quote:Wilders woedend om cartoon Joop.nl
[quote]Op weblog Joop.nl is opnieuw een anti-Wilders cartoon opgedoken van de omstreden cartoonist Adriaan Soeterbeek. Wilders wordt afgebeeld terwijl hij op de grond ligt, met een schaar in zijn borst.
Op de achtergrond zien we Koningin Beatrix weglopen. Soeterbroek raakte al eerder in opspraak door een omstreden tekening over Geert Wilders. De cartoon is een reactie op het PVV-plan om het staatshoofd minder politieke macht te geven.
Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"
Hij krijgt bijval uit onverwachte hoek. Claudia de Breij liet vrijdagavond weten de cartoon smakeloos te vinden. "Ben 't met Geert Wilders eens over smakeloosheid van de cartoon op Joop.nl. Als doorgaans trotse VARA-medewerker moet ik nu zeggen: erg jammer."
http://www.telegraaf.nl/b(...)cartoon__.html?p=1,1
Ik zit daar ook mee.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
Volgens mij is Wilders voor vrijheid van meningsuiting en trekt hij de grens bij het oproepen tot geweld. Ik kan me wel voorstellen dat hij deze cartoon daarom te ver vindt gaan. Persoonlijk vind ik dat deze cartoon misschien niet tot geweld oproept, maar het vergoeilijkt het zeker.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Even nadenken...hoe was het ook alweer.
Moslims moesten niet zeiken over cartoons, want in een vrij land moet je tegen een stootje kunnen....nu is dat opeens anders? We waren zo verontwaardigd dat Nekschot werd opgepakt vanwege zijn cartoons en nu mag de cartoon opeens niet. I'm confused.
Hij zegt nergens dat dat niet mag. Hij heeft het erover dat dit not done is van onze belastingcenten. Dat ben ik wel met hem eens maar ik vind sowieso dat dat hele publieke omroepbestel flink op de schop mag. Daarbij is de cartoon ook nog vrij matig enzo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Je mag de GROTE LEIDER natuurlijk niet bespotten
Heeft Trixje trouwens al geklaagd over majesteitschennis?
Voor zover ik weet heeft ze dat ook niet gedaan toen Hans haar op het podium lag te beffen en fisten toch?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Heeft Trixje trouwens al geklaagd over majesteitschennis?
Precies. Ik betaal liever voor joop.nl dan voor die 23 ja-knikkers van Geert in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..
Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan
Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan
Klopt hoorquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef Robus het volgende:
[..]
Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.
Hij twittert weer wat de lucht in, zo werkt hij en veel meer context dan een slechte cartoon en een twitterberichtje is er niet.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.
Smakeloos is het zeker. Maar om dan zwaar beledigd te gaan doen en op te gaan roepen tot censuur als grote strijder voor de vrijheid van meningsuiting?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:37 schreef Redah het volgende:
Het verschil is toch vrij duidelijk?
Die Deense cartoons dreven spot met moslims/islam/Mohammed. En daar werden bepaalde groepen mensen erg boos over. In mijn optiek moet je best tegen een grapje kunnen.
Deze cartoon, net als de eerste cartoon op Joop, drijft echter niet de spot maar laten inderdaad een vorm van geweld zien (de gaskamers, en nu de schaar in de borst).
Ik ben absoluut géén Wilders aanhanger, maar een tekening van iemand die een geit neukt vind ik toch van een heel andere orde dan tekeningen waar je iemand de dood in jaagt.
Aha de ene smakeloze cartoon is prima en de ander plots niet?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Behoorlijk smakeloze cartoon. Deze laat echt geweld zien tegen een bestaand persoon.
De Deense cartoons waren tegen een algemene groep gericht en een van hun sprookjesfiguren. Dat is van een totaal andere orde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |