De vraag en het daarop volgende aanbod waarvan Joop.nl de vraag alleen maar blijft voeden.quote:Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.
Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het gehuil van Wilders niet terecht wat betreft deze cartoon, maar dat 'ie de waterlanders weer zou laten stromen was te verwachten. Niet zo voeden, inderdaad.quote:Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.
Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
Die cartoonist hoeft er natuurlijk geen rekening mee te houden dat jij een detail uit de context haalt. Het plaatje is cru getekend, point taken, maar het is een lintjesknipschaar die uit z'n borst steekt. Er is een betekenis, en de betekenis is op geen enkele manier 'Wilders mag dood', 'Wilders moet dood', 'Wilders gaat dood' of 'Wilt u volgen alstublieft, de koningin doet het ook'.quote:Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit soort nuanceringen zouden beter op hun plek zijn als vrouwen twijfelen over abortus.
[ afbeelding ]
Hoe ongenuanceerd is dit?
Even een semi-godwin omdat het kan:quote:Op maandag 5 september 2011 01:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Die cartoonist hoeft er natuurlijk geen rekening mee te houden dat jij een detail uit de context haalt. Het plaatje is cru getekend, point taken, maar het is een lintjesknipschaar die uit z'n borst steekt. Er is een betekenis, en de betekenis is op geen enkele manier 'Wilders mag dood', 'Wilders moet dood', 'Wilders gaat dood' of 'Wilt u volgen alstublieft, de koningin doet het ook'.
Mja, en wanneer je alles nu eens naast elkaar gaat leggen qua partijen komt GL er niet echt beter vanaf. Fraude met CV tegenover iemand die opriep de Paus te vermoorden.Zich aan had gesloten bij een antimilitaristische groep Onkruit. Deze groep stal bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. In 1984 werd hij aangehouden na een inbraak in een militaire complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf.quote:Op maandag 5 september 2011 01:43 schreef DrDentz het volgende:
Dat Joop.nl gaat ook alleen maar over de PVV. Ik kijk er effe. De grote koppen zijn:
Wilders, de nieuwe profeet
De PVV heeft gelijk: overheidsbemoeienis met de journalistiek is nodig – maar dan anders
Een achttiende-eeuwse Geert Wilders?
Is de PVV fascistisch of Rob Riemen dom?
Dion Graus ten onrechte niet vervolgd
Antwoord op Bosma's vragen
Maar uiteraard. Was nog maar een jongen van 26 dus een jeugdzonde.quote:De club waar Rosenmöller toebehoorde, de Groep Marxisten-Leninisten, ontving in 1979 een brief van Pol Pot. De Nederlandse kameraden werden daarin bedankt voor hun ‘militant solidarity and support’. Van voorjaar 1981 tot voorjaar 1982 maakte hij zelfs deel uit van de 'Centrale Leiding', het bestuur van de partij. In een interview uit 1979 in de liet Rosenmöller zich ontvallen: “van Mao kan je gewoon ontzettend veel leren. Van wat-ie geschreven heeft ook. Wat hij in de praktijk heeft gebracht in China - dat is gewoon een voorbeeld, en nog steeds, vind ik. Er zijn bij ons ook contacten met China en Chinezen, en wat je van die mensen hoort, dat is toch geweldig?". Aan het slot van zijn memoires ‘Een mooie hondenbaan’ noemt Rosenmöller die tijd 'een jeugdzonde, niets meer dan dat', ook al was hij al 26 toen hij de partij verliet. Verder weigert hij zich in interviews voor deze periode te verantwoorden en neemt hij geen afstand van het maoīsme.
En wanneer een vader dit wil getuigen tegenover zijn zoon, had ik hem ook uit de partij gezet. Ongelooflijk hoe een politicus een politicus die flink de fout in gaat maar blijft beschermen.quote:Volgens het ambtsbericht was te bewijzen dat Graus op 13 oktober 2002 tijdens een etentje bij zijn vader verbaal agressief was geweest tegen zijn vrouw en dat hij haar ter plekke gedurende een minuut de keel dichtkneep. Nadat Graus haar had losgelaten dreigde hij “een vuurwapen tussen de wenkbrauwen te zetten.”De vader van Dion Graus bevestigde tegenover de politie “dat zijn zoon zijn vrouw inderdaad diverse malen bedreigd, mishandeld en de keel dichtgeknepen had.”
Telegraaf en hun vinexwijkredactie.quote:Op maandag 5 september 2011 01:55 schreef Caland het volgende:
Maar uit wat blijkt nou dat Wilders woedend is? Puur die tweet?
quote:Op maandag 5 september 2011 02:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Even een semi-godwin omdat het kan:
Het aantal slachtoffers van WOII is ook maar een detail dat je in de context moet zien.
Er gingen ook mensen dood door ouderdom en gevaarlijk rijden van Marco Bakker.
En toch had ik hem meer begrepen (want ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meteen aan Theo v Gogh dacht) wanneer hij hem tekende met een schaar in zijn achterste...zo va "steek die maar in je reet" Nu snap ik de hele tekening niet, slaat hij werkelijk nergens op en komt het over alsof Beatrix er een moord voor zou ......quote:Op maandag 5 september 2011 02:42 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik overnuanceer niet, vind ik. Dit kan best genuanceerd worden en ik sta daarin ook zeker niet alleen, de cartoon wordt smakeloos bevonden maar het is gewoon geen oproep tot geweld.
Het is ook geen oproep tot geweld maar een suggestie tot.quote:Op maandag 5 september 2011 02:42 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik overnuanceer niet, vind ik. Dit kan best genuanceerd worden en ik sta daarin ook zeker niet alleen, de cartoon wordt smakeloos bevonden maar het is gewoon geen oproep tot geweld.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n frequente Joop.nl-bezoeker dus ik weet niet in welke mate zij bezig zijn Wilders 'kapot te maken' of althans, dit proberen. In die context kan dit wellicht gewelddadige elementen bevatten, maar zonder die wetenschap en gewoon kijkende naar de cartoon vind ik het smakeloos, maar met een betekenis waarbij geweld geen hoofdrol speelt.quote:Op maandag 5 september 2011 03:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is ook geen oproep tot geweld maar een suggestie tot.
Joop.nl weet dat ook dondersgoed. Vandaar de 'context'.
Omdat Wilders in hun ogen kapot moet. En dit valt niet echt te ontkennen.
Wat Elfletterig zegt in post 271 klopt, Wilders is zo hypocriet als het maar zijn kan.
Maar hij blijft wel binnen de grenzen van het toelaatbare (discutabel, ok).
Hij wekt iig niet het idee dat je een moslim een mes in het hart moet steken. Ook niet als grappige metafoor in een zogenaamde context.
Joop.nl kan zich verbaal niet meer weren tegen de PVV dus dalen ze af naar dit soort wanhopige aanvallen.
Dat kan niemand, want de PVV wil het liefst nooit in debat. De PVV is snel iets roepen en vanuit je bunker kijken of je iets op je af ziet komen waar je naar kunt wijzen en over kunt huilen.quote:Op maandag 5 september 2011 03:00 schreef Specularium het volgende:
Joop.nl kan zich verbaal niet meer weren tegen de PVV dus dalen ze af naar dit soort wanhopige aanvallen.
En jij in deze post huilen over de PVV en ook nog een slachtofferrol pakken. Het is allemaal hetzelfde als wat je de tegenpartij verwijt.quote:Op maandag 5 september 2011 05:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat kan niemand, want de PVV wil het liefst nooit in debat. De PVV is snel iets roepen en vanuit je bunker kijken of je iets op je af ziet komen waar je naar kunt wijzen en over kunt huilen.
Best vreemd, je zou toch iets verwachten over álle linkse stokpaardjes. Het milieu (echt niks over bijvoorbeeld Eemshaven?), sociale zekerheid (AOW, Wajong,etc., toch veel om te doen, zou je denken...), de derde wereld (discussie rond het nut van geven aan de Hoorn van Afrika), immigratie- en asielproblematiek, etc. ...quote:Op maandag 5 september 2011 01:43 schreef DrDentz het volgende:
Dat Joop.nl gaat ook alleen maar over de PVV. Ik kijk er effe. De grote koppen zijn:
Wilders, de nieuwe profeet
De PVV heeft gelijk: overheidsbemoeienis met de journalistiek is nodig – maar dan anders
Een achttiende-eeuwse Geert Wilders?
Is de PVV fascistisch of Rob Riemen dom?
Dion Graus ten onrechte niet vervolgd
Antwoord op Bosma's vragen
quote:Op maandag 5 september 2011 03:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n frequente Joop.nl-bezoeker dus ik weet niet in welke mate zij bezig zijn Wilders 'kapot te maken' of althans, dit proberen. In die context kan dit wellicht gewelddadige elementen bevatten, maar zonder die wetenschap en gewoon kijkende naar de cartoon vind ik het smakeloos, maar met een betekenis waarbij geweld geen hoofdrol speelt.
Wat zijn ze nou? De nieuwe nazi's? De nieuwe communisten? Of de nieuwe Alexander Pechtold?quote:Op maandag 5 september 2011 06:12 schreef Ferdo het volgende:
Maar Joop.nl dankt haar bestaansrecht blijkbaar voornamelijk aan Geert Wilders en zijn partij. Dat maakt Joop.nl dan wel de Alexander Pechtold van het internet. Niet de eigen boodschap uitdragen, maar vooral schoppen naar de tegenpartij.
Waar moet ze anders de linten mee doorknippen?quote:Op maandag 5 september 2011 08:20 schreef Re het volgende:
waarom heeft Bea trouwens 2 scharen bij d'r?
Reserveschaartje, die ouwe is nog niet seniel jeweetz!quote:Op maandag 5 september 2011 08:20 schreef Re het volgende:
waarom heeft Bea trouwens 2 scharen bij d'r?
Mee eens.quote:Op maandag 5 september 2011 02:48 schreef paddy het volgende:
[..]
En toch had ik hem meer begrepen (want ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meteen aan Theo v Gogh dacht) wanneer hij hem tekende met een schaar in zijn achterste...zo va "steek die maar in je reet" Nu snap ik de hele tekening niet, slaat hij werkelijk nergens op en komt het over alsof Beatrix er een moord voor zou ......
Wilders is dus niet degene die de tekenaar wilde bashen toch? Tenminste zo komt de tekenaar niet over op mij in dit geval. Denk meer aan een Beatrix bash.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 5 september 2011 06:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
...
Cees Grimbergen zou nu ook niet meer weten wat hij moet. Dit staat niet op zijn kaartje.
Voor de doelgroep van Joop is dat niet erg, die hebben zelf ook geen humor.quote:Op maandag 5 september 2011 12:26 schreef Monolith het volgende:
Ze blinken daar bij joop.nl wel uit in humorloze cartoons trouwens.
Dit natuurlijk in flagrante tegenstelling tot de komieken en lachebekken van de PVV...quote:Op maandag 5 september 2011 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor de doelgroep van Joop is dat niet erg, die hebben zelf ook geen humor.
Zou het niet weten L_V.quote:Op maandag 5 september 2011 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit natuurlijk in flagrante tegenstelling tot de komieken en lachebekken van de PVV...
maar het hebben van geen humor is geen benodigdheid voor het krijgen van een subsidie, lijkt mequote:Op maandag 5 september 2011 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor de doelgroep van Joop is dat niet erg, die hebben zelf ook geen humor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |