abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101530318
quote:
Wilders woedend om cartoon Joop.nl

[quote]Op weblog Joop.nl is opnieuw een anti-Wilders cartoon opgedoken van de omstreden cartoonist Adriaan Soeterbeek. Wilders wordt afgebeeld terwijl hij op de grond ligt, met een schaar in zijn borst.

Op de achtergrond zien we Koningin Beatrix weglopen. Soeterbroek raakte al eerder in opspraak door een omstreden tekening over Geert Wilders. De cartoon is een reactie op het PVV-plan om het staatshoofd minder politieke macht te geven.

Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"

Hij krijgt bijval uit onverwachte hoek. Claudia de Breij liet vrijdagavond weten de cartoon smakeloos te vinden. "Ben 't met Geert Wilders eens over smakeloosheid van de cartoon op Joop.nl. Als doorgaans trotse VARA-medewerker moet ik nu zeggen: erg jammer."

http://www.telegraaf.nl/b(...)cartoon__.html?p=1,1

Louter ceremonieel
Over het PVV-plan voor de monarchie

Even nadenken...hoe was het ook alweer.
Moslims moesten niet zeiken over cartoons, want in een vrij land moet je tegen een stootje kunnen....nu is dat opeens anders? We waren zo verontwaardigd dat Nekschot werd opgepakt vanwege zijn cartoons en nu mag de cartoon opeens niet. I'm confused.

Dat Wilders boos is, mag geen nieuws zijn, want dat is hij bijna elke dag wel ergens over, maar waar komt toch die dubbele moraal vandaan? Please enlighten me? :)
pi_101530363
Die cartoon :D
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2011 @ 18:23:54 #3
862 Arcee
Look closer
pi_101530454
Het verschil zal 'm zitten in collectieve spot ten opzichte van persoonlijke.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_101530470
Beetje dubbel inderdaad :')
Who motivates the motivator?
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:25:07 #5
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101530481
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
pi_101530499
claudia de breij :r

en wilders is hypocriet als altijd. zie de deense cartoon-affaire.
pi_101530530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:25 schreef YazooW het volgende:
Wilders zit ermee dat de cartoon in principe is betaald door onze belasting centen...
Ik zit daar ook mee.

Die lul had ook iets nuttigs kunnen doen voor de maatschappij van mijn centen.

Homo :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:28:05 #8
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101530553
quote:
Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..
pi_101530556
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Even nadenken...hoe was het ook alweer.
Moslims moesten niet zeiken over cartoons, want in een vrij land moet je tegen een stootje kunnen....nu is dat opeens anders? We waren zo verontwaardigd dat Nekschot werd opgepakt vanwege zijn cartoons en nu mag de cartoon opeens niet. I'm confused.
Volgens mij is Wilders voor vrijheid van meningsuiting en trekt hij de grens bij het oproepen tot geweld. Ik kan me wel voorstellen dat hij deze cartoon daarom te ver vindt gaan. Persoonlijk vind ik dat deze cartoon misschien niet tot geweld oproept, maar het vergoeilijkt het zeker.
pi_101530582
Je mag de GROTE LEIDER natuurlijk niet bespotten :')

Heeft Trixje trouwens al geklaagd over majesteitschennis?
pi_101530668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Je mag de GROTE LEIDER natuurlijk niet bespotten :')

Hij zegt nergens dat dat niet mag. Hij heeft het erover dat dit not done is van onze belastingcenten. Dat ben ik wel met hem eens maar ik vind sowieso dat dat hele publieke omroepbestel flink op de schop mag. Daarbij is de cartoon ook nog vrij matig enzo.
pi_101530676
hoe kan een geblondeerde pinda anders dan dubbelhartig zijn? Dat zit in zijn natuur.
pi_101530690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:29 schreef Selestha het volgende:
Voor zover ik weet heeft ze dat ook niet gedaan toen Hans haar op het podium lag te beffen en fisten toch? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:33:44 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_101530692
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Wilders krijgt ook betaald uit dezelfde pot..
Precies. Ik betaal liever voor joop.nl dan voor die 23 ja-knikkers van Geert in de Tweede Kamer.
pi_101530697
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn :r, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101530733
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Matige cartoon maar Wilders moet niet huilen. Elke keer weer oproepen tot censuur voor degenen die het niet met hem eens zijn :r, wat een strijder voor de vrijheid van meningsuiting ben je dan :')
Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.
pi_101530739
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:35:42 #18
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_101530752
Aanzetten tot geweld ? Mwah, denk niet dat Bea een schaar in Wilders gaat steken.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_101530791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef Robus het volgende:

[..]

Geldt andersom toch net zo? Kritiek op een religie moet kunnen. Niet huilen, vrijheid van meningsuiting.
Klopt hoor :).
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:37:54 #20
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101530811
Er moet dus eigenlijk een tekening komen waarbij Wilders Mohammed vermoord..
Wilders heeft al aangegeven dat hij geen moeite heeft met een cartoon over het laatste.
pi_101530812
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volgens mij gaf ie enkel een reactie nav een vraag door de media. Wel dingen een beetje in context zien he.
Hij twittert weer wat de lucht in, zo werkt hij en veel meer context dan een slechte cartoon en een twitterberichtje is er niet.
pi_101530813
Het verschil is toch vrij duidelijk?

Die Deense cartoons dreven spot met moslims/islam/Mohammed. En daar werden bepaalde groepen mensen erg boos over. In mijn optiek moet je best tegen een grapje kunnen.

Deze cartoon, net als de eerste cartoon op Joop, drijft echter niet de spot maar laten inderdaad een vorm van geweld zien (de gaskamers, en nu de schaar in de borst).

Ik ben absoluut géén Wilders aanhanger, maar een tekening van iemand die een geit neukt vind ik toch van een heel andere orde dan tekeningen waar je iemand de dood in jaagt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2011 18:38:36 ]
pi_101530849
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:37 schreef Redah het volgende:

Die Deense cartoons dreven spot met moslims/islam/Mohammed. En daar werden bepaalde groepen mensen erg boos over. In mijn optiek moet je best tegen een grapje kunnen.

Deze cartoon, net als de eerste cartoon op Joop, drijft echter niet de spot maar laten inderdaad een vorm van geweld zien (de gaskamers, en nu de schaar in de borst).

Ik ben absoluut géén Wilders aanhanger, maar een tekening van iemand die een geit neukt vind ik toch van een heel andere orde dan tekeningen waar je iemand de dood in jaagt.
Smakeloos is het zeker. Maar om dan zwaar beledigd te gaan doen en op te gaan roepen tot censuur als grote strijder voor de vrijheid van meningsuiting?
  Donald Duck held zaterdag 3 september 2011 @ 18:39:52 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_101530869
Behoorlijk smakeloze cartoon. Deze laat echt geweld zien tegen een bestaand persoon.
De Deense cartoons waren tegen een algemene groep gericht en een van hun sprookjesfiguren. Dat is van een totaal andere orde.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_101530903
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Behoorlijk smakeloze cartoon. Deze laat echt geweld zien tegen een bestaand persoon.
De Deense cartoons waren tegen een algemene groep gericht en een van hun sprookjesfiguren. Dat is van een totaal andere orde.
Aha de ene smakeloze cartoon is prima en de ander plots niet?

Blijf dat toch een vreemd argument vinden :).
pi_101530910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat jij vindt dat het sprookjesfiguren zijn ligt het nog wel heel gevoelig bij een grote groep mensen he. Dat jij hier gevoelig op reageert zou je misschien moeten doen afvragen of het wel zo tof is om mensen zo voor het hoofd te stoten.

Ik vind trouwens dat dat wel moet kunnen, maar dit terzijde.
pi_101530933
quote:
Ow, dus de publieke omroep mag geen vrijheid van meningsuiting ? Hij pleit dus gewoon voor omroep die alleen lief en kritiekloos mag zijn naar de volksvertegenwoordigers ?

Ik vind de cartoon trouwens erg slecht getekend, gelukkig is de onderliggende boodschap treffend.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_101530981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja, was een reactie op een vraag. Maar dát mag blijkbaar niet eens.
En dan de TT: 'Wilders woedend om cartoon', terwijl verderop in het bericht staat dat hij 'er niet blij mee is' , dat klinkt toch een stuk anders. Maar ja, woedend bekt lekkerder he.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:44:23 #29
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101530987
Ik vraag me af of hij ook zo gehuild zou hebben als het een willekeurige andere politicus was geweest die daar lag... Is me opgevallen dat Geert geen enkel gevoel voor zelfspot heeft...

Of desnoods boven dit soort "humor" staat (vind het niet erg goed of grappig...)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_101530996
Altijd die termen als woedend gebruiken in berichtgeving terwijl hij het gewoon een kuttekening vindt.
En gelijk heeft ie.

Joop.nl gaat nog kanslozer door de bocht dan de PVV. Het lijkt wel tactiek.
pi_101531023
Één woord: briljant :D.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_101531037
ik begrijp ook niets van joop.nl. Volgens mij is dat 1 of ander links gezwel wat op de vara is gaan groeien? Doet het verder ook nog iets behalve van belastinggeld domme boodschappen verkondigen op internet?
pi_101531047
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:45 schreef Mathemaat het volgende:
Haat is een slechte raadgever liefje O+
pi_101531062
Als iemand ook ff een cartoon maakt van Adriaan Soeterbeek aan de galg... :P
pi_101531074
quote:
Vind jij dit serieus een goeie cartoon ?
pi_101531093
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:37 schreef Redah het volgende:

Het gaat erdan ook niet om wat jij vindt wat toelaatbaar is, het gaat er eerder om hoe de gedupeerde partij ertegenaan kijkt. Of ga jij nu voor een gelovige brpalen wat hij toelaatbaar moet vinden ?
Ik vind het hele beledigen zonder noodzaak (wat Wilders doet) ernstiger dan een cartoon over een wetsvoorstel van een politieke partij. De PVV heeft hier en daar best goeie ideëen, maar ze kunnen hun stemmen niet halen zonder populistisch beledigen; in mijn ogen alle fatsoen voorbij.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_101531095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, was een reactie op een vraag. Maar dát mag blijkbaar niet eens.
Aha hij twitterde iets

quote:
geertwilderspvv Geert Wilders
Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De Vara. Hoe lang nog? bit.ly/puzdUa
Nou heb ik gelukkig geen verstand van twitter maar als dit een antwoord op een vraag is moet er toch ook wel ergens naar die vraag verwezen worden? Of roep ik nu iets heel raars?
quote:
En dan de TT: 'Wilders woedend om cartoon', terwijl verderop in het bericht staat dat hij 'er niet blij mee is' , dat klinkt toch een stuk anders. Maar ja, woedend bekt lekkerder he.
Hij roept eigenlijk op tot censuur, dat gaat best ver naar mijn idee... Als de PO alleen nog maar uit mag zenden wat een PVV of bv PvdA goedkeurt gaat het flink mis lijkt me...
pi_101531098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Haat is een slechte raadgever liefje O+
Ik vind het gewoon een leuke spotprent. Islam was de nieuwe jodendom. Nu is Wilders de nieuwe islam. :P
pi_101531101
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij is zo'n extremist die wilders door en door haat en daarom deze cartoon toejuicht. Ligt er nogal dik bovenop toch :')
edit: of een hele slechte bagger user, dat kan ook.
pi_101531116
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja. Hoezo? Begrijp je de spotprent niet?
pi_101531133
quote:
Geweld suggereren bij publieke figuren. Erg briljant ja.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:50:38 #42
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101531155
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:42 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ow, dus de publieke omroep mag geen vrijheid van meningsuiting ? Hij pleit dus gewoon voor omroep die alleen lief en kritiekloos mag zijn naar de volksvertegenwoordigers ?

Ik vind de cartoon trouwens erg slecht getekend, gelukkig is de onderliggende boodschap treffend.
Dat hoor je me nergens zeggen...
Enige wat ik probeerde te zeggen is dat Wilders gezegd heeft dat hij het er niet mee eens is dat dit betaald wordt door de Nederlandse belastingbetaler. Hij zegt nergens iets dat de cartoon gecensureerd moet worden zoals velen in dit topic hier wel beweren.

Wilders plaats een tweet en vervolgens word er een heel sprookjesverhaal omheen gebouwd...
pi_101531164
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja. Hoezo? Begrijp je de spotprent niet?
Ik hoop dat Bram hier de aanklachtgevoeligheid van begrijpt.
pi_101531175
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Specularium het volgende:
Geweld suggereren ... damn.
:').
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:52:45 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_101531198
Die Wilders die vandaag nog zei:

Lasst euch nicht einschüchtern durch islamische und linke Gegner, die kreischen und schreien.

:')
pi_101531219
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit heeft niets met geweld te maken tegen Wilders. Beatrix heeft geprobeerd om de PVV uit de kabinet te weren. Nu wil Wilders Beatrix terug pakken door al haar macht af te pakken. Dus moet Beatrix Wilders doden zodat ze nog lintjes door mag knippen. Nu schreeuwt Wilders bovendien om wraak. Dat jullie serieus de grap/ironie niet inzien :P.
pi_101531244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:50 schreef YazooW het volgende:
Enige wat ik probeerde te zeggen is dat Wilders gezegd heeft dat hij het er niet mee eens is dat dit betaald wordt door de Nederlandse belastingbetaler. Hij zegt nergens iets dat de cartoon gecensureerd moet worden zoals velen in dit topic hier wel beweren.

Wilders plaats een tweet en vervolgens word er een heel sprookjesverhaal omheen gebouwd...
Waarom zou dit niet betaald mogen worden door de belastigbetaler ? Dit valt toch onder de vrijheid van meningsuiting ? Ik zie niet waar Wilders een probleem van maakt.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:54:21 #48
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_101531249
Waar zitten de bodyguards van Wilders ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_101531253
hoort in KLB thuis. Terechte klacht! Kut Joop
pi_101531268
Ja wilders is echt woedend :')

"Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_101531282
Ik zie wilders nog niet bij de ambassade de ruiten ingooien.
pi_101531303
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:51 schreef elcastel het volgende:

[..]

Geweld suggereren ... damn.
:').
Je ziet de schaar niet?

Of is dat bijzaak door de 3dubbele laag van doordenken die je bij deze tekening moet toepassen?
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:56:41 #54
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101531315
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:54 schreef elcastel het volgende:

[..]

Waarom zou dit niet betaald mogen worden door de belastigbetaler ? Dit valt toch onder de vrijheid van meningsuiting ? Ik zie niet waar Wilders een probleem van maakt.
Dat weet ik ook niet, zit Wilders hier ook niet te verdedigen ofzo. Probeerde alleen duidelijk te maken wat er daadwerkelijk gezegd is door Wilders zodat men die sprookjesverhalen niet allemaal zo serieus hoeft te nemen.

Kom op zeg: WILDERS WOEDEND OM CARTOON
Hij heeft alleen een simpele tweet verstuurd waar ook maar nergens uit te halen is dat hij woedend is.
pi_101531321
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:55 schreef MouzurX het volgende:
Ja wilders is echt woedend :')

"Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"
Het klinkt toch echt als een gefrustreerde kleuter die even in de hoek staat. Hij zou - bijvoorbeeld - ook een keer zijn bek kunnen houden.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:57:03 #56
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101531327
Waardeloze cartoon die alleen maar aanzet tot haat. Walgelijk.
The truth was in here.
pi_101531330
Op het moment van oprichting was, volgens Van Jole, de Huffington Post (een Amerikaanse liberale nieuws- en debatsite, die door Van Jole zelf als 'progressief' werd aangeduid[3]) het grote voorbeeld qua format en algemene structuur. Ook sprak hij de hoop uit dat Joop.nl de status van GeenStijl (dat wil zeggen die van een succesvolle onafhankelijke nieuwssite) zou evenaren.[4]

vandaar dus, hij wil meer bekendheid. :')
pi_101531336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:54 schreef jcdragon het volgende:
Waar zitten de bodyguards van Wilders ?
Af en toe in de anus van Francisco van Jole.
pi_101531345
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef jcdragon het volgende:
Aanzetten tot geweld ? Mwah, denk niet dat Bea een schaar in Wilders gaat steken.
Tsja.

Sommige mensen vinden dat roepen dat "er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt" en dat "de linksmenschen dat allemaal aanmoedigen" als een oproep tot geweld tegen moslims en linksmenschen gezien kan worden.

Andere mensen vinden dat een cartoon waarin een persoon A een persoon B vermoordt oproept tot het vermoorden van persoon B. Niet eens noodzakelijkerwijs door A - want A kan ook gewoon iemand met een voorbeeldfunctie zijn.

Beide groepen hebben misschien een punt;)
pi_101531360
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef Specularium het volgende:
Je ziet de schaar niet?

Of is dat bijzaak door de 3dubbele laag van doordenken die je bij deze tekening moet toepassen?
Ik zie in die schaar slechts een verwijzing naar hoe er in het verleden een politieke moord is gepleegd, dat mag je cru vinden, de verwijzing is niet verkeerd. Maar ga vooral spijkers op laag water zoeken.
pi_101531371
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:57 schreef Bastard het volgende:
Waardeloze cartoon die alleen maar aanzet tot haat. Walgelijk.
Hoi Geert !
pi_101531401
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het klinkt toch echt als een gefrustreerde kleuter die even in de hoek staat. Hij zou - bijvoorbeeld - ook een keer zijn bek kunnen houden.
Ja want iemand die reageert op een cartoon die van hem is gemaakt is meteen een gefrustreerde kleuter :')

O kom we gaan een cartoon maken. Dan wachten we op de reactie van Wilders en dan blazen we zijn reactie gigantisch op, zodat hij hypocriet lijkt.
pi_101531412
|:( Wat heeft in godsnaam de kwaliteit van de cartoon hiermee te maken? Nou is er al tien jaar discussie over de vrijheid van meningsuiting in dit land, en dat komt er iemand roepen om het snoeren van de mond, en waar begint dan de argumentatie? Vond ik het een leuke cartoon of niet, was hij smakeloos of niet? Volkomen irrelevant.

En ook de oorsprong van het geld van de cartoon heeft er geen ene reet mee te maken. Ik ga ook niet pleiten voor het uit de lucht halen van WNL omdat twee oppervlakkige rechtse figuren elkaar de hele tijd voorzetjes te geven om het salonfascisme te propageren voor een achterlijk publiek.

De vrijheid van meningsuiting gaat áltijd over meningen die je niet wilt horen. Dat is het deel 'vrijheid van'. Ik wordt hier zo moe van en Wilders is een hele grote vijand van de vrijheid van meningsuiting, zo blijkt maar weer eens.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101531414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef YazooW het volgende:
Dat weet ik ook niet, zit Wilders hier ook niet te verdedigen ofzo. Probeerde alleen duidelijk te maken wat er daadwerkelijk gezegd is door Wilders zodat men die sprookjesverhalen niet allemaal zo serieus hoeft te nemen.

Kom op zeg: WILDERS WOEDEND OM CARTOON
Hij heeft alleen een simpele tweet verstuurd waar ook maar nergens uit te halen is dat hij woedend is.
Ik moet toegeven dat ik dit gegeven ook alleen maar uit een commercieel medium heb gehaald, kijken of Wilders hier ook wat van gaat zeggen dan. Hij is immers zó consequent.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:01:41 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_101531437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
|:( Wat heeft in godsnaam de kwaliteit van de cartoon hiermee te maken? Nou is er al tien jaar discussie over de vrijheid van meningsuiting in dit land, en dat komt er iemand roepen om het snoeren van de mond, en waar begint dan de argumentatie? Vond ik het een leuke cartoon of niet, was hij smakeloos of niet? Volkomen irrelevant.

En ook de oorsprong van het geld van de cartoon heeft er geen ene reet mee te maken. Ik ga ook niet pleiten voor het uit de lucht halen van WNL omdat twee oppervlakkige rechtse figuren elkaar de hele tijd voorzetjes te geven om het salonfascisme te propageren voor een achterlijk publiek.

De vrijheid van meningsuiting gaat áltijd over meningen die je niet wilt horen. Dat is het deel 'vrijheid van'. Ik wordt hier zo moe van en Wilders is een hele grote vijand van de vrijheid van meningsuiting, zo blijkt maar weer eens.
Helemaal mee eens.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:02:24 #66
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101531448
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:00 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik dit gegeven ook alleen maar uit een commercieel medium heb gehaald, kijken of Wilders hier ook wat van gaat zeggen dan. Hij is immers zó consequent.
In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf. Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.
pi_101531470
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:59 schreef MouzurX het volgende:
Ja want iemand die reageert op een cartoon die van hem is gemaakt is meteen een gefrustreerde kleuter :')
Het gaat me meer op de manier van reageren, in mijn ogen nogal typerend.
quote:
O kom we gaan een cartoon maken. Dan wachten we op de reactie van Wilders en dan blazen we zijn reactie gigantisch op, zodat hij hypocriet lijkt.
We en we ? Jij denkt dat Joop.nl en Telegraaf dit plannetje samen hebben gesmeed ?
pi_101531486
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

[..]

We en we ? Jij denkt dat Joop.nl en Telegraaf dit plannetje samen hebben gesmeed ?
Natuurlijk het is 1 groot complot van de cultuur-marxisten.
pi_101531502
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:02 schreef YazooW het volgende:

[..]

In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf. Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.
Hij zou de koningin kunnen citeren. "De leugen regeert" enzo.
Maarja. Van hem mag de koningin zich niet met politiek bemoeien, dus dat zou wel een tikje hypocriet zijn ;)
pi_101531529
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:50 schreef YazooW het volgende:

[..]

Hij wil de overheid inhoudelijk laten bepalen wat de PO's doen met het geld dat ze krijgen, tot op de tekeningen van een cartoonist. Dat gaat nogal ver naar mijn idee....
pi_101531530
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Nou ja, dit dus.
pi_101531533
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik vind een laatdunkende tweet erover een zeer gepaste en normale reactie.
Alle "Wilders is aan het briesen van woede en wil bloed zien" speculatie is niet meer dan speculatie op dit moment ;)
pi_101531584
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:55 schreef MouzurX het volgende:
Ik zie wilders nog niet bij de ambassade de ruiten ingooien.
Beatrix wel?
pi_101531608
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik vind een laatdunkende tweet erover een zeer gepaste en normale reactie.
Alle "Wilders is aan het briesen van woede en wil bloed zien" speculatie is niet meer dan speculatie op dit moment ;)
True, maar de mental image van een gefrustreerde kleuter in zijn bunker zonder daglicht kwam wel heel snel naar boven bij me. Wat dat aangaat zag ik hetzelfde als de Telegraaf.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:08:27 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101531626
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:58 schreef elcastel het volgende:

[..]

Hoi Geert !
Lekker aan het verkneukelen knul?
The truth was in here.
pi_101531630
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beatrix wel?
Zeg, ze is in de 70.
Daar heeft ze haar waxinelichtjes gooiende personeel voor.
pi_101531678
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:08 schreef Bastard het volgende:
Lekker aan het verkneukelen knul?
Ik hou wel van een koekje van eigen deeg ja, al vind ik de cartoon nog mild ten opzichte van de monddiarree van Wilders.
pi_101531731
Maar inderdaad niks mis met deze cartoon hoor.
Het zet niet aan tot geweld, iig niet in mijn ogen.
En dan moet het vrij direct zijn wil ik het aanzetten tot geweld vinden.
pi_101531738
gelukkig zijn er meer dan een miljoen mensen die er anders over denken. Rechts werkt, links maakt het op.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:14:48 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101531761
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:10 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik hou wel van een koekje van eigen deeg ja, al vind ik de cartoon nog mild ten opzichte van de monddiarree van Wilders.
Als hij straks doodgeschoten word heeft hij het aan zichzelf te danken en is er geen sprake van een demonisering zeker? Nee die blindheid is mij niet onbekend van linksch, gevaarlijke menschen hoor.
The truth was in here.
pi_101531797
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als hij straks doodgeschoten word heeft hij het aan zichzelf te danken en is er geen sprake van een demonisering zeker? Nee die blindheid is mij niet onbekend van linksch, gevaarlijke menschen hoor.
Dit soort praat had je ook over Wilders en consorten na Anders Breivik?

Of ben je gewoon een tikje selectief als het daar op aankomt...
pi_101531826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:13 schreef GJonline het volgende:
gelukkig zijn er meer dan een miljoen mensen die er anders over denken. Rechts werkt, links maakt het op.
links werkt, rechts maakt het op.

links zitten arbeiders, wetenschappers, intellectuelen. rechts mensen die veel geld hebben, aandelen, of goede posities in het bedrijfsleven.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:18:31 #83
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101531863
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

links werkt, rechts maakt het op.

links zitten arbeiders, wetenschappers, intellectuelen. rechts mensen die veel geld hebben, aandelen, of goede posities in het bedrijfsleven.
lol, wat een onzin
pi_101531879
haha
pi_101531890
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:14 schreef Bastard het volgende:
In mijn ogen is er groot verschil tussen een cartoon en een moord. En dat is dezelfde redenatie die ik heb over het feit dat mensen Wilders (deels) verantwoordelijk houden voor wat er in Noorwegen gebeurde, totale onzin.

Verder vind ik een cartoon die iets zegt over een mening van een politieke partij een stuk minder haatzaaiend dan een groep aanspreken met geitenneukers, Mohammed een pedo noemen en praten in termen als kopvoddentax.

Ik schat jou wel in als iemand die het eerste naar - in jouw ogen - linkse mensen op dit forum zal wijzen als Wilders struikelt over een hoofddoek en in een kromzwaard valt. Typerende trend die demoniserende medemens die anderen betichten van demoniseren, pot/ketel.
pi_101531942
Ik vind het trouwens treffend hoe mensen die de PVV verdedigen altijd maar praten in links en rechts. Dit soort gelul maakt een grotere kloof in de samenleving dan een cartoon in een uithoek op het internet of een omroepblaadje. Echte vaderland liefhebbers.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:21:44 #87
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_101531944
Iets met vrijheid van expressie.
pi_101531953
god is toch ook een pedo? Dat kan dan weer wel..
pi_101531987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:21 schreef GJonline het volgende:
god is toch ook een pedo? Dat kan dan weer wel..
Of dat kan laat ik in het midden, maar wat schiet je ermee op vraag ik me af ?
pi_101532036
dat niemand zich daar druk om maakt, ook jij niet!
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:25:31 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_101532052
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:21 schreef elcastel het volgende:
Ik vind het trouwens treffend hoe mensen die de PVV verdedigen altijd maar praten in links en rechts. Dit soort gelul maakt een grotere kloof in de samenleving dan een cartoon in een uithoek op het internet of een omroepblaadje. Echte vaderland liefhebbers.
Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:26:23 #92
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_101532079
Ik vind het een matige cartoon, maar oproepen tot geweld? Zal dit leden van het Koninklijk Huis overhalen om semi-automatische scharen te gebruiken?

De PVV verdedigde een tijd terug nog een cartoon over pedofilie binnen de Islam en het Christendom van Nekschot, stimuleert dat ook pedofilie?
Géén kloon van tvlxd!
pi_101532132
quote:

[..]

In principe is de manier waarop de media alles verdraaid tegenwoordig veel gevaarlijker dan dit soort spotprents zelf.
Klopt, veel stemmingmakerij, en dan bedenken mensen zich wel nog een keer of ze in een demonstratie meelopen of iets schrijven of tekenen. Het is immers geen lolletje om bedreigd te worden of aangiftes aan je broek te krijgen van Moszkowicz of het CIDI of zo. Dat is ook onderdrukkend ook al komt het niet van de staat, en sommige media lijken daarop uit.

quote:
Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat Wilders, of welke andere politicus dan ook, de media hierop gaat aanvallen, ze hebben de media immers hard nodig voor hun eigen publiciteit.
Bepaalde media wel en bepaalde media niet, en de truc is nou juist om de media die je kritisch belicht het werk moeilijk te maken, al dan niet met hulp van bevriende media. We moeten natuurlijk niet doen alsof de Telegraaf of WNL nog maar enigzins bezig zijn met eerlijke verslaggeving, die zijn bezig met een strijd zoals "De Waarheid" dat in de jaren 70 nog deed. De tijd dat de politieke signatuur van een krant bleek uit de opiniestukken en het perspectief ligt achter ons.
pi_101532138
ieder zijn mening! Alleen wordt het vaak gewist, rechtse gedachten..
Ligt trouwens aan de mod. Zal zo wel weer komen.
pi_101532172
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:26 schreef Montov het volgende:
Ik vind het een matige cartoon, maar oproepen tot geweld? Zal dit leden van het Koninklijk Huis overhalen om semi-automatische scharen te gebruiken?
Zoals ik al aangaf hoeft het niet per se een lid van het koninklijk huis te zijn. Iemand die Bea als groot voorbeeld ziet (ja, die zijn er) zou zich ook aangesproken kunnen voelen ;)

quote:
De PVV verdedigde een tijd terug nog een cartoon over pedofilie binnen de Islam en het Christendom van Nekschot, stimuleert dat ook pedofilie?
Dat Wilders een zielige hypocriet is maakt zijn argument an sich niet ongeldig ;)
pi_101532207
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:28 schreef GJonline het volgende:
ieder zijn mening! Alleen wordt het vaak gewist, rechtse gedachten..
Ligt trouwens aan de mod. Zal zo wel weer komen.
Krijgt de mod subsidie toevallig ?
pi_101532452
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is het hele doel van de PVV, de samenleving verdelen. Ze willen geen oplossingen, alleen maar meer problemen die de samenleving verdelen, want dat levert ze stemmen op.
Nou elcastel is hier ook aardig bezig in links-rechts praten.
Komt bijna klaar op het feit dat hij over wilders kan praten.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:46:29 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101532532
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit soort praat had je ook over Wilders en consorten na Anders Breivik?

Of ben je gewoon een tikje selectief als het daar op aankomt...
Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.
Wie is er selectief?
The truth was in here.
pi_101532649
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:44 schreef MouzurX het volgende:
Nou elcastel is hier ook aardig bezig in links-rechts praten.
Ow ja ? Waar dan ?
quote:
Komt bijna klaar op het feit dat hij over wilders kan praten.
Wat een zielige opmerking, ik zeg alleen dat Wilders niet moet lopen janken na wat hij zelf allemaal over straat gooit. De dag dat ik klaarkom op Wilders steek ik een schaar in mijn hart.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:51:39 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_101532689
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Er is geen verband tussen Breivik en Wilders, maar ik begrijp dat jij dat wel graag zou willen zien.
Wie is er selectief?
Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.
pi_101532716
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoevaak heeft Breivik WIlders ook alweer gequote? Je kan niet ontkennen dat de blonde Limburger als inspiratie voor die Noorse dwaas diende.
Is dit niet een tikkeltje offtopic remlof?
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:54:33 #102
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_101532762
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Aan jou posts hier te zien vind jij Wilders wel een toffe kerel volgens mij :D
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:57:57 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_101532857
Misschien moet meneer Wilders toch het woord 'spotprent' weer eens opzoeken in de Van Dale en eens kijken hoe er in het verleden over politici van veel hoger kaliber dan deze omhooggevallen abrikozenvlaai werd getekend...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:59:50 #104
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_101532913
Pffft... Wat 'n kleingeestig, preuts landje zijn we geworden.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_101532988
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien moet meneer Wilders toch het woord 'spotprent' weer eens opzoeken in de Van Dale en eens kijken hoe er in het verleden over politici van veel hoger kaliber dan deze omhooggevallen abrikozenvlaai werd getekend...
Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.
Maar woedend?
Heb meer het idee dat een aantal mensen hier letterlijk zitten te kwijlen omdat ze een tweet van GW tot ongekende proporties op kunnen blazen.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:05:30 #106
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_101533085
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wilders maakt zich ook niet zo druk om de cartoon an sich. Meer omdat de cartoon 'gesubsidieerd' is.
Oooh, dus het is toeval dat hij er zelf op staat? Ik heb Wilders nog niet zo horen fulmineren over "gesubsidieerde" cartoons over, pakweg, Mariko Peters.
pi_101533144
nee, das afgesproken. Doofpot.
pi_101533160
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Oooh, dus het is toeval dat hij er zelf op staat? Ik heb Wilders nog niet zo horen fulmineren over "gesubsidieerde" cartoons over, pakweg, Mariko Peters.
Fulmineert hij?
Dan heb ik een andere tweet gelezen dan jij.
En verder is het natuurlijk wel zo dat hij op die tekening staat, dus het lijkt mij dat hij daar op zijn minst wel over mag zeggen dat hij er niet blij mee is. Of mag hij dat dan weer niet?
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:09:36 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_101533179
Jezus, af en toe heb ik het idee dat in de eerstkomende Bijbelvertaling in het NT de naam 'Jezus Christus' overal vervangen moet worden door 'Geert Wilders'. De komende EO-jongerendag vervalt en wordt vervangen door de PVV-Landdag, waar Lof en Eer gezongen zal worden over Messias Geert, die Ons Land zal Bevrijden... :r
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 20:10:44 #110
137949 Disana
pi_101533207
Het is alweer zo'n superflauwe cartoon van van dik hout zaagt men planken. Ik snap Joop niet dat ze hem plaatsen en Wilders niet dat hij zich er weer druk om maakt.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:14:52 #111
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_101533307
Smakeloze humor, daar bij joop.nl, maar net zo smakeloos als sommige uitspraken van Wilders.

Dat hele "vrijheid van meningsuiting" is in Nederland zover doorgeschoten tot respectloos kleutergedrag: Afschuiven en "de pot verwijt de ketel" in plaats van de "hand in eigen boezem steken".

X: "vieze flikker"

Y: "ach jij schapeneuker"

;(
The best firms advertise the least...
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:18:27 #112
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_101533401
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Fulmineert hij?
Dan heb ik een andere tweet gelezen dan jij.
De standaardreactie van Wilders op dit soort zaken is bekend. En ja, doorgaans houdt dat in dat hij als een verongelijkte kleuter tekeergaat tegen het Grote Onrecht dat hem -als oprecht maatschappelijk begane politicus, totáál wars van opruiende en provocerende uitspraken - ALWEER wordt aangedaan.

quote:
En verder is het natuurlijk wel zo dat hij op die tekening staat, dus het lijkt mij dat hij daar op zijn minst wel over mag zeggen dat hij er niet blij mee is. Of mag hij dat dan weer niet?
Mijn reactie was er een op jouw argument dat Wilders' verontwaardiging voortkomt uit het feit dat dit een gesubsidieerde cartoon is, en niet de inhoud van de cartoon.
pi_101533460
quote:

[..]

Alsof de samenleving al niet hopeloos verdeeld is.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:26:57 #114
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_101533697
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar woedend?
Dat is de mediatechniek van een politicus. I.p.v. te zeggen "boehoe, die kritiek tegen mij, daar kan ik niet tegen" roept ie "deze kritiek kost ons belastingcenten"

Dat hebben we toch al genoeg gezien bij andere politici ;)

Onze Geert krijgt ervaring in zijn vak en leert ook al hoe je op een pluche kamerzetel kunt draaien!
The best firms advertise the least...
pi_101534342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:52 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Is dit niet een tikkeltje offtopic remlof?
Nope. Om mezelf maar eens te quoten:

quote:
3s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:57 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsja.

Sommige mensen vinden dat roepen dat "er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt" en dat "de linksmenschen dat allemaal aanmoedigen" als een oproep tot geweld tegen moslims en linksmenschen gezien kan worden.

Andere mensen vinden dat een cartoon waarin een persoon A een persoon B vermoordt oproept tot het vermoorden van persoon B. Niet eens noodzakelijkerwijs door A - want A kan ook gewoon iemand met een voorbeeldfunctie zijn.

Beide groepen hebben misschien een punt;)
pi_101535067
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wie is er selectief?
Er is net zo min een verband tussen deze cartoon en een eventuele aanslag op Wilders...
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:30:32 #117
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101535671
Ik stel voorop dat ik dit nogal smakeloos vind, maar ik moet erbij zeggen dat Geert Wilders ook uitspraken heeft gedaan waar de honden geen brood van hebben gegeten. Zoals ik eerder heb geroepen schijnt tegenwoordig het vrije woord alleen voor de PVV te zijn. Ik wil nog een ding zeggen. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten.
pi_101535785
De nieuwe nazi's hadden wat inkt teveel? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101535970
De conclusie is dus dat Wilders net zo reageert als de moslims...allebei huilie doen als er iets gebeurt wat ze niet bevalt en denken dat er uitzonderingen zijn voor zichzelf en dat de regels alleen voor de ander gelden. Het blijft übergrappig! :)
pi_101535995
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jezus, af en toe heb ik het idee dat in de eerstkomende Bijbelvertaling in het NT de naam 'Jezus Christus' overal vervangen moet worden door 'Geert Wilders'. De komende EO-jongerendag vervalt en wordt vervangen door de PVV-Landdag, waar Lof en Eer gezongen zal worden over Messias Geert, die Ons Land zal Bevrijden... :r
Er is ook echt maar één categorie users op FOK die ik met regelmaat de naam Wilders zie noemen in combinatie met termen als Jezus, Messias of De Grote Blonde Leider. Je gaat bijna denken dat het gordijn-PVV-stemmers zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2011 @ 21:43:50 #121
862 Arcee
Look closer
pi_101536104
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:39 schreef Kingstown het volgende:
De conclusie is dus...
Iedereen is het met elkaar eens, bedoel je?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_101536148
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:34 schreef Ferdo het volgende:
De nieuwe nazi's hadden wat inkt teveel? :')
Zoveel inkt kost twitteren toch niet :? ?
pi_101536164
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Iedereen is het met elkaar eens, bedoel je?
Daar heb je helemaal gelijk in!
pi_101536390
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat figuur van Joop heeft dat plaatje volgens mij toch echt niet getwittert, maar op Joop.nl gepubliceerd...
pi_101536416
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat figuur van Joop heeft dat plaatje volgens mij toch echt niet getwittert, maar op Joop.nl gepubliceerd...
Aha en jij beschouwt Joop dus als nieuwe nazi's? Kan je dat ook met goed fatsoen beargumenteren?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2011 @ 21:54:38 #126
862 Arcee
Look closer
pi_101536461
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef Kingstown het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in!
Top, post het hier: Welke mening wordt door iedereen gedeeld? ^O^
pi_101536597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft het over Gregorius Nekschot, denk ik. :D.
I´m back.
pi_101536599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Top, post het hier: Welke mening wordt door iedereen gedeeld? ^O^
Ik durf niet zo goed:
Er is al 427 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Wel een cool topic, ondanks dat velen zeggen dat het een kuttopic is!
  Moderator zaterdag 3 september 2011 @ 22:36:25 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101537872
cartoon was grappig geweest als ze die schaar in zijn reet had gestoken

nu vind ik het smakeloos
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_101538969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:36 schreef sp3c het volgende:
cartoon was grappig geweest als ze die schaar in zijn reet had gestoken

nu vind ik het smakeloos
En een schaar in iemands reet steken is smaakvol??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101539227
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Was wat meer Nekschottiaans geweest. :D.
Nekschot had als hij links was gewoon Bea een voorbinddildo gegeven en dat zij dan Wilders in zijn anus neukt, denk ik toch. Dat is een beetje Nekschot zijn dingetje.
Niet dat het Nekschot wat uitmaakt, maar dat is toch wel wat te veel gevraagd van een mens van 73.
I´m back.
pi_101539491
Oh, ik wist niet eens dat Adriaan Soeterbeek eigenlijk Nekschot is. En ik ken zijn werk ook niet en Joop.nl ook niet en ik heb niet de indruk dat ik daar veel aan mis.
Maar Wilders is een zeikerd, dat wisten we toch al?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101539792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:39 schreef Kingstown het volgende:
De conclusie is dus dat Wilders net zo reageert als de moslims...allebei huilie doen als er iets gebeurt wat ze niet bevalt en denken dat er uitzonderingen zijn voor zichzelf en dat de regels alleen voor de ander gelden. Het blijft übergrappig! :)
Dat was toch al langer bekend? De Partij Voor de Vrijheid is helemaal niet tolerant en vrijheidslievend als het anderen betreft.
pi_101540195
Jankzak Wilders :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101540535
Geert moet eens een grote jongen worden en dit soort zaken lekker links laten liggen.
  zondag 4 september 2011 @ 00:16:38 #136
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_101540842
Als die schaar in profeet mohammed zat dan zou de wereld te klein zijn geweest. Maar dat durft die laffe striptekenaar niet
pi_101541353
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 00:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Als die schaar in profeet mohammed zat dan zou de wereld te klein zijn geweest.
pi_101541401
quote:
Als die schaar in profeet mohammed zat dan zou de wereld te klein zijn geweest. Maar dat durft die laffe striptekenaar niet
Die schaar zouden veel verknipte geesten niet kunnen verdragen.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 00:48:59 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101541703
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wilders zegt 'de koningin moet zich beperken tot lintjes knippen'
Koningin zegt 'steek die schaar maar in je reet!' en vervolgens voegt ze de daad bij het woord

zou ik om moeten glimlachen
dat ze hem erom zou vermoorden vind ik een stom idee

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 04-09-2011 00:56:47 ]
  zondag 4 september 2011 @ 02:21:18 #140
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_101544000
quote:
Ik zou niet weten waarom Bea een schaar in de borst van Mohammed zou moeten steken, wat was je punt ook al weer ?
pi_101544082
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 02:21 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom Bea een schaar in de borst van Mohammed zou moeten steken, wat was je punt ook al weer ?
Nouja, als het aan Mohammed had gelegen, mocht Beatrix zich niet iedere avond lam zuipen en naar porno kijken, zoals ze nu wél doet.
  zondag 4 september 2011 @ 02:27:38 #142
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_101544120
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:10 schreef Disana het volgende:
Het is alweer zo'n superflauwe cartoon van van dik hout zaagt men planken. Ik snap Joop niet dat ze hem plaatsen en Wilders niet dat hij zich er weer druk om maakt.
Precies. Die cartoon krijgt veel meer aandacht nu Wilders er gratis reclame voor maakt.
maar het oog wil ook wat
pi_101544170
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 02:27 schreef zakstront het volgende:

[..]

Precies. Die cartoon krijgt veel meer aandacht nu Wilders er gratis reclame voor maakt.
Dat sowieso. Zo is het bijv. goed mogelijk dat 80% van de mensen die dit topic lezen die cartoon anders nooit onder ogen was gekomen. Laat staan als ze er tijdens Niewsuur oid over waren begonnen.
pi_101545800
Afgezien van het feit of Wilders hier gelijk heeft, ik vind dat cartoonisten de plank totaal misslaan met de cartoons tot nu toe. Mogen we eens een cartoon zien die onze nationale flapdrol gewoon bekritiseert zonder er gelijk SS uniformen etc. bij te betrekken? Zo moeilijk kan het niet zijn.
pi_101545803
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 06:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Afgezien van het feit of Wilders hier gelijk heeft, ik vind dat cartoonisten de plank totaal misslaan met de cartoons tot nu toe. Mogen we eens een cartoon zien die onze nationale flapdrol gewoon bekritiseert zonder er gelijk SS uniformen etc. bij te betrekken? Zo moeilijk kan het niet zijn.
Voor ^O^
pi_101545851
quote:
+10000000000
  zondag 4 september 2011 @ 07:13:09 #147
225540 Pugg
Friends forever
pi_101545869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
hoe kan een geblondeerde pinda anders dan dubbelhartig zijn? Dat zit in zijn natuur.
_O_ _O_ _O_
pi_101545886
Kunnen een aantal mensen nog grapjes over het haar van Wilders maken?
pi_101545942
Dat Wilders niet blij is met die cartoon kan ik mij voorstellen. Het is bijzonder smakeloos net zoals ook de vorige cartoon met Wilders als kampbeul.
Maar waar ik nog niemand over heb gehoord, inclusief de links-extremistische users is dat gesuggereerd wordt dat de majesteit een moordenaar in spe is. Gewoon wal-ge-lijk.

En dan lees je zoiets als onderstaande (deel)quote, dan vraag ik mij af waar of Fok! niet een verzameling is van gefrustreerde idioten die zich verbeelden in Utopia te leven.

quote:
"er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt"
  zondag 4 september 2011 @ 08:21:38 #150
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_101545952
quote:
Dit inderdaad. Het kan ook op een iets andere manier.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_101545953
quote:
9s.gif Op zondag 4 september 2011 07:31 schreef Specularium het volgende:
Ow, is het zijn haar. Ik dacht dat het zijn uitstekende hersenen waren :P.
pi_101545966
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 08:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat Wilders niet blij is met die cartoon kan ik mij voorstellen. Het is bijzonder smakeloos net zoals ook de vorige cartoon met Wilders als kampbeul.
Maar waar ik nog niemand over heb gehoord, inclusief de links-extremistische users is dat gesuggereerd wordt dat de majesteit een moordenaar in spe is. Gewoon wal-ge-lijk.

En dan lees je zoiets als onderstaande (deel)quote, dan vraag ik mij af waar of Fok! niet een verzameling is van gefrustreerde idioten die zich verbeelden in Utopia te leven.

[..]

Dat deelcitaatje kdient als illustratie bij een post waarin aangegeven wordt dat Wildersaanhangers dit soort cartoons vinden aanmoedigen tot geweld (tegen Wilders), terwijl Wilderstegenstanders juist dat soort tsunami-uitspraken van Wilders vinden aanmoedigen tot geweld (tegen moslims en linksen) waarna aangegeven wordt dat beide kampen wellicht een punt hebben.

Dus.. hoe past het in de context van jouw post ?
pi_101545969
willie.gif
Ja nee
pi_101546021
Je ziet gelijk dat deze hilarische gif gemaakt is door mensen van Joop.nl.
pi_101546023
quote:
9s.gif Op zondag 4 september 2011 08:41 schreef Specularium het volgende:
Je ziet gelijk dat deze hilarische gif gemaakt is door mensen van Joop.nl.
Zelf gesoept hoor :(
Ja nee
pi_101546062
quote:

[..]

Ik zie, eerlijk gezegd, maar weinig verschil met andere partijen. Die verschuilen zich achter internationale verdragen en afspraken om toch maar vooral niet met oplossingen te hoeven komen. Oplossingen worden al lang niet meer bedacht, politiek bedrijven is tegenwoordig vooral een soort scheldende kleuteruitvoering van tv-diarree als 'idols' en al die "realityshows" geworden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 4 september 2011 @ 08:57:51 #157
343640 G007Drummer
Geen Drummer, Wel Producer
pi_101546084
En Wilders bereikt het nieuws weer! Dank jullie wel, mensen die Wilders het nieuws in jagen. :P
pi_101546271
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 08:57 schreef G007Drummer het volgende:
En Wilders bereikt het nieuws weer! Dank jullie wel, mensen die Wilders het nieuws in jagen. :P
Graag gedaan! :)

Dit soort walgelijke cartoons waar een God met een bom in zijn tulband afgebeeld wordt als een soort moordenaar kan natuurlijk niet....terecht dat daar aandacht voor is.
  zondag 4 september 2011 @ 09:37:44 #159
343640 G007Drummer
pi_101546337
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dit soort walgelijke cartoons waar een God met een bom in zijn tulband afgebeeld wordt als een soort moordenaar kan natuurlijk niet....terecht dat daar aandacht voor is.
Dat was sarcasme ;)

Wilders is een grove populist, die zijn grote bek niet dicht kan houden. Doodzwijgen is de enige oplossing, als we hier geen Lega Nord willen hebben.
pi_101546340
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 08:57 schreef G007Drummer het volgende:
Vraag me nu af welke Captain dit is.
pi_101553376
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden om een pedofiele warlord die duizenden doden op zijn geweten heeft om een godheid te noemen.
pi_101553445
Vuile linkse zeikcartoon, en nee dan heb ik niet niet over Geert Wilders, maar over de koningin die hier als moordenaar wordt aangewezen.
Als je iets tegen het koningshuis dan mag je dat gewoon zeggen, maar om nou dit soort cartoons te maken?
Net zoals uitzendingen van Nova, met Polak incl. snor. Na Koninginnedag het hebben over dat de populariteit van Beatrix achter uit is gegaan, en dan met allemaal sociale "wetenschappers :')" die even vertellen hoe het zit en hoe ze tegen het koningshuis zijn.

Maar goed Von Jolo is helemaal doorgedraaid, vooral met zijn blogs vol met onwaarheden en godwins.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 14:31:19 ]
pi_101553569
quote:
9s.gif Op zondag 4 september 2011 07:31 schreef Specularium het volgende:
Of opmerkingen over geblondeerde pinda. Racisme is kennelijk niet voorbehouden aan rechts.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden om een pedofiele warlord die duizenden doden op zijn geweten heeft om een godheid te noemen.
Een moordenaar wás hij inderdaad ook gewoon, dus er is niks mis mee hem ook zo af te beelden.
pi_101553570
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2011 08:24 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat deelcitaatje kdient als illustratie bij een post waarin aangegeven wordt dat Wildersaanhangers dit soort cartoons vinden aanmoedigen tot geweld (tegen Wilders), terwijl Wilderstegenstanders juist dat soort tsunami-uitspraken van Wilders vinden aanmoedigen tot geweld (tegen moslims en linksen) waarna aangegeven wordt dat beide kampen wellicht een punt hebben.

Dus.. hoe past het in de context van jouw post ?
Je bent de boel stemmingmakend aan het opblazen met leugens die je wellicht zelf nog gelooft ook als je het vaak genoeg herhaalt.
pi_101553740
Gekke Geert woedend om andere mening. Yawn.
pi_101553764
http://www.geenstijl.nl/m(...)haar_in_zi.html#more

Ook al is het Geenstijl, ik vind dit wel een aardig kwalitatief geschreven stukje. Kritiek op beide kanten. Dus niet pro-wilders.
Mag je eigenlijk ook niet meer verwachten aangezien hun de brievenbuspisser van de PVV in het nieuws gebracht hadden.
pi_101553812
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 14:38 schreef Monidique het volgende:
Gekke Geert woedend om andere mening. Yawn.
Als dit een mening is de cartoon, blijkt dus dat de maker van de cartoon vind dat Wilders doodgestoken moet worden en dat Beatrix dat moet doen :') ?
  zondag 4 september 2011 @ 14:41:05 #168
225540 Pugg
Friends forever
pi_101553832
Geen stijl :r
pi_101553952
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:33 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of opmerkingen over geblondeerde pinda. Racisme is kennelijk niet voorbehouden aan rechts.

[..]

Een moordenaar wás hij inderdaad ook gewoon, dus er is niks mis mee hem ook zo af te beelden.
Had je ook nog fatsoenlijk onderbouwde argumenten voor het aanmerken van joop.nl als de "nieuwe nazi's"?
  zondag 4 september 2011 @ 14:49:34 #170
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101554169
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

Je bent de boel stemmingmakend aan het opblazen met leugens die je wellicht zelf nog gelooft ook als je het vaak genoeg herhaalt.
De beste man heeft gewoon een punt als het gaat over de huidige situatie.
pi_101554305
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Had je ook nog fatsoenlijk onderbouwde argumenten voor het aanmerken van joop.nl als de "nieuwe nazi's"?
Had jij ook nog fatsoenlijke opmerkingen behalve de zielige poging om Breivik aan te halen in een eerdere post?
pi_101554373
Wat ik trouwens wel heel erg misselijk vind aan de cartoon is dat het erg lijkt op de moord van Theo van Gogh of Pim Fortuyn, in ieder geval zo'n verband wordt er wel snel gelegd, en dat is denk ik ook niet geheel per ongeluk...

Als Wilders echt een keer neergestoken wordt kan het nog eens druk worden bij het VARA gebouw, als je weet hoeveel mensen PVV stemmen :')

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 14:56:15 ]
pi_101554385
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Stalk je ook mensen als ze PVV'ers met nazi's vergelijken? Nee zeker? :')

Maar goed, andersdenkenden die een groep of een politicus neerzetten als het Grote Kwaad doen mij inderdaad best een beetje aan de nazi's denken. Of beter nog, aan communisten, die hadden er een handje van om mensen voor gek te verklaren of te ridiculiseren als deze niet meepraten met het regime. Bij nader inzien is de vergelijking met die laatsten nog net even treffender.
pi_101554395
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Rivalo het volgende:
Wat ik trouwens wel heel erg misselijk vind aan de cartoon is dat het erg lijkt op de moord van Theo van Gogh of Pim Fortuyn, in ieder geval zo'n verband wordt er wel snel gelegd, en dat is denk ik ook niet geheel per ongeluk...
Zeker weten.
pi_101554476
quote:
En dan vooral aan het 1e geval, aangezien er een scherp voorwerpen in het lichaam blijft steken. Weliswaar zonder briefje.
pi_101554519
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:40 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Als dit een mening is de cartoon, blijkt dus dat de maker van de cartoon vind dat Wilders doodgestoken moet worden en dat Beatrix dat moet doen :') ?
Ja, in een andere realiteit misschien.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 14:59:35 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_101554538
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zeker weten.
Dat vind ik dus ook het schandalige van deze cartoon, die vergelijking dringt zich onmiddellijk aan je op . Natúúrlijk is dat de bedoeling van de tekenaar :')
pi_101554616
De cartoonist zal ongetwijfeld met grote tevredenheid kijken naar deze (overbodige) ophef.
pi_101554624
Het zal inderdaad een vuige (s)linkse verwijzing naar Theo van Gogh zijn, niet iets anders, als, zeg, ik verzin nu zomaar wat, hoor, het feit dat Geert Wilders vindt dat de koningin alleen maar lintjes moet mogen doorknippen.
pi_101554656
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:01 schreef Monidique het volgende:
Het zal inderdaad een vuige (s)linkse verwijzing naar Theo van Gogh zijn, niet iets anders, als, zeg, ik verzin nu zomaar wat, hoor, het feit dat Geert Wilders vindt dat de koningin alleen maar lintjes moet mogen doorknippen.
Eigenlijk doet ze dat ook bijna alleen maar :')
Net of Beatrix enige inbreng heeft gehad in CDA-PVV-VVD :')
pi_101554663
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:02 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Eigenlijk doet ze dat ook bijna alleen maar :')
Tsja.
pi_101554827
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:02 schreef Rivalo het volgende:
Beatrix is niet geinteresseerd in dit kikkerlandje. Ze is liever achter de schermen bezig hoe de wereld ten gunste van mensen als haar gemanipuleerd kan worden.
pi_101555073
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:07 schreef Ijsbergvla het volgende:

[..]

Beatrix is niet geinteresseerd in dit kikkerlandje. Ze is liever achter de schermen bezig hoe de wereld ten gunste van mensen als haar gemanipuleerd kan worden.
Nu wil ik dan ook bronnen en informatie zien :D
pi_101555079
Er wordt niets meer en minder gesuggereerd dat de koningin een Mohammed B. is en de dode met een schaar in de borst Theo v. Gogh.
pi_101555115
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er wordt niets meer en minder gesuggereerd dat de koningin een Mohammed B. is en de dode met een schaar in de borst Theo v. Gogh.
Right. Dat is inderdaad een betere verklaring dan het feit dat Wilders gezegd heeft dat ze maar lintjes moet gaan knippen.
pi_101555124
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Want ? Wil je ontkennen dat sommige mensen door de uitspraken van Wilders en/of door dit soort cartoons zich opgeroepen kunnen voelen tot geweld ?

Of dat de schuld van Wilders of de cartoonist is is natuurlijk vraag 2. Maar daar deed ik tot dusver geen uitspraak over.

Dus.. ontmasker mijn leugens en reageer eens inhoudelijk :)
pi_101555157
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2011 15:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Want ? Wil je ontkennen dat sommige mensen door de uitspraken van Wilders en/of door dit soort cartoons zich opgeroepen kunnen voelen tot geweld ?
Je hebt in Noorwegen gezien waar het militant PVV-isme toe kan leiden.
pi_101555189
quote:

[..]

Of dat de schuld van Wilders of de cartoonist is is natuurlijk vraag 2. Maar daar doe ik geen uitspraak over.

Het gene wat hier afspeelt is dat Wilders nooit zegt dat moslims dood moeten. Deze cartoon impliceert in dit geval dat Wilders dood moet met een schaar in zijn borst.
pi_101555214
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

En omgekeerd in moslimlanden waar een paar cartoons toe kunnen leiden.

Maar volgens Nikita zijn dat allemaal leugens. Nog voordat we uberhaupt bij de schuldvraag aankomen.
pi_101555236
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

PVV-isme? Er zit een verschil tussen Neo-Nazisme en de PVV. Ik zeg ook niet dat elke SP'er een vuile stalinist is.
pi_101555248
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:15 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Het gene wat hier afspeelt is dat Wilders nooit zegt dat moslims dood moeten.
Klopt, alleen maar dat het geniepige en gevaarlijke landverraders zijn wier rechten ontnomen moeten worden en die gedeporteerd moeten worden. Verder is het allemaal heel onschuldige praat.
pi_101555259
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 15:16 schreef Rivalo het volgende:

[..]

PVV-isme? Er zit een verschil tussen Neo-Nazisme en de PVV. Ik zeg ook niet dat elke SP'er een vuile stalinist is.
Leuk, maar lijkt me ook een raar iets om te zeggen.
pi_101555292
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Leuk, maar lijkt me ook een raar iets om te zeggen.
Net zo raar als PVV te vergelijken met Breivik.
pi_101555326
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:18 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Net zo raar als PVV te vergelijken met Breivik.
Nee. Dat lijkt me niet gek. Het is dezelfde vuile haatideologie.
pi_101555343
quote:

[..]

Bron graag van geweld tegen de moslims wat direct voortkomt uit Wilders zijn uitspraken?
quote:
Of dat de schuld van Wilders of de cartoonist is is natuurlijk vraag 2. Maar daar deed ik tot dusver geen uitspraak over.

Voor het onderstaande ook een bron graag.

quote:
"er een tsunami van kwaadaardige moslims die ons westerlingen willen onderwerpen aankomt"
pi_101555361
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:12 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Nu wil ik dan ook bronnen en informatie zien :D
Ach, het is algemeen bekend dat zij een zeer graag geziene gast is bij de Bilderberggroep. Niet dat er per se zulke vreselijke plannen gesmeed worden, maar het heeft ongetwijfeld meer haar aandacht en er is veel meer te winnen voor haar dan een beetje doelloos aanschurken tegen wat prutspartijtjes in De Polder.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eime-agenda-af.dhtml
pi_101555382
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt, alleen maar dat het geniepige en gevaarlijke landverraders zijn wier rechten ontnomen moeten worden en die gedeporteerd moeten worden. Verder is het allemaal heel onschuldige praat.
Wat een opgeblazen gejank.
pi_101555422
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:20 schreef Ijsbergvla het volgende:

[..]

Ach, het is algemeen bekend dat zij een zeer graag geziene gast is bij de Bilderberggroep. Niet dat er per se zulke vreselijke plannen gesmeed worden, maar het heeft ongetwijfeld meer haar aandacht en er is veel meer te winnen voor haar dan een beetje doelloos aanschurken tegen wat prutspartijtjes in De Polder.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eime-agenda-af.dhtml
Mwah dat NWO en Complotten, geen idee wat ik moet geloven, niet erg sterk, maar goed het kŕn.

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Dat lijkt me niet gek. Het is dezelfde vuile haatideologie.
PVV neerzetten als extreem-rechtse partij die neigt naar neo-nazisme, kan het nog dommer :')
pi_101555428
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:15 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Het gene wat hier afspeelt is dat Wilders nooit zegt dat moslims dood moeten.
Als ik jou vertel dat er over 10 minuten 5 mannen jouw huis zullen binnenstormen die je vrouw gaan verkrachten en je kinderen levend gaan opeten en ik je vervolgens een geweer in je handen duw heb ik ook niet gezegd dat je die mannen moet neerknallen. Toch kan ik mij voorstellen dat (even veronderstellend dat je mijn claim betreffende die 5 mannen zonder meer voor waarheid aanneemt) je misschien wel die neiging zou kunnen hebben.

Hetzelfde is van toepassing op de doemscenarios van Wilders waarin de moslims ons komen onderwerpen. Sommige mensen zullen dat nu eenmaal opvatten als een oproep om huis, haard en gezin te verdedigen. Net zoals sommige mensen deze cartoon zouden kunnen opvatten als een oproep Wilders te doden. Terwijl noch Wilders, noch de cartoonist het geweld wensen.

Wiens schuld dat is ? Tsja. Dat is een lastige.
pi_101555455
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat een opgeblazen gejank.
Tsja. Wilders mening, hoor.

[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 04-09-2011 16:53:12 ]
pi_101555485
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:21 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Mwah dat NWO en Complotten, geen idee wat ik moet geloven, niet erg sterk, maar goed het kŕn.
Je hoeft ook niet in de wildste complottheorieën te geloven - dat doe ik ook totaal niet -, maar dat betekent niet dat zij niet achter de schermen zaken ten gunste van vooral zichzelf kan beinvloeden. En veel meer wilde ik eigenlijk ook niet over haar beweren.
pi_101555623
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2011 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Als ik jou vertel dat er over 10 minuten 5 mannen jouw huis zullen binnenstormen die je vrouw gaan verkrachten en je kinderen levend gaan opeten en ik je vervolgens een geweer in je handen duw heb ik ook niet gezegd dat je die mannen moet neerknallen. Toch kan ik mij voorstellen dat (even veronderstellend dat je mijn claim betreffende die 5 mannen zonder meer voor waarheid aanneemt) je misschien wel die neiging zou kunnen hebben.

Hetzelfde is van toepassing op de doemscenarios van Wilders waarin de moslims ons komen onderwerpen. Sommige mensen zullen dat nu eenmaal opvatten als een oproep om huis, haard en gezin te verdedigen. Net zoals sommige mensen deze cartoon zouden kunnen opvatten als een oproep Wilders te doden. Terwijl noch Wilders, noch de cartoonist het geweld wensen.

Je leest teveel sprookjes.
pi_101555761
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2011 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ergens heb je gelijk, maar de vergelijking is te wreed. En ja ik zou ze in het been schieten als ze aanstalten zouden maken tot moord/verkrachting. Probleem is dan dat die mannen dan echt iets crimineels proberen te doen, en moslims die over straat lopen dat niet doen.
pi_101555790
edit
  zondag 4 september 2011 @ 15:31:53 #205
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101555827
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je leest teveel sprookjes.
Hij mag misschien wel overdrijven, maar hij kaart zeker een goed punt aan. Stel dat ik zou roepen dat de SGP zou moeten worden bestreden. Veel mensen zullen denken dat je het debat moet aangaan met de SGP, maar een enkeling zal denken dat elke SGP'er moet worden omgebracht, terwijl ik dit niet zo bedoelde. De zaken zijn niet zo ongecompliceerd zoals ze er misschien uit zien.
pi_101555925
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hij mag misschien wel overdrijven, maar hij kaart zeker een goed punt aan. Stel dat ik zou roepen dat de SGP zou moeten worden bestreden. Veel mensen zullen denken dat je het debat moet aangaan met de SGP, maar een enkeling zal denken dat elke SGP'er moet worden omgebracht, terwijl ik dit niet zo bedoelde. De zaken zijn niet zo ongecompliceerd zoals ze er misschien uit zien.
Als jij als boodschapper je bij de feiten houdt en die partij niet aan de lopende band schoffeert, dan heb je een stuk minder kans dat mensen jou helemaal verkeerd begrijpen.
pi_101555964
Wilders is gewoon een sukkel. De islam maar als slecht bestempelen omdat dat mag (vrijheid van meningsuiting). Maar cartoons over hemzelf mag ineens niet? (vrijheid van meningsuiting toch, Mr Wilders?)

Hetzelde als alle PVV'ers die dronken achter het stuur zitten en met een schouderklopje en een sorry ervan af komen, terwijl asielzoekers maar gewoon moeten opdonderen.
pi_101555995
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:34 schreef Ijsbergvla het volgende:

[..]

Als jij als boodschapper je bij de feiten houdt en die partij niet aan de lopende band schoffeert, dan heb je een stuk minder kans dat mensen jou helemaal verkeerd begrijpen.
Maar wat hier zo is dat beide partijen, links én rechts, elkaar aan de lopende band schoffeert, ookal zijn de feiten niet waar.
  zondag 4 september 2011 @ 15:37:01 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_101556036
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:35 schreef Jordony het volgende:
Wilders is gewoon een sukkel. De islam maar als slecht bestempelen omdat dat mag (vrijheid van meningsuiting). Maar cartoons over hemzelf mag ineens niet? (vrijheid van meningsuiting toch, Mr Wilders?)

Hetzelde als alle PVV'ers die dronken achter het stuur zitten en met een schouderklopje en een sorry ervan af komen, terwijl asielzoekers maar gewoon moeten opdonderen.
Of hun vrouw mogen mishandelen.
pi_101556071
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:36 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar wat hier zo is dat beide partijen, links én rechts, elkaar aan de lopende band schoffeert, ookal zijn de feiten niet waar.
Het gaat erom dat jij als boodschapper wel degelijk voor een deel in de hand hebt hoe mensen jouw boodschap interpreteren.
pi_101556080
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:35 schreef Jordony het volgende:

Terecht!
Waarom zouden mensen consequent moeten zijn? Moslima's worden onderdrukt en mishandeld en moeten dus bevrijd worden, maar daarom mogen PVV-ers best zelf hun vrouw in elkaar meppen...niets mis mee om Ingrid af en toe op haar plek te zetten!

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)shandeling-ex-vrouw/
pi_101556128
quote:
15s.gif Op zondag 4 september 2011 15:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Of hun vrouw mogen mishandelen.
Je weet dat dit gewoon een faal is van het Openbaar Ministerie en dat de politieke partijen hier niks mee te maken hebben. Met een PvdA'er had dit ook kunnen gebeuren.

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:37 schreef Ijsbergvla het volgende:

[..]

Het gaat erom dat jij als boodschapper wel degelijk voor een deel in de hand hebt hoe mensen jouw boodschap interpreteren.
En ik zeg dat dat op beide fronten verkeerd gaat.
pi_101556144
Zou Wilders hier ook woedend om zijn? Dat een van zijn naaste medewerkers, de zoveelste al, een agressieve wife beater is?
pi_101556184
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:39 schreef Rivalo het volgende:
En ik zeg dat dat op beide fronten verkeerd gaat.
Vanzelfsprekend, maar heb jij daar ooit een weldenkend mens aan zien twijfelen?
pi_101556201
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:40 schreef Ijsbergvla het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend, maar heb jij daar ooit een weldenkend mens aan zien twijfelen?
Dat wijf boven je, maar of dat weldenkend is...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 15:41:26 ]
  zondag 4 september 2011 @ 15:42:01 #216
104871 remlof
Europees federalist
pi_101556229
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:39 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Je weet dat dit gewoon een faal is van het Openbaar Ministerie en dat de politieke partijen hier niks mee te maken hebben. Met een PvdA'er had dit ook kunnen gebeuren.
Dit was al langer bekend, maar toch heeft Wilders hem altijd de hand boven het hoofd gehouden.
pi_101556272
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 15:39 schreef Monidique het volgende:
Zou Wilders hier ook woedend om zijn? Dat een van zijn naaste medewerkers, de zoveelste al, een agressieve wife beater is?
Ik denk dat dat als "teleurgesteld" in de krant komt te staan.
pi_101556385
quote:
15s.gif Op zondag 4 september 2011 15:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit was al langer bekend, maar toch heeft Wilders hem altijd de hand boven het hoofd gehouden.
Gebeurd overal, het is bekend dat de politieke partijen op dat soort punten schijt hebben aan de Nederlandse regelgeving en gewoon een hand boven hun hoofd houden.
pi_101556686
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Die cartoon :D
celebrate your money
pi_101556732
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 08:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik zie, eerlijk gezegd, maar weinig verschil met andere partijen. Die verschuilen zich achter internationale verdragen en afspraken om toch maar vooral niet met oplossingen te hoeven komen. Oplossingen worden al lang niet meer bedacht, politiek bedrijven is tegenwoordig vooral een soort scheldende kleuteruitvoering van tv-diarree als 'idols' en al die "realityshows" geworden...
Geheel juist, ik denk dat de gemiddelde burger ons parlement net zo serieus neemt als de gemiddelde kijker naar de genoemde shows, voor sommigen is het bloedserieus maar voor de meesten is het tijdverdrijf en amusement van de C categorie.

Linksen trekken zo graag een parallel met de jaren 30 in Duitsland. Wat er wel erg op lijkt is de positie van het parlement in die jaren, die was net zo als nu in Nederland, totaal geen daadkracht.
De kiezers waren het moe, economisch ging het slecht en dan heb je zo de roep om de sterke man. Het zijn dus de Pechvogels, de allochtonenknuffelaars, de verschuilers achter "Europa", etc. die het over zichzelf afroepen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_101557030
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja. Wilders mening, hoor. Ik kan er weinig aan doen dat het een gevaarlijke, ranzige haatprofeet is.
Volgens mij haal je wat zaken door elkaar.
pi_101557366
Wat een haat hier haha.
Dat je zoveel kan geven om wat iemand zegt.
pi_101558147
Obvious government trolls are obvious

Schijt aan de monarchie en muppetshow die zichzelf politiek durft te noemen.

En Schijt aan zogenaamd satirische "artiesten" met een AIVD payroll .
pi_101558697
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:55 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Stalk je ook mensen als ze PVV'ers met nazi's vergelijken? Nee zeker? :')

Maar goed, andersdenkenden die een groep of een politicus neerzetten als het Grote Kwaad doen mij inderdaad best een beetje aan de nazi's denken. Of beter nog, aan communisten, die hadden er een handje van om mensen voor gek te verklaren of te ridiculiseren als deze niet meepraten met het regime. Bij nader inzien is de vergelijking met die laatsten nog net even treffender.
Aha, zoals verwacht het ontbreekt je aan argumenten. Dat had verder vast niemand aan zien komen :D
  zondag 4 september 2011 @ 17:17:28 #225
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101559266
Zijn er nou werkelijk mensen die dit gedoe boeiend vinden?

Vara ziet Wilders graag dood. Wilders is boos. Dat is al jaren zo, niks nieuws.
pi_101559739
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 17:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, zoals verwacht het ontbreekt je aan argumenten. Dat had verder vast niemand aan zien komen :D
Ach, wat dat betreft ben ik blijkbaar dus niet anders dan een linkse die Wilders "extreem-rechts" noemt.

Waar maak je je eigenlijk ook druk om? Door met vele misbruik door lieden als die achter Joop.nl hebben termen als extreem-rechts en nazisme fors aan kracht ingeboet.
  zondag 4 september 2011 @ 17:33:57 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_101559901
Wilders is dan ook gewoon extreem-rechts, dus waarom zou hij niet zo benoemd mogen worden?
pi_101560212
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Zijn er nou werkelijk mensen die dit gedoe boeiend vinden?

Vara ziet Wilders graag dood. Wilders is boos. Dat is al jaren zo, niks nieuws.
Blijkbaar wel, zie dit topic.
Dan kunnen ze wilders bashen O+
pi_101560243
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 17:33 schreef remlof het volgende:
Wilders is dan ook gewoon extreem-rechts, dus waarom zou hij niet zo benoemd mogen worden?
Ik zei al: het boet fors in aan kracht, dat woord. Totdat het dusdanig betekenisloos wordt dat het helemáál niemand meer boeit.
pi_101560772
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 17:30 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ach, wat dat betreft ben ik blijkbaar dus niet anders dan een linkse die Wilders "extreem-rechts" noemt.

Waar maak je je eigenlijk ook druk om? Door met vele misbruik door lieden als die achter Joop.nl hebben termen als extreem-rechts en nazisme fors aan kracht ingeboet.
Ik vind je kreten en argumentatie nogal zwak en dubieus. Maar goed als dit alles is waar je het van moet hebben dan weten we dat ook weer :).
pi_101560791
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik zei al: het boet fors in aan kracht, dat woord. Totdat het dusdanig betekenisloos wordt dat het helemáál niemand meer boeit.
Wat moet die man dan nog meer willen en roepen naast het van staatswege mensen om een bepaald geloof stevig willen discrimineren?
pi_101560862
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 17:40 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, zie dit topic.
Dan kunnen ze wilders bashen O+
Cartoons bashen...nog leuker! O+
  zondag 4 september 2011 @ 18:56:25 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_101561878
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik durf Wilders zelfs een fascist te noemen, maar daarmee ontspoort meteen elke discussie. Dus volg ik Rob Riemen maar: "tegenwoordig noemen we fascisten populisten".
  zondag 4 september 2011 @ 19:01:33 #234
66444 Lord_Vetinari
pi_101562067
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 18:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik durf Wilders zelfs een fascist te noemen, maar daarmee ontspoort meteen elke discussie. Dus volg ik Rob Riemen maar: "tegenwoordig noemen we fascisten populisten".
Ik hou niet van dat verhullende gedoe en noem het beestje gewoon bij de naam. Wilders is een fascist, zo simpel is het. Dat een discussie dan ontspoort zegt meer over de mensen die daartegenin gaan en de discussie doen ontsporen dan over mij.
  Donald Duck held zondag 4 september 2011 @ 19:04:03 #235
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_101562175
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 18:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Durf het dan ook gewoon direct te benoemen. Je verstoppen achter zo'n constructie is gewoon zielig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 4 september 2011 @ 19:08:09 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_101562334
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 19:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Durf het dan ook gewoon direct te benoemen. Je verstoppen achter zo'n constructie is gewoon zielig.
Nee, het doet elke discussie over de PVV in een welles/nietes veranderen.

Terwijl het juist over de fascistoďde politiek van de PVV zou moeten gaan.
  zondag 4 september 2011 @ 20:37:50 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101566466
Die cartoon gaat helemaal niet over geweld :'), wel leuk te zien dat het blijkbaar zo geďnterpreteerd moet worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101567042
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:37 schreef Re het volgende:
Die cartoon gaat helemaal niet over geweld :'), wel leuk te zien dat het blijkbaar zo geďnterpreteerd moet worden
Wat is een schaar in iemand zijn borst dan?
pi_101567157
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 20:47 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Wat is een schaar in iemand zijn borst dan?
Hetzelfde als een bom in iemands hoofddoek.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:00:18 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101567856
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:37 schreef Re het volgende:
daarom faalt de tekenaar
pi_101568029
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

daarom faalt de tekenaar
Niet genoeg subsidie gekregen om een fatsoenlijke kunstopleiding te volgen.
Schuld van de cultuurbezuinigers.
pi_101568341
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 19:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het doet elke discussie over de PVV in een welles/nietes veranderen.

Terwijl het juist over de fascistoďde politiek van de PVV zou moeten gaan.
Nietes.

Ondertussen ben jij verantwoordelijk voor tenminste 10 PVV-zetels door elke keer terug te denken aan die hongerwinter.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:09:04 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101568437
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Niet genoeg subsidie gekregen om een fatsoenlijke kunstopleiding te volgen.
Schuld van de cultuurbezuinigers.
nou gewoon niet creatief genoeg om dat punt te maken met een cartoon

andere baan zoeken
pi_101568554
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hetzelfde als een bom in iemands hoofddoek.
Altijd leuk dat woorden in iemand anders zijn mond leggen. Het verschil is hier wel dat dat niet gesubsidieerd was en dit rechtstreeks van de VARA komt.

En Mohammed is niet meer onder ons, ook al wonen er hier genoeg :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 21:12:01 ]
pi_101568700
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:11 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Altijd leuk dat woorden in iemand anders zijn mond leggen. Het verschil is hier wel dat dat niet gesubsidieerd was en dit rechtstreeks van de VARA komt.
De VARA mag geen cartoons maken? En de cartoonist werd gesubsidiëerd? omg...wat een gelul en meten met 2 maten zeg.
Wilders is net een moslim....meteen huilen en boe roepen als hij het ergens niet mee eens is.
  zondag 4 september 2011 @ 21:18:07 #246
343640 G007Drummer
pi_101568933
quote:

Als Wilders echt een keer neergestoken wordt kan het nog eens druk worden bij het VARA gebouw, als je weet hoeveel mensen PVV stemmen :')
Ik wist niet dat jij zo'n uitgesproken mening had... :P

Verder valt het me op dat het altijd keihard links tegen keihard rechts is. Nooit gedacht dat ik zou terugverlangen naar Balkenende en Bos, die tenminste nog concessies deden. Vreselijk dat het allemaal zo hard tegen elkaar uit word gespeeld, iedereen van van alles de schuld krijgt etc.
pi_101569144
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De VARA mag geen cartoons maken? En de cartoonist werd gesubsidiëerd? omg...wat een gelul en meten met 2 maten zeg.
Wilders is net een moslim....meteen huilen en boe roepen als hij het ergens niet mee eens is.
Ja wij Nederlanders moeten mee betalen aan dit soort dingen. En je kunt mij veel zeggen, maar ik leg direct het verband met de moord op Theo van Gogh.
Wat die andere cartoonist deed klopte ook niet, maar maakte geen vergelijking met moorden. Én het was niet gesubsidieerd.

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:18 schreef G007Drummer het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij zo'n uitgesproken mening had... :P
Wat dacht je dan? :)
pi_101569208
quote:
Met een flinke teenverlenging weet je hem toch nog een onder een hak te manouvreren, knap hoor.
  zondag 4 september 2011 @ 21:23:42 #249
343640 G007Drummer
pi_101569253
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:21 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ja wij Nederlanders moeten mee betalen aan dit soort dingen. En je kunt mij veel zeggen, maar ik leg direct het verband met de moord op Theo van Gogh.
Wat die andere cartoonist deed klopte ook niet, maar maakte geen vergelijking met moorden. Én het was niet gesubsidieerd.

[..]

Wat dacht je dan? :)
Ik heb echt een hekel aan hokjesdenken, dat heeft dan weer niks met jouw te maken, maar ik blijf meer aan de linksige kant van het midden. :) Kan me verder niks schelen, iemands politieke mening. Maar altijd leuk om te weten.
pi_101569292
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou gewoon niet creatief genoeg om dat punt te maken met een cartoon

andere baan zoeken
Hij weet wel de aandacht te trekken met zijn plaatjes. Voor een weblogje niet onbelangrijk ;)
pi_101569476
quote:
Wilders wordt zelf ook betaald van onze belastingcenten, hoe men ook over hem denkt.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:28:07 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101569540
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij weet wel de aandacht te trekken met zijn plaatjes. Voor een weblogje niet onbelangrijk ;)
dan had je de koningin ook Wilders zijn mond vol kunnen laten schijten

maak je verder ook geen enkel punt mee maar ze laten het zonder enige twijfel zien op het NOS journaal
pi_101569623
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan had je de koningin ook Wilders zijn mond vol kunnen laten schijten

maak je verder ook geen enkel punt mee maar ze laten het zonder enige twijfel zien op het NOS journaal
Het is dan ook smakeloos maar ik denk niet dat de redactie van joop.nl hem na zijn vorige cartoon heeft gemaand gematigder te worden met zijn prenten.
pi_101569633
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:23 schreef G007Drummer het volgende:

[..]

Ik heb echt een hekel aan hokjesdenken, dat heeft dan weer niks met jouw te maken, maar ik blijf meer aan de linksige kant van het midden.
Ik zit dat meer aan de rechtse kant, ook al ben ik absoluut niet voor Wilders. Maar ik vind de cartoon een vergelijking met de moord op Theo van Gogh, in iedergeval toen ik de cartoon zag dacht ik daar meteen aan.
Ik vraag me af of dat de VARA wil uitstralen?
Dan zou je er nog omheen kunnen draaien met het feit dat Wilders wil dat Beatrix alleen lintjes doorknipt (de verwijzing naar de schaar).
Maar dat vind ik zo slecht uitgebeeld wat erg makkelijk verkeerd valt.
Gewoon geen slimme zet.

Als dat mij een hokjesdenker maakt, dan vind ik het best :')
pi_101569637
Vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op, toch Geert? ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:30:23 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101569700
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is dan ook smakeloos maar ik denk niet dat de redactie van joop.nl hem na zijn vorige cartoon heeft gemaand gematigder te worden met zijn prenten.
het hoeft van mij ook niet gematigder

het moet beter _O-
pi_101569808
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef fruityloop het volgende:
Door belastinggeld gesubsidieerde vrijheid van meningsuiting zelfs ;)
Geertje vergeet weleens wie ZIJN salaris betaalt :P
pi_101569822
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

het hoeft van mij ook niet gematigder

het moet beter _O-
Dat sowieso, zou meer humor in mogen zitten :D
  zondag 4 september 2011 @ 21:32:32 #259
343640 G007Drummer
pi_101569847
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:27 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Wilders wordt zelf ook betaald van onze belastingcenten, hoe men ook over hem denkt.
En Powned en Wakker Nederland ook. Allemaal gekozen. Door de belastingbetaler. Die strip is trouwens smakeloos, VARA... Ik hou gewoon van omroepen die het nieuws van alle kanten belichten. NOS is daar nog steeds goed in.
pi_101569951
Maar ik kap ermee, sociale leven jwz. ;)
  zondag 4 september 2011 @ 21:34:26 #261
343640 G007Drummer
pi_101569968
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ik zit dat meer aan de rechtse kant, ook al ben ik absoluut niet voor Wilders. Maar ik vind de cartoon een vergelijking met de moord op Theo van Gogh, in iedergeval toen ik de cartoon zag dacht ik daar meteen aan.
Ik vraag me af of dat de VARA wil uitstralen?
Dan zou je er nog omheen kunnen draaien met het feit dat Wilders wil dat Beatrix alleen lintjes doorknipt (de verwijzing naar de schaar).
Maar dat vind ik zo slecht uitgebeeld wat erg makkelijk verkeerd valt.
Gewoon geen slimme zet.

Als dat mij een hokjesdenker maakt, dan vind ik het best :')
De VARA wordt op dit moment getorpedeert door de rest van de media, terwijl ze wezenlijk nog steeds alleen maar cabaret uitzenden. :P
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:34:50 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101569995
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:32 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Dat sowieso, zou meer humor in mogen zitten :D
ja idd!
zoals ik al ze had die schaar in zijn reet gemoeten, evt een flauw glimlachje op zijn gezicht en voila ... grappig

dit is gewoon lomp, er zit nog net geen bebloed briefje van de dader tussen de schaar en het lichaam maar het lijkt me duidelijk waar de inspiratie vandaan kwam

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 04-09-2011 21:41:42 ]
  zondag 4 september 2011 @ 21:35:04 #263
343640 G007Drummer
pi_101570011
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 21:34 schreef Rivalo het volgende:
Maar ik kap ermee, sociale leven jwz. ;)
Held!
pi_101571985
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja idd!
zoals ik al ze had die schaar in zijn reet gemoeten, evt een flauw glimlachje op zijn gezicht en voila ... grappig

dit is gewoon lomp, er zit nog net geen bebloed briefje van de dader tussen de schaar en het lichaam maar het lijkt me duidelijk waar de inspiratie vandaan kwam
Dit.

Vanaf mijn telefoon, kon het sociale leven niet aan.
pi_101572555
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef fruityloop het volgende:
Vrijheid houdt op waar geweld begint.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101578247
Ik vind het, juist omdat de koningin wegloopt met die schaar, wel een beetje komisch eigenlijk. Ze is gepikeerd over dat ze alleen nog maar lintjes mag doorknippen en denkt 'die schaar kun je krijgen'.

Dat roept absoluut geen geweld op en het vergoeilijkt het ook niet. Ik had hiervoor alleen de beschrijving van de cartoon gehoord en toen had ik verwacht dat het 'grappiger' was getekend, maar dit ziet er een beetje cru uit. Dat is jammer. Maar meer dan jammer of inderdaad wat smakeloos vind ik het absoluut niet.

Oproepen tot geweld, kom nou. Hoe haal je dat hier nou uit. Het is toch de koningin die hem pakt omdat hij dingen over haar heeft gezegd, niet gewoon de bevolking of een Marokkaan die Wilders in elkaar slaat of iets dergelijks. Het is een veel te specifiek geschetste situatie om geweld op te roepen.
pi_101578913
IK BEN WOEDEND :( :(

GROET GROET
pi_101579721
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:01 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het, juist omdat de koningin wegloopt met die schaar, wel een beetje komisch eigenlijk. Ze is gepikeerd over dat ze alleen nog maar lintjes mag doorknippen en denkt 'die schaar kun je krijgen'.

Dat roept absoluut geen geweld op en het vergoeilijkt het ook niet. Ik had hiervoor alleen de beschrijving van de cartoon gehoord en toen had ik verwacht dat het 'grappiger' was getekend, maar dit ziet er een beetje cru uit. Dat is jammer. Maar meer dan jammer of inderdaad wat smakeloos vind ik het absoluut niet.

Oproepen tot geweld, kom nou. Hoe haal je dat hier nou uit. Het is toch de koningin die hem pakt omdat hij dingen over haar heeft gezegd, niet gewoon de bevolking of een Marokkaan die Wilders in elkaar slaat of iets dergelijks. Het is een veel te specifiek geschetste situatie om geweld op te roepen.

Jij snapt het, maar een vbmo marokkaan dan?
pi_101580479
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 00:43 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Jij snapt het, maar een vbmo marokkaan dan?
Alsof die bij een plaatje van een man die voor een trein springt dat ook werkelijk gaan doen. Het zijn geen apen hoor, zo erg is het nou ook weer niet. Bovendien denk ik dat joop.nl niet bepaald Marokkaanse vmbo'ers als doelgroep heeft.

Ik weet gewoon niet wat dat 'oproepen tot geweld' nu werkelijk is, in mijn hoofd is dat het zeggen of laten zien dat geweld goed is of dat het werkt. Doet dit plaatje dat? Het zegt toch niets? Of moeten er sowieso nooit afbeeldingen van gewelddadige situaties te zien zijn? Want ik dacht dat we het met z'n allen er wel over eens waren dat dat niets uitmaakt (computerspelletjes, om maar weer een deur open te gooien).
pi_101580689
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:01 schreef Taurus het volgende:

Dit soort nuanceringen zouden beter op hun plek zijn als vrouwen twijfelen over abortus.

Hoe ongenuanceerd is dit?
pi_101580690
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.

Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
pi_101580870
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:
De cartoon is smakeloos. Ik vind het dom van de VARA dat ze die cartoon plaatsen, want het stelt Wilders in de gelegenheid om zijn eeuwigdurende slachtofferrol weer uit te buiten.

Het gehuil van Wilders over deze cartoon is zo hypocriet als maar kan. Maar zijn achterban is te dom om dat in te zien, dus huilen die mensen gezellig met de Grote Leider mee. Politici die veroordeeld hadden moeten zijn, die incident op incident stapelen, die liegen over hun cv, de bij de vleet kiezersbedrog plegen? Geen punt, 'het volk' beloont slachtoffer Wilders alleen maar met nog meer stemmen. Dat is Nederland anno 2011; het land van de dommen.
De vraag en het daarop volgende aanbod waarvan Joop.nl de vraag alleen maar blijft voeden.
Cirkeltje rond tussen achterban en tegenstanders.
pi_101580931
Dat Joop.nl gaat ook alleen maar over de PVV. Ik kijk er effe. De grote koppen zijn:
Wilders, de nieuwe profeet
De PVV heeft gelijk: overheidsbemoeienis met de journalistiek is nodig – maar dan anders
Een achttiende-eeuwse Geert Wilders?
Is de PVV fascistisch of Rob Riemen dom?
Dion Graus ten onrechte niet vervolgd
Antwoord op Bosma's vragen
pi_101580976
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Elfletterig het volgende:

Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het gehuil van Wilders niet terecht wat betreft deze cartoon, maar dat 'ie de waterlanders weer zou laten stromen was te verwachten. Niet zo voeden, inderdaad.
pi_101580996
quote:
13s.gif Op maandag 5 september 2011 01:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit soort nuanceringen zouden beter op hun plek zijn als vrouwen twijfelen over abortus.

[ afbeelding ]

Hoe ongenuanceerd is dit?
Die cartoonist hoeft er natuurlijk geen rekening mee te houden dat jij een detail uit de context haalt. Het plaatje is cru getekend, point taken, maar het is een lintjesknipschaar die uit z'n borst steekt. Er is een betekenis, en de betekenis is op geen enkele manier 'Wilders mag dood', 'Wilders moet dood', 'Wilders gaat dood' of 'Wilt u volgen alstublieft, de koningin doet het ook'.
  maandag 5 september 2011 @ 01:55:03 #276
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_101581016
Maar uit wat blijkt nou dat Wilders woedend is? Puur die tweet?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_101581266
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Die cartoonist hoeft er natuurlijk geen rekening mee te houden dat jij een detail uit de context haalt. Het plaatje is cru getekend, point taken, maar het is een lintjesknipschaar die uit z'n borst steekt. Er is een betekenis, en de betekenis is op geen enkele manier 'Wilders mag dood', 'Wilders moet dood', 'Wilders gaat dood' of 'Wilt u volgen alstublieft, de koningin doet het ook'.
Even een semi-godwin omdat het kan:
Het aantal slachtoffers van WOII is ook maar een detail dat je in de context moet zien.
Er gingen ook mensen dood door ouderdom en gevaarlijk rijden van Marco Bakker.
pi_101581273
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:43 schreef DrDentz het volgende:
Dat Joop.nl gaat ook alleen maar over de PVV. Ik kijk er effe. De grote koppen zijn:
De PVV heeft gelijk: overheidsbemoeienis met de journalistiek is nodig – maar dan anders
Mja, en wanneer je alles nu eens naast elkaar gaat leggen qua partijen komt GL er niet echt beter vanaf. Fraude met CV tegenover iemand die opriep de Paus te vermoorden.Zich aan had gesloten bij een antimilitaristische groep Onkruit. Deze groep stal bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. In 1984 werd hij aangehouden na een inbraak in een militaire complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf.

Rara is ook genoemd maar niet bewezen, dus laat die dan maar rusten.

Die zelf ontslag nam, maar wat de leden van GL pijn deed.

En dan Rosenmuller:

quote:
De club waar Rosenmöller toebehoorde, de Groep Marxisten-Leninisten, ontving in 1979 een brief van Pol Pot. De Nederlandse kameraden werden daarin bedankt voor hun ‘militant solidarity and support’. Van voorjaar 1981 tot voorjaar 1982 maakte hij zelfs deel uit van de 'Centrale Leiding', het bestuur van de partij. In een interview uit 1979 in de liet Rosenmöller zich ontvallen: “van Mao kan je gewoon ontzettend veel leren. Van wat-ie geschreven heeft ook. Wat hij in de praktijk heeft gebracht in China - dat is gewoon een voorbeeld, en nog steeds, vind ik. Er zijn bij ons ook contacten met China en Chinezen, en wat je van die mensen hoort, dat is toch geweldig?". Aan het slot van zijn memoires ‘Een mooie hondenbaan’ noemt Rosenmöller die tijd 'een jeugdzonde, niets meer dan dat', ook al was hij al 26 toen hij de partij verliet. Verder weigert hij zich in interviews voor deze periode te verantwoorden en neemt hij geen afstand van het maoďsme.
Maar uiteraard. Was nog maar een jongen van 26 dus een jeugdzonde.

Dan nog de vrouw die geslagen was doordat ze zich in haar hoofd haalde dat ze kanker had, en daarbij ook aan wel erg creatief boekhouden deed en dat niet bij het Grenada-komité.

Ow, en dan nog iemand die even vergeten was te melden toen ze een verkiesbare plaats kreeg toebedeeld dat ze ook actief is geweest voor twee verzetsbewegingen /terreurbewegingen in Iran.

Maar hun achterban zien het niet en blijven er maar op stemmen (ik behoorde daar ook toe want heb er meerdere keren op gestemd.)

Hebben we nog meer incident op incident van Partijen elfletterig? Vast wel :)

quote:
Volgens het ambtsbericht was te bewijzen dat Graus op 13 oktober 2002 tijdens een etentje bij zijn vader verbaal agressief was geweest tegen zijn vrouw en dat hij haar ter plekke gedurende een minuut de keel dichtkneep. Nadat Graus haar had losgelaten dreigde hij “een vuurwapen tussen de wenkbrauwen te zetten.”De vader van Dion Graus bevestigde tegenover de politie “dat zijn zoon zijn vrouw inderdaad diverse malen bedreigd, mishandeld en de keel dichtgeknepen had.”
En wanneer een vader dit wil getuigen tegenover zijn zoon, had ik hem ook uit de partij gezet. Ongelooflijk hoe een politicus een politicus die flink de fout in gaat maar blijft beschermen.

En dan nu Ontopic]

Ik kon niet lachen om die bom met Mohammed en kan hier ook niet om lachen, maar misschien is het ook niet mijn manier van humor.

Ik ben het wel met de mensen eens dat het wat hypocriet is om hier een drama van te maken en dat de cartoons over moslims en joden weer wel moeten kunnen. Voor de moslims is het trouwens net zo kwetsend als de cartoons over Jezus voor christenen.

De cartoons over de concentratiekampen vond ik nog smakelozer. Maar humor is een begrip. Doe mij maar de droge humor met een dosis zelfspot.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 05-09-2011 03:22:58 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_101581290
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 01:55 schreef Caland het volgende:
Maar uit wat blijkt nou dat Wilders woedend is? Puur die tweet?
Telegraaf en hun vinexwijkredactie.
Alsof Geert hierom woedend is, hij noemt mensen knettergek soms.
pi_101581298
quote:
13s.gif Op maandag 5 september 2011 02:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Even een semi-godwin omdat het kan:
Het aantal slachtoffers van WOII is ook maar een detail dat je in de context moet zien.
Er gingen ook mensen dood door ouderdom en gevaarlijk rijden van Marco Bakker.
:N Ik overnuanceer niet, vind ik. Dit kan best genuanceerd worden en ik sta daarin ook zeker niet alleen, de cartoon wordt smakeloos bevonden maar het is gewoon geen oproep tot geweld.
pi_101581323
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2011 02:42 schreef Taurus het volgende:

[..]

:N Ik overnuanceer niet, vind ik. Dit kan best genuanceerd worden en ik sta daarin ook zeker niet alleen, de cartoon wordt smakeloos bevonden maar het is gewoon geen oproep tot geweld.
En toch had ik hem meer begrepen (want ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meteen aan Theo v Gogh dacht) wanneer hij hem tekende met een schaar in zijn achterste...zo va "steek die maar in je reet" Nu snap ik de hele tekening niet, slaat hij werkelijk nergens op en komt het over alsof Beatrix er een moord voor zou ......

Wilders is dus niet degene die de tekenaar wilde bashen toch? Tenminste zo komt de tekenaar niet over op mij in dit geval. Denk meer aan een Beatrix bash.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_101581365
Die cartoonisten zijn ook niet allemaal idealisten die een glasheldere boodschap willen uitdragen. Die gozer zit misschien nu al een paar dagen te rukken voor de tv en achter de pc, terwijl hij alle commotie volgt. Het zijn over het algemeen ook geen domme jongens en waarsch. had hij prima voorzien welke associaties veel mensen zouden maken en welke reacties de cartoon zou oproepen.
pi_101581382
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2011 02:42 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het is ook geen oproep tot geweld maar een suggestie tot.
Joop.nl weet dat ook dondersgoed. Vandaar de 'context'.
Omdat Wilders in hun ogen kapot moet. En dit valt niet echt te ontkennen.

Wat Elfletterig zegt in post 271 klopt, Wilders is zo hypocriet als het maar zijn kan.
Maar hij blijft wel binnen de grenzen van het toelaatbare (discutabel, ok).
Hij wekt iig niet het idee dat je een moslim een mes in het hart moet steken. Ook niet als grappige metafoor in een zogenaamde context.

Joop.nl kan zich verbaal niet meer weren tegen de PVV dus dalen ze af naar dit soort wanhopige aanvallen.
pi_101581447
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 03:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is ook geen oproep tot geweld maar een suggestie tot.
Joop.nl weet dat ook dondersgoed. Vandaar de 'context'.
Omdat Wilders in hun ogen kapot moet. En dit valt niet echt te ontkennen.

Wat Elfletterig zegt in post 271 klopt, Wilders is zo hypocriet als het maar zijn kan.
Maar hij blijft wel binnen de grenzen van het toelaatbare (discutabel, ok).
Hij wekt iig niet het idee dat je een moslim een mes in het hart moet steken. Ook niet als grappige metafoor in een zogenaamde context.

Joop.nl kan zich verbaal niet meer weren tegen de PVV dus dalen ze af naar dit soort wanhopige aanvallen.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n frequente Joop.nl-bezoeker dus ik weet niet in welke mate zij bezig zijn Wilders 'kapot te maken' of althans, dit proberen. In die context kan dit wellicht gewelddadige elementen bevatten, maar zonder die wetenschap en gewoon kijkende naar de cartoon vind ik het smakeloos, maar met een betekenis waarbij geweld geen hoofdrol speelt.
  maandag 5 september 2011 @ 05:25:59 #285
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_101581821
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 03:00 schreef Specularium het volgende:
Dat kan niemand, want de PVV wil het liefst nooit in debat. De PVV is snel iets roepen en vanuit je bunker kijken of je iets op je af ziet komen waar je naar kunt wijzen en over kunt huilen.
pi_101581854
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 05:25 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat kan niemand, want de PVV wil het liefst nooit in debat. De PVV is snel iets roepen en vanuit je bunker kijken of je iets op je af ziet komen waar je naar kunt wijzen en over kunt huilen.
En jij in deze post huilen over de PVV en ook nog een slachtofferrol pakken. Het is allemaal hetzelfde als wat je de tegenpartij verwijt.

In de kamer kan men prima in debat. Nog steeds. Ook die kamerleden die stiekem of minder stiekem bij Joop.nl horen.

Zo hoort het:

En zo niet.
pi_101581874
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:43 schreef DrDentz het volgende:
Best vreemd, je zou toch iets verwachten over álle linkse stokpaardjes. Het milieu (echt niks over bijvoorbeeld Eemshaven?), sociale zekerheid (AOW, Wajong,etc., toch veel om te doen, zou je denken...), de derde wereld (discussie rond het nut van geven aan de Hoorn van Afrika), immigratie- en asielproblematiek, etc. ...

Maar Joop.nl dankt haar bestaansrecht blijkbaar voornamelijk aan Geert Wilders en zijn partij. Dat maakt Joop.nl dan wel de Alexander Pechtold van het internet. Niet de eigen boodschap uitdragen, maar vooral schoppen naar de tegenpartij.
pi_101581916
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 03:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n frequente Joop.nl-bezoeker dus ik weet niet in welke mate zij bezig zijn Wilders 'kapot te maken' of althans, dit proberen. In die context kan dit wellicht gewelddadige elementen bevatten, maar zonder die wetenschap en gewoon kijkende naar de cartoon vind ik het smakeloos, maar met een betekenis waarbij geweld geen hoofdrol speelt.
:')...

Cees Grimbergen zou nu ook niet meer weten wat hij moet. Dit staat niet op zijn kaartje.
  maandag 5 september 2011 @ 07:01:50 #289
343640 G007Drummer
pi_101581987
Ik snap niet wat mensen zo erg vinden aan de VARA, het is toch door het volk gekozen? En verder:Cabaret en DWDD.
pi_101582376
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 06:12 schreef Ferdo het volgende:

Maar Joop.nl dankt haar bestaansrecht blijkbaar voornamelijk aan Geert Wilders en zijn partij. Dat maakt Joop.nl dan wel de Alexander Pechtold van het internet. Niet de eigen boodschap uitdragen, maar vooral schoppen naar de tegenpartij.
Wat zijn ze nou? De nieuwe nazi's? De nieuwe communisten? Of de nieuwe Alexander Pechtold?
Je weet niet echt wat je wilt met je voortdurende kansloze toeschrijvingen _O-.
  maandag 5 september 2011 @ 08:20:34 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101582412
waarom heeft Bea trouwens 2 scharen bij d'r?
pi_101582443
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2011 08:20 schreef Re het volgende:
Waar moet ze anders de linten mee doorknippen?
pi_101583120
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2011 08:20 schreef Re het volgende:
Reserveschaartje, die ouwe is nog niet seniel jeweetz!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 5 september 2011 @ 10:43:36 #294
3542 Gia
User under construction
pi_101584927
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 02:48 schreef paddy het volgende:

[..]

En toch had ik hem meer begrepen (want ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meteen aan Theo v Gogh dacht) wanneer hij hem tekende met een schaar in zijn achterste...zo va "steek die maar in je reet" Nu snap ik de hele tekening niet, slaat hij werkelijk nergens op en komt het over alsof Beatrix er een moord voor zou ......

Wilders is dus niet degene die de tekenaar wilde bashen toch? Tenminste zo komt de tekenaar niet over op mij in dit geval. Denk meer aan een Beatrix bash.
Mee eens.

Het komt op mij over alsof Beatrix als eerste Wilders vermoord heeft om haar politieke invloed veilig te stellen en met nog een schaar in de hand op weg is naar de volgende die haar een haarbreed in de weg legt.

Dan wordt Wilders gevraagd wat hij vind van deze cartoon en die geeft aan hem smakeloos te vinden, er niet blij mee te zijn en zonde van de belastingcenten. Gelijk heeft hij.

Dat dit in de media gebracht wordt alsof hij hier woedend op gereageerd zou hebben is dus een verkeerde voorstelling van zaken.

Ik snap eigenlijk niet dat de koningin dit toestaat!
pi_101586670
quote:
9s.gif Op maandag 5 september 2011 06:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

:')...

Cees Grimbergen zou nu ook niet meer weten wat hij moet. Dit staat niet op zijn kaartje.
Wat bedoel je?
pi_101587535
Ze blinken daar bij joop.nl wel uit in humorloze cartoons trouwens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_101589207
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:26 schreef Monolith het volgende:
Ze blinken daar bij joop.nl wel uit in humorloze cartoons trouwens.
Voor de doelgroep van Joop is dat niet erg, die hebben zelf ook geen humor.
  maandag 5 september 2011 @ 13:27:06 #298
66444 Lord_Vetinari
pi_101589292
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit natuurlijk in flagrante tegenstelling tot de komieken en lachebekken van de PVV...
pi_101589326
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit natuurlijk in flagrante tegenstelling tot de komieken en lachebekken van de PVV...
Zou het niet weten L_V.
  maandag 5 september 2011 @ 13:28:21 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101589340
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

maar het hebben van geen humor is geen benodigdheid voor het krijgen van een subsidie, lijkt me
pi_101589385
Sowieso was er geen sprake van subsidie.
Net als met de NRC wil Wilders alles verbieden wat hem niet bevalt. Huilie en selectieve vrijheid van meningsuiting dictator.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')