maandag 5 september 2011 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit natuurlijk in flagrante tegenstelling tot de komieken en lachebekken van de PVV...
maar het hebben van geen humor is geen benodigdheid voor het krijgen van een subsidie, lijkt mequote:Op maandag 5 september 2011 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor de doelgroep van Joop is dat niet erg, die hebben zelf ook geen humor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |