abonnement Unibet Coolblue
pi_101470064
Deel 20, carry on :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
pi_101470117
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:

Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
pi_101470615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:53 schreef mrbrown87 het volgende:
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:

Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
Als er staat KLM operated by Delta, dan check je bij KLM in. Daar kan je als het goed is nu al via manage my booking een stoel uitzoeken. Mocht je een vage error krijgen bij KLM, probeer je gewoon bij Delta, het is niet erger dan dat.
Andersom is trouwens leuker, Delta operated by KLM, want dat kan je gratis een stoel in economy comfort boeken, terwijl je als je KLM/KLM hebt er voor moet betalen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101478826
Sneu, het is KLM operated by Delta ;( Alleszins bedankt voor de info ^O^
pi_101479733
Laatst bij Air Asia ingecheckt met mijn telefoon. Kreeg een QR code die op het vliegveld ingescand werd ^O^
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:01:02 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_101480179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:37 schreef dinamoa het volgende:
Laatst bij Air Asia ingecheckt met mijn telefoon. Kreeg een QR code die op het vliegveld ingescand werd ^O^
Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zo
pi_101508289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zo
Klopt, maar als je boekt via mobile.airasia.com wat ook kan vanaf de reguliere computer gaat het boeken een stuk sneller en kan je gemakkelijker zien wat je boekt, en daarnaast wordt daar de standaard verzekering niet aangevinkt omdat dat nog niet toegestaan is.
Daarna kan je via de reguliere site van Airasia.com de boeking gewoon linken aan je account. (Dit is zeker handig bij acties die Airasia heeft).

Maar goed, Air Asia wil ook steeds meer verdienen aan bijzaken zoals een kerosinetoeslag, en ze zijn nu bezig met het definiëren van incheckmogelijkheden, nu is dat gratis, maar straks zal inchecken aan de balie altijd een extra bedrag kosten.

Wel het grote voordeel van Air Asia ten opzichte van Tiger Airways is bijvoorbeeld dat je eigen etenswaren, zoals een flesje water gewoon mag drinken.
Van de crew van Tiger Airways mag dat niet, en je krijgt daar veel opmerkingen over. Dat weerhoudt mij er niet van om een flesje water te drinken, dat is een eerste levensbehoefte en kan niet verboden worden, die discussie elke keer aangaan is wat minder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101547066
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegvelden bij Moskou?

Ik overweeg om een kort tripje terug naar NED te maken vanuit Kazachstan. Ik kom vanuyit Atyrau dan aan op Domodedova, maar de KLM vertrekt vanuit Moscou Sheremetyevo.

Is dit realistisch te doen, gaan er overstaptrams/metros/bussen oid.? Of kan ik beter wat anders zoeken?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zondag 4 september 2011 @ 11:07:53 #9
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101547420
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:46 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegvelden bij Moskou?

Ik overweeg om een kort tripje terug naar NED te maken vanuit Kazachstan. Ik kom vanuyit Atyrau dan aan op Domodedova, maar de KLM vertrekt vanuit Moscou Sheremetyevo.

Is dit realistisch te doen, gaan er overstaptrams/metros/bussen oid.? Of kan ik beter wat anders zoeken?
Als het je eerste keer in Rusland is, is het in ieder geval niet realistisch om te doen binnen een korte tijd.
Vroegah was er nog een bus welke de 2 vliegvelden verbond met elkaar, maar die is opgeheven. Zelfs toen was de 70 kilometer die het is door de drukte op de wegen vaak 2 uur reistijd.

Nu ben je aangewezen op openbaar vervoer via het centrum, en sommige verbindingen gaan slechts 1 a 2 x per uur. Je moet dan een aantal keer overstappen. In theorie is deze verbinding mogelijk in 2 uur, maar minimaal 3 uur nemen is wel noodzakelijk in verband met vertraging en wachttijd tijdens aankomst op een Russische luchthaven. (Minimale overstaptijd moet dus 5 uur zijn, en zelfs dat is wat aan de kappe kant).

Een andere, maar veel duurdere optie is een taxi, als je niks vooraf geregeld hebt, ga uit van 100-150 euro wat wordt gevraagd op het vliegveld, vooraf geregeld, kan het voor 75-90 euro met een´snorder´. (Maar de kwaliteit auto is dan wel twijfelachtig). Daarnaast is dit niet veel sneller gezien de drukte op de Russische wegen rond Moskou, maar het is vooral wat makkelijker.

Persoonlijk zou ik niet zo snel kiezen voor een overstap op 2 verschillende vliegvelden in Rusland, sterker nog, een overstap uberhaupt op een Russisch vliegveld zou ik niet zo snel doen. Check daarnaast vooraf of je ook een visum nodig hebt voor deze overstap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101548688
Voor de prijs van de taxi kun je met airberlin.de vanaf Domodedova naar Dusseldorf vliegen én de trein naar Nederland nemen :)
pi_101550458
Er zijn trouwens toch ook rechtstreekse vluchten vanuit Atyrau naar Amsterdam?
pi_101553180
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2011 13:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Er zijn trouwens toch ook rechtstreekse vluchten vanuit Atyrau naar Amsterdam?
Jazeker, maar Air Astana heeft nogal een monopolie op deze route. Ben vanmiddag ff aan het rondneuzen wat voor andere mogelijkheden er zijn. Standaard rechtstreeks ticket is ¤ 1300, dus ik dacht dat het allicht wat goedkoper zou moeten kunnen.

Heb een visum nodig, als ik van het ene naar het andere vliegveld ga, dus ik denk dat deze optie zowiezo afvalt.

Vanaf Domodedova naar Frankfurt had ik al wel gevonden, de AirBerlin nog niet. Ik ga dus nog ff doorzoeken O-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_101641840
Even een vraagje: Ik zou vorige week zondag terugvliegen vanuit New York naar Brussel. I.v.m orkaan Irene werd deze vlucht geannuleerd. Ik heb toen met behulp van de luchtvaartmaatschappij een nieuwe vlucht kunnen boeken, twee dagen later. (Helaas wel incl overstap van bijna 9 uur ipv rechtstreeks)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de luchtvaartmaatschappij aan zijn verplichtingen had voldaan door mij een nieuwe vlucht te zetten. Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat ik toch nog recht op een schadevergoeding zou hebben. Klopt dit? Of is dat in dit geval niet van toepassing omdat het om natuurgeweld gaat?
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:20:19 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101642132
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:15 schreef Miless het volgende:
Even een vraagje: Ik zou vorige week zondag terugvliegen vanuit New York naar Brussel. I.v.m orkaan Irene werd deze vlucht geannuleerd. Ik heb toen met behulp van de luchtvaartmaatschappij een nieuwe vlucht kunnen boeken, twee dagen later. (Helaas wel incl overstap van bijna 9 uur ipv rechtstreeks)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de luchtvaartmaatschappij aan zijn verplichtingen had voldaan door mij een nieuwe vlucht te zetten. Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat ik toch nog recht op een schadevergoeding zou hebben. Klopt dit? Of is dat in dit geval niet van toepassing omdat het om natuurgeweld gaat?
Dit betreft natuurgeweld, dus een echte schadevergoeding zit er niet in.

Wel is een maatschappij volgens mij verplicht om je, wanneer het niet je vertrekpunt is, je accommodatie aan te bieden ten tijde van de vertraging en eventuele maaltijden.
Iets waar bijvoorbeeld Ryanair erg tegen tekeer ging tijdens de IJslandse aswolk.

Je zou de claim bij EUclaim bijvoorbeel kunnen indienen om te kijken of je recht hebt op een schadevergoeding.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101836495
Ik vlieg morgenochtend om 11.15 naar Singapore, om van daaruit door te vliegen naar Sydney. De eerste trein die ik kan nemen geeft me nog 2,5 uur de tijd op Schiphol. Ik heb online ingecheckt, maar moet nog wel bagage afgeven. Is die 2,5 uur (ruim) voldoende of kan ik beter een taxi regelen?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_101836723
Als je trein normaal rijdt dat is die 2,5 uur waarschijnlijk ruim voldoende.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_101840221
Thanks. Ik heb redelijk wat keren gevlogen, maar nog nooit intercontinentaal en had geen idee of het veel verschil zou maken.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_101868260
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2011 23:04 schreef Corkscrew het volgende:
Thanks. Ik heb redelijk wat keren gevlogen, maar nog nooit intercontinentaal en had geen idee of het veel verschil zou maken.
Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.
Je bagage moet een uur van tevoren afgegeven zijn.

Al snap ik wel dat je bij een intercontinentale vlucht lekker optijd aanwezig wilt zijn, dat doe ik zelf ook bij een lange vlucht.
Binnen Europa kom ik rustig 30 minuten van te voren aan, zeker als ik alleen met handbagage reis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101868365
ik hoop dat hij al vertrokken is :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_101877695
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik hoop dat hij al vertrokken is :P
Oh ja... das ook weer waar, had de datum niet gezien.

Ach, dan kan ie er nu over meepraten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101886016
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.
Je bagage moet een uur van tevoren afgegeven zijn.

Al snap ik wel dat je bij een intercontinentale vlucht lekker optijd aanwezig wilt zijn, dat doe ik zelf ook bij een lange vlucht.
Binnen Europa kom ik rustig 30 minuten van te voren aan, zeker als ik alleen met handbagage reis.
Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101908143
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.
Ik moet er inderdaad wel bij vermelden dat ik niet vanaf de Schengen gates moet vertrekken, dus de A, B, C en gedeelte van de D-pieren, want dan moet je door de gezamelijke veiligheidscontrole aan het begin van de gate, en daar is het nog wel eens druk.

Ik vlieg gemiddeld 2 a 3x per maand vanaf de M-Gates en daar is 30 minuten nog voldoende, voor vluchten met reguliere lijndienstmaatschappijen binnen Europa (KLM, Lufthansa etc), moet je binnen Europa, zeker in de vroege morgen en avonduren (rond 18:00) rekening houden met vertraging bij de beveiligingscontrole.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101908311
Ik vlieg meestal UK en heb dus helaas de controle bijna altijd aan de gate. Vervelend is ook dat je daar geen ruk hebt aan je gold cards of privium...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 september 2011 @ 13:32:05 #24
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102396403
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 13:44:40 #25
45833 crew  Fogel
pi_102396832
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
Ja, waarom niet?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 26 september 2011 @ 14:33:17 #26
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102398294
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 15:23:28 #27
45833 crew  Fogel
pi_102399686
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:33 schreef Libris het volgende:

[..]

Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.
Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goed :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 26 september 2011 @ 19:12:32 #28
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102408184
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 15:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goed :)
Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 20:36:52 #29
45833 crew  Fogel
pi_102412442
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 19:12 schreef Libris het volgende:

[..]

Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurt :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_102415205
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 20:36 schreef Fogel het volgende:
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurt :)
Ik kom er net vandaan... de gemiddelde vertraging weer eens teruggebracht door een uur voor geplande aankomsttijd te landen. Best knap op een vlucht die volgens planning 3u15m had moeten duren. Dat werd 30 minuten eerder vertrekken en 30 min sneller vliegen vanwege het goede weer boven Europa.

En om de wachten op bagage discussie op Schiphol weer eens aan te wakkeren:

Vorige week vanuit London City met British Airways; 17.15 geland op de Aalsmeerbaan (36R), 17.22 aan de D-gate, 17.31 geplande aankomsttijd bagage, 17.30 bagage op band, 17.43 in de trein.

Vandaag 16.45 geland op de Polderbaan, 17.00 aan de D-gate, 17.10 bagage en net de trein van 17.13 gemist.

Ofwel... je moet wel heel hard lopen om een heel lang op je bagage te wachten op Schiphol ;)
pi_102415312
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:04:34 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_102434217
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.
Twee glazen in de ruimbagage gedaan, twee in de handbagage. Alle vier goed en heel aangekomen :)
pi_102435365
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2011 21:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]


Vorige week vanuit London City met British Airways; 17.15 geland op de Aalsmeerbaan (36R), 17.22 aan de D-gate, 17.31 geplande aankomsttijd bagage, 17.30 bagage op band, 17.43 in de trein.

Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schema ;) (alleen de trein van 1743 niet gehaald door te lang doorkletsen met medereizigers op Plaza)

[ Bericht 1% gewijzigd door Thetallguy op 27-09-2011 14:51:16 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_102452732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:37 schreef Thetallguy het volgende:
Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schema ;) (alleen de trein van 1743 niet gehaald door te lang doorkletsen met medereizigers op Plaza)
Nee was op een vrijdag. Was wel de enige zonder (mantel)pak aan in het vliegtuig. Opvallend genoeg was BA goedkoper dan Easyjet dit keer (om over de afstand tot de stad maar niet te hebben).
pi_102544551
Wij gaan over 2 weken vliegen met EasyJet en nemen alleen handbagage neem. Maar als ik het goed begrijp is het online inchecken via hun site alleen die boardingpassen uitprinten?
pi_102544595
Ja je kunt dan direct door naar je gate als je op het vliegveld aankomt. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_102562239
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:51 schreef kurk_droog het volgende:
Wij gaan over 2 weken vliegen met EasyJet en nemen alleen handbagage neem. Maar als ik het goed begrijp is het online inchecken via hun site alleen die boardingpassen uitprinten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:52 schreef Felixa het volgende:
Ja je kunt dan direct door naar je gate als je op het vliegveld aankomt. :)
Klopt helemaal. En mocht je net als mij de verkeerde boardingpassen meenemen dan kan je aan de incheckbalie kosteloos inchecken. Dit kost uiteraard wel tijd want je zal achteraan de rij voor de incheckbalies moeten aansluiten aangezien je geen voorrang krijgt. Maar dat is logisch, je vergeet het immers zelf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102699277
k heb zelf ook een vraagje over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van

Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:01:30 #39
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_102699722
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_102701376
quote:
Die deal was een paar dagen geleden in Italie ook (voor ¤33) en er was behoorlijk wat ophef over. Qua beschikbaarheid val je natuurlijk sowieso altijd in het goedkoopste tarief, want die ¤29 geldt alleen voor de laagste boekingsklasse. Die ¤29 is ook exclusief alle belastingen en toeslagen, wat er staat aan toeslagen voor een retourtje Barcelona á ¤66, kom je op ¤95 voor een retour. Niet bijzonder goedkoop, en je moet maar afwachten of je beschikbaarheid hebt op de door jou gewenste dagen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:06:38 #41
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102707650
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
pi_102707713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:53 schreef DutchieBre het volgende:
k heb zelf ook een vraagje over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van

Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?
Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ? :D
pi_102708575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
Jep moet je vooraf aanmelden. Kost geld en zijn voorwaarden aan verbonden, de airline kan je wel meer vertellen :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:07 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ? :D
boardingpass uitgeprint = ingecheckt
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_102708699
quote:
boardingpass uitgeprint = ingecheckt
Ik zeg, dank u !
pi_102721954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
elke airline heeft zijn eigen voorwaarden en prijzen hiervoor :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_102799777
ik vlieg binnekort met ryanair, en neem alleen handbagage mee. Nu wil ik als vrouw zijnde mijn makeup meenemen, maar wat mag nu wel en wat mag niet? Ik hoorde dat je zelf geen lipsticks mee mag nemen?
met andere woorden: wat wordt wel, en wat wordt niet als vloeistoffen gezien?

vorig jaar op dusseldorf airport, toen ik naar rusland vloog, werd wel een opmerking gemaakt over mijn mascara, maar ik mocht hem uiteindelijk wel meenemen.
pi_102800549
je mag verpakkingen vloeistoffen meenemen met inhoud kleiner dan 100ml en alles verpakkingen samen moeten in een hersluitbare 1 literzak passen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_102801582
en een scheermesje?, zouden ze die afpakken?
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:17:16 #49
45833 crew  Fogel
pi_102801751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:11 schreef electronique het volgende:
en een scheermesje?, zouden ze die afpakken?
Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.
Als je met een oldschool uitklapmes aankomt dan vinden ze dat vast minder grappig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_102803615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.
Als je met een oldschool uitklapmes aankomt dan vinden ze dat vast minder grappig.
offtopic, zijn er veel vrouwen die zich met een oldskool klapmes scheren? :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_102803873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je mag verpakkingen vloeistoffen meenemen met inhoud kleiner dan 100ml en alles verpakkingen samen moeten in een hersluitbare 1 literzak passen.
Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen :').

Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein :(.
pi_102804402
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:32 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen :').

Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein :(.
Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102804941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
10 kg handbagage. Die flacons haal ik wel bij de kruidvat, volgens mij hebben ze daar wel fatsoenlijke maten.

Alleen nu nog de vraag waar je van die gripzakken van een liter kunt halen?
pi_102805170
ik ben jarenlang al weggekomen met hersluitbare 1,5 literzakken (diepvries) van de AH, maar dan koop je er wel 50 (oid) in 1 keer
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_103140459
Klein vraagje over de api-gegevens van KLM. Is het echt noodzakelijk om verblijfgegevens door te geven?

Ik vlieg morgen naar een vriend van me in London en weet zijn adres ff niet. Ik wil het wel doorgeven maar alleen als het echt moet.
pi_103140494
Nee lijkt me niet. Als het een verplicht veld is vul je gewoon Londen in ofzo.

Als je buiten de EU reist willen ze het ook altijd weten bij de douane, maar als je dan gewoon een stad noemt is het wel ok.
pi_103140539
Sommige immigraties vragen ook altijd je verblijfadres. Gewoon standaard Hilton hotel invullen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_103140623
Duidelijk :) Thanks voor jullie antwoorden!
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:40:06 #59
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103147267
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.

Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?

Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:40:58 #60
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103147295
Oh ik lees nu pas de posts hierboven :')

Neem aan dat dat ook voor mijn vraag geldt.
pi_104199042
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data. Nou weet ik dat er veel tickets zijn waarvan je de return datum gratis (of tegen kleine vergoeding) kunt wijzigen. Ik zoek echter een ticket waarbij het mogelijk is de HEEN-datum te wijzigen.

Situatie is als volgt beknopt: Ik wil in maart/april vertrekken naar Z.O. Azië en aansluitend Australië. De kans is echter ook aanwezig dat ons voetbalteam voor de eerst in haar historie kampioen wordt. Een feest vergelijkbaar met Oranje '88. Dat wil ik niet missen dus eigenlijk moet ik een ticket hebben waarvan ik de heendatum, indien nodig, kan verlaten of vervroegen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104212408
Dan zal je een ticket in een duurdere klasse moeten boeken. Hoe duurder het ticket hoe meer vrijheidsgraden.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_104212839
Of gewoon checken hoeveel een wijziging kost. Soms valt dat best mee, en is het de kosten van het flexibele ticket snel niet meer waard.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104233337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:03 schreef kalinhos het volgende:
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data.
De boekingsklassen en de mogelijkheden verschillen per maatschappij. De KLM legt het bijvoorbeeld op deze pagina uit: https://www.klm.com/trave(...)conditions/index.htm

Over het algemeen geldt dat als het ticket iets flexibeler is, dat de prijs dan fors hoger is. Je zou het ticket ook kunnen boeken zodra je zekerheid hebt over je feest.
pi_104356351
Een vlieggerelateerd vraagje over paspoorten: ik vlieg half december naar Ierland. Mijn paspoort is tot eind januari 2012 geldig, maar nu vraag ik me af of Ierland één van die landen is waar je legitimatie na binnenkomst nog 3 (of 6) maanden geldig moet zijn. Kan het zo 1-2-3 niet vinden, iemand hier die het weet?
pi_104356510
in principe is dit niet nodig :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_104421074
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.

In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.

Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
pi_104424933
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.

In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.

Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
Zoiets boeit echt geen donder. Ik vlieg eindeloos vaak op BobdeBouwer / Bob de Bouwer / Bob deBouwer en ga zo maar door... Een spatie wordt vaak in het systeem niet goed gedaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104425008
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:40 schreef Tinos85 het volgende:
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.

Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?

Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
Omdat vliegwinkel schooiers zijn die die functionaliteit niet hebben ingebouwd. Uiteindelijk zul je deze gegevens gewoon moeten ingeven via Managa Mijn Boeking of tijdens de (online) check in. De maatschappijen gaan hier niet over, het zijn regels van het land waar je heen vliegt. Bij de VS hoef je alleen maar het eerste verblijfsadres in te voeren. Vergeet verder niet je ESTA.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104456227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.

In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.

Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
Dit is geen probleem, dit komt vaak door het reserveringssysteem welke niet bekend is met een een typisch Nederlandse achternaam als De Vries of Van Schip, dat wordt dan als één naam aan elkaar gezet.

Het is in ieder geval niet iets waar ze over vallen, zolang deze naam (weliswaar niet aan elkaar) in je paspoort staat is er niets aan de hand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104484214
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
pi_104484490
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Op het ticket moet de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat en de achternaam staan.

Bij Easyjet kan je, zeker als je geen bagage hoeft in te checken direct doorlopen naar de gate. Of je kan zoals mij achterin de rij gaan staan als blijkt dat je op het vliegveld die mooi uitgeprinte A4'tjes gewoon thuis op de tafel hebt laten liggen en alsnog een boarding pass moet halen. (Het kan dus gewoon kosteloos, maar het kost wel wat tijd, zeker op Schiphol, want ze hebben relatief veel vluchten voor het aantal balies).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104484558
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Nee, da's geen probleem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104525137
In april vliegen we met KLM naar de Dominicaanse Republiek. Voorheen vlogen we altijd in Comfort class met Martinair.
Weet iemand misschien wat de toeslag is voor KLM Economy Comfort naar de Dominicaanse Republiek? Op de site van KLM staat er nogal algemeen (voor intercontinentale vluchten) "tussen ¤ 60 en ¤ 150, afhankelijk van de reisduur", ik hoop dat iemand hier het tarief exact weet? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door KillerBee4ever op 18-11-2011 20:03:57 ]
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_104549116
Als je met je boekingscode inlogt op de KLM-site kan je een upgrade kopen, hier staan de prijzen vermeld.
TRV
pi_104565553
¤ 130,- per persoon per enkele reis :)
pi_104576885
Bij het boeken gisteren, heeft het reisburo het even voor ons nagevraagd, het kwam idd op ¤ 130,-- uit. Ergens komende week ontvangen we de boekingscode en kijken we of er nog andere opties zijn, want een toeslag van ruim 500 euro vinden we net iets te gortig (ik mis Martinair nu al... ;( ).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_104577100
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 08:29 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij het boeken gisteren, heeft het reisburo het even voor ons nagevraagd, het kwam idd op ¤ 130,-- uit. Ergens komende week ontvangen we de boekingscode en kijken we of er nog andere opties zijn, want een toeslag van ruim 500 euro vinden we net iets te gortig (ik mis Martinair nu al... ;( ).
Misschien had je het al ergens gelezen, maar je Economy Comfort stoelen zijn niet gegarandeerd ook al heb je ze al geboekt en betaald. Je kunt ze zelfs bij de gate nog kwijtraken, omdat er bijvoorbeeld Flying Blue Platinum kaarthouders in economy zitten en geupgraded worden.
pi_104577305
@jaco: nee, dit had ik nog niet gelezen/gehoord, goed om te weten.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_104582706
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
@jaco: nee, dit had ik nog niet gelezen/gehoord, goed om te weten.
Strikt genomen is geen enkele (economy/economy comfort / business class-) stoelreservering gegarandeerd. De kans dat je je economy comfort stoel kwijt raakt is echter zeer klein.
  zondag 20 november 2011 @ 13:23:36 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104583289
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:10 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Strikt genomen is geen enkele (economy/economy comfort / business class-) stoelreservering gegarandeerd. De kans dat je je economy comfort stoel kwijt raakt is echter zeer klein.
Precies, om operationele redenen kan altijd een stoel worden vergeven aan iemand anders. KLM is overigens wel relatief goed om betaalde reserveringen doorgang te laten vinden, en normaliter is de economy comfort zone nu ook de plek waar KLM personeel zich bevindt als deze niet kunnen worden 'gepromoveerd' tot business klasse.
Hoewel KLM personeel gemakkelijk een upgrade krijgt aan boord en KLM personeel vaak gemakkelijk mee mag, tot de jump-seat aan toe, worden betaalde reserveringen niet zonder meer weggegaven, ook niet aan flying blue members, in de regel zullen eerst andere niet betaalde plekken in aanmerking komen.

Daarnaast, heel veel heb je ook niet aan de Economy comfort, er is wel wat meer ruimte, maar het blijft toeristenklasse met veel stoelen bij elkaar, en in 31 inch van KLM pas ik met mijn 1,82 ook prima, die 36 inch heb ik niet echt nodig, de stoelen zijn daarnaast ook niet breder.
Je krijgt alleen een iets anders service, de stewardess wil laten merken dat je bijzonder bent en geeft je wat meer aandacht en bijvoorbeeld een extra aangeboden drankje in plaats van service vanaf een tray, dit is het best te observeren van stoel 22abc in een 747, ik lach mij werkelijk waar elke keer dood hoe de stewardessen zo gemaakt vriendelijk doen voor de mensen in stoelrij 21abc....
Als je er dan voor kiest, kies dan voor de dedicated cabine in de 747 voorin, dan zit je tenminste in een speciale economy comfort ruimte.
Niet dat ik er wat op tegen heb dat je meer zou willen betalen voor ruimte, maar dan zou ik persoonlijk toch voor business klasse gaan, want dat is bij KLM toch wel een stuk beter, dat economy comfort vindt ik een aanfluiting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104642878
als je met ryanair vliegt, en dus online ingecheckt hebt, hoeveel van tevoren zal ik dan aanwezig zijn?
ik heb geen bagage die ingecheckt moet worden overigens.
pi_104646554
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Misschien had je het al ergens gelezen, maar je Economy Comfort stoelen zijn niet gegarandeerd ook al heb je ze al geboekt en betaald. Je kunt ze zelfs bij de gate nog kwijtraken, omdat er bijvoorbeeld Flying Blue Platinum kaarthouders in economy zitten en geupgraded worden.
Dat gebeurt niet zomaar om die reden hoor. Dat gebeurt alleen bij een technisch probleem of bij een vliegtuigtype wissel, maar mensen worden niet van hun betaalde stoel afgehaald omdat een platinum lid naar voren wil.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104651667
Op schiphol kon ik afgelopen keer toen ik met KLM naar de VS vloog net voor het instappen nog uit een automaat drinken halen. Nu vlieg ik overmorgen met Easyjet naar londen, kan dit dan ook of word het iets in het vliegtuig kopen ?
  PR/Manusje van alles maandag 21 november 2011 @ 21:30:53 #85
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_104651792
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:29 schreef copyfile het volgende:
Op schiphol kon ik afgelopen keer toen ik met KLM naar de VS vloog net voor het instappen nog uit een automaat drinken halen. Nu vlieg ik overmorgen met Easyjet naar londen, kan dit dan ook of word het iets in het vliegtuig kopen ?
je kan op de prijsvechterspier gewoon nog drinken kopen. Na de controle. Bij de gate zelf kan je het gewoon in je tas stoppen en aan boord gaan. In het vliegtuig kan je ook nog fris kopen. le doer wel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_104651921
Thank ! Is het dan zo dat je het op de pier moet kopen of kan het ook bij de gate zelf? Bij mijn vorige reis was het zo dat je bij de gate nog door de controle ging en alles moest inleveren en daarna in het wacht hok kon je drinken kopen en meenemen.
pi_104664058
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet zomaar om die reden hoor. Dat gebeurt alleen bij een technisch probleem of bij een vliegtuigtype wissel, maar mensen worden niet van hun betaalde stoel afgehaald omdat een platinum lid naar voren wil.
Het overkwam deze fok!user onlangs: Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!

Als je vervolgens de Algemene Voorwaarden voor Economy Comfort-stoelen doorleest, dan geeft KLM als eerste aan dat je de stoel weer kunt kwijtraken. Aan het eind van de voorwaarden zit een webformulier om je geld terug te vragen als dit gebeurt. Hierdoor krijg ik de indruk dat dit vrij vaak voorkomt en daarom wilde ik de vraagsteller er even op wijzen in het geval die een groot belang hecht aan zo'n stoel.
pi_104664061
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:25 schreef electronique het volgende:
als je met ryanair vliegt, en dus online ingecheckt hebt, hoeveel van tevoren zal ik dan aanwezig zijn?
ik heb geen bagage die ingecheckt moet worden overigens.
Als je samen reist en naast elkaar wil zitten of een leuk uitzicht aan het raam, zou ik zeker wat tijd bijboeken. Reis je alleen, maakt het allemaal niks uit, zolang je niet te laat bent. 8-)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104664133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 05:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Het overkwam deze fok!user onlangs: Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!

Als je vervolgens de Algemene Voorwaarden voor Economy Comfort-stoelen doorleest, dan geeft KLM als eerste aan dat je de stoel weer kunt kwijtraken. Aan het eind van de voorwaarden zit een webformulier om je geld terug te vragen als dit gebeurt. Hierdoor krijg ik de indruk dat dit vrij vaak voorkomt en daarom wilde ik de vraagsteller er even op wijzen in het geval die een groot belang hecht aan zo'n stoel.
De conclusie dat KLM dat express heeft gedaan om een Platinum voorrang te geven, lijkt me niet juist. Ik weet dat er door technische problemen wel eens wat verkeerd gaat in de systemen van KLM. Ik heb me laten vertellen dat er een periode was dat het systeem de stoelen bij sommige boekingen onterecht had geannuleerd en dat ze die fout in het systeem daarna hebben hersteld.

En waarom zouden ze een platinum daar gratis plaats laten nemen om een ander die betaald heeft daar weer weg te halen. Dat is gewoon geld weggooien.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_104681538
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 05:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je samen reist en naast elkaar wil zitten of een leuk uitzicht aan het raam, zou ik zeker wat tijd bijboeken. Reis je alleen, maakt het allemaal niks uit, zolang je niet te laat bent. 8-)
1 uur van tevoren genoeg?
pi_104699276
Ik heb een vraagje over de bagage.
A.s. zomer ga ik voor een jaar naar Zuid-Amerika, omdat ik er een jaar naar toe ga en naar gebieden met koude en warme klimaten ga moet ik dus voor alle weersomstandigheden kleding mee nemen. Verder ga ik ook nog stage lopen en moet ik dus ook nog nette kleding mee nemen (lees: zwarte rok, witte blouse, blazer, pumps, etc.) Nu mag je maar 20 kg bagage meenemen, dit was afgelopen zomer toen ik kleding voor 3 maanden Spanje moest meenemen, wat alleen maar zomer kleding was. Kan je na gaan als ik nu een heel jaar ga, haha.

Nu had ik gehoord dat als je voor langer als 3 maanden naar het buitenland gaat je een zwaardere koffer mee mocht nemen. Ik heb op internet gezocht na informatie hier over, maar kon niets vinden. Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_104699688
Oh en nog een vraagje hoe zit het met de invoerrechten wat betreft eten en drinken. Ik was namelijk van plan om wat typische Nederlandse dingen zoals hagelslag en drop meenemen voor Nederlandse vrienden daar. Mijn oom vertelde mij dat je tegenwoordig geen eten en drinken meer mag meenemen in je koffer. Maar toen ik naar mijn vriend in Barcelona ging heb ik wel gewoon eten uit Nederland in me koffer voor hem mee genomen. Geld dit soms alleen voor vluchten buiten Europa? Klopte het niet wat mijn oom vertelde? Of heb ik gewoon geluk gehad?
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_104707416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:40 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Oh en nog een vraagje hoe zit het met de invoerrechten wat betreft eten en drinken. Ik was namelijk van plan om wat typische Nederlandse dingen zoals hagelslag en drop meenemen voor Nederlandse vrienden daar. Mijn oom vertelde mij dat je tegenwoordig geen eten en drinken meer mag meenemen in je koffer. Maar toen ik naar mijn vriend in Barcelona ging heb ik wel gewoon eten uit Nederland in me koffer voor hem mee genomen. Geld dit soms alleen voor vluchten buiten Europa? Klopte het niet wat mijn oom vertelde? Of heb ik gewoon geluk gehad?
dit ligt aan het land waar je naar toe gaat. Dat land bepaald wat de invoerregels zijn en dus of je wel of geen etenswaren mag meenemen. Er zijn geen 'wereld'regels voor of zo.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_104707425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:35 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Ik heb een vraagje over de bagage.
A.s. zomer ga ik voor een jaar naar Zuid-Amerika, omdat ik er een jaar naar toe ga en naar gebieden met koude en warme klimaten ga moet ik dus voor alle weersomstandigheden kleding mee nemen. Verder ga ik ook nog stage lopen en moet ik dus ook nog nette kleding mee nemen (lees: zwarte rok, witte blouse, blazer, pumps, etc.) Nu mag je maar 20 kg bagage meenemen, dit was afgelopen zomer toen ik kleding voor 3 maanden Spanje moest meenemen, wat alleen maar zomer kleding was. Kan je na gaan als ik nu een heel jaar ga, haha.

Nu had ik gehoord dat als je voor langer als 3 maanden naar het buitenland gaat je een zwaardere koffer mee mocht nemen. Ik heb op internet gezocht na informatie hier over, maar kon niets vinden. Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Ik ben in augustus voor 4 maanden naar Canada vertrokken en ik mocht ook maar 1 koffer mee van 23 kg. Omdat ik daar nooit genoeg aan zou hebben heb ik een extra koffer bij gekocht voor uit mn hoofd 75 euro. Dat was bij KLM. Je kunt dus even kijken of de maatschappij waarmee je vliegt zoiets ook heeft.
pi_104707438
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:23 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast, heel veel heb je ook niet aan de Economy comfort, er is wel wat meer ruimte, maar het blijft toeristenklasse met veel stoelen bij elkaar, en in 31 inch van KLM pas ik met mijn 1,82 ook prima, die 36 inch heb ik niet echt nodig, de stoelen zijn daarnaast ook niet breder.
Je krijgt alleen een iets anders service, de stewardess wil laten merken dat je bijzonder bent en geeft je wat meer aandacht en bijvoorbeeld een extra aangeboden drankje in plaats van service vanaf een tray, dit is het best te observeren van stoel 22abc in een 747, ik lach mij werkelijk waar elke keer dood hoe de stewardessen zo gemaakt vriendelijk doen voor de mensen in stoelrij 21abc....
Als je er dan voor kiest, kies dan voor de dedicated cabine in de 747 voorin, dan zit je tenminste in een speciale economy comfort ruimte.
Niet dat ik er wat op tegen heb dat je meer zou willen betalen voor ruimte, maar dan zou ik persoonlijk toch voor business klasse gaan, want dat is bij KLM toch wel een stuk beter, dat economy comfort vindt ik een aanfluiting.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vlieg (als ik met de KLM ga op lange vluchten) uitsluitend Economy comfort. Kost me een paar euro meer (ongeveer tussen de 60 en 90 euro) maar dat is het me zeker waard. Ben zelf ook 1.82 maar die paar centimeter beenruimte doen het m net. Gewoon het feit dat je je benen wat beter kunt strekken en als je een dik boek meeneemt het niet tegen je knieën aangeklemd zit doet het het voor mij persoonlijk al.
pi_104707439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:40 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Oh en nog een vraagje hoe zit het met de invoerrechten wat betreft eten en drinken. Ik was namelijk van plan om wat typische Nederlandse dingen zoals hagelslag en drop meenemen voor Nederlandse vrienden daar. Mijn oom vertelde mij dat je tegenwoordig geen eten en drinken meer mag meenemen in je koffer. Maar toen ik naar mijn vriend in Barcelona ging heb ik wel gewoon eten uit Nederland in me koffer voor hem mee genomen. Geld dit soms alleen voor vluchten buiten Europa? Klopte het niet wat mijn oom vertelde? Of heb ik gewoon geluk gehad?
Vers producten zoals kaas en vlees mag absoluut niet. Hagelslag, drop, koekjes etc (houdbaar dus) is geen probleem.
pi_104709395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 06:15 schreef larry91 het volgende:

[..]

Vers producten zoals kaas en vlees mag absoluut niet. Hagelslag, drop, koekjes etc (houdbaar dus) is geen probleem.
Ook dat hangt dus van het land af.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104710152
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 06:03 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik ben in augustus voor 4 maanden naar Canada vertrokken en ik mocht ook maar 1 koffer mee van 23 kg. Omdat ik daar nooit genoeg aan zou hebben heb ik een extra koffer bij gekocht voor uit mn hoofd 75 euro. Dat was bij KLM. Je kunt dus even kijken of de maatschappij waarmee je vliegt zoiets ook heeft.
en anders wat spullen die je niet meteen nodig hebt, opsturen via pakketpost naar het adres van bestemming. is vaker goedkoper dan extra bagage meenemen
pi_104717223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ook dat hangt dus van het land af.
De aanvlieg haven is Lima, Peru. Vanaf daar reis ik nog verder naar Bolivia, Chili en Argentinië.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_104717536
Vlieg je daarna nog direct door?

Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_104717759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vlieg je daarna nog direct door?

Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vlieg je daarna nog direct door?

Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
Nee, ik blijf eerst 3 maanden in Peru en vanaf daar reis ik per bus verder. Waarschijnlijk reis ik per vliegtuig terug vanaf Argentinië. Ik noemde de andere landen er bij i.v.m. met het eten. Als je bijv. naar Chili gaat mag je ook geen fruit over de grens meenemen, ook al rij je per auto / bus.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_104722177
Gereekst
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_104723126
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:55 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:

[..]

De aanvlieg haven is Lima, Peru. Vanaf daar reis ik nog verder naar Bolivia, Chili en Argentinië.
Je moet maar even Googlen, maar dan lijkt het een en ander wel te mogen, als het maar in de originele verpakking zit (zodat ze hygeine een beetje kunnen checken).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104736319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:17 schreef electronique het volgende:

[..]

en anders wat spullen die je niet meteen nodig hebt, opsturen via pakketpost naar het adres van bestemming. is vaker goedkoper dan extra bagage meenemen
Daar heb ik ook aangedacht, maar dat is stervensduur.. 90 euro voor een pakje van 2 kg...
pi_104749283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ook dat hangt dus van het land af.
Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!
pi_104750193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 03:52 schreef larry91 het volgende:

[..]

Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.

Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104753320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.

Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
Nouja het ging mij meer om de hagelslag, dropjes, etc. Dat werd mij gevraagd om mee te nemen, haha. Ik was sowieso al niet van plan om vers eten mee te nemen. Lijkt me niet echt zo fris als je het iemand pas 3 maanden later geeft. :p
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
  zondag 27 november 2011 @ 17:40:51 #108
24329 KNAK
ff w88,......
pi_104885332
Iemand ervaring met China Southern Airlines?

Ik vlieg binnenkort Bangkok - Guangzhou - Amsterdam en heb een hele hoop zooi bij me.

20kg check-in bagage lijkt mij een standaard regel, maar cabine bagage?
Ik was van plan een rugzak vol te proppen en daarnaast ook mijn laptoptas mee te nemen. Op de site staat 5kg max wat al een teleurstelling is maar ik wil graag weten wat ze doen als ik dus met een 2e tas (met laptop/documenten) aan kom zetten.

Iemand ervaring?
Mai pben rai~!
pi_104886320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.

Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
Je hoeft geen aanstoot te nemen aan mijn uitroepteken hoor :P Bedoel daar verder niets mee.
Maar het klopt wat je zegt hoor, alleen wil een ieder hier wel even waarschuwen dat in sommige landen verse producten zoals vleeswaren je op een vrij hoge boete kunnen komen te staan. Australië is hier een prima voorbeeld van, China ook (neem nooit, maar dan ook nooit kaas mee naar China). Vriendin van mij had kaas meegenomen toen ze een tijd naar China ging, kwam haar te staan op een boete van 2000 Rmb (¤200). Dus wees voorzichtig.
pi_104886464
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:40 schreef KNAK het volgende:
Iemand ervaring met China Southern Airlines?

Ik vlieg binnenkort Bangkok - Guangzhou - Amsterdam en heb een hele hoop zooi bij me.

20kg check-in bagage lijkt mij een standaard regel, maar cabine bagage?
Ik was van plan een rugzak vol te proppen en daarnaast ook mijn laptoptas mee te nemen. Op de site staat 5kg max wat al een teleurstelling is maar ik wil graag weten wat ze doen als ik dus met een 2e tas (met laptop/documenten) aan kom zetten.

Iemand ervaring?
Dat gewicht doen ze niet moeilijk mee, zolang je maar geen rugzak van het backpackers formaat meeneemt of een enorme hardplastic rolkoffer doen ze echt niet moeilijk. Dat je een tweede set handbagage bij hebt kan een probleem vormen bij China Southern (ze zijn daar nogal strikt). Maar als het tweede relatief kleine tassen zijn (allebei van het formaat laptoptas zien ze het waarschijnlijk door de vingers.

China Southern is verder een prima maatschappij, stukken beter dan met de KLM naar China :r
  zondag 27 november 2011 @ 19:09:52 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_104889280
Na wat klikwerk op die site zag ik dat ze onderscheid maken tussen de gebruikelijke tassen en 'accessoires' bijv. camera / laptop etc. Dat laatste mag er blijkbaar gewoon bij. Desalniettemin ga ik toch maar even het kantoor in Bangkok bellen en het maar vragen. Ik wil het toch graag zeker weten aangezien ik terug ga naar NL na zeer lange tijd en veel wil meenemen

Het zal mijn eerste keer met CS worden. Slechter dan KLM kan denk ik niet. Het is bij elkaar iets van 15 uur vliegen dus hoop op wat comfort ondanks ik Eco zal gaan vliegen.
Mai pben rai~!
pi_104896625
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef KNAK het volgende:
Na wat klikwerk op die site zag ik dat ze onderscheid maken tussen de gebruikelijke tassen en 'accessoires' bijv. camera / laptop etc. Dat laatste mag er blijkbaar gewoon bij. Desalniettemin ga ik toch maar even het kantoor in Bangkok bellen en het maar vragen. Ik wil het toch graag zeker weten aangezien ik terug ga naar NL na zeer lange tijd en veel wil meenemen

Het zal mijn eerste keer met CS worden. Slechter dan KLM kan denk ik niet. Het is bij elkaar iets van 15 uur vliegen dus hoop op wat comfort ondanks ik Eco zal gaan vliegen.
Dat eerste klinkt plausibel.

En veel erger kan het bij de andere (hoog aangeschreven) maatschappijen niet dan bij de KLM tenzij je Continental vliegt (wat ik eerst een goede maatschappij vond!), want dat is echt ruk qua alles :X
  zondag 27 november 2011 @ 22:27:53 #113
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_104901424
Heeft iemand een alternatief voor seatcounter? Die site ligt er al weken uit vanwege 'onderhoud', vermoed dat 'ie helemaal niet meer terugkomt.

Tweede vraag: volgende week vlieg ik naar Nieuw Zeeland, en ik heb voor de eerste 'leg' naar HongKong een stoel bij de nooduitgang aangevraagd vanwege de extra beenruimte. Ik heb het stuk al vaker gevlogen maar nooit op een dergelijke plek. Het is mij niet geheel duidelijk hoe het dan zit met uitklapdienbladen voor eten en schermpjes voor entertainment aangezien je dus geen stoelleuning voor je hebt waar die in verwerkt kunnen zitten?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zondag 27 november 2011 @ 22:38:15 #114
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104902132
In je armsteun waarschijnlijk.
pi_104910253
Je tafelblad zit in de armsteun, en je tv-tje klapt via een ingenieus systeem onder je armsteun weg...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_104911564
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je tafelblad zit in de armsteun, en je tv-tje klapt via een ingenieus systeem onder je armsteun weg...
Je hebt ook nog van die oude stoelen, waar de stewardess je tafelblad voor elke maaltijd erop komt zetten. Daarnaast zijn er nog vluchten zonder entertainment natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 28 november 2011 @ 11:20:26 #117
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_104915308
Volgens de site van de maatschappij heeft iedere passagier individueel entertainment dus dat komt wel goed ;) had alleen nog nooit gezien hoe dat werkt als je geen stoel voor je hebt, thanks :)
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 28 november 2011 @ 19:21:11 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104933726
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:20 schreef lizardtattoo het volgende:
Volgens de site van de maatschappij heeft iedere passagier individueel entertainment dus dat komt wel goed ;) had alleen nog nooit gezien hoe dat werkt als je geen stoel voor je hebt, thanks :)
Die nooduitgangstoelen zijn overigens niet altijd de beste stoelen in huis.

Uiteraard je hebt meer beenruimte, maar, tijdens de start en landing mag je geen handbagage onder of bij je stoel hebben, de stoelen zijn smaller omdat het zogenaamde fixed seats zijn met de tafeltjes en entertainmentschermen in die armleuning, en het is bij de nooduitgangen vaak koud.

Tegenwoordig zit ik er bij voorkeur niet, ik wordt voor gek verklaard toen ik bij KLM mijn nooduitgangstoel wilde wisselen, maar ik zit met mijn 1,81 meter lekkerder in de 31 inch van KLM of 34 inch van Qatar met al mijn spullen die ik nodig heb in het vakje in de stoel voor mij dan bij de nooduitgang.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104936150
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:17 schreef larry91 het volgende:

[..]

Dat eerste klinkt plausibel.

En veel erger kan het bij de andere (hoog aangeschreven) maatschappijen niet dan bij de KLM tenzij je Continental vliegt (wat ik eerst een goede maatschappij vond!), want dat is echt ruk qua alles :X
Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VS :)
pi_104970495
AA denkt op tijd te kunnen blijven vliegen

het hoeft (nog) geen probleem te zijn maar hou het in de gaten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_105175325
Ik heb onlangs enkele vluchten geboekt via de website van continental airlines.
Bij hun Checked bagages fees staat het volgende:

"In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below. Outside dimension of a bag is equal to the width + height + depth of the bag added together. "
http://www.continental.co(...)/CheckedBaggage.aspx

Uit de confirmatiemail die ik heb gekregen staat er bij alle vluchten: 'Operated bij United Airlines'.
Bij hun informatie over de toegelaten bagage is het precies alsof er slechts 1 stuk is toegelaten en er voor het tweede 70 dollar moet worden bijbetaald: http://www.united.com/page/article/0,6867,52482,00.html

Welke bagagevoorwaarden gelden er nu juist of zijn ze alle twee hetzelfde en heb ik het gewoon verkeerd verstaan?

Verder maak ik in Chicago een tussenstop waarna ik nog een binnenlandse vlucht neem (ook met United Airlines). Volgens hun website moet ik dan nog ook nog eens betalen voor mijn bagage, ook al heb ik slechts 1 stuk van 23 kg?
http://www.united.com/page/article/0,6867,52481,00.html
pi_105176532
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
Welke bagagevoorwaarden gelden er nu juist of zijn ze alle twee hetzelfde en heb ik het gewoon verkeerd verstaan?
Welke tegenstrijdigheid is er dan volgens jou? Ik zie in beide berichten exact dezelfde tabel staan voor de kosten van de 2de bag.

quote:
Verder maak ik in Chicago een tussenstop waarna ik nog een binnenlandse vlucht neem (ook met United Airlines). Volgens hun website moet ik dan nog ook nog eens betalen voor mijn bagage, ook al heb ik slechts 1 stuk van 23 kg?l
Nee. Als die aansluitende vlucht op hetzelfde ticket staat als de intercontinentale vlucht, dan gelden de voorwaarden van het ticket dat je hebt gekocht.
pi_105176848
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
"In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below.[...]
De term 'accept' betekent niet dat Continental die twee bagagestukken gratis vervoert. Er wordt alleen uitgedrukt dat ze maximaal 2 stuks van je aannemen, ook al betaal je graag voor 3 stuks of meer. Voor het tweede bagagestuk moet je dus betalen, zoals het laatste deel van de zin al aankondigt. (was dit je verwarring?).
  Eindredactie Games maandag 5 december 2011 @ 07:02:55 #124
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_105197809
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:05 schreef larry91 het volgende:

China Southern is verder een prima maatschappij, stukken beter dan met de KLM naar China :r
China Southern, laat me niet lachen :') Als er echt iets vliegende aids is, is dat het wel.

• Personeel wat amper engels spreekt. An sich niet zo erg, maar als je geen veiligheidsfilmpje hebt en het dus het sprekend voor moet doen, dan is het handig dat je verder komt dan " put on mask"

• Kleine stoelen. Ik ben niet zo groot en heel wat gewend, maar met mijn 1.80 meter raakte mijn knieën de volgende stoel al aan.

• Het entertainment was bar slecht en merendeel in het chinees.

• En omdat het de goedkoopste vlucht tussen Beijing en Amsterdam was, zit het vol met Chinese tokkies. Chinezen zijn voor het merendeel al onbeschoft en ongemanierd, moet je voorstellen wat je dan aantreft.
Het grappigste as dat we meteen werden geïntroduceerd over het toilet gebruik in China. De meeste mensen kennen geen westerse wc, dus ze gaan hurkend met 2 voeten op de rand van de wc bril zitten, het liefst met deur open, want die hebben ze niet op openbare wc's :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 5 december 2011 @ 07:05:25 #125
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_105197815
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:27 schreef lizardtattoo het volgende:
Heeft iemand een alternatief voor seatcounter? Die site ligt er al weken uit vanwege 'onderhoud', vermoed dat 'ie helemaal niet meer terugkomt.

seatguru.com is een uitstekende vervanger :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_105199818
Ik heb nog twee vragen m.b.t. een KLM vlucht komende april:

-Klopt het dat op het ticket van KLM alleen de eerste letter van de roepnaam van de reiziger staat? Zowel mijn man als ik hebben drie voornamen ( :@ ), maar alleen de eerste letter van onze roepnaam staat op het ticket.

-Moet de terugvlucht bij KLM herbevestigd worden op plaats van bestemming? (het gaat om een pakketreis).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 10:20:33 #127
45833 crew  Fogel
pi_105200393
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:57 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik heb nog twee vragen m.b.t. een KLM vlucht komende april:

-Klopt het dat op het ticket van KLM alleen de eerste letter van de roepnaam van de reiziger staat? Zowel mijn man als ik hebben drie voornamen ( :@ ), maar alleen de eerste letter van onze roepnaam staat op het ticket.

-Moet de terugvlucht bij KLM herbevestigd worden op plaats van bestemming? (het gaat om een pakketreis).
Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.
Herbevestigen heb ik de laatste 10 jaar ofzo niet meer gedaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_105212183
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.
Herbevestigen heb ik de laatste 10 jaar ofzo niet meer gedaan.
Thanks Fogel ;)
N.a.v. je reactie heb ik toch maar even geinformeerd bij ons reisburo, die -op hun beurt- contact hebben gezocht met de reisorganisator. Het blijkt dat hun systeem slechts 1 letter kan opgeven en niet een volledige voornaam. Dit is bekend bij KLM en de afspraak is dat hier verder geen probleem over gemaakt wordt. Ik kan weer rustig slapen... ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:58:36 #129
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_105419014
Wat is dat eigenlijk met luchtvaartmaatschappijen? Mijn vriendin gaat voor het maken van een documentaire naar Zuid-Afrika, maar aangezien ze zelf voor budget moet kijken telt elke ¤.

Luchtvaartmaatschappijen lijken een opbod te doen aan gratis sportmateriaal (golftassen, fietsen, surf- en skimateriaal) die mee mag op de vlieger, maar wat extra filmmateriaal en statief lijken een onoverkomelijk probleem. Wanneer je dan bezig bent over een logo op de aftiteling moet dat goedkeuring krijgen van 600 personen (en waarbij de gunstige tarieven al lang uitverkocht zijn).

Ik weet dat het geen makkelijke tijden zijn voor de maatschappijen maar we kopen ons eigen ticket en vragen geen geld. Als je zo genereus bent tov sportmateriaal, is het dan zo moeilijk een oogje dicht te knijpen over filmmateriaal?

:( (Sorry, deze frustratie moest even van me af, en het gaat hierbij over Iberia, Virgin Atlantic en Lufthansa voor alle duidelijkheid)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_105419196
Waarom moet dat logo op de aftiteling als dat toch niet oplevert?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_105420907
Dus je stopt je zooi gewoon in een sporttas en je bent klaar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 11 december 2011 @ 17:41:15 #132
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_105460211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarom moet dat logo op de aftiteling als dat toch niet oplevert?
Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.

Anyway, een statief in een golftas, daar kunnen ze inderdaad niks op zeggen. :)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_105460989
Ik zit erover na te denken om in de zomer voor een maand vakantie te gaan houden in China. Nu kun je vrij goedkoop vliegen met Aeroflot naar Beijing. Zit alleen wel een tussenstop bij via Sjeremetjevo. Hier heb ik weleens verhalen over gelezen dat het overstappen hier erg lastig en moeilijk is. En dat jezelfs een visum zou nodig hebben (?) Iemand weleens op deze luchthaven overgestapt?
pi_105465911
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 17:41 schreef Masanga het volgende:

[..]

Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.

Anyway, een statief in een golftas, daar kunnen ze inderdaad niks op zeggen. :)
Haal gewoon ergens voor 2 tientjes een snowboard tas. Kan veel in en zou een goed formaat moeten hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105470610
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:59 schreef Kielse het volgende:

[..]

Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VS :)
Ik vind persoonlijk Continetal echt een schijt maatschappij. Krappe beenruimtes, slecht eten aan boord, langzame (vaak lelijke :P) stewardessen, rot vliegtijden, lange overstaptijden en matige bagage-handling. Het kan allemaal zoveel beter, ik heb alleen met Onur air nog slechter gevlogen (dat ik ooit daarvoor ben gevallen :') ).
Ik verwacht namelijk op intercontinentale vluchten wel wat meer service en gemak dan op Europese vluchten. Veel Airlines kunnen daaraan voldoen maar Continental is een van de weinige die mij absoluut niet kan bekoren, enige voordeel is dat de tickets wat goedkoper zijn (misschien daardoor wel de slechtere service on board).

Maar goed, misschien vind jij het wel een prima maatschappij. Dit is puur mijn mening.
pi_105559547
Zojuist een vlucht met EasyJet geboekt naar Barcelona. Alleen heb ik een foutje gemaakt. Toen ik de ID-kaart van een van m'n reisgenoten pakte stond daar zijn voornamen op met twee pijltjes, die refereren naar twee namen die nog achterop de kaart staan. Die pijltjes heb ik niet gezien dus heb ik van de vier voornamen (katholiek, I know) er maar twee ingevuld. Op al z'n bankpassen staan ook maar twee namen dus daarom dacht ik er ook niet helemaal bij na.

Ik wilde het wijzigen via mijn EasyJet, maar wat blijkt... dat kost 84 euro in totaal. Is het verplicht dat die twee laatste namen er ook bij moeten staan op het ticket dus dat ik die MOET wijzigen? En waarom in godsnaam 84 euro? Alvast bedankt!
pi_105559742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:36 schreef RangeRover het volgende:
Zojuist een vlucht met EasyJet geboekt naar Barcelona. Alleen heb ik een foutje gemaakt. Toen ik de ID-kaart van een van m'n reisgenoten pakte stond daar zijn voornamen op met twee pijltjes, die refereren naar twee namen die nog achterop de kaart staan. Die pijltjes heb ik niet gezien dus heb ik van de vier voornamen (katholiek, I know) er maar twee ingevuld. Op al z'n bankpassen staan ook maar twee namen dus daarom dacht ik er ook niet helemaal bij na.

Ik wilde het wijzigen via mijn EasyJet, maar wat blijkt... dat kost 84 euro in totaal. Is het verplicht dat die twee laatste namen er ook bij moeten staan op het ticket dus dat ik die MOET wijzigen? En waarom in godsnaam 84 euro? Alvast bedankt!
Boeit geen donder, je hebt voldoende aan 1 voornaam. Die anderen had je allemaal achterwege kunnen laten, maar eentje toevoegen kan geen kwaad. Ik reis 50-100 vluchtjes per jaar met enkel mijn 1e naam.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105583465
Voor de zekerheid EasyJet aan de telefoon gehad en het maakt inderdaad niks uit. Thanks!
pi_106026691
Ik ben op zoek naar een vlucht naar Bali. Nou valt het me op dat Singapore Airlines een stuk goedkoper is dan Cathay Pacific, Malaysian Airlines of KLM. Mis ik iets? Addertje onder het gras?
pi_106026937
Geen addertje, gewoon een mooie aanbieding. De volgende keer kan het net zo goed andersom zijn. Kijk nog evn voor de zekerheid of er niet een mega lange overstap in Singapore aan vastzit, anders zou ik zeggen ....gaan !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_106027116
Singapore Airlines zou zeker mijn voorkeur hebben. Hoeveel is de ticket?
pi_106027158
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 10:31 schreef lezzer het volgende:
Ik ben op zoek naar een vlucht naar Bali. Nou valt het me op dat Singapore Airlines een stuk goedkoper is dan Cathay Pacific, Malaysian Airlines of KLM. Mis ik iets? Addertje onder het gras?
Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.

De maatschappij is perfect voor de rest
pi_106028116
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.
De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?
pi_106030950
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:59 schreef jaco het volgende:

[..]

De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?
Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 25 december 2011 @ 16:19:22 #145
64792 Mryc
play me one more song
pi_106033336
Hoeveel kost het p.p. om met KLM obv Economy Comfort van JFK naar AMS te vliegen?
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 16:40:01 #146
45833 crew  Fogel
pi_106033689
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 16:19 schreef Mryc het volgende:
Hoeveel kost het p.p. om met KLM obv Economy Comfort van JFK naar AMS te vliegen?
Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?

Als je een Delta ticket koopt en met KLM codeshare vliegt kan je kostenloos in eco comfort gaan zitten (was in ieder geval in juli nog zo).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 25 december 2011 @ 17:11:11 #147
64792 Mryc
play me one more song
pi_106034152
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 16:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?

Als je een Delta ticket koopt en met KLM codeshare vliegt kan je kostenloos in eco comfort gaan zitten (was in ieder geval in juli nog zo).
40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)
pi_106034215
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Singapore Airlines zou zeker mijn voorkeur hebben. Hoeveel is de ticket?
1500, met z'n tweeën. En een overstaptijd van twee uur, dus dat is heel prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door lezzer op 25-12-2011 22:41:29 ]
pi_106034225
-dubbel-
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 17:15:58 #150
45833 crew  Fogel
pi_106034229
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 17:11 schreef Mryc het volgende:

[..]

40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)
Je zal de eerste niet zijn ;)
Ik heb wel korting omdat ik ff gold card heb, maar ik weet niet hoeveel die korting is.

90 dagen voor de vlucht kan je via manage my booking de stoel reserveren en dan zie je ook meteen wat het kost.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Eindredactie Games zondag 25 december 2011 @ 20:12:10 #151
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_106036784
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 14:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.
singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken. :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 25 december 2011 @ 20:47:34 #152
64792 Mryc
play me one more song
pi_106037554
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 17:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je zal de eerste niet zijn ;)
Ik heb wel korting omdat ik ff gold card heb, maar ik weet niet hoeveel die korting is.

90 dagen voor de vlucht kan je via manage my booking de stoel reserveren en dan zie je ook meteen wat het kost.
over een paar dagen (dan is het < 90 dagen) kan ik kijken hoeveel het precies kost, thanks! Had ook zitten googlen, maar kwam alleen maar minimum- en maximumbedragen tegen voor economy comfort
pi_106038044
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 20:12 schreef donald_dick het volgende:

[..]

singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken. :)
Todat een vlucht vol raakt, dan gaan de prijzen echt oplopen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 26 december 2011 @ 13:46:03 #154
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_106055932
Oh foute topic net, ik zie dat die vraag beter hier past:
Weet iemand hoeveel bagage je mee mag nemen als je Aer Lingus vliegt met de optie 'low' ?
geen.
pi_106135369
Even een vraagje. Vlieg voor de eerste keer met BA naar Japan, met overstap op Heathrow(ook 1ste x). Ik kan kiezen tussen 4,5 uur tussen de twee vluchten of 1,5 uur. Wat is hier de beste keuze?
  woensdag 28 december 2011 @ 19:45:47 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106136301
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:21 schreef zeedrager het volgende:
Even een vraagje. Vlieg voor de eerste keer met BA naar Japan, met overstap op Heathrow(ook 1ste x). Ik kan kiezen tussen 4,5 uur tussen de twee vluchten of 1,5 uur. Wat is hier de beste keuze?
De beste keuze hangt ervan af of je echt op een bepaalde tijd in Japan moet zijn. Een overstaptijd op Heathrow met BA, waar je in terminal 5 aankomt kan gemakkelijk binnen 1,5 uur.
Wel zal bij enige vertraging met de BA vlucht vanaf Amsterdam je in stress schieten. Nu heeft BA wel een vervoersplicht, maar dat betekent alleen dat ze je op een andere vlucht plaatsen, maar het is niet gezegd dat dit de eerstvolgende vlucht is of een vlucht van een andere maatschappij op dezelfde dag, met een beetje pech moet je overnachten (op kosten van BA in een hotel).
Als de aankomst niet heel erg belangrijk is kan je prima de overstaptijd van 1,5 uur overwegen, als je wat meer gebonden bent aan tijd is 4,5 uur wel aan te raden, dan kan alles relaxt, en kan je wat vertraging oplopen zonder dat je in de stress schiet.

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 28-12-2011 20:02:22 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106136449
Kies dan liever voor de 4,5 uur. Bedankt voor de info!
pi_106138507
Op T5 is 1.5 uur echt meer dan voldoende. Die 4.5 uur overstap lijkt me echt hel, zou ik niet snel aan beginnen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Eindredactie Games woensdag 28 december 2011 @ 20:52:15 #159
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_106139331
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Op T5 is 1.5 uur echt meer dan voldoende. Die 4.5 uur overstap lijkt me echt hel, zou ik niet snel aan beginnen.
als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klos :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_106168580
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:46 schreef Isis20 het volgende:
Oh foute topic net, ik zie dat die vraag beter hier past:
Weet iemand hoeveel bagage je mee mag nemen als je Aer Lingus vliegt met de optie 'low' ?
¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  donderdag 29 december 2011 @ 16:15:38 #161
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_106169430
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:55 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)
Ik bedoelde eigenlijk handbagage...
Gaat dat hetzelfde als bij Ryan Air (10 kilo, en bepaalde afmetingen van de tas/koffer?)
geen.
pi_106169726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:15 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk handbagage...
Gaat dat hetzelfde als bij Ryan Air (10 kilo, en bepaalde afmetingen van de tas/koffer?)
Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden af :)


http://www.aerlingus.com/(...)formation/#d.en.1215
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  donderdag 29 december 2011 @ 17:07:57 #163
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_106171651
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:22 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden af :)

[ afbeelding ]
http://www.aerlingus.com/(...)formation/#d.en.1215
Ah dank dank :)
geen.
pi_106175880
Nog een vraagje over koffer formaten :) , op de site van KLM staat (letterlijk) dat de omvang van de koffer max. 158cm mag zijn, tussen haakjes staat er 62 inch achter. Klopt dit laatste wel? Als ze 62 centimeter bedoelen, lijkt het me ook niet te kloppen, want dan kom je niet eens boven een omvang van 150cm uit.

Ik heb een American Tourister 74 spinner gekocht, met een totale omvang van 157cm, valt dus net(jes) binnen de max. Ook de online winkel heeft me vooraf geinformeerd dat deze koffer is toegestaan volgens KLM regels. Een klein stemmetje blijft echter maar knagen, hoe ik nu die 62 inch moet intepreteren? :?
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_106176214
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
Nog een vraagje over koffer formaten :) , op de site van KLM staat (letterlijk) dat de omvang van de koffer max. 158cm mag zijn, tussen haakjes staat er 62 inch achter. Klopt dit laatste wel? Als ze 62 centimeter bedoelen, lijkt het me ook niet te kloppen, want dan kom je niet eens boven een omvang van 150cm uit.

Ik heb een American Tourister 74 spinner gekocht, met een totale omvang van 157cm, valt dus net(jes) binnen de max. Ook de online winkel heeft me vooraf geinformeerd dat deze koffer is toegestaan volgens KLM regels. Een klein stemmetje blijft echter maar knagen, hoe ik nu die 62 inch moet intepreteren? :?
Ik geloof niet dat ik je snap :? 62 inch is toch 158 cm? Dan klopt dat toch gewoon?
pi_106177614
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Miless het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik je snap :? 62 inch is toch 158 cm? Dan klopt dat toch gewoon?
Dat schoot me dus net te binnen, ik wilde mijn post al editten :P , heel erg stom van mij! :|W :@
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_106178037
quote:
4s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef donald_dick het volgende:

[..]

als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klos :P
Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106193812
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.
Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.

Ik zou BA vragen of er na mijn vlucht die dag nog een of meer vluchten naar Japan gaan waarmee BA een interlining overeenkomst heeft en die dus backup optie zijn bij vertraging.

4,5 uur op Heathrow lijkt me inderdaad een hel.
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:09:06 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106214745
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 04:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.

Ik zou BA vragen of er na mijn vlucht die dag nog een of meer vluchten naar Japan gaan waarmee BA een interlining overeenkomst heeft en die dus backup optie zijn bij vertraging.

4,5 uur op Heathrow lijkt me inderdaad een hel.
Back-up of niet, dat betekent niet dat jij degene zal zijn die op dat andere vliegtuig mee zal gaan, BA heeft een vervoersplicht, maar niet de verplichting jouw op de eerstvolgende vlucht te zetten. De vaste klanten en klanten met duurdere tickets zullen voor gaan. Een dergelijke toezegging is een wassen neus.

4,5 uur op een luchthaven in het algemeen is lang, wel hoef je natuurlijk niet via de transit balie te gaan, je kan ook even 'landside' gaan zodat de wachttijd niet perse op het vliegveld hoeft te worden doorgebracht.
Daarnaast, Heathrow is ook weer geen Eindhoven, je kan je tijd opzich wel doorkomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106320859
Hoeveel maanden van tevoren kan ik een ticket boeken?
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 18:49:18 #171
45833 crew  Fogel
pi_106321236
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:41 schreef bierjoost het volgende:
Hoeveel maanden van tevoren kan ik een ticket boeken?
Meestal 11. Hou er wel rekening mee dat de tijden waarschijnlijk nog veranderen en dat (vooral bij de wat verdere bestemmingen) je vlucht ook een dag verplaatst kan worden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_106323113
Poeh t wordt me zo wel moeilijk gemaakt haha.

Ik wil vanavond boeken. Denk dat er idd geen vertraging komt, maar de volgende vlucht van BA naar Tokyo is pas 8 uur de volgende ochtend. Kies dan toch liever voor de 4,5 uur denk ik en voor de zekerheid die het met zich meebrengt. Bedankt in ieder geval voor de feedback.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:06:42 #173
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106353392
Ik vlieg volgende week van Schiphol via Dubai en Riyadh naar Ha'il.

Eerste twee vluchten met Emirates, 3e vlucht met Saudi-Arabian Airlines.

Riyadh Airport schijnt nogal chaotisch te zijn, ook qua controle. Ik heb hier 2u50m overstaptijd. Ik heb 2 losse tickets, één voor beide Emirates vluchten en één voor de SAA vlucht.

Klopt het dat ik helemaal naar buiten moet, dus door de controle (visum) heen, koffers halen etc. en vervolgens weer naar binnen, controle (visum), koffers afgeven etc.? :{

Is het mogelijk om Emirates te vragen mijn koffer door te labelen tot aan Ha'il?
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 14:13:44 #174
45833 crew  Fogel
pi_106353714
Vragen kan altijd, maar waarschijnlijk gewoon dikke pecht omdat je losse tickets hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:20:54 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106354017
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:13 schreef Fogel het volgende:
Vragen kan altijd, maar waarschijnlijk gewoon dikke pecht omdat je losse tickets hebt.
Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.
Dit kost nu echter wel zo'n 300 euro. Zou het dan opeens wel mogelijk zijn? Ik heb gehoord dat je sowieso de koffers moet halen en weer moet inchecken omdat deze maatschappijen geen samenwerkingsverband hebben, en omdat je van de internationale terminal (1) naar de domestic terminal (3) moet.
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 14:28:04 #176
45833 crew  Fogel
pi_106354341
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.
Dit kost nu echter wel zo'n 300 euro. Zou het dan opeens wel mogelijk zijn? Ik heb gehoord dat je sowieso de koffers moet halen en weer moet inchecken omdat deze maatschappijen geen samenwerkingsverband hebben, en omdat je van de internationale terminal (1) naar de domestic terminal (3) moet.
Het punt met losse tickets is dat je zelf de verantwoording hebt om ervoor te zorgen dat alles verloopt, ook bij eventuele vertraging. Als je het als één boeking hebt, is alles de verantwoording van de maatschappij (of de alliantie).
Dat je je koffer zelf moet ophalen doet daar geen afbreuk aan. Als er ergens vertraging optreed zullen ze bij een doorlopend ticket een alternatief aan moeten bieden.

Of stel dat een van je koffers niet meekomt op de eerste vlucht... met een los ticket stuurt de luchtvaartmaatschappij de koffer dan niet naar je uiteindelijke bestemming (of ze moeten extreem coulant zijn), maar bij een doorlopend ticket moeten ze dat wel.

Kijk anders ook even in je reisverzerzekeringsvoorwaarden, soms zijn problemen met losse tickets ook gedekt (indien er ruim voldoende tijd voor het overstappen in acht genomen is), misschien kan je je de 300¤ uitsparen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_106357219
Bel Saudi Arabian even :) 020 3161576 Hebben in Amsterdam alleen een kantoortje voor cargo operaties in principe, maar wellicht dat zij ook de situatie in Riyad wel kunnen uitleggen (en weten wellicht of ze een interline overeenkomst hebben met Emirates om de bagage door te sturen).
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:32:49 #178
342418 VKV
Plausibel
pi_106393162
Binnenkort gaan we met het gezin zo'n 15 dagen op reis en we vertrekken vanaf Schiphol. We willen daar (in de buurt) graag de auto parkeren. Wat is de beste plek om dit te doen?
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:49:12 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106396189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:27 schreef Thetallguy het volgende:
Bel Saudi Arabian even :) 020 3161576 Hebben in Amsterdam alleen een kantoortje voor cargo operaties in principe, maar wellicht dat zij ook de situatie in Riyad wel kunnen uitleggen (en weten wellicht of ze een interline overeenkomst hebben met Emirates om de bagage door te sturen).
Heb via onze agent inderdaad contact opgenomen met Saudi Airlines.
Zij zeggen dat je max. 2 uur nodig hebt voor een tranfer.
Emirates zegt 1,5 uur.

Ik heb 2u50m de tijd, maar dan mag er niks tegen zitten :{

Ik heb zo'n vermoeden dat het krap wordt allemaal...
pi_106408661
De controle in Marokko :') :') :')

Ik moest mijn toilettas openen omdat ze iets gezien hadden bij de scan.
Die vent gooit mijn hele tas leeg op de tafel en gaat vervolgens in mijn spullen snuffelen.

De tandpasta en andere vloeistoffen zoals antibacteriële zeep pakt hij niet af, een nagelschaartje pikt hij wel in :') :')

Vervolgens komen wij aan bij de visum controle, staat daar een vrouw met zo'n hakken:

Oftewel: een moordwapen.

Terwijl ze mijn schattige schaartje hebben afgepakt :X
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:04:13 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106410136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:32 schreef VKV het volgende:
Binnenkort gaan we met het gezin zo'n 15 dagen op reis en we vertrekken vanaf Schiphol. We willen daar (in de buurt) graag de auto parkeren. Wat is de beste plek om dit te doen?
De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.
http://www.schiphol.nl/Re(...)pholSmartParking.htm

Opzich vallen deze kosten mee, goedkoper is het uiteraard door het gezin eerst af te zetten op Schiphol, en daarna de auto in een omliggende plaats, bijvoorbeeld in een woonwijk in Amstelveen, Uithoorn, Hoofddorp te parkeren en dan met de bus alsnog naar Schiphol, maar of dat nu zo verstandig is, zeker in Hoofddorp doen ze er alles aan om langparkeerders tegen te gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106410394
Wat wij graag doen is een arrangement bij VdValk Schiphol boeken. Een overnachting+31 dagen gratis parkeren... goedkoper dan langparkeren op Schiphol, en gratis shuttlebus van en naar Schiphol.

edit: hoewel dat met een gezin misschien wel helemaal niet goedkoper is. Wij komen van best ver, en dan is het wel zo relaxt als je 's ochtends vliegt.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:49:38 #183
342418 VKV
Plausibel
pi_106418346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.
http://www.schiphol.nl/Re(...)pholSmartParking.htm

Opzich vallen deze kosten mee, goedkoper is het uiteraard door het gezin eerst af te zetten op Schiphol, en daarna de auto in een omliggende plaats, bijvoorbeeld in een woonwijk in Amstelveen, Uithoorn, Hoofddorp te parkeren en dan met de bus alsnog naar Schiphol, maar of dat nu zo verstandig is, zeker in Hoofddorp doen ze er alles aan om langparkeerders tegen te gaan.
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:09 schreef lezzer het volgende:
Wat wij graag doen is een arrangement bij VdValk Schiphol boeken. Een overnachting+31 dagen gratis parkeren... goedkoper dan langparkeren op Schiphol, en gratis shuttlebus van en naar Schiphol.

edit: hoewel dat met een gezin misschien wel helemaal niet goedkoper is. Wij komen van best ver, en dan is het wel zo relaxt als je 's ochtends vliegt.
Nee dat is helaas niet goedkoper en we wonen op ongeveer drie kwartier rijden van Schiphol dus een overnachting is niet echt nodig. ;)
pi_106419622
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:

[..]

Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?

Als je met Ideal betaalt krijg je een inrijcode.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:19:19 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106419627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:

[..]

Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?

[..]

U kunt met uw bankpasje via I-deal of met een creditcard betalen. Aldus dezelfde site bij faq. Nu boek ik uitsluitend met een credit card, maar er staat dat de bankpas ook geaccepteerd wordt.
Tevens staat er dat als de credit card bijvoorbeeld wijzigt en je hebt dit niet aangepast je met de intercom contact kan zoeken zodat handmatig de reservering wordt gecontroleerd en je middels alternatieve kaarten in en uit kan rijden.

Al is het weer enige tijd geleden dat ik gebruik heb moeten maken van de parkeerplaats, tegenwoordig wonen mijn ouders 10 minuten van Schiphol, en staat de auto standaard daar geparkeerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:39:41 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106420578
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
pi_106442210
Heb een aantal vragen over een retourvlucht van Amsterdam naar Alghero met overstap die ik zag bij Cheaptickets (zie schema).
Er staat dat de vluchten van Milaan en Alghero en van Alghero naar Rome uitgevoerd worden door maatschappij AirOne (in opdracht van Alitalia). Weet iemand hoe het zit met bagage daar?

-Kortom kan ik gewoon 20km bagage meenemen zonder ter plekke bij AirOne te hoeven bij te betalen en zonder dat Cheaptickets me dus naait (AirOne is namelijk officieel een lowcost-carrier en KLM/Alitalia niet)?

- Hoe zit het met overstappen? Wordt de bagage gewoon doorgesluist of moeten we die eerst afhalen bij de douane? We wisselen tenslotte van vliegmaatschappij.

Thanks!!

Heenvlucht KL 1619 KLM-Royal Dutch Airlines
Vertrek di 10 jul 08:20 Amsterdam (AMS)
Aankomst di 10 jul 10:00 Milaan,Linate (LIN)
Vliegtijd 01:40
Klasse Economy / G
Vliegtuig 73H

Wachttijd 03:00
Heenvlucht AZ 7154 Alitalia
Bijzonderheden Deze vlucht wordt verzorgd door Air One (AP 5416)
Vertrek di 10 jul 13:00 Milaan,Linate (LIN)
Aankomst di 10 jul 14:05 Alghero (AHO)
Vliegtijd 01:05
Klasse Economy / R
Vliegtuig Airbus Industrie A319 2 jet engines 150 seats
Totale reisduur 05:45
Totaal mijlen 0

Terugvlucht AZ 7567 Alitalia
Bijzonderheden Deze vlucht wordt verzorgd door Air One (AP 5405)
Vertrek do 19 jul 11:05 Alghero (AHO)
Aankomst do 19 jul 12:05 Rome,Fiumicino Apt (FCO)
Vliegtijd 01:00
Klasse Economy / R
Vliegtuig BOEING MD80 Series 2 jet engines 128 seats

Wachttijd 02:55
Terugvlucht KL 3404 KLM-Royal Dutch Airlines
Bijzonderheden Deze vlucht wordt verzorgd door Alitalia (AZ 132)
Vertrek do 19 jul 15:00 Rome,Fiumicino Apt (FCO)
Aankomst do 19 jul 17:35 Amsterdam (AMS)
Vliegtijd 02:35
Klasse Economy / G
Vliegtuig AIRBUS INDUSTRIE A320 Series 2 jet engines 143 seats
Totale reisduur 06:30
Totaal mijlen 0
pi_106443174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:08 schreef NelisVL het volgende:
Heb een aantal vragen over een retourvlucht van Amsterdam naar Alghero met overstap die ik zag bij Cheaptickets (zie schema).
Er staat dat de vluchten van Milaan en Alghero en van Alghero naar Rome uitgevoerd worden door maatschappij AirOne (in opdracht van Alitalia). Weet iemand hoe het zit met bagage daar?

-Kortom kan ik gewoon 20km bagage meenemen zonder ter plekke bij AirOne te hoeven bij te betalen en zonder dat Cheaptickets me dus naait (AirOne is namelijk officieel een lowcost-carrier en KLM/Alitalia niet)?

- Hoe zit het met overstappen? Wordt de bagage gewoon doorgesluist of moeten we die eerst afhalen bij de douane? We wisselen tenslotte van vliegmaatschappij.

Thanks!!

- Ligt eraan of Cheaptickets de tickets in 1x bij Alitalia inboekt (vermoed van wel omdat je alles op 1 ticket boekt)

quote:
ALLOWANCE FOR AIR ONE FLIGHTS SOLD BY ALITALIA
Adults and children (2-11 years):For tickets issued starting October 17, 2011, for travel beginning November 1, 2011, tickets booked in Y/B/M are allowed 2 pieces with a maximum weight not exceeding 20 Kgs. Tickets issued in W/L/H/K/V/T/N/S/Q/X/R are allowed 1 piece with a maximum weight not exceeding 20 Kgs.
- Bagage gaat in 1x door omdat AirOne zoals gezegd onderdeel van Alitalia is :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_106444659
Bedankt voor je snelle antwoord Thetallguy.

De terugvlucht hoef ik me dan geen zorgen te maken om bagage aangezien dat beiden Alitalia/AirOne is, de bagage zou dan automatisch doorgesluisd moeten worden.

Echter op de heenvlucht ga ik dus van KLM naar AirOne. Hoop dat het dan ook in orde is aangezien Alitalia en KLM codeshare hebben en AirOne dus onderdeel is van Alitalia. Dit valt op de luchthaven zelf te checken denk ik...? Niet dat ik straks zonder bagage zit... ;-)

Wat ik me bovendien afvraag is de prijs en reliabiliteit van Cheaptickets (heb hier nog nooit geboekt)... ze bieden dit alles aan voor maar 141 euro, en als ik exact hetzelfde wil boeken op de site van Alitalia dan kost het me zo'n 190 euro. Toch maar bij Cheaptickets doen dan? Een heel ander alternatief is nog om voor +- 200 euro incl. bagage met Ryanair rechtstreeks te vliegen naar Alghero. Misschien toch beter dat doen?
pi_106445771
Overstap tussen KLM/Alitalia/airone maakt niet uit, is allemaal dezelfde groep.

Is de 141 de totale prijs? Bij Cheaptickets ed worden er ook altijd nog 'dossierkosten' of andere administratiekosten gerekend.

Ryanair is wel een stuk sneller, dan ben je er in 2 ipv 7 uur :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_106447867
Ik heb bij cheaptickes bij een terugreis 'Wachttijd 10:50 Overnachten' staan. Moet ik zelf een overnachting regelen of hoe werkt dat??
pi_106448370
ja
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_106451123
Oke dank je wel
pi_106451533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:22 schreef Thetallguy het volgende:
Is de 141 de totale prijs? Bij Cheaptickets ed worden er ook altijd nog 'dossierkosten' of andere administratiekosten gerekend.

Ryanair is wel een stuk sneller, dan ben je er in 2 ipv 7 uur :)
Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.

Zit nu wel sterk te denken om toch met Ryanair te gaan voor 200 euro en direct bij hen te boeken. Geen overstap en gewoon directe vlucht. Dan weten we in elk geval zeker dat we er komen. En niet afhankelijk van Cheaptickets.
Wel wat nadelen: stuk minder comfortabel vliegen, 15 kilo bagage ipv 20 en dus 50 euro duurder...
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:00:38 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106453178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:31 schreef NelisVL het volgende:

[..]

Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.

Zit nu wel sterk te denken om toch met Ryanair te gaan voor 200 euro en direct bij hen te boeken. Geen overstap en gewoon directe vlucht. Dan weten we in elk geval zeker dat we er komen. En niet afhankelijk van Cheaptickets.
Wel wat nadelen: stuk minder comfortabel vliegen, 15 kilo bagage ipv 20 en dus 50 euro duurder...
Je kan natuurlijk ook gewoon de vlucht bij D-reizen boeken, daar komen geen dossierkosten bij, en kom je uit op Totaalprijs per reiziger: ¤ 139,07

Daar kan je voor dezelfde prijs ook meer tijden kiezen, zodat je bijvoorbeeld ook wat later op de dag weg kunt.
Kiezen voor een Ryanair is onzin als je voor deze prijs met KLM kan vliegen.

Zeker niet bij cheaptickets boeken, want naast de dossierkosten komen er ook nog customer service tax kosten bij.
Prijs volwassene 1x ¤ 14,00 + ¤ 127,07 tax = ¤ 141,07
Dossierkosten ¤ 20,00
Customer Service Pakket zonder vliegticketgarantie ¤ 7,50

Totale prijs (1 volwassene) ¤ 168,57

Belachelijk eigenlijk dat zo'n boekingssite per ticket 30 euro extra verzonnen kosten bedenkt. Kijk, dossierkosten a 10 euro daar kan ik nog wel inkomen, maar de rest is gewoon pure misleiding van de consument.

[ Bericht 5% gewijzigd door ozzietukker op 05-01-2012 20:06:28 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106453518
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Kiezen voor een Ryanair is onzin als je voor deze prijs met KLM kan vliegen.

Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijd :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:11:20 #197
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106453759
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:06 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijd :)
Mwah, opzich wel, maar 4,5 uur totaaltijd inclusief de overstap, drankje, bagage, en goedkoper is ook niet zo'n ramp, en voor een totaalprijs met 15 kg bagage en credit card kosten kom je dan uit op 238,39 EUR per persoon met Ryanair, 100 euro per persoon meer dan met KLM/ALITALIA.
De kans dat ik 100 euro per persoon meer ga betalen voor een Ryanairvlucht in plaats van een vlucht met KLM/ALITALIA is nihil. Voor 100 euro kan je tijdens de overstap voldoende versnaperingen kopen om de tijd door te komen.

Daarnaast is de Ryanair vlucht eigenlijk nog duurder, omdat er nog maar 3 zitplaatsen voor een goedkoop tarief op de heenweg beschikbaar zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106454075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Met dollars iig wel. Je betaalt alleen meer omdat restaurants een nogal onvoordelige wisselkoers er op na houden.
pi_106457148
Ik had een vakantie geboekt met een directe heen en directe terugvlucht + accomodatie naar de VS. Nou heb ik een mailtje gekregen dat mijn terugvlucht terug naar Nederland niet doorgaat en er werd een alternatief in de vorm van een indirecte vlucht aangeboden die ik heb geaccepteerd. Aangezien ik voor het eerst indirect ga vliegen, heb ik toch wel vraagtekens..

terugvlucht:
vlucht van A (vakantiebestemming) naar C (aankomst in C 20:30)
vlucht van C naar Nederland (vertrek vanuit C 21:20)
er zit (op papier) 50 minuten tussen

WTF moet ik precies doen als ik in C aankom? langs de douane? bagage oppikken? opnieuw inchecken? is 50 minuten niet te kort? bovendien aankomst 20:30 met al dat taxien van het vliegtuig duurt het waarschijnlijk veel langer voordat ik aankom? wat als eerste vlucht vertraagd aankomt?

:@
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:40:45 #200
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106459005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:07 schreef EL_Presidente het volgende:
Ik had een vakantie geboekt met een directe heen en directe terugvlucht + accomodatie naar de VS. Nou heb ik een mailtje gekregen dat mijn terugvlucht terug naar Nederland niet doorgaat en er werd een alternatief in de vorm van een indirecte vlucht aangeboden die ik heb geaccepteerd. Aangezien ik voor het eerst indirect ga vliegen, heb ik toch wel vraagtekens..

terugvlucht:
vlucht van A (vakantiebestemming) naar C (aankomst in C 20:30)
vlucht van C naar Nederland (vertrek vanuit C 21:20)
er zit (op papier) 50 minuten tussen

WTF moet ik precies doen als ik in C aankom? langs de douane? bagage oppikken? opnieuw inchecken? is 50 minuten niet te kort? bovendien aankomst 20:30 met al dat taxien van het vliegtuig duurt het waarschijnlijk veel langer voordat ik aankom? wat als eerste vlucht vertraagd aankomt?

:@
Je zult wel duidelijk moeten maken tussen welke bestemmingen je vliegt, want per vliegveld is het verschillend of een connectie haalbaar is of niet.
In de regel wacht een internationaal vliegtuig niet zonder meer op een domestic vliegtuig en wordt je overboekt, al kan met wat meer overstappers in de lokale aankomende vlucht de luchtvaartmaatschappij een toestel wel laten wachten, gebeurd mij regelmatig in Amsterdam op de bestemmingen naar Azië.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:32:05 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106461524
Ik vlieg business class van Riyadh via Dubai naar Amsterdam met Emirates met een 777-300ER. Wat zijn de extra's die ik krijg tov. de Economy class? buiten een 'gratis' overnachting in een 5* hotel in Dubai, omdat de overstap iets van 8 uur duurt

Eerste keer dat ik serieus business class vlieg. Parijs - Eindhoven/Amsterdam (weet niet meer) met KLM in een Fokker 50/70 tel ik niet mee :P

edit: Direct nog een vraag: In Riyadh is er een lounge voor First class. Op andere plaatsen is er een lounge voor first class en business class. En soms enkel voor business class. Hoe werkt dit? Wat is er 'hoger'? Want je zou toch zeggen dat je met één van de twee overal wel binnen zou mogen?

[ Bericht 15% gewijzigd door leolinedance op 05-01-2012 22:47:58 ]
pi_106462371
First klas is "hoger" daar mag je niet in (mogelijk wel als er alleen een first class lounge is, maar dat kan ik me niet voorstellen)

je mag inchecken aan de BC balie
Je mag als eerste boarden
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_106462428
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je zult wel duidelijk moeten maken tussen welke bestemmingen je vliegt, want per vliegveld is het verschillend of een connectie haalbaar is of niet.
In de regel wacht een internationaal vliegtuig niet zonder meer op een domestic vliegtuig en wordt je overboekt, al kan met wat meer overstappers in de lokale aankomende vlucht de luchtvaartmaatschappij een toestel wel laten wachten, gebeurd mij regelmatig in Amsterdam op de bestemmingen naar Azië.
overboeking hoeveel ben ik dan kwijt... :@ hele ticketprijs?
pi_106462516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:50 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

overboeking hoeveel ben ik dan kwijt... :@ hele ticketprijs?
als je van tevoren wijzigen bedoelt? hangt van de prijs van je ticket af, hoe duurder het ticket hoe duurder flexibiliteit/ hoe lager de kosten van de wijziging.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_106462666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

als je van tevoren wijzigen bedoelt? hangt van de prijs van je ticket af, hoe duurder het ticket hoe duurder flexibiliteit/ hoe lager de kosten van de wijziging.
van te voren? nee, als ik mijn aansluiting mis.. :{
zie vorige posts.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:56:39 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106462714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:50 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

overboeking hoeveel ben ik dan kwijt... :@ hele ticketprijs?
Nee, als door een vertraging jij de vlucht niet kan halen dan zal de luchtvaartmaatschappij je moeten overboeken (of eigenlijk omboeken) naar een andere vlucht.
Nu is het wel zo dat gezien het tijdstip dit omboeken een vlucht de volgende dag zal zijn omdat er weinig nog later richting Amsterdam vertrekt.

In principe krijg je dan ook een hotelovernachting en vergoeding van maaltijden. Wel vreemd overigens dat Ebookers dit als enige alternatief aanbiedt, ze kunnen best wel een ruimere connectietijd aanbieden, 50 minuten is haalbaar, maar het houdt niet over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106462815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nee, als door een vertraging jij de vlucht niet kan halen dan zal de luchtvaartmaatschappij je moeten overboeken (of eigenlijk omboeken) naar een andere vlucht.
Nu is het wel zo dat gezien het tijdstip dit omboeken een vlucht de volgende dag zal zijn omdat er weinig nog later richting Amsterdam vertrekt.

In principe krijg je dan ook een hotelovernachting en vergoeding van maaltijden. Wel vreemd overigens dat Ebookers dit als enige alternatief aanbiedt, ze kunnen best wel een ruimere connectietijd aanbieden, 50 minuten is haalbaar, maar het houdt niet over.
wie biedt die hotelovernachting en vergoeding van maaltijden? ebookers of de luchtvaartmaatschappij?
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:09:44 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106463346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
First klas is "hoger" daar mag je niet in (mogelijk wel als er alleen een first class lounge is, maar dat kan ik me niet voorstellen)

je mag inchecken aan de BC balie
Je mag als eerste boarden
Ja ok, dat weet ik wel. Maar tijdens de vlucht? Buiten comfortabele stoelen en veel ruimte.
Krijg je ander eten dan in de economy class bijvoorbeeld? Niet dat dat bij Emirates slecht is, integendeel!
pi_106464306
Ja, uitgebreider en meer keus in drank
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_106474744
En qua lounges zul je altijd wel ergens toegang tot hebben, maar stel je er niet teveel van voor. Er zijn maar weinig lounges die echt de moeite waard zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106503706
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Ja, bij de 'taxfree' winkels was dat wel mogelijk, maar weet niet of dat bij eten en drinken ook kon. Maar makkelijkste is betalen met een creditcard, dat kan sowieso en pinnen wellicht ook wel.
pi_106518760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
First klas is "hoger" daar mag je niet in (mogelijk wel als er alleen een first class lounge is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspx
(Wellicht is dit een kleine luchthaven ?)

Als je per se eens een lounge wil bezoeken, dan zou je de Emirates business class lounge in Dubai kunnen bezoeken, maar dat gaat dan af van je 8 uur stop-over in het hotel.
pi_106518940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:58 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

wie biedt die hotelovernachting en vergoeding van maaltijden? ebookers of de luchtvaartmaatschappij?
De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.

Staat er niemand, check dan eerst op het bord of bij de gate of je aansluitende vlucht inderdaad al weg is. (Misschien heeft die ook vertraging.)

Heb je die echt gemist, dan ga je naar de transfer desk. Hier leg je uit wat er is gebeurd en krijg je een boarding pass voor je vervolgreis en eventueel vouchers voor maaltijd/overnachting.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:26:42 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106522159
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 10:51 schreef jaco het volgende:

[..]

Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspx
(Wellicht is dit een kleine luchthaven ?)

Als je per se eens een lounge wil bezoeken, dan zou je de Emirates business class lounge in Dubai kunnen bezoeken, maar dat gaat dan af van je 8 uur stop-over in het hotel.
Precies. Dus ik ga wel naar dat hotel. Kreeg een email dat ik een voucher op moet halen bij de Emirates balie op Schiphol :)

Ben wel eens in de BC lounge van KLM geweest. Geen idee meer waar dat was..Parijs ofzo? Wel mooi en relaxed, maar je bent er ook zo uitgekeken...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:30:25 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106522259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
En qua lounges zul je altijd wel ergens toegang tot hebben, maar stel je er niet teveel van voor. Er zijn maar weinig lounges die echt de moeite waard zijn.
Het vliegveld van Riyadh is één grote ongeorganiseerde chaos. Dus het is al snel de moeite waard volgens mij ;) Dit heb ik me laten vertellen door ervaren reizigers op dit vliegveld.

Kreeg al de tip om bij de paspoortcontrole in de GCC (oliebuurlandjes van SA) rij te gaan staan, schijnt wel geaccepteerd te worden. Dan ben je ipv. in 1,5 uur in een kwartier klaar. Verder áltijd een godsdienst invullen, atheïst wordt niet geaccepteerd. En áltijd een hotel invullen, ook al overnacht je bij een bedrijf ofzo. Dan maar een willekeurige die je op internet gevonden hebt :')
pi_106570169
Vraagje, wij vliegen met KLM van A'dam rechtstreeks naar Delhi. We moeten vanuit Antwerpen de trein nemen. En nu vraag ik mij 2 dingen af.
1. Moet je al je bagage meenemen naar Antwerpen of gaat dat inchecken gewoon in A'dam?
2. Ik verwacht dat je op je retourvlucht in A'dam uit mag stappen en dan naar huis kunt gaan, of zit er nog een controle op dat je toch weer in Antwerpen moet eindigen?
  zondag 8 januari 2012 @ 18:58:33 #217
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_106570201
Terugweg kan je gewoon vanuit Schiphol naar huis. Bagage hoeft dacht ik ook niet allemaal mee.
pi_106572308
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:01 schreef jaco het volgende:

[..]

De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.

Staat er niemand, check dan eerst op het bord of bij de gate of je aansluitende vlucht inderdaad al weg is. (Misschien heeft die ook vertraging.)

Heb je die echt gemist, dan ga je naar de transfer desk. Hier leg je uit wat er is gebeurd en krijg je een boarding pass voor je vervolgreis en eventueel vouchers voor maaltijd/overnachting.
thanks.. ;)
pi_106575269
Zie dat Lufthansa weer mooie deals heeft maar dan moet er weer snel beslist worden.
Weten jullie of bepaalde maatschappijen altijd no met mooie aanbiendingen komen rond dezelfde tijd?
pi_106587287
Iemand ervaring om via WIZZ ID geld op te laden en zo je tickets van wizzair te boeken? Ik kwam er eigenlijk pas onlangs achter, dat dit mogelijk was en aangezien je hierdoor toch minimaal 8 euro per retourticket kunt uitbesparen, lijkt me dit wel een handige optie.

Alleen jammer dat je (nog) niet online kunt opladen en hiervoor eerst naar hun (betalend) klantendienst moet bellen.
Nu vroeg ik me af, wordt dit snel afgehandeld? of laten ze je daar extra lang wachten? Hoe zit het trouwens met de volgende bepaling: stel je zet 100 euro over op je account, vervolgens boek je tickets, maar blijkt dat je 110 euro moet betalen dan moet je dit verschil via je creditcard bijbetalen staat op hun site, maar rekenen ze hier dan nog die extra visa kaart kosten aan? of moet je gewoon het verschil met je visa kaart betalen?
pi_106595293
Hallo,

Wij vliegen in september 2012 van Dusseldorff naar A'dam, en dan 3 uur en een kwartier later stappen we over om naar Calgary te vliegen.

De tickets zijn via KLM.de gekocht. Beide vliegtuigen (Dusseldorff en A'dam) zijn van KLM, maar hebben uiteraard andere vluchtnummers.

Mijn vraag; hoe gaat het met onze koffers in A'dam? Moeten we die zelf ophalen en die dan opnieuw laten labelen en onszelf opnieuw laten inchecken? Of kunnen wij meteen door naar de gate om naar Calgary te vliegen??

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
pi_106595368
Als je het al 1 ticket gekocht hebt, wordt je bagage in Dusseldorf gewoon al gelabelled voor Calgary. Dus qua koffers hoef je niks te doen, die haal je gewoon in Calgary pas op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106595391
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:20 schreef josb83 het volgende:
Hallo,

Wij vliegen in september 2012 van Dusseldorff naar A'dam, en dan 3 uur en een kwartier later stappen we over om naar Calgary te vliegen.

De tickets zijn via KLM.de gekocht. Beide vliegtuigen (Dusseldorff en A'dam) zijn van KLM, maar hebben uiteraard andere vluchtnummers.

Mijn vraag; hoe gaat het met onze koffers in A'dam? Moeten we die zelf ophalen en die dan opnieuw laten labelen en onszelf opnieuw laten inchecken? Of kunnen wij meteen door naar de gate om naar Calgary te vliegen??

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Dusseldorff > Calgary geboekt?
Of
Dusseldorff > A'dam, > Calgary geboekt? Lees 1 of 2 tickets.
Bij 1 ticket gaat het vanzelf.
pi_106596021
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:24 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dusseldorff > Calgary geboekt?
Of
Dusseldorff > A'dam, > Calgary geboekt? Lees 1 of 2 tickets.
Bij 1 ticket gaat het vanzelf.
Het betreft inderdaad 1 ticket, Dusseldorff --> Calgary. Verheten te vermelden.

Bedankt voor jullie reactie!
pi_106598996
Vraagje, mogelijk wil ik later dit jaar naar Vietnam. Nu probeerde ik via Cathay Pacific ook een paar dagen in Hong Kong te blijven, maar het lukt me niet om er langer te blijven dan 12 uur. Ik kan enkel maar 2 dagen achter elkaar selecteren, in plaats van bijvoorbeeld 3. Vanaf 5 dagen krijg ik dan wel weer voor elkaar. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106599445
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106600029
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:43 schreef Bajskorv het volgende:
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106600381
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:03 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_106600516
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
Ik ben flexibel, maar het probleem zit als volgt.

Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106602952
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:19 schreef Steven184 het volgende:
Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?

Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
pi_106604506
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?

Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106610053
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
pi_106612086
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
Op de site is inmiddels gelukt om te vinden wat ik zocht. Thanks voor de hulp (allen).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106617017
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
pi_106617232
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:58 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld ;) Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_106617382
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld ;) Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk :) Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
  maandag 9 januari 2012 @ 21:58:44 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106620656
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:03 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk :) Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
4, 5 dagen van te voren is ook nog behoorlijk lastminute.

1 tot 3 maanden voor vertrek zijn de tickets het best geprijsd, Rynair doet wel eens aanbiedingen welke geldig zijn voor ongeveer 14 dagen voor vertrek tot 60 dagen voor vertrek als de boekingen achter gebleven zijn bij verwachting.

De enige tickets waar je nog kans maakt op last minute tickets zijn van reisorganisaties met chartervluchten naar toeristenbestemmingen, dan kan je kort voor vertrek wellicht een goede prijs scoren, maar dan moet je niet erg kieskeurig zijn.

Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 22:20:28 #238
45833 crew  Fogel
pi_106621894
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_106631676
iemand ervaring met het traject Antwerpen - Amsterdam met KLM, de prijzen zijn zeer voordelig op de site.

Je moet iig heenreis vanuit Antwerpen maken, maar kan je ook gewoon de terugreis bij Amsterdam de trein niet nemen?

Of

Haal de trein tickets op met de auto en rij weer terug naar Amsterdam.

Probleem namelijk is dat ik in Amsterdam woon, maar omdat het zoveel scheelt om vanuit Antwerpen te gaan, wil ik best ff heen en weer naar Antwerpen toe :)
pi_106631719
Check dit topic even, het wordt letterlijk elke 7 dagen besproken ofzo _O-

In het kort: Nee, op de terugweg hoef je niet langs Antwerpen. Op de heenweg zie ik niet in waarom je met de auto zou gaan als je voo 25 euro sneller met de trein bent en dan direct op de "juiste" manier richting Schiphol kan. Maar goed, je kunt het proberen en als je netjes het ticket op haalt is de kans klein dat het mis gaat, je wordt immers tegenwoordig niet vaak meer gecontroleerd en gestempeld in de trein.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:49:06 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106653806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:50 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met het traject Antwerpen - Amsterdam met KLM, de prijzen zijn zeer voordelig op de site.

Je moet iig heenreis vanuit Antwerpen maken, maar kan je ook gewoon de terugreis bij Amsterdam de trein niet nemen?

Of

Haal de trein tickets op met de auto en rij weer terug naar Amsterdam.

Probleem namelijk is dat ik in Amsterdam woon, maar omdat het zoveel scheelt om vanuit Antwerpen te gaan, wil ik best ff heen en weer naar Antwerpen toe :)
Ik gebruik regelmatig deze optie. Je moet inderdaad de tickets in Antwerpen ophalen, dat kan tegenwoordig uitsluitend op de dag van vertrek. Wel lastig, werkgerelateerd moet ik regelmatig in de buurt van het station in Antwerpen zijn, maar de vriendelijke man (ik heb altijd dezelfde medewerker), krijgt het niet voor elkaar om de tickets eerder te printen. (Op de dag van vertrek ook al 2 van de 4x niet, maar dan is ie druk doende met stempels dat ik toch echt geweest ben en print hij een vervangend treinticket, leuk voor de rij achter je, maar ja dat ligt aan het systeem van de KLM).
Als je een ticket boekt met de normale internationale trein kan je in theorie ook gewoon met de auto terug, ik ben slechts 1 van de 4 keer daadwerkelijk gecontroleerd. Met de Thalys is het wat lastiger, daar heb je gereserveerde zitplaatsen en een werkend controlesysteem.

Ik heb 2 van de 4 keer netjes mijn treinticket opgehaald, de laatste 2 keren was het vliegtuig te vroeg, NS medewerkster op Schiphol niet aanwezig, dus ben ik gewoon naar huis gegaan.
(Indien je heen en terug met de Thalys reist krijg je op Antwerpen alle tickets, als dat niet het geval is dan moet je de terugreis op Schiphol afhalen).
Ik heb in geen van de gevallen de trein terug genomen, en gezien je de bagage reeds hebt en het proces van de KLM niet verstoord mag dat geen problemen opleveren. (De KLM begrijpt dit natuurlijk zelf ook wel, ze kunnen niet aantonen dat je moedwillig de trein niet hebt genomen, bij het eventueel 'actief' vervolgen van de 'grijsvliegers' kan je simpelweg verweren dat je te ziek bent om de reis te kunnen vervolgen, KLM medewerkers zijn geen dokter dus je hoeft dat niet te melden.)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:55:00 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106654129
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.
250 Euro voor een vervangend vliegticket binnen Europa is niet een prijs wordt bedoeld met low cost last minute tarieven.
Opzich is 250 euro niet heel veel voor een last minute, maar dit is ook alleen als er geen bijzondere omstandigheden zijn, bij vertrek vanaf Praag met het failliet van Sky Europa stond er opeens een rij voor de KLM balie, die prompt de tarieven verhoogde naar 800 euro voor een vliegticket naar huis. Of als een vlucht vervalt en er nog een andere maatschappij dezelfde route vliegt zullen de prijzen direct omhoog schieten.

Maar lonen naar een airport te gaan om voor een prikkie te kunnen vliegen met reguliere lijndienstmaatschappijen (low cost of full service) zit er niet in. Wel kan het dan lonen om te kijken wat een reguliere full service maatschappij voor het ticket vraagt, want daar zit dan niet veel verschil meer tussen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106667873
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?

Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?

En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
pi_106669751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?

Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?

En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Omdat (bijna?) elke Emirates vlucht via Dubai gaat, stappen hier dagelijks zoveel mensen over dat dit echt wel duidelijk is geregeld. Waarschijnlijk als je uit je gate komt kan je zo doorlopen naar het normale gedeelte achter de paspoortcontrole. Vanaf daar gewoon het vluchtnummer van je doorvlucht opzoeken op de borden. Lijkt mij het meest logisch tenminste!

==========================================

Ik had zelf nog een vraag, ik heb juist een ticket geboekt bij de KLM voor een paar daagjes Engeland. Verder niks bijzonders, maar ik zag dit in de ticketvoorwaarden staan:
quote:
Ticketvoorwaarden
Heenvlucht : Amsterdam - Londen
Wijzigen • Wijzigingen zijn niet toegestaan.
Annuleren • Annuleren is niet toegestaan
No-show • Een no-show is niet toegestaan.
Minimumverblijfsduur • Er is een minimumverblijf van 3 dag(en) van toepassing. Uw verblijf dient ook een zondag te bevatten.
Maximumverblijfsduur • Er is een maximumverblijf van 1 maand(en) van toepassing
Reisklasse • U reist in klasse G met tariefbasis G9PR2NL.
Frequent flyer • Flying Blue-deelnemers sparen 187 Miles
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee? :?
pi_106670759
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 01:36 schreef wil-bert het volgende:
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee? :?
Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.

Waarom maken die 3 dagen en die zondag het ticket zoveel goedkoper? Met die twee voorwaarden is het ticket niet meer interessant voor de meeste zakenreizigers. Een manager heeft meestal een of twee besprekingen en vliegt dezelfde dag terug. Op zondag wil hij thuis zijn. De KLM kan hem dus een veel duurder ticket verkopen waarbij jouw 2 voorwaarden wegvallen.

De reden is dus slimme marketing.
pi_106683715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 04:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.

Waarom maken die 3 dagen en die zondag het ticket zoveel goedkoper? Met die twee voorwaarden is het ticket niet meer interessant voor de meeste zakenreizigers. Een manager heeft meestal een of twee besprekingen en vliegt dezelfde dag terug. Op zondag wil hij thuis zijn. De KLM kan hem dus een veel duurder ticket verkopen waarbij jouw 2 voorwaarden wegvallen.

De reden is dus slimme marketing.
Hm oke, dat ze zo ver gaan.. Alleen het rare is dat ik geen zondag blijf, maar goed ik heb al betaald en zie het wel. Vond het alleen zo raar, want dit zag ik pas op de definitieve boeking en niet in de boekingsprocedure
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:54:47 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106694955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?

Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?

En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Op Dubai (of een ander vliegveld in het Midden Oosten zoals Doha), wordt je bij aankomst naar de arrival hal gebracht waar je kan kiezen voor immigratie als je eindbestemming Dubai is, dan volgt te paspoortcontrole, of naar transit, in jouw geval dus, waar direct de veiligheidscontrole plaatsvindt. (Je flesje water die je dan op de luchthaven hebt gekocht mag je daar weer inleveren, al moet ik zeggen dat zeker op Doha de veiligheidscontrole een wassen neus is waar ik betwijfel of de scanners uberhaubt wel aanstaan, op Dubai kan het wel erg druk zijn).

In principe krijg je bij vertrek direct de tickets van alle vluchten, na de transit is het dan een kwestie van kijken vanaf welke gate de volgende vlucht gaat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106734822
beste FOK!kers,

Ik ben van plan eind maart een mooie reis te gaan maken met hierin ook een maand China, hiervoor heb ik een visum nodig.
Volgende problemen:

1. ik heb geen hotelboekingen omdat ik daar aan de hand van lonelyplanet wil kijken waar van Beijing naar Sjanghai wil trekken zonder dat ik nog een vastliggend plan heb. Is deze beschrijving voldoende samen met de in en uitvlucht tickets?

2. Iemand ervaring met online de visa aan laten vragen?

3. Moet een visum persoonlijk aangevraagd, afgehaald worden?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106735071
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:16 schreef Boterbartje het volgende:
beste FOK!kers,

Ik ben van plan eind maart een mooie reis te gaan maken met hierin ook een maand China, hiervoor heb ik een visum nodig.
Volgende problemen:

1. ik heb geen hotelboekingen omdat ik daar aan de hand van lonelyplanet wil kijken waar van Beijing naar Sjanghai wil trekken zonder dat ik nog een vastliggend plan heb. Is deze beschrijving voldoende samen met de in en uitvlucht tickets?

2. Iemand ervaring met online de visa aan laten vragen?

3. Moet een visum persoonlijk aangevraagd, afgehaald worden?
Dat kan je dus wel iets beter vragen in:
China #4 Avonturen in de trein

Want dit topic gaat over vliegen/tickets/bagage/etc
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:33:26 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106735735
Waarom stopt Air Asia X met vliegen binnen Europa?

De vlucht in 2008 die ik gemaakt heb voor 260 pond retour vanaf Stansted naar Kuala Lumpur was geweldig!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106735755
ach grutjes ik dacht dat als ik china binnen wou komen bij de customs dit ook wel bij het vliegen zou passen. Wat een grote fout was dat zeg, heeft ook niets met vliegen te maken sorry!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106737574
quote:
13s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
Waarom stopt Air Asia X met vliegen binnen Europa?

De vlucht in 2008 die ik gemaakt heb voor 260 pond retour vanaf Stansted naar Kuala Lumpur was geweldig!
Daarom dus :P

Op het moment dat de verschillen met een 'normale' carrier kleiner worden stapt men sneller daar op over. Deze is ook wel interssant daarin: http://www.businesstravel(...)for-air-asia-x-passe
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_106742113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik gebruik regelmatig deze optie. Je moet inderdaad de tickets in Antwerpen ophalen, dat kan tegenwoordig uitsluitend op de dag van vertrek. Wel lastig, werkgerelateerd moet ik regelmatig in de buurt van het station in Antwerpen zijn, maar de vriendelijke man (ik heb altijd dezelfde medewerker), krijgt het niet voor elkaar om de tickets eerder te printen. (Op de dag van vertrek ook al 2 van de 4x niet, maar dan is ie druk doende met stempels dat ik toch echt geweest ben en print hij een vervangend treinticket, leuk voor de rij achter je, maar ja dat ligt aan het systeem van de KLM).
Als je een ticket boekt met de normale internationale trein kan je in theorie ook gewoon met de auto terug, ik ben slechts 1 van de 4 keer daadwerkelijk gecontroleerd. Met de Thalys is het wat lastiger, daar heb je gereserveerde zitplaatsen en een werkend controlesysteem.

Ik heb 2 van de 4 keer netjes mijn treinticket opgehaald, de laatste 2 keren was het vliegtuig te vroeg, NS medewerkster op Schiphol niet aanwezig, dus ben ik gewoon naar huis gegaan.
(Indien je heen en terug met de Thalys reist krijg je op Antwerpen alle tickets, als dat niet het geval is dan moet je de terugreis op Schiphol afhalen).
Ik heb in geen van de gevallen de trein terug genomen, en gezien je de bagage reeds hebt en het proces van de KLM niet verstoord mag dat geen problemen opleveren. (De KLM begrijpt dit natuurlijk zelf ook wel, ze kunnen niet aantonen dat je moedwillig de trein niet hebt genomen, bij het eventueel 'actief' vervolgen van de 'grijsvliegers' kan je simpelweg verweren dat je te ziek bent om de reis te kunnen vervolgen, KLM medewerkers zijn geen dokter dus je hoeft dat niet te melden.)
Ok dat is goed om te weten. Ik wist wel dat je iig je ticket daar op de dag zelf op moest halen.
3 jaar geleden ook een keer gedaan. En toen ik in Antwerpen stond reden de treinen niet... Dus alsnog uiteindelijk met veel moeite mn ticket gekregen van die meneer en ben ik in A'dam afgezet.
Ik vind het niet erg om de trein te pakken vanuit Antwerpen. Scheelt een hoop gereis.
Ik ga er vanuit dat de koffers pas in A'dam ingecheckt worden? want dan kunnen de koffers mooi vanuit Utrecht naar A'dam gereden worden en ga ik naar Antwerpen met wat mensen. De auto is te klein om alles anders goed te kunnen vervoeren. 4 mensen 5 koffers 2 kleine auto's wordt anders wel heel krap... :-)
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:19:38 #254
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106745099
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:25 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Ok dat is goed om te weten. Ik wist wel dat je iig je ticket daar op de dag zelf op moest halen.
3 jaar geleden ook een keer gedaan. En toen ik in Antwerpen stond reden de treinen niet... Dus alsnog uiteindelijk met veel moeite mn ticket gekregen van die meneer en ben ik in A'dam afgezet.
Ik vind het niet erg om de trein te pakken vanuit Antwerpen. Scheelt een hoop gereis.
Ik ga er vanuit dat de koffers pas in A'dam ingecheckt worden? want dan kunnen de koffers mooi vanuit Utrecht naar A'dam gereden worden en ga ik naar Antwerpen met wat mensen. De auto is te klein om alles anders goed te kunnen vervoeren. 4 mensen 5 koffers 2 kleine auto's wordt anders wel heel krap... :-)
Je kan de koffers gewoon inchecken op Amsterdam, zodra je de treintickets hebt ontvangen kan je prima de self service check in balies gebruiken op Schiphol.
Als je de Benelux trein hebt kan je daarnaast elke trein die dag nemen, je bent niet gebonden aan de trein zoals deze is geboekt op het ticket.

Ik ben wel elke keer ter plaatse geweest met de personen die de reis gingen maken, echter er werd niet om identificatie gevraagd, en ik kreeg de tickets zo mee, maar garantie heb je niet, dus je zult om zeker van de zaak te zijn allemaal aanwezig moeten zijn in Antwerpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106746546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan de koffers gewoon inchecken op Amsterdam, zodra je de treintickets hebt ontvangen kan je prima de self service check in balies gebruiken op Schiphol.
Als je de Benelux trein hebt kan je daarnaast elke trein die dag nemen, je bent niet gebonden aan de trein zoals deze is geboekt op het ticket.

Ik ben wel elke keer ter plaatse geweest met de personen die de reis gingen maken, echter er werd niet om identificatie gevraagd, en ik kreeg de tickets zo mee, maar garantie heb je niet, dus je zult om zeker van de zaak te zijn allemaal aanwezig moeten zijn in Antwerpen.
Dat is ook ons plan alle 4 gewoon met de trein! 1 persoon (die niet meereist) brengt ons naar Antwerpen de ander persoon brengt de koffers naar Schiphol.

thnx voor de info. Het scheelt iig flink wat geld om het via deze constructie te doen.
Vorige keer naar Amerika gevlogen en toen scheelde het 250 euro.
Nu vlieg ik naar India en scheelt het ook iets van 200e pp.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 04:33:09 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106794223
Ik had een tijdje terug enkele vragen over de business class van Emirates. Ik ben nu op de terugweg vanaf Riyadh (dit wordt vanuit de lounge op Dubai getypt) dus ik kan er al wel meer over vertellen.

De stoelen in de 777-300ER zijn echt geniaal. Alles automatisch met ondersteuning voor de benen. Ook oneindige ( ;) ) beenruimte en een uitgebreide touchscreen afstandsbediening. Ik zag dat er ook een massagestand op de stoelen zit, die heb ik nog niet uitgetest.

Omdat mijn volgende vlucht pas om 8:20 vertrekt kreeg ik een hotel aangeboden. Een 5 sterren hotel! Dit is het hotel: http://www.tripadvisor.co(...)ien_Dubai-Dubai.html Toen ik gisterennacht rond 0:30 aankwam op Dubai me gemeld bij de Emirates taxi balie waarna ik direct naar het hotel werd gebracht. Echt super gastvrij, alles werd zo'n beetje voor me gedaan. Wektijd afgesproken en toen een biertje gaan drinken bij live muziek.

In de morgen werd ik netjes gewekt om 5:45. Ontbijt begint al om 5:30 dus kon ik nog mooi meepakken. Taxi stond klaar om 6:20 dus direct naar het vliegveld en 5 minuten later stond ik in de terminal. Fantastisch geregeld dus ^O^

Andere pluspunten:

- Écht lekker eten :9
- Mega beeldscherm met véél films etc. Betere koptelefoons ook. En dikkere dekens.
- Glazen glazen :P
- Kleinigheidje: jas werd aangenomen en weggehangen.
- Lounge is mooi, lekkere koffie. Hier kun je ook ontbijten en zelfs nu al champagne krijgen. Al is het voor mij nog wat te vroeg (7:30). Er zijn er natuurlijk wel bij die al aan de drank zitten :{ WIfi aanwezig, stopcontacten en comfortabele stoelen.

Minder:

- Het zgn. "fast track immigration" op Dubai airport had voor mij geen voordelen. Lange rijen en ook wel zeker half uur in de rij gestaan.

- Geen alcohol op vlucht Riyadh - Dubai. Niet toegestaan door Saudi overheid dus eigenlijk kan Emirates er niks aan doen. Maar toch jammer.

To do:
- Massagestand checken op volgende vlucht.

Tot nu toe dus een super ervaring _O_ Helaas mag ik van mijn baas normaalgesproken niet business class vliegen, maar deze keer heeft de klant betaald ;)
pi_106794643
De eerste keer BC op een langere vluchten is altijd een ervaring, leuk om te lezen. Het blijft daarna trouwens ook altijd relaxed, maar ik verbaas me erover hoe snel je verwend raakt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106794898
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 04:33 schreef leolinedance het volgende:
Ik had een tijdje terug enkele vragen over de business class van Emirates. Ik ben nu op de terugweg vanaf Riyadh (dit wordt vanuit de lounge op Dubai getypt) dus ik kan er al wel meer over vertellen.
Leuk om nog iets te lezen over de uiteindelijke ervaring. Maar hoe zat het nou met de First Class lounge in Riyadh ? Mocht je daar uiteindelijk naar binnen?
pi_106796137
Weet iemand hoe dat zit als je van de VS naar Nederland vliegt via Parijs? Wat moet ik doen als ik uitstap in Parijs? Bagage van de band halen? Inchecken, uitchecken? Douane? Direct naar de volgende gate? :@
pi_106796475
Als het bij 1 maatschappij/ op1 ticket geboekt is wordt het doorgelabeled naar Amsterdam, je gaat loopt gelijk richting de gate die op de borden staat. Als je douane onderweg tegenkomt (je komt de Schengen zone in) laat je je paspoort zien.

heb je 2 tickets bij 2 verschillende maatschappijen dan moet je je bagage ophalen en weer inchecken
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_106798308
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als het bij 1 maatschappij/ op1 ticket geboekt is wordt het doorgelabeled naar Amsterdam, je gaat loopt gelijk richting de gate die op de borden staat. Als je douane onderweg tegenkomt (je komt de Schengen zone in) laat je je paspoort zien.

heb je 2 tickets bij 2 verschillende maatschappijen dan moet je je bagage ophalen en weer inchecken
hoe zit het als je eerst vliegt met Air France en daarna met KLM.. is dat 1 maatschappij??
pi_106799700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als het bij 1 maatschappij/ op1 ticket geboekt is wordt het doorgelabeled naar Amsterdam, je gaat loopt gelijk richting de gate die op de borden staat. Als je douane onderweg tegenkomt (je komt de Schengen zone in) laat je je paspoort zien.

heb je 2 tickets bij 2 verschillende maatschappijen dan moet je je bagage ophalen en weer inchecken
dat is altijd een verrassing, het ligt er aan of de maatschappijen op de luchthaven samenwerken, op de plaats waar de bagage wordt over geladen. Vaak kan het wel, zelfs als je met maatschappijen van verschillende allianties vliegt.
Het beste altijd twee keer vragen als je in checkt op je eerste vlucht, of het door kan gaan naar je eindbestemming, dan nog een keer extra vragen of je wel-of-niet je bagage moet ophalen. Want soms weet de balie medewerker het zelfs echt niet, omdat het een redelijk weinig voorkomend verzoek ik. Dus dan wordt al snel de supervisor er bij gehaald. :)
pi_106800239
Zit er trouwens nog veel verschil tussen New York Newark of John F Kennedy? Op de terugvlucht zat er een toeslag van ¤60 op bij JFK, heen had ik wel graag voor JFK gekozen maar m'n oom zei dat Newark makkelijker is dus toen maar voor beide vluchten Newark gekozen..

Voor m'n gevoel had ik graag een keer willen landen op JFK, toch de bekendste van de twee :D
pi_106800495
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:51 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

hoe zit het als je eerst vliegt met Air France en daarna met KLM.. is dat 1 maatschappij??
ok moeilijke vraag, ik geef het toe, maar ik gok gezien de naam van het bedrijf dat het wel eens hetzelfde kan zijn. Maar misschien is er hier iemand die dat kan bevestigen _O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:18:50 #265
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106800699
JFK is nog groter dan Newark en ik heb slechtere ervaringen met JFK hoewel ze heel veel verschillende terminals hebben dus dat kan verschillen. Kwa afstand tot Manhattan verschillen ze niet zoveel volgens mij.

Als ik kon kiezen voor connecting flights zou ik Newark kiezen.
reset
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:13:58 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106808091
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 09:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Leuk om nog iets te lezen over de uiteindelijke ervaring. Maar hoe zat het nou met de First Class lounge in Riyadh ? Mocht je daar uiteindelijk naar binnen?
Ik had daar wel naar binnen gemogen inderdaad, stond duidelijk aangegeven. Komt dus niet overeen met wat er op de website van Emirates staat. Maar ivm. een redelijke chaos op deze luchthaven wat betreft beveiliging enzo is het er niet van gekomen.

Dubai - Amsterdam in BC was echt een geweldige ervaring. Weer ontbijt, zeer uitgebreide lunch (met lekker vlees!), paar glazen champagne en wijnen etc. De behandeling door de stewards/stewardessen is echt veel beter en klantgerichter dan in de Economy. Je komt niks te kort, ze vragen al of je nog iets wilt voordat je er al aan gedacht hebt...
Stoel zit fantastisch, heb nog een uurtje geslapen in de slaapstand (helemaal plat). Massagefunctie met haast oneindige instelmogelijkheden is een leuke extra.

Ik ben nog nooit zo fit geweest na een lange reis ^O^

Wel nog één klein nadeel: De films zijn niet anders als in Economy. Dat houdt dus in vooral oude of slechte B films.

offtopic: Je gaat niet voor de lol naar Saudi-Arabië...wat een raar land.
pi_106808491
Leuk om te lezen, en inderdaad, met BC is je reis een stuk minder vermoeiend. Zeker met veel tijdzones, dan kan je onderweg al werken aan je jetlag.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106834659
Met welke munt kun je eigen betalen op Shangi Airport (Singapore)?
Moet ik Singapore Dollars regelen om een kop koffie te kunnen kopen tijdens de overstap?
pi_106834748
Pak gewoon je credit card...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106834908
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:01 schreef Bajskorv het volgende:
Pak gewoon je credit card...
Ja, dat kan ook ja.
Maar stel dat dat niet kan :)
pi_106835016
Geen idee, ik reis 100 dagen paar jaar met CC en doe zo alles. Als het niet kan, zie ik dan wel op ik met iets anders kan betalen of gewoon geen koffie drink...

Maar goed, volgens mij accepteren ze de grote valuta wel, dus euro of dollar zou wel moeten lukken. Credit card zal makkelijker en goedkoper zijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106836664
Zojuist met Ryanair een retourvlucht naar Madrid gekocht, voor 2 personen totaal ¤205,- zonder bagage.
Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen dus ben best wel benieuwd of het vliegen anders is met zo'n goedkope maatschappij.
  zondag 15 januari 2012 @ 16:59:26 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106836672
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:59 schreef lezzer het volgende:
Met welke munt kun je eigen betalen op Shangi Airport (Singapore)?
Moet ik Singapore Dollars regelen om een kop koffie te kunnen kopen tijdens de overstap?
Je hoeft niets te regelen van tevoren, ook in Singapore betaal je geen commissie over het omwisselen en je kan dus prima 5 a 10 euro ter plekke contant wisselen bij één van de vele wisselkantoortjes.

Je kunt op veel plekken ook gewoon direct met eurobankbiljetten betalen, echter het wisselgeld krijg je daar in Singapore dollars terug, daarnaast is de wisselkoers welke de winkels of foodoutlets rekenen een stuk slechter dan de wisselkoers die je krijgt bij een wisselbalie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:00:40 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106836719
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:59 schreef Kikkeren het volgende:
Zojuist met Ryanair een retourvlucht naar Madrid gekocht, voor 2 personen totaal ¤205,- zonder bagage.
Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen dus ben best wel benieuwd of het vliegen anders is met zo'n goedkope maatschappij.
205 euro is niet echt goedkoop...... Ik weet niet wanneer je gaat, maar was KLM met de 99 euro aanbieding of Easyjet met ook dergelijke en vaak iets goedkopere retourtarieven niet een betere optie geweest?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106837099
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

205 euro is niet echt goedkoop...... Ik weet niet wanneer je gaat, maar was KLM met de 99 euro aanbieding of Easyjet met ook dergelijke en vaak iets goedkopere retourtarieven niet een betere optie geweest?
Carnavalsvakantie, in mijn post staat dat ik al betaald heb, maar dit heb ik nog niet gedaan. Ik betaal vanavond pas.
Ik zal eens kijken op KLM.nl en Easyjet

Edit:

KLM is ¤99,- per persoon vanaf Amsterdam, met Ryanair ga ik voor dezelfde prijs vanaf Eindhoven, wat mij gunstiger ligt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kikkeren op 15-01-2012 17:18:04 ]
  zondag 15 januari 2012 @ 18:26:17 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106839304
Met KLM kan je wel bagage meenemen, je zitplaats uitkiezen zodat je relaxed aan boord kan gaan, en een gratis drankje en sandwich aan boord krijgen.
Bij Ryanair moet je online inchecken, ruzie maken over de grote van je handbagage, in een rij gaan staan voor het aan boord gaan en betalen voor een drankje en wat eten.

Maar goed, locatie is opzich wel belangrijk, nu woon ik precies tussen Eindhoven of Schiphol in, maar ook al woonde ik op de zanderij in Eindhoven, ik ga geen 100+ euro betalen voor een vlucht met Ryanair als dezelfde vlucht ook kan maken met KLM.
Hou ook rekening met boekingskosten bij Ryanair, en als je voor een langere tijd gaat is een koffer toch wel handig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_106842656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:57 schreef KillerBee4ever het volgende:
In april vliegen we met KLM naar de Dominicaanse Republiek. Voorheen vlogen we altijd in Comfort class met Martinair.
Weet iemand misschien wat de toeslag is voor KLM Economy Comfort naar de Dominicaanse Republiek? Op de site van KLM staat er nogal algemeen (voor intercontinentale vluchten) "tussen ¤ 60 en ¤ 150, afhankelijk van de reisduur", ik hoop dat iemand hier het tarief exact weet? :)
ik heb laatst voor Economy plus op een vlucht van KLM naar Atlanta ¤ 70,- betaald. De dominicaanse rubriek zal een uur extra zijn, dus ik schat op ¤ 80,-
pi_106911996
Ik wil in maart voor 2 maanden naar Argentinië vertrekken. Nu heb ik via deze site: http://matrix.itasoftware.com/search.htm een heel goedkoop ticket gevonden. Enige probleem is dat je het ticket niet via die site kunt boeken. Dit moet ik dus allemaal zelf doen, of via een reisbureau laten doen.
Maar mijn vraag is nu, is het handig om allemaal losse tickets te boeken? Als ik dan vertraging oploop bij de ene vlucht waardoor ik de volgende mis, ben ik dan de sigaar? Of is dat bij een combinatie ticket ook zo?
pi_106912068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:56 schreef em-v het volgende:
Ik wil in maart voor 2 maanden naar Argentinië vertrekken. Nu heb ik via deze site: http://matrix.itasoftware.com/search.htm een heel goedkoop ticket gevonden. Enige probleem is dat je het ticket niet via die site kunt boeken. Dit moet ik dus allemaal zelf doen, of via een reisbureau laten doen.
Maar mijn vraag is nu, is het handig om allemaal losse tickets te boeken? Als ik dan vertraging oploop bij de ene vlucht waardoor ik de volgende mis, ben ik dan de sigaar? Of is dat bij een combinatie ticket ook zo?
Enkel losse tickets zorgt er inderdaad voor dat jij het risico op je neemt bij gemiste aansluitingen. Echter, meestal kan je dat soort dingen wel als 1 ticket boeken. Als je nu even laat zien welk ticket je gevonden hebt, kunnen we zien of dat hier ook het geval is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106916417
Dit is de vlucht die ik zou willen: http://matrix.itasoftware(...)2f-828e-02231d75f5ec
pi_106916577
Kopieer het even in tekst, de link werkt zo niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107077849
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:53 schreef mrbrown87 het volgende:
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:

Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
Gewoon bij/via KLM
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107078993
gewoon uit printen en naar een willekeurig reisbureau lopen, zou ik zeggen
maar mijn ervaring is tix.nl is altijd goedkoper als welk reisbureau of site dan ook.
en zo te zien AMS-EZE kost daar op zijn goedkoopst 800,-
en volgens mij kun je bij KLM ook in combinatie met een GOL ticket kopen

[ Bericht 66% gewijzigd door bunnahabhain op 21-01-2012 21:57:45 ]
  zondag 22 januari 2012 @ 21:02:50 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107114168
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:51 schreef bunnahabhain het volgende:
gewoon uit printen en naar een willekeurig reisbureau lopen, zou ik zeggen
maar mijn ervaring is tix.nl is altijd goedkoper als welk reisbureau of site dan ook.
en zo te zien AMS-EZE kost daar op zijn goedkoopst 800,-
en volgens mij kun je bij KLM ook in combinatie met een GOL ticket kopen

Hoe kan iemand beweren dat tix.nl altijd goedkoper is?

Uiteraard, bij het eerste zoekscherm hebben ze de goedkoopste ticketprijs, maar als je dan doorklikt komen er administratiekosten, ticket fee, customer service tax en dat soort zaken bji, dit is tussen de 40 en 70 euro aan extra kosten.

Boek dan gewoon via D-reizen, daar komen geen extra kosten bij, D-reizen is altijd de goedkoopste voor de aankoop van vliegtickets. (Zij doen zaken met Air Trade.

Wel is het handig om op diverse sites te zoeken, want D-reizen is wat lastig zoeken omdat je maar één dag kunt selecteren, maar op de website van de airliner kan je met flexibel zoeken zo vinden welke dagen goedkoop zijn om te vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107116625
Voor mij is het meestal expedia en vervolgens boeken via de website van de airline, tenzij het een speciale aanbieding van expedia ofzo is. Tix vind ik knudde.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107124008
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef ozzietukker het volgende:

Boek dan gewoon via D-reizen, daar komen geen extra kosten bij, D-reizen is altijd de goedkoopste voor de aankoop van vliegtickets. (Zij doen zaken met Air Trade.

Nog goedkoper is het om bij een site met 'laagste prijs garantie met x euro bonus' te boeken en die vervolgens een screenshot te sturen van wat je bij d-reizen zou betalen O-)
en zo kostte mij een retourtje NYC deze zomer maar 275 euro
pi_107125720
Weten jullie een goede site voor aanbiedingen van vliegtickets?
pi_107128436
nee

[ Bericht 79% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 23-01-2012 07:11:32 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 23 januari 2012 @ 07:06:48 #289
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_107128453
quote:
3s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Weten jullie een goede site voor aanbiedingen van vliegtickets?
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
pi_107128463
oh, ja, die had ik moeten noemen, dat wist ik wel. Sorry Arthur_Spooner voor het incorrect informeren. :@
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 08:34:53 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_107129054
Hoi :W

Ik wil straks online inchecken bij Cathay Pacific. Ziet er allemaal heel duidelijk uit, met de demo en alles.

Ik heb alleen toch een vraagje. In de demo wordt gesproken over "enter your family and given names as it appears on your e-ticket". Op mijn e-ticket staat "ACHTERNAAM/NAAMMRS", MRS zit dus aan m'n voornaam vast. Maar gewoon "NAAMMRS" invullen dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107129535
Ach, dat zijn van die schoonheidsfoutjes in de software. Ik vul altijd gewoon mijn eigen naam in. Sterker nog, mijn assistente heeft normaal de e-tickets en ik weet dus niet eens wat daar op staat. Maak je geen zorgen, als je netjes je naam in vult moet het altijd goed gaan. Het is de airline die er MRS aan plakt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107129720
Ik ben aan het kijken voor een vlucht van Amsterdam naar Tokio met tussenstop in Moskou. Van Ams naar Moskou en vandaar naar Tokio is met dezelfde maatschappij.

Er zijn een aantal optie's en qua reistijd steekt er 1tje ver boven uit. Echter heb je dan op de heenreis in Moskou maar 1 uur en 35 minuten voor de overstap. Is dat te doen? Ik heb verder nog totaal geen ervaring met overstappen op andere vluchten en ook nooit op het vliegveld van Moskou geweest, dus het zal allemaal best wel zoeken zijn (of is het niet zo'n groot vliegveld?).

Thanks!
pi_107141452
Ik vlieg 3 juni van Amsterdam naar LAX via Atlanta, met Delta, vlucht KL 6012.

Dit zegt de site van Delta:

In-flight Power
We've installed standard and USB outlets throughout our aircraft to power your electronic devices. All so that you can be more productive-or more entertained-during your flight.
International Aircraft
AC 110 volt power outlets are available at all BusinessElite® seats in A330, 747-400, 757, 767-300ER, 767-400ER, and 777 aircraft. These outlets are also available in the first 10 rows of Economy Class on A330, 767-400ER and 777 aircraft, as well as select 757 and 767-300ER aircraft.
Domestic Aircraft
Standard power outlets are available at First Class seats on select 737 and 757 aircraft, and all 767-300 aircraft.
USB Ports
USB ports are available at all seats on 737-700, 737-800, 757-200, 767-300, 767-400ER, and 777-200ER and LR aircraft that feature Delta on Demand.

------------------

Kan ik er nu vanuit gaan dat ik iig een USB poort heb om op te laden? Of zie ik t echt verkeerd?
pi_107141807
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:00 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vlieg 3 juni van Amsterdam naar LAX via Atlanta, met Delta, vlucht KL 6012.

Dit zegt de site van Delta:

In-flight Power
We've installed standard and USB outlets throughout our aircraft to power your electronic devices. All so that you can be more productive-or more entertained-during your flight.
International Aircraft
AC 110 volt power outlets are available at all BusinessElite® seats in A330, 747-400, 757, 767-300ER, 767-400ER, and 777 aircraft. These outlets are also available in the first 10 rows of Economy Class on A330, 767-400ER and 777 aircraft, as well as select 757 and 767-300ER aircraft.
Domestic Aircraft
Standard power outlets are available at First Class seats on select 737 and 757 aircraft, and all 767-300 aircraft.
USB Ports
USB ports are available at all seats on 737-700, 737-800, 757-200, 767-300, 767-400ER, and 777-200ER and LR aircraft that feature Delta on Demand.

------------------

Kan ik er nu vanuit gaan dat ik iig een USB poort heb om op te laden? Of zie ik t echt verkeerd?
Volgens mij alleen in de 767-300 waarin ook Delta on Demand zit, of de eerste 10 rijen van economy in sommige versie van de 767-300. En in de 767-300 waarin jij vliegt, zit volgens mij nog geen on demand systeem.

Over het algemeen vind je vrij weinig stroom punten in vliegtuigen. Zelfs in business is het vaak behelpen, dus reken er vooral niet op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 16:20:31 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_107142311
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:12 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, dat zijn van die schoonheidsfoutjes in de software. Ik vul altijd gewoon mijn eigen naam in. Sterker nog, mijn assistente heeft normaal de e-tickets en ik weet dus niet eens wat daar op staat. Maak je geen zorgen, als je netjes je naam in vult moet het altijd goed gaan. Het is de airline die er MRS aan plakt.
De online checkin van Cathay blijft volhouden dat ik LINDAMRS heet, ondanks dat ik alleen LINDA invulde. Ook goed :) We zijn in ieder geval ingecheckt.

Thanks voor de tips, morgen vlucht twee inchecken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 23 januari 2012 @ 17:05:17 #297
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107143898
Voor mij word het de eerste keer dat ik richting de VS vlieg en heb een aantal vragen over mijn reisschema! Tickets zijn besteld via Connection.be.

De treinkaarten, moet je die nu op de dag zelf afhalen voor vertrek, of kan je die eerder al afhalen? Ik lees verschillende dingen hierover, ook is mij niet duidelijk of deze reis wordt uitgevoerd met een Intercity of met de Thalys.

Alsvolgt, 2 uur en 13 minuten lijkt mij voldoende tijd op Schiphol om alles te regelen.
1 uur en 35 minuten overstap tijd op Atlanta daar lees ik verschillende dingen over mbt haalbaarheid.

Kan je nu ook online inchecken bij KLM voor vluchten naar de VS op 24u van te voren of moet dat echt op Schiphol zelf pas? Want ik zie bij “mijn boekingen” op de site hier geen mogelijkheid voor, wel om een stoel uit te zoeken (wat ik ondertussen al gedaan heb).

De vlucht van Atlanta naar NY moet ik daar ook nog eens apart voor inchecken en wordt de bagage automatisch doorgelabeld vanuit schiphol of deze ook weer inchecken op Atlanta?

Bij mijn boekingen op de KLM site kan ik al een API document invullen, nu heb ik gelezen dat dit ook in het vliegtuig zelf kan, of moet dit dan nog een keer gebeuren?

Tijdschema:
vr 01/06 07:00 - 08:52 Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
vr 01/06 11:05 - 14:45 Amsterdam (AMS) - Atlanta (ATL) (KLM operated by Delta)
vr 01/06 16:20 - 18:45 Atlanta (ATL) - New York (EWR) (Delta)
za 09/06 22:55 - 12:10 New York (JFK) - Amsterdam (AMS) (KLM)
PSN-ID: SoliD_S
  maandag 23 januari 2012 @ 20:51:05 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107153191
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De online checkin van Cathay blijft volhouden dat ik LINDAMRS heet, ondanks dat ik alleen LINDA invulde. Ook goed :) We zijn in ieder geval ingecheckt.

Thanks voor de tips, morgen vlucht twee inchecken.
Hangt van de maatschappij af of ze nu wel of niet het geslacht aan de naam koppelen, bij een KLM ticket is het ook TukkerOzzieMR, maar bij het online inchecken wordt TukkerOzzie weergegeven, net zoals op de boarding passen.

Ik heb trouwens bij geen enkele maatschappij gezien dat de MR bleef staan, maar ik zal het in oktober meemaken als ik met Cathay mag gaan vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 januari 2012 @ 20:58:36 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107153625
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:05 schreef solidslayer het volgende:
Voor mij word het de eerste keer dat ik richting de VS vlieg en heb een aantal vragen over mijn reisschema! Tickets zijn besteld via Connection.be.

De treinkaarten, moet je die nu op de dag zelf afhalen voor vertrek, of kan je die eerder al afhalen? Ik lees verschillende dingen hierover, ook is mij niet duidelijk of deze reis wordt uitgevoerd met een Intercity of met de Thalys.

Alsvolgt, 2 uur en 13 minuten lijkt mij voldoende tijd op Schiphol om alles te regelen.
1 uur en 35 minuten overstap tijd op Atlanta daar lees ik verschillende dingen over mbt haalbaarheid.

Kan je nu ook online inchecken bij KLM voor vluchten naar de VS op 24u van te voren of moet dat echt op Schiphol zelf pas? Want ik zie bij “mijn boekingen” op de site hier geen mogelijkheid voor, wel om een stoel uit te zoeken (wat ik ondertussen al gedaan heb).

De vlucht van Atlanta naar NY moet ik daar ook nog eens apart voor inchecken en wordt de bagage automatisch doorgelabeld vanuit schiphol of deze ook weer inchecken op Atlanta?

Bij mijn boekingen op de KLM site kan ik al een API document invullen, nu heb ik gelezen dat dit ook in het vliegtuig zelf kan, of moet dit dan nog een keer gebeuren?

Tijdschema:
vr 01/06 07:00 - 08:52 Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
vr 01/06 11:05 - 14:45 Amsterdam (AMS) - Atlanta (ATL) (KLM operated by Delta)
vr 01/06 16:20 - 18:45 Atlanta (ATL) - New York (EWR) (Delta)
za 09/06 22:55 - 12:10 New York (JFK) - Amsterdam (AMS) (KLM)
Aan de tijd van de trein te zien is het de normale internationale trein naar Amsterdam, de Thalys doet er korter over, en vertrekt daarnaast om .30 van het hele uur.
In principe moet je de treintickets op het dag van vertrek ophalen, in jouw geval kan je wellicht de tickets ook al de avond ervoor ophalen, maar garantie kan ik je niet geven, dat zal je bij KLM zelf moeten informeren, ze proberen dit natuurlijk dicht te timmeren, maar gezien het tijdstip van vertrek kan de medewerker ze wellicht al eerder printen.

Je kan in geen geval online inchecken bij KLM, simpelweg om te voorkomen dat al die mensen met dergelijke tickets de treinreis niet maken en online inchecken, als men dan alleen handbagage meeneemt moet je bij de gate deze mensen tegenhouden omdat ze niet aan boord mogen, en dat is wat lastig last minute bij de gate bij mensen die een boarding pass in de hand hebben, dat zal voor veel problemen zorgen. Je kan via manage your booking wel je stoel vastleggen, en ondanks dat ik niet online kon inchecken zijn alle keren dat ik via Antwerpen vloog mijn stoelkeuze ook de stoelen geweest waarop ik zat.

2 uur is voldoende op Schiphol, ook in de ochtend, overstaptijd in Atlanta is kort, temeer omdat je de bagage moet halen, maar niet onmogelijk, en als je buiten je schuld de connectie niet haalt dan wordt je op een volgende vlucht gezet. Immigratie kan lang duren als je achteraan in het vliegtuig hebt gezeten, maar transitsecurity gaat over het algemeen wel snel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107156290
1½ uur overstappen in Atlanta is inderdaad kort, ik ben dan maar een keer op Atlanta gevlogen, en volgens mij duurde het erg lang eer de koffers op de band waren voor de reclaim. En hadden ze voor het gemak besloten dat ze twee banden gebruikten.
En ik had het idee dat deze chaos vrij structureel op Atlanta was.

Maar maak je niet te druk er om, als je het niet haalt is het een fout van Delta, niet van jouw, en er is volgens mij wel elk uur een vlucht van Atlanta naar New York. Dus boeiend.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:01:11 #301
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107157708
Openen de loketten in Antwerpen ook pas om 7u? Zo ja dan ga ik een poging wagen om ervoor de tickets al af te halen.

Inchecken voor de vlucht vanaf Atlanta kan dat ook niet online? Of moet dit op het vliegveld zelf gebeuren?
PSN-ID: SoliD_S
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')