abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106503706
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:39 schreef leolinedance het volgende:
Is het op Dubai Airport mogelijk met dollars of euro's te betalen voor eten/drinken?
Ja, bij de 'taxfree' winkels was dat wel mogelijk, maar weet niet of dat bij eten en drinken ook kon. Maar makkelijkste is betalen met een creditcard, dat kan sowieso en pinnen wellicht ook wel.
pi_106518760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
First klas is "hoger" daar mag je niet in (mogelijk wel als er alleen een first class lounge is, maar dat kan ik me niet voorstellen)
Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspx
(Wellicht is dit een kleine luchthaven ?)

Als je per se eens een lounge wil bezoeken, dan zou je de Emirates business class lounge in Dubai kunnen bezoeken, maar dat gaat dan af van je 8 uur stop-over in het hotel.
pi_106518940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:58 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

wie biedt die hotelovernachting en vergoeding van maaltijden? ebookers of de luchtvaartmaatschappij?
De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.

Staat er niemand, check dan eerst op het bord of bij de gate of je aansluitende vlucht inderdaad al weg is. (Misschien heeft die ook vertraging.)

Heb je die echt gemist, dan ga je naar de transfer desk. Hier leg je uit wat er is gebeurd en krijg je een boarding pass voor je vervolgreis en eventueel vouchers voor maaltijd/overnachting.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:26:42 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106522159
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 10:51 schreef jaco het volgende:

[..]

Zoals Emirates het zelf presenteert op de website, lijkt er geen lounge for business class te zijn in Riyadh: http://www.emirates.com/n(...)rldwide_lounges.aspx
(Wellicht is dit een kleine luchthaven ?)

Als je per se eens een lounge wil bezoeken, dan zou je de Emirates business class lounge in Dubai kunnen bezoeken, maar dat gaat dan af van je 8 uur stop-over in het hotel.
Precies. Dus ik ga wel naar dat hotel. Kreeg een email dat ik een voucher op moet halen bij de Emirates balie op Schiphol :)

Ben wel eens in de BC lounge van KLM geweest. Geen idee meer waar dat was..Parijs ofzo? Wel mooi en relaxed, maar je bent er ook zo uitgekeken...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:30:25 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106522259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
En qua lounges zul je altijd wel ergens toegang tot hebben, maar stel je er niet teveel van voor. Er zijn maar weinig lounges die echt de moeite waard zijn.
Het vliegveld van Riyadh is één grote ongeorganiseerde chaos. Dus het is al snel de moeite waard volgens mij ;) Dit heb ik me laten vertellen door ervaren reizigers op dit vliegveld.

Kreeg al de tip om bij de paspoortcontrole in de GCC (oliebuurlandjes van SA) rij te gaan staan, schijnt wel geaccepteerd te worden. Dan ben je ipv. in 1,5 uur in een kwartier klaar. Verder áltijd een godsdienst invullen, atheïst wordt niet geaccepteerd. En áltijd een hotel invullen, ook al overnacht je bij een bedrijf ofzo. Dan maar een willekeurige die je op internet gevonden hebt :')
pi_106570169
Vraagje, wij vliegen met KLM van A'dam rechtstreeks naar Delhi. We moeten vanuit Antwerpen de trein nemen. En nu vraag ik mij 2 dingen af.
1. Moet je al je bagage meenemen naar Antwerpen of gaat dat inchecken gewoon in A'dam?
2. Ik verwacht dat je op je retourvlucht in A'dam uit mag stappen en dan naar huis kunt gaan, of zit er nog een controle op dat je toch weer in Antwerpen moet eindigen?
  zondag 8 januari 2012 @ 18:58:33 #217
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_106570201
Terugweg kan je gewoon vanuit Schiphol naar huis. Bagage hoeft dacht ik ook niet allemaal mee.
pi_106572308
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:01 schreef jaco het volgende:

[..]

De luchtvaartmaatschappij. Als je vertraging hebt op de eerste vlucht, dan staat er soms al iemand van de maatschappij klaar bij de gate die je kunt aanspreken.

Staat er niemand, check dan eerst op het bord of bij de gate of je aansluitende vlucht inderdaad al weg is. (Misschien heeft die ook vertraging.)

Heb je die echt gemist, dan ga je naar de transfer desk. Hier leg je uit wat er is gebeurd en krijg je een boarding pass voor je vervolgreis en eventueel vouchers voor maaltijd/overnachting.
thanks.. ;)
pi_106575269
Zie dat Lufthansa weer mooie deals heeft maar dan moet er weer snel beslist worden.
Weten jullie of bepaalde maatschappijen altijd no met mooie aanbiendingen komen rond dezelfde tijd?
pi_106587287
Iemand ervaring om via WIZZ ID geld op te laden en zo je tickets van wizzair te boeken? Ik kwam er eigenlijk pas onlangs achter, dat dit mogelijk was en aangezien je hierdoor toch minimaal 8 euro per retourticket kunt uitbesparen, lijkt me dit wel een handige optie.

Alleen jammer dat je (nog) niet online kunt opladen en hiervoor eerst naar hun (betalend) klantendienst moet bellen.
Nu vroeg ik me af, wordt dit snel afgehandeld? of laten ze je daar extra lang wachten? Hoe zit het trouwens met de volgende bepaling: stel je zet 100 euro over op je account, vervolgens boek je tickets, maar blijkt dat je 110 euro moet betalen dan moet je dit verschil via je creditcard bijbetalen staat op hun site, maar rekenen ze hier dan nog die extra visa kaart kosten aan? of moet je gewoon het verschil met je visa kaart betalen?
pi_106595293
Hallo,

Wij vliegen in september 2012 van Dusseldorff naar A'dam, en dan 3 uur en een kwartier later stappen we over om naar Calgary te vliegen.

De tickets zijn via KLM.de gekocht. Beide vliegtuigen (Dusseldorff en A'dam) zijn van KLM, maar hebben uiteraard andere vluchtnummers.

Mijn vraag; hoe gaat het met onze koffers in A'dam? Moeten we die zelf ophalen en die dan opnieuw laten labelen en onszelf opnieuw laten inchecken? Of kunnen wij meteen door naar de gate om naar Calgary te vliegen??

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
pi_106595368
Als je het al 1 ticket gekocht hebt, wordt je bagage in Dusseldorf gewoon al gelabelled voor Calgary. Dus qua koffers hoef je niks te doen, die haal je gewoon in Calgary pas op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106595391
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:20 schreef josb83 het volgende:
Hallo,

Wij vliegen in september 2012 van Dusseldorff naar A'dam, en dan 3 uur en een kwartier later stappen we over om naar Calgary te vliegen.

De tickets zijn via KLM.de gekocht. Beide vliegtuigen (Dusseldorff en A'dam) zijn van KLM, maar hebben uiteraard andere vluchtnummers.

Mijn vraag; hoe gaat het met onze koffers in A'dam? Moeten we die zelf ophalen en die dan opnieuw laten labelen en onszelf opnieuw laten inchecken? Of kunnen wij meteen door naar de gate om naar Calgary te vliegen??

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Dusseldorff > Calgary geboekt?
Of
Dusseldorff > A'dam, > Calgary geboekt? Lees 1 of 2 tickets.
Bij 1 ticket gaat het vanzelf.
pi_106596021
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:24 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dusseldorff > Calgary geboekt?
Of
Dusseldorff > A'dam, > Calgary geboekt? Lees 1 of 2 tickets.
Bij 1 ticket gaat het vanzelf.
Het betreft inderdaad 1 ticket, Dusseldorff --> Calgary. Verheten te vermelden.

Bedankt voor jullie reactie!
pi_106598996
Vraagje, mogelijk wil ik later dit jaar naar Vietnam. Nu probeerde ik via Cathay Pacific ook een paar dagen in Hong Kong te blijven, maar het lukt me niet om er langer te blijven dan 12 uur. Ik kan enkel maar 2 dagen achter elkaar selecteren, in plaats van bijvoorbeeld 3. Vanaf 5 dagen krijg ik dan wel weer voor elkaar. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106599445
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_106600029
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:43 schreef Bajskorv het volgende:
Probeer enzo een "multi city" ticket ofzo te boeken via hun website, dat merkt meestal beter.
Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
pi_106600381
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:03 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Daar was ik mee bezig, maar daar krijg ik dus niet een dag of 3 mee. Het is of veel te kort of te lang. Ga nog even op zoek.
Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_106600516
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Cathay vliegt niet dagelijks naar Hanoi/Ho Chi Minh. Hanoi niet op woensdag en Ho Chi Minh niet op zaterdag, probeerde je niet toevallig een van deze dagen te selecteren?
Ik ben flexibel, maar het probleem zit als volgt.

Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
pi_106602952
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:19 schreef Steven184 het volgende:
Van Hanoi of Ho Chi Ming naar Hong Kong zijn in 6 dagen bijvoorbeeld 2 mogelijkheden, evenals van Hong Kong naar Amsterdam. Dan wil ik de eerste aankomstdatum selecteren en de laatste vertrekdatum. Echter, ik kan echter degene kiezen die direct achter elkaar zijn. Terwijl die vlucht er blijkbaar toch echt is.
Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?

Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
pi_106604506
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Bedoel je dat het selectievak van wit naar grijs gaat, als je de aankomstdatum verandert ?

Kijk dan even bovenin de tabel. Daar kun je een hoger tarief aanvinken, zodat er weer nieuwe mogelijkheden ontstaan.
Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
pi_106610053
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ga ik dat maar even proberen. Thanks.
Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
pi_106612086
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik zou bellen met hun (hoofd)kantoor. Dan valt dat vast makkelijk te regelen
Op de site is inmiddels gelukt om te vinden wat ik zocht. Thanks voor de hulp (allen).
pi_106617017
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
pi_106617232
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:58 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met last minute vlchten, dus dat je naar een vliegveld gaat en gewoon tickets koopt voor een vliegtuig dat nog plaatsen over heeft. Gebeurt dit vaak? En hebben mensen er ervaringen mee?
Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld ;) Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_106617382
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Op het vliegveld bij de ticketbalie een ticket kopen kost je gegarandeerd een hoop geld ;) Deze tickets vallen altijd in de duurdere prijsklasse omdat lastminutetickets altijd verkocht worden aan mensen die perse een ticket MOETEN hebben (bijv. vorige vlucht gemist, belangrijke lastminute afspraak) en dus toch wel betalen. Luchtvaartmaatschappij verkoop liever 1 ticket voor ¤500 (waarvan ¤75 tax) dan 3 tickets voor ¤100/stuk (¤300 waarvan ¤225 tax).
Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk :) Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
  maandag 9 januari 2012 @ 21:58:44 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106620656
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:03 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

Nu je het zo zegt is het inderdaad begrijpelijk :) Dus als je echt lastminute wilt moet je maximaal 4/5 dagen van te voren boeken zodat de prijs er niet onder lijdt?
4, 5 dagen van te voren is ook nog behoorlijk lastminute.

1 tot 3 maanden voor vertrek zijn de tickets het best geprijsd, Rynair doet wel eens aanbiedingen welke geldig zijn voor ongeveer 14 dagen voor vertrek tot 60 dagen voor vertrek als de boekingen achter gebleven zijn bij verwachting.

De enige tickets waar je nog kans maakt op last minute tickets zijn van reisorganisaties met chartervluchten naar toeristenbestemmingen, dan kan je kort voor vertrek wellicht een goede prijs scoren, maar dan moet je niet erg kieskeurig zijn.

Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 22:20:28 #238
45833 crew  Fogel
pi_106621894
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op de luchthaven een ticket kopen is door de low cost airliners duur geworden, natuurlijk, ze missen wat inkomsten doordat een vliegtuig niet vol zit en ze die voor een goedkopere prijs best hadden kunnen verkopen, maar als ik op een luchthaven bij de ticketbalie sta omdat ik mijn vlucht gemist heb of omdat ik geen ticket heb maar snel moet vertrekken weet de luchtvaartmaatschappij dat zij mij veel geld kunnen vragen voor een dergelijk ticket.
Ik heb dat een paar keer gedaan en het viel best mee, betaalde voor mijn vervangende ticket ongeveer hetzelfde dan de tickets die ik eigenlijk zou gebruiken en die weken vantevoren geboekt waren. Heb het dan over ca 250¤ voor een vlucht binnen Europa, een normale prijs voor KLM en SAS richting Noorwegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_106631676
iemand ervaring met het traject Antwerpen - Amsterdam met KLM, de prijzen zijn zeer voordelig op de site.

Je moet iig heenreis vanuit Antwerpen maken, maar kan je ook gewoon de terugreis bij Amsterdam de trein niet nemen?

Of

Haal de trein tickets op met de auto en rij weer terug naar Amsterdam.

Probleem namelijk is dat ik in Amsterdam woon, maar omdat het zoveel scheelt om vanuit Antwerpen te gaan, wil ik best ff heen en weer naar Antwerpen toe :)
pi_106631719
Check dit topic even, het wordt letterlijk elke 7 dagen besproken ofzo _O-

In het kort: Nee, op de terugweg hoef je niet langs Antwerpen. Op de heenweg zie ik niet in waarom je met de auto zou gaan als je voo 25 euro sneller met de trein bent en dan direct op de "juiste" manier richting Schiphol kan. Maar goed, je kunt het proberen en als je netjes het ticket op haalt is de kans klein dat het mis gaat, je wordt immers tegenwoordig niet vaak meer gecontroleerd en gestempeld in de trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')