abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101530318
quote:
Wilders woedend om cartoon Joop.nl

[quote]Op weblog Joop.nl is opnieuw een anti-Wilders cartoon opgedoken van de omstreden cartoonist Adriaan Soeterbeek. Wilders wordt afgebeeld terwijl hij op de grond ligt, met een schaar in zijn borst.

Op de achtergrond zien we Koningin Beatrix weglopen. Soeterbroek raakte al eerder in opspraak door een omstreden tekening over Geert Wilders. De cartoon is een reactie op het PVV-plan om het staatshoofd minder politieke macht te geven.

Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"

Hij krijgt bijval uit onverwachte hoek. Claudia de Breij liet vrijdagavond weten de cartoon smakeloos te vinden. "Ben 't met Geert Wilders eens over smakeloosheid van de cartoon op Joop.nl. Als doorgaans trotse VARA-medewerker moet ik nu zeggen: erg jammer."

http://www.telegraaf.nl/b(...)cartoon__.html?p=1,1

Louter ceremonieel
Over het PVV-plan voor de monarchie

Even nadenken...hoe was het ook alweer.
Moslims moesten niet zeiken over cartoons, want in een vrij land moet je tegen een stootje kunnen....nu is dat opeens anders? We waren zo verontwaardigd dat Nekschot werd opgepakt vanwege zijn cartoons en nu mag de cartoon opeens niet. I'm confused.

Dat Wilders boos is, mag geen nieuws zijn, want dat is hij bijna elke dag wel ergens over, maar waar komt toch die dubbele moraal vandaan? Please enlighten me? :)
pi_101530363
Die cartoon :D
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2011 @ 18:23:54 #3
862 Arcee
Look closer
pi_101530454
Het verschil zal 'm zitten in collectieve spot ten opzichte van persoonlijke.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_101530470
Beetje dubbel inderdaad :')
Who motivates the motivator?
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:25:07 #5
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101530481
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
pi_101530499
claudia de breij :r

en wilders is hypocriet als altijd. zie de deense cartoon-affaire.
pi_101530530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
Ik zit daar ook mee.

Die lul had ook iets nuttigs kunnen doen voor de maatschappij van mijn centen.

Homo :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:28:05 #8
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101530553
quote:
Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..
pi_101530556
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Even nadenken...hoe was het ook alweer.
Moslims moesten niet zeiken over cartoons, want in een vrij land moet je tegen een stootje kunnen....nu is dat opeens anders? We waren zo verontwaardigd dat Nekschot werd opgepakt vanwege zijn cartoons en nu mag de cartoon opeens niet. I'm confused.
Volgens mij is Wilders voor vrijheid van meningsuiting en trekt hij de grens bij het oproepen tot geweld. Ik kan me wel voorstellen dat hij deze cartoon daarom te ver vindt gaan. Persoonlijk vind ik dat deze cartoon misschien niet tot geweld oproept, maar het vergoeilijkt het zeker.
pi_101530582
Je mag de GROTE LEIDER natuurlijk niet bespotten :')

Heeft Trixje trouwens al geklaagd over majesteitschennis?
pi_101530668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Je mag de GROTE LEIDER natuurlijk niet bespotten :')

Hij zegt nergens dat dat niet mag. Hij heeft het erover dat dit not done is van onze belastingcenten. Dat ben ik wel met hem eens maar ik vind sowieso dat dat hele publieke omroepbestel flink op de schop mag. Daarbij is de cartoon ook nog vrij matig enzo.
pi_101530676
hoe kan een geblondeerde pinda anders dan dubbelhartig zijn? Dat zit in zijn natuur.
pi_101530690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Voor zover ik weet heeft ze dat ook niet gedaan toen Hans haar op het podium lag te beffen en fisten toch? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:33:44 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_101530692
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..
Precies. Ik betaal liever voor joop.nl dan voor die 23 ja-knikkers van Geert in de Tweede Kamer.
pi_101530697
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn :r, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101530733
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn :r, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan :')
Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.
pi_101530739
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:35:42 #18
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_101530752
Aanzetten tot geweld ? Mwah, denk niet dat Bea een schaar in Wilders gaat steken.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_101530791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef Robus het volgende:

[..]

Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.
Klopt hoor :).
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:37:54 #20
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101530811
Er moet dus eigenlijk een tekening komen waarbij Wilders Mohammed vermoord..
Wilders heeft al aangegeven dat hij geen moeite heeft met een cartoon over het laatste.
pi_101530812
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.
Hij twittert weer wat de lucht in, zo werkt hij en veel meer context dan een slechte cartoon en een twitterberichtje is er niet.
pi_101530813
Het verschil is toch vrij duidelijk?

Die Deense cartoons dreven spot met moslims/islam/Mohammed. En daar werden bepaalde groepen mensen erg boos over. In mijn optiek moet je best tegen een grapje kunnen.

Deze cartoon, net als de eerste cartoon op Joop, drijft echter niet de spot maar laten inderdaad een vorm van geweld zien (de gaskamers, en nu de schaar in de borst).

Ik ben absoluut géén Wilders aanhanger, maar een tekening van iemand die een geit neukt vind ik toch van een heel andere orde dan tekeningen waar je iemand de dood in jaagt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2011 18:38:36 ]
pi_101530849
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:37 schreef Redah het volgende:

Die Deense cartoons dreven spot met moslims/islam/Mohammed. En daar werden bepaalde groepen mensen erg boos over. In mijn optiek moet je best tegen een grapje kunnen.

Deze cartoon, net als de eerste cartoon op Joop, drijft echter niet de spot maar laten inderdaad een vorm van geweld zien (de gaskamers, en nu de schaar in de borst).

Ik ben absoluut géén Wilders aanhanger, maar een tekening van iemand die een geit neukt vind ik toch van een heel andere orde dan tekeningen waar je iemand de dood in jaagt.
Smakeloos is het zeker. Maar om dan zwaar beledigd te gaan doen en op te gaan roepen tot censuur als grote strijder voor de vrijheid van meningsuiting?
  Donald Duck held zaterdag 3 september 2011 @ 18:39:52 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_101530869
Behoorlijk smakeloze cartoon. Deze laat echt geweld zien tegen een bestaand persoon.
De Deense cartoons waren tegen een algemene groep gericht en een van hun sprookjesfiguren. Dat is van een totaal andere orde.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_101530903
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Behoorlijk smakeloze cartoon. Deze laat echt geweld zien tegen een bestaand persoon.
De Deense cartoons waren tegen een algemene groep gericht en een van hun sprookjesfiguren. Dat is van een totaal andere orde.
Aha de ene smakeloze cartoon is prima en de ander plots niet?

Blijf dat toch een vreemd argument vinden :).
pi_101530910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat jij vindt dat het sprookjesfiguren zijn ligt het nog wel heel gevoelig bij een grote groep mensen he. Dat jij hier gevoelig op reageert zou je misschien moeten doen afvragen of het wel zo tof is om mensen zo voor het hoofd te stoten.

Ik vind trouwens dat dat wel moet kunnen, maar dit terzijde.
pi_101530933
quote:
Ow, dus de publieke omroep mag geen vrijheid van meningsuiting ? Hij pleit dus gewoon voor omroep die alleen lief en kritiekloos mag zijn naar de volksvertegenwoordigers ?

Ik vind de cartoon trouwens erg slecht getekend, gelukkig is de onderliggende boodschap treffend.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_101530981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja, was een reactie op een vraag. Maar dát mag blijkbaar niet eens.
En dan de TT: 'Wilders woedend om cartoon', terwijl verderop in het bericht staat dat hij 'er niet blij mee is' , dat klinkt toch een stuk anders. Maar ja, woedend bekt lekkerder he.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:44:23 #29
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101530987
Ik vraag me af of hij ook zo gehuild zou hebben als het een willekeurige andere politicus was geweest die daar lag... Is me opgevallen dat Geert geen enkel gevoel voor zelfspot heeft...

Of desnoods boven dit soort "humor" staat (vind het niet erg goed of grappig...)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_101530996
Altijd die termen als woedend gebruiken in berichtgeving terwijl hij het gewoon een kuttekening vindt.
En gelijk heeft ie.

Joop.nl gaat nog kanslozer door de bocht dan de PVV. Het lijkt wel tactiek.
pi_101531023
Één woord: briljant :D.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_101531037
ik begrijp ook niets van joop.nl. Volgens mij is dat 1 of ander links gezwel wat op de vara is gaan groeien? Doet het verder ook nog iets behalve van belastinggeld domme boodschappen verkondigen op internet?
pi_101531047
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:45 schreef Mathemaat het volgende:
Haat is een slechte raadgever liefje O+
pi_101531062
Als iemand ook ff een cartoon maakt van Adriaan Soeterbeek aan de galg... :P
pi_101531074
quote:
Vind jij dit serieus een goeie cartoon ?
pi_101531093
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:37 schreef Redah het volgende:

Het gaat erdan ook niet om wat jij vindt wat toelaatbaar is, het gaat er eerder om hoe de gedupeerde partij ertegenaan kijkt. Of ga jij nu voor een gelovige brpalen wat hij toelaatbaar moet vinden ?
Ik vind het hele beledigen zonder noodzaak (wat Wilders doet) ernstiger dan een cartoon over een wetsvoorstel van een politieke partij. De PVV heeft hier en daar best goeie ideëen, maar ze kunnen hun stemmen niet halen zonder populistisch beledigen; in mijn ogen alle fatsoen voorbij.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_101531095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, was een reactie op een vraag. Maar dát mag blijkbaar niet eens.
Aha hij twitterde iets

quote:
geertwilderspvv Geert Wilders
Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De Vara. Hoe lang nog? bit.ly/puzdUa
Nou heb ik gelukkig geen verstand van twitter maar als dit een antwoord op een vraag is moet er toch ook wel ergens naar die vraag verwezen worden? Of roep ik nu iets heel raars?
quote:
En dan de TT: 'Wilders woedend om cartoon', terwijl verderop in het bericht staat dat hij 'er niet blij mee is' , dat klinkt toch een stuk anders. Maar ja, woedend bekt lekkerder he.
Hij roept eigenlijk op tot censuur, dat gaat best ver naar mijn idee... Als de PO alleen nog maar uit mag zenden wat een PVV of bv PvdA goedkeurt gaat het flink mis lijkt me...
pi_101531098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Haat is een slechte raadgever liefje O+
Ik vind het gewoon een leuke spotprent. Islam was de nieuwe jodendom. Nu is Wilders de nieuwe islam. :P
pi_101531101
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij is zo'n extremist die wilders door en door haat en daarom deze cartoon toejuicht. Ligt er nogal dik bovenop toch :')
edit: of een hele slechte bagger user, dat kan ook.
pi_101531116
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja. Hoezo? Begrijp je de spotprent niet?
pi_101531133
quote:
Geweld suggereren bij publieke figuren. Erg briljant ja.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:50:38 #42
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101531155
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:42 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ow, dus de publieke omroep mag geen vrijheid van meningsuiting ? Hij pleit dus gewoon voor omroep die alleen lief en kritiekloos mag zijn naar de volksvertegenwoordigers ?

Ik vind de cartoon trouwens erg slecht getekend, gelukkig is de onderliggende boodschap treffend.
Dat hoor je me nergens zeggen...
Enige wat ik probeerde te zeggen is dat Wilders gezegd heeft dat hij het er niet mee eens is dat dit betaald wordt door de Nederlandse belastingbetaler. Hij zegt nergens iets dat de cartoon gecensureerd moet worden zoals velen in dit topic hier wel beweren.

Wilders plaats een tweet en vervolgens word er een heel sprookjesverhaal omheen gebouwd...
pi_101531164
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja. Hoezo? Begrijp je de spotprent niet?
Ik hoop dat Bram hier de aanklachtgevoeligheid van begrijpt.
pi_101531175
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Specularium het volgende:
Geweld suggereren ... damn.
:').
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:52:45 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_101531198
Die Wilders die vandaag nog zei:

Lasst euch nicht einschüchtern durch islamische und linke Gegner, die kreischen und schreien.

:')
pi_101531219
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit heeft niets met geweld te maken tegen Wilders. Beatrix heeft geprobeerd om de PVV uit de kabinet te weren. Nu wil Wilders Beatrix terug pakken door al haar macht af te pakken. Dus moet Beatrix Wilders doden zodat ze nog lintjes door mag knippen. Nu schreeuwt Wilders bovendien om wraak. Dat jullie serieus de grap/ironie niet inzien :P.
pi_101531244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:50 schreef YazooW het volgende:
Dat hoor je me nergens zeggen...
Enige wat ik probeerde te zeggen is dat Wilders gezegd heeft dat hij het er niet mee eens is dat dit betaald wordt door de Nederlandse belastingbetaler. Hij zegt nergens iets dat de cartoon gecensureerd moet worden zoals velen in dit topic hier wel beweren.

Wilders plaats een tweet en vervolgens word er een heel sprookjesverhaal omheen gebouwd...
Waarom zou dit niet betaald mogen worden door de belastigbetaler ? Dit valt toch onder de vrijheid van meningsuiting ? Ik zie niet waar Wilders een probleem van maakt.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:54:21 #48
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_101531249
Waar zitten de bodyguards van Wilders ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_101531253
hoort in KLB thuis. Terechte klacht! Kut Joop
pi_101531268
Ja wilders is echt woedend :')

"Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')