Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:21 schreef elcastel het volgende:
Ik vind het trouwens treffend hoe mensen die de PVV verdedigen altijd maar praten in links en rechts. Dit soort gelul maakt een grotere kloof in de samenleving dan een cartoon in een uithoek op het internet of een omroepblaadje. Echte vaderland liefhebbers.
Klopt, veel stemmingmakerij, en dan bedenken mensen zich wel nog een keer of ze in een demonstratie meelopen of iets schrijven of tekenen. Het is immers geen lolletje om bedreigd te worden of aangiftes aan je broek te krijgen van Moszkowicz of het CIDI of zo. Dat is ook onderdrukkend ook al komt het niet van de staat, en sommige media lijken daarop uit.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:02 schreef YazooW het volgende:
[..]
In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf.
Bepaalde media wel en bepaalde media niet, en de truc is nou juist om de media die je kritisch belicht het werk moeilijk te maken, al dan niet met hulp van bevriende media. We moeten natuurlijk niet doen alsof de Telegraaf of WNL nog maar enigzins bezig zijn met eerlijke verslaggeving, die zijn bezig met een strijd zoals "De Waarheid" dat in de jaren 70 nog deed. De tijd dat de politieke signatuur van een krant bleek uit de opiniestukken en het perspectief ligt achter ons.quote:Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.
Zoals ik al aangaf hoeft het niet per se een lid van het koninklijk huis te zijn. Iemand die Bea als groot voorbeeld ziet (ja, die zijn er) zou zich ook aangesproken kunnen voelenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:26 schreef Montov het volgende:
Ik vind het een matige cartoon, maar oproepen tot geweld? Zal dit leden van het Koninklijk Huis overhalen om semi-automatische scharen te gebruiken?
Dat Wilders een zielige hypocriet is maakt zijn argument an sich niet ongeldigquote:De PVV verdedigde een tijd terug nog een cartoon over pedofilie binnen de Islam en het Christendom van Nekschot, stimuleert dat ook pedofilie?
Krijgt de mod subsidie toevallig ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:28 schreef GJonline het volgende:
ieder zijn mening! Alleen wordt het vaak gewist, rechtse gedachten..
Ligt trouwens aan de mod. Zal zo wel weer komen.
Nou elcastel is hier ook aardig bezig in links-rechts praten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.
Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit soort praat had je ook over Wilders en consorten na Anders Breivik?
Of ben je gewoon een tikje selectief als het daar op aankomt...
Ow ja ? Waar dan ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:44 schreef MouzurX het volgende:
Nou elcastel is hier ook aardig bezig in links-rechts praten.
Wat een zielige opmerking, ik zeg alleen dat Wilders niet moet lopen janken na wat hij zelf allemaal over straat gooit. De dag dat ik klaarkom op Wilders steek ik een schaar in mijn hart.quote:Komt bijna klaar op het feit dat hij over wilders kan praten.
Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.
Wie is er selectief?
Is dit niet een tikkeltje offtopic remlof?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.
Aan jou posts hier te zien vind jij Wilders wel een toffe kerel volgens mijquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.
Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien moet meneer Wilders toch het woord 'spotprent' weer eens opzoeken in de Van Dale en eens kijken hoe er in het verleden over politici van veel hoger kaliber dan deze omhooggevallen abrikozenvlaai werd getekend...
Oooh, dus het is toeval dat hij er zelf op staat? Ik heb Wilders nog niet zo horen fulmineren over "gesubsidieerde" cartoons over, pakweg, Mariko Peters.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.
Fulmineert hij?quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Oooh, dus het is toeval dat hij er zelf op staat? Ik heb Wilders nog niet zo horen fulmineren over "gesubsidieerde" cartoons over, pakweg, Mariko Peters.
De standaardreactie van Wilders op dit soort zaken is bekend. En ja, doorgaans houdt dat in dat hij als een verongelijkte kleuter tekeergaat tegen het Grote Onrecht dat hem -als oprecht maatschappelijk begane politicus, totáál wars van opruiende en provocerende uitspraken - ALWEER wordt aangedaan.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Fulmineert hij?
Dan heb ik een andere tweet gelezen dan jij.
Mijn reactie was er een op jouw argument dat Wilders' verontwaardiging voortkomt uit het feit dat dit een gesubsidieerde cartoon is, en niet de inhoud van de cartoon.quote:En verder is het natuurlijk wel zo dat hij op die tekening staat, dus het lijkt mij dat hij daar op zijn minst wel over mag zeggen dat hij er niet blij mee is. Of mag hij dat dan weer niet?
Alsof de samenleving al niet hopeloos verdeeld is.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.
Dat is de mediatechniek van een politicus. I.p.v. te zeggen "boehoe, die kritiek tegen mij, daar kan ik niet tegen" roept ie "deze kritiek kost ons belastingcenten"quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.
Maar woedend?
Nope. Om mezelf maar eens te quoten:quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:52 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Is dit niet een tikkeltje offtopic remlof?
quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja.
Sommige mensen vinden dat roepen dat "er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt" en dat "de linksmenschen dat allemaal aanmoedigen" als een oproep tot geweld tegen moslims en linksmenschen gezien kan worden.
Andere mensen vinden dat een cartoon waarin een persoon A een persoon B vermoordt oproept tot het vermoorden van persoon B. Niet eens noodzakelijkerwijs door A - want A kan ook gewoon iemand met een voorbeeldfunctie zijn.
Beide groepen hebben misschien een punt;)
Er is net zo min een verband tussen deze cartoon en een eventuele aanslag op Wilders...quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.
Wie is er selectief?
Er is ook echt maar één categorie users op FOK die ik met regelmaat de naam Wilders zie noemen in combinatie met termen als Jezus, Messias of De Grote Blonde Leider. Je gaat bijna denken dat het gordijn-PVV-stemmers zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jezus, af en toe heb ik het idee dat in de eerstkomende Bijbelvertaling in het NT de naam 'Jezus Christus' overal vervangen moet worden door 'Geert Wilders'. De komende EO-jongerendag vervalt en wordt vervangen door de PVV-Landdag, waar Lof en Eer gezongen zal worden over Messias Geert, die Ons Land zal Bevrijden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |