abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101569476
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
Wilders wordt zelf ook betaald van onze belastingcenten, hoe men ook over hem denkt.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:28:07 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101569540
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij weet wel de aandacht te trekken met zijn plaatjes. Voor een weblogje niet onbelangrijk ;)
dan had je de koningin ook Wilders zijn mond vol kunnen laten schijten

maak je verder ook geen enkel punt mee maar ze laten het zonder enige twijfel zien op het NOS journaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_101569623
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan had je de koningin ook Wilders zijn mond vol kunnen laten schijten

maak je verder ook geen enkel punt mee maar ze laten het zonder enige twijfel zien op het NOS journaal
Het is dan ook smakeloos maar ik denk niet dat de redactie van joop.nl hem na zijn vorige cartoon heeft gemaand gematigder te worden met zijn prenten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101569633
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:23 schreef G007Drummer het volgende:

[..]

Ik heb echt een hekel aan hokjesdenken, dat heeft dan weer niks met jouw te maken, maar ik blijf meer aan de linksige kant van het midden.
Ik zit dat meer aan de rechtse kant, ook al ben ik absoluut niet voor Wilders. Maar ik vind de cartoon een vergelijking met de moord op Theo van Gogh, in iedergeval toen ik de cartoon zag dacht ik daar meteen aan.
Ik vraag me af of dat de VARA wil uitstralen?
Dan zou je er nog omheen kunnen draaien met het feit dat Wilders wil dat Beatrix alleen lintjes doorknipt (de verwijzing naar de schaar).
Maar dat vind ik zo slecht uitgebeeld wat erg makkelijk verkeerd valt.
Gewoon geen slimme zet.

Als dat mij een hokjesdenker maakt, dan vind ik het best :')
pi_101569637
Vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op, toch Geert? ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:30:23 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101569700
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is dan ook smakeloos maar ik denk niet dat de redactie van joop.nl hem na zijn vorige cartoon heeft gemaand gematigder te worden met zijn prenten.
het hoeft van mij ook niet gematigder

het moet beter _O-
pi_101569808
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef fruityloop het volgende:
Door belastinggeld gesubsidieerde vrijheid van meningsuiting zelfs ;)
Geertje vergeet weleens wie ZIJN salaris betaalt :P
pi_101569822
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

het hoeft van mij ook niet gematigder

het moet beter _O-
Dat sowieso, zou meer humor in mogen zitten :D
  zondag 4 september 2011 @ 21:32:32 #259
343640 G007Drummer
Geen Drummer, Wel Producer
pi_101569847
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:27 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Wilders wordt zelf ook betaald van onze belastingcenten, hoe men ook over hem denkt.
En Powned en Wakker Nederland ook. Allemaal gekozen. Door de belastingbetaler. Die strip is trouwens smakeloos, VARA... Ik hou gewoon van omroepen die het nieuws van alle kanten belichten. NOS is daar nog steeds goed in.
pi_101569951
Maar ik kap ermee, sociale leven jwz. ;)
  zondag 4 september 2011 @ 21:34:26 #261
343640 G007Drummer
pi_101569968
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ik zit dat meer aan de rechtse kant, ook al ben ik absoluut niet voor Wilders. Maar ik vind de cartoon een vergelijking met de moord op Theo van Gogh, in iedergeval toen ik de cartoon zag dacht ik daar meteen aan.
Ik vraag me af of dat de VARA wil uitstralen?
Dan zou je er nog omheen kunnen draaien met het feit dat Wilders wil dat Beatrix alleen lintjes doorknipt (de verwijzing naar de schaar).
Maar dat vind ik zo slecht uitgebeeld wat erg makkelijk verkeerd valt.
Gewoon geen slimme zet.

Als dat mij een hokjesdenker maakt, dan vind ik het best :')
De VARA wordt op dit moment getorpedeert door de rest van de media, terwijl ze wezenlijk nog steeds alleen maar cabaret uitzenden. :P
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:34:50 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101569995
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:32 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Dat sowieso, zou meer humor in mogen zitten :D
ja idd!
zoals ik al ze had die schaar in zijn reet gemoeten, evt een flauw glimlachje op zijn gezicht en voila ... grappig

dit is gewoon lomp, er zit nog net geen bebloed briefje van de dader tussen de schaar en het lichaam maar het lijkt me duidelijk waar de inspiratie vandaan kwam

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 04-09-2011 21:41:42 ]
  zondag 4 september 2011 @ 21:35:04 #263
343640 G007Drummer
pi_101570011
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 21:34 schreef Rivalo het volgende:
Maar ik kap ermee, sociale leven jwz. ;)
Held!
pi_101571985
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja idd!
zoals ik al ze had die schaar in zijn reet gemoeten, evt een flauw glimlachje op zijn gezicht en voila ... grappig

dit is gewoon lomp, er zit nog net geen bebloed briefje van de dader tussen de schaar en het lichaam maar het lijkt me duidelijk waar de inspiratie vandaan kwam
Dit.

Vanaf mijn telefoon, kon het sociale leven niet aan.
pi_101572555
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef fruityloop het volgende:
Vrijheid houdt op waar geweld begint.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101578247
Ik vind het, juist omdat de koningin wegloopt met die schaar, wel een beetje komisch eigenlijk. Ze is gepikeerd over dat ze alleen nog maar lintjes mag doorknippen en denkt 'die schaar kun je krijgen'.

Dat roept absoluut geen geweld op en het vergoeilijkt het ook niet. Ik had hiervoor alleen de beschrijving van de cartoon gehoord en toen had ik verwacht dat het 'grappiger' was getekend, maar dit ziet er een beetje cru uit. Dat is jammer. Maar meer dan jammer of inderdaad wat smakeloos vind ik het absoluut niet.

Oproepen tot geweld, kom nou. Hoe haal je dat hier nou uit. Het is toch de koningin die hem pakt omdat hij dingen over haar heeft gezegd, niet gewoon de bevolking of een Marokkaan die Wilders in elkaar slaat of iets dergelijks. Het is een veel te specifiek geschetste situatie om geweld op te roepen.
pi_101578913
IK BEN WOEDEND :( :(

GROET GROET
pi_101579721
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:01 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het, juist omdat de koningin wegloopt met die schaar, wel een beetje komisch eigenlijk. Ze is gepikeerd over dat ze alleen nog maar lintjes mag doorknippen en denkt 'die schaar kun je krijgen'.

Dat roept absoluut geen geweld op en het vergoeilijkt het ook niet. Ik had hiervoor alleen de beschrijving van de cartoon gehoord en toen had ik verwacht dat het 'grappiger' was getekend, maar dit ziet er een beetje cru uit. Dat is jammer. Maar meer dan jammer of inderdaad wat smakeloos vind ik het absoluut niet.

Oproepen tot geweld, kom nou. Hoe haal je dat hier nou uit. Het is toch de koningin die hem pakt omdat hij dingen over haar heeft gezegd, niet gewoon de bevolking of een Marokkaan die Wilders in elkaar slaat of iets dergelijks. Het is een veel te specifiek geschetste situatie om geweld op te roepen.

Jij snapt het, maar een vbmo marokkaan dan?
pi_101580479
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 00:43 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Jij snapt het, maar een vbmo marokkaan dan?
Alsof die bij een plaatje van een man die voor een trein springt dat ook werkelijk gaan doen. Het zijn geen apen hoor, zo erg is het nou ook weer niet. Bovendien denk ik dat joop.nl niet bepaald Marokkaanse vmbo'ers als doelgroep heeft.

Ik weet gewoon niet wat dat 'oproepen tot geweld' nu werkelijk is, in mijn hoofd is dat het zeggen of laten zien dat geweld goed is of dat het werkt. Doet dit plaatje dat? Het zegt toch niets? Of moeten er sowieso nooit afbeeldingen van gewelddadige situaties te zien zijn? Want ik dacht dat we het met z'n allen er wel over eens waren dat dat niets uitmaakt (computerspelletjes, om maar weer een deur open te gooien).
pi_101580689
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:01 schreef Taurus het volgende:

Dit soort nuanceringen zouden beter op hun plek zijn als vrouwen twijfelen over abortus.

Hoe ongenuanceerd is dit?
pi_101580690
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.

Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
pi_101580870
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.

Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
De vraag en het daarop volgende aanbod waarvan Joop.nl de vraag alleen maar blijft voeden.
Cirkeltje rond tussen achterban en tegenstanders.
pi_101580931
Dat Joop.nl gaat ook alleen maar over de PVV. Ik kijk er effe. De grote koppen zijn:
Wilders, de nieuwe profeet
De PVV heeft gelijk: overheidsbemoeienis met de journalistiek is nodig – maar dan anders
Een achttiende-eeuwse Geert Wilders?
Is de PVV fascistisch of Rob Riemen dom?
Dion Graus ten onrechte niet vervolgd
Antwoord op Bosma's vragen
pi_101580976
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:

Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het gehuil van Wilders niet terecht wat betreft deze cartoon, maar dat 'ie de waterlanders weer zou laten stromen was te verwachten. Niet zo voeden, inderdaad.
pi_101580996
quote:
13s.gif Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit soort nuanceringen zouden beter op hun plek zijn als vrouwen twijfelen over abortus.

[ afbeelding ]

Hoe ongenuanceerd is dit?
Die cartoonist hoeft er natuurlijk geen rekening mee te houden dat jij een detail uit de context haalt. Het plaatje is cru getekend, point taken, maar het is een lintjesknipschaar die uit z'n borst steekt. Er is een betekenis, en de betekenis is op geen enkele manier 'Wilders mag dood', 'Wilders moet dood', 'Wilders gaat dood' of 'Wilt u volgen alstublieft, de koningin doet het ook'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')