Als er staat KLM operated by Delta, dan check je bij KLM in. Daar kan je als het goed is nu al via manage my booking een stoel uitzoeken. Mocht je een vage error krijgen bij KLM, probeer je gewoon bij Delta, het is niet erger dan dat.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:53 schreef mrbrown87 het volgende:
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:
Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zoquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:37 schreef dinamoa het volgende:
Laatst bij Air Asia ingecheckt met mijn telefoon. Kreeg een QR code die op het vliegveld ingescand werd
Klopt, maar als je boekt via mobile.airasia.com wat ook kan vanaf de reguliere computer gaat het boeken een stuk sneller en kan je gemakkelijker zien wat je boekt, en daarnaast wordt daar de standaard verzekering niet aangevinkt omdat dat nog niet toegestaan is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Air Asia is idd strak geregeld, echter begint de boekings-site wel erg Ryanair trekjes te krijgen. Standaard verzekering aangevinkt, standaard voorkeursstoelen aangevinkt, etc. Beetje jammer, dat was een jaar geleden nog niet zo
Als het je eerste keer in Rusland is, is het in ieder geval niet realistisch om te doen binnen een korte tijd.quote:Op zondag 4 september 2011 10:46 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegvelden bij Moskou?
Ik overweeg om een kort tripje terug naar NED te maken vanuit Kazachstan. Ik kom vanuyit Atyrau dan aan op Domodedova, maar de KLM vertrekt vanuit Moscou Sheremetyevo.
Is dit realistisch te doen, gaan er overstaptrams/metros/bussen oid.? Of kan ik beter wat anders zoeken?
Jazeker, maar Air Astana heeft nogal een monopolie op deze route. Ben vanmiddag ff aan het rondneuzen wat voor andere mogelijkheden er zijn. Standaard rechtstreeks ticket is ¤ 1300, dus ik dacht dat het allicht wat goedkoper zou moeten kunnen.quote:Op zondag 4 september 2011 13:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Er zijn trouwens toch ook rechtstreekse vluchten vanuit Atyrau naar Amsterdam?
Dit betreft natuurgeweld, dus een echte schadevergoeding zit er niet in.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:15 schreef Miless het volgende:
Even een vraagje: Ik zou vorige week zondag terugvliegen vanuit New York naar Brussel. I.v.m orkaan Irene werd deze vlucht geannuleerd. Ik heb toen met behulp van de luchtvaartmaatschappij een nieuwe vlucht kunnen boeken, twee dagen later. (Helaas wel incl overstap van bijna 9 uur ipv rechtstreeks)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de luchtvaartmaatschappij aan zijn verplichtingen had voldaan door mij een nieuwe vlucht te zetten. Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat ik toch nog recht op een schadevergoeding zou hebben. Klopt dit? Of is dat in dit geval niet van toepassing omdat het om natuurgeweld gaat?
Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.quote:Op zondag 11 september 2011 23:04 schreef Corkscrew het volgende:
Thanks. Ik heb redelijk wat keren gevlogen, maar nog nooit intercontinentaal en had geen idee of het veel verschil zou maken.
Oh ja... das ook weer waar, had de datum niet gezien.quote:Op maandag 12 september 2011 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik hoop dat hij al vertrokken is
Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.quote:Op maandag 12 september 2011 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, zelfs bij een uur vertraging, wat natuurlijk altijd kan, heb je nog 1,5 uur, en dat is ruim voldoende om de vlucht te halen.
Je bagage moet een uur van tevoren afgegeven zijn.
Al snap ik wel dat je bij een intercontinentale vlucht lekker optijd aanwezig wilt zijn, dat doe ik zelf ook bij een lange vlucht.
Binnen Europa kom ik rustig 30 minuten van te voren aan, zeker als ik alleen met handbagage reis.
Ik moet er inderdaad wel bij vermelden dat ik niet vanaf de Schengen gates moet vertrekken, dus de A, B, C en gedeelte van de D-pieren, want dan moet je door de gezamelijke veiligheidscontrole aan het begin van de gate, en daar is het nog wel eens druk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mwah, ik reis dus een paar keer per week en op Schiphol is 30 minuten niet "rustig" meer. Dan kan je ook de verkeerde persoon tegen komen en enkel gezeik hebben bij de gate enzo, dat vermijdt ik liever. Maar 45 minuten is wel weer prima te doen, vind ik. Het verschilt natuurlijk per vliegveld, Heathrow kom je minder dan 35 minuten van tevoren niet meer in.
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.quote:
Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goedquote:Op maandag 26 september 2011 14:33 schreef Libris het volgende:
[..]
Kan als een wapen gebruikt worden? Maar ok, morgen ben ik weer thuis en laat ik het wel weten.
Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.quote:Op maandag 26 september 2011 15:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een kapotgeslagen wijnfles die je in de taxfree koopt kan je meer schade mee doen als je wil... Komt wel goed
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurtquote:Op maandag 26 september 2011 19:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Denk het ook, groeten vanaf Schiphol.
Ik kom er net vandaan... de gemiddelde vertraging weer eens teruggebracht door een uur voor geplande aankomsttijd te landen. Best knap op een vlucht die volgens planning 3u15m had moeten duren. Dat werd 30 minuten eerder vertrekken en 30 min sneller vliegen vanwege het goede weer boven Europa.quote:Op maandag 26 september 2011 20:36 schreef Fogel het volgende:
Insgelijks, ik vlieg over enkele minuten naar Frankfurt
Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.quote:Op maandag 26 september 2011 13:32 schreef Libris het volgende:
Even snel vragen, ik heb een paar gegraveerde wijnglazen gekregen, zou ik die in de handbagage met KLM mee kunnen nemen?
Twee glazen in de ruimbagage gedaan, twee in de handbagage. Alle vier goed en heel aangekomenquote:Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op Schiphol nooit gezien, maar op een buitenlandse luchthaven wel gezien dat er geen glas (ook niet in fotolijstjes) meemocht in de handbagage. Naast de doos met plastic flesjes stond daar een glasblak.
Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schema (alleen de trein van 1743 niet gehaald door te lang doorkletsen met medereizigers op Plaza)quote:Op maandag 26 september 2011 21:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vorige week vanuit London City met British Airways; 17.15 geland op de Aalsmeerbaan (36R), 17.22 aan de D-gate, 17.31 geplande aankomsttijd bagage, 17.30 bagage op band, 17.43 in de trein.
Nee was op een vrijdag. Was wel de enige zonder (mantel)pak aan in het vliegtuig. Opvallend genoeg was BA goedkoper dan Easyjet dit keer (om over de afstand tot de stad maar niet te hebben).quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:37 schreef Thetallguy het volgende:
Afgelopen woensdag? Ik had nl. bijna exact hetzelfde schema (alleen de trein van 1743 niet gehaald door te lang doorkletsen met medereizigers op Plaza)
quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:51 schreef kurk_droog het volgende:
Wij gaan over 2 weken vliegen met EasyJet en nemen alleen handbagage neem. Maar als ik het goed begrijp is het online inchecken via hun site alleen die boardingpassen uitprinten?
Klopt helemaal. En mocht je net als mij de verkeerde boardingpassen meenemen dan kan je aan de incheckbalie kosteloos inchecken. Dit kost uiteraard wel tijd want je zal achteraan de rij voor de incheckbalies moeten aansluiten aangezien je geen voorrang krijgt. Maar dat is logisch, je vergeet het immers zelf.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:52 schreef Felixa het volgende:
Ja je kunt dan direct door naar je gate als je op het vliegveld aankomt.
Die deal was een paar dagen geleden in Italie ook (voor ¤33) en er was behoorlijk wat ophef over. Qua beschikbaarheid val je natuurlijk sowieso altijd in het goedkoopste tarief, want die ¤29 geldt alleen voor de laagste boekingsklasse. Die ¤29 is ook exclusief alle belastingen en toeslagen, wat er staat aan toeslagen voor een retourtje Barcelona á ¤66, kom je op ¤95 voor een retour. Niet bijzonder goedkoop, en je moet maar afwachten of je beschikbaarheid hebt op de door jou gewenste dagen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:01 schreef Babbatuur het volgende:
http://www.groupon.nl/dea(...)CRM_1_0_0_277&a=2394
Is dit een goede deal?
Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:53 schreef DutchieBre het volgende:
k heb zelf ook een vraagje over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van
Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?
Jep moet je vooraf aanmelden. Kost geld en zijn voorwaarden aan verbonden, de airline kan je wel meer vertellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
boardingpass uitgeprint = ingechecktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:07 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Zou iemand me ff vrolijk willen maken aub ?
elke airline heeft zijn eigen voorwaarden en prijzen hiervoor :-)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef penny-wise het volgende:
Hoe gaat dat als je je fiets mee wil nemen met het vliegtuig? Moet je dat van tevoren melden?
Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:11 schreef electronique het volgende:
en een scheermesje?, zouden ze die afpakken?
offtopic, zijn er veel vrouwen die zich met een oldskool klapmes scheren?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo'n normale ala Gilette? Nee, die pakken zie niet af.
Als je met een oldschool uitklapmes aankomt dan vinden ze dat vast minder grappig.
Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen .quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je mag verpakkingen vloeistoffen meenemen met inhoud kleiner dan 100ml en alles verpakkingen samen moeten in een hersluitbare 1 literzak passen.
Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:32 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Kun je die alleen op de luchthaven halen? Of kun je ook iets als vervanging nemen? Moet namelijk even gaan puzzelen om alles in zo'n zakje te krijgen .
Plus weet iemand waar je van die 100 ml lege flacons kunt halen? Heb ze ooit eens bij de Etos gehaald, maar die waren echt te klein .
10 kg handbagage. Die flacons haal ik wel bij de kruidvat, volgens mij hebben ze daar wel fatsoenlijke maten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:49 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Hoeveel moet je mee nemen? Als het een lange trip is, check je waarschijnlijk toch bagage in en doe je gewoon alles daar in. Voor een korte trip met enkel handbagage kan je de meeste zooi toch wel in kleine verpakkingen krijgen. Mijn vriendin reist trouwens erg veel (paar keer per week) en reist rustig met 2 van die zakjes, niemand die er moeilijk over doet.
De boekingsklassen en de mogelijkheden verschillen per maatschappij. De KLM legt het bijvoorbeeld op deze pagina uit: https://www.klm.com/trave(...)conditions/index.htmquote:Op donderdag 10 november 2011 13:03 schreef kalinhos het volgende:
Ik zoek een ticket met wijzigbare datums/data.
Zoiets boeit echt geen donder. Ik vlieg eindeloos vaak op BobdeBouwer / Bob de Bouwer / Bob deBouwer en ga zo maar door... Een spatie wordt vaak in het systeem niet goed gedaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.
In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.
Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
Omdat vliegwinkel schooiers zijn die die functionaliteit niet hebben ingebouwd. Uiteindelijk zul je deze gegevens gewoon moeten ingeven via Managa Mijn Boeking of tijdens de (online) check in. De maatschappijen gaan hier niet over, het zijn regels van het land waar je heen vliegt. Bij de VS hoef je alleen maar het eerste verblijfsadres in te voeren. Vergeet verder niet je ESTA.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:40 schreef Tinos85 het volgende:
Een vraagje voor iets waar ik net tegenaan liep.
Waarom moet je voor de koop van een vliegticket naar Amerika via Air France een verblijfsadres invoeren en als ik via vliegwinkel boek niet?
Ik verblijf niet mijn hele verblijf op 1 plek dus wat moet ik invullen?
Dit is geen probleem, dit komt vaak door het reserveringssysteem welke niet bekend is met een een typisch Nederlandse achternaam als De Vries of Van Schip, dat wordt dan als één naam aan elkaar gezet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:15 schreef Kielse het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij Continental Airlines, alleen ben ik nu verward met de naam van mijn medepassagier.
In de mail die ik ontvangen heb staat bij Travelers information de achternaam juist geschreven (De Meester), maar als ik nu online ga kijken bij 'Manage booking', dan zie ik dat er DeMeester staat, dus zonder de spatie.
En ik ben 100% zeker dat ik het juist heb ingegeven want het is door verschillende mensen nagelezen.
Iemand die weet of zoiets nog simpel aan te passen is?
Op het ticket moet de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat en de achternaam staan.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Nee, da's geen probleem.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef copyfile het volgende:
Ik vlieg volgende week met easyjet naar londen, nu gaat dit via een organisatie en die hebben mij al de boarding pass opgestuurd, ik hoef dus niet meer in te checken ? En op het ticket staat alleen mijn voor + achternaam. Niet mijn doopnamen die wel in mijn paspoort staan, dit is geen probleem toch ?
Misschien had je het al ergens gelezen, maar je Economy Comfort stoelen zijn niet gegarandeerd ook al heb je ze al geboekt en betaald. Je kunt ze zelfs bij de gate nog kwijtraken, omdat er bijvoorbeeld Flying Blue Platinum kaarthouders in economy zitten en geupgraded worden.quote:Op zondag 20 november 2011 08:29 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij het boeken gisteren, heeft het reisburo het even voor ons nagevraagd, het kwam idd op ¤ 130,-- uit. Ergens komende week ontvangen we de boekingscode en kijken we of er nog andere opties zijn, want een toeslag van ruim 500 euro vinden we net iets te gortig (ik mis Martinair nu al... ).
Strikt genomen is geen enkele (economy/economy comfort / business class-) stoelreservering gegarandeerd. De kans dat je je economy comfort stoel kwijt raakt is echter zeer klein.quote:Op zondag 20 november 2011 09:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
@jaco: nee, dit had ik nog niet gelezen/gehoord, goed om te weten.
Precies, om operationele redenen kan altijd een stoel worden vergeven aan iemand anders. KLM is overigens wel relatief goed om betaalde reserveringen doorgang te laten vinden, en normaliter is de economy comfort zone nu ook de plek waar KLM personeel zich bevindt als deze niet kunnen worden 'gepromoveerd' tot business klasse.quote:Op zondag 20 november 2011 13:10 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Strikt genomen is geen enkele (economy/economy comfort / business class-) stoelreservering gegarandeerd. De kans dat je je economy comfort stoel kwijt raakt is echter zeer klein.
Dat gebeurt niet zomaar om die reden hoor. Dat gebeurt alleen bij een technisch probleem of bij een vliegtuigtype wissel, maar mensen worden niet van hun betaalde stoel afgehaald omdat een platinum lid naar voren wil.quote:Op zondag 20 november 2011 09:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Misschien had je het al ergens gelezen, maar je Economy Comfort stoelen zijn niet gegarandeerd ook al heb je ze al geboekt en betaald. Je kunt ze zelfs bij de gate nog kwijtraken, omdat er bijvoorbeeld Flying Blue Platinum kaarthouders in economy zitten en geupgraded worden.
je kan op de prijsvechterspier gewoon nog drinken kopen. Na de controle. Bij de gate zelf kan je het gewoon in je tas stoppen en aan boord gaan. In het vliegtuig kan je ook nog fris kopen. le doer wel.quote:Op maandag 21 november 2011 21:29 schreef copyfile het volgende:
Op schiphol kon ik afgelopen keer toen ik met KLM naar de VS vloog net voor het instappen nog uit een automaat drinken halen. Nu vlieg ik overmorgen met Easyjet naar londen, kan dit dan ook of word het iets in het vliegtuig kopen ?
Het overkwam deze fok!user onlangs: Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!quote:Op maandag 21 november 2011 20:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet zomaar om die reden hoor. Dat gebeurt alleen bij een technisch probleem of bij een vliegtuigtype wissel, maar mensen worden niet van hun betaalde stoel afgehaald omdat een platinum lid naar voren wil.
Als je samen reist en naast elkaar wil zitten of een leuk uitzicht aan het raam, zou ik zeker wat tijd bijboeken. Reis je alleen, maakt het allemaal niks uit, zolang je niet te laat bent.quote:Op maandag 21 november 2011 19:25 schreef electronique het volgende:
als je met ryanair vliegt, en dus online ingecheckt hebt, hoeveel van tevoren zal ik dan aanwezig zijn?
ik heb geen bagage die ingecheckt moet worden overigens.
De conclusie dat KLM dat express heeft gedaan om een Platinum voorrang te geven, lijkt me niet juist. Ik weet dat er door technische problemen wel eens wat verkeerd gaat in de systemen van KLM. Ik heb me laten vertellen dat er een periode was dat het systeem de stoelen bij sommige boekingen onterecht had geannuleerd en dat ze die fout in het systeem daarna hebben hersteld.quote:Op dinsdag 22 november 2011 05:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Het overkwam deze fok!user onlangs: Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!
Als je vervolgens de Algemene Voorwaarden voor Economy Comfort-stoelen doorleest, dan geeft KLM als eerste aan dat je de stoel weer kunt kwijtraken. Aan het eind van de voorwaarden zit een webformulier om je geld terug te vragen als dit gebeurt. Hierdoor krijg ik de indruk dat dit vrij vaak voorkomt en daarom wilde ik de vraagsteller er even op wijzen in het geval die een groot belang hecht aan zo'n stoel.
1 uur van tevoren genoeg?quote:Op dinsdag 22 november 2011 05:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je samen reist en naast elkaar wil zitten of een leuk uitzicht aan het raam, zou ik zeker wat tijd bijboeken. Reis je alleen, maakt het allemaal niks uit, zolang je niet te laat bent.
dit ligt aan het land waar je naar toe gaat. Dat land bepaald wat de invoerregels zijn en dus of je wel of geen etenswaren mag meenemen. Er zijn geen 'wereld'regels voor of zo.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:40 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Oh en nog een vraagje hoe zit het met de invoerrechten wat betreft eten en drinken. Ik was namelijk van plan om wat typische Nederlandse dingen zoals hagelslag en drop meenemen voor Nederlandse vrienden daar. Mijn oom vertelde mij dat je tegenwoordig geen eten en drinken meer mag meenemen in je koffer. Maar toen ik naar mijn vriend in Barcelona ging heb ik wel gewoon eten uit Nederland in me koffer voor hem mee genomen. Geld dit soms alleen voor vluchten buiten Europa? Klopte het niet wat mijn oom vertelde? Of heb ik gewoon geluk gehad?
Ik ben in augustus voor 4 maanden naar Canada vertrokken en ik mocht ook maar 1 koffer mee van 23 kg. Omdat ik daar nooit genoeg aan zou hebben heb ik een extra koffer bij gekocht voor uit mn hoofd 75 euro. Dat was bij KLM. Je kunt dus even kijken of de maatschappij waarmee je vliegt zoiets ook heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:35 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Ik heb een vraagje over de bagage.
A.s. zomer ga ik voor een jaar naar Zuid-Amerika, omdat ik er een jaar naar toe ga en naar gebieden met koude en warme klimaten ga moet ik dus voor alle weersomstandigheden kleding mee nemen. Verder ga ik ook nog stage lopen en moet ik dus ook nog nette kleding mee nemen (lees: zwarte rok, witte blouse, blazer, pumps, etc.) Nu mag je maar 20 kg bagage meenemen, dit was afgelopen zomer toen ik kleding voor 3 maanden Spanje moest meenemen, wat alleen maar zomer kleding was. Kan je na gaan als ik nu een heel jaar ga, haha.
Nu had ik gehoord dat als je voor langer als 3 maanden naar het buitenland gaat je een zwaardere koffer mee mocht nemen. Ik heb op internet gezocht na informatie hier over, maar kon niets vinden. Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Dat ben ik niet met je eens. Ik vlieg (als ik met de KLM ga op lange vluchten) uitsluitend Economy comfort. Kost me een paar euro meer (ongeveer tussen de 60 en 90 euro) maar dat is het me zeker waard. Ben zelf ook 1.82 maar die paar centimeter beenruimte doen het m net. Gewoon het feit dat je je benen wat beter kunt strekken en als je een dik boek meeneemt het niet tegen je knieën aangeklemd zit doet het het voor mij persoonlijk al.quote:Op zondag 20 november 2011 13:23 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast, heel veel heb je ook niet aan de Economy comfort, er is wel wat meer ruimte, maar het blijft toeristenklasse met veel stoelen bij elkaar, en in 31 inch van KLM pas ik met mijn 1,82 ook prima, die 36 inch heb ik niet echt nodig, de stoelen zijn daarnaast ook niet breder.
Je krijgt alleen een iets anders service, de stewardess wil laten merken dat je bijzonder bent en geeft je wat meer aandacht en bijvoorbeeld een extra aangeboden drankje in plaats van service vanaf een tray, dit is het best te observeren van stoel 22abc in een 747, ik lach mij werkelijk waar elke keer dood hoe de stewardessen zo gemaakt vriendelijk doen voor de mensen in stoelrij 21abc....
Als je er dan voor kiest, kies dan voor de dedicated cabine in de 747 voorin, dan zit je tenminste in een speciale economy comfort ruimte.
Niet dat ik er wat op tegen heb dat je meer zou willen betalen voor ruimte, maar dan zou ik persoonlijk toch voor business klasse gaan, want dat is bij KLM toch wel een stuk beter, dat economy comfort vindt ik een aanfluiting.
Vers producten zoals kaas en vlees mag absoluut niet. Hagelslag, drop, koekjes etc (houdbaar dus) is geen probleem.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:40 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Oh en nog een vraagje hoe zit het met de invoerrechten wat betreft eten en drinken. Ik was namelijk van plan om wat typische Nederlandse dingen zoals hagelslag en drop meenemen voor Nederlandse vrienden daar. Mijn oom vertelde mij dat je tegenwoordig geen eten en drinken meer mag meenemen in je koffer. Maar toen ik naar mijn vriend in Barcelona ging heb ik wel gewoon eten uit Nederland in me koffer voor hem mee genomen. Geld dit soms alleen voor vluchten buiten Europa? Klopte het niet wat mijn oom vertelde? Of heb ik gewoon geluk gehad?
Ook dat hangt dus van het land af.quote:Op woensdag 23 november 2011 06:15 schreef larry91 het volgende:
[..]
Vers producten zoals kaas en vlees mag absoluut niet. Hagelslag, drop, koekjes etc (houdbaar dus) is geen probleem.
en anders wat spullen die je niet meteen nodig hebt, opsturen via pakketpost naar het adres van bestemming. is vaker goedkoper dan extra bagage meenemenquote:Op woensdag 23 november 2011 06:03 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik ben in augustus voor 4 maanden naar Canada vertrokken en ik mocht ook maar 1 koffer mee van 23 kg. Omdat ik daar nooit genoeg aan zou hebben heb ik een extra koffer bij gekocht voor uit mn hoofd 75 euro. Dat was bij KLM. Je kunt dus even kijken of de maatschappij waarmee je vliegt zoiets ook heeft.
De aanvlieg haven is Lima, Peru. Vanaf daar reis ik nog verder naar Bolivia, Chili en Argentinië.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:42 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook dat hangt dus van het land af.
quote:Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vlieg je daarna nog direct door?
Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
Nee, ik blijf eerst 3 maanden in Peru en vanaf daar reis ik per bus verder. Waarschijnlijk reis ik per vliegtuig terug vanaf Argentinië. Ik noemde de andere landen er bij i.v.m. met het eten. Als je bijv. naar Chili gaat mag je ook geen fruit over de grens meenemen, ook al rij je per auto / bus.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vlieg je daarna nog direct door?
Hou er in dat geval rekening mee dat als je het al voor elkaar krijgt meer gewicht mee te mogen nemen naar Peru het geen garantie is dat het op de aansluitende vluchten ook zo is.
Je moet maar even Googlen, maar dan lijkt het een en ander wel te mogen, als het maar in de originele verpakking zit (zodat ze hygeine een beetje kunnen checken).quote:Op woensdag 23 november 2011 13:55 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
[..]
De aanvlieg haven is Lima, Peru. Vanaf daar reis ik nog verder naar Bolivia, Chili en Argentinië.
Daar heb ik ook aangedacht, maar dat is stervensduur.. 90 euro voor een pakje van 2 kg...quote:Op woensdag 23 november 2011 10:17 schreef electronique het volgende:
[..]
en anders wat spullen die je niet meteen nodig hebt, opsturen via pakketpost naar het adres van bestemming. is vaker goedkoper dan extra bagage meenemen
Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!quote:Op woensdag 23 november 2011 09:42 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook dat hangt dus van het land af.
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.quote:Op donderdag 24 november 2011 03:52 schreef larry91 het volgende:
[..]
Tuurlijk hangt dat van het land af, al is er geen enkel (normaal) land in de wereld dat je je dropjes moet afgeven o.i.d. De vuistregel vers niet, houdbaar wel gaat in 9 van de 10 gevallen op. Ik ben al in tig landen over de hele wereld geweest en ik heb nog nooit mijn dropjes en speculaas hoeven af te geven!
Nouja het ging mij meer om de hagelslag, dropjes, etc. Dat werd mij gevraagd om mee te nemen, haha. Ik was sowieso al niet van plan om vers eten mee te nemen. Lijkt me niet echt zo fris als je het iemand pas 3 maanden later geeft. :pquote:Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.
Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
Je hoeft geen aanstoot te nemen aan mijn uitroepteken hoor Bedoel daar verder niets mee.quote:Op donderdag 24 november 2011 08:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geen uitroeptekens nodig, ik wel enkel duidelijk maken dat zonder te weten welk landen het hier om gaat, er weinig zinnigs over te zeggen is. En het blijkt dat Peru inderdaad niet zo moeilijk is, dus je kan waarschijnlijk wel meer meenemen dan enkel houdbare zooi.
Jouw vuistregel is op zich prima, maar in heel Azie en Europa is vers al geen probleem. In Afrika wordt er ook weinig moeilijk over gedaan, dus dan heb je al een hoop landen te pakken. Ik zou zeggen dat een minderheid moeilijk over vers doet.
Dat gewicht doen ze niet moeilijk mee, zolang je maar geen rugzak van het backpackers formaat meeneemt of een enorme hardplastic rolkoffer doen ze echt niet moeilijk. Dat je een tweede set handbagage bij hebt kan een probleem vormen bij China Southern (ze zijn daar nogal strikt). Maar als het tweede relatief kleine tassen zijn (allebei van het formaat laptoptas zien ze het waarschijnlijk door de vingers.quote:Op zondag 27 november 2011 17:40 schreef KNAK het volgende:
Iemand ervaring met China Southern Airlines?
Ik vlieg binnenkort Bangkok - Guangzhou - Amsterdam en heb een hele hoop zooi bij me.
20kg check-in bagage lijkt mij een standaard regel, maar cabine bagage?
Ik was van plan een rugzak vol te proppen en daarnaast ook mijn laptoptas mee te nemen. Op de site staat 5kg max wat al een teleurstelling is maar ik wil graag weten wat ze doen als ik dus met een 2e tas (met laptop/documenten) aan kom zetten.
Iemand ervaring?
Dat eerste klinkt plausibel.quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef KNAK het volgende:
Na wat klikwerk op die site zag ik dat ze onderscheid maken tussen de gebruikelijke tassen en 'accessoires' bijv. camera / laptop etc. Dat laatste mag er blijkbaar gewoon bij. Desalniettemin ga ik toch maar even het kantoor in Bangkok bellen en het maar vragen. Ik wil het toch graag zeker weten aangezien ik terug ga naar NL na zeer lange tijd en veel wil meenemen
Het zal mijn eerste keer met CS worden. Slechter dan KLM kan denk ik niet. Het is bij elkaar iets van 15 uur vliegen dus hoop op wat comfort ondanks ik Eco zal gaan vliegen.
Je hebt ook nog van die oude stoelen, waar de stewardess je tafelblad voor elke maaltijd erop komt zetten. Daarnaast zijn er nog vluchten zonder entertainment natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je tafelblad zit in de armsteun, en je tv-tje klapt via een ingenieus systeem onder je armsteun weg...
Die nooduitgangstoelen zijn overigens niet altijd de beste stoelen in huis.quote:Op maandag 28 november 2011 11:20 schreef lizardtattoo het volgende:
Volgens de site van de maatschappij heeft iedere passagier individueel entertainment dus dat komt wel goed had alleen nog nooit gezien hoe dat werkt als je geen stoel voor je hebt, thanks
Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VSquote:Op zondag 27 november 2011 21:17 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dat eerste klinkt plausibel.
En veel erger kan het bij de andere (hoog aangeschreven) maatschappijen niet dan bij de KLM tenzij je Continental vliegt (wat ik eerst een goede maatschappij vond!), want dat is echt ruk qua alles
Welke tegenstrijdigheid is er dan volgens jou? Ik zie in beide berichten exact dezelfde tabel staan voor de kosten van de 2de bag.quote:Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
Welke bagagevoorwaarden gelden er nu juist of zijn ze alle twee hetzelfde en heb ik het gewoon verkeerd verstaan?
Nee. Als die aansluitende vlucht op hetzelfde ticket staat als de intercontinentale vlucht, dan gelden de voorwaarden van het ticket dat je hebt gekocht.quote:Verder maak ik in Chicago een tussenstop waarna ik nog een binnenlandse vlucht neem (ook met United Airlines). Volgens hun website moet ik dan nog ook nog eens betalen voor mijn bagage, ook al heb ik slechts 1 stuk van 23 kg?l
De term 'accept' betekent niet dat Continental die twee bagagestukken gratis vervoert. Er wordt alleen uitgedrukt dat ze maximaal 2 stuks van je aannemen, ook al betaal je graag voor 3 stuks of meer. Voor het tweede bagagestuk moet je dus betalen, zoals het laatste deel van de zin al aankondigt. (was dit je verwarring?).quote:Op zondag 4 december 2011 18:28 schreef Kielse het volgende:
"In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below.[...]
China Southern, laat me niet lachen Als er echt iets vliegende aids is, is dat het wel.quote:Op zondag 27 november 2011 18:05 schreef larry91 het volgende:
China Southern is verder een prima maatschappij, stukken beter dan met de KLM naar China
seatguru.com is een uitstekende vervangerquote:Op zondag 27 november 2011 22:27 schreef lizardtattoo het volgende:
Heeft iemand een alternatief voor seatcounter? Die site ligt er al weken uit vanwege 'onderhoud', vermoed dat 'ie helemaal niet meer terugkomt.
Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.quote:Op maandag 5 december 2011 09:57 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik heb nog twee vragen m.b.t. een KLM vlucht komende april:
-Klopt het dat op het ticket van KLM alleen de eerste letter van de roepnaam van de reiziger staat? Zowel mijn man als ik hebben drie voornamen ( ), maar alleen de eerste letter van onze roepnaam staat op het ticket.
-Moet de terugvlucht bij KLM herbevestigd worden op plaats van bestemming? (het gaat om een pakketreis).
Thanks Fogelquote:Op maandag 5 december 2011 10:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op de boarding cards die ik heb staat de hele eerste voornaam. De andere voornamen staan er niet op.
Herbevestigen heb ik de laatste 10 jaar ofzo niet meer gedaan.
Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarom moet dat logo op de aftiteling als dat toch niet oplevert?
Haal gewoon ergens voor 2 tientjes een snowboard tas. Kan veel in en zou een goed formaat moeten hebben.quote:Op zondag 11 december 2011 17:41 schreef Masanga het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard ook, maar ik vind het behoorlijk idioot dat sportmateriaal dat qua gewicht en afmetingen het filmmateriaal overschrijdt wel kostenloos meemag.
Anyway, een statief in een golftas, daar kunnen ze inderdaad niks op zeggen.
Ik vind persoonlijk Continetal echt een schijt maatschappij. Krappe beenruimtes, slecht eten aan boord, langzame (vaak lelijke ) stewardessen, rot vliegtijden, lange overstaptijden en matige bagage-handling. Het kan allemaal zoveel beter, ik heb alleen met Onur air nog slechter gevlogen (dat ik ooit daarvoor ben gevallen ).quote:Op maandag 28 november 2011 19:59 schreef Kielse het volgende:
[..]
Verklaar. Ik vlieg er binnenkort mee naar de VS
Boeit geen donder, je hebt voldoende aan 1 voornaam. Die anderen had je allemaal achterwege kunnen laten, maar eentje toevoegen kan geen kwaad. Ik reis 50-100 vluchtjes per jaar met enkel mijn 1e naam.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:36 schreef RangeRover het volgende:
Zojuist een vlucht met EasyJet geboekt naar Barcelona. Alleen heb ik een foutje gemaakt. Toen ik de ID-kaart van een van m'n reisgenoten pakte stond daar zijn voornamen op met twee pijltjes, die refereren naar twee namen die nog achterop de kaart staan. Die pijltjes heb ik niet gezien dus heb ik van de vier voornamen (katholiek, I know) er maar twee ingevuld. Op al z'n bankpassen staan ook maar twee namen dus daarom dacht ik er ook niet helemaal bij na.
Ik wilde het wijzigen via mijn EasyJet, maar wat blijkt... dat kost 84 euro in totaal. Is het verplicht dat die twee laatste namen er ook bij moeten staan op het ticket dus dat ik die MOET wijzigen? En waarom in godsnaam 84 euro? Alvast bedankt!
Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.quote:Op zondag 25 december 2011 10:31 schreef lezzer het volgende:
Ik ben op zoek naar een vlucht naar Bali. Nou valt het me op dat Singapore Airlines een stuk goedkoper is dan Cathay Pacific, Malaysian Airlines of KLM. Mis ik iets? Addertje onder het gras?
De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?quote:Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vriendin van me vliegt over 2 dagen met ze. Lange overstap op heen weg (12 uur) en overdag vliegen zijn bij haar de nadelen.
Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.quote:Op zondag 25 december 2011 11:59 schreef jaco het volgende:
[..]
De overstap in Singapore kan je tot 3 uur beperken. Waarschijnlijk heeft ze zelf voor zo'n lange overstap gekozen ?
Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?quote:Op zondag 25 december 2011 16:19 schreef Mryc het volgende:
Hoeveel kost het p.p. om met KLM obv Economy Comfort van JFK naar AMS te vliegen?
40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)quote:Op zondag 25 december 2011 16:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik 40¤ betaalde. Maar dat staat er toch gewoon bij?
Als je een Delta ticket koopt en met KLM codeshare vliegt kan je kostenloos in eco comfort gaan zitten (was in ieder geval in juli nog zo).
1500, met z'n tweeën. En een overstaptijd van twee uur, dus dat is heel prima.quote:Op zondag 25 december 2011 11:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Singapore Airlines zou zeker mijn voorkeur hebben. Hoeveel is de ticket?
Je zal de eerste niet zijnquote:Op zondag 25 december 2011 17:11 schreef Mryc het volgende:
[..]
40 maar? Stond er niet bij, anders had ik het niet gevraagd ;-)
singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken.quote:Op zondag 25 december 2011 14:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat kun je niet altijd zomaar beperken natuurlijk. Vaak zijn de tickets met lange overstap het langst goedkoop.
over een paar dagen (dan is het < 90 dagen) kan ik kijken hoeveel het precies kost, thanks! Had ook zitten googlen, maar kwam alleen maar minimum- en maximumbedragen tegen voor economy comfortquote:Op zondag 25 december 2011 17:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je zal de eerste niet zijn
Ik heb wel korting omdat ik ff gold card heb, maar ik weet niet hoeveel die korting is.
90 dagen voor de vlucht kan je via manage my booking de stoel reserveren en dan zie je ook meteen wat het kost.
Todat een vlucht vol raakt, dan gaan de prijzen echt oplopen.quote:Op zondag 25 december 2011 20:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
singapore heeft meestal vaste prijzen per dag, niet per vlucht. Dus he kan het wel beperken.
De beste keuze hangt ervan af of je echt op een bepaalde tijd in Japan moet zijn. Een overstaptijd op Heathrow met BA, waar je in terminal 5 aankomt kan gemakkelijk binnen 1,5 uur.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:21 schreef zeedrager het volgende:
Even een vraagje. Vlieg voor de eerste keer met BA naar Japan, met overstap op Heathrow(ook 1ste x). Ik kan kiezen tussen 4,5 uur tussen de twee vluchten of 1,5 uur. Wat is hier de beste keuze?
als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klosquote:Op woensdag 28 december 2011 20:32 schreef Bajskorv het volgende:
Op T5 is 1.5 uur echt meer dan voldoende. Die 4.5 uur overstap lijkt me echt hel, zou ik niet snel aan beginnen.
¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)quote:Op maandag 26 december 2011 13:46 schreef Isis20 het volgende:
Oh foute topic net, ik zie dat die vraag beter hier past:
Weet iemand hoeveel bagage je mee mag nemen als je Aer Lingus vliegt met de optie 'low' ?
Ik bedoelde eigenlijk handbagage...quote:Op donderdag 29 december 2011 15:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
¤15 per tas per oneway, maximum 20 kilo. (voorwaarden en tarieven verschillen enigszins per route, dit is voor AMS-DUB)
Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden afquote:Op donderdag 29 december 2011 16:15 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk handbagage...
Gaat dat hetzelfde als bij Ryan Air (10 kilo, en bepaalde afmetingen van de tas/koffer?)
Ah dank dankquote:Op donderdag 29 december 2011 16:22 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft wijken ze ook niet van de standaarden af
[ afbeelding ]
http://www.aerlingus.com/(...)formation/#d.en.1215
Ik geloof niet dat ik je snap 62 inch is toch 158 cm? Dan klopt dat toch gewoon?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
Nog een vraagje over koffer formaten , op de site van KLM staat (letterlijk) dat de omvang van de koffer max. 158cm mag zijn, tussen haakjes staat er 62 inch achter. Klopt dit laatste wel? Als ze 62 centimeter bedoelen, lijkt het me ook niet te kloppen, want dan kom je niet eens boven een omvang van 150cm uit.
Ik heb een American Tourister 74 spinner gekocht, met een totale omvang van 157cm, valt dus net(jes) binnen de max. Ook de online winkel heeft me vooraf geinformeerd dat deze koffer is toegestaan volgens KLM regels. Een klein stemmetje blijft echter maar knagen, hoe ik nu die 62 inch moet intepreteren?
Dat schoot me dus net te binnen, ik wilde mijn post al editten , heel erg stom van mij!quote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Miless het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je snap 62 inch is toch 158 cm? Dan klopt dat toch gewoon?
Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als het goed gaat is 1,5 uur te doen, als er wat mis gaat, dan ben je de klos
Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Het moet wel enorm mis gaan om op zo'n kort stukje de aansluiting te missen. Ik vlieg Amsterdam-Heathrow ongeveer 30 keer per jaar met BA en heb misschien 1 keer echt vertraging van een uur. Dan nog zal de BA zijn best doen om je op tijd bij je volgende vlucht te krijgen. En desnoods neem je een vlucht later.
Back-up of niet, dat betekent niet dat jij degene zal zijn die op dat andere vliegtuig mee zal gaan, BA heeft een vervoersplicht, maar niet de verplichting jouw op de eerstvolgende vlucht te zetten. De vaste klanten en klanten met duurdere tickets zullen voor gaan. Een dergelijke toezegging is een wassen neus.quote:Op vrijdag 30 december 2011 04:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor een vlucht binnen europa zou ik zonder twijfel op de 1,5 uur inzetten. TS moet echter naar Japan en geeft aan dat een vertraging van 1 nacht in Londen geen optie is.
Ik zou BA vragen of er na mijn vlucht die dag nog een of meer vluchten naar Japan gaan waarmee BA een interlining overeenkomst heeft en die dus backup optie zijn bij vertraging.
4,5 uur op Heathrow lijkt me inderdaad een hel.
Meestal 11. Hou er wel rekening mee dat de tijden waarschijnlijk nog veranderen en dat (vooral bij de wat verdere bestemmingen) je vlucht ook een dag verplaatst kan worden.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:41 schreef bierjoost het volgende:
Hoeveel maanden van tevoren kan ik een ticket boeken?
Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:13 schreef Fogel het volgende:
Vragen kan altijd, maar waarschijnlijk gewoon dikke pecht omdat je losse tickets hebt.
Het punt met losse tickets is dat je zelf de verantwoording hebt om ervoor te zorgen dat alles verloopt, ook bij eventuele vertraging. Als je het als één boeking hebt, is alles de verantwoording van de maatschappij (of de alliantie).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kan er één ticket van laten maken, zowel op de heenreis als terugreis.
Dit kost nu echter wel zo'n 300 euro. Zou het dan opeens wel mogelijk zijn? Ik heb gehoord dat je sowieso de koffers moet halen en weer moet inchecken omdat deze maatschappijen geen samenwerkingsverband hebben, en omdat je van de internationale terminal (1) naar de domestic terminal (3) moet.
Heb via onze agent inderdaad contact opgenomen met Saudi Airlines.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:27 schreef Thetallguy het volgende:
Bel Saudi Arabian even 020 3161576 Hebben in Amsterdam alleen een kantoortje voor cargo operaties in principe, maar wellicht dat zij ook de situatie in Riyad wel kunnen uitleggen (en weten wellicht of ze een interline overeenkomst hebben met Emirates om de bagage door te sturen).
De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:32 schreef VKV het volgende:
Binnenkort gaan we met het gezin zo'n 15 dagen op reis en we vertrekken vanaf Schiphol. We willen daar (in de buurt) graag de auto parkeren. Wat is de beste plek om dit te doen?
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De beste manier is via de officiële Schiphol parkeerplaatsen.
http://www.schiphol.nl/Re(...)pholSmartParking.htm
Opzich vallen deze kosten mee, goedkoper is het uiteraard door het gezin eerst af te zetten op Schiphol, en daarna de auto in een omliggende plaats, bijvoorbeeld in een woonwijk in Amstelveen, Uithoorn, Hoofddorp te parkeren en dan met de bus alsnog naar Schiphol, maar of dat nu zo verstandig is, zeker in Hoofddorp doen ze er alles aan om langparkeerders tegen te gaan.
Nee dat is helaas niet goedkoper en we wonen op ongeveer drie kwartier rijden van Schiphol dus een overnachting is niet echt nodig.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:09 schreef lezzer het volgende:
Wat wij graag doen is een arrangement bij VdValk Schiphol boeken. Een overnachting+31 dagen gratis parkeren... goedkoper dan langparkeren op Schiphol, en gratis shuttlebus van en naar Schiphol.
edit: hoewel dat met een gezin misschien wel helemaal niet goedkoper is. Wij komen van best ver, en dan is het wel zo relaxt als je 's ochtends vliegt.
Als je met Ideal betaalt krijg je een inrijcode.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?
U kunt met uw bankpasje via I-deal of met een creditcard betalen. Aldus dezelfde site bij faq. Nu boek ik uitsluitend met een credit card, maar er staat dat de bankpas ook geaccepteerd wordt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:49 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie dat bij Schiphol Smart Parking je een creditcard als in- en uitrijkaart moet gebruiken. Het is dus niet mogelijk zonder creditcard gebruik te maken van deze parkeerplaatsen? Of zie ik het nu verkeerd?
[..]
- Ligt eraan of Cheaptickets de tickets in 1x bij Alitalia inboekt (vermoed van wel omdat je alles op 1 ticket boekt)quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:08 schreef NelisVL het volgende:
Heb een aantal vragen over een retourvlucht van Amsterdam naar Alghero met overstap die ik zag bij Cheaptickets (zie schema).
Er staat dat de vluchten van Milaan en Alghero en van Alghero naar Rome uitgevoerd worden door maatschappij AirOne (in opdracht van Alitalia). Weet iemand hoe het zit met bagage daar?
-Kortom kan ik gewoon 20km bagage meenemen zonder ter plekke bij AirOne te hoeven bij te betalen en zonder dat Cheaptickets me dus naait (AirOne is namelijk officieel een lowcost-carrier en KLM/Alitalia niet)?
- Hoe zit het met overstappen? Wordt de bagage gewoon doorgesluist of moeten we die eerst afhalen bij de douane? We wisselen tenslotte van vliegmaatschappij.
Thanks!!
- Bagage gaat in 1x door omdat AirOne zoals gezegd onderdeel van Alitalia isquote:ALLOWANCE FOR AIR ONE FLIGHTS SOLD BY ALITALIA
Adults and children (2-11 years):For tickets issued starting October 17, 2011, for travel beginning November 1, 2011, tickets booked in Y/B/M are allowed 2 pieces with a maximum weight not exceeding 20 Kgs. Tickets issued in W/L/H/K/V/T/N/S/Q/X/R are allowed 1 piece with a maximum weight not exceeding 20 Kgs.
Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:22 schreef Thetallguy het volgende:
Is de 141 de totale prijs? Bij Cheaptickets ed worden er ook altijd nog 'dossierkosten' of andere administratiekosten gerekend.
Ryanair is wel een stuk sneller, dan ben je er in 2 ipv 7 uur
Je kan natuurlijk ook gewoon de vlucht bij D-reizen boeken, daar komen geen dossierkosten bij, en kom je uit op Totaalprijs per reiziger: ¤ 139,07quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:31 schreef NelisVL het volgende:
[..]
Komt nog wat bij idd (25 euro dossierkosten geloof ik in totaal). Maar we gaan met zijn 5-en dus dat maakt 146 euro de man voor vliegen met KLM/Alitalia als we boeken via Cheaptickets.
Zit nu wel sterk te denken om toch met Ryanair te gaan voor 200 euro en direct bij hen te boeken. Geen overstap en gewoon directe vlucht. Dan weten we in elk geval zeker dat we er komen. En niet afhankelijk van Cheaptickets.
Wel wat nadelen: stuk minder comfortabel vliegen, 15 kilo bagage ipv 20 en dus 50 euro duurder...
Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijdquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Kiezen voor een Ryanair is onzin als je voor deze prijs met KLM kan vliegen.
Mwah, opzich wel, maar 4,5 uur totaaltijd inclusief de overstap, drankje, bagage, en goedkoper is ook niet zo'n ramp, en voor een totaalprijs met 15 kg bagage en credit card kosten kom je dan uit op 238,39 EUR per persoon met Ryanair, 100 euro per persoon meer dan met KLM/ALITALIA.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:06 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ligt eraan, scheelt wel een hoop reistijd
Met dollars iig wel. Je betaalt alleen meer omdat restaurants een nogal onvoordelige wisselkoers er op na houden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Je zult wel duidelijk moeten maken tussen welke bestemmingen je vliegt, want per vliegveld is het verschillend of een connectie haalbaar is of niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:07 schreef EL_Presidente het volgende:
Ik had een vakantie geboekt met een directe heen en directe terugvlucht + accomodatie naar de VS. Nou heb ik een mailtje gekregen dat mijn terugvlucht terug naar Nederland niet doorgaat en er werd een alternatief in de vorm van een indirecte vlucht aangeboden die ik heb geaccepteerd. Aangezien ik voor het eerst indirect ga vliegen, heb ik toch wel vraagtekens..
terugvlucht:
vlucht van A (vakantiebestemming) naar C (aankomst in C 20:30)
vlucht van C naar Nederland (vertrek vanuit C 21:20)
er zit (op papier) 50 minuten tussen
WTF moet ik precies doen als ik in C aankom? langs de douane? bagage oppikken? opnieuw inchecken? is 50 minuten niet te kort? bovendien aankomst 20:30 met al dat taxien van het vliegtuig duurt het waarschijnlijk veel langer voordat ik aankom? wat als eerste vlucht vertraagd aankomt?
overboeking hoeveel ben ik dan kwijt... hele ticketprijs?quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je zult wel duidelijk moeten maken tussen welke bestemmingen je vliegt, want per vliegveld is het verschillend of een connectie haalbaar is of niet.
In de regel wacht een internationaal vliegtuig niet zonder meer op een domestic vliegtuig en wordt je overboekt, al kan met wat meer overstappers in de lokale aankomende vlucht de luchtvaartmaatschappij een toestel wel laten wachten, gebeurd mij regelmatig in Amsterdam op de bestemmingen naar Azië.
als je van tevoren wijzigen bedoelt? hangt van de prijs van je ticket af, hoe duurder het ticket hoe duurder flexibiliteit/ hoe lager de kosten van de wijziging.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:50 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
overboeking hoeveel ben ik dan kwijt... hele ticketprijs?
van te voren? nee, als ik mijn aansluiting mis..quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
als je van tevoren wijzigen bedoelt? hangt van de prijs van je ticket af, hoe duurder het ticket hoe duurder flexibiliteit/ hoe lager de kosten van de wijziging.
Nee, als door een vertraging jij de vlucht niet kan halen dan zal de luchtvaartmaatschappij je moeten overboeken (of eigenlijk omboeken) naar een andere vlucht.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:50 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
overboeking hoeveel ben ik dan kwijt... hele ticketprijs?
wie biedt die hotelovernachting en vergoeding van maaltijden? ebookers of de luchtvaartmaatschappij?quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nee, als door een vertraging jij de vlucht niet kan halen dan zal de luchtvaartmaatschappij je moeten overboeken (of eigenlijk omboeken) naar een andere vlucht.
Nu is het wel zo dat gezien het tijdstip dit omboeken een vlucht de volgende dag zal zijn omdat er weinig nog later richting Amsterdam vertrekt.
In principe krijg je dan ook een hotelovernachting en vergoeding van maaltijden. Wel vreemd overigens dat Ebookers dit als enige alternatief aanbiedt, ze kunnen best wel een ruimere connectietijd aanbieden, 50 minuten is haalbaar, maar het houdt niet over.
Ja ok, dat weet ik wel. Maar tijdens de vlucht? Buiten comfortabele stoelen en veel ruimte.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
First klas is "hoger" daar mag je niet in (mogelijk wel als er alleen een first class lounge is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
je mag inchecken aan de BC balie
Je mag als eerste boarden
Ja, bij de 'taxfree' winkels was dat wel mogelijk, maar weet niet of dat bij eten en drinken ook kon. Maar makkelijkste is betalen met een creditcard, dat kan sowieso en pinnen wellicht ook wel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspxquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
First klas is "hoger" daar mag je niet in (mogelijk wel als er alleen een first class lounge is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:58 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
wie biedt die hotelovernachting en vergoeding van maaltijden? ebookers of de luchtvaartmaatschappij?
Precies. Dus ik ga wel naar dat hotel. Kreeg een email dat ik een voucher op moet halen bij de Emirates balie op Schipholquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspx
(Wellicht is dit een kleine luchthaven ?)
Als je per se eens een lounge wil bezoeken, dan zou je de Emirates business class lounge in Dubai kunnen bezoeken, maar dat gaat dan af van je 8 uur stop-over in het hotel.
Het vliegveld van Riyadh is één grote ongeorganiseerde chaos. Dus het is al snel de moeite waard volgens mij Dit heb ik me laten vertellen door ervaren reizigers op dit vliegveld.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
En qua lounges zul je altijd wel ergens toegang tot hebben, maar stel je er niet teveel van voor. Er zijn maar weinig lounges die echt de moeite waard zijn.
thanks..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:01 schreef jaco het volgende:
[..]
De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.
Staat er niemand, check dan eerst op het bord of bij de gate of je aansluitende vlucht inderdaad al weg is. (Misschien heeft die ook vertraging.)
Heb je die echt gemist, dan ga je naar de transfer desk. Hier leg je uit wat er is gebeurd en krijg je een boarding pass voor je vervolgreis en eventueel vouchers voor maaltijd/overnachting.
Dusseldorff > Calgary geboekt?quote:Op maandag 9 januari 2012 11:20 schreef josb83 het volgende:
Hallo,
Wij vliegen in september 2012 van Dusseldorff naar A'dam, en dan 3 uur en een kwartier later stappen we over om naar Calgary te vliegen.
De tickets zijn via KLM.de gekocht. Beide vliegtuigen (Dusseldorff en A'dam) zijn van KLM, maar hebben uiteraard andere vluchtnummers.
Mijn vraag; hoe gaat het met onze koffers in A'dam? Moeten we die zelf ophalen en die dan opnieuw laten labelen en onszelf opnieuw laten inchecken? Of kunnen wij meteen door naar de gate om naar Calgary te vliegen??
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Het betreft inderdaad 1 ticket, Dusseldorff --> Calgary. Verheten te vermelden.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dusseldorff > Calgary geboekt?
Of
Dusseldorff > A'dam, > Calgary geboekt? Lees 1 of 2 tickets.
Bij 1 ticket gaat het vanzelf.
Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:43 schreef Bajskorv het volgende:
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?quote:Op maandag 9 januari 2012 14:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
Ik ben flexibel, maar het probleem zit als volgt.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?quote:Op maandag 9 januari 2012 14:19 schreef Steven184 het volgende:
Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?
Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
Op de site is inmiddels gelukt om te vinden wat ik zocht. Thanks voor de hulp (allen).quote:Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).quote:Op maandag 9 januari 2012 20:58 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
4, 5 dagen van te voren is ook nog behoorlijk lastminute.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:03 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
Ik gebruik regelmatig deze optie. Je moet inderdaad de tickets in Antwerpen ophalen, dat kan tegenwoordig uitsluitend op de dag van vertrek. Wel lastig, werkgerelateerd moet ik regelmatig in de buurt van het station in Antwerpen zijn, maar de vriendelijke man (ik heb altijd dezelfde medewerker), krijgt het niet voor elkaar om de tickets eerder te printen. (Op de dag van vertrek ook al 2 van de 4x niet, maar dan is ie druk doende met stempels dat ik toch echt geweest ben en print hij een vervangend treinticket, leuk voor de rij achter je, maar ja dat ligt aan het systeem van de KLM).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:50 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met het traject Antwerpen - Amsterdam met KLM, de prijzen zijn zeer voordelig op de site.
Je moet iig heenreis vanuit Antwerpen maken, maar kan je ook gewoon de terugreis bij Amsterdam de trein niet nemen?
Of
Haal de trein tickets op met de auto en rij weer terug naar Amsterdam.
Probleem namelijk is dat ik in Amsterdam woon, maar omdat het zoveel scheelt om vanuit Antwerpen te gaan, wil ik best ff heen en weer naar Antwerpen toe
250 Euro voor een vervangend vliegticket binnen Europa is niet een prijs wordt bedoeld met low cost last minute tarieven.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.
Omdat (bijna?) elke Emirates vlucht via Dubai gaat, stappen hier dagelijks zoveel mensen over dat dit echt wel duidelijk is geregeld. Waarschijnlijk als je uit je gate komt kan je zo doorlopen naar het normale gedeelte achter de paspoortcontrole. Vanaf daar gewoon het vluchtnummer van je doorvlucht opzoeken op de borden. Lijkt mij het meest logisch tenminste!quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?
Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?
En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee?quote:Ticketvoorwaarden
Heenvlucht : Amsterdam - Londen
Wijzigen • Wijzigingen zijn niet toegestaan.
Annuleren • Annuleren is niet toegestaan
No-show • Een no-show is niet toegestaan.
Minimumverblijfsduur • Er is een minimumverblijf van 3 dag(en) van toepassing. Uw verblijf dient ook een zondag te bevatten.
Maximumverblijfsduur • Er is een maximumverblijf van 1 maand(en) van toepassing
Reisklasse • U reist in klasse G met tariefbasis G9PR2NL.
Frequent flyer • Flying Blue-deelnemers sparen 187 Miles
Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:36 schreef wil-bert het volgende:
Dat minimumverblijf, is dat dan voor mensen met een visum of zo? Vind het zo raar, want ik heb gewoon via de Nederlandse KLM site geboekt, waarbij ze geeneens vragen naar een paspoortnummer. Of bedoelen ze hier soms hier anders mee?
Hm oke, dat ze zo ver gaan.. Alleen het rare is dat ik geen zondag blijf, maar goed ik heb al betaald en zie het wel. Vond het alleen zo raar, want dit zag ik pas op de definitieve boeking en niet in de boekingsprocedurequote:Op woensdag 11 januari 2012 04:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is een voorwaarde voor de lage prijs van dat ticket. Stel dat je jouw ticket wilt omboeken en het verblijf wordt minder dan 3 dagen of de zondag in Londen valt weg, dan zul je moeten bijbetalen omdat de voorwaarden niet meer gelden en je in een duurdere reisklasse terecht komt.
Waarom maken die 3 dagen en die zondag het ticket zoveel goedkoper? Met die twee voorwaarden is het ticket niet meer interessant voor de meeste zakenreizigers. Een manager heeft meestal een of twee besprekingen en vliegt dezelfde dag terug. Op zondag wil hij thuis zijn. De KLM kan hem dus een veel duurder ticket verkopen waarbij jouw 2 voorwaarden wegvallen.
De reden is dus slimme marketing.
Op Dubai (of een ander vliegveld in het Midden Oosten zoals Doha), wordt je bij aankomst naar de arrival hal gebracht waar je kan kiezen voor immigratie als je eindbestemming Dubai is, dan volgt te paspoortcontrole, of naar transit, in jouw geval dus, waar direct de veiligheidscontrole plaatsvindt. (Je flesje water die je dan op de luchthaven hebt gekocht mag je daar weer inleveren, al moet ik zeggen dat zeker op Doha de veiligheidscontrole een wassen neus is waar ik betwijfel of de scanners uberhaubt wel aanstaan, op Dubai kan het wel erg druk zijn).quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:18 schreef Xenorium het volgende:
Ik ga voor de eerste keer met Emirates naar Azië en heb een transit op Dubai. Dus ik moet van vliegtuig switchen, het is wel allemaal Emirates dus 1 ticket. Ik vroeg me af als je uit het vliegtuig stapt waar je dan heen moet gaan op Dubai airport?
Want je weet meestal de gate nog niet, dus moet je dan naar de emirates desk of wat is precies de bedoeling?
En moet je nog een keer gecontroleerd worden, ik weet dat ze meestal voor de gate een check hebben, is dat bij een transit zoals dit ook het geval?
Dat kan je dus wel iets beter vragen in:quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:16 schreef Boterbartje het volgende:
beste FOK!kers,
Ik ben van plan eind maart een mooie reis te gaan maken met hierin ook een maand China, hiervoor heb ik een visum nodig.
Volgende problemen:
1. ik heb geen hotelboekingen omdat ik daar aan de hand van lonelyplanet wil kijken waar van Beijing naar Sjanghai wil trekken zonder dat ik nog een vastliggend plan heb. Is deze beschrijving voldoende samen met de in en uitvlucht tickets?
2. Iemand ervaring met online de visa aan laten vragen?
3. Moet een visum persoonlijk aangevraagd, afgehaald worden?
Daarom dusquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
Waarom stopt Air Asia X met vliegen binnen Europa?
De vlucht in 2008 die ik gemaakt heb voor 260 pond retour vanaf Stansted naar Kuala Lumpur was geweldig!
Ok dat is goed om te weten. Ik wist wel dat je iig je ticket daar op de dag zelf op moest halen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik gebruik regelmatig deze optie. Je moet inderdaad de tickets in Antwerpen ophalen, dat kan tegenwoordig uitsluitend op de dag van vertrek. Wel lastig, werkgerelateerd moet ik regelmatig in de buurt van het station in Antwerpen zijn, maar de vriendelijke man (ik heb altijd dezelfde medewerker), krijgt het niet voor elkaar om de tickets eerder te printen. (Op de dag van vertrek ook al 2 van de 4x niet, maar dan is ie druk doende met stempels dat ik toch echt geweest ben en print hij een vervangend treinticket, leuk voor de rij achter je, maar ja dat ligt aan het systeem van de KLM).
Als je een ticket boekt met de normale internationale trein kan je in theorie ook gewoon met de auto terug, ik ben slechts 1 van de 4 keer daadwerkelijk gecontroleerd. Met de Thalys is het wat lastiger, daar heb je gereserveerde zitplaatsen en een werkend controlesysteem.
Ik heb 2 van de 4 keer netjes mijn treinticket opgehaald, de laatste 2 keren was het vliegtuig te vroeg, NS medewerkster op Schiphol niet aanwezig, dus ben ik gewoon naar huis gegaan.
(Indien je heen en terug met de Thalys reist krijg je op Antwerpen alle tickets, als dat niet het geval is dan moet je de terugreis op Schiphol afhalen).
Ik heb in geen van de gevallen de trein terug genomen, en gezien je de bagage reeds hebt en het proces van de KLM niet verstoord mag dat geen problemen opleveren. (De KLM begrijpt dit natuurlijk zelf ook wel, ze kunnen niet aantonen dat je moedwillig de trein niet hebt genomen, bij het eventueel 'actief' vervolgen van de 'grijsvliegers' kan je simpelweg verweren dat je te ziek bent om de reis te kunnen vervolgen, KLM medewerkers zijn geen dokter dus je hoeft dat niet te melden.)
Je kan de koffers gewoon inchecken op Amsterdam, zodra je de treintickets hebt ontvangen kan je prima de self service check in balies gebruiken op Schiphol.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:25 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ok dat is goed om te weten. Ik wist wel dat je iig je ticket daar op de dag zelf op moest halen.
3 jaar geleden ook een keer gedaan. En toen ik in Antwerpen stond reden de treinen niet... Dus alsnog uiteindelijk met veel moeite mn ticket gekregen van die meneer en ben ik in A'dam afgezet.
Ik vind het niet erg om de trein te pakken vanuit Antwerpen. Scheelt een hoop gereis.
Ik ga er vanuit dat de koffers pas in A'dam ingecheckt worden? want dan kunnen de koffers mooi vanuit Utrecht naar A'dam gereden worden en ga ik naar Antwerpen met wat mensen. De auto is te klein om alles anders goed te kunnen vervoeren. 4 mensen 5 koffers 2 kleine auto's wordt anders wel heel krap... :-)
Dat is ook ons plan alle 4 gewoon met de trein! 1 persoon (die niet meereist) brengt ons naar Antwerpen de ander persoon brengt de koffers naar Schiphol.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:19 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan de koffers gewoon inchecken op Amsterdam, zodra je de treintickets hebt ontvangen kan je prima de self service check in balies gebruiken op Schiphol.
Als je de Benelux trein hebt kan je daarnaast elke trein die dag nemen, je bent niet gebonden aan de trein zoals deze is geboekt op het ticket.
Ik ben wel elke keer ter plaatse geweest met de personen die de reis gingen maken, echter er werd niet om identificatie gevraagd, en ik kreeg de tickets zo mee, maar garantie heb je niet, dus je zult om zeker van de zaak te zijn allemaal aanwezig moeten zijn in Antwerpen.
Leuk om nog iets te lezen over de uiteindelijke ervaring. Maar hoe zat het nou met de First Class lounge in Riyadh ? Mocht je daar uiteindelijk naar binnen?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 04:33 schreef leolinedance het volgende:
Ik had een tijdje terug enkele vragen over de business class van Emirates. Ik ben nu op de terugweg vanaf Riyadh (dit wordt vanuit de lounge op Dubai getypt) dus ik kan er al wel meer over vertellen.
hoe zit het als je eerst vliegt met Air France en daarna met KLM.. is dat 1 maatschappij??quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als het bij 1 maatschappij/ op1 ticket geboekt is wordt het doorgelabeled naar Amsterdam, je gaat loopt gelijk richting de gate die op de borden staat. Als je douane onderweg tegenkomt (je komt de Schengen zone in) laat je je paspoort zien.
heb je 2 tickets bij 2 verschillende maatschappijen dan moet je je bagage ophalen en weer inchecken
dat is altijd een verrassing, het ligt er aan of de maatschappijen op de luchthaven samenwerken, op de plaats waar de bagage wordt over geladen. Vaak kan het wel, zelfs als je met maatschappijen van verschillende allianties vliegt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als het bij 1 maatschappij/ op1 ticket geboekt is wordt het doorgelabeled naar Amsterdam, je gaat loopt gelijk richting de gate die op de borden staat. Als je douane onderweg tegenkomt (je komt de Schengen zone in) laat je je paspoort zien.
heb je 2 tickets bij 2 verschillende maatschappijen dan moet je je bagage ophalen en weer inchecken
ok moeilijke vraag, ik geef het toe, maar ik gok gezien de naam van het bedrijf dat het wel eens hetzelfde kan zijn. Maar misschien is er hier iemand die dat kan bevestigenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:51 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
hoe zit het als je eerst vliegt met Air France en daarna met KLM.. is dat 1 maatschappij??
Ik had daar wel naar binnen gemogen inderdaad, stond duidelijk aangegeven. Komt dus niet overeen met wat er op de website van Emirates staat. Maar ivm. een redelijke chaos op deze luchthaven wat betreft beveiliging enzo is het er niet van gekomen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Leuk om nog iets te lezen over de uiteindelijke ervaring. Maar hoe zat het nou met de First Class lounge in Riyadh ? Mocht je daar uiteindelijk naar binnen?
Ja, dat kan ook ja.quote:
Je hoeft niets te regelen van tevoren, ook in Singapore betaal je geen commissie over het omwisselen en je kan dus prima 5 a 10 euro ter plekke contant wisselen bij één van de vele wisselkantoortjes.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:59 schreef lezzer het volgende:
Met welke munt kun je eigen betalen op Shangi Airport (Singapore)?
Moet ik Singapore Dollars regelen om een kop koffie te kunnen kopen tijdens de overstap?
205 euro is niet echt goedkoop...... Ik weet niet wanneer je gaat, maar was KLM met de 99 euro aanbieding of Easyjet met ook dergelijke en vaak iets goedkopere retourtarieven niet een betere optie geweest?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:59 schreef Kikkeren het volgende:
Zojuist met Ryanair een retourvlucht naar Madrid gekocht, voor 2 personen totaal ¤205,- zonder bagage.
Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen dus ben best wel benieuwd of het vliegen anders is met zo'n goedkope maatschappij.
Carnavalsvakantie, in mijn post staat dat ik al betaald heb, maar dit heb ik nog niet gedaan. Ik betaal vanavond pas.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
205 euro is niet echt goedkoop...... Ik weet niet wanneer je gaat, maar was KLM met de 99 euro aanbieding of Easyjet met ook dergelijke en vaak iets goedkopere retourtarieven niet een betere optie geweest?
ik heb laatst voor Economy plus op een vlucht van KLM naar Atlanta ¤ 70,- betaald. De dominicaanse rubriek zal een uur extra zijn, dus ik schat op ¤ 80,-quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:57 schreef KillerBee4ever het volgende:
In april vliegen we met KLM naar de Dominicaanse Republiek. Voorheen vlogen we altijd in Comfort class met Martinair.
Weet iemand misschien wat de toeslag is voor KLM Economy Comfort naar de Dominicaanse Republiek? Op de site van KLM staat er nogal algemeen (voor intercontinentale vluchten) "tussen ¤ 60 en ¤ 150, afhankelijk van de reisduur", ik hoop dat iemand hier het tarief exact weet?
Enkel losse tickets zorgt er inderdaad voor dat jij het risico op je neemt bij gemiste aansluitingen. Echter, meestal kan je dat soort dingen wel als 1 ticket boeken. Als je nu even laat zien welk ticket je gevonden hebt, kunnen we zien of dat hier ook het geval is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:56 schreef em-v het volgende:
Ik wil in maart voor 2 maanden naar Argentinië vertrekken. Nu heb ik via deze site: http://matrix.itasoftware.com/search.htm een heel goedkoop ticket gevonden. Enige probleem is dat je het ticket niet via die site kunt boeken. Dit moet ik dus allemaal zelf doen, of via een reisbureau laten doen.
Maar mijn vraag is nu, is het handig om allemaal losse tickets te boeken? Als ik dan vertraging oploop bij de ene vlucht waardoor ik de volgende mis, ben ik dan de sigaar? Of is dat bij een combinatie ticket ook zo?
Gewoon bij/via KLMquote:Op donderdag 1 september 2011 22:53 schreef mrbrown87 het volgende:
Nog even mijn vraag uit het vorige topic:
Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
Hoe kan iemand beweren dat tix.nl altijd goedkoper is?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:51 schreef bunnahabhain het volgende:
gewoon uit printen en naar een willekeurig reisbureau lopen, zou ik zeggen
maar mijn ervaring is tix.nl is altijd goedkoper als welk reisbureau of site dan ook.
en zo te zien AMS-EZE kost daar op zijn goedkoopst 800,-
en volgens mij kun je bij KLM ook in combinatie met een GOL ticket kopen
Nog goedkoper is het om bij een site met 'laagste prijs garantie met x euro bonus' te boeken en die vervolgens een screenshot te sturen van wat je bij d-reizen zou betalenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
Boek dan gewoon via D-reizen, daar komen geen extra kosten bij, D-reizen is altijd de goedkoopste voor de aankoop van vliegtickets. (Zij doen zaken met Air Trade.
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23quote:Op maandag 23 januari 2012 00:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Weten jullie een goede site voor aanbiedingen van vliegtickets?
Volgens mij alleen in de 767-300 waarin ook Delta on Demand zit, of de eerste 10 rijen van economy in sommige versie van de 767-300. En in de 767-300 waarin jij vliegt, zit volgens mij nog geen on demand systeem.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:00 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vlieg 3 juni van Amsterdam naar LAX via Atlanta, met Delta, vlucht KL 6012.
Dit zegt de site van Delta:
In-flight Power
We've installed standard and USB outlets throughout our aircraft to power your electronic devices. All so that you can be more productive-or more entertained-during your flight.
International Aircraft
AC 110 volt power outlets are available at all BusinessElite® seats in A330, 747-400, 757, 767-300ER, 767-400ER, and 777 aircraft. These outlets are also available in the first 10 rows of Economy Class on A330, 767-400ER and 777 aircraft, as well as select 757 and 767-300ER aircraft.
Domestic Aircraft
Standard power outlets are available at First Class seats on select 737 and 757 aircraft, and all 767-300 aircraft.
USB Ports
USB ports are available at all seats on 737-700, 737-800, 757-200, 767-300, 767-400ER, and 777-200ER and LR aircraft that feature Delta on Demand.
------------------
Kan ik er nu vanuit gaan dat ik iig een USB poort heb om op te laden? Of zie ik t echt verkeerd?
De online checkin van Cathay blijft volhouden dat ik LINDAMRS heet, ondanks dat ik alleen LINDA invulde. Ook goed We zijn in ieder geval ingecheckt.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:12 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, dat zijn van die schoonheidsfoutjes in de software. Ik vul altijd gewoon mijn eigen naam in. Sterker nog, mijn assistente heeft normaal de e-tickets en ik weet dus niet eens wat daar op staat. Maak je geen zorgen, als je netjes je naam in vult moet het altijd goed gaan. Het is de airline die er MRS aan plakt.
Hangt van de maatschappij af of ze nu wel of niet het geslacht aan de naam koppelen, bij een KLM ticket is het ook TukkerOzzieMR, maar bij het online inchecken wordt TukkerOzzie weergegeven, net zoals op de boarding passen.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De online checkin van Cathay blijft volhouden dat ik LINDAMRS heet, ondanks dat ik alleen LINDA invulde. Ook goed We zijn in ieder geval ingecheckt.
Thanks voor de tips, morgen vlucht twee inchecken.
Aan de tijd van de trein te zien is het de normale internationale trein naar Amsterdam, de Thalys doet er korter over, en vertrekt daarnaast om .30 van het hele uur.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:05 schreef solidslayer het volgende:
Voor mij word het de eerste keer dat ik richting de VS vlieg en heb een aantal vragen over mijn reisschema! Tickets zijn besteld via Connection.be.
De treinkaarten, moet je die nu op de dag zelf afhalen voor vertrek, of kan je die eerder al afhalen? Ik lees verschillende dingen hierover, ook is mij niet duidelijk of deze reis wordt uitgevoerd met een Intercity of met de Thalys.
Alsvolgt, 2 uur en 13 minuten lijkt mij voldoende tijd op Schiphol om alles te regelen.
1 uur en 35 minuten overstap tijd op Atlanta daar lees ik verschillende dingen over mbt haalbaarheid.
Kan je nu ook online inchecken bij KLM voor vluchten naar de VS op 24u van te voren of moet dat echt op Schiphol zelf pas? Want ik zie bij “mijn boekingen” op de site hier geen mogelijkheid voor, wel om een stoel uit te zoeken (wat ik ondertussen al gedaan heb).
De vlucht van Atlanta naar NY moet ik daar ook nog eens apart voor inchecken en wordt de bagage automatisch doorgelabeld vanuit schiphol of deze ook weer inchecken op Atlanta?
Bij mijn boekingen op de KLM site kan ik al een API document invullen, nu heb ik gelezen dat dit ook in het vliegtuig zelf kan, of moet dit dan nog een keer gebeuren?
Tijdschema:
vr 01/06 07:00 - 08:52 Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
vr 01/06 11:05 - 14:45 Amsterdam (AMS) - Atlanta (ATL) (KLM operated by Delta)
vr 01/06 16:20 - 18:45 Atlanta (ATL) - New York (EWR) (Delta)
za 09/06 22:55 - 12:10 New York (JFK) - Amsterdam (AMS) (KLM)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |